Artist: Hans Buchner
Title: JESIENNE KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej u dołu: H. Buchner | München
Artist: Ludwik Patek
Title: UCZEń, PO 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: [.] Patek | München Na krosnach owalny stempel monachijskiej firmy Carla Anwandera (materiały malarskie).
Artist: Max Rimboeck
Title: PORTRET MłODEJ DAMY W KAPELUSZU, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: MAX RIMBOECK | 1921
Artist: Carl Schmauk
Title: POCAłUNEK, 1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Schmauk | 95
Artist: Bernhard Mühlig
Title: KRAJOBRAZ GóRSKI ZE STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. Mühlig
Artist: Paul Reincke
Title: PEJZAż Z JEZIOREM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P. Reincke
Artist: Max Gaisser
Title: PRZY OKNIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Max Gaisser
Artist: Roman Kochanowski
Title: KRAJOBRAZ JESIENNY O ZACHODZIE SłOńCA,
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: ULICA W MIASTECZKU, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Hans Prentzel
Title: WIDOK NA ROTHENBURG OB DER TAUBER
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hans Prentzel.- Na odwrocie, na górnej listwie krosien napis czarnym tuszem: Hans Prentzel, Rothenburgu ob der Tauber Schwäbisches [.]est (Besigheim); na listwie dolnej nalepka (druk) z na-pisem: No 205.
Artist: Constantin Karl Stark (Starck)
Title: FAUNIK ZE śLIMAKIEM, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: C. Stark
Artist: Ernest Rancoulet
Title: PORA Róż, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Rancoulet, posiada stempel gwarancyjny Bronze Garanti Au Titre
Artist: Ludwig Johann Passini
Title: WłOSZKA, 1896
Year: 1896
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37,7 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: Passini | Ludwig 1896
Title: PARA KANDELABRóW, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Frankfurt nad Menem Neorokokowe kandelabry 3 świecowe na okrągłych podstawach; stanowią doskonały przykład dobrego złotnictwa niemieckiego drugiej połowy XIX wieku.
Title: CUKIERNICA Z łYżECZKą, OK. 1905
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, złotnik: firma Wilkens i syn Cukiernica posiada wkład szklany. Naczynie w formie ażurowego koszyka z nieruchomym kabłąkiem. Dekoracja secesyjna (kwiaty). Całość w firmowym etui.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: Francja, Paryż Podstawa na 4 rocaillowych nóżkach. Dwa szklane flakony na ocet i oliwę umieszczone w ażurowych koszykach. Zdobienia w postaci rocailli, kwiatów, rozet i amorków. Na trzonie koszyczki na szklane koreczki
Artist: Władysław Czachórski
Title: PRZED LUSTREM, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Czachórski. 1888 Prezentowany obraz Przed Lustrem, Władysław Czachórski pokazał w roku 1888 na III. Międzynarodowej Jubileuszowej Wystawie Sztuki w Glaspalast w Monachium. Wystawiony pt. Vor dem Spiegel (Przed lustrem), był wymieniony w katalogu wystawy, opisany w opracowanym przez G. Ramberga przewodniku po wystawie i reprodukowany w pracy znanego krytyka sztuki Ludwiga Pietscha (Die Malerei auf der Münche-ner Jubiläums - Kunst - Ausstellung 1888), jako ilustracja artykułu szerzej omawiającym twórczość malarza. Autorzy owych opracowań opisywali obraz jako pełen wdzięku, podkreślając niebywały kunszt artysty, mistrzowskie oddanie materii przedmiotów - gładkości i lśnienia tkanin, lekkości koronek, detali mebli, różnych drobiazgów czy kwiatów. Czachórski, który czasem powtarzał swe kompozycje w różnych wariantach, powtórzył także i motyw z obrazu Przed lustrem, ale w wersji nieco zmienionej i uproszczonej. Ta druga i chyba późniejsza wersja, znana pt. Przed balem, przed II wojną światową znajdowała się w zbiorach Muzeum Wielkopolskiego w Poznaniu (jako depozyt prywatny). Dziś zaginiona, znana jest z reprodukcji (porównaj, m.in. F. Kopera, Malarstwo w Polsce XIX i XX wieku. Dzieje malarstwa w Polsce , cz. III, Kraków 1929). Obraz wymieniany, opisany i reprodukowany w: - Illustrierter Katalog... więcej
Artist: Jan Bohuszewicz
Title: CYPRYSY NA STOKU PAGóRKA, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany niebieską farbą p.d.: Jan Bohuszewicz 931. Na odwrocie napisy autorskie: - fioletową kredką: L Margherita -31 | J. Bohuszewicz; ołówkiem: Cyprysy na stoku. Ponadto napisy obcą ręką: zł. 20 oraz 25/874. Resztka nalepki z napisem: Krakó[.] | Św. Jana. W prawym górnym rogu nalepka z napisem naniesionym ręką żony artysty (atrament): 874 | Jan Bohuszewicz | Cyprysy na stoku pagórka | (Ciressi sul pondio di collina) | (Cypres sur la ponte de colline) | Ste Margherite Lig. 1931 Obraz wymieniony - pod numerem 874 - w rękopiśmiennym Katalogu obrazów Jana Bohu-szewicza sporządzonym przez Józefę z Brylińskich Józefowiczową i złożonym w Muzeum Narodowym w Warszawie (wersja polskojęzyczna s. 30; wersja obcojęzyczna s. 59).
Artist: Feliks Brzozowski
Title: PEJZAż LETNI Z OKOLIC GOłASZEWA, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Brzozowski Na odwrocie autorski napis farbą: Z natury Gołaszew pod Warszawą | mal: Feliks Brzozow-ski 1889. | (Widok w stronę Moszny)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: RóżE, FRYZ DEKORACYJNY, 1909 (?)
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: całość złożona z dwóch elementów - łącznie: 29,5 x 130 cm (w świetle passe-partout) sygnowany po prawej u góry: LWyczół (inicjały wiązane) Podobne fryzy złożone z różnobarwnych róż, pomyślane jako dekoracyjne supraporty, pokazywane były w roku 1937 na pośmiertnej wystawie prac Artysty w warszawskiej Zachęcie (porównaj: Leon Wyczółkowski 1852 - 1936. Dzieła malarskie, Przewodnik 125, TZSP w Warszawie, wrzesień 1937, s. 36, nr kat. 105, 106).
Artist: Camilla Friedlaender
Title: MARTWA NATURA, PRZED 1901
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p.g.: Camilla Friedloender.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: SWATY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Włodzimierz Tetmajer na odwrocie: – na g. listwie krosna z prawej strony nr. inwentaryzacyjne Muzeum Lubelskiego (tusz:) S/233/ML. (przekreślone); – poniżej (czarnym markerem): S/M/167/ML; – obok nalepka (druk, tusz ): MUZEUM LUBELSKIE | W LUBLINIE | UL. NARUTOWICZA Nr. 4, TLE[...] L. 229 (całość przekreślona czerwonym tuszem); – na dolnej listwie krosna nalepka ( tusz) : Nr. Inw. 117. | Wł. Tetmajer | Zaręczyny. – na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego Agra-Art z 2005 r. i nalepka z numerem (marker): 12; – na dolnej listwie ramy nalepka zakładu artystycznej oprawy obrazów Sceny z życia wsi stanowią niewątpliwie najliczniejszą grupę obrazów Włodzimierza Tetmajera. Wśród nich najwięcej jest scen rodzajowych z Bronowic, gdzie artysta mieszkał wraz z rodziną. Tetmajer, dzięki swojej znajomości realiów chłopskiego życia, został wybitnym przedstawicielem nurtu „ludowości“. Jego etnograficznym zamiłowaniom zawdzięczamy liczne obrazy dokumentujące zarówno wiejskie obyczaje, uroczystości, jak i trudy pracy w polu. Prezentowane Swaty są znakomitym przykładem oryginalnego stylu, jaki z czasem wykształcił Tetmajer. Skąpana w słońcu scena jest przesycona żywymi barwami. Zacieniona zagroda z lewej strony mocno kontrastuje z... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: THANATOS, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski | 1917 Badacze twórczości Malczewskiego szczególnie wiele uwagi poświęcili przewijającemu się w jego obrazach wątkowi Thanatosa, geniusza Śmierci. Warto tu przypomnieć choćby tylko piękną książkę Kazimierza Wyki Thanatos i Polska (wyd. Kraków 1971), której autor szczegółowo analizuje motywy i treści dzieła artysty. Serię obrazów z Thanatosem otwierają płótna z lat 1898-1899, później motyw ten powraca jeszcze przez lata i żadna inna seria Malczewskiego nie posiadała takiej trwałości i takiej ciągłości. Jego płótna już się wyludniły z koźlonogów, syren i chimer, a ona trwała i nawracała wciąż. U Malczewskiego jednak postać Thanatosa, choć przejęta z greckiego mitu - gdzie geniusz był synem Nocy, bliźniaczym bratem boga Snu Hypnosa - zyskuje wyraz specyficzny, właściwy tylko jego dziełom, wyobrażenie które nie mieści się w żadnym istniejącym wzorze ikonograficznym - [Thanatos] jest kobietą a zarazem efebem. Za szczytowe osiągnięcie całej serii, Kazimierz Wyka uważa Thanatosa z roku 1917, obraz na którym młoda kobieta z kosą i anemonami, przedstawiona jest na tle białej ściany dworu. Ma on swój odpowiednik jeszcze w drugiej, niejako bliźniaczej... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET JULII, CóRKI ARTYSTY, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski | 1922 Córka artysty Julia (1881-1938) była żoną Feliksa Meyznera, właściciela majątku Charzewicach k. Zakliczyna. W tle obrazu widać wnętrze salonu w charzewickim dworze Meyznerów z rozpoznawalnym fragmentem obrazu Malczewskiego Tobiasz w drodze (obecnie w Muzeum Śląskim w Katowicach).
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY Z ROGALINA, PRZED 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski Rogalin Na odwrocie napis na tekturze: No254. Nalepka wystawy w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w roku 1908; z nazwiskiem i berlińskim adresem autora oraz tytułem obrazu Krajobraz zimowy
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Szańkowski
Artist: Otto Günther-Naumburg
Title: PEJZAż GóRSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Günther-Naumburg.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MAŁY MYŚLIWY, OK. 1920-1922
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Makowski Na odwrocie deski wydrapany napis: Makowski | N. 140 (tak oznaczono spuściznę artysty - prace pozostałe w pracowni po jego śmierci). Od roku 1918 w obrazach i rysunkach Makowskiego coraz częściej pojawiają się dzieci. Sporadycznie artysta malował je już wcześniej, teraz jednak stają się wiodącym motywem jego obrazów. Początkowo główki dzieci, malowane przeważnie na niewielkich deseczkach, są traktowane dość szkicowo, a ich twarzyczki modelowane światłocieniem. Z czasem zmienia się jednak sposób w jaki artysta traktuje swoje modele. Około 1920 następuje znaczne uproszczenie dziecięcej fizjonomii: rysunek staje się delikatniejszy, faktura gładsza, modelunek bardziej kontrastowy. Twarze dzieci tracą niejako trzeci wymiar, stają się bardziej płaskie, mniej realne. Okrągły owal twarzy, okrągłe oczy powodują, że małe modele są jeszcze bardziej dziecinne", jakby dziecinną rysowane ręką. [...] W obrazach olejnych gama kolorystyczna , początkowo dość ciemna, z biegiem czasu rozjaśnia się, rozgrywając się w tonach perłowych szarości, delikatnych odcienie różowych, liliowych i niebieskich. (cyt. za W. Jaworska, Tadeusz Makowski , Kraków 1999, s.16). Sposób traktowania motywu dzieci zmieniał artysta także i później, ale prezentowany tu portret Małego myśliwego można zaliczyć właśnie do tej grupy wcześniejszych obrazów, powstałych około... więcej
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: 27. KUTRY U BRZEGU, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: 19 Lorenz-Murowana 42
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: RYBAK NA łODZI PRZY śWIETLE KSIę&#
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. czerwoną farbą: Lorenz-Murowana.
Artist: Waldemar Schlichting
Title: NAD MOTłAWą - STARY żURAW W GDA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Schlichting
Artist: Friedrich Moritz Wendler
Title: POLOWANIE NA KACZKI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą p.d.: FWendler. (inicjały wiązane) Na odwrocie napis kredką NL/30
Artist: Henryk Uziembło
Title: KRAJOBRAZ PODKRAKOWSKI, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H UZIEMBŁO | BRONOWICE MAŁE Na odwrocie nalepka wystawy Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem z nazwiskiem i adresem autora (Wiedeń), tytułem obrazu Kopiec Kościuszki, cena 50 rubli i datą wystawy 27 XI - 6 XII 1900
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: KOZACY W łODZIACH, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. M. Wygrzywalski | Rostów n. Donem | 1917
Artist: Henryk Pillati
Title: KOZIETULSKI POD SOMOSIERRą, 1855
Year: 1855
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Pillatti | 1855. Na odwrocie napis farbą na płótnie: ze zbioru Fr Hr Łubien = | = skiego | Kozietulski | przez H: Pillatti. Na górnej listwie krosien lakowa pieczęć z herbem rodu Łubieńskich Pomian (w złożonej odmianie, właściwej dla linii hrabiowskiej) i dewizą: HARDY MOCNYM SŁABYM BRAT. Obraz, wg informacji obecnych właścicieli, pochodzi ze zbiorów książąt Czartoryskich. Pierwotnie, wg napisu na odwrocie, należał do Franciszka Łubieńskiego (ur.1834), właściciela majątku w Kazimierzy Wielkiej w dawnym powiecie pińczowskim. Był on wnukiem Franciszka Łubieńskiego (1784-1726) kapitana szwoleżerów gwardii napoleońskiej i stryjecznym wnukiem Tomasza Łubieńskiego (1784-1870), dowódcy 1. szwadronu pułku szwoleżerów gwardii. Obaj byli uczestnikami kampanii hiszpańskiej Napoleona i bitwy o przełęcz Somosierra stoczonej 30 listopada 1908 roku. Pillati przedstawił tu epizod z tej sławnej bitwy, w której o zwycięstwie zadecydowała brawurowa szarża polskich szwoleżerów, pod dowództwem pułkownika Jana Hipolita Kozietulskiego (1778-1821), na piechotę i baterie hiszpańskich armat.
Artist: Adolf Rheinert
Title: PEJZAż NADMORSKI Z CHATAMI, 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Rheinert. 1915.
Artist: Joseph Schoyerer
Title: KRAJOBRAZ O ZACHODZIE SłOńCA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Schoyerer Na odwrocie napis: J. Schoyerer. Nalepka zakładu ramiarskiego w Monachium.
Artist: Eugen Lingenfelder
Title: STARUSZKA Z LISTEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. Lingenfelder
Artist: Eugen Lingenfelder
Title: STARZEC PALąCY FAJKę
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: E. Lingenfelder
Artist: Emil J.F. Kuhlmann
Title: PRZY PIWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E Kuhlmann - Reher
Artist: Julian Fałat
Title: ŁOSIE, 1920
Year: 1920
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 64,5 x 96 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: JFałat | 1920 (inicjały wiązane)
Artist: Wiktor Korecki
Title: GóRY W śNIEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Wiktor Korecki
Title: 26. POTOK WśRóD śNIEGóW, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI. 1938
Artist: Carl Triebel
Title: WIDOK NA ACHENSEE W TYROLU, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C Triebel Na odwrocie, na dolnej listwie krosna kartka z napisem atramentem: [Der] Achensee in Tyrol vom Dorf Achenkirch aus gesehen. Ga[..] v. Professor Carl Triebel. Berlin
Artist: Carl Weisgerber
Title: DZIKI ZIMą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Weisgerber. D.dorf
Artist: Aleksander Kotsis
Title: PORTRET MężCZYZNY - POWSTANIEC, 1865
Year: 1865
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 14,3 x 19 cm (w świetle owalnego okienka passe-partout) sygnowany p.d.: 1865 | 19/3 | AKotsis (inicjały wiązane)
Artist: Victor Thomas
Title: NA WERANDZIE
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: V. Thomas
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: COLOSSEUM W ŚWIETLE KSIĘŻYCA, 1928
Year: 1928
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 65 cm (w świetle passe-partout) sygn.p.d.: K Stabrowski. Pochodzenie: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny żony artysty, Julii Stabrowskiej z Janiszewskich. W r. 1997 był pokazywany na wystawie kolekcji prac Kazimierza Stabrowskiego ze zbiorów prywatnych i Muzeum Na-rodowego w Warszawie urządzonej w Starej Kordegardzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Wymieniony w katalogu wystaw: - Przewodnik nr 288 po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych [...] Wystawa zbiorowa prac Kazimierza Stabrowskiego [...], TZSP Warszawa 1928, s. 5, kat. nr 25; - Kazimierz Stabrowski 1869-1929. Kolekcja prac ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie . [L.Skalska-Miecik przy współpracy K.Jerzmanowskiej], Muzeum Łazienki Królewskie Stara Kordegarda, Warszawa 1997, kat. nr 57.
Artist: Jan Rubczak
Title: ZAGRODA, OK. 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Na krosnach stempel krakowskiego zakładu ISKRA & KARMAŃSKI.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: DęBY, OK. 1921-1925
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem u dołu pośrodku: LWyczół (inicjały wiązane); w prawym dolnym rogu napis ołówkiem: No 17. Powstanie tego rysunku wiązać można z pobytem Wyczółkowskiego w Białowieży w 1921, gdzie robił liczne studia do swej teki graficznej pt. Wrażenia z Białowieży lub też z jego późniejszym pobytem w Rogalinie, gdzie rysował stare dęby rogalińskie.
Artist: Kazimierz Stabrowski
Title: ŻURAWIE, OK. 1923
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (w świetle passe-partout 47,2 x 64,5 cm) sygnowany p.d.: K Stabrowski. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny żony artysty, Julii Stabrowskiej z Janiszewskich. W r. 1997 był pokazywany na wystawie kolekcji prac Kazimierza Stabrowskiego ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie urządzonej w Starej Kordegardzie w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Wymieniony w katalogu wystaw: - Kazimierz Stabrowski 1869-1929. Kolekcja prac ze zbiorów prywatnych i Muzeum Narodowego w Warszawie. [L.Skalska-Miecik przy współpracy K.Jerzmanowskiej], Muzeum Łazienki Królewskie Stara Kordegarda, Warszawa 1997, kat. nr 31.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: PEJZAż Z POłUDNIOWEJ FRANCJI, OK. 1930
Tools: feather, sepia
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 31,5 x 47 cm (w świetle passe-partout) Rysunek pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jean Salabet
Title: TARG NA KWIATY OBOK KOśCIOłA ...
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. SALABET | PARIS
Artist: Marcin Kitz
Title: DOROżKI W DESZCZU, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M Kitz 38 (podpis b. swobodny, trudny do odczytania)
Artist: Ernst Klemm
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: E. Klemm
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: MORZE, 1934
Year: 1934
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S Jaxa | 1934
Artist: Adolf Schuhknecht
Title: 28. ŻAGLOWIEC U WYBRZEżY KRETY, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Schuhknecht. 1925
Artist: Albert Lang
Title: NAD STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna napis czarną farbą: 24; na górnej listwie krosien nieczytelny napis ołówkiem; na listwie dolnej nalepka z napisem: Galeria | Weinmüller
Artist: Wilhelm Morano
Title: 36. MARTWA NATURA Z KSIążKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: MORANO
Artist: Bruno Flashar
Title: PEONIE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Bruno Flashar | 28. Na odwrocie, na krosnach nalepka stałej wystawy stowarzyszenia Artystów Monachijskich (Ständige Kunst-AusstellungMünchener Kunstler-Genossenschaft) oraz blaszka-szyld monachijskiej firmy ramiarskiej C. Bleckena.
Artist: Alfred Jensen
Title: ŻAGLOWIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alfred Jensen Prof.
Artist: Karl August Schlegel
Title: DZIEWCZYNA Z WARZYWAMI, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Karl A. Schlegel - malarz czynny w Monachium w I połowie XX w.
Artist: August Kühles
Title: W PODWóRZU, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Aug. Kühles Na odwrocie, na krosnach stara nalepka z trudno czytelnym napisem w języku niemieckim.
Artist: Paul Johann Walch
Title: CHRYZANTEMY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: PAUL JOHANN WALCH. MCH.
Artist: Otto Poertzel
Title: PARA BAżANTóW, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podst.: Prof. Poertzel
Artist: Fryderyk Pautsch
Title: SCENA ULICZNA W MIEśCIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 16 x 23,4 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: FPautsch
Artist: NN NN
Title: RóżE W DZBANKU, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zofia Albinowska
Artist: Wilhelm Hempfing
Title: AKT, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Hempfing 1943
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Seidenbeu... Obraz opisany i reprodukowany w: - J. Pollakówna, Byli bracia malarze..., Warszawa 2002, il. na s. nlb. 31 [tu obraz datowany 1934].
Artist: Romuald Kamil Witkowski
Title: MARTWA NATURA - OWOCE, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Witkowski
Artist: Zygmunt Waliszewski
Title: NAPOLEON W BITWIE POD PIRAMIDAMI, OK. 1923
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Zygmunt Waliszewski, jak pisał o nim Józef Czapski, kochał się w Napoleonie i znał wszystkie jego bitwy. Dzisiaj znamy tylko kilka jego prac o tematyce napoleońskiej, można jednak przypuszczać, że namalował ich więcej. Na ostatniej, monograficznej wystawie dzieł artysty - obok dwu wersji Bitwy pod piramidami - pokazano jeszcze akwarelę Przejście wojsk Napoleon przez przełęcz św. Bernarda potraktowaną z równą dozą ciepłego humoru. Akwarela wymieniona w: - Wystawa prac nieznanych. Zygmunt Waliszewski zapomniany - odnaleziony, Kazimierz Mitera w służ- bie sztuki, [wstęp Hanna Bartnicka-Górska] Rempex, Warszawa 1993, nr kat.6; - H.Bartnicka-Górska, A. Prugar-Myślik, Zygmunt Waliszewski 1897-1936. Wystawa Monograficzna. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1999, s. 182, nr kat. II/13(porównaj też: kat. nr II/137 oraz II/138)
Artist: Jan Cybis
Title: ŁODZIE W ORłOWIE, 1970
Year: 1970
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,6 x 39,8 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: J. Cybis. 70 r W lipcu i sierpniu 1970 roku Jan Cybis spędzał wakacje w Orłowie. Namalował wówczas około 40 akwarel przedstawiających pejzaże Orłowa i Sopotu. Obraz wymieniony w: - T. Dominik, Jan Cybis, Warszawa 1984, s. 148, nr kat. 1244.
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PEJZAż ZE SZWAJCARII (MORCOTE), 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 83,5 x 89,5 cm (w świetle ramy) na awersie PORTRET, w stosunku do pejzażu kompozycja odwrócona o 90° olej, płótno, 87 x 82 cm (w świetle ramy) sygnowany l.g.: MUTER Obraz Pejzaż ze Szwajcarii powstał podczas pobytu artystki w rejonie Ticino w Szwajcarii (Lugano, Gandria, Morcote, nad Lago Maggiore), gdzie w 1915 spędzała letnie wakacje. Obraz wymieniony, opisany i reprodukowany w: - Mela Muter, Galerie Jean Glaudie Bellier, Paris 1966, s. nlb., kat. nr 4, repr.; - Mela Muter (Maria Melania Mutermilch)(1876-1967). Kolekcja Bolesława i Liny Nawrockich, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1994, s. 27.
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PORTRET
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na rewersie Pejzaż ze Szwajcarii (Morcote), 1915 olej, płótno, 83,5 x 89,5 cm (w świetle ramy)
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PO ZAPASACH - RANNY, 1911/1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Eug. Zak W literaturze dotyczącej twórczości Eugeniusza Zaka prezentowany obraz występował pod dwoma tytułami: Po zapasach i Ranny. Wystawiany był kilkakrotnie: w 1912 na paryskim Salonie Niezależnych (Salon des Indépendants), w 1913/14 na wystawie Mir Iskusstva w St. Petersburgu i w Moskwie, w 1926 ponownie na Salonie Niezależnych w Paryżu i wreszcie ostatnio, w 2004 na monograficznej wystawie w warszawskim Muzeum Narodowym. Obraz wymieniany, opisany i reprodukowany w: - Artyści polscy w tegorocznych wiosennych salonach paryskich, Świat 1912, nr 18, il. s. 5; - W. Michel, Maler Eugene Zak - Paris, Deutsche Kunst und Dekoration, t. 30: 1912, il. s. 371 (repr. pt. Ranny); - Mir Isskustva, Obszczestwo Roszczenija Chudożestw, St. Petersburg, 1912, kat. nr 153; - Wystawka kartin Mir Isskustva, Literaturno-Chudożestwiennyj Krużok, Moskwa 1912, kat. nr 173; - H. Bartnicka-Górska, J.Szczepińska, Katalog prac artystów polskich, wystawiających w Paryżu na: Salon des Indépendants, Salon d'Automne, Salon de Tuileries, Warszawa 1960 (in-editus; praca w maszynopisie); - B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926. Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 91, kat. nr 36, il.
Title: KOSZ - PATERA, 1861
Year: 1861
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Aleksander Kordes Powierzchnia kosza gładka, puklowana, pałąk ruchomy na owalnej nieregularnej stopie. Środek złocony. Aleksander Kordes - złotnik rosyjski urodzony w Rydze. Od 1828 był mistrzem cechowym. Pracował głównie w Petersburgu do 1874 roku.
Title: KUFEL, PRZED 1880
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry, Wiedeń, złotnik J. W Kufel stanowił I nagrodę w Wielkiej Pardubickiej rozgrywanej w dniu Świętego Jerzego 1880 roku. Został wręczony zwycięzcy w gonitwie hippicznej w Pardubicach na dystansie 7200 m. Stanowi niewątpliwie atrakcyjny przedmiot dla amatorów historii jeździectwa. Kufel posiada dekorację roślinną (laur). Pokrywa na ruchomym zawiasie zwieńczona figurką konia. Środek naczynia złocony.
Title: PATERA SECESYJNA, PO 1918
Description: IInformacje o dziele: Polska Czasza głęboka, brzeg ażurowany, dekoracja wici roślinnej, lustro gładkie. Całość wsparta na 3 stylizowanych nóżkach.
Title: ŁOPATKA
Description: IInformacje o dziele: Francja Łopatka grawerowana, złocona, w etui.
Title: PATERKA, PRZED 1898
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Berlin, złotnik Otto Schoellder Paterka na 4 rocaillowych nóżkach. Dekoracja neorokokowa. Lustro gładkie, przy uchu znajdują się dwa herby.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Berlin, złotnik Wilhelm Peters Komplet składa się z buliery (wys. 40 cm), dzbanka do kawy (wys. 18), mlecznika (wys.12,5), cukiernicy (wys. 8) oraz paterki na cukierki i miseczki na ciasteczka. Powierzchnia naczyń dekorowana giloszem, wnętrza naczyń (paterki, miseczki, cukiernicy) złocone. Johan Georg Wilhelm Peters - złotnik niemiecki (1793- 1864). Uczeń znakomitego mistrza złotnictwa J.G.Fourniera. Mieszkał i tworzył w Berlinie.
Title: KAłAMARZ, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: waga srebra 180 g; Niemcy, Hamburg Podstawa wsparta na 4 ozdobnych nóżkach. Srebrna pokrywa na zbiorniku bogato dekorowana. Dekoracja kwiatowa, liczne rozety.
Title: FONTAINE, PRZED 1850
Description: IInformacje o dziele: Holandia, Amsterdam Powierzchnia naczynia służącego jako pojemnik do gorącej wody grawerowana w kokardy i liście. Ucha wystające, gięte. Całość na 4 lekko spłaszczonych kulkach.
Title: KASETKA NA CYGARA, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: Czechy, Praga, złotnik F. M. Bardzo wytworna kasetka na cygara utrzymana w stylu art. deco. Powierzchnia gładka, boki zaokrąglone, wnętrze wykładane egzotycznym drewnem. Wewnętrzna część pokrywy złocona. Uchwyt wykonany z kości słoniowej.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAż ZNAD PRUTU, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Wacława Milewska kurator wystawy Leon Wyczółkowski 1852 1936. W 150. rocznicę urodzin artysty Muzeum w Krakowie 2003 Wiesława Milewska o pejzażu znad Prutu pisze : Należy on do wąskiej grupy dzieł powstałych podczas wyprawy Wyczółkowskiego na Huculszczyznę i jest drugim zaledwie obecnie znanym, obok lwowskiego Wodospadu, obrazem ukazującym z bliska fragment Prutu. A jedynym tego rodzaju w zbiorach polskich. Mimo wielomiesięcznych starań Wodospad, jak i inne dzieła z Lwowskiej Galerii Sztuki, nie dotarł na wystawę. Gdyby Pejzaż znad Prutu został ujawniony w trakcie przygotowań do ekspozycji z pewnością zostałby do niej zakwalifikowany. Obraz będzie wymieniony i reprodukowany w przygotowywanym przez wystawy katalogu dzieł wszystkich Leona Wyczółkowskiego. Z ekspertyzy Wacławy Milewskiej.