Artist: Maximilian Köhler
Title: KWIATY - CHRYZANTEMY I PETUNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Köhler Na krosnach resztki nalepki z trudnym do odzcytania fragmentem niemieckiego tekstu.
Artist: Oskar Krenzer
Title: BARWNE KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Krenzer Na odwrocie napis czarną farbą: OSKAR KRENZER | MÜNCHEN
Artist: Hans Hemmeter
Title: BUKIET KWIATÓW W BŁĘKITNYM WAZONIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hans Hemmeter | München
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: BIAŁE RÓŻE, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62,5 x 92 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem p.d.: LWyczół [monogramy wiązane] | 1917.
Artist: Richard Hirrlinger
Title: RÓŻOWE I CZERWONE PIWONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HIRRLINGER
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY U BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Franz Carl Herpel
Title: NA MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fr. Herpel. Na krosnach nalepka z tekstem napisanym atramentem: 5. Herpel Koenig [....] Koenig[...] | „In See
Artist: Wiktor Korecki
Title: JESIEŃ, PO 1960
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Wilhelm Kohlhoff
Title: PODMOKŁA ŁĄKA, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kohlhoff Na odwrocie stempel: M · S / 1; napis tuszem: Wilhelm Kohlhoff – 1913 | Berlin – Grünewald
Artist: Jan Rembowski
Title: DWIE DZIEWCZYNKI, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: J. REMBOWSKI · 1904 ·
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Pichor
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej (górna ćwiartka płótna): St. Pichor | 1906. Na odwrocie, na krosnach dwie nalepki wystawowe (druk + rkps.: 1. uszkodzona nalepka o treści: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie | Nr 2512 | Nazwisko Pichor | Adres | Tytuł Studyum portr. dziewczynki; 2. nalepka nieokreślonej wystawy o treści: [....] | Pichor Stanisław | Adres Kraków | Dzieło „Studyum dziewczynki“
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: LETNI DZIEŃ, PRZED 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K Mackiewicz Na odwrocie płótna dwie nalepki: 1. o treści: DR MED. JÓZEF MACIEJEWSKI | Specja-lista chorób serca | Poznań – ul. Roosevelta 22; 2. kwit-nalepka z DESY w Łodzi z r.1956 (druk + rkps.) o treści: K. 2768/56 | zł 4.500 | DESA | DZIEŁA SZTUKI I ANTYKI | .... | ..... w Łodzi | ul. Piotrkowska Nr 117 | K. Mackiewicz – „Letni dzień”. Obraz oprawiony w ozdobną ramą, na której, z tyłu na g. listwie napis kredkę: P-2831 3.500. Ponadto na listwie bocznej nalepka (druk) o treści: Artur Kowallik | Stolpl.P. Langestr.2 | Bilder & Kunsthandlung | Bilder – Einrahmung | Feine Lederwaren.
Artist: James Hayllar
Title: WIOSNA W OGRODZIE, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Hayllar 1881
Artist: Hermann Drück
Title: PAŁAC W PARKU – MOTYW Z CANNSTATT, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Drück. Na górnej listwie krosien nalepka z napisem atramentem: Parklandschaft Abend [.....] | Motiv [.] [...] Stadt | Herman Drück [......]| Hohenheimerstrasse, 46. I | Stuttgart
Artist: Wilhelm Sprenger
Title: STARA ULICZKA W TORUNIU, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WSprenger 1897. (inicjały wiązane) Na krosnach dwa stemple o treści: KELTZ & MEINERS | BERLIN W. | LEIPZIGER– STRASSE 10.
Artist: Wilhelm Sprenger
Title: GDANISKO W TORUNIU, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WSprenger 1897 (inicjały wiązane) Na krosnach dwa stemple o treści: KELTZ & MEINERS | BERLIN W. | LEIPZIGER – STRASSE 10.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PRZED BURZĄ, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski
Artist: Stanisław Żukowski
Title: KRAJOBRAZ Z POLESIA, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Żukowski | 1926; obok ołówkiem napis: Polesie
Artist: Pierre Henri Theodore Tetar van Elven
Title: WNĘTRZE MECZETU W ALGIERII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 25 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: P. Tetar Van Elven; napis autorski l.d.: Koleah. Algeria.
Artist: Adam Styka
Title: ARAB Z EL OUED, PRZED 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Adam | Styka [w ramce]; obok napis: El Oued Obraz wymieniony w: - Wystawa prac Jana, Tadeusza i Adama Styków, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1926, nr kat. 91; - Wystawa prac Jana, Tadeusza i Adama Styków, Klub Urzędników Państwowych, Warszawa 1930, nr kat. 159.
Artist: NN NN
Title: NAD LAGO DI GARDA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Arnegger Od odwrocia, na brzegu płótna u góry napis: „am Gardasee”. Na krosnach po dwa stemple: 100 i 60. Nalepka (druk) o treści: Langhagen & Harnisch | Kunsthaus | Hamburg | Junglernstiege 44.
Artist: Adam Styka
Title: WIELBŁĄDY U WODOPOJU, OK. 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ADAM | STYKA (w ramce) Na odwrocie stempel firmy z materiałami malarskimi (kaduceusz spleciony z kotwicą), obok stempel: 6. Fragment nalepki z wystawy (?) w Łodzi.
Artist: Max Schlichting
Title: WIDOK NA RZYM Z MONTE PINCIO, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Max Schlichting. | 1924 Na odwrocie napis atramentem: Prof. Max Schlichting. | „Auf dem Monte Pincio Rom”. Ponadto napisy ołówkiem i kredką: 8695, C 4911, 215/; pośrodku nieczytelny stempel.
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: ODPOCZYNEK, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: napis i sygnatura p.d.: „odpoczynek” | F.M. Wygrzywalski
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: KOŚCIÓŁ ST. MARIA D. SALUTE W WENECJI, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S Jaxa | 1921 Na odwr. napis ołówkiem: Soter Jaxa-Małachowski | K 799/58 zł 625.- oraz: Wenecja | 2220
Artist: Dymitrij Prokofieff
Title: PTACTWO W SZUWARACH NADWODNYCH, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: D. Prokofieff Ostpr. 35
Artist: Wilhelm Schmitz-Schulten
Title: NAD FIORDEM, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Schmitz – Schulten
Artist: Albert Wenk
Title: SKALISTE BRZEGI CAPRI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Albert Wenk Na górnej listwie krosien napis ołówkiem: Küste von Capri
Artist: Józef Chełmoński
Title: KRAJOBRAZ Z JEZIOREM, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI | 1905 „Obraz jest oryginalną pracą Józefa Chełmońskiego, wykazującą wszystkie cechy jego twórczości zarówno, jeśli chodzi o warsztat malarski, jak i sposób przedstawienia i potraktowania tematu, ukazanego z właściwą mu umiejętnością wydobycia właściwego nastroju i charakteru. Obraz pochodzi z późnych lat życia artysty, z okresu spokojnej pracy w jego majątku w Kulkówce na Mazowszu. Malowane kiedyś z rozmachem i temperamentem wielkie kompozycje figuralne schodzą wówczas na plan dalszy, przeważa zamiast ubogi krajobraz mazowiecki, który staje się jedynym prawie tematem i motywem obrazów Chełmońskiego. Wartość ich tkwi nie tyle w efektownych rozwiązaniach malarskich, ile w głębokim, uczuciowym i niezwykle bliskim stosunku artysty do przyrody i otaczającej go natury.” Wg ekspertyzy pana Przemysława Michałowskiego z 1990 r.
Artist: Roman Kochanowski
Title: KOBIETY W POLU, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: LAS, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski.
Artist: Stanisław Żukowski
Title: LEŚNE ŹRÓDŁO. MAJ, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Żukowski | Maj 1923 niżej niewyraźny, zatarty napis: w Warszawie | Złoty [med] al | na salonie w [...] 1927 Leśne źródło zostało wymienione w wykazie dzieł sprzedanych przez warszawską Zachętę w 1924 roku. Obraz prezentowany był wówczas na dorocznym Salonie TZSP. Obraz ten, znany również pt. Maj (ol. pł., 73 x 60 cm; sygn l.d.: S. Żukowski | 1923 ) znajduje się w zbiorach Muzeum – Mieszkania I. I. Brodskiego w Petersburgu (patrz: katalog S. J. Żukowskij , Moskwa 1972, il. 36, nr kat. 36). Znana jest druga – mniejsza i bardziej szkicowa – wersja tej kompozycji. Obraz wymieniony w katalogu: - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie za rok 1924, s. 13 [ Leśne źródło ] - Przewodnik No 21 po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. VI Wystawa zbiorowa prac Stowarzyszenia Artystów Malarzy Pro Arte [...], Warszawa, marzec 1927, s. 5, nr kat. 54; - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie za rok 1927 , s. 47; - Wystawy zbiorowe Stanisława Żukowskiego i Mariana Mokwy. Wystawa bieżąca. Wystawa dzieł do rozlosowania , TPSP Kraków styczeń 1936, s. 5, nr kat. 59. Obraz reprodukowany w: - "Tygodnik... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: POLOWANIE, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JFałat 1916 (inicjały wiązane) Ten piękny, szeroko malowany, dekoracyjny pejzaż zimowy powstał w roku 1916. Obraz przedstawia scenę z zimowego polowania w Nieświeżu i jest swego rodzaju malarskim powrotem artysty do wcześniejszych przeżyć i wrażeń, kiedy to – na przełomie osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych lat XIX wieku – uczestniczył w urządzanych tam wielkich zimowych polowaniach. Po raz pierwszy był w Nieświeżu w roku 1886, później jeździł tam jeszcze kilkakrotnie, „zaniedbując swoją karierę i fortunę”, a motywy z nieświeskich polowań powtarzały się w jego malarstwie przez lata. Artysta wspominał w pamiętnikach: „wróciłem do Nieświeża, aby gruntownie poznać ten już ukochany świat, w którym czekała mnie niezwykle malownicza zima [...] Zapał do myślistwa i sztuki zyskał przewagę nad przyjemnościami życia w stolicy. [...] Wolałem malować, polować i żyć w budanach leśnych, niż przebywać w salonach berlińskich milionerów. Dzisiaj, po kilkudziesięciu latach, dziękuję opatrzności, że miałem tyle siły woli, aby dać pierwszeństwo sztuce. Tymi latami studiów żyję bowiem do dziś dnia, przetrawiając i opracowując prawie wciąż na nowo niewyczerpane tematy – wrażenia z ukochanej krainy.” (J. Fałat, Pamiętniki, wyd. I, Warszawa 1935; wyd. II, Katowice 1987). Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Masłowski, Julian Fałat, Warszawa 1964, s. 29, tabl. 20... więcej
Title: WAZON LOETZ, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: szkło barwione, powlekane, trawione, szlifowane, matowane i polerowane sygnatura na brzuścu: Loetz (trawiona, wypukła) Wazon na okrągłej podstawie korpus bezbarwny, powlekany od wewnątrz warstwą żółtą, na zewnątrz brązową. Dekoracja kwiatowa.
Title: WAZON POLAUN, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: szkło barwione, złocone, emalie, projekt Josef Riedel (1862-1924) Powierzchnia malowana farbami emalierskimi (lilie wodne i 8 ważek w górnej części wazonu).
Title: DWA WAZONY LEGRAS, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: szkło bezbarwne, emalie, złoto, trawione, matowane i malowane, wys. 30 i 17 cm obydwa sygnowane na spodzie: MONT JOYE | L et C (złoty znak firmowy) Powierzchnia wazonów fakturowa wytrawiona. Dekoracja malowana reliefowo emalią (liście i kwiaty fiołków o płatkach biało-fioletowych). Łodygi kwiatów i liście malowane płasko złotem. Wylewy złocone.
Title: WAZON DAUM, 1890-1895
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: szkło barwione na zielono, trawione, szlifowane, malowane i złocone, wys. 11,5 cm, śr. 14,5 sygnowany na spodzie: Daum Nancy z krzyżem Lotaryngii (pismo złotem) Literatura: - Daum-Glas des Jugendstils und Art-Deco aus dem Museum des Beaux-Arts in Nancy, Karlsruhe 1995, s. 30, il. 8. Wazon w tonacji zielonej, przechodzi w kolor matowo-siwy. Ścianki wazonu zdobi dekoracja roślinna i pejzaż ze stawem i rybkami. Brzeg naczynia zdobiony wielokolorową taśmą wykonaną farbami emalierskimi. Doskonały stan zachowania.
Artist: Franz Iffland
Title: PARA FIGUREK, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, na kamiennych cokołach, wys. 26 i 25 cm; sygn. na podst.: F. Iffland
Title: PARA CHIŃSKICH WAZONÓW, POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Para wazonów w kształcie butli pielgrzymich. Malowane farbami kobaltowymi podszkliwnie. Dekoracja przedstawia chiński pejzaż oraz elementy roślinne.
Artist: Johann Jungblut
Title: PEJZAŻ HOLENDERSKI Z WIATRAKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Jungblut
Artist: Aurelio Zingoni
Title: TROFEA MYŚLIWSKIE, TROMPE L’OEIL, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57 x 48 cm (owal) sygnowany l.d.: A Zingoni | 1873 Na krosnach u góry nalepka (druk) o treści: PAOLETTI E FERRETTI | PAINTERS | Copies and Original Pictures | Via dei Fossi No 15 | FIRENZE
Artist: Wojciech Kossak
Title: PRZED PAŁACEM – WYJAZD NA POLOWANIE, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WKossak 1881 [inicjały wiązane] Wyjazd na polowanie, młodzieńcza praca Kossaka, namalowana prawdopodobnie w czasie studiów paryskich. Obraz wymieniany i reprodukowany w: - K.Olszański, Wojciech Kossak, wyd. czwarte, Wyd. Ossolineum, Wrocław 1990, s. 62, nr kat. 8, il. 8; - K.Olszański, Niepospolity ród Kossaków, Wyd. „Kossakiana”, Kraków 1994, s. 77, il. 178.
Artist: Albert Holz
Title: DZIKI W ZIMOWYM LESIE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ALB. HOLZ. Ddf Na odwr. fragment wystawowej nalepki (druk) z nr. 221; ponadto kartka z napisem farbą: No 221.
Artist: Adam Setkowicz
Title: NA POLOWANIU, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz Na krosnach cztery stemple krakowskiej firmy Iskra & Karmański.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: PRZEPRAWA PRZEZ RZEKĘ, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Wierusz Kowalski Wierusz-Kowalski przez lata namalował wiele obrazów przedstawiających zwykłe motywy i drobne epizody z codziennego życia polskiej wsi. Wśród nich powtarzały się często motywy podróżne – wozy, dyliżanse, bryczki czy sanie na tle dość monotonnego, równinnego pejzażu, przepojonego jednak swoistym nastrojem melancholijnej tęsknoty. W młodości sam, przenosząc się wraz z rodzicami z Suwałk w okolice Kalisza, odbył długą podróż konnymi wozami a podczas kilkudniowej jazdy szkicował krajobraz, mijane przydrożne karczmy, zajazdy, zabudowę małych miasteczek, powozy i konie na postojach. Reminiscencje z tej pamiętnej podróży powracały później niejednokrotnie w jego twórczości. Prezentowana Przeprawa przez rzekę należy właśnie do tej grupy dzieł. Obraz wyróżnia się wartościami czysto malarskimi – sugestywnie odtworzonym światłem wczesnego dnia, z ustępującą poranną mgiełką – a równocześnie dbałością o realia, świetną charakterystyką postaci ludzi i doskonale uchwyconymi w ruchu końmi. Obraz opisany, reprodukowany lub wzmiankowany w: - Gazeta Antykwaryczna 2000, nr 11, il. s. 5; - Barbara Kokoska, Malarstwo Polskie, Wyd. Kluszczyński, Kraków 2001, s. 185, il.; - Barbara Kokoska, Dzieje sztuki, Wyd. Kluszczyński, Kraków 2002, s. 90, il.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SANNA , OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A W Kowalski
Title: WIEDEŃSKI SERWIS ŚNIADANIOWY, 3 ćWIERć XVIII W.
Description: IInformacje o dziele: Austria, Wiedeń Prezentowany serwis stanowi główną część kompletu. Podobne, brakujące elementy - taca, dzbanuszek i filiżanka ze spodkiem znajdują się w zbiorach österreichische Museum für angewandte Kunst w Wiedniu. Zostały umieszczone w katalogu wystawy, która miała się odbyć w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1982 roku (do wystawy nie doszło). Literatura: - Porcelana Wiedeńska 1718-1864, Warszawa 1982, s. 49, il. Serwis składa się z dzbanka do kawy (wys. 24,5 cm), czajnika do herbaty (wys. 11 cm), cukiernicy (wys. 10,5, dł. 14 cm), 10 filiżanek (wys. 6,5 cm) i 10 spodków (śr. 13,5 cm). Dzbanek do kawy z uchem i nakrywką z uchwytem w kształcie gruszki, czajnik z brzuścem w kształcie walca, cukiernica podłużna w kształcie melona. Wszystkie brzegi złocone; ucha, wylew dzbanka i uchwyty zdobione. Wokół złoconych brzegów złota bordiura. Na naczyniach malowane sceny przedstawiające potyczki jeźdźców z Turkami. Ze względu na wysoki poziom artystyczny (miniatorskie malarstwo) i wzorowy stan zachowania serwis zasługuje na polskim rynku antykwarycznym na uwagę szczególną.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW, 1842-1843
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Berlin Świeczniki na kwadratowych podstawach. Trzony tralkowate w kształcie kolumn. Zdobione liśćmi akantu, puklami i kanelami.
Title: PARA GDAŃSKICH KUBKÓW, OK. 1700
Description: IInformacje o dziele: wys. 12 cm każdy, waga łączna 250 g; Polska, Gdańsk, złotnik Hieronymus II Hol Srebro kute, dekoracja grawerowana, punktowana i repusowana. Kubki w kształcie odwróconych ściętych stożków z lekko rozchyloną wargą i wywiniętą stopą. Jeden z kubków posiada elementy dekoracji roślinnej. Wnętrza lekko złocone. Hieronymus II Hol (Gdańsk 1654 - Gdańsk 1732) - pracę mistrzowską wykonał u Christiana Hasego. Był starszym cechu w latach 1710, 1711, 1718. Jego synowie, Nathanael i Hieronimus kontynuowali dzieło ojca. Kilkanaście znanych prac Hola - waza, taca, kufle, kubki, świeczniki - należy do wybitnych osiągnięć gdańskiego złotnictwa przełomu XVII i XVIII wieku.
Title: KOMPLET SZKLANEK W SR. STOJAKU, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: Austro-Węgry, Wiedeń, złotnik J.F. Komplet składa się ze stojaka i sześciu szklanek. Stojak wsparty na sześciu nóżkach, uchwyt prosty. Powierzchnia srebra gładka.
Title: NACZYNIE DO CHŁODZENIA WINA, PRZED 1896
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 1 260 g Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld na zamówienie firmy jubilersko-złotniczej Wilhelma Stüttgena w Würzburgu Kociołek do chłodzenia wina w kształcie krateru z dwoma uchami, na okrągłej podstawie. Zdobienia secesyjne (kwiaty i ornamenty liści i łodyg).
Title: KOSZ I PATERKA, 1874
Year: 1874
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84, dł. kosza 28,5 cm, śr. paterki 18 cm, waga łączna 1 180 g Rosja, Sankt Petersburg, złotnik Mikołaj Nikitin Kosz na owalnej podstawie, z ruchomym pałąkiem. Dekoracja obu przedmiotów geometryzująca. Wnętrza naczyń złocone.
Title: KUBEK TORUŃSKI, OK. 1710
Description: IInformacje o dziele: Polska, Toruń, złotnik Jan Krystian Bröllmann Srebro kute, dekoracja repusowana i cyzelowana. Wysoki kubek o kształcie odwróconego, ściętego stożka. Stopa okrągła wsparta na trzech kulkach trzymanych w szponach drapieżnego ptaka. Brzeg, okrągła podstawa i wnętrze naczynia złocone. Dekoracja z ornamentów roślinno-kwiatowych. Podobną ornamentykę posiada kubek wykonany przez Samuela Bröllmanna (brata Jana Krystiana) znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku, natomiast kształt i forma prezentowanego naczynia są identyczne jak kubka J. Hausena II z Muzeum Okręgowego w Toruniu. Podobnego kształtu kubek przed I wojną światową znajdował się w zbiorach Giełdzińskiego w Gdańsku. Jan Krystian (Christian) Bröllmann - jeden z najwybitniejszych złotników toruńskich. Syn złotnika Mikołaja, u którego nauki pobierał w latach 1686-1692; również u niego wpisany był jako pracownik czasowy. W 1700 został wyzwolony na mistrza. Czynny do 1719. Prace Jana Krystiana Bröllmanna to głównie kielichy kościelne i inne przedmioty sakralne; Muzeum Narodowe w Budapeszcie posiada w swoich zbiorach pas srebrny autorstwa Bröllmanna.
Title: KUBEK BAROKOWY, 1662-1691
Description: IInformacje o dziele: Polska, Oława, złotnik Christian Metze starszy Kubek na płaskiej, kolistej podstawie. Korpus koniczny, wnętrze złocone. Dekoracja z bogatych zwojów roślinno-kwiatowych. Na korpusie naczynia dwie rezerwy z bawiącymi się dziećmi, symbolizującymi lato i jesień. Pokrywa dekorowana identycznie jak dolna część, ponadto zdobiona uchwytem w formie róży. Dobry stan zachowania.
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: ROK 1914, 1914
Year: 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: „Rok 1914.” | Tadeusz Rybkowski
Artist: Władysław Szerner
Title: PRZY STUDNI, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W Sz [.....] Obraz po konserwacji.
Artist: Henryk Pillati
Title: KOZIETULSKI POD SOMOSIERRĄ, 1855
Year: 1855
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H. Pillatti | 1855. Na odwrocie napis farbą na płótnie: ze zbioru Fr Hr Łubien = | = skiego | Kozietulski | przez H: Pillatti. Na górnej listwie krosien lakowa pieczęć z herbem rodu Łubieńskich Pomian (w złożonej odmianie, właściwej dla linii hrabiowskiej) i dewizą: HARDY MOCNYM SŁABYM BRAT. Obraz, przedstawia epizod z napoleońskiej kampanii w Hiszpanii – bitwy o przełęcz Somosierra stoczonej 30 listopada 1808 i wsławionej brawurową szarżą polskich szwoleżerów pod dowództwem pułkownika Jana Hipolita Kozietulskiego na piechotę i baterie hiszpańskich armat. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Łubieńskich; według napisu na odwrocie należał do Franciszka hr. Łubieńskiego (ur.1834), właściciela majątku w Kazimierzy Wielkiej w dawnym powiecie pińczowskim. Był on wnukiem Franciszka Łubieńskiego (1784-1726) kapitana szwoleżerów gwardii napoleońskiej i stryjecznym wnukiem Tomasza Łubieńskiego (1784-1870), dowódcy 1. szwadronu pułku szwoleżerów gwardii, uczestników bitwy o przełęcz Somosierra.
Artist: January Suchodolski
Title: ODPOCZYWAJąCY UłANI, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Suchodolski 1852 Obraz był wystawiony na wystawie "Sto lat malarstwa polskiego" w Krakowie w 1929 roku Obraz reprodukowany lub opisywany w: - F.Klein, Katalog wystawy "Sto lat malarstwa polskiego 1800-1900" Dzieła artystów nieżyjących, TPSP, Kraków 1929, s. 68, nr kat. 286 (wówczas własność Jana Jędrzejowicza ze Staromieścia); - K.Sroczyńska, January Suchodolski, Wrocław 1961, s. 183, nr kat. 164.
Artist: Ryszard Okniński
Title: NA ZESŁANIE, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. R. Okniński W prezentowanym obrazie – przedstawiającym konwój więźniów – Okniński nawiązał do wydarzeń powstania styczniowego, w którym, według przekazów brał czynny udział. Obrazy o podobnej, patriotycznej tematyce przyniosły artyście znaczną popularność, mimo że ze względu na cenzurę nie były wystawiane.
Artist: Juliusz Kossak
Title: JEŹDZIEC, 1847
Year: 1847
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,2 x 24,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1847
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: WESELE WIEJSKIE Z OKOLIC WARSZAWY, 1865
Year: 1865
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F KOSTRZEWSKI · 186[.] Na górnej listwie krosien zatarty napis niebieska kredką, czytelne tylko: 151No. Ponadto zachowana jedynie we fragmencie nalepka warszawskiego TZSP ze stemplem: 38432. Od tyłu, w narożniku ozdobnej ramy napis ołówkiem: J.Pfeiffer; ponadto nalepka drukowana z tekstem: Gregor Hölzl | Firma Sebachinger | Vergolder | in München. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - „Kłosy” 1865, nr 9 z dn. 18 (30) sierpnia 1865, il. na s. 101 (jako Wesele wiejskie z okolic Warszawy, kopia obrazu F. Kostrzewskiego znajdującego się na wystawie w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie; reprodukcja drzeworytnicza, rytownik Jan Styfi); - Przewodnik 117. Franciszek Kostrzewski 1826-1911, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa, listopad 1936, s. 19, nr kat.19 (Wesele chłopskie, 59 x 98, sygn. F Kostrzewski · 1865; wł. p. Maria Wodzińska); - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 163 (wystawiony w 1865 jako Wesele mazowieckie); - G. Dąbrowska, Taniec ludowy na Mazowszu, PWN, Kraków 1980, [na obwolucie reprodukcja drzeworytu wg obrazu artysty]; - Etnografia Polski. Przemiany kultury ludowej, t. 2 [red. M.Biernacka, M.Frankowska, W.Paprocka], Ossolineum, Wrocław 1981, s. 288, il. 6 [reprodukcja drzeworytu wg obrazu artysty, jako ilustracja... więcej
Artist: Heinrich Hiller
Title: PEJZAŻ GÓRSKI, 1874
Year: 1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: [.] Hiller 74
Artist: Carl Schultze
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI Z WODOSPADEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Carl Schultze Df Na krosnach l.g. trudno czytelny, zatarty napis ołówkiem; Carl Schultze Düsseldorf| ........| ...... Berner Oberland (Schweiz)
Artist: Fritz MÜLLER-LANDECK
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI ZE STRUMIENIEM, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fritz Müller-Landeck | - München -
Artist: Anne Sophie Gasteiger
Title: BUKIET DZWONKÓW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A.G. Na odwrocie napis ołówkiem: ANNA SOPHIE | GASTEIGER | SCHLOSS DEUTENHOFEN | BEI DACHAU
Verified Artist: Yes
Artist: Max senior Haenger
Title: KURY I KOGUT
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Hänger senr | Munch Obraz oprawiony w ozdobną mosiężną ramkę.
Artist: Joseph Schroeder-Schoenenberg
Title: PIESKI I ŻABKA – A KTÓŻ TU IDZIE !
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Schroeder-Schoenenberg Na odwrocie płótna zatarty napis ołówkiem: Ei, wer touri[...] denn da! | Jun 24.4.1938 | J. Schroeder-Schoenenberg | in S[........]
Artist: Antoine - Louis Barye
Title: ZDOBYCZ, OK. 1860
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: L. BARYE
Title: BULIERA NEOROKOKOWA, 1892
Year: 1892
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 2 000 g Belgia, Bruksela, firma braci Luisa i Filipa Wolfers Buliera stanowiła część serwisu; pozostałe naczynia znajdują się w Muzeum w Sterckshof (Belgia). Literatura: - Van Bellé Époque Tot Art Nouveau - Belgisch Zilver 1868-1914, Wím Nys, Antwerpia 1998, s. 224, il. Buliera na stojaku na ugiętych, esowatych nóżkach, zespolonych obręczą z czynnym palnikiem. Nóżki stojaka zakończone lwimi łapami. Czajnik w formie melona, pokrywa na zawiasie. Całość bardzo bogato dekorowana.
Title: TACA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, dł. 66 cm, szer. 43,5 cm, waga 2 340 g Niemcy, Gmünd, firma Gebr. Deyle Taca owalna, dwuuszna, z gładkim lustrem i profilowanym kołnierzem. Brzeg nieregularny.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW NEOROKOKOWYCH
Description: IInformacje o dziele: PARA ŚWIECZNIKÓW NEOROKOKOWYCH, l. 30. XX w. srebro odlewane i cyzelowane, pr. 800, waga 1 600 g; Włochy Świeczniki na nieregularnych podstawach. Zdobione liśćmi akantu, rocaillami i muszlami. Dwa esowate ramiona uformowane ze skręconej, akantowej wici.
Title: DZBANEK DO KAWY, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, Austro-Węgry Dzbanek na okrągłej podstawie, bogato dekorowany rocaillami, rezerwami i ornamentyką roślinno-kwiatową. Ucho ozdobne, pokrywa na zawiasie.
Title: CUKIERNICA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, Niemcy, Pforzheim Cukiernica owalna, puklowana, grawerowana; wsparta na czterech nóżkach. Pokrywa na zawiasie, uchwyt w formie liści; wnętrze złocone.
Title: PARA SOLNICZEK, 1873-1878
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 950, Francja, Paryż, złotnik G.P. Para solniczek, dwudzielnych, z uchwytem po środku, bogato dekorowana. Na ośmiu nóżkach, wnętrza złocone.
Title: CUKIERNICA ZE SZCZYPCAMI, 1893
Year: 1893
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, Niemcy, Brema, firma Koch i Bergfeld Cukiernica wsparta na czterech nóżkach. Dekoracja neorokokowa, pokrywa na zawiasie, zakończona rocaillowym uchwytem. Wnętrze złocone.
Artist: Karl Mayr-Graetz
Title: SKRZYPEK, 1888
Year: 1888
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: C. Mayr Gratz | Munch 88. Na odwrocie naklejona kartra z tekstem (mpis): Mayr – Graetz Karl | 9.5.1850 – 21.8.1929 | Radkersburg / Steiermark | (Freud von Leibl)
Artist: Władysław Podkowiński
Title: PEJZAŻ, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 26,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana tuszem(?) p.d.: pod | 1892 Na odwrocie oprawy firmowa nalepka warszawskiego Salonu Artystycznego Feliksa Rychlinga przy ul. Marszałkowskiej 131 (druk z wpisanymi atramentem nazwiskiem malarza – Wład. Podkowiński, tytułem Pejzaż i techniką – akwarela). Pejzaż należy do zespołu akwarel z Chrzęsnego i Mokrej Wsi – gdzie Podkowiński, zaproszony przez przyjaciół – malarzy Miłosza Kotarbińskiego i Juliana Maszyńskiego, spędzał lato 1892 roku i gdzie powstało wiele podobnych pejzażowych studiów plenerowych (porównaj: E.Charazińska, Władysław Podkowiński. Katalog wystawy monograficznej, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1990, s. 24, 40, 200, 221, nr kat. 229-240)
Artist: Wiktor Korecki
Title: WIOSNA, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Hermann Bennekenstein
Title: KRAJOBRAZ ROMANTYCZNY, OK. 1860
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HBennekenstein . (inicjały wiązane)
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: PRZERWANE OŚWIADCZYNY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, deska (drewniany talerz), średnica 38 cm; sygnowany u dołu: J Moniuszko
Artist: Albert Friedrich Schrőder
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: A. Schröder, | Mn. Na odwrocie napis ołówkiem: 1729
Artist: Eduard Merk
Title: PRZY WINIE, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Merck. Na odwrocie stempel: 22262. Napis kredką: 185
Artist: Cölestin Brügner
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ ALPEJSKI Z WIDOKIEM NA MATTERNHORN sygn. przy dolnej krawędzi, pośrodku: Brügner. Na odwr. fragm. nalepki z napisem kredką: Nr; na g. listwie krosien wydrapany napis: MATTERHORN
Verified Artist: Yes
Artist: Max Müller
Title: MARTWA NATURA, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MARTWA NATURA – KWIATY I TROFEA MYŚLIWSKIE, 1922 sygnowany p.d.: M. Müller München. 1922
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ Z CZERWONYM DRZEWEM, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WW | 1905 (inicjały wiązane) Na odwrocie nalepka z numerem depozytowym Muzeum Narodowego w Warszawie (druk wypełniony ręcznie) o treści: Muzeum Narodowe | w Warszawie | Nr inw. 191387 ; oraz ołówkiem: Wojciech Weiss Pejzaż z jarzębiną | Depozyt. Ponadto nalepka Wystawy Monograficznej W. Weissa w Muzeum Narodowym w Poznaniu; czerwiec – październik 1977; nr kat. 105. Obraz opisany, wymieniany i reprodukowany w: - Wojciech Weiss. Obrazy olejne, akwarele, rysunki, grafiki, rzeźby, Katalog wystawy, [wstęp Helena Blum], Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1967, s. 35-36, kat. nr 35; - Wojciech Weiss 1875-1950, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1977, s. 87, nr kat. 105, il. 101.
Artist: Jan Rubczak
Title: POMNIK JANA III W ŁAZIENKACH, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Na krosnach stemple krakowskiej firmy z materiałami malarskimi ISKRA & KARMAŃSKI.
Artist: Louis Lejeune
Title: KRAJOBRAZ Z OKOLIC INNSBRUCKA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Louis Lejeune Na odwrocie napis tuszem (?): Louis Lejeune | Brandjoch bei Innsbruck. Obok ołówkiem: Louis Lejeune. Ponadto nalepka (druk, wycinek z katalogu) : I Olgemälde. | Lauf Nr 57 | Lejeune, Louis, Charlottenburg, Span- | dauerstr. 39.
Artist: Georg Arnold
Title: WIECZÓR ZIMOWY POD HOHER GöLL, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie, na górnej listwie krosien napis: „Winterabend am Hohen Göll”
Artist: Leopold Schmutzler
Title: DZIEWCZYNA Z DZBANEM, PO 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: L. Schmutzler Na odwrocie napis niebieską kredką: 8733. Nalepka – karta maszynopisu z niemieckim tekstem informującym o artyście.
Artist: Viktor Schivert (Ok. 1863-1926)
Title: AKT, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: V. Schivert | München
Verified Artist: Yes
Title: STOLIK, II POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: STOLIK POMOCNICZY NEOROKOKOWY - TABLE Á THE, II poł. XIX w. mahoń, buczyna; fornir - palisander, róża; okucia - brązy złocone wys. 87 cm, dł. stolika dolnego 84 cm, górnego - 78 cm Francja Stolik złożony z dwóch, nastawionych na siebie, zmniejszających się stolików o falistych liniach szkieletu. Blaty ujęte profilowaną blachą mosiężną, oba stoliki wsparte na czterech nóżkach. Bogato zdobione okucia na nogach stolika. Po bokach uchwyty do przenoszenia. Całość w bardzo dobrym stanie zachowania.
Title: SZAFKA W TYPIE BOULLE’A, II POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: konstrukcja dębowo-sosnowa, okleiny mahoniowe, inkrustacja z blachy mosiężnej, brązy złocone wys. 114 cm, szer. 120 cm, głębokość 44 cm prawdopodobnie Francja lub Szwajcaria Szafka na czterech nóżkach, z falistym przodem i przeszklonymi półkami po bokach. Zarys boków również falisty. Drzwi inkrustowane dekoracją manierystyczną (girlandami i roślinami). W centralnej części scena przedstawiająca alegorie malarstwa. Brązy o motywach kaboszonów, kokard, wieńców i kariatyd. Drewno barwione na czarno. Dobry stan zachowania.
Artist: Wacław Borowski
Title: MACIERZYŃSTWO, PRZED 1939
Tools: pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WBorow (inicjały wiązane)
Artist: Henryk Gotlib
Title: AKT LEŻĄCEJ KOBIETY, PO 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GOTLIB
Artist: Jan Cybis
Title: MARTWA NATURA, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Cybis Na odwrocie napis farbą na płótnie: JAN CYBIS | „Martwa natura” 1968 r. | 60 x 73. Ponadto dwa częściowo zatarte stemple: PREZYDIUM m.st. WARSZAWY | [.....] | dział [....] | ul. [...]; oraz: Art[...] | [....] i wywozowi
Artist: Joachim Weingart
Title: AKT Z CZERWONYM SZALEM I LUSTREM, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Weingart
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PORTRET DZIEWCZYNY Z KWIATAMI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: Menkes Z tyłu na poprzeczce krosien napis kredką: NURICK; na listwie górnej resztki starej nalepki z czytelnym fragmentem tekstu wpisanego atramentem: No 4009 | „Tete de femme” „ 15[.] – […] „ Sigm[.]o[..] x 54
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PANNA MŁODA, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie nalepka (druk + maszynopis) o treści: FROM THE GALLERIES OF | ASSOCIATED AMERICAN ARTISTS | 711 FIFTH AVENUE NEW YORK 22, N.Y. | ARTIST Sigmunt Menkes | TITLE The Bride | MEDIUM oil | No P 8272 | REPRODUCTION RIGHSFOR THIS PAINTING | ARE RESERVED BY ARTIST
Artist: Alfred Aberdam
Title: KRĄG PRZYJACIÓŁ, 1935-1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Aberdam Na odwr. pł.autorski napis farbą: Aberdam | 3bis r. [...] Lyonnais (?) | (5). Nalepka (druk) z tekstem: PETIT PALAIS – GENEVE | TERRASSE SAINT – YICTOR 2 | RÉTROSPECTIVE ALFRED ABERDAM | 1894 – 1963 | 11 mars – 5 avril 1970. W roku 1970 obraz był eksponowany na retrospektywnej wystawie prac artysty w Petit Palais w Genewie.
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: RÓŻE W WAZONIE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatury wydrapane w mokrej farbie: p.g.: 1928 | Terlikowski; p.d.: 1928 | Terlikowski Obraz z dawnej kolekcji Art-B.
Artist: Henryk Epstein
Title: PEJZAŻ ZE STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Epstein Na poprzecznej listwie krosien napis tuszem: 17. Na płótnie okrągły zatarty i nieczytelny stempel. Pochodzenie: Obraz nabyty w Lucien Krief Gallery w Jerozolimie.
Artist: Józef Czapski
Title: KOBIETA W CZERWIENI, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. CZAPSKI. 63 Na odwrocie płótna stempel o kształcie palety malarskiej z napisem: BLANCHET | 35 | RUE BONAPARTE | PARIS.
Artist: Władysław Jahl
Title: W KAJDANACH, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jahl Na odwrocie płótna autorski napis farbą: les forcats | obok przekreślone słowo: Babinson (?) | Jahl 937
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: AUTOPORTRET NA KONIU, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: [……]usz Geppert Na krosnach dwa stemple: 99. Na dolnej listwie krosien napis ołówkiem: 80 x 100 cm oraz nalepka (druk) z tekstem: Eugeniusz Geppert – Jeździec na koniu (Autoportret) | 1924; olej, płótno. Obraz opisany i reprodukowany m.in. w: - Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków, [kat. oprac. B.Brus-Malinowska), Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1992, s. 213, il.