Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET HANNY LOREK (W LUSTRZE)
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: NP/ X ND/ Ignacy Witkiewicz 1936 (T. B + A.)
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET JANA LISSEGO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: 1916 J. Malczewski
Artist: Stanislas von Kalckreuth
Title: PEJZAż ALPEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kalckreuth | 1857
Artist: Stanisław Kamocki
Title: KOŚCIÓŁEK W RADZISZOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis ołówkiem: KOŚCIÓŁEK W RADZISZOWIE II CENA 180 zł Ponadto na tzw. „zaplecku“ nalepka aukcyjna Agra-Art z 2010 r.; na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z Różą PRZY SUKNI
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Axent Na odwrocie nalepka z warszawskiej DESY z datą 14.07.1955.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: WIOSNA
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: 1902. A. PIOTROWSKI Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Tygodnik Ilustrowany 1902, I półrocze, il. s. 342.
Artist: Adam Setkowicz
Title: PIECZENIE KARTOFLI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Setkowicz Na krosnach pieczęcie: SKŁAD PAPIERU/ R. ALEKSANDROWICZ/ KRAKÓW. BASZTOWA 11
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PęDZąCE ZAPRZęGI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Juliusz Kossak
Title: PORTRET KONNY DUNIN-BORKOWSKIEGO
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Juliusz Kossak/ 1891
Artist: Józef Brandt
Title: NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Józef Brandt/ z Warszawy/ Monachium
Artist: Rudolf Kuchler
Title: RYCERZ W NATARCIU
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany: Kuchler
Artist: Aleksander Orłowski
Title: STUDNIA WIEJSKA
Tools: ink, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany u dołu: 18 OA (litery wiązane) Na odwrocie rysunku późniejszy napis w języku rosyjskim: A. Orłowskij; Z tyłu na zabezpieczającej rysunek tekturce napis:Na odwrocie napis/ w języku rosyjskim"A. Orłowski"/ Kons. Maniewski/ Warszawa styczeń 1968 r. Rysunek datowany na rok 1800 powstał jeszcze przed wyjazdem Orłowskiego do Rosji.
Artist: Artur Grottger
Title: CHORążY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz powstał w latach 1863 - 1864, zapewne pod wpływem jakiejś zasłyszanej historii o konkretnym epizodzie walk powstańczych. Chorąży przypomina wielokrotnie powtarzające się w twórczości artysty (od czasów Warszawy I) postacie trzymające chorągiew. Typ twarzy o szlachetnych rysach i sumiastych wąsach powtarza się w różnych odmianach i wizerunkach demonstrantów i powstańców w obrazach związanych z wydarzeniami lat 1861 - 1864. (...) Także koloryt (...) z przewagą ciepłych brązów i czerwieni, kontrastujących z błękitnymi szarościami, jest typowy dla wielu olejnych obrazów Grottgera.” (z ekspertyzy p. dr. Piotra Łukaszewicza, Wrocław 1.05.1996). Obraz jest najpewniej tożsamy z pracą Chorąży - Epizod z polskiego powstania 1863, która, jako własność prof. Jerzego Mycielskiego w Krakowie, była eksponowana w roku 1913 na wystawie we Lwowie, a w roku 1915 w Wiedniu. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Przewodnik po wystawie roku 1863, Lwów 1913, s. 33, nr kat. 21; - Katal
Artist: Juliusz Kossak
Title: WęGLARZE
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | w Lwowie 1877. r Na odwrocie nalepka z warszawskiej DESY z datą 14.VII.1952 oraz nalepka Salonu Sztuki Seweryna Jasielskiego w Warszawie z następującym, odręcznym tekstem: Obraz akwarelowy Juliusza Kossaka pt. „Węglarze” reprodukowany jest w dziele Witkiewicza o Juliuszu Kossaku a pochodzi ze zbiorów muzealnych JW Hr. Wł. Dzieduszyckiego ze Lwowa. Warszawa 2 czerwca 1932; poniżej pieczęć Salonu Jasielskiego i podpis: Seweryn Jasielski. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Kłosy 1878, II półrocze, il. s. 305 (repr. p.t. Węglarze spod Mostów w drodze do Lwowa; drzeworyt wg akwareli, odwrócony w stosunku do pierwowzoru); - S.Witkiewicz, Juliusz Kossak, Warszawa 1900, s. 89, il.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NA PUSTYNI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: AWK (monogram wiązany) 78 Wczesna praca artysty, malowana w Monachium.
Artist: Wojciech Kossak
Title: TRęBACZ II PUłKU UłANóW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1924 Na odwrocie kartka z opinią Kazimierza Buczkowskiego z 7 czerwca 1950 r. poświadczającą autorstwo Wojciecha Kossaka.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ŻOłNIERZE NAPOLEOńSCY PRZY OGNISKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wojciech Kossak/ 1931
Artist: Jerzy Kossak
Title: PRZEJśCIE PRZEZ NIEMEN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jerzy Kossak 1927. Oryginalna kompozycja Jerzego Kossaka przedstawiająca przejście wojsk Napoleona przez Niemen podczas kampanii 1812 roku. Artysta malował ten motyw trzykrotnie: w 1927 i 1928 roku. Jedna z wersji (olej, płótno, 88 x 145 cm, dat. 1927) znajduje się w warszawskim Muzeum Narodowym (porównaj: K.Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992, s. 21, il. 48).
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: POLOWANIE PAR FORCE Z OGARAMI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz | 890 Na odwrocie orzeczenie prof. Feliksa Kopery z dn. 24 marca 1944 r. potwierdzające autorstwo Zygmunta Ajdukiewicza.
Artist: Franz Roubaud
Title: ZłODZIEJ OWIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: CZERKIESI W GóRACH
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: M.G.Wywiórski | Monachjum (sic!)
Artist: Antoni Piotrowski
Title: ZWIAD POWSTAńCZY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A.Piotrowski 1882 | paris Na krosnach nalepka z napisem: FOSTER BROCKERS | 4 PARK SQUARE | BOSTON | PICTURES AND FRAMES | Ord .... No ... Obraz reprodukowany lub opisywany w: - H.-P.Bühler, Jäger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt, Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis, Hildesheim - Zürich - New York 1993, s.48, repr.43.
Artist: Karol Wierusz-Kowalski
Title: Z JARMARKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Karol Wierusz-K ... | Monachium. r 95 -
Artist: Adam (Brat Albert) Chmielowski
Title: ULICA W PODOLSKIM MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Adam Chmielowski | 887 W latach 1929 - 1938 obraz był własnością Róży Raczyńskiej w Krakowie. Dalsze jego losy nie były dotąd znane. Monografistka artysty E.Charazińska w katalogu niedawnej wystawy jego dzieł Ulicę w podolskim miasteczku wymienia wśród obrazów zaginionych. Jest to jeden z ostatnich obrazów Adama Chmielowskiego, który po założeniu zgromadzenia Braci Albertynów przestał malować. Powstanie prezentowanego obrazu wiąże się z okresem pobytu artysty u brata Stanisława w Kurdyńcach nad Zbruczem (lata 1883-1884). Podczas licznych podróży po Podolu, najczęściej po dawnym powiecie kamienieckim, wykonał wiele rysunków i malarskich szkiców pejzażowych. Zapewne wówczas powstały zarysy całej kompozycji, kończonej i podpisanej później, już w Krakowie. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Sprawozdanie Dyrekcji Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z czynności w roku 1887, Kraków 1888, s. 6, nr 37, s. 13; - E.Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Pr
Artist: Wiktor Korecki
Title: CHATY W śNIEGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: LAS ZIMą
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany ołówkiem p.d.: KMackiewicz O podobnych obrazach artysty pisano m.in.: „Jego leśne pejzaże przepojone słońcem i powietrzem, a mistrzowskie w swojej technice, znajdują uznanie zarówno tych zwolenników sztuki realistycznej, których znużyły już abstrakcyjne spekulacje, jak i tych, którzy zmęczeni bytowaniem w nowoczesnym mieście tęsknią bodaj za namiastką prawdziwej natury.” (M.Jagoszewski, Pasje „Kosti”, Dziennik Łódzki 1974, nr 34, s. 4).
Artist: Miron Duda
Title: ODPOCZYNEK NA NARTACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: M. Duda | 924 Na odwrocie autorski (?) napis na płótnie: Stanisław Jgnacy Witkiewicz i Jadwiga Unrug | 1924; na krosnach nalepka z wystawy w TZSP w Warszawie z tytułem obrazu „Odpoczynek”. Jadwiga Unrug, siostrzenica Wojciecha Kossaka, od 1923 roku żona Witkacego. Miron Duda w lecie 1924 roku miał wystawę indywidualną w warszawskiej Zachęcie. Wśród wystawionych wówczas obrazów był także prezentowany Odpoczynek.
Artist: Jan Matejko
Title: SZKICE GłóW MęSKICH
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JM (monogram wiązany) | 1863 rp. napis przy lewej krawędzi: „do 63 roku”- Rysunek jest jednym z wstępnych studiów do olejnego obrazu Rok 1863 - Polonia, alegoryczno-symbolicznej sceny związanej z martyrologią powstania styczniowego. Podobne szkice przechowywane są w Domu Jana Matejki; sam obraz znajduje się Zbiorach Czartoryskich w Krakowie.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: W KLASZTORNEJ CISZY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wilhelm | Kotarbiński
Artist: Adam Wiktor Malinowski
Title: PEJZAż Z RZECZKą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A.Malinowski 64 O podobnych pejzażach Malinowskiego wystawianych w warszawskiej Zachęcie tak pisał jeden z recen-zentów: „Największą zaletą pejzażów p. Malinowskiego jest charakter miejscowy uchwycony z niesłychanym poczuciem polskiej natury i polskiego nieba. Patrząc na nie, oddychamy naszym powietrzem, czujemy ciepło słońca oświecającego te sosny i polne grusze, chłód w cieniu tych gajów; dotykamy stopą tego piasku na leśnej drożynie i nie możemy nie odkryć głowy przed figurą, koło której, pamiętamy, tyle razy przejeżdżaliśmy i przechodzili (...) Wszystko tu jest nasze (...) i ten to właśnie charakter lokalny, to uplastycznienie kontemplacji artysty nad otaczającą go przyrodą, najwięcej cenimy w pracach p. Malinowskiego.” (H.Filipowicz, Krajobrazy Malinowskiego, Tygodnik Ilustrowany 1869, II półrocze, s. 87).
Artist: Aleksander Gierymski
Title: PEJZAż NADWODNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A.GIERYMSKI | MÜNCHEN Według ekspertyzy pani dr hab. Haliny Stępień (z dn. 23.X.1996) obraz, będący wczesnym przykładem zainteresowania Aleksandra Gierymskiego pejzażem, powstał w pierwszych latach pobytu artysty w Monachium, prawdopodobnie w czasie wakacji spędzonych nad Chiemsee. Obraz namalowany jest na tekturze, która podczas dawnej konserwacji została naklejona na sklejkę.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: DRZEWA I CIENIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.Ruszczyc. | 1902. Na odwrocie nalepka wystawy pośmiertnej F.Ruszczyca w TPSP w Krakowie w 1937 r. oraz nalepka z odręcznym napisem: F.Ruszczyc | Drzewa i cienie | olej | wł. rodziny. Obok odręczny napis niebieską kredką: BOHDANÓW - WILEŃSZCZYZNA | FRUSZCZYC | 93 obok 1600 oraz tuszem: Z.93. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno październik 1937, s. 27, nr 93; - Ferdynad Ruszczyc 1870-1936., Przewodnik 127, TZSP Warszawa, listopad - grudzień 1937, s. 35, nr 93; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie, grudzień 1937 -styczeń 1938, s. 23, nr 96; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Katalog. ( red.J.Ruszczycówna), Muzeum Narodowe w Warszawie 1964, s. 60 - 61, nr 124.
Artist: Julian Fałat
Title: RZEKA WśRóD śNIEGóW
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: JFałat | Bystra Julian Fałat po raz pierwszy przyjechał do Bystrej w roku 1893. Jednak dopiero po roku 1902 i odbytej tam kuracji sanatoryjnej zaczął odwiedzać Bystrę cześciej. Z czasem zbudował tu willę i pracownię,a w 1910, po rezygnacji ze stanowiska dyrektora krakowskiej Akademii, zamieszkał w Bystrej na stałe. Malował wówczas rozległe pejzaże z łagodnymi lesistymi stokami Beskidów, z górskimi potokami wezbranymi w czas powodzi lub płynącymi spokojnie wśrod śniegów. W obrazach tych niejednokrotnie powtarzały się podobne ujęcia całych partii, codziennie oglądanego przez artystę, krajobrazu.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET MężCZYZNY W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Vlastimil | 1910 Na odwrocie kartka z atestem Przemysława Michałowskiego z dnia 25 marca 1971 r. potwierdzającym autorstwo Vlastimila Hofmana. Obraz pochodzi z najciekawszego okresu twórczości artysty i wskazuje zarówno na jego inspiracje malarstwem Jacka Malczewskiego, jak pewne analogie z obrazami młodszych artystów, np. Zbigniewa Pronaszki.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: DON KICHOT-AUTOPORTRET Z MIECZYSłAWEM GąSECKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Malczewski | 1921 Na odwrocie nalepka pośmiertnej wystawy Jacka Malczewskiego w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w 1939 roku. Mieczysław Gąsecki (1883-1948) przedstawiony tu jako Sancho Pansa, przez lata był serdecznym i zaufanym przyjacielem Malczewskiego, który zwał go „Goniem”. Artysta-konserwator pomagał Malczewskiemu przy robotach techniczno-konserwatorskich, pozował mu do wielu obrazów, a nawet przygotowywał tzw. podmalówki. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Jacek Malczewski 1855-1929, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, lipiec-sierpień-wrzesień 1939, s. 18, nr kat. 172 (jako własność Artura Wohla).
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: BRZDąC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Z. Pronaszko Obraz przedstawia Charlesa Chaplina jako Charlie-trampa i Jackiego Coogana jako tytułowego Brzdąca w scenie ze znanego niemego filmu Brzdąc (The Kid; reż. Ch.Chaplin; 1920 r.).
Artist: Wilhelm Wachtel
Title: TUłACZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Вахтель | WILH. | WACHTEL Na odwrocie częściowo zamazany odręczny napis w pięciu wierszach; czytelny fragment o treści: Картина худ. Вахтеля
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MęSKI
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Ignacy Witkiewicz 1927 IX T.B. (w kółku)
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAż Z LANCKORONY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie nalepka wystawy Towarzystwa „Sztuka” w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w roku 1918.
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: PEJZAż PROWANSALSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Ebiche Obraz pochodzi zapewne z pierwszych lat pobytu Eibischa we Francji.
Artist: Władysław Wankie
Title: RYBACZKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Władysław Wankie W roku 1989 obraz był eksponowany na monograficznej wystawie dzieł artysty w warszawskim Muzeum Narodowym. Należy do obrazów o tematyce bretońsko-holenderskiej, która po podróży w 1893 do Bretanii, przez lata powtarzała się w twórczości artysty. Większość z tych płócien to dzieła pracowniane, malowane na podstawie malarskich i rysunkowych studiów z natury. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Władysław Wankie 1860 - 1925. Wystawa monograficzna. Katalog dzieł istniejących i zaginionych, (oprac. L. Skalska-Miecik, E. Micke), MNW, Warszawa 1989, s. 86, nr 62, il. s. 87.
Artist: Jacek Malczewski
Title: ŚWIęTY JAN CHRZCICIEL
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J.Malczewski | 1911 Malczewski około roku 1911 namalował kilka obrazów z postacią świętego Jana Chrzciciela, które znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Kielcach, Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie oraz w Lwowskiej Galerii Obrazów.
Artist: Teodor Grott
Title: WENECJA Z OKNA PRACOWNI
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Tad Grott | 920
Artist: Iwan Trusz
Title: PEJZAż GóRSKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J.Trusz
Artist: Józef Pankiewicz
Title: BUKIET RóżNOBARWNYCH KWIATóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Pankiewicz
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KACZEńCE
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: LWyczół Obraz powstał prawdopodobnie w okresie, gdy Wyczółkowski mieszkał w Krakowie i malował szczególnie dużo studiów kwiatowych. Jak wspomina jego uczeń malarz Teodor Grott „ulubionym kwiatem Wyczóła były kaczeńce, które malował w różnych wariantach, najwięcej na tle szarej materii...” (cyt. wg Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia /oprac.M.Twarowska/ Wrocław 1960, s. 271). Bliską analogią jest tu pastel Kaczeńce malowany w 1903 roku, a obecnie znajdujący się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie (repr. m.in. w albumie: J.Malinowski, Leon Wyczół-kowski, Kraków 1995, s. 72).
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: WESELE W BRONOWICACH, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W.T. MCMXII na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka Domu Aukcyjnego Agra z 1996 r. Reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera, wyd. Kluszczyński, Kraków 2004, s. 76. Włodzimierz Tetmajer nazywany "malarzem radości ludu" był wybitnym przedstawicielem nurtu "ludowości", malarzem obyczajów, pracy i krajobrazu podkrakowskiej wsi. We wcześniejszym okresie tworzył w duchu akademickiego, monachijskiego realizmu. Później wykształcił własny, oryginalny styl - kompozycja jego obrazów była swobodna, malował szerokimi pociągnięciami pędzla, używał jasnych, żywych barw. Artysta ukazywał podkrakowską wieś, jej pejzaż i mieszkańców bądź w chwilach uroczystych ( Święcone, Kolęda, Święcenie pól, Wieczerza wigilijna ), bądź w pracy i znoju ( Żniwa, Orka ). Znajomość wsi i realiów życia ludu, osiągnął Tetmajer przez sumienne obserwacje i wczucie się w psychikę chłopów. Był nie tylko - oczywiście z zamiłowań - etnografem, ale przede wszystkim człowiekiem wrośniętym w wieś, znającym świetnie język, obyczaje i tradycje tych, wśród których się obracał. (J. Dużyk, Sława panie Włodzimierzu , Warszawa 1972, s. 117) Modelami do jego obrazów byli najczęściej najbliżsi - rodzina, żona, teść, dzieci, sąsiedzi i mieszkańcy Bronowic. Pogodne i barwne Wesele w Bronowicach jest pięknym przykładem sztuki Tetmajera. Wśród tłumnie zebranych przed chatą uczestników wesela rozpoznać można obu synów artysty... więcej
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: ZALOTY BATIARA
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: 1937 Z. STRYJEŃSKA
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: NA CAPRI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S.Jaxa | 1906 (?) Na odwrocie fragment nalepki nieokreślonej wystawy w Krakowie.
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: NA WIEJSKIEJ DRODZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Z. Pronaszko
Title: NAGA TANCERKA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Brąz patynowany złocisto, podstawa z marmuru, wysokość 60 cm sygnowany: Philippe fec.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: WIOSNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: V Hofman Na odwrocie fragment nalepki Salonu F. Rychlinga w Warszawie z numerem 1775, czytelnym nazwiskiem autora obrazu i fragmentem tytułu.
Verified Artist: Yes
Artist: Nikifor Krynicki
Title: W KLASZTORZE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis: STAWANIEDZIEŁA MALARZ KRYNICYDCNICA
Artist: Nikifor Krynicki
Title: DOMKI I KOśCIół NA WZGóRZU
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Nikifor Krynicki
Title: PRZY ULICY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis wzdłuż dolnej krawędzi: GORZOWIE KRAKOWSKI WASZWA KOSCROA
Artist: Ernst Beck
Title: MEFISTO
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Podstawa z czarnego marmuru, sygnowany: E. Beck
Title: AMOR I PSYCHE
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Podstawa z marmuru, wysokość 17 cm; sygnowany: G. Fernaud
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PAMIąTKA PIERWSZEJ KOMUNII
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: DUDA GRACZ. 2015 | 96 Na odwrocie autorska nalepka z opisem obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Mehoffer
Title: PEJZAż Z WłOCH
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J. MEHOFFER
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżOWE RóżE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Karpiński Na odwrocie odręczny napis niebieską kredką: wym. 50x70/ "Róże"/ mal/ A. Karpiński/ Kraków/ R. 1929.; obok sześciokrotnie odbita pieczątka o treści: "A. KARPIŃSKI/ Kraków. ul. Floriańska 19"
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z DZBANEM, OK. 1900
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T.Axentowicz