Artist: Josef Burger
Title: DOMY NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J. Burger | Mchn. Na odwrocie napis ołówkiem: No 124 Stan: deska wygięta Obraz nie jest oprawiony.
Artist: Jean Coune
Title: KUTRY O WIECZORZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Coune – – Z tyłu na ramie drukowana nalepka zakładu ramiarskiego: Bilderrahmen-Atelier | DORIS SCHAGGATH | 4060 Viersen 1 | Tel.: 02162/32656
Artist: Martin Franz Glüsing
Title: ŻAGLOWIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fräncis-Glüsing
Artist: Jacob Houbracken
Title: PORTRET CARA PIOTRA I, WIELKIEGO, 1752
Year: 1752
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis na rycinie, na postumencie pod portretem: PETRUS DE ISTE. | Bygennamd den Grooten, | KEIZER VAN RUSLAND. Napisy pod ryciną: - po lewej: C de Moor Esques, pinxit; - pośrodku: D. Onder de Linden Excudit.; - po prawej: J. Houbraken, sculps. 1752 Odbitka późniejsza, oznaczona w prawym dolnym rogu małym, kolistym znakiem. Egzemplarz ryciny znany, m.in. ze zbiorów Fine Arts Museum w San Francisco różni się od prezentowanego także zapisem słowa: Groote / Grooten (porónaj: www.artcyclopedia.com/artists/houbraken_jacobus.html) Piotr I Romanow, zwany Wielkim (1672-1725) car Rosji od 1682 i cesarz od 1721; wybitny władca, reformator, twórca nowożytnej Rosji.
Artist: Cornelius Visscher
Title: ANDREAS DEONYSZOON WINIUS, 1650
Year: 1650
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: rycina odbita z dwóch płyt – portret: 31,7 x 25,6; - napis:10,8 x 25,6 cm Na rycinie sygnatura artysty, data i napisy: - po lewej: Corn. Visscher | Delinea: et sculp.; - poniżej data: 1650 U; - niżej pionowo: A [lub N] 2500; - po prawej na beczce: 1000 U | rr; - u góry po prawej, na trzech sakwach litery; R L G Pod ryciną – napis – odbity z odrębnej płyty: w pierwszym wierszu - napis cyrylicą [litery stylizowane]; poniżej: D.H. ANDREAS DEONYSZOON WINIUS, | Zyne Zaerse Majesteits van Ruslants Commissarius, en Mosk~: Olderman; Poniżej w dwu kolumnach tekst wiersza poety Joosta van den Vondel’a (1587-1679) sławiącego osobę portretowanego: De Kroon van Moskou, steil en hemelhoogh gerezen, | En van den Beer begrimt, die goude starren draeght, | Heeft WINIUS tot haer Bevelsheer uitgelezen, | Den Olderman die zulx Alexis oogh behaeght, | Door zyn oprechte trou, dat hy hem van zyn stranden, | Der Zarersche Majesteit, ten dienst, den last betrout | naer’s Gravenhagh, den stoel der Zeven Vrye Landen, | In schyn, gelyck de kunst zyn wezen hier ontvouwt. | Dus leeft de man, die’t recht der Russen trou Verdadight, | Maer anders als zyn Zaer hem weder begenadight. Niżej po prawej: J. V. Vondel. Odbitka późniejsza; stan III, wydawniczy z napisem cyrylicą. Portretowany, Andreas Deonyszoon Winius (1605-1662) kupiec i fabrykant z Amsterdamu, od 1627 prowadził handlowe interesy w Rosji,... więcej
Artist: Robert White
Title: PETER JOHN POTEMKIN, 1682
Year: 1682
Description: IInformacje o dziele: Na rycinie u dołu, po obu stronach owalnego „medalionu” napis: G. Kneller pinxit – R White sculp. ; – poniżej napis: His Excellency Peter John Potemkin Ambass.dr Extraordinary | from the Czar of Moscovy, to his Majes~ty | of Great Brittaine. In the Yeare 1682.: - poniżej po prawej: Sold by R. White in Bloomsbury Market nearz ye Golden | heart Egzemplarze ryciny znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeum Historycznego w Moskwie i w National Portrait Gallery w Londynie. Peter John Potemkin (Piotr Iwanowicz Potemkin) był rosyjskim dyplomatą, w roku 1682 ambasadorem Rosji w Londynie. Zmarł w roku 1700. Rycinę wykonał Robert White, rytownik i rysownik czynny w Londynie, uczeń Davida Loggana. Artysta był znany i ceniony przede wszystkim jako portrecista; jego dorobek w tej dziedzinie ocenia się na ponad 500 prac. Opracowywał też widoki architektoniczne, pejzaże, ryciny do książek i almanachów. Wzorem do ryciny był wizerunek autorstwa Godfreya Knellera (1646-1723), malarza pochodzenia niemieckiego, ale wykształconego w Holandii, a od roku 1774 działającego w Anglii; sławnego portrecisty, nadwornego malarza angielskiego dworu królewskiego.
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: PEJZAŻ Z BRZOZAMI NAD POLNĄ STRUGĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany l.d.: J. Rolf Knobloch | München
Artist: Joseph Rolf Knobloch
Title: PEJZAŻ ŻNIWNY, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J. R. Knobloch | München 63 Na odwrocie, na obrazie i ramie napisy czerwoną farbą: 12.
Artist: M. Kurreck (?)
Title: PEJZAż WłOSKI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. [monogram wiązany]: MK z tyłu na desce: M KURRECK. | ITALIEN | TRA | CINA
Artist: Louis de Leeuw
Title: TARG KWIATOWY W AMSTERDAMIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: de LEEUW Z tyłu, na ramie nalepka Galerii Keim w Stuttgarcie.
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: PEJZAŻ GÓRSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: G Majewicz
Artist: Wilhelm Nagel
Title: MROŹNY DZIEŃ, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Nagel.
Artist: Kazimierz Poczmański
Title: TULIPANY, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. POCZMAŃSKI | 1971 | W
Artist: Jerzy Karszniewicz
Title: PEJZAż Z RZECZUłKą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Obraz sygnowany l.d.: J. Karszniewicz Karszniewicz jest postrzegany przede wszystkim jako uczeń Jana Stanisławskiego. Ten – malowany z „ptasiej perspektywy” – pejzaż wskazuje jednak, że nieobce było mu także malarstwo Ferdynanda Ruszczyca, który w 1907 został profesorem krakowskiej Akademii. I choć Karszniewicz nie był już jego uczniem, to w prezentowanym "Pejzażu z rzeczułką" odnaleźć można inspiracje malarstwem starszego artysty i wspólną im obu fascynację sztuką japońską (porównaj np.: "Pejzaż pagórkowaty z rzeczułką", 1897, Muzeum Okręgowe w Toruniu).
Artist: Adam Setkowicz
Title: ZIMĄ NA WSI
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Leonard Straszyński
Title: ZYGMUNT AUGUST I DUCH BARBARY RADZIWIŁŁÓWNY, OK.
Tools: oil
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele: Autorstwo i temat obrazu określił prof. dr Andrzej Ryszkiewicz, pisząc m.in.: „obraz wyszedł spod dobrze wyszkolonego pędzla, precyzyjnie oddającego kształty. Barwy są intensywne, żywe, obraz wskazuje [wpływ] francuskiego ‘salonowego’ malarstwa drugiej ćwierci XIX wieku, przypominając manierę Paula Delaroche’a (1797-1856), który malował anegdotyczne obrazy z historii francuskiej i angielskiej, odznaczające się teatralną, dramatyczną scenerią, dokładnie odtwarzające rekwizyty i kostiumy epoki.” Te cechy odpowiadają także prezentowanej kompozycji, której tematem jest – bardzo popularna w połowie XIX wieku – historia miłości Zygmunta Augusta i Barbary Radziwiłłówny i rozpaczy króla po śmierci ukochanej żony. Według legendy, jej duch – przywołany przez maga Twardowskiego – miał się ukazać na chwilę nieszczęśliwemu królowi. W załączeniu ekspertyza prof. dr Andrzeja Ryszkiewicza (z dnia 21 grudnia 2002 r.).
Artist: B Karstin
Title: JEZIORO ALPEJSKIE, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. Karstin. 1906
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: LAS. STUDIUM PEJZAŻU, LATA 1900-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d: M. G. Wyw... Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją – w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich – był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w roku 2004. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Widzenie rejestrujące [1900-1915]”. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski – pejzaże. Między niebem a ziemią, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], s. 119, nr kat. 74, il. 74 na s. 71.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: STOGI POD FIOLETOWYM NIEBEM, LATA 1895-1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Nie sygnowany; na odwrocie faksymile podpisu artysty Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Cała kolekcja – w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich – zaprezentowana została w roku 2004 na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Między niebem a ziemią [1895-1915]”. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski – pejzaże. Między niebem a ziemią, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], s. 116, nr kat. 17, il. 17 na s. 41.
Artist: Hans Gleissner
Title: ŁODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: H Gleissner Na odwrocie napis kredą na płótnie: 5023
Artist: Horst Leśniewicz ( Lesniewicz)
Title: KUTRY W PRZYSTANI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: H. Leśniewicz. Obraz nie jest oprawiony.
Artist: Jan Pawłowski
Title: STARA ULICZKA W ELTVILLE NAD RENEM, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Eltville 85 | JAN PAWŁOWSKI Obraz nie jest oprawiony.
Artist: Zdzisław Przebindowski
Title: ULICZKA W TRYPOLISIE, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana ołówkiem l.d.: Z Przebindowski Tripolis 1930
Artist: Victor Schramm
Title: OŻYWIONA DYSPUTA
Tools: watercolor, pencil, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32,3 x 39,8 cm (w świetle passe-partout) Sygnowany p.d.: V. Schramm Na odwrocie, na oprawie napis flamastrem: Victor Schramm | „Rabbins [!] in angereigter [!] Unterhaltung”
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: ZIMA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: W. Zakrzewski
Artist: Stanisław Paciorek
Title: ŁAN ZBOŻA, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: St. Paciorek | 941 Kraków
Verified Artist: Yes