Artist: Wilhelm Alexander Meyerheim
Title: ZIMOWA ZABAWA, 1850
Year: 1850
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: W. Meyerheim. | 1950. Na odwrocie – w części na ramie, w części na krośnie – drukowana nalepka: Th. Metz | Vergolder | BERliN | Jerusel[...] No [.] 4 Tr | [nieczytelny napis atramentem w dwu wersach z datą 1850]; Na górnej listwie krosna ołówkiem: 57843.
Artist: Paul Felix Guerie
Title: WĘDROWNI KUGLARZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. GUERIE Na odwrocie w górnej części płótna nieczytelny owalny stempel firmowy; na listwach krosna nalepka z numerem: 34632 oraz napis: 39 NX
Artist: Wilhelm August Stryowski
Title: SMACZNY KĄSEK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Str[yo]wsky.
Artist: Alfred Aberdam
Title: KAWIARNIA PARYSKA, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Aberdam | 938 Na odwrocie napis: Aberdam Paris Obraz opisany i reprodukowany w: - Katalog 116. Aukcji malarstwa i rzemiosła artystycznego , Dom Aukcyjny DESA UNICUM, Warszawa, 25 IV 2002, nr kat. 101, il.
Verified Artist: Yes
Artist: Edmund Adler
Title: PIERWSZY ZEGAREK, PO 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Edmund Adler
Artist: Jerzy Kossak
Title: PUK, PUK W OKIENECZKO, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1939
Artist: Wojciech Kossak
Title: ORLĄTKO LWOWSKIE, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1933 Wojciech Kossak namalował szereg obrazów przedstawiających epizody walk o Lwów z lat 1918 i 1919. Powtarzały się wśród nich ujęcia grup chłopców i dziewcząt w czasie walk na cmentarzu Łyczakowskim lub też pojedyncze postaci lwowskich Orląt, młodych obrońców Lwowa. Kilka takich obrazów znajduje się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego i Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie. Zbliżona wersja prezentowanej tu kompozycji – z innym modelem i nieco inaczej rozwiązanym tłem – znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (obecnie eksponowana na wystawie poświęconej Obronie Lwowa w Muzeum w Radomiu). Kolejna wersja - wraz z innymi scenami z Obrony Lwowa - reprodukowana jest we wszystkich wydaniach albumu K. Olszańskiego, Wojciech Kossak (np. wyd. 1982, il. 191).
Artist: Wiktor Korecki
Title: RZEKA WŚRÓD ŚNIEGÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie l.g. napis na płótnie: 80 | 447880 | NW; po prawej stempel: 136080
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PRZED KARCZMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski
Artist: Wiktor Korecki
Title: SOSNY ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie l.g. napis na płótnie: 80 | 447880 | NW; po prawej stempel: 136080
Artist: Themistokles Eckenbrecher
Title: NAD FIORDEM, 1893
Year: 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. v. Eckenbrecher | 1893 Na górnej listwie krosna napis atramentem: „Am Naeröfjord | beim Bertel“. Obok częściowo czytelny stempel: [Otto Ebeling] | BERLIN W., . Kurfürsten-Str. 12021. | Mal.-u. Zeichenbedarf. [...] | [...]
Artist: George Blackie Sticks
Title: SZTORM U SKALISTYCH BRZEGÓW, 1876
Year: 1876
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GB STICK/./ | /./ (inicjały imion wiązane) Na odwrocie stempel na płótnie: PREPARED BY | WINDSOR & NEWTON | 38, RATHBO[NE] PLACE, | LONDON; poniżej trudny do odczytania napis w pięciu wersach; czytelna data 1876
Artist: Kazimierz Alchimowicz
Title: BOOZ I RUT ZBIERAJĄCA KŁOSY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Alchimowicz Na odwrocie płótna stempel monachijskiej firmy oferującej materiały malarskie: Maltuch & Farben | Fabrik | Richard Wurm | München Temat obrazu zaczerpnięty został z biblijnej „Księgi Rut”, opowiadającej historię owdowiałej Moabitki Rut, która opuściła rodzinę i kraj, by wiernie towarzyszyć swej teściowej Noemi w drodze z ziemi Moabu. Przyszły zaś do Betlejem na początku żniw jęczmienia. Noemi miała powinowatego, krewnego jej męża, człowieka bardzo zamożnego /../ Nazywał się Booz. Powiedziała Rut Moabitka do Noemi: Pozwól mi pójść na pole zbierać kłosy za tym. który będzie mnie darzył życzliwością. Idź, moja córko - odpowiedziała jej Noemi. Rut wyszła więc i przyszła zbierać kłosy na polu za żniwiarzami, a przypadkiem tak się stał, że było to pole Booza /../ A oto Booz przybył z Betlejem i powiedział do żniwiarzy: „Niech Pan będzie z wami! – „Niech błogosławi ci Pan” – odpowiedzieli mu. Zapytał Booz swego sługę pilnującego żniwiarzy: „Czyja jest ta młoda kobieta?” Odpowiedział sługa pilnujący żniwiarzy: „To jest młoda Moabitka, która przyszła z Noemi z ziemi Moabu. Powiedziała ona: Pozwólcie mi szukać i zbierać kłosy za żniwiarzami. Przyszła i pozostała od rana aż dotąd, a jej odpoczynek w domy był krótki.” Powiedział Booz do Rut: „Słuchaj dobrze, moja córko! Nie chodź zbierać kłosów na innym polu i nie odchodź stąd, ale przyłącz się... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: PRZY DRABINIE, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany wzdłuż dolnej krawędzi: JMalczewski 1905 Na odwrocie oprawy karta z tekstem informującym o kilku obrazach Malczewskiego przedstawiających tego samego modela. Obraz pochodzi z prywatnej kolekcji londyńskiej. Złudzenie - obraz zaginiony Prezentowany obraz Przy drabinie , jest studium do większej kompozycji znanej jako Sztuka (Złudzenie) . Dzieło to należy do ważnego nurtu twórczości Malczewskiego, nurtu podejmującego motyw zadań i powinności artysty. Obraz finalny przedstawiał zamyślonego malarza wspartego o wysoką drabinę, symbol „drogi poznania i kolejnych stopni wtajemniczenia“. Wokół niego kłębił się tłum widmowych, alegorycznych postaci, zdających się przepełniać jego myśli i wyobraźnię. Obraz ten znany jest dziś tylko z reprodukcji, a miejsce jego przechowywania nie jest wiadome (porównaj np. ilustracje w: J. Puciata-Pawłowska, Jacek Malczewski , Wrocław - Warszawa - Kraków 1968, s.131, il. 81; S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Jacek Malczewski. Życie i twórczość , wyd. Kluszczyński, Kraków [2006], il. na s. 27). W postaci bohatera obrazu rozpoznajemy rysy długoletniego, ulubionego modela Malczewskiego – niejakiego Wójcickiego... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: ALEGORIA, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d: J Malczewski 1913 Z tyłu na krośnie cztery drukowane nalepki: „MARTEL“ | MARKA OCHRONNA | FABRYKA WYROBÓW | DRZEWNYCH | w | STRYSZOWIE. Ponadto napis kredą: IMP 9175; nalepka transportowa (?) Made in France. Obraz pochodzi z prywatnej kolekcji londyńskiej; pierwotnie był własnością Władysława Schwartzburg-Gunthera, przed wojną posła RP w Belgradzie i Atenach. Następnie - zakupiony w Paryżu w latach powojennych - trafił do zbiorów p. Zbigniewa Morawskiego, ojczyma obecnego właściciela. Namalowana w roku 1913 Alegoria jest obrazem, który przez lata znajdował się w zbiorach prywatnych i dotychczas nie był szerzej znany. Jest to obraz intrygujący - tak przez swą zaszyfrowaną, schowaną za symbolami treść, jak i formę plastyczną oraz mocny, nasycony koloryt. Malczewski przywołuje tu różne wątki, motywy i alegorie, które pojawiały się w jego dotychczasowej twórczości. Jest więc motyw zrzucającego kajdany niewolnika w szynelu, jest otwarty grób, personifikacja Losu - Fortuny, motyw źródła, chłopiec wieńczący hermę bożka Pana, jest wreszcie Muza i skrzydlaty Pegaz prowadzony przez mężczyznę, któremu towarzyszy postać kobiety z wieńcem. W tle - malowany żywymi barwami - rozsłoneczniony pejzaż z jarzębiną o czerwonych koralach. Zestawienie alegorycznych postaci i symboli nie jest łatwe do odczytania i zrozumienia - wydaje się, że wprowadzony tu swoisty kod znaczeniowy, niesie sens czytelny jedynie dla samego... więcej
Artist: Jan Knikker
Title: WIATR NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JAN KNIKKER JUNIOR
Artist: Włodzimierz Nałęcz
Title: ŁODZIE NA BRZEGU, PRZED 1926
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Obraz sygnowany l.d.: Wł. Nałęcz Zapewne tę właśnie pracę artysta pokazał na wystawie w warszawskiej Zachęcie w roku 1926; patrz - Przewodnik No XIII po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych, /.../ Wystawa bieżąca, Warszawa w maju 1926 roku, s. 19, nr kat. 263 [Łodzie na brzegu, pastel; ostateczną identyfikację utrudnia brak informacji o wymiarach obrazu].
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z BYSTREJ, 1912
Year: 1912
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: jFałat |Bystra Do położonej na Śląsku Cieszyńskim, blisko Bielska, wsi Bystra Fałat po raz pierwszy przyjechał w roku 1893. Później w roku 1902 przebywał tam na kuracji sanatoryjnej i odtąd przyjeżdżał do Bystrej często. Z czasem zbudował tam willę i pracownię, a po przejściu na emeryturę w roku 1910, zamieszkał w Bystrej na stałe. Często malował wówczas rozległe pejzaże z łagodnymi lesistymi stokami Beskidów.
Artist: Johann Christoffer Drathmann
Title: CIETRZEWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: CDrathmann
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: KACZKI NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G MAJEWICZ
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: DZIKIE KACZKI NAD STAWEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G MAJEWICZ
Artist: Ludwig Benno Fay
Title: POKONANY RYWAL
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: C. Schultze | L. Fay Obraz jest wspólnym dziełem dwóch artystów - animalisty Ludwiga Benno Faya i pejzażysty Carla Schultze , którzy często ze sobą współpracowali. W 1880 na wystawie w Düsseldorfie pokazali, na przykład wspólnie malowany obraz "Am Morgen". Carl Schultze - niemiecki malarz pejzażysta; studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Düsseldorfie i u pejzażysty Georga Oedera. Czynny w Düsseldorfie. Odbywał liczne podróże studyjne po Niemczech, wyjeżdżał do Paryża, Holandii i Szwajcarii. Brał udział w wielu wystawach, m.in. w Akademii w Berlinie a także w Dreźnie, Bremie, Hanowerze, Düsseldorfie, Magdeburgu i Gdańsku. [Uwaga: jako data śmierci artysty podawany bywa także rok 1935].
Artist: Josef Schmitzberger
Title: JELONEK I SŁONKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Schmitzberger
Artist: Jacek Malczewski
Title: SZKIC KOMPOZYCJI Z DWIEMA POSTACIAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jacek Malczewski
Artist: Hiacynt Alchimowicz
Title: POJENIE OSIOŁKA/ MLECZARKA (PARA OBRAZóW)
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: POJENIE OSIOŁKA sygnowany l.d.: H d' Alchimowicz MLECZARKA Z OSIOŁKIEM sygnowany p.d.: H d' Alchimowicz Na oprawie, na odwrocie obu obrazów drukowane nalepki o treści: Paul Rémongin | neadrear | 8, Rue Puits de l’Ermile Paris
Artist: August Fink
Title: RANKIEM NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. Fink. Na krośnie mała nalepka z napisem atramentem: 3886.
Artist: Paul Vin van der
Title: ODPOCZYNEK W GÓRSKIM PEJZAŻU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: P. Van Der Vin
Artist: Adolf Gustav Schweitzer
Title: DROGA PRZEZ LAS ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ad. Schweitzer. Df. = Na odwrocie napis niebieską kredką: Berlin; obok zatarty napis ołówkiem: Prof Adol[.] Schweitzer | Düsseldorf
Artist: Carl Triebel
Title: DOM NAD JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: C Triebel. p
Artist: Józef Brandt
Title: ZALOTY. KOZAK I DZIEWCZYNA, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Józef Brandt | z | Warszawy Orzeczenie p. Jadwigi Oczko-Kozłowskiej potwierdzającej autentyczność obrazu (Kraków, 25 sierpnia 1994)
Artist: Władysław Szerner
Title: NA POPASIE, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany u dołu pośrodku: Władysław Szerner Obraz reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera , [praca zbiorowa], Wydawnictwo Kluszczyński, Kraków [b. daty], il. na s. 51 [jako Czaty].
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: DOM Z CZERWONYM DACHEM NAD MORZEM, LATA 1903-1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Ta znakomita kolekcja - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - zaprezentowana została w roku 2004 na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „ku wzmożonej ekspresji barwnej [1903-1906]“. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], s. 120, nr kat. 91, il. 91 na s. 82.
Artist: Aleksander Orłowski
Title: ROZBÓJNICY W ZASADZCE, 1832
Year: 1832
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 18 AO 32 (monogram wiązany)
Artist: Jan Stanisławski
Title: SŁONECZNIKI
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie tekturowego podłoża przyklejone potwierdzenie autentyczności wystawione w roku 1943 przez dr. Kazimierza Buczkowskiego, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie.
Artist: Teodor Ziomek
Title: ŁĄKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T. ZIOMEK
Artist: Henryk Lewin
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD STAWEM, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Lewin 1918
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZIMOWY ZMIERZCH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie płótno zatarty, nieczytelny stempel w prostokątnej ramce; na ramie nalepka firmy ramiarskiej oraz napis farbą: No 37; na krośnie tuszem napis: 119.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W DRODZE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A Wierusz-Kowalski
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NA PRZEŁAJ PRZEZ ŁĄKI, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Wierusz-Kowalski Wierusz-Kowalski, zapalony myśliwy, znający doskonale różne łowieckie arkana, malował liczne obrazy ze scenami z polowań, powtarzając czasem podobne ujęcia i tematy. Motyw jeźdźca pędzącego konno na przełaj przez zielone łąki znany jest z kilku opracowań, różniących się szczegółami krajobrazu, sztafażem, maścią konia i psów. Obrazy te nosiły znamienne tytuły, podkreślające temperament tak jeźdźca, jak i wierzchowca; Przez rowy i płoty , Na przełaj przez łąki , czy N a łeb na szyję . Także w Domu Aukcyjnym Agra-Art wystawione były jeszcze dwie wersje tej kompozycji - obie zatytułowane Na przełaj przez łąki: - w październiku 1998 - prezentowaliśmy obraz znany z reprodukcji w książce H. P. Bühlera (Jäger, Kosaken und polnische Reiter. Josef von Brandt Alfred von Wierusz-Kowalski, Franz Roubaud und der Münchner Polenkreis, Hildesheim - Zürich - New York 1993, s. 58, il. 57; olej na płótnie, 77 x 102 cm); - natomiast w marcu 2010 - oferowaliśmy obraz, który w 1896 pokazany był na wystawie w Berlinie p.t. Über Stock und Stein (olej na płótnie, 111 x 148 cm).
Artist: Józef Brandt
Title: DOJEŻDŻACZ OCZEKUJĄCY PANÓW, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Orońsk Obraz, określany także tytułem Dojeżdżacz z chartami , malował Brandt w rodzinnej posiadłości w Orońsku koło Radomia, gdzie od 1877 spędzał letnie wakacje. Obraz wymieniony, opisany, reprodukowany w: Katalog Wystawy Jubileuszowej – I Salon Wiosenny, Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1914, s. 12. nr kat. 9, il. (wystawiony pt. Dojeżdżacz oczekujący panów; własność autora); Katalog wystawy „Sto lat malarstwa polskiego 1800 – 1900” (dzieła artystów nieżyjących), Opracował F. Klein, Kraków 1929, s. 6, nr kat. 22, il. (własność p. hr. Adamowej Skrzyńskiej); I. Olchowska-Schmidt, Józef Brandt , Kraków 1996, il. na s. 62.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PODJAZD KOZACKI W DRODZE, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wł Chmieliński Z tyłu, na ramie napis długopisem: Tiggerne Veu Don Kosakerne
Verified Artist: Yes
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: UŁANI NA PATROLU, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1921
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODWRÓT WIELKIEJ ARMII SPOD MOSKWY, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1929 Odwrót Wielkiej Armii spod Moskwy, z brnącymi przez śniegi żołnierzami, którym w obłokach jawi się głowa egipskiego Sfinksa, jest jedną z najpopularniejszych oryginalnych kompozycji Jerzego Kossaka. Artysta malował ten motyw kilkakrotnie, jedna z wersji znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992).
Artist: Joseph NIkolaus Büttler
Title: DOLINA LAUTERBRUNNER Z WIDOKIEM NA JUNGFRAU, 1869
Year: 1869
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jos. Büttler | Düsseldorf | 1869.
Artist: Jan Rubczak
Title: KAPLICZKA I RUINY ZAMKU W CZORSZTYNIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Na odwrocie drukowana nalepka Zakładu Sztuki Kościelnej Kazimierza Schaefera w Piekarach Śląskich oraz fragment innej nalepki z czytelną częścią tekstu: [...] Wielkie Piekary.
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: BAJKI, OK. 1925
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof: Victor H. Seifert.
Artist: Emile Laporte
Title: PRO PATRIA, OK. 1895
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Emile LAPORTE | 047 84
Artist: Józef Chełmoński
Title: JARMARK NA KRESACH, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Józef Chełmoński | w Paryżu 1883 Na poprzeczce krosna mała drukowana nalepka z numerem 7.309. Obraz pochodzi ze znanej kolekcji polskiego malarstwa dr. Eugene Slotkowskiego z Chicago. W 1987 został zakupiony do w nowojorskiej Lipert Gallery Zbigniewa M. Legutko. Następnie - w maju tegoż roku - był wystawiony na aukcji i został kupiony przez pana Mariona J. Dudka. Później - w nieznanym czasie - trafił do zbiorów polskich. Informację zawdzięczamy p. Tadeuszowi Matuszczakowi. Zgodnie z sygnaturą, obraz powstał podczas pobytu Chełmońskiego w Paryżu, gdzie malarz przebywał w latach 1875-1887. W tym okresie namalował kilkaset obrazów o tematyce rodzajowej, przedstawiających sceny z Ukrainy i Podola, które cieszyły się niezwykłym powodzeniem. Artysta sprzedawał je głównie do Stanów Zjednoczonych za stosunkowo wysokie sumy, przy czym często po kilka razy powtarzał te kompozycje, które były szczególnie poszukiwane przez kolekcjonerów. Do tej grupy obrazów należy też prezentowany obraz, będący – nieco zmienioną – wersją kompozycji Na jarmarku z roku 1882, znajdującej się obecnie w kolekcji prywatnej w Stanach Zjednoczonych [kolekcja Toma Podla; reprodukowany m.in. w: S. Jordanowski, Vademecum malarstwa polskiego , Nowy Jork 1988, il. kolorowa tabl. XIII; T. Matuszczak, Józef Chełmoński, wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, il. na s. 65]. O tym obrazie entuzjastycznie pisał... więcej
Artist: Józef Mikołaj Pochwalski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY Z ZIELONYM DZBANEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Pochwalski | 1908 Obraz pochodzi z wczesnego okresu twórczości artysty. Malowany jeszcze w Wiedniu, ujawnia - przejęte od ojca - znanego malarza Kazimierza Pochwalskiego - zainteresowanie artysty malarstwem portretowym.
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: SAMOTNE DRZEWO, 1910
Year: 1910
Tools: tempera, ink, watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu: Odo Dobrowolski 910
Artist: Erich Martin Müller
Title: MIECZYKI W SZKLANYM WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Erich Martin Müller Na odwrocie napis (autorski ?) położony „odwrotnie” w stosunku do lica p.d.: Erich Müller | Charlottenburg
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI, OK. 1910
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, akwarela, tempera, tusz, papier naklejony na płótno sygnowany l.d.: L Wyczół Obraz opisany i reprodukowany w: - 105 Aukcja malarstwa i rzemiosła artystycznego, Katalog Domu Aukcyjnego DESA UNICUM, Warszawa, 5 X 2000, nr kat. 79, il.
Artist: Władysław Czachórski
Title: DZIEWCZYNA Z KWIATAMI AZALII, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Czachórski Podobne mistrzowsko malowane obrazy z motywem wdzięcznej kobiecej "główki" należały do najbardziej popularnych i poszukiwanych dzieł Czachórskiego. Tę samą modelkę przedstawił artysta także na obrazie "List" (repr. m.in. w: "Album reprodukcji obrazów z wystawy Sto lat malarstwa polskiego z prywatnych zbiorów warszawskich w Pałacu Lazienkowskim", Warszawa 1929). Bibliografia obrazu: - E. Charazińska, "Władysław Czachórski", (w:) Malarstwo polskie w zbiorach prywatnych , Warszawa 1995, repr. s. 66.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: WIOSNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AUTOPORTRET, LATA 90. XIX W.
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LWyczółkowski | Dr. Jankowskiemu Na odwrocie ślad po nalepce, u góry napis niebieską kredką: [.]a Rowski A3
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: LEW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G Majewicz Na odwrocie na ramie resztka drukowanej nalepki firmy ramiarskiej.
Artist: Franciszek Ruśkiewicz
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY, 1856
Year: 1856
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57 x 74 cm (owal w prostokącie; rama z passe-partout) sygnowany l.d.: F. Ruśkiewicz | 1856
Artist: Jan Matejko
Title: PORTRET MARII STRZELECKIEJ, OK. 1870
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie płótna napis ołówkiem (?): Marya Strzelecka. Na krośnie atramentem: Marya Strzelecka. Ponadto na płótnie dwie duże nalepki z tekstami poświadczającymi autentyczność obrazu jako dzieła Jana Matejki: Oświadczenie inż. Erazma Barącza (1859-1929) - znawcy i zbieracza sztuki, naczelnika kopalni soli w Wieliczce; rękopis o treści: Poświadczam, że obraz przedstawiający portret kobiety z pro | filu z broszką kwadratową przed | stawia Maryę Strzelecką żonę górnika | z Wieliczki, która służyła u Jana Matejki jako kucharka i do | tego portretu Matejce pozowała. | Kraków 21.VI. 1924 | Inż. Erazm Barącz Oświadczenie Feliksa Kopery (1871-1952) - historyka sztuki, profesora UJ, dyrektora Muzeum Narodowego w Krakowie; maszynopis opatrzony stemplem i podpisem: Nie widzę powodu do kwestionowania powyższego oświadczenia Pana | Erazma Barącza co do autorstwa Jana Matejki. | W Krakowie, dnia 26. czerwca 1924 | Feliks Kopera | Dyrektor | Muzeum Narodowego. W załączeniu także orzeczenie pani Barbary Kuczały, kustosza Domu Matejki w Krakowie z dnia 15 marca 1995, która potwierdzając autentyczność obrazu, datuje go na lata ok. 1870. Wskazuje równocześnie na ciekawą analogię - zabawną karykaturę przedstawiającą samego malarza, jego żonę Teodorę i służącą Marysię wnoszącą na tacy posiłek. O obrazie, wystawionym w roku 1924 w warszawskim Domu Sztuki, anonimowy recenzent pisał, m.in.: „mistrzowska faktura obrazu,... więcej
Artist: Hermann Seeger
Title: MARTWA NATURA Z BZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H Seeger. Na odwrocie napis na płótnie: No 6670 , poniżej białą kredą: 429 | 215. Na górnej krawędzi krosna nalepka (druk, czarny atrament ): KUNSTHANDLUNG EMIL DEGNER | Berlin W 62 Kurfürstenstraße 126. Atelier-Haus | „Flieder“ | orig. | Prof. Dp. Hermann Seeger ; po lewej numer (flamaster): 7066. Na g. listwie ramy nalepka Agra-Art z marca 2009.
Artist: Edmond Jean Pury
Title: DZIEWCZYNA Z BANATU, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. de Pury | 1902 Na odwr. resztka starej drukowanej nalepki oraz napis kredką: 40
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: KLEMENTYNA Z TETMAJERÓW OLCYNGIEROWA, 1894
Year: 1894
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Stanisław Wyspiański. Kraków Luty | 894 rp. Na odwrocie (pod papierem oprawy) nalepki: - z wystawy w TPSP w Krakowie w roku 1958; - z napisem: Wierciński Julian. Wyspiański Stanisław/ Portret Klementyny z Tetmajerów Olcyngierowej/ Nr 1. Obraz opisany i reprodukowany w: K.Lewandowski, „ Przedwiośnie Młodej Polski “, Seria IV. Część I. „Bunia“ - nieznany pastel Wyspiańskiego, [w:] „Kuryer Literacko-Naukowy“, dodatek do „Ilustrowanego Kuryera Codziennego“ 1937, nr 5, s. VI, il.; Stanisław Wyspiański 1869-1907 , t. I, Biografia - plastyka, Muzeum Narodowe w Krakowie, [wstęp H. Blum, Biografia L. Płoszewski, Plastyka H. Blum, Z. Tobiaszowa, Z. Kucielska], Kraków 1958, s. 46, nr kat. 16, il. 11 na s. 139 [własność Juliusza Wiercińskiego]; H. Blum, Stanisław Wyspiański , Warszawa 1989, s. nlb. 46, nr kat. 26, tabl. 26 [własność Juliusza Wiercińskiego]; Katalog DA Agra, Warszawa 17 VI 1993, nr kat. 14, il. Ważnym nurtem plastycznej twórczości Wyspiańskiego było malarstwo portretowe. Artysta malował swoich modeli z uwagą, wielkim wyczuciem i zrozumieniem, dążąc nie tylko do uchwycenia zewnętrznego podobieństwa, ale przede wszystkim ich nastroju, psychiki i charakteru. Prezentowany portret przedstawia Klementynę z Tetmajerów Olcyngierową, rodzoną siostrę Adolfa Tetmajera, ojca malarza Włodzimierza i poety Kazimierza.
Artist: Franz Xavier Wölfle (Woelfle)
Title: ŚWIATŁO ŚWIECY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: FX Wölfle (inicjały imion wiązane)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: KOSIARZ, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofmann | 1930 Na odwrocie nalepka (druk wypełniony ręcznie) o treści: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO |KRAKÓW, ul. Św. jana l.3 Telefon Nr.2 | Data przyjęcia 1930 | Autor Hofmann Wlastimił (sic!). Na krosnach dwukrotnie odbite stemple: 35 i 50.
Verified Artist: Yes
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: TANCERKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M Vrbova
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: W SZKOLE TAŃCA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M Vrbova
Artist: Aleksander Gierymski
Title: SCENA ULICZNA W PARYŻU, OK 1892
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Gierymski Na odwrocie 7 nalepek Muzeum Narodowego w Warszawie (m.in. nalepka z numerem inwentarza MNW 182011). W roku 1938 obraz wystawiony był w Muzeum Narodowym w Warszawie na monograficznej wystawie Aleksandra Gierymskiego. W latach powojennych - złożony w Muzeum Narodowym jako depozyt prywatny - był czasowo eksponowany w galerii Malarstwa polskiego, a w roku 1951 pokazano go na Jubileuszowej wystawie prac Artysty. W grudniu 1988 został zwrócony właścicielowi. Obraz wymieniony, opisany i reprodukowany w: Aleksander Gierymski 1850-1901 . Katalog wystawy opracował Juliusz Starzyński, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa MCMXXXVIII, s. 30, nr kat. 60, tabl. 23 [wówczas własność min. Adama hr. Tarnowskiego w Sofii]. Wystawa Jubileuszowa Aleksandra Gierymskiego 1850-1901 , [wstęp J. Starzyński; przewodnik po wystawie: A. Jakimowicz, M. Porębski] Muzeum Narodowe w Warszawie, czerwiec-lipiec 1951, s. 30, nr kat. 33.
Artist: Johann Jungblut
Title: PEJZAŻ Z CHATĄ I WIATRAKIEM W ODDALI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Jungblut Na odwr. 2 drukowane nalepki o treści: - 1. Galerie Bubenik KG | 1304 | 8000 MÜNCHEN 2 · BRIENNER STR. 5; - 2. J.&.G. ADRIAN | Königl. Hofspediteure | WIESBADEN.
Artist: Wojciech Kossak
Title: WESELE GÓRALSKIE, 1938-1942
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 1938 obok słabiej czytelna sygnatura pierwotna ołówkiem: Kossak 194 [.] Namalowany na tekturze obraz - w niewiadomym czasie - został poddany konserwacji i naklejony na drugą tekturę; na odwrocie, w „okienku“ zabezpieczającej tektury, widoczna lakowa pieczęć z herbem „Kos“ (odcisk z sygnetu).
Artist: Aleksy Fomicz Kondyriew
Title: PARA OBRAZÓW OK. 1880
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: ZAGRODA, ok. 1880 akwarela, papier 26,5 x 45,5 cm (w świetle ramy) sygnowany cyrylicą l.d.: A. Kondyriew WĘDROWIEC W DRODZE NA TLE MIASTECZKA, 1880 akwarela, papier 26 x 45,5 cm (w świetle ramy) sygn. cyrylicą przy dolnej krawędzi pośrodku: A. Kondyriew 1880.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: WIDOK FLORENCJI, 1934
Year: 1934
Tools: coal, sanguine
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: węgiel, sangwina, papier żeberkowany z suchą pieczęcią okrągłą: J. WHATMAN [...] 1er i z filigranem: [J WHAT]MAN 1931 datowany p.d.: 1934 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty; po śmierci żony malarza Wandy Pankiewiczowej w roku 1946, był własnością jej wnuka, pana Zygmunta Fudakowskiego. Rysunek opisany i reprodukowany w: - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, MNW, Warszawa 2006, s. 470, nr kat. II/474, il. [porównaj także: s. 497, nr kat. I/498].
Artist: Hans Johann Wagner
Title: PEJZAŻ NADWODNY Z WIATRAKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. Wagner
Artist: F. Max Richter-Reich
Title: TARG NA KWIATY NAD KANAŁEM W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. M. RICHTER - REICH Na odwrocie nalepka z numerem: 429. Na ramie, na dolnej listwie, tabliczka firmy ramiarskiej z Monachium; na prawej listwie numer: 10647 | I ; obok słabo czytelne napisy ołówkiem; na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2009 r.
Verified Artist: Yes
Artist: Ernst Emmanuel Müller
Title: DUET
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Ernst Müller | München
Artist: Edmund Dittmann (Czynny 1856-1876)
Title: MYŚLIWI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Edm Dittmann Na odwrocie napis na krośnie: Zwei Jagd l [...] Ohne D [...]
Verified Artist: Yes
Artist: Carl Frederick Schultz
Title: POLOWANIE NA ZAJĄCE, PO 1855
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Carl Schulz Na odwrocie napis (czarną farbą): Carl Schulz Berlin 179 6 -18 6 6 †
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: GŁUSZEC
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G MAJEWICZ
Artist: Władysław Chmieliński
Title: RYNEK STAREGO MIASTA W WARSZAWIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie oprawy drukowana naklejka Galerii w Bordeaux.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA PLACU ZAMKOWYM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: KOŚCIÓŁ ŚWIĘTEJ ANNY W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Malarz Nieokreślony
Title: PORTRET X. DOMINIKA RADZIWIŁŁA, 1. ćWIERć XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na krośnie napis ołówkiem: p. Klepacki na ramie: Portret X. Dominika Radziwiłła p. Klepacki | p.g. modelu /1/2/ 25 własność p. Stefana Nałęcza Portretowany X. Dominik Radziwiłł (1786-1813) ostatni ordynat nieświeski i ołycki „jeden z najbogatszych panów polskich, odważny, przystępny, miły w obcowaniu, nieodżałowanej straty, młody jeszcze człowiek“. Od 1810 pułkownik 8. pułku ułanów Księstwa Warszawskiego, uczestnik kampanii moskiewskiej Napoleona, od października 1812 major 1. pułku Szwoleżerów Gwardii Cesarskiej, uczestnik bitwy pod Lipskiem. Ranny w bitwie pod Hanau (30 X 1813) zmarł w Lauterecken we Francji (11 XI 1813). Odznaczony: kawalerskim i oficerskim orderem Legii Honorowej, krzyżem kawalerskim Virtuti Militari i bawarskim orderem św. Huberta; był też honorowym kawalerem maltańskim. (więcej w: Polski Słownik biograficzny , t. 30/1, r. 1987, s. 176-178; także: http://napoleon.gery.pl) Według tradycji przetrwałej w rodzinie właścicieli, portret ma być dziełem znanego portrecisty Józefa Grassiego (1758-1838). Atrybucja taka nie daje się jednak obronić. Obraz bardziej przypomina prace z kręgu wileńskiej szkoły Jana Rustema (1762-1835), malarza który zresztą sam księcia Dominika portretował. Portretów księcia nie zachowało się wiele - niektóre z nich są zresztą powielanymi wizerunkami pośmiertnymi, malowanymi na podstawie wcześniejszych pierwowzorów bądź jako idealizowane portrety imaginacyjnymi. Tym większa wartość... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Karol Schweikart
Title: PORTRET DAMY W BŁĘKITNEJ SUKNI, 1827
Year: 1827
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Schweikart | r. 827.
Artist: Helmuth Andreas Volkwein
Title: RÓŻNOBARWNE PIWONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. A. VOLKWEIN
Artist: Józef Pankiewicz
Title: ANEMONY, OK. 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Pankiewicz Podobny obraz (porównaj): Wystawa pośmiertna Józefa Pankiewicza i Alojzego Majchra, Wystawa zbiorowa Stefana Brzozowskiego. Kolekcja obrazów Jana zczęsnego Książka, TPSP Kraków, III 1946, s. 13, nr kat. 57; Katalog 57. Aukcji DA Unicum, Warszawa, 22 I 1995, nr kat. 40, il.; Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin, [kat. oprac. E.Charazińska], MNW, Warszawa 2006, s. 130, nr kat. I/310, il. [por. także ten sam motyw - akwarela - nr kat. III/365, il.]
Artist: Kazimierz Zielenkiewicz (Caziel)
Title: KĄPIACE SIĘ, OK. 1944
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie: CAZIEL na płótnie napis flamastrem: BATALIONY Na blejtramie nalepka londyńskiej galerii Whitford Fine Art, gdzie w roku 1995 urządzono monograficzną wystawę artysty (Kąpiące były reprodukowane w towarzyszącym jej katalogu). Obraz opisany w katalogu monograficznej wystawy prac artysty w Muzeum Narodowym w Warszawie: D.Monkiewicz, Caziel - Kazimierz Józef Zielenkiewicz 1906-1988, MNW 1998, s. 48, nr kat. 52.
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: PORTRET MALARKI LUTKI PINK, LATA 40. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: ZAWADO. Lutka Pink, właściwie Ludwika Pinkusiewicz (1906-1998) - malarka, studentka ASP w Warszawie, od 1937 czynna w Paryżu. Była pierwszą żoną malarza Kazimierza Zielenkiewicza - Caziela.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KOBIETA JEDZĄCA OWOC GRANATU, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Menkes
Artist: Jan Rubczak
Title: NAD KANAŁEM W MARTIQUES
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Rubczak Na odwrocie napis ołówkiem p.d.: Martiques koło Marsylii | Kanał St Marcina
Artist: Józef Czapski
Title: BŁĘKITNE MORZE, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J CZAPSKI.55. Na odwrocie płótna ślad okrągłego stempla. Na poprzeczce krosna nalepka wystawowa (druk, atrament) o treści: SOCIETE AUXILIARE DES EXSPOSITIONS DU PALAIS | DES BEAUX- ARTS | 10, rue Royale B Bruxelles | Exposition: Czapski | Title de l’oeuvre: Mer Bleue (36 | Collection: Madame Clermant Morrefe (?) Wystawa w Palais Des Beaux-Arts w Brukseli, do której odnosi się nalepka na obrazie – odbyła się w marcu 1955 roku.
Artist: Jan Cybis
Title: AKT STOJĄCY, PRZED 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. białą farbą: Jan Cybis Na odwrocie płótna sygnowany, pod górną krawędzią krosna napis: Jan CYBIS 1938 [sygnatura i data poprawiane; pierwotnie data mogła być inna] Przedstawiona modelka o charakterystycznej urodzie występuje także w obrazach Akt z roku 1949 (repr. w: Jan Cybis 1897-1972, Galeria Zachęta, Warszawa 1997, s. 179) czy Leżąca z 1949 (repr. w: Jan Cybis, Muzeum Narodowe, Warszawa 1965, poz. 125). Na tej podstawie można przypuszczać, że oferowany obraz pochodzi - mniej więcej - z tego samego okresu. Ma on ponadto fakturę podobną do obu przywołanych tu prac. Wreszcie niewątpliwie ta sama kobieta, w identycznej pozycji stojącej występuje na akwareli z 1944 (repr. w kat. Galerii Zachęta z 1997, s. 162).
Artist: Efraim i Menasze Seidenbeutel
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Seidenbeutel Obraz opisany i reprodukowany w; 111 Aukcja malarstwa i rzemiosła artystycznego, Katalog Domu Aukcyjnego DESA UNICUM, Warszawa, 23 VII 2001, nr kat. 78, il.; M. Witek-Czyńska, Efraim i Menasze Seidenbeutlowie - dzieło wspólne, „Gazeta Antykwaryczna“ nr 1 (70) styczeń 2002, il. s. 22.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: RÓŻE W TURKUSOWYM WAZONIE, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: W[..] Terlikowski; datowany p.g.: 1933; ponadto p.d.: 33 | Terlikowski (sygnatura i daty wydrapane w mokrej farbie)
Artist: Katarzyna Librowicz
Title: DZIEWCZYNKI, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. Librowicz
Artist: Aleksander (Sasza, André) Blonder (Blondel)
Title: MACIERZYŃSTWO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Blondel W załączeniu certyfikat wydany przez Marca Blondela, syna artysty, z którego kolekcji obraz pochodzi (z dnia 26 II 2008).
Artist: Henryk Epstein
Title: KOBIETA W FUTRZE, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany przy prawej krawędzi pośrodku: H Epstein
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY W BERECIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Muter Na odwrocie MIASTECZKO – szkic kompozycyjny
Artist: Leopold Gottlieb
Title: MIŁOSIERDZIE, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: [Leopold] | Gottlieb | Toledo 1913
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: MACIERZYŃSTWO, OK. 1924
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie rysunek węglem: PORTRET BOLESŁAWA NAWROCKIEGO, ok. 1965
Artist: Jan Cybis
Title: MOST NA SEKWANIE, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Cybis Na odwrocie płótna napis: MOST NA SEKWANIE | 1947 | J. CYBIS | 1947.
Artist: Aleksander (Sasza, André) Blonder (Blondel)
Title: PORTRET KOBIETY - SIMONE JULIENNE, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Blondel Nalepki i napisy na odwrocie: napis na krośnie Fausee dimension 65,5 x 50; nalepka wystawy w Muzeum Narodowym w Krakowie w roku 1970: IX 1970, MUZEUM NARODOWE W KRAKOWIE | Autor: André Blondel | Tytuł: Portret kobiety - Simone Julienne | Właściciel: rodzina artysty, Paryż 68 x 50 cm, Wystawa: Sasza Blonder - André Blondel 1909-1949, nr kat. 34; dwie nalepki DA Articular Briest; nalepka z napisem: Simone Julien | 1948 | 20M | A.Blondel. Obraz wymieniony i opisany w: André Blondel. Peintures, aqarelles, dessin [katalog wystawy], Palais des Archregues Narbonne - Musée Municipal de Sete. Juliiet - Septembre 1959, s. 43, nr kat. 42, il. na s. 61 [z kolekcji rodziny artysty]; Sasza Blonder - André Blondel 1909 - 1949, [katalog wystawy; wstęp: H. Blum; katalog: B. Domańska] Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków wrzesień 1970, s. 24, nr kat. 34 [własność rodziny w Paryżu].
Title: KUBEK BAROKOWY, LATA 60. XVII W.
Description: IInformacje o dziele: srebro kute, repusowane, rytowane, złocone Śląsk, Brzeg Kubek cylindryczny, wsparty na trzech kulkach, zdobiony repusowaną dekoracją z naturalistycznie potraktowanych kwiatów tulipana i anemonów.
Artist: Henryk Hayden
Title: RÓŻOWE KWIATY W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Hayden
Title: PAPIEROŚNICA, 1908-1914
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 84, emalia komórkowa Moskwa, złotnik Nikołaj Nikołajewicz Zwieriew (czynny 1898-1914)
Title: TACA, 1907-1908
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925, waga 3 130 g dł. 70 cm, szer. 43,5 cm Anglia, Sheffield, Israel Sigmond Greenberg (czynny 1884-1942) Taca prostokątna, na osi dłuższej dwa wolutowe ucha bogato zdobione ornamentem roślinnym; lustro gładkie, kołnierz obwiedziony godronową taśmą z motywami muszli i wici roślinnej.
Title: CUKIERNICA, LATA 80.- 90. XVIII W.
Description: IInformacje o dziele: Polska, Warszawa, złotnik Samuel Gothelf Schmidt Identyczna cukiernica repr. w: Srebra warszawskie XVIII i 1. poł. XIX w. ze zbiorów MNW oprac. R. Bobrow, Warszawa 1991, il.
Title: PARA KANDELABRÓW NEOROKOKOWYCH, OK. 1880
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Berlin, bracia Friedländer (zał. 1829) Kandelabry 5-świecowe wsparte na wielodzielnej, kopulastej stopie i tralkowym trzonie zakończonym tulejką, w której osadzone są ramiona utworzone z wolutowych wici roślinnych z talerzykowymi profitkami i tulejkami na świece; całość zdobiona reliefowym ornamentem o motywach rocailles, spiralnie skręconych wici i muszli; na stopie grawerowany herb szlachecki Gwiazdy (odmiana).
Title: PARA KARAFEK, OK. 1920
Description: IInformacje o dziele: szkło kryształowe, srebro pr. 800 Niemcy
Title: KABARET DO PRZYPRAW, 1814-1830
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 2, szkło waga srebra 600 g; wys. 31,5 cm Belgia, Liège
Artist: Paul Aichele
Title: BACHANTKI, 1891
Year: 1891
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 27 i 26,5 cm sygnowane: Aichele 91
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: DIANA ŁOWCZYNI, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, zielony onyks sygn. P. Kowalczewski
Title: NIMFA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: wg Claude Michela Clodiona (1738-1814) na popiersiu napis: Clodion 1779 na podst.: Reduction du Louvre