Artist: Johann Heinrich Tischbein
Title: PORTRET JOHANNA HENRI SARASIN’A, OK. 1765
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis tuszem na dolnej listwie krosna: Joh. Henri Sarasin, geb. 1736, gestr. 1769. | gemalt von Tischbein estymacja: 40 000 - 50 000 Ponadto na krośnie dwie stare nalepki (druk, atrament) ubezpieczyciela; nalepka firmy antykwarycznej i ramiarsko-pozłotniczej we Frankfurcie nad Menem. Portret jest dobrym przykładem malarstwa Tischbeina, obrazem posiadającym wszelkie cechy jego sztuki - znakomity warsztat, niewymuszoną kompozycję, rysunek, wrażliwą charakterystykę postaci, subtelny koloryt, delikatnie rozegrane efekty światła i wreszcie dbałość o szczegóły stroju - koronki, szamerowanie, futro - odtworzone z mistrzowskim wyczuciem różnych materii. Zważywszy wiek portretowanego - ur. 1736, zm. 1769 - obraz można datować na okres ok. 1765 roku.
Artist: Albert Żamett
Title: KRAJOBRAZ WŁOSKI. MONTE SORE W ABRUZJI, 1861
Year: 1861
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Żamet | Paryż 1861 Na odwrocie l.g. autorski napis: Monte Sore w Abruzach (krol. Neapol:) | malował Albert Żamett | z 1861 Po prawej owalny stempel firmy z materiałami malarskimi (?); czytelna część tekstu; COLIN | ... | N | SPHINX estymacja: 60 000 - 70 000
Artist: Wilhelm Alexander Meyerheim
Title: ZIMĄ PRZED CHATĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W Meyerheim [..] estymacja: 50 000 - 60 000
Artist: Giovanni Battista Lampi
Title: PORTRET CARYCY MARII FIODOROWNY, 1796-1797
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie stara drewniana tabliczka własnościowa z napisem: PRINCESSE VICTOIRE RADZIWILL | Comtesse Niesiołowska | MERE DE LA comtesse DE CHOISEUL-GOUFFIER Nalepki antykwaryczne z określeniem: J.B. Lampi. Portrait of Tsarista ‘ oil on estymacja: 190 000 - 200 000 Portretowana dama to Zofia Dorota Augusta księżniczka Wirtemberska (1759-1828), która przyjęła imię Marii Fiodorowny poślubiając w roku 1776 księcia Pawła Romanowa, późniejszego Pawła I cara Rosji w latach 1796-1801. Była matką dziesięciorga dzieci; dwaj jej synowie - Aleksander I i Mikołaj I - zostali władcami Rosji i królami Polski, trzeci zapisał się w naszej historii jako wielki książę Konstanty Pawłowicz. Więcej o Marii Fiodorownej - patrz ciekawy artykuł Joanny Kościelnej Imperatrisa Rosji na stronie www.sedinum.stetinum.pl Maria Fiodorowna ukazana jest w popiersiu z wysoko zaczesanymi włosami, w sukni zdobionej bogatymi koronki, z czerwonym bolerkiem na ramionach. Z prawego ramienia do lewego boku biegnie błękitna wstęga, na piersi gwiazda orderu i łańcuch z miniaturowym wizerunkiem cara Pawła I. Obraz jest autorską - zredukowaną do popiersia - repliką wielkiego reprezentacyjnego portretu Marii Fiodorowny, który Lampi malował w roku 1795, więc jeszcze za życia carycy Katarzyny II. Portret ten znajduje się w Pałacu w Pawłowsku (ol. pł., 258 x 200 cm) i przedstawia Marię Fiodorownę, wówczas jeszcze wielką księżnę rosyjską, w całej postaci na tle parkowego pejzażu.... więcej
Artist: Sophie Meyer
Title: PIWONIE BIAŁE I RÓŻOWE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Sophie Meyer | Ddf. estymacja: 6 000 - 7 000
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: U ŹRÓDŁA, 1885
Year: 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Siemiradzki | 1885 Na bocznej listwie krosna resztki (brzeg) starej nalepki TZSP w Warszawie (druk): Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polsk. Na listwie dolnej stempel - Desa Dzieła Sztuki i Antyki Delegatura w Gdyni M.1169/61; niżej nieczytelny podpis. Jak sugeruje zachowany fragment nalepki TZSP z odwrocia obrazu, był on wystawiony w Zachęcie na pośmiertnej wystawie prac artysty w roku 1903. W katalogu tej wystawy wymienione są trzy obrazy, które hipotetycznie można by z nim identyfikować: Przy źródle, Dziewczyna przy fontannie, U źródła . Wszystkie pochodziły z prywatnych zbiorów warszawskich (patrz: - Katalog wystawy obrazów Henryka Siemiradzkiego w Gmachu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem, Królewska No 17., [strona tytułowa i tekst także w języku rosyjskim], Warszawa 1903, s. 5, 19, 21 nr kat. 5, 112, 129)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: WIENIEC Z KORALI JARZĘBINY, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil Hofman | 1931 na górnej listwie krosna napis: „Czegóż srogi czas nie skruszy“ [cytat z Księcia Niezłomnego Calderona / Słowackiego] estymacja: 18 000 - 22 000
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNKI, PRZED / LUB 1933
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wlastimil Hofman Na odwrocie nalepka (druk, atrament) krakowskiego antykwariatu S. Schmausa przy ul. Floriańskiej 2, z wpisaną ręcznie metryczką obrazu - nazwiskiem autora, tytułem Dziewczynki z ptaszkiem i datą 4 września 1933. estymacja: 24 000 - 26 000
Verified Artist: Yes
Artist: Ernst Henseler
Title: ZABAWA NA POLANIE, 1896
Year: 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. Henseler 96. Na krośnie nieczytelne napisy ołówkiem i kredką oraz trzy stare drukowane nalepki z numerami: 2785, 123 i literami FF.K.V. estymacja: 12 000 - 16 000
Artist: Maurycy Trębacz
Title: NA PLAŻY, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Maurycy Trębacz | 1898. Obraz opisany: - Maurycy Trębacz 1861-1941. Wystawa monograficzna. Katalog dzieł istniejących i zaginionych, [opracowanie katalogu R. Piątkowska], Żydowski Instytut Historyczny, Muzeum Historii miasta Łodzi, Warszawa 1993, s. 28, nr kat. 32.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY
Tools: ink, watercolor, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygnowany dwukrotnie ołówkiem p.d.: J Mal | JMalczewski Na odwrocie, w „okienku“ oprawy okrągły stempel: kartusz z herbem Tarnawa; w otoku napis: ZE ZBIORÓW MARII MALCZEWSKIEJ. estymacja: 6 000 - 7 000
Artist: Teodor Axentowicz
Title: JESIEŃ. STAROŚĆ I MŁODOŚĆ
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany białą kredką p.d.: T. Axentowicz na odwrocie napis kredką: 3099
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET IRENY WIEDYSKIEWICZ-POLNIAKOWEJ, 12. XI 1
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: NP1-2 | T.E. [w kółku] | Witkacy 1925 | 12/XI Portret pochodzi ze zbiorów rodziny portretowanej pani - Ireny Wiedyskiewicz-Polniakowej, warszawianki bywającej często w Zakopanem, którą artysta w latach 1925-1931 portretował kilkakrotnie. Malował także portret Emilii Wiedyskiewicz, matki pani Ireny. Stanisław Ignacy Witkiewicz po roku 1924 ograniczył swoją twórczość malarską do tzw. „Firmy portretowej S. I. Witkiewicz”, tworząc w jej ramach pastelowe portrety, według pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E; ściśle określonych specjalnym „Regulaminem”. Artysta zastrzegał przy tym możliwość różnych kombinacji i tworzenia typów pochodnych. Na portretach obok sygnatury umieszczał zazwyczaj dodatkowe, skrótowe informacje o zażytych narkotykach i używkach, eksperymentując na sobie ich działanie. Takich „własnych” skrótów artysta stosował wiele, część z nich została rozwiązana, część nadal pozostaje niezrozumiała. Prezentowany Portret Ireny Wiedyskiewicz-Polniakowej malowany był 12 listopada 1925, jest więc jednym z wcześniejszych dzieł Witkacego, działającego już jako „Firma portretowa”. Umieszczone na nim autorskie adnotacje przy sygnaturze na świadczą, że artysta zakwalifikował ten wizerunek do prac „typu E”, co według „Regulaminu Firmy” oznaczało „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy”. Skrót „NP” oznacza,... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: ZAUROCZENIE. AUTOPORTRET Z MARIĄ BALOWĄ, 1906
Year: 1906
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany p.g.: 1906 | JMalczewski Ten zachwycający obraz przez lata pozostawał w zbiorach prywatnych, ciesząc oczy właścicieli. Nie był jednak szerzej znany, tym większa więc radość z jego „odkrycia” i prezentacji na niedawnej wystawie Jacka Malczewskiego Moje życie w Muzeum Narodowym w Warszawie (grudzień 2009 - luty 2010). Został też opisany i zinterpretowany przez panią Elżbietę Charazińska, autorkę zarówno obszernego katalogu jak i koncepcji wystawy (w chwili obecnej katalog niestety jest wciąż jeszcze w druku). Obraz, który umownie określiliśmy tytułem Zauroczenie , można odczytać podwójnie. Bądź jako symboliczne przedstawienie Artysty i jego Muzy grającej na gęślikach jakąś czarowną melodię, bądź też można uznać, że jest to niejako portret prywatny; autoportret Malczewskiego i jego wielkiej miłości, pięknej pani Marii Kingi Balowej*, tej pod której urokiem artysta pozostawał przez lata i którą wielokrotnie malował jako ucieleśnienie Piękna, Muzę, Eurydykę czy kusicielską Chimerę. – „Jak klejnot drogi, bezcenny klejnot, kształt twojego ciała w coraz to inne kładłem objęć ramy” – pisał w jednym ze swych wierszy. A pani Maria „Kinia”, żona Stanisława Bala, właściciela majątku w Tuligłowach, taki swoisty hołd artysty przyjmowała radością a początkowo także z zaskoczeniem. więcej
Artist: Artur Markowicz
Title: W SALONIE - PORTRET ŻONY, 1924
Year: 1924
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Artur | Markowicz | Kraków 1924. Na odwr. oprawy napisy atramentem i ołówkiem: Artur Markowicz | Kraków 2. Kołłątaja | Rekonwalescentka Nr 20; - niżej: 1000 zł; - powyżej: Tow. Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie Pl. Małachowskiego | Wystawa Kompozycji Figuralnej | 62 Ponadto trzy nalepki (druk, rękopis, maszynopis, stempel): -1. TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | R. 1935 Nr 2089 /35/ | Autor Artur Markowicz | Adres ...| Dzieło Rekonwalescentka | Wykonanie pastel cena ... grudzień: - 2. TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | Nr 0552 | Autor Artur Markowicz | Dzieło p.t. Rekonwalescentka | Rodzaj pastel cena ...; -3. ze stemplem: Prezydium Rady Narodowej | Kraków; obok data: 10.2.67; nieczytelny podpis. estymacja: 10 000 - 12 000 Obraz opisany, wymieniany, reprodukowany w: - Wystawa pośmiertna Artura Markowicza, Wystawa zbiorowa Romana Łysakowskiego, Kolekcje St. Jakubowskiego, F.M. Wygrzywalskiego, Wystawa bieżąca, Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych Kraków grudzień 1935, s. 4, nr kat. 36 [jako „Rekonwalescentka”]; - Artur Markowicz 1872-1934. Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych [wstęp J. Wiercińska, opracowanie katalogu R. Piątkowska, M. Tarnowska], ŻIH, Warszawa 1994, s. 38, nr kat. II/A 136, il. na s. 146 [„W salonie - portret żony czytającej książkę”].
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Maurycy Trębacz estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: A. Karpiński Na odwrocie w l.g. narożniku stara nalepka z ceną (?) 12.0000 estymacja: 20 000 - 24 000
Artist: Józef Mehoffer
Title: MARTWA NATURA Z BUKIETEM ASTRÓW, 1940-1946
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Józef Mehoffer
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET PANI JULIANOWEJ NOWAKOWEJ Z CÓRKĄ, 1901
Year: 1901
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p. g. : J. Malczewski, 1901 estymacja: 400 000 - 500 000 Na odwrocie nalepki i napisy: - 1. nalepka wystawy TPSP w Krakowie w roku 1939 (druk, maszynopis): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | R. 1939 Nr /../X 99.1609 | Autor WYSTAWA | JACKA MALCZEWSKIEGO | Adres ...| Dzieło Portret kobiecy | Wykonanie ol.pł cena ...; - 2. 48 | /.../ Dr Nowak | 2; - 3. nalepka depozytowa (maszynopis): MUZEUM NARODOWE W KRAKOWIE | Malczewski Jacek: | Portret p. Nowakowej, ol. | Dep. p. Krystyny Hańczakowskiej | N.D. 5072; - 4. na odwr. napis farbą lub tuszem na płótnie: MNK | ND 7.361; - 5. na ramie napis kredką: Nowak Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny prof. Juliana Nowaka; czasowo przechowywany był w Muzeum Narodowym w Krakowie jako depozyt córki profesora p. Krystyny Hańczakowskiej. Portret Julianowej Nowakowej z córką artysta potraktował jako portret zupełnie prywatny, obraz urzekający nastrojem pogody i poczucia bezpieczeństwa. Portret ten uważany jest za jeden z piękniejszych portretów przełomu wieków; szczególnie interesujące jest w nim tło. Zilustrowana scena rozgrywa się we wnętrzu, w salonie; portretowana, której towarzyszy córka, siedzi na tle schodów oraz stołu z otwartą książką i wazonym z olbrzymim bukietem jesiennych kwiatów. Jest to jedyna martwa natura autorstwa Malczewskiego . (S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Jacek Malczewski - życie i twórczość ... s.49) Portretowana... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: GIRLANDA KWIATÓW OPLATAJĄCA KOLUMNĘ, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: LWyczól | 1917 Na odwr. oprawy nalepka (druk, atrament): ZYGFRYD REIZES | SALON SZTUKI | Lwów, 3-go Maja 11 a. | Nr. 35 | Autor Leon Wyczółkowski | Tytuł dzieła Kwiaty | Cena sprzedaży | Rodzaj akw. estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Franciszek Streitt
Title: WĘDROWNI MUZYKANCI, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. Streitt | Monachium 879 Obraz jest doskonałym przykładem twórczości Streitta, łączącym wszystkie zalety jego realistycznej sztuki: narracyjny charakter sceny dopowiedzianej w każdym szczególe, nastrojowy, wrażliwie potraktowany pejzaż, świetną charakterystykę gestu i ruchu postaci, harmonijny koloryt oraz staranne, wyniesione ze szkoły wiedeńskiej, wykończenie całości. Motyw wędrownych muzykantów „powracających porankiem zimowym z jakiegoś miasteczka“ przewijał się przez całą monachijską twórczość artysty, w obrazach o różnych układach kompozycyjnych, różnym opracowaniu i nastroju (porównaj np. obrazy na stronie: www.agraart.pl).
Artist: Henryk Uziembło
Title: MŁODY KRAKUS
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: HENRYK UZIEMBŁO estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: SOSNA I MOGIŁY, 1916-1919
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymairy w świetle kompozycji sygnowana ołówkiem pod ryciną: LWycz [inicjały wiązane] estymacja: 4 000 - 6 000 W roku 1916 Wyczółkowski spędził kilka miesięcy w Legionowie na Wołyniu, głównej kwaterze Legionów Polskich. Jako rysownik frontowy wykonał wówczas liczne portrety oficerów i żołnierzy, rysował widoki polowego obozu w Legionowie, a także widoki wiejskiego cmentarza w Wołczecku z grobami poległych. Temu położonemu na wzgórzu wśród wysokich sosen „Campo Santo” Legionów Wyczólkowski poświęcił szczególnie wiele rysunków. Niektóre z nich opracował później w litografii. A w roku 1920 wydał w Krakowie –tekę Wspomnienia z Legionowa 1916. Teka została odbita w 24 egzemplarzach, zawierających po 19 sygnowanych autolitografii. Wszystkie płyty i kamienie, z których odbijano ryciny zostały zniszczone. Z tej teki pochodzi prezentowana litografia opatrzona autorskim tytułem Sosna i mogiły.
Artist: Jan Matejko
Title: BATORY POD PSKOWEM, SZKIC DO OBRAZU, 1870
Year: 1870
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: (wymiary w św. passe-partout: 22 x 29 cm ) na odwrocie karta z potwierdzającym autorstwo J. Matejki orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego, zaprzysiężonego biegłego sądowego (Kraków, 25 listopada 1944) estymacja: 10 000 - 12 000 Rysunek jest jednym ze szkiców do wielkiego obrazu Batory pod Pskowem , nad którym Matejko pracował od II 1870 do VI 1872. Przedstawiona na nim scena w rzeczywistości nigdy nie miała miejsca, a obecne na obrazie postaci nie spotkały się nigdy w tym składzie. Matejko połączył tu bowiem dwa ważkie wydarzenia - poselstwo moskiewskie 1580 i pertraktacje pokojowe 1581 - tworząc swoistą, historiozoficzną syntezę zwycięskiej wojny z Moskwą prowadzonej przez Batorego w latach 1578-1582. W zbiorach Domu Matejki w Krakowie i Muzeum Narodowego w Warszawie zachowało się kilka szkiców ołówkowych do Batorego, które przedstawiają kolejne etapy budowy kompozycji. Na prezentowanym tu rysunku można już wyraźnie rozpoznać postaci z obrazu - siedzącego przed namiotem Stefana Batorego, stojącego przy nim kanclerza Jana Zamoyskiego, klęczącego władykę połockiego Cypriana, legata papieskiego Antonio Possewina, Stanisława Żółkiewskiego w husarskiej zbroi, siedzącego na koniu kozackiego hetmana Jana Oryszowskiego, kniazia Oboleńskiego oraz innych dostojników, bojarów i rycerzy. Rysunek opisany i reprodukowany: - M. Treter, Matejko. Osobowość artysty, twórczość, forma i styl , Lwów- Warszawa 1939, il. na... więcej
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: WISŁA POD KAZIMIERZEM, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STANISŁ. CZAJKOWSKI | 1924 Na dolnej listwie krosna nalepka warszawskiego Magazynu Artystycznego i Salonu Obrazów Juliana Burofa - w latach 1907-1938 czynnego przy ul. Nowy Świat 47.
Artist: Apoloniusz Kędzierski
Title: DZIEWCZYNA Z POLESIA, OK. 1930
Tools: watercolor, crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: A. Kędzierski estymacja: 15 000 - 17 000 Motyw poleskiej dziewczyny niosącej drewno lub płat dębowej kory (materiału służącego do produkcji garbnika) artysta powtórzył także w akwareli z roku 1932 (porównaj: Apoloniusz Kędzierski 1861-1939, [kat. oprac. E. Charazińska, M. Kaczanowska], Muzeum Okręgowe w Radomiu, Muzeum Narodowe w Warszawie, Radom 1981, s. 58, nr kat. I/B 100, il. 73).
Artist: Jan Kazimierz Olpiński
Title: PRZEDWIOŚNIE. SOSNA NAD STRUMIENIEM, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: OLPIŃSKI 926 estymacja: 6 000 - 8 000
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: KRAJOBRAZ WŁOSKI. W APENINACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ślad sygnatury w p.d. rogu obrazu na odwr. 3 nalepki: - wystawy pośmiertnej Siemiradzkiego w TZSP w Warszawie 1903, - wystawowa TZSP z 1939, - rzymskiej ramiarni oraz fragment okrągłego, zielonego stempla rosyjskiego konsulatu w Rzymie (szczegółowy opis - www.agraart.pl) estymacja: 40 000 - 50 000 Świetliste studium plenerowe, malowane „dla siebie“ z lekkością i swobodą szkicu. Obraz - jako własność żony artysty, Marii - w 1903 pokazany został na dużej pośmiertnej wystawie malarza w warszawskiej Zachęcie. Potwierdza to zarówno nalepka na obrazie jak i zapis w katalogu wystawy. Według innej nalepki obraz ponownie trafił do Zachęty w związku z wystawą w 1939, tym razem jako własność córki artysty, Wandy Przyjemskiej (nie uwzględniony w katalogu). Obraz wymieniany w: - Katalog wystawy obrazów Henryka Siemiradzkiego w Gmachu TZSP w Królestwie Polskiem, Królewska No 17, [także w języku rosyjskim], Warszawa 1903, s. 7, nr kat. 16 bądź 18, 19.
Artist: Roman Bratkowski
Title: PO ŻNIWACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Bratkowski
Artist: Jan Stanisławski
Title: ŻNIWA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI estymacja: 60 000 - 70 000 Pochodzenie z kolekcji: - dr Józef A. Malejka, Nowy Jork; - Z. Michał Legutko, Lipert Gallery, Nowy Jork; - Barbara Piasecka Johnson, Jasna Polana, Princeton, New Jersey. Obraz opisany i reprodukowany w katalogach: - Malarze polscy / Peintres polonais / Polish Painters (1850-1950) [tekst Wł. Jaworska], Montreal 1989 [wystawa z okazji wizyty Jana Pawła II w Montrealu], s. 97, il.; - Art for Autism at Jasna Polana, Charitable Auction to benefit children whit autism, [wstęp. M. Poprzęcka], The Barbara Piasecka Johnson Foundation, Jasna Polana, Princeton, New Jersey, September 21. 2002, [honorowy patronat Albert ks. Monaco], s. 25, nr kat. 229, il. więcej
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: POWRÓT Z JARMARKU NA PODHALU, 1920-1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na dolnej listwie krosna napis naniesiony ręką Anny Czajkowskiej, żony artysty: NINIEJSZYM STWIERDZAM, ŻE | OBRAZ TEN JEST WŁASNORĘCZNYM DZIEŁEM | MEGO MĘŻA STANISŁAWA CZAJKOWSKIEGO | I WYMIENIONY JEST W KATALOGU WYSTAWY | PRAC ARTYSTY Z R. 1978 POD POZ. NR 513. Obok: KRAJOBRAZ ALEJA [przekreślone] | „POWRÓT Z JARMARKU“ | WARSZAWA | DNIA 10 LISTOPADA | 1986 | ANNA CZAJ- | KOWSKA | Anna Czajkowska Po lewej u góry na płótnie nalepka wystawy malarstwa Stanisława Czajkowskiego w Muzeum Okręgowym w Sandomierzu w roku 1981. Obraz opisany w: - Stanisław Czajkowski (1878-1954) , [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta“ 1979, s. nlb., nr kat. 513 (jako własność żony artysty pani Anny Laudańskiej-Czajkowskiej i Ireny Kościałkowskiej)
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: CHATY W ŚNIEGU, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. G. Wywiórski Na odwrocie napisy ołówkiem: 18,5 x 29 - oraz E3567 | 70 | nr 65 estymacja: 8 000 - 12 000 Prezentowany tu obraz - poprzez motyw, kompozycję i koloryt - łączy się z grupą podobnych pejzaży malowanych w latach 1898-1902 (porównaj katalog wystawy: M. Gołąb, „Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią”, Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], rozdział: „Kolor zredukowany”, nr kat. 35, 36, 37, ilustracje).
Artist: Leszek Piasecki
Title: KONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Leszek Piasecki estymacja: 5 000 - 6 000
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: NA TARGU. SPRZEDAWCA KILIMÓW, LATA 80.XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. G. Wywiórski Wczesna praca artysty, wyraźnie wskazująca na jego fascynację malarstwem Józefa Brandta, w którego pracowni studiował w Monachium. Obraz utrzymany jest w jednolitej, monochromatycznej tonacji barwnej. Powstał zapewne jako jedno ze studiów przygotowawczych malowanych przed przystąpieniem do pracy nad bardziej rozbudowaną kompozycją finalną, dziełem znanym pt. Na wschodnim targu (olej, płótno, 52 x 71 cm; zbiory prywatne), a pokazanym na ostatniej wystawie malarstwa „polskich monachijczyków“ w Muzeum w Suwałkach (por. kat.: „Malarze polscy w Monachium”, Muzeum w Suwałkach 2005, s. 126-127, il.). Podobnych obrazów - nawiązujących do brandtowskich scen ze wschodnich jarmarków i targów, w latach 80. XIX w. namalował Wywiórski kilka. Przykładem może być także obraz „Na wschodnim targu” wystawiony w D.A. Agra-Art w roku 1998 (patrz: www.agraart.pl).
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD WODĄ, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura i dedykacja autorska p.d.: Dla Babci Makowskiej | Konrad Krzyżanowski | 1920. Na odwrocie napis: Janina Makowska estymacja: 30 000 - 40 000 Obraz - dedykowany pani Makowskiej z domu Korsak, ciotecznej babce żony artysty Michaliny Krzyżanowskiej - powstał zapewne podczas wyjazdu Krzyżanowskiego wraz z uczniami na studia plenerowe w okolicach Kartuz i Chmielna na Pomorzu w roku 1920. „Babcię“ Makowską artysta portretował kilkakrotnie - jej duży portret z 1914 znajduje w warszawskim Muzeum Narodowym, mniejszy i nieco późniejszy (1919?) w zbiorach Muzeum Mazowieckiego w Płocku.
Artist: Andreas Mitterfellner
Title: KRAJOBRAZ ALPEJSKI, LATA 40. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. MITTERFELLNER Na odwrocie napis tuszem na płótnie: Grubenkarwand (Tirol) Karwendel | mit Eisbach | 70 x 80 cm, Ö/L. Na ramie nalepka (druk) o treści: KUNSTHANDLUNG | H. SAGERT & CO. | - seit 1865 - | Berlin W 35. Potsdamer Str. 98 | Fernrof: 246070 | Gemälde. Aquarelle. Graphik. Drucke. Rahmen. estymacja: 5 000 - 7 000 Widok na Grubenkarwand, grzbiet górski w paśmie Karwendel w Alpach Północnych, na pograniczu Bawarii i Tyrolu.
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z ŁĄKĄ, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie nalepka (druk, atrament): Ministerstwo Kultury i Sztuki | N. 6856. | Główny Urząd Konserwatorski; - na nalepce stempel: URZĄD KONSERWATORSKI | /.../ | Senatorska 14. Ponadto nalepka monograficznej wystawy Władysława Maleckiego w Muzeach Narodowych w Kielcach (1999) i Krakowie (2000); „metryczka“ obrazu: Pejzaż górski z łąką, ok. 1890, kat. 66; wł. prywatna p. Chylak, Szydłowiec. estymacja: 20 000 - 30 000 Obraz opisany i reprodukowany w: - Władysław Aleksander Malecki 1836-1900. Katalog wystawy monograficznej przygotowanej pod kierunkiem A. Obornego, Muzeum Narodowe, Kielce 1999, s. 72, nr kat. 66, kolorowa il. na s. 32.
Artist: Józef Rapacki
Title: LEŚNE JEZIORKO, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1926. Na odwrocie po lewej duży owalny stempel na płótnie: ALTENBERG i ROBITCHER | SKŁAD OBRAZÓW | w WARSZAWIE. Na d. listwie krosna stempel: Nr 6151.
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PRZEDWIOŚNIE NAD WIATKĄ, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Żukowski | 1920 Oznaczony na odwrocie: - czerwoną farbą l.d.: Stanisław Żukowski | 1920; - czarną farbą - p.d.: S.Ż; - po lewej: 27. U góry ołówkiem zatarty i trudny do odczytania napis w języku rosyjskim: [tytuł obrazu], 1920, x M 88 - 64,5. estymacja: 100 000 - 120 000 Obraz przedstawia wysoki brzeg nad rzeką Wiatką, motyw który w latach 1919-1920 Żukowski malował kilkakrotnie (por.: M.U. Goriełow, „Stanisław Julianowicz Żukowskij. Żizń i tworczestwo”, Moskwa 1982, il. na ss. 176, 177 „Rieka Wiatka”, „Razliw rieki Wiatki”).
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: W ZIMOWEJ POŚWIACIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M.G. Wywiórski Na krośnie stempel berlińskiej firmy: LEOPOLD HESS | Kunstmaterialien | Berlin W. Canthiner-Strasse 29. estymacja: 40 000 - 45 000
Artist: Wiktor Korecki
Title: KSIĘŻYC NAD LASEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI. na odwrocie napis farbą na płótnie: 26677
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: NA PRZEŁAJ PRZEZ ŁĄKI, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: .A Wierusz-Kowalski Obraz po konserwacji Wierusz-Kowalski, zapalony myśliwy, który doskonale znał łowieckie arkana, malował wiele obrazów ze scenami z polowań, powtarzając czasem podobne ujęcia i tematy. Prezentowany duży, efektowny obraz – pokazany w roku 1896 na Międzynarodowej Wystawie w Berlinie pod tytułem Über Stock und Stein – jest największym z kilku znanych nam wariantów kompozycji przedstawiających jeźdźca pędzącego konno przez zielone łąki. Opracowania tego motywu różnią się między sobą szczegółami krajobrazu, sztafażem, maścią konia, obecnością lub brakiem biegnących obok psów. Natomiast niemal identyczny jest ruch, a nawet strój wymacującego szpicrutą mężczyzny. Obrazy te nosiły znamienne tytuły, podkreślające temperament jeźdźca i wierzchowca; Przez rowy i płoty, Na przełaj przez łąki, czy Na łeb na szyję. W Domu Aukcyjnym Agra-Art w roku 1998 i 2009 były wystawione dwie inne, mniejsze wersje tej kompozycji – obie pt. Na przełaj przez łąki (olej na płótnie; 77x102 oraz 39x51 cm). Obraz opisany i reprodukowany w: Nasze ryciny, w: „Tygodnik Ilustrowany” z dn. 21 grudnia (1 stycznia) 1891/1892, nr 105, tekst na s. 29, il. na s. 32 [pt. W galopie]; Z Salonu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych. Wystawa obrazów prof. Alfreda Kowalskiego, w: „Tygodnik... więcej
Artist: Franciszek Streitt
Title: MIŁE SPOTKANIE
Tools: oil, pencil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. Streitt estymacja: 15 000 - 18 000
Artist: Antoni Piotrowski
Title: POŻEGNANIE, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. PIOTROWSKI | 1922 estymacja: 40 000 - 60 000 Obraz wymieniony w : - Przewodnik No VII po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych /.../ Katalog wystawy Antoniego Piotrowskiego /.../, Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa listopad 1925, s. 19, nr kat. 57 [jako „Pożegnanie”].
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: CZWÓRKA, 1904
Year: 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Z. Rozwadowski | 1904. na odwr. na prawej listwie krosna nalepka domu aukcyjnego z Warszawy z 2000 r.; ponadto na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego Agra-Art z 2010 Obraz pochodzi z okresu, kiedy Rozwadowski – po powrocie z Monachium – mieszkał we Lwowie. Wykazuje wyraźne związki z malarstwem „polskich monachijczyków“. Motyw galicyjskiej wsi, jej mieszkańców, zaprzęgów i koni, a także realizm tego przedstawienia, jego sprawdzalna codzienność, prawdziwość i nastrój przypominają o kilkuletnim pobycie malarza w stolicy Bawarii. Obraz może być tożsamy z Czwórką wystawioną we Lwowie w roku 1910 (por.: Katalog Powszechnej Wystawy Sztuki Polskiej we Lwowie 1910 w Pałacu Sztuki, Plac Powystawowy od d. 22 maja 1910, Lwów 1910, s. nlb., nr kat. 314; jako własność Michała hr. Baworowskiego).
Artist: Jan Chełmiński
Title: W DRODZE NA JARMARK
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jan V Chełminski Na odwrocie nalepka londyńskiej firmy oferującej materiały malarskie; PREPARED PANEL | [rysunek: lew-herb-jednorożec] | WINDSOR & NEWTON (Limited) | ARTISTS’ COLOUR MEN | To Her Majesty, | AND TO | T.R.H. THE PRINCE AND PRINCESS OF WALES, | 38 RATHBONE PLACE, W. AND | NORTH LONDON COLOUR WORKS, KENTISH TOWN, N.W. w prawym górnym rogu nalepki numer ołówkiem: 204 | Z ; ponadto wzdłuż górnej krawędzi przeciwnie do kompozycji ołówkiem: No 4
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: UŁAN NA PIKIECIE, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1924 estymacja: 5 000 - 8 000
Artist: Wojciech Kossak
Title: NAPOLEON I SFINKS, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wojciech Kossak | 1929 Na odwrocie płótna napis autorski p.d.: Stwierdzam | autentyczność | Wojciech Kossak Napoleona przed Sfinksem malował Wojciech Kossak kilkakrotnie, powtarzając ten motyw w nieznacznie różniących się wariantach kompozycyjnych. Sam pomysł tej kompozycji wydaje się być inspirowany znanym powszechnie obrazem sławnego francuskiego malarza-orientalisty Jeana-Leona Gerome’a z roku 1867/68. Istotne znaczenie miała także – podjęta we wrześniu 1900 roku – wyprawa Kossaka do Egiptu, gdzie wraz z Michałem Wywiórskim, przygotowywał szkice do zamierzonej panoramy Bitwy pod piramidami . Pierwsza wersja kossakowskiego Napoleona i Sfinksa powstała jeszcze w tym samym roku 1900, wersję następną artysta opracował w roku 1911 (obie reprodukowane w kolejnych wydaniach albumu K. Olszańskiego, Wojciech Kossak, Wrocław 1976, 1982, 1990). Nasz obraz jest kolejną redakcją tego popularnego tematu.
Artist: Aleksander Orłowski (?)
Title: DOSTOJNIK PERSKI NA KONIU, PO 1819
Tools: oil
Surfaces: sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie - na blasze - napis białą farbą: I. V. J. von Brandt, geb. 1841; napisy czerwoną kredką: - l.g.: No; - p.g.: Schw[..] blacha opatrzona rosyjską puncą Obraz był niesłusznie uznawany za dzieło Józefa Brandta. Jednak taką sugestię autorstwa (stary napis na odwrociu) należy zdecydowanie wykluczyć. Kompozycja obrazu, ze „wschodnim“ jeźdźcem na tle pejzażu, wskazuje bowiem na Aleksandra Orłowskiego, a znana jest przynajmniej z trzech - wykonanych w różnych technikach - przedstawień tego motywu: - autorskiej litografii „Dostojnik perski”, sygnowanej l.d. (na płycie): 1819 | A. Orłowski (52,5 x 41,8 cm; m.in. zbiory MNW); - obrazu „Dostojnik perski” malowanego olejno na blasze i podpisanego p.d.: A. Orłowski 1811 (44 x 36 cm; zbiory MNW). - ołówkowego rysunku, sygnowanego l.d.: 1819 A. Orłowski (48 x 40, zbiory Muzeum Wojska w Warszawie);
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: TURNIEJ RYCERSKI, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz | 1912 estymacja: 100 000 - 120 000
Artist: Max senior Haenger
Title: KOGUT I KURY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Hänger estymacja: 4 000 - 5 000
Artist: Max senior Haenger
Title: KOGUT I DWIE KURY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Hänger estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: SARNA W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G Majewicz estymacja: 6 000 - 7 000
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET RODZINNY - MATKA I SYN, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil | Hofman | Kargal 1934 | 24/I - 30/I estymacja: 25 000 - 30 000
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: ANIOŁ STRÓŻ, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Batowski 1922 | Ewuni na pamiątkę estymacja: 12 000 - 15 000 Na odwrocie - na tzw. plecach - nalepka własnościowa zbiorów Marzeny Tauer Koneckiej. Ponadto dwie opisane fotografie przedstawiające Ewę, pierwszą właścicielkę obrazu: - 1. wraz z matką p. Wandą Schaefferową na tle pałacu w Obroszynie pod Lwowem, ok. 1920; - 2. Ewę, zamężną Gutkowską, ok. 1937
Verified Artist: Yes
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: W KOPALNI, 1918
Year: 1918
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: F. M. Wygrzywalski | 1918 estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Marie-François Firmin Girard
Title: PRZY PRACY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: FIRMIN-GIRÁRD. Na odwrocie nalepka aukcyjna Agra-Art z 2010 roku. Prezentowane płótno przedstawia najprawdopodobniej wnętrze wytwórni szkła w Incheville koło Eu w Normandii i należy do całej serii powstałych tam obrazów artysty (patrz: P. Girard, Firmin-Girard par son petit-fils , Orleans 1988, numery katalogu: 178-181, 198, 199).
Artist: Adolf Nauer
Title: U NOTARIUSZA - CZYTANIE LISTU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Nauer. Na krośnie napis ołówkiem: Beim Notar - Der interessante Brief; na płótnie dwa stemple składu z materiałami malarskimi z czytelnym słowem VICTORIA. Ponadto karta maszynopisu z informacjami o artyście i podpisem Richarda Baungarta, monachijskiego historyka sztuki. estymacja: 7 000 - 8 000
Artist: Michał Stańko
Title: BRZEG MORZA, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. Stańko | 68 Na krośnie nalepka krakowskiego składu przyborów malarskich Wincentego Smolaka; na płótnie nieczytelny napis kredką.
Verified Artist: Yes
Artist: Ferenc Kozics
Title: CHŁOPIEC Z PAPIEROSEM, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Kozics F. | München [?] estymacja: 15 000 - 18 000
Artist: Jerzy Potrzebowski
Title: KONIE UŁAŃSKIE NA POPASIE, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J Potrzebowski | 1966 estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)
Title: OFICER UŁANÓW AUSTRIACKICH, 1915
Year: 1915
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: L Wintorowski 1915 | Ordonans oficier Limanowa estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: TOKUJĄCY GŁUSZEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: G Majewicz estymacja: 4 000 - 6 000
Artist: Erich Demmin
Title: W HOLANDII
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dem .. estymacja: 3 000 - 4 000
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA PL. ZAMKOWYM W WARSZAWIE, LATA 60. XX WI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński Na ramie stemple kopenhaskiej firmy Weber & Senner. estymacja: 15 000 - 20 000
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie nalepka kopenhaskiego antykwariatu i domu aukcyjnego Bruun Rasmussen. estymacja: 15 000 - 20 000
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ULICA DŁUGA W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński. estymacja: 20 000 - 24 000 Widok w kierunku ul. Freta - w głębi po lewej widać wieżę kościoła oo. Dominikanów p.w. św. Jacka; po prawej wieże kościoła oo. Paulinów i fasadę Pałacu Raczyńskich.
Verified Artist: Yes
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: ROUEN, 1911
Year: 1911
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Odo Dobrowolski; napis p.d.: Rouen 11/2 estymacja: 5 000 - 6 000
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: ŚNIEG NAD SEKWANĄ, 1911
Year: 1911
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Odo Dobrowolski | 911 Paryż; napis: Śnieg nad Sekwaną. estymacja: 12 000 - 15 000
Artist: Odo (Otton) Dobrowolski
Title: PARYŻ. PONT NEUF, 1911
Year: 1911
Tools: ink, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Odo Dobrowolski 911 Paris estymacja: 12 000 - 15 000
Artist: Jerzy Hulewicz
Title: W BIBLIOTECE. PIĘKNO I MĄDROŚĆ, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: JHulewicz. 1937. (inicjały imienia i nazwiska wiązane) Kompozycja powtórzona przez artystę w drzeworycie znanym pt. „Kobieta i mężczyzna w bibliotece” - porównaj poniżej:
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: SCENA ULICZNA W MIEŚCIE WSCHODNIM, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. [.] Terlikowski | 1931 estymacja: 15 000 - 25 000
Artist: Adolf (Abraham) Behrmann
Title: JEROZOLIMA, 1929
Year: 1929
Tools: tempera, gouache, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Behrmann 29. estymacja: 15 000 - 20 000 Obraz przedstawia widok na wzgórze świątynne z Kopułą na Skale i Ścianą Płaczu.
Artist: Henryk Gotlib
Title: NIMFA, 1961/1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: GOTLIB estymacja: 15 000 - 20 000 Obraz opisany w katalogu: - Henryk Gotlieb 1890-1966. Katalog wystawy malarstwa i rysunku, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa styczeń-luty 1980, s. 73, nr kat. I/58, il. 18 [uwaga: zdjęcie „odwrócone“]
Artist: Eugeniusz Geppert
Title: MARTWA NATURA, 1952
Year: 1952
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Eugeniusz Geppert 1952 Na odwrocie płótna nalepka na Wystawy Ziem Odzyskanych we Wrocławiu. estymacja: 15 000 - 20 000
Artist: Rajmund Kanelba
Title: BOGACTWO MORZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kanelba ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MALARZ I MODELKA, 1950-1960
Tools: ink, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d: Menkes Na odwrocie nalepka z danymi obrazu. Kompozycja powtórzona także w większym obrazie olejnym, który wystawiony był w D. A. Agra-Art jako „Malarz i modelka” (olej, płótno, 56,3 x 66,5 cm). estymacja: 18 000 - 22 000
Artist: Emmanuel Mané-Katz
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1929
Year: 1929
Tools: coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: Mané-Katz | 29 estymacja: 15 000 - 18 000
Verified Artist: Yes
Artist: Alicja Halicka
Title: PARYŻ, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PARYŻ. MOST PASSARELLE DES ARTS I KATEDRA NOTRE DAME, lata 30. XX w. sygnowany p.d.: Halicka Na odwrocie nalepka własnościowa z metryczką obrazu.
Artist: Wacław Borowski
Title: MARTWA NATURA Z JABŁKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WBorowski estymacja: 15 000 - 18 000
Artist: Zygmunt Landau
Title: ULICZKA W MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Landau Na odwrocie, na górnej listwie krosna napis ołówkiem: Landau; na listwie dolnej stempel (o kształcie palety) paryskiej firmy z ramami i materiałami malarskimi. Na ramie nalepka własnościowa z metryczką obrazu.
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: BUKIET MAKÓW, LATA 1935-1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Ebiche
Artist: Józef Mehoffer
Title: PORTRET MECENASA KONRADA KOLSZEWSKIEGO, 1923
Year: 1923
Tools: crayon, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, węgiel, gwasz, papier żeberkowany wymiary w św. oprawy sygnowany p.d.: Józ Mehoffer | Poznań 1923 powyżej sygnatury dedykacja: Mecenasowi | Dr. Konradowi Kolszewskiemu | w przyjaznym upominku Na odwr. - na oprawie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie (druk, atrament, stempel): 33367 Autor Mehoffer Józef | Tytuł portret Dr. K. Kolszewsk/.../ Wykonanie /../ | Cena...Wł....266 24 CZER 1935 estymacja: 14 000 - 16 000 Portretowany mecenas Konrad Kolszewski (1881-1945) był znanym prawnikiem; uczestnikiem powstania wielkopolskiego, członkiem delegacji polskiej na konferencję pokojową w 1919 w Paryżu, urzędnikiem rządu I.J.Paderewskiego. Czynny w społeczno-kulturalnym życiu Poznania, był m.in. prezesem Towarzystwa Polonia-Italia, współzałożycielem Towarzystwa Sztuk Pięknych i fundacji dla popierania kultury. Portret opisany bądź reprodukowany: - Józef Mehofffer, Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa, VI-VII-VIII 1935, s. 32, nr kat. 266 [jako własność dr. Konrada Kolszewskiego]; - J. Mulczyński, „Linia zdecydowana - robi wrażenie życia“. Portrety prawników poznańskich w malarstwie i rysunku XIX i XX wieku, w: Prawnicy. „Kronika miasta Poznania“ 2008, z. 3, ss. 299-318, il.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY. BRETOŃCZYK, 1907
Year: 1907
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany pośrodku po lewej: Eug. Zak | 12. V. | 07 Na odwrocie, na tzw. „plecach“ napis kredką: Eug. Zak | Tete d’homme. Ponadto stara, częściowo zachowana nalepka (druk) z numerem: 3977. Na ramie nalepka własnościowa z metryczką obrazu. estymacja: 25 000 - 30 000
Artist: Eugeniusz Zak
Title: ZESPół SIEDMIU RYCIN
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Zespół siedmiu rycin z dziewięciu ilustracji do książki „La Porte Lourde. Poemes en prose de René Morand, dessins hors-texte par Eugene Zak” Książka została wydana w 1929 przez Galerie Zak w Paryżu w nakładzie 300 egzemplarzy + 10 niesprzedażnych i zawierała dziewięć rycin, wykonanych techniką miękkiego werniksu. Egzemplarze książki znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz w zbiorach prywatnych. Ryciny opisane i reprodukowane w katalogu: - B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 220-221, nr kat. IV / 1 - 9, il. estymacja: 7 000 - 10 000 KONCERT (fot.) miękki werniks, papier, 11,2 x 13,1 cm (odcisk płyty: 11,2 x 13,1 cm) WĘDROWIEC miękki werniks, papier, 15 x 9,7 cm (odcisk płyty: 15,9 x 11 cm) WŁÓCZĘGA miękki werniks, papier, 14,7 x 8,2 cm (odcisk płyty: 15,5 x 9,1 cm) MŁODZIENIEC Z KWIATKIEM miękki werniks, papier, 15,5 x 8,1 cm (odcisk płyty: 16 x 9,4 cm) KĄPIEL miękki werniks, papier, 10,5 x 12,4 cm (odcisk płyty: 11,3 x 13,2 cm) CHŁOPIEC Z HARMONIĄ miękki werniks, papier, 15,3 x 9,5 cm (odcisk płyty: 16,5 x 10,7 cm) SZCZĘŚLIWA RODZINA miękki werniks, papier, 12,6 x 14 cm (wymiar kompozycji) Wszystkie ryciny oprawione podobnie do "Koncertu".
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: RUCH PIONOWY, 1982
Year: 1982
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany p.d.: J.Tchórzewski 82 Porównaj: Jerzy Tchórzewski, Recent works , Exhibition Hall Consulate of Poland, New York City, 3 - 18 III 1990; The Polish Museum, Chicago Illinois, 24 III - 7 IV 1990, kat. 5, il. barwna.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: BEKSIŃSKI | 1974 estymacja: 55 000 - 65 000
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: SEDER, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: DUDA GRACZ · 1192/1987 · na odwrocie nalepka z danymi obrazu i nr. katalogu autorskiego 1192 estymacja: 20 000 - 24 000
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: CZAS NA MODLITWĘ, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: DUDA GRACZ · 1194/1987 · na odwrocie nalepka z danymi obrazu i nr. katalogu autorskiego 1194 estymacja: 20 000 - 24 000
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: KRAWIEC, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: DUDA GRACZ · 1193/1987 · na odwrocie nalepka z danymi obrazu i nr. katalogu autorskiego 1193 estymacja: 20 000 - 24 000
Verified Artist: Yes
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: WZGÓRZE, 1991
Year: 1991
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d.: "Black hill and mist" multiple drawing version V, Tomasz Tatarczyk 1991 estymacja: 10 000 - 12 000
Artist: Jan Lebenstein
Title: DWIE POSTACI, 1969
Year: 1969
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lebenstein 69 na odwr. na płótnie napis autorski: Lebenstein | 1969 | format 80 M na krośnie p.g.: deux figure
Artist: Jan Lebenstein
Title: HERBIVORE, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na pł. napis autorski: Lebenstein | „Herbivore“ | 1974 | acrylique estymacja: 20 000 - 25 000
Artist: Ryszard Winiarski
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 51,5 x 52 x 10 cm sygnowany na odwrocie śr.: Winiarski 1975 l.d.: stempel zezwalający na eksport, na krośnie nalepka Galerii Fibak estymacja: 27 000 - 32 000
Artist: Ryszard Winiarski
Title: BEZ TYTUŁU, 1970
Year: 1970
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 53,8 x 53,8 x 12,5 cm sygnowany na odwrocie na poprzecznej listwie p.: winiarski 1970 estymacja: 24 000 - 28 000 Obraz wystawiany: - 17 Contemporary Artists from Poland, Albright-Knox Gallery, Buffalo 26 IX - 31 X 1976 (na odwrocie l.g. nalepka wystawowa).
Artist: Jan Ziemski
Title: KOMPOZYCJA OPTYCZNA , 1976
Year: 1976
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie nalepka z napisem autorskim: JAN ZIEMSKI | LUBLIN | 1976 Obraz pochodzi ze zbiorów żony artysty. estymacja: 12 000 - 14 000
Artist: Jacek Sienicki
Title: MARTWA NATURA - BUTELKI, OK. 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na pł. napis: 13.10.2009 | Potwierdzam autentyczność obrazu | Jacka Sienickiego | Juliusz Narzyński | student w l 1953-59 | (profesor) estymacja: 14 000 - 16 000
Artist: Janusz Przybylski
Title: PORTRET SENTYMENTALNY, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie napis autorski: „JANUSZ PRZYBYLSKI | „PORTRET SENTYMENTALNY“ 1973 | 130 X 120 cm. TECH. ACRYL. estymacja: 15 000 - 18 000 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Malerei und Plastik aus Polen, Städtische Kunsthalle Mannheim, 3 XI -2 XII 1973, kat. poz. 53, il.
Artist: Jacek Yerka
Title: MY, RYBY, 2010
Year: 2010
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 10 na odwr. na krośnie p.d.: JACEK YERKA | >>MY, RYBY<< | AKRYL 2010
Artist: Igor Mitoraj
Title: HELIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MITORAJ; na odwr. nakład: A 254/1000 H.C. estymacja: 17 000 - 20 000 Rzeźba reprodukowana w albumie: - Igor Mitoraj. Sculpture, [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 136, il.
Title: POPIERSIE DIANY, POCZąTEK XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WG JEANA ANTOINE’A HOUDONA (1741-1828) sygnowany: Houdon pieczęć firmy SUSSE FRRES EDITEURS / PARIS Rzeźba jest powtórzeniem dzieła Jeana Antoine’a Houdona, wybitnego rzeźbiarza francuskiego, autora licznych portretów, rzeźby religijnej i alegorycznej.
Title: SURTOUT-DE-TABLE, XIX/XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, szkło, metal srebrzony, wym. tacy 57,5 x 37,6 cm Paryż, firma Henri Soufflot (czynna od 1884) Lustrzana tafla owalna, wielolistna, w srebrnej oprawie, wspartej na czterech nóżkach. Żardiniera owalna, ażurowa, na czterech wolutowych nóżkach, wkładka z metalu srebrzonego.
Title: PATERA, OKRES MIęDZYWOJENNY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 835 Schwäbische Gmünd, firma J. Grimminger Patera gładka, kolista, z bokami utworzonymi z dużych pukli, na trzech nóżkach w formie wolut.
Title: PATERA, 1 ćW. XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 835 Schwäbische Gmünd, Wilhelm Binder, sprzedawca Louis Werthner Patera kolista, sześciolistna, z brzegiem otoczonym perełkami, na sześciobocznej podstawie.
Title: KARAFKA, K. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: szkło grawerowane Francja, okucie srebrne firmy Ravinet & D’Enfert (1891-1912) Karafka na kolistej stopie, z brzuścem w formie pionowo spłaszczonej kuli, z cylindryczną szyjką ze srebrną obręczą. Na powierzchni brzuśca grawerowana wić.
Title: WAZA - ŻARDINIERA, 1911
Year: 1911
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Brema, firma Koch & Bergfeld Waza kolista, wybrzuszona, z dużymi puklami na brzuścu, z dwoma uchami. Niska stopa i krawędź dekorowane pasem owoców.
Title: PARA KANDELABRÓW, 1896
Year: 1896
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 835 Brema, firma Koch & Bergfeld Para kandelabrów klasycystycznych dwuramiennych, trójświecowych. Stopy kwadratowe, z uskokami, trzony w formie kolumn kanelowanych, tulejki w formie kapiteli.
Title: PARA LICHTARZY Z POSTACIAMI WIEŚNIAKÓW
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 13 Niemcy Para lichtarzy na kolistych stopach wspartych na nóżkach w formie winnej łozy. Trzony w formie wieśniaka i wieśniaczki trzymających na głowach kosze-tulejki w winnymi gronami.
Title: PATERA, OK. 1900
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Niemcy Szklana patera osadzona w ażurowej oprawie wspartej na czterech nóżkach w formie łodyg, zakończonych liśćmi i owocami.
Title: PARA PUCHARKÓW, PRZED 1813
Description: IInformacje o dziele: Newcastle, David Darling & James Bell Pucharki gładkie, z dzwonowatymi czarami, na kolistych stopach przechodzących w trzon. Wnętrza złocone.
Title: KAŁAMARZ, 1827
Year: 1827
Description: IInformacje o dziele: Augsburg, złotnik J.F.Ferge (czynny od 1818) Łódkowata podstawa wsparta na 4 nóżkach, z ażurowym kołnierzem z motywem arkad. Kałamarz i piasecznica szklane, ze srebrnymi okuciami, osadzone w srebrnych obręczach. Tulejka na 3 pióra.
Title: KOMPLET DO PRZYPRAW, 1928-1930
Description: IInformacje o dziele: Birmingham, firma D & B Komplet składa się z: 4 solniczek z łyżeczkami, 2 musztardniczek z łyżeczkami i 4 pieprzniczek. Całość w oryginalnym etui.