Artist: Jacek Malczewski
Title: STUDIUM Z PRACOWNI, 1899 LUB 1900
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Opisany przez autora na odwrocie: Biust p/.../ /.../ - /.. Rige/../ | Kossaka | i malarz Bryniarski - \ malowałem w pracowni | śp. Juliusza Kossaka | Jacek Malczewski | Kraków 17 Gr/.../ Reprodukcja rzeźby pochodzi z albumu K. Olszańskiego "Juliusz Kossak" Według autorskiego napisu na odwrocie, studium to malował Malczewski podczas odwiedzin w dawnej pracowni, nieżyjącego już wówczas, Juliusza Kossaka. Jest to swoisty portret dwóch artystów - zaprzyjaźnionego z Malczewskim malarza Stanisława Bryniarskiego (1829-1914), który niejednokrotnie pozował do jego obrazów oraz szczególny wizerunek Juliusza Kossaka - przedstawienie jego rzeźbionego popiersia. Rzeźba ta, autorstwa Tadeusz Rygiera, powstała w roku 1889 w związku z uroczyście obchodzonym jubileuszem 40-lecia pracy Kossaka, a jej odlew znalazł się w pracowni Artysty.
Artist: Alfons Karpiński
Title: DZIEWCZYNA W CZERWONEJ CHUSTCE, 1905/10
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Po prawej u dołu nikły ślad nieczytelnej, osypanej sygnatury artysty. Ten piękny obraz, będący niewątpliwie dziełem młodopolskiego artysty z kręgu „szkoły krakowskiej“ tradycyjnie wiązany jest z twórczością Alfonsa Karpińskiego. Malarz ten - pamiętany jest dziś głównie jako autor portretów i martwych natur z kwiatami - w młodości malował także rodzajowe sceny z podkrakowskiej wsi. Za jego autorstwem przemawia tu oryginalna kompozycja z przedstawioną od tyłu postacią dziewczyny na tle oszczędnie potraktowanego zimowego pejzażu. Podobne rozwiązania z ujętymi od tyłu postaciami zastosował Karpiński w obrazach „Pielgrzymi”, „Na odpuście”, „Przy studni” malowanymi przed rokiem 1910, podobne stosował i w późniejszych kompozycjach, obrazach wyróżniających się ciekawymi ujęciami kompozycyjnymi. Za autorstwem artysty przemawia również subtelna, stonowana kolorystyka - z brunatną plamą kożucha, okrycia dziewczyny ożywioną czerwienią paska i chusty. Nie obcy jego malarstwu jest także charakterystyczny motyw dekoracyjnie potraktowanych konarów drzew; odnajdujemy go, m.in. w obrazach „Przy studni” czy „Ogród o zmierzchu” (Muzeum Śląskie w Katowicach).
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: WIOSNA, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: AKozakiewicz (inicjały wiązane) poniżej drugi podpis artysty, częściowo czytelny w podczerwieni (IR) Obraz należał do zbiorów Zygmunta Rosińskiego z Poznania. W roku 1920, wraz z blisko setką obrazów z tej wspaniałej kolekcji, został zdeponowany w nowo otwartym Muzeum Wielkopolskim w Poznaniu i do II wojny światowej był eksponowany w salach galerii malarstwa polskiego. Obraz wymieniony, opisany i reprodukowany w: - Nasze ryciny, „Tygodnik Ilustrowany“ 1902, 1. półrocze, nr 18, z dn. 3 maja (20 kwietnia 1902), tekst na s. 357, il. na s. 351; - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego wystawionych pod protektoratem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Poznaniu przy Placu Wilhelmowskim 18, Poznań 1918, s. nlb., nr kat. 18, il. [pt. Wiosna; uwaga: błędnie podana wysokość obrazu]; - Wystawa doborowych dzieł malarstwa polskiego ku uczczeniu pamięci Józefa Brandta i A. Wierusza Kowalskiego, Muzeum im. Mielżyńskich w Poznaniu, Poznań 1918, s. nlb., nr kat. 65, il. [pt. Wiosna; uwaga: błędnie podana wysokość obrazu]; - Katalog doborowych dzieł malarstwa polskiego wystawionych na rzecz Polskiego Białego Krzyża w Warszawie w Salach Redutowych Teatru Wielkiego, Warszawa 1919, s. nlb., nr kat 18, il. [pt. Wiosna; uwaga: błędnie podana wysokość obrazu]; - M. Gumowski, Muzeum Wielkopolskie w Poznaniu. Wybór i opis celniejszych zabytków oraz wybitniejszych dzieł sztuki, Seria Muzea Polskie, Kraków... więcej
Artist: Aleksy Nowakiwski
Title: SŁONECZNIK I INNE KWIATY, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany dwukrotnie: - l.d. monogramem wiązanym: OH ; - p.d.: Mogiła 18/VIII 910. Al. Nowakowski Na odwrocie obrazu napis atramentem: Słonecznik - inne kwiaty - N/./. Na tzw. plecach starej oprawy stempel (cyrylicą) o treści: SPATKOWA MASA | b.p. Olieksy Nowakiwskogo. Napis niebieską kredką: 21; długopisem: No 3. Nalepki: - częściowo zaklejona nalepka wystawy w TZSP (?) z datą 20/XI 1912; - nalepka z wystawy - druk, atrament o treści: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych | Poznań, ul. Bismarcka 8. telefon Nr. 28444 | Nr. 62 wł. pryw. | Nowakowski Aleksy | Słoneczniki | Nr Obraz wymieniony i reprodukowany w: - 56 Wystawa Towarzystwa Artystów Polskich „Sztuka“ w Salonach Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem, Warszawa listopad 1912, s, nlb., nr 126 (Słoneczniki w słońcu; druga wersja katalogu wydana w języku rosyjskim); - W. Obsijczuk, Oleksa Nowakiwskij, Lwów 1998, s. 103, il. na s. 102, opis kat. na s. 329. - A. Król, Obraz świata, który przemija. Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie Jana Stanisławskiego i jego uczniów / Art Image of a Floating World. Japanese Art Inspirations in the Paintings of Jan Stanisławski and his Students, Kraków 2007, s. 126, il.
Artist: Peter Pulm
Title: DZIEWCZYNA PRZY OKNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Pulm Ddf.
Artist: Ernst Klemm
Title: MARTWA NATURA Z CZERWONĄ SZKATUŁKĄ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E KLEMM Na odwrocie nalepka z niebieską obwódką i napisem atramentem: No 2988-1-7 | E. Klemm
Artist: Emma Müller (von)
Title: WIZYTA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Emma v Müller Prezentowany obraz jest typowym przykładem malarstwa artystki. W 1894 wystawiony był na Wielkiej Wystawie Sztuki w Berlinie. Opisany został w słowniku F.von Boettichera (patrz: F.von Boetticher, Malerwerke des Neunzehnten Jahrhunderts, Zweiter Band, Dresden 1898, s. 96, nr kat. 9 (informacja o wspomnianej wystawie).
Artist: Juliusz Kossak
Title: JAZDA POWOZEM W CZTEROKONNYM ZAPRZĘGU, 1878
Year: 1878
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JKossak | 1878 [inicjały wiązane] Akwarela - przedstawiająca czterokonny zaprzęg z kapitalnie scharakteryzowanymi pasażerami powozu - należy do większego zespołu prac Kossaka malowanych w Chorostkowie na Podolu, majątku hrabiego Wilhelma Siemieńskiego-Lewickiego (1827-1901), ordynata chorostkowskiego, właściciela rozległych dóbr na Ukrainie, a także pałacu we Lwowie (przy ul. Piekarskiej). W Chorostkowie trzymał hrabia stadninę koni, które „latem pasły się swobodnie na stuhektarowym stepie, nigdy nie oranym“. Kossak, goszcząc w Chorostkowie, malował portrety rodziny właściciela, malował konie z jego wspaniałego stada oraz oryginalne powozy i zaprzęgi. Obrazy artysty przez lata zdobiły wnętrza pałacu. Część z nich rozgrabiono w czasie pierwszej wojny światowej, część jednak udało się uratować. Niektóre reprodukuje Kazimierz Olszański w swoich opracowaniach dotyczących twórczości artysty. Są wśród nich akwarele, m.in.: Portret konny Wilhelma Siemieńskiego-Lewickiego, Dwa konie i jeździec, Wilhelmowa Siemieńska z córką Melanią i - oczywiście - także prezentowany Zaprzęg czterokonny, powożony przez samego hrabiego Siemieńskiego-Lewickiego (porównaj ilustracje w: Juliusz Kossak , wyd. I, 1988, nr 347, 454 do 458). Obraz opisany i reprodukowany w: -... więcej
Artist: Fritz Wagner
Title: PRZY STOLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fritz Wagner | Mch.
Artist: Gustav Meissner
Title: W LESIE PRZY ZWÓZCE DRZEWA, PRZED 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G Meissner. Na dolnej listwie krosien oraz na górnej listwie ramy nalepki Wielkiej Berlińskiej Wystawy Sztuki w r. 1893 (Grosse Berliner Kunst-Ausstellung 1893) z nazwiskiem i adresem autora oraz określeniem tematu obrazu - Waldpartie aus Lanenburg.
Artist: Wiktor Korecki
Title: WIOSENNE ROZLEWISKA. KACZEŃCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Rapacki
Title: GWIAZDA WIECZORNA - MGŁY, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Rapacki 1918 Na poprzeczce krosna, podzielona na dwie części, uszkodzona nalepka warszawskiego antykwariatu J. Kozłowskiego przy Al. Jerozolimskich 39 (działającego pod tym adresem od 1930); druk wypełniony atramentem o treści: /..../ZAWA | /.../EROZOLIMSKIE 39 Tel. 53-53| No 447 | AUTOR DZIEŁA Józef Rapacki | TYTUŁ „Gwiazda wieczorna“ | CENA ... Na górnej listwie krosna fragment nalepki nieokreślonej wystawy w warszawskiej Zachęcie z czytelnym nazwiskiem autora i tytułem „Gwiazda wieczorna“ . Ponadto na krośnie nalepka z numerem 6; napis kredką: No 447; kilka owalnych stempli o treści: J. KOZŁOWSKI | WARSZAWA; takież dwa na płótnie.
Artist: Aleksander Siergiejewicz Hrenow (Hrenov)
Title: ŁOSIE, 1894
Year: 1894
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą p.d.: A Hrenow 94 g.
Artist: Julian Fałat
Title: ŁOŚ NA BAGNACH. ŚWIT NAD ROZLEWISKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JFałat (inicjały wiązane) Na odwrocie, u góry po lewej napis czarną farbą na płótnie: 5678 oraz Chicago = | of U.S.A.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: DZIKI W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: BAŻANTY NA ŁĄCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz
Artist: Jan Erazm Kotowski
Title: SZANOWANIE PANU DZIEDZICOWI!, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Kotowski
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: WYJAZD NA POLOWANIE PAR FORCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz Na odwrocie, na krajce płótna przy dolnej krawędzi obrazu napis tuszem: Per force jagd
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: DWAJ JEźDźCY - SZKIC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: 36,5 x 45,5 cm (w świetle passe-partout) późniejszy napis p.g.: M. Gierymski | ze zbiorów | JMalczewskiego Na odwrocie nalepka Jubileuszowej Wystawy w stulecie TPSP w Krakowie w roku 1954 (druk, rękopis, stempel): TOW. PRZYJ. SZTUK PIEKN. W KRAKOWIE | Autor Gierymski Maksymilian | Tytuł dzieła „Dwaj na koniach“ | Rodzaj dzieła ol. szkic cena ...| podpis autora ... W.P. Pr. Na nalepce stempel o treści: WYSTAWA | JUBILEUSZOWA | W STULECIE TPSP | ROK 1954. Obraz pochodzi ze zbiorów Jacka Malczewskiego. Malarskie studium Dwaj jeźdźcy powstało zapewne w latach 1871-1874, jako przygotowawczy szkic do któregoś z obrazów przedstawiającego konne polowanie z myśliwymi w osiemnastowiecznych kostiumach i perukach. Takie obrazy artysty - konne kawalkady, odpoczynki czy spotkania na polowaniu - cieszyły się dużym zainteresowaniem odbiorców, znajdując także naśladowców wśród malarzy z kręgu „polskich monachijczyków“ (np. A. Wierusz-Kowalski, J. Chełmiński, A. Piotrowski). Obraz wymieniany i opisany w: - Katalog Wystawy Polskiego Malarstwa Rodzajowego XIX i XX w., Wystawa Jubileuszowa TPSP, Kraków 1954, nr kat. 37; - H. Stępień, Maksymilian Gierymski 1846-1874. Malarstwo i rysunek. Wystawa monograficzna zorganizowana w setną rocznicę śmierci artysty, Muzeum Narodowe w Warszawie, Katalog, Warszawa 1974, s. 81, nr kat. 6 (wymieniony wśród prac przypisanych; błędnie określona technika); - H. Stępień, Malarstwo... więcej
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W DRODZE NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Wierusz-Kowalski Na odwrocie nalepka z numerem 5508; ponadto na sznureczki karteczka z numerem: 567 Wierusz-Kowalski, który sam był zapalonym myśliwym i doskonale znał różne łowieckie arkana, malował wiele obrazów ze scenami z polowań. Często i w różnych wariantach i ujęciach powtarzał także motyw konnego polowania z chartami. Tu akcja obrazu rozgrywa się zimą, co daje artyście sposobność do śmiałych a równocześnie efektownych rozwiązań luministyczno-kolorystycznych - niebo rozświetla płomienna łuna zachodzącego słońca, od której różowieją śniegi pokrywające szerokie równinne pola. Mistrzostwo artysty widać także w gwałtownym ruchu jeźdźca, koni, psów, w sugestywnie przedstawionej połaci zmrożonego śniegu. Obraz wpisuje się w zespół kilku podobnych scen z konnymi myśliwymi. Przywołać tu można obrazy "Polowanie z chartami", "Dojeżdżacz na polowaniu z chartami", "Na przełaj przez łąki" czy "Na polowaniu" (patrz: www.agraart.pl oraz: H.P. Bühler, Polska szkoła monachijska. Józef Brandt, Alfred Wierusz-Kowalski i inni, Warszawa 1998, il. na s. 54, 56).
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: CZWÓRKA PRZED DWORKIEM, OK. 1920
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Z. Rozwadowski. Na odwrocie czerwony stempel z napisem BIBLIOTEKA KOZIŃSKA | No, pod którym czwórdzielny kartusz herbowy. Napis niebieska kredką: No 26; ołówkiem kopiowym: LN- 99 oraz No 819.
Artist: Jerzy Kossak
Title: Z POLOWANIA PAR FORCE, 1945
Year: 1945
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1945 Na odwrocie okrągły stempel z herbem „Kos“ i napisem: JERZY KOSSAK. Kraków pl. Kossaka 4“; poniżej częściowo czytelny stempel według autografu artysty, którym często znaczył swoje prace: Stwierdzam autent/..../ | /..../ tego obrazu | Jerzy Kossak
Artist: Józef Chełmoński
Title: CZWÓRKA, SZKIC MALARSKI, 1881 (?)
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: napis p.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI Na odwrocie nalepka (druk, maszynopis) z Wystawy Jubileuszowej Sztuki Warszawskiej w Muzeum Narodowym w Warszawie w roku 1962, na którą obraz został użyczony przez znanego kolekcjonera, pana Stanisława Augustynowicza-Ciecierskiego. Malowany z temperamentem, zamaszysty szkic malarski jest wariantem kompozycyjnym słynnej Czwórki pędzącej przez stepowe bezdroża, obrazu malowanego w Paryżu w roku 1881, a dziś stale eksponowanego w Galerii Malarstwa Polskiego w krakowskich Sukiennicach. Obraz wymieniony i opisany w: - Sztuka warszawska od średniowiecza do połowy XX wieku, Katalog Wystawy Jubileuszowej zorganizowanej w stulecie powstania muzeum 1862-1962,Część II, Od wieku oświecenia do połowy XX wieku, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa maj - wrzesień 1962, s. 364, nr kat. 1040.
Artist: Harold Gebhardt
Title: KONIE, OK. 1930
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: H. Gebhardt. Prezentowane Konie pochodzą z wczesnego okresu twórczości artysty (późniejsze prace mają odmienny charakter formalny).
Artist: Edmund Dittmann (Czynny 1856-1876)
Title: PRZERWA W PODRÓŻY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Edm. Dittmann Na krośnie dwie nalepki (druk, rękopis): - 1. o treści: Gemälde von Preussischen Kunstverein | Motiv [....] | gemalt von: Dittmann [...] 200 [...] | Mitglied-Nummer: 260 B Gewinn-Nummer: 139; - 2. z oznaczeniami: No 124 B. 27 H. 15 P. U. Na ramie nalepka: No 124 B. 27 [.] 15 P. 5’ U. 9’.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Chełmoński
Title: STAW O PORANKU. MGŁY, 1898 - 1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. CHEŁMOŃSKI Na odwrocie, na ramie nalepka wystawy Kolekcji Pakoskiej, pt. „Wokół krakowskiej Sztuki“ w Muzeum Narodowym w Gdańsku (XI 2001 - I 2002). Obraz był pokazany na wystawach Kolekcji Pakoskiej w Muzeum Okręgowym w Toruniu (VIII - X 2000), w Muzeum w Grudziądzu (I - III 2001), Muzeum Szlachty mazowieckiej w Ciechanowie (II - IX 2001) oraz w Muzeum Narodowym w Gdańsku (IX 2001 - I 2002). W załączeniu ekspertyza pana Tadeusza Matuszczaka, znawcy twórczości Józefa Chełmońskiego i autora licznych prac o artyście (Poznań, 16 listopada 1989). Obraz opisany i reprodukowany w: - Kolekcja Pakoska. Wokół krakowskiej „Sztuki“. Katalog wystawy. [oprac. A. Kroplewska-Gajewska], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Ratusz Staromiejski, sierpień-październik 2000, Toruń 2000, s. 36, il. na s. 37.
Artist: Julian Fałat
Title: Z POLOWANIA W NIEŚWIEŻU, OK. 1920
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JFałat | Nieśwież (inicjały wiązane) Prezentowany obraz jest jednym z późniejszych opracowań motywu zaobserwowanego i malowanego przez Fałata, podczas któregoś z jego pobytów w Nieświeżu, gdzie, zapraszany przez Radziwiłłów, bywał na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych XIX wieku. Po raz pierwszy był w Nieświeżu w roku 1886, a później jeździł tam jeszcze kilkakrotnie, wedle własnych słów „zaniedbując swoją [berlińską] karierę i fortunę“. Motywy z nieświeskich polowań miały się powtarzać w jego malarstwie przez całe lata. W swoich Pamiętnikach, pisanych już w latach dwudziestych, artysta wspominał: „wróciłem do Nieświeża, aby gruntownie poznać ten już ukochany świat, w którym czekała mnie niezwykle malownicza zima [...] Zapał do myślistwa i sztuki zyskał przewagę nad przyjemnościami życia w stolicy. [...] Wolałem malować, polować i żyć w budanach leśnych, niż przebywać w salonach berlińskich milionerów. Dzisiaj, po kilkudziesięciu latach, dziękuję opatrzności, że miałem tyle siły woli, aby dać pierwszeństwo sztuce. Tymi latami studiów żyję bowiem do dziś dnia, przetrawiając i opracowując prawie wciąż na nowo niewyczerpane tematy - wrażenia z ukochanej krainy." (J. Fałat, Pamiętniki, wyd. I, Warszawa 1935; wyd. II, Katowice 1987).
Artist: Alfred Terlecki
Title: MORSKIE OKO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ALFRED TERLECKI poniżej widoczne fragmenty drugiego autorskiego podpisu z wyraźniej czytelnymi literami ...CKI
Artist: Teodor Axentowicz
Title: MODLITWA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Axentowicz W malarstwie Axentowicza często powracały - zawsze odmiennie opracowane - tematy huculskie, wśród których powtarzał się także motyw huculskiej dziewczyny, modlącej się we wnętrzu wiejskiego kościółka - porównaj np. "Modlitwę", obraz reprodukowany na okładce „Tygodnika Ilustrowanego“ z 1914 r. (II półrocze, s. 541) czy "Portret góralki" z Muzeum Okręgowego w Białymstoku (patrz: Teodor Axentowicz. Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Krakowie 1998, s.136, nr kat III/22, il.).
Artist: Wilhelm Alexander Meyerheim
Title: PRZEPRAWA, 1863
Year: 1863
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Meyerheim | 1863 Z tyłu na ramie drukowana nalepka z numerem: 79.
Artist: Julian Fałat
Title: CHŁOPIEC Z GAŁĄZKĄ BZU, 1911
Year: 1911
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jul Fałat Bystra 1911
Artist: Albert Bitterlich
Title: BARWY JESIENI, 1942 [?]
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Bitterlich - München. Na krosnie napis ołówkiem: A. Bitterlich - München 43 [?] | Reichskunstkamer Nr I 400
Artist: Ernst Czernotzky
Title: MARTWA NATURA, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E Czernotzky | 1907.
Artist: Władysław Czachórski
Title: ŚLUBNY WIANEK, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Czachórski | 1885 Na odwr. - pośrodku dolnej części płótna - stempel: Malerleinwand Fabrik | von | A. Schutzman | in | MÜNCHEN. Na obu krótszych listwach krosna stemple odnoszące się do jego wymiarów: 60. Krawędzie obrazu oklejone pasami szarego papieru. Obraz może być wywieziony za granicę bez żadnych kosztów. Reprodukcja z Tygodnika Ilustrowanego , 1887 r Obraz Poufne zwierzenia , reprodukcja z Moderne Kunst więcej
Artist: Eduard Ameseder
Title: MARTWA NATURA, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: EAmeseder (inicjały wiązane)
Artist: Georg Sassnick
Title: DZIEWCZYNKA Z RÓŻĄ, 1892
Year: 1892
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G. Sassnick | Berlin. VIII. 1892. Na krośnie ołówkiem napis: Tischke; ponadto dwukrotnie kredą: 215.
Artist: Gerhard Dickmeis
Title: KANAŁ W AMSTERDAMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. nieczytelnie
Artist: Józef Marszewski
Title: Z WŁOSKIEGO WYBRZEŻA, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: Józef Marszewski 70 D/./
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD LAGO DI ARONZO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A v Swieszewski Z tyłu na ramie dwa stemple: Konrad Barth & Comp. | Vergoldermaaren Geschäft | MÜNCHEN. Ponadto, w części czytelna nalepka wystawowa (druk, atrament): 6294 Nro. Swieszewski [.] Licht 54 x 26,5 | [...] Falz | Gold Comp. Polier[..]. - mit | [...], [...] Lieferzeit | Ole - Schtz. - Kisle (?). Dodatkowo nalepka z wpisanym flamastrem numerem: 282825 oraz napis kredą: 112. Motyw znad Jeziora Aronzo malował Świeszewski kilkakrotnie; porównaj np. obrazy reprodukowane w: Katalogu doborowych dzieł malarstwa polskiego, TPSP w Poznaniu (Poznań 1918, nr kat. 35) czy w Brukmans Lexikon der Münchner Kunst, Münchner Malers im 19. Jahrhundert (Band 4, München 1983, s. 239, il. 356).
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: PRZEZ PUSTYNIĘ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: podpisany l.d.: Gemalt von Tadeusz Ajdukiewicz | (Zygmunt Ajdukiewicz) Autorstwo Tadeusza Ajdukiewicza potwierdzone jest przez jego stryjecznego brata, malarza Zygmunta Ajdukiewicza. Na odwrocie płótna dwa - zatarte i nieczytelne - okrągłe stemple. Na ramie nalepki Domów Aukcyjnych Christie’s i Sotheby’s. Kompozycja obrazu nawiązuje do wcześniej pracy artysty, namalowanego w roku 1892 obrazu Przez pustynię , który przedstawia podobną, ciągnącą przez piaski karawanę koni i wielbłądów, a znany jest z reprodukcji w „Tygodniku Ilustrowanym“ - ilustracja poniżej. Artysta nierzadko bowiem powracał do motywów opracowanych już wcześniej, posługiwał się licznymi szkicami i studiami malarskimi, rozmaicie je przetwarzając i komponując. (porównaj: „Tygodnik Ilustrowany“ 1899, 1. półrocze, nr 26 z dn. 24 (12) czerwca, il. na ss. 508-509)
Artist: Edward Okuń
Title: RUINY NAD MORZEM, 1914
Year: 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: EOkuń. 1914. (inicjały wiązane; litera E wpisana w O) Na poprzeczce krosna napis ołówkiem: N 29. Zachowana nalepka wystawy (druk wypełniony atramentem) o treści: ASSOCIAZIONE ARTISTICA „SECESIONE“ | TERZA ESPOSIZIONE INTERNATIONALE D’ARTE | ROMA | MARZO - GIUGNO 1915 | Cognome (Nom) Okun Edoardo | Nome (Prenom) ... | Domicilio (Domicile) Villa Strohl-Fern (fuori Porta Popolo) | Titolo dell’opera (Indication de l’oevre) „Ruderi al Mare“ | Firma dell’Espositore | Signature de l’exposant | ROMA - TIP DELL UNIONE EDITRICE | Da appendersi all’opera | (A attacher sur l’ouevre). Obraz przedstawia prawdopodobnie widok z okolic Sorrento. Według informacji z nalepki, w okresie od marca do czerwca 1915, obraz był wystawiony na trzeciej międzynarodowej wystawie „Secesji“ w Rzymie. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie znajduje się późniejsza wersja kompozycji z tym samym nadmorskim krajobrazem: - Ruiny nad morzem z roku 1927 (olej, płótno, 80 x 113). Porównaj: M. Biernacka, Literatura - symbol - natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego, Warszawa 2004, s. 248, nr kat. I/77, il. 223. Reprodukcje nalepki oraz stron katalogu wystawy z 1914 w Rzymie. Obraz Okunia pod poz.... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET KAZIMIERZA POCHWALSKIEGO, 1914-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Malczewski | 1914-1915. Na odwrocie: – na górnej listwie krosna, nalepka wystawowa Muzeum Okręgowego w Sandomierzu: Wystawa Jacek & Rafał Malczewscy | Muzeum Okręgowe w Sandomierzu | 17 marca – 31 lipca 2012; – obok nalepka z numerem (długopisem): 1136/2008 ; – obok nalepka wystawowa: Jacek Malczewski (1854-1929) | Portret Kazimierza Pochwalskiego, | 1914-1915 | MUZEUM IM. JACKA MALCZEWSKIEGO | W RADOMIU | Wystawa: Jacek i Rafał Malczewscy | 25.03.2011 – 4.09.2011; – obok nalepka z wpisanym flamastrem numerem depozytowym Muzeum Tatrzańskiego w Zakopanem, gdzie obraz był przechowywany w latach 1997-2000: Dep S/1112/MT . Ponadto: – na poprzeczce krosna numer (czarną farbą): .1. ; – poniżej słabo czytelna pieczęć składu przyborów malarskich Alois Ebeseder w Wiedniu: A[...]der | Wien | I. Opernring 9.; – na dolnej listwie krosna numer depozytowy Muzeum Śląskiego w Katowicach (białą farbą): MŚK/dep.1304/SzM. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany m.in. w: – Katalog Wystawy Dzieł Sztuki „Legiony Polskie“. Wystawa „Legiony Polskie“ urządzona staraniem Naczelnego Komitetu Narodowego pod przewodnictwem prof. Jerzego Mycielskiego w marcu i kwietniu... więcej
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: W POLU, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WT [monogram wiązany]
Artist: Wlastimil Hofman
Title: AUTOPORTRET, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Wlastimil | Hofman 1921 obok, wzdłuż górnej krawędzi dedykacja: Pani Bronisławie Koncowej | na pamiątkę pobytu na Salwatorze Na odwr. szczątkowo zachowane resztki 2 nalepek wystawowych (TPSP?, TZSP?)
Verified Artist: Yes
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: PORTRET WACHMISTRZA, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Konrad Krzyżanowski 20 Obraz, malowany w Kijaszkowie k.Lipna, przedstawia Leona Lissowskiego (1867-1931); w 1918 ułana 4-go pułku ułanów „Zaniemeńskich”, wachmistrza, a następnie podporucznika; późniejszego uczestnika Powstania Śląskiego. Obraz reprodukowany i opisywany w: - J.Kleczyński, Konrad Krzyżanowski i niektóre dążenia sztuki francuskiej, Sztuki Piękne 1932, repr. s. 200 (jako „Portret jenerała”); - Konrad Krzyżanowski 1872 - 1922. Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych opracowała: L.Skalska-Miecik, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1980, s. 65-66, nr kat. I/125, repr. 91.
Artist: Wojciech Kossak
Title: OPATRUNEK, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1927 Na odwrocie napis tuszem: Wojciech Kossak (w ramce). Ponadto różową kredą: S 283 , białą kredą: 165 . Na g. listwie krosien malarskich nalepka Agra-Art z 2008 r.
Artist: Wojciech Kossak
Title: KANONIER I DZIEWCZYNA, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WOJCIECH KOSSAK 1909 Obraz wymieniany i reprodukowany w: - K. Olszański, Wojciech Kossak, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk 1976, spis ilustracji: ss. 62, 73, nr 113, il. 113 [patrz także wydanie 4; 1990; il. 171].
Artist: Wojciech Kossak
Title: PORTRET KAPITANA ANTONIEGO DUDZIŃSKIEGO, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kpt. Antoniemu Dudzińskiemu | przyjaciel | mjr Wojciech Kossak | 1938 Portret Antoniego Dudzińskiego (wówczas jeszcze kapitana, później podpułkownika Wojska Polskiego) malował Kossak podczas wakacyjnego pobytu w Juracie. Od 1937 artysta miał tam letniskową willę wraz z pracownią (przy ulicy Świętopełka 6; dziś 13). Ppłk. Antoni Dudziński (1896-1989) legionista, żołnierz I Brygady, w 1918 uczestnik walk w obronie Lwowa, oficer artylerii Wojska Polskiego. Po I wojnie światowej ukończył studia handlowe w Warszawie i od 1930 pracował jako przemysłowiec na Górnym Śląsku. Zmobilizowany w 1939, we wrześniu wraz ze Sztabem Dowództwa Okręgu Korpusu I przekroczył granicę rumuńską. Po udanej ucieczce z obozu internowania (wrzesień/październik 1939) działał w konspiracji AK - najpierw w Bukareszcie, a później na Węgrzech. W grudniu 1940 współorganizował ucieczkę marszałka Edwarda Rydza-Śmigłego z obozu w Rumunii na Węgry. Za swą działalność konspiracyjną został odznaczony krzyżem wojennym Orderu Virtuti Militari V klasy. W 1946 odszedł z wojska przechodząc w stan spoczynku; po powrocie do kraju mieszkał w Krakowie działając w środowisku kombatanckim tzw. Rodziny Legionistów i Peowiaków. W 1977 przekazał do Skarbca Jasnogórskiego pamiątki po marszałku E. Rydzu-Śmigłym - jego szablę i mundur. więcej
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: CHŁOPIEC W SZUWARACH, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: A. Kozakiewicz Sygn. również na odwr.: AKozakiewicz [inicjały wiązane; sygnatura wydrapana na desce]; ponadto na ramie nalepki aukcyjne Agra-Art z 2008 roku.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: POWRÓT ZE SPACERU, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Anth Kozakiewicz. | München Na krośnie nalepka z napisem: 516/759 1/2
Artist: Aleksander Kotsis
Title: ZASADZKA, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: AK [monogram wiązany] Na odwrocie naklejona kartka (maszynopis opatrzony stemplami) z orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającego autorstwo Aleksandra Kotsisa; ponadto, na ramie, nalepki aukcyjne.
Artist: Emil Lindeman
Title: NA TARGU, LATA 30. XX WIEKU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Lindeman
Artist: Erno Erb
Title: LWOWSKIE STRAGANIARKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: EErb
Artist: Ludomir Benedyktowicz
Title: ZAGRODA PODKRAKOWSKA Z KWITNąCYM DRZEWEM, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L BENEDYKTOWICZ | Kraków 1879
Artist: Anton Pick ( Pich)
Title: WODOSPAD W ŚWIETLE KSIĘŻYCA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Anton Pick Na odwrocie stare nalepka z napisem atramentem: Wasserfall bei Mond[licht]. Ponadto nalepka Galerie Karst oraz kartka z tekstem informującym o artyście (wypis ze słownika Thieme-Beckera; maszynopis).
Artist: Karl Hauptmann
Title: ZIMA W GÓRACH SCHWARZWALDU, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K Hauptmann 34.
Artist: Axel-Herman Haig
Title: CANALE GRANDE (WIDOK NA S. MARIA DELLA SALUTE)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Haig en 60. Na odwrocie na krośnie napis atramentem: A Haig /.../ dapres Guardi. Na ramie i poprzeczce krosna białą farbą napis: Lemauviel Bourdon. Na ramie drukowana nalepka paryskiej firmy A. Robinot zajmującej się przechowywaniem dzieł sztuki. Artysta w sposób swobodny nawiązuje do weneckich widoków Francesca Guardi por. np. : (zdjęcie z Art Institute of Chicago ) lub (zdjęcie z www.aspireauctions.com )
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: IGRASZKI FAL
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Rolf Knobloch | München tyłu na krośnie napisy: - ołówkiem: Wellenspiel; - kredką: St.1473 (przekreślone); St. 1463 oraz V. 681
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: RYBACY PRZY PRACY, 1939
Year: 1939
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Jaxa | 1939 Na odwrocie autorski stempel wypełniony ręcznie atramentem: Tytuł Rybacy przy pracy | Rozmiar 25 x 35 Cena 75.- | [SOTER] JAXA MAŁACHOWSKI | Adres | Kraków [..] Piłsudskiego 32.
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: PORT NA KRYMIE, OK. 1850
Tools: mixed, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany cyrylicą l.d.: Ajwazowskij
Artist: Otto Wild
Title: WIATRAK NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: O. Wild
Artist: Waldemar Sewohl
Title: W PORCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Sewohl
Artist: Otto Hamel
Title: ŁODZIE ŻAGLOWE NA LAGUNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Otto Hammel
Artist: Włodzimierz Nałęcz
Title: MORZE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Włodz: Nałęcz. 1928 Na odwrocie ośmioboczna nalepka z niebieską ramką i autorskim napisem atramentem: Włodzimierz Nałęcz | „Morze“ | cena 800
Artist: Elizabeth Grüttefien-Kiekebusch
Title: NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. Grüttefien Na odwrocie napis - nazwisko właścicielki (?): Helene Mablschüteke
Artist: Adolf Chwala
Title: NAD JEZIOREM KÖNIGSEE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Chwala Widok z tzw. „zakątku malarzy“ (Malarwinkel) na Königsee - najwyżej położone jezioro w Niemczech - u stóp góry Watzmann.
Artist: Carl Moll
Title: AZALIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C. Moll
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WNĘTRZE PAŁACU W WILANOWIE, 1936-1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Wł. Stachowicz
Verified Artist: Yes
Artist: Jacques Marin
Title: PARA KOBIECYCH POPIERSI, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brązy na kamiennych podstawach wysokości z podstawami: 34,5 i 35,5 cm sygnowane: marin
Artist: Adrien Étienne Gaudez
Title: MIGNON
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: A GAUDEZ.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA KRAKOWSKIM PRZEDMIEŚCIU, OK. 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie napis flamastrem na krośnie: 758II/P. Ponadto nalepka z duńskim tekstem informującym o artyście (maszynopis).
Verified Artist: Yes
Artist: Juan Jose Soler Puig
Title: NA PLACU REPUBLIKI W PARYŻU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,6 x 39,4 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: J[.] Soler
Artist: Józef Pankiewicz
Title: ANIOŁ, 1929
Year: 1929
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 27 x 34,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Pankiewicz; u dołu napis autorski: nad ołtarzem W marcu 1929 prof. Adolf Szyszko-Bohusz, kierujący pracami nad odnową zamku królewskiego na Wawelu, zwrócił się do Pankiewicza, przebywającego naonczas we Francji, z prośbą o namalowanie kilku obrazów do dekoracji stropu kaplicy Królewskiej, przy sali Pod Ptakami na drugim piętrze zamku. Artysta przyjął zamówienie i, jak wiadomo z zachowanej korespondencji, już w listopadzie 1929 przysłał do Krakowa szkice zamierzonych obrazów, które - po akceptacji przez Komisję - zostały mu odesłane i posłużyły do malowania większych kompozycji. Całość gotowa była w marcu 1931 i zapewne jeszcze w tym samym lub z początkiem następnego roku Pankiewicz przywiózł obrazy do Krakowa, gdzie zostały umieszczone na stropie kaplicy, wypełniając stiukowe, dekoracyjne ramy z początków XVII wieku. Obrazów jest osiem - obok scen Nawiedzenia, Ucieczki do Egiptu i czterech kompozycji z kwiatami w wazonach, są jeszcze dwa malowidła przedstawiające Anioły. Jeden z nich - z naręczem kwiatów - umieszczony jest nad wejściem do kaplicy; drugi - z uniesionymi rękoma - na wprost wejścia. Prezentowany tu rysunek jest szkicem właśnie do tej ostatniej kompozycji, znajdującej się ponad ołtarzem, w centralnym miejscu kaplicy. więcej
Artist: Jan Betley
Title: RYNEK W KAZIMIERZU, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan Betley 41 Na krośnie napisy: - farbą: R 95 oraz 42; - ołówkiem na wszystkich listwach: 50,5 x 62
Artist: Jan Szancenbach
Title: JESIENNA PRZEJAŻDŻKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szancenbach
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: Z HISZPANII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. ZUCKER Na odwr. płótna napisy czarną farbą: 8722 | In Spain. Na ramie nalepka Hertz Art Gallery w Nowym Jorku.
Artist: Jan Cybis
Title: BUKIECIKI, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie autorski (?) napis czarną farbą: Jan Cybis - 38 x 46 | Warszawa | Bukieciki 1957 r. Niżej inną ręką: kat. M.N. 229. Ponadto resztka zdartej, nieokreślonej nalepki. Bibliografia: - Jan Cybis. Obrazy olejne, akwarele, rysunki. Katalog, [wstęp J. Zanoziński, opracowanie katalogu: H. Piprekowa, K. Jerzmanowska, H. Wernik-Kubaszewska], Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1965, s. 32, nr kat. 229, repr. 229; - T.Dominik, Jan Cybis, Warszawa 1984, s.133, nr kat. 248.
Artist: Joachim Weingart
Title: KOBIETA W KWIATACH
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 43,2 x 57,8 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: Weingart na odwrocie: kompozycja z dwoma KOBIETAMI pastel, akwarela, 69,9 x 55 cm
Artist: Eliasz Kanarek
Title: DZIEWCZYNKA Z LALKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Panu Tadeuszowi | na pamiątkę | E. Kanarek
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: MĘŹCZYZNA PRZY STOLE, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S Eleszkiewicz Na odwr. nalepka z francuskim stemplem i datą 1943.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Epstein
Title: NA PLAŻY, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Epstein | 1930 Na odwrocie oprawy tuszem naniesione numery: 862 oraz 16467. Ponadto kredą: 16467 oraz CAYETTE. Nalepka paryskiego domu aukcyjnego ETUDE TAJAN.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: LUCILLE, OK. 1950
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kanelba Na odwrocie napis ołówkiem: LUCILLE; ponadto flamastrem: 250; powyżej resztka nalepki z nieczytelnym napisem. Na tzw. „plecach“ napisy: - flamastrem: 250; - piórem: GOUACHE PORTREIT (SUBJECT NOT IDENTIFIED) BY RAYMOND KANELBA
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CYRK, PRZED 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna napis czarną farbą: /../ | 8 | LE CIRQUE | Par | KANELBA. Na ramie ołówkiem: FOR No 1044 | 104. Prawdopodobnie, ten właśnie obraz został pokazany na wystawie Rajmunda Kanelby w Galerii Związku Artystów Amerykańskich w Nowym Jorku w roku 1954; wymieniony w katalogu wystawy pt.: "Circus ponies": - Recent Paintings by Raymond Kanelba, March 9-27, 1954, Associated American Artists Galleries, 711 5th Avenue, New York 22, New York, s. nlb., nr kat. 11.
Artist: Irena Weissowa Aneri
Title: PELARGONIE, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Aneri Na odwr. napisy niebieską kredką: - u góry: N 2; pośrodku: „Pelargonie“ | Studium 1918 Zigeuner (?). W rogach 4 stemple: Mal[...] | Alois Eüesader [?] | WIEN | I. Operring Nr 9. Po prawej u góry zatarty ślad po napisie atramentem w dwóch lub trzech wierszach
Artist: Szymon (Simon) Mondzain
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Mondzain Na odwrocie napis na płótnie czarną farbą lub flamastrem (częściowo zatarty i słabo czytelny): Mondzain N 2 Catalogue | S/..../ | Campagne Ier | Paris XIVe
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: OWOCE, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Muter Na odwr. nalepka Galerie Gmurzyński w Kolonii z tytułem obrazu Nature morte i datą jego powstania - 1942 rok.
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1908-1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie dwie nalepki (druk, stempel, atrament, ołówek): 1. nalepka paryskiej firmy R. Lérondelle zajmującej się opakowywaniem i przewozem obrazów i dzieł sztuki: R. LÉRONDELLE | EMBALLAGES DE TABLEAUX & OBJETS D'ART. | 76, Rue Blanche, 76 - PARIS | Exposition de PITTSBURGH | No 16 | Mme Olga de Boznańska 2. nalepka Carnegie Institute w Pittsburghu: 161 REG. No ... RESERVE THIS PART FOR THE INSTITUTE CASE No 2 | CARNEGIE INSTITUTE , PITTSBURGH, U.S.A. | TITLE Portrait de jeune femme | PAINTER Olga de Boznańska | OWNER Olga de Boznańska ADRESS Paris 49 boul. Montparnasse | ATTACH SECURELY: ONE LABEL TO STRETCHER, ANOTHER | TO FRAME. Wzdłuż lewej krawędzi napis atramentem określający żądana cenę obrazu: to be sold 5.000 fr Prezentowany Portret młodej kobiety, obraz z prywatnej kolekcji w Ameryce, wypłynął ostatnio na jednej aukcji w Stanach Zjednoczonych. W Polsce dotychczas nieznany, nie był tu nigdy publikowany ani wystawiany. Powstał w Paryżu, skąd Boznańska wysłała go na którąś z wystaw w Carnegie Institute w Pittsburghu. W okresie 1905-1928 uczestniczyła w nich wielokrotnie, ale enigmatyczny spis wystawionych prac artystki nie zawsze pozwala na bliższe ich określenie. Wśród wystawionych obrazów, dwukrotnie - w roku 1913 i 1921 - powtarza się tytuł "Portrait of a Young Woman", odpowiadającym francuskiemu "Portrait de jeune femme", figurującemu na nie datowanej nalepce wystawowej na odwrocie naszego obrazu. Ponieważ regulamin wystaw w Carnegie Institute... więcej
Artist: Mojżesz Kisling
Title: MAŁY PÓŁAKT, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kisling Na odwrocie kilka nalepek, m.in. wystawy w paryskiej Galerie Guy Stein (2, Rue La Boëtie) z 1937 roku. Obraz opisany i reprodukowany w catalogue raisonne dzieł artysty opracowanym przez jego syna Jeana: - J.Kisling, Moise Kisling, Paris 1995, t. III, s. 383, nr 85, il.
Artist: Adolf (Abraham) Behrmann
Title: ULICA W ARABSKIM MIEŚCIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Behrman
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPCZYK Z KOTEM PERSKIM, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Kanelba | 1938
Artist: Josep Cardona
Title: SPORTSMAN, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: J Cardona na podstawie napis: Sportsman | par J Cardona | Salon des Beaux Arts
Artist: Emmanuel Villanis
Title: MALARKA, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: E. Villanis
Artist: Otto Poertzel
Title: TRZY BAŻANTY, OK. 1914
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wysokość 31,5, długość 74 cm sygnowany na podstawie: Prof. Poertzel niżej poziomy stempel odlewni: BILDGIESSEREI | KRAAS BERLIN 61
Artist: Georges Gardet
Title: PIES MYŚLIWSKI, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 28,5, dł. 54 cm sygnowany: GEORGES GARDET. Na wąskiej pionowej płaszczyźnie podstawy, pod sygnaturą stempel odlewni z napisem: SOCIETE DES BRONZES DE PARIS i znakiem herbowym. Odlewnia Societe des Bronzes de Paris działała w latach 1875-1900 - stąd datowanie rzeźby.
Title: CUKIERNICA, 1854
Year: 1854
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 84 wys. 9,5 cm, szer. 16,5 cm; waga 612 g Warszawa, Karol Filip Malcz Cukiernica na akantowych nóżkach, zamykana na kluczyk, dekorowana pionowymi puklami, nakrywka puklowana promieniście, pośrodku monogram AB pod koroną. Wnętrze złocone.
Title: WAZKA DO JARZYN Z NAKRYWKĄ, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 wys. 16 cm, szer. 34 cm; waga 1 120 g Brema, Koch & Bergfeld (zał. 1829) Wazka w formie wybrzuszonej czary z dwoma uchami z profilowanych taśm spiętych muszlą. Krawędź nakrywy i wylewu obwiedziona pasem liści akantu. Nakrywka z uchwytem w formie gałki.
Title: CUKIERNICA SKRZYNKOWA,1860
Year: 1860
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 84 wys. 9 cm, szer. 14,5 cm; waga 585 g Warszawa, Karol Filip Malcz Cukiernica na 4 nóżkach-kulkach, prostopadłościenna z zaokrąglonymi narożami, zamykana na kluczyk; na nakrywce w wieńcu z polnych kwiatów rytowany monogram gotycki HU. Wnętrze złocone.
Title: WAZA DO PONCZU ART DECO, LATA 20-30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 szkło kryształowe, wys. 34 cm, waga srebra 1 395 g Niemcy, Weimar (?), Teodore Muller (?) (cz.1860 - ok.1940) Waza kulista ze szkła kryształowego szlifowanego, z nakrywką zwieńczoną gałką, ustawiona na podstawie srebrnej, gładkiej z dwoma wolutowo zakończonymi uchami.
Title: KABARET DO PRZYPRAW, OK. 1780
Description: IInformacje o dziele: wys. 26 cm, waga srebra 452 g Francja, Lille złotnik Pierre-Joseph Beaucourt (czynny 1770-1781) Kabaret do przypraw wspartej na 4 nóżkach w formie lwich łap, na podstawie umieszczone dwie ażurowe oprawy na flakony dekorowane girlandami; uchwyt w formie kolumny zakończonej wazonem; flakony szklane z korkami zawieszonymi na łańcuszkach.
Title: PATERKA, LATA 40. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 13 szkło szlifowane; wys. 16 cm, średn. 22 cm waga srebra 140 g Czechy Paterka na srebrnej wielobocznej stopie zdobionej profilami i puklami przechodzącej w trzon z nodusem z analogiczną dekoracją; talerz ze szkła opalowego, szlifowanego z dekoracją z wici roślinnej malowanej srebrem i polerowanej.
Title: PARA KANDELABRÓW 4-ŚWIECOWYCH, 1860
Year: 1860
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 84 wys. 47 cm; waga 2 091 g Warszawa, Karol Filip Malcz Kandelabry trójramienne na kwadratowych plintach przechodzących w kolistą stopę i tralkowy trzon, na którym osadzona nastawa z trzema wolutowymi ramionami; trzon i ramiona nastawy zakończone wazonowymi tulejkami na świece z profitkami; dekoracja stopy i trzonu geometryczno-roślinna.
Title: TACA, 1859
Year: 1859
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 84 dł. 67 cm, szer. 40 cm; waga 2 477 g Petersburg, firma Sazikow (czynna 1810-1979) Taca owalna, o nieregularnym, wielodzielnym kołnierzu, z uchami ze splatających się profilowanych taśm umieszczonymi na dłuższej osi.
Title: TACA OWALNA, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 dł. 66 cm, szer. 52 cm; waga 2 411 g Hanau, Gebrüder Dingeldein (cz. od lat 70. XIX do 30. XX w.) Taca z kołnierzem zdobionym ornamentem rocaillesowym z medalionowymi rezerwami, w których reliefowe przedstawienia muzykujących i bawiących się putt.
Title: PARA ŚWIECZNIKÓW NEOROKOKOWYCH
Description: IInformacje o dziele: PARA ŚWIECZNIKÓW NEOROKOKOWYCH, koniec XIX w. srebro pr. 750 wys. 31, średn. stopy 16,5 cm; waga 670 g Świeczniki na kolistych stopach i tralkowych trzonach zdobionych rocailles.
Title: PATERA NA OWOCE, 2. ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 wys. 12 cm, średnica 30 cm; waga 605 g Niemcy Patera wsparta na 3 kulkach o szerokim 12-listnym kołnierzu z puklami naprzemiennie gładkimi i dekorowanymi ażurem geometryczno-roślinnym; brzeg paterki perełkowany.
Title: PATERA NA OWOCE, KONIEC XIX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 wys. 37 cm; waga srebra 565 g, Niemcy Patera wsparta na 4 rocaillesowych nóżkach, stopa rytowana w ornamenty roślinne, po bokach trzonu hermy bachantek trzymających winogrona; powierzchnia stopy rytowana w ornamenty roślinne; talerz o nieregularnej krawędzi ze szkła kryształowego, szlifowanego.