Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: KOMPOZYCJA, 1906
Year: 1906
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany sangwiną p.d.: Ignacy Witkiewicz 1906 Rysunek pochodzi z dawnych zbiorów – zaprzyjaźnionych z artystą – Anny i Tadeusza Sinków. Witkacy podarował im kilka swoich prac, a w roku 1920 portretował ich oboje. W latach 1906-1914 Stanisław Ignacy Witkiewicz stworzył szereg kompozycji rysowanych węglem, zwanych „potworami”. Określenie to pochodzi z listu ojca artysty, Stanisława Witkiewicza, który w tym czasie mieszkał w Lowranie nad Adriatykiem i na odległość komentował prace syna, dostarczane mu do oceny w postaci fotograficznych reprodukcji. Żartobliwa nazwa nawiązuje do tytułu znanej litografii Francisca Goyi Gdy rozum śpi, budzą się potwory (upiory) i przyjęła się w literaturze przedmiotu. „Potwory” Witkacego przedstawiają na ogół kilkupostaciowe scenki, często na tle pejzażu i zawsze zawierają jakąś anegdotę. Postaci rysowane są w sposób uproszczony, jakby nieporadny, celowo karykaturalny. Było to zresztą zgodne z przemianami w sztuce tego czasu, odchodzącej od naturalizmu przedstawienia w kierunku jego ekspresji. Niewiele „potworów” dotrwało do naszych czasów, kompozycje te znane są niemal wyłącznie z fotografii, które wykonywał sam Witkacy lub jego przyjaciele, by przesłać Stanisławowi Witkiewiczowi do Lowrany. Kompozycja – Śmierć, jako jeden z dwóch zachowanych „potworów” datowanych przez artystę na rok 1906, jest dziełem unikatowym. Co więcej, była ona szkicem do nie zachowanego,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DAMA Z PERŁAMI, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: kanelba
Artist: Attilio Toro
Title: PRZEBUDZENIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: AToro [inicjały wiązane]
Artist: Leopold Schmutzler
Title: PORTRET DAMY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: Schmutzler
Artist: Hans Frahm
Title: WIOSNA W GARMISCH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HANS FRAHM. | MÜNCHEN.
Artist: Otto Rau
Title: ZIMOWY DZIEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. RAU. Na górnej listwie krosien napis ołówkiem: Klais (?) Otto Rau Mch
Artist: Fryderyk Pautsch
Title: JESIEŃ W KARPATACH, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62,5 x 86 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: F. Pautsch 36
Artist: Jan van der Linde
Title: WIATRAKI O ZMIERZCHU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J v d Linde Na odwrocie na krosnach mała nalepka z napisem: 888; ponadto napis kredką: 1976. Na ramie kredką: Linde.
Artist: Rudolf Priebe
Title: MŁYN NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowane p.d.: Priebe
Artist: Josef Schoyerer
Title: PEJZAŻ LETNI, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Schoyerer | 1917 Na odwrocie tektury autorski (?) napis kredką: Motiv aus dem Glontál (Grafing) | J Schoyerer fec[..] | 1916 | München
Artist: Johann (Johannes Hans) Klatt
Title: WIOSNA NAD JEZIOREM, PRZED 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hans Klatt. Na odwrocie, na krosnach nalepka z napisem atramentem: Frühling am | Kochelsee gem. | Hans Klatt. Ponadto mała nalepka z niebieską obwódką oraz drukowana nalepka wystawy w Glaspalast w Monachium, z tekstem: im Kgl Glaspalaste zu München | Nr. 2470. Obraz jest zapewne identyczny z pracą Frühling am Kochelsee wystawioną w Monachium w roku 1914 (patrz: Katalog der Münchener Jahres-Ausstellung im Königlichen Glaspalast 1914, s. 70, nr kat. 1198).
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: STRUMYK LEŚNY, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Stefan Filipkiewicz 1932 Na odwrocie trzy nalepki wystawowe: 1. – nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Strumyk leśny i datą XI 1933; 2. – nalepka wystawa w TPSP w Krakowie z nazwiskiem autora i tytułem obrazu; 3. – nalepka nieokreślonej wystawy z tytułem obrazu oraz stemplem: STEFAN Filipkiewicz | KRAKÓW SIEMIRADZKIE- GO 23 (?) | ATELIER SIEMIRADZKIEGO 30. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - Wystawy zbiorowe Filipkiewicza Stefana, Gedliczki Zdzisława, Potworowskiego Tad., Taranczewskiego Wacł., Wiszniewskiego Kaz., Towarzystwo Przyj. Sztuk Pięknych, Pl. Szczepański 4, Kraków październik 1933, s. 2; nr kat.18; - Przewodnik 88. Wystawa zbiorowa prac Stefana Filipkiewicza [...] Wystawa ogólna, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, listopad 1933, s. 3, nr kat. 14; - Wystawa zbiorowa Stefana Filipkiewicza, [wstęp Wł. Kozicki], Tow. Zachęty Sztuk Pięknych Warszawa listopad 1933, s. 11, nr kat 14, il. nlb. 3.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: JESIEŃ, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: St Kamocki Na odwr. napis farbą na płótnie: MNK | N.D. 5117 (numer depozytowy Muzeum Narodowego w Krakowie). Na krosnach 2 nalepki depozytowe MNK oraz nalepka z napisem atramentem: Stanisław Kamocki.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PEJZAŻ JESIENNY, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski Na odwrocie nalepka Domu Aukcyjnego w Kolonii.
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: NA DRODZE – BRYCZKA, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Z. Rozwadowski
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: TRÓJKA NA ŚNIEGU, PO 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Józef Brandt
Title: TABOR W PODRÓŻY, LATA 1880 – 1900
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 19 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Brandt Akwarela jest szkicem do większego obrazu olejnego Tatarzy jadący z końmi na targ, który wystawiony był w „Salonie” warszawskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych na przełomie lat 1911 / 1912 i został wówczas zakupiony przez dr F. Giedroycia. Obraz był reprodukowany w katalogu wystawy oraz w pierwszym numerze „Tygodnika Ilustrowanego” z 1912 roku. Porównaj m.in.: Salon 1911. Towarz. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, Warszawa grudzień-styczeń, s. nlb., nr kat.33, il.; H.P., Salon 1911-1912 Towarzystwa Z.S.P., w: „Tygodnik Ilustrowany” 1911, 2. półrocze, nr 49, s. 979; „Tygodnik Ilustrowany”, 1. półrocze, nr 1, il. na s. 6; Sprawozdania Komitetu TZSP w Królestwie Polskiem za rok 1911, Warszawa 1912, s 33; J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 33. Za informacje dziękujemy pani Annie Dajnowskiej. Prezentowana akwarela nosi wszelkie znamiona prac Brandta charakterystycznych dla jego twórczości z lat 80. i 90. XIX wieku, łącząc charakterystyczny dla artysty temat z typem kompozycji i sposobem kadrowania polegającym na ukazaniu w bliskiej przestrzeni pierwszego planu taboru wozów i sylwetek jeźdźców; przy czym ruch skierowany jest wprost na widza, a główne osie kompozycji układają się prostopadle... więcej
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: MAŁY WIRTUOZ, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Kozakiewicz | 18 München. 85. Antoni Kozakiewicz często malował różne epizody z życia Cyganów; prezentowany tu obraz należy do wcześniejszych i najciekawszych przedstawień tego tematu. Być może właśnie to płótno – jako Koczowisko cygańskie – wystawione było w roku 1885 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych (porównaj: E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904, Kraków 1905, s. 81). Obraz był reprodukowany w dawnych czasopismach, m.in. w roku 1888 w „Tygodniku Ilustrowanym”. Obok reprodukcji – opatrzonej tytułem Cygani – zamieszczono także opis obrazu zakończony następującą uwagą recenzenta: „Jest w tym obrazie obok charakterystyki figur typowych, pewien humor, którym Kozakiewicz umie bardzo wdzięcznie zaprawiać swoje malowane pomysły i tworzy sceny rodzajowe nader korzystnie wyróżniające się.” Obraz reprodukowany i opisany w: - m., Nasze ryciny, Tygodnik Ilustrowany, nr 279, 5 maja 1888, tekst na s. 265, il. s. 281 [ryt. W. Ciechowski]. Dodatkowe zdjęcia (powiększenia fragmentów): Zdjęcie w duzym powiększeniu (1200px, 500kb) bez ramy Grupa postaci Przy... więcej
Artist: Franciszek Streitt
Title: TERMINATORSKIE TRUDY, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Streitt Na odwrocie autorski (?) napis farbą: Terminatorskie trudy | mal. F. Streitt r 1881 | Monachium. Poniżej: prawo rozpowszechniania | zastrzeżone. W roku 1877 w warszawskiej Zachęcie Streitt wystawił obraz zatytułowany Lata terminatorskie, na którym przedstawił chłopca – czeladnika szewskiego huśtającego w kołyskę z płaczącym dzieckiem. Obraz, reprodukowany w ówczesnej prasie, cieszył się zapewne zainteresowaniem, skoro artysta powrócił do tego motywu malując w roku 1881 jego rozbudowaną wersję – prezentowane tu Terminatorskie trudy. Warstwa anegdotyczna jest taka sama, tylko „trudów” znacznie przybyło; chłopiec opiekuje się jeszcze drugim, nieco starszym dzieckiem. W obu obrazach artysta posłużył się tymi samymi rekwizytów – narzędziami, wyposażeniem warsztatu, kołyską – przedmiotami, które musiał mieć w pracowni i które, w różnych zestawach, wprowadzał do swoich rodzajowych obrazów. (Porównaj: „Kłosy” 1878, pierwsze półrocze, il. na s. 361; J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860 - 1914, Wrocław 1969, s. 352).
Title: MERKURY, XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Redukcja słynnej rzeźby Giovanniego da Bologna zw. Giambologna (1529-1608), związanego swoją karierą głównie z Florencją, gdzie od 1561 był związany z dworem Medyceuszy. Merkury powstał w 1564 i był wielokrotnie kopiowany.
Artist: Carl Maria Kruse
Title: MARATOŃCZYK, LATA 80. XIX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Max Kruse, na przodzie napis NENIKHKAMEN sygnatura odlewnika: Aktion Gesellschatft Gladenbeck und Sohne
Artist: Antoni Trzeszczkowski
Title: POSTÓJ HUZARÓW, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Trzeszczkowski
Artist: Wojciech Kossak
Title: ORLĄTKO LWOWSKIE, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1929 Na odwrocie owalny stempel: JULIAN BUROF | WARSZAWA | Nowy Świat 47 Wojciech Kossak malował wiele obrazów przedstawiających epizody walk o Lwów w latach 1918 i 1919. Wśród nich powtarzały się najczęściej ujęcia grup chłopców i dziewcząt w czasie walk na cmentarzu Łyczakowskim lub też pojedyncze postacie lwowskich Orląt, młodych obrońców Lwowa. Kilka takich obrazów znajduje się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego i Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie (reprodukowane we wszystkich wydaniach albumu K.Olszańskiego, Wojciech Kossak).
Artist: Jan (?) Konarski
Title: CZERKIESI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Konarski Prace nieznanego bliżej artysty, związanego ze szkołą malarstwa monachijskiego przełomu XIX i XX wieku i sygnującego swe dzieła nazwiskiem J. Konarski, dość często pojawiają się na rynku sztuki. Obrazy te wskazują na inspiracje płynące zwłaszcza ze znajomości dzieła i twórczości Alfreda Wierusza Kowalskiego. Przez niektórych badaczy ów malarz Konarski identyfikowany jest nawet z tym znakomitym artystą. Niesłusznie, gdyż zdecydowanie nie dorównuje mu ani artystycznie, ani pod względem techniki malarskiej. (patrz: H-P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter, Hildesheim 1993, s. 128)
Artist: Władysław Szerner
Title: PANCERNI W POCHODZIE, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: Władysław Szerner
Artist: Antoni Piotrowski
Title: CZATY WE MGLE, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Antoni Piotrowski. 1897 r. Być może ten właśnie obraz – jako Wideta – był wystawiony w roku 1897 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych lub też w tym samym roku – p.t. Na stanowisku – w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. [porównaj: - E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904, Kraków 1905, s. 122; - J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 285].
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODWRÓT WIELKIEJ ARMII SPOD MOSKWY, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1923 Odwrót Wielkiej Armii spod Moskwy, z brnącymi przez śniegi żołnierzami, którym w obłokach jawi się głowa egipskiego Sfinksa, jest jedną z najpopularniejszych oryginalnych kompozycji Jerzego Kossaka. Artysta malował ten motyw kilkakrotnie, jedna z wersji znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992). Prezentowany obraz, z niebem przesłoniętym ciemnymi, burzowymi chmurami wyróżnia się szczególną ekspresją i dramatycznym napięciem.
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMOWY PORANEK, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie płótna stemple: 123578 oraz 248476. Na górnej listwie krosien wyciśnięta cyfra 36 oraz paleta malarska i napis: GLENDAIERY.
Artist: Jan Grubiński
Title: KRAJOBRAZ O ZACHODZIE, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Grubiński [inicjały wiązane] Na odwrocie, na krosnach okrągła pieczęć lakowa z Orłem w koronie i częściowo zachowanym napisem: ...OMISARIAT RZĄDU... ST. WARSZAWĘ
Artist: Patrick Kalckreuth
Title: WZBURZONE MORZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. v. Kalckreuth
Artist: Alfred Jensen
Title: ŻAGLOWCE NA REDZIE, 1903
Year: 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Alfred Jensen Hamburg Prof 1903.
Artist: Johann Jungblut
Title: MGŁY NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Jungblut
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY PRZY BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Priebe
Artist: Hans Flüggen
Title: PESCHERIA W WENECJI, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Flüggen Na krosnach napis długopisem: HANS FLÜGGEN 1875 MÜnchen | - 1942 RIEDERING. Ponadto duża, częściowo uszkodzona nalepka antykwariatu w Kopenhadze oraz mała nalepka niemieckiego zakładu ramiarskiego.
Artist: Ernst Bröcker
Title: MIASTECZKO NAD WODĄ, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Bröcker
Artist: Teodor Axentowicz
Title: JESIENNE LIŚCIE, PO 1910
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: T Axentowicz Na odwrocie nalepka (druk wypełniony ręcznie): Salon Sztuki St. Kulikowskiego | Warszawa – Krak. Przedmieście 7. | Autor: Prof T. Axentowicz | Tytuł dzieła: Główka. Obok mała nalepka z nr.: 3414. Na ramie stempel firmy ramiarskiej Kazimierza Karwackiego z Lublina.
Artist: Józef Mehoffer
Title: W OGRODZIE, 1932
Year: 1932
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 56,5 x 43 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: Józef Mehoffer Na tzw. plecach napis ołówkiem: Namalowany w 1932 rok | w Skawce – przedstawia panią Szemiodt (!). Nalepka wystawy „Kolekcja Pakoska – wokół krakowskiej „Sztuki” w Muzeum Narodowym w Gdańsku. Ponadto nalepka z napisem: Namalowany w Skawce 1932 r. | Pani Szemiot – kupiony od rodziny pani portretowanej w 1997 r. Mehoffer malował tę akwarelę w Skawcach nad rzeką Skawą, wsi położonej przy drodze z Wadowic do Suchej Beskidzkiej. Akwarela była pokazywana na wystawach Kolekcji Pakoskiej w Muzeum Okręgowym w Toruniu (VIII - X 2000), w Muzeum w Grudziądzu (I – III 2001), Muzeum Szlachty Mazowieckiej w Ciechanowie (II – IX 2001) oraz w Muzeum Narodowym w Gdańsku (IX 2001 - I 2002). Obraz opisany i reprodukowany: - Kolekcja Pakoska. Wokół krakowskiej „Sztuki”. Katalog wystawy. [oprac. A. Kroplewska-Gajewska], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Ratusz Staromiejski, sierpień-październik 2000, s. 98, il. na s. 99.
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: NARZECZONA ARTYSTY PRZY LAMPIE, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie stempel spuścizny pośmiertnej Konrada Krzyżanowskiego z podpisem żony artysty, Michaliny Krzyżanowskiej. Ponadto nalepki: 1.- z nieokreślonej wystawy (?); maszynopis: 31.| Konrad Krzyżanowski | Narzeczona przy lampie | Nie sprzedaje się | cena zł. 5.000; 2. – nalepka wystawy w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu – kwiecień-maj 1960 r. (druk, maszynopis); 3. – nalepka Wystawy Malarstwa Warszawskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1962 r. (druk, maszynopis). Ponadto nalepka z numerem 185521 Muzeum Narodowego w Warszawie, gdzie obraz był zdeponowany w latach pięćdziesiątych oraz trzy nalepki magazynowe MNW. Portret – namalowany w roku 1905 – przedstawia Michalinę Piotruszewską, późniejszą Krzyżanowską (1883-1962), uczennicę a wkrótce także żonę artysty, znaną malarkę. O jej portretach, w tym także o Portrecie narzeczonej przy lampie, pięknie pisze Lija Skalska, monografistka artysty: - „Od momentu rozpoczęcia pracy w Szkole Sztuk Pięknych Krzyżanowski tworzy głównie niewielkiego formatu studia portretowe – rysunkowe i olejne, malowane we wnętrzu przy sztucznym oświetleniu. Malował uczniów, a najczęściej swoją przyszłą żonę, Michalinę, wówczas uczennicę warszawskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Poznał ją w roku 1904; od momentu zawarcia znajomości do końca życia artysty pozostała jego najbardziej ulubioną modelką. Jej postać jako kruchej dziewczyny o wielkich, smutnych oczach utrwalił w wielu, powstałych ok. 1905 roku,... więcej
Artist: Franciszek Żmurko
Title: SEN, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F Żmurko | 1890
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET RAFAŁA, SYNA ARTYSTY, OK. 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: J. Malczewski. Na odwrocie u dołu, w wyciętym w tekturze „okienku”, widoczny okrągły stempel z herbem i napisem w otoku: · ZE ZBIORÓW · MARII MALCZEWSKIEJ. Portretowany Rafał Malczewski (1892-1965), syn artysty, to przyszły malarz i literat. Datowanie obrazu na podstawie domniemanego wieku portretowanego chłopca. Obraz opisany i reprodukowany: - [Z.K.Posiadała] Jacek Malczewski (1854-1929) W 150. rocznicę urodzin i 75. rocznicę śmierci, Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2004, s. 146, nr kat. I/15; il. na s. 37.
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: KOŁYSANKA, 1891-1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Włodzimierz Tetmajer
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET MŁODEJ DAMY wedle tradycji Zofii Wittowej-Potockiej Malowidło na plakiecie porcelanowej, wykonane według pastelu Salvatore Tonciego (1756-1844). Oryginał w zbiorach Kupferstichkabinett Staatliche Museen Preussischer Kulturbesitz (dawniej Muzeum Kró-lewskie) w Berlinie. porcelana (Berlin ?), sygnowana p.d.: R Werlich Na odwrocie plakiety wyciśnięta cyfra „107” Na tekturze zabezpieczającej plakietę od tyłu napis atramentem: Nr. 106; obok nalepka z napisem ołówkiem: Potocka. Autorstwo portretu będącego pierwowzorem naszej plakiety, przypisywane było A.Vertierowi, A.Graffowi, A.Kaufmann i A.Ku-charskiemu. Ostatecznie ustalono jednak, że jego autorem był Salvatore Tonci (1756-1844), włoski malarz działający w Petersburgu, a od 1800 także w Moskwie, popularny portrecista dworu i arystokracji. Obraz trafił do zbiorów berlińskiego Kupferstichkabinett jako dar króla pruskiego Fryderyka Wilhelma III, który otrzymał go od samej Zofii Potockiej. Według tradycji rodziny Potockich, obraz jest właśnie jej portretem. Modelka - Zofia z Glavanich (1760-1822), primo voto Józefowa Wittowa, secundo voto Potocka, była żoną Stanisława Szczęsnego, słynną z urody Greczynką uważaną za „najpiękniejszą kobietę Europy”. I chociaż tożsamość portretowanej damy nie została bezspornie potwierdzona, a portret bywa uznawany też za wizerunek Heleny z Massalskich Wincentowej Potockiej (co również jest przedmiotem dyskusji)... więcej
Title: DWUNASTOLETNI JEZUS W ŚWIĄTYNI
Description: IInformacje o dziele: malowidło na plakiecie porcelanowej, 13,7 x 19,2 cm według obrazu Heinricha Hofmanna (1824-1911) oryginał (olej, płótno, 152 x 204 cm) nabyty od artysty w roku 1882 znajduje się w zbiorach drezdeńskiej Galerii Obrazów Na odwrocie plakiety w prawym dolnym rogu wyciśnięta cyfra „103” a poniżej w kółku wiązane litery „MCHR” – znak wytwórni porcelany założonej przez C. M. Hutschenreuthera w Hohenbergu nad rzeką Eger w Bawarii (fabryka założona przez Carla Magnusa Hutschenreuthera w roku 1814). Ponadto po lewej u góry zatarte napisy ołówkiem i farbą: 297 SCC. / OCL. Poniżej ukośnie: ... Back (?)... Niemiecki malarz Heinrich Hofmann (1824-1911), wykształcony w Akademiach Düsseldorfu i Antwerpii, przebywający kilka lat w Rzymie, późniejszy profesor Akademii w Dreźnie, był autorem wielu obrazów religijnych opartych na tekstach ewangelicznych. W znanym obrazie przedstawiającym Dwunastoletniego Jezusa w świątyni, który jest pierwowzorem prezentowanej plakiety, artysta sięgnął do ustępu z Ewangelii według św. Łukasza opowiadającego o pobycie Jezusa w jerozolimskiej świątyni, gdzie „siedział między nauczycielami, przysłuchiwał się im i zadawał pytania. Wszyscy zaś, którzy go słuchali, byli zdumieni bystrością jego umysłu i odpowiedziami” (wg Biblii Tysiąclecia, Łk. 2,46-47).
Artist: Tadeusz Łukaszewicz
Title: PORTRET MŁODEGO MĘŻCZYZNY, 1841
Year: 1841
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Lukaschewitsch | 1841. Z tyłu na ramie nalepka z napisem (druk): A. Pütterich | K.K. Hof-Vergolder | München | Löwengrube No 17; ponadto mała nalepka z nieczytelnym napisem atramentem.
Artist: Otto Günther-Naumburg
Title: SZCZYTY W ŚNIEGU, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: O. Günther-Naumburg.
Artist: Jacobus Johannes van Poorten
Title: PRACZKI NAD POTOKIEM, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, x cm; sygnowany p.d.: J. J van Poorten 83
Artist: Erich Kubierschky
Title: GROBLA NA RZECE, 1894
Year: 1894
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Kubierschkhy. 1894 Na odwrocie napis ołówkiem: 134/293 (w kółku), obok: 27. Ponadto trzy nalepki: 1. – nalepka z napisem (druk i rękopis): Internationale Kunst-Ausstellung Berlin [.]r 96. | 1315 Bemerkung: | E. Kubierschkhy | K. 2. – nalepka z numerem 72 i tekstem wpisanym atramentem: E. Kubierschkhy | München. Georginstr. 70 | Landschaft | [...] Wehr.; 3. – wycinek z nieokreślonego katalogu aukcyjnego z tekstem (druk): $. Landskab med Aalob. Sign. E Kubierschkhy. 1894, 28 x 36; dopisek atramentem: Aukcjon... 293 mars/avril 1973 Ten wczesnowiosenny pejzaż przedstawia prawdopodobnie motyw z doliny rzeki Sieg (dopływ Renu), dokąd – od roku 1892 – artysta jeździł co roku. (porównaj: P.Łukaszewicz, A. Kozak, Obrazy natury /.../ Wrocław 1997, s. 115-116, nr kat. 151, il.).
Verified Artist: Yes
Artist: Eugen Carl Wilhelm Retzlaff
Title: ZAKOLE RZEKI, 1930-1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E · C · W · RETZLAFF
Artist: Julian Fałat
Title: WIOSNA W BYSTREJ, 1916
Year: 1916
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49,5 x 86,5 cm (w św. passe-partout) sygnowana u dołu pośrodku: J Fałat Bystra 1916
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PIWONIE, 1900-1910
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L Wyczół [inicjały wiązane] Wyczółkowski malował szczególnie wiele studiów kwiatów i martwych natur z kwiatami. Jak wspomina ulubiony uczeń artysty, malarz Teodor Grott – „kwiaty Wyczół kochał, kwiatami był obdarowywany, roiło się w jego pracowni od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków”. [cyt. wg: Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia (opracowała M. Twarowska) Wrocław 1960, s. 271].
Artist: Hans Gleissner
Title: PORT RYBACKI NAD BAŁTYKIEM, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H GLEISSNER
Artist: Carl Gustav Rodde
Title: PEJZAŻ WŁOSKI ZNAD JEZIORA NEMI, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Rodde Na odwrocie na ramie cyfry: kredą – 1500; czarnym flamastrem: 258479 F
Artist: Gerhard Dickmeis
Title: AMSTERDAM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. nieczytelnie Na ramie metalowa tabliczka z napisem: J. (sic!) Dickmeis
Artist: Theodor Blätterbauer
Title: POLOWANIE W ZIMOWY PORANEK, 1864
Year: 1864
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Blatterbauer. 1864 Na odwrocie na krosnach nalepka z informacją o artyście (tekst niemiecki wg słownika Thieme-Beckera), ponadto nalepka z trudno czytelnym niemieckim tekstem pisanym atramentem. Na ramie tuszem napis: 256925
Verified Artist: Yes
Artist: Eugen Frank-Colon
Title: GŁUSZCE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Eug Frank Colon Na odwr. owalny stempel firmy z materiałami malarskimi w Düsseldorfie oraz napisy ołówkiem: 15,2 | 20,2.
Artist: Walter Heubach
Title: SARNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Heubach Na odwrocie napisy: - ołówkiem: „Marz[...]” | W. Heubach | München; oraz nieczytelny napis niemiecki w trzech wierszach. Napis kredką: # 326; napis długopisem: W. Heubach, geb. 1865 | seit 1911 Aussteller im | Glaspalast; Schüler | von Wagner, München.
Artist: Willy Lorenz
Title: JELEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Willi Lorenz. Na odwrocie, na górnej listwie krosien stempel z faksymile podpisu artysty: Willi Lorenz | Nachlass
Artist: Josef Schmitzberger
Title: SARNY W JESIENNYM LESIE, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. w partii płótna nawiniętego na krosno: J. Schmitzberger | München
Artist: Herman Prediger
Title: PRZYSTAŃ HOLENDERSKA
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Prediger Na odwrocie nalepka z napisem atramentem: „Holländische Werf” | Orig. v. Herm. Prediger
Artist: Heinrich Hiller
Title: NAD JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Hiller.
Artist: Henryk Cieszkowski
Title: PINIE NAD WODĄ, PO 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Cieszkow [...] | Roma Pola Pontyjskie (Błota Pontyjskie) – bagnista równina w Lacjum nad Morzem Tyrreńskim. Osuszenie Błot Pontyjskich, planowane już przez Juliusza Cezara, przeprowadził dopiero Mussolini w latach 1924-1935. Powstało tu kilka nowych miast (Littoria, późniejsza Latina, Sabaudia, Pontinia, Aprilia), a na terenie gdzie mokradła jeszcze się zachowały utworzono Parco Nazionale Circero, chroniąc unikalny ekosystem bagienny.
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: WOJSKA POWSTAŃCZE W POCHODZIE, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura trudno czytelna p.d.: W [.] Malecki | 1877 Obraz zatytułowany tu Wojska powstańcze w pochodzie należy do znaczącego zespołu dzieł o tematyce powstańczej. Według przekazów i tradycji rodzinnej Malecki brał udział w powstaniu 1863 roku, a te przeżycia i wspomnienia powracały później w jego malarstwie. Artysta – podobnie jak Maksymilian Gierymski i większość innych malarzy powstania – nie malował jednak efektownych scen bitew czy utarczek z wrogiem, ukazując raczej codzienny trud żołnierzy – patrole, czaty, przemarsze wojsk, oddziały kawalerii czy konwoje taborów. Wojska powstańcze w pochodzie, płótno opatrzone datą 1877, to jeden z wcześniejszych obrazów powstańczych, malowanych przez artystę właśnie od tego roku. Być może pierwotnym pomysłem kompozycji tego obrazu było akwarelowe studium – Oddział jeźdźców na skraju lasu – zachowane w szkicowniku z lat 1870-1880 (zbiory Muzeum Narodowego w Warszawie, karta 12). Porównaj: Władysław Aleksander Malecki 1836-1900, Katalog wystawy monograficznej przygotowanej pod kierunkiem Alojzego Obornego, Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 1999, nr kat. 15, 46, 49, 57, 170.
Artist: Emil Hallatz
Title: NA PODWÓRZU, OK. 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Hallatz Berlin Na odwrocie, na krosnach nalepka z napisem atramentem: Emil Hallatz Berlin | Dorfszene, Malin (?) aus den Bourgogne. Ponadto na krosnach i ramie czerwonym flamastrem napis: X 5830. Na ramie kredą: B 1849.
Artist: Ludwik Gędłek
Title: W STEPIE, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LGędłek Na odwrocie napis ołówkiem: am Jagdf[.]ner. Ponadto owalny stempel: ANTON STÖckl | Kunsthändler | ·WIEN·
Artist: Juliusz Kossak
Title: POWRÓT Z MIASTA, 1888
Year: 1888
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,8 x 23,7 cm (w świetle passe-partout); sygn. l.d.: Juliusz Kossak | 1888 Na odwr. nalepka Salonu Artystycznego Stefana Rychlinga w Warszawie przy ul. Marszałkowskiej 131, sprzed roku 1914 [1912?] z numerem „924”, tytułem obrazu Powrót z miasta, określeniem techniki (akwarela) i ceną 800 rubli. Ekspertyza prof. Jerzego Sienkiewicza z dnia 25.XI.1965, potwierdzająca autorstwo Juliusza Kossaka. Akwarela opisana i reprodukowana w: - K. Olszański, Juliusz Kossak, Wrocław 1988, s. 125, nr. 605, il. 605; - S. Bołdok, Antykwariaty artystyczne salony i domy aukcyjne. Historia warszawskiego rynku sztuki w latach 1800-1950, Warszawa 2004, s. 324.
Artist: Roman Kochanowski
Title: O ZMROKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Kochanowski
Artist: Georg Arnold
Title: W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold-Graboné Na odwr. zatarty napis autorski w dwóch wierszach, zakończony podpisem artysty: Arnold-Graboné
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: STOGI, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI 1928. Na odwrocie resztki nalepki nieokreślonej wystawy oraz nalepka wystawy w TZSP w Warszawie z tytułem obrazu Stogi. Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Nr 51 Przewodnik po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. [...] Wystawa zbiorowa Stanisława Czajkowskiego [...], Warszawa luty 1930, s. 12, nr kat. 96.
Artist: Ferdynand Lepié
Title: PEJZAŻ ZNAD KÖNIGSEE, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. czerwoną farbą: F Lepié.
Artist: Carl Bergfeld
Title: PRZYSTAŃ NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. Bergfeld
Artist: Wiktor Korecki
Title: RZEKA WŚRÓD ŚNIEGÓW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwr. stempel: ANTYKWARIAT | [St.] Tycman | Łódź ul. Piotrkowska 1 (7 ?)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MINĄŁ WIEK ZŁOTY, UCZYĆ SIĘ TRZEBA, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MINĄŁ WIEK ZŁOTY, UCZYĆ SIĘ TRZEBA, tryptyk, 1930 wymiary każdej z części: 34,5 x 40 cm sygnowany: część lewa l.d.: WH [monogram wiązany]; część środkowa p.d.: Wlastimil Hofman 1930; część prawa p.d.: WH [monogram wiązany] Na odwrocie autorskie napisy ołówkiem: część lewa: I* tryptyk | Minął wiek złoty; część środkowa: I** „Minął wiek złoty, uczyć się trzeba; część prawa: I* tryptyk | Minął wiek złoty
Verified Artist: Yes
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: MAŁY GRAJEK, LATA 30. XX W.
Tools: tempera, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45,5 x 47 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Z. Stryjeńska
Artist: Carl Ostersetzer
Title: WIŚNIE, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C Ostersetzer | 1902 Na odwrocie napis ołówkiem: Die Kirschen.
Artist: Carl Ostersetzer
Title: SEKRETY, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C Ostersetzer
Artist: Hermann Koch
Title: WINOGRONA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Koch
Artist: Johann Georg Eyers
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI I WINEM, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. G. Eyers. 1873 Na odwrocie u góry, ujęty w prostokątną ramkę, napis tuszem: JOHANN GEORG EYERS | (1832 – 1881) | KASSEL, HOLLÄNDISCHRSTR. 70
Artist: Hans Rudolf Schulze
Title: PEJZAŻ Z WODOSPADEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: HANS · SCHULZE Na odwrocie napis ołówkiem: Frühling [...] | Hans Ru[...] Sch[...] | Berlin W | M[...]str. 33
Artist: Paul Hauptmann
Title: KWIATY POLNE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Hauptmann
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: KWIATY I OWOCE, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Mackiewicz | 1940 – 19[..]
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE RÓŻE W BIAŁYM WAZONIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: A. Karpiński Na odwrocie autorski napis błękitną kredką: „Róże mar[..]lal Niel). ol. | mal. A. Karpiński. - | Kraków | ul. Floriańska 19 [?] – WP
Artist: Emil Lindeman
Title: RÓŻE BIAŁE I CZERWONE, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E Lindeman
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: BUKIET RÓŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Tadeusz Styka
Title: ZŁOTOWŁOSA – PORTRET RENÉE ESTIEN, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: TADÉ. STYKA. Na odwrocie napis atramentem l.d.: Portrait de | Renée Estien 1922
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MUZYKANCKA TRÓJKA, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil | 1938 | Hofman Na odwrocie dwie nalepki: 1. – z wystawy w warszawskiej Zachęcie z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Muzykancka trójka i datą 2 kwietnia 1938; 2. – nalepka z napisem atramentem: szer – wys | 100 x 70 | 38 [... ] (przekreślone) | 27) Muzykancka trójka | Wl. Hofman | Kraków Spadzis[...] Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - Przewodnik 132. Wystawy zborowe Vlastimila Hofmana, Tadeusza Cieślewskiego, Tadeusza Nartowskiego. Kolekcja prac [...], Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, kwiecień-maj 1938, s.4, nr kat.27.
Verified Artist: Yes
Artist: Maksymilian Antoni Piotrowski
Title: WĘDROWNY HANDLARZ, 1840
Year: 1840
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: synowany l.d.: M. Piotrowski 1840 Na odwrocie resztka nalepki z fragmentem nieczytelnego napisu błękitną kredką oraz nalepka z numerem: 61.
Artist: Karl Rohrhirsch
Title: POWÓZ POCZTOWY I WÓZ PRZED DOMEM, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: POWÓZ POCZTOWY, 1937 olej, sklejka, 8,2 x 10,4 cm sygn. p.d.: K. ROHRHIRSCH | MÜNCHEN Na odwrocie p.g. (ołówkiem): B; centralnie okrągły stempel niemieckiego zakładu ramiarskiego August Fiset. Na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2006 roku. WÓZ PRZED DOMEM, 1937 olej, sklejka, 8,3 x 10,5 cm sygn. p.d.: K. ROHRHIRSCH | MÜNCHEN Na odwrocie okrągły stempel niemieckiego zakładu ramiarskiego August Fiset; ponadto napis ołówkiem: K. Rohrhirsch | München 1937. Na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2006 roku.
Artist: Gottfried A.M. Bachem
Title: POPOŁUDNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Bachem Na górnej listwie krosien nalepka z trudnym do odczytania rękopiśmiennym tekstem niemieckim.
Artist: David Adolf Constant Artz
Title: W HOLENDERSKIEJ IZBIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ARTZ.
Artist: Aleksander Aleksandrowicz Kisielew
Title: PRZED BURZĄ, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą l.d.: A Kisielew. 18[..] Obraz po konserwacji.
Artist: Jan Szancenbach
Title: NAD GÓRSKIM JEZIOREM, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szancenbach na odwr., na płótnie nalepka: DESA DZIEŁA SZTUKI I ANTYKI.... Salon Sztuki Nr I w Krakowie
Artist: Ignacy Pieńkowski
Title: PRYMULKI, PRZED KWIETNIEM 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: IPieńkowski Na odwrocie napis czerwoną kredką: N. 197. Ponadto dwie nalepki wystawowe: - 1. z wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty; z nazwiskiem artysty, tytułem Prymule, określeniem techniki (olej) i datą przyjęcia obrazu na wystawę 29. IV 1923; - 2. z wystawy w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu; z nazwiskiem artysty, tytułem obrazu Kwiaty II. Primule i określeniem techniki (olej).
Artist: Władysław Ślewiński
Title: WIDOK NA ZATOKĘ, OK. 1911
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26,6 x 26,63 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: WŚlewiński Obraz posiada ekspertyzę p. prof. dr hab. Władysławy Jaworskiej (z 1993 r.), która datuje go na okres około roku 1911, podkreślając, że „na tle prawie wyłącznego olejnego malarstwa Ślewińskiego Pejzaż morski z zatoką i półwyspem należy do nielicznych wyjątków wykonanych przez artystę w technice pastelowej”. Autorstwo Ślewińskiego potwierdza też ekspertyza p. Zofii Nowak, kustosza Muzeum Narodowego w Warszawie (z 1992 r.). Obraz był pokazywany na wystawach Kolekcji Pakoskiej w Muzeum Okręgowym w Toruniu (VIII – X 2000), w Muzeum w Grudziądzu (I – III 2001), Muzeum Szlachty Mazowieckiej w Ciechanowie (II – IX 2001) oraz w Muzeum Narodowym w Gdańsku (IX 2001 – I 2002). Obraz opisany i reprodukowany: - Kolekcja Pakoska. Wokół krakowskiej „Sztuki”. Katalog wystawy. [oprac. A. Kroplewska-Gajewska], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Ratusz Staromiejski, sierpień-październik 2000, s. 150, il. na s. 151.
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ołówkiem p.d.: Olga Boznańska na odwrocie nalepka z autorskim (?) napisem atramentem: Portrait | L’homme blond | Olga Boznańska
Artist: Zygmunt Menkes
Title: CIEMNOWŁOSA, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Z Menkes | 917. Na odwrocie płótna autorski napis farbą: Studjum z modela | Z. Menkes pinx. 1917 | Lwów Na krosnach stemple: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW. Ponadto stemple: Skład ram i papieru | R. ALEKSANDROWICZ | Kraków. Basztowa 12. Nalepka (z tekstem pisanym na maszynie) z trzema zwrotkami wiersza zaczynającego się od słów: „Czarnolica zalotnica....”. Młodzieńcza praca Zygmunta Menkesa, interesujące pracowniane studium modelki malowane w roku 1917 podczas nauki u Kazimierza Sichulskiego w lwowskiej Szkole Przemysłu Artystycznego, gdzie artysta rozpoczynał swą edukację malarską.
Artist: Joachim Weingart
Title: KWIATY, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: WEINGART
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z LAMPĄ, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes na odwrocie na płótnie prostokątna pieczątka z napisem: part... | gallery na blejtramie uszkodzona nalepka z tekstem: From the Galleries of | Associated American Artists | 711 Fifth Avenue New York 22. N.Y. | Zygmunt Menkes... | $ 1400 oraz dwie podłużne pieczątki
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA Z KWIATEM WE WŁOSACH, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Menkes na blejtramie napis: Stasia M oraz fragment nalepki
Artist: Henryk Epstein
Title: PEJZAŻ W ZIELENI, LATA 30. XX W.
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42,5 x 56,5 cm (w świetle passe-partou); sygnowana l.d.: H. Epstein
Artist: Jan Cybis
Title: MIASTO ZIMĄ, 1939-1943
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jan Cybis Autorstwo obrazu zostalo potwierdzone przez syna artysty, dr. arch. Jacka Cybisa.
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PRYMULKA NA TLE OKNA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Muter na odwrocie kompozycja pozioma: WIDOK MIASTECZKA Zobacz kompozycję z tyłu obrazu
Artist: Tadeusz Makowski
Title: KOŚCIÓŁ W NORMANDII, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tadé Makowski Na odwrocie płótna napis autorski: Tadé Makowski | Eglise. | Paris Powstanie obrazu można powiązać z wakacyjnymi wyjazdami Makowskiego do miejscowości Breuilpont w Normandii – 120 km od Paryża, a jako datę jego namalowania przyjąć można rok 1926. Obraz opisany w: - W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość, Wrocław 1964, s. 347, nr kat. 421.
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: FIKUS W DONICY, 1970 -1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: NACHT SAMBORSKI Motyw liści fikusa w donicy, w wazonie czy dzbanie był przez całe lata wielokrotnie przez artystę podejmowany i stał się niejako znakiem jego twórczości.
Title: KONIE ZATRZYMYWANE PRZEZ STAJENNYCH, XIX W
Description: IInformacje o dziele: ZBIEGŁE KONIE ZATRZYMYWANE PRZEZ STAJENNYCH, XIX w. brąz patynowany, wys. 39 cm Grupy są redukcjami słynnych dwóch rzeźb marmurowych Zbiegłych koni zatrzymywanych przez stajennych, wykonanych w latach 1743-1745 przez Gauillaume I Coustou (1677-1746), przeznaczonych do podparyskiej rezydencji królewskiej w Marly, stąd zwane są Koniami z Marly. W okresie Rewolucji przeniesione zostały na plac Concorde w Paryżu, a w 1984 zastąpiono je odlewami cementowymi, zaś oryginały przekazano do Luwru.
Artist: Heinz Muller
Title: PARA POPIERSI: DIANA I JUSTICIA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 24,5 i 24 cm; sygnowane: H.Müller
Title: KOSZ, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, wkład metalowy, waga srebra 700 g Niemcy Kosz wsparty na czterech nóżkach. Powierzchnia dekorowana ażurami, girlandami i liśćmi laurowymi. Wkład mosiężny, oryginalny.
Title: PARA KARAFEK, LATA 20. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, szkło kryształowe, Niemcy Kryształ rżnięty. Okucia i rączki srebrne, gładkie. Stan zachowania - bardzo dobry.
Title: WAZON, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: szkło, srebro, próba 925, Niemcy, Schwabische Gmünd, Emil Hermann Wazon szklany, owoidalny, ze szlifowanymi spiralnymi kanelami. Wylew z gładkim okuciem srebrnym.
Title: DZBAN, PO 1920
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Dzban do napojów z szerokim wylewem. Kryształ rżnięty. Pokrywa srebrna, gładka, na zawiasie. Bardzo dobry stan zachowania.
Title: PATERA, 1929
Year: 1929
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, średnica 29 cm, waga 665 g Niemcy, Hanau, firma Wilhelm Weinranck Patera kolista, z ażurowym brzegiem, w którym wmontowane cztery medale i cztery rezerwy z wyobrażeniami statków. W lustrze grawerowana data: 1899 - 1 April - 1929.
Title: KOSZ, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło, waga 235 g Niemcy Kosz owalny, na czterech nóżkach, z uchwytem na zawiasie. Azurowy, z motywem girlandy laurowej; wewnątrz oryginalny wkład szklany.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW PIĘCIORAMIENNYCH, OK.1935
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, Niemcy Świeczniki na owalnych podstawach; każdy posiada pięć skręconych ramion zakończonych talerzykowatymi profitkami.
Title: PARA SOSJEREK, 1908
Year: 1908
Description: IInformacje o dziele: srebro, waga 875 g Dania, Kopenhaga, A.Dragsted Na owalnych podstawach ośmiolistnych, owalne, z dwoma wylewami; wnętrza złocone.
Title: TACA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, waga 1 200 g Niemcy, złotnik W. L. H. Taca owalna, z brzegiem lekko wzniesionym, dekorowanym ukośnymi puklami; z dwoma uchami.
Title: PARA LICHTARZY, OK. 1860
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 13, waga 650 g; Niemcy Lichtarze wsparte na prostokątnych, nieregularnych podstawach. Trzony kanelowane. Dekoracja: kanelowania, guzy i elementy roślinne.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, waga 3 140 g; Bruksela, firma Wolfers, Sprzedawca N.Krischer Komplet składa się z tacy (dł. 44 cm), dzbanka do kawy (wys. 22,5 cm), czajnika (wys. 16 cm), cukiernicy (wys. 13,5 cm) i mlecznika (wys. 9 cm). Powierzchnia naczyń dekorowana girlandami. Zwieńczenia pokrywek zdobione uchwytami w formie szyszek pinii. Wnętrza cukiernicy i mlecznika złocone. Taca owalna z brzegami dekorowanymi girlandą z liści lauru.
Title: TACA, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: 49,2 x 31 cm, waga 1 245 g; Niemcy, Hanau, Wilhelm Weinranck Taca prostokątna, z dwoma uchami, dekorowana ornamentem neoklasycystycznym. W lustrze monogram wiązany BFA.
Title: TACA, POCZąTEK XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 835, długość 57,5 cm, waga 2 525 g Belgia, Bruksela, Delheid Fréres Niezwykle dekoracyjna prostokątna taca z dwoma uchami. Brzegi rocaillowe z dekoracją roślinną. Ucha ozdobne, powierzchnia tacy gładka.
Title: PATERA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, próba 800, długość 36 cm, waga 425 g Niemcy Neorokokowa patera wsparta na czterech ozdobnych nóżkach. Powierzchnia dekorowana rocaillami i ornamentami roślinnymi.
Title: CUKIERNICA, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, wys. , waga 355 g Niemcy Prostopadłościenna, na czterech nóżkach, na powierzchni dekoracja imitująca plecionkę.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, 1920
Year: 1920
Description: IInformacje o dziele: waga srebra 130 g Anglia, Birmingham Komplet składa się z odkrytej solniczki z łyżeczką, pieprzniczki w formie flakonika i musztardniczki z pokrywką i łyżeczką. Całość w oryginalnym etui.
Title: PUZDERKO TOALETOWE, 1788
Year: 1788
Description: IInformacje o dziele: srebro, częściowo złocone, średnica 7,8 cm, waga 205 g Warszawa, Marcin Holke Praca Marcina Holke, jednego z najwybitniejszych złotników warszawskich drugiej połowy XVIII w. (czynny od 1765, zmarł przed 1791). Puszka kolista, gładka, z nakładaną pokrywą, na której grawerowany monogram AD. Wnętrze złocone.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: PARA ŚWIECZNIKÓW TRÓJRAMIENNYCH, ok. poł. XIX w. srebro, próba 11, waga 1 335 g Niemcy, Dessau, złotnik F. Hun Para świeczników na kolistych stopach, z trójświecowymi koronami, dekorowanymi elementami roślinnymi.
Title: PATERA, LATA 20. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło, próba 800, średnica 27 cm, waga srebra 900 g Niemcy Patera półkolista, dekorowana owalnymi puklami, na kolistej stopie. Wewnątrz szklany wkład ze szlifowanym, wielolistnym brzegiem.