Artist: Alfons Karpiński
Title: NA ODPUŚCIE, 1907
Year: 1907
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński - | Kraków 07 Na krosnach autorski napis czarną farbą: Kraków A. Karpiński 1907 ; napis ołówkiem: Ks. dep. II/1919 nr 36 ; napis białą farbą: KFMP 5261 ; na odwrocie także nalepki wystawowe; w tym dająca się zidentyfikować, częściowo zachowana nalepka z roku 1907 odnosząca się do wystawy w TZSP w Warszawie (druk, atrament): /.../ | Autor Alfons Karpiński | TYTUŁ DZIEŁA Na odpuście | Rodzaj dzieła olejny | Cena 500 rubli | Podpis A Karpiński Znany, opisywany i reprodukowany obraz o motywie rodzajowym z życia podkrakowskiej wsi; tematykę tę Karpiński podejmował we wczesnym okresie twórczości. Obraz reprodukowany i opisywany w: - Katalog IV Dorocznej Wystawy TZSP , Warszawa 1907, nr 109; - A. Breza, „Salon” Warszawski w 1907 r. [w:] „Świat”(Warszawa), 1907, nr 47, s. 5-8, il. na s. 6; więcej
Artist: Władysław Podkowiński
Title: PEJZAż MIEJSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Datowany p.d.: 93 Na odwrocie kartka z ekspertyzą Stefana Sonnewenda z 1938 r. potwierdzającą autorstwo Podkowińskiego. Bibliografia: - E. Charazińska, "Władysław Podkowiński", katalog wystawy monograficznej w Muzeum Narodowym w Warszawie, Warszawa 1990, s.121, nr 103; il.
Artist: Józef Mehoffer
Title: OGRóD
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.:....Mehoffer Od 1907 r. Mehoffer wraz z rodziną mieszkał pod Krakowem w Janówce, gdzie zakupił niewielki dworek. Zwolennik teorii integralności sztuki - sam zaprojektował jego wystrój wewnętrzny we wszystkich detalach oraz piękny ogród kwiatowy i park krajobrazowy na sztucznie wzniesionych tarasach. Ogród ten stał się zarówno tłem, jak bohaterem wielu jego obrazów.
Artist: Wojciech Kossak
Title: NA STATKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wojciech Kossak/ 193... (ostatnia cyfra trudna do odczytania) Szkic portretowy. Powstał zapewne w czasie jednej z podróży artysty do USA (w latach 1930, 1932, 1934).
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: WNęTRZE PRACOWNI ARTYSTY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Znane są obrazy przedstawiające wnętrze paryskiej pracowni Wyspiańskiego malowane przez artystę w 1893 r. (olej na kartonie w Muzeum Narodowym w Poznaniu i pastel w zbiorach prywatnych). Prezentowane tu "Wnętrze" przypomina je nastrojem i walorami kolorystycznymi.
Artist: Jan Stanisławski
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie odręczny napis atramentem: "mal.J. Stanisławski/ od J. Stanisławskiego/ otrzymałem/ T. Axentowicz" oraz nalepka z wystawy (prawdopodobnie pośmiertnej, 1907r.)w TPSP w Krakowie. Bibliografia: - W. Juszczak, M. Liczbińska, "Malarstwo polskie. Modernizm", Auriga, Warszawa 1977, s.320, nr 28, il.28.
Artist: Maksymilian Gierymski
Title: OSTY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: M. Gierymski Obraz jest zapewne identyczny z "Ostami" wymienionymi w katalogu prac Maksymiliana Gierymskiego opracowanym przez monografistkę artysty Halinę Stępień. Porównać go można z "Krajobrazem" z dawnych zbiorów Hipolita Oderfelda w Warszawie, reprodukowanym w monografii pióra Antoniego Sygietyńskiego. Bibliografia: - A. Sygietyński, "Maksymilian Gierymski", Lwów 1906, il. s. 94; - H. Stępień, "Maksymilian Gierymski", Wrocław 1979, s.196, nr 188, 189.
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po lewej: A. Karpiński Na odwrocie napis autorski: "Róże"/ mal. A. Karpiński/ w Krakowie w r. 1936/ .....1916
Artist: Stanisław Kamocki
Title: KWITNąCA łąKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.; St. Kamocki/ 1904 Na odwrocie płótna fragment nalepki z odręcznym napisem; na ramie i krosnach cztery nalepki z wystaw w TPSP w Krakowie oraz TZSP w Warszawie w 1905 r. Biliografia: - "Katalog II-ej dorocznej wystawy dzieł sztuki artystów polskich", TZSP, Warszawa 1905, nr 290.
Artist: Mieczysław Filipkiewicz
Title: BUKIET KWIATóW W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: MIECZYSŁAW Filipkiewicz
Artist: Julian Fałat
Title: WEZBRANA RZEKA, MOTYW Z BYSTREJ, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Fałat Bystra 1918 Woda przybiera. Na brzegu gromadzą się ludzie obserwując wzburzone nurty. Płynąca przez miejscowość Bystrą rzeka Białka, to w tym miejscu zwykle po prostu potok. A teraz? Julian Fałat, mieszkając stale w Bystrej k. Bielska i malując beskidzkie pejzaże, malował także widoki rzeki Białki przedstawiając ją także po ulewnych deszczach, kiedy zagrażała wylewem. W roku 1916 artysta widział spustoszenia jakie mogła przynieść ta niewielka na co dzień rzeka i pokazał je w akwareli Powódź w Bystrej z roku 1916. (D.A. Agraart, 2006 r.) Kilkakrotnie także malował to samo zakole rzeki. Można tu przypomnieć choćby akwarelę Wylew , reprodukowany w „Sztukach Pięknych” ( R. 2. 1925/26, il. na s. 313) lub też Wezbraną rzekę, pokazaną w D.A. Agraart w r . 1995.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MłODEJ KOBIETY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany u dołu: Ign Witkiewicz 1938 29/VII[PJ + herb. (T.B + E) Po 1924 r. artysta ograniczył twórczość malarską do działalności "Firmy portretowej S. I. Witkiewicz" - tworząc pastelowe portrety według regulaminu Firmy w pięciu podstawowych typach: A, B, C, D, E. Od 1928 r. eksperymentował na sobie działanie narkotyków, informacje o ich zażyciu umieszczał na portretach obok sygnatury.
Verified Artist: Yes
Artist: Olga Boznańska
Title: BRODATY MężCZYZNA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: Olga Boznańska/ 1897 Dla Boznańskiej portret był zawsze głównym przedmiotem malarskich zainteresowań - od wczesnych płócien monachijskich po obrazy malowane w Paryżu; w swoich portretach artystka stosowała zróżnicowaną walorowo wibrującą plamę barwną, zacierającą kontury i plany, ale określająca realne kształty postaci.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: KAPITAN GWARDII DOMOWEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.:Kanelba Na odwrocie odręczny napis na płótnie:"Captain of Home Guards". Na krosnach dwie uszkodzone nalepki z odręcznymi napisami dotyczącymi obrazu.
Artist: Zdzisław Ruszkowski
Title: DWIE DZIEWCZYNY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Z Ruszkowski
Artist: Lisa Sampoh
Title: CZERWONE żABY I ZIELONA JASZCZURKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: LISA/ SAMPOH/ Sao PaULO
Artist: Jacek Malczewski
Title: INTRODUKCJA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Malczewski 1914 Na odwrocie nalepki: (1) z wystawy w TPSP w Krakowie w 1914 r.; (2) z wystawy w TPSP w Krakowie w 1939 r.; (3) z napisem "Przesyłka bagażowa..." Kompozycja alegoryczna z uskrzydloną postacią Nike - greckiej bogini zwycięstwa, ku której, wyłaniając się z głębokiej toni, dąży kilkunastu mężczyzn (drugi od prawej ma rysy samego artysty). Najbliższy bogini, z trudem wspinający się na wysoki brzeg, to żołnierz-zesłaniec-tułacz, symboliczny bohater wielu kompozycji Malczewskiego. Treść obrazu inerpretować można w kontekście ówczesnej sytuacji politycznej, kiedy to zaostrzający się konflikt mocarstw zaborczych stwarzał nadzieję na odzyskanie niepodległości. Bibliografia: - A. Heydel, "Jacek Malczewski. Człowiek i artysta", Kraków 1933, s.216, il. na s. 213 (p.t. "Sława") - Katalog Wystawy Jubileuszowej MCMXIV, I Salon Wiosenny, TPSP, Kraków 1914, s. 24, nr 86, il. (wystawiony p.t. "Introdukcja") - katalog "Jacek Malczewski 1855-1929", lipiec-wrzesień 1
Title: ZAGłOBA I BOHUN
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Kopia akwareli Juliusza Kossaka z 1884 r., reprodukowana w: K. Olszański, "Juliusz Kossak", Wrocław 1988, il. 543.
Artist: Juliusz Kossak
Title: JEźDZIEC Z CZEKANEM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Juliusz Kossak/ 1881 Na odwrocie ekspertyza (datowana 9.IX.1953 r.) Romana Zrębowicza, kustosza Muzeum Sztuki w Łodzi, potwierdzająca autorstwo J. Kossaka.
Artist: Stanisław Bagieński
Title: POJENIE KONI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: S. Bagieński 1937
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: WYJAZD NA POLOWANIE Z OGARAMI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Z. Rozwadowski 1921
Title: NA TROPIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura trudna do odczytania p.d.: ...Har.../...
Artist: Julius Caesar Ibbetson
Title: PEJZAż Z JEźDźCEM
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie stara papierowa nalepka nalepka z odręcznym napisem: Painted by Julius Caesar Ibbetson./ born 1759 died in Yorkshire 1817/ very fine Speciment of His Art.
Title: POWRóT Z POLA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie owalna pieczęć wiedeńskiej firmy sprzedającej przybory malarskie.
Artist: Karol Miller
Title: LUDWIKA ALEKSANDROWA FEIST
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po prawej: k Miller/ Warszawa/ 1874 Na odwrocie napis na płótnie: Ludwika/ Aleksandrowa/ Feist/ 1v Tarnowska/ c. Carla i Zofji/ Russo/ ur. 28 czerw. 1828/ zm. 26 pazdz. 1874. Na krosnach napis:Własność ANDRZEJ CZERNIK, W-wa.
Artist: Józef Brandt
Title: PORTRET ZENONA ŁęSKIEGO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Józef Brandt/ z Warszawy/ Zenon Łęski Interesujący obraz; rzadki w twórczości Brandta przykład portretu; przedstawia zaprzyjaźnionego z artystą malarza Zenona Łęskiego (1864-1927). Biorąc pod uwagę wiek portretowanego oraz to, że obaj poznali się w Monachium po 1891 r. - należy przypuszczać, że obraz został namalowany ok. 1895 r.
Title: MADONNA
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: Prawdopodobnie fragment poliptyku ze sceną adoracji Dzieciątka lub pokłonu Trzech Króli.
Artist: Adrian Głębocki
Title: WęDROWNY HANDLARZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A...bocki
Artist: Antoni Piotrowski
Title: W SZYNKU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: A. Piotrowski 187... Obraz pochodzi z czasów monachijskich studiów artysty w latach 1875-77. Nieco odmienna wersja prawej strony tej kompozycji reprodukowana była w "Kłosach", 1884, II półrocze, s. 301
Title: PRZYMIERZANIE KOLCZYKóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany nieczytelnie l.d.: ...G...
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W CIENIU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Wierusz-Kowalski Na płótnie napis na płótnie: "Podpisana Maria Wierusz Kowalska synowa ś.p. Alfreda Wierusz Kowalskiego/ stwierdzam, że obraz ten jest autentyczną pracą tego ostatniego i pozosta / wał w spadku w naszej rodzinie. Wystawiany był na pośmiernej wysta / wie dzieł ś.p. Alfreda Wierusza Kowalskiego w Munchen w r. 1917 i reprodukowa=/ ny w katalogu tejże wystawy Hugo Helbinga, tablica XII. Nr 16./ Maria Wierusz Kowalska". Niżej: "Nr Repertorium: 3615/1942. Stwierdzam, że znana mi osobiście p. Maria Wierusz Kowalska, zamieszkała w Krakowie ul. Mogilska L. 49/ powyższe oświadczenie wobec mnie własnoręcznie pod / pisała. W Kra[kowie] dnia trzeciego grudnia roku tysiąc dziewięćset/ czterdzi[estego] drugiego - (3.XII.1942) - / Emil Stąpar/ notariusz". Obok okrągła pieczęć. Obok naklejona kartka z ekspertyzą profesora Feliksa Kopery (z dn. 4.XII.1942 r.)poświadczająca autorstwo A. Wierusza Kowalskiego.
Artist: Jan Marcin Szancer
Title: TANIEC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d: Edkowi / Janek Na odwrocie autorski napis na płótnie: J Szancer/ 1929
Artist: Alfons Karpiński
Title: PLAżA NA LIDO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A Karpiński/ Lido 1907 Na odwrocie autorski: "Plaża na Lido"/ mal. A Karpiński. z roku 1907./ Lipiec. Obraz powstał podczas podróży artysty do Włoch w 1907 r.
Artist: E. Foerster
Title: ŁąKA NAD RZEKą
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:E. Foerster
Artist: Teodor Axentowicz
Title: POGRZEB HUCULSKI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T Axentowicz Na odwrocie atest dr Jana Lankau (Kraków, 4.VI.1958) potwierdzający autorstwo Axentowicza. Obraz był prawdopodobnie prezentowany na pośmiertnej wystawie prac artysty w krakowskim TPSP w 1939 r.; był wówczas własnością Mariana Dąbrowskiego. Bibliografia: - "Teodor Axentowicz 1859-1938", TPSP, Kraków 1939, s.12, nr 79.
Artist: Kazimierz Sichulski
Title: Z JORDANU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Sich 18 Na krosnach odręczny napis ołówkiem: Sichulski Kraków 1918 "Z Jordanu" cena kor. 3.00/... Temat obrazu wiąże się z przypadajacym na dzień Trzech Króli Świętem Jordanu, kiedy to w kościele wschodnim i grecko-katolickim święcono wodę, zanurzając krzyż w rzece lub strumieniu (temat częsty także u innych malarzy Huculszczyzny - Axentowicza i Pautscha). Postać dziewczyny z tego bardzo dekoracyjnego obrazu powtórzył artysta później w "Powrocie nowożeńców z cerkwi na Huculszczyźnie" (reprodukcja w "Sztukach Pieknych", 1926/27, r. III, s.69) i "Weselu huculskim" (reprodukcja w "Sztukach Pięknych", 1927/28, r. IV, s.155).
Artist: Stanisław Kaczor-Batowski
Title: SZARżA HUSARII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Batowski/1924
Verified Artist: Yes
Artist: Wacław Pawliszak
Title: GRA W KOśCI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Wiczslas (?) Pawlischak | Savarid (?) Albania | 20/9 92 26 (sygnatura trudna do odczytania ze wzglądu na stylizację liter na pismo arabskie)
Artist: Teodor Axentowicz
Title: RUDOWłOSA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: T.Axentowicz Portretowana pani to Bronisława Rudlicka-Sichulska, żona malarza Kazimierza Sichulskiego, aktorka teatru krakowskiego, występująca pod scenicznym pseudonimem Jeremi. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Sztuka polska na kartach pocztowych, katalog (wyd. J.Czarnecki), Wieliczka 1914, s. 84, nr 84.
Artist: Jacek Malczewski
Title: W PRACOWNI ARTYSTY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J Malczewski 1903 Ten kameralny, niebanalnie zakomponowany obraz, przedstawiający wnętrze pracowni malarskiej z rozpoczętymi obrazami, jest swoistym portretem malarza przy pracy. Kilka przedstawionych tu szkiców koni i wyraźne podobieństwo tęższego ze sportretowanych tu mężczyzn do Wojciecha Kossaka nasuwa przypuszczenie, że może to być pracownia i portret właśnie tego artysty.
Artist: January Suchodolski
Title: ODPOCZYWAJąCY UłANI, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: J.Suchodolski 1852 Obraz był wystawiony na wystawie "Sto lat malarstwa polskiego" w Krakowie w 1929 roku Obraz reprodukowany lub opisywany w: - F.Klein, Katalog wystawy "Sto lat malarstwa polskiego 1800-1900" Dzieła artystów nieżyjących, TPSP, Kraków 1929, s. 68, nr kat. 286 (wówczas własność Jana Jędrzejowicza ze Staromieścia); - K.Sroczyńska, January Suchodolski, Wrocław 1961, s. 183, nr kat. 164.
Artist: Józef Chełmoński
Title: KRAJOBRAZ Z KOśCIółKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J. CHEŁMOŃSKI Na odwrocie ekspertyza dr Stanisława Dąbrowskiego z dnia 4.IX.1962 r. potwierdzająca autorstwo Chełmońskiego i datująca na lata 1872-1875.