Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: MACIERZYŃSTWO, PRZED 1900
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: W Wodzinowski p.d. podpisany inną ręką (?): W. Wodzinowski Na odwrocie przy górnej krawędzi pośrodku napis atramentem: Wodzinowski Wincenty
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: BOŻE NARODZENIE, 1890-1891
Tools: tempera
Description: IInformacje o dziele: STANISŁAW WYSPIAŃSKI (1869-1907) JÓZEF MEHOFFER (1868-1946) Projekt kwatery witraża brzegi tektury nierówno przycięte, w kilku miejscach kompozycji naniesione cyfry - 208, 13, 323, 158 - odnoszące się zapewne do numerów próbek kolorów szkła Na odwrocie naklejona karta z ekspertyzą konserwatora, p. Ireny Bobrowskiej z Krakowa (Kraków, 22 02 1980). Wystawione Boże Narodzenie jest projektem jednej z kwater witraża dla kościoła Mariackiego w Krakowie, tak zwaną „kalką roboczą“ wykonaną przez artystów z kompozycji namalowanej na papierze. Akwarelowy karton-projekt witraża - o tych z samych wymiarach, kolorycie i rysunku - znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, ofiarowany tam przez obu autorów w r. 1907 (nr inw. MNK III r.a. 4761). Projekt całego, złożonego z 36 kwater, witraża Mehoffer i Wyspiański opracowali wspólnie w Paryżu w roku 1891, na zamówienie architekta Tadeusza Stryjeńskiego, kierującego wówczas restauracją kościoła Mariackiego. W swoim projekcie starali się nawiązać do starych, szesnastowiecznych witraży zachowanych w Mariackiej Świątyni. Witraż - umieszczony w centralnym oknie fasady zachodniej, ponad chórem muzycznym - poświęcony jest Matce Boskiej, przedstawiając sceny z Jej życia, proroków i Drzewo Jessego. Kartony-projekty witraża zostały pokazane jesienią... więcej
Artist: Jan Rubczak
Title: LAS W ŚNIEGU, 1934
Year: 1934
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 37 x 49,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany ołówkiem p.d.: Jan Rubczak | 934 Na odwrocie oprawy kredką: 700
Artist: Wiktor Korecki
Title: STRUGA LEŚNA ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Augusta Ludwig
Title: DZIECI I KOTKI, 1865
Year: 1865
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno (dublaż) sygnowany p.d.: Auguste Ludwig | 1865 Na odwrocie, na górnej listwie krosna kartka z niemieckim tekstem informującym o obrazie i jego autorce; wg słownika Boettichera; maszynopis.
Artist: Franciszek Ejsmond
Title: W IZBIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Ejsmond Na odwrocie szeregi cyfr: 315 NJ 2407757888; 1415/01/ 88 | 25 000.- ; 14\215
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: BAJKI, OK. 1925
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Prof: Victor H. Seifert.
Artist: Hans Horn
Title: JESIENNY KRAJOBRAZ Z DRZEWAMI NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: H Horn
Artist: Władysław Podkowiński
Title: PEJZAŻ, OK. 1892
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: W środkowej partii obrazu widoczne łączenie desek. Na odwrocie, w lewym górnym rogu napis czarnym tuszem: Władysław Podkowiński. | dostałam w Lutym 1899 r. | Józefowa Kotarbińska ~ Przy górnej krawędzi uszkodzona nalepka Tow. Zachęty w Warszawie z częściowo zachowanym napisem (druk + atrament): 18248 Autor Podkowiński Władysław | Tytuł Pejzaż /.../ Wykonanie olej | Cena /......../ bińsk /...../ 5/ VI 31 | 55. Prawdopodobnie chodzi tu o wystawę w Zachęcie Wojciech Gerson i jego uczniowie z roku 1931; obraz mógł być wystawiony poza katalogiem. Jest to możliwe, zważywszy, że na tej wystawie był także inny obraz pożyczony od Lucyny Kotarbińskiej. Ponadto fragment niezidentyfikowanej drukowanej nalepki (Desa?) z „Rozliczeniem kosztów“. U dołu napis czerwoną kredką: 1355 oraz nieczytelny napis ołówkiem. Obraz - 25 VI 1974 r. - został wpisany do Rejestru Zabytków Wojewódzkiego Oddziału Służby Ochrony Zabytków w Łodzi pod nr B/54 To swobodne studium pejzażowe pochodzi ze zbiorów Lucyny, żony Józefa, a bratowej Miłosza Kotarbińskiego - a więc z kręgu osób blisko zaprzyjaźnionych z Podkowińskim. Pejzaż znany był dotąd tylko z katalogu wystawy prac artysty, która odbyła się w warszawskim IPS-ie w 1932. Obraz wykazuje bliskie analogie z pejzażami pokazanymi w 1990 na dużej monograficznej... więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ. CHATA NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R Kochanowski
Artist: Zygmunt Sidorowicz
Title: PEJZAŻ WIECZORNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Sidorowicz 1874 Na lewej listwie krosna stemple - liczby odnoszące się do jego wymiarów: 32 i 40.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PEJZAŻ ZNAD MORZA PÓŁNOCNEGO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. G. Wywiórski Na odwrocie, na dolnej listwie krosna okrągła pieczęć lakowa urzędu celnego (?) z dwugłowym orłem austriackim pomiędzy literami L S, napisem Krakau i literami [H.] Z. A.
Artist: Jan Stanisławski
Title: KSIĘŻYC
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie napisy, stemple, nalepki: - napis kredką: 2174, 526, JS.. 358 [w kółku]; - ołówkiem: DA 274; - stempel: TOW. ART. POL. | „SZTUKA“ | KRAKÓW; - stempel: JAN STANISŁAWSKI | ZE SPUŚCIZNY | POŚMIERTNEJ | [podpisany] Janina Stanisławska; - nalepka TPSP w Krakowie (uszkodzona) - druk wypełniony atram.: [...] | [...] | Autor Stanisławski Jan | Adres + | Dzieło Księżyc | Rodzaj ol. cena.; - nalepka TZSP w Warszawie (uszkodzona) - druk wypełniony atramentem: 23452 Au[...] [..]tanisławski Jan inw. 274. | Tytuł [....]yc Rodzaj dzieła olej | [...]ność [...] Miklaszewskiego Data nadesłania 20/8 1913 r.; - nalepka z tekstem atramentem: 30 8732 | Księżyc | Wł. pryw.- W r. 1907 obraz wystawiony był na pośmiertnej wystawie Jana Stanisławskiego zorganizowanej w Krakowie, a następnie w Warszawie. W katalogach obu wystaw wymieniony jest pod nr. 30, co odpowiada - przytoczonemu wyżej - odręcznemu zapisowi na nalepce. Do wystawy krakowskiej odnosi się wymieniona tu także nalepka TPSP. Natomiast nalepka TZSP - warszawskiego Towarzystwa Zachęty z 1913 - dotyczy wystawy obrazów Stanisławskiego, ofiarowanych przez jego żonę Janinę Stanisławską „do spieniężenia na rzecz domu dla uczniów Szkoły Sztuk Pięknych w Krakowie“ (patrz: Sprawozdanie Komitetu... więcej
Artist: Josef Burgaritzki
Title: POLOWANIE W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. (na kamieniu): Js Burgaritzki
Artist: Anton Hoffmann
Title: POLOWANIE Z OGARAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Anton HOFFMANN | MUENCHEN
Artist: Jerzy Kossak
Title: PRZED PAŁACEM, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jerzy Kossak | 1933 Na odwrocie napisy: - długopisem: 26/08/25.10.76; - ołówkiem cyfra: 2. Na papierze oprawy stempel pracowni pozłotniczo-ramiarskiej Longina Krężlewskiego w Łodzi.
Artist: Adam Setkowicz
Title: SANIAMI DO KOŚCIOŁA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Setkowicz
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ZIMĄ NA WSI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski Na g. listwie krosna zatarty, stary napis atramentem: Z okazji ślubu | ofiarują | [.....]owscy | 30 XI 48 r.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: JEŹDŹCY W STEPIE, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A Kowalski Obraz za szkłem, oprawiony w ozdobną starą ramę. Odwrocie nierówno zabrudzone, pośrodku pociemniałe (jaśniejsze brzegi były oklejone paskami papieru). Pośrodku ślad po małej, prostokątnej nalepce. Ten brawurowo malowany obraz, niewielki a jednak przestrzenny i pełen powietrza, w którym głębia wydobyta jest strefami światła i koloru, jest doskonałym przykładem sztuki Alfreda Wierusza-Kowalskiego, jednego z najwybitniejszych polskich malarzy tzw. szkoły monachijskiej, który - obok Józefa Brandta i Władysława Czachórskiego - był także najpopularniejszym z polskich artystów osiadłych i stale działających w Monachium. Zamieszkał tam w roku 1873, już po studiach w Warszawie i w Dreźnie. Przez rok uczył się jeszcze w monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych pod kierunkiem Alexandra Wagnera, a następnie przeniósł się do prywatnej pracowni Brandta. Uznanie krytyki i publiczności zdobył wcześnie; jego obrazy, odznaczane medalami na wystawach były rozchwytywane przez kolekcjonerów i niemieckich handlarzy. W roku 1890 został honorowym profesorem Akademii monachijskiej. Malował sceny rodzajowe i rodzajowo-historyczne z motywami jeźdźców, rycerzy, myśliwych, koni, wilków i śniegów. Po podróży do Afryki w roku 1903 podejmował też tematy orientalne. W polskich zbiorach muzealnych znalazło się stosunkowo niewiele prac artysty - jego obrazy sprzedawane... więcej
Artist: Henri Levasseur
Title: DIANA, PRZED 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: Levasseur w kartuszu napis: CHASSERESSE | PAR LEVASSEUR HORS CONCOURS
Artist: Paul Ludwig Kowalczewski
Title: DIANA ŁOWCZYNI, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, zielony onyks sygn. P. Kowalczewski
Artist: Julian Fałat
Title: CHATA W PRZEGINI, 1897-1898
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,7 x 41,5 cm (w świetle passe-partout) autorska dedykacja i sygnatura artysty l.d.: Pani Celinie Łepkowskiej ofiaruje biedę z Przegini Jul Fałat 1898 (lub 1897 ?) Pani Celina Łepkowska, której obraz jest dedykowany, była żoną Wincentego Łepkowskiego (1866-1935), wybitnego lekarza-stomatologa, profesora Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i założyciela Związku Stomatologów Polskich.
Artist: Jan Chełmiński
Title: TRUDNA DROGA, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jan Chełmiński | München 89 Na odwrocie owalny stempel: Adrian Brugger | München | Theatinerstrasse. Ponadto szereg liczb - napisy czerwoną farbą i ołówkiem.
Artist: Jan Chełmiński
Title: SPOTKANIE NA DRODZE, OK. 1875
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Chełmiński Na odwrocie owalna pieczęć monachijskiej firmy z przyborami malarskimi: [Adrian] Brugger | München | [Theatinerstrasse. 2.]; ponadto numer (czerwoną kredką): P 601 | 27 i nalepki aukcyjne.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. ZIMA NA STARYM MIEŚCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Reinhold Feussner
Title: DZIKI W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: R. Feussner -
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SANNA W SŁONECZNY DZIEŃ, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. Wierusz Kowalski Alfred Wierusz-Kowalski, który „przędzę swych pomysłów kompozytorskich snuje z życia wiejskiego, w których krajobraz, ludzie i konie grają równoważną rolę”, malował przede wszystkim obrazy osadzone w rodzimych, polskich realiach. Dzieła te były wysoko cenione i poszukiwane na rynku sztuki, tak ze względu na „egzotyczny” dla zachodnich odbiorców temat, jak i mistrzostwo malarza. Artysta często powtarzał motywy podróżne – malując wozy czy sanie sunące po drogach i bezdrożach w równinnym krajobrazie, przepojonym swoistym nastrojem melancholijnej tęsknoty lub – przeciwnie – żywiołowej radości (Wesoła jazda). W obrazach tych uderza dbałość o realia, doskonała charakterystyka postaci ludzi i rozpędzonych koni, świetnie uchwyconych w ruchu. Prezentowana, pogodna w nastroju Sanna w słoneczny dzień należy właśnie do tego rodzaju obrazów. Artysta z upodobaniem wydobywa efekty działania światła, które kładzie głębokie cienie na błękitniejącym śniegu i sprawia, że „prawda oświetlenia jest zadziwiająco naturalną”.
Artist: Anton Büschelberger
Title: WALCZĄCE ŻUBRY, 1926
Year: 1926
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na podstawie: 19 A | B [monogram wiązany] 26
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: LIS POLUJĄCY NA BAŻANTY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz
Artist: Stanisław Żukowski
Title: ŹRÓDŁO W ŚNIEGU, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: S. Żukowski | 1923 r. Na górnej listwie krosna napis ołówkiem: 5486 Stanisław Żukowski Źródło [?] w śniegu; na prawej listwie: 76 x 64; na listwie lewej: 3 Obraz wystawiany, wymieniony w katalogach: Przewodnik Nr 7. po wystawie Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, /.../ kolekcja prac Stanisława Żukowskiego /.../, Warszawa, listopad 1925, s. 26. nr kat. 248 [Źródło leśne]; Przewodnik Nr 20. po wystawie Tow. Zachęty Sztuk Pięknych, /.../ wystawa zbiorowa prac Stanisława Żukowskiego /.../, Warszawa, luty 1927, s. 8, nr kat. 138 [Źródło w śniegu]
Artist: Michalina Krzyżanowska
Title: OPUNCJA W OGRODZIE BOTANICZNYM W WARSZAWIE, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Michalina Krzyżanowska | 1956 r. Na krośnie w lewym dolnym rogu wpisany długopisem numer: 118. Na listwie dolnej nalepka z rękopiśmiennym napisem autorskim: Michalina Krzyżanowska | w. I “Opuncja w szklarni ogrodu Botanicznego | w Warszawie 57 x 68 [wymiar obrazu w ramie] | Michalina Krzyżanowska. Na listwie górnej fragment drukowanej nalepki wystawowej [?] z fragmentem tekstu: “Okręg“.
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: PEJZAŻ Z CZERNIAKOWA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STANISŁAW CZAJKOWSKI Na odwrocie napisy: - długopisem pośrodku: “Czerniaków“ II | 1937; - tuszem p.g.: St. Cz. | inw. 100. Ponadto nalepki: - l.g.: z napisami ołówkiem: 200 | n. 310; - l.d.: nalepka własnościowa.
Artist: Joseph Thoma
Title: PEJZAŻ GÓRSKI Z RWĄCYM POTOKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Thoma
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: LAMPART I IBIS
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: G. Majewicz Na odwrocie napis ołówkiem na płótnie: 355. Na górnej listwie krosna nalepka z tekstem maszynopisu: G. Majewicz | Leopard u. Ib. | 70 / 100 | 010908050/III
Artist: Adolf Stademann
Title: ŚLIZGAWKA NA KANALE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A Stademann Na odwr. częściowo czytelny owalny stempel na płótnie: Malerl[einwand Fabrik] | von | A. Schutzman | in | MÜNCHEN. Na bocznej listwie krosna nalepka z nr.: 2148; na górnej napisy ołówkiem i białą farbą: 23 oraz A 25.
Artist: Józef Szermentowski
Title: PEJZAŻ Z MYŚLIWYMI POLUJĄCYMI NA PTAKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Szermętowski Na odwrocie dwie karty z opiniami potwierdzającymi autorstwo Józefa Szermentowskiego: orzeczenie dr. Kazimierza Buczkowskiego wydane w Krakowie 17 XI 1951 oraz potwierdzające je orzeczenie dr. Stanisława Turczyńskiego wydane 16 I 1954 roku. Zdaniem autorów ekspertyz, obraz powstał prawdopodobnie już podczas pobytu Szermentowskiego w Paryżu, na co wskazywać ma sposób opracowania krajobrazu podporządkowanego “artystycznie przeprowadzonemu studium nieba“, a w tym dopatrzyć się już można wpływu malarstwa barbizończyków. Idąc tym tropem przyjąć można, że obraz pochodzi z wczesnych lat 60. XIX wieku. Artysta podpisywał swoje obrazy dwojako - początkowo Szermętowski, a po przyjeździe do Paryża w 1860 - zmienił pisownię na Szermentowski. Nie zawsze był jednak konsekwentny - zdarzają się obrazy późniejsze podpisane Szermętowski. Przykładem może być Odpoczynek oracza z roku 1861 czy Pogrzeb chłopski z 1863.
Artist: Edward Okuń
Title: W OGRODACH VILLA BORGHESE W RZYMIE, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: EOKUŃ 1905 (litery E i O złączone) Na odwrocie napis ołówkiem: STRZELECKI PAVILIONE w VILLI BORGHESE w RZYMIE ; poniżej: No 20 .
Artist: Juliusz Kossak
Title: KOZAK Z LUZAKIEM, 1884
Year: 1884
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Juliusz Kossak | 1884 Na odwrocie karta maszynopisu z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery i dr. Kazimierza Buczkowskiego potwierdzających autorstwo Juliusza Kossaka. Orzeczenie wydane w Krakowie, dnia 20 lutego 1947, podpisane przez obu ekspertów i zaopatrzone ich pieczątkami imiennymi.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SZYBKA JAZDA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: po lewej u dołu oznaczony rodzajem stempla, faksymile podpisu artysty: A. Wierusz-Kowalski. W ten sposób znaczono niepodpisane prace artysty pozostałe w jego pracowni, które następnie - dnia 28 IV 1917 r. - wystawiono na aukcji w monachijskiej Galerie Helbing. W katalogu tej aukcji ów sposób oznaczenia obrazu określony jest jako „Nachlaßstempel“. Rzeczony obraz wymieniony jest w katalogu aukcyjnym pod numerem 47; patrz: M oderne Ölgemälde. Nachlass Professor Alfred von Wierusz-Kowalski. München. Auktion in München in der Galerie Helbing , München 1917, s. 11, nr kat. 47 - Flotte Fahrt . Bauernfuhrwerke auf einem Feldweg in hügeligem Gelände. Skizze. Nachlaßstempel. Öl auf Leinwand. 53,5 x 68,5 cm. Goldrahmen. Na odwr. płótna napis farbą: 31 No ; na krośnie p.g. nalepka z numerem 47 (odpowiadającym zapisowi w cytowanym wyżej katalogu) oraz napis kredką: 01649 . Ponadto na odwrocie naklejona jest karta maszynopisu z - potwierdzającym autorstwo Alfreda Wierusza Kowalskiego - orzeczeniem dr. Kazimierza Buczkowskiego wydanym w Krakowie, dnia 30 VII 1951 roku i opatrzonym podpisem i stemplami.
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: STUDIUM PEJZAŻOWE Z RZYMU, 1873/74
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: M. Gierymski. Roma Na odwrocie naklejona karta z - wydaną 3 listopada 1951 - opinią dr. Stanisława Dąbrowskiego i dr. Kazimierza Buczkowskiego z Krakowa, potwierdzających autorstwo Maksymiliana Gierymskiego (maszynopis opatrzony stemplami i podpisami). Świetliste, malowane w Rzymie studium pejzażowe, przedstawia być może fragment ogrodów przy Villa Borghese, w pobliżu których Maksymilian Gierymski mieszkał od listopada 1873 do czerwca 1874 roku. Artysta przyjechał do Rzymu, wraz z bratem Aleksandrem, na zalecenie lekarzy i z nadzieją powrotu do zdrowia w tamtejszym klimacie. Ciężko już wówczas chory pracował jeszcze nad dużym Polowanie par force na jelenia (obecnie w prywatnej kolekcji niemieckiej). Poza tym płótnem z okresu „rzymskiego“ znany jest jeszcze tylko jeden obraz, nieukończony Widok z tarasu w Rzymie z cyprysami (1873).
Artist: Abraham Neuman
Title: KRAKÓW
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Neuman Widok z Wawelu w stronę Kazimierza; na pierwszym planie kościół oo. bernardynów, w dali kościoły św. Katarzyny i Bożego Ciała oraz wieża kazimierskiego ratusza.
Artist: Apolinary Kotowicz
Title: STARY BIECZ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Apolinary Kotowicz Obraz reprodukowany: – J.K. Ostrowski, Wielka encyklopedia malarstwa polskiego , Wyd. Kluszczyński, Kraków 2011, s. 281. Apolinary Kotowicz brał czynny udział w restauracji rodzinnego miasta. Od 1883 roku rysował zabytki dla Komitetu Restauracji Zabytków Pomnikowych Miasta Biecza, a w 1905 roku wykonał, wraz z Włodzimierzem Tetmajerem, Józefem Krasnowolskim i Józefem Wszesińskim, polichromię prezbiterium kościoła farnego, którego fragment widoczny jest na drugim planie prezentowanego obrazu.
Verified Artist: Yes
Artist: Emil Friedrich Neumann
Title: ŻAGLOWCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ENeumann (inicjały wiązane) Na odwrocie, na krośnie częściowo czytelny napis atramentem: P rof. Neu /.../ C /.../ oraz numer: 1379 . Na ramie nalepka z napisem atramentem: Gneisenau | gekauft 1902 [?]
Artist: Henry Enfield
Title: ŻAGLE U SKALISTEGO WYBRZEŻA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: H. ENFIELD Na krośnie napis farbą: H. ENFIELD . Ponadto stempel: BERLIN W. Kurfürsten Str. 12021 | Mal[...]
Artist: Georg Arnold
Title: KUTRY RYBACKIE NA MORZU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Arnold Graboné
Artist: Alfred Schönian
Title: NA PODWÓRKU. INDYK, KOGUT I KURY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A. Schönian. | München
Artist: Max Hänger II
Title: KACZKI I PAWIE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: M. HAENGER | München
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI W CZERWONEJ CZAPECZCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wlastimil Hofman | Paryż [.]
Verified Artist: Yes
Artist: Josef Schuster
Title: MARTWA NATURA Z ZEGAREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: JOSEF | SCHUSTER
Artist: Ernst Klemm
Title: MARTWA NATURA Z ILUMINOWANĄ KSIĘGĄ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: E. KLEMM Na odwrocie napisy ołówkiem: F DWP | * + |op (co) 45
Artist: Carl Gustav Herrmann
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CARL HERRMANN | Mnch Na krośnie fragment starej nalepki wystawy w Chemnitz. Ponadto nalepka z numerem 1190 oraz napis kredką F 1684. Na ramie nalepka monachijskiej firmy ramiarsko-pozłotniczej: Emil Plesko, Vergolder, München, Barerstrasse 67.
Artist: Eduard Huber-Andorf
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Ed. Huber-Andorf | München
Artist: Hans Buchner
Title: GOŹDZIKI W KOSZYKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po prawej: H. Buchner | München
Artist: Alfons Karpiński
Title: ŻÓŁTE RÓŻE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33 x 67,3 cm (w świetle ramy) sygnowany po prawej: A. Karpiński.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: FRYZ CHRYZANTEM, LATA 1900-1910
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: oznaczony p.g.: LWy (inicjały wiązane) Na odwr. oprawy naklejone dwie karty: - 1. wydruk komputerowy firmy Renes, dot. ramy i oprawy; - 2. opinia konserwatorska dot. badań wykonanych w 2000 na potrzeby przeprowadzanej konserwacji. Obraz pochodzi z krakowskich zbiorów Józefa Cyjankiewicza, właściciela, znanego w okresie międzywojennym, sklepu jubilersko-zegarmistrzowskiego przy ul. Sławkowskiej 3. W pracowni Wyczółkowskiego zawsze „roiło się od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków“, które - począwszy od późnych lat 80. XIX w. - artysta malował często, chętnie i ze szczególnym upodobaniem, dając wyraz swemu nieustającemu zachwytowi nad ich urodą. Malował kwiaty w różnych ujęciach i technice; odrębny zespół tworzą tu - malowane przeważnie pastelami i temperą - dekoracyjne fryzy kwiatowe z lat 1900-1910. W ich kompozycji, formacie, sposobie kadrowania czy neutralnym tle widać inspiracje sztuką japońską. Takie fryzy różnobarwnych kwiatów zdobiły krakowskie mieszkanie Wyczółkowskiego, fryzy z róż i anemonów artysta malował także do warszawskiego pałacyku margrabiny Elizy Wielopolskiej (lata 1909-10). Pojawiały się też na wystawach, m.in. w warszawskiej Zachęcie w latach 1902/03 i w 1937 na pośmiertnej wystawie... więcej
Artist: Josef Wagner-Höhenberg
Title: ROZLICZENIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wagner Höhenberg
Artist: Wojciech Kossak
Title: PORTRET MŁODZIEŃCA, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wojciech Kossak | 1932 Na górnej i dolnej listwie krosna stemple: 90 Portret namalowany został podczas pobytu artysty w USA.
Artist: Bernhard Zickendraht
Title: DZIEWCZYNA Z KIELISZKIEM, 1899
Year: 1899
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: B. Zickendraht | 1899
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: PARYŻ. CHAMPS-ELYSEES, LATA 1945-1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: K. Mackiewicz | PARIS
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: STRZELCY KONNI GWARDII NAPOLEONA I, 1900
Year: 1900
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygnowany i podpisany: - l.d.: Z. Rozwadowski. ; - p.d.: Chasseurs a cheval de la garde d. N.I | 1 [.] 00
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WIECZÓR NA PLACU ZAMKOWYM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: NA PLACU ZAMKOWYM W WARSZAWIE
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika: akwarela, gwasz, kredka, karton 33,3 x 48 cm (w świetle ramy) sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: TRYPTYK WARSZAWSKI. ZIMA, 1934
Year: 1934
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: części boczne: 23 x 15 cm; część środkowa: 23 x 28 cm (w świetle passe-partout) sygnowany w części środkowej p.d.: Wł. Stachowicz - 1934 r Kościół oo. dominikanów św. Jacka przy ulicy Freta z neogotycką „galerią dominikańską“ - Kościół Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny na Nowym Mieście - Rynek Starego Miasta od wylotu ulicy Nowomiejskiej
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PAŁAC NA WODZIE W ŁAZIENKACH WARSZ.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PAŁAC NA WODZIE W ŁAZIENKACH WARSZAWSKICH 24 x 34cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Wł. Chmieliński | Warszawa Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Eugene L. Slokowski w USA.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Matejko
Title: STUDIUM POSTACI MĘŻCZYZNY, POCZ. LAT 60. XIX W
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: STUDIUM POSTACI MĘŻCZYZNY, pocz. lat 60. XIX w. 17,5 x 12 cm (w świetle passe partout) sygnowany po prawej monogramem wiązanym: JM
Artist: Jan Matejko
Title: STUDIA POSTACI WALCZĄCYCH MĘŻCZYZN
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: STUDIA POSTACI WALCZĄCYCH MĘŻCZYZN (szkic do Grunwaldu) na rewersie - szkic przeszklonego okna ołówek, papier 23 x 27,1 cm sygnowany na awersie p.d. monogramem wiązanym: JM Rysunek jest jednym z wstępnych szkiców, studiów kompozycyjnych, które Matejko wykorzystywał przy malowaniu Grunwaldu. W wyróżniającym się wśród tłumu walczących - w środkowej grupie dolnej części - wysokim rycerzu z mieczem rozpoznać można na przykład studium do postaci Jana Żiżki z Trocnowa, która znalazła się na obrazie olejnym. Grunwald malował Matejko w latach 1875-1878, wykonując przedtem mnóstwo podobnych, rysunkowych szkiców przygotowawczych, przedstawiających bądź pojedyncze postacie, bądź grupy walczących, fragmenty bitwy i konie. Największy ich zbiór znajduje się w Domu Matejki w Krakowie. Do Grunwaldu malował też studia olejne - konie i większy szkic całej kompozycji z roku 1872 (zbiory Zamku w Malborku).
Artist: Adam Styka
Title: SCENA ULICZNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: ADAM | STYKA (w ramce) na odwrocie fragment starej nalepki wystawowej z zachowaną częścią drukowanego tekstu: Rodzaj | /.../zwa | /.../alc. Ponadto stempel o kształcie palety malarskiej - paryskiej firmy z materiałami malarskimi.
Artist: Franciszek Streitt
Title: ODPOCZYNEK CYGANÓW, 1885-1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz reprodukowany w: - „Tygodnik Ilustrowany”, 1886, II półrocze, nr 202 z dnia 6 listopada, repr. na okładce, s. 289 [reprodukcja drzeworytnicza].
Artist: Théodore Charles Balké
Title: PEJZAŻ WSCHODNI, 1910-1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: CBalke | 191 [.] (inicjały wiązane) Na górnej listwą krosna zawinięty pas płótna z częścią kompozycji.
Artist: Ferdinand Lepcke
Title: FRYNE, OK. 1890
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany: Ferd. Lepcke znak berlińskiej odlewni Gladenbeck i syn Figura reprodukowana w: - Lauchhammer Bildguss , Berlin 1929, il. s. 113.
Title: WENUS Z MILO, 2. POł. XIX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany znakiem odlewni brązów z II poł. XIX w. Brązowa redukcja najsłynniejszego greckiego posągu Afrodyty (wys. 204 cm) nieznanego artysty (150-90 p.n.e.), znalezionego w 1820 na wyspie Milos.
Artist: Wojciech Weiss
Title: AKT Z KSIĄŻKĄ, PO 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: WW (monogram wiązany)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Rysunek dwustronny: awers: PORTRET DZIEWCZYNKI rewers: PORTRET KOBIETY sygnowany na awersie p.d.: J. ZUCKER
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ NORWESKI, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JSzancenbach Na odwrocie autorski (?) napis farbą: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ NORWESKI | 1997 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z CHOCHOŁAMI, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JSzancenbach Na odwrocie autorskie (?) napisy farbą: - po lewej: PEJZAŻ ZIMOWY | Z CHOCHOŁAMI - po prawej: JAN SZANCENBACH | OGRÓD W ZIMIE | 1988 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: CYRKOWCY, OK. 1955
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tymon Na górnej listwie oprawy autorska nalepka z napisem: Tymon Niesiołowski | „Cyrkowcy“ | olej | 70 x 60. Pełną dojrzałość artystyczną i indywidualny sposób rozwiązywania problemów malarskich osiągnął Niesiołowski po II wojnie światowej. Malował wówczas podejmowane wcześniej tematy, częściej jedynie sięgał do przedstawień cyrkowców i temu właśnie tematowi nadawał osobisty, poetycki charakter. I. Bal, Tymon Niesiołowski , w: Słownik Artystów Polskich, t. VI, s. 69 Pod koniec II wojny światowej Niesiołowski wraz z rodziną przeprowadził się do Torunia. Rok 1945 otworzył ostatni, dwudziestoletni okres jego twórczości, o czym pisał Zbigniew Czerski: Sześćdziesięciotrzyletni w 1945 r. artysta przystępuje do pracy twórczej z młodzieńczym wprost zapałem i energią. (...) Niesiołowski pracuje bez wytchnienia. Pasja twórcza go wprost rozsadza ( Tymon Niesiołowski 1882-1965. Malarstwo, rysunek, grafika, rzeźba , Muzeum Ziemi Bydgoskiej, Bydgoszcz 1966, s. 15). W okresie toruńskim pojawił się dojrzały styl artysty oparty na linearyzmie i klarownej kompozycji, podporządkowanym dekoracyjności. Badacze jego twórczości zauważają tu fascyjancję malarstwem Henri Matisse'a i Modiglianiego, ale i wskazują na grafikę,... więcej
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: AKT MŁODEJ DZIEWCZYNY, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tymon | 60 Na górnej listwie krosna charakterystyczna nalepka z tekstem: TYMON NIESIOŁOWSKI | „AKT MŁODEJ DZIEWCZYNY“ | 65 x 50 olej. Obok drukowana nalepka własnościowa ze szwedzkim tekstem: Tavlan är i privat ägo: | Maj-Britt Borg
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PARYŻ. BULWARY NAD SEKWANĄ, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: W. Zakrzewski 1972 Na odwrocie autorski napis czarną farbą na płótnie: W. ZAKRZEWSKI | 1972 | PARIS | QUAI DE LOUVRE ; niżej czerwona farbą: 46 x 61
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: OLIWKI W KALABRII, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany u dołu pośrodku: W Zakrzewski 1964 Na odwrocie autorski napis na płótnie: W ZAKRZEWSKI 1964 | Oliwki | Calabria | 54 x 81
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: MARTWA NATURA Z KAPELUSZEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 118,5 x 98,5 cm (w świetle ramy) sygnowany l.d.: K Mackiewicz Obraz nawiązuje do kompozycji z roku 1932; porównaj: Konstanty Mackiewicz. Malarstwo , [katalog wystawy; red. T. Tarnawska-Micewicz] BWA, Mueum Historii Miasta Łodzi, Łódź 1977, s. nlb. 103 [olej, płótno, 93 x 73 cm].
Artist: Jan Cybis
Title: ŁODZIE RYBACKIE NA PLAŻY, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J. Cybis Na odwrocie napis ołówkiem na płótnie p.d.: 60. Na górnej listwie krosna napisy ołówkiem i atramentem: „Łodzie rybackie” 54 x 73 | „na plaży”; ponadto: sty 1972 54 x 73 Obraz pochodzi z kolekcji dr Lecha Siudy z Buku. Obraz opisany w; - T. Dominik, Jan Cybis, Warszawa 1984, s. 137, nr kat. 551 [Łodzie na plaży, 1972]
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: MOSTY PARYŻA: PONT DES ARTS I PONT NEUF
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pd.: J. Zucker Na bocznej listwie krosna napis farbą: 96357D ; - na listwie górnej częściowo zachowana nalepka z napisem atramentem: Pont des Art[.] | N 11. Oil | By Jacques Zucker ; - obok ołówkiem: IIII ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: ULICA NAD KANAŁEM, 1940-1945
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie cztery fotografie dotyczące pierwotnego stanu obrazu; kompozycja Ulica nad kanałem znajdowała się pierwotnie na rewersie Pejzażu z południowej Francji (patrz: Katalog Agra-Art, 1 VI 2008, nr kat. 83). Podczas przeprowadzonej konserwacji rozwarstwiono tekturowa podłoże, tym samym rozdzielając obie kompozycje. Zbliżony motyw miejski z kanałem, starymi platanami i ulicą powtórzyła artystka kilkakrotnie, np. w olejnym obrazie Pejzaż z młynem czy akwareli Kanał. Obie prace reprodukowane w: École de Paris. Artyści żydowscy z Polski w kolekcji Wojciecha Fibaka . / École de Paris. Jewish Artists from Poland in the Wojtek Fibak Collection, Katalog pod red. Józefa Grabskiego, Pałac Sztuki w Krakowie, TPSP lipiec-sierpień 1998, nr kat. 112, 115.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DWOJE DZIECI Z KRÓLIKIEM, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Tadé Makowski Obraz pochodzi z polskich zbiorów w Paryżu; właściciel przywiózł go do kraju w latach 50. XX wieku. W załączeniu ekspertyza historyka sztuki, pani Elżbiety Zawistowskiej (wrzesień 2009), która po drobiazgowej analizie datuje obraz na lata 1928-1932, czyli okres dojrzałej twórczości Makowskiego oraz ekspertyza konserwatora dzieł sztuki, pani Anny Derentowicz-Zakrzewskiej (lipiec 2009) wraz z – wykonanymi na potrzeby badań i konserwacji – fotografiami obrazu w świetle dziennym promieniach podczerwonych i luminescencji wzbudzonej ultrafioletem. „W obrazie Dwoje dzieci z królikiem dostrzec można wiele elementów typowych dla malarstwa Tadeusza Makowskiego, jak, m.in. konstrukcja kompozycji – wypełniające powierzchnię postacie na neutralnym tle, sposób obrazowania postaci w formie geometrycznych, umiarkowanie deformujących uproszczeń, których rezultatem jest „kanoniczna” dla stylu malarza typizacja dzieci oraz operowanie kolorem i światłem. Rękę mistrza szczególnie dobrze ujawnia struktura budowy partii tła z wiązek padających promieni światła. Także sama materia malarska, skład malatury, dukt pędzla i rodzaj impastowej (miejscami) faktury nie budzi wątpliwości w zestawieniu z innymi dziełami Makowskiego oraz w świetle notatek autora dot. jego warsztatu (Pamiętnik Tadeusza Makowskiego).... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPCZYK GRAJĄCY NA CYMBAŁKACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: R.K Obraz pochodzi ze zbiorów Lisy Hoffman, długoletniej, bliskiej przyjaciółki Rajmunda Kanelby, dziennikarki i autorki tomu wspomnień F räulein Hoffmans Erzählungen , (por. katalog Agra-Art - aukcja 13 czerwca 2010; nr 102).
Artist: René Portocarrero
Title: PORTRET, 1963
Year: 1963
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: PORTOCARRERO 63; p.d. długopisem: Para (Pora ?) Ricardo | Rene na odwrocie nalepka z notowaniami aukcyjnymi oraz nalepka ze stemplem Ministerstwa Kultury: REGISTRACIONAL DE BIENES CULTURALES [w otoku], MINISTERIO DE CULTURA [wewnątrz]
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOBIETY, PRZED 1950
Tools: tempera
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: STAŻEWSKI na odwr. stempel wywozowy; l.g. nalepka łódzkiej Desy z nr 113
Artist: Zbigniew Rogalski (1974)
Title: MALOWANIE, 2002
Year: 2002
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.g.: ZBYSZEK ROGALSKI | 2002 Obraz był reprodukowany w: - Zbigniew Rogalski. Zdążyć przed zachodem słońca, wyd. Raster, Stowarzyszenie Integracji Kultury Warszawa, Galeria Arsenał Białystok, BWA Zielona Góra, Galeria Kronika, Bytomskie Centrum Kultury 2004, il. b., s. 15. - Piotr Bazylko, Krzysztof Masiewicz, Rozmowa, „Obieg“ z dn. 24 IX 2007, s. 3, il. b.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT PRZY STOLE, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwr. d.: JERZY NOWOSIELSKI | 1974
Artist: Tadeusz Dominik
Title: ŁĄKI, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Dominik na odwr. napis autorski l.g.: DOMINIK 1974 | ŁĄKI ACRYL 90 x 110
Artist: Tadeusz Dominik
Title: ZIELONE POLE, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik na odwrocie napis autorski l.g.: DOMINIK 1974 | ZIELONE POLE | ACRYL 85 x 95
Artist: Alfred Lenica
Title: CHILE, CHILE..., 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lenica na odwrocie u góry napis autorski: ALFRED LENICA | 1973 | CHILE, CHILE .....
Artist: Jan Tarasin
Title: NIEBIESKA PRZESTRZEŃ, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Jan Tarasin na odwrocie na płótnie napis autorski l.g.: JAN TARASIN | „NIEBIESKA PRZESTRZEŃ“ Obraz reprodukowany w: - Zbigniew Chlewiński, Spotkałem Jana Tarasina, Sztuka.pl/Gazeta Antykwaryczna, wrzesień 2010, nr 9 (174), il. b. s. 24.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT Z LUSTREM, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz skatalogowany w dokumentacji Fundacji Nowosielskich. Obraz opisany i reprodukowany w: - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 723, kat. 506, il. s. 404.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA PRZESTRZENNA, 1961
Year: 1961
Tools: acrylic
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 57 x 33 x 5 cm sygnowany p.d.: H. Stażewski 1961; l.d.: 30/100 Henryk Stażewski wykonał 100 przestrzennych kompozycji, które osobiście numerował. Składają się one z układu prostokątów o wzajemnych, nie agresywnych relacjach. Prace te pozostające na granicy powiązania dwóch dyscyplin charakteryzowała prostota i równowaga.
Artist: Jan Ziemski
Title: BEZ TYTUŁU, POCZ. LAT 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie p.g.: JAN ZIEMSKI | LUBLIN
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: AUTOPORTRET, LATA 50. XX W.
Tools: ink, watercolor, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. - dedykacja l.d.: Pani Dr Butkiewicz K. Mikulski
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie pionowo wzdłuż l. kraw.: BEKSIŃSKI | 1972 Obraz opisany i reprodukowany: – Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Warszawa 1989, poz. 16, s. 52 (il.), cz-b., powtórzona na wewnętrznej stronie okładki; – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski– musée – galerie de Beksinski“, Paris, poz. 379, s. 293, il. barwna. Pochodzenie: – Galeria Sztuki Alicji i Bożeny Wahl, Warszawa. – Kolekcje prywatne. W obrazach Zdzisława Beksińskiego malowanych na początku lat 70. XX w., pojawiają się często motywy z architekturą widmowych miast. W wystawionym u nas dziele z 1972 roku, rozpadające się gmachy unoszą się w powietrzu, zdając się lecieć w jednym kierunku a grozę wszechobecnego kataklizmu osłabiają jedynie – unoszące się między upiornymi budynkami – kolorowe baloniki. Rok 1972 stanowił ważny moment w budowaniu pozycji Beksińskiego – w sensie artystycznym, ale i komercyjnym. Po zakończeniu głośnej wystawy w Galerii Współczesnej w Warszawie, zorganizowanej przez Janusza Boguckiego, artysta sprzedał wszystkie wystawione tam obrazy. Biografka Zdzisława Beksińskiego, Magdalena Grzebałkowska, opisywała ten przełom, stwierdzając w swojej książce m.in.:... więcej
Artist: Jacek Yerka
Title: SPOKÓJ PANUJE W BLOKU, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JK na odwr. na d. żerdzi blejtramu po prawej: JACEK KOWALSKI | [tekst zamazany] | „SPOKÓJ PANUJE W BLOKU“ | 1984 AKRYL
Artist: Jerzy Ryszard Zieliński
Title: DUCH DUCHAMPA, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na papierze przyklejonym na sklejce: Jurry | II 76 | „DUCH DUCHAMPA“ | JERZY RYSZARD ZIELIŃSKI | [adres]
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: OSTATNI TANIEC KAMERJUNKERA, 1965
Year: 1965
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany tuszem p.d.: T. B. 65. „Ostatni taniec Kamerjunkera“
Artist: Jacek Yerka
Title: BUDZIK PAROWY Z TESTEREM BILONU, 2010
Year: 2010
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 59 cm (w świetle passe-partout) sygnowany p.d.: YERKA 10
Artist: Maria Jarema
Title: GŁOWY, 1950
Year: 1950
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. śr.d.: 29,5 x 34 | Monot. | (Głowy) 1950 | Nr. kat. 211 | Maria Jarema na odwr. (na pleckach) nalepka: Trzy głowy | Dr Siuda-Buk [druk], Partia 2 nr 4 [oł.] Praca wzmiankowana w katalogach oeuvre: - Maria Jarema. Katalog wystawy [oprac. Helena Blum], Pałac Sztuki, Galeria Krzysztofory, Kraków XI 1962, s. 43, poz. nlb.; - Barbara Ilkosz, Maria Jarema 1908-1958, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta w Warszawie, Wrocław 1998, s. 201, poz. 393 [wł. prywatna].
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1990
Year: 1990
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,5 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) sygnowany śr. d.: BEKSiński 90 Obraz jest reprodukowany w katalogu: - Beksinski Peintures et dessins 1987-1991, wyd. Anna i Piotr Dmochowski 1991, s. 125, kat. 105.
Artist: Jan Lebenstein
Title: ILUSTRACJA DO OPOWIADANIA, 1956
Year: 1956
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ILUSTRACJA DO OPOWIADANIA TADEUSZA RÓŻEWICZA „CZERWONE PIECZĘCIE“, 1956 58,5 x 41 cm (w świetle oprawy) sygnowany p.d.: Lebenstein 1956? wzdłuż dolnej krawędzi od l. napisy: 18 [w kółku] Różewicz „Czerwone pieczęcie“ kr[...], pieczątka: PRZEGLĄD KULTURALNY, oł.: 50, czerwoną kredką: 8535, wzdłuż l. krawędzi skalowanie do reprodukcji
Artist: Jan Tarasin
Title: ZAPISY, 1993
Year: 1993
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62 x 48 cm (w świetle passe-partout) sygnowany l.d.: Jan Tarasin 1993 na odwrocie oł. p.d.: Jan Tarasin 93 Zapisy
Artist: Alfred Lenica
Title: ABSTRAKCJA, LATA 60.
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 41, 5 cm (w świetle passe-partout); sygn. oł. p.d.: Lenica
Artist: Zbigniew Makowski
Title: CERTITUDO, 1968
Year: 1968
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 54 x 74 cm (w świetle passe-partout) sygnowany śr.g.: ZBIGNIEW MAKOWSKI WARSZAWA · 1968 · na odwr. l.g.: „CERTITUDO“ | 1968 | 57 x 76, obok oł.: kl. I/743/71 | O.BBB, poniżej czerwoną kredką: 272 [w kółku], oł.: 1200
Artist: Roman Opałka
Title: W STRONĘ LICZENIA, 1965
Year: 1965
Tools: tempera, crayon
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 26 x 23 cm (w świetle passe-partout) na odwrocie stempel Fundacji Opalka, EX LIBRIS | Ewa & Marek Pietkiewicz oraz przyklejony certyfikat Fundacji Opalka potwierdzający autentyczność pracy. Obraz opisany i reprodukowany w katalogu: - Roman Opałka. Katalog wczesnych prac, Fundacja Opalka, Warszawa 1998, s. 24, kat. 66, il.b. Praca jest jednym z sześciu wymienionych w tym katalogu szkiców bezpośrednio poprzedzających podjęty przez artystę w 1965 roku program „Obrazów liczonych“ (a także powstających równolegle rysunkowych „Notatek z podróży“) i rozwijanego później cyklu działań i video-performances ukazujących proces realizacji kolejnych dzieł z tego cyklu. estymacja: 50 000 - 80 000
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: DO FELICJI, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: wymiary pracy: 102,6 x 77,5 x 13 cm na odwrocie drukowana nalepka z danymi obrazu Obraz z cyklu Pomniki listów F. Kafki, zakupiony przez Galerie Ucher od artysty w atelier, był wystawiany: - Andrzej Szewczyk, Bilder Zeichnungen Instalationen, Galerie Ucher, Kolonia 1992; - Aspekte der polnischen Avantgarde, Union International Club e.V., Frankfurt 1993; - Art Hamburg, Internationale Messe Osteuropäischer Kunst, Hamburg 1993; - Formen der Askese 1, Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Andrzej Szewczyk Calamum in mente Tinquebot, Galerie Ucher, Kolonia 1994; - KunstÜberGrenzen-Das Erbe des Konstruktivismus in Mitteleuropa, Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Art Cologne, Kolonia 1995; - Międzynarodowa Kancelaria Adwokacka Deringer Tessin Herrmann & Sedemund, Kolonia 1997; - Międzynarodowa Kancelaria Adwokacka Freshfields Bruckhaus Deringer, Berlin 2001. Andrzej Szewczyk często w swoich pracach nawiązuje do wielkich postaci z literatury, m.in. do Biografii Franza Kafki. W Domu Aukcyjnym Agra-Art wystawiane były Listy do Mileny, (patrz aukcja z 22 listopada 2009, kat. 76). Tym razem artysta sięgnął do wcześniejszej historii miłosnej pisarza, do okresu narzeczeństwa z Felicją Bauer, sekretarką z Berlina, z którą prowadził ożywioną korespondencję przez ponad 5 lat. Po okresie półrocznych zaręczyn, z nie do końca jasnych... więcej
Artist: Aleksander Roszkowski
Title: PEJZAŻ, IV 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: AR 2000 | ROSZKOWSKI, p.g.: 697 na odwrocie na krośnie l.g.: 250:135, na płótnie: ALEKSANDER | ROSZKOWSKI | 697 [w kółku] „PEJZAŻ“ IV 2000
Artist: Alfred Lenica
Title: DROGA DO WOLNOŚCI, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany śr.d.: Lenica na odwrocie napisy autorskie l.: „DROGA DO WOLNOŚCI“ | 1957; p.: A. LENICA | WARSZAWA; l.d.: nalepka wystawowa Centralnego Biura Wystaw Artystycznych: oł.: 72 W-wa Alfred Lenica olej 94 x 132 Wystawa Sztuki Nowoczesnej Droga do wolności Obraz wystawiany i opisany: - 2 Wystawa Sztuki Nowoczesnej, CBWA Zachęta Warszawa X-XI 1957; kat. wstęp Mieczysław Porębski, il. czarno-biała s. nlb.
Artist: Jacek Yerka
Title: PRYWATNA FALA, 2000
Year: 2000
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: YERKA 20 | 00 na odwrocie na krośnie napis autorski: JACEK YERKA | „PRYWATNA FALA“ | AKRYL 2000
Artist: Tomasz Sętowski
Title: STRAŻNICZKA TAJEMNEGO PRZEJŚCIA, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: T. Sętowski na odwrocie na płótnie napis autorski: „Strażniczka tajemnego | przejścia“ | Tomasz Sętowski 2010 Do obrazu załączony jest certyfikat autentyczności od autora.
Artist: Jacek Pałucha
Title: SZAMPAŃSKIE NASTROJE W ADRII, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: J.Pałucha 2007 Obraz reprodukowany w: - Mieć w oczach słońce, Golf & Life, nr 51, 15 XI 2008 - 15 I 2009, il. b. s. 154.
Artist: Antoni Fałat
Title: BEZ TYTUŁU, VI 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Fałat Antoni VI 75
Artist: Edward Dwurnik
Title: KAMIEŃ POM., Z CYKLU PODRóżE AUTOSTOPEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KAMIEŃ POMORSKI, z cyklu „Podróże autostopem“, 1979 sygnowany p.g. : E. DWURNIK | 79.; p.d.: KAMIEŃ POMORSKI na odwr. na desce napis: 736 | PL | 79; kwadratowy stempel: ED | 1943 oraz nalepka z danymi obrazu i nr. kolejnym w cyklu - 612 oraz nalepka Spółdzielni Pracy Artystów Plastyków „PIAST“ Obraz wymieniony w: - Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy, (spis cykli malarskich, oprac. P. Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: WYSTARCZY BYĆ, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62,5 x 47,5 cm (w św. passe-partout) sygn. p.d.: Stasys na odwrocie oprawy flamastrem p.d.: Wystarczy być | 64 x 49 cm | 1998 | pastel, obok po prawej: 49/15 [w ramce]
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Sienicki
Title: PRZEDMIOTY, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: JACEK SIENICKI | 72 | „PRZEDMIOTY“ na blejtramie: 85 x 67; na płótnie ślad nalepki
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1981
Year: 1981
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płycie śr.g.: 1981 | H.Stażewski estymacja: 16 000 - 22 000
Artist: Marcin Maciejowski
Title: STAWIAM, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie d.: MARCIN MACIEJOWSKI 1998 Obraz reprodukowany w: - M. Drągowska, D. Kuryłek, E.M. Tatar, Krótka historia Grupy Ładnie, t. 3, Kraków 2008, s. 124 [jako przedruk strony z czasopisma „Machina“].
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: NIEBIESKI ŚNIEG, 1996
Year: 1996
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: drewno, ścinki kredek, olej, enkaustyka Obraz Niebieski śnieg został zakupiony przez Galerie Ucher od artysty w atelier i był prezentowany: - Art Cologne, Kolonia 1996; - Andrzej Szewczyk „Volumina” (z T. Tatarczykiem), Galerie Ucher, Kolonia 1999; - Międzynarodowa Kancelaria Adwokacka Deringer Tessin Herrmann & Sedemund, Kolonia 1999; - Międzynarodowa Kancelaria Adwokacka Freshfields Bruckhaus Deringer, Berlin 2005.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 90-TE XX W.
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: WY | BEKSIŃSKI
Artist: Igor Mitoraj
Title: GŁOWA, 1987-1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MITORAJ; na spodzie: 200/250 do rzeźby dołączona jest włoska pieczęć wywozowa
Artist: Jan Berdyszak
Title: KŁODA, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1991 na odwrocie napis autorski śr.g.: JAN BERDYSZAK | KŁODA | 1991 | akryl tektura Praca należy do większego cyklu prac pt. „Belki“, nad którym artysta pracował w latach 1977-1991. Należą do niego zarówno prace malarskie (Belki krzyża z lat 1977-1988), jak instalacje przestrzenne z użyciem drewna, szkła itp. oraz prace studyjne wykonywane w różnych technikach. Jednym z takich studiów jest oferowana praca, będąca wizualizacją czy przybliżeniem wzajemnych relacji form w przestrzeni. Cykl „Belki“ był prezentowany na osobnych wystawach indywidualnych artysty, m.in.: Jan Berdyszak. Belki 1977-1991, Galeria Studio, Warszawa I-II 1992.
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1984
Year: 1984
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: H.C. 147/150, p.: H. Stażewski 1984 Praca nie jest oprawiona
Artist: Marian Bogusz
Title: OBRAZ B-XI, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płycie napis: MARIAN BOGUSZ – WARSZAWA | „B-XI” – ALUM + AKRIL | 0.60 x 0.80 – 1977 mbog.; obok pionowa strzałka oraz pozioma pieczątka zezwalająca na wywóz obrazu za granicę
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: MONOGRAFIA NIEZNAJOMEJ, 1997
Year: 1997
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 95 x 68 cm (świetle passe-partout) sygnowany p.d.: Jerzy Nowosielski 97; l.d.: 13/XV
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. PIATKA, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie d.: J. NOWOSIELSKI
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT CZERWONY, 1997
Year: 1997
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Jerzy Nowosielski 97; l.d.: 15/VI