Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: TADÉ. STYKA – Na odwrocie nalepka z numerem: 19433 (druk).
Artist: Willy Hanft
Title: BUKIET PEONII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Willy Hanft. Na odwrocie płótna ozdobny stempel z herbem i napisem: A.SCHUTZMANN | HERRSCHING BEI MÜNCHEN | VIKTORIA MALLEINEN.
Artist: Anna Gumlich-Kempf
Title: MARTWA NATURA Z CHRYZANTEMAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Gumlich-Kempf
Artist: NN NN
Title: MARTWA NATURA Z CHRYZANTEMAMI, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. czerwona farbą: Fritz Stattler 1911 Na odwrocie na górnej listwie ramy nalepki (druk): z numerem 214 oraz z napisem „No 5120 | [..] Ausstellung für Kunst aller Art Zeit”. Na krosnach niebieską kredką - kilka grup cyfr.
Artist: Louis De Leeuw
Title: NAD KANAŁEM W AMSTERDAMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: de Leeuw
Verified Artist: Yes
Artist: Heinrich Hiller
Title: PORT W KOPENHADZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Hiller Na górnej listwie krosien napis kredką: 1400 XXX; obok ołówkiem: P[...] aus Kopenhagen.
Artist: Josef Schoyerer
Title: PEJZAŻ WŁOSKI Z JEZIOREM I ZAMKIEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Schoyerer
Artist: Paul Köster
Title: STARY MŁYN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Paul Köster Na odwrocie, na krosnach kartka z rękopiśmiennym niemieckim tekstem informującym o artyście.
Artist: Teodor Ziomek
Title: ZAKOLE RZEKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T ZIOMEK Na odwr. nalepka wystawy w warszawskiej Zachęcie z datą 14 listopada 1938, nazwiskiem autora i tytułem obrazu O zachodzie. Napisy ołówkiem: 1540.- oraz 1500.-
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: BUDYNEK W OGRODZIE, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1926 | F. M. Wygrzywalski
Artist: Emanuel Bachrach-Baree
Title: ODPOCZYNEK KAWALERZYSTÓW, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Bachrach-Barée | 1912 Na odwrocie nalepka antykwariatu w Bremie.
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: PEJZAŻ LETNI ZE ŻNIWIARZAMI, PO 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Malecki
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PEJZAŻ Z JEZIOREM, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Żukowski
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI Z JEZIOREM, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ ALPEJSKI Znad JEZIORA CZTERECH KANTONÓW, 1878 sygnowany dwukrotnie: – u dołu pośrodku: A. Swieszewski 1878. oraz p.d.: A. Swieszewski 1878 | Munchen Obraz przedstawia widok znad jeziora Czterech Kantonów, a właściwie znad jego odnogi – jeziora Urner (Urnersee) z górującym nad nim szczytem Uri Rotstock (2928 m). Motyw ten artysta malował kilkakrotnie; z tego samego roku 1878 pochodzi też druga wersja o zbliżonym formacie, znana jest również i kompozycja późniejsza z roku 1886 (porównaj Katalogi Domu Aukcyjnego Agra-Art z grudnia 1992 i maja 1999 lub na stronie www.agraart.pl)
Artist: Kurt Neyers
Title: PIERWSZY ŚNIEG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. Neyers
Artist: Eugene-Modeste-Edmond Lepoittevin
Title: NA BRZEGU MORZA, OK. 1850
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. monogramem: P Obraz przedstawia, typowy dla twórczości artysty, wielokrotnie powtarzany, motyw rybaka, pasterza bądź też rozbójnika morskiego, który z brzegu obserwuje morze. Obrazy o podobnym temacie to, m.in. Flibustier broniący wybrzeża wystawiony na Salonie paryskim w 1842, Flibustier z roku 1838 z dawnych zbiorów Atanazego Raczyńskiego (Muzeum Narodowe w Poznaniu), Mężczyzna obserwujący morze w Muzeum w Vic sur Seille czy też podobna kompozycja w zbiorach Ermitażu.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET WOJCIECHA KOSSAKA Z BELLONĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Malczewski | 1903 Na odwrocie na krosnach nalepki: 1/ częściowo uszkodzona, drukowana nalepka wypełniona ręcznie: TOWARZY[ST]WO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH | J Mal[....] | Wystawa Jacka Malczewskiego | 1648 | NR Katalogu 99. Portret art. Wojciecha [.....] Tytuł; 2/ Nalepka ze stemplem wypełniona na maszynie: TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | R.1939 NR 1530.15 | WYSTAWA | JACKA MALCZEWSKIEGO | Autor .... | Adres .... | Dzieło Portret Wojciecha Kossaka | Wykonanie ol. pł. cena. Ponadto na krosnach napisy farbą: – na górnej listwie cyfry: 428; - na listwie lewej cyfry: 1648. Obraz posiada dwie ekspertyzy autorstwa dr Agnieszki Ławniczakowej i Elżbiety Charazińskiej, których fragmenty niżej cytujemy. „Portret Wojciecha Kossaka z Belloną datowany jest przez artystę na r.1903. Powstał, więc w tym samym czasie, co tak znane i reprezentatywne dla twórczości Malczewskiego wizerunki współczesnych mu intelektualistów, artystów i zarazem przyjaciół, jak na przykład Portret Edwarda Raczyńskiego (Fundacja Raczyńskich przy MN w Poznaniu), Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, Portret Jana Kasprowicza (oba w MN w Warszawie) czy dwa Portrety Feliksa Jasieńskiego (w MN w Krakowie). Wizerunek Kossaka znakomicie wpisuje się w ten zespół alegorycznych bądź symbolicznych kompozycji portretowych. Utrzymany jest w poetyce typowej dla tych portretów malowanych przez Malczewskiego, w których strój, postawa,... więcej
Artist: Adrien Étienne Gaudez
Title: ORFEUSZ (ORFEUSZ I CERBER), 4 ćW. XIX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: A. Gaudez
Artist: Mathurin Moreau
Title: ZłOTA KSIęGA (LIVRE D’OR), OK. 1880
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: Math. Moreau, odlew Societé des Bronzes de Paris
Artist: Jakob Stolz
Title: PSYCHE, OK. 1895
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: J. Stolz Psyche wg. mitologii greckiej, królewna z powodu swej urody prześladowana przez Wenus. Była ukochaną Erosa. Psyche wyobrażano sobie ze skrzydłami motyla. Historia Psyche znalazła swoje odbicie w malarstwie (Rafael, Giulo Romano, P.P. Rubens), w rzeźbie (A. Canova, J.J. Prodier), w literaturze (La Fontaine, Th. Storm) i muzyce (opery J. B. Lully, A. Caldera). Jakob Stolz – rzeźbiarz niemiecki. Studiował w Monachium u Wilhelma von Rümanna. Od 1895 był nauczycielem w Szkole Rzemiosł w Kaiserslautern. Rzeźbił niewielkie figury utrzymane w duchu secesji oraz duże formy, np. pomniki w Ensheim i Forbach. Jego prace znajdują się w zbiorach Muzeum w Kaiserslautern. 14 000 zl
Title: WENUS Z MILO, II POł. XIX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: F. BARBEDIENNE FONDEUR i stemplem REDUCTION MECANIQUE / COLLAS / BREVETE
Title: WAZON, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Berlin, firma H. Meyen & Co Na niskiej stopie, w formie zwężającego się ku górze walca. Dekorowany dwoma pełnoplastycznym i liśćmi, których szypułki tworzą dwa ucha.
Title: KASETA W FORMIE CUKIERNICY, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 1.210 g Niemcy Wyjątkowo okazały przedmiot może stanowić kasetę na biżuterię. Wsparta na 4 nóżkach. Powierzchnia dekorowana scenkami przedstawiającymi bawiące się amorki, pokrywa na zawiasie.
Title: PUCHAR, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, waga 510 g Niemcy, Stuttgart Gebr. Deyle, Gmünd Na okrąglej podstawie figura orła podtrzymującego kulistą czarę pucharu; stanowił on nagrodę w wyścigach konnych rozgrywanych na Pomorzu.
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: JUSTITIA, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: P. Kowalczewski
Artist: Hans Guradze
Title: ZALOTY, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą: Guradze
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: DIANA ŁOWCZYNI, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, zielony onyks sygn. P. Kowalczewski
Artist: Roman Kochanowski
Title: WIECZÓR, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Title: KOMPLET CZTERECH ŚWIECZNIKÓW, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 1,300 g Niemcy, złotnik E.S. Świeczniki w stylu neorokokowym na szerokich, okrągłych, lekko falistych stopach. Dekoracja: rocaille, pukle i elementy roślinne składające się na niezwykłą urodę przedmiotów.
Title: TACA SECESYJNA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 2.310g Niemcy, Frankfurt nad Menem, złotnik Brückman i synowie. Bardzo okazały przedmiot w formie prostokątu z dwoma uchwytami w formie gałązek roślin. Powierzchnia dekorowana nakładkami kwiatowymi i grawerowanym ornamentem floralnym. Brzeg tacy obwiedziony wicią roślinno – kwiatową.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 835, waga 2810 g Niemcy, Stuttgart, złotnik Samuel Wetzlar firma Gebr. Kühn, Gmünd Komplet składa się z tacy (dł. 45,5 cm), dzbanka do kawy (wys. 27 cm), dzbanka do herbaty (wys. 21 cm), mlecznika (wys. 14 cm) i cukiernicy (wys. 16,5 cm). Taca owalna o falistym brzegu. Naczynia utrzymane w formie neobarokowej. Powierzchnie gładkie, kanelowane, skręcające.
Title: ŻARDINIERA, 1885
Year: 1885
Description: IInformacje o dziele: szkło, srebro, próba 830, waga srebra 1.170 g Szwecja, Sztokholm, złotnik Arne Ambrosius firma Koch & Bergfeld, Brema, ocechowana znakami probierczymi szwedzkimi z 1885 r. i sztokholmskiego złotnika Alfreda Ambrosiusa Żardiniera na 4 ozdobnych nogach. Dwa boczne uchwyty dekorowane maszkaronami. Po bokach dwie tarcze herbowe. Wkład szklany oryginalny.
Title: ŻARDINIERA, 1901
Year: 1901
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 1.300 g Niemcy, Brema, firma Wilkens i synowie, dla sprzedawcy Wilhelma Lomeyera z Wrocławia Przedmiot bardzo dekoracyjny, utrzymany w stylu secesyjnym. Dwa stylizowane uchwyty. Dekoracja roślinna (kwiaty, liście i łodygi). Całość na 4 nóżkach. Oryginalny wkład mosiężny.
Title: PATERA, PRZED 1907
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, szkło, średnica patery 26 cm Austro-Węgry, Wiedeń, złotnik M.G. Wiedeń, firma Gedlitzka’s Josef B. Söhne Patera na okrąglej stopie, wsparta na trzech ażurowych nóżkach. Dekoracja podstawy – kwiatowa. Trzon tralkowaty, gładki. Szkło w części matowione.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 875, szkło, waga srebra 250 g Łotwa firma Gebr. Deyle, Gmünd Komplet składa się z neobarokowej podstawy oraz dwóch szklanych pojemników na ocet i oliwę. Całość na 4 stylizowanych nóżkach.
Title: DZBAN DO NAPOJÓW, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: kryształ, srebro próby 800, Niemcy, znak wykonawcy Niemcy, Lipsk, złotnik Gerhardt Gündel trudnoczytelny, sprzedawca Gerhart Gündel Powierzchnia naczynia – kryształu – rżnięta. Srebro gładkie, pokrywa na zawiasie zwieńczona kulką.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET ŚPIEWACZKI HERMINY BOSETTI, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 74 x 64 cm (ośmiokąt) sygnowany l.d.: B. Szańkowski | 1900 Na odwrocie oprawy odręczny napis: hermine bosetti | Kammersangerin am | HOFTHEATET | GEM. v. BARON SZANKOWSKI | 1900. Ponadto z tyłu na ramie fragment starej wizytówki dyrygenta Hansa Langemana. Portretowana młoda dama to, stojąca wówczas (1900) u progu wielkiej kariery, Hermina Bosetti, właściwie Hermina von Flick (1875-1936), bawarska śpiewaczka operowa (sopran koloraturowy). Debiutowała w Wiesbaden (1898) w partii Anusi (Ännchen) w Wolnym strzelcu K. M. Webera. W 1900 występowała w Cesarskiej Operze w Wiedniu, a w latach 1901-1924 była gwiazdą Królewskiej Opery w Monachium. Występowała też na scenach operowych Holandii, Belgii, Rosji oraz w Royal Opera House Covent Garden w Londynie.
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: GÓRALCZAK Z GÓR SABIŃSKICH, OK. 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H Siemiradzki Na odwrocie, na płótnie zatarty i trudno-czytelny, okrągły zielony stempel Konsulatu Cesarstwa Rosyjskiego w Rzymie. Analogiczne stemple – z rosyjskim dwugłowym orłem, koroną i napisem w otoku: CONSULAT IMPERIAL DE RUSSIE A ROME – spotyka się nie tylko na, przywiezionych z Rzymu obrazach Siemiradzkiego, ale także na obrazach innych artystów, którzy czasowo przebywali i tworzyli we Włoszech, np. na „włoskich” pejzażach Aleksandra Gierymskiego. Obraz pochodzi ze zbiorów Wandy Przyjemskiej, córki artysty, który opatrzyła go krótkim tekstem-atestem o treści: „Góralczyk” z gór Sabińskich, | własnoręczna robota artysty | Henryka Siemiradzkiego, | wykonana w Rzymie około r. 1889.- | Zaświadcza córka artysty | z Siemiradzkich | Wanda Przyjemska | Warszawa | 20 lipca 1942 r.- Być może w roku 1903 obraz był wystawiony na pośmiertnej wystawie Siemiradzkiego w warszawskim Towarzystwie Zachęty w dużym zespole 361 obrazów, szkiców, malarskich studiów i rysunków. Wystawa ta nie miała katalogu, a w Sprawozdaniach Zachęty znalazły się tylko prace wylosowane lub zakupione przez zbieraczy. (patrz: J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914, Wrocław 1969, s. 334).
Artist: Emil J.F. Kuhlmann
Title: LEKTURA PRZY WINIE, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Kuhlmann – Reher | München – Bran [...] burg | 1942. na odwrocie nalepka domu aukcyjnego Agra Art z 2005 roku. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Anton Sieberath
Title: PORTRET LUDWIKA VAN BEETHOVENA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Sieberath
Artist: Józef Brandt
Title: WYJAZD Z WILANOWA, OK. 1897-1898
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: nie sygnowany Na odwrocie płótna – pośrodku, pod dolną listwą krosien – stempel: W. Koller & C[...] in Wien. | Silberne Medaille. OBRAZ Z PRAWEM WYWOZU ZA GRANICĘ Józef Brandt, jeden z najwybitniejszych polskich malarzy-batalistów, odtwórca epizodów z historii polskich wojen kresowych i wojen szwedzkich XVII wieku, był także autorem licznych obrazów o historyczno-rodzajowym charakterze. Prezentowany tu obraz jest właśnie takiej sceny przykładem. Jest to jedna z wersji, rozgrywającego się o zmroku zimowego dnia, Wyjazdu kuligiem z Wilanowa, tematu, który Brandt – u schyłku dziewięćdziesiątych lat XIX wieku – opracował w dwóch różnych ujęciach kompozycyjnych. Pierwszą z tych kompozycji – znaną jako Wyjazd Jana III z Marysieńką z Wilanowa, Kulig Jana III Sobieskiego w Wila-nowie lub też Wyjazd z Wilanowa – artysta, na przełomie 1897 i 1898, pokazał na specjalnej wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych, dochód z wystawy przekazując do dyspozycji Komitetu TZSP. Obraz – zakupiony przez Józefa hr. Tyszkiewicza z Łohojska i w roku 1908 ofiarowany przezeń do Zbiorów Zachętowskich – znajduje się obecnie w kolekcji warszawskiego Muzeum Narodowego i jest stale eksponowany w Pałacu w Wilanowie. Na tym wielkim płótnie (186 x 343 cm; sygn.) Brandt przedstawił królewskie... więcej
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: W GÓRACH KAUKAZU, LATA 1883-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.G. Wywiórski Obraz pochodzi z wczesnego, jeszcze monachijskiego okresu twórczości artysty. W latach osiemdziesiątych XIX wieku podobne „kaukaskie” motywy cieszyły się duża popularnością wśród monachijskich malarzy, zafascynowanych egzotyką tematu i „romantyczną” aurą opowieści o Szamilu i walkach ludów Kaukazu o niepodległość.
Artist: Jan Chełmiński
Title: OFICER NA KONIU, PRZED 1900
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 27 x 18,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Jan V. Chelminski
Artist: Franciszek Streitt
Title: TERMINATORSKIE TRUDY, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Streitt Na odwrocie autorski (?) napis farbą: Terminatorskie trudy | mal. F. Streitt r 1881 | Monachium. Poniżej: prawo rozpowszechniania | zastrzeżone. W roku 1877 w warszawskiej Zachęcie Streitt wystawił obraz zatytułowany Lata terminatorskie, na którym przedstawił chłopca – czeladnika szewskiego huśtającego w kołyskę z płaczącym dzieckiem. Obraz, reprodukowany w ówczesnej prasie, cieszył się zapewne zainteresowaniem, skoro artysta powrócił do tego motywu malując w roku 1881 jego rozbudowaną wersję – prezentowane tu Terminatorskie trudy. Warstwa anegdotyczna jest taka sama, tylko „trudów” znacznie przybyło; chłopiec opiekuje się jeszcze drugim, nieco starszym dzieckiem. W obu obrazach artysta posłużył się tymi samymi rekwizytów – narzędziami, wyposażeniem warsztatu, kołyską – przedmiotami, które musiał mieć w pracowni i które, w różnych zestawach, wprowadzał do swoich rodzajowych obrazów. (Porównaj: „Kłosy” 1878, pierwsze półrocze, il. na s. 361; J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914, Wrocław 1969, s. 352).
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: ZIMA NA PODHALU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, karton naklejony na tekturę sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: NAD ALPEJSKIM JEZIOREM, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Male[cki] | 1878. Obraz po konserwacji; płótno dublowane, nabite na nowe krosna. Na krosnach stempel pracowni ramiarskiej z Buska Zdroju.
Artist: Emil Rau
Title: DOBRE WIADOMOŚCI, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. RAU Na odwrocie, na krosnach dwukrotnie napis ołówkiem: E. Rau; na górnej listwie napis kredką: # 6079; ponadto uszkodzona nalepka (druk) o treści: Ständig[...]unft = Ausstellung | der Münch[..]r Künstler=Genossenschaft | im Gebäude.
Artist: C. Wallner
Title: DZIEWCZYNKA Z KOTEM I CHłOPIEC Z PIESKIEM, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: DZIEWCZYNKA Z KOTKIEM, 1911 olej, deska, 27 x 21 cm sygnowany p.d. czarną farbą: C. Wallner.| Mch. 911. CHŁOPCZYK Z PIESKIEM, 1911 olej, deska, 27 x 21 cm sygnowany p.d. czerwoną farbą: C. Wallner.| Mch. 911.
Artist: Georg Roessler
Title: PARA OBRAZóW PRZEDSTAWIAJąCYCH DZIEWCZYNKI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: DZIEWCZYNKA W CZERWONYM KAFTANIKU olej, deska, 16 x 12 cm; sygnowany p.g.: G. Roessler Na odwrocie stempel monachijskiej firmy Fritza Senachingera oraz nalepka z numerem: 5. DZIEWCZYNKA W NIEBIESKIM KAFTANIKU olej, deska, 16 x 12 cm; sygnowany p.g.: G. Roessler Na odwrocie stempel monachijskiej firmy Fritza Senachingera oraz nalepka z numerem: 6.
Artist: Julius Ehrentraut
Title: ŻOŁNIERZ ZAPALAJĄCY FAJKĘ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Ehrentraut Na odwrocie zatarty i nieczytelny owalny stempel.
Artist: Anton Hoffmann
Title: TABOR WOJSK Z CZASóW WOJNY 30-LETNIEJ, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: HOFFMANN | Anton MIENCHEN
Artist: Louis Ludwig Reinhardt
Title: OWCE NA PASTWISKU W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L. Reinhardt.
Artist: Andreas Mitterfellner
Title: PEJZAŻ ZNAD TEGERNSEE W BAWARII
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. MITTERFELLNER
Artist: Albert Holz
Title: WYJŚCIE NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ALB. HOLZ | Düsseldorf Z tyłu na górnej listwie krosien napis ołówkiem: „Aufbruch zur Laujagd” | No 426. Na płótnie stempel: - 426 –
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Setkowicz
Artist: Maciej Nehring
Title: LIMBA NAD MORSKIM OKIEM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62,8 x 74,8 cm (w świetle ramy) sygnowana ołówkiem l.d.: Maciej Nehring Na odwrocie, na tzw. „plecach” napis kopiowym ołówkiem: „Morskie Oko” | Zakopane. Ponadto stempel warszawskiego zakładu ramiarskiego.
Artist: Friedrich Karl Walther
Title: W GÓRACH, NAD RWĄCYM POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. czerwoną farbą: F. K. WAlther Na krosnach nalepka (druk) z numerem: 378. Na ramie nalepka firmy ramiarskiej Ausmeyer & Gerling z Bremy.
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY NA WZBURZONYM MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Erich Mercker
Title: SZKUNER I ŁODZIE ŻAGLOWE NA MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. czerwoną farbą: E Mercker | Mchn.
Artist: Roman Kochanowski
Title: JESIEŃ, PO 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R.Kochanowski
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: SKALISTY BRZEG, OK. 1920
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, tempera, tektura, 48 x 68 cm (w świetle ramy); sygnowany p.d.: S Jaxa
Artist: Ignacy Pieńkowski
Title: KWIATY W GLINIANYCH WAZONACH, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Ign. Pieńkowski
Artist: Hermann J. Gottlieb Kricheldorf
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Hermann G. Kricheldorf | 1905. Na odwrocie nalepka na ramie (druk wypełniony ręcznie) o treści: Eigentum der Städt. Museen | Gera | Eing. – Verz. Nr K 151, 19/53 | Kartei Nr. .. ; ponadto stempel Kunstgalerie Gera | 6500 Gera.
Artist: Adolf Reich
Title: ZAUROCZONY URZĘDNIK, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: AReich [inicjały wiązane]
Artist: Hans Stubenrauch
Title: MECENAS - MIŁOŚNIK SZTUKI W PRACOWNI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hans Stubenrauch Na odwrocie napis czarną farbą: Hans Stubenrauch | München – Murnau | „Der Mäcén”; obok farbą numer: 184 oraz kredką 3733. Dwa stemple o treści: Kunstgaleriie Gera | tel. Nr 664-30 | Dimitraffalle 4 | GWERA | 6500. Ponadto nalepka (druk wypełniony ręcznie): Eigentum der Städt. Museen | Gera | Eing. – Verz. Nr K 150, 33/53 | Kartei Nr. ....
Artist: Luitpold Faustner
Title: PEJZAŻ GÓRSKI, LATA 70. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LFaustner | 187[.] Na odwrocie owalny stempel: Adrian Brugger | München | Theatiner[...]strasse No 2.
Artist: Jules David
Title: SPOTKANIE NA DRODZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JULES DAVID Na odwrocie na ramie nalepka z niemieckim tekstem – informacją o artyście oraz mała nalepka z niebieską obwódką i nieczytelnym numerem. Ponadto drukowana nalepka francuskiego antykwariatu.
Artist: Stanisław Fabiański
Title: OGRÓJEC PRZY KOŚCIELE W KRAKOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OGRÓJEC PRZY KOŚCIELE ŚW. BARBARY W KRAKOWIE 23,5 x 33,2 cm (w świetle passe-partout); sygnowany p.d.: St. Poraj Fabijański Na odwrocie nalepka (druk wypełniony atramentem): SALON SZTUKI | ALFREDA WAWRZECKIEGO | KRAKÓW, WIELOPOLE 3 [dopisek długopisem: Wiślna 9]| Fabijański Stanisław | Ogrójec kościoła Św. Barbary” | Rodzaj ol. 35 x 25. Ponadto na tzw. plecach napis ołówkiem: Kapella St. Barbara Kirche Krakau.
Verified Artist: Yes
Artist: ALFRED SEIFERT
Title: DZIEWCZYNA Z RÓŻĄ, OK. 1890
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Alfred Seifert Na odwrocie oprawy nalepka niemieckiej firmy-galerii.
Artist: Clemens Freitag
Title: PEJZAŻ NADWODNY – MOTYW Z OKOLIC OLCHING
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ NADWODNY – MOTYW Z OKOLIC OLCHING olej, tektura, 40 x 49,5 cm; sygnowany p.d.: C[...] Freitag Na odwrocie napis ołówkiem: Clemens Freitag | München | Franz Josefstr.. 124 | Motive bei Olching
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ŚWIT NAD JEZIOREM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Zygmuntowicz Na odwrocie, na krosnach stemple Urzędu Konserwatorskiego m.st. Warszawy
Artist: KONRAD DIELITZ
Title: STORCZYKI, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: K. Dielitz 16. Na górnej listwie ramy napis ołówkiem: K. Dielitz ; obok: No 1065 (przekreślony) i kredką: 1518 . Na górnej listwie krosien ołówkiem: ADAMEC WIEN \ XIII | FICHNERG. 2
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: SPOTKANIE Z JEDNOROGIEM W GÓRACH SKALISTYCH, 1920
Year: 1920
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Witkacy | 1920 | 22/XI u góry pośrodku: Spotkanie z jednorogiem w Górach Skalistych Po powrocie z Rosji, gdzie spędził lata pierwszej wojny światowej, Witkacy przystąpił do grupy Formistów i do roku 1924 tworzył – obok portretów – kompozycje fantastyczne malowane olejem bądź pastelami. Przedstawiały one dziwaczne sceny z udziałem postaci ludzkich oraz zwierząt i były przeważnie opat-rzone literackimi, metaforycznymi i często absurdalnymi tytułami. "Spotkanie z jednorogiem..." to pogoń mężczyzny za trzema kobietami z udziałem jednorożca, mitycznego i tajemniczego stworzenia będącego symbolem niewinności. Jak głosi legenda – myśliwi przyprowadzali młodą dziewicę w pobliże tego zwierzęcia, które kładło się u jej stóp i tylko wtedy mogło być ujęte żywcem. W kompozycji Witkacego jest odwrotnie – to jednorożec zdaje się być sojusznikiem mężczyzny ścigającego wymykające się kobiety w dzikim pejzażu trudno dostępnych Gór Skalistych. Praca ta zawiera, więc typowy dla artysty wątek przewrotności natury kobiecej, z którą musi sobie jakoś poradzić słabszy i skazany na obcowanie z nią mężczyzna. Jednorożec to także nazwa jednego z gwiazdozbiorów równikowych (Monocerus), zimą widzianego także w Polsce. Witkacy interesował się astronomią i od roku 1917 tworzył serię kompozycji o tej tematyce. "Spotkanie z jednorogiem..." prawdopodobnie nawiązuje do tego cyklu. Kompozycja pierwotnie należała do Anny i Tadeusza... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: ALDEBARAN I HYADY, 1920
Year: 1920
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Witkacy | 1920 | Aldebaran i Hyady. N 4. Witkacy interesował się astronomią od dziecka. Potwierdzają to wzmianki w listach jego ojca, Stanisława Witkiewicza, a także wspomnienia żony, Jadwigi Witkiewiczowej. W roku 1917 artysta rozpoczął tworzenie cyklu fantastycznych kompozycji o tematyce astronomicznej, rysowanych pastelami. Było ich kilkadziesiąt, do naszych czasów przetrwało kilkanaście (w zbiorach muzealnych i prywatnych). Aldebaran i Hyady z roku 1920, to – prawdopodobnie – kolejna wersja nie zachowanej, wcześniejszej kompozycji o tym samym tytule, wzmiankowanej w katalogu wystawy Witkacego w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w styczniu 1919 roku. Być może, cyfra 4 występująca obok sygnatury artysty wskazuje, że była to wersja czwarta. Kompozycja przedstawia Byka, gwiazdozbiór nieba północnego, z jego najjaśniejszą, czerwono-pomarańczową podwójną gwiazdą Aldebaran (sugerowaną tu przez postać o fantastycznym łbie baranim) i zespołem mniejszych gwiazd – Hyad. Według mitologii greckiej, Hyady były nimfami, siostrami Plejad, córkami Atlasa, które w rozpaczy po stracie brata Hylasa odebrały sobie życie i zostały zamienione w gwiazdy. Malarska interpretacja gwiazdozbioru w wykonaniu Witkacego jest dość swobodna. O ile w zdeformowanych postaciach można dopatrzyć się czterech nieszczęśliwych kobiet, to nazwa gwiazdy Aldebaran nie ma nic wspólnego z baranem. Pochodzi od arabskiego al-dabaran i oznacza „podążający... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: OBRóć SIę, OBRóć, SZULAMITKO, 1971
Year: 1971
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z cyklu Pieśń nad pieśniami (7, 1) , 1971 sucha igła barwna, szablon, nadruki złote, papier, 40 x 25 cm (odcisk płyty: 40,5 x 25,5 cm) sygn. oł. pod ryc. l.: 151/250 , p.: Dali
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: DZIEWIęć BRAM TWEGO CIAłA, 1967
Year: 1967
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z cyklu: Poemes secretes , 1967 akwaforta, papier kremowoszary, 31,2 x 22,8 cm (odcisk płyty: 31,8 x 23,8 cm) sygnatura oł. pod ryc. p.: Dali 1967 tamże sygnatura odbita metodą druku wypukłego suchego
Verified Artist: Yes
Artist: Joachim Weingart
Title: AKT RUDOWŁOSEJ DZIEWCZYNY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Weingart
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem l.d.: Menkes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PEJZAŻ Z WOODSTOCK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie trzy nalepki na krosnach: – z napisem tuszem: 71. GR. PAYSAGE | DE WOODSTOCK; m – druk wypełniony ręcznie: Artista MENKES | Subiect Landscape in Woodstock | Media Oil Price $ 400. | [..] GALERIES | [..]Stret Chcago, Illinois, U.S.A.; – druk wypełniony ołówkiem: Fillin-Detach at line above | ATTACH TO BACK OF FRAME OR THE SCULPTURE | ARTIST MENKES | TITLE RED SHACK | MEDIUM OIL | PRICE | [..]5 CENTRAL PARK WEST, NEW YORK CITY | FEDERATION OF MODERN PAINTERS AND SCULPTORS, INC.
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: PLATANY W PARKU, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zawado. Na odwrocie płótna u dołu napis różową kredą: ZAWADO. Wyżej białą kredą: 18. Na ramie drukowana nalepka o treści: Edmond DELFINO – NICE | 43, rue de Requebilliière - 89.18.39. | R. 528.B. T I O. Na ramie napis czarną farbą: 20 P.
Artist: Eugeniusz Arct
Title: PEJZAŻ ZIMOWY, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 54 x 63,3 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Eug. Arct | 1958 Na odwrocie w prawym górnym rogu płótna autorski napis farbą: Eug. Arct | 1958 | „Pejzaż zimowy”; poniżej ołówkiem: 22 x 26. Na listwach krosien wytłoczone cyfry: 22 oraz 26.
Artist: Marian Mokwa
Title: ULICA W GDAŃSKU, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Mokwa Na odwrocie autorski napis ołówkiem: Ulica w Gdańsku. Według przekazu, jest to pierwszy obraz Mariana Mokwy namalowany na płycie pilśniowej, której „naturalny koloryt i struktura zastąpiły podkład”. Pierwsi właściciele obrazu w połowie lat sześćdziesiątych otrzymali go w darze od sa-mego artysty, który po dwóch latach – ciekawy stanu jego zachowania – wypożyczył obraz, by „przyjrzeć się farbie”. Po kilku latach Mokwa ponownie wypożyczył obraz na – nieokreśloną bliżej – wystawę. Prawdopodobnie chodziło tu o Wystawę Jubileuszową urządzoną w osiemdziesiątą rocznicę urodzin artysty w Pawilonie BWA w Sopocie, na której – wśród 125 prac olejnych – wystawiono kilka obrazów o tytule Ulica w Gdańsku.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: SPACER JESIENNY, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 1987/96. na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu; podłużna pieczątka [nieczytelna]; napis: nr P 508 | 1333/258/96
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA ZE SŁONECZNIKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie, na górnej listwie krosien wyciśnięta cyfra „16”; obok paleta z cyrklem a pod nią napis: STENDALE N.Y.