Artist: Karl Max Gebhardt
Title: BUKIET BIALYCH CHRYZANTEM, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Karl Gebhardt
Artist: Friedrich Josef Heydendahl
Title: KONWóJ JEńCóW, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Heydendahl.
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: TOKI CIETRZEWI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz
Artist: Peter Kraemer
Title: NA POLOWANIU, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Peter Kraemer | München
Artist: Ferenc Kozics
Title: CHLOPIEC Z PAPIEROSEM, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kozics F. | München [?]
Artist: Irma Komlosy
Title: RóżE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Irma Komlósy
Artist: Alfons Karpiński
Title: 2. RóżE WIęDNąCE, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Karpiński. 1922, IX
Artist: Leonard Straszyński
Title: POSLANIEC MILOśCI, PO 1867
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie pieczęć na płótnie: GEO ROWNEY S.C./LONDON Obraz, o tematyce popularnej w dziewiętnastowiecznym malarstwie, powstał zapewne po wyjeździe artysty do Londynu.
Artist: Waldemar Schlichting
Title: WYDMY NADBALTYCKIE, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Waldemar Schlichting Na odwrocie autorski napis na płótnie: W. Schlichting - Dünenlandschaft
Artist: Wiktor Korecki
Title: POTOK WśRóD śNIEGU, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: W STEPIE - POLOWANIE Z CHARTAMI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: [.] Zygmuntowicz
Artist: Juliusz Kossak
Title: REWIZJA W DRODZE, 1881
Year: 1881
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 25 x 34 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Juliusz Kossak | 1881 Kazimierz Olszański, autor monografii Juliusza Kossaka podaje, że akwarela Rewizja była wystawiona w roku 1881 w krakowskim TPSP. Wraz z kilku innymi pracami artysty została wówczas zakupiona przez Towarzystwo i następnie przeznaczona do rozlosowania wśród jego członków. Dalsze jej losy nie były wiadome. Autor monografii tę pracę Kossaka znał ze starej fotografii przechowanej w zbiorach Austriackiej Biblioteki Narodowej w Wiedniu. Obraz opisany bądź reprodukowany w: - K.Olszański, Juliusz Kossak, Wrocław 1988, s. 72, 123, 140, il. 452; - K.Olszański, Juliusz Kossak, Kraków 2000, s. 183, il. 490 na s. 249.
Artist: Józef Brandt
Title: NA CZATACH, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Brandt | 1878. Na odwrocie stempel o treści: Richard Wurm | München; nalepka druk: J.K. H. | Prinzessin Theresse; nalepka firmy materiałów malarskich R. Wurma; nalepka z tekstem w języku niemieckim informującym o artyście.
Artist: Ede Lengyel-Reinfuss
Title: HUZAR I DZIEWCZYNA, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lengyel-Reinfuss E Na odwrocie nalepka (druk) z węgierskim tekstem oraz wpisanym atramentem nazwiskiem autora i tytułem obrazu.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: JESIEń W GóRACH - PEJZAż Z JAREMCZA, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LWyczół | 191[.] (inicjały wiązane) Na odwrocie, tzw. „plecy“ oklejone kartą „Gazety Polskiej“ z 1910 roku (nr 61 z dn. 29 lipca - 3 sierpnia; wydanie lwowskie). Napis czerwoną farbą: „L. 5.“ Naklejka wystawy w Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie z tytułem obrazu Krajobraz górski i nazwiskiem właścicielki p. Landszteinowej (druk wypełniony atramentem) Ten jesienny górski krajobraz powstał podczas jednego z pobytów Wyczółkowskiego na Huculszczyźnie, w Jaremczu lub Worochcie, dokąd artysta jeździł w latach 1910-1911. Obok materiałów do graficznej „Teki Huculskiej“ przywiózł stamtąd przede wszystkim wiele, malowanych pastelami, pejzaży, które w roku 1911 po raz pierwszy pokazał na wystawie w warszawskiej Zachęcie. O cyklu tych pejzaży pisała monografistka artysty: „Niektóre pastele z Jaremcza są w twórczości Wyczółkowskiego na drodze jego poszukiwań kolorystycznych zjawiskiem krańcowym i sprawiają wrażenie jakby dalekiego echa fowizmu. Artysta malował wzgórza rude i ciemnozłote, doliny szafirowe, na horyzoncie szczyty skalne w kobalcie, ultramarynie, bieli śniegu, niebo seledynowe, pola na pierwszym planie żółte, zielone, rude. Każdą barwę jaką zdołał wypatrzyć w naturze, wyjaskrawiał, rozżarzał, a ponadto stosował własną metodę wprowadzania w obraz barw - „odpowiedników“, jak je nazywał, dla podniesienia kolorystyki krajobrazu“ (M. Twarowska, Leon Wyczółkowski,... więcej
Artist: Henryk Weyssenhoff
Title: ŚNIEG, 1894
Year: 1894
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą l.d.: Henryk Weyssenhoff | 1894 Na odwrocie płótna stempel: Albert Seckste[..] | München. Na krosnach nalepka z numerem 2592 i nazwiskiem autora obrazu (napis kredką); na ramie nalepka firmy ramiarskiej. Obraz jest jedną z wersji najbardziej chyba znanego dzieła Weyssenhoffa, kompozycji powtarzanej kilkakrotnie - z niewielkimi zmianami - znanej także jako Rojsty litewskie pod śniegiem, Stogi w śniegu czy Stogi pod śniegiem. Tę właśnie kompozycję artysta prezentował na wystawach międzynarodowych w Berlinie (1895) i w Paryżu (1900; wersja malowana również w 1894, ale z inaczej usytuowanymi stogami) gdzie obraz nagrodzono srebrnym medalem. Katalog warszawskiej wystawy prac Henryka Weyssenhoffa z roku 1998 wymienia trzy podobne obrazy; z których jeden znajduje się w zbiorach Muzeum Okręgowego w Toruniu. O losie pozostałych brak wiadomości; jeden z nich od 1901 był własnością barona Leopolda Kronenberga i pojawiał się na warszawskich wystawach. Prezentowane tu płótno jest - nieznaną autorce wystawy - być może najwcześniejszą wersją tej sławnej kompozycji z zimowym - rozległym, niemal bezkresnym - krajobrazem równiny pokrytej zmrożonym, lśniącym w słońcu śniegiem. Obraz był reprodukowany w: - „Weltkunst. Aktuelle Zeischrift für Kunst und Antiquitäten“ nr 7, z 1.04. 1981, repr. na s. 977. Porównaj także: - F. von Boetticher, Malwerke des neunzehnten Jahrhunders, Betrag zur Kunstgeschichte, t. 2, Dresden... więcej
Artist: Adolf Chevalier
Title: DROGA NA PRZEL. ŚW. GOTHARDA W ALPACH, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Chevalier Na odwrocie, na krosnach dwie stare, częściowo zniszczone nalepki.
Title: PATERA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: długość 42,5 cm Niemcy Patera owalna, dekorowana puklami, wsparta na 4 nóżkach.
Title: WAZA DO PONCZU, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 835, szkło 27 cm, waga srebra 780 g Niemcy, Frankfurt nad Menem. Waza składa się z okrągłego talerza - podstawy, szklanego zbiorniczka, pokrywy i łyżki wazowej. Powierzchnia srebra gładka. Brzegi dekorowane motywem skręconego sznura. Uchwyt pokrywy ażurowy.
Title: ŻARDINIERA, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, dl. 40,5 cm, wys. 15 cm, waga srebra 820 g Niemcy, Berlin, Heinrich Meyen Owalny kształt naczynia, od środka złocony, wsparty na prostej, również owalnej podstawie. Na końcach ruchome uchwyty w formie okrągłych wieńców. Wkład szklany, oryginalny.
Title: PARA PATEREK, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, szkło, wys. 13 cm, średnica 19 cm; waga srebra 860 g Niemcy, Hanau, firma Rudolfa Neresheimera Naczynia wsparte na czterech wysokich nóżkach. Czasze w stylu empirowym, dekorowane gryfami, ażurem i liśćmi akantu. Oryginalne wkłady ze szkła kobaltowego. Stan zachowania - doskonały.
Artist: Otto Urbahn
Title: CZYTANIE LISTU, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,8 x 17,3 cm (z tyłu, w świetle oprawy) sygnowany p.d.: O. Urbahn
Artist: Hermann Traugott Rüdisühli
Title: W LESIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,5 x 41 cm (w świetle oprawy) sygnowany p.d.: H. Rüdisühli
Artist: Hugo Ullik
Title: PEJZAż ZNAD JEZIORA, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Ullik. 76 Na odwrocie napis kredką „513“ oraz mała nalepka z napisem atramentem: Am | Brienz [...]
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: 3. TATRY, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LWyczół | 1905 Na odwrocie odręczny napis czerwoną kredką: 16401. Nalepka firmy Kazimierza Zajączkowskiego w Krakowie (Skład artykułów treści religijnej, książek, obrazów).
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KOBIETY, 1919
Year: 1919
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, papier (w p.g. narożu okrągły tłoczony stempel), 49 x 35 cm sygn. p.d.: 8/9 1919. | JMalczewski Na tzw. „plecach“ zabezpieczających rysunek od tyłu l.g. nalepka papierowa wypełniona czarnym atramentem: SALON SZTUKI | KRAKÓW, SZPITALNA 40. – TELEFON 2486 | (NAPRZECIW TEATRU MIEJSKIEGO) | Autor J. Malczewski | Treść „Główka“ | Rodzaj pastel (napisane na słowie) olej obok zapiski ramiarskie, pod spodem centralnie w kółku numer: 113. Na górnej listwie ramy nalepka Agra-Art z 5 grudnia 2004. Malczewski stworzył własny, oryginalny język malarski oparty na konfrontacji w obrazie dwóch przestrzeni będących odbiciem świata rzeczywistego – materialnego i nierzeczywistego – duchowego. I to właśnie kobieta, której obecność w twórczości Malczewskiego nie tylko wzbogaciła wizualną stronę jego prac, najczęściej stawała się pośrednikiem w przekazywaniu ukrytych myśli, pragnień, tęsknot, nierzadko skrywanych emocji, które wypełniały duszę twórcy. Tak jak w prywatnym życiu Malczewskiego kobieta wyzwalała w nim pokłady uczuć i silnych emocji, tak w symbolicznym malarstwie artysty kobieta staje się najczęstszym i najefektowniejszym nośnikiem symbolicznych treści.To w kobiecie artysta widzi inspirującą muzę, ale i drapieżną femme-fatale w ciele chimery czy... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: 8. SCENA Z POWSTANIA 1863 R., 1890-1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Malczewski Na odwrocie opinia dr Kazimierza Buczkowskiego z 26 marca 1959 roku, potwierdzająca autorstwo Malczewskiego. Obraz nawiązuje do wspomnień z dzieciństwa artysty, który jako dziewięcioletni chłopiec, głęboko przeżył wypadki powstania styczniowego. Motyw powstańców przybyłych do wiejskiej zagrody powtarza się także w innych jego obrazach, malowanych u schyłku XIX wieku. Można tu wymienić np. płótna Po żniwie (1892), Powstańcy (1893), Powstańcy (1894), w akwarelę Powstańcy w Wielgiem i późniejszy już tryptyk Moje życie (1912).
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PRZEDWIOśNIE - MLODY JEż, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. (partia sygnatury częściowo zniszczona i pokryta retuszem): Wlastim[.]l | H[.....] 1928 Na odwrocie stara nalepka warszawskiej Desy; na górnej listwie krosien napis ołówkiem: „Młody jeż“.
Verified Artist: Yes
Artist: Gertrud Staats
Title: PEJZAż LEśNY ZE STRUMIENIEM I CHATą, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Staats
Artist: Albert Heinrich
Title: BUKIET POLNYCH KWIATóW, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Heinrich | 1939
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: MARTWA NATURA - POLNE KWIATY I OWOCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Mackiewicz
Artist: Max senior Haenger
Title: KURY, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. HAENGER
Artist: Roman Kochanowski
Title: W LESIE, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Angelo Jank
Title: NA TORZE PRZESZKóD, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Jank
Artist: Jenö Kárpathy
Title: KWITNąCY PARK, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Karpathy Jeno
Artist: Jef (Josef Maria Thomas) Lambeaux
Title: FAUN I NIMFA, OK. 1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Jef Lambeaux Rzeźba reprodukowana w : - Michael Forrest, Art Bronzes, West Chester 1988, s. 629, il. 2335.
Artist: Gustav Pillig
Title: ZAKOCHANI, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Pillig
Artist: Jan Chełmiński
Title: GENERAL NA CZELE ODDZIALU, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 50,5 x 61 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Jan V. Chelminski
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: ORSZAK WESELNY, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Wierusz-Kowalski Na odwrocie napis farbą na płótnie: No 12 Obraz opisany i reprodukowany w: - Moderne Ölgemälde Nachlass Professor Alfred von Wierusz-Kowalski. München. Auktion in München in der Galerie Helbing, München 1917, s. 10, nr kat. 38 (Hochzeitfart), tabl. IV; - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu, Poznań 1918, nr kat. 56, repr. [tytuł: Orszak weselny].
Artist: Franz (Alexander Friedrich) Wolff
Title: THE PALMER, OK. 1875
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: W. Wolff. fec. Na prostokątnej podstawie napis: "THE PALMER ENGL. VOLLBLUTHENGST geb. 1864 IN ENGLAND. KONIGL. HAUPTGESTUT GRADNITZ“.
Artist: Otto Poertzel
Title: PARA BAżANTóW, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: Prof. Poertzel
Artist: Karl Sterrer
Title: JELEń, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: Karl Sterrer
Artist: Friedrich Josef Heydendahl
Title: DZIKI W LESIE, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jos. Heydendahl. Df. 1900
Artist: Karel Appel
Title: ŁOSIE NA MOKRADLACH, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CARL APPEL [.] (sygnatura przetarta, słabo widoczna) Na górnej listwie krosien napis: Elche im Wald - Carl Appel
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: 23. GLUSZEC
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Sophie Meyer
Title: MARTWA NATURA Z BAżANTEM I HOMAREM, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Sophie Meyer. | Ddf Na odwrocie stara naklejka „Kunsthandlung Ferd. Vollmüller Koblenz“.
Artist: Mathurin Moreau
Title: POETA I JEGO MUZA, OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Math. Moreau.
Artist: Stanisław Fabiański
Title: 16. KRAKOWSKI KOśCIóL ŚW. BARBARY NOCą, OK. 1910
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier kremowy, 68,4 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana l.d.: St. Fabiański
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Chełmiński
Title: OFICER NA KONIU, PRZED 1900
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 27 x 18,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Jan V. Chelminski
Artist: Juliusz Kossak
Title: DRUżBA - KRAKUS NA KONIU, 1888
Year: 1888
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 21,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1888
Artist: Wojciech Kossak
Title: SZWOLEżER W WąWOZIE SAMOSIERRY, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1907 Napoleon i jego oficerowie obserwujący pole bitwy pod Somosierrą oraz stojący obok polski szwoleżer to motyw znany z kilku autorskich powtórzeń (porównaj: K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław 1982, tabl. 70). Motywy te pojawiły się w obrazach Kossaka po jego podróży do Hiszpanii w roku 1899 w związku z planami malowania panoramy Bitwy pod Somosierrą i zamiarem poczynienia koniecznych studiów pejzażowych.
Artist: Ernst Bröcker
Title: DOMY NA PODZAMCZU, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Bröcker | München
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODWRóT WIELKIEJ ARMII SPOD MOSKWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak Odwrót Wielkiej Armii spod Moskwy, kiedy to brnącym przez śniegi żołnierzom jawi się w obłokach głowa egipskiego Sfinksa, jest jedną z najpopularniejszych oryginalnych kompozycji Jerzego Kossaka. Artysta malował ten motyw kilkakrotnie, jedna z wersji znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992).
Artist: Georg Arnold
Title: PEJZAż ALPEJSKI, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie w dwóch rzędach zatarty napis na płótnie - czytelne słowa Arnold Graboné
Artist: Fritz Mühlen
Title: NAD LAGO DI GARDA, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Mühlen
Artist: Erich Demmin
Title: WENECJA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. De Na odwrocie napisy: - pośrodku autorski napis farbą na płótnie: Venedig | E. De; - u dołu po lewej ołówkiem: 16635; - na dolnej listwie krosien czarną farbą: Erich DEMNIN. Na górnej listwie krosien nalepka (druk) berlińskiej Galerie Karst.
Artist: Eugen Carl Wilhelm Retzlaff
Title: PEJZAż ALPEJSKI, OK. 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E · C · W · RETZLAFF Na odwrocie napis na płótnie: E. Retzlaff: Der Wetterstein C. Mittenwald
Artist: Dora Seemann
Title: PRZED BURZą, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: D. Seemann 91
Artist: Hans Zatzka
Title: 17. KWIATY I BIEDRONKA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Zatzka
Artist: Carl Oswald Rostosky
Title: WSPóLNY POSILEK, 1862
Year: 1862
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Rostosky. 1862 München
Artist: Hermann Koch
Title: MARTWA NATURA - OWOCE I FIOłKI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Koch. DF. Na odwrocie stempel - cyfra 5; ponadto drukowana nalepka düsseldorfskiej firmy z materiałami malarskimi.
Title: CUKIERNICA, II POL. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry, złotnik B.U. Prostokątna z zaokrąglonymi brzegami. Powierzchnia gładka. Pokrywa na zawiasie. Wnętrze lekko złocone. Cukiernica jest zamykana na kluczyk.
Title: TACA, 1853
Year: 1853
Description: IInformacje o dziele: dł. 57 cm, szer. 33,5 cm, waga całkowita 1 570 g; Austria, Wiedeń, złotnik A.K. Taca prostokątna z dwoma uchami i falistymi, profilowanymi brzegami. Całość wzmocniona drewnianą, oryginalną konstrukcją charakterystyczną dla tego typu tac.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, II POL. XIXW.
Description: IInformacje o dziele: Francja, Paryż, Flamant Freres Podstawa na czterech rocaillowych nóżkach w kształcie bogato zdobionej łódki. Zdobienia neorococowe. Dwa oryginalne, szklane flakony umieszczone w koszykach.
Title: CUKIERNICA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 3, wys. 7 cm, dl. 13,5 cm, waga 200 g; Polska, Kraków, złotnik S.S. Naczynie owalne, proste. Wnętrze złocone. Boki lekko kanelowane. Całość wsparta na czterech kulkach.
Title: PATERA W STYLU ART DECO, PRZED 1930
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 835, wys. 13 cm, średnica ok. 33 cm, waga 710 g Niemcy, Gdańsk, firma Moritz Stumpf i syn. Firmę złotniczą działającą w Gdańsku założył Moritz Stumpf (1810 - 1894). W 1861 firmę przejął syn Albert i od tego czasu do II wojny światowej firma nazywała się Moritz Stumpf i syn. Patera stanowiła pierwszą nagrodę Miasta Gdańsk w wyścigach konnych rozegranych 13 lipca 1930 roku na torze w Sopocie. Fundatorem nagrody było Gdańskie Towarzystwo Jeździeckie. Patera na okrąglej stopie, rozchyla się ku górze. Powierzchnie gładka, brzeg sześciokątny z uskokami i wywiniętym brzegiem. Od wewnątrz dwie srebrne nakładki: z herbem Gdańska i ze znakiem Gdańskiego Towarzystwa Jeździeckiego.
Artist: Aleksander Lesser
Title: 11. KAZIMIERZ WIELKI I ESTERKA, PO 1850
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, kredka gwasz, papier; na malowanej ramce tusz i akwarela, 39,3 x 33,4 cm (z ozdobną malowaną ramką 33,8 x 38 cm w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Lesser.f ; pod rysunkiem w ramce napis: KAZIMIERZ W: i ESTERKA
Artist: Aleksander Orłowski
Title: 12. NA POBOJOWISKU - RANNY KIRASJER, 1813
Year: 1813
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: 18 AO 13 (monogram wiązany)
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: 18. RZECZUłKA WśRóD DRZEW, PRZED 1914
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: A. Kędzierski Na odwrocie, w okienku tzw. pleców widoczna kartka-naklejka dawnej właścicielki (?) z napisem: 10 000.- | Jadwiga Łoskoczyńska | Bajońska 4 m. 1.
Artist: Henryk Gotlib
Title: PEJZAŻ ZE STADEM OWIEC, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: GOTLIB
Artist: Otto Wild
Title: W PARKU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Wild
Artist: Rudolf Priebe
Title: 24. KUTER, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Roman Kochanowski
Title: WSCHóD KSIężYCA, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Alois Binder
Title: CHLOPIEC W ZIELONYM KAPELUSIKU, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: A. Binder. Na odwrocie trzy nalepki; - 1. okrągła, ozdobna nalepka monachijskiej firmy Adriana Bruggera; - 2. mała nalepka z wpisanym atramentem numerem 2866; - 3. częściowo zdarta nalepka z fragmentem napisu czerwonym atramentem.
Artist: Bertold Piotr Oczko
Title: CZYTAJąCA, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: B. Oczko
Artist: Walter Miehe
Title: 32. MARTWA NATURA Z PORCELANOWą FIGURKą, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68,5 x 58,5 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: W. Miehe
Artist: Fritz Hass
Title: AKT DZIEWCZęCY - ODBICIE W LUSTRZE, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą l.d.: F. Hass | München | 1941. Na odwrocie nalepka (druk) z odręcznymi adnotacjami: Mädchennnakt - Spiegelbild | Fritz Hass | München Schraudolphstr. 114 | Nr. 30
Title: PARA LICHTARZY, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 13, wys. 25 cm, waga 440 g; Austria, Wiedeń, złotnik C.S. Biedermayerowskie lichtarze na okrągłych podstawach. Lekko dekorowane (moletowanie, kanele). Idealny stan zachowania.
Title: TACA, K. XIX - POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, 48 x 38 cm Niemcy, Gebr. Friedlander Taca owalna, o wielolistnym, profilowanym brzegu.
Title: KAłAMARZ NA BIURKO, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, dł. 31,5 cm, szer. 18 cm, wys. 17 cm, waga srebra 650g; Niemcy, Schwabische Gmund, złotnik Wilhelm Binder. Bardzo elegancki, prosty w formie kałamarz. Powierzchnia gładka. Całość wsparta na czterech spłaszczonych kulkach. Całość w idealnym stanie.
Title: WAZA DO PONCZU, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wys. 31 cm, średnica 40 cm, waga 2570 g Niemcy, Brema, wykonała firma Wilkens i synowie dla firmy Hessenberger i spółka z Frankfurtu nad Menem. Kulista forma naczynia z dwoma odstającymi uchami. Powierzchnia gładka, zdobiona tylko pasem dekoracyjnym (owoce, liście i taśmy). Uchwyt na pokrywie w formie kosza pełnego owoców. Waza posiada oryginalną łyżkę ze złoconym czerpakiem.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PEJZAż, OK 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes
Artist: Wacław Borowski
Title: PIERROT, OK. 1930
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia, kredka ołówek, papier, 55 x 40 cm (w świetle passe-partout) 61,2 x 48,5 cm (cała karta) sygnowany ołówkiem l.d.: WBorowski (inicjały wiązane)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: RóżE W WAZONIE I PASIASTą DRAPERIą, LATA 1935-194
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej : Menkes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET STANISłAWA CZURYłłY, IV 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, kredka, papier ciemno szary, 69 x 48,8 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: S.I. Witkiewicz | 1939 IV (T.B) NP | Nπ Stanisław Czuryłło (1893-1948), pseud. Poręba - oficer Legionów, pułkownik, dowódca 78. Pułku Piechoty w Grodnie, następnie dowódca Podhalańskiej Brygady Piechoty. Jak świadczą autorskie adnotacje przy sygnaturze, Witkacy zakwalifikował ten portret do prac „Typu B“, co według Regulaminu Firmy Portretowej „S.I.Witkiewicz“, oznaczało „rodzaj bardziej charakterystyczny, jednak bez cienia karykatury. [.] Stosunek do modela obiektywny.“ Umieszczone obok litery NP i Nπ oznaczają, że podczas pracy nad portretem artysta powstrzymał się od palenia i picia alkoholu.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2069 (NADRZECZE - WIECZóR), 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ 2069/96 na odwr. śr. nalepka autorska, napis pośr. l. kraw.: 7 XII 95
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2147 (WIELOWIEś - NIEDZIELA), 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ 2147/97 na odwr. śr. nalepka autorska, nad nalepką napis: 2147
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: LEKCJA HISTORII, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: - 1916. J.Malczewski W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz opisywany lub reprodukowany w: - Katalog D.A.Polswiss-Art 14.06.1991, Warszawa 1991, il.; - Rocznik Antykwaryczny DAES 1992, Warszawa 1992, s. 68. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET Z KWIATEM JABłONI, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Malczewski 1910 Na odwrocie fragment nalepki w wystawy w TPSP w Krakowie. W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz opisywany lub reprodukowany w: - A. Jakimowicz, Jacek Malczewski i jego epoka, PWN, Warszawa 1970, s. 43; - Katalog D.A.Polswiss-Art 14.06.1991, Warszawa 1991, il.; - Rocznik Antykwaryczny DAES 1992, Warszawa 1992, s. 68. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie naklejona kartka (maszynopis) z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającego autorstwo Olgi Boznańskiej (Kraków, 12.11.1953). W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat. 6, il. [c.w. 100 000 000 - s. 140 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 26; - S. Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 102. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: DWA WIEKI, PRZED 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Muter W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz był wystawiony w roku 1912 na wystawie grupy artystów polskich w Barcelonie. Jego powstanie łączyć można z wyjazdami Meli Muter do Bretanii - do Concarneau i Audierne - i malowanymi tam portretami starych ludzi, zniszczonych wiekiem i ciężką pracą (porównaj np. akwafortę Para staruszków w Bretanii czy obrazy Sprzedawca zabawek (1905), Stara Bretonka z dzieckiem (1911) reprodukowane w katalogu wystawy Mela Muter. Kolekcja Bolesława i Liny Nawrockich, MNW, Warszawa 1994, il. na s. 24 i 44). Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Cataleg de l’Exposicio d’Art Polones. Grupu d’artistes polonesos residents a París, Barcelona, Galeríes J. Dalmau, V - VI, 1912, s. nlb., nr kat. 50 (Les due edats); - Annuaire des Cotes International Art Price Annual ADEC 92, s. 1805 [Köln; Lempertz; 15.06.1991 [9 000 DEM = 5 080 $]. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Roman Kramsztyk
Title: MIASTECZKO NA TLE GóR, OK. 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kramsztyk Na odwr. stempel na płótnie: J.M.PAILLARD N0 25 | GARANTE LERUSE PURA | SUB T [...] W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: KWIATY, OK. 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E | Eibisch W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, kat.nr 9, il. [c.w. 80 - 90 000 000 - s. 110 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 36; - S.Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 61. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Eugeniusz Zak
Title: IDYLLA - KOBIETA Z DZIECKIEM W PEJZAżU, 1912-1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Eug.Zak W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz opisany i reprodukowany w: - B.Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926, MNW Warszawa 2004, s. 92, nr kat. 39, il. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: GITARZYSTA - AUTOPORTRET Z GITARą, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: S. Eleszkiewicz W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, kat.nr 12, il. [c.w. 70 - 80 000 000 - s. 130 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 36; - S.Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 63. Obraz z kolekcji ART-B
Verified Artist: Yes
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PEJZAż Z SAINT-TROPEZ, OK. 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Muter W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Prezentowany obraz powstał zapewne po wakacyjnym pobycie Meli Muter w Saint-Tropez w lipcu 1921 roku. Znana jest akwarela przedstawiająca podobnie ujęte rzędy potężnych platanów, która mogła posłużyć artystce jako inspiracja do tej, większej kompozycji (porównaj: Platany w Saint-Tropez, 1921; repr. w katalogu wystawy Mela Muter. Kolekcja Bolesława i Liny Nawrockich, MNW, Warszawa 1994, kat. nr 98, il. na s. 35). Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat. 21, il. [c.w. 300 - 400 000 000 - s. 510 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 74; - S. Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 167. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Wacław Borowski
Title: NA BALKONIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W Borowski Na odwrocie napisy: - na krosnach czarną farbą: MUSEUM WARSCHAU 1614; - białą farbą: Ad 1482; - na płótnie: - czerwoną farbą: P.Z.S. 19; - czarną farbą (przekreślone): MPW 3421 MNW. Na płótnie nalepka Intendenta Biura Prezydialnego KRN. Na krosnach nalepki z numerami inwentarza Muzeum Narodowego w Warszawie: 184949, MPW 3421, DM 836. Ponadto nalepki magazynowe MNW. Według informacji z listu Wacława Borowskiego, w latach 1937-1939 obraz Na balkonie prezentowany był w kilku miastach polskich na tzw. Okrężnej Wystawie Krajowej zorganizowanej przez Ministerstwo Oświaty Rzeczypospolitej Polskiej. W 1948 obraz przyjęto w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie, skąd w 1991 został wydany spadkobiercom artysty. Do kolekcji ART-B zakupiony został na aukcji Polswiss-Art 14 czerwca 1991, poczym w maju 1993 ponownie przyjęto go w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat. 20, il. [c.w. 130 - 150 000 000 - s. 440 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 26; - S. Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 142. - Stowarzyszenie Artystów Polskich RYTM 1922-1932 [koncepcja wystawy i katalogu K.Nowakowska-Sito] Muzeum Narodowe w Warszawie 11.06. - 29.07.... więcej
Artist: Henryk Epstein
Title: MARSYLSKIE ULICZNICE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: H. Epstein W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat. 3, il. [c.w. 70 - 80 000 000 - s. 105 000 000]; - Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków. Polish painting in the Ewa and Wojtek Fibak Collection, [wstęp i kat. wystawy oprac. B.Brus-Malinowska, artykuły: W. Jaworska, A.Ławniczakowa, A. Morawińska] Muzeum Narodowe w Warszawie i Poznaniu, Warszawa 1992, s. 184 (wzmiankowany); - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 36; - S. Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 63. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Tadeusz Makowski
Title: GRUPA DZIECI Z KOSZYKIEM OWOCóW, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Tadé | Makowski | 1925 Na odwrocie autorski napis na płótnie: Tadé Makowski | Groupe d’enfants. | Paris. 1925 W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Wł. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, s. 345, nr 407 (porównaj także nr 402, tj. szkic do tego obrazu ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie); - Annuaire des Cotes International Art Price Annal ADEC 92, s. 1616 [Loudmer, Paris; 40 000 FF = 7 900 $]; - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat 16, il. [c.w. 400 - 500 000 000 - s. 1 020 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 6468, il. na okładce; - S. Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 142. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KWIATY W WAZONIE, OK. 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. Menkes W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog 10. Malarstwo - paintings, Dom Aukcyjny POLSWISS-ART Warszawa 14 czerwca 1991, nr kat. 23, il. [c.w. 120 - 130 000 000 - s. 210 000 000]; - Rocznik Antykwaryczny 1992 - malarstwo polskie i obce, notowania cenowe w roku 1991, RETRO ART, Dom aukcyjny DAES, Warszawa 1992, s. 71; - S. Bołdok, Malarstwo na aukcjach w Polsce. Ceny 1990-1997, Warszawa 1998, s. 160. Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Aleksandra Povorina-Hesterman
Title: MAłY CLOWN, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. 29. [monogram wiązany] W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Annuaire des Cotes International Art Price Annual ADEC 92, s. 2029 [Köln; Lempertz; 15.06.1991; 9 000 DEM = 5 080 $] Obraz z kolekcji ART-B
Artist: NN NN
Title: KOBIETA W OKNIE WYCHODZąCYM NA PORT, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F M 1968 Na odwrocie napis czarną farbą: femme á la fenetre au dessus du Port | Frans Masereel | 1968; obok: eat rais No 992 49,5 x 65 cm. W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Annuaire des Cotes International Art Price Annual ADEC 92, s. 1662 [Köln; Lempertz; 15.06.1991; 7 500 DEM = 4 230 $] Obraz z kolekcji ART-B
Artist: Harmen Meurs
Title: 30. AKT, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. Harmen | Meurs. 1927 Na odwrocie napisy: - kredką (?) na płótnie: „Nu“ (au bord de la mere); kredką na krosnach: Harmen Meurs I; niebieską farbą: 73 x 60 20 F’s W maju 1993 obraz przekazany w depozyt do Muzeum Narodowego w Warszawie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Annuaire des Cotes International Art Price Annual ADEC 92, s. 1710 [Stuttgard; Nagel; 13.03.1991; 4 500 DEM = 3 074 $] Obraz z kolekcji ART-B