Artist: Henryk Stażewski
Title: KOBIETA Z DZIECKIEM I PSEM, OK. 1946-48
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Stażewski
Artist: Marian Bogusz
Title: KOMPOZYCJA, 1959
Year: 1959
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, akwarela, papier kremowoszary, 20 x 29 cm (w świetle passe-partout) sygn. czarną kredką l.d.: mbogusz 59 dedykacja tuszem p.d.: Pani i Panu | Leibaum [?] | na pamiątkę | pobytu w Warszawie | mbogusz | 10. sierp’59
Artist: Marian Bogusz
Title: KOMPOZYCJA, 1957
Year: 1957
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 44,3 x 67,6 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: mbogusz 57 Obraz jest oprawiony.
Artist: Teresa Rudowicz
Title: ABSTRAKCJA INFORMEL, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną kredką na odwr. na nalepce p.d.: Teresa Rudowicz | Kraków. 1958 r.
Artist: Alfred Lenica
Title: UZBROJONY W JEDNO SKRZYDłO, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: lenica na odwrocie, na płótnie napis: 54 x 73 | A. LENICA | WARSZAWA | 1970 | „Uzbrojony w jedno skrzydło” 1
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KOMPOZYCJA, 1971
Year: 1971
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 55 x 74,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany tuszem śr.d.: Zbigniew Makowski fecit 1971
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: MARTWA NATURA Z RYBAMI
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: K. OSTROWSKI na odwr., na blejtramie napis: K. OSTROWSKI „MARTWA NATURA Z RYBAMI” ACRYL 70/100
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: NOC WESELNA, Z CYKLU „EROTYKI“, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: KAJETAN SOSNOWSKI | „NOC WESELNA” | z cyklu EROTYKI | olej – 72 x 56 – 1957
Artist: Marian Konarski
Title: TRAGIZM, 1931
Year: 1931
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier kremowy, 69 x 47,4 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.g.: Marjan Konarski, p.g.: 26.XII. 1931 na odwr. oprawy l.g. naklejona kserokopia ze stemplem Wydziału Ochrony Zabytków (zgoda na wywóz) i nalepką autorską: 14.) Marian Konarski | „TRAGIZM” | ołówek 1931 70 x 50
Artist: Marek Oberlander
Title: MARTWA NATURA Z żółTYM WIADREM I CEBULAMI, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis: M. OBERLÄNDER | 1963 Autentyczność obrazu potwierdzona przez żonę artysty, panią Halinę Oberländer. Martwa natura nawiązuje do prac artysty z połowy lat 50-tych, powstałych w czasie głośnej wystawy młodej plastyki w warszawskim Arsenale. Wówczas wiodącym wątkiem tematycznym jego obrazów były ascetyczne, proste wnętrza i przedmioty a także powtarzany wielokrotnie motyw rozrzuconych cebul. Był to świadomy przekaz artystyczny ówczesnej biednej i szarej codzienności.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Berdyszak
Title: MARTWA NATURA, 1953
Year: 1953
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis: Berdysz... Martwa natura jest wczesnym obrazem artysty namalowanym podczas studiów na poznańskiej uczelni i jest jedną z nielicznych zachowany prac z tamtego okresu. Pokazuje zarówno znakomitą umiejętność posługiwania się paletą barwną, jak i konstruowania obrazu. Autentyczność obrazu potwierdzona została przez artystę.
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA, 1966
Year: 1966
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kobzdej na odwrocie napis: Aleksander | Kobzdej | 66.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: BENEDICTUS..., 1959
Year: 1959
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,5 x 35,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. czarną kredką p.d.: Z Makowski | 59
Artist: Maria Stangret
Title: ABSTRAKCJA INFORMEL, 1959
Year: 1959
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: cardboard, sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: Maria Stangret | Kraków 1959 r na odwr. blachy czarnym flam. l.g.: 34
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: TRZY POSTACIE NA PLAżY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. OSTROWSKI
Artist: Roman Opałka
Title: STUDIUM DOTYKOWE, 1958
Year: 1958
Tools: ink
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 106,3 x 36,3 cm (w świetle ramy) na odwr. wycięte okienko ukazujące okrągłą pieczęć Fundacji Opalka z potwierdzeniem autorstwa
Artist: Jan Lebenstein
Title: SAUTERELLE, 1970
Year: 1970
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 55 x 45,4 cm (kompozycja w owalu) sygnowany wzdłuż dolnej krawędzi: LEBENSTEIN 70 na odwrocie, na płótnie napis: Lebenstein | „Sauterelle” | 1970; na blejtramie nalepka: CENTRALNE BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH – ZACHĘTA | Warszawa, Plac Małachowskiego 3 | wł. H. Patkowska Rok 1962 | Autor J. Lebenstein kat. 35 | Tytuł Sauterelle; oraz owalna pieczątka
Artist: Władysław Strzemiński
Title: SZKIC DO KOMP. Z CYKLU „WOJNA DOMOM
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 27 x 37,8 cm (w świetle passe-partout) na odwr. nalepka Galerii Program z tytułem: Z cyklu – Wojna domom 1941 r. | ołówek, papier 27,5 x 38,5 cm Praca reprodukowana i opisana w kat.: - Władysław Strzemiński 1893-1952. W setną rocznicę urodzin, Muzeum Sztuki, Łódź 1993, s. 223, kat. VI. 22, il. (jako własność prywatna).
Artist: Jonasz Stern
Title: BEZ TYTUłU, OK. 1950
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. oprawy d. wycięte okienko ukazujące napis: Jonasz Stern, akwarela, bez tytułu | ok. 1950 – z pracowni artysty. | Stwierdzam autentyczność | Barbara Jaroszyńska-Stern | Kraków, 3 styczeń 2003
Artist: Bogusław Szwacz
Title: BEZ TYTUłU, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: *Szwacz***1969*
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KOMPOZYCJA, XI 1966
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, pędzel, lawowanie, papier krem. czerpany, sygn. na obrzeżu koła w centrum kompozycji: ZBIGNIEWMAKOWSKIFUITHIC.XI.1966. WARSZAWA
Artist: Maria Stangret
Title: 16, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 93,5 x 65 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: M Stangret 1960, w l.g. rodu do góry nogami: 16, na odwr. śr.: 16 tektura
Artist: Igor Mitoraj
Title: TORS
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. całości 48 cm sygn. p.d.: MITORAJ, na odwr. śr. d. punca: C 545/1000 HC
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1986
Year: 1986
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płycie napis: 1986 | H. Stażewski; na listwie: DEP. 771
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA NR 61, 1976
Year: 1976
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis: nr. 61 | 1976 | H. Stażewski Obraz był wystawiany: - Galeria Wanda Dunikowski, 1990, Kolonia, Niemcy. Reprodukowany i wzmiankowany: - Flash Art Polish Edition nr 1, 1990; Bożena Kowalska, Henryk Stażewski, s. 88, il.; - Kölner Stadt-Anzeiger, nr 124/15, 29 maja 1990; Horst Richter, Konstruktivist aus Polen – Stazewskis Strukturen.
Artist: Marian Bogusz
Title: OBRAZ X, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płycie napis: + MARIAN BOGUSZ – WARSZAWA | „B- X” – ALUM + AKRIL | 0 - 80 x 0 - 60 – 1977 mbog 77 oraz podłużna pieczątka: MKZ 1 | przedmiot nie podlega | zakazowi wywozu za granicę. Obraz wystawiany lub opisany: - Galerie am Markusberg, Trewir, Niemcy, X – XI 1977; - Muzeum Narodowe Poznań, Wystawa monograficzna „Marian Bogusz 1920-1980” Poznań 1982, kat. s. 178, poz. 318.
Artist: Bogusław Szwacz
Title: ARS – HORMEGRAM NO 4 (KOSMICZNY), 1978-1980
Tools: tempera, acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: B. SZWACZ 1980 na odwrocie, na płótnie nalepka: OSIEKI ‘78 | XVI SPOTKANIE ARTYSTÓW, NAUKOWCÓW I TEORETYKÓW SZTUKI | AUTOR Bogusław SZWACZ | TYTUŁ ARS – HORMEGRAM No 4 (KOSMICZN | FORMAT 92 x 60 cm | TECHNIKA Temp. akryl. olej. | ADRES WARSZAWA. 00.218. ul. Kościelna | 8A m 11, oraz podłużna pieczątka; na wewnętrznych listwach blejtramu: BOGUSŁAW SZWACZ * 1978 * WARSZAWA. | O. D. K - OSIEKI * 76.003 * SUCHA KOSZALIŃSKA * ARS – HORME * | OSIEKI * ARS – HORMEGRAM N: 4 . 1978 * SZWACZ WARSZAWA * | B. SZWACZ * 1978 * WARSZAWA * 00-218 * KOŚCIELNA * 8 A m 11
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: BEZ TYTUłU, 1975
Year: 1975
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 30 x 44 cm (w świetle passe-partout) na odwr. pleców sygn. niebieskim dłg. l.g.: Kazimierz Mikulski | Kraków 1975 p.g.: cena 28.000 zł | (700 dol)
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: BEZ TYTUłU, 1974
Year: 1974
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,9 x 44 cm (w świetle passe-partout) na odwr. pleców sygn. niebieskim dłg. l.g.: Kazimierz Mikulski | Kraków 1974 p.g.: cena 28.000 zł | (700 dol.)
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d.: Jan Tarasin 83 na odwrocie, na płótnie napis: JAN TARASIN | SYTUACJA 1983, oraz podłużna pieczątka, pod nią numer: WZ III – 2635 / 85 (oraz nieczytelny podpis w nawiasie); na blejtramie napis: DEP. 10/85
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BóL, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: „BÓL” 75. | Maz.; A Maz. oraz nalepka: BÓL | (Alfons Mazurkiewicz 1922 – 1975) | pł. ol. 135 x 138,5 rok 1975 | wg biegł. 135 x 48,5 | nr muzeum 288 | nr rodz. 166 | nr biegł. 121 | wł. A. C. Mazurkiewicz na blejtramie napis: 166 (w kwadracie) Góra | A. Mazurkiewicz oraz nalepka informacyjna BWA we Wrocławiu. Obraz Ból jest jedną z ostatnich prac artysty, powstałych w roku jego śmierci. Obraz wystawiany i opisany w: - Galeria Sztuki Współczesnej Awangarda, BWA Wrocław, grudzień 1976 - styczeń 1977, kat.: wstęp Mariusz Hermansdorfer, poz. 288.
Artist: Stefan Gierowski
Title: ABSTRAKCJA, 1992
Year: 1992
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.g. nalepka: Art Cologne Internationaler Kunstmarkt 11.- 19. Nov. 1995, p.g. nalepka Galerie Ucher w Kolonii z danymi katalogowymi pracy
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: POPIERSIE KOBIETY
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 46, 4 x 37,4 cm (w świetle oprawy)
Artist: Jan Berdyszak
Title: OBSZAR KONCENTRUJąCY XVIII, 1976-1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis: OBSZAR KONCENTRUJĄCY XVIII |(po lewej) JAN | BER | DYSZ | AK; (po prawej) AKRYLIC | 1976 | 1977
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1983
Year: 1983
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis : 1983 | H. Stażewski Obraz był wystawiany: - Galeria Wanda Dunikowski, 1990, Kolonia, Niemcy. Wzmiankowany: - Flash Art Polish Edition nr 1, 1990; Bożena Kowalska, Henryk Stażewski, s. 88, il.; - Kölner Stadt-Anzeiger, nr 124/15, 29 maja 1990; Horst Richter, Konstruktivist aus Polen – Stazewskis Strukturen.
Artist: Marian Bogusz
Title: OBRAZ B-VII, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płycie napis: MARIAN BOGUSZ – WARSZAWA | „B-VII” – ALUMINIUM + AKRIL | 0.60 x 0.80 – 1977 mbogusz. obok pionowa strzałka oraz pozioma pieczątka zezwalająca na wywóz obrazu za granicę. Od połowy lat 70. XX w. Marian Bogusz był szczególnie pochłonięty zagadnieniem wzajemnych relacji światła i przestrzeni na płaszczyźnie obrazu. Malował wówczas przeważnie na blasze aluminiowej, która z racji swoistych właściwości pogłebiała efekt refleksów świetlnych. W kompozycjach tych osiągnał artysta największą równowagę i prostotę konstrukcji dzieła. (por. poz. 27) Obraz wystawiany lub opisany: - Galerie am Markusberg, Trewir, Niemcy, X – XI 1977; - Marian Bogusz 1920-1980, Wystawa monograficzna (katalog), MN Poznań 1982, s.178, poz. 315.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: RóżA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p. d.: Dominik
Artist: Aleksandra Jachtoma
Title: SOLARI „K”, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. JACHTOMA 73 na odwrocie, na płótnie napis: ALEKSANDRA JACHTOMA | SOLARI | „K” oraz podłużna pieczątka Urzędu Konserwatorskiego.
Artist: Bolesław Utkin
Title: KOMPOZYCJA I, LATA 70. XX W.
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. UTKIN
Artist: Bolesław Utkin
Title: KOMPOZYCJA II, LATA 70. XX W.
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. UTKIN
Artist: Maria Anto
Title: IDZIE, A KOLORY Są DLA JERZYKA, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d.: Maria Anto na odwrocie, na płótnie napis: Marta Anto 1976 | 669, oraz podłużna pieczątka; na blejtramie napis: MARIA ANTO 1976 „IDZIE, A KOLORY SĄ DLA JERZYKA” 80 x 100
Artist: Jan Berdyszak
Title: BEZ TYTUłU, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: 1987 | JAN | BER | DYSZ | AK
Artist: Henryk Stażewski
Title: AUTOPORTRET Z PAPIEROSEM, 1948
Year: 1948
Tools: feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: H. Stażewski / 1948, na odwr. oprawy pośr. nalepka z szarej folii z napisem białą farbą: AUTOPORTRET, 1948, SKLEJKA, PŁÓTNO / WŁ. PRYWATNA, l.g. niewyraźny napis oł.: Z. Slipko [Supko ?]
Artist: Marian Bogusz
Title: PORTRET, 1955-56
Tools: tempera
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie nalepki: 1. BOGUSZ MARIAN | „PORTRET” | TEMPERA – 87 x 55 2. Centralne Biuro Wystaw Artystycznych | Warszawa, Pl. Małachowskiego 3 | l. p....917 | autor Bogusz Marian | technika: temp.. | format 87 x 55 | tytuł dzieła Portret 3. Rodzina | M. Bogusz Obraz ze zbiorów rodzinnych; przedstawia żonę artysty.
Artist: Andrzej Wróblewski
Title: DZIECKO Z WYCIąGNIęTYMI RęKAMI (KITEK), 1955
Year: 1955
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz opisany i reprodukowany w monografii: - Andrzej Wróblewski, [wyd.] Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Muzeum Narodowe w Krakowie, Fundacja Instytut Promocji Sztuki, Warszawa 1998, s. 120, poz. 156a, il. kol.
Artist: Jan Berdyszak
Title: INTEGRACJA V, 1971
Year: 1971
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 64 x 33,5 cm (w świetle ramy) sygnowany oł. l.g.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1971 | RYSUNEK INTEGR. V. | pastel jap. i tusz
Artist: Jacek Waltoś
Title: Z CYKLU „POMIęDZY NAMI - KRES”, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: waltoś 78 na odwrocie, na blejtramie częściowo uszkodzona nalepka informacyjna
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA Z ZIELONYM KOłEM, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na wewnętrznej, dolnej listwie oprawy napis ołówkiem: M. Janikowski 66
Artist: Kajetan Sosnowski
Title: ZADUSZKI, 1982
Year: 1982
Tools: paint
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną kredką p.d.: october 1982 Kajetan Praca jest oprawiona.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET MężCZYZNY, 1955
Year: 1955
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i dat. na odwr.: Jerzy Nowosielski Praca reprodukowana i opisana w kat.: - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 713, kat. 221, il. b. s. 140.
Artist: Jacek Waltoś
Title: Z CYKLU „POMIęDZY NAMI–KRES” XI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: waltoś 79 na odwrocie, na blejtramie nalepka informacyjna, obok: XIV
Artist: Juliusz Joniak
Title: PEJZAż HISZPAńSKI, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Joniak 87 na odwr., na płótnie napis: JULIUSZ JONIAK | „PEJZAŻ HISZPAŃSKI ‘87” | 81 x 100 | 1987; oraz podłużna pieczątka z napisem poniżej: OZ. III 87/88 r
Artist: Edward Dwurnik
Title: KRASNYSTAW, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. DWURNIK | 1989 | (ukośnie) KRASNYSTAW na odwrocie, na płótnie: 1989 | E. DWURNIK | KRASNYSTAW | NR: IX (w ramce) – 377 | 1314 (w ramce)
Artist: Aleksander Roszkowski
Title: POSTAć BEZ GłOWY, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis: ALEKSANDER ROSZKOWSKI | „POSTAĆ BEZ GŁOWY” 1987. | 411 (w kołku) | 00-759 WARSZAWA | LĄDOWA 1/3 m 14 | POLAND; na blejtramie nalepka: David Anderson Gallery | title: Figure | artist: Aleksander Roszkowski | ...id: 20039... Obraz wystawiany: - The Expressive Struggle. Fourteen Contemporary Polish Artist, Everson Museum of Art of Syracuse, Syracuse, New York, USA, 2 marca – 1 kwietnia 1990; - The Polish Museum of America – Chicago, 12 kwietnia – 31 kwietnia 1990; kat. s. 10-11, il. Artysta interesuje się przede wszystkim sylwetką ludzką, ukazaną często fragmentarycznie w niebanalnych, ekspresyjnych pozach. Samotne postacie wypełniają tajemniczą, nie do końca określoną przestrzeń wzmagając dramaturgię i symbolikę obrazu.
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: SążNISTA MYśL, 1980-1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: FRANCISZEK MAŚLUSZCZAK | 1980/1981. na odwrocie, na płótnie napis: Franciszek Maśluszczak | 02-780 Warszawa | UL. Służby Polsce 7/46 | 1980/1981 | tytuł: SĄŻNISTA | MYŚL | OLEJ | 33 x 24 cm. | 224.; na blejtramie nalepka zakładu stolarskiego
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: DZISIEJSZY DZIEń, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: FRANCISZEK MAŚLUSZCZAK 1981. na odwrocie, na płótnie napis: 1981 | FRANCISZEK | MAŚLUSZCZAK | 02-784 WARSZAWA | UL. SŁUŻBY | POLSCE 7/46 | TYTUŁ: DZISIEJSZY | DZIEŃ | Olej 33 x 24 cm.| 230.; na blejtramie nalepka zakładu stolarskiego oraz poniżej podłużna pieczątka
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: MODLITWA O SPOKóJ, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż lewej krawędzi: 1982 | F. MAŚLUSZCZAK. na odwr., na płótnie napis: FRANCISZEK | MAŚLUSZCZAK | 1982 | olej | tytuł: MODLITWA | O SPOKÓJ | 33 x 24 cm. | 290.; na blejtramie nalepka zakładu stolarskiego oraz podłużna pieczątka.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: OKNO
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: T. Kantor, czarnym pastelem p.d.: LA FENETRE
Artist: Igor Mitoraj
Title: TORS
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. d.: MITORAJ, na odwr. d. punca: H.C. | A 229/1000
Artist: Erna Rosenstein
Title: CHCę DO GóRY, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Rosenstein; l.d.: 1996 na odwrocie, na płótnie: E. Rosenstein; na blejtramie napis: „CHCĘ DO GÓRY” | 41 x 27,3 | 311 ( w kołku) oraz podłużna pieczątka W połowie lat 90-tych Erna Rosenstein tworzyła zespół oryginalnych collage, w których wykorzystywała znalezione drobne przedmioty a także odpadki walające się po domu. Były to m.in. opakowania po czekoladkach, kolorowe ilustracje z gazet, sznurki i materiały biurowe. Te kameralne, bardzo intymne prace były osobistym zapisem chwilowych emocji artystki. Otaczały ją w pracowni i zaledwie kilka z nich było pokazywanych publicznie. Mimo, że należą do ostatniego okresu jej twórczości, utrzymują się w ogólnej poetyce i symbolice artystycznej drogi tej wybitnej malarki.
Artist: Jan Sawka
Title: BOOK # 9, 1991
Year: 1991
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage (zeszyt papierowy utwardzony), płótno, rama drewn sygnatura oł. w formie pieczęci p.d.: JAN | SAWKA | 1991 | BOOK # 9
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUłU
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,5 x 41 cm (w świetle passe-partout) sygnatura wydrapana w farbie p.d.: Lenica na odwr. oprawy l.d. nalepka Galerii Forma & Colour z 2002 r.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT Z PEJZAżEM, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis: JERZY NOWOSIELSKI 1995 oraz nalepka z cyfrą 15
Artist: Ryszard Winiarski
Title: SZCZęśCIE W GRZE (CHANCE IN GAME), 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis autorski: chance in game | winiarski ‘90 oraz dwie podłużne pieczątki
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ DCLX, OK. 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na płótnie napis autorski: S. Gierowski | Ob. DCLX; oraz podłużna pieczątka
Artist: Teresa Pągowska
Title: FORT BOYARD II, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: TP [monogram wiązany] 95; na odwr. blejtramu l. g.: FORT BOYARD II TERESA PĄGOWSKA / 1995 140 x 130 cm, p. g.: FN
Artist: Zbigniew Nowosadzki
Title: ŻONA LOTA II, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr., na pł. napis: ZBIGNIEW 2003 | NOWOSADZKI | ŻONA LOTA II | ZN 03 (w kółku)
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Tarasin 95 na odwrocie, na płótnie napis: JAN TARASIN 95 | „ PRZEDMIOTY” oraz podłużna pieczątka Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na blejtramie nalepka zakładu stolarskiego. Prezentowany obraz jest przykładem mistrzowskiego łączenia elementów kolorystycznych z graficznym układem form. Poprzez kompozycje znaków Tarasin przekazuje własną koncepcję widzenia rzeczywistości. Tymi znakami buduje świat pełen tajemnic i metafizyki. Poziomy układ drgających, falujących linii prowadzi widza poza płaszczyznę płótna a często nieokreślone do końca przedmioty – barwne plamy - nawiązują do impulsów czerpanych z natury.
Artist: Alicja Wahl
Title: KOBIETA W FOTELU, 1994
Year: 1994
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 52 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: A. WAHL 1994
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: AKT, OK. 1990
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. oprawy p.d. wycięte okienko ukazujące napis: Rysunek, papier – tusz, 30 x 24 cm | nie sygnowany, pocz. l. ’90-tych | Potwierdzam AUTORSTWO KAZIMIERZA MIKULSKIEGO | AMikulska | Kraków, 29. XI. 2004
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJE III, 1992
Year: 1992
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: JTarasin 92 na odwr. oprawy napis oł. p.d.: Jan Tarasin | 1992 | „Sytuacje III”
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUłU, 2003
Year: 2003
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,5 x 69 cm (w świetle passe-partout); sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 2003
Artist: Grzegorz Stachańczyk
Title: Z CYKLU „DRZEWO żYWOTA”, 1993
Year: 1993
Tools: gouache, pen
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. l.d.: Grzegorz Stachańczyk 1993
Artist: Edward Dwurnik
Title: GDAńSK, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 2002 E. DWURNIK na odwrocie, na płótnie napis: 2002 | E. DWURNIK | „GDAŃSK“ |; (w ramkach) IX - 1123 | 2844; na blejtramie napisy: GDAŃSK (ORLEN) oraz powtórzone numery Obraz reprodukowany w: - Edward Dwurnik, E. Dwurnik 2002 Miasta, (teksty - Bogusław Deptuła), wyd. BPiM FILMAR dla PKN Orlen S.A., 2002, il. barwna b.n. PKN ORLEN jest patronem Dziecięcego Centrum Oparzeń w Krakowie Prokocimiu, które wykonuje skomplikowane operacje ratujące życie i zdrowie dzieci, które uległy wypadkom. Koncern w 2005 roku przekazał na rzecz Centrum 222.000 zł, z których sfinansowano zakup nowoczesnego wyposażenia sali operacyjnej. PKN ORLEN wystawia na aukcję obraz Edwarda Dwurnika pt. „Gdańsk”. Całkowity dochód z jego sprzedaży przekazany zostanie Centrum w celu zakupu integry – biomateriału umożliwiającego zrekonstruowanie spalonej skóry. Metr kwadratowy preparatu kosztuje 260-290 tys. złotych.
Artist: Jan Tarasin
Title: SIEDEM WąTKóW, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Tarasin | 93 na odwrocie, na płótnie napis: JAN TARASIN 1993 | SIEDEM WĄTKÓW na blejtramie nalepki: Galerie Ucher z Kolonii oraz ART HAMBURG INTERNATIONALE MESSE | OSTEUROPÄISCHER KURST | 9. – 12. DEZEMBER 1993 | TÄGL. 11 – 19 UHR.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: DRZEWO Z PAMIęCI, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fogtt 03 na odwrocie, na płótnie napis: drzewo z pamięci | Andrzej S. Fogtt | 2003 | olej
Artist: Edward Dwurnik
Title: SIEDLCE, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1990 E. DWURNIK., l.d.: SIEDLCE na odwr., na płótnie, po prawej napis: 1990 | E. DWURNIK | NR: IX.442 | 1420 (w ramce); po lewej: SIEDLCE (w owalu).
Artist: Oleg Kulik
Title: ZWIERZęCA KAMASUTRA, 2000
Year: 2000
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tapeta (druk barwny, papier impregnowany), naklejony na płytę pilśniową, twardą, 179 x 146 cm (w św. ramy) sygn. czarnym flamastrem p.śr.: 2/8 | Oleg Kulik | 2000 Fragment instalacji „Family of the Future” z wystawy „Kulik w Warszawie. Rodzina przyszłości. Gołębnik”, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 22 I – 27 II 2000 – tapeta pierwotnie była naklejona na ściany domu dla człowieka i psa; następnie podzielona na części i spreparowana w formie 8 obrazów (patrz: http://csw.art.pl/new/2000/kulik.html).
Artist: Anna Trochim
Title: DO NIKąD, 2000-2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: Anna Alicja Trochim | 2000 / 2004| „DO NIKĄD” na górnej listwie: 4 19. II DO NIKĄD 2004 100 x 89
Artist: Anna Trochim
Title: HUśTAWKA NASTROJóW, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na pł. napis: Anna Alicja Trochim |1998.|„Huśtawka nastrojów“
Artist: Marian Michalik
Title: MARTWA NATURA W PEJZAżU, 1996
Year: 1996
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 60 x 90 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: M : Michalik : 96 :
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUłU, 1993
Year: 1993
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Jan Tarasin 93 na odwr. l.g. oł. tytuł nie odnoszący się do pracy
Artist: Jerzy Kałucki
Title: FLAżELOT, 2004
Year: 2004
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: „FLAŻELOT” na blejtramie napis: Jerzy Kałucki 2004 Zagadnienie przestrzeni na płaszczyźnie płótna a także samo doznanie przestrzeni poza obrazem od lat stanowi dla artysty inspirację twórczości i rozważań teoretycznych. Stosuje język geometrii, którym perfekcyjne rozwiązuje zagadnienia konstrukcji. Starannie nakładając cienką warstwę jednorodnej w kolorze farby, kreśląc łuki, kręgi i linie proponuje nowe odczucie rzeczywistości. Należy do najwybitniejszych przedstawicieli tego kierunku w sztuce.
Artist: Zofia Wolska
Title: RYCERZ
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. l.g.: ZW wewnątrz podstawy nalepka z plastra lekarskiego z napisem: 9. „RYCERZ” | ZOFIA | WOLSKA-ŁODZIANA
Artist: Rafał Bujnowski
Title: BAMBUS, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: BUJNOWSKI / 2005 Prezentowany obraz sprawia wrażenie łączenia elementów malarstwa z czarno-białą fotografią, a jego nastrój i symbolika prowadzi widza na granicę świata przedmiotów realnych i metafory.
Artist: Igor Mitoraj
Title: BEZ TYTUłU
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ
Artist: Juliusz Joniak
Title: MARTWA NATURA Z CZARNą DRAPERIą, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Joniak 91 na odwr., na płótnie napis: JULIUSZ JONIAK | „MARTWA NATURA Z CZARNĄ DRAPERIĄ ‘91” | 54 x 65 | 1991
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: FORMA ANTROPOMORFICZNA
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jan Lebenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na poziomej osi obrazu l.: 69 , p.: JL
Artist: Maria Teresa Kuczyńska
Title: FORMA ANTROPOMORFICZNA
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jacek Pałucha
Title: Z CYKLU „CHAMLET“, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. PAŁUCHA. 95
Artist: Jacek Yerka
Title: PRZERWANY PIKNIK, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 06
Artist: Jacek Yerka
Title: BEZ TYTUłU, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 59 cm (w świetle passe-partout); sygn. p.d.: YERKA 04
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2365 (KAMION – JESIEń), 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l. d.: DUDA GRACZ. 2365/98. na odwr. nalepka autorska: DUDA GRACZ | TYTUŁ OBRAZ 2365 (KAMION | - JESIEŃ) | TECHNIKA olej | WYMIARY 60 x 80 ROK 1998 | UWAGI 1 werniks. X. 98; na płycie napisy: 60 x 80 | ALDI (?) oraz podłużna, czerwona pieczątka i powyżej numer: P502 – 5333 / 700 / 98
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Poznański
Title: KOMPOZYCJA Z TORSEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: różową farbą: ST.POZNAŃSKI
Artist: Jerzy Bereś
Title: OSŁONA NA BIODRA, 1968
Year: 1968
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: OSŁONA NA BIODRA – REKWIZYT DO MANIFESTACJI, lata 70. XX w. drewno z wyżłobionymi wgłębieniami na uda, genitalia i pośladki, odcisk dłoni i napis zieloną farbą ol. 2 części połączone sznurem, zestawione – ok. 25 x 35 x 14 cm sygn. zieloną farbą na przedniej części: JBereś (do góry nogami) Osłona była używana przez Beresia podczas manifestacji artystycznej Przepowiednia I (Akt twórczy) w Galerii Foksal w Warszawie w 1968 (dokumentacja fotograficzna). Por. reprodukcja w: - J.Bogucki, Sztuka Polski Ludowej , Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1983, il. 120, s. 338.