Artist: Marek Firek
Title: KOBIETA Z KOKOSEM, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.F. | 05 Obraz był wystawiany: - "Malarstwo", Gentlemen Story Club, Gallery CK Zamek, Poznań 2005; - "Malarstwo", International Environment & Art Expo, Seul, Korea Południowa 2006.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 964 (HOLENDERSKI), 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Obraz był wystawiany i opisany: - Jerzy Duda-Gracz „Obrazy holenderskie“, Galeria TPSP „Pałacyk“, Warszawa luty 1986, kat. poz.15; - Duda Gracz Obrazy holenderskie, Galeria Sztuki BWA Gdańsk 1986, kat. poz.16. W katalogu do wystawy w Galerii TPSP w Warszawie (luty 1986) artysta tak komentuje cykl „obrazów holenderskich“: „Obrazy z Holandii nie są sumą tego, co widziałem, ale raczej próbą wyrażenia tego, co chciałem zobaczyć; co sobie wyobrażałem, że jest lub mogłoby być; za czym tęskniłem a czego nie znalazłem; co natrętnie i obsesyjnie wracało w myślach, chociaż często bez związku z istniejącą rzeczywistością... Chciałem w tych obrazkach wyrazić zacieranie się w niepamięci ludzi, zdarzeń, śladów i myśli oraz tęsknotę za tym, co minęło lub nie istniało wcale ale było pięknym złudzeniem."
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Sapetto
Title: BIEG PO ZDROWIE, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Sapetto 78 r. na odwr. na płótnie napis: „Bieg po zdrowie“ | akryl | 150 x 120 cm. | 1978 r. | Marek Sapetto | W-IV 2 nalepka informacyjna CBWA....Festiwal 78. Obraz wystawiany i opisany: - Sapetto. Wystawa malarstwa z cyklu Artyści ASP w Warszawie. Galeria ASP 3 A, 6 - 31 maja 1996, kat., str. nlb. il. barwna.
Artist: Jacek Pałucha
Title: W PRACOWNI MALARZA, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Pałucha 2008
Artist: Urszula Broll
Title: KOMPOZYCJA
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Obraz wystawiany i reprodukowany: - Urszula Broll. Malarstwo lata 50. i 60., Galeria Czas, Będzin 19 X - 29 X 2004, repr. w katalogu poz. 25, s. 30; - Galeria Nautilus, Kraków 3 XI - 16 XI 2004;
Artist: Teresa Pągowska
Title: OLIMPIA, 1982
Year: 1982
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: T. Pągowska 82
Artist: Maria Jarema
Title: POSTACIE, 1952
Year: 1952
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 41,6 x 29,2 cm (w świetle passe-partout) na odwrocie napis p.g.: Maria Jarema | 1952 | Postacie-monotypia | 42 x 29,5 | Nr. kat. 181 p.d. dedykacja dłg.: Kochanemu | Cześkowi Listwańcowi [?] (Nr. 82506) P [rys. naszywki obozowej - litera w trójkącie] | na pamiątkę pobytu | konc. ob. Gross-Rosen | i Oranienburg (Heinkel) | ściskając Go serdecznie | Kornel Filipowicz (Nr. 82693 P [rys. jw.]) | Kraków, 15. I. 63 Praca wzmiankowana w katalogach oeuvre artystki: - Maria Jarema. Katalog wystawy, Pałac Sztuki, Galeria Krzysztofory, Kraków XI 1962, s. 43, kat. nlb. (prawa szpalta, 2. poz. od dołu). - Barbara Ilkosz, Maria Jarema 1908-1958, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Wrocław 1998, s. 201, kat. 410.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Hasior
Title: NAUCZYCIEL, 1965
Year: 1965
Description: IInformacje o dziele: na odwr. nalepka z napisem oł.: W.Hasior-1965 | XII.11 |„Nauczyciel“ p.d.: nalepka Muzeum Narodowego w Warszawie: p55/05 na „plecach“ nalepiony fragment z tygodnika „Kultura“ Praca opisana i reprodukowana w następujących publikacjach: - Antoni Kroh, Irena Styczyńska, Sądecki rodowód Władysława Hasiora, Sądecka Oficyna Wydawnicza Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ, Nowy Sącz 2001, il. b. s. 44; - Anna Żakiewicz, Władysław Hasior 1928-1999, Muzeum Narodowe, Warszawa 2005, s. 59, il. b., s. 213, kat. II. 26. Praca należy do najobszerniejszego i najbogatszego w odmiany wątku twórczości artysty, jaką stanowią assemblages - obiekty, zazwyczaj przestrzenne, komponowane z rozmaitych materiałów i przedmiotów gotowych, które w zestawieniu zyskują nowe, czasem absurdalne znaczenia. Hasior tworzył assemblages w zasadzie od lat studenckich (jako ćwiczenia w pracowni Oskara Hansena). Pierwsze z okresu po studiach pochodzą z lat 1957-58 (Wdowa, Opiekun domowy), ostatnie powstawały w latach 90. Oferowana praca należy do odmiany assemblages przypominających obraz, przeznaczonych do eksponowania na ścianie. Artysta wykonywał wiele tego typu prac jako prezenty czy pamiątki dla znajomych. ... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BEZ TYTUŁU, 1984
Year: 1984
Tools: tempera, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: J. N. Praca reprodukowana i opisana w kat.: - Jerzy Nowosielski, Notatki, część czwarta, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2008, s. 62, il.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MATKA BOŻA ORANTA, 1953
Year: 1953
Tools: tempera
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana na odwrocie l.d.: J.NOWOSIELSKI Ikona datowana wg informacji z kartoteki Fundacji Nowosielskich.
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1979
Year: 1979
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana dłg. p.d.: S Gierowski 79
Artist: Maria Jarema
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1950
Tools: tempera, ink
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis g.: MAX 24 moce na... [nieczyt.] p.d. oł.: 1950 (?) Praca pochodzi z kolekcji prywatnej, prezentowanej na wystawie zbiorowej: Pittura contemporanea Polonia Cecoslovacchia nelle collezioni private / Malerei der Gegemnwart Polen Tschechoslowakei in Privatsammlungen, Castel / Schloss Maretsch, Bolzano / Bozen 16 XII 1982 - 16 I 1983.
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: KWIAT, 1992
Year: 1992
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage (pastel, fragmenty papierowe naklejone przestrzennie) sygnowany p.śr.: stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Jonasz Stern
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Barbarę Jaroszyńską-Stern.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 1978
Year: 1978
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na tekturze napis autorski: Wystawione w Muzeum Chełmie | 30 lipca 86 - 5 września 86 | Andrzej Szewczyk Obraz był wystawiany: - Wystawa Sztuki Współczesnej, Galeria 72, Chełm 30 VII 1986 - 5 IX 1986. Folder Andrzej Szewczyk, wstęp Bożena Kowalska (bez spisu obiektów).
Artist: Marian Bogusz
Title: EROTYKI, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie napis: MARIAN BOGUSZ | „EROTYKI” 1977 | mbogusz Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BOŻE NARODZENIE, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Obraz w kartotece Fundacji Nowosielskich.
Artist: Jan Lebenstein
Title: REPTILES, 1973
Year: 1973
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,5 x 63,5 cm (w św. passe-partout) sygnowany l.d.: Lebenstein 73 na odwrocie nalepka z wystawy w Rijece Obraz wystawiany: - Muzeum Sztuki Współczesnej, Rijeka, Jugosławia, 1974.
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNĘTRZE NIEBIESKIE, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: JS | 92 | I na odwrocie na płótnie: Jacek | Sienicki | Wnętrze Niebieskie | olej pł. 1992 na krośnie: Sienicki Jacek
Artist: Sergiej Maliszewski
Title: DRUGA STRONA ŚWIADOMOŚCI, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. wzdłuż bocznej krawędzi: Malishevski na odwrocie na płótnie napis: MALISHEVSKI | [cyrylicą] „Obratnaja storona | sozdanija“ | X.M | 2005 g oraz stempel zezwalający na wywóz z Białorusi
Artist: Jacek Yerka
Title: BARANEK HELGOLAND, 2009
Year: 2009
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 09
Artist: Piotr Młodożeniec
Title: SZYLD GALERII PROMOCYJNEJ, 1987
Year: 1987
Tools: gouache
Surfaces: canvas, template
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 181 x 82 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: 7-IX | PM 87, p.g. napis z szablonu: GALERIA | PROMOCYJNA | WARSZAWA | RYNEK ST. MIASTA 2
Artist: Alfred Lenica
Title: RÓŻA CZERWONA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwrocie na płótnie mało czytelny napis ołówkiem: ALenica | Róża | czerwona | 1975
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: PLAŻA, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis autorski: M.Woszczyński | plaża | 1999 r. | akryl Obraz był wystawiany: - Mariusz Woszczyński Malarstwo, Mała Galeria, Nowy Sącz, październik 1999; - Mariusz Woszczyński Malarstwo, Galeria Promocyjna, Warszawa, maj 2000; - Człowiek, W. Jędrzejec, A. Starowieyski, M. Woszczyński, Galeria Aula ASP Warszawa, listopad 2000; - Woszczyński, Galeria Aspekt, ASP Warszawa, kwiecień 2002; - Między rozumem a emocją, SARP Warszawa, kwiecień 2005.
Artist: Henryk Waniek
Title: ZAUŁEK W M., 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: HENRYK WANIEK | ZAUŁEK W M. [w ramce] | THE LANE IN M. [w ramce] | JUN. 1976 | 696 [w ramce] poniżej dedykacja. W prawym rogu napis: HENRYK WANIEK | [warszawski adres] Obraz był wystawiany i opisany: - Henryk Waniek Malarstwo 77, ZPAP, BWA Katowice 1977, katalog poz. 4.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: SILVER LADY, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T Sętowski
Artist: Tomasz Sętowski
Title: KOBIETA W KAPELUSZU, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Sętowski 2001 na odwrocie l.g. na krośnie: „KOBIETA W | KAPELUSZU“
Artist: Jan Opaliński
Title: DZIEWCZYNA Z CHUSTĄ, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. OPALIŃSKI ‘2006 na odwrocie na płótnie napis autorski: „Dziewczyna z chustą“ | olej. | JOpali...2006
Artist: Stanisław Borysowski
Title: PEJZAż (MIASTO NAD WODą), PRZED 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Borysowski, na odwr. l.g. nalepka MKiS - zakup z III Ogólnopolskiego Salonu w Poznaniu 1947, na nalepce dopisany nr: SDPRL PN-5/6/11, na g. żerdzi krosien metalowa tabliczka z nr: ZG SDP | N NR 975
Artist: Juliusz Joniak
Title: MARTWA NATURA NA TLE OKNA, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Joniak 90 Na odwrocie na płótnie napis: JULIUSZ JONIAK | „MARTWA NATURA NA TLE OKNA” | 90 x 80 | 1990 podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, poniżej odręcznie pisany nr zezwolenia
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: PEJZAŻ, 1949
Year: 1949
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie nalepka w języku jidysz z datą 1949
Artist: Jacek Sienicki
Title: MAŁY KWIAT, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: JS |91 V na odwrocie na płótnie: Jacek | Sienicki | „mały KWIAT“ | 1991 na krośnie: Sienicki J.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA Z TRÓJKĄTEM, NR 19, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: KOMPOZYCJA FIOLETOWA Z TRÓJKĄTEM, KWADRATEM i ROMBEM NR 19, 1983 na odwr., na płycie napis czarnym flamastrem: nr 19 | 1983 | H. Stażewski; na górnej krawędzi napis zieloną kredką : IP. 052; ołówkiem: DEP 768, oraz nalepka: 36. Kompozycja fioletowa z trójkątem, kwadratem i rombem – Nr 19, | akryl, pilśn., 100 x 100, 1983 r. Obraz reprodukowany w: H.Stażewski w swojej pracowni - A. Matynia, Henryk Stażewski myśli zanotowane, Projekt 1985, nr 2/161, s. 25 il., poz. 13 (błędne datowanie), s. 28 il. (fot. artysty na tle obrazu w pracowni); - plakat wystawy w Centro Atlantico de Arte Moderno, Las Palmas de Gran Canaria, 19.IV-27.V.1990. (zobacz zdjęcie obok)
Artist: Edyta Sobieraj
Title: MARTWA NATURA, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: EDYTA SOBIERAJ | MARTWA NATURA | 2000, Ol. PŁ oraz stempel zezwalający na wywóz za granicę
Artist: Tadeusz Dominik
Title: DRZEWA II, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik na odwr. na płótnie napis: Dominik 1997 | Ol.Pł. 73 x 92 | Drzewa II Obraz opisany i reprodukowany: - Poradnik polskiego kolekcjonera, wyd. Kluszczyński, Kraków [b. daty], str. 118, il. barwna; - Malarze polscy XIX i XX wieku - mała encyklopedia rynku sztuki, Wyd. Antiquarius, Kraków, 2004, str. 128.
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA, OK. 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygnatura: M. T. Janikowski na blejtramie nalepka Muzeum Sztuki w Łodzi z wystawy w 1974 roku oraz w kółku cyfra 97 Obraz był wystawiany i opisany: - Mieczysław Janikowski 1912 - 1968 Malarstwo, Muzeum Sztuki w Łodzi, luty - marzec 1974, katalog poz. 41; - Mieczysław Tadeusz Janikowski 1912 - 1968 Wystawa monograficzna, Kraków TPSP 1986, Bydgoszcz BWA 1987, Poznań BWA 1987, Warszawa CBWA 1987, katalog poz. I. 340. estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Ryszard Zając
Title: PORTRET WIEŚNIACZKI, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. wzdłuż bocznej krawędzi: R | ZA | 79 Obraz jest jednym z najciekawszych portretów i należy do cyklu wyimaginowanych, tajemniczych wizerunków młodych kobiet, które artysta tworzył głównie w latach 70. Dziewczyny, przedstawiane najczęściej w ujęciu en face, o głęboko osadzonych oczach, przymkniętych powiekach i trójkątnej twarzy przywołują analogię bliską deformacji Buffeta, posiadają jednak niepowtarzalną, swoistą lirykę.
Artist: Teresa Pągowska
Title: KRYNOLINA Z KOTEM, 1993
Year: 1993
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany u dołu pośrodku: „Tp. 93”; na odwrocie inskrypcja autorska: „TERESA PĄGOWSKA 1993 KRYNOLINA 150x135 cm” Obraz był wystawiany i opisany: Teresa Pągowska. Przesypywanie czasu malarstwo 1962-2006, , Warszawa Galeria aTAK 2008, kat. 20, il. s. 190.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: NIMFA, LATA 90. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: E. Markowski Eugeniusz Markowski wielokrotnie mówił o swojej sztuce. W katalogu wystawy indywidualnej w 1993 roku znajdujemy taką wypowiedź: „Mnie osobiście interesuje przede wszystkim groteskowy i wyraźny kontrast istniejący dziś między coraz zawrotniej rosnącym rozwojem technologicznym a niezmiennością prymitywnych i elementarnych ludzkich pasji i instynktów. To jest być może powodem, że robię to co robię w sposób jaki to robię. (Eugeniusz Markowski malarstwo rysunek, Muzeum Okręgowe w Legnicy, IX - XI 1993)
Artist: Jacek Sienicki
Title: SZCZĘKA, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Jac.SIENICKI | 95 estymacja: 18 000 - 22 000
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Kobzdej | 1959
Artist: Stefan Gierowski
Title: KOMPOZYCJA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na kartonie widoczne fragmenty sygnatury: ...owski | 1972 oraz nieczytelny tekst po lewej Praca pochodzi z kolekcji w Bolzano we Włoszech.
Artist: Alfred Lenica
Title: PEJZAŻ FANTASTYCZNY 2, 1960
Year: 1960
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 49 x 63,5 cm (w świetle passe-partout) na odwrocie oprawy p.d. wycięte okienko ukazujące sygnaturę długopisem: Alfred Lenica | Warszawa | St. [..]nel napis flamastrem l.g.: Alfred LENICA | „Paysage Fantastique“ 2 | Geneve Septembre 1960 | Galerie FERRERO | 9.rue de l’Hotel de Ville | GENEVE Praca była eksponowana na wystawie indywidualnej Alfreda Lenicy „Pejzaże fantastyczne“ w Galerie Ferrero, Genewa IX - X 1960.
Artist: Jan Tarasin
Title: ZAPISY, 1981
Year: 1981
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JTarasin 1981 na odwrocie p.d. napis: Zapisy, 1981
Artist: Bartek Materka
Title: KOMPOZYCJA, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: BARTEK MATERKA | 2004
Artist: Tadeusz Wlazło
Title: BRUNETKA, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: TADEUSZ | WLAZŁO | 1985 na krośnie: 55 x 73 „Brunetka“
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: BURZA, 1982
Year: 1982
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 90 x 66 cm (w świetle ramy) sygnowany jasnym gwaszem l.d.: JTchórzewski 82 na odwrocie śr.d. wycięte okienko ukazujące sygnaturę: J Tchórzewski 82 | „BURZA“ | akryl
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA, II POł. LAT 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie sygn.: Janikowski | JMT [monogram wiązany] na blejtramie napisy: M.Janikowski | 2 Passage de Dantzig, ParisXVe | I. 396; 155 (w ramce, przekreślone) Obraz był wystawiany i opisany: - Mieczysław Tadeusz Janikowski 1912 - 1968 Wystawa monograficzna, Kraków TPSP 1986, Bydgoszcz BWA 1987, Poznań BWA 1987, Warszawa CBWA 1987, katalog poz. I. 395.
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 22, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie śr.g.: nr. 22 | 1977 | H.Stażewski na odwrocie usuniętej oprawy napis: H. STAŻEWSKI | J.O.CW.
Artist: Janina Kraupe
Title: KONCERT WIOSENNY, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Kraupe na odwrocie na płótnie napis: JANINA KRAUPE | „KONCERT WIOSENNY“ | OLEJ 1964 Obraz należy do serii prac artystki o tematyce muzycznej. Wystawiała je wielokrotnie. Gdy w marcu 1966, w Zachęcie trwała jej indywidualna wystawa, recenzent pisał: „Wystawa Janiny Kraupe-Świderskiej [...] poświęcona była głównie tematom muzycznym… Plastyczny język Kraupe był do ich treści niesłychanie adekwatny, wyrażony sugerującym nastrój dzieła kolorem i graficznym zapisem podającym tytuł inspirującego utworu, w przeważnej jednak części będącym wyimaginowanym pismem, jak gdyby symbolem pism wschodnich lub języka nutowego. Połączyła w jedno Janina Kraupe: intuicję - jej to właśnie dziełem wydaje się być ów graficzny, nerwowy rysunek - ze świadomymi przemyśleniami“ (EDZ. Muzyczny koncert Janiny Kraupe, Współczesność nr 7 z dn. 12 IV 1966).
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BUŁGARIA, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie napis autorski: LTarasewicz 1982 R | Bułgaria Obraz Bułgaria - to kameralna, impresyjna kompozycja, zainspirowana światłem południa, powstała podczas pobytu artysty na plenerze w Bułgarii. O swoich inspiracjach płynących bezpośrednio z kontaktu z przyrodą, a także o obrazach malowanych na bułgarskim plenerze, o późniejszych przemyśleniach i świadomości twórcy mówił obszernie Leon Tarasewicz w wywiadzie udzielonym „Polityce“ z okazji otrzymania w 2000 roku nagrody „Paszport Polityki“ („Polityka“ nr 6 (2231) z dnia 5 II 2000, s. 38 .
Artist: Tadeusz Koper
Title: GŁOWA, 1987
Year: 1987
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: marmur biały sygnowany na podstawie z tyłu: T. KOPER 1987
Artist: Jan Ziemski
Title: RELIEF, 1974
Year: 1974
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na desce napis autorski: JAN ZIEMSKI | LUBLIN oraz nalepka autorska: JAN ZIEMSKI | ..... | t...ł Relief 48,5 x 48,5 | CENA 12.000 zł Obraz opisany i wystawiany: - Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków, Warszawa 2007, kat. str. 176, il. barwna (tytuł Interferencje).
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: KOBIETA W BŁĘKITACH, 1997-1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1997 KBereźnicki na odwrocie na płótnie zawiniętym na blejtram napis: Kiejstut Bereźnicki Kobieta w błękitach. 1997-99 na płótnie ukośnie: M 3K- 5333/16/99 dwie pieczęcie zezwalające na wywóz za granicę.
Artist: Jan Dobkowski
Title: NIKE, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: Jan Dobkowski | „NIKE“ 1984 | akryl 147 cm x 97 cm
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: GBUR, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie pilśniowej napis: góra [strzałka] | T. BRZOZO | -WSKI | „GBUR“ | 1980 Obraz opisany w: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, katalog red. A. Żakiewicz, poz. 371 str. 239.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie napis autorski: DOMINIK 1993 | OIL - ON CANVAS | GARDEN
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: POLYFACIONIZM, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.śr.: POLYFA- / CIONIZM / 16 FS [monogr. wiąz.] 88 / p [w kółku] Motyw zwielokrotnionych twarzy bądź samych oczu, nosów, ust itp. jest charakterystyczny dla prac artysty z lat 80., zwłaszcza plakatów, jak np. „Krzysztof Gierałtowski”, wystawa w Bonn, 1983 czy „O-bi, o-ba”, film w reż. Piotra Szulkina, 1984. Obraz wzmiankowany i reprodukowany w: - Rocznik aukcyjny 2001, "Art & Business" 2002, nr 1-2, dodatek „Kolekcjoner“ nr 21 (54-55), s. 45 (il.), 46.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: GRUDZIEŃ, XII 1963
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.g.: Zbigniew Makowski, grudzień 1963. p.d. sygnatura jako element kompozycji: ZMR OK 63
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LOCUM UBI DIABOLI POLONIA HABITANT, 1996
Year: 1996
Tools: ink, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 98,5 x 68,5 cm (w świetle ramy) sygnowany l.g.: LOCUM UBI | DIABOLI POLONIAE | HABITANT | 16 FS 96 [data przedzielona monogramem wiązanym] Praca reprodukowana w: - Starowieyski. Rok 1699, Kwadrat, Kraków 1999, s. 3. 12 000 zł
Artist: Stefan Wegner
Title: DWIE KROWY, 1950
Year: 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. St [?] Wegner | 49 50
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: APRES, 1989
Year: 1989
Tools: pastel, sanguine
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: APRES | 16 FS 89 [data przedzielona monogramem wiązanym] | P [w kółku] Prezentowany obraz Franciszka Starowieyskiego pochodzi z rzymskiej kolekcji Spicchi dell'Est. Praca wystawiana, wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Franciszek Starowieyski. Santa Conversazione, Opere dal 1956 al 1990 , Galleria d’Arte Spicchi dell’Est, Roma 10 XII 1990 - 2 II 1991 - Starowieyski. Rok 1699 , Kwadrat, Kraków 1999. W załączeniu zdjęcie wykonane przez Giuseppe Schiavinotto do wystawy Santa Conversazione z opisem, pieczęcią autora zdjęcia i potwierdzeniem autentyczności przez Franciszka Starowieyskiego.
Artist: Franciszek Maśluszczak
Title: DOMOWE ZDARZENIA, 1997-1998
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Franciszek Maśluszczak na odwrocie g. na krośnie: Franciszek Maśluszczak AKRYLIC 1997/1998 p. wzdłuż na krośnie: 100 x 81 cm DOMOWE ZDARZENIA na d. krawędzi 672/7 [pierwsza cyfra nieczytelna] Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: - Franciszek Maśluszczak. Wystawa malarstwa , Dom Służebny Polskiej Sztuce Słowa, Muzyki i Obrazu w Nadrzeczu koło Biłgoraja, wrzesień - październik 1998, spis obrazów na zaproszeniu, poz. 21; - Franciszek Piątkowski „Gdzieś tam koło Biłgoraja“ Dziennik Wschodni nr 213 z dn. 11 IX 1998, s. 10 - zdjęcie przedstawiające artystę na tle obrazu; - Franciszek Maśluszczak. Malarstwo , galeria ZPAP, Lublin, kwiecień 1999, il barwna, s. nlb.; - Franciszek Piątkowski „Posłaniec wyobraźni“ Dziennik Wschodni nr 117 z dn. 21 V 1999 - il. barwna; - Franciszek Maśluszczak. Rysunek. Malarstwo , Galeria Adi Art, Łódź 1999, kat. 14; - Album Franciszka , „Zwierciadło“ nr 8, VIII 2000, il. barwna.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MITORAJ na odwr.: 290/1000. HC Por. inny odlew tej samej kompozycji: Igor Mitoraj. Sculpture, [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139, il.
Artist: Jan Lebenstein
Title: ILE DES MORTS (WYSPA UMARŁYCH), 1975
Year: 1975
Tools: mixed, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, tusze barwne, pióro, pędzel, flamaster, papier milimetrowy (5 osobnych prac naklejonych na papier pomalowany na czarno) 62 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. atramentem na dolnym fragmencie p.d.: Lebenstein 75 Montaż małych prac tuszem, akwarelą i gwaszem, których wspólnym motywem są wariacje na temat obrazu "Wyspa umarłych" Arnolda Böcklina, powstał w związku z wystawą indywidualną Jana Lebensteina „Hommage a Böcklin et Strindberg“, eksponowaną w Théâtre National de l’Odéon w Paryżu (17 II - 7 III 1976), a następnie w Galerie Présences w Brukseli (IV 1976).
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: KIJE I TACZKA, 2007
Year: 2007
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: Jarosław | Modzelewski 2007 [w kółku] | „Kije i taczka“ | temp.ż. | 73 x 92 na blejtramie nalepka informacyjna Galerii aTAK Obraz był wystawiany i opisany: - Pejzaż Południa Toskania 2007 Wystawa obrazów z pleneru zorganizowanego przez Krzysztofa Musiała, Galeria aTAK Warszawa 8 V - 7 VI 2008, kat. poz. 12, str. 13 il. barwna.
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: WYCHODZĄCY MĘŻCZYZNA, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: Jarosław Modzelewski | „Wychodzący mężczyzna“ | 1988 [w kółku] | 180 x 115 olej
Artist: Jan Lebenstein
Title: LA QUETE, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l. d.: LEBENSTEIN 67, na górnej żerdzi napis [częściowo zasłonięty przez ramę]: LA QUETE 1967
Artist: Jan Lebenstein
Title: L’APOGEE, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: Lebenstein 69 Na odwr. na płótnie napis: Lebenstein | l’apogee | 1969
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: T Kantor W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez p. Marię Stangret-Kantor.
Artist: Władysław Hasior
Title: I TY BęDZIESZ INDIANINEM, 1982
Year: 1982
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie dedykacja l.g.: Piotrowi | z życzeniami | Szczęścia na zawsze| Hasior | 3 III 1983 | Hasior W. | 1982 |I Ty będziesz | Indianinem
Artist: Witold-K
Title: P- 71 - 2305, 1971
Year: 1971
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Witold-K.1971 na odwrocie na płótnie śr.: P- 71 - 2305 | XA [bokiem] l.d.: 9406 Wilshire BLVD.LA.
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 27/77, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: RAJMUND ZIEMSKI | 77 na odwrocie na płótnie napis autorski: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 27/77 | 110 x 45
Artist: Rajmund Ziemski
Title: KOMPOZYCJA Z CYKLU „PTAKI“, 1955
Year: 1955
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.d.: ZIEMSKI55
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: TRYPTYK ŁÓDZKI - QUO VADIS HOMINE?, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: wzdłuż dolnej krawędzi napis autorski: QUO VADIS HOMINE? Na odwrocie na płótnie napis: XX | Katowice i trzy nalepki: dwie autorskie oraz nalepka drukowana: Szczecin 1974 Dzieło | eksponowane | na | VII Festiwalu | Polskiego | Malarstwa Współczesnego Obraz był wystawiany i opisany: - VII Festiwal Polskiego Malarstwa Współczesnego, Szczecin lipiec - wrzesień 1974, kat. poz. 1 (przy życiorysie artysty), str. nlb.
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: WIECZORNA ROZMOWA, Z CYKLU SPORTOWCY, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1973. E.DWURNIK., l.d.:”WIECZORNA | ROZMOWA” | CYKL: SPORTOWCY NR: XV .87 Na odwrocie na płótnie napis autorski: 1973 r. E.DWURNIK | XV ( w kółku), NR: 87. Na płótnie i na blejtramie liczne (łącznie 6) nalepki wystawowe: a) BWA Olsztyn „Eksponowano 1981 VII do I ”; b) BWA Białystok – marzec 1979; c) Styczeń 1983 – Dzieło Eksponowane na X prezentacji malarzy krajów socjalistycznych; d) Autorska: „14-17.X.1973 R. | EDWARD DWURNIK | (XV) SPORTOWCY. | TYTUŁ – WIECZORNA ROZMOWA. | WYMIARY 146 x 114 cm. | TECHNIKA OLEJ, ACRYL, PŁÓTNO. | nr: 87.” e) Studio Teatr Galeria – Pokaz 16 XII 74 – 15 I 75 f) BWA Słupsk –z danymi obrazu, nr inw.: BWA/O/382. Obraz był wystawiany i opisany: - "Galeria Teatru Studio oraz Janusz i Maria Boguccy zapraszają do obejrzenia układu przestrzennego Dwurnik i Kalina", Teatr Studio, Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, grudzień - styczeń 1975. Na plakacie wystawy rysunek przedstawiający fragmenty obrazów Dwurnika z tytułami i numerami. W prawej części plakatu: „nr 87 Wieczorna rozmowa“.
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PEJZAŻ, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Zakrzewski 1966 na odwrocie na płótnie napis autorski: W. ZAKRZEWSKI | 1966 | RZESZÓW | ul LENINA 97 | 46 x 61
Artist: Jacek Sienicki
Title: OKNO, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Sienicki na odwrocie na płótnie: Jacek | Sienicki | ol.pł. | „OKNO“ | 1985
Artist: Maria Jarema
Title: PARASOLKI, 1942
Year: 1942
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana sepiowym atram. p.d.: Maria Jarema 42
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BEZ TYTUŁU, 1965
Year: 1965
Tools: tempera, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g. wzdłuż krawędzi: J.N. 1965 Praca reprodukowana i opisana w kat.: - Jerzy Nowosielski. Notatki, część czwarta, luty/marzec 2008, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2008, s. 36.
Artist: Alfred Lenica
Title: ABSTRAKCJA W KOLORZE, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: p.d.: Lenica
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „REMINISCENCJE“, 1979
Year: 1979
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis autorski: Z CYKLU: | „REMINISCENCJE“ | 1979 | MUSIAŁOWICZ | 1979
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: PROFIL Z NOŻYCZKAMI, 1928
Year: 1928
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: datowany oł. p.g.: 928 na odwrocie l.d. nalepka z wystawy „artes 1929-1934“, Muzeum Śląskie, Wrocław 1969, nr kat. 84, obok kwadratowy stempel Galerii Współczesnej KMPiK w Warszawie, p.d. napis oł.: IV 347 Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu oeuvre artysty: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960. Wystawa monograficzna, pod red. Barbary Askanas, Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 99, kat. IV. 347, il. 25. Wcześniej eksponowana na wystawach: - Marek Włodarski, Ośrodek Kultury Plastycznej ZSP, Muzeum Adama Mickiewicza, Warszawa VI 1966, kat. 6; - artes 1929-1934, Muzeum Śląskie, Wrocław 1969, kat. 84; wystawa przeniesiona: Galeria Współczesna KMPiK, pl. Zwycięstwa, Warszawa X-XI 1969 estymacja: 7 000 - 10 000
Verified Artist: Yes
Artist: Joanna Sarapata
Title: AKT Z BIAŁYMI WŁOSAMI, 1998
Year: 1998
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pastelem l.d.: SARAPATA | 98 na odwrocie l.g. 2 stemple ze zgodą na wywóz za granicę p.g. nalepka rkps długopisem: 15. J. SARAPATA | 18 [w kółku] | AKT Z BIAŁYMI | WŁOSAMI
Artist: Grzegorz Sztabiński
Title: ANALIZA WZROSTU III, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie dedykacja; na blejtramie napis: G. SZTABIŃSKI | „ANALIZA WZROSTU III” | 1976 Obraz "Analiza wzrostu III" należy do cyklu obrazów powstałych w połowie lat 70., których koncepcję tak Sztabiński wyjaśnia w katalogu swojej wystawy (BWA Łódź, listopad 1978): oto fragment wypowiedzi autora: „Zainteresowania moje koncentrują się wokół zagadnień ikonicznych logik operacyjnych i ich konsekwencji w innych sferach zagadnień artystycznych. Obecnym etapem realizacji tych zamierzeń są „pejzaże logiczne”. W cyklu „Pejzaże logiczne” używanymi elementami są części krajobrazu. Zostają one przedstawione realistycznie, stanowiąc rodzaj „cytatu z natury“ a także w postaci bardziej abstrakcyjnej – jako kontur lub sylweta. Następnie poddane są określonym operacjom logicznym. Operacje te polegają na „żonglowaniu” elementami-znakami według określonych reguł.”
Verified Artist: Yes
Artist: Bogusław Szwacz
Title: ARS HORME, 1970
Year: 1970
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.d.: Szwacz | 1970 Bogusław Szwacz przez wiele lat realizował cykl „Ars Horme“. W 1977 w Osiekach ogłosił siedmiopunktowy manifest sztuki Ars- Horme, który został opublikowany m.in. w folderze towarzyszącym wystawie Malarstwo Ars-Horme w Galerii Studio (listopad-grudzień 1992) z okazji 80. urodzin artysty. Oto jego fragmenty: 1. Sztuka ARS-HORME jest inna, niż to, co dotychczas w plastyce było i jest tym, czego przedtem nie było. 2. Postawa twórcza sztuki ARS-HORME powstrzymuje spontaniczne odruchy wyobraźni i ukierunkowuje wyobraźnię na rzecz żmudnych realizacji artystycznych by dziełu nadać doskonałość. 3. Kładzie nacisk na strukturę procesu twórczego świadomie nawiązując do tego, co może być w kulturze artystycznej nowym ukierunkowaniem spojrzenia na rzeczywistość w sztuce. 7. Metodą twórczą sztuki ARS-HORME - w bezpośrednim obcowaniu z naturą, którą cechuje zmienność rzeczywistości - jest idea, że twórca może tę zmienność świata wykorzystać i ukształtować ją zgodnie ze swoimi celami.
Artist: Bronisław Krzystof
Title: TORS (TRZY CZĘŚCI)
Description: IInformacje o dziele:
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z SAMOWAREM, OK. 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Szancenbach
Artist: Jacek Yerka
Title: ULTIMA THULE, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: YERKA 08
Artist: Jacek Yerka
Title: NOWE PRZYGODY HUCKA, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na d. listwie krosna: „NOWE PRZYGODY HUCKA“ | JACEK R. KOWALSKI | AKRYL 1987 na odwr. na pł. p.g. ślad pieczątki wywozowej z podpisem Obraz opisany i reprodukowany: – Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-2001 , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 2021, s. 67, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Jakub Kapica
Title: IKONA FERRARI, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45,5 x 90 cm [po zamknięciu 45,5 x 45 cm] sygnowany p.d.: Kapica 09 Andrzej Kapica mówi: Samochód jako najważniejszy wynalazek ludzkości fascynował mnie od zawsze. Jako temat malarski służył mi w czasie studiów na Akademii Sztuk Pięknych. Był to czas fascynacji hyperrealizmem amerykańskim. Mój świat kręci się wokół wyścigów i samochodów sportowych. Marki takie jak Ferrari, Aston Martin, Jaguar, legendarne pojazdy, które tworzyły historię automobilizmu są obiektami pożądania kolekcjonerów, jak i swoistego kultu. Są dla malarza doskonałą martwą naturą. W poszukiwaniu personalnego środka wyrazu, wykorzystałem tradycyjną formę staro-ruskiej ikony podróżnej. Składającej się z obrazu centralnego i dwóch skrzydeł pokrytych płaskorzeźbą ze srebra. Ta forma zainspirowała mnie do stworzenia nowej ikony. Samochód jako przedmiot kultu. Forma ikony daje mi możliwości połączenia malarstwa i rzeźby (płaskorzeźby). Motywami płaskorzeźb są elementy silnika oraz karoserii, które pokrywam płatkami metalu (srebro, aluminium, miedź lub mosiądz). Obecnie kontynuuję pracę nad cyklem ikon.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 74 stempel zezwalający na wywóz zagranicę nr KL-III 662/151/75/P1 Obraz pochodzi z okresu, który sam artysta nazwał „fantastycznym“ określając tak stylistykę swych prac z lat 70. i początku 80. Tematem dominującym są sceny z surrealistycznymi postaciami uwikłanymi w pełne grozy, a czasem i groteski sytuacje rozgrywające się w metafizycznym, wieloplanowym pejzażu. Silny wątek ekspresyjny narzuca widzowi własną interpretację kompozycji.