Artist: Carl Wuttke
Title: ULICA DAWIDA W JEROZOLIMIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. Wuttke Na odwrocie napis atramentem: Jerusalem, Davidstrasse | von c. Wuttke. Obok napis ołówkiem: 18873; a u dołu: Blank.
Artist: Franz Xawer Simm
Title: ZESPół RYSUNKóW O TEMATYCE ORIENTALNEJ
Tools: ink, gouache, feather, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Zespół rysunków o tematyce orientalnej Projekty ilustracji do utworów literackich (1) SCENA DYSKUSJI oł., pędzel, pióro, tusz, gwasz, 28,3 x 34 cm sygnowany l.d.: FSIMM [inicjały wiązane] (2) W SKARBCU ołówek, pędzel, pióro, tusz, 38 x 24,5 cm sygnowany p.d.: F. S. [monogram wiązany] (3) SCENA ULICZNA ołówek, pędzel, pióro, tusz, 43,5 x 28 cm sygnowany p.d.: F. SIMM [inicjały wiązane] (4) W ULICZCE ołówek, pędzel, pióro, tusz, gwasz, 48 x 27,5 cm sygnowany pośrodku, u dołu: FSIMM [inicjały wiązane] (5) PRZY STOLE ołówek, pędzel, pióro, tusz, 38 x 32,5 cm sygnowany p.d.: F. S. [monogram wiązany] Trzy rysunki - 2, 3, i 5 - łączące się w całość poprzez postaci tych samych „bohaterów“, są zapewne ilustracjami do jednego utworu, być może do którejś z opowieści Tysiąca i jednej nocy.
Artist: Adam Styka
Title: PARA MAROKAńSKA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ADAM | STYKA (w ramce) Adam Styka, opisując swoje podróże do Afryki, wspominał pobyt w Marakeszu, pisząc m.in.: „Interesująco przedstawia się również tzw. Quartier reserve, tj. dzielnica kobiet i tancerek popisujących się w specjalnych kawiarniach przy dźwiękach muzyki. [...] tam też znalazłem tematy do takich moich obrazów, jak: Flirty, Idylla marokańska, Niewolnicy miłości“. Prezentowany obraz należy do tego cyklu prac artysty.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: PRZED MECZETEM, PO 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l. d.: A Wierusz-Kowalski Na krosnach drukowana, wypełniona ręcznie nalepka Salonu Artystycznego Feliksa Rychlinga w Warszawie oraz fragment innej nalepki z zachowanym fragmentem napisu: ...eller & Reiner W roku 1903 Wierusz-Kowalski wyjechał do Północnej Afryki, odwiedzając Maroko i Algier. Znalazł tam nowe inspiracje, tematy i motywy malarskie. Plonem tej podróży były obrazy o tematyce orientalnej, przedstawiające Beduinów pędzących na rumakach czy wielbłądach przez pustynny krajobraz (Z rozkazem wojennym w Maroko), ruszających do bitwy (Przed Wojną Świętą, Jeźdźcy marokańscy) czy odwiedzających pustynne oazy (Beduini). Sceny te wyróżniają się swobodną kompozycją, świetnie odtworzonym ruchem koni i ludzi, żywością barw i brawurową techniką malarską. Malowane szerokim pędzlem i szpachlą odznaczają się wyrazista fakturą i zachowują swobodę impresyjnego szkicu. Do tej grupy obrazów należy też prezentowany tu obraz Przed meczetem. Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - Przewodnik 101. Wystawa dzieł Alfreda Wierusz-Kowalskiego z powodu 20-ej rocznicy śmierci, [...] marzec 1935, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1935, s. 10, nr kat. 38.; - Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających. Malarze, rzeźbiarze, graficy, t. 4, Warsza wa 1986, s. 203 [autor hasła J. Derwojed]; - I.Olchowska-Schmidt, Alfred Wierusz-Kowalski (1849-1915), „Gazeta Antykwaryczna“ październik... więcej
Artist: Ettore Cumbo
Title: ZATOKA NEAPOLITAńSKA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Cumbo Na odwrocie napis atramentem: Ettore Cumbo
Artist: Północny malarz italianista
Title: PEJZAż Z GOSPODą WśRóD RUIN I DRZEW, 1685
Year: 1685
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obraz jest sygnowany po lewej stronie u dołu (poniżej postaci siedzącego mężczyzny w czerwonym kubraku) - sygnatura jest jednak mocno przetarta; odczytać można jedynie literę C (lub G); natomiast wyraźnie widać datę - 1685. Elementy włoskiej architektury, odbijające się w chmurach jasne światło Południa i barwne, ożywione postacie sztafażu stanowią typowe motywy krajobrazów tworzonych na przestrzeni całego wieku XVII przez zafascyno-wanych ciepłą Italią malarzy z Północnej Europy. Bardzo liczni malarze holenderscy i niemieccy podczas pobytów w Rzymie wykonywali rysunki antycznych ruin i malowniczych zakątków rzymskiej Campanii, a szkice te służyły im następnie po powrocie do ojczystego kraju przy sporządzaniu malarskich wersji italianizujących pejzaży. Prezentowany tu, uroczy krajobraz, ożywiony licznymi sylwetkami ludzi i zwierząt w ruchu, powstał najpewniej też na Północy - w Niderlandach lub w Niemczech, o czym świadczy podłoże z drewna dębowego, nie stosowane we Włoszech. Malowany jest z dużą artystyczną swadą, miękko, a zarazem z umiłowaniem malowniczego szczegółu. Stroje postaci datują obraz na późne lata XVII wieku, co potwierdza umieszczona na nim data. Dwie prace holenderskiego malarza z Haarlemu, Dirka Maasa (1659-117) w Muzeum Narodowym w Warszawie i w Galerii Liechtenstein w Wiedniu wykazują pewne pokrewieństwa stylistyczne w sztafażu i w sposobie kształtowania drzew. Jednak oba te obrazy malowane są na płótnie, mają bardzo różne wymiary, nie mogą... więcej
Artist: Ernst Bröcker
Title: 85. PEJZAż WIEJSKI ZE STAWEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.l.d.: E. Bröcker | München Na odwrocie na krosnach napis ołówkiem: Ernst Bröcker | Im Dachauer Moos; ponadto kilka rzędów cyfr i nieczytelny napis (nazwisko ?).
Artist: Adolf Mosengel
Title: PEJZAż GóRSKI, 1868
Year: 1868
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Quarlco (?) | 27/ |3. 68. | A. Mosengel
Artist: Szymon Buchbinder
Title: 14. UCZONY W PRACOWNI, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Buchbinder Na odwrocie drukowana nalepka o treści: PREPERED PANEL | rysunek: lew-herb-jednorożec z napisem DIEU ET MON DROIT | WINDSOR & NEWTON, | ARTISTS' COLOURMENT | To Her Majesty | and to | T.R.H. THE PRINCE AND PRINCESS OF WALES, | 38, BATHBONE PLACE, W. | AND | NORTH LONDON COLOUR WORKS, KENTISH TOWN, N.W. Na nalepce dopisano ołówkiem: GEMALT 1885. „DER GELEHRTE“ Prezentowany Uczony w pracowni, jest jednym z tych obrazów Buchbindera, które „misterną i subtelną robotą przypominają mistrzostwo holenderskie“, urzekają nastrojem, światłem, szlachetnym tonem barwnym i budzą podziw dla sztuki artysty. Uczony znany był dotąd z późniejszej (?) nieco odmiennej w szczegółach wersji kompozycyjnej, reprodukowanej w polskiej prasie w latach 1887 i 1903 (patrz: „Tygodnik Ilustrowany“, 1887, 2. półrocze, s. 44 (tekst), s. 48 il. pt. Badacz; „Życie i sztuka“ [dodatek tygodniowy do „Kraju“], 1903 nr 20, tabl. „Album Kraju“ pt. Uczony średniowieczny.
Artist: Cyprian Godebski
Title: GENIUSZ I SIłA BRUTALNA, 1888
Year: 1888
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: C Godebski | 1888 Grupa Geniusz i brutalna siła, zamówiona przez państwo francuskie, wykonana w białym marmurze, wys. 2,6 m, zaprezentowana została na Salonie w 1888 - rok później jej redukcja. Rzeźbę przekazano do Muzeum w Tulonie, a model znajduje się w Poitiers. W handlu antykwarycznym pojawiają się od czasu do czasu brązowe redukcje Amora żebrzącego i Geniusza i Siły brutalnej różnej wielkości.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: POWRóT Z JARMARKU, OK. 1883-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.G. - Wywiórski Obraz z prawem wywozu za granicę. Powrót z jarmarku jest jednym z tych dzieł Wywiórskiego, które powstawały pod silnym wpływem Brandta i Wierusza-Kowalskiego, których pracownie artysta odwiedzał w Monachium, korzystając z ich nauk i wskazówek. Według informacji właściciela obraz znajdował się w zbiorach Ignacego Jana Paderewskiego.
Artist: Mathurin Moreau
Title: DZIEWCZYNKA Z KOZIOłKIEM, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Math. Moreau
Artist: Józef Brandt
Title: PRACZKI, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Orońsko 1882 Józef Brand malował ten obraz w Orońsku, swoim majątku k. Radomia, do którego zwykle przyjeżdżał na lato i gdzie gościł wielu młodych malarzy. Jest to jeden z najlepszych rodzajowych obrazów Brandta, który jak to zauważa H.P. Bühler, autor książki o malarzach polskiej szkoły monachijskiej, „zwraca uwagę niezwykle trafnie uchwyconą mimiką, gestem, dającymi iluzję rozmowy“. Obraz opisany lub reprodukowany w: - H.P. Bühler, Jäger Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt, Alfred von Wierusz-Kowalski Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis , Hildesheim, Zürich, New York 1993, s. 62, il. 64 na s. 63 (tytuł: Gesprach mit den jungen Wäscherinnen ); - H.P. Bühler, Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i Inni. Polska Szkoła Monachijska , Warszawa 1998, s. 62, il. 64 na s. 60 (tytuł: Pogawędka z młodymi praczkami ).
Artist: Jan Matejko
Title: PORTRET PANNY DYBOWSKIEJ, 1861
Year: 1861
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej monogramem wiązanym: JM | 1861 Na odwrocie naklejona kartka z orzeczeniem Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającego autorstwo Matejki (z dn. 30 lipca 1946 roku). Marian Gorzkowski, sekretarz Matejki pisał: „studium to było wykonane z powodu, że zobaczywszy wówczas młodą osobę dostrzegł w niej [Matejko] rysy charakterystyczne“. Obraz, znany w także jako Studium młodej szatynki, do roku 1896 był własnością rodziny Matejki, następnie do 1910 znajdował się w zbiorach Mariana Gorzkowskiego w Krakowie. Później, co naj-mniej w latach 1910-1938 był częścią kolekcji Franciszka Macharskiego. W latach pięćdziesiątych trafił do warszawskiego antykwariatu Karola Tchorka, gdzie nabyli go obecni właściciele (wg K.Sroczyńska, Matejko ..., Warszawa 1993). Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany w: - M. Gorzkowski, O artystycznych czynnościach Jana Matejki od lat jego najmłodszych tj. od r. 1850 do końca r. 1881, Kraków 1881, s. 51; - Katalog wystawy pośmiertnej obrazów i rysunków ś.p. mistrza Jana Matejki w posiadaniu pozostałej Rodziny będących, Muzeum Narodowe, Kraków 1893, s. 9, nr kat. 25 [wymiary podane odwrotnie]; - Katalog wystawy dzieł Jana Matejki, Powszechna Wystawa Krajowa we Lwowie w r. 1894, [przed mowa M. Sokołowski], Lwów 1894, s. 6, nr 19; - S. Tarnowski, Jan Matejko, Kraków 1897, s. 506; - M. Gorzkowski, Jan Matejko. Epoka lat dalszych, do końca życia artysty. Z dziennika prowadzonego... więcej
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SANNA, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Wierusz-Kowalski
Artist: Carl Prestele
Title: PEJZAż ZNAD JEZIORA KOCHEL W BAWARII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. Priestele Na odwrocie uszkodzona nalepka (druk) z napisem Preussichen Kunstverein i wpisanym atramentem tytułem Am Kochel See Müller am Toih. Na płótnie okrągły stempel z lecącym smokiem i napisem R.WURM.
Artist: Henryk Dietrich (Ditrich)
Title: 46. BłONIA KRAKOWSKIE, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Henryk Dietrich
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: SCENA Z POWSTANIA STYCZNIOWEGO, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Ajdukiewicz | Monachium | R. 1876 Na odwr. na tekturowym „zaplecku“ nalepka z wizytówką studia konserwacji obrazów w Maryland; na dolnej listwie ramy centralnie umieszczona nalepka zakładu ramiarskiego w Nowym Jorku; ponadto nalepki domu aukcyjnego Agra-Art z 2008 i 2013 roku. Pochodzenie: Obraz z kolekcji Michała Cieplińskiego z Waszyngtonu. Od 2013 w prywatnej kolekcji w Polsce. Powstanie styczniowe odbiło się szerokim echem w polskim malarstwie, od połowy XIX wieku, przepełnionego motywami narodowymi. Polscy artyści, którzy odwoływali się w swojej sztuce do historycznych wydarzeń, zwycięskich bitew i chwały polskiego oręża, pobudzali ducha narodowego. Powstanie styczniowe stało się natomiast czynem, który rzeczywiście zbudził w narodzie świadomość jego państwowości. Oprócz Tadeusza Ajdukiewicza również Maksymilian Gierymski, Artur Grottger, Józef Chełmoński, Antoni Piotrowski, Jan Matejko, Jan Rosen, Jan Styka, Witold Pruszkowski, Jacek Malczewski oddali w swojej twórczości hołd bohaterom walczącym o wolność całego narodu. Powstańcy ścigani przez carskie wojsko ukrywali się borach, które stały się wręcz świątynią narodowego bohaterstwa. Stały się domem, miejscem walki i ofiarnej śmierci tysięcy polskich patriotów. Na pierwszym planie... więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: LAS JESIENIą
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski
Artist: Gregor von Bochmann
Title: SCENA RODZAJOWA - NA FOLWARKU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 39 x 49,5 cm (w świetle ramy); sygn. l.d.: G v. Bochmann.
Artist: Stanisław Gibiński
Title: ZIMą NA POLOWANIU, OK. 1930
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S. Gibiński Na odwrocie owalny stempel krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz.
Artist: Paul Riess
Title: PODWóRKO, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: PAUL RIESS. Na odwrocie nalepka z nazwiskiem autora i trudnym do odczytania napisem w języku niemieckim: Prof. Paul Riess - Dessau |“Lan....... (?).
Artist: NN NN
Title: NA PODWóRKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Schönian Na odwrocie stempel - głowa jelenia; ponadto napisy (cyfry) ołówkiem i niebieską kredką. Nalepka (druk) z napisem: A.MAYER, Markplatz 6 | Farbenhandlung | STUTTGART
Artist: Alfred Schönian
Title: NA PODWÓRKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Schönian
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: KRAKOWSKA PANNA MLODA, 1917
Year: 1917
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 60,3 x 44,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.g.: P. STACHIEWICZ. 917
Artist: Władysław Skoczylas
Title: SZOPKA GóRALSKA, OK. 1910
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 71 x 102 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: W. Skoczylas Prezentowana akwarela pochodzi z wcześniejszego okresu twórczości Skoczylasa i jest, zapewne, tożsama z pracą wystawioną w warszawskiej Zachęcie w roku 1911/12 (porównaj: J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914, Wrocław 1969, s.337). Artysta często podejmował wówczas podobne rodzajowo-obyczajowe tematy, malując „górali idących na pasterkę, jadących saniami - kompozycje, w których pierwiastek narracyjny, fabularyzatorski jest na pierwszym planie, a przejawiające się w tych pracach zainteresowanie folklorem zapowiada jego późniejszą twórczość“ (porównaj: M.Wallis, Władysław Skoczylas, Sztuki Piękne, R.3, 1927/28, s. 201-220).
Artist: Wiktor Korecki
Title: 19. LAS ZIMą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHóD SłOńCA W DZIEń ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI.
Artist: Jacek Malczewski
Title: 4. U STUDNI, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż górnej krawędzi po prawej: Jacek Malczewski | 1912 Motyw wędrowca i dziewczyny czerpiącej wodę łączy ten obraz ze znanym cyklem Zatruta studnia (lata 1905-1906).
Artist: Julian Fałat
Title: LAS SOSNOWY NA GóRSKIM STOKU, 1905
Year: 1905
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 50,5 x 95 cm (w świetle passe-partou) sygnowany p.d.: Jul Fałat 905
Artist: Jerzy Kossak
Title: ARTYLERIA KONNA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak 1937 Na odwrocie w „okienku“ oprawy stempel (faksymile autografu artysty) z wyblakłym, trudnym do odczytania napisem: Stwierdzam autenty- | czność tego obrazu | Jerzy Kossak; obok okrągły stempel z niewyraźnym, wyblakłym herbem i nieczytelnym napisem w otoku [pierwotnie był to zapewne stempel, który artysta zwykle umieszczał na swoich pracach - z herbem „Kos“ i napisem: JERZY KOSSAK Kraków pl. Kossaka 4].
Artist: Antoni Wippel
Title: ULICA NA CAPRI, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: AWippel | Capri (inicjały wiązane) Na odwrocie - na krosnach nalepka Wystawy Zrzeszenia Polskich Artystów Plastyków w roku 1932; - na płótnie nalepka wystawy w łódzkim CBWA w roku 1958.
Artist: Stanisław Tondos
Title: MOTYW Z WENECJI, OK. 1885
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 72,5 x 51,5 cm (w świetle passe-partout); sygnowana p.d.: Tondos. Akwarela powstała jako plon podróży Tondosa do Wenecji. Liczny zespół akwarel artysty przedsta- wiających różne „motywy z Wenecji“ pokazywany był na wystawach w krakowskim TPSP w latach 1885 - 1889 oraz w warszawskiej Zachęcie w 1898
Artist: Gerhard Graf
Title: RYNEK WROCłAWSKI O ZMROKU, LATA TRZYDZIESTE XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GERHARD GRAF
Artist: Willibald Werner
Title: ULICA MARIACKA W GDAńSKU ZIMą, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Willibald Werner.
Title: PATERA, PRZED 1898
Description: IInformacje o dziele: Bardzo dekoracyjny przedmiot. Na rocaillowej podstawie siedzi młody atleta trzymający róg obfitości. Na nim umieszczony jest talerz patery. Brzeg okrągły, nieregularny, dekorowany rocaillowo.
Artist: Hermann Kraemer
Title: PRZED BURZą - PEJZAż NADMORSKI, 1866
Year: 1866
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Kraemer | 1866
Artist: Clemens Freitag
Title: CIETRZEWIE NA MOKRADłACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Clemens Freitag | München Na odwrocie płótna naklejona kartka z informacją o artyście i potwierdzeniem autentyczności rzeczo-nego obrazu (tekst niemiecki). Przedstawiony motyw określony jako - Moos bei Uffing.
Artist: Cölestin Brügner
Title: PEJZAż GóRSKI Z JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Brügner
Verified Artist: Yes
Artist: Paul Linke
Title: WIDOK Z KARKONOSZY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Linke Na odwrocie nalepka - ekslibris: ZE ZBIORÓW J. BOGUSZEWSKIEGO; napis atramentem z informacjami o artyście (w języku niemieckim).
Artist: Agnes Grünenwald
Title: ŚPIąCA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ag. Grünenwald
Artist: Hans Prentzel
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hans Prentzel Na krosnach napis czarną farbą: Hans Prenzel Rothenburg /o Tauber „Sommerblumen“
Artist: Alfons Karpiński
Title: 84. RóżE żółTE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Karpiński na odwr. napisy: - granatową kredką: Róże żółte | mal. | A. Karpiński | Kraków; - czerwoną kredką: „Róże żółte
Artist: Józef Rapacki
Title: WRZOSY I BRZOZY, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JÓZEF RAPACKI | 1909 rok
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: 119. WESELE KRAKOWSKIE, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Włodzimierz Tetmajer
Artist: Mathurin Moreau
Title: WIELKI TRIUMF, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Math. Moreau. posiada stempel odlewniczy: Société des Bronzes de Paris
Artist: Anton Büschelberger
Title: PARA BAżANTóW, PO 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: A. Buschelberger
Artist: Wilhelm Lindner
Title: PODWóRKO, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Lindner Na odwrocie, na płótnie i krosnach cztery stemple o treści: Walter Czerwaltzky | 1 Berlin 12 Charlottenbg. | Kantstrasse 30.
Artist: Ernst Bröcker
Title: WIDOK NA WYSPę REICHENAU NA JEZIORZE BODEńSKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Bröcker | München Na odwrocie napis na krosnach: Insel Reichenau. Nalepka Galerii Obrazów W. Utermanna w Dortmundzie
Artist: Joseph Mössmer
Title: KRAJOBRAZ GóRSKI Z DROGą I DOMKIEM, 1807
Year: 1807
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mössmer | 807; na odwrocie napisy ołówkiem: 51/606 oraz 151/169444
Artist: Eugen Carl Wilhelm Retzlaff
Title: 38. PEJZAż ALP. Z OśNIEżONYMI SZCZYTAMI, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E·C·W·RETZLAFF
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY U BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe Na odwrocie nalepka firmy Bilder-Meyer z Hannoveru.
Artist: Carl Ernst Morgenstern
Title: 5. PEJZAż Z DOLINą GóRSKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CE Morgenstern. Obraz opisany w: - P. Łukaszewicz, A. Kozak, Obrazy natury. Adolf Dressler i pejzażyści śląscy drugiej połowy wieku XIX, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Muzeum Narodowe w Warszawie, Wrocław 1997, s. 121, nr kat. 169.
Verified Artist: Yes
Artist: Adelsteen Normann
Title: NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Normann Na odwrocie wyciśnięty okrągły stempel z nieczytelnym napisem. Napisy ołówkiem: 230651 oraz Stolfiord (?).
Artist: Marian Szczyrbuła
Title: 29. WIDOK NA WAWEL, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szczyrbuła
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET PIANISTY GORECKIEGO, MAJ 1933
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier jasnobrązowy, sygnowany p.d.: Witkacy | 1933 V | NP | N? | T. C [w kółku]; napis l.g.: Mam ochotę na tę twarz | taką, taką że aż aż! Portret wymieniony i opisany w: - I. Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW Warszawa 1990, s. 130, nr kat. 1761 (jako Pianista Gorecki).
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Matejko
Title: ŚWIęTY FLORIAN, 1889
Year: 1889
Tools: watercolor
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii do Kościoła Mariackiego w Krakowie. sygn. po lewej monogramem wiązanym: JM | rp. 1889 . Obraz pochodzi ze zbiorów Mariana Gorzkowskiego , zaprzyjaźnionego z Matejką sekretarza krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych, autora nieocenionego Dziennika, opisującego zdarzenia z życia artysty i historię jego obrazów. Gorzkowski zgromadził pokaźną kolekcję dzieł Matejki; jej katalog wydany w roku 1896 wymienia 35 obrazów olejnych, 26 akwarel i 182 rysunki. Karton ze Św. Florianem - jedna z kilku prac-projektów do polichromii Kościoła Mariackiego - w katalogu opisany jest następująco: „Wielki oryginalny karton akwarelowy, który służył jako wzór do wykonania polichromii w prezbiterium kościoła Panny Maryi, przedstawia motyw wzięty z pieczęci XIV wieku z Kleparza, jako przedmieścia Krakowa i wyobraża Św. Floryana w pełnej zbroi, z książęcą czapką na głowie; płaszcz żółty, na przodzie zapinany; w prawej ręce trzyma lancę z penonem, a lewą opiera na czerwonej tarczy z białym krzyżem Tło niebieskie, a całość obrazu ujęta w czworoliść. Miara 145 x 111ctmr; wykonany w roku 1889“. Patrz: Katalog prac artystycznych Jana Matejki [...] w zbiorach Maryana Gorzkowskiego w Krakowie, w Krakowie 1896, s. 10, nr kat. 22. Obraz był eksponowany na wystawie Jan... więcej
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET KOBIETY, MAJ 1927
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier szary, żeberkowany, sygnowany p.d.: T.C [w kółku] | Witkacy 1927 | V
Verified Artist: Yes
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: 37. BUKIET KWIATóW W WAZONIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Autorami obrazu są Efraim i jego brat Menasze; sygnowany p.d.: Seidenbeutel Obraz opisany i reprodukowany w: - J. Pollakówna, Byli bracia malarze..., Warszawa 2002, il. na s. nlb. 47.
Artist: Robert Emil Stubner
Title: MARTWA NATURA Z CHRYZANTEMAMI, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, 90,5 x 110 cm (owal) sygnowany p.d.: R. E. Stübner | 1913 Na odwrocie nalepka berlińskiej firmy transportowej Gustava Knauera.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: RóżE W WAZONIE, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany (trzonkiem pędzla w mokrej farbie) p.d.: 1921 | Terlikowski
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kanelba Obraz pochodzi z kolekcji p. Irene Stern z Riverdale, Nowy York. (z prawem wywozu z kraju)
Artist: Wacław Borowski
Title: 33. LATO, OK. 1930
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Piotr Potworowski
Title: 51. KRAJOBRAZ - CORNISH WOOD, OK. 1952
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Potworowski Na odwrocie - na górnej listwie krosien - napis ołówkiem: Peter Potworowski - Cornish Wood Ł50; obok: 15 x 20. Na płótnie nalepka londyńskiej galerii Gimpel Fils.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KOBIETA Z WACHLARZEM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Obraz po konserwacji. Obraz pochodzi z kolekcji p. Irene Stern z Riverdale, Nowy York.(z prawem wywozu z kraju)
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: 37. SZWADRON UłANóW, 1944
Year: 1944
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Eugeniusz Geppert 1944.
Artist: Władysław Roguski
Title: 65. DZIEWCZYNA Z SARENKAMI, OK. 1930
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WRoguski (inicjały wiązane)
Artist: Rafał Malczewski
Title: 126. PEJZAż BRAZYLIJSKI, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Rafał Malczewski
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: KOBIETA Z TACą (FEMME AU PLATEAU), 1896
Year: 1896
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Kobieta z tacą (Femme au plateau), ryc. z teki One (Elles), litografia jednobarwna na tincie, papier krem z suchą pieczęcią, 46 x 60 cm (wymary tinty) na ryc. l.d. okrągła czerwona pieczęć: TL [monogram wiązany], pod ryc. p. pieczątka z facsimile sygnatury: T-Lautrec, napis oł. pod ryc. l.: 41/275, obok sucha pieczęć: w śr. monogram wiązany TL, w otoku napis: MUSÉE TOULOUSE-LAUTREC ALBI. Jest to replika graficzna pracy ze znanej teki artysty ze szczytowego okresu jego twórczości, wydana i autoryzowana - jak wskazuje pieczęć - przez muzeum artysty w jego rodzinnym Albi. Oryginał litografii (różniący się od prezentowanej odbitki wymiarami i kolorystyką) jest wzmiankowany i reprodukowany w: Jean Adhémar, Toulouse-Lautrec. Das graphische Werk, Verlag von Anton Schroll, Wien-München [1965], s. 36, il. s. 202.
Artist: Salvadore Dali
Title: SAMOLOT (L’AEROPLANE/AIRPLANE), 1975
Year: 1975
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Samolot (L’aeroplane/Airplane), ryc. A z teki Hommage a Leonardo da Vinci; sygn. oł. pod ryc. p.: Dali, napis oł. pod ryc. l.: EA. Niewielki ten obraz, wystawiony w tymże roku w Nowym Jorku na wystawie surrealistów, stał się symbolem ruchu i otworzył artyście drogę do kariery w stylu amerykańskim. Dali i Gala przebywali w USA wielokrotnie, najdłużej w latach 1939-1948. Po powrocie do Hiszpanii nastąpił „okres mistyczny“ w twórczości Dalego, w którym powstawały wielkie kompozycje oparte na religijnych kanonach ikonograficznych (Madonna z Port Lligat, Ostatnia Wieczerza). W 1964 opublikował Dziennik geniusza.
Verified Artist: Yes
Title: POPIERSIE W KARARYJSKIM MARMURZE, XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Popiersie w kararyjskim marmurze na okrągłym postumencie Rzeźbiarz włoski wg Michała Anioła Buonarotti napis u podstawy: Giuliano de Medici na piersiach młodzieńca skrzydlata maska; stan wzorowy Rzeźby tego typu należały do wyposażenia m.in. pałaców polskich, jako nieodzowny atrybut prestiżu. Unikat na polskim rynku!
Title: CUKIERNICA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: Francja, Paryż Cukiernica o dekoracji secesyjnej. Pokrywka ruchoma. Powierzchnię zdobią reliefy roślinne i ważki. Wnętrze złocone, całość na okrągłej stopie.
Title: PATERA SECESYJNA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło w typie Loetz, Austria, Wiedeń, złotnik M.G. Patera na srebrnej secesyjnej nodze (ornamentyka roślinna). Szkło oryginalne, zielone, metalizowane. Brzeg wywinięty na zewnątrz.
Title: PUSZKA NA SUSZ HERBACIANY, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Iwan Pietrowicz Chlebnikow Puszka prostokątna zwężająca się ku górze. Pokrywa srebrna dekorowana ornamentem secesyjnym. Korek obłożony srebrem złoconym.
Title: WIADERKO NA KOSTKI LODU, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Schwabische Gmund złotnik Wilhelm Binder Powierzchnia naczynia dekorowana szlifowanymi kołami. Kabłąk ruchomy. Srebrne szczypce na lód w formie widełek.
Title: PATERA - KOSZ, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: średnica 25 cm, Rosja Czara ze szkła rżniętego geometrycznie. Brzeg srebrny (dekoracja: rośliny i maszkarony). Kabłąk ruchomy.
Title: DZBAN DO WINA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Przedmiot przeznaczony na eksport do Rosji. Srebro bogato dekorowane girlandami i elementami geometrycznymi. Uchwyt prostokątny. Pokrywka na zawiasie od środka złocona. Kryształ bogato dekorowany.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, PO 1930
Description: IInformacje o dziele: Komplet składa się z owalnej tacy (dł. 42 cm), dzbanka do kawy (wys. 20,5 cm), dzbanka do herbaty (wys. 16,5 cm), mlecznika (wys. 14,5 cm) i cukiernicy (wys. 13 cm). Powierzchnia naczyń gładka, ucha z drewna barwionego, uchwyty spłaszczone, kanelowane.
Title: PUDEłKO NA CYGARA
Description: IInformacje o dziele: Anglia, Sheffield, złotnik: Walker & Hall Powierzchnia giloszowana; pudełko posiada złote nakładki (pr. 375). pokrywa na ruchomym zawiasie, od wewnątrz złocona.
Title: CUKIERNICA I MLECZNIK, 1894
Year: 1894
Description: IInformacje o dziele: wys. cukiernicy 8 cm, mlecznika 7,5 cm; Rosja, Petersburg Powierzchnie naczyń gładkie, wsparte na 3 kulkach. W cukierniczce ruchomy pałąk. Wnętrza naczyń złocone.
Title: KOMPLET SZTUćCóW, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: Komplet sztućców obiadowo - deserowych na 12 osób, srebro, waga całości ok. 7.500 g Niemcy, Heilbronn, firma Bruckmann i synowie Komplet posiada bogaty tzw. środek stołu. Całość w oryginalnej kantynie.
Title: KOMPLET SZTUćCóW DO RYB I OWOCóW MORZA, LATA 30.
Description: IInformacje o dziele: srebro, macica perłowa, Niemcy, Schwabische Gmund, złotnik Dieter Hülse Komplet składa się z widelców i noży od ryb, łopatek do kawioru, widelców do raków, etc. Całość w oryginalnej kantynie.
Title: PARA PATEREK, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Frankfurt nad Menem, złotnik Husler Paterki w kształcie muszli. Bogato złocone. Uchwyty w formie amorków. Wsparte na czterech nóżkach - muszelkach.
Title: PATERA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: wkład szklany, wys. 11 cm, śr. 19 cm, waga srebra 394 g Niemcy, Monachium, złotnik Ernst Wollenweber Bogato dekorowana patera na okrągłej stopie. Uchwyty w pyskach lwów. Powierzchnia zewnęt-rzna częściowo złocona, wnętrze złocone całkowicie. Wkład szklany oryginalny.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OKRES MIęDZYWOJENNY
Surfaces: ivory
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Komplet składa się z dzbanka do kawy (wys. 21 cm), dzbanka do herbaty (wys. 20 cm), mlecznika (wys. 13,5 cm) i cukiernicy (wys. 12,5 cm). Formy naczyń art decowskie. Powierzchnie gładkie gruszkowate. Rączki i uchwyty wykonane z kości słoniowej.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Austria, Wiedeń, złotnik Sudfeld Powierzchnia gładka, grawerowana w ornamen-ty roślinne. Podstawy okrągłe wsparte na 3 sece-syjnych nóżkach. Tralka prosta rozszerzająca się ku górze. Tulejki wazonowate.
Title: PATERA, OK. 1870
Description: IInformacje o dziele: Rosja, Petersburg, złotnik Aleksander Kordes Paterka wsparta na 4 rocaillowych nóżkach. Kabłąk ruchomy. Powierzchnia gładka, puklowana. Brzeg bogato dekorowany.
Title: KARAFKA Z KIELISZKIEM, PO 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło, wys. karafki 32 cm, kieliszka 9 cm Niemcy Naczynia szklane, wylew karafki srebrny, srebrna również stopa kieliszka. Brzuśce malowane farbami emalierskimi przedstawiają różowy kwiat. Korek szklany.
Artist: Pierre Fernandez Arman (właściwe - Armand)
Title: BEZ TYTUŁU, Z CYKLU COUPES (CIĘCIA), LATA 70.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, cięcie, 54,5 x 18,5 cm; sygn na odwr. d.: 67/150 arman , obok znak odlewni
Artist: Pierre Fernandez Arman (właściwe - Armand)
Title: BEZ TYTUŁU, Z CYKLU COUPES (CIĘCIA), LATA 70.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz, cięcie, 58,5 x 21,5 cm, sygn. na odwr.: 67/150 arman , obok znak odlewni