Artist: Wenzel Hermann Wendlberger
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: W.H.Wendlberger
Artist: Stanisław Gałek
Title: NAD CZARNYM STAWEM GąSIENICOWYM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ST. GAŁEK; na odwr. napisy farbą: No 705
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PLAC ZAMKOWY, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Ferdynand Lepié
Title: 70. PEJZAż ZNAD KöNIGSEE, OK. 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. czerwoną farbą: F Lepié.
Artist: Theodor Urtnowski
Title: GDAńSK - WIDOK OD STRONY PORTU, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. czarną farbą: TH.URTNOWSKI (sygnatura lekko przetarta); powyżej czerwoną farbą: TH. URTNOWSKI
Artist: Paul Brandenburg
Title: 69.KWITNąCA łąKA KOłO WSI W GóRACH EIFEL, OK. 189
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Brandenburg DF. Na odwrocie drukowana nalepka (tekst niemiecki) z nazwiskiem i adresem malarza oraz tematem obrazu: Dorf Auderath v. Eifel. Stempel o treści: 18 | H. Schmicke & Co. | DÜSSELDORF
Artist: Ernst Bröcker
Title: 58. DREWNIANE DOMY NAD WODą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Bröcker | München Na krosnach napis atramentem: Oberaudorf; stempel o treści: J.Eisenmann | München 23, Siegfriedstr. 25. Nalepka Galerii obrazów W. Utermanna w Dortmundzie.
Artist: Willy Lorenz
Title: BAżANTY
Tools: tempera, watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 48,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Willi Lorez.
Artist: Stanisław Gałek
Title: ŚNIEGI NAD CZARNYM STAWEM GąSIENICOWYM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 27,5 x 36,5 cm ( w świetle ramy) sygnowany l.d.: ST. GAŁEK Na odwrocie napis ołówkiem: Nr 7
Artist: Jan Grubiński
Title: PEJZAż NADWODNY, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JGrubiński [inicjały wiązane]
Artist: Mal. niemiecki lub austriacki
Title: 48. PEJZAż NADRZECZNY Z WIEżą I BRAMą, 1844
Year: 1844
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: w lewym dolnym rogu wydrapany monogram M, poniżej data 1844. Ponadto w prawym dolnym narożniku widoczne ślady sygnatury z czytelnym monogramem M wiązanym z T [?] i częścią daty 18.. Obraz jest prawdopodobnie dziełem malarza wykształconego w kręgu sztuki niemieckiej.
Artist: Północny malarz italianista
Title: 73. ITALIANIZUJąCY PEJZAż Z PORTEM, OK. 1685
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Obraz po konserwacji przeprowadzonej w nieznanym czasie. Prezentowany Pejzaż z portem nad zatoką, dzieło nieznanego malarza-italianisty z Północnej Europy, z Niderlandów lub Niemiec, stanowi pendant do Pejzażu z gospodą wśród drzew, oferowanego na poprzedniej aukcji D.A. Agra. Malowany jest na identycznym podłożu z dębowego drewna, ma takie same wymiary, a sposób traktowania pejzażu, nieba, dbałość o szczegół oraz miękki modelunek i sposób przedstawiania postaci wskazuje na tę samą rękę twórcy. Mimo że, wobec braku wystarczającego materiału porównawczego, oba te obrazy trudno związać z konkretnym artystą, to ich dekoracyjność, uroda oraz bardzo dobry poziom artystyczny pozwalają uznać oba dzieła za rzadkość na polskim rynku sztuki. Pejzaż z portem nad zatoką datujemy tu na rok 1685, tak samo jak jego odpowiednik, na którym odczytano tę właśnie datę.
Artist: Franciszek Streitt
Title: LEKARZ LALEK, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F Streitt 876 Na odwrocie napis ołówkiem p.g.: F. Streitt in München | Gabelsbergarstrasse No 18 | 1 Stiege - Atelier im Rückgebaüde. Poniżej strzępek papierowej, drukowanej nalepki, na którym lakowa pieczęć z literami F S oraz stempel: A Lenck | MÜNCHEN. Ponadto numery: 24318 (ołówkiem) i 302 (kredą) i dwie papierowe nalepki z tekstem niemieckim: 1. Tekst-informacja o artyście (maszynopis); 2. Tekst-informacja o obrazie z wymienionym tytułem Der Puppendoctor (druk) z katalogu aukcji D.A. Lempertza w roku 1955 (druk). Obraz był reprodukowany w „Tygodniku Ilustrowanym“ w roku 1877 (2 półrocze, nr 96, s. 264) jako Konsylium lekarskie. Drzeworyt do reprodukcji wg rysunku Streitta wykonał M.Kluczewski, odwracając kompozycję w stosunku do oryginału.
Artist: Jacek Malczewski
Title: 71. DYSKUSJA O SZTUCE, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Malc...ski. 86 Na odwrocie, na płótnie dublującym napis czarną farbą: Dyskussia (sic!) | o sztuce. Na ramie nalepka wystawy „Józef Brandt - uczniowie i przyjaciele“, która miała miejsce w Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu w okresie od grudnia 1998 do lipca 1999 roku. Prezentowany tu obraz, znany jako Dyskusja bądź Dysputa o sztuce, wyróżnia się specyficznym realizmem, znamiennym dla wczesnych prac Malczewskiego, powstałych w latach osiemdziesiątych i z początkiem lat dziewięćdziesiątych XIX w. Podobny sposób traktowania modeli można odnaleźć także i w innych obrazach artysty z tego czasu (Wspomnienia młodości, cykl Rusałki, Moje modele, obrazy „sybirskie“). Nadto motyw chłopców-malarczyków przywodzi skojarzenia choćby ze znanym obrazem Introdukcja (1890) czy Błędnym kołem (1895-97). Rozłożone obok chłopców malarskie szablony, pędzle i naczynia z farbami, ilustrując ich obecne zajęcie, mogą równocześnie sugerować marzenia o przyszłej, już własnej twórczości. Z dużym prawdopodobieństwem można uznać ten obraz za tożsamy z pracą wystawioną w roku 1886 w krakowskim TPSP pod tytułem Pogawędka o sztuce (porównaj: E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904, Kraków 1905, s. 97).
Artist: Julian Fałat
Title: 56. PRZED KAPLICZKą, LATA 1910-1915
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: JFałat | Bystra [inicjały wiązane] Prezentowana akwarela może być tożsama z Kapliczką leśną wystawioną w roku 1926 na jubileuszowej wystawie dzieł artysty w warszawskiej Zachęcie (porównaj: Przewodnik No XVII. Wystawa Jubileuszowa dzieł Juliana Fałata, TZSP w Warszawie 1926, s. 13, nr kat. 20 [Kapliczka leśna - akw. 1912].
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: DROGA PRZEZ WIEś, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WT
Artist: Hermann Keimel
Title: W OGRODZIE PRZED DOMEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: KEIMEL
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: ODPOCZYNEK PRZY SIANOKOSACH, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WT. Na odwrocie, na górnej listwie ramy, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2004 roku.
Artist: Angelo Jank
Title: SKOK PRZEZ PRZESZKODę, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Jank
Artist: Karl Mohr
Title: NA POLOWANIE PAR FORCE, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: .
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NAPAD WILKóW, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Wierusz - Kowalski Na krosnach nalepka z niemieckim tekstem - opisem obrazu. Podobne obrazy, przedstawiające stada wilków napadających na jadących saniami podróżnych, należały do najpopularniejszych i najbardziej poszukiwanych kompozycji Wierusza-Kowalskiego, który powtarzał ten motyw w różnych wersjach i układach kompozycyjnych. Artysta wysnuł ten temat ze wspomnień z dzieciństwa, kiedy to sam, jako ośmioletni chłopiec, przeżył podobną przygodę i wraz z rodziną znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Obrazów z wilkami namalował wiele, a wilka „wystudiował jak mało kto“. Obrazy te trafnie scharakteryzował Eligiusz Niewiadomski, pisząc m.in.: „Zwykle noc zimowa, szalony pęd sani, zapienione konie, oszalałe ze strachu, rwą co ducha w pier-siach poprzez zarośla. W saniach ktoś z okiem obłąkanym zaciska krócicę w garści, tam dalej wali się jakaś bestia, farbując śnieg posoką. W całości - nie banalne zestawienie ludzi, koni i wilków, ale istotny, do dna wyczuty dramat, gdzie chodzi o śmierć i życie, oddany ze zdumiewającą swobodą, prawdą i rozmaitością wariantów jednego i tego samego pomysłu. Obrazy te miały szalone powodzenie, kupowali je bogaci Niemcy, a zwłaszcza Amerykanie i Anglicy.“ (E.Niewiadomski, Malarstwo polskie XIX i XX wieku, Warszawa 1926, s. 182)
Artist: Ferdinand Schebeck
Title: 68. MOWGLI W NIEWOLI U MAłP
Tools: oil, ink
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (scena z księgi dżungli rudyarda kiplinga) sygnowany p.d.: F. Schebek [...] Na odwrocie płótna zatarty stempel, na górnej listwie krosien napis niebieską kredką: 1381 Mogli in Gefangenschaft der Grauen Affen; cyfry: M 13205 oraz stempel z czytelnymi słowami: Berlin ... Strasse 28...
Artist: Sophie Sperlich
Title: KOTKI DWA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Sofia Sperlich | München.
Artist: Roman Kochanowski
Title: SZARY PEJZAż, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Aleksander Mroczkowski
Title: 59. MORSKIE OKO, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alex. Mroczkowski. 1921. Obraz pochodzi ze zbiorów Tadeusza Litawińskiego, znanego kolekcjonera z Zakopanego; na odwr. kartka (mpis) z opisem obrazu, zaznaczeniem przynależności do zbiorów Litawińskiego (nr inw. 3) oraz z informacją o artyście i dot. go podstawową bibliografią.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DAMA Z PIESKIEM, PO 1920
Tools: pastel, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (płótno specjalnie spreparowane dla uzyskania porowatej faktury, zwiększającej przyczepność pastelu) sygnowany po lewej: T. Axentowicz Na odwrocie owalny stempel krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz.
Artist: Aleksander Stankiewicz
Title: WęDROWNI MUZYKANCI WłOSCY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A Stankiewicz Roma 1854 Prezentowany obraz Wędrowni muzykanci włoscy nie był dotąd szerzej znany. Namalowany w Rzymie w roku 1854 jest jednym z tych „włoskich” dzieł Stankiewicza, którym artysta zawdzięczał największą popularność. Jest przy tym dziełem efektownym i tym cenniejszym, że wciąż znamy tylko niewielką liczbę obrazów powstałych we Włoszech, w najciekawszym, dojrzałym okresie twórczości artysty.
Title: PARA WAZ IMARI, II POł. XIX W.
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: Japonia Naczynia w formie tykwy. Porcelana malowana kobaltem podszkliwnie oraz czerwienią żelazową i złotem naszkliwnie. Dekoracja roślinna. Stan zachowania bardzo dobry.
Artist: Max Durschke
Title: MARTWA NATURA Z PORCELANOWYMI FIGURKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. DÜRSCHKE.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA Z Różą, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szańkowski Na krosnach stemple: ADRIAN BRUGGER | MÜNCHEN
Artist: Giuseppe Castiglione
Title: PARA ROKOKOWA, OK. 1870-1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Castiglione Na odwrocie wyciśnięta w laku okrągła pieczęć o średnicy ok. 3 cm - pośrodku w wieńcu laurowym litery BD, u góry kołpak książęcy.
Artist: Wilhelm Theodor Nocken
Title: PEJZAż GóRSKI Z JEZIOREM (GENFER SEE)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu po lewej: TB. Nocken [inicjały TB wiązane]
Artist: Georg Arnold
Title: SKALISTE BRZEGI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné na krosnach metalowa tabliczka z napisem: Rahmen | HARTMANN | München 25 | Weiserstrasse 16.
Artist: Henryk Rodakowski
Title: PEJZAż ZNAD DNIESTRU, OK. 1878-1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie niewyraźne ślady napisu ołówkiem, obwiedzionego owalną ramką. Według opisu przytoczonego w tekście ekspertyzy prof. Jerzego Sienkiewicza jest to napis: Rodakowski. Autentyczność obrazu potwierdził ponadto Henryk Woźniakowski, wnuk artysty, w którego zbiorach znajdował się niniejszy pejzaż. Jest to najpewniej widok Dniepru w okolicach Bortnik, wsi w dawnym powiecie bóbreckim niedaleko Chodorowa, która w latach 1878 do 1889 była własnością Rodakowskiego. W twórczości artysty obraz ten stanowi szczególną rzadkość, jako jedno z bardzo nielicznych studiów pejzażowych. Inny Krajobraz z Bortnik - pejzaż podobnego formatu, malowany na identycznym płótnie i utrzymany w podobnym tonie barwnym - znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: A.Król, Henryk Rodakowski (1823-1894), Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1994, s. 85, nr kat.74, il.).
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MłODEJ KOBIETY, 1919
Year: 1919
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 6 Wieczorem | JMalczewski | 1919 [inicjały imienia i nazwiska wiązane] W l.d. rogu wyciśnięty okrągły stempel z młotkiem i napisem w otoku: SOHCELLERSHAMMER.
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A.Karpiński Na tekturze od strony odwrocia ponaklejane pasy papieru z czeskiej gazety, napis niebieską kredką: 3611
Artist: Willy Jaeckel
Title: RóżE W BłęKITNYM WAZONIE, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Jaeckel. 43 Na górnej listwie ramy nalepka berlińskiej firmy spedycyjnej.
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM KWIATóW, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,2 x 58,2 cm (w świetle ramy) sygnowany po prawej w połowie wysokości: A.Karpiński | 1946 / c (?)
Artist: Rudolf Priebe
Title: 67. KUTRY PRZY BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Patrick Kalckreuth
Title: ŻAGLOWIEC NA PEłNYM MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. v. Kalckreuth
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: LATO NA PODHALU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32,3 x 48,1 cm (w świetle ramy) sygnowana p.d.: Stefan Filipkiewicz 1923
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: SłONECZNY DZIEń W PORONINIE, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Stefan Filipkiewicz | 1917 Na odwrocie, na górnej listwie krosien autorski napis tuszem: Stefan Filipkiewicz | „Słoneczny dzień w Poronine“ | 500. K. Ponadto na krosnach stemple składu materiałów malarskich: SKŁAD FABRYCZNY | ISKRA | Kraków, ul. Basztowa ... | Ak. Sztuk Pięknych | ....
Artist: Alfons Karpiński
Title: 125. RóżE HERBACIANE, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: 1929. | A. Karpiński
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżOWE RóżE W BIAłYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Karpiński Na odwrocie napis niebieską kredką: „2191“ oraz długopisem: PT. 187.
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: ZIMA NA PODHALU
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Feliks Kazimierz Wygrzywalski
Title: 72. ŁóDZ PRZY BRZEGU MORZA, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. K. Wygrzywalski Na krosnach 4 stemple magazynu przyborów malarskich: ISKARA & KARMAŃSKI | KRAKÓW
Artist: Gustav Barbarini
Title: 74. PEJZAż GóRSKI Z DOMKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: G.B.
Artist: Iwan Trusz
Title: STARE śWIERKI NAD WODą, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Trusz
Artist: Stanisław Kamocki
Title: 60. CHATY GóRALSKIE, PRZED LUB W 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37,8 x 47 cm (w świetle ramy); sygnowany l.d.: SKamocki [inicjały wiązane] Odwrocie tektury zamalowane białą farbą. W lewym górnym narożniku nalepka z zatartym napisem atramentem, czytelne słowo: cena. Ponadto dwie nalepki wystaw: 1. z wystawy Tow. Sztuka w Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z tytułem obrazu: Chaty góralskie; 2. z wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w roku 1923, z tytułem obrazu Chata góralska.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: CZERKIESI / HUCULSCY MYŚLIWI, LATA 1880-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obraz sygnowany l.d.: A. Wierusz-Kowalski Na odwrocie płótna stempel: GALLERY OF FINE ARTS | MUNICH Motywy huculskie - tak popularne w późniejszym malarstwie Axentowicza, Jarockiego, Sichulskiego czy Pautscha - w obrazach Wierusza-Kowalskiego pojawiły się już w latach 80. XIX w. Artysta namalował wówczas szereg obrazów przedstawiających Hucułów ruszających konno na polowania czy powracających ze zdobyczą ( Wyprawa na niedźwiedzia ). Obrazów z tej serii znamy niewiele i to najczęściej tylko z dawnych ilustracji. Tym ciekawszy wydaje się więc prezentowany tu obraz, skromniejsze, odmienne kompozycyjnie przedstawienie motywu z Hucułów na polowaniu, dzieła znanego z reprodukcji w „Tygodniku Ilustrowanym“ w 1889 r. Obraz określany był tytułem Czerkiesi , jednak porównanie go z innymi obrazami artysty, w tym ze wzmiankowaną wyżej reprodukcją, pozwala na sprostowanie tego błędu i właściwe określenie przedstawionego motywu. Porównaj reprodukcje: - „Tygodnik Ilustrowany“ 1889, I pólrocze, nr 363, il. s. 392; - H. P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis , Hildesheim - Zürich - New York 1993, il. 1 ( Huzulenjäger ); - H. P. Bühler, Józef... więcej
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: GANEK STAREGO DWORU, DWUDZIESTOLECIE MIęDZYWOJENN
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ST. CZAJKOWSKI Na odwrocie kilka ciągów cyfr naniesionych ołówkiem bądź długopisem, m.in.: kat. 511, 153, PT-55 oraz zatarty napis ołówkiem: Ganek | .... Obraz wymieniony w: - Stanisław Czajkowski (1878-1954), [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta“, Warszawa 1980, s. nlb., nr kat. 511 (jako własność żony artysty p. Anny Laudańskiej-Czajkowskiej oraz p. Ireny Koś- ciałkowskiej).
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: DO SZKOłY, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof. V. H. Seifert
Artist: Francisque-Joseph Duret
Title: IMPROVISATORE, 1839
Year: 1839
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ssygnowany: J. Duret Rzeźba opisywana, wzmiankowana i reprodukowana w: - Les Bronzes du XIX Siecle, il. s. 304; - Thieme Becker, Lipsk 1913, ss. 211-212.
Artist: Paweł Filippi
Title: POPIERSIE WOJCIECHA BOGUSłAWSKIEGO, OK. 1840
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Paweł Filippi W Muzeum Teatralnym w Warszawie znajduje się identyczne popiersie W. Bogusławskiego jak prezentowane powyżej.
Title: KOMPLET 12 KIELISZKóW I DZBAN, KONIEC XIX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. dzbanka 23,5 cm; Niemcy lub Austro-Węgry Komplet składa się z 6 kieliszków do szampana (wys. 19 cm), 6 kieliszków do wina (wys. 17 cm), 6 kieliszków do wódki (wys. 9,5 cm) oraz dzbana do soku lub wina. Naczynia są bardzo bogato dekorowane grawerunkiem typu a’la rococo. Każdy przedmiot posiada sygnaturę (monogram) artysty-grawera. Stan zachowania - idealny.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Hanau, firma Rudolfa Neresheimera Komplet składa się z owalnej tacy (dł. 59,5 cm), dzbanka do kawy (wys. 32 cm), dzbanka do herbaty (wys. 27,5 cm), cukiernicy (wys. 18 cm) i mlecznika (wys. 17,5 cm). Całość jest bogato dekorowana: ornamentyka roślinna, pukle, putta i rocaille. Pokrywy dzbanków i cukiernicy są pełnoplastycznymi figurkami siedzących putt.
Title: PATERA BIEDERMAYEROWSKA, OK. 1850
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 13, szkło warstwowe, Niemcy Trzon paterki srebrny, neobarokowy, bogato dekorowany plastycznie. Szkło białe warstwowe. Brzeg złocony. Powierzchnia szkła puklowana, ręcznie malowane kwiaty.
Title: PARA LICHTARZY, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 600, Niemcy Bogato dekorowane: głowy gryfów, maszkarony, postacie kobiet. Na czterech nóżkach. Tulejki wazonowate.
Title: KOMPLET SZTUćCóW OBIADOWYCH NA 12 OSóB, LATA 30
Description: IInformacje o dziele: próba 3 Komplet składa się z 12 łyżek do zupy, 12 noży i 12 widelców do pieczystego, 12 łyżeczek do herbaty i 12 łyżeczek do mokki. Całość w oryginalnej kasecie.
Title: NACZYNIE DO CHłODZENIA WINA, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: próba 800, Niemcy Naczynie na okrągłej stopie. Trzon w formie rozłożystych liści akantu. Czara gładka. Na bokach dwa pionowe, dekorowane ucha. Wnętrze naczynia częściowo złocone.
Title: KOMPLET KAłAMARZOWY, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: próba 800, Niemcy, Berlin Komplet składa się z kałamarza (wys. 11,5 cm), pojemnika na ołówki i pióra (dł. 23 cm) i suszki (dł. 14,5 cm).
Title: TACA Z DWOMA UCHAMI, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: próba 13, Niemcy, Hamburg (?) Taca prostokątna z dwoma uchami i podniesionym brzegiem. Lustro zdobione grawerowanymi arabeskami, ptakami i ornamentem roślinnym. Brzegi rocaillowe.
Title: PARA KANDELABRóW SZEśCIOśWIECOWYCH, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: próba 800, Niemcy, Berlin, firma złotnicza Koerner i Proell, sprzedawca J. H. Rudolph Kandelabry w stylu neorokokowym na szerokich, okrągłych, lekko falistych stopach. Dekoracja i rocaille, linie i elementy roślinne składają się na niezwykłą urodę przedmiotów.
Artist: Diego Rivera (?)
Title: MACIERZYńSTWO, 1928
Year: 1928
Tools: tempera
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Diego Rive../28 Praca może pochodzić z okresu od późnej jesieni 1927 do lata 1928, spędzonego przez artystę w Związku Radzieckim. Rivera był w tym czasie aktywny artystycznie, przygotowując mural dla klubu Armii Czerwonej i wykładając w Szkole Sztuk Pięknych w Moskwie. W latach pięćdziesiątych artysta przebywał w Polsce, kontaktując się ze środowiskiem artystycznym.
Artist: Witold Bieliński
Title: AUTOMOBILISTA, PRZED 1930
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: W. Bieliński
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET KOBIETY, 8 MAJA 1917
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany po lewej i u dołu pośrodku: 8/V | 1917 | Ignacy | Witkiewicz
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KOBIETA NA PLAżY, PO 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes na odwr., na plecach z tektury, l.g. nalepka (częściowo oderwana) Associated American Artists, Nowy Jork, p.g. nalepka rękopiśmienna: ZYGMUNT MENKES | "THE BATHER" | OIL | 13. GRAMERCY PARK | N. YORK 3. N.Y, napis p.d.: IRENE STERN | COLLECTION | RIVERDALE | NEW YORK
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 36 cm (w świetle passe-partout) sygnowana kredką p.d.: ZPronaszko
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: 124. MONTMARTRE, 1931
Year: 1931
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38 x 28 cm (w świetle passe-partout) sygnowana ołówkiem p.d.: H RudzkaCybis 1931 Paris Na odwrocie kartka z opisem obrazu i informacją, że w r. 1937 należał do zbiorów Zygmunta Janiszewskiego z Krakowa.
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA W CHMURNYM PEJZAżU, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MiCHALiK. ‘93
Artist: Franciszek Kmita
Title: DACHY, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kmita, na odwr. p.g.: F. Kmita | „DACHY“ | 60 x 73 cm | 1970 r.
Artist: Jacek Yerka
Title: JACUZZI, Z SERII KIESZONKOWA DżUNGLA, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 59 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: YERKA 04
Artist: Jacek Yerka
Title: KOMPOZYCJA FANTASTYCZNA, 1997
Year: 1997
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45 x 60,6 cm (w świetle passe-partout); sygnowany p.d.: Yerka
Artist: Tomasz Gudzowaty
Title: GAZELE I KROKODYL, 1999
Year: 1999
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,5 x 34 cm (w świetle passe-partout); sygnowana tuszem p.d.: Tomasz Gudzowaty.
Artist: Zygmunt Rytka
Title: Z CYKLU CIąGłOść NIESKOńCZONOśCI, OK. 1983-1984
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 40 cm (w świetle passe-partout), sygnowana na odwrociu: ZYGMUNT RYTKA|"CIĄGŁOŚĆ NIESKOŃCZONOŚCI" 1985|" CONTINUAL INFINITY"|Z. Rytka (z lewej strony podpisu odcisk palca) Od wczesnych lat 80. artysta bywa nad górską rzeką Białką, gdzie fotografuje kamienie. Prace te składają się na cykle „Obrazy uzupełniające“ i „Ciągłość nieskończoności“ (fotografie) oraz „Obiekty dynamiczne“ (instalacje). Kamień jest dlań symbolem nieskończoności i trwałości natury, na którym dokonuje różnorakich ingerencji, jak poruszenie, nadawanie absurdalnej numeracji, konstruowanie przestrzennych układów.
Artist: Henryk Tomaszewski
Title: PODNIEśMY WYżEJ POPRZECZKę, 1983
Year: 1983
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17 x 27 cm (w świetle passe-partout) sygnowany oł. p.d.: H.Tomaszewski. 83
Artist: Roman Zakrzewski
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONEJ SUKIENCE, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: .R. ZAKRZEWSKI. | .V. 1989. AKRYL. | .15. [?]
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ANAMORFOZA MEJ TWARZY DO OGLąDANIA Z LEWEJ, 1994
Year: 1994
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 29,5 x 41,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Anamorfoza | mej twarzy | do oglądania z lewej | FStarowieyski | 1694
Artist: Antoni Fałat
Title: 8. W PUSTYNI I W PUSZCZY, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: V | RP | STALIN KAPUT | Ant. Fałat 25.XI.89, na odwr. na płótnie g.: „W PUSTYNI I W PUSZCZY“, na krosnach l.g.: ANT. FAŁAT
Artist: Tadeusz Kantor
Title: TRZY RYSUNKI żOłNIERZA NAPOLEOńSKIEGO, 1980
Year: 1980
Tools: gouache, pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. tuszem: 1980, długopisem: T Kantor Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa przez Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka (podpisana Anna Halczak, kierownik Archiwum Cricoteki, 13 VI 2003).
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOBIETA I MIASTO, 1970 - 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. p.g.: JERZY NOWOSIELSKI | 1971 [przerobione z: 1970] napis na płótnie l.g.: P. 70, p.g. (pod sygnaturą) R 20 na poprzecznej żerdzi nalepka w języku polskim i angielskim Obraz był wystawiany na wystawie indywidualnej Jerzego Nowosielskiego w Poznaniu w 1973 r.
Artist: Jan Lebenstein
Title: TROIKA, 1966
Year: 1966
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. l.: 43/80, p.: Lebenstein 66 Rycina wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Jan Lebenstein, Muzeum Narodowe, Wrocław 1977, poz. 179, il. 35.
Artist: Jan Lebenstein
Title: MAITRESSE DE MAISON, 1966
Year: 1966
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. pod ryc. l.: 43/80, p.: Lebenstein 66 Rycina wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Jan Lebenstein, Muzeum Narodowe, Wrocław 1977, poz. 177, il. 28.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA III, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STAŻEWSKI na odwr. p.g. nalepki: 1) ZPAP Galeria Sztuki ul. Marszałkowska 36/50 z datą 29.X-60 i nr 284, 2) nalepka autorska z tytułem: III Kompozycja abstrakcyjna
Artist: Tadeusz Kantor
Title: POSTAć W KAPELUSZU
Tools: gouache, pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czarną kredką p.d.: T. Kantor 9, l.g.: II
Artist: Antoni Fałat
Title: PORTRET PSA, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Antoni Fałat | 11.XII.79
Artist: Józef Krzysztof Oraczewski
Title: POSTAć LEżąCA I (Z KULą), 2000
Year: 2000
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ORAC | TACZÓW / 2000
Artist: Józef Krzysztof Oraczewski
Title: POSTAć LEżąCA II, 2000
Year: 2000
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ORAC | TACZÓW / 2000
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: DZIEWCZYNY NAD MORZEM, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: JERZY NOWOSIELSKI | „DZIEWCZYNY NAD | MORZEM“ | 1980 | OLEJ | 100 x 70
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: BEZ TYTUłU, 1981
Year: 1981
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Starowieyski | N.Y. 1681
Artist: Henryk Albin Tomaszewski
Title: BEZ TYTUłU, OK. 1975-1985
Description: IInformacje o dziele: Szklana rzeźba autorstwa Henryka Albina Tomaszewskiego, prawdopodobnie z okresu 1975-1985; wolnokształtowana na gorąco; bańka o kształcie gmszkowatym, nieregularnym - nieco bardziej rozdmuchana z lewej strony, u podstawy wąska, rozdmuchana ku górze; od frontu wypukła, a od strony tylnej płaska; w środkowej części rzeźby cztery kanały, wykonane palnikiem gazowym, otwarte od frontu, przenikające bańkę i wtopione w tylną ścianę. Kanaly nieco pogięte, o nieregularnym, mocno pofalowanym przekroju [...]. Rzeźba wtórnie osadzona (przyklejona na zimno) na szklanym postumencie - kostce o wym. 13,5 x 14 cm, wys. 4,2 cm ze sziua sodowego bezbarwnego. Pomysł i opracowanie podstawy oparte na przykładach innych rzeźb Tomaszewskiego, eksponowanych w ten i podobny sposób za życia autora i publikowanych w wydawnictwach autoryzowanych przez artystę. Rzeźba - szkło żaroodporne, bezbarwne, o odcieniu jasnozielonym, mocno spienione, grubościenne, w dolnej części grubsze, ku górze cieńsze, bardziej rozdmuchane. W masie szklanej liczne drobne zanieczyszczenia. Zakłócenia masy szklanej, nawet jeśli do pewnego stopnia przypadkowe, są celowe - wzbogacają wyraz artystyczny dzieła. [...] Rzeźba zidentyfikowana i datowana na podstawie dużej zbieżności zarówno zasadniczej idei oraz kształtów, jak i techniki wykonania z grupą szkłanych obiektów autorstwa Henryka Albina Toma-szewskiego, między innymi ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu i Muzeum Okręgowego w Jeleniej Górze. Dodatkowym Potwierdzeniem... więcej
Artist: Piotr Młodożeniec
Title: PRZEJśCIE, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. pionowo wzdłuż prawej krawędzi: P M 89 [obok ideogram człowieka], sygn. na odwr. l.g.: przejście | P.MŁODOŻENIEC ‘89 | ol/PŁ
Artist: Jan Lebenstein
Title: IL. DO "OBROTóW RZECZY" BIAłOSZEWSKIEGO, OK. 195
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.długop. l.d.: Ilustracja do M. Białoszewskiego „Obroty rzeczy“, p.d.: Lebenstein 1958 ? | 1959 ?
Artist: Jan Młodożeniec
Title: DWA PTASZKI
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JAN MŁODOŻENIEC
Artist: Paweł Kowalewski
Title: TAK SIę ZABIJA DUSZę LUDZKą, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: l.g.: ‘83 P.K. | TYTUŁ: | TAK SIĘ ZABIJA DUSZĘ LUDZKĄ | TECH: OL/PŁ | ROK: 1983 | PAWEŁ KOWALEWSKI ’83 Obraz powstał prawdopodobnie niedługo po dyplomie artysty. Udział pracy w wystawach nie jest notowany. Natomiast pomniejszona autorska replika obrazu pod tym samym tytułem była eksponowania w ramach objazdowej akcji „Walizka“, zainaugurowanej w Warszawie 9 XII 1983. Była to jedna z najwcześniejszych inicjatyw niezależnego ruchu artystycznego - specjalnie wykonane dzieła małych rozmiarów („do walizki“) wędrowały po Polsce i wystawiane były w domach prywatnych, miejscach nieoficjalnych i kościołach. Por. Kalendarium w kat.: Gruppa 1982-1992, Galeria Zachęta, Warszawa 1993. Kolekcja „Walizki“ została zdeponowana przez organizatorów akcji w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT SIEDZąCY, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. l.d.: JERZY NOWOSIELSKI, p.d.: 1958
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1974/1979
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. p.d.: nr 99/100 H. Stażewski 1974/1979
Artist: Józef Szajna
Title: DEMON, Z CYKLU MROWISKO, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pastelem p.d.: Szajna 1993
Artist: Maria Jarema
Title: KOBIETA NA STOłKU BAROWYM, LATA 40
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. dedykacja męża artystki, Kornela Filipowicza dla Ewy Pape, datowana: Kraków 5.V.71
Verified Artist: Yes
Artist: Janina Kraupe
Title: SNOPY, 1991
Year: 1991
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana oł. l.d.: „Snopy“ 1991, p.d.: J. Kraupe
Artist: Maria Stangret
Title: ABSTRAKCJA INFORMEL, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Stangret 1962 | 13.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KUTER Z żAGLEM, 1962
Year: 1962
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962