Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GIMNASTYCZKA, 1955
Year: 1955
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.g. pionowo wzdłuż krawędzi: J. NOWOSIELSKI 55 Praca opisana i reprodukowana w katalogu: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, kat. 204, il.b. s. 127
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: SKOK WZWYŻ, OK.1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na krośnie niewyraźna pieczątka
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU PORTRET ŚLUBNY, 1981
Year: 1981
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn.p.g.: MUSIAŁOWICZ na odwrocie napis: Z CYKLU| PORTRET ŚLUBNY| 37 X 45| 1981| MUSIAŁOWICZ
Artist: Henryk Stażewski
Title: ABSTRAKCJA, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (z ramą 45 x 45 cm) sygn. na odwr. śr. g.: 1981 | H. Stażewski, p.d.: p. Radkowi H. Stażewski, pośr. nalepka z wystawy: Henryk Stazewski. Paintings and reliefs, Annely Juda Fine Art, London 10.11 - 18.12.82, kat. 29
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: TROFEUM IV, 1961
Year: 1961
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na zewnętrznej krawędzi l..g. napis : TROFEUM IV Na odwrocie na płótnie napis : Aleksander | Kobzdej | 1961 | 43 x 110
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Lenica
Artist: Ryszard Winiarski
Title: MINI-MAX V, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis p. d.: MINI-MAX V ( w owalu) Winiarski 1978; l. d.: fifth game 9 x 9.
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 11, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis : nr.11 – 1973 | H. Stażewski
Artist: Edward Krasiński
Title: INTERWENCJA, 1991
Year: 1991
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: relief, olej, drewno, folia, scotch niebieski, płyta pilśniowa na odwrocie na płycie napis: E. KRASIŃSKI - 1991 Prezentowana Interwencja jest rzadkością wśród sterylnych, operujących bielą i błękitem "taśmy nieskończoności" kompozycji Krasińskiego. Pod koniec lat 80. w nielicznych swych pracach wprowadził artysta głęboką czerń, która dominuje nad zaznaczoną bielą strukturami tworzącymi iluzję przestrzeni.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: KOMPOZYCJA, 1961
Year: 1961
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: R. ZIEMSKI, p.d.: 24-XI-61
Artist: Maria Jarema
Title: FORMY, 1952
Year: 1952
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis ołówkiem l.g.: 36 x 29,5 | Monot. | Formy 952 | Nr. Kat. 172 (a) | Maria Jarema, w prawym dolnym rogu napis długopisem: Kochanej Basi | od Kornela, 1972 na odwrocie oprawy nalepka mpis: Wystawa prac Marii Jaremy | 9-31 grudnia 1994 r. | Galeria Miejska „Arsenał” | w Poznaniu, obok nalepka rkps dłg.: 2 PARTIA | Nr 3 [oł.:] Nr KAT 172, niżej l. napis czarnym flam.: NR. KAT. 172 Praca wzmiankowana w katalogach monograficznych: Maria Jarema. Katalog wystawy, Pałac Sztuki, Galeria Krzysztofory, Kraków XI 1962, zawiera: Katalog dzieł wszystkich, poz. nlb. (oznaczenie katalogu domowego: K. 172 a) Barbara Ilkosz, Maria Jarema 1908-1958, Wrocław 1998, s. 202, poz. 437 (K. 172 a), wł. pryw. Praca była eksponowana na wystawie ze zbiorów prywatnych (w większości wł. syna, Aleksandra Filipowicza) i muzealnych: Maria Jarema, Galeria Miejska Arsenał, Poznań 9-31 XII 1994; następnie przeniesiona: Gdańsk, Konin, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ABSTRAKCJA NIEBIESKA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie l.d.: Jerzy Nowosielski 1961
Artist: Tadeusz Kantor
Title: INFORMEL, XI 1961
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kantor | XI 61 na odwrocie nalepka ze stemplem owalnym: étude de maltre binoche (w otoku) | 5.rue | la boëtie | 265-79-50, No 14 W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisana przez p.Marię Stangret-Kantor.
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2002
Year: 2002
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: S Gierowski 02
Artist: Wojciech Fangor
Title: M 64, 1964
Year: 1964
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. oł. p.d.: Fangor 64
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BEZ TYTUŁU, 1950
Year: 1950
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Praca opisana i reprodukowana w katalogu: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, kat. 120, il.b. s. 124
Artist: Józef Gielniak
Title: IMPROWIZACJA-ELUKUBRACJA..., 1963
Year: 1963
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: IMPROWIZACJA-ELUKUBRACJA, FANTAZYJNA I KROTOCHWILNA, 1963 sygn. oł .pod ryc. l.: Improwizacja-Elukubracja, fantazyjna i Krotochwilna.., śr.: linoryt 1963, p.: Józef Gielniak Praca omawiana i reprodukowana w wielu katalogach i publikacjach, m. in.: Irena Jakimowicz, Józef Gielniak [seria:] W kręgu sztuki, Wydawnictwo Arkady, Warszawa 1982, s. 10-11, il. i omówienie - s. nlb.br> Irena Jakimowicz, Pięć wieków grafiki polskiej, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 249, il. Najpóźniejszy, powstający już w latach sześćdziesiątych, cykl "Improwizacji dla Grażynki" miał za scenerię niebo. Został niejako przeniesiony w wymiary kosmiczne, czemu dała początek "Improwizacja - elukubracja fantazyjna i krotochwilna", będąca rozważaniem na temat losu naszej planety. Rzuciłem się na dwie ambitne sprawy - najbardziej boję się, żeby to nie było pretensjonalne - może dlatego obecna praca jest robiona półżartem pół serio. Bawię się przy niej - jest to trochę żartobliwa filuterna kompozycja o naszym globie i dziejach naszych na tej ziemi. Będziesz tam mógł znaleźć diabłów, aniołków obok latających machin i sputników, wojennych mechanizmów - trudno to słowami określić - staram się jak najwięcej wyrazić w wieloznacznej formie (trochę jak w Sanat. V). (z listu Gielniaka do Ignacego Witza, 15.IV.1963) (cyt. za: Irena Jakimowicz, Józef Gielniak, Warszawa 1982, s. 10-11 i s. nlb.
Artist: Jerzy Stajuda
Title: PERSPEKTYWA, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis : Jerzy Stajuda 90 Na blejtramie napis : „PERSPEKTYWA” oraz nalepka z danymi obrazu Obraz był wystawiany i reprodukowany: Six Major Polish Painters, Hammer Galleries, New York, listopad 1991; Katalog opr. Józef Grabski, poz. 19 s. 57 il.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d. : Dominik Na odwrocie na płótnie napis : PEJZAŻ 1985 | AKRYL PŁ. 81 x 100 | PEJZAŻ; oraz okrągły stempel i nieczytelna podłużna pieczątka
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KTOŚ, LATA 70.XX W.
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. flamastrem w prawym dolnym rogu wewnętrznego kadru: T Kantor, długopisem pośrodku dolnego marginesu: KTOŚ W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisana przez p.Marię Stangret-Kantor.
Artist: Jan Lebenstein
Title: SCENA DOMOWA, 1970
Year: 1970
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lebenstein 70 sygn. na odwr. śr. g.: Lebenstein | 1970 | „Scene domestique“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CZARNA PŁYWACZKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr.: JERZY NOWOSIELSKI / [adres] / POLOGNE Obraz ten jest jedną z wybitniejszych prac z cyklu „czarnych aktów”, malowanych w latach 70. Artysta chętnie stosował w nich ujęcia w półpostaci, en face, z silną stylizacją twarzy. Wszystkie te cechy reprezentuje oferowany obraz. Praca opisana i reprodukowana w katalogu: Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, kat. 577, il.b. s. 402 (jako Półakt czarny ).
Artist: Maria Jarema
Title: KOMPOZYCJA 1950
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: papier kremowy naklejony na białe płótno, monotypia, tempera napis na odwrocie oł.: Maria Jarema 1950 | 61 x 48 | composizione | no di catalogo no 305, poniżej starty napis słabo nieczytelny: Kompozycja [?] | tempera | Nr. Kat. 305 | 61 x 48M W załączeniu ekspertyza p.Barbary Ilkosz, monografistki Marii Jaremy. Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA NR 175, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein na odwr., na płótnie napis : „Lebenstein | figure No 175 | 1963 na blejtramie napis: WANDA PAKLIKOWSKA-WINNICKA
Artist: Marian Bogusz
Title: EROTYKI, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie napis: MARIAN BOGUSZ | „EROTYKI” 1977 | mbogusz Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Wacław Taranczewski
Title: WIR, 1963
Year: 1963
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sgrafitto, płótno Sygnowany p. d. : T Na odwrocie na płótnie napis : M.N.K. | N.D. 5673 Obraz był wystawiany i reprodukowany: Wacław Taranczewski Wystawa obrazów gwaszy i rysunków, ZPAP, BWA Kraków, CBWA Warszawa, BWA Poznań 1969-1970, kat. wstęp Kazimierz Wyka, poz. 19, reprod. s. nlb.
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: ARCHITEKTURA NAD WODĄ, 1961
Year: 1961
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: olej, tempera, płyta pilśniowa, wymiary w świetle oprawy Na odwrocie na płycie nalepka : CENTRALNE BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH | Oddział Gdańsk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy Nr 2/4/6 | Wystawa Fest. Sztuk Plast Rok 1961 |Autor Kazimierz Ostrowski | Adres Gdynia Abrahama 62/33 | Tytuł Architektura nad wodą | Format 54/93 Technika olej | Nr kat. 45 Obraz był wystawiany i reprodukowany: Festiwal Sztuk Plastycznych, Gdańsk 1961, CBWA, kat. poz. 45 ; Kazimierz „Kachu” Ostrowski, Malarstwo, gaga galeria Warszawa 2005, kat. poz. nlb.
Artist: Bogusław Szwacz
Title: ARS-HORMEGRAM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: TRZY KOMPOZYCJE, LATA 60.XX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: TRZY WSPÓŁOPRAWNE KOMPOZYCJE, lata 60.XX w. KOMPOZYJA I olej, płyta pilśniowa, deska, 5,9 x 7,6 cm na odwrocie na płycie stempel: M.T.JANIKOWSKI KOMPOZYJA II olej, płyta pilśniowa, deska, 5,7 x 10,6 cm na odwrocie na płycie napis: Janikowski KOMPOZYJA III olej, płyta pilśniowa, deska, 9,4 x 13,5 cm na odwrocie na płycie napis: Janikowski Forma miniatur stanowiła w twórczości artysty ważny, samodzielny wątek, który powstawał równolegle z dużymi kompozycjami. Są to prace abstrakcyjne, gdzie ostatecznie została wyeliminowana przedmiotowość a geometria prostych form została zdynamizowana przesuwaniem osi bądź nakładaniem się kształtów. W listopadzie 1993 w Fundacji Kościuszkowskiej w Nowym Jorku miała miejsce wystawa miniatur pt. Małe formy malarstwa abstrakcyjnego.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MARTWA NATURA KUCHENNA W UGRACH, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d. (mało nieczytelnie) : Szkła (?)...|... | 2004 | KBereźnicki Martwa natura kuchenna w ugrach jest powrotem artysty do tematycznego wątku, który zdominował jego twórczość w latach 60-tych ubiegłego wieku. Kompozycja obrazu, układ przedmiotów i ich charakter nie uległy zasadniczym zmianom. Wyraźna różnica nastąpiła w kolorystyce. Poprzednio stosowane nasycone błękity, czernie i brązy ustąpiły tu miejsca jasnym, subtelnym ugrom a wygładzona, lazerunkowa powierzchnia płótna i nadzwyczaj delikatny zapis światła są sumą doświadczeń jakie Bereźnicki czerpie z malarstwa holenderskiego tłumacząc je na własny język sztuki.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, POCZ. LAT 80-TYCH XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l. d. : Dominik Obraz należy do kontynuowanego przez wiele lat cyklu obrazów , którym artysta nadaje tytuł „Ogród”. Pierwsze „ogrody” powstały pod koniec lat 50-tych XX wieku. Przez wiele lat kompozycje te przechodziły przemianę formalną, która jest inspirowana bezpośrednio przez naturę i przedstawia własną wizję przyrody. Najbliższe prezentowanemu obrazowi były prace eksponowane na wystawie „Tadeusz Dominik Malarstwo, gobeliny” Warszawa Desa 1984.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA NR 135, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na desce napis : 1962 | figure no 135 | Lebenstein Kameralna kompozycja „Figura nr 135” sytuuje się na początku twórczego procesu operowania formami organicznymi, gdy przybierają one postacie nieokreślonych gadów, potworów i fantastycznych zwierząt wyłaniających się z gęstej, reliefowej materii. Należy do wczesnej okresu powstawania „Figur uabstrakcjonizowanych”.
Artist: Jan Lebenstein
Title: REPTILE, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d. : Lebenstein 74 Na odwrocie na płótnie napis : „Reptile” | Lebenstein | „Diptere” (przekreślone) | 1974 | acrylique et huile. Na blejtramie nalepki : 1. 21. Reptile-1974. ; 2. 15. Reptile, 1974 | akryl + olej na płótnie, 100 x 50 cm | wł. prywatna, Poznań ; 3. GALERIA U JEZUITÓW | ZWIAZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | JAN LEBENSTEN | WYSTAWA | 16.6.-5.7. 1997 | POZNAŃ Obraz był wystawiany i opisany: Jan Lebenstein Malarstwo grafika, Galeria u Jezuitów, ZPAP, Poznań 16.06-5.07.1997, kat.poz.15.
Artist: Witold-K
Title: P 1972-2914, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany l.d. poniżej poziomej kreski: Witold.K. 72 Na odwrocie napis: P-1972-2914 oraz owalna nalepka Sotheby's Obraz wystwiany i reprodukowany w katalogu: - Witold-K at Sotheby's , Amsterdam 2007, kat.s.153, il.b.nlb.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY OSOBNE, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p. d. : Jan Tarasin Na odwrocie na płótnie napis : JAN TARASIN | „PRZEDMIOTY OSOBNE” | 2006 Obraz reprodukowany w: Spotkania z Tarasinem , Płock 2007, il.nlb.
Artist: Włodzimierz Szymański
Title: KOMPOZYCJA, 1990/91
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage, tusz, pióro, pędzel, akwarela, gwasz, papier czerpany sygn. na odwrocie p.d.: Włodzimierz | Szymański | Warszawa | 1990/91, l.g. dedykacja dla prof. Stefana Morawskiego
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Rykała
Title: PIĘKNA NIEZNAJOMA – CIENIE, 2006
Year: 2006
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, deska, collage, technika mieszana Na odwrocie na płótnie napis : Jacek Rykała | 2006. Na płótnie pieczątka Śląskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków. Na blejtramie napis : JACEK RYKAŁA 2006 „Piękna nieznajoma – cienie” | oil + collage 49 x 123 cm
Artist: Tadeusz Kantor
Title: CZELADNIK I KMIEĆ Z "SZEWCóW" WITKACEGO,1970
Year: 1970
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. flamastrem p.d.: 1970 | tkantor W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisana przez p.Marię Stangret-Kantor.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA PRZESTRZENNA, 1961
Year: 1961
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Stażewski 1961; l.d.: 50/100 Henryk Stażewski wykonał 100 przestrzennych kompozycji, które osobiście numerował. Składają się one z układu prostokątów o wzajemnych, nie agresywnych relacjach. Prace te pozostające na granicy powiązania dwóch dyscyplin charakteryzowała prostota i równowaga.
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1987
Year: 1987
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.g.: 53/100, czarną kredką p.g.: M Abakanowicz 87
Artist: Jan Młodożeniec
Title: NOKTURN, 1999
Year: 1999
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JAN MŁODOŻENIEC, na odwr. d.: JAN MŁODOŻENIEC - Nocturn - tempera | marzec 1999 Praca reprodukowana w: Jan Młodożeniec, [wyd.] Armarium, Warszawa 2000, il. b. s. 20.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: Z CYKLU: OBRAZY JURAJSKIE, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Z CYKLU "OBRAZY JURAJSKIE" sygn.l.d.: DUDA·GRACZ·926/1985 na odwrocie na płótnie nalepka autorska z danymi obrazu; poniżej nalepka Centralnego Domu Artysty Plastyka w Moskwie z wystawy indywidualnej w 1987 roku; poniżej nieczytelny ślad stempla; na krośnie napis: POZ.1 KL-III-5333/4162/89 Obraz wystawiany: Jerzy Duda-Gracz-Malarstwo 1968-1986 , Centralny Dom Artysty Plastyka ZSRR, Moskwa 1987.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ZAMEK-STUDIUM Z ŁABĘDZIEM, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: DUDA-GRACZ·1686/94 na odwrocie flamastrem: 1686/94 | MIKOTÓW, nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Daniel de Tramecourt
Title: PEJZAŻ Z ŁÓDKĄ POCZ. LAT 80.XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DANIEL
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: SYNERGIA IV, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: „Synergia IV/74. | Maz Na blejtramie napis: Mazurkiewicz A.; oraz w ramce: 164 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz był wystawiany i opisany: - Alfons Mazurkiewicz Wystawa prac, BWA, Wrocław 1974 kat. poz. 8, il.; - Grupa Wrocławska, ZPAP, BWA, Zielona Góra 1975, kat. poz. 10; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 279.
Artist: Antoni Kowalski
Title: MODLITWA XI, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l. d. : ANTONI KOWALSKI 94 Na odwrocie na płótnie napis: ANTONI KOWALSKI | „MODLITWA XI” | OLEJ, 1994 | 38 x 55 cm
Artist: Wojciech Siudmak (1942)
Title: COLLAGE, 1967
Year: 1967
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, offset barwny (wycinek prasowy), collage, wymiary w świetle passe-partout sygn. tuszem l.d.: SIUDMAK 67
Verified Artist: Yes
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: ROGALIN, 1971
Year: 1971
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Sygnowany p. d. : H. RudzkaCybis 71 Rogalin | Rogalin
Artist: Artur Nacht-Samborski
Title: KOBIETA WE WNĘTRZU, OK. 1965-70
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis : owalna pieczątka z napisem: NACHT oraz napis : Pieczątkę postawiła | Aniela Nacht Łempicka Obraz Kobieta we wnętrzu ok. 1965-70, którego autentyczność została potwierdzona przez bratową artysty Anielę Nacht-Łempicką przedstawia Leonię Nadelman-Janecką, wieloletnią przyjaciółkę Nachta-Samborskiego, w latach 1930-35 uczennicę Tadeusza Pruszkowskiego w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych, malarkę i graficzkę.
Artist: Jacek Yerka
Title: WAKACJE ERROLLA, 2007
Year: 2007
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Praca nawiązuje do postaci Errolla Garnera, słynnegoamerykańskiego pianisty jazzowego.
Artist: Jacek Yerka
Title: WALKA KARNAWAŁU Z POSTEM, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: YERKA 07 Obraz jest reprodukowany i opisany: - Barbara Kokoska, Malarstwo Polskie , wyd. Kluszczyński 2008, str. 339; - Magiczne Światy. Malarstwo Jacka Yerki , katalog, wystawa w Galerii Agra-Art, Warszawa 5 VII – 3 IX 2022, nr kat. 31, il. s. 73.
Artist: Iwan Kulik
Title: CYRK, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.na odwrocie Iwan|Kulik|1997
Verified Artist: Yes
Artist: Anna Ewa (Hannah) Miarczyńska
Title: ANIOŁ OCHRONNY, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: Hannah na odwrocie sygn.p.d.: Hannah ‘2006 | Anna Ewa Miarczyńska | „Anioł Ochronny” | dedykacja
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. l.g.: DOMINIK 1990 | 64 x 90 AKRYL | OGRÓD Obraz należy do kontynuowanego przez wiele lat cyklu obrazów, którym artysta nadaje tytuł Ogród. Pierwsze ogrody powstały pod koniec lat 50. XX wieku. Ciągle wracam do jednego z kilku utartych swoich tematów czy cykli, których mam parę: Ogród, Pejzaż, Pola, Owoce, Natura... Drążę w tym na nowo, kiedy wydaje mi się, że coś jeszcze mogę wycisnąć. A jeśli sądzę, że już niewiele nowego będę mógł dodać - zmieniam temat, z tym , że po latach znowu mogę do niego powrócić. Z. Taranienko, Rozmowa z Tadeuszem Dominikiem , w: Rozmowy o malarstwie , Warszawa 1987, s. 158 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)