Artist: Olga Boznańska
Title: STUDIUM DO AUTOPORTRETU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie - na wtórnych "plecach", wzmacniających podłoże oryginału - napis ołówkiem: Dep. 86. Niżej - przeniesiona z pierwotnej oprawy - nalepka na tekturze z napisem w języku szwedzkim. Napis informuje, że rzeczony obraz - Autoportret Olgi Boznańskiej - w 1901 roku został kupiony za sumę 50 marek przez niejakiego Johnny Roosvalda.
Artist: Erno Erb
Title: PRZED LWOWSKIM RATUSZEM
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Erb
Artist: Stanisław Fabiański
Title: GOŁĘBIE NA PLACU MARIACKIM W KRAKOWIE, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Stanisław Poraj Fabijański 1940 Proweniencja: Kolekcja Godurowska – zakupiony w Warszawie 2006 roku. Krakowski plac Mariacki to ulubiony przez Fabijańskiego i znany z wielu jego obrazów zakątek Krakowa. Na naszym obrazie widać fragment placu pomiędzy północną ścianą prezbiterium kościoła Mariackiego a kościołem św. Barbary z kaplicą Ogrojca po prawej stronie. Bibliografia: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 82, il.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. ULICZKA OPODAL KOŚCIOŁA śW. ANNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Helmuth Andreas Volkwein
Title: CHRYZANTEMY RÓŻNOBARWNE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. A. VOLKWEIN
Artist: Leopold Schmutzler
Title: DZIEWCZYNA Z GITARĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: L Schmutzler
Artist: Wlastimil Hofman
Title: NADZIEJA. STARZEC I DZIEWCZYNA, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą l.d.: Wlastimil Hofman na odwrocie niebieską kredką śr.: 9162 ; l.d.: BMK | 650
Verified Artist: Yes
Artist: Alfons Karpiński
Title: MAKI OGRODOWE, 1944
Year: 1944
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej w połówie wysokości kompozycji: A. Karpiński. | 1944 Na... więcej
Artist: Henryk Uziembło
Title: WISŁA POD WAWELEM, 1940
Year: 1940
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.g.: HENRYK UZIEMBŁO | KRAKÓW 1940
Artist: Piotr Michałowski
Title: PORTRET MAKSYMILIANA OBORSKIEGO, OK. 1845
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (w św. passe-partout 16 x 12 cm) sygn. ołówkiem p.d.: PM Na odwrocie oprawy nalepka z informacją o portretowanym (mpis). Za pierwszego właściciela prezentowanej tu akwareli uznać należy zaprzyjaźnionego z artystą Maksymiliana Oborskiego (1809-1878), rysownika i akwarelistę-amatora, uczestnika powstania w 1831 roku (później - po powstaniu styczniowym 1863 - zesłańca na Sybir). Michałowski i Oborski poznali się w Paryżu, a bliżej zaprzyjaźnili już w kraju, w latach 1837-1849. Oborski administrował wówczas dobrami Czartoryskich w Sieniawie, położonej nieopodal rodzinnego majątku Michałowskiego w Bolestraszycach. Artysta kilkakrotnie portretował przyjaciela, udzielał mu lekcji rysunku, a nawet sam pozował mu do portretu. Bibliografia: - Katalog wystawy rysunków - akwarel - obrazów Piotra Michałowskiego urządzonej w setną rocznicę śmierci artysty w gmachu Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1855-1955 , [wstęp T. Dobrowolski, oprac. kat. H. Blumówna, T. Dobrowolski], Muzeum Narodowe w Krakowie, [Kraków] listopad -grudzień 1955, s. 47, nr kat. 124; - J. Sienkiewicz (współpraca J. Zanoziński, J. Michałowski), Piotr Michałowski , Warszawa 1959, s. 65, nr kat. 205, il. 205.
Artist: Władysław Skoczylas
Title: ŁOWY, PRZED / LUB 1920
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Skoczylas Obraz był eksponowany na pośmiertnej wystawie prac artysty urządzonej na przełomie 1934/1935 Instytucie Propagandy Sztuki w Warszawie i jest wymieniony w jej katalogu. Patrz: Wystawa pośmiertna Władysława Skoczylasa [opracowanie TT. Cieślewski syn], IPS, grudzień 1934 - styczeń 1935, Warszawa 1934, s. 66. kompozycje dekoracyjne: nr kat. 61. Kompozycję Łowów w identycznej redakcji artysta powtórzył w roku 1920 w - znanym pod tym samym tytułem - drzeworycie na drewnie gruszkowym. Przetworzył ją także w projekcie kilimu-dywanu eksponowanego na wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu w roku 1925, na którym za jeleniem biegnie nie tyle góral, co niemalże Janosik o kruczych włosach, w wysokiej czapce tatrzańskiego zbójnika. Zobacz m.in.: - Wystawa pośmiertna Władysława Skoczylasa [oprac. TT. Cieślewski syn], IPS, grudzień 1934 - styczeń 1935, Warszawa 1934, s. 39, nr kat. 37 ( Łowy , drzeworyt 190 x 234 mm) oraz s. 67, nr kat. 5 (kilimy i dywany wg projektu artysty; nr kat. 5; Łowy , dywan, 1925); - Władysław Skoczylas inicjator i twórca współczesnego drzeworytu w Polsce , tekst pióra T. Cieślewskiego syna, Warszawa MCMXXXIV, s. 103, nr kat. 37 (drzeworyt); - St. Woźnicki, Władysław Skoczylas . Monografie artystyczne... więcej
Artist: Wilhelm Wachtel
Title: IRMA, PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1916
Year: 1916
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: WILH | WACHTEL | 916 Na odwrocie napis: IRMA
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: BEGONIE I TRZMIELINA, 1931
Year: 1931
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana p.g.: LWyczół | 1931 . Wyczółkowski, wspominając malowane jesienią 1931 kwiaty begonii i wiotkich gałązek trzmieliny, mówił: "Gościeradz. Ostatnie kwiaty, październik 1931 [...] Begonie, kilka studiów. Mocne kwiaty i sny o kwiatach, wizje kwiatów [...] Gałązki (serduszka) i begonie. [...] begonie i roślina z jagódkami. Tło głębokie, błękitne [...] aby wydobyć kolor kwiatów. Tło silne, kwiat prawie biały. Fioletowy kolor ciepły. Przód zimny. Iryzujące kwiaty, karmin z ultramaryną." (cyt. za: Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , opracowała M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 172). Obraz opisany i reprodukowany w: - K. Kulig-Janarek, W. Milewska, Leon Wyczółkowski 1852-1936, W 150. rocznicę urodzin artysty , Muzeum Narodowe w Krakowie 2003, s. 291, nr kat. 203, il.
Artist: Władysław Podkowiński
Title: NA SPACERZE, 1892
Year: 1892
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. cienkim pędzlem l.d.: MOKRA WIEŚ | 1892 PODKOWIŃSKI Pejzaż, określony tu umownym tytułem Na spacerze , należy do większego zespołu obrazów Władysława Podkowińskiego malowanych latem 1892 roku w okolicach Mokrej Wsi i Chrzęsnego i pokazanego jesienią tegoż roku na wystawie w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych. W Mokrej Wsi i Chrzęsnem artysta spędzał letnie wakacje dwukrotnie, w latach 1891 i 1892. Te, położone w pobliżu Radzymina, majątki były posagowym dziedzictwem dwu panien Koskowskich, które zostały żonami malarzy: Stanisława - Juliana Maszyńskiego, Ewa - Miłosza Kotarbińskiego. Podkowiński, zaprzyjaźniony tak z Maszyńskim, jak Kotarbińskim i często przez nich zapraszany malował tu liczne pejzaże, pogodne "sceny z wakacji" oraz portrety członków rodzin Koskowskich, Maszyńskich i Kotarbińskich - w tym obu sióstr, Stanisławy i Ewy. Tę ostatnią, żonę przyjaciela i matkę dwóch synów, artysta pokochał tragiczną, odrzuconą miłością, miłością wokół której miała z czasem urosnąć niepotwierdzona legenda łącząca się z jego późniejszym obrazem Szał uniesień (1893). Tymczasem jednak malował impresjonistyczne, rozświetlone słońcem pejzaże, o których tak pięknie pisała Elżbieta Charazińska: "Obrazy te nas zadziwiają; Podkowiński /.../ całkowicie ulega urodzie pejzażu, wyrusza... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: OGRÓD. POŁUDNIE, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J Malczewski Na odwrocie, na dolnej listwie krosna nalepka (druk, atrament): ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | W KRAKOWIE, PLAC ŚW. DUCHA 1 "DOM ARTYSTÓW" | Data przyjęcia 27/5 1925 | Autor Jacek Malczewski | Tytuł Południe . Na listwie górnej nalepka wystawy Jacek i Rafał Malczewscy w Muzeum im. J. Malczewskiego w Radomiu w dn. 25.03 - 4.09.2011. Obraz był ostatnio pokazywany na wystawie "Jacek i Rafał Malczewscy", otwartej w Muzeum im. J. Malczewskiego w Radomiu w dniach od 25 III do 4 IX 2011 (nalepka wystawy - na górnej listwie krosna).
Artist: Wojciech Gerson
Title: DROGA GÓRSKA, OK. 1882
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. monogramem wiązanym p.d.: WG Na odwrocie napis atramentem: Wojciech Gerson | więcej
Artist: Karl Mohr
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K Mohr
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: PRZEJAŻDŻKA POWOZEM W CZWÓRKĘ KONI, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: Z. Rozwadowski | 1937 Na odwrocie napis autorski: Stwierdzam jako orginał (!) | przeze-mnie (!) malowany | Zygmunt Rozwadowski | Lwów w lipcu 1937.
Artist: Christophe-Gabriel Allegrin
Title: WENUS WYCHODZĄCA Z KĄPIELI
Description: IInformacje o dziele: na podstawie: Allegrin V 1767 Odlew XIX w.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: AKT W ZŁOCISTEJ DRAPERII, PRZED 1920
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: T. Axentowicz
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. p.d.: T. Axentowicz
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PEJZAŻ TATRZAŃSKI, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. ołówkiem l.d.: LWyczół | 1917
Artist: Wojciech Kossak
Title: NA KWATERĘ. SPOTKANIE Z PRZYSZŁĄ ŻONĄ, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Odwiedziny na manewrach sygnowany p.d.: Adalbert von Kossak 1889 Obraz Na kwaterę przedstawia ważne wydarzenie z życia samego artysty; kiedy to Kossak, porucznik 1. C.K. pułku ułanów, podczas manewrów poprosił o kwaterę w ziemiańskim dworze, gdzie poznał swoją przyszłą żonę, pannę Marię Kisielnicką. Kazimierz Olszański, znawca i badacz twórczości Kossaka podaje, że artysta opracował ten motyw już wcześniej w mniejszym obrazie, który wystawił do sprzedaży w wiedeńskim antykwariacie i o którym pisał w liście do narzeczonej; "Mój obrazek, co Pani widziała w pracowni, to Odwiedziny na manewrach wystawiony dans une devanture d'un marchand des tableaux na Grabenie, tak się podoba, że dziś mówił mi ktoś, że całe tłumy stoją..." (list z dn. 23.12.1883) Nasz obraz natomiast, w roku 1892 został szeroko spopularyzowany dzięki dużej drzeworytniczej reprodukcji w luksusowym wydawnictwie berlińskim Moderne Kunst in Meister-Holzschnitten... (patrz niżej bibliografia). Reprodukowany był także w dawnych czasopismach polskich. W okresie międzywojennym (?) trafił do prywatnej kolekcji w Stanach Zjednoczonych i jako taki pokazany został na wystawie w Nowym Jorku w roku 1944. Teraz, po latach powrócił do kraju. więcej
Artist: Wojciech Gerson
Title: CHATA W OLSZTYNIE KOŁO CZĘSTOCHOWY, 1853
Year: 1853
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (wymiary w świetle passe-patrout 24,5 x 41,3 cm) sygn. p.d.: WG Olsztyn dnia 21 Lipca na odwrocie nalepki domów aukcyjnych Proweniencja: Obraz w 2008 roku zakupiony do znakomitej Kolekcji Godurowskiej, należącej do Małgorzaty i Piotra Giermaziaków, w której znajdują się dzieła najlepszych polskich artystów, od XIX wieku aż po klasyków sztuki współczesnej. Prezentowany rysunek pochodzi z wczesnego okresu twórczości Wojciecha Gersona, który już w czasie swoich warszawskich studiów w towarzystwie profesorów i kolegów, wyruszał w „wędrówki piechotne po kraju“ celem „zbierania widoków, typów i ubiorów ludowych“. W ten sposób, także i później, zwiedzał okolice Krakowa, Ojcowa, Kielc, Sandomierza, Lublina, Mazowsze, Pojezierze Suwalskie czy Litwę. Zestawiając ze sobą powstałe wówczas rysunki, można z dużą dokładnością ustalić marszrutę, szlak przemierzony przez artystę. Na aukcji marcowej w 2011 roku prezentowaliśmy np. Widok Miechowa, rysunek o parę dni późniejszy, datowany 28 sierpnia 1853 r. Bibliografia: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 20, il.
Artist: Wojciech Gerson
Title: CHATA W BISKUPICACH, 1853
Year: 1853
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-patrout sygn. p.d.: WG Biskupice dnia 22 Lipca 1853 r.- Rysunek pochodzi z wczesnego okresu twórczości Wojciecha Gersona, który już w czasie swoich warszawskich studiów w towarzystwie profesorów i kolegów, wyruszał w "wędrówki piechotne po kraju" celem "zbierania widoków, typów i ubiorów ludowych". W ten sposób, także i później, zwiedzał okolice Krakowa, Ojcowa, Kielc, Sandomierza, Lublina, Mazowsze, Pojezierze Suwalskie czy Litwę. Zestawiając ze sobą powstałe wówczas rysunki, można z dużą dokładnością ustalić marszrutę, szlak przemierzony przez artystę. Stosunkowo niedawno - na aukcji marcowej 2011 - prezentowaliśmy np. Widok Miechowa , rysunek o parę dni późniejszy, datowany 28 sierpnia 1853 r.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ZIMOWE ROZTOPY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Cz.Wasilewski
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PODRÓŻ ZIMOWĄ NOCĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I Zygmuntowicz Na odwrocie owalny stempel o treści: PAŁAC SZTUKI | Sp. | Warszawa, Trębacka 2 /.../ 520-87 | Antykwarnia | Sala Licytacyjna | Obrazy Meble Dywany. Obok nalepka (druk, atrament) o treści: PAŁAC SZTUKI | (PALAIS d' ART) | WARSZAWA, TRĘBACKA 2 i 4 | TELEFON NR. 520-87 | Zygmuntowicz "Zadymka" | ol. | INWENTARZ N ...
Artist: Bohdan Kleczyński
Title: POLOWANIE Z CHARTAMI, 1884
Year: 1884
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Bohdan Kleczyński 1884. Monachium Obraz po konserwacji; płótno dublowane. Artysta powtórzył tu centralny motyw - jadących saniami myśliwych, charty, lisa - ze swego wcześniejszego (1882) obrazu, znanego z reprodukcji zamieszczonej w warszawskich „Kłosach“ w 1889 (patrz: „Kłosy“ 1889, nr 1238, il. s.184). Reprodukcja innej wersji z Kłosów
Artist: Józef Chełmoński
Title: ZA CHRUSTEM, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI | 1902 Na odwrocie, na lewej bocznej listwie krosna, naklejona pionowo nalepka TPSP w Krakowie [druk wypełniony atramentem] o treści: [Towarzystwo Przyjaciół] Sztuk Pięknych w Krakowie | 1907 Nr 80 [...] [stempel, ostatnia cyfra zatarta] | Autor Chełmoński Józef | Adres Kuklówka poczta [Grodzisk] | Dzieło "Za chrustem" (1902) | Rodzaj ol. 99 x [60] [Nalepka dotyczy "Wystawy Dzieł Józefa Chełmońskiego. Od 19 maja do 15 czerwca 1907 r." w TPSP w Krakowie]. Obraz Za chrustem został namalowany przez Józefa Chełmońskiego w roku 1902, w pracowni artysty mieszczącej się na poddaszu jego skromnego dworku w Kuklówce koło Grodziska Mazowieckiego. Chełmoński zamieszkał tu w sierpniu 1888 roku, niedługo po powrocie z dwunastoletniego pobytu w Paryżu (lata 1875-1887), gdzie cieszył się uznaniem i artystycznym, i finansowym. Nieopodal Kuklówki, w miejscowości Stare lub Na Starem, osiadł w 1900 roku, młodszy i ukochany brat malarza, Adam (1861-1924). Zamieszkał tam w drewnianym dworku wraz z żoną i dziećmi. Malarz często przebywał w Starem, ciesząc się ciepłem rodzinnym, które utracił po dramatycznym rozstaniu z żoną w 1890 roku. Gościł u brata także w czasie śnieżnej zimy z przełomu lat 1901/1902. Wtedy to powstały zdjęcia, które następnie posłużyły artyście jako inspiracja i motyw do omawianego obrazu. Fotografie... więcej
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: CZAJKI NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski Na krośnie l.g. resztka nalepki wystawy TZSP w Warszawie z zachowaną częścią napisu artamentem: /.../ wiórski Michał
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁANI, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l. d.: Wojciech Kossak | 1929 Na odwrocie (na krośnie i płótnie) naklejona karta z orzeczeniem prof. Feliksa Kopery i dra Kazimierza Buczkowskiego potwierdzających autorstwo Kossaka (Kraków, 26. IX 1943). Kompozycja powtórzona przez artystę; jej późniejsza wersja reprodukowana, m.in. w albumie: K. Olszański, Wojciech Kossak , wydanie czwarte, Wyd. Ossolineum, Wrocław 1990, il. 248.
Artist: Erich Dichll
Title: GŁUSZEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Dichll
Artist: Max senior Haenger
Title: PTASIE PODWÓRKO
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Hänger sen | M /.../
Artist: Erno Erb
Title: NA TARGU WE LWOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. Erb | Lwów
Artist: Roman Kochanowski
Title: STRAGAN, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: RK Obraz pochodzi ze spuścizny po artyście. Pierwotnie był własnością syna malarza, Romana Kochanowskiego, później trafił do kolekcji inż. Tadeusza Lewkowicza w Monachium. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Roman Kochanowski [1857-1945]. W 150. rocznicę urodzin , [red. i opracowanie Z.K. Posiadała], Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2007, s. 233, nr kat. 81, il. na s. 132.
Artist: Carl Bertold
Title: NAD FIORDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: C. Bertold Na odwr. napis farbą na płótnie: C. Bertold: Raftsund ; obok: 972
Artist: Georg (George) Majewicz
Title: TOKI CIETRZEWI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: G. Majewicz
Artist: Julian Fałat
Title: POLOWANIE NA POLESIU
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JFałat | polesie na odwrocie napis atramentem: Obraz J. Fałata | polowanie na polesiu (!) | /.../ [podpis nieczytelny] W załączeniu ekspertyza p. Katarzyny Łomnickiej z 20 VIII 2011.
Artist: Kasper Pochwalski
Title: CYGANKI WRÓŻĄCE Z KART, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kasper Pochwalski 1938 r. Na krośnie niewyraźne, zatarte stemple firmy oferującej materiały malarskie: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW
Artist: Wlastimil Hofman
Title: SKOŃCZONE ŻNIWA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil Hofman [czarną farbą]
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: ZAMYŚLONA, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: 1927 | Wlastimil Hofmann Na odwrocie napis ołówkiem: DT 147?76
Verified Artist: Yes
Artist: Ludwig Willroider
Title: NASTRÓJ WIECZORNY, 1879
Year: 1879
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Ludwig Willroider München 1879 Na odwrocie, na krośnie l.d. nalepka wystawy w Monachium z zachowaną częścią napisu atramentem: Ludwig Willroider | /../ Abendstimmung . Na płótnie, pośrodku duży zatarty i nieczytelny stempel.
Artist: Otto Scheuerer
Title: BAŻANTY NA ŚNIEGU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Otto Scheuerer Mih
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PIERWSZY ŚNIEG, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: S Żukowski | napis p.d .: 192.| Lubianka Na odwrocie napisy, stemple, nalepka: - Napisy - l.g. czerwoną kredką: c. 800 zł S. Żukowski | 1927 r. ; - p.g. atramentem: „Pierwszy śnieg” | S. Żukowski więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ Z CHAŁUPĄ, OK. 1888
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze spuścizny po artyście. Pierwotnie był własnością syna malarza, Romana Kochanowskiego, później trafił do kolekcji inż. Tadeusza Lewkowicza w Monachium. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Roman Kochanowski [1857-1945]. W 150. rocznicę urodzin , [redakcja i opracowanie Z. K. Posiadała], Muzeum im. Jacka Malczewskiego w Radomiu, Radom 2007, s. 229, nr kat. 21, il. na s. 101.
Artist: Stanisław Żukowski
Title: WNĘTRZE LASU. JESIEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d. cyrylicą: C. Җуковский | 1911 г obok alfabetem łacińskim: S. Żukowski Na płótnie niebieską kredką napis: N°4 ; - na górnej listwie krosna ołówkiem: 90 x 63 . Ponadto zatarty rosyjski stempel celny(?) z czytelną częścią napisu cyrylicą: KOMИCCИЙ | пo Nalepka rosyjska z tekstem (druk, cyrylica): Oтдeл по дел. музеев u oхране | памятн ucкуства u cтарини | Нар. Koмиccaриата | по Прoсв. | No 9253 | Koмиссия по oxp. и регист | пам. Иcкуccтва и cтарины
Artist: Stanisław Masłowski
Title: PEJZAŻ Z WOLI RAFAŁOWSKIEJ, 1923
Year: 1923
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STANISŁAW MASŁOWSKI. | 1923 Na odwrocie napis niebieską kredką: WP | Dr Leyberg . Powyżej nalepka (druk, atrament) o treści: SALON "SZTUKI" | ŁÓDŹ. UL. PIOTROWSKA No 99 | Data przyjęcia 192 3 | Autor prof. St. Masłowski | Tytuł "Gryka" | Rodzaj akwarela Rozmiar | No 1219
Artist: Julian Fałat
Title: STAW W OSIEKU, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JFałat | Osiek 1917 (inicjały wiązane)
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: PEJZAŻ GÓRSKI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Teodor Grott
Title: RÓŻE CZERWONE, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. Teod. Grott | 913 Na odwr. dwie nalepki wystawowe: - u g. fragment nalepki TZSP w Warszawie: /.../ Autor Grott Teodor | /.../ Róże czerwone Rodzaj dzieła akwarel . | Własność Data nadesłania 1/VIII 1913; - poniżej duża nalepka o treści: Wystawa Sztuk Pięknych w Częstochowie. | No 1 | Autor Grott Teodor | Adres Kraków, Kochanowskiego 26 (?) | Tytuł dzieła Róże | Cena /.../ rubli | Adres, pod którym dzieło po ukończeniu wystawy ma być oddane: Warszawa Zachęta | Sztuk Pięknych . Wzdłuż lewego brzegu nalepki tekst: Kartkę niniejszą należy przytwierdzić na każdym dziele.
Artist: Aleksander Augustynowicz
Title: PRZED STARYM KOŚCIOŁEM W SĘKOWEJ, 1910
Year: 1910
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Augustynowicz 1910 Modrzewiowy kościół p.w. świętych Filipa i Jakuba wzniesiony około 1520 roku we wsi Sękowa w pow. gorlickim jest jednym z najpiękniejszych gotyckich zabytków polskiej architektury drewnianej. Obraz reprodukowany na pocztówce wydanej ok. 1912 roku.
Artist: Jan Matejko
Title: KAPŁAN ZNICZA, OK. 1870
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,5 x 15,8 cm (w świetle passe-partout); sygnowany p.d.: JM (inicjały wiązane) poniżej napis: Svatan | Kapłan | Znicza | Swenton z gontyny | słowiańskiej | (Święton) Na odwrocie oprawy fragment nalepki z częściowo tylko czytelnym napisem (atrament, druk): ... Matejko | Rysunek | .... | ...NAJER | .... CKA 16 (?). Prawdopodobnie jest to nalepka Salonu Sztuki Abe Gutnajera przy ul. Mazowieckiej 16, czynnego w tym lokalu w latach 1920-1939. "Niewygasający nigdy ogień, w Polsce i Litwie pogańskiej nazywany Zniczem, przez kapłanów na ołtarzu ofiarnym utrzymywany, nie był sam przez się czczony jako bóstwo, ale jako obraz odwiecznej wiedzy i siły życiodajnej. Podług podań kronikarskich palono go na ołtarzu w Romowie, w Wilnie przed bałwanem Perkuna i w Nowogrodzie Wielkim. Miejsce gdzie się palił było miejscem wyroczni, a kapłan był stróżem ognia wiecznego i dokładał ciągle drzewa dla jego podtrzymania" (patrz: Z. Gloger, Encyklopedia staropolska, t. IV [reprint wyd. z 1900-1903], Warszawa 1974). Pośród licznych i różnorakich wątków przebogatej twórczości Matejki przewijają się także odniesienia do legend i mitów słowiańskich. Można tu wymienić, np. rysunek z karykaturą Płanetnika (ok.1868), szkic przedstawiający krąg - ołtarz ofiarny (ok.1875), obraz znany jako Wianki lub Noc świętojańska (1875) czy wreszcie dwa obrazy z cyklu Dzieje cywilizacji - Zaprowadzenie chrześcijaństwa (1889) i Chrzest Litwy (1888). W tym ostatnim... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: BITWA POD CHOCIMIEM, 1865
Year: 1865
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Józef Brandt | 1865 . poniżej, bliżej środka obrazu napis: 1620 . (!) Hocim (!) Obraz przedstawia pole walk pod Chocimiem w 1621 roku. Armia polsko-litewska pod powództwem hetmana Karola Chodkiewicza i sprzymierzone wojska kozackie dowodzone przez hetmana kozackiego Piotra Konaszewicza-Sahajdacznego od 2 września do 9 października broniły tam warownego obozu obleganego przez ponad dwukrotnie liczebniejszą armię turecką. W czasie oblężenia, 24 września Chodkiewicz zmarł, przekazując dowództwo regimentarzowi Stanisławowi Lubomirskiemu. Walki zakończyły się zwycięstwem polskich wojsk sprzymierzonych, choć - według obrosłej legendą tradycji - w obozie polskim pozostać miała już tylko jedna baryłka prochu. Kampania ta stała się treścią rycerskiego poematu Wacława Potockiego Wojna chocimska , napisanego w oparciu o pamiętniki uczestnika walk, Jakuba Sobieskiego, ojca króla Jana III. Prezentowaną Bitwę pod Chocimiem Brandt malował w roku 1865, w czasie studiów w monachijskiej pracowni Franza Adama. Młody, dwudziestoczteroletni artysta był jeszcze wtedy pod znacznym wpływem swego pierwszego i ukochanego nauczyciela, Juliusza Kossaka. Widać to w opracowaniu detali, rysunku postaci czy mnogości drobnych epizodów. Ale jest... więcej
Artist: Emiel Joshep Devos
Title: STORCZYKI I PORCELANA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Devos
Artist: Alexandre Louis Lion
Title: SCENA WE WNĘTRZU OBERŻY, 1847
Year: 1847
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. L. Lion | 1847. Na odwrocie u góry napis kredką: HA Tłumna scena o zacięciu rodzajowo-anegdotycznym. W postaci malarza szkicującego portret rozochoconego trunkiem mężczyzny, domyślać się można, któregoś z siedemnastowiecznych flamandzkich malarzy popularnych scen karczemnych, na przykład Adriana Brouwera, mistrza tego rodzaju malarstwa.
Artist: Hein van Doren
Title: NAJŚWIEŻSZE WIADOMOŚCI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hein van Doren
Artist: Anton Raufer-Redwitz
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Redtwitz Z tyłu na ramie nalepka (rkpis) z trudno czytelnym tekstem niemieckim i wymiarami obrazu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Frederik Vezin
Title: WIECZÓR W SALONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fred. Vezin.
Artist: Isidor Popper
Title: PIERWSZY PAPIEROS UCZNIA, 1858
Year: 1858
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J Popper | 1858 ponadto data na tabliczce: 1858
Artist: Rudolf Priebe
Title: KUTRY RYBACKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Priebe
Artist: Hans Wagner
Title: ŁODZIE NA KANALE W WENECJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wagner Hans
Artist: Rudolf Priebe
Title: RYBACKA CHATA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Priebe
Artist: Guido Hampe
Title: MŁYN NAD JEZIOREM W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: G Hampe Z tyłu, na górnej listwie krosna nalepka z wyblakłym i trudnym do odczytu napisem atramentem. Na listwie dolnej nalepka z tekstem drukowanym (wycinek z katalogu?) z metryczką obrazu (HAMPE GUIDO (Berlin 1839-1902) Der Thuner See mit Mönch und Jungfrau Am Ufer Wassermühle und Bauern bei Segelboot. 62x87)
Artist: Albert Rigaux
Title: PLAŻA W OSTENDZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.l.d.: Alb. Rigaux
Artist: Alexander Thiele
Title: OGRÓDEK PIWNY W MONACHIUM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. THIELE Na odwrocie napis na płótnie: Münchener Biergarten | A. THIELE. | MCHN.
Artist: Jan Szancenbach
Title: KRAKOWSKA DOROŻKA NA PLANTACH ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach
Artist: Jan Szancenbach
Title: PARYŻ. RUE SAINT DENIS O ZMROKU, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | RUE ST DENIS O ZMROKU | 1997
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET PROF. TADEUSZA SINKO, 1920
Year: 1920
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. czarną kredką l.g.: Ignacy Witkiewicz | Witkacy | 1920 | więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET ANNY SINKO, ŻONY TADEUSZA, 1920
Year: 1920
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. różową kredką p.d., ukośnie: Witkacy | 1920 | T.C więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Zygmunt Menkes
Title: KOBIETA PRZY STOLE
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: Menkes Na odwrocie, na oprawie autorska dedykacja: to Harry and Harriet Goldsmith | [....] friendship | Menkes
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z DOMAMI W ZIELENI, 1950
Year: 1950
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. tuszem l.d.: Hayden | L....... - La - Foret | 50
Artist: Tamara Łempicka
Title: RUDOWŁOSA, OK. 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: T. DE LEMPICKA Na odwrocie trudno czytelny napis farbą: Mere | Auzoux (?) | 17 rue Ga[.]llrey (?) | 17 Motyw kobiety pochylonej nad książką i zajętej lekturą był stale obecny w malarstwie różnych epok. Pojawiał się również w obrazach Tamary Łempickiej, także w - prezentowanej tu - wczesnej pracy młodej artystki. Tym co zaskakuje i zadziwia w tym obrazie jest wybór modelki - kobiety już niemłodej o twarzy zmęczonej, okaleczonej i naznaczonej przeżytym bólem. Jej chorobliwie zmienione oko przywołuje w pamięci obraz Pablo Picasso z roku 1904 - portret Carloty Valdivia, znany p.t. Celestine . Łempicka niewątpliwie znała twórczość Picassa i mogła się nią... więcej
Artist: Louis Neillot
Title: PEJZAŻ Z DOMEM W DOLINIE, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L NEILLOT | 4. 25
Artist: Roman Kramsztyk
Title: KWIACIARKA, 1931-1932
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kramsztyk Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Salon zimowy, Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa 1932, nr kat. 47; - "Express Poranny" 1932, nr 138, il. na s. 6; - "Tygodnik Ilustrowany" 1932, nr 26, il. na s. 421; - Roman Kramsztyk 1885-1942. Wystawa monograficzna . [oprac. kat. R.Piątkowska, M.Tarnowska], luty-marzec 1997, ŻIH, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 1997, s. 206, nr kat. 160, il.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: WNĘTRZE Z BUKIETEM MAKÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą p.d.: Menkes Na krośnie l.g. częściowo zachowana nalepka (druk, mpis.) o treści: Associated American Atrists | Inc. | Title Sigimund Menkes | Artist Interior whit Poppies | Medium Oil | Ledger No P2753 | Rack No | 711 FIF/.../ . Na nalepce atramentem: 750 -
Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter
Title: MACIERZYŃSTWO, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą p.g.: Muter
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: DROGA, 1995
Year: 1995
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy
Artist: Wojciech Fangor
Title: PEJZAŻ POLSKI, 1974-2006
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fangor 47-06 sygn. na odwrocie: FANGOR 1947-2006 | „PEJZAŻ POLSKI“ Proweniencja: Kolekcja Godurowska; zakupiony bezpośrednio od artysty w jego pracowni w Błędowie w 2008 roku ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 160, il. barwna. Fangor swoje rysunki, początkowo te, które zostały po czterdziestu latach odnalezione, później także szkice i rysunki powstałe w latach dziewięćdziesiątych, ogląda na nowo z perspektywy tych minionych lat [...]W rękach osiemdziesięcioletniego artysty znalazły się rysunki trzydziestolatka, autorzy są bardzo sobie bliscy, ale dzielą ich dziesięciolecia i to wszystko, czego w tym czasie można było doświadczyć. Fangor jest zbyt mało sentymentalny i zbyt kreatywny, by rzeczy zostawić samym sobie. Skoro dystans tych kilku dziesięcioleci jest ewidentny, zatem trzeba go wykorzystać.... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ABSTRAKCJA, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: Pejzaż Zofii Gutkowskiej-Nowosielskiej sygn. na odwrocie na Pejzażu śr.d.: Jerzy Nowosielski | 1958 Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich; w załączeniu certyfikat wydany przez Fundację.
Artist: Jan Tarasin
Title: SZKOłA PRZEDMIOTóW, 1992
Year: 1992
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. białą kredką l.d.: Jan Tarasin 92, na odwr. oł. p.d.: Jan Tarasin 92 | Szkoła przedmiotów
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA (ABSTRAKCJA), LATA 40./50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W załączeniu fotografia obrazu z potwierdzeniem autentyczności podpisanym przez żonę artysty - p. Barbarę Jaroszyńską-Stern.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: DRZEWA, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Na odwrocie na płótnie napis autorski: DOMINIK 1974 | DRZEWA 97 x 115 | AKRYLE poniżej pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: MARTWA NATURA Z LATAWCEM, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kobzdej | 1955. Na odwrocie na płótnie napis autorski: Aleksander Kobzdej |1955 | "MARTWA NATURA | Z LATAWCEM" | 65 x 81
Artist: Alicja Wahl
Title: PARA, 1993
Year: 1993
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: A. WAHL | 1993
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: MARTWA NATURA, LATA 50. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fijałkowski Autorstwo potwierdzone przez artystę. Obraz znajduje się w spisie autorskim Stanisława Fijałkowskiego.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ VIII, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie napis autorski: DOMINIK 1973 | PEJZAŻ VIII 97 x 115 | AKRYLE obok, na płótnie nalepka: Grosse | Dusseldorfer | Kunst- | ausstellung Kunstpalast, Dusseldorf, Ehrenhof 4 ... z danymi obrazu i datą wystawienia: 25 Sept. 82; poniżej pieczęć zezwalająca na wywóz za granicę; na krośnie górnym nalepka z tytułem obrazu w języku niemieckim.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOSZALIN WODA ZIELEŃ, LATA 60./70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: Lenica poniżej napis: KOSZALIN WODA ZIELEŃ
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: KOMPOZYCJA, 1996
Year: 1996
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 61 x 78 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: FStarowieyski | 1696 na odwrocie p.g. stempel i podpis żony artysty Autorstwo potwierdzone przez Teresę Starowieyską.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: PROJEKT PLAKATU DO CASANOVY, 1989
Year: 1989
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. wzdłuż krawędzi: STAROWIEYSKI 89. Projekt plakatu do sztuki Jerzego Żurka, Casanova w Teatrze Nowym w Łodzi w 1989 roku. Plakat opisany i reprodukowany w katalogu: - Franciszek Starowieyski. Plakaty. Retrospektywa. Z kolekcji Piotra Dąbrowskiego i Agnieszki Kulon, Galeria „Zamek“ w Reszlu - Oddział Muzeum Warmii i Mazur w Olsztynie, Reszel VI - IX 2003, s. nlb., kat. 231, il. b.
Artist: Michał Moląg
Title: Z CYKLU: LASKI, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MMoląg , na odwrocie l.g.: Michał Moląg 2008 Obraz wystawiany: - Michał Moląg - Miłość spod wycieraczki, Galeria Stara Prochownia, Warszawa 7 - 20 VI 2009; - Michał Moląg - Horyzont zdarzeń, Galeria Stara Prochownia, Warszawa 27 V - 27 VI 2011.
Artist: Antoni Fałat
Title: AKT NA ZIELONYM TLE, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ant.Fałat 22.I.88. , l.d.: 5 [w kółku]
Artist: Edward Dwurnik
Title: STADION DZIESIĘCIOLECIA, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. DWURNIK | 2008 na odwrocie na płótnie napis autorski: 2008 | E. DWURNIK | „Stadion Dziesięciolecia“ | NR: XI - 441 - 3830 [w ramkach] | 3830 Obraz pochodzi z cyklu XI Warszawa kontynuowanego od 1966.
Artist: Edward Dwurnik
Title: CHRYSTUS W OGRODZIE, Z CYKLU: KRZYŻ, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 79 | CHRYSTUS W OGRODZIE. E.D. na odwrocie na płótnie napis autorski: E. DWURNIK | 1979. | NR: 15. X. 598 [w ramkach] na blejtramie nalepka informacyjna z danymi obrazu Obraz wymieniony w: – Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (spis cykli malarskich, oprac. P. Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001; cykl X, poz. 15. Wizerunek ukrzyżowanego w ogrodzie Chrystusa należy do cyklu „Krzyż“ składającego się z 50 obrazów powstałych w latach 1979-1984 oraz, po kilkuletniej przerwie, w 1991 roku. Artysta – umieszczając akcję pasyjnych wydarzeń we współczesnym krajobrazie miejsko-wiejskiej Polski – podejmuje odważny dialog z tradycyjną ikonografią Ukrzyżowania. Miarą swobodnego nawiązania do kanonicznych przedstawień tego nowotestamentowego tematu jest zarówno tytułowe miejsce kaźni jak i sama sylwetka Chrystusa. Ogród nie jest gajem oliwnym, w którym przyszły zbawiciel modlił się w przeczuciu męczeńskiej śmierci, ale wpisanym w tkankę miasta, ogrodzonym murem skwerem, z wbitym pośrodku wysokim krzyżem. Ciało na nim rozpięte przybiera kształt litery X, jest przeszyte strzałami, a dwaj oprawcy układają pod belką stos, który zaraz zapłonie. Ta wizja Golgoty – ujęta w typowej dla malarza, zbrutalizowanej, szkicowej formie... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, LATA 50. XX W.
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz, papier milimetrowy 58,3 x 40,8 cm (w świetle passe-partout) l.d. napis ołówkiem: obojętność , p.d. tuszem: szkic dwóch postaci stan: nacięcie z lewej strony wzdłuż kadru
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, 1966
Year: 1966
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: WALKA
Tools: oil, watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 40 x 28,7 cm (w świetle passe-partout) Obraz jest kompozycyjnie zbliżony do obrazów olejnych, powstałych w latach 1989-1993 (por.: Eugeniusz Markowski , katalog pod red. Mariusza Rosiaka, Poznań 1999, s. nlb.)
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Olga Boznańska
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2003
Year: 2003
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: L. Tarasewicz 2003. | 50 x 50 cm
Artist: Jacek Yerka
Title: ŻYWOPŁOTY, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47,5 x 59,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: YERKA 04 na odwrocie napis autorski z dedykacją p.d.: DLA MAŁGORZATY | OD PIOTRA | »ŻYWOPŁOTY« | JACEK YERKA | PASTEL 2004
Artist: Jacek Yerka
Title: KIESZONKOWA DŻUNGLA - SEN, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 11 na odwrocie p.d.: JACEK YERKA | »KIESZONKOWA DŻUNGLA - SEN« | AKRYL 2011
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: PORTRET W CZERWONYM ZAWOJU, 1990
Year: 1990
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 54,5 x 74,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Stasys na odwrocie nalepka The Hauschildt Fundation z numerem 118 Autorstwo potwierdzone przez artystę.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: MŁODY HADRON NA HUŚTAWCE FOTONOWEJ, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 11 na odwrocie na krośnie p.d.: JACEK YERKA | » MŁODY HADRON NA HUŚTAWCE FOTONOWEJ« | AKRYL 2011
Artist: Edward Dwurnik
Title: Z CYKLU: PODRÓŻE AUTOSTOPEM, 1978
Year: 1978
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 50 x 72 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: E. DWURNIK. 1978 na odwrocie pięć różnych pieczątek autorskich, zamazany napis (może tytuł) | 1978 - XII [w ramce] stan: doklejone autorsko narożniki