Artist: Helmuth Andreas Volkwein
Title: KWIATY POLNE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HELMUTH A. VOLKWEIN
Artist: Karl Neppel
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: Karl Neppel. | München. Na odwr. napis atramentem: Karl Neppel | Frauenstr. 42/3 INFORMACJA O ARTYŚCIE:
Artist: Eugen Schoch
Title: AMARYLIS I KALIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. SCHOCH: | MCHN: Na odwrocie, na górnej listwie krosna napis farbą: CALLA und Amaryllis. EUGEN-SCHOCH MÜNCHEN!
Artist: Waldemar Schlichting
Title: WYSOKI BRZEG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Waldemar Schlichting.
Artist: Iwan Trusz
Title: WIDOK NA ETNę, 1902-1908
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: I. Trusz na odwrocie napisy ołówkiem: - pośrodku: Etna (na Sycyli) (sic!); - u dołu: wałek [...]ki
Artist: Wacław Pawliszak
Title: ULICZKA W AŁUSZCIE, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie uszkodzona drukowana nalepka pośmiertnej wystawy Wacława Pawliszaka urządzonej w roku 1905 w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych; na nalepce wpisane atramentem nazwisko malarza, tytuł dzieła Krajobraz i data jego przyjęcia na wystawę 14/27 lutego 1905. Ponadto nalepka z napisem: Łączyńska. W załączeniu oświadczenie pani Jolanty Łączyńskiej, wnuczki artysty i właścicielki obrazu: Obraz „Uliczka w Ałuszcie” pędzla Wacława Pawliszaka o wym. 40 x 50 cm pochodzi ze zbiorów rodzinnych i nigdy nie zmieniał właściciela. Był wypożyczany na liczne wystawy: w 1905 r. w TZSP, w 1924 r. w Pałacu Sztuki przy ul. Trębackiej, w 1933 r. w TZSP, w 1992 w Starej Kordegardzie w Łazienkach. Jolanta Łączyńska wnuczka artysty Obraz powstał podczas jednej z podróży Pawliszaka na Krym, zapewne tej odbytej w roku 1890, kiedy to artysta na dłużej zatrzymał się w Ałuszcie. Malowane tam liczne pejzaże, widoki Ałuszty, sceny z Tatarami czy Kozakami, które w latach 1890 i 1891 wystawiał w warszawskiej Zachęcie (por. J. J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, s. 268). Obraz wymieniony i opisany w katalogach: - Wacław Pawliszak, [tekst polski i rosyjski], Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Kr. Pol., Warszawa, Pałac Sztuki 1905, s. 31, nr kat. 358 (wystawiony... więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: WIERZBY NAD STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZAGRODA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R Kochanowski Na odwrocie mała nalepka z wpisanymi atramentem liczbami: 3.2 Stałym i ulubionym motywem jego obrazów był polski, podkrakowski krajobraz z wplecionymi weń postaciami ludzi. Obrazy artysty, malowane często na niewielkich deseczkach, pozbawione warstwy anegdotycznej odznaczają się niecodziennymi walorami malarskimi, harmonią koloru i pełnym liryzmu nastrojem. Zauważane i nagradzane na licznych wystawach były też wysoko cenione na rynku sztuki. W roku 1892, po wystawie w Wiedniu, jeden z obrazów Kochanowskiego zakupił do swoich zbiorów cesarz Franciszek Józef; dwa inne nabyli członkowie cesarskiej rodziny. Wielbicielem jego malarstwa był Karol Józef Luitpold, książę regent Bawarii. Wielka wrażliwość artysty na krajobraz i przyrodę widoczna jest także w jego rysunkach i akwafortach.
Artist: Nikołaj Iwanowicz Feszin
Title: KOBIETA Z DZIECKIEM PRZY OKNIE, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą l.d.: N. Feszin | 1919 Na odwrocie prostokątny nieczytelny stempel.
Artist: Jean Coune
Title: ORKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. w charakterystyczny dla artysty sposób; podpis stylizowany, trudno czytelny: J C [...]
Artist: Erno Erb
Title: PRZEKUPKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Erb Na odwrocie napis atramentem: Markt in Krakau.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PORTRET MAŁEJ JÓZI, 1901
Year: 1901
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier naklejony na tekturę 35 x 29, 5 cm (tektura 36,5 x 30,5 cm) sygnowany p. d.: ST. WYSPIAŃSKI | 1901 Na odwrocie opisany ręką artysty: Mała Józia 5/II [..] 01 | SW [monogram wiązany] Kraków. Portrety dziecięce autorstwa Wyspiańskiego nie mają sobie równych w sztuce polskiej. Wyróżnia je subtelność wykonania, głębia uczuć, połączenie realistycznej obserwacji z liryczno poetyckim nastrojem. Naturalne gesty i pozy małych modeli zostały uchwycone niespokojną, wijącą się kreską i kolorem kładzionym płaskimi plamami. Wyspiański, ukazując w bliskim planie maleńką modelkę o potarganych w zabawie włosach, po mistrzowsku oddał zdumienie, które wyraża jej twarz, a także przebijającą zza niego ciekawość świata. Owalny zarys dziecięcej buzi podkreślił pośpiesznie nakładanymi smugami pastelowej kredki, układającymi się w swobodnie spływające w nieładzie sploty włosów. Umiejętnie wzbogacił złocisty koloryt pasmami szafiru, rudości i bieli, niebieskie oczy ożywił światłem. Znane są powszechnie podobnie zakomponowane, malowane w latach 1900-1905, portrety dzieci własnych Wyspiańskiego, jak również wizerunki dzieci przyjaciół. Tę samą modelkę, małą Józię, Wyspiański malował dwukrotnie, zmieniając nieznacznie ujęcie – zob. Album reprodukcji obrazów z wystawy „Sto lat malarstwa polskiego” z prywatnych zbiorów warszawskich w Pałacu Łazienkowskim, Warszawa MCMXIX, s. 48, nr 217 i reprodukcja. Porównaj barwne reprodukcje... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: STARZEC I DZIEWCZYNA, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1923
Verified Artist: Yes
Artist: Adam Setkowicz
Title: PASTUSZKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Roman Bratkowski
Title: ZIMA POD LWOWEM, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Bratkowski | 911 | Lwów
Artist: Teodor Ziomek
Title: CHAŁUPY RYBACKIE NA HELU, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: T. ZIOMEK 1934 napis l.d.: HEL. Chałupy RYBACKIE Na odwrocie nalepka z numerem kolekcji: PM 549.
Artist: Teodor Ziomek
Title: WIECZÓR
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. ZIOMEK Na odwrocie częściowo czytelna nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych (druk wypełniony atramentem) o treści: 02964 Autor Ziomek Teodor | [...] Wieczór Rodzaj dzieła ol. | [...] Data [...]. Ponadto zamazany napis atramentem w trzech wersach, a w prawym górnym rogu niebieską kredką litera: Z
Artist: Fritz Osswald
Title: ZIMA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz Osswald Na krośnie i ramie kilka nalepek, m.in. nalepka z metryczką obrazu i informacją o autorze.
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANNA O ŚWICIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Setkowicz
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NOCĄ PRZEZ ŚNIEGI, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A.W.K. Obraz Nocna sanna pochodzi ze spuścizny po Wierusz-Kowalskim; w dniu 28 kwietnia 1917 był wystawiony do sprzedaży na specjalnej aukcji w monachijskiej Galerii Hugo Heblinga wraz z zespołem 76 różnych prac artysty. Obraz opisany i reprodukowany w: - Moderne Ölgemälde. Nachlass Professor Alfred von Wierusz-Kowalski. München. Auktion in München in der Galerie Helbing, München 1917, s. 12, nr kat. 58 (Mehrere Schlitten), tabl. VIII.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: WESOŁA SANNA, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski | 1934.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: DWA ZAPRZĘGI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Antoni Piotrowski
Title: POLOWANIE PAR FORCE, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Piotrowski. 1883 | Paris. Na odwrocie nieczytelny napis tuszem na desce oraz resztka drukowanej nalepki z zachowanym fragmentem napisu: [..] | GA[...] | ZYGM. R[...]. Ponadto mała ząbkowana nalepka z wpisanym atramentem: No 2745.
Artist: Alois Telarik
Title: NAD KSIĄŻKĄ, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Telarik
Artist: Karl Mohr
Title: POLOWANIE PAR FORCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. Mohr
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: POWRÓT Z JARMARKU, PRZED 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Wierusz Kowalski Na odwrocie stempel na desce: WIMMER C | GALLERY OF FINE ARTS | MÜNCHEN. Ponadto drukowana nalepka z tekstem: SAMMLUNG GEORG SCHÄFER SCHWEINFURT oraz stemplem: 2446. Alfred Wierusz-Kowalski, mimo że stale mieszkał w Monachium, malował przede wszystkim obrazy osadzone w rodzimych, polskich realiach, przedstawiające często sceny rodzajowe, drobne epizody z codziennego życia mieszkańców polskich wsi i małych miasteczek, także licznie zamieszkujących je Żydów. Specyficzną atmosferę i zabudowę takich miejscowości artysta znał doskonale z autopsji; podczas bytności i podróży po kraju wykonał wiele malarskich szkiców i rysunków, które wykorzystywał później w obrazach. Motyw pejzażowy w prezentowanym Powrocie z jarmarku przedstawia przedmieście Suwałk. Piaszczysta droga biegnąca wzdłuż wysokiego nasypu, za którym kryją się domy o bielonych ścianach znana jest z malowanego w plenerze akwarelowego szkicu (zbiory Muzeum w Suwałkach). Ten sam motyw artysta wykorzystał i w innym Powrocie z jarmarku, przedstawiającym także jadących furą, zajętych rozmową i żywo gestykulujących żydowskich kupców (reprodukcja w: H.P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter... patrz niżej). W obu obrazach uderza dbałość o realia, świetna charakterystyka postaci ludzi i doskonale uchwyconych w ruchu koni. Podobne, rodzajowe obrazy artysty były wysoko cenione i poszukiwane na rynku sztuki, tak ze względu na „egzotyczny” dla... więcej
Title: PORTRET DAMY, DRUGA POłOWA XIX W.
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: DZIEWCZYNA W RENESANSOWYM STROJU, druga połowa XIX w plakieta porcelanowa, według obrazu Friedricha Augusta Kaulbacha (1850-1920) Berlin, Królewska Manufaktura Porcelany (Königliche Porzellan Manufaktur) Na odwrocie wyciśnięte berło oraz litery K.P.M., poniżej litera H. Ponadto wydrapane w masie cyfry: 9 3/4 – 7 3/8.
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: wedle tradycji Zofii Wittowej-Potockiej Malowidło na plakiecie porcelanowej, wykonane według pastelu Salvatore Tonciego (1756-1844). Oryginał w zbiorach Kupferstichkabinett Staatliche Museen Preussischer Kulturbesitz (dawniej Muzeum Królewskie) w Berlinie. na odwr. plakiety wyciśnięta litera „S” i poniżej cyfra „8” Autorstwo portretu będącego pierwowzorem naszej plakiety przypisywane było A.Vertierowi, A.Graffowi, A.Kaufmannowi i A.Kucharskiemu. Ostatecznie ustalono jednak, że jego autorem był Salvatore Tonci (1756-1844), włoski malarz działający w Petersburgu, a od 1800 także w Moskwie, popularny tam portrecista dworu i arystokracji. Obraz ten trafił do zbiorów berlińskiego Kupferstichkabinett jako dar króla pruskiego Fryderyka Wilhelma III, który otrzymał go od samej Zofii Potockiej. Według tradycji rodzinny Potockich obraz jest właśnie jej portretem, przedstawia więc Zofię z Glavanich (1760-1822), primo voto Józefową Wittową, secundo voto Potocką, żonę Stanisława Szczęsnego, słynną z urody Greczynkę uważaną za „najpiękniejszą kobietę Europy”. I chociaż tożsamość portretowanej damy nie została bezspornie potwierdzona, a portret bywa uznawany też za wizerunek Heleny z Massalskich Wincentowej Potockiej (co również jest przedmiotem dyskusji) – pastel ten zyskał w XIX w. niezwykłą popularność; był wielekroć kopiowany, powtarzany w rycinach i miniaturach, powielany na porcelanie, w fotografiach i dawnych... więcej
Title: KOMPLET SZTUĆCÓW, OK. POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: KOMPLET 123 SZTUĆCÓW W KANTYNIE, Niemcy, ok. poł. XX w. Komplet w składzie: widelec półmiskowy do ryby, łyżka sałatkowa, łyżka półmiskowa, po tuzinie: łyżki, widelce i noże, widelce i noże zakąskowe, widelce i noże do ryby, łyżki deserowe, łyżeczki do herbaty, łyżeczki do kawy. Z trzonkami rozszerzonymi, dekorowanymi ornamentem rocaille’owym, tworzącym rezerwę.
Title: KASETKA NA PAPIEROSY, PRZED 1922
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 3, drewno, dł. 23 cm waga całkowita 900 g Austro-Węgry, Wiedeń, Josef Werich Kasetka prostokątna z centralnie umieszczoną rączką. Powierzchnia prążkowana, brzegi zdobione winietką roślinną. Wnętrze wyłożone egzotycznym drewnem. Pudełko zaopatrzone w mechanizm unoszący wieczko.
Title: KOMPLET 63 SZTUĆCÓW, DRUGA POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Komplet w składzie: łyżka wazowa, 2 łyżki do sałaty, nóz i łopatka do ryby, łyżka do kartofli, łyżka do sosu, 2 łyżki, nóż do masła, widelec do wędlin, po pół tuzina: łyżek, widelców i noży, widelców i noży do przekąsek, widelców i noży do ryb, łyżeczek, 4 łyżeczki do herbaty. Szućce gładkie, dekorowane nakładanym monogramem S.
Title: PUDEŁKO NA CYGARA, 1875
Year: 1875
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84, długość 20,5 cm, szer. 13,5 cm, wysokość 8,5 cm, waga 930 g Rosja, Petersburg, Baron Berg Pudełko prostopadłościenne, z dekoracją imitującą drewno i drukowane banderole z npisami: „Cygara” i „Papierosy” oraz dwugłowym orłem - symbolem władzy carskiej. Wnętrze złocone.
Artist: Erich Nikutowski
Title: MIASTECZKO NAD RZEKĄ
Tools: watercolor, pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36,5 x 48 cm (w świetle passe-partou) sygnowany l.d.: E. NIKUTOWSKI Na odwrocie, na „plecach” stempel: Gallery of Pictures & Frames | Tel-Aviv. Ponadto tuszem numer: S/g.m/ 566; numer 41 (w kółku); a także numer kolekcji: PM 439
Artist: Józef Wincenty Kruszewski
Title: W SĄDZIE. SPRAWA O KOTA, 1895
Year: 1895
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: J. Kruszewski. 1895. Na odwrocie naniesiony tuszem numer kolekcji: PM 546
Artist: Roman Kochanowski
Title: NA ŁĄCE I PEJZAŻ NADWODNY (PARA OBRAZóW)
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PARA OBRAZÓW KRAJOBRAZ Z KROWAMI NA ŁĄCE kredka, ołówek, papier 16,8 x 22,1 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: RK PEJZAŻ NADWODNY kredka, papier 19,4 x 25,4 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: RK
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: SAD W LACHWIE, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI | LACHWA 1930 Obraz malowany w okolicach miasteczka Lachwa na Polesiu. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - Stanisław Czajkowski (1878-1954), [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta”, Warszawa 1980, s. nlb., nr kat. 341
Artist: Wilhelm Hempfing
Title: PÓŁAKT BLONDYNKI, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: hempfing 1939
Artist: Ludwig Kohrl
Title: ZŁOTY PIERŚCIONEK, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. KOHRL. München 1891 Na odwrocie częściowo czytelna nalepka składu materiałów malarskich Karla Gabela.
Artist: Edward Okuń
Title: W OGRODACH VILLA DORIA PAMPHILII, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: W OGRODACH VILLA DORIA PAMPHILII W RZYMIE, 1916 sygnowany p.d.: 1916 EOKVŃ. (litera E wpisana w literę O) Na odwrocie u góry autorski napis ołówkiem: MAUSOLEUM [sic !] PAMPHILIA – DORIA. W RZYMIE 1916. Ponadto tuszem napis: No 46. Nalepka wystawy TZSP w Warszawie w kwietniu 1920 o treści (druk wy- pełniony atramentem): 42581 [stempel] Autor Okuń Edward | Tytuł Mauzoleum Pamphilia Rodzaj ol. | cena 10.000 Własność .... Data nadesłania 1/4 191..20 Obraz przedstawia, ujęty zza kurtyny drzew, widok na rodzinną kaplicę rodu Doria Pamphilii w ogrodach ich rzymskiej villi.
Artist: Robert Schmidt
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI I OSTRYGAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Robert Schmidt.
Artist: Stanisław Ejsmond
Title: CHRYZANTEMY, PRZED/LUB 1935
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 71 x 97,5 cm (w świetle ramy) sygnowany kredką pastelu l.d. (podpis słabo widoczny): S. EJSMOND Na odwrocie, na tekturowych „plecach” drukowana nalepka warszawskiego Zakładu Robót Szklarskich Józefa Cyngota z datą 12 lipca 1935.
Artist: Stanisław Gibiński
Title: DREWNIANE KOŚCIÓŁKI (PARA OBRAZóW)
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PARA OBRAZÓW PRZED KOŚCIOŁEM NA WSI 33,5 x 48 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: S. Gibiński PRZED DREWNIANYM KOŚCIÓŁKIEM 33,8 x 48,8 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: S. Gibiński
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET W PRACOWNI, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: J Malczewski 1909 Na odwrocie l.d. stempel z głową jelonka; stempel: 23, napisy ołówkiem: [...] | K2- oraz pośrodku: p. Zosia T [...]; ponadto na ramie nalepka zakładu ramiarskiego w Ożarowie Mazowieckim, oraz nalepka aukcyjna Agra-Art z 2007 roku. Do obrazu dołączona jest ekspertyza Agnieszki Ławniczakowej z lipca 2007. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Jacek i Rafał Malczewscy , redakcja naukowa Zofia Katarzyna Posiadała, Radom 2014, s. 13, il. - Kolekcja Godurowska . Malarstwo polskie XIX i XX wieku, (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusza Matuszczaka), Godurowo 2018, s. 49, il. Autoportret w pracowni artysta osadził w realnym wnętrzu – swojej pracowni, która mieściła się w willi „Pod Matką Boską“ na krakowskim Zwierzyńcu (dziś ul. Ks. Józefa 29). Jak pisze w ekspertyzie Agnieszka Ławniczakowa: Autoportret ten, w twórczości Malczewskiego obfitującej w nadzwyczaj liczne wizerunki własne, jest jednym z bardzo niewielu przedstawień ukazujących artystę w pracowni. Jacek Malczewski, od ok. 1900, przedstawiał się najczęściej w rozmaitych symbolicznych kontekstach, które przekazywały pogłębiony wizerunek duchowy jego osoby i informowały też o problematyce i zadaniach jego sztuki. Wiele razy w autoportretach podkreślał... więcej
Artist: Julian Fałat
Title: MYŚLIWSKIE TROFEA. PO POLOWANIU , OK. 1890
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fałat
Artist: Johann Jungblut
Title: CHATA NAD WODĄ PRZY KSIĘŻYCU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Jungblut.
Artist: Paul Wilhelm Dahms
Title: GŁUSZCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Paul W. Dahms Na krośnie nalepka Gemäldegalerie Keddi-Leimberg w Bodenmais przy Banhofstrasse.
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: KRAJOBRAZ WIOSENNY, 1867
Year: 1867
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ukośnie l.d.: M Gierymski | 1867 Na krośnie niedatowana, drukowana nalepka wystawy w Warszawie z wpisanym atramentem nazwiskiem autora: Maksymilian Gierymski, tytułem obrazu: Pejzaż, rodzajem dzieła: olej, ceną: 2.000 rubli i trudnym do odczytania podpisem właściciela (?): Stanisław Ponury (?). Na nalepce częściowo nieczytelny czerwony stempel (data?): 18[..]. Według oceny pani doc. dr hab. Haliny Stępień, monografistki Maksymiliana Gierymskiego i znawczyni jego twórczości, „jest to jeden z najwcześniejszych obrazów artysty, namalowany w roku jego wyjazdu do Monachium – 1867. Obraz należy do zespołu wczesnych pejzaży Gierymskiego, w których dawał on wyraz zainteresowaniom już nie tylko wybranym fragmentem natury, ale jego ekspresją związaną z klimatem, z porą roku, a także dnia. To zainteresowanie światłem i kolorem zapowiada przyszły kierunek rozwoju jego świetnego malarstwa. Bardzo trafne oddanie całości przedstawienia – zróżnicowanie kolorystyki – świeżej zieleni ozimin (?), bardzo jasnej zieleni gałęzi wierzb nad wodą w zestawieniu z brązami odkrytej ziemi i zszarzałymi brązami dalszych planów, a wreszcie z topniejącym śniegiem – wskazuje na, bardzo wcześnie występujące, walory charakterystyczne dla malarstwa artysty. Pokryte grubymi chmurami niebo, przenikające przez owe chmury światło, które daje odbicia na powierzchni wody – to wyraz zainteresowania malarza grą światła i jej znaczenia w obrazie”.... więcej
Artist: Czesław Znamierowski
Title: PEJZAŻ LETNI Z WIATRAKIEM, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. ZNAMIEROWSKI | 1943 | WILNO
Artist: Franz Fuchs
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY Z DZIKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Franz Fuchs Na krośnie dwa owalne stemple antykwariatu w Brunszwiku (Braunschweig).
Artist: Henryk Cieszkowski
Title: PINIE NAD WODĄ, PO 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Cieszkowski | Roma
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: RZEKA WŚRÓD BRZÓZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P. Rolf Knobloch | Munchen
Artist: Julian Fałat
Title: Z POLESIA. PO POLOWANIU NA ŁOSIE, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JFałat | 1907 (inicjały wiązane) Na krośnie dwie nalepki warszawskiego Salonu Sztuki i Składu Farb i Przyborów Malarskich Juliana Burofa przy ul. Nowy Świat 47 (druk).
Artist: Wojciech Gerson
Title: RUINY PAŁACU W PODZAMCZU PIEKOSZ., 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ Z RUINAMI PAŁACU W PODZAMCZU PIEKOSZOWSKIM, 1880 sygnowany p.d.: Wojc. Gerson 1880. Na odwrocie karta z orzeczeniem dr Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającego autorstwo Wojciecha Gersona i błędnie sugerującego, że obraz przedstawia ruiny zamku biskupów krakowskich w Siewierzu (maszynopis; dat. Kraków 28.01.1951). Obraz przedstawia ruiny pałacu rodu Tarłów w Podzamczu Piekoszowskim k. Kielc. Pałac zbudowany w latach 1645-1650, wzorowany na Pałacu Biskupim w Kielcach pozostawał własnością tej rodziny do r. 1842. Zniszczony pożarem w połowie XIX wieku popadł w ruinę.
Artist: Otto Pippel
Title: PRZEDWIOŚNIE W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: OTTO PIPPEL Na górnej listwie krosna autorska nalepka (druk) z wpisanym atramentem tytułem obrazu: Vorfrüling im Wetteresteingebirge.
Artist: Wilhelm Theodor Nocken
Title: W WYSOKICH GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Th. Nocken
Artist: Fritz Bergen
Title: ZAMYŚLONY, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz Bergen | Mchn 29 Na odwrocie odręczny napis ołówkiem: Fritz Bergen | „In Gedanken”
Artist: Albert Korneck
Title: MACIERZYŃSTWO, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany przy lewej krawędzi na wysokości główki dziecka: AKorneck | 1882 Na odwrocie papierowa nalepka składu materiałów malarskich (częściowo czytelna): „W.A …Z & Co | BERLIN LEIPZIGERSTR. No 22. (na nalepce napisy odręczne: 81/2’’ 103/4’’)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AUTOPORTRET, 1902
Year: 1902
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LWyczół | 902. | Kraków Autoportret artysty pochodzi ze zbiorów Ewy i Wojciecha Fibaków. W roku 1992 był eksponowany na wystawie tej kolekcji w Muzeach Narodowych w Warszawie i Poznaniu oraz na innych, późniejszych wystawach tej kolekcji. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - Malarstwo polskie w kolekcji Ewy i Wojciecha Fibaków. Polish Painting in the Ewa and Wojtek Fibak Col- lection, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Warszawa 1992, s. 23, il. - Polski Paryż. École de Paris. Kolekcja Wojciecha Fibaka. Wystawa malarstwa artystów polskich i polsko- żydowskich XIX i XX wieku związanych z Paryżem – od Piotra Michałowskiego do Jana Lebensteina, [wstęp A. Ławniczakowa] grudzień 1999 – marzec 2000, Muzeum Narodowe w Szczecinie, Szczecin 1999, s. 40, poz.kat. nlb. 44, il. Obraz z prawem wywozu.
Artist: Theodor Urtnowski
Title: STARE MIASTO W GDAŃSKU, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: · Th.· URTNOWSKI· Na odwrocie, na górnej listwie ramy drukowana, owalna, zielona nalepka o treści: Gemälde Galerie | Joh. Teyssen | Glasermeister | Bremerhaven | Hafenstr. 87 | Bildereiroh[..] Obraz przedstawia Stare Miasto w Gdańsku z widocznymi wieżami kościołów św. Jana, Mariackiego oraz smukłą wieżą staromiejskiego Ratusza. W prawym dolnym rogu obrazu widać fragment Długiego Targu z fontanną Neptuna.
Artist: Rudolf Priebe
Title: DWA KUTRY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Georg Arnold
Title: KUTRY RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie ozdobny stempel monachijskiej firmy A. Schutzmanna oferującej płótna i materiały malarskie.
Artist: Patrick Kalckreuth
Title: SANTA MARIA, PO 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. von Kalckreuth napis l.d.: SANTA MARIA Ten romantyczny w nastroju i wyrazie obraz przedstawia okręty kapitana Kolumba płynące pod pełnymi żaglami ku nieznanym lądom. W dniu 12 października 1492 wyprawa dotarła do Indii Zachodnich (Antyli), u wybrzeży, wówczas jeszcze nieznanej, Ameryki.
Artist: Tom Beyer
Title: KUTRY U BRZEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Tom Beyer
Artist: Rudolf Priebe
Title: WIATRAK NAD KANAŁEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Priebe
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: NA PATROLU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz Na odwrocie czerwony nieczytelny stempel.
Artist: Jerzy Kossak
Title: POŚCIG, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1929
Artist: Henryk Szczygliński
Title: OSZRONIONY KRZAK
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. Szczygliński. Na odwr. napis ołówkiem: Oszroniony krzak | zł 200 [...]. Ponadto inną ręką (autora ?) napis kredką: mal. Henryk Szczygliński.
Artist: Tony Dury
Title: GAŁĄŹ JABŁONI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. Dury
Artist: Eduard Schloemann
Title: KUTRY RYBACKIE W PORCIE, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Ed. Schloemann. Ddf. 1923.
Artist: Władysław Ignacy Stachowski
Title: ŻAGLOWCE I ŁÓDŹ NA MORZU, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W Stachowski Na odwrocie w prawym dolnym rogu napis cyrylicą: „Morie c korabliem” | Wł. Stachowskij | 1852-1933 (sic!)
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET DWÓCH DAM, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szańkowski | 1932
Artist: Leopold Pilichowski
Title: PORTRET DAMY Z NASZYJNIKIEM PEREŁ, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Pilichowski |1917
Artist: H. Richter-Johansenn
Title: W PORCIE HOLENDERSKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: h. Richter-Johansenn Na odwrocie nalepka Galerie Del Vecchio w Lipsku (druk + stempel)
Artist: Hans Hartig
Title: W PORCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hans Hartig.
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: FEMME AU LIT, RYCINA Z TEKI ONE (ELLES)
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: litografia barwna, papier kremowy z suchą pieczęcią: TL [monogram wiązany], napis w otoku: MUSÉE TOULOUSE-LAUTREC · ALBI, na ryc. l.d.: okrągła pieczęć z monogramem wiązanym HTL, pod ryc. l. oł.: 193/275, p.: pieczęć z facsimile sygnatury: T-Lautre Graficzna replika pracy z teki One (Elles) z1896 roku, wydana i autoryzowana - jak wskazuje pieczęć - przez muzeum artysty w jego rodzinnym Albi.
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: ARTISTIDE BRUANT
Tools: litography
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: litografia barwna , papier kremowy z suchą pieczęcią: TL [monogram wiązany], napis w otoku: MUSÉE TOULOUSE-LAUTREC · ALBI, na ryc. l.d.: okrągła pieczęć z monogramem wiązanym HTL obok mniejsza okrągła pieczęć z literami FC., pod ryc. l. oł.: XLV| CCLXXV, p.: facsimile podpisu z monogramem wiązanym HTLautrec Graficzna replika pracy z 1893 roku, wydana i autoryzowana - jak wskazuje pieczęć - przez muzeum artysty w jego rodzinnym Albi.
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: POLNE KWIATY W BŁĘKITNYM DZBANKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Peské. ponadto zatarta sygnatura l.d.: P [...] na licu p.g. napis niebieską kredką: [.] p | 716 Na odwrocie, na płótnie i krośnie naniesiony tuszem numer kolekcji: PM 554.
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław Rzepiński
Title: WIOSNA POD KRAKOWEM, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rzepiński Na dolnej listwie krosna napis tuszem: Wiosna – pod Krakowem.
Artist: Mojżesz Kisling
Title: W PORCIE, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. czarną farbą: Kisling Do obrazu dołączona jest jego fotografia, na której syn autora - Jean Kisling - odręcznie datował pracę i potwierdził autorstwo ojca - Mojżesza Kislinga. Obraz przedstawia widok portu w Marsylii z górującą nad miastem Bazyliką Notre-Dame-de-la-Garde.
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: STARA BRETONKA, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Mutermilchowa | Concarneau | 1904. Na odwrocie płótna napisany farbą numer 133 [w kółku]. Nowe krosno z czterokrotnie wyciśniętym firmowym znakiem Fredrix. Jest to jeden z najwcześniejszych znanych obrazów Meli Muter powstałych w czasie letnich wakacji spędzanych w Concarneau w Bretanii dokąd, począwszy od roku 1901, wielokrotnie przyjeżdżała. Malowała tam bretońskie pejzaże, martwe natury, ale przede wszystkim portrety dzieci, mężczyzn i kobiet, mieszkańców tej rybackiej osady. Artystkę bowiem zawsze interesował człowiek, a więc także jego przeżycia, cierpienia i towarzyszący im smutek. Stąd modelami jej obrazów bywali często ludzie starzy, chorzy lub samotni. Prezentowana tu Stara Bretonka jest, być może, tożsama z portretem, o którym artystka pisała w swoich Wspomnieniach, a w każdym razie wiernie ilustruje jej słowa: „pierwszą [modelką] był stara wieśniaczka, o rysach jakby wyrzeźbionych, wyrytych przez ból. Nie znałam jej życia, lecz spoglądając na tę twarz wyniszczoną przez łzy nie mogłam powstrzymać się, by nie powtarzać w głębi duszy - . I gdy tak powtarzałam w myślach te słowa przez cały czas malowania, głuche cierpienie rodzące się we mnie stawało się tłem mojej pracy. Być może właśnie dzięki temu cierpieniu udało się stworzyć jedną z moich pierwszych prac malarskich”. Domniemywać też można, że jest to jeden z obrazów pokazanych w roku 1907 na indywidualnej wystawie artystki w warszawski... więcej
Artist: Jan Rubczak
Title: ŁODZIE RYBACKIE W MARTIQUES, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: ULICZKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany lewy dół: Muter
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MAKI, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie oprawy nalepka wystawy z 1976 roku w River Run Gallery, Edgartown, Massachusetts, USA
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: PEJZAŻ, 1932 (?)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: a mon vieil ami | André Fontainas. | Peské1932 (?) Na odwrocie, na płótnie i krośnie naniesiony tuszem numer kolekcji: PM 547. Ponadto na krośnie nalepka (druk, atrament) o treści: Les Cadres R.G. | 7. Rue Bonaperte-Danton 41-77 | 2 op 2 bos Do 210. Obraz dedykowany znanemu francuskiemu krytykowi André Fontainas.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ MIEJSKI, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 86 JC. Na odwrocie na płótnie napis: 1986 Witold – K. kupił ten obraz od J. Czapskiego w obecności J. Giedroycia | przywieziony do Polski z USA 22.V.1998 W posiadaniu Agry fotografie przedstawiające Józefa Czapskiego pracującego nad prezentowanym obrazem.
Artist: Jan Cybis
Title: PEJZAŻ Z TOPOLAMI, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Cybis
Artist: Stanisław Borysowski
Title: NA TARGU, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Borysowski 38 (?)
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: ŚCIEŻKA LEŚNA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W Zakrzewski 1963; l.d. data: 1963 Na odwrocie napis na płótnie: W. ZAKRZEWSKI 1963 – 19 | ŚCIEŻKA LEŚNA | 46 X 61
Artist: Ludwik Czajkowski (Czaykowski)
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Côte d’Azur | L Czaykowski | 60 na krośnie stempel 15 P
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: 21 x 26,3 cm (w świetle oprawy) na odwrocie napis: „LANDSCAPE” | Stanislaw El.... (1900-1963) | S. ELESZKIEWICZ oraz pieczątka POSK w Londynie Obraz pochodzi ze spadku po Stanisławie Eleszkiewiczu. Spuścizna po artyście została przekazana Stowarzyszeniu Polskich Artystów Malarzy w Anglii, którego siedzibą jest POSK w Londynie. Zarząd Stowarzyszenia sukcesywnie wyprzedaje prace Eleszkiewicza.
Verified Artist: Yes
Artist: Paul Aichele
Title: PARA POPIERSI DZIEWCZĘCYCH, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: P. Aichele
Title: POEME, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Gino sc ? Alabastrowe popiersie młodej dziewczynki; fragment sukni wykonany z brązu.
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: TANCERKA, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: P. Kowalczewski
Artist: Oskar Gladenbeck
Title: POPIERSIE GOETHEGO, OK. 1880-1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: O. Gladenbeck fecit. ponadto znak berlińskiej odlewni H. Gladenbeck i syn
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: RYBAK, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: P. Kowalczewski
Title: ZBIEGŁY KOŃ , KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: ZBIEGŁY KOŃ UJĘTY PRZEZ STAJENNEGO, koniec XIX w. wg Guillaume I Coustou Dwie monumentalne grupy rzeźbiarskie z marmuru karraryjskiego wykonane w latach 1743-45 przez Coustou I (1677-1746), przeznaczone były do parku pałacu w Marly, stąd zwane Rumakami z Marly. W końcu XIX w. przeniesione zostały na Place de la Concorde w Paryżu. W 1984 przeniesione zostały do Luwru, na placu zaś ustawiono odlewy betonowe. Obie grupy spopularyzowane zostały wieloma redukcjami brązowymi.
Title: DZBAN DO NAPOJÓW, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 Niemcy, Schabische Gmünd, Johann Franz jr Dzban w formie ostroboku o podstawie kwadratowej, z krawędziami szlifowanymi. Srebro gładkie, pokrywa na zawiasie.
Title: KARAFKA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: Niemcy Szkło grawerowane, srebro bogato dekorowane (sielske scenki, elementy roślinne, rocaille). Korek zwieńczony plastyczną figurką putta z kieliszkiem w ręku.
Title: NACZYNIE DO PONCZU, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: Drezno, Herman Behrnd, sprzedawca J. Eichler, Berlin Naczynie ze szkła szlifowanego, koliste, wybrzuszone, w okuciu srebrnym; z kolistą gładką stopą i takimiż dwoma uchami. Nakrywa gładka, kopulasta, z uchwytem.
Title: KAŁAMARZ, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Schwabische Gmünd, Gebrüder Kühn Kałamarz z kanelowanego szkła kryształowego, ze srebrną pokrywą dekorowaną liśćmi i owocem-kwiatem ostu.
Title: KOMPLET 6 SOLNICZEK, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Brema, Wilkens i synowie - filia Hamburg Komplet 6 solniczek z łyżeczkami, z oryginalnymi wkładami ze szkła kobaltowego. Solniczki ażurowe, zdobione girlandami, na czterech nóżkach. Czerpaki łyżeczek złocone. Całość w oryginalnym, firmowym etui.
Title: PUZDERKO, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 Niemcy Puzderko w formie serca, bogato dekorowane ornamentyką roślinną (kwiaty, liście, gałązki, girlandy). Na pokrywce - w owalu - scena pasterska. Wnętrze złocone.
Title: CUKIERNICA, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 Niemcy, złotnik D.K. Cukiernica owalna, wybrzuszona, wsparta na czterech nóżkach. Powierzchnia grawerowana w ornamenty roślinne. Na zwieńczeniu pokrywy uchwyt w formie głowy Meduzy. Wnętrze naczynia złocone.
Title: TACA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr, 800 Niemcy, złotnik AP Bogato dekorowana, kwadratowa taca. Brzegi ażurowe, zdobiona motywami roślinnymi, ażurami i rocaillami.
Title: TACA PAMIĄTKOWA, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: Wiedeń, Vincenz Czokally Taca owalna, wzmocniona drewnianymi listwami pod dnem, z dwoma uchami. W lustrze grawerowane w owalnej rezerwie herb Leliwa i jelita pod wspólną koroną hrabiowską. Poniżej dedykacja: Ku uczczeniu pamięci 25 Lipca 1886 | Dzierżawcy browaru i propinacji w dowód głębokiego Szacunku składają życzenia | Dawid Eugelberg, Leib Ekstern, Rafael Block.
Title: PARA PATEREK W TYPIE ART DECO, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, długość 36,5 cm, waga 1 028 g Meksyk, złotnik R.Sanchez Paterki podłużne, łódkowate, powierzchnia srebra gładka.
Title: PATERA NA OWOCE, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, długość 46 cm, szerokość 35 cm waga 815 g Niemcy, Hanau ? Patera owalna, wielolistna, dekorowana wysokimi repusami przedstawiającymi owoce (głównie granaty) i rośliny (liście, łodygi i kolby kukurydzy).
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, Niemcy, Heilbronn, firma Peter Brückmann i syn Komplet składa się z tacy (długość 49 cm), dzbanka do kawy (wysokość 22,5 cm), czajnika (20 cm), mlecznika (13,5 cm) i cukiernicy (15,5 cm). Naczynia w formie neobarokowej, zwieńczone plastycznymi gałązkami, liśćmi i owocami winorośli; wnętrza złocone.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW 2-ŚWIECOWYCH, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 Niemcy, Heilbronn, firma Brückmann i syn Neorokokowe w formie świeczniki na okrągłych, nieregularnych podstawach. Dekoracja rocaillowa.
Title: ŻARDINIERKA, DRUGA POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło kobaltowe, punce fantazyjne Niemcy, Hanau, J. D. Schleissner & Söhne Żardinierka wsparta na czterech dekoracyjnych nóżkach. Srebro zdobione ażurami, girlandami i wizerunkami głów kobiet. Wnętrze naczynia złocone; oryginalny wkład ze szkła kobaltowego.