Artist: Antoni Piotrowski
Title: WOJSKA ROSYJSKIE NAD DUNAJEM, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: - l.d.: APiotrowski 1880 Paryż (inicjały wiązane) - p.d.: A. Piotrowski. 1880 Paryż | „Matinée sur le Danube.” Na górnej listwie krosna wydrapany napis dotyczący proweniencji obrazu: PROVENANCE: FR. STUDZIŃSKI, PARIS | ST. STANCZYK, LONDON 1966 | CHRISTIE’S LONDON 9.03.1975 – BOUGHT BY A CHRISTIES DIREKTOR | M. KULCZYKOWSKI LONDON 1992. Na poprzeczce krosna: P. 828 – 199; ponadto kilka nalepek. Na ramie m.in. dwie nalepki celne (?) z nazwiskiem autora i tytułem obrazu: A. Piotrowski, Russian soldiers by an out. Obraz przedstawia graniczny posterunek żołnierzy rosyjskich na brzegu Dunaju, z czasów wojny rosyjsko-tureckiej na Bałkanach w latach 1878-1879.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: W CISZY WIECZORNEJ. ZADUMANA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany ukośnie p.d.: W Kotarbiński Obraz, który - poprzez analogię z innym dziełem artysty - określiliśmy tytułem Zadumana , Wilhelm Kotarbiński namalował w tzw. kijowskim okresie swojej twórczości, zapewne około roku 1900. Były to czasy jego największego sławy i powodzenia, na fali których tworzył liczne płótna przeznaczone dla prywatnych zbieraczy, koneserów i miłośników jego sztuki, do dekoracji wnętrz pałacowych lub mieszkalnych. W malarstwie artysty nasiliły się wówczas tendencje symbolistyczne; ich wyrazem jest także sugestywny, udzielający się widzowi, nastrój tajemnej, nieokreślonej tęsknoty i oczekiwania w jakim wydaje się być pogrążona zadumana patrycjuszka, odpoczywająca w ciszy wieczoru w ogrodzie rzymskiej willi. Przy tym jest to płótno o wybitnych walorach dekoracyjnych, obraz o wysmakowanej kompozycji i - charakterystycznej dla Kotarbińskiego - subtelnej kolorystyce z bogactwem tonów zgaszonych zieleni, jaśniejącymi akcentami seledynów i szmaragdów, a także różów, żółcieni, fioletów. Za datowaniem obrazu na okres około roku 1900 przemawiają porównania Zadumanej z innymi znanymi dziełami Kotarbińskiego, także tymi z wcześniejszego, rzymskiego okresu jego twórczości, kiedy to - przy całej swobodzie techniki malarskiej - artysta większą rolę nadawał płaszczyznom i liniom... więcej
Artist: Czesław Rzepiński
Title: OGRÓD, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rzepiński Na krośnie nalepka krakowskiej Spółdzielni Introligatorów przy ul. Józefa 5.
Artist: Edward Karniej
Title: AKT, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. KARNIEJ | 1940
Verified Artist: Yes
Artist: Franciszek Żmurko
Title: PORTRET DZIEWCZYNY, OK. 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy(owal)
Artist: Clara Gumpertz
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. Gumpertz. Na odwrocie, prawej listwie krosna napis niebieską kredką: Gumpertz; ponadto dwie kartki z niemieckim tekstem informującym o artystce.
Artist: Sophie von Adelung
Title: PORTRET DZIEWCZYNY Z RÓŻĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą wzdłuż krawędzi l.d.: S. Adelung Na odwrocie napis: Frauen Portret mit Rose
Artist: NN NN
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. H. Wendlberger Na krosnach i ramie numer: 319165; na krosnach po dwa stemple: 45 i 60.
Artist: Josef Burger
Title: BUKIET POLNYCH KWIATÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Burger | München
Artist: Roman Bratkowski
Title: WILLA NA CAPRI, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Bratkowski Capri 1925 Na krośnie cztery stemple: ISKRA & KARMAŃSKI | - KRAKÓW -. Ponadto powtórzone dwukrotnie stemple z wymiarami krosna: 65 i 90.
Artist: Jan Stanisławski
Title: PIAZZA DEI CAVALLI W PIACENZY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI
Artist: Mathurin Moreau
Title: RYBACZKA Z DZIEĆMI, 1884
Year: 1884
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Moreau, Hours Concurs znak odlewnika Socjete des Bronzes de Paris Rzeźba reprodukowana i opisywana w: - Brązowa rzeźba europejska XIX i XX wieku ze zbiorów Muzeum Narodowego we Wrocławiu, s. 25, il.; - Western European Bronzes of the 19th Century, Schepard Gallery Associates, New York 1973, s. 36, il.; - H.Bermann, Bronzes Sculpturs and Founders 1800-1930, Chicago 1980, tom III, kat.1114, il.
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: NOC W POMPEI, OK. 1881
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H Siemiradzki | Roma Na krośnie w lewym górnym rogu okrągła nalepka z napisem atramentem: Berlin | III (Inne tytuły: Noc letnia w Pompei, Robaczek świętojański, Świętojański robaczek, Luciola, Idylla ) СЕМИРАДСКИЙ Генрих Ипполитович is available here , thanks to www.antiq.info - Russian Art website English users - see special website dedicated to this painting Inne tytuły: Noc letnia w Pompei, Noc Pompejańska, Robaczek świętojański, Robaczki świętojańskie, Świętojański robaczek, Luciola, Idylla, Sielanka /.../ Twoje obrazy mistrzu, to karty olbrzymie, które kształtów językiem mówią nam o Rzymie lepiej niż dziejopisów grube woluminy /.../ Tyś odgadł siłą ducha i w formę mistrzowską oblokłeś tę jedyną, bezwzględną i boską Prawdę,... więcej
Artist: Rudolf Stoitzner
Title: RÓŻE I OWOCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. Stoitzner.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tondo o średnicy 31 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Szańkowski
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZATOKA MORSKA Z RÓŻOWYM DOMEM, 1903-1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie dwie nalepki (na tekturze i na górnej listwie ramy) z numerem odnoszącym się do katalogu wystawy w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu (czerwonym cienkopisem): 93 ; ponadto p.d. dwie nalepki z numerem (czarnym długopisem): 17177/58 ; na górnej listwie ramy centralnie nalepka wiedeńskiej galerii, obok nalepka aukcyjna Agra-Art z 2007 r. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Ta znakomita kolekcja – w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich – zaprezentowana została w roku 2004 na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, który zawiera opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac. Pani Maria Gołąb, autorka katalogu, wyodrębniła wśród nich kilka zespołów pejzaży; prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Ku wzmożonej ekspresji“. Obraz opisany i reprodukowany w: – M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski – pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, Poznań 2004, s. 120, nr kat. 93, il. 93 na s. 83.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: BRZEG MORSKI, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: podpisany l.d. ołówkiem: S Kamocki Na odwrocie autorski napis czerwonym tuszem i szarą kredką: S.KAMOCKI | „Z PUCKA” | BRZEG MORSKI
Artist: Josef Burger
Title: MARTWA NATURA Z JABŁKAMI I BUTELKĄ WINA,1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Burger 1922
Artist: Wladimir Bitschkowski
Title: GWIAZDA BETLEJEMSKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Bitschkowsky. Na odwrocie na krosnach powtórzone napisy niebieską kredką: 88 i 70; na górnej listwie krosna drukowana nalepka monachijskiego antykwariatu H. Koestlera przy Maximilianstrasse 28.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: W SZARY DZIEŃ, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: StKamocki Na odwrocie nalepka z autorskim napisem atramentem: Stanisław Kamocki | „W szary dzień” | „Leńcze” | cena 100. Brzegi tektury oklejone pasami papieru; wzdłuż lewej krawędzi pas z drukowanym napisem: Aleksandrowicz (przyklejony licem do tektury i czytelny w lustrzanym odbiciu); przy górnej krawędzi napis ołówkiem: Hodanin (?) Pejzaż z ukrytym wśród drzew starym, dziś już nieistniejącym, drewnianym kościołem w Leńczach koło Kalwarii Zebrzydowskiej.
Artist: Józef Rapacki
Title: PRZED DZWONNICĄ, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1917
Artist: Władysław Szerner
Title: NA GAWĘDCE, PRZED 1884
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Władysław Szerner Motyw konnego wojaka gwarzącego z kobietą na ulicy małego miasteczka Szerner powtarzał kilkakrotnie, zmieniając drobne szczegóły kompozycji. Malował więcej lub mniej śniegu na drodze i dachach domostw, dodawał inne postacie, psa na pierwszym planie czy wieżę kościoła w oddali. Prezentowany obraz – pod tytułem Na gawędce – reprodukowany był w „Tygodniku Powszechnym” w 1884 r. (I półrocze, s. 9; reprodukcja drzeworytnicza). Zbliżona kompozycja - Na zwiadach – znana jest z reprodukcji w „Tygodniku Ilustrowanym” z 1888 r. (I półrocze, s. 8; reprodukcja drzeworytnicza). Jeszcze inną wersją tego motywu był obraz wystawiany na aukcji Agry w roku 1997 Zobacz tutaj
Artist: Wojciech Kossak
Title: PRZEJŚCIE WOJSK NAPOLEONA PRZEZ BEREZYNĘ,1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | Berlin 18[95] Na odwrocie płótna czerwony stempel: Victorin | Schu[t]zmann | HALB | KRELDE_G[.]ONIE Obraz powstał w związku z przygotowaniami do pracy nad Berezyną, panoramą przedstawiającą dramatyczny odwrót wojsk napoleońskich spod Moskwy i ich przejście przez Berezynę w dniu 28 listopada 1812. Panoramę Berezyna, pojętą „w duchu zaszczytnym dla Wielkiej Armii, bo złamanej tylko klimatem”, Wojciech Kossak malował – wspólnie z Julianem Fałatem i zespołem – od grudnia 1894 do kwietnia 1896 roku. Kossak (któremu pomagał Kazimierz.Pułaski) był autorem niemal całości kompozycji figuralnej; Fałat namalował grupę przy moście dla pieszych i cały pejzaż (przy współpracy Michała Wywiórskiego, Jana Stanisławskiego, Antoniego Piotrowskiego). O pracy nad Berezyną artysta barwnie pisał w swoich Wspomnieniach: Gdy na Wystawie Krajowej we Lwowie Racławice, rozgrzewając serca i wywołując entuzjazm, wykazały co potrafię na tym polu, zaproponował mi Fałat, abym z nim do spółki, w Berlinie, wykonał panoramę na tle ogólnoświatowym. Wybraliśmy Berezynę, mnie dającą pole figuralne najbogatsze, jakie wymarzyć sobie można, Fałatowi zaś śniegi, które tak rozumie i doskonale maluje. /.../ pojechałem na Litwę poznać brzegi Berezyny. Towarzyszyli mi: Wywiórski i Pułaski. Przedtem jednak zwróciłem się do archiwum Ministerstwa Wojny w Wiedniu z prośbą o użyczenie mi wszystkich dzieł traktujących specjalnie... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie naklejka z tekstem (maszynopis): Eigentümer | Fam. Bernhard | München 25 | Altramstr. 23/2 1[.]
Artist: Maciej Nehring
Title: ŚNIEGI NAD MORSKIM OKIEM
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowana p.d.: Maciej Nehring
Artist: Teodor Ziomek
Title: W ZIMOWYM SŁOŃCU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany p.d.: T. ZIOMEK
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANNA, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: ŚCIGANI PRZEZ WILKI, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany; l.d.: A Wierusz-Kowalski Obraz od tyłu zabezpieczony przeźroczystą folią (?) spod której widoczny zielony, nieczytelny stempel. Nalepka własnościowa George Walter Vincent Smith Art Museum w Springfield (Massachusett, USA). Obraz znajdował się w zbiorach George Walter Vincent Smith Art Museum w Springfield (Massachusett, USA), w 2005 został wystawiony na aukcji w domu aukcyjnym Chriestie’s w Nowym Jorku. Jest opisany i reprodukowany w katalogu aukcyjnym: - 19th Century Europen Arts, New York Christie’s, Tuesday 19 April 2005, s. 139, nr 119, il. (wystawiony p.t. Pursued by Wolves, jako „The Property George Walter Vincent Smith Art Museum, Springfield, Massachusetts”).
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SANNA WIECZORNA, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Wierusz-Kowalski Na tekturze zabezpieczającej obraz od tyłu przeklejona z oryginalnego płótna stara nalepka (druk) o treści: Cavalcade in the Snow | Alfred von Wierusz Kowalski | 1849 – 1915 – [...]ish | Gift of Francis A. Foster – 1925 | [...] – INCLUDED IN MARCH, 1945, EXHIBITION. Obraz opisany i reprodukowany w: - H.P. Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis Hildesheim - Zürich - New York 1993, il. 53 na s. 55; [wydanie polskie pt. Polska szkoła monachijska. Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i inni, Warszawa 1998, tekst s..54-55, il. 53 na s. 53. katalog s.153]
Artist: Franz Friedrich Hoffmann-Fallersleben
Title: BUKI W ZIMOWYM SŁOŃCU, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: FHoffmann Fallersleben 05 [FH wiązane] Na odwrocie na krośnie dwie blaszane etykiety berlińskiej firmy z materiałami malarskimi: Künstler-Magazin • Papier-Ausstattung | Keltz & Meiners | Berlin W. Leipciger-Str.10.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: O ŚWICIE. W DRODZE DO PRACY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z RZEKĄ
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. Kochanowski
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: JESIENNE DRZEWA NA BASTIONIE WAWELSKIM
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: LWycz Wzdłuż lewego boku napis tuszem: Litt; V (?) 267
Artist: Stanisław Masłowski
Title: JARMARK KOŃSKI
Tools: watercolor, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w św. passe-partout sygnowany p.d.: St. MASŁOWSKI Na odwrocie oprawy nalepka pozłotniczej pracowni Józefa Załuskiego w Poznaniu.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIECI Z KAWKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany w p.d. rogu (na szelce): Wlastimil Hofman charakterem i stylem.
Verified Artist: Yes
Artist: Philipp Graf
Title: WIOSNA W GARMISCH PARTENKIRCHEN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Philipp Graf. sen. München. [obok stylizowany gmerk-monogram z zapisem słowa MARIA] Na odwrocie płótna autorski napis l.d.: No 327 Original. v. Philipp Graf. sen. München „v. Garmisch”
Artist: Susanne von Kamecke
Title: LETNI SPACER, 1890
Year: 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S v Kamecke 1890
Artist: Max senior Haenger
Title: KACZKI I KURY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Häenger Na odwrocie napis kredką: 3480
Artist: Max senior Haenger
Title: PAWIE I BAŻANTY
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Hänger Na odwrocie napis kredką: 3490 .; powtórzony również na górnej listwie ramy.
Artist: Jan Grubiński
Title: MGŁY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. czerwoną farbą: JGrubiński (inicjały wiązane)
Artist: Wiktor Korecki
Title: KACZEŃCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI Na odwr. napis czerwonym flamastrem: 39 xy 14 – 35
Artist: Andreas Betz
Title: KRAJOBRAZ WIECZORNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ANDR. BETZ | MÜNCHEN - OTTOBRUNN
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: GŁUSZEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Majewicz
Artist: Carl Justus Rose
Title: CHATY NAD GÓRSKIM POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Rose Na odwrocie nalepiona kartka z informacją o artyście.
Artist: Carl Hessmert
Title: WIECZÓR W LESIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C Hessmert Na krosnach napisy niebieską kredką; m.in.: C Hessmert oraz Abend im Wald
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: WSCHÓD KSIĘŻYCA NAD ODRĄ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lorenz-Murowana Na odwrocie napisy ołówkiem: Oder b. Oderberg oraz niżej: M 36570 Pejzaż z okolic Odelberga, miasta w północno-zachodnich Niemczech nad rozlewiskami starego koryta Odry.
Artist: Walery Brochocki
Title: PEJZAŻ Z ŁÓDKĄ, 1873
Year: 1873
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Brochocki 1873 Na odwrocie płótna, częściowo zatarty, czerwony stempel monachijskiej firmy z materiałami malarskimi: /.../ | /./ Schutzmann | MÜNCHEN. Obraz może uzyskać pozwolenie na wywóz do krajów UE bez dodatkowych kosztów.
Artist: August John Paul Bohnhorst
Title: ŻAGLOWCE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Bohnhorst Na odwrocie nalepka z niemieckim tekstem informującym o artyście (maszynopis).
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: RYBACY CIĄGNĄCY SIEĆ, PRZED LUB 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F.M. Wygrzywalski senior Na krośnie stemple: - ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW oraz ST. W[...] | we Lwowie. Na dolnej listwie krosna Nalepka wystawy w TPSP w Krakowie w grudniu 1935 z nazwiskiem autora obrazu, tytułem Rybacy ciągnący sieć, określeniem techniki - olej i ceną 650 zł. Obraz wymieniony w: - Wystawa pośmiertna Artura Markowicza, Wystawa zbiorowa Romana Łysakowskiego, Kolekcje St. Jakubowskiego, F. M. Wygrzywalskiego, Wystawa bieżąca, Tow. Przyj. Sztuk Pięknych, Kraków, grudzień 1935, s. 8, nr kat. 97 [Rybacy ciągnący sieć].
Artist: Georg Arnold
Title: DROGA NAD URWISKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Arnold Graboné Na odwr. uszkodzona autorska nalepka z podpisem artysty Graboné i częścią tytułu obrazu Blick [...]
Artist: Georg Arnold
Title: W WYSOKICH ALPACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné Na odwrocie, na płótnie autorska nalepka (druk wypełniony atramentem) o treści: MEISTER DER MALEREI | PROF. ARNOLD GRABONÉ TUTZING / OBB | Art. der Technik: Öl Str[...]telmanier | Motiv: „Tri[...] Sturz” | Grosse: 70/80 cm | Preis: 750- | Vers. – Wert: 1: 750.- | Unterschrift für Original | Arnold Graboné 5 000 zł (~ 1 400 €)
Artist: Władysław Skoczylas
Title: Z PODHALA, LATA 1908-1920
Tools: watercolor, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Skoczylas
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: SOSNY, 1919
Year: 1919
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana ołówkiem l.d.: LWyczoł | 1919 W lewym górnym rogu napis tuszem: 317
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: STRZELCY KONNI GWARDII NAPOLEONA I, 1900
Year: 1900
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier naklejony na tekturę wymiary w świetle ramy sygnowany i opisany: - l.d.: Z. Rozwadowski.; - p.d.: Chasseurs à cheval de la garde d. N.I | 1[.]00
Artist: Franciszek Ksawery Bujakiewicz
Title: PRZY STUDNI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fr Bujakiewicz | Monachium (podpis wydrapany w mokrej farbie)
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: PEJZAŻ Z BRZOZAMI NAD POLNĄ STRUGĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany l.d.: J. Rolf Knobloch | München
Artist: Jan Chełmiński
Title: SPOTKANIE NA DRODZE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Chełmiński Podobne niewielkie kompozycje przedstawiające żołnierzy różnej broni i barwy powtarzały się często w oeuvre artysty (m.in. cykl 48 obrazów poświęconych armii Księstwa Warszawskiego; obecnie w Muzeum Wojska Polskiego). Były to swoiste studia, w których artysta wiernie i z ogromnym znawstwem odtwarzał detale mundurów żołnierzy różnych armii i formacji. Na naszym obrazie przedstawiony jest na przykład pruski huzar z czasów wojny siedmioletniej 1756-63.
Artist: Józef Brandt
Title: Z DZIKICH PÓL, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Na odwrocie zatarty i nieczytelny napis czarną farbą. Na krośnie trzy małe nalepki z wpisanymi atramentem liczbami: 328, 472, 29[.] [...] Malował bitwy, potyczki, podjazdy - epizody z historii polskich wojen kresowych i wojen szwedzkich XVII wieku, a także sceny rodzajowe - jeźdźców, polowania, jarmarki. Jego barwne, pełne ruchu i perfekcyjne warsztatowo obrazy podziwiano powszechnie, jako najlepszy przykład wysoko wówczas cenionej „szkoły polskiej”. [...] Wystawione Dzikie pola łączy się z większą grupą podobnych obrazów, przedstawiających konnych rycerzy różnej broni i barwy, na tle oddziałów wojska ciągnących przez równinne pola. Akcent położony jest na pierwszoplanową postać rycerza, jeźdźcy w tle ujęci są jakby w „przypadkowym kadrze”, z końmi wychodzącymi czasem poza granice płótna. Dla porównania, można wymienić np. Husarza (Muzeum Polskie w Rapperswilu), Towarzysza pancernego (własność prywatna) czy Buńczucznego (Muzeum Okręgowe w Toruniu) a także Jeźdźca (Muzeum Narodowe w Poznaniu). Wszystkie wymienione wyżej obrazy reprodukowane w: - I. Olchowska-Schmidt, Józef Brandt, Kraków 1996, il. na stronach: 75, 77, 52, 79. Obraz reprodukowany w : S.Jordanowski, Vademecum malarstwa polskiego w USA , Wrocław 1996, s.47, il. 27 na s. 48 [tytuł "U brodu"]
Artist: Juliusz Kossak
Title: UŁAN LWOWSKIEJ GWARDII NARODOWEJ, 1891
Year: 1891
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowana ukośnie l.d.: Juliusz Kossak | 1891
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: WYJAZD NA POLOWANIE, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz | Monachium 1889 Obraz reprodukowany w: - „Świat” (Kraków) 1891, plansza-tablica po s. 56 [dodatek nadzwyczajny; heliograwiura J. Blechingera w Wiedniu]
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: EPIZOD WOJENNY, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1920
Artist: Artur Wacław Wielogłowski
Title: PRZEZ PRZESZKODĘ, 1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Wielogłowski Na odwrocie kartka z napisem kredką: A. Wielogłowski | „ Przez przeszkodę” | 895. Na krośnie napisy kredką: 403 oraz 403 4 Obrazy. Wielogłowski malował liczne sceny z torów wyścigów konnych, a także tak zwane „portrety” poszczególnych koni. Pośród obrazów tego rodzaju, pokazywanych na wystawach w Warszawie i Krakowie, można wymienić, na przykład, malowany akwarelą Portret konia wyścigowego, a także olejny Portret konia Aspirant czy obraz Azkabad w dniu wielkiej nagrody warszawskiej. Przypuszczać można, że prezentowany obraz jest tożsamy z płótnem Wyścig z przeszkodami , które w roku 1895 artysta pokazał na wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty. Literatura: - J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914 , Wrocław-Warszawa-Kraków 1969, ss. 402, 403.
Artist: Carl Haefner
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z KŁADKĄ NAD STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą l.d.: C. Haefner Na górnej listwie krosna resztki starej nalepki z nieczytelnym napisem atramentem; na dolnej listwie nalepka z tekstem informującym o artyście (maszynopis)
Artist: Carl Haefner
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z CHATĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany czerwoną farbą l.d.: C. Haefner Na d. listwie krosna nalepka z informacją o artyście.
Artist: Maurycy Apfelbaum
Title: JEROZOLIMA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany l.d.: Apfelbaum
Artist: Nieokreślony malarz XIX w
Title: PORTRET DAMY W STROJU WESTALKI, XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Według obrazu Angeliki Kaufmann Oryginał "Portretu damy w stroju westalki" (olej, płótno, 91,5 x 71,5 cm) znajduje się w zbiorach Galerii Obrazów w Dreźnie. Jego autorka Angelika Kaufmann (1741-1807) była niezwykle popularną, sławną w całej Europie, malarką i graficzką pochodzenia szwajcarskiego. Twórczość artystki, ukształtowana w epoce przejściowej, pomiędzy rokokiem a klasycyzmem, wykazuje cechy obu tych stylów. Malowała sceny mitologiczne i alegoryczne, a przede wszystkim portrety - idealizowane i sentymentalne - wyróżniające się pseudoklasycznym kostiumem i rekwizytami (draperie, kolumny, cyprysy). Jej obrazy były szeroko znane dzięki reprodukcjom graficznym.
Artist: Gilbert Canal
Title: PEJZAŻ HOLENDERSKI Z WIATRAKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Canal. Na odwrocie, na krośnie zatarte stemple o treści: ADRIAN BRUGGER | MÜNCHEN
Artist: R. Hornemann
Title: TARG KWIATOWY NAD KANAŁEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R. Hornemann
Artist: Gerhard Janensch
Title: ZAWSTYDZONA, OK. 1910
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wysokość całkowita 67 cm sygnowany: Prof.G.Janesch W jego bogatym dorobku są rzeźby monumentalne, mitologiczne, zajmował się rzeźbą portretową i rodzajową, czego przykładem jest Zawstydzona.
Artist: Błażej Iwanowski
Title: RÓŻE, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: B. Iwanowski | 1923 rok zobacz obraz w ramie
Verified Artist: Yes
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: PEJZAŻ PODGÓRSKI, 1939 (?)
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tektura z tyłu zabezpieczona płytą wymiary w świetle oprawy sygnowany l.d.: [.] Wodzinowski 1939 (?)
Artist: Karl (Carl) Küstner
Title: NAD RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. KÜSTNER
Artist: Rudolf Kaesbach
Title: WAGAROWICZ, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wysokość całkowita 25 cm sygnowany: R.Kaesbach oraz znak odlewni Ernst Krass z Berlina
Artist: Max Flashar
Title: WIZYTA NA WSI, 1886
Year: 1886
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w św. ramy sygnowany p.d.: M. Flashar | 86
Artist: Stanisław Gałek
Title: W DOLINIE STAWÓW GĄSIENICOWYCH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ST. GAŁEK Na odwrocie nalepka (druk) o treści: RUSSARTSTUDIO | STATEN ISLAND N.Y. Obraz był własnością pani dr Violette Bergere, którą Gałek poznał w Paryżu, dzięki Marii Curie-Skłodowskiej. Przyjaźń ta utrzymywała się przez lata; Violette Bergere miała kilka obrazów artysty, które w latach drugiej wojny światowej przekazała swojej rodzinie mieszkającej na Staten Island w Nowym Jorku.
Artist: Józef Guranowski
Title: SAMOTNA SOSNA, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: J. Guranowski | 1911 r.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Rubczak
Title: ULICA FLORIAŃSKA, PO 1926
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowana p.d.: Rubczak Na odwrocie, na oprawie napis: Jan Rubczak; Fragment Krakowa – Autolitografia Prezentowana autolitografia pochodzi ze zbiorowej teki Kraków, wydanej po roku 1926 przez krakowskie Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, a odbitej w zakładzie litograficznym Aureliusza Pruszyńskiego [Kraków. 6 autolitografij: Stefana Filipkiewicza, Jana Hrynkowskiego, Władysława Jarockiego, Ignacego Pieńkowskiego, Jana Rubczaka, Jana Wojnarskiego, Kraków (po 1926), TPSP, Zakł. Lit.Art. A. Pruszyńskiego, tabl. nlb.] Ten sam motyw - widok spod Bramy Floriańskiej na ulicę Floriańską i zamykającą ją sylwetę kościoła Mariackiego - artysta opracował także w technice akwaforty. Literatura: - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie, Polskie wydawnictwa artystyczne i bibliofilskie z lat 1899-1945, Ossolineum, Wrocław Warszawa Kraków 1994, ss. 116, 195, nr 28, il. 67 na s. 117.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA KRAKOWSKIM PRZEDMIEŚCIU, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET ELŻBIETY KOSSAKOWEJ, 1945
Year: 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: A. Karpiński | 1945. Na odwrocie nalepka wystawy w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie w 1949; na nalepce data 1949, nazwisko autora i tytuł obrazu "Portret pani Kossakowej". Elżbieta z Dzięciołowskich-Śmiałowska (zm. 1991) była drugą, poślubioną w roku 1940, żoną Jerzego Kossaka, matką Glorii (1940-1999) i Simony Kossak (1943-2007). Obraz wymieniony w katalogu wystawy: - "Wystawa zbiorowa. Jubileuszowa wystawa zbiorowa. Alfons Karpiński malarstwo" [katalog obejmuje ponadto wykazy prac z wystaw W. Bednarskiego, S. Daniel-Kossowskiej, K. Dzielińskiego, W. Łabędzkiego, J. Maliny], wrzesień - październik 1949, TPSP, Kraków 1949, s. 8, nr kat 76 ["Portret p. K", 1945, olejny]
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: J Malczewski Do obrazu dołączona jest opinia p. Agnieszki Ławniczakowej. W latach 2010-2012 obraz był na wystawie w Muzeum Jacka Malczewskiego w Radomiu.
Artist: Marc Chagall
Title: ARTYSTA Z KOZĄ, 1984
Year: 1984
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l: E.A., p.: Marc Chagall na odwr. certyfikat autentyczności wydany przez NYACK ART GALLERY AND FRAMING p.d. stempel galerii FINE PRINT ART, STATEN ISLAND, N.Y.
Artist: Friedensreich Hundertwasser
Title: HOMMAGE A VAN GOGH, 1998
Year: 1998
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68 x 51,3 cm (w św. passe-partout) napis z płyty l.d.: KUNST | HAUS | WIEN sygn. z płyty p.d.: 981 [w kółku] PICAUDIERE [?] | ©WIEN 1998 | Hundertwasser na odwrocie oprawy napis czerwonym flamastrem śr.g.: Offsetlithografie. – Hundertwasser, czarnym flamastrem l.d.: Hundertwasser | „Hommage a van Gogh” | 1998 | Werks Verz Nr. 981 Hundertwasser o grafice: „Z całą pewnością grafika jest czymś znacznie trudniejszym niż malarstwo. Grafika nie jest sztuką bezpośrednią w przeciwieństwie do malarstwa [...] w grafice wszystko jest bardziej złożone, trudniejsze i na swój swoisty sposób – bardziej wyczerpujące psychicznie, gdyż człowiek nie jest sam, lecz ma do czynienia z całym złożonym mechanizmem: z wieloma ludźmi, z maszynami, z drukarzami, technikami... Obróbka materiału jest także znacznie bardziej skomplikowana niż w malarstwie; zatem grafika jest naprawdę ciężką próbą [...] Nie można niestety malować bezpośrednio na papierze, lecz człowiek jest skazany na pokrywanie barwami materiałów pośrednich: drewna, kamienia, arkuszy korka czy linoleum, płyt metalowych i nigdy nie można przewidzieć rezultatu. Jest to sztuka na opak. Oczywiście grafika ma tę wielką zaletę, że jest dostępna dużej liczbie osób, ponieważ takie dzieło może być reprodukowane wielokrotnie”. (według Katalogu wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, 1976)
Artist: Henri Toulouse-Lautrec
Title: DIVAN JAPONAIS
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z płyty l.d.: HTL [monogram wiązany] napis oł. pod ryc. l.: LXIII/CCCXXV, p.: facsimile sygnatury: HTLautrec (reprint plakatu z 1893)
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: IRENA WIEDYSKIEWICZ-POLNIAKOWA, 1926
Year: 1926
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Portret przedstawia młodą kobietę w fantastycznym stroju na tle pejzażu. Suknia modelki jest bogato ponaszywana koralikami, a sznury korali oplatają jej ręce i szyję. Kobieta ma na głowie fantazyjny kapelusik-turban spięty nad czołem dużą broszą ozdobioną długimi pręcikami z nanizanymi koralikami, na szyi ozdobną kolię, a z jej uszu zwisają długie kolczyki zakończone dużymi kulami. Strój ten został zaprojektowany przez samego Witkacego-autora portretu na bal w Zakopanem. Adnotacja w lewym dolnym rogu portretu informuje, że artysta nie palił papierosów w trakcie pracy, przy czym zaczął portretowanie w szóstym dniu abstynencji nikotynowej, przerwał je następnie na pięć dni, by podjąć na jeden dzień, znowu przerwać i po ponownym podjęciu pracować już codziennie przez tydzień. Umieszczony pod tym wykazem symbol „T.A” oznacza zakwalifikowanie typu portretu do kategorii A, który – według sformułowanego w 1925 roku Regulaminu stworzonej przez artystę jednoosobowej Firmy Portretowej „S.I. Witkiewicz” – był „rodzajem stosunkowo najbardziej «wylizanym». Odpowiednim raczej dla twarzy kobiecych niż męskich. Wykonanie «gładkie», z pewnym zatraceniem charakteru na korzyść upiększenia, względnie zaakcentowania «ładności»”. Portrety wykonywane przez Witkacego w tej konwencji odznaczały się werystycznym wykonaniem i fotograficznym... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Pankiewicz
Title: TULIPANY, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Pankiewicz Obraz pochodzi z dawnych zbiorów Stefana Laurysiewicza, zaprzyjaźnionego z artystą kolekcjonera jego dzieł. Następnie był w posiadaniu W. Filipowicza, od którego w roku 1940 zakupił go ojciec poprzedniej właścicielki. Na początku 2006 roku obraz był eksponowany na wystawie „Józef Pankiewicz. Życie i dzieło” w Muzeum Narodowym w Warszawie; został opisany i reprodukowany w obszernym, świetnie opracowanym katalogu, będącym wyczerpującą monografią artysty i jego twórczości (tam także informacje archiwalne). Obraz opisany, wymieniony i reprodukowany w: - "Wystawa zbiorowa Józefa Pankiewicza", Katalog, [oprac. J. Czapski], Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa, maj-czerwiec 1933, s.12, nr kat. 20, il,; - J.Czapski, "Józef Pankiewicz. Życie i dzieło. Wypowiedzi o sztuce", Warszawa 1936 (reprint: Lublin 1992), il. 57; - "Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin", [redakcja naukowa E. Charazińska; autorzy: E. Charazińska, A. Rudzińska, E. Milicer, A. Lewandowska], Muzeum Narodowe w Warszawie, 9 stycznia – 26 marca 2006, s. 128, nr kat. 304, il. na s.128 oraz na s. XIII (Wnętrze mieszkania Stefana Laurysiewicza z obrazem "Tulipany").
Artist: Jerzy Pogorzelski
Title: ALTANA W JESIENNYM PARKU, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Pogorzelski 59
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ Z HARENDY, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szancenbach Na odwrocie napis tuszem: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ Z HARENDY | 1977
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: POMARAŃCZE, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zawado. Na odwrocie płótna napis: 75 (w kółku). Nalepka wystawy w krakowskim TPSP w roku 1975, m.in. z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Pomarańcze, określeniem techniki i wymiarami. Obraz wymieniony w katalogu retrospektywnej wystawy prac artysty w krakowskim TPSP: - "Zawado - Jan Wacław Zawadowski. Malarstwo", [wstęp I.Trybowski, H. Bartnicka-Górska], Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1975, nr kat. 98.
Artist: Stanisław Szczepański
Title: BIAŁE RÓŻE W KRYSZTAŁOWYM KIELICHU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 34 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ukośnie p.d.: St Szczepański
Artist: Mojżesz Kisling
Title: KUTRY W PORCIE, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kisling Autorstwo i data powstania obrazu zostały potwierdzone przez Jeana Kislinga, syna artysty, który jako datę powstania obrazu podaje rok 1935 (certyfikat z 17 stycznia 1999 na odwrocie fotografii dzieła).
Artist: Zygmunt Menkes
Title: PORTRET DZIEWCZYNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Menkes Na odwrocie, na górnej listwie krosna wyciśnięty napis: MADE IN FRANCE. Ponadto kilka zniszczonych nalepek wystawowych bądź antykwarycznych: - 1. z czytelna częścią tytułu obrazu: [...] in Lace Dress; - 2. częściowo zniszczona nalepka z tekstem: BENIAMIN GALLERIES | 222 East Ontario Street-Chicago, Illinois, USA; - 3. nalepka z napisem: No. 2454 | EAST FIFTY-SEVENTH. Obraz opisany i reprodukowany w albumie: - Sigmund Menkes, [wyd. Michael Legutko], New York 1993, s. 34, nr kat. 64, il. 64 [jako własność Mrs. Irene Stern, Riverdale, New York]
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA Z MANDOLINĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Menkes Na odwrocie nalepki aukcji Sotheby’s. Obraz opisany i reprodukowany w albumie: - "Sigmund Menkes", [wyd. Michael Legutko], New York 1993, s. 35 nr kat. 69, il. 69 [jako własność Mrs. Irene Stern, Riverdale, New York]
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA Z LAMPIONEM, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 43.7 x 34 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Kanelba
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPCZYK Z BĘBENKIEM, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 44,4 x 34 cm (w świetle ramy) sygnowany p.g.: Kanelba
Artist: Henryk Kossowski
Title: BARBARZYŃSKI WOJOWNIK
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Kossowski
Title: DWIE PATERY NA OWOCE, OK. 1890
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, śr 23,5 i 19 cm, wys. 11,5 cm i 9,5 cm, waga 910 g Belgia, Bruksela Bogata dekorowane (liście, owoce, taśmy). Patery wsparte na czterech stylizowanych (łapy lwów) nóżkach. Wnętrza naczyń lekko złocone.
Title: KOSZ I PATERKA, OK. 1874
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84, wym. 28,5 i 14,5 cm, waga 1.179 g Rosja, St Petersburg, złotnik Mikołaj Nikitin Kosz na owalnej podstawie z ruchomym pałąkiem. Dekoracja geometryzująca, wnętrze złocone. Paterka kolista o formie i dekoracji analogicznej.
Title: PARA PATEREK, 1886
Year: 1886
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wys. 8 cm, długość 16 cm, waga 276 g Niemcy, Brema, firma Koch & Bergfeld Paterki w formie muszli. Wsparte na trzech nóżkach-muszelkach. Wnętrze naczyń złocone.
Title: SOSJERKA Z ŁYŻKĄ, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wys. 14 cm, długość 23 cm, waga 485 g Niemcy, Heilbronn, firma Brückmann i synowie Naczynie neorokokowe w formie; wnętrze złocone.
Title: PATERA SECESYJNA, PRZED 1905
Description: IInformacje o dziele: srebro, wkład szklany, średnica 21 cm, wysokość 10 cm, waga srebra 392 g Szwecja, Sztokholm, firma Carlman Patera wsparta na czterech nóżkach. Powierzchnia dekorowana ornamentyką secesyjną, wkład oryginalny, wnętrze złocone.
Title: NACZYNIE DO KAWIORU, I POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, szkło kryształowe, średnica 14,5 cm Niemcy, Schäwbisch Gmünd, firma Wilhelma Bindera Srebro gładkie. Szkło (kryształ) bogato dekorowane - rżnięte szlifem baccaratowym. Brzegi szkła w srebrze.
Title: ŻARDINIERA, PRZED 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, szkło, długość 31 cm, waga 308 g Niemcy, Schwäbische Gmünd, Wilhelm Binder Żardiniera wsparta na czterech zdobionych nóżkach. Po bokach dwa bogato dekorowane ucha. Wkład szklany również bogato dekorowany.
Title: NACZYNIE DO MUSZTARDY, OK. POł. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Paryż, firma Veyrat & Fils lub Veyrat Fils Musztardniczka szklana, półowoidalna, na srebrnej kwadratowej podstawie wspartej na czterech nóżkach, z dwoma uchami wolutowymi i srebrną nakrywką.
Title: WAZON, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, wysokość 41 cm Niemcy, Drezno, Herman Bernard Szkło bardzo bogato dekorowane (rżnięte), rozszerzające się ku górze i zakończone srebrnym kołnierzem.
Title: DZBAN DO NAPOJÓW, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: Wiedeń, złotnik Franz Rumwolf (senior) Powierzchnia szkła lekko grawerowana i kanelowana. Srebro bogato dekorowane, sterczynka ażurowa, rączka ozdobna. Od środka srebro złocone.
Title: PARA KANDELABRÓW, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, szkło, wys. 24,5 cm, waga 1.235 g Niemcy Kandelabry 2-świecowe, na kwadratowych podstawach, brzegi zdobione perełkowaniem. Trzony kandelabrów wykonane ze szkła. Tulejki wazonikowate.
Title: PARA KIELICHÓW Z MONETAMI, PRZED 1914
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wysokość 30 cm, waga 875 g Niemcy, Brema, Koch & Bergfeld, sprzedawca Wilhelm Hampe Puchary neorenesansowe z pokrywami zakończonymi zdobnymi sterczynkami. Dekorowane grawerowanymi ornamentami roślinnymi, puklami etc. Ciekawostką są wmontowane monety pruskie i hamburskie.
Title: TACA, PO 1915
Description: IInformacje o dziele: srebro, długość 57,5 cm, waga 1.530 g Polska, Warszawa, bracia Hempel Taca owalna; brzeg wysoki ażurowy, zakończony na całej długości perełkowaniem, z dwoma uchami.
Title: TACA, II POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, dł. 46,5 cm, waga 1.570 g Meksyk Owalna taca o wysokich i lekko wygiętych brzegach. Po bokach dwa ucha. Powierzchnia gładka, brzeg falisty.
Title: PATERA NA PIECZYWO, OK. 1930
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 835, długość 32 cm, waga 392 g Niemcy, Heilbron, firma Brückmann i synowie Paterka neobarokowa, powierzchnia gładka z falistymi puklami, brzeg falisty.
Title: CUKIERNICA, 1921-1931
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 3, wys. 7,5 cm, długość 12 cm, waga 438 g Polska, Kraków, złotnik J. Sobik Cukiernica gładka, wsparta na czterech nóżkach (kopytkach). Dekoracja - listwy liści laurowych. Wnętrze złocone.
Title: CUKIERNICA, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 835, wys. 15 cm, waga 485 g Niemcy, Heilbronn firma Brückmann i synowie, sprzedawca F.J.Schröder Neobarokowe naczynie o gładkiej powierzchni, wsparte na czterech nóżkach. Po bokach dwa ozdobne ucha. Wnętrze cukiernicy złocone.
Title: KOCIOŁEK DO CHŁODZENIA WINA, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, wys. 25 cm, waga 1.012 g Niemcy Kocioł do chłodzenia wina w kształcie gładkiego cylindra, w dolnej części wybrzuszony. Wsparty na trzech pętlach.
Title: KOMPLET SOLNICZEK, LATA 30. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 954, szkło szlifowane Paryż, L.N. Naudin Komplet solniczek złożony z dwu pojedynczych i jednej podwójnej, wspartych na prostokątnych podstawach, ze szklanymi owoidalnymi pojemnikami.
Title: KOMPLET DO KAWY, 3 ćW. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, wys. 29, 16,5, 18 cm, waga całkowita 1.785 g Paryż, Emile Hugo (1853-1880) Dzbanek, mlecznik i cukiernica z kulistymi brzuścami i wysokimi szyjami kanelowanymi. Dekorowane wicią roślinną, meandrem roślinnym i medalionami z rytym monogramem RB. Ucha z izolatorami kościanymi.
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 3.380 g Niemcy, Heilbronn, firma Brückmann i synowie Neobarokowy komplet składający się z tacy, dzbanka do kawy, czajnika, mlecznika i cukiernicy. Naczynia na czterech stylizowanych nóżkach. Zwieńczenie cukiernicy, dzbanka i czajnika w formie gałązek i owoców winorośli. Wnętrze cukiernicy złocone.