Artist: Stanisław Wyspiański
Title: DZIEWCZYNKA
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d: SW (wiązane) | 92 Rysunek pochodzi z pierwszego roku pobytu Wyspiańskiego w Paryżu i jest jednym ze stosunkowo niewielu znanych dzieł artysty z tego wczesnego okresu twórczości. Ekspresją i ostrością formy przypomina, powstałe także w Paryżu, rysunki Portret Annah modelki Gaugina, Podwójny portret J. Mehoffera, Potret Julie, Paryżankę (porównaj repr. w: S. Przybyszewski, T. Żuk-Skarszewski, S. Świerz, Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie, Biblioteka Polska, Kraków-Warszawa-Bydgoszcz 1925).
Artist: Józef Rapacki
Title: BRZOZA, 1926
Year: 1926
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu: JÓZEF RAPACKI 1926. OLSZANKA Józef Rapacki nazywany "malarzem brzóz i liliowych wrzosów.
Artist: Jan Stanisławski
Title: BIAłA CERKIEW NA UKRAINIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie odręczny napis:"Obrazek na odwrociu jest | według mego przekonania | niewątpliwie oryginalnym dziełem Jana Stanisławskiego | (1860-1907). | 25/IX.57 K Buczkowski" i pieczęć "Dr Kazimierz Buczkowski"; obok pieczęć: "JAN STANISŁAWSKI | ZE SPUŚCIZNY | POŚMIERTNEJ" i podpis "Janina Stanisławska"; poniżej napisy ołówkiem: "Biała Cerkiew | 1901 ? 2" i "DA | 175" i kredką:"79".
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: PEJZAż Z KRYMU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.RUSZCZYC | 1896 Na odwrocie nalepka z pośmiertnej wystawy dzieł artysty w TPSP w Krakowie w 1937 r. Bibliografia obrazu: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno X 1937, s. 24, nr 25 (wystawiony pt. Topola, cerkiew, niebo w zespole pejzaży z Krymu; z adnotacją "własność rodziny w Bohdanowie"); - Ferdynand Ruszczyc 1870 - 1936, Przewodnik 127, TZSP w Warszawie XI-XII 1937, s. 29, nr 25(zapis j.w.); - Ferdynand Ruszczyc 1870 - 1936, Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP w Krakowie XII 1937 - I 1938, s.18, nr 25 (zapis j.w.).
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET KOBIETY W CZERWONEJ SUKNI
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: A.Karpiński | 32 Na odwrocie nalepki z wystawy Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" w Krakowie w 1932 r. oraz z Jubileuszowej Wystawy A. Karpińskiego w krakowskim TPSP w 1949 r. Bibliografia obrazu: - Sztuki Piękne, R. IX, 1933, il. s. 68.
Artist: Stanisław Ejsmond
Title: BIAłE RóżE
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: S. EJSMOND.1922
Artist: Wojciech Kossak
Title: WSPóLNE śNIADANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1930 Na krosnach dwie pieczątki firmy ramiarskiej z napisem: ANTONI PARKOT | Warszawa Nowy Świat
Artist: Piotr Michałowski
Title: STAJENNY Z KOńMI
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: BITWA POD GRUNWALDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S K Batowski | 1910 Obraz malowany w pięćsetną rocznicę zwycięstwa pod Grunwaldem.
Verified Artist: Yes
Artist: January Suchodolski
Title: WJAZD GENERAłA H. DąBROWSKIEGO ...
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: January Suchodol... | 1866 Na na płótnie dublującym napis: WŁASNOŚĆ | kpt. Mieczysława Wodnickiego | WARSZAWA; na krosnach napis tej samej treści. Obraz przedstawia scenę wjazdu generała Henryka Dąbrowskiego na czele I Legii do Rzymu w dniu 3 maja 1798 r. Motyw ten January Suchodolski powtarzał kilkakrotnie, najwcześniejsza znana wersja pochodzi z 1835 lub 1838 r. Monografistka artysty Krystyna Sroczyńska odnotowuje pięć innych replik, z których jedna (sygnowana, datowana na lata przed 1850) znajduje się w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego. Prezentowany, nieznany dotąd obraz, malowany miękko i swobodnie, uznać można za jedną z najlepszych wersji tego tematu. Bibliografia porównawcza: - K. Sroczyńska, January Suchodolski, Wrocław 1961, s. 16, 17, nr kat. 151-156; - K. Sroczyńska, Inaczej o Januarym Suchodolskim, (w:) Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie, XXVII, Warszawa 1983, s. 171-259, nr kat. 64.
Artist: Ludwik Kurella
Title: W MAłYM MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Lud: Kurella | Munchen
Artist: Alfred Roloff
Title: ZWIAD - POSTóJ HUZARóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A.ROLOFF
Artist: Józef Brandt
Title: POSTóJ W MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Józef Brandt Na odwrocie nalepka ze zbiorowej wystawy dzieł J. Brandta w warszawskim TZPP w 1926 r.; z adnotacją - własność Feliksa Richlinga. Postój w miasteczku datować można na lata ok. 1870, wcześniejszy okres twórczości Brandta, który malował wówczas sporo podobnych, spokojnych w charakterze, nastrojowych kompozycji mistrzowsko oddających skąpą wieczorną poświatę i senną atmosferę pogrążonego w zapadającym zmierzchu krajobrazu. Bibliografia obrazu: - Przewodnik nr XIV po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1926, s.19, nr 89(wystawiony jako własność Feliksa Richlinga).
Artist: Julian Fałat
Title: STUDIUM PORTRETOWE MężCZYZNY Z FAJKą
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: j Fałat | 82 Prezentowana akwarela jest wczesną pracą Fałata, malowaną w charakterystyczny dla tego okresu sposób. Gęsto nakładana farba pokrywająca całą powierzchnię papieru imituje efekt możliwy do osiągnięcia w technice olejnej.
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZAGRODA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: R Kochanowski
Artist: Władysław Czachórski
Title: DZIEWCZYNA Z KWIATAMI AZALII, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Czachórski Podobne mistrzowsko malowane obrazy z motywem wdzięcznej kobiecej "główki" należały do najbardziej popularnych i poszukiwanych dzieł Czachórskiego. Tę samą modelkę przedstawił artysta także na obrazie "List" (repr. m.in. w: "Album reprodukcji obrazów z wystawy Sto lat malarstwa polskiego z prywatnych zbiorów warszawskich w Pałacu Lazienkowskim", Warszawa 1929). Bibliografia obrazu: - E. Charazińska, "Władysław Czachórski", (w:) Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych , Warszawa 1995, repr. s. 66.
Artist: Wacław Pawliszak
Title: PIęKNOść WSCHODNIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: W. PAwliszAk
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: ZAPROSZENIE DO TAńCA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Bakałowicz paris Na odwrocie owalna pieczęć z zatartym, nieczytelnym napisem.
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET MłODEJ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Olga Boznańska 189(.) Bibliografia obrazu: - Życie i Sztuka (dodatek do "Kraju") 1904, nr 16, repr. s. 4 (jako Wierząca).
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DAMA W PARKU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: AXENTOWICZ | PARIS 99 Na odwrocie nalepka z odręcznym napisem: "Ville d'Avray"| T.Axentowicz | Kraków 4/X 927 (?); obok: mal.|1899 | Paryż.
Artist: Wojciech Weiss
Title: AKT LEżąCEJ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WWeiss Na odwrocie pieczęć - faksymile monogramu artysty "WW" oraz numer inwentarza rodzinnego "1054".
Artist: Jacek Malczewski
Title: ANIOł I PASTUSZEK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: J Malczewski W latach 1901-1905 Jacek Malczewski namalował cały cykl obrazów z zalęknionym wiejskim dzieckiem chroniącym się pod opiekuńcze skrzydła Anioła. Obrazy takie jak Aniele, pójdę za Tobą (1901), tryptyk Za Aniołem (1901) lub Anioł i pastuszek (1902 i 1903) inspirowane były wierszem Teofila Lenartowicza: Aniele, pójdę za tobą, Matkę i ojca zostawię (...) Nic a nic nie wezmę z sobą (...) I tak w koszulce, jak stoję, Mój srebrny - podam ci rękę I pójdziem sobie we dwoje. A gdy nas zbójcy zaskoczą Lub ciemna gradowa chmura, Twoje mnie skrzydła otoczą, I ja się skryję pod pióra...
Artist: Kazimierz Alchimowicz
Title: W TATRZAńSKIEJ DOLINIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: K.Alchimowicz | 1887
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: STUDIUM PEJZAżOWE - BEZLISTNE DRZEWA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.Ruszczyc. Na tzw."plecach" dwie nalepki - z wystawy w TPSP w Krakowie w 1937 r. i z wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie w 1964 r. - obok odręczne napisy: F.Ruszczyc "Studium pejzażowe" własność prof. A. Januszkiewicza Wilno; Z.161; 1602; katalog N 161. Bibliografia obrazu: - Katalog wystawy pośmiertnej prac malarskich i rysunkowych Ferdynanda Ruszczyca, Wilno październik 1937, s. 30, nr 161 (jako własność prof. Aleksandra Januszkiewicza z Wilna); - Ferdynand Ruszczyc 1870 - 1936, Przewodnik 127, TZSP Warszawa listopad-grudzień 1937, s. 42, nr 161 (własność j.w.); - Ferdynand Ruszczyc 1870 - 1936, Katalog wystawy pośmiertnej, TPSP Kraków grudzień 1937 - styczeń 1938, s. 28, nr 164 (własność j.w.); - J. Ruszczycówna, Sprawozdanie z wystawy (w:) Ferdynand Ruszczyc 1870 - 1936. Pamiętnik wystawy, MNW, Warszawa 1966, s. 140, nr 1 (wymieniony wśród prac eksponowanych na wystawie w MNW w 1964 r., które nie zostały zamieszczone w katalogu).
Artist: Kazimierz Sichulski
Title: PASTERZ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Sichulski | 936 Obraz jest przetworzeniem motywu malowanego przez artystę po raz pierwszy w roku 1906 i powtarzanego później kilkakrotnie - m.in. w obrazach z lat 1917 i 1926 (patrz: E. Houszka, Kazimierz Sichulski, Katalog wystawy, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1994, s. 49, nr 16, repr.).
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY Z CZERWONYM MAKIEM, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski | 1909 na odwrocie na ramie l.g. nalepki aukcyjne Agra-Art z 1995 i 2009 roku (jedna na drugiej) Jacek Malczewski, wzorując się na malarzach renesansowych, przedstawiał portretowanych w dwóch ujęciach. Pierwszoplanowy realistyczny portret uzupełniał portretem psychologicznym znajdującym się w tle. Znakomitym tego przykładem jest prezentowany Portret mężczyzny z czerwonym makiem. Choć model nie jest nam znany z imienia i nazwiska, to jednak na podstawie drugiego planu jesteśmy w stanie wnioskować kim był. Portret jest jednocześnie swobodny, ale i reprezentacyjny. Przedstawiony przez Malczewskiego elegancki mężczyzna, który uprzednio zerwał na polu kwiat maku, przysiadł na chwilę na kamieniu, aby się przedstawić. Wyprostowany z lekkim uśmiechem na twarzy spogląda śmiało widzowi – artyście – prosto w oczy. Swobodnie trzymany w lewej dłoni kwiat maku jest symbolem przelanej krwi. Za lewym ramieniem portretowanego mężczyzny znajduje się droga, na której pojawia się strudzony wędrowiec w sybirskim szynelu. Jest on niemal stałym elementem pojawiającym się w obrazach artysty. Obecność sybiraka ma przypominać o cierpieniu zniewolonego artysty i obrazować tęsknotę za wolną Ojczyzną. Za postacią starca idzie, prowadzony przez nagą kobietę, pegaz z muzą na grzbiecie. Pegaz jest stworzeniem walecznym i symbolizującym natchnienie, a muza odnosi się zapewne do poezji. Możemy zatem... więcej
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: KRóL CHłOPóW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WT
Artist: Stanisław Kamocki
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY Z KOśCIółKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: StKamocki
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAż Z KALWARII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WWeiss Obraz jest jednym z pełnych światła i powietrza krajobrazów, jakich wiele malował Weiss w Kalwarii Zebrzydowskiej. Pejzażowe malarstwo artysty stało się tematem dużej indywidualnej wystawy prezentowanej w Kielcach i w Warszawie w 1985 r. (patrz: Ł. Kossowski, Pejzaże Wojciecha Weissa, Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 1985).
Title: KłóTNIA PRZY KARCIANYM STOLIKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MALARZ HOLENDERSKI, druga połowa XVII w Sygnowany u dołu pośrodku - sygnatura zatarta, trudna do odczytania.
Artist: Ludwik Wiesiołowski
Title: FRANCESCA I PAOLO, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej: Lud. Wiesiołowski pinc (sygnatura widoczna w promieniach ultrafioletowych); po prawej naniesiony poźniej wiązany monogram: AG oraz napis: Roma 1865 (pierwotnie: 1885) Na odwrocie nalepka z napisem: ZACHĘTA SZTUK PIĘKNYCH W WARSZAWIE | autor Artur Grottger | ol.pł. | 12.IX 1936 ; obok: 386/36 Zarówno dopisana w nieznanym czasie sygnatura - wiązany monogram "AG", jak "poprawiona" data i nalepka na odwrocie obrazu mają sugerować autorstwo Artura Grottgera. Wnikliwsze jednak badania ujawniły, widoczny w promieniach ultrafioletowych, podpis Ludwika Wiesiołowskiego. Uważne przestudiowanie dostępnych materiałów dotyczących twórczości tego artysty pozwoliło następnie ustalić nie tylko autorstwo Wiesiołowskiego, lecz także tytuł i temat kompozycji. W swoim czasie obraz ten był dość znany, kilkakrotnie wystawiany i omawiany w artykułach prasowych. Bibliografia obrazu: - H. Struve, Przegląd Artystyczny
Artist: Stanisław Masłowski
Title: STAW W RADZIEJOWICACH
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: ST. MASŁOWSKI. 1907 | W RADZIEJOWICACH O malowanych w 1907 r. akwarelach z Radziejowic pięknie pisze syn artysty: "jako zamknięcie długiego okresu poszukiwań i krystalizacji talentu (..) powstają niewielkie wymiarami, ale doprawdy wielkie poziomem pejzaże z Radziejowic, stawy i pastwiska. Malowane były bardzo późną jesienią, kiedy natura cała komponowała się jak niezwykle trudny w kolorze dywan, w tonacjach przygasłych brązów, zieleni, chromów, kiedy rysowały się jak koronki ażury gałązek, kropki i przecinki nielicznych, pozostałych na drzewach liści, kiedy najwytworniejszy kolor łączył się z najdelikatniejszym rysunkiem" (patrz niżej: M. Masłowski, Stanisław Masłowski. Akwarele ...). Bibliografia obrazu: - Przewodnik nr II po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Wystawa jubileuszowa Stanisława Masłowskiego, Warszawa V 1925, s. 4, nr 6 lub 11; - M. Masłowski, Stanisław Masłowski. Akwarele. 12 reprodukcji barwnych, Warszawa 1956, s. 14
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MALARZA JóZEFA KARMAńSKIEGO
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J Malczew | 1901 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Józefa Karmańskiego (1865-1904) malarza i chemika, założyciela i właściciela krakowskiej fabryki farb.
Artist: Roman Bratkowski
Title: MAKI W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: R Bratkowski | Zimna Woda 1912
Artist: Ludwik Wiesiołowski
Title: CHłOPCZYK W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: LW (monogram wiązany) Rzym | 1886
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: KWIACIARKA WłOSKA - LA FIORAIA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: "La fioraia" | F.M.Wygrzywalski Na odwrocie pieczątka firmy ramiarskiej: FILIP EBEL | Lwów | ul. Sykstuska 12.
Artist: Rafał Malczewski
Title: JESIEń NA PODHALU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: Rafał Malczewski
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AUTOPORTRET Z TORĄ, 1928-1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M Na górnej listwie krosien malarskich dwie nalepki aukcyjne. Na górnej listwie ramy trzy nalepki aukcyjne, po lewej i prawej stronie nalepki z numerami: 94 i 86. Obraz reprodukowany i wzmiankowany: – Jerzy Malinowski, Malarstwo Zygmunta Menkesa, „Pamiętnik Sztuk Pięknych“ 2003, nr 2, s. 78. Najbardziej interesujący ikonograficznie wydaje się Autoportret z Torą. Obraz ten jest w historii malarstwa żydowskiego dziełem szczególnym. Tory bowiem nie trzyma rabin, czy (symboliczny) Ojciec, lecz artysta, podkreślając w ten sposób swą kulturową przynależność. Nawiązuje on do (...) dzieła M. Gottlieba Żydzi modlący się w synagodze podczas Jom Kipur. W obrazie tym Gottlieb, umieszczając swą postać obok rabina, przeciwstawia własną „sceptyczną“ postawę skostniałej tradycji rabinów (...). Choć poza Menkesa w Autoportrecie z Torą nawiązuje do pozy Gottlieba, ideowa wymowa obrazu jest odmienna. Nie oznacza bowiem przeciwstawienia się tradycji, lecz jej akceptację. Jerzy Malinowski Po kilkuletnim pobycie w Paryżu, około roku 1928, Menkes zaczął poszukiwać swoich korzeni. Podobnie jak inni artyści żydowscy polskiego pochodzenia, przeżywa swoją narodową tożsamość, czemu towarzyszą światopoglądowe dylematy. Stąd w jego malarstwie pojawiają... więcej
Artist: Michał Rouba
Title: PEJZAż Z WIERZBą
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: M.ROUBA 1936 | WILNO Na odwrocie dwie okrągłe pieczęcie urzędu celnego oraz nalepki z wystaw zagranicznych - organizowanej przez TOSSPO wystawy na Bałkanach, wystawy Bloku Zawodowych Artystów Plastyków w Anglii i w Szwecji. Bibliografia obrazu: - Salon Malarski 1937, Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa, s. 43, repr. s. 77; - L'Art Polonais, Catalogue de l'Exposition organisee par la Societe pour l'Expansion de l'Art Polonais a l'Etranger, Peinture, Sculpture, Art Graphique, Tissus 1937 - 1938, (Warszawa 1937), s. 27, nr 95 (wystawa w Atenach i w Sofii); - I. Kołoszyńska, Michał Rouba. Zarys działalności twórczej, (w:) Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie XXVI, Warszawa 1982, s. 402.
Artist: Maria Ritter
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: M Ritter Na odwrocie nalepka kolekcji Adama Orzechowskiego w Nowym Sączu.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: KOśCIół PRZY PLACU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis wzdłuż dolnej krawędzi: NDZROWIT SIMIASTOROSYTAWILLASEŁ Na odwrocie - odręczny napis ołówkiem "200 zł", dwie okrągłe pieczęcie z napisem w otoku: .PAMIĄTKA Z KRYNICY.NIKIFOR.MALARZ oraz pieczęć podłużna z napisem: NIKIFOR ARTYSTA | KRYNICA-WIEŚ.
Artist: Stanisław Żukowski
Title: OSTęPY LEśNE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: С. Жуковский 1914
Artist: Olga Boznańska
Title: TULIPANY W KLOSZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany ołówkiem l.d.: Boznańska Na odwrocie nalepka z monograficznej wystawy Olgi Boznańskiej w Muzeum Narodowym w Krakowie w roku 1960; na ramie resztka nalepki z tytułem obrazu i adresem ówczesnego właściciela. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Olga Boznańska (1865-1940) Wystawa zbiorowa, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1960, s. 68, nr 140. - Malarstwo XIX i XX wieku, Katalog Domu Aukcyjnego AGRA, Warszawa 10 grudnia 1995, s. nlb., nr kat. 41, repr. - Wystawa malarstwa z kolekcji prywatnej, 29 grudnia 1998 - 24 stycznia 1999, Dom Aukcyjny REMPEX, Warszawa 1998, s. nlb., nr kat 13, il.
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: DWOREK JESIENIą
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA