Artist: Leopold Schmutzler
Title: PORTRET DZIEWCZYNY W KAPELUSZU, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Schmutzler Obraz z prawem wywozu.
Artist: Johann Jungblut
Title: NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Jungblut Na odwrocie napisy ołówkiem na krosnach: 2185 oraz B.
Artist: Max senior Haenger
Title: PEJZAŻ Z TORFOWISK W OKOLICACH DACHAU
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Hänger Se[...]
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: TANIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F M Wygrzywalski senior
Artist: Eugeniusz Kazimirowski
Title: LEWKONIE, 1909-1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Kazimirowski Na odwr. nalepka wystawy TPSP (Kraków) z nazwiskiem artysty, tytułem Lewkonie, ceną (200 K) i datą 1910.
Artist: Waldemar Schlichting
Title: WYDMY NADMORSKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Waldemar Schlichting.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD WODĄ, PO 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wiktor Korecki
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: NIEBIESKA WSTĄŻKA, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Leonard Winterowski. | Warszawa 1923
Artist: Conrad Wimmer
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z SARENKĄ, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: CWimmer (inicjały wiązane) Obraz z prawem wywozu.
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: POGOŃ - EPIZOD Z WALK 1920 ROKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Batowski
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Jaroszyński
Title: POWRÓT Z POLOWANIA NA DZIKI, PO 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Jaroszyński | München Na krosnach nalepka (druk) antykwariatu wiedeńskiego: B.Kirschler & Co | KUNSTHANDLUNG | WIEN, I., Graben 14 Sceny z polowań na dziki, niedźwiedzie, wilki, lisy czy zające należały do częstych, ulubionych i najbardziej znanych obrazów artysty, który liczne podobne prace wystawiał w warszawskim Towarzystwie Zachęty oraz w krakowskim i lwowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych.
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Łoś
Title: JAZDA W DESZCZU, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Włodzimierz Łoś 1885 | München Na odwrocie płótna, częściowo czytelny fragment owalnego stempla składu materiałów malarskich A. Schitzmana w Monachium.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: POLOWANIE Z CHARTAMI, LATA 1885-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alfred Wierusz-Kowalski Na odwrocie na poprzeczce krosien ozdobna nalepka (druk) o treści: München | Eissenmanstr. | Schachinger & Herrman. W obrazach Wierusza-Kowalskiego często – w różnych wariantach i ujęciach – powtarza się motyw myśliwego polującego konno z chartami. Tu akcja obrazu rozgrywa się zimą, co daje artyście sposobność do śmiałych a równocześnie efektownych rozwiązań kolorystycznych – niebo rozświetla płomienna łuna zachodzącego słońca, od której różowieją śniegi pokrywające szerokie równinne pola. Mistrzostwo artysty widać także w sposobie malowanie świetnie uchwyconych w ruchu jeźdźców, koni i psów oraz zmrożonych, wystających spod śniegu kęp traw i krzewów. Obraz z prawem wywozu.
Artist: Anton Hoffmann
Title: PARA W PARKU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ant. Hoffmann Na odwrocie napisy: – tuszem: Anton HOFFMAN | MUENCHEN; – ołówkiem 17 x 8,5 Obraz z prawem wywozu.
Artist: Hedwig Petermann
Title: BUKIET GOŹDZIKÓW W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 70 x 99 cm [owal] sygnowany p.d.: HPetermann (inicjały wiązane)
Artist: Paul Wilhelm Ehrhardt
Title: BUKIETY RÓŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Paul W. Ehrhardt Na odwrocie na płótnie napis farbą: - 1932. - . Na górnej listwie krosien napis ołówkiem: Paul W Ehrhardt | München A[....] 57 | Rosen [...]
Artist: Adam Setkowicz
Title: DROGA DO WSI, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Setkowicz
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: TRYPTYK WARSZAWSKI, PRZED 1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: TRYPTYK WARSZAWSKI – ZIMA NA STARYM MIEŚCIE, przed 1939 Ulica Freta z kościołem oo. Franciszkanów, Ulica Świętojańska z frontonem Katedry św. Jana Chrzciciela, Kanonia cz. środkowa: 32,8 x 44,5 cm, cz. boczne: 32,8 x 22 cm każda z części tryptyku sygnowana p.d.: T. Cieślewski Tryptyk oprawiony we wspólną ramę o architektonicznym charakterze.
Artist: Stanisław Żurawski
Title: AKT, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: St. Żurawski
Artist: Teodor Axentowicz
Title: STAROŚĆ I MŁODOŚĆ, PO 1920
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 67,5 cm (w świetle ramy) sygnowana u dołu po prawej: T. Axentowicz Obraz Starość i młodość należy do licznego zespołu kompozycji symboliczno-rodzajowych, obrazów, których treści – związane z przemijaniem, upływem czasu, starością – Axentowicz wyraża poprzez zestawienie czy raczej skontrastowanie – postaci siwowłosego starca z postacią młodziutkiej dziewczyny lub dziecka. Przy czym wizerunek starca postrzegany bywa jako utajniony autoportret artysty.
Artist: Robert Heinz
Title: AKT, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. HEINZ | REIT i.WKI Na krosnach cztery zatarte stemple firmy CORVOISIER FILS
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ LETNI, LATA 1880-1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: ULICZKA MIASTECZKA O ZMROKU
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R Kochanowski
Artist: Aleksander Gierymski
Title: WIDOK PONT NEUF W PARYŻU, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. GIERYMSKI 1893 Na odwrocie wyblakły napis tuszem (?): Pont Neuf. Poniżej wytarty nieczytelny napis ołówkiem i cyfry 1919 lub 1949. W lewym dolnym rogu zatarty okrągły stempel niemiecki. Mała nalepka z tekstem: Bednarczyk. Nalepka z naniesioną tuszem literą G i tekstem (mpis): 12.p.179/92/12 | Pont Neuf w Paryżu | Gierymski Aleksander datowanie: | technika: olej | tworzywo: deska | Okres wydania: 92.07.07 – 92.08.10 cena 400.000.000 zł. Proweniencja obrazu: w 1938 własność Antykwariatu A. Stieglitza w Krakowie; kolekcja prywatna w Sztokholmie; Antykwariat Czesława Bednarczyka w Wiedniu; w 1984 pozyskany do zbiorów Wojciecha Fibaka; po 2000 kolekcja prywatna w Poznaniu. W roku 1992 eksponowany był na wystawie kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków w Muzeach Narodowych Warszawy i Poznania, a później także na innych wystawach tej kolekcji. Obraz opisany i reprodukowany m.in. w: - Aleksander Gierymski 1850-1901. Katalog wystawy opracował Juliusz Starzyński, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa MCMXXXVIII, s. 30, nr kat. 64, tabl. 24; - J. Bogucki, Gierymscy, Warszawa 1959, il. na s. 350; - Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków. Polish Painting in the Ewa and Wojtek Fibak Collec tion, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Warszawa 1992, s. 17, il. s. 17. - Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka. Wystawa malarstwa artystów polskich i polsko-... więcej
Artist: Józef Chełmoński
Title: JEZIORO, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Według tradycji rodzinnej obraz był darem malarza dla jego ukochanego brata Adama Chełmońskiego (1861-1924), lekarza, ordynatora warszawskiego Szpitala Dzieciątka Jezus. Później był własnością jego córki Marii, zamężnej za Pawłem Heinzelmanem i w tej rodzinie pozostawał przez lata. W roku 2003 pojawił się w handlu antykwarycznym w Warszawie, oferowany na aukcji D.A. Ostoya, gdzie następnie został zakupiony do kolekcji prywatnej. „Ten wyrafinowany w swej prostocie krajobraz – będący wybitnym dziełem sztuki – pochodzi z ostatniego, najbardziej dojrzałego okresu twórczości Chełmońskiego. Mimo braku ustaleń dotyczących identyfikacji miejsca, domniemywać można, że inspiracją był tu albo widok z brzegu stawu w posiadłości brata malarza Adama, na Starem, nieopodal Kuklówki, albo też jest to jakieś rozlewisko na Pińszczyźnie gdzie malarz spędzał letnie wakacje u zaprzyjaźnionej rodziny Skirmuntów. Trzecia możliwość – to brzegi jeziora Świteź, które Chełmoński oglądał latem roku 1907, gdy zwiedzał „nowogródzkie strony”. Według opracowania Tadeusza Matuszczaka
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET PANI W CZARNEJ SUKNI, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż prawej krawędzi u dołu: Jacek Malczewski | 1905 Na odwrocie kartka maszynopisu z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery, wydanym w Krakowie 11 lutego 1944, potwierdzającym autorstwo Malczewskiego. W orzeczeniu wymiary obrazu podane są w św. ramy.
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: RYBACZKI NAD MORZEM, 1845
Year: 1845
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: T. Kwiatkowski | 1845 Na odwrocie napis ołówkiem: J’attent de Batteaus Prezentowana tu urocza akwarela, wiąże się z zespołem obrazów i rysunków Kwiatkowskiego, powstałych w latach 1840-1845 w południowej Francji – w Prowansji, okolicach Awinionu i Marsylii. Były to pejzaże oraz studia i szkice postaci, mężczyzn, kobiet i dzieci. Wśród nich powtarzał się także motyw rybaczek wypatrujących łodzi na morzu. Aleksandra Melbechowska-Luty, monografistka artysty, wymienia kilka takich prac, jedna z nich (nr kat. 128) jest studium, szkicem wykorzystanym przez artystę przy malo-wa-niu „naszej” akwareli (patrz: A. Melbechowska-Luty, Teofil Kwiatkowski 1809-1991, Ossolineum, Wrocław-Warszawa-Kraków 1966, s. 52, 148, nr kat. 128,129,130). Studium to, będące w 1964 własnością Izabelle Hellier, wnuczki artysty, przedstawia te same, wpatrzone w morze identycznie upozowane kobiety, z takim samym, stojącym obok nich koszem i podobnym dzbanem. Kompozycja naszej akwareli wzbogacona jest jednak widokiem zamku na skale i nadpływającymi łodziami o białych żaglach. Starannie wykończona, sygnowana i datowana przez artystę, powstała być może na jakieś specjalne za-mówienie. Widać tu mistrzostwo artysty w posługiwaniu się techniką akwarelową, budowania przestrzeni poprzez różne nasycenie koloru; świetlistość i przejrzystość partii dalekich planów w kontraście do ciemniejszych partii pierwszoplanowych. Wobec skąpej liczby dzieł Kwiatkowskiego w polskich... więcej
Artist: Johann Harderr
Title: FIORD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Harderr
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: LIPY JESIENIĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na krosnach 4 stemple ISKRA&KARMAŃSKI | KRAKÓW. Nalepka TPSP w Krakowie z nazwis-kiem malarza, tytułem obrazu Jesień. Nalepka nieokreślonej wystawy z nazwiskiem malarza, tytułem obrazu Lipy w jesieni na Olczy. Nalepka wystawy w Muzeum w Tomaszowie Mazowieckim z roku 1966.
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: NA CAPRI, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S.Jaxa | 1910 Na odwrocie płótna fragment nalepki z czytelnym fragmentem stempla: ... ARTYSTÓW POLSKICH | [ ...] KOWIE. Ponadto napis ołówkiem: Capri Wybitnie dekoracyjny obraz, który niezależnie od swej urody jest ciekawym przykładem formalnych poszukiwań artysty – widać tu fascynację impresjonizmem i dywizjonizm w sposobie kładzenia farb – drobne plamki czystych barw budują kolor zasadniczy, stwarzając wrażenie drgania i wibracji światła w powietrzu i na powierzchni wody. A przy tym sam kierunek położenia owych drobnych plamek koloru określa formy i przestrzeń. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - I. Wystawa Niezależnych. Związek Powszechny Artystów Polskich Malarzy, Grafików i Rzeźbiarzy w Krakowie, Kraków maj-czerwiec MCMXI, s. 14. nr kat. 73 , il. (jako Capri); - i., I. Wystawa „niezależnych” w Krakowie, „Tygodnik Ilustrowany” 1911, 1.półrocze, nr 21, il. na s. 410.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: PARK WIOSNĄ, 1896
Year: 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F.R. 96 Na odwrocie nalepka (plaster lekarski) z numerem 1244/21/71 [oznakowanie używane w MNW] Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAŻ LETNI ZE SNOPKIEM ZBOŻA, 1900-1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI Prezentowany obraz jest „szeroko rozmalowanym studium z natury, przetworzonym przez artystę w syntetyczną wizję pejzażu. [..] Jan Stanisławski manifestował w swych symbolicznych krajobrazach panteistyczną postawę wobec urody świata i potęgi natury. Takie środki wyrazu, jak kompozycja, barwa i forma służyły do wydobycia atmosfery w obrazie, budowaniu nastroju. Tu znakomicie został oddany pogodny klimat ciepłego dnia w pełni lata, popołudnia na opustoszałym polu w czasie żniw. Pejzaż ten można powiązać z plenerami ukraińskimi czy litewskimi. By porównać go z innymi obrazami artysty o podobnych motywach, można sięgnąć do reprodukcji, m.in. w: W.Juszczak, Jan Stanisławski, Warszawa 1972, s. 45, nr XII (ilustracje ze szkicownika); Z.Krzykowska, Malarstwo polskie 1800-1939, Katalog zbiorów Muzeum Śląskiego w Katowicach, Katowice 1996, nr 182-184, s.138-139: S.Kozakowska, B.Małkiewicz, Malarstwo polskie od około 1890 do 1945 roku, Katalog zbiorów Muzeum Narodowego w Krakowie, Kraków 1997, nr 1234, 1256.” Według opinii p. Elżbiety Charazińskiej
Artist: Louis Wöhner (Woehner)
Title: DOMY NA TORFOWISKACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Louis Wöhner
Artist: Romuald Kamil Witkowski
Title: MARTWA NATURA - OWOCE, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Witkowski
Artist: Stanisław Masłowski
Title: NA POLOWANIU, 1900
Year: 1900
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S MASŁOWSKI. WARSZAWA. 900 Na odwrocie l.g. napis czerwona kredką: 21 lipca 1920 r. Poniżej ślad ołówkowego napisu w trzech wierszach z dającymi się odczytać cyframi: 562 Obraz reprodukowany w: - „Tygodnik Ilustrowany” 1902, 1.półrocze, nr 21, il. s. 407 [jako jedna z ilustracji artykułu F.Jabłczyń skiego, Stanisław Masłowski, s. 405-407; napisanego z okazji zbiorowej wystawy artysty w TZSP w Warszawie].
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AUTOPORTRET, 1902
Year: 1902
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LWyczół | 902. | Kraków Autoportret artysty pochodzi ze zbiorów Ewy i Wojciecha Fibaków. W roku 1992 był eksponowany na wystawie tej kolekcji w Muzeach Narodowych w Warszawie i Poznaniu oraz na innych, późniejszych wystawach tej kolekcji. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków. Polish Painting in the Ewa and Wojtek Fibak Col- lection, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Warszawa 1992, s. 23, il. - Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka. Wystawa malarstwa artystów polskich i polsko- żydowskich XIX i XX wieku związanych z Paryżem – od Piotra Michałowskiego do Jana Lebensteina, [wstęp A. Ławniczakowa] grudzień 1999 – marzec 2000, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Szczecin 1999, s. 40, poz.kat. nlb. 44, il. Obraz z prawem wywozu.
Artist: Jacek Malczewski
Title: MÓJ PORTRET, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski | 1912 Na odwrocie napis ołówkiem: W piątek |ramka złocona z czerwonym | paskiem bez szkła 25 zł Obraz po konserwacji, podczas której oryginalne sklejkowe podłoże naklejone na drugą warstwę sklejki i częściowo uzupełnione w dolnej partii malowidła. Do obrazu dołączony jest list Jacka Malczewskiego z dnia 10 kwietnia 1921 r., pisany do nieznanego adresata – odbiorcy obrazu: Kraków Sobota 10 Avril 1921 | Wielmożny panie | Miło mnie bardzo | donieść Wpanu że | obraz „Mój portret”| jest już skończony,| oprawny, i czeka | aby go Wpan zabrał | do siebie za bytnością | w Krakowie.| Znajduje się obraz | w Akademii Sztuk | Pięknych u mnie | w pracowni. | Ściskam dłoń Wpana | szczerze mu oddany | prof. Jacek | Malczewski. List włożony jest do późniejszej koperty z anonimową adnotacją: List Malczewskiego | do mojego Ojca w sprawie | autoportretu Jacka M. „Mój portret” – by trzymać się autorskiej nazwy nadanej dziełu przez Jacka Malczewskiego – przedstawia artystę prawdopodobnie w jego pracowni w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, którą zajmował jako profesor tej uczelni. [..] Bardzo iluzyjnie i plastycznie namalowanej głowie i popiersiu artysty towarzyszy, na drugim planie, mocno zgeometryzowany obraz wnętrza pracowni. [..] Malczewski, obok takich wizerunków własnych, które stanowiły ideowe centrum kompozycji fantastyczno-symbolicznych, ukazywał się również wielokrotnie w sposób bardziej... więcej
Artist: Olga Boznańska
Title: MARTWA NATURA Z JAPOŃSKĄ LALECZKĄ, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Olga Boznańska Na odwrocie w l.d. rogu owalny stempel o treści: THE PARIS AMERICAN ART Co | 125 | Boul[.] de Monparnasse | et | 2, Rue Bonaparte, 2 | PARIS. Ponadto owalna nalepka z napisem atramentem: 595 | Boznanska | Ponfées (?) Prezentowana tu Martwa natura należy do grupy prac powstałych w czasie, gdy Boznańska była u szczytu swych twórczych możliwości. Obraz należy do serii martwych natur z japońską figurką, która stanowi niezwykle istotne zjawisko w twórczości artystki, traktującej obraz nie tylko jako odbicie rzeczywistości, ale przede wszystkim jako harmonię tonów barwnych. Jak pisała Helena Blumówna, monografistka artystki – „Niezmiennie powtarzają się więc w martwych naturach Boznańskiej te same wazony, porcelana ze złoceniami, szkła, jakieś szkatułki, posążki japońskie, a wśród nich siedzący Budda – nagromadzone w pozornym nieładzie na białym obrusie. Stanowią pretekst do przeprowadzenia określonej idei malarskiej w zakresie koloru, orkiestracji zestawień, wzajemnego przenikania, rzadziej kontrastów.” Znane nam dziś martwe natury z japońską figurką tworzą zespół ośmiu obrazów powstałych w latach 1912-1934, jednak podobnych prac było zapewne więcej. Każdy z tych obrazów różni się nieco od innych swoją tonacją kolorystyczną i charakterem (patrz: ilustracje do tekstu P. Kopszaka). Według szerszego opracowania dra... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: NA TARG, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Cz. Wasilewski Na krosnach nalepka wystawy w warszawskiej Zachęcie w roku 1926 z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Na targ i określeniem techniki. Ponadto nalepka na ramie z tego samego roku z powtórzeniem w/w danych. Obraz wymieniony w: - Przewodnik No 18. Salon 1926 , Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa, grudzień 1926, s. 24, nr kat. 321.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZAPRZęG NA GóRSKIEJ DRODZE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M G Wywiórski | Monachjum (sic!)
Artist: Otto Hamel
Title: PORT W AMSTERDAMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Otto Hammel Obraz z prawem wywozu.
Artist: Josef Schoyerer
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Schoyerer Na odwrocie napis ołówkiem: [.........] | Schoyerer. [.........] Obraz z prawem wywozu.
Artist: Karl Schaette
Title: BRZOZY NA TORFOWISKACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. S C H A E T T E Na odwr., na dolnej listwie krosien napis atramentem: Prof. C. Schätte Mch Moorlandschaft.; na listwie górnej nalepka (druk): Schätte, | Moorlandschaft, sign., Ől. a. Lw., 66 x 81. Obraz z prawem wywozu.
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Bagieński
Title: ZASADZKA, 1898
Year: 1898
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Stan. Bagieński 98. Młodzieńcza praca artysty, powstała podczas studiów w warszawskiej Klasie Rysunkowej.
Artist: Adam Badowski
Title: SIELANKA RZYMSKA, SIESTA W PARKU, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Adam Badowski | 1890 r Znana jest druga, nieco odmienna w szczegółach, wersja tej kompozycji – obraz zatytułowany Akwarium rzymskie, który artysta pokazał na wystawie w warszawskim Salonie Krywulta w roku 1890. [patrz: „Tygodnik Ilustrowany” 1890, 1.półrocze, nr 2, il. s.17 (okładka)] Obraz opisany i reprodukowany w: - [kat.] Meerbuscher Kunstauctionshaus, 53. Kunst-Auktion, 27., 29. und 30. September 1989, kat. s.1, nr 2005, il. 13 oraz il. kolor. 91. (wystawiony pt. Mußestunde in Park).
Artist: Alfons Karpiński
Title: MAKI, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: A Karpiński | 1919 – V. Na odwrocie autorski napis ołówkiem: Maki. No 3 - | Lipiec. 1919 – Na ramie nalepka (druk, rękopis) o treści: SALON SZTUKI | ALFREDA WAWRZECKIEGO | KRAKÓW, UL. SZCZEPAŃSKA 9. | TELEFON Nr. 153-47. | Autor Karpiński Alfons | Tytuł Maki i figurka | Rodzaj olej Rozmiar 70 x 53 | Nr.kat. 120/36 Data przyjęcia ..
Artist: Józef Męcina- Krzesz
Title: RÓŻE, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Męcina Krzesz Na odwrocie napis niebieską kredką: Własność Męcina Krzesz. Ponadto zielony stempel z czerwonym numerem: Kulturamt | der Gauhaup[.]stadt Posen | Inwent. Nr. 1847/3[.]. Nalepka wystawy w Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu - bez daty, z nazwiskiem artysty i tytułem obrazu Róże III.
Verified Artist: Yes
Artist: Joseph Watter
Title: POKOJÓWKA W PRACOWNI ARTYSTY, PO 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: J. Watter Obraz z prawem wywozu.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: HISZPANKA, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szańkowski Na odwrocie nalepka z napisem ołówkiem: „Hiszpanka” 1898 r. | Bolesław | Szańkowski
Artist: Ludwig Nauer
Title: KARDYNAŁ NAD KSIĘGĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ludw. Nauer Obraz z prawem wywozu.
Artist: Franz Xaver Dietrich
Title: PO KWEŚCIE - ZAKONNIK Z KOSZEM, 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. Dietrich | 1915. Obraz z prawem wywozu.
Artist: Władysław Jarocki
Title: Z HUCULSZCZYZNY, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wład. Jarocki | 1905 rok Na odwrocie zatarty napis ołówkiem: Jarocki. Ponadto kolumna cyfr: 750 |270 | 375. Obraz powstał podczas którejś z częstych wypraw Jarockiego na Huculszczyznę. Malowany zapewne w plenerze, na tekturze bez podkładu, wyróżnia się świeżością i żywymi barwami kładzionymi lekkimi, pewnymi pociągnięciami pędzla. Widać, że artysta znał realia huculskiej wsi – tak stroje i zwyczaje, jak i górzysty krajobraz z szerokim płajem (drogą wydeptaną przez bydło) i charakterystycznymi dla tych okolic woryniami (ogrodzenie z żerdzi i stojaków świerkowych).
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: SOSNY BIAŁOWIESKIE
Tools: crayon, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 48 cm (w św. passe-partout); sygnowany p.d.: LWyczoł [inicjały wiązane] Na odwrocie kartka z tekstem (maszynopis podpisanym atramentem) o treści: Oświadczenie | Oświadczam, że rysunek ołówkiem „Sosny Białowieskie” | jest dziełem oryginalnym Leona Wyczółkowskiego – który to, | otrzymałem osobiście od autora w dowód przyjaźni sąsiedzkiej | w Gościeradzu w roku 1923 | Karol Wieniawa-Chmielewski | Karol Chmielewski. Stempel poznańskiego zakładu Antoniego Kowałka – Szklarnia i Oprawa Obrazów, przy ul. 27 Grudnia 3. Wiosną 1921 roku Wyczółkowski wyjechał na dłuższą wyprawę do Puszczy Białowieskiej. Pobyt tam zaowocował wieloma szkicami, malarskimi studiami, akwarelami, rysunkami kredką, ołówkiem czy tu-szem. Jedną z tych prac jest także prezentowany rysunek Sosny białowieskie, motyw opracowany również w litografii, która weszła w skład teki graficznej Wrażenia z Białowieży wydanej w roku następnym. (porównaj: M.Twarowska, Leon Wyczółkowski, Warszawa 1962, s. 47, nr 117, il. 117).
Artist: Ludwik Misky
Title: ŁODZIE RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: L MISKY
Artist: Martin Franz Glüsing
Title: KUTRY RYBACKIE NA MORZU PÓŁNOCNYM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fräncis-Glüsing
Artist: Fritz Wildhagen
Title: ULICZKA W ZIELENI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. Wildhagen Na g. listwie krosien napis kredką: N.93 Strasse Steglitz [...], ciąg cyfr: 806813; nieczytelne napisy ołówkiem.
Artist: Carl Wilhelm Anton Seiler
Title: MUSZKIETER, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Seiler 1893 Uwaga konserwatorska: postać muszkietera namalowana jest na deseczce o kształcie „pióra” wachlarza, która następnie została starannie wprawiona w grubszą, prostokątną deskę. Zabieg ten przeprowadzono przed wielu laty w celu lepszej, pełniejszej ekspozycji dzieła artysty.
Artist: Rudolf Priebe
Title: POWRÓT Z POŁOWU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Jan (?) Konarski
Title: WESOŁA SANNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Konarski Podobne prace nieznanego bliżej artysty, związanego ze szkołą malarstwa monachijskiego przełomu XIX i XX wieku i sygnującego swe dzieła nazwiskiem J. Konarski, dość często pojawiają się na rynku sztuki. Obrazy te wskazują na inspiracje płynące zwłaszcza ze znajomości dzieła i twórczości Alfreda Wierusza- Kowalskiego. Przez niektórych badaczy ów malarz Konarski identyfikowany jest nawet z tym znakomitym artystą. Niesłusznie, gdyż zdecydowanie nie dorównuje mu ani artystycznie, ani pod względem techniki malarskiej. (patrz: H-P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter, Hildesheim 1993, s. 128) Obraz z prawem wywozu.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: WĘDROWNY TEATRZYK, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Kozakiewicz | 1881. | München na odwrocie deski owalny stempel o treści: UNITED ARTS GALLERY | ? 77 | LONDON | 116 & 117 NEW BOND ST. Ponadto dwie drukowane papierowe nalepki o treści: - 1. Konrad Basth & Comp. | Vergolderwaaren Geschlift | MÜNCHEN; - 2. LONDON INTERNATIONAL EXHIBITION SOCIETY | FOUNDED IN 1881 | For holding Bi-Annual Exhibitions of | PAINTINGS, DRAWINGS & SCULPTURE. | UNITED ARTS GALLERY, | 116 & 117 NEW BOND STREET, LONDON, W. | EDWARD J. VAUGHAN, | J. HUMPHRYS GRETTON, | Manegin Directors | BUSINESS ENTRANCE: Laneashire Court, New Bond Street | GOODS ENTRANCE: Horse Shoe Yard, Brook Street. Jak świadczą nalepki na odwrocie obrazu, Wędrowny teatrzyk był wystawiony na wystawie w Londynie w roku 1881.
Artist: Emil J.F. Kuhlmann
Title: MĘŻCZYZNA PISZĄCY LIST, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Kuhlmann – Reher Obraz z prawem wywozu.
Artist: Tadeusz Ulatowski
Title: MARTWA NATURA, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ULATOWSKI | 98 na odwrocie, na płótnie: ULATOWSKI. | TEL 42 50 01; oraz w narożniku: 85 x 65
Artist: Stanisław Fabiański
Title: KAPLICA IMIENIA JEZUS, KRAKÓW, 1939
Year: 1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KAPLICA IMIENIA JEZUS PRZY KOŚCIELE ŚW. BARBARY W KRAKOWIE, 1939 33,5 x 48,9 cm (w świetle passe-partout) sygnowanyl.d.: St.Poraj Fabijański 1939 Kaplica wzniesiona w latach 1605-1608.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: DOMEK NA PRERII, 2005
Year: 2005
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 59 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: YERKA 05 7000
Artist: Jacek Yerka
Title: ENKLAWA, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 59 cm (w świetle passe-partout); sygn. p.d.: YERKA 02
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: PORTRET FIKCYJNY, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tymon | 1958 Na odwrocie nalepka z napisem atramentem: Tymon Niesiołowski | „Portret fikcyjny” | 73 x 60 1959
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: SPACER BRZEGIEM RODANU, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie obrazu, na krosnach i ramie napisy tuszem i kredą, a także kilka nalepek z nazwiskiem artystki, tytułem obrazu, nalepka Christie’s, Delf i dwie nalepki paryskiej firmy przewozowej André Chenue S.A. Obraz pochodzi z kolekcji dr Oscara Ghetza, prezydenta, założyciela i fundatora Muzeum Sztuki Nowoczesnej – Musee du Petit Palais w Genewie.
Artist: Marian Malina
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis czarnym flamastrem: M. MALINA oraz nalepka: Martwa natura| nr 10 | Marian Malina
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: AKT, OK. 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. brązową farbą: Eibisch na odwrocie, na płótnie napis: 87. dla Wiktorii Hertz | Eibisch oraz nalepka: TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKN. W KRAKOWIE | Autor E.Eibisch | Tytuł dzieła Akt | Rodzaj dzieła ol. pł. Cena 1300 | Podpis autora Eibisch; poniżej nieczytelny napis ołówkiem.
Artist: Piotr Potworowski
Title: PORTRET DWÓCH KOBIET, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: PORTRET DWÓCH KOBIET (żony Doreen Heaton – Potworowskiej i Teresy Pągowskiej) Wiosną w roku 1958 Piotr Potworowski powrócił do Polski z ówczesną towarzyszką swego życia Doreen Heaton. Poznali się w Bath Academy of Art w Corsham, gdzie była jego studentką. Ślub ich odbył się w Polsce na krótko przed śmiercią artysty. Gdy Potworowski został profesorem w PWSP w Sopocie, jego asystentką była Teresa Pągowska. Obie panie są sportretowane na obrazie. Zidentyfikowała je Irena Moderska – wybitna znawczyni twórczości artysty.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NAT. Z BUKIETEM TULIPANÓW, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie, na krosnach nieczytelny stempel, ozdobiony paletą malarską.
Artist: Leopold Gottlieb
Title: KOMPOZYCJA, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: l. gottlieb | Paris 26
Artist: Henryk Hayden
Title: RZEKA MARNA W ZIELENI, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hayden 52 Na odwr., na krosnach nalepka Waddington and Tooth Galeries w Londynie. Na płótnie okrągły stempel paryskiego urzędu celnego Obraz reprodukowany i opisany w: - Fine Paintings & Sculpture, (kat.) Freeman’s, Filadelfia 7.XII.2003, nr kat. 54, s. 31, il. (jako włas ność Benjamina D. Bernsteina z Filadelfii).
Artist: Henryk Hayden
Title: WIDOK NA BEAUVAL, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hayden | 60 Obraz reprodukowany i opisany w: - Fine Paintings & Sculpture, (kat.) Freeman’s, Filadelfia 7.XII.2003, nr kat. 55, s. 31, il. (jako włas ność Benjamina D. Bernsteina z Filadelfii).
Artist: Władysław Jahl
Title: DON KICHOT I SANCHO PANSA, OK. 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą p.d.: Jahl Obraz należy do większego zespołu prac malowanych przez Jahla w latach trzydziestych, gdzie głównym bohaterem jest postać Don Kichota (por. kolekcja Wojciecha Fibaka).
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: OLA, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zbysław Maciejewski 1991 na odwr., na płótnie: Zbysław Marek | Maciejewski | „OLA” | 100 x 120 | olej | 1991
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2600 (SZCZYRK – POżEGNANIE), 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ – ·2600 / 2001· na odwr. nalepka autorska : DUDA GRACZ | TYTUŁ OBRAZ 2600 (SZCZYRK | - POŻEGNANIE) | TECHNIKA olej | WYMIARY 70 x 80 ROK 2001. | UWAGI
Verified Artist: Yes
Artist: Joachim Weingart
Title: LEŻĄCA KOBIETA
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 51,3 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Weingart
Artist: Jacek Barszcz
Title: PRZED MUREM DOMKU KAMEDULSKIEGO, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis autorski zieloną farbą: Jacek Barszcz | VI - VII. 2005 | “Przed murem domku kamedulskiego na Bielanach" Obraz reprodukowany w: - Jacek Barszcz Tomasz Barszcz, katalog wystawy, Galeria Test Warszawa, wrzesień 2005, il. s. 5; - Monika Małkowska, Test dla braci, „Rzeczpospolita” 16.IX.2005, il.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI | "AKT" | 1975
Artist: Jan Płaskociński
Title: LEW, ZEBRA I TYGRYS NA TLE ACHITEKTURY, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: ygnowany p.d. niebieską farbą: J.Płaskociński | 1967 r. 2000
Artist: Edward Dwurnik
Title: RYNEK STAREGO MIASTA, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Dwurnik | 1997 na odwrocie na płótnie napis autorski: 1997 | E.DWURNIK | W-WA XI-211 (akwarela) RYNEK ST.MIASTA | 2381
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: MIASTECZKO ŚLĄSKIE, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 25,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany wzdłuż górnej krawędzi niebieską farbą: Franciszek Maśluszczak 1994
Artist: Leopold Gottlieb
Title: PRZY TOALECIE
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 38,5 x 27,7 cm (w świetle passe-partout) rysunek sygnowany p.d.: l. gottlieb Obraz z prawem wywozu.
Artist: Henryk Kossowski
Title: ZAWSTYDZONA, OK. 1895
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Kossowski
Artist: Hermann Haase-Ilsenburg
Title: TANCERKA, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Haase Ilsbg
Artist: Wiktor Szczeblewski
Title: ULICZNIK, OK. 1920
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: V. SZCZEBLEWSKI oraz znak gwarancyjny giserski Rzeźba reprodukowana w : - Figura w rzeźbie polskiej XIX i XX wieku, Warszawa 1999, ss. 62-63, ilustracja. Statuetka stanowi doskonały przykład realistycznej rzeźby rodzajowej rozpowszechnionej pod koniec XIX i na początku XX wieku. Zredukowana do popiersia wersja tej rzeźby znajduje się w Rydze i zatytułowana jest Mały Marynarz. Identyczna rzeźba jak prezentowana tutaj znajduje się w Muzeum Narodowym w Warszawie.
Artist: Ernst Herter
Title: ACHILLES, 1879
Year: 1879
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E. Herter 1879
Artist: Christophe Fratin
Title: LWICA, OK. 1850
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Fratin
Title: PATERKA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: próba 830, Niemcy Paterka w stylu art deco; powierzchnia gładka, brzeg lekko falisty; na okrągłej podstawie.
Title: TACA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: próba 800, waga 870g, Niemcy Taca owalna, gładka, z brzegiem falistym i dwoma uchami.
Title: SZKATUŁKA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: próba 800, Niemcy, Hanau Szkatułka bardzo bogato dekorowana motywami rocaill’es, pukli i kwiatów. Nakrywa na zawiasie zwieńczona pełnoplastycznym kwiatem róży. Całość na czterech nóżkach. Wnętrze szkatułki złocone.
Title: PARA LICHTARZY, POłOWA XIX W.
Description: IInformacje o dziele: próba 12, Niemcy Lichtarze na kwadratowych nieregularnych podstawach. Powierzchnia gładka, kanelowana.
Title: PATERA ART-DECO, LATA DWUDZIESTE XX
Description: IInformacje o dziele: próba 925, średnica 34 cm, Niemcy, Hagen Patera okrągła, głęboka, z wywiniętym brzegiem. Wsparta na trzech nóżkach z których każda składa się z trzech kulek. Powierzchnia naczynia lekko młoteczkowana.
Title: DZBAN DO NAPOJÓW, PRZED 1905
Description: IInformacje o dziele: próba 800, Niemcy Powierzchnia naczynia - kryształu - rżnięta. Srebro gładkie, pokrywa na zawiasie zwieńczona kulką.
Title: PARA KANDELABRÓW, KONIEC XIX W
Description: IInformacje o dziele: Europa Zachodnia Para kandelabrów 6 świecowych na okrągłych podstawach. Trzony tralkowate, zdobnictwo neoempirowe. Dekoracja na trzonach: tańczące Menady, rybie łuski, liście i palmety.
Title: KOMPLET 6 MISECZEK DO KAWIORU, II POł. XIX W
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Frankfurt nad Menem Miseczki kanelowane, złocone; w oryginalnym etui.
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW NA 12 OSÓB, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: próba 800 Niemcy, Brema, firma M.H. Wilkens i synowie Komplet składa się z 12 łyżek do zupy, 12 noży i 12 widelców do pieczystego, 12 noży i 12 widelców do przekąsek, 12 łyżeczek do herbaty, 12 widelczyków do ciast i łyżki do sosu. Całość w kasecie.