Artist: Stanisław Bohusz - Siestrzeńcewicz
Title: PORTRET TROJGA DZIECI, 1906
Year: 1906
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: p.d.: Siestrzencewicz | 906 estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET TOMASZA DOMANIEWSKIEGO, X 1924
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: p.g.: Ignacy Witkiewicz | 1924 [w kółku:] T.B+E/X Małego Tomka, synka znakomitego uczonego zoologa i ornitologa Janusza Domaniewskiego, Witkacy portretował co najmniej dwukrotnie. Drugi, powstały w tym samym roku, portret chłopca wymieniony i reprodukowany jest w n/w katalogu Wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie. Portret wymieniony i opisany w: - I.Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, MNW Warszawa 1990, s. 87, nr kat. 202; (jako własność Ireny Domaniewskiej). (por. też inny, powstały w tym samym roku, portret Tomasza Domaniewskiego wymieniony i reprodukowany w w/w katalogu; nr 529, il. 571). estymacja: 30 000 - 50 000
Verified Artist: Yes
Artist: René-Louis Chrétien
Title: JABŁKA I WINOGRONA
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: l.d.: R. Chrétien estymacja: 4 000 - 5 000
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: NIEPROSZENI GOŚCIE, 1882
Year: 1882
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: p.d.: K. Pochwalski | 82 München Na odwrocie napisy ołówkiem, a na ramie trzykrotnie powtórzony numer: 3893 (tuszem i na nalepce). Ponadto na odwrocie naklejony wycinek z „Tygodnika Ilustrowanego“ (1882). Stosunkowo wczesny, rodzajowy obraz Pochwalskiego, malowany jeszcze w duchu realizmu szkoły monachijskiej - jest interesującym przykładem mniej znanej strony twórczości, sławnego później wybitnego portrecisty. W 1882 obraz był wystawiony w warszawskim Salonie Krywulta. Dostrzeżony przez krytykę, doczekał się pochlebnego omówienia w prasie. Podkreślano zwłaszcza jego narracyjny charakter i dobrą charakterystykę „małego łakomca“, zaniepokojonego towarzystwem kota i psów, „nieproszonych gości“ zwabionych zapachem jedzenia. Obraz wymieniony i opisany w: - Przegląd sztuk pięknych, w: „Tygodnik Ilustrowany“ 1882, 2. półrocze, nr 345 z dn. 24 lipca (5 sierpnia) 1882, s. 93; - M.Płażewska, Warszawski Salon Aleksandra Krywulta (1880-1906), Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie 1966, t. X, s. 399 (wystawiony 1882 jako: Nieproszeni goście). estymacja: 50 000 - 60 000
Artist: Rudolf Possin
Title: DZIEWCZYNA ZAJĘTA ROBÓTKĄ NA DRUTACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: Ru[.]. Possin estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Adolf Schmidt
Title: DZIEWCZYNY NAD KSIĄŻKĄ, 1869
Year: 1869
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: A Schmidt | 69 Na odwrocie nalepka z trudno czytelnym niemieckim napisem atramentem: „[...] Arbeit“ | Preis 18[..] | A. Schmidt | auf U[....] b. Hamburg estymacja: 12 000 - 16 000
Artist: Max Gaisser
Title: CZYTANIE LISTU
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: l.d.: Max Gaisser na odwrocie ozdobna drukowana nalepka monachijskiej firmy ramiarsko-pozłotniczej Emila Plesko estymacja: 5 000 - 7 000
Artist: Otto Piltz
Title: MIŁY PORANEK NAD KSIĄŻKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: czerwoną farbą p.d.: O. Piltz Na odwrocie - na desce - wytłoczony stempel: ANTON STÖCKL | Kunsthändler | Wien | [....]; na ramie nieczytelna drukowana, wypełniona atramentem nalepka antykwaryczna oraz dwa stemple monachijskiej firmy ramiarskiej Konrada Bartha. estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Wiktor Korecki
Title: KUROPATWY NA ŚNIEGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI. estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Fritz van der Venne
Title: SANNA, 1901
Year: 1901
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: Fritz Rttr. van der Venne estymacja: 15 000 - 25 000
Artist: Stanisław Witkiewicz
Title: WSPOMNIENIE Z POŁĄGI, 1904
Year: 1904
Tools: ink, gouache
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: l.d. tuszem i ołówkiem: Stanisław Witkiewicz | Zakopane 1904 Na odwrocie wyblakły napis atramentem: Stanisław Witkiewicz | „Wspomnienia z Połągi“ - Zakopane 1904 | [...] 26 x 19 cm, ponadto resztka nalepki z drukowanym tekstem: FABRYKA RAM. W latach 1884 i 1885 Stanisław Witkiewicz spędzał letnie wakacje w Połądze nad Bałtykiem. Zrobił tam wiele rysunków i szkiców, które później wykorzystał przy malowaniu obrazów olejnych, a także jako ilustracje wspomnień Lato w Połądze zamieszczonych na łamach pisma „Wędrowiec“ (1885, nr 43 - 46). estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Wiktor Korecki
Title: W NOC KSIĘŻYCOWĄ NAD MORZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: WIKTOR KORECKI estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZIELONY PEJZAŻ, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: R. Kochanowski 17/8 Obraz pochodzi z monachijskiej kolekcji Barbary i Tadeusza Lewkowiczów. W 2007 był pokazywany na monograficznej wystawie Kochanowskiego urządzonej w Muzeum Jacka Maczewskiego w Radomiu, eksponowanej następnie także w Katowicach, Sandomierzu, Szczecinie, Gdańsku, Piotrkowie. Wystawie tej towarzyszył bogato ilustrowany katalog, będący kompendium wiedzy o artyście. Obraz powstał podczas któregoś z częstych pobytów Kochanowskiego w Chobienicach w Wielkopolsce, gdzie w latach 1890-1900 artysta chętnie przyjeżdżał na zaproszenie Macieja Mielżyńskiego. Czuł się tam dobrze i ten radosny, „wakacyjny“ nastrój znalazł wyraz w malowanych w Chobienicach obrazach - pogodnych, przesyconych światłem pejzażach, o dominujących jasnych tonach zieleni łączonej z rozbielonymi szarościami, ugrami, błękitem. „Zielone“ pejzaże chobienickie są w twórczości artysty „czymś wyjątkowym“, szczególnym wyrazem wrażliwości, zachwytu i daru dostrzegania piękna w powszednim pozornie krajobrazie. Obrazy opisany i reprodukowany w: - Roman Kochanowski [1857-1945]. W 150. rocznicę urodzin, red. kat. Z.K.Posiadała;], Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2007, s. 228, nr kat. 10, repr. na s. 106. estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Auguste Moreau
Title: MIGNON, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Auguste Moreau Rzeźba reprodukowana w: - H. Berman, Bronzes, Sculptors & Founders 1800-1930, Chicago 1980, t. I, nr 705. Postać przedstawia bohaterkę opery Ambroise Thomas Mignon (na podstawie utworu Goethego Wilhelm Meister Lehrjahre), której prapremiera miała miejsce 17 XI 1866.
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ Z ŻERDZIAMI, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R K Na odwr., na górnej listwie krosna, numer (długopisem): 39 [w kółku]; obok nalepka aukcyjna Agra-Art z 2009 r.; ponadto na górnej listwie ramy nalepka (druk): Muzeum | im. Jacka Malczewskiego V-IX 2007 | w Radomiu | MALARSTWO | ROMANA KOCHANOWSKIEGO | 1857-1945. Proweniencja: Obraz pochodzi z monachijskiej kolekcji Barbary i Tadeusza Lewkowiczów. W 2007 roku był pokazywany na monograficznej wystawie Kochanowskiego urządzonej w Muzeum Jacka Malczewskiego w Radomiu, eksponowanej następnie także w Katowicach, Sandomierzu, Szczecinie, Gdańsku, Piotrkowie. Wystawie tej towarzyszył bogato ilustrowany katalog, będący kompendium wiedzy o artyście. Pejzaż z żerdziami powstał podczas jednego z częstych pobytów Kochanowskiego w Chobienicach w Wielkopolsce, które w latach 1890-1900 artysta chętnie odwiedzał na zaproszenie Macieja Mielżyńskiego. Czuł się tam dobrze i ten radosny, „wakacyjny“ nastrój znalazł wyraz w malowanych w Chobienicach obrazach – pogodnych, przesyconych światłem pejzażach, o dominujących jasnych tonach zieleni łączonej z rozbielonymi szarościami, ugrami, błękitem. „Zielone“ pejzaże chobienickie są w twórczości artysty czymś wyjątkowym, szczególnym wyrazem wrażliwości, zachwytu i daru dostrzegania piękna w powszednim pozornie krajobrazie. Obrazy... więcej
Artist: Johann Christian Kröner
Title: JELEŃ NA RYKOWISKU, 1910
Year: 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ch Kröner Düss 10 estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: W OSTĘPACH LEŚNYCH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: W OSTĘPACH LEŚNYCH - SŁONKI NAD MOKRADŁAMI sygnowany p.d.: G Majewicz estymacja: 5 000 - 8 000
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: BAŻANTY WŚRÓD PAPROCI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Fritz Wagner
Title: MĘŻCZYZNA Z FAJKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.g.: Fr. Wagner estymacja: 3 000 - 6 000
Artist: Hein van Doren
Title: ROZMOWA PRZY STOLE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: Hein van Doren estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Emile Pinedo
Title: IDĄCY ARAB, 1870-1905
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Pinedo na podstawie plakietka z oryginalnym tytułem Arabe en marche Rzeźba reprodukowana w: - H. Berman, Bronzes, Sculptors & Founders 1800-1930, Chicago 1980, t. III, nr 2655. estymacja: 5 000 - 6 000
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: FAJERWERKI PODCZAS OKTOBERFEST
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. v. Swieszewski. | 1887. Monachium. Na krośnie mała nalepka firmy monachijskiej (druk): Josef Zauner | Vergolderei | Kunstgewerbl. Einrahmungen | München 8 | Ismaninger Srt. 9 estymacja: 35 000 - 45 000
Artist: Józef Ignacy Kraszewski
Title: PORTRET WSCHODNI, 1846
Year: 1846
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: 1846 Roku | JIKr. [monogram wiązany] Obraz - będący zapewne kopią niezidentyfikowanej, a rozpowszechnionej poprzez ryciny pracy malarza francuskiego z 1. poł. XIX w. (Theodore Freré?) - pochodzi ze zbiorów Mariana Walczaka, znanego poznańskiego bibliofila - twórcy bogatej kolekcji rękopisów, archiwaliów i pamiątek po Józefie Ignacym Kraszewskim, ofiarowanej w 1979 miastu Poznaniowi, a obecnie znajdującej się tam w Pracowni-Muzeum J.I.Kraszewskiego (filia Biblioteki Raczyńskich, ul. Wroniecka 14; więcej m.in. na stronie: www.bracz.edu.pl/winieta) Obraz opisany i reprodukowany w: - Gwiazda Ekspresu Reporterów Marian Walczak, w: „Ekspres Reporterów“, KAW, Warszawa 1979, s.154; - I. Mrugasiewicz, J.I.Kraszewski 1812-1887 [wydawnictwo z okazji wystawy w 100-lecie śmierci J.I. Kraszewskiego], Miejska Biblioteka Publiczna im. E. Raczyńskiego, Poznań 1987, repr.; - A. Czobodzińska-Przybysławska, H. Kostka-Chybowska, Na marginesie twórczości literackiej. Malarskie pasje Józefa Ignacego Kraszewskiego. Katalog wystawy, Muzeum im. J.I.Kraszewskiego w Romanowie, 27 VII -15 X 2007, s. 6, 35, 115, nr kat. cz. II, 1/2, il. estymacja: 35 000 - 40 000
Artist: Franciszek Tepa
Title: Z PODRÓŻY DO EGIPTU, 19 XII 1852
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: 26 x 38,5 cm (w świetle passe-partout) l.d.: F. Tepa, pośrodku autorski napis i data: Aleksandrya 19go Grudnia | 1852. Obraz opatrzony jest dzienną datą 19 grudnia 1852; malowany był prawdopodobnie bezpośrednio w plenerze w okolicy Aleksandrii. estymacja: 30 000 - 35 000
Artist: Aleksander Laszenko
Title: ULICA W KAIRZE, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: A. Laszenko’ 1923 | Cairo. estymacja: 15 000 - 25 000
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Brandt
Title: POCHÓD Z ŁUPAMI , LATA 80
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Pochód z łupami malował Brandt w Monachium, zapewne jeszcze w latach osiemdziesiątych XIX wieku. W niewiadomym czasie, ale prawdopodobnie za życia malarza, płótno trafiło do zbiorów Zygmunta Rosińskiego z Poznania. Była to wspaniała kolekcja, licząca niemal setkę obrazów, wśród których przeważały dzieła „polskich monachijczyków” – Brandta, Wierusza-Kowalskiego, Czachórskiego, Kozakiewicza, Ejsmonda. Obrazów samego Brandta było kilka; poza Pochodem z łupami także Przewóz rannych , Epizod z wojny szwedzkiej , Pojmanie na arkan , Na polowanie czy Jarmark w Bałcie . W latach 1918 i 1919 Pochód z łupami był pokazywany na wystawach w Poznaniu i w Warszawie, a w roku 1920 wraz z resztą kolekcji Rosińskiego został zdeponowany w nowo utworzonym Muzeum Wielkopolskim w Poznaniu, gdzie w latach międzywojennych był ozdobą galerii malarstwa polskiego. Wycofany z muzealnego depozytu tuż przed II wojną światową, w marcu 1941 znalazł się w warszawskim Salonie Sztuki „Skarbiec”, wstawiony tam przez panią Bronisławę Rakowiczową z Poznania razem... więcej
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: LWY, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: G. Majewicz | Tanganyika | 1962 Na oprawie nalepka (druk) Fine Arts Gallerie, Pittsburgh. estymacja: 6 000 - 7 000
Artist: Wojciech Kossak
Title: Z POLA BITWY O OLSZYNKę GROCHOWSKą, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Z POLA BITWY O OLSZYNKĘ GROCHOWSKĄ, 1912 wymiary w świetle passe-partout sygn. i dat. p.d.: Wojciech Kossak | 1912 Na odwrocie oprawy napis autorski: Stwierdzam autentyczność | Wojciech Kossak Nalepka - karta z orzeczeniem dr Stanisława Dąbrowskiego potwierdzającego autorstwo Wojciecha Kossaka (Kraków, 2 grudnia 1953). Prezentowany obraz jest autorskim nawiązaniem do Olszynki Grochowskiej , jednego z najsłynniejszych obrazów Kossaka, przedstawiającego żołnierzy 4. pułku piechoty liniowej walczących na przedpolach Warszawy w dniu 25 II 1831. Olszynkę Grochowską , ogromne płótno o wymiarach ok. 250 x 350 cm, Kossak namalował w latach 1886-1887 i zaprezentował po raz pierwszy na krakowskiej wystawie sztuki polskiej w 1887 roku, otrzymując główny medal. Obraz był wielokrotnie reprodukowany i stał się wkrótce jednym z najpopularniejszych dzieł artysty, które w pewien sposób ukształtowało wyobrażenie o bohaterskich żołnierzach bitwy grochowskiej. Dziś znany jest tylko z reprodukcji - w 1915 spłonął w pożarze pałacu Mycielskich w Boryniczach. W latach międzywojennych artysta wielokrotnie powracał do tego tematu - namalował kilka mniejszych replik pierwotnej kompozycji (m.in. w zbiorach... więcej
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: ZEBRY NA SAWANNIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: G. Majewicz estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Joseph Jansen
Title: WIOSKA NAD GÓRSKĄ RZEKĄ, 1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: Jos. Jansen 1895 Na ramie nalepka berlińskiej firmy ramiarskiej W. Stophany. estymacja: 15 000 - 18 000
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: JEZIORO ALPEJSKIE, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: Al Świeszewski | 1886 Na odwrocie kartka z drukowanym tekstem o treści (tekst czytelny w promieniach UV): Swiszowski [!], A .. Dresden | Various Medals at Vienna 1882; Münich 1883; Dresden 118[.] | A View on Lake Maggiore, Italy Wbrew napisowi na opisanej nalepce - niesłusznie określającemu pejzaż jako widok znad Lago Maggiore, obraz przedstawia motyw znad Gosausee, jeziora w austriackich Alpach Salzburskich, z górującym nad nim masywem Dachstein (wysokość do 2995 m n.p.m). estymacja: 60 000 - 70 000
Artist: Hans Mortensen Agersnap
Title: PEJZAŻ ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: Hans Agersnap na odwr., na g. listwie krośna napis oł.: (Hans Agersnap) U.C. Vinterlandaskab ved Vejle; na listwie dolnej: Oktober 1923 | P[.] Harberg estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Władysław Jarocki
Title: ZIMA W PORONINIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: WŁ. JAROCKI na krośnie dwukrotnie odbity stempel krakowskiej firmy z materiałami malarskimi ISKRA & KARMAŃSKI; nadto stemple 75 i 55 W swojej twórczości Jarocki wielokrotnie inspirował się folklorem, obyczajem i strojem ludowym. We wcześniejszym okresie, wspólnie z Sichulskim i Pautschem wyprawiał się nad Prut i Czeremosz, by malować Hucułów. Później - od 1911 - jeździł na Podhale; do Poronina, Witowa i Chochołowa, a jego modelami byli górale podhalańscy. Dekoracyjnością formy i koloru wyróżniały się szczególnie portrety kobiet i dziewcząt, ubranych w barwne, wzorzyste stroje i przedstawianych często na tle okrytego śniegiem pejzażu górskiego. estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Zygmunt Józefczyk
Title: CZWÓRKA W ŚNIEŻNYM PEJZAŻU, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: Z. Józefczyk | 27. estymacja: 14 000 - 18 000
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: Cz. Wasilewski estymacja: 20 000 - 30 000
Artist: Władysław Chmieliński
Title: SANNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński estymacja: 18 000 - 20 000
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Brandt
Title: OD DWORU DO DWORU, 1895-98
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Brandt | z Warszawy | - Monachium Na odwrocie płótna stemple: 1./ - WIMMERS | GALLERY OF FINE ARTS | MUNICH; 2./ - W. COLLER & CO | NACH FOLGER | IN WIEN | Martahrlferstrasse 45 | Silberne Medaille Obraz należy do rodzajowego nurtu twórczości Brandta. Przedstawia mnicha-kwestarza jeżdżącego po wioskach „od dworu do dworu” i zbierającego datki na rzecz klasztoru. Postać i zwyczaj – wyjęte niemal z „Pamiętników kwestarza“ Ignacego Chodźki – w latach powstania obrazu „należały już do przeszłości. Ale niedawne jeszcze te czasy, kiedy kwestarz grał wybitną rolę w życiu społecznym prowincji”, a podobne sytuacje artysta znać mógł z autopsji. Dosadna charakterystyka jadącego saniami zakonnika i woźnicy, łączy się tu z sugestywnym odtworzeniem pory, a nawet temperatury gasnącego zimowego dnia, świetnie malowanym śniegiem i wiejskim pejzażem o „czysto swojskim nastroju”. Obraz – występujący pod tytułami Po kweście lub – był opisany i reprodukowany w: Nasze ryciny , w: „Tygodnik Ilustrowany” 1899, 1. półrocze, nr 1 (2045) z dnia 1 stycznia 1899; tekst na s. 16; il. na ss. 10-11 (drzeworyt); Biesiada Literacka 2. półrocze 1901, il. s. 485; Józef Brandt , [Album 13 reprodukcji] Wyd. A. J. Ostrowski, Łódź [wyd. po 1915] tabl. nlb. 12. (W służbie bożej... więcej
Artist: August [Karl Martin] Splitgerber
Title: WIOSKA ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: A. Splitgerber. estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: SANNA, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Zygmunt Ajdukiewicz 89 Na odwrocie wyciśnięty stempel: A. EBESEDER | WIEN | I OPERN[..] 20; ponadto naniesione farbą numery: 32 i 140.
Artist: Dariusz Wąsowicz
Title: OKIŚĆ NA ŚWIERKACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: D. Wąsowicz estymacja: 4 000 - 5 000
Artist: Teodor Axentowicz
Title: W ŚWIĘTO JORDANU, OK. 1895
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Axentowicz estymacja: 40 000 - 60 000
Artist: Jerzy Kossak
Title: PRZEPRAWA PRZEZ WILIĘ, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Kossak | 1928 Przedstawiona tu scena - w swobodny sposób - odnosi się do przeprawy wojska przez Wilię, zdarzenia z początków kampanii moskiewskiej, kiedy „nieprzyjaciel uciekający most spalił [a] Napoleon rozkazał jednemu szwadronowi naszemu wpław przez tę rzekę się przeprawić. Generał adiutant, książę Eustachy Sanguszko, na przód szwadronu popłynął śmiało i odważnie“; „Woda nie gasiła walecznych zapału i tonący, których pięciu zginęło, jeszcze głosili ‘Wiwat cesarz!’ Sam nazajutrz przede dniem po moście niegodziwym przebył rzekę.“ (wg Pamiętników W. Płaczkowskiego i E. Sanguszki; cyt. za: Dał nam przykład Bonaparte. Wspomnienia i relacje żołnierzy polskich 1796-1815, Kraków 1984, t. II, s. 73, 86) Oba epizody - wcześniejszą przeprawę szwoleżerów, przepływających rzekę wpław i późniejszy przejazd Napoleona przez naprawiony już most na Wilii - Kossak połączył na jednym płótnie, tworząc swego rodzaju syntezę wydarzeń. Jest to jeden z najciekawszych obrazów artysty, kompozycja w pełni samodzielna i przemyślana, opracowana po raz pierwszy w 1927. Uznanie z jakim się spotkała, sprawiło, że artysta powtórzył ją później w kilku replikach (1927, 1928, 1929), różniących się między sobą, m.in. kątem ujęcia sceny, odmienną liczbą szwoleżerów, osób w sztabie cesarza, opracowaniem pejzażu i umieszczeniem na pierwszym planie fragmentu zniszczonej armaty (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992, il. 48). Nasz... więcej
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN NA PIKIECIE, 1919
Year: 1919
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 27 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1919 estymacja: 5 000 - 7 000
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: EPIZOD Z WOJNY 1920 ROKU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: POTYCZKA. EPIZOD Z WOJNY 1920 ROKU, 1923 p.d.: Batowski | 1923 estymacja: 20 000 - 25 000
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Trzeszczkowski
Title: POTYCZKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Trzeszczkowski Na odwrocie mała nalepka z granatową obwódką i napisem atramentem: 645. Na nalepce przetarty i czytelny tylko w niewielkiej części czerwony stempel warszawskiego antykwariatu Antoniego Parkota przy Al. Jerozolimskich 27. estymacja: 6 000 - 10 000
Artist: Leszek Piasecki
Title: SZARŻA UŁANÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Leszek Piasecki estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZIMOWY LAS O ZACHODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: SCENA Z „PANA WOŁODYJOWSKIEGO“, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PRZEJAŻDŻKA. SCENA Z „PANA WOŁODYJOWSKIEGO“, 1909 sygnowany l.d.: Leonard Wintorowski Lwów 1909. estymacja: 15 000 - 25 000
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJER NA KONIU, 1832
Year: 1832
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: nie sygnowany estymacja: 50 000 - 70 000 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty W katalogu monograficznej wystawy Michałowskiego (MN Kraków 2000) obraz ten opisany jest łącznie z zespołem prac określonych jako studia malowane w paryskim atelier Nicolas-Toussainta Charleta, gdzie artysta uczęszczał od roku 1832. Poczynając właśnie od tych pracownianych studiów, tak podczas pobytu w Paryżu, jak i później, już po powrocie do kraju Michałowski malował francuskich kirasjerów wielokrotnie. Według Jerzego Zanozińskiego, seria obrazów z kirasjerami jest „pierwszą manifestacją dojrzałego malarstwa artysty [...] znakomitą malarską realizację pociągającego go szczególnie zjawiska ruchu. Kirasjerzy [...] niezależnie od tego czy pędzą na swoich ognistych rumakach ku nie zawsze widzialnemu wrogowi, czy wstrzymują je gwałtownie, czy wreszcie tylko defilują na nich spokojnie przed widzem są zawsze określeni bezbłędnie. Zarówno w napięciu bitewnym, jak w momentach wytchnienia, w przemarszach i paradach nie ma w nich nic z pozy i teatralności, są naturalni i prości [..] A konie ich... tym już doprawdy nie ma równych w całym współczesnym Michałowskiemu malarstwie”. (J. Zanoziński, Piotr Michałowski. Życie i twórczość 1800-1855, Wrocław-Warszawa-Kraków 1965, s. 50) Obraz opisany i reprodukowany w: - Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat. oprac. A. Zeńczak, B. Studziżba, artykuły wstępne... więcej
Artist: Wacław Pawliszak
Title: GNIADY KONIK
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: W. Pawliszak poniżej niewyraźny ślad wcześniejszego podpisu ołówkiem: W Pa... Na odwrocie, na tekturze napis atramentem: Łączyńska; powyżej nieczytelny napis ołówkiem. Ponadto nalepka warszawskiego Salonu F. Rychlinga (druk, atrament, stempel) o treści: SALON | ARTYSTYCZNY | FELIKSA RYCHLINGA | SAFR (w kółku) | WARSZAWA | UL. MARSZAŁKOWSKA 131 | TELEFON 193-00 | Nr 1333 | Autor Wacław Pawliszak | Dzieło pt. „Studyum konia“ | Rodzaj dzieła olejny. Na ramie nalepka wystawy w warszawskim TZSP (druk, ołówek, stempel): 27038 Autor Pawliszak W. 27038 | Tytuł Gniady konik wykonanie ol. | Cena Właściciel M Łączyńska Data 30/ /./ Obraz wymieniony i opisany w: - Wacław Pawliszak [wystawa pośmiertna; tekst polski i rosyjski], Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Kr. Pol., Warszawa, Pałac Sztuki 1905, nr kat. 20 lub 54, 82, 117, 118. [wystawiono wówczas 358 obrazów i rysunków artysty; ich enigmatyczne opisy nie zawsze pozwalają na jednoznaczną identyfikację]; - Katalog wystawy Wacława Pawliszaka, Pałac Sztuki (Palais d’Art) ul. Trębacka 2, Warszawa listopad 1924, s. nlb, nr kat. 27 [Studium „Kasztan“ (olejny) 38 x 36, własność p. Pawliszak-Łączyńska]; - Przewodnik 88. /../ Wacław Pawliszak przez Jana Kleczyńskiego. Wystawa dzieł Wacława Pawliszaka /.../, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, listopad 1933 roku, s. 18, nr kat. 138 (wystawiony jako Gniady konik). Obraz pochodzi ze zbiorów... więcej
Artist: Jerzy Kossak
Title: POGOŃ UŁANÓW ZA KOZAKAMI, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 46 x 60,5 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Jerzy Kossak 1921 estymacja: 15 000 - 25 000
Artist: Adolf Gustav Thamm
Title: MIASTO NAD RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Thamm. Obraz przedstawia widok Besigheim w Badenii-Wirtembergii, miasta położonego u zbiegu rzek Enz i Neckar. estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Franciszek Streitt
Title: CYGANIE W OCZEKIWANIU NA PRZEPRAWĘ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F. Streitt Obraz po konserwacji; retusze u dołu kompozycji oraz w partii nieba. estymacja: 100 000 - 110 000
Artist: Julius Schönrock
Title: PO DESZCZU, 1874
Year: 1874
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Schönruck. 74. Na górnej listwie krosna napis: Julius Schönrock. Nach dem Regen. Ponadto nalepka z napisem atramentem: Jul[...]Schönrock | Berlin. [...] Nr 91 | Nach dem Regen. W roku 1874 obraz pokazany był na wystawie w Berlinie. Obraz wymieniony w: - F. von Boetticher, Malerwerke des Neunzehten Jahrhunderts, Betreig zur Kunstgeschichte von Friedrich von Boetticher, Zweiter Band, Dresden 1898, s. 639, nr kat. 13 (Nach dem Regen). estymacja: 16 000 - 18 000
Artist: Stanisław Szembek
Title: WIDOCZEK WIEJSKI, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Szembek 1891 Na odwrocie pasek papieru z napisem ołówkiem: Szembek 1891. Na ramie resztki starej nalepki z tekstem wpisanym atramentem; ponadto na ramie - w części czytelny - napis kredką: Hrabia Szembek | a j[.... | P K. Widoczek wiejski - pejzaż z chatami i stawem z okolic Wysocka - pochodzi z ostatniego roku życia Stanisława Szembeka, który bardzo już chory, całe dnie „spędzał wówczas na dworze, gdzie mu resztką płuc lżej było oddychać /../ Malował duże ilości małych obrazków na deseczkach pudełek od cygar“ (według wspomnień syna artysty). estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: KSIĘŻYCOWY PEJZAŻ NADWODNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KRAJOBRAZ NADWODNY W ŚWIETLE KSIĘŻYCA sygnowany p.d.: Lorenz-Murowana estymacja: 5 000 - 7 000
Artist: Fritz Chwala
Title: KRAJOBRAZ NOCNY Z ZAMKIEM NAD JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Fritz Chwala estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: NASZYJNIK Z PEREŁ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LBakalowicz | Paris (inicjały imienia i nazwiska wiązane) estymacja: 30 000 - 40 000
Artist: Leopold Loeffler
Title: SCENA DWORSKA, ZAZDROŚĆ, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L Löffler. 1852 To wczesne dzieło Leopolda Löfflera, obraz malowany niedługo po jego przyjeździe do Paryża; obok pewnych analogii z ówczesnym historyczno-salonowym malarstwem francuskim, wykazuje cechy które powtarzać się będą w jego późniejszej twórczości - klarowną kompozycję, umiar, stonowany, subtelny koloryt, czytelną, opowiadającą anegdotę oraz ... charakterystycznie ujętą sylwetkę psa, motywu znanego z wielu obrazów artysty. W zamierzeniu malarza, pies nie został tu wprowadzony przypadkiem; symbol wierności oznaczać może bezpodstawność uczucia zazdrości, któremu wyraźnie poddaje się, nerwowo szarpiący wąsa, mężczyzna. Obraz uchodził za dzieło niemieckiego malarza i grafika Ludwika Löfflera (1819-1876) i jako taki wystawiony był na aukcji w Amsterdamie w grudniu 2008. Nie jest to jednak atrybucja właściwa, zwłaszcza że sposób malowania i charakter pisma, którym wykonano sygnaturę - jednoznacznie wskazują na „naszego“ Leopolda Löfflera z Radymna. estymacja: 30 000 - 40 000
Artist: Władysław Czachórski
Title: CZY CHCESZ RÓŻĘ ?, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Czachórski. 1879 Na odwrocie nalepki aukcyjne oraz nalepka ramiarska. W ładysław Czachórski - już po studiach i podróżach zagranicznych - z początkiem roku 1879 osiadł na stałe w Monachium. Tam, już we własnym, świeżo wynajętym atelier, rozpoczął pracę nad obrazem zamierzonym na II Wszechświatową Wystawę Sztuki, która miała się odbyć w Monachium latem tegoż roku. Obraz miał przedstawiać dziewczynę z czasów van Dycka w białej atłasowej sukni z różą . Artysta zrobił pierwsze szkice, ale praca przeciągała się, bo wciąż nie mógł znaleźć odpowiedniej modelki. W swoim Dzienniku wspominał: Dostałem wreszcie bardzo dobrą modelkę, więcej dziś z nią zrobiłem jak ze wszystkimi przedtem . Zawsze wiele od siebie wymagający, rozpoczął malować obraz dopiero po miesiącu wstępnych studiów, 17 lutego 1879 roku. Wczorajsze studium przeniosłem na obraz, zdaje się, że będzie lepiej. Już doprawdy nie wiem co porobić, żeby raz zacząć i natrafić na cień tego przynajmniej, com sobie wyobraził . W końcu - idąc za radą Józefa Brandta - rysunek z podmalowanego już obrazu za pomocą kratki przeniósł na większe płótno, by nie stracić tego co dobre i równocześnie zmienił układ z pionowego na poziomy. W Dzienniku zanotował: Zabrałem się do całej figury i masa atłasu białego przedstawia się już wcale przyzwoicie . T ę... więcej
Artist: Stanislaw Stefan Jackowski
Title: TANCERKA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: Stanisław Jackowski estymacja: 30 000 - 50 000
Artist: Józef Rapacki
Title: SKAŁY NADMORSKIE, 1903
Year: 1903
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 46 x 62,5 (w świetle passe-partout) u dołu, pośrodku: JÓZEF RAPACKI | 1903 rok
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET W JESIENNYM SŁOŃCU, 1916
Year: 1916
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J. Malczewski | 1916 estymacja: 90 000 - 120 000 W twórczości Jacka Malczewskiego ogromną większość stanowią obrazy malowane olejno. Inne techniki zajmowały artystę tylko przejściowo, stanowiąc zaledwie margines jego dzieła. Można tu wspomnieć o akwarelach, temperach, litografii. Nieliczne obrazy artysta malował także w technice pastelu – rzadkie przykłady takich prac pochodzą głównie z dziewięćdziesiątych lat XIX wieku. Są to przede wszystkim portrety i to przeważnie portrety dużych rozmiarów. Malował swą żonę Marią, jakąś nieznaną damę, portretował przyjaciół malarzy; komponując ich portrety na różne sposoby, np. w zamaszystym Portretem Wyczółkowskiego nawiązywał do malarstwa tego artysty. Inaczej traktował portrety dzieci, a przykładem może być tu Portret dzieci artysty czy Portret chłopców - Edwarda i Rogera Raczyńskich z roku 1897. Twarzyczki dziecięce modelował miękko, światłocieniowo, z subtelną czułością, implikowaną niejako przez delikatną technikę pastelu. Podobnie traktowany jest również prezentowany tu portret W jesiennym słońcu, obraz o żywym, nasyconym kolorycie, który realizm w charakterystyce modelki łączy z niezwykle delikatnym modelunkiem rysów jej twarzy. Jak wskazuje data przy sygnaturze, obraz powstał w roku 1916. Znane są jego pastele z tego okresu – studia i szkice kompozycyjne, świadczące, że tej techniki nie zarzucił i nadal sporadycznie do niej powracał. (Przykładem są Studia z lat 1916 – 1917 –... więcej
Artist: Erwin Kettemann
Title: ZIMA W ALPACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. Kettemann | Mchn . Na górnej listwie krosna napis niebieską kredką: E. Kettemann Rottach-Egern: „Winterabend bei Zella / See /Österr. m. Stein Meer “. Na płótnie stempel w kształcie tarczy herbowej z czytelną częścią napisu: VICTORIA MALLE[..]. Obraz przedstawia widok z okolic austriackiej wioski Steinerner Meer w powiecie Zell am See, w Salzkammergut w Alpach Salzburskich.
Artist: Franz Hienl-Merre
Title: ZIMA NAD ALPEJSKIM JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: FRANZ HIENL-MERRE | MÜNCHEN
Artist: Knud Winfeld-Hansen
Title: NA WYBRZEŻU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Win[....] Hansen na odwrocie napis na płótnie: Knud Windfeld-Hansen | - Am Strand estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Walter Heimig
Title: DWIE DAMY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: W. Heimig na odwr. nalepka (druk) z tekstem: Heimig, Walter „Zwei Balldamen“ estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Władysław Chmieliński
Title: RYNEK STAREGO MIASTA W WARSZAWIE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński Widok Rynku ujęty od strony ulicy Nowomiejskiej. estymacja: 5 000 - 7 000
Verified Artist: Yes
Artist: Willy Lorenz
Title: BAŻANTY W POLU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d. oraz na odwrocie: Wili Lorenz
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA PLACU ZAMKOWYM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23 x 34,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński. estymacja: 6 000 - 8 000
Verified Artist: Yes
Artist: Paul Wilhelm Meyerheim
Title: ULICZKA W ROTHENBURGU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: P.W.M. na odwr. napis oł.: Rothenburg a d. Tauber | P.W. Meyerheim estymacja: 5 000 - 7 000
Artist: Erich Demmin
Title: STARY BERLIN
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E. D [...] estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Hans Guradze
Title: PRZYJACIELE, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Guradze estymacja: 8 000 - 9 000
Artist: Józef Chełmoński
Title: JARMARK NA KRESACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI estymacja: 1 000 000 - 1 300 000 Obraz powstał w roku 1882, podczas pobytu Chełmońskiego w Paryżu. Artysta mieszkał tam w latach 1875-1887 i w tym czasie namalował kilkaset obrazów przedstawiających sceny z Ukrainy i Podola. Obrazy te cieszyły się tak dużym zainteresowaniem kolekcjonerów, że artysta często powtarzał je nawet w kilku replikach i - za pośrednictwem marszanda Adolphe'a Goupil'a - sprzedawał głównie do Stanów Zjednoczonych za stosunkowo wysokie sumy. Do tej grupy obrazów należy też - malowany w 1882 - prezentowany barwny Jarmark na Kresach , wielopostaciowa scena z ruchliwego, gwarnego placu targowego. Treściowo i kompozycyjnie dzieło to łączyć można z - malowanymi w tych samych latach - obrazami Na jarmarku (kolekcja Toma Podla; reprodukowany w: T. Matuszczak, Józef Chełmoński, wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, il. na s. 65) czy mniejszy Jarmark na Kresach (patrz Katalog D.A. Agraart 22.03.2009). Obraz - najpewniej od samego artysty - kupił Louis Fournier, znany adwokat paryski. Po jego śmierci, kilkanaście pochodzących z tej kolekcji obrazów Chełmońskiego - wśród nich także Jarmark na kresach - zakupił w roku 1924 znany warszawski antykwariusz Abe Gutnajer, w którego rękach Jarmark pozostał przynajmniej do roku 1927. Dalsze losy obrazu nie są wiadome aż do przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych... więcej
Artist: Robert Schultze
Title: NAD JEZIOREM GÓRSKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: l.d.: R. Schultze. Na g. listwie krosna: Silser See a/./t Maloja=Pass. Engadin Robert Schulze München Frauenstrasse 4a; na poprzeczce: # 3548. Widok znad jeziora Sils (Silsersee) w dolinie Engadyna w szwajcarskim kantonie Gryzonia, ujęty od strony miejscowości Maloja, położonej na alpejskiej przełęczy o tej samej nazwie (1815 m n.p.m.). estymacja: 8 000 - 14 000
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22 x 14 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: R Kochanowski estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Michał Stańko
Title: PIERWSZE KROKUSY, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko estymacja: 5 000 - 7 000
Verified Artist: Yes
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: RZECZKA W LESIE, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Mackiewicz estymacja: 5 000 - 8 000
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: GĘSIARKA, LATA 80. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Tadeusz Rybkowski Na odwrocie stara nalepka (druk, atrament) z tytułem obrazu Gänsemädchen. Ponadto napisy czarną kredką: 1038 | OX | A4; ołówkiem: Landum (?) | III. Gölbuerg 6 (?) Obraz może być tożsamy z Gęsiarką wystawioną w 1890 i wymienioną w słowniku F. von Boettichera: Malerwerke des Neunzehten Jahrhunderts, Betreig zur Kunstgeschichte von Friedrich von Boetticher, Zweiter Band, Dresden 1898, s. 505, nr kat. 12 (Gänsemädchen). estymacja: 16 000 - 18 000
Artist: Erno Erb
Title: NA TARGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: E Erb estymacja: 15 000 - 25 000
Artist: Wiktor Korecki
Title: W LETNI WIECZÓR
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d. WIKTOR | KORECKI estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1883
Year: 1883
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L. Wyczółkowski | 1883 r. Lata 1880-1884 spędził Wyczółkowski w Warszawie, gdzie „starał się zdobyć popularność, ofiarowując publiczności /.../ liczne portrety, sceny salonowe i obyczajowe komponowane za podnietą monachijskich i francuskich obrazów tego rodzaju /.../ wiele portretów malowanych wtedy i w latach następnych wykonywał dla pieniędzy, bez wyższych ambicji artystycznych“ (Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia, oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 45). Z tą grupą prac łączyć można także i prezentowany portret, wyróżniający się jednak wysmakowanym, subtelnym zestawem barw, zapowiadając - wspaniale później rozwinięty - talent malarza-kolorysty. estymacja: 35 000 - 40 000
Artist: Paul Kutscha
Title: LWIE PASZCZE W OGRODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Paul Kutscha estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Johanna Bourginon
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI I HOMAREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: J(ohanna ?). BOURGINON, przypisywany W przypadku prezentowanego obrazu autorstwo J(ohanny?) Bourginon hipotetycznie określił Fred Meier z Rijksbureau voor Kunsthistorische Documentatie w Hadze (patrz: [katalog] 409. Auktion Kunst & Antiquitäten, Nagel Auktionen, Stuttgart 17/18.09.2009; s. 74, nr 655, il. na s. 75). estymacja: 40 000 - 50 000
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PEJZAŻ Z ERICE NA SYCYLII, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: W. ZAKRZEWSKI 1963 | L ERICE Na odwrocie mała nalepka paryskiej galerii domu aukcyjnego Boisigirard z datą 9 XI 2004.
Artist: Julian Fałat
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JFałat | Bystra 1918 (inicjały wiązane) estymacja: 25 000 - 35 000
Artist: Juliusz Kossak
Title: TABUŃCZYK, 1875
Year: 1875
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36,8 x 26,5 cm (wymiar samego malowidła) sygnowany l.d.: Juliusz Kossak | 1875 na odwrocie kartka z atestem prof. Feliksa Kopery potwierdzającego autorstwo Juliusza Kossaka (Kraków, dn. 4 lutego 1947 r.) estymacja: 30 000 - 40 000
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ANEMONY, 1923
Year: 1923
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36 x 56 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.d.: LWyczoł | 1923 r. Na odwrocie oprawy nalepka krakowskiego Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Kwiaty, określeniem jego techniki (akwarela) i datą przyjęcia - rok 1925. estymacja: 25 000 - 30 000
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany[ołówkiem] i datowany [czerwoną kredką] p.d. : 1893. r | St. WYSPIAŃSKI. estymacja: 100 000 - 120 000 Na odwrocie stara nalepka z napisem atramentem: Szkic | do witrażu | „Polonia” Według nalepki na odwrocie, obraz mógłby być jednym ze studiów do projektu witrażu Polonia dla Katedry lwowskiej, nad którym Wyspiański pracował w latach 1892-1894. Obraz wymieniony w tzw. Katalogu S. Świerza - patrz: - S. Przybyszewski, T. Żuk-Skarszewski, S. Świerz, Stanisław Wyspiański. Dzieła malarskie , Biblioteka Polska, Kraków-Warszawa-Bydgoszcz 1929, s. 108, nr 85 [własność dr Maksymiliana Rutkowskiego w Krakowie].
Artist: Antal Diósy
Title: PÓŁAKT
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 66,8 x 49 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: Diósy Oferowany obraz należy do większego zespołu prac artysty – w tym licznych „aktów” i portretów – pochodzących z trzydziestych lat XX wieku. Malowane w duchu swoistego realizmu – bliskiego są ówczesnym tendencjom nurtu tzw. „nowej rzeczowości”. estymacja: 5 000 - 7 000
Artist: Franciszek Żmurko
Title: DUMA, 1894-1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: DUMA (studium do Przeszłości grzesznika), 1894-1895 44,5 x 59 cm (w św. passe-partout) sygnowany p.d.: Fr Żmurko Na odwrocie nalepka wystawy pośmiertnej Franciszka Żmurki w warszawskiej Zachęcie w 1911 (druk wypełniony atramentem): No 17138 Autor F. Żmurko | Tutuł Duma (szkic) Rodzaj dzieła ol | Cena ... Własność p. L (?) Żmurko Data nadesłania 29/4 191[.]. Ponadto wycinek z nieokreślonej gazety [...] Obraz, z powodu błędnego odczytania tytułu na nalepce wystawowej z odwrocia (Dama - zamiast - Duma), nie został dotąd rozpoznany jako szkic do Przeszłości grzesznika i pod niewłaściwym tytułem figuruje np. w katalogu monograficznej wystawy Franciszka Żmurki (patrz: Płock 1978) Czas jego powstania określić można na lata 1894-95, kiedy artysta - na zamówienie znanego kolekcjonera Ignacego Korwin-Milewskiego - pracował nad wielkim płótnem Przeszłość grzesznika, znanym też jako Siedem grzechów głównych (zbiory MNW; Galeria Malarstwa Polskiego). Prezentowane studium jest jednym z pierwszych swobodnych szkiców kompozycyjnych do tego alegorycznego dzieła, moralitetu o nieuchronnym biegu czasu, wabiącej, ułudnej urodzie grzechu i ludzkich przewinach. Obraz wzmiankowany w: - Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem za r. 1911, Warszawa 1912, s. 47 [dot. pośmiertnej wystawy artysty w 1911; w spisie prac wymieniony obraz Duma]; - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk... więcej
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET ZOFII ŻARNOWIECKIEJ, 24 IX 1937
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany u dołu: Le portrait d’une figure | ŕ combore [lub courbure?] constante = ʃ xa/yb ka [z.r.] | (T.T.C.K.P.) | Witkacy (T.E 1/2 C) | NP | NΠ + (F.B.Z.) 1937 | 24/IX Obraz pochodzi z dawnych zbiorów portretowanej w Zakopanem. Prezentowany portret Zofii Żarnowieckiej - malowany 24 października 1937 – Witkacy opatrzył rozbudowanymi adnotacjami, naniesionymi czarną i żółtą kredką. Obok francuskiego napisu wprowadził wyjątkowo zapis rachunku całkowego i nierozwiązany skrót T.T.C.K.P. (K.P. = „Knot psychologiczny”?). Poniżej umieścił też zwyczajowe oznaczenie rodzaju portretu, będącego w tym wypadku „mieszanką” typu E i C. W zapisie określił również okoliczności jego malowania; Np miało oznaczać, że artysta nie palił papierosów, NΠ – nie pił alkoholu, natomiast F.B.Z. oznaczało „fajkę bez zaciągania”. W latach 1934-1939 Witkacy namalował kilka portretów Zofii Żarnowieckiej, a także członków jej rodziny – syna Jerzego i matki Marii Wojciechowskiej-Bagieńskiej. Portret opisany i reprodukowany w: - Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1990, s. 140, nr kat. I. 2098. (uwaga: bez informacji o wymiarach; odmiennie odczytane napisy przy sygnaturze; porównaj także nr kat. )1947 oraz 1879, 1977, 2002, 2081, 2199). estymacja: 30 000... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Fedkowicz
Title: WIDOK NA WAWEL, OK. 1950-1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA WAWEL I KLASZTOR NORBERTANEK, ok. 1950-1955 p.d.: Fedkowicz Widok ujęty od strony ujścia Rudawy do Wisły. estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Rajmund Kanelba
Title: ZUZANNA
Tools: ink, watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz, gwasz, ołówek, papier 51,5 x 39,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowana p.g.: kanelba estymacja: 15 000 - 18 000
Artist: Olga Boznańska
Title: DAMA W CZERNI, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Olga Boznańska | 1923 Na odwrocie obrazu różne napisy i nalepki. Napisy: - atramentem: Portrait de femme | to be sold | 15.000 fr | Olga Boznańska | Paris | 49 bou;. Montparnasse; - ołówkiem: - Property of | Holmead Phillips; - BOX 11; - 1200; - niebieską kredką: - 141; - czarną kredką: B [numer pod nalepką]. Siedem nalepek (druk, stempel, maszynopis, atrament, ołówek): 1. nalepka paryskiej firmy R. Lérondelle zajmującej się opakowywaniem i przewozem obrazów i dzieł sztuki: R. Lérondelle | EMBALLAGES DE TABLEAUX & OBJETS D’art. | 76, Rue Blanche, 76 – PARIS | Exposition de 19 [w kółku] PITTSBURGH | No 36 | Mme De Boznańska 2. nalepka Carnegie Institute w Pittsburghu: 126 [na naklejce] RESERVE THIS PART FOR THE INSTITUTE 19 [w kółku] CASE No 56-5 | CARNEGIE INSTITUTE , PITTSBURGH, U.S.A. | title Portrait de jeune femme | painter Olga de Boznańska | OWNER The painter Paris | ADRESS 49 boul. Montparnasse | ATTACH securely: one label to stretcher, another | to frame. 3. nalepka wystawy w roku 1927 z nazwiskiem ówczesnego właściciela (druk, maszynopis): THE BROOKLYN INSTITUTE | OF ARTS AND SCIENCES | BROOKLYN MUSEUM | Easterm Parkway and Washington Avenue | Brooklyn, N. Y. | Artist Olga de Boznańska | Title „A lady in Black” | Owner Holmead Phillips | Adress 117 Prince St. Shippensburg, Pa. | Date February 10. 1927. 4. nalepka firmy przewozowo-ramiarskiej: JAMES BOURLET & SONS, Ltd.,... więcej
Artist: Henryk Gotlib
Title: PORTRET NA ŻÓŁTYM TLE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Katarzyna Librowicz
Title: DZIEWCZYNKA Z PAJACYKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Librowicz estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Katarzyna Librowicz
Title: CZERWONY KAPELUSIK
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: K. Librowicz na krośnie napis flamastrem: En capeline rouge estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: STARA ULICZKA W JAFFIE, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. ZUCKER na poprzeczce krosna napis ołówkiem: Vielle rue Jaffa estymacja: 25 000 - 35 000
Artist: Józef Czapski
Title: PRZY TELEFONIE, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J CZAPSKI. 82 na poprzeczce krosna napis długopisem: 139* Femme rose au téléphon, 1982 | 81 x 54 cm, Lausanne; na krośnie dwukrotnie odbity stempel: COLETTE MASSARD | Santonniere | Au Floréal 19 - ◌ 021/267373. estymacja: 40 000 - 60 000
Artist: Rajmund Kanelba
Title: MARIONETKI, 1945
Year: 1945
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz, gwasz, ołówek, cienka tektura sygn. p.g.: Kanelba | 1945 Na odwrocie nalepka Agra-Art z 2009 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Rubczak
Title: WIDOK PORTU W AUDIERNE W BRETANII
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Rubczak; niżej ołówkiem napis: Audierne estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Jan Szancenbach
Title: STATEK POŻARNICZY W GÖTEBORGU, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: Szancenbach na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | STATEK POŻARNICZY W GÖTEBORGU VII | 1997 Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. Jest to jeden z malowanej w 1997 większej serii obrazów przedstawiających stojące w porcie w Göteborgu, statki pożarnicze lub może raczej tzw. „latarniowce“. Statki te pełniąc rolę latarni morskiej lub innego światła nawigacyjnego, klasyfikowane są jako pływający znak nawigacyjny. Przeważnie bez napędu, zakotwiczone na stałe w miejscu, gdzie budowa latarni morskiej jest niemożliwa. Malowano je na kolor jaskrawo czerwony, aby mogły być dobrze widoczne na morzu. Obecnie spotykane coraz rzadziej, zastępowane są pławami świetlnymi. Porównaj inną wersję kompozycji w albumie: - „Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha”, Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 X - 27 X 1996 oraz III - V 1999, Kraków 1999, strony i ilustracje bez numeracji. estymacja: 18 000 - 20 000
Artist: Jan Szancenbach
Title: ZATOKA. PEJZAŻ NORWESKI Z ŻAGLÓWKĄ, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: p.d.: Szancenbach na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ NORWESKI Z ŻAGLÓWKĄ III | 1996 12 000 zł Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. Motyw pejzażowy powtarzany przez artystę kilkakrotnie (porównaj reprodukcje w cytowanym niżej albumie). Obraz wymieniony i reprodukowany w: - Jan Szancenbach. Malarstwo. Club Art&Business, Poznań 1996, s. 55, kat. nr 57, il. 20 na s. 27; - [Album] „Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha”, Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 X - 27 X 1996 oraz III - V 1999, Kraków 1999, strony i ilustracje bez numeracji; - Jan Szancenbach, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2003, s. 64, poz. 73. estymacja: 20 000 - 30 000
Artist: Leopold Gottlieb
Title: MIŁOSIERDZIE, 1913
Year: 1913
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: [Leopold] | Gottlieb | Toledo 1913
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY W OKULARACH
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET MĘŻCZYZNY W OKULARACH (BOLESŁAW NAWROCKI ?) sygnowany l.g.: MUTER Pierwotnie obraz malowany był dwustronnie - na odwrocie znajdowała się nie sygnowana kompozycja pejzażowa Widok miasta. Podczas konserwacji sklejka, na której namalowane były obie kompozycje, została rozwarstwiona i w rezultacie uzyskano dwa odrębne obrazy. Na odwrocie Portretu mężczyzny naklejono fotografie i kartkę z tekstem informującym o wykonanych przeprowadzonych zabiegach konserwatorskich. estymacja: 80 000 - 100 000
Artist: Zygmunt Menkes
Title: DZIEWCZYNA PRZED LUSTREM
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 41 x 33,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Menkes estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: W CYRKU. WOLTYŻERKA
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40,5 x 34,5 cm (w św. passe-partout) sygnowany p.d: J. ZUCKER napis ołówkiem l.g. - nieczytelny; w części ukryty pod passe-partout estymacja: 5 000 - 7 000
Artist: Jan Ziemski
Title: KOMPOZYCJA OPTYCZNA I, 1966
Year: 1966
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka Desy z wystawy w Museum de la Chaux-de-Fonds Obraz pochodzi ze zbiorów żony artysty. Obraz wystawiany i opisany: - Współczesna sztuka polska, Muzeum Sztuk Pięknych w Chaux-de-Fonds i w Locle (Szwajcaria), 6 V - 4 VII 1967; katalog: Art Polonais Contemporain, Peinture, tapisserie, affiches, gravure. Expositions aux Musees des Beaux-Arts de la Chaux-de-Fonds et du Locle, wstęp Ryszard Stanisławski, poz. 118 (Composition optique I). estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Salvadore Dali
Title: KOSMICZNY SŁOŃ, 1980/81
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wysokość z podstawą: 94 cm sygnowany: Dali, 277/350 znak odlewni: Perseo SA estymacja: 40 000 - 60 000
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: PŁOCK, OSIEDLE TYSIĄCLECIA, 2 - 8 III 1996
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: 1996 | E. DWURNIK na odwrocie oprawy nalepka z danymi obrazu estymacja: 4 000 - 5 000
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1961
Year: 1961
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz, pióro, pędzel, flamaster, papier milimetrowy 59,5 x 33,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany tuszem p.d.: Lebenstein 1961. na odwrocie napis śr.g.: Lebenstein | figure axiale | 1961 | dessin | encre | 60 x 35 cm oraz nalepka wystawowa CBWA-Zachęta Obraz wystawiany: - Jan Lebenstein, Galeria Zachęta Warszawa, IV - V 1992. estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Witold-K
Title: P-69, 1969
Year: 1969
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. Witold.K. 1969
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PIĘKNIE ZACZYNA SIĘ DZIEŃ, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis autorski: „Pięknie zaczyna się dzień“ | KMikulski | Kraków 1983 na blejtramie nalepka krakowskiej Desy (aukcja nr 28, nr kat. 1) estymacja: 140 000 - 160 000
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BEZ TYTUŁU, 1965
Year: 1965
Tools: tempera, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g. wzdłuż krawędzi: J.N. 1965 Obraz opisany: - Jerzy Nowosielski. Notatki, część czwarta, luty/marzec 2008, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2008, s. 36. estymacja: 10 000 - 15 000
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, LATA 40. XX W.
Tools: ink, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, pastel, tusz pędzel, papier 98 x 68 cm (w św. passe-partout) sygnowany p.d.: Lenica estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Alicja Wahl
Title: W PEJZAŻU, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie po lewej: 1984 | grudzień | w pejzażu!..| A.Wahl estymacja: 5 000 - 6 000
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik sygn. na odwr.: DOMINIK 2001 | OL.PŁ 81 x 100 | PEJZAŻ Obraz reprodukowany i opisany w: - Tadeusz Dominik. Za oknem jest ogród... , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2008, s. 289, kat. 374. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jan Lebenstein
Title: CASBAH, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lebenstein na odwrocie na płótnie p.g.: Lebenstein | 1971 Obraz wystawiany i opisany: - Jan Lebenstein, Galeria Zachęta Warszawa, IV - V 1992; spis prac kat. 121. estymacja: 100 000 - 120 000
Artist: Jacek Yerka
Title: NOCNA ZMIANA, 2009
Year: 2009
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,2 x 59,3 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: YERKA 09 estymacja: 8 000 - 12 000
Artist: Tomasz Sętowski
Title: SILVER LADY, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T Sętowski
Artist: Edward Dwurnik
Title: MORZE, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. DWURNIK na odwrocie na płótnie napis autorski: 20.01.2001 | E.DWURNIK | XX (w ramce) - 163 (w ramce) - 2669 (w ramce) Cykl obrazów „Błękitne“ bez ludzi, miejskiego pejzażu i figuralnych scen pokazał Dwurnik w 1993 w krakowskiej Galerii Zderzak, a następnie w Muzeum Górnośląskim w Bytomiu. Morze jest po latach powrotem do tej artystycznej wizji i chęcią wydobycia ekspresji i napięć na całej powierzchni płótna. estymacja: 7 000 - 8 000
Artist: Władysław Hasior
Title: KAPLICZKA DOMOWA, 1997
Year: 1997
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie l.d.: Kapliczka | Domowa | 1997 | Hasior Wł. estymacja: 8 000 - 10 000
Artist: Zdzisław Stanek
Title: MARTWA NATURA, OK. 1956
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana, tusz, papier 50 x 38 cm (w św. passe-partout) sygnowany na odwrocie p.d.: Zdzisław Stanek estymacja: 3 500 - 4 500
Artist: Rafał Bujnowski
Title: PAPIEŻ, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie wzdłuż lewej krawędzi: PAPIEŻ | BUJNOWSKI / 2002 estymacja: 18 000 - 25 000
Artist: Johann Robert Korrn
Title: SARENKA, POCZ. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: JRKorn estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Henri Godet
Title: POPIERSIE DZIEWCZYNY, 1898
Year: 1898
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: estymacja: 4 000 - 5 000 sygnowany: Hri Godet na podstawie plakietka: Medaille o'or Salon 1898
Title: GARNITUR NA BIURKO, LATA 30. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 i 835, szkło, waga srebra ok. 350 g wys. kałamarza 11 cm, dł. noża 11,5 cm, wys. podstawki 11,4 cm Hermann Behrnd, Drezno (kałamarz) Garnitur złożony z kałamarza szklanego, ze srebrną nakrywą, na owalnej gładkiej podstawie, suszki, podstawki do papierów (suszka i podstawka - dobierane) i noża do rozcinania korespondencji. estymacja 4 000 - 5 000
Title: KOMPLET ŁYŻEK DO SERWOWANIA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: KOMPLET TRZECH ŁYŻEK DO SERWOWANIA, ok. 1900 srebro, pr. 800 Wrocław, Karl Frey & Sohne Łyżki z muszlowymi czerpakami i trzonkami zakończonymi motywem roślinnym; w oryginalnym etui. estymacja 2 000 - 2 500
Title: TACA, OK. POł. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 925 waga 604 g, dł. 41 cm Wrocław, Karl Frey & Sohne Taca owalna, gładka, z profilowanym brzegiem i dwoma profilowanymi uchami. estymacja 3 000 - 4 000
Title: PARA LICHTARZY, POCZ. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800 Niemcy, sprzedawca Eckert Lichtarze na kolistych stopach, z tralkowymi trzonami, dekorowane spiralnymi puklami. Na stopach monogram wiązany pod koroną królewską z liczbą 68 i datą 24.8.09 estymacja 3 000 - 4 000
Title: PARA LICHTARZY, OK. 1850
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 13 Niemcy Lichtarze na kwadratowych cokołach, z podstawami z wolutami na narożach, dekorowanymi winną łozą. Trzony w formie kolumn kanelowanych, ujętych od dołu w wiązki akantu. estymacja 3 000 - 4 000
Title: ŻARDINIERA, 1 ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, szkło waga srebra 878 g, wys. 15 cm, dł. 42 cm Niemcy, Gebrüder Dingeldein, Hanau Żardiniera owalna, z dwoma uchami, wsparta na czterech nóżkach, wybrzuszona i dekorowana pionowymi puklami. Oryginalny szklany wkład szlifowany. estymacja 6 000 - 7 000