Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: ILE KROKÓW ŚNISZ, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na blejtramie napis: Stanisław Fijałkowski – Ile kroków śpisz | 1967
Artist: Andrzej Fogtt
Title: ZATOKA GENESIS, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: 1990 R | Andrzej | Fogtt | Zatoka | „Genesis” | 97 x 100 | olej
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LUCYNA W DZIEKANCE - WIOSNA 1956, 1988
Year: 1988
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura l.g. tuszem (częściowo obcięta): 1988 | sna 1956., sygn. oł. p.g.: Lucyna w Dziekance | Wiosna 1956 | Zbigniew Makowski PJ [monogram wiązany]. 1988
Artist: Elżbieta Kapusta
Title: REAL-AMS, 2004/2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie pozioma pieczątka Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Katowicach; na blejtramie napis: „REAL –AMS” E.KAPUSTA 2004/05
Artist: Maria Anto
Title: MÓJ JAGUAR W PAPROCIACH, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d nieczytelnie: .....A.. Na odwrocie na płótnie napis: Maria Anto 98 | 1055 (w kółku); na blejtramie napis: MARIA ANTO 1998 „MÓJ JAGUAR W PAPROCIACH” 90 x 130 BZ (w kółku)
Artist: Marek Firek
Title: ŁADNIZM JAKO SZTUKA KONIUNKTYWNA, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.F. | 04
Artist: Edward Krasiński
Title: INTERVENTION, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na górnej listwie napis: E. KRASIŃSKI – INTERVENTION – 1976; na ukośnej listwie dedykacja: PANU PALVARINI – TEN PREZENT W DOWÓD PAMIĘCI – E. Krasiński Obraz Intervention – 1976, wkrótce po namalowaniu, artysta ofiarował swemu znajomemu i nigdy dotychczas nie był publicznie eksponowany.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ABSTRAKCJA, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie sygnatura czerwoną farbą: JERZY NOWOSIELSKI; oraz ołówkiem: 58 | d 1968 | P.5 ; na blejtramie nalepka : K.M.P.i K. „RUCH” WARSZAWA | GALERIA WSPOLCZESNA | AUTOR Jerzy Nowosielski | TECHNIKA ol pł | WYMIARY 80 x .....| WYSTAWA 11 – XII 7... Obraz wystawiany i wzmiankowany: -Galeria Współczesna KMPiK „Ruch”, Warszawa grudzień 1969 – styczeń 1970, folder towarzyszący wystawie, wstęp. J. Bogucki, kat. poz. 4.
Artist: Erna Rosenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1961
Year: 1961
Tools: mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pośrodku dolnej krawędzi: Rosenstein; poniżej po prawej: 1961 Na odwrocie na desce nalepka: 2. Ohne Titel, 1961 | Mischtechnik | Holz | Erna Rosenstein | 26,5 x 21 cm; oraz pozioma pieczątka Urzędu Konserwatorskiego
Artist: Alfred Lenica
Title: W NADMIARZE ZIELENI, OK. 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: lenica Na odwrocie na płótnie napis: A.LENICA | WARSZAWA | W NADMIARZE ZIELENI; oraz dwie podłużne pieczątki
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: HORS CADRE NR 70, 1971
Year: 1971
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: Aleksander Kobzdej | Hors cadre 1971 | No | 70 | 50; oraz nalepka Desy nr 69: Autor ALEKANDER KOBZDEJ | „Hors Cadre No 70 | 1971...50 x 50 cm... | Bezirksamt Charlottenburg | von Berlin Obraz powstał w końcowym okresie życia artysty, gdy nieustannie rozwijał własną technikę plastyczną, której wcześniejszym owocem były słynne Szczeliny. Dążenie do trójwymiarowości obrazów zaowocowało u artysty koncepcją stworzenia obrazów o falistych powierzchniach i rzeźbiarskiej strukturze, pozbawionych ograniczających je ram. Noszą one wspólny tytuł Hors cadre. Warszawska Galeria Kordegarda w 2001 roku urządziła pokaz tej ostatniej serii prac artysty, która jest apogeum jego wieloletnich doświadczeń.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik Na odwrocie na płótnie napis: T. DOMINIK 2006 | Ol. PL . 81 x 100 | PEJZAŻ ; podłużna pieczątka i owalna nalepka włoska z pieczątką.
Artist: Stanisław Rodziński
Title: ZIELONE NIEBO, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: ST.RODZIŃSKI | ZIELONE | NIEBO | 2001
Artist: Marian Czapla
Title: ANTURIUM CZERWONE – SYMETRIA, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: czapla 81 Na odwrocie na płótnie napis: marian Czapla | ANTURIUM CZERWONE | ACRYL – 2001 | 100 x 81 Od końca lat 90. motyw kwiatu anturium był przez artystę wielokrotnie przedstawiany w różnych wersjach. Wchodził w skład bukietu umieszczonego w wazonie, występował samotnie wypełniając całą powierzchnię płótna, czy jako element towarzyszący innym przedmiotom. Zawsze jednak mocna forma i intensywna barwa ma specyficzna symbolikę i istotne znaczenie, niekiedy wzmacniając ekspresję obrazu lub wprowadzając liryczny nastrój.
Artist: Wiesław Obrzydowski
Title: TWARZ, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 55 x 80 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: WO ’98
Artist: Jacek Sroka
Title: PEJZAŻ Z ROBAKAMI NA NIEBIE, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: SROKA 1993 na odwrocie, na płótnie: 933/1993 | JACEK SROKA | (krakowski adres); na blejtramie napis: PEJZAŻ Z ROBAKAMI NA NIEBIE
Artist: Henryk Stażewski
Title: TRZY AKTY, LATA 40.
Tools: gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (częściowo obcięta) l.d.: ...tażewski, na odwr. oprawy nalepka Galerie d'Eendt NV, Amsterdam
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OCZEKIWANIE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: BEKSIŃSKI 1971 oraz napis: 21 Na odwrocie nalepka: K.M.P.i K. „RUCH” WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński |.....Wystawa ...II 72 7 I 73 Obraz był wystawiany: - Zdzisław Beksiński – Obrazy z lat 1971-72, Galeria Współczesna „Ruch” Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa, 7 grudnia 1972 - 7 stycznia 1973. W jednostronicowym druku wydanym z okazji wystawy jest adnotacja: „Wszystkim wystawionym obrazom autor dał tytuł Oczekiwanie.
Artist: Jerzy Stajuda
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier kremowy, 66,3 x 54 (kadr akwareli), 86 x 61 cm (pap.) sygn. brązowym tuszem l.d.: 0811, oł. p.d.: Kochany J., czy wiemy, Ty i Ja co to jest. Tzn. nic. [?] Jerzy Stajuda 82. Varsovie, obok tuszem brązowym znak chiński
Artist: Alfred Lenica
Title: SCHADZKA, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: lenica Na odwrocie na płótnie napis: A.LENICA | WARSZAWA | 1969| „SCHADZKA”; na blejtramie: 80 x 61
Artist: Marek Sapetto
Title: A JA CIEBIE SKREŚLAM, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: Tytuł: „A ja ciebie skreślam” | format: 89 x 130 cm | rok 1973 | techn. Mieszana (olej, akryl) | autor: Marek Sapetto | Warszawa
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA II, 1988
Year: 1988
Tools: oil, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. śr.d.: Jan Tarasin 88, na odwr. p.d.: Jan Tarasin 1988 | Sytuacja II
Artist: Salvadore Dali
Title: USTA, 1971
Year: 1971
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis oł. pod ryc. l.: E.A., obok dedykacja: Par le Dal... [nieczyt.] Paris 1978 Hommage du... [nieczyt.] et de Dali Praca ta stanowi prawą część dyptyku litografii pt. Motyle i usta (lewą część wypełniają wizerunki motyli). Praca opisana i reprodukowana w katalogach: Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II . Lithographs and Wood Engravings 1956-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 150, kat. 1384, il. The Official Catalog of the Graphic Works of Salvador Dali, authorized by Dali, by Albert Field, The Salvador Dali Archives, New York 1996, s. 162, kat. 71-6 B, il. b.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Stajuda
Title: BEZ TYTUŁU, 1980 LUB 82
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek, papier kremowy, 59,7 x 54 (kadr akwareli w kształcie owalu), 86 x 61 cm (pap.) sygn. oł. śr.d.: 0419, obok po prawej: Józkowi jednak największemu z tych trzech Jerzy S. Jego szczęśliwy przyjaciel 1980, na odwr. okrągły stempel z napisem z faksymile sygnatury i napisem w otoku: JERZY STAJUDA FECIT
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 4 X 1969, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na blejtramie napis: S FIJAŁKOWSKI | 4 X 69
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA BEZPRZEDMIOTOWA, OK. 1927-1928
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,3 x 30,8 (w świetle oprawy) sygnowany l.d.: STAŻEWSKI Obraz pochodzi z kolekcji Mirona Białoszewskiego. Do obrazu dołączona ekspertyza p. Zenobii Karnickiej z Muzeum Sztuki w Łodzi. Tak zbudowany obraz, w moim przekonaniu, mógł zostać namalowany tylko w scharakteryzowanym wyżej okresie, tzn. ok. 1927-1928 r. Nieco później Stażewski w swych białych kompozycjach fakturowych odniósł się jeszcze „na swój sposób” do ostatnich „rozproszonych w bieli” obrazów suprematycznych Malewicza. Natomiast wiele elementów kształtujących formę opiniowanego obrazu odnaleźć można dopiero w powojennej twórczości Stażewskiego, ale w całkowicie odmiennych konfiguracjach. Ta obserwacja wzmacnia przyjęte datowanie, gdyż w powojennej praktyce artystycznej Stażewskiego regułą było sięganie i przetwarzanie własnych wcześniejszych rozstrzygnięć. z ekspertyzy p. Dr Zenobii Karnickiej (Ekspertyza dostępna jest w siedzibie Domu Aukcyjnego)
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: ABSTRAKCJA INFORMEL, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kobzdej | 1957
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: JERZY NOWOSIELSKI | „AKT” | 1980 | OLEJ | 80 x 60 | FRANCISZKOWI | BOBULI | J.N.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „HARNASIE”
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: MUSIAŁOWICZ Na odwrocie na płycie napis: Z CYKLU | „HARNASIE” | 11F. | 61 x 67 | MUSIAŁOWICZ; oraz podłużna pieczątka.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „RODZINA”, 1977/78
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: MUSIAŁOWICZ Na odwrocie na papierze zakrywającym płytę napis: Z CYKLU | „RODZINA” 1 F | 1977/78 | 61 x 81 \ MUSIAŁOWICZ; oraz podłużna pieczątka
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1960
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 63 cm (w świetle passe-partout) sygn. wydrapana p.d.: Lenica, na odwr l.g napis flamastrem: LENICA Alfred. | Exposition Septembre 1960 | á GENEVE -| Galerie FERRERO
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA KREŚLONA, 1956
Year: 1956
Tools: ink, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57,3 x 37 cm (w świetle passe-partout) sygn. dłg. p.d.: LEBENSTEIN 56
Artist: Jerzy Piotrowicz
Title: MARTWA NATURA Z BUTELKAMI, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Piotrowicz 95 Na odwrocie na płótnie napis: Jerzy | Piotrowicz | 1995
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: SYNERGIA IV, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: „Synergia IV/74. | Maz Na blejtramie napis: Mazurkiewicz A.; oraz w ramce: 164 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz był wystawiany i opisany: - Alfons Mazurkiewicz Wystawa prac, BWA, Wrocław 1974 kat. poz. 8, il.; - Grupa Wrocławska, ZPAP, BWA, Zielona Góra 1975, kat. poz. 10; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 279.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1960
Year: 1960
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 52 x 31 cm (w świetle passe-partout) sygn. dł. p.d.: Lebenstein 1960 na odwr. oprawy śr.g. sygn. dłg.: Lebenstein (częściowo zatarta) Figure axiale | encre | 1960 | 72 x 50 cm, l.g. nalepka wystawowa Hammerlunds Kunsthandel w Oslo z datą XI 1965, p.d. nalepka CBWA Zachęta z nr kat. 27 Praca eksponowana na wystawie: - Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, nr kat. 27 Praca pokazana w: "Jan Lebenstein - dziennik samotnika" reż. Andrzej Wolski, TVP 1999.
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: SCENA MIEJSKA, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: .... | 54
Artist: Henryk Berlewi
Title: KOMPOZYCJA KÓŁ
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: collage, papier, 4 arkusze ±23 x 23 cm każdy, tworzące razem kwadrat 46 x 46 cm na odwr. oprawy wycięte okienko ukazujące owalny stempel z napisem śr.: ATELIER | BERLEWI, w otoku: Etude CHAPELLE PERRIN FROMANTIN | VERSAILLES na odwr. oprawy l.g. nalepka: CORNETTE DE SAINT CYR | MAISON DE VENTES | [adres w Paryżu] i nr flamastrem: 103125/34
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GIMNASTYCZKA, 1955
Year: 1955
Tools: pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: J. N. Praca opisana i reprodukowana w katalogu: - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 712, kat. 206, il. s. 100
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Do pracy dołączona jest opinia Agnieszki Mikulskiej potwierdzająca jej autentyczność.
Artist: Anna Trochim
Title: BEZ TYTUŁU, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis biegnący półkoliście: ANNA ALICJA TROCHIM, pośrodku: 2006
Artist: Marian Bogusz
Title: EROTYKI, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie napis: MARIAN BOGUSZ | „EROTYKI” 1977 | mbogusz Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Marek Sapetto
Title: WIELKA SZAROŚĆ, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Sapetto; l.d.: „Wielka szarość” Na odwrocie na płótnie napis: „Wielka Szarość” replika obrazu z 1967 r. 130 x 160 cm | akryl, płótno | 2006 r. Marek Sapetto
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: SKOK O TYCZCE, OK. 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na blejtramie nalepki: 1. 122. Skok o tyczce, ok. 1948 | olej, płótno, 60 x 81; 2. MAREK WŁODARSKI (Henryk Streng) | 1903 – 1960 | wystawa monograficzna ( XII 1981 – I 1982)| tytuł Skok o tyczce | rok 1948 technika olej płótno| wymiary 60 x 81 nr kat I 58 str.65; 3. Marek Włodarski | „Skok o tyczce”, ok. 1948 | olej, płótno, 60 x 81 cm | PM 902; oraz napis: I 58; PM 902 Obraz wystawiany i opisany w: - Wystawa monograficzna Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960, Muzeum Narodowe Warszawa grudzień 1981-styczeń 1982, kat. oprac. B. Askanas, H. Piprek, A. Prugar-Myślik, s. 65, poz. 58.
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Kantor
Title: CASTORP, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie po prawej u góry napis: Tadeusz | KANTOR | XI 1957 | Cracovie; po lewej u góry: le titre : „Castorp”; oraz nalepka: Kl. K. W 1596 | 1153 | 58 | PREZYDIUM RADY NARODOWEJ | w m. KRAKOWIE | WYDZIAŁ KULTURY | MIEJSKI KONSERWATOR ZABYTKOW; na blejtramie napis: L castorp
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BóL, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie napis: „BÓL” 75. | Maz.; A Maz. oraz nalepka: BÓL | (Alfons Mazurkiewicz 1922 – 1975) | pł. ol. 135 x 138,5 rok 1975 | wg biegł. 135 x 48,5 | nr muzeum 288 | nr rodz. 166 | nr biegł. 121 | wł. A. C. Mazurkiewicz na blejtramie napis: 166 (w kwadracie) Góra | A. Mazurkiewicz oraz nalepka informacyjna BWA we Wrocławiu. Obraz Ból jest jedną z ostatnich prac artysty, powstałych w roku jego śmierci. Obraz wystawiany i opisany w: - Galeria Sztuki Współczesnej Awangarda, BWA Wrocław, grudzień 1976 - styczeń 1977, kat.: wstęp Mariusz Hermansdorfer, poz. 288.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: DESZCZ, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik Na odwrocie na płótnie napis: DOMINIK 1991 | AKRYL 100 x 120 | DESZCZ
Artist: Andrzej Fogtt
Title: PNIE ŚCIĘTYCH DRZEW, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fogtt 87 Na odwrocie, na płótnie: Andrzej Fogtt | 135 x 210 cm | 1987 R
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: OLA, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zbysław Maciejewski 1991 na odwr., na płótnie: Zbysław Marek | Maciejewski | „OLA” | 100 x 120 | olej | 1991
Artist: Zygmunt Magner
Title: 21302, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ZYGMUNT MAGNER | 21302
Artist: Andrzej Fogtt
Title: OBRAZ ENERGETYCZNY, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 92/95 Fogtt na odwrocie na płótnie: Fogtt | obraz | energetyczny | 1995
Artist: Rafał Strent
Title: WIZJER, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: VIEW-FINDER | 1987 | WIZJER | olej/płótno | 31 3/4 x 38 1/2 inch. | 80 x 100 cm | Rafał STRENT | Warsaw, Poland
Artist: Zbigniew Makowski
Title: TE QUAERENS, ARIADNA, ..., 1996
Year: 1996
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż górnej krawędzi: te quaerens Ariadna. Zbigniew Makowski f. V.1996. na odwrocie na dykcie napis i sygnatura: te quaerens, Ariadna, tuoquo | incensus amoro. | Catullus Carmon 64, 253 | Zbigniew Makowski f. V.1996. na dykcie nalepki: 1. z danymi obrazu; 2. GALERIE ALICE PAULI | 9. RUE DU PORT-FRANC 1003 LAUSANNE...[dalej dane obrazu] Tytuł obrazu jest cytatem z poematu Caiusa Valeriusa Catullusa, urodzonego w Weronie poety rzymskiego, żyjącego w latach 84-54 p.n.e. Od początku lat 70. XX w. artysta wielokrotnie wystawiał w Lozannie w Galerie Alice Pauli, gdzie prezentował także nasz obraz. W jednym z katalogów swojej wystawy (1973) Makowski zamieścił takie motto: „ Wierzę, że sztuka jest conditio sine qua non człowieczeństwa Nie jest ona laską w ręku kulejącego, Nie jest żerdzią w dłoniach linoskoczka, Nie jest mieczem ani raną Ani łukiem ani cięciwą ani strzałą ani celem Ani fotelem ani chorągwią nie jest Nie jest też Biblią pauperum więcej
Artist: Henryk Waniek
Title: OSTATNIEGO DNIA STOJĄC PRZED ŚWIĄTYNIĄ, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napisy: OSTATNIEGO | DNIA | STOJĄC | PRZED | ŚWIĄTYNIĄ; HENRYK WANIEK | DEC. 1971; oraz 2 nalepki: 1. CENA 6000 | BIURO WYSTAW ARTSTYCZNYCH | W KATOWICACH Nr leg. 829 AUTOR HENRYK WANIEK | Tytuł OSTATNIEGO DNIA STOJĄC PRZED ŚWIĄTYNIĄ | Technika Olej wymiar 70 x 90 cm; 2. K 4619 | H WANIEK | OSTATNIEGO | DNIA STOJĄC | PRZED ŚWIĄTY | NIĄ | 6000 i częściowo zamazana pieczątka DESY
Artist: Piotr Kurka
Title: Z CYKLU „BELLAGIO”, EGZ. 1/3, 1999
Year: 1999
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 58,5 x 58,5 cm w św. ramy na odwr. l.g. napis flamastrem: PF 446, obok nalepka (wydruk) z danymi pracy
Artist: Ryszard Waśko
Title: COCO CHANEL. MADEMOISELLE?, 2004
Year: 2004
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Coco Chanel. Mademoiselle?, nr 3 z cyklu I am telling you a secret, 2004 sygn. na odwr. oł. śr.: R. Wasko | 2003-2004 | „Coco Chanel” | 3., sygn. czerwonym flamastrem wzdłuż dolnej krawędzi: III/3. I am telling you a secrect, p.: R. Wasko Praca opisana i reprodukowana w katalogu: Ryszard Wasko. I am telling you a secrect , Galeria Signum, Poznań 21 IV - 20 V 2006, poz. 6, il. b. W cyklu „I am telling you a secret" Ryszard Waśko w przewrotny sposób posługuje się międzynarodowym językiem współczesnych mediów. Pod wpływem tego języka znika wszelka lokalność - jedynym, skądinąd przewrotnym śladem lokalności jest nawiązanie do Kieślowskiego. Wkraczamy w świat medialnej utopii, w świat zdeterytorializowany, w którym nie istnieje przestrzeń, ponieważ wszystko jest wszędzie. Musimy ten świat zaakceptować, bo jest to nasz świat. Nie my się zmieniliśmy, to świat wokół nas się zmienił. Media wywierają coraz większy wpływ na sztukę, a może już same stają się sztuką. Grzegorz Dziamski, Sztuka jest tajemnicą, wstęp do kat. jw.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GRA (TENIS), 1955
Year: 1955
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: J. NOWOSIELSKI 55, l.g.: 150 Praca wzmiankowana i reprodukowana w: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, il. b. s. 98, kat. 213
Artist: Henryk Stażewski
Title: BEZ TYTUłU, 1978
Year: 1978
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (papier 60,5 x 60,5 cm) sygn. oł. pod ryc. l.: XV/XXV, p.: H. Stażewski 1978
Artist: Henryk Strumiłło
Title: MIKROKOSMOS BŁĘKITNY, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: HENRYK STRUMIŁŁO | „MIKROKOSMOS BŁEKITNY” | 69 x 135 1963 r.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PIJĄCY Z MISY
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 20,4 cm (w świetle passe-partout) sygn. dł. p.d.: TKantor, na odwr. l.g. napis flam. PR 707, obok nalepka (wydruk) z danymi pracy
Artist: Tadeusz Kantor
Title: OBRAZ, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1963 | Kantor Na odwrocie na płótnie napis: T. Kantor | „Peinture” | 1963 oraz okrągła pieczątka na blejtramie nalepki: 1. Bochum…; 2. 329\2004-05-28 | Uppsala Auktionskammare; 3. ...Polnisch Kunstheute; 4. 16098: 187 | Olja. T. Kantor. Peinture 1963 | 040528 | Uppsala Auktionskammare AB oraz okrągła pieczątka.
Artist: Robert Baser
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R.BASER
Artist: Hilary Krzysztofiak
Title: BEZ TYTUŁU, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Hilary 61
Artist: Andrzej Fogtt
Title: DRZEWO Z PAMIĘCI, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fogtt | 2003 na odwrocie, na płótnie: drzewo z pamięci | Andrzej S. Fogtt | olej 2003 R
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: KOMPOZYCJA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JACKIEWICZ 59 Obraz należy do wczesnych prac artysty. Powstał, zanim ostatecznie wykształcił się styl artysty polegający na zainteresowaniu ludzkim ciałem, jego estetyką, materialnością i erotyką. Jest kompozycją, w której Jackiewicz ukazuje się jako wytrawny i subtelny kolorysta, operujący delikatną gradacją tonów i półtonów perfekcyjnie osiągając migotliwą płaszczyznę malarską.
Artist: Stanisław Kulon
Title: OPIEKUNKA, 1997
Year: 1997
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na spodzie: ST. KULON | 1997. Praca reprodukowana w kat.: Stanisław Kulon. Moje Sacrum, Salon Sztuki Współczesnej BWA, Bydgoszcz XI 1998, il. b.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PANCERZ, 1978
Year: 1978
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. MITORAJ Miniatura rzeźby Pancerz (Cuirasse) z 1978, brąz, wys. 273 cm, wzmiankowanej i reprodukowanej w albumie: Igor Mitoraj. Sculpture, [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 65.
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MITORAJ, na odwr.: 836/1000 H.C. Do pracy dołączony jest certyfikat autentyczności podpisany przez autora.
Artist: Bolesław Biegas
Title: ZAMYŚLONY, POCZ. LAT 20. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie z boku B. Biegas , na podstawie od tyłu EA Na początku lat 20. Bolesław Biegas podjął prace nad serią rzeźb, będących głównie aktami męskimi w pozach medytacyjnych, będących wariacjami na temat jego Myśliciela z 1910 roku ( Siła woli, Siła myśli, Koncentracja, Refleksja, Niemoc, Wątpliwość, Bezsilność, Samotność ). Widać w nich wpływy kubizmu. Prezentowane dzieło należy do tej serii.
Artist: Ryszard Lis
Title: ŚLADY, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: „ŚLADY” | olej | GÓRA (obok strzałka) | Ryszard Lis | LUBLIN | ul. Okrzei 8/18 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz należy do cyklu "Śladów", uhonorowanych I nagrodą na Ogólnopolskim Festiwalu Malarstwa w Sopocie w 1968 roku. Obraz reprodukowany lub wzmiankowany: - M.Kitowska-Łysiak, Materia idei. O malarstwie Jana Ryszarda Lisa, Znaki szczególne, BWA Lublin 2003, s. 67. - www.zpaplublin.pl (strona internetowa lubelskiego ZPAP, tu błędnie podane wymiary), repr.
Artist: Marek Sapetto
Title: NA PLENERZE, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: Tytuł: „Na plenerze” | format: 120 x 60 | tech. akryl | rok 1973 | autor: M.Sapetto | Wa-wa; na blejtramie nalepka: Stadtische Kunsthalle Mannheim| Kunstler: Marek Sapetto | Titel: Auf dem Pleinale, 1973 Ausstellung 03.11 – 2.12 1973 nr 62 Obraz był wystawiany w Stadtische Kunsthalle w Mannheim (RFN) listopad – grudzień 1973.
Artist: Hilary Krzysztofiak
Title: Z CYKLU „TOTEMY ŻOLIBORSKIE”, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: Nr 14 oraz nalepka: Z cyklu „Totemy żoliborskie” | NR 14 | 1966, olej/płótno
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: KOMPOZYCJA Z CYFRAMI, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: KIERZKOWSKI | Aalborg | 1973. Obraz został namalowany w Danii w Aalborgu, gdzie Kierzkowski przebywał dwukrotnie. Po raz pierwszy - razem z Marianem Boguszem, Jerzym Jarnuszkiewiczem i Magdaleną Więcek - wyjechał w roku 1967 na odbywające się tam Sympozjum Rzeźbiarskie. Władze miasta Aalborga, korzystając ze znanych im polskich doświadczeń w przestrzennych aranżacjach rzeźbiarskich Elbląga, postanowiły ozdobić swoje miasto nowoczesnymi, plenerowymi formami, w czym, obok artystów duńskich, wzięli udział też zaproszeni Polacy. Po raz drugi przebywał Kierzkowski w Aalborgu przez miesiąc na prywatne zaproszenie w 1973 roku. Namalował wówczas kilkanaście obrazów w rzadko stosowanej dotychczas przez niego technice i nowych wartościach formalnych. Odchodząc od reliefu, włączył w kompozycje cyfry stanowiące integralny element stylistyczny, nadając im pewne cechy dekoracyjne. Jest to jedyny przykład nowego języka i znaku, do którego później artysta już nie powrócił. Obrazy „cyfrowe”, w Polsce nieznane, znalazły się wówczas w kolekcji Otto Podersena, duńskiego artysty i kolekcjonera sztuki.
Artist: Stanisław Kulon
Title: ROZKWITANIE, 2003
Year: 2003
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: ST. KULON | 2003
Artist: Grzegorz Sztwiertnia
Title: OKO ZŁEGO MALARZA, 2004
Year: 2004
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: G. SZTWIERTNIA 2004 | „Oko złego malarza” | tempera, olej na płótnie; Na blejtramie napis: G. SZTWIERTNIA
Artist: Witold-K
Title: RELIEF METALOWY, 1967
Year: 1967
Surfaces: sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Witold – K. 67. Obraz reprodukowany i wystawiany: - http://www.witoldk.com/sculptures.htm (strona internetowa poświęcona twórczości artysty); - La Galerie aux Bateliers sprl, Bruksela, 1-13 III 1967.
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: GOCŁAWEK, 1996
Year: 1996
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: E.DWURNIK Na odwrocie na płótnie napis: 1996 | E.DWURNIK | GOCŁAWEK (w ramce) | NR: 2236 (w ramce)
Artist: Edward Dwurnik
Title: SŁUPSK, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. DWURNIK. | 1990 wzdłuż dolnej krawędzi po prawej napis: SŁUPSK (w ramce) Na odwrocie na płótnie napis: 1990 | E. DWURNIK | SŁUPSK (w ramce)
Artist: Aleksandra Simińska
Title: KOMPOZYCJA III, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż lewej krawędzi u góry: Simińska ‘95 Na odwrocie na blejtramie napis: SIMIŃSKA ‘95
Verified Artist: Yes
Artist: Wacław Taranczewski
Title: BIAŁE LISTKI, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz wpisuje się w pewien ciąg kompozycji, w których przedmioty je wypełniające zajmują gęsto całą powierzchnię płótna, wabiąc swą dekoracyjnością. Zarazem ogranicza w nich artysta gamę barwną do kilku zaledwie gradacji kolorystycznych. W bardzo zbliżonej wersji obraz Białe listki był eksponowany na wystawie artysty zorganizowanej przez ZPAP Kraków (1969) oraz Zachętę w Warszawie (1970) i BWA w Poznaniu (1970). Reprodukcja jego umieszczona jest w katalogu wystawy (kat. poz. 30, il. s. nlb.)
Artist: Juliusz Joniak
Title: MARTWA NATURA Z CZERWONA DRAPERIĄ, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Joniak 90. Na odwrocie na płótnie napis: JULIUSZ JONIAK | „MARTWA NATURA Z CZERWONĄ DRAPERIĄ” | 100 x 84 |1990 oraz podłużna pieczątka Na blejtramie napis: JULIUSZ JONIAK | KRAKÓW ŻELECHOWSKIEGO 6/33
Artist: Maria Jarema
Title: STOISKO, 1942
Year: 1942
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 19,3 x 15,2 w świetle oprawy sygn. atramentem p.d.: Maria Jarema | 1942 r na odwr. l.g. nalepka (wydruk) z danymi pracy p.g. napis flamastrem: PM 1194 Maria Jarema w czasie okupacji pracowała jako szatniarka w kawiarni Domu Plastyków przy ul. Łobzowskiej w Krakowie (aż do jej zamknięcia przez okupantów w kwietniu 1942). Podobny motyw z wnętrza - por. "Kawiarnia", 1942, tempera, pap. 20 x 16, wzm. i repr. w: Barbara Ilkosz, "Maria Jarema 1908-1958", Wrocław 1998, kat. 42, il. b. s. 57
Verified Artist: Yes
Artist: Teresa Rudowicz
Title: 60/11, 1960
Year: 1960
Tools: individual
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na desce nalepka: ...TERESA RUDOWICZ |60/11 Obraz był wystawiany i opisany: - Teresa Rudowicz , Galeria Starmach, grudzień 2004 – styczeń 2005; publikacja towarzysząca wystawie, wyd. Galeria Starmach, Kraków 2004, il. s. nlb. Obraz należy do wczesnych collages , jakie artystka zaczęła tworzyć od roku 1959 w czasie pobytu we Włoszech. W swych pracach wykorzystywała skrawki zapisanego, często poplamionego papieru, pochodzącego ze starych książek, druków i listów. Łączyła je w sposób dekoracyjny, wywołując nieoczekiwane skojarzenia a także skłaniając do refleksji nad przemijaniem.
Artist: Jan Tarasin
Title: MAŁE GÓRY I, 1993
Year: 1993
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. P.d.: JTarasin 93 na odwr. p.d.: Jan Tarasin 93 | Małe góry I
Artist: Jerzy Piotrowicz
Title: DANAE, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,8 x 49 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: DANAE, p.d.: JP | 97 na odwr. dwukrotnie napis flamastrem PM 684 i nalepka (wydruk) z danymi pracy
Artist: Jerzy Panek
Title: AUTOPORTRET W KAPELUSZU, 1998
Year: 1998
Tools: oil, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: 98 | Panek
Artist: Tadeusz Kantor
Title: POSTAĆ Z WZNIESIONĄ RĘKĄ, 1988
Year: 1988
Tools: gouache, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 20,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. flamastrem p.d.: Charleville niżej okrągła autorska pieczęć z napisem w otoku: t. kantor, wypełniona odręcznie: 1 [2 ?] VI 88 | T Kantor niżej: la | censure, przy krawędzi l.d.: T Kantor na odwr.oprawy l.g. stempel Galerii Fizek z Poznania śr.g. napis flamastrem: PM 905, p.g. nalepka z danymi pracy
Artist: Edward Dwurnik
Title: CHRYSTUS I ZOMO, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CHRYSTUS I ZOMO (w ramce) | E. DWURNIK . 90. Na odwrocie na płótnie napis: 1990 | E. Dwurnik | NR: IX. 505. 1505 (w ramce) | CHRYSTUS | I ZOMO (w ramce)
Artist: Janusz Matuszewski
Title: GARNKI, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: JANUSZ | MATUSZEWSKI | GARNKI | 2001.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: WIELKIE OCZY - NARZECZONY (OBRAZ 1343), 2003
Year: 2003
Tools: tempera, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,5 x 66 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: J. Duda. G. 1343 / 2003.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: KNIEJA OSOBISTA, 2006
Year: 2006
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,4 x 59 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: YERKA 06
Artist: Jacek Yerka
Title: MOJA MOKOTOWSKA, 2007
Year: 2007
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 59 x 47 cm (w świetle passe-partout) sygnowany wzdłuż prawej krawędzi d.: YERKA 07
Artist: Paul Klee
Title: WIEDŹMA Z GRZEBIENIEM, 1922
Year: 1922
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33,3 x 21,2 cm (łącznie z napisem u d.) sygn. z płyty śr. d.: K, obok oł.: Klee sygn. z płyty u dołu (oddzielona poziomą kreską) l: 1922/101 p.: Die Hexe mit dem Kamm Rycina wchodziła w skład teki zbiorowej: "Künstlerspende für das deutsche Buchmuseum", wyd. Lipsk 1922 (obok prac m. in. Corintha, Kokoschki, Kollwitz, Kubina, Liebermanna, Slevogta). Praca opisana i reprodukowana w katalogu: Eberhard W. Kornfeld, "Verzeichnis des graphischen Werkes von Paul Klee", Verlag Kornfeld und Klipstein, Bern 1963, kat. 86, il.
Artist: Pablo Picasso
Title: NR 307 Z CYKLU 347 GRAFIK, 1968
Year: 1968
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z płyty (odwrotnie) l.g.: 2.9.68.III, sygn. oł. pod ryc. l: 28/50, p.: Picasso na odwr. nalepka - certyfikat autentyczności nr 1124 wyd. przez galerię Fine Prints Art ze Staten Island, NY, niżej nalepka galerii Reiss-Cohen w Nowym Jorku, obok stempel wystawowy z napisem: PABLO PICASSO - GRAFIKA | GIŻYCKIE CENTRUM KULTURY | 06.02.04 - 12.02.04 Praca pochodzi z cyklu 347 rycin wykonanych między 16 III a 5 X 1968 i pokazanych po raz pierwszy na wystawie w Galerie Louise Leiris w Paryżu na przełonie 1968/69. Cykl prezentuje wiodące wątki sztuki Picassa, jak cyrk, corrida, teatr, commedia dell'arte, motywy mitologiczne i historyczne, sceny erotyczne. Praca opisana i reprodukowana w katalogach: Georges Bloch, Catalogue raisonné de l'oeuvre gravé et lithographié, Editions Kornfeld et Klipstein, t. II, Berne 1971, kat. 1787 Le dernier Picasso 1953-1973, Centre Georges Pompidou, Paris 17 II - 16 V 1988, s. 349, kat. 155, il. s. 98