Artist: Stanisław Wyspiański
Title: WIDOK WIADUKTU KOLEJOWEGO NAD UL. LUBICZ
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK WIADUKTU KOLEJOWEGO NAD UL. LUBICZ Z „PODKOPEM TALOWSKIEGO“, ok. 1898-1904 15,5 x 24,5 cm (w świetle oprawy: 14,4 x 23,2 cm) sygn. p.d.: SW (monogram wiązany) Rysunek pochodzi z krakowskiej kolekcji rodziny prof. Karola Estreichera. Szkicowy, wykonany z autopsji rysunek przedstawia widok ul. Lubicz i biegnący nad nią most kolejowy. Dawniej ulica i tory krzyżowały się na jednym poziomie; dwupoziomowe skrzyżowanie zbudowano w latach 1896-1898. Autorem projektu przebudowy był znakomity architekt Teodor Talowski (1857-1910). To nowoczesne rozwiązanie, zrealizowane w Krakowie po raz pierwszy, zainteresowało widać Wyspiańskiego, tak silnie związanego ze swoim miastem. (wg ekspertyzy p.Marty Romanowskiej, znawczyni oeuvre artysty, b. kustosza Muzeum Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, autorki licznych publikacji i wystaw poświęconych jego twórczości (m.in. wystawa Opus magnum w krakowskim Muzeum Narodowym)).
Artist: Julian Fałat
Title: KOŚCIÓŁ W MIKUSZOWICACH KRAKOWSKICH, 1912
Year: 1912
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 924 [w ramce] | J Fałat 1912 | Bystra Obraz przedstawia stary (koniec XVII w.) drewniany kościółek św. Barbary w Mikuszowicach Krakowskich położonych nieopodal Bystrej (dziś dzielnica Bielska-Białej). Fałat malował ten kościół kilkakrotnie; przypomnieć można choćby Kościół w Mikuszowicach, 1911 (Muzeum Górnośląskie w Bytomiu). Na odwrocie nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych z roku 1912 z nazwiskiem autora i określeniem obrazu: Kościółek, Bystra, akwarela Obraz wystawiany i reprodukowany: Dział Sztuki . Powszechna Wystawa Krajowa , Poznań 1929, s. 22, nr kat. 150; il. 42. Sztuki Piękne, Kraków 1925/26, s. 314
Artist: Wojciech Kossak
Title: OGRÓD PRZED PAŁACEM W ZAGÓRZANACH, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: Wojciech Kossak | Zagorzany 1909 Na odwrocie nalepka (druk, atrament) o treści: SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, UL. ŚW. JANA L. 3. - TELEFON 100-02 | Data przyjęcia 1938. | Autor Wojciech Kossak | Tytuł Pałac w Zagorzanach | Rodzaj ol. Rozmiar 40 x 32 | Nr. 10006. Ponadto na odwrocie stemple: - 2; - okrągły stempel z literami S.P. | K. (powtórzony również na ramie). Napis kredką: Lp. 10.006 Obraz powstał jako jeden ze szkiców do Konnego portretu Aleksandra hr. Skrzyńskiego i hr. Marii ze Skrzyńskich Sobańskiej na tle pałacu w Zagórzanach, 1910. Ujęty tu motyw z loggią pałacową, gazonem czerwonych kwiatów i zielenią parku znalazł się w tle obrazu (repr. m.in. w: K. Olszański, Wojciech Kossak, Wyd. Ossolineum, Wrocław 1990, il. barwna 307). Przygotowując się do pracy nad obrazem, artysta pojechał do Zagórzan, gdzie - serdecznie goszczony przez gospodarza, hr. Skrzyńskiego - malował szkice pejzażu, pałacu i studia koni. Pisał o tym dokładnie w listach do żony (1909; brak daty dziennej): „Korzystam z chwili wolnej przed obiadem, już jestem we fraku, a jeszcze 20 minut czasu. Jestem tu od wczoraj, zrobiłem sobie dużo notatek potrzebnych, jutro jeszcze cały dzień będę szkicował, a ostateczne seanse do głów u mnie w Krakowie. Miło tu i ślicznie, dogadzają mi wszyscy... /.../ Zrobiłem trzy doskonałe studia koni... więcej
Artist: Alfons Karpiński
Title: BUKIET MAKÓW, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: A. Karpiński.
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: ZIMOWY PEJZAŻ PODGÓRSKI
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,4 x 30,4 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Julian Fałat
Title: Z POLESIA. ZIMA
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,7 x 65 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: JFałat | Nieśwież Prezentowany obraz łączyć należy z większym zespołem obrazów z Polesia gdzie Fałat - od lat 90. XIX w. - wielokrotnie jeździł i gdzie znajdował liczne tematy malarskie. Poleskie motywy powtarzały się w jego twórczości także i w latach późniejszych. W swoich pamiętnikach pisał artysta: - „Tymi latami studiów żyję bowiem do dziś dnia, przetrawiając i opracowując prawie wciąż na nowo niewyczerpane tematy - wrażenia z ukochanej krainy.“
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODWRÓT WIELKIEJ ARMII SPOD MOSKWY, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1935 Na odwrocie napis ołówkiem: Kossak Odwrót Wielkiej Armii spod Moskwy, z brnącymi przez śniegi żołnierzami, którym w obłokach jawi się głowa egipskiego Sfinksa, jest jedną z najpopularniejszych oryginalnych kompozycji Jerzego Kossaka. Artysta malował ten motyw kilkakrotnie, jedna z wersji znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (porównaj: K. Olszański, Jerzy Kossak, Wrocław 1992). Prezentowany obraz jest późniejszą redakcją tego ulubionego przez artystę tematu.
Artist: Wojciech Kossak
Title: KIRASJER FRANCUSKI, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KIRASJER FRANCUSKI, 1902 EPIZOD Z ODWROTU WOJSK NAPOLEOŃSKICH SPOD MOSKWY W ROKU 1812 sygn. p.d.: WOJCIECH KOSSAK - 1902
Artist: Władysław Chmieliński
Title: SANIE W LESIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie stempel potwierdzający pozwolenie wywozu obrazu za granicę: PREZYDIUM RADY NARODOWEJ...
Verified Artist: Yes
Artist: Jaroslav Vešin
Title: SANNA. DZIEWCZYNA W SANIACH, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Vešin - Sofia
Artist: Stefan Filipkiewicz
Title: ŚNIEG NA PODHALU, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNKA Z MISĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie napis ołówkiem i kredką: VIII 30 /.../; 57887-11
Artist: Józef Chełmoński
Title: ZA CHRUSTEM, 1902
Year: 1902
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI | 1902 Na odwrocie, na lewej bocznej listwie krosna, naklejona pionowo nalepka TPSP w Krakowie [druk wypełniony atramentem] o treści: [Towarzystwo Przyjaciół] Sztuk Pięknych w Krakowie | 1907 Nr 80 [...] [stempel, ostatnia cyfra zatarta] | Autor Chełmoński Józef | Adres Kuklówka poczta [Grodzisk] | Dzieło "Za chrustem" (1902) | Rodzaj ol. 99 x [60] [Nalepka dotyczy "Wystawy Dzieł Józefa Chełmońskiego. Od 19 maja do 15 czerwca 1907 r." w TPSP w Krakowie]. Obraz Za chrustem został namalowany przez Józefa Chełmońskiego w roku 1902, w pracowni artysty mieszczącej się na poddaszu jego skromnego dworku w Kuklówce koło Grodziska Mazowieckiego. Chełmoński zamieszkał tu w sierpniu 1888 roku, niedługo po powrocie z dwunastoletniego pobytu w Paryżu (lata 1875-1887), gdzie cieszył się uznaniem i artystycznym, i finansowym. Nieopodal Kuklówki, w miejscowości Stare lub Na Starem, osiadł w 1900 roku, młodszy i ukochany brat malarza, Adam (1861-1924). Zamieszkał tam w drewnianym dworku wraz z żoną i dziećmi. Malarz często przebywał w Starem, ciesząc się ciepłem rodzinnym, które utracił po dramatycznym rozstaniu z żoną w 1890 roku. Gościł u brata także w czasie śnieżnej zimy z przełomu lat 1901/1902. Wtedy to powstały zdjęcia, które następnie posłużyły artyście jako inspiracja i motyw do omawianego obrazu. Fotografie... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: STARY DĄB, 1929
Year: 1929
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45,5 x 30 cm (w świetle passe-partout) sygn. ołówkiem p.d.: L Wyczoł 1929
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: WIDOK NA KOPIEC KOŚCIUSZKI, 1904
Year: 1904
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIDOK NA KOPIEC KOŚCIUSZKI Z PRACOWNI ARTYSTY, 1904 12,3 x 25,3 cm (w świetle oprawy: 12 x 25 cm) sygn. l.d.: SW 1904 (monogram wiązany) Rysunek pochodzi z krakowskiej kolekcji rodziny prof. Karola Estreichera. Rysunek przedstawia widok z okna pracowni artysty w jego mieszkaniu na drugim piętrze kamienicy przy ul. Krowoderskiej. Ta sama rozległa panorama krakowskich Błoń zamknięta na horyzoncie linią wzgórz Sikornika z wyodrębniającym się Kopcem Kościuszki znana jest i z innych Widoków na Kopiec Kościuszki malowanych przez Wyspiańskiego na przełomie 1904 i 1905 roku. Wszystkie te kompozycje cechuje ta sama linia rysunku: „kreska kręta, nerwowa, szybka i nieomylna“. (wg ekspertyzy p.Marty Romanowskiej, znawczyni oeuvre artysty, b. kustosza Muzeum Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, autorki licznych publikacji i wystaw poświęconych jego twórczości (m.in. wystawa Opus magnum w krakowskim Muzeum Narodowym).
Artist: Hiacynt Alchimowicz
Title: PEJZAŻ Z PIRENEJÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: H. Alchimowicz na odwrocie płótna ślady dwuwersowego, ołówkowego napisu
Artist: Jan Stanisławski
Title: KRZAK DZIKIEJ RóżY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnatura i napis l.d.: Panu J. Kasprowiczowi w upominku | JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie naklejona kartka z ekspertyzą prof. Feliksa Kopery, potwierdzającą autorstwo Stanisławskiego (dat. Kraków 8 VII 1942). Ekspertyza podpisana odręcznie, potwierdzona trzema pieczątkami imiennymi. Obraz, dedykowany poecie Janowi Kasprowiczowi , jest pięknym przykładem pełnego afirmacji stosunku Stanisławskiego do natury, a ujęty na pierwszym planie krzak dzikiej, przekwitającej róży staje się wyrazicielem ulotnego, wyciszonego nastroju tego pejzażu.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MAŁA SKRZYPACZKA, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil Hofman W załączeniu opinia p. Adama Konopackiego z dnia 3 XII 2011 r.
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: GRAJEK NA TLE PANORAMY KRAKOWA, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil | Hofmann 1938 Na odwrocie stara nalepka z tekstem rękopiśmiennym: Widok na | Wawel Kraków | 100 x 70 | Wlastimil | Hofman
Verified Artist: Yes
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: OCZEPINY, PRZED 1934
Tools: ink, watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie: - na kompozycji centralnej p.d.: Z. STRYJEŃSKA - u dołu na środkowej kompozycji „bordiury“: Z. S. Tematem obrazu są oczepiny, stary, uroczysty obrzęd weselny podczas którego panna młoda symbolicznie zamienia panieński wianek na czepiec mężatki. Towarzyszyły temu różne dodatkowe zwyczaje - ucieczka panny młodej do alkierza skąd nie chcą jej wydać druhny, jej stamtąd wyjście na śpiewne wołanie „o Jasieńku“, następnie posadzenie jej na dzieży przewróconej dnem do góry, obcięciu lub skróceniu warkoczy itd. Wszystko to odbywało się przy wtórze muzyki, toastach i śpiewie weselników, a repertuar pieśni oczepinowych był bardzo bogaty. (więcej o oczepinach zobacz: Z. Gloger, Encyklopedia staropolska ilustrowana , tom 1 - 4, Warszawa 1900-1903; reprint 1974, t. 3, s. 276, 277). Oczepiny Zofii Stryjeńskiej - barwna i pełna życia kompozycja - jest jedną z dwóch znanych obecnie oryginalnych prac artystki, będących projektami ilustracji przygotowanych do jej autorskiego albumu Gusła Słowian / Magie Slave. Album, do którego artystka napisała także obszerny tekst, ukazał się w warszawskim wydawnictwie Jakóba Mortkowicza, w polskiej i francuskiej edycji w roku 1934. W jego skład weszło osiem plansz: Dąb Światowida, Topienie Chochoła, Śmigus, Dożynki, Oczepiny,... więcej
Artist: Michał Stańko
Title: ZADUSZKI CZASU WOJNY, 1938-1944
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. Stańko. | 938 - 944.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAż
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych z roku 1919 z nazwiskiem autora, tytułem obrazu Pejzaż oraz nieczytelnym nazwiskiem ówczesnego prywatnego właściciela [St. H..g ?]. Ekspertyza Tadeusza Wierzejskiego z czerwca 1969 oraz p. Barbary Małkiewicz, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie z sierpnia 1996 roku.
Artist: Juliusz Kossak
Title: KLACZ ZE ŹREBIĘCIEM, 1896
Year: 1896
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, papier, [tondo] średnica 15,5 cm (w św. oprawy) sygn. u dołu: JKossak | 96 (inicjały wiązane)
Artist: Juliusz Kossak
Title: WESELE KRAKOWSKIE, 1891
Year: 1891
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: rozpiętość 66 cm długość pokrycia 22,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: JKossak | 1891 (inicjały wiązane) na odwrocie papierowa nalepka Fabryki Ram Złoconych Eliasza Adama Zaleskiego, Krakowskie Przedmieście 2, Warszawa Kompozycja przeznaczona na wachlarz plisowany; oprawiona w passe-partout; brak stelaża. Akwarela oprawiona jest w stylową, bogato zdobioną ramę; brak plisowania wskazuje, że nigdy nie była używana jako wachlarz, ale od początku traktowano ją jak obraz. Modne wachlarze płytkowe i plisowane, malowane przez znanych artystów-malarzy, w drugiej połowie XIX wieku zaczęły tracić swą rolę użytkową na rzecz funkcji czysto estetycznej, pamiątkarskiej i kolekcjonerskiej: zamiast służyć jako modniarski dodatek, zdobiły ściany salonu lub były umieszczane w serwantkach, stanowiąc dumę właścicieli, podobnie jak inne dzieła sztuki. Część malowanych pokryć nigdy nie doczekała się umieszczenia na stelażu; zostały oprawione w ramy i od początku egzystowały jako obrazy. O ich pierwotnym przeznaczeniu świadczy jedynie charakterystyczny kształt podobrazia. J. Różańska, Polski wachlarz malowany 1850-1914 , Warszawa 2006, s. 7 Do grona artystów malujących takie dekoracyjne wachlarze należał także Juliusz Kossak. Tematem tych jego prac była, szeroko rozumiana, scena rodzajowa, zaś stałym i ważnym motywem –... więcej
Artist: Richard Wiltsch
Title: RYNEK KRAKOWSKI, 1916
Year: 1916
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: RYNEK KRAKOWSKI Z KOŚCIOŁAMI MARIACKIM I ŚW. WOJCIECHA, 1916 akwarela, tusz, papier naklejony na tekturę sygn. p.d.: Rich. Wiltsch | Krakow 16
Artist: Adam Setkowicz
Title: WESELE KRAKOWSKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Setkowicz
Artist: Jan Ksawery Kaniewski
Title: PORTRET NIEZNANEJ DAMY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, papier (przycięty w kształt ośmioboku) sygn. akwarelą na odwrocie: JK Kaniewski (inicjały imion wiązane) Późniejszy napis ołówkiem na odwrocie: Ksawery Jan Kaniewski | 1805 - 1867 Akwarela oprawiona w passe-partout z owalnym wycięciem i w ozdobną, metalową ramkę typu kasetkowego, z drewnianymi plecami, nóżką i metalowym zameczkiem przy bocznej krawędzi; ramka z lat ok. 1870.
Artist: Teofil Kwiatkowski
Title: PARA PORTRETÓW PAŃSTWA DE RAVESY, 1847
Year: 1847
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Portret pani de Ravesy: akwarela, gwasz, pastel, papier, 32 x 22 cm (w świetle owalnego passe-partout) sygn. u dołu po prawej: T. Kwiatkowski | 1847 Na odwr. - na starej oprawie - napis tuszem: Madame de Ravesy Dwie małe nalepki z tekstem wspisanym atramentem: -1. CADRE OCRE | LOUIS XVI | Epoque 19 an: -2. KWIATKOWSKI ANTAR TEOFIL | /.../ né a Pouviluska | 21-2-1809 mort a Avallon | anne l e 14.8.1891 /.../ Polonaise | Ami/.../ CHOPIN | .. an Paris | 1839 a 1870 PASTEL GOUACHE | Monsieur DE RAVESY ET DE | Madame DE RAVESY NEE DE LA BROSSE Portret pana de Ravesy: akwarela, gwasz, pastel, papier, 32 x 22 cm (w świetle owalnego passe-partout) sygn. u dołu po prawej: T. Kwiatkowski | 1847 Na odwr. - na starej oprawie - napis tuszem: Monsieur de Ravesy Oba portrety oprawione w stylowe ozdobne ramki. Teofil Kwiatkowski był cenionym portrecistą, autorem znacznej liczby wizerunków „książąt i hrabiów tego świata“. Były to portrety olejne i akwarelowe, których malował najwięcej. Obrazy te - wystawiane na paryskich Salonach - rozproszyły się po różnych zbiorach należących do rodzin portretowanych osób i z rzadka tylko pojawiają się na rynku sztuki.
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: WIDOK NA KOPIEC KOŚCIUSZKI, 1904
Year: 1904
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy dolnej krawędzi: SW | 1904 (monogram wiązany) Pochodzenie: Rysunek pochodzi z krakowskiej kolekcji rodziny prof. Karola Estreichera . Rysunek łączy się ze słynną serią pastelowych Widoków na Kopiec Kościuszki ujętych z okna pracowni Wyspiańskiego w jego mieszkaniu przy ul. Krowoderskiej 57 (dziś 79). Zmuszony przez lekarzy do pozostania w domu w czasie zimy 1904/1905, artysta stworzył kilkanaście pejzaży z Kopcem Kościuszki. Seria ta została uhonorowana w 1905 roku przez Polską Akademię Umiejętności. Do malowania tych obrazów namówił Wyspiańskiego znany krytyk i kolekcjoner Feliks Jasieński, który podczas odwiedzin u chorego artysty, zwrócił uwagę na rozciągający się za oknami krajobraz i - przywołując przykład Claude’a Moneta i jego cyklu widoków katedry w Rouen podsunął mu pomysł malowania tego pejzażu przy różnej porze dnia, pogodzie i oświetleniu. W Raptularzu artysty, dla którego wartą uwagi - zanotowania i przeniesienia na papier - była każda zmiana pogody czy światła, czytamy: 1904 ... więcej
Title: ALBUM FOTOGRAFII KRAKOWA, 1884
Year: 1884
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: PAMIĄTKOWY ALBUM FOTOGRAFII KRAKOWA dedykowany Franciszkowi Mertensowi , profesorowi Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 31 X 1884 r. album o rozmiarach 48,5 x 36 x 9 cm 40 kartonowych kart (w tym 36 kart z naklejonymi fotografiami) brzegi kart złocone oprawa - okleina z drewna, grzbiet skórzany, metalowa zapinka Profesor Franciszek (Franz) Mertens (1840-1927) był wybitnym matematykiem o światowej sławie. W latach 1865-1884 wykładał na Uniwersytecie Jagiellońskim, później został powołany na profesora Politechniki w Grazu, a od 1894 był profesorem matematyki Uniwersytetu w Wiedniu. Jego odejście z uczelni krakowskiej określane było jako „znacząca strata“. Album zawiera 36 fotografii budowli, ulic, zabytków i widoków Krakowa wykonanych w latach 1860-1884 przez krakowskiego fotografa Ignacego Kriegera. Fotografie sepiowe o różnych formatach, naklejone na kartonowe karty; stan bardzo dobry. Autor zdjęć, Ignacy Krieger (1820-1889) uznany za jednego z pionierów polskiej fotografii, swoje krakowskie atelier otworzył w roku 1860 przy ul. Grodzkiej, a po kilku latach przeniósł je do kamienicy przy Rynku (róg ul. Św. Jana). Znany i ceniony, wykonywał nie tylko fotografie portretowe mieszkańców Krakowa, okolicznych wsi czy żydowskiego... więcej
Artist: Frederick de Wit
Title: MAPA POLSKI, OK. 1710
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: MAPA [Polska i kraje ościenne], Amsterdam, ok. 1710 marginesy obcięte wzdłuż krawędzi odbicia płyty Kartusz tytułowy z tekstem: Reipublicae | et Status Generalis | POLONIAE | Nova Tabula, Comprehendens | MAIORIS ET MINORIS | POLONIAE REGNI, | Magni Ducatus | LITHUANIAE, | Ducatus | PRUSSIAE, CURLANDIAE, | RUSSIAE, UCRANIAE, MASSOVIAE, | VOLHYNIAE et PODOLIAE, | Accuratam Descriptionem Per F. de Wit | Amstelodami Cum Priv: D. D. Ordin: | Holl: Westfrisiae Pod kartuszem legenda użytych znaków kartograficznych; przy lewej krawędzi podziałka liniowa Dekoracyjna, szczegółowa mapa regionu Europy rozciągającego się od Zatoki Fińskiej na północy - do ujścia Dniepru do Morza Czarnego i od wyspy Bornholm na zachodzie - do ujścia Dniepru. Mapa opracowana przez Fredericka de Wita (1629/1630 - 1706), jednego z najbardziej znanych kartografów niderlandzkich 2. połowy XVII w.; wydana w Amsterdamie przez Pietera Mortiera (1661-1711), który po śmierci de Wita nabył większość jego płyt miedziorytniczych. Wydana jako mapa luźna; uprzednio zamieszczana była w atlasach Fredericka de Wita. Mapa reprodukowana m.in. w: - J. Bzinkowska, Luźne mapy ziem polskich do końca XVIII wieku w zbiorach kartograficznych Biblioteki Jagiellońskiej , Warszawa 1993, mapa 10.
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJERZY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 21 x 24 cm (w świetle passe-partout) podpisany l.d.: P. Michałowski Na odwrocie nalepka wystawy w TPSP w Krakowie (druk, atrament) o treści: TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKN. W KRAKOWIE | Autor Michałowski Piotr | Tytuł dzieła „Kirasjerzy“ | Rodzaj dzieła rys. | Podpis autora Wł. Pr. Na nalepce stempel: WYSTAWA | JUBILEUSZOWA | W STULECIE T.P.S.P. | /..../ 1954 Rysunek opisany w katalogu: - Katalog wystawy polskiego malarstwa historycznego i batalisty cznego wieku XIX i XX otwartej w stulecie Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie MCMLIV (wstęp prof. Karol Estreicher), Kraków 1954, s. 34. nr kat. 70 (Kirasjerzy).
Artist: Władysław Szerner
Title: LISOWCZYCY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Władysław Szerner Obraz reprodukowany w: - „Tygodnik Ilustrowany“ 1891, II, nr 94, il. s. 249 - "Biesiada Literacka" 1911, I, nr 1-1821, s. 6
Artist: Jan Chełmiński
Title: POLOWANIE Z CHARTAMI NA ZAJĄCA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Chełmiński | München Na odwrocie nieczytelne napisy kredką i ołówkiem oraz owalny stempel firmy z materiałami malarskimi: Adrian Brugger | München | Theatineerstrasse No 2
Artist: Jan Chełmiński
Title: JEŹDZIEC (SZKIC MALARSKI)
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Chelminski | 20/6 78 Ottenburg Na odwrocie owalny stempel firmy z materiałami malarskimi: Adrian Brugger | München | Theatineerstr. 2
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: NOCĄ PRZED ZAJAZDEM, 1875
Year: 1875
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T Rybkowski | 1875 Na odwrocie - na płótnie (2) i krośnie (1) okrągłe stemple: WIEN | FR. ANTOINE | [...] Maler | Restaurator | HEUGASSE 56 Na górnej listwie krosna ołówkiem: Rybkowsky [...] 1875 ; ponadto: 311/2 x 47
Artist: Carl Georg Köster
Title: LETNI DZIEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: C G Köster.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: TARG W MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Erno Erb
Title: CHRYZANTEMY W WAZONIE
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: EErb Na odwrocie napisy ołówkiem: - 534 oraz 28 (w kółku). Ponadto stempel o treści: Skład szyb, luster i ram | /.../ oprawa obrazów /.../ /.../cznych w ramy | Lwów, [Pił]sudskiego
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: MLECZARKA. PIĘKNA ZOŚKA
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 59 x 49 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: P. STACHIEWICZ. Modelką do Mleczarki , tak jak do wielu innych obrazów Stachiewicza, była Zofia Frontczakówna, zamężna Paluchowa, dziewczyna z podkrakowskiej wsi Dłubnia, z racji niecodziennej urody nazywana powszechnie „piękną Zośką“. Malowali ją - najczęściej w barwnym stroju krakowskim - także inni artyści, m.in. Wojciech Kossak i Wincenty Wodzinowski.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: ZIELONY LAS, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, cienka sklejka sygn. l.d.: K. MACKIEWICZ
Artist: Wiktor Korecki
Title: WIOSNA. KACZEŃCE
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Stanisław Lentz
Title: DŻOKEJ, 1896
Year: 1896
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem l.d.: St Lentz Akwarela pochodzi z kolekcji dr. Lecha Siudy, w Buku k. Poznania; na odwrocie nalepka wystawy „Kolekcja dr Lecha Siudy“ w Muzeum Narodowym w Poznaniu; grudzień 1991, nr kat. 22. Dżokej jest szkicem do wielopostaciowej akwarelowej kompozycji Na polu wyścigowym, znanej jedynie z obszernego opisu i reprodukcji w „Tygodniku Ilustrowanym“ z roku 1896 (I półrocze, nr 23, s. 450, il.). Na obrazie, który był wówczas własnością Maurycego hr. Zamoyskiego, artysta sportretował całą galerię osobistości, bywalców wyścigów na warszawskim Mokotowie. Dżokej pokazany był w roku 1976 na monograficznej wystawie Stanisława Lentza w warszawskim Muzeum Narodowym; jest opisany i reprodukowany w katalogu wystawy: - L. Skalska-Miecik, E. Charazińska, Stanisław Lentz 1861-1920, Katalog wystawy monograficznej , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1976, s. 84, nr kat. III-35, il. 100.
Artist: Wojciech Kossak
Title: GŁOWA KONIA, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | 926
Artist: Adam Styka
Title: PORTRET LEGIONISTY.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PORTRET LEGIONISTY. ŻOŁNIERZ BŁĘKITNEJ ARMII GEN. JÓZEFA HALLERA sygn. p.d.: ADAM | STYKA (w ramce) Na odwrocie rękopiśmienny tekst potwierdzający autorstwo Adama Styki naniesiony przez żonę artysty, Wandę: This was painted by my husband, | Adam Styka | Mrs Wanda Styka | March 10, 1988. Ponadto napisy: - długopisem: COUNT KRASEYCKI ; - ołówkiem: 4 /./. oraz stempel: 6.
Artist: Stanisław Bagieński
Title: POJENIE KONIA. UŁAN I DZIEWCZYNA PRZY STUDNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. BAGIEŃSKI Na górnej listwie krosna napis tuszem: 454
Artist: Jerzy Kossak
Title: PATROL UŁANÓW, 1927
Year: 1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1927
Artist: Jerzy Kossak
Title: ARTYLERIA KONNA, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1930 Na odwrocie napis ołówkiem: 1959 | Byd. Dessa 147/59 / [..]00 zł Jednym z ulubionych, często podejmowanych przez artystę motywów były przedstawienia wojsk II Rzeczypospolitej, w tym także oddziałów artylerii konnej, które zwłaszcza w latach 30. XX w. malował kilkakrotnie w różnych ujęciach. Wśród obrazów o tym temacie wymienić można, m.in. Artylerię konną wyjeżdżającą z lasu (1930), czy też Działon artylerii konnej jedzie drogą na tle zimowego pejzażu (1939), Działon artylerii konnej zajeżdża na pozycję (1932). Ostatnią z wymienionych prac uznać wypada za autorskie powtórzenie prezentowanego tu obrazu, który można określić jako najwcześniejszą ze znanych wersji tej konkretnej kompozycji. por. album: K. Olszański, Jerzy Kossak , Wrocław 1992, repr. 192, 194, 195; także strona: http://www.agraart.pl/cgi-bin/szukaj. cgi?act= 1&gal=1&query=kossak.
Artist: Wacław Pawliszak
Title: PODARUNEK KOZACKI, PRZED 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wacław Pawliszak Podarunek kozacki , malowany jeszcze w czasie studiów u Jana Matejki; wystawiony w r. 1885 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych a następnie w warszawskim Salonie Krywulta, zwrócił na młodego artystę uwagę publiczności i krytyków. Obraz przedstawia epizod z wojny z Turkami 1621 r. Do obozu wojsk polskich, gdzieś w okolicach Chocimia, podjazd kozacki przyprowadził jeńców tureckich, stawiając ich przed starszyzną wojskową i młodym wodzem, królewiczem Władysławem Wazą. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Echa Warszawskie - Wacława Pawliszaka „Podarunek kozacki“, „Przegląd Tygodniowy“ 1885, nr 18, s. 283-284; - W. Gerson, Salon A. Krywulta. Z dziedziny sztuk pięknych, „Tygodnik Ilustrowany“, 1885, II półrocze, s. 227; - „Tygodnik Ilustrowany“ 1886, I, nr 163, il. s. 104-105; - T. Jaroszyński, Wacław Pawliszak - sylwetka artysty, „Tygodnik Ilustrowany“, 1902, I półrocze, nr 3, s. 62; - E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854 - 1904, Kraków MCMV, s. 119 (wyst. 1885 jako Podarek kozacki - epizod z wojny chocimskiej); - H. Piątkowski, Wacław Pawliszak - wspomnienie pośmiertne, „Tygodnik Ilustrowany“ 1905, I półrocze,... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANNA, PRZED 1937
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Zygmuntowicz | Warszawa Na odwrocie nalepka znanej warszawskiej firmy zajmującej się przeprowadzkami i magazynowaniem mebli (druk, atrament, ołówek) o treści: Sp. Akc. A. Wróblewski i S-ka | Nr. 16.4.37 | Wp. A[...]
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: DRWALE W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zygmuntowicz
Artist: Antoni Piotrowski
Title: ZIMA W BUŁGARII. PAMIĄTKA Z PODRÓŻY, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Piotrowski. 1887. Kraków Na poprzeczce krosna napis atramentem: L’Hiver en Bulgarie. Souvenir d’un Voyage . Obok kredką: D. 903
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: SAMOTNY WILK, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: A.Wierusz-Kowalski Na odwrocie płótna trzy zatarte owalne stemple z czytelną częścią napisu: Adrian /.../ MÜNCHEN /.../. Na krośnie napis: E X 940 ; ponadto nalepka z napisem atramentem: Berenbau ; także firmowa drukowana nalepka: R. LÉRONDELLE | Emballage d’Objects d’art. | 76, Rue Blanche, PARIS. Na ramie drukowana nalepka: AMSLER & BOTHART | KGL. HOFKUNSTHAND 2G. | BERLIN W. BEHRENSTR. 29a Samotne wilki w śnieżnym pustkowiu mroźnej zimowej nocy były jednym z ulubionych tematów obrazów Wierusza-Kowalskiego, który - począwszy od lat 80. XIX w. aż po lata późnej twórczości - namalował wiele wersji i wariantów takich kompozycji ( Samotnik, Rabuś, Na placówce - basior czatujący, W lutym na Litwie i inne). Obrazy te należały do najbardziej popularnych i poszukiwanych jego prac, a płótno zatytułowane Melancholik zakupiono do zbiorów Nowej Pinakoteki w Monachium. „Najsłynniejsze były sceny z wilkami - pisał Eligiusz Niewiadomski - Wierusz Kowalski wystudiował wilka jak mało kto, [a obrazy te] należą do najsilniejszych rzeczy artysty“. Artysta malował wilki i z natury - w majątku w Mikorzynie trzymał żywe zwierzęta, i z modeli - w pracowni monachijskiej miał dwa wypchane wilki: stojącego i spiętego w skoku. Do tego zespołu obrazów... więcej
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: KUTRY NA MORZU, 1933
Year: 1933
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Jaxa | 1933
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: WIATRAK W HOLANDII, 1914-1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napisy i nalepki; napisy: - tuszem: St. Cz. | inw. 34 ; - długopisem: „Wiatrak“ (Holandia) | 1914-1917 . Nalepki: - z tekstem wpisanym atramentem: Wiatrak | II ; - maszynopis wypełniony atramentem: Obraz Stanisława Czajkowskiego p.t. Wiatrak | technika olej nr katalogu 163 brał udział w Wystawie Pośmiertnej Artysty w gmachu Zachęty, grudzień 1980 - styczeń 1981. [na nalepce stempel: CENTRALNE BIURO WYSTAW ARTYSTYCZNYCH | Pl. Małachowskiego 3 | 00-916 Warszawa | Tel. 27-69-13 / podpis: Vetulani]; - nalepka wystawy Kolor w malarstwie polskim XIX i XX w . w Muzeum Narodowym w Poznaniu - 2 VI - 24 IX 1978, nr kat. 47. Obraz opisany lub reprodukowany w: - Stanisław Czajkowski (1878-1954) , [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta“, Warszawa 1980, s. nlb., nr kat. 163 (wystawiony jako własność żony artysty p. Anny Laudańskiej-Czajkowskiej oraz p. Ireny Kościałkowskiej); - Kolor w malarstwie polskim 19 i 20 wieku . Katalog wystawy [oprac. i red. katalogu M. Berdyszakowa], Muzeum Narodowe w Poznaniu, VI - IX 1978 [Poznań 1978], s. 54, nr kat. 47.
Artist: Stefan Popowski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: STEFAN POPOWSKI 1909 Na odwrocie napis na płótnie (ołówek?): STEFAN POPOWSKI | 42 x 90 cm | "ZACHÓD SŁOŃCA" 1909 | [Wiesław Ochman] . Poniżej niewyraźny prostokątny stempel, zapewne identyczny z umieszczonym na krośnie stemplem kolekcji Krystyny i Wiesława Ochmanów. Ponadto inny, nieczytelny stempel - salonu sztuki (?). Obraz pochodzi z kolekcji pp. Krystyny i Wiesława Ochmanów.
Artist: Stanisław Janowski
Title: ARCHITEKTURA W ZIELENI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: /./ Janowski Z tyłu, na ramie mała nalepka z częściowo czytelnym tekstem francuskim.
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: U BRZEGÓW CAPRI. SKAŁY FARAGLIONI, 1925
Year: 1925
Tools: tempera, gouache, pencil
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42 x 50 cm (w świetle ramy) sygn. p.d.: S Jaxa | 1925
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: SKAŁY FARAGLIONI, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A Swieszewski. Na odwrocie cyfry - notatki niebieską kredką odnoszące się, m.in. do wymiarów obrazu. Na krośnie ołówkiem napis: 2234 . Na ramie drukowana nalepka zakładu ramiarskiego Friedricha G. Conzena, działającego w Düsseldorfie od 1854: F. G. CONZEN. Düsseldorf | zur Nachbesstellung genügt Angabe obiger N[..]
Artist: Victor Heinrich Seifert
Title: PIJĄCA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: Prof. V. H. Seifert
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: DZIEWCZYNA W STROJU ORIENTALNYM, 1870
Year: 1870
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | Kraków r. 1870
Artist: Adam Styka
Title: ERECHTEJON
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ADAM | STYKA (w ramce) Na odwrocie zatarty stempel o kształcie palety malarskiej; prawdopodobnie paryskiej firmy oferującej materiały malarskie. Obraz Adama Styki przedstawia południowy portyk Erechtejonu, poświęconej Posejdonowi i Atenie świątyni na ateńskim Akropolu.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: EGIPCJANKA, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WKotarbiński Na odwr. pł. napisy oł.: S. de Waldom (?) | Warszawa 12.6.33 r.; Miro[n]ov (?); [nieczyt.] 19 II 13 Kiev . Na g. listwie krosna: 124 x 62 Obraz z dawnych zbiorów Jana Siecińskiego (zm. 1933), kapitana W.P., posła na Sejm RP. W swojej bogatej twórczości artysta sięgał także po motywy egipskie - tworząc fantastyczno-symboliczne kompozycje z piramidami czy Sfinksem ( Mgła znad Nilu ). Malował też - zbliżone do naszego obrazu - sceny o charakterze rodzajowo-bajkowym, gdzie drobnym postaciom odzianych w białe szaty Egipcjanek towarzyszą ibisy, ptaki czczone jako święte, które przeniesione poza Egipt, umierają z tęsknoty ( Kleopatra, Egipcjanka wśród ibisów ).
Artist: Roman Bratkowski
Title: WILLA NA CAPRI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32 x 48 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: R. Bratkowski
Artist: Edward Okuń
Title: BUGENWILLA, CAPRI, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: EOKUŃ. 1938 . (inicjały wiązane) Na krośnie napisy, m.in.: 762; 1800; 47 x 59,5 Obraz powstał podczas pobytu Okunia na Capri w roku 1938. Rok później - wraz z większym zespołem obrazów malowanych na Capri - został pokazany na wystawie artysty urządzonej w warszawskiej Zachęcie i jest zapewne tożsamy z pracą określoną w katalogu tytułem Bugenwilla I . Obraz wymieniony w: - Wystawa zbiorowa Edwarda Okunia [w:] Przewodnik 138 . Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, styczeń - luty 1939, s. 8. nr kat. 83; - M. Biernacka, Literatura - symbol - natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego , Warszawa 2004, s. 314, obrazy zaginione; nr kat. II 494 (por. też nr kat. 495).
Artist: Anton Windmaier
Title: WIECZÓR NAD WODĄ, 1872
Year: 1872
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: AWindmaier [inicjały wiązane] | München 1872 Na odwrocie - na krośnie - fragment nalepki z informacją o artyście (mpis). Ponadto tabliczka z kserograficzna odbitką tekstu ze słownika F. von Boettichera, Malerwerke des Neunzehten Jahrhunderts...
Artist: Roman Bratkowski
Title: LAGUNA WENECKA NOCĄ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Bratkowski
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: PRASKA ULICZKA W ZIMOWEJ MGLE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M Vrbova
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PRZED TEATREM WIELKIM W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WIECZOREM PRZED TEATREM WIELKIM W WARSZAWIE sygn. p.d.: I. Zygmuntowicz
Artist: Tadeusz Cieślewski
Title: STARE MIASTO. WARSZAWA, OK. 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Cieślewski Na odwrocie nalepka wystawy w TZSP w Warszawie (druk, atrament) o treści: 3918 Autor Cieślewski Tadeusz | Tytuł Stare Miasto Rodzaj dzieła olejny | Cena - Własność St. Piorunkiewicz Data nadesłania 14/XI 192/./ Poniżej drukowana, widoczna zaledwie częściowo nalepka warszawskiej firmy-sklepu Stanisława Piorunkiewicza: ST. PIORUNKIEWICZ | WARSZAWA | 9 MIODOWA 9 (dawny 5) TELEFON 17-86 | KUPNO I SPRZEDAŻ OBRAZÓW MALARZY POLSKICH | OPRAWA OBRAZÓW. ZAMÓWIENIA
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA. WIDOK NA KATEDRĘ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WARSZAWA. ZIMOWY WIDOK NA KATEDRĘ I KOŚCIÓŁ OO. JEZUITÓW OD STRONY WISŁY sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na płótnie stempel kopenhaskiego zakładu oferującego materiały malarskie - paleta i trzy pędzle.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WARSZAWA ZIMĄ - ULICA ŚWIĘTOJAŃSKA Z WIDOKIEM NA ZAMEK KRÓLEWSKI sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na płótnie stempel kopenhaskiego zakładu oferującego materiały malarskie - paleta i trzy pędzle.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA NA PLACU ZAMKOWYM W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na płótnie stempel kopenhaskiego zakładu oferującego materiały malarskie - paleta i trzy pędzle. Na krośnie stempel tegoż zakładu z paletą j.w.: Malernes [paleta] | UDSTILLING | V. VOLDGADE 21 | KOBENHAVN PA 5929
Verified Artist: Yes
Artist: Adela Łubieńska
Title: BUKIECIK, 1823
Year: 1823
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Napis i sygnatura wzdłuż dolnej krawędzi: fait a Paris d’apres nature, aupréces de la Mere qui peignait aussi avec Me, par Adele Lubieńska en Juillet 1823 Prezentowana tu akwarela, którą - wedle autorskiego napisu - Adela Łubieńska malowała przy pomocy matki - istotnie wzbogaca wiedzę o twórczości artystki.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: BIAŁE RÓŻE, 1912
Year: 1912
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, ślady ołówka, karton 48,5 x 67,8 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: LWyczoł 1912 Na odwrocie nieczytelne napisy ołówkiem. Obraz pochodzi z okresu, kiedy Wyczółkowski mieszkał w Krakowie i malował szczególnie wiele obrazów z kwiatami. O tych jego kompozycjach pisał, m.in. uczeń artysty, Teodor Grott: „ kwiaty Wyczół kochał, kwiatami był obdarowywany, roiło się w jego pracowni od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków. /.../ dobijano się o każdy obraz, nieomal o każdy szkic; płacono tysiące koron za niewielkie studium kwiatowe. “ [cyt. za: Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 271, 272].
Artist: Hermann Koch
Title: MARTWA NATURA Z WACHLARZEM I RÓŻAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MARTWA NATURA Z WACHLARZEM I BIAŁYMI RÓŻAMI sygn. l.d.: Hermann Koch München Na odwrocie płótna napis: Alice Schrage | 4.7.43 na krośnie ołówkiem: Eigentum/.../ Alice Schrage
Artist: Max Todt
Title: PORTRET DAMY W KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: M. Todt Na odwrocie owalny stempel monachijskiego sklepu oferującego materiały malarskie: Adrian Brugger | in | München | Theatineerstrasse N [.]. Ponadto nieczytelne napisy ołówkiem oraz tuszem.
Artist: Malarz Szkoły Francuskiej
Title: PORTRET DAMY, LATA 30. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: MALARZ SZKOŁY FRANCUSKIEJ czynny w 1. połowie XIX wieku
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: W SALONIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. podwójnie p.d.: LBakalowicz (inicjały wiązane)
Artist: Wenzel Hermann Wendlberger
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W H Wendlberger München Na odwrocie napis kredką: Hans Ru/.../ | 1920. Ponadto nalepka z rękopiśmiennym tekstem: Stilleben I | W.H. Wendlberger Ba denpl. 2?4 | Preis: 1200.-
Artist: Alfons Karpiński
Title: RÓŻE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. nalepka (druk, atrament) z napisem: T.W.36. | 135 Od lat dwudziestych w malarstwie Karpińskiego coraz częściej pojawiały się przedstawienia kwiatów i martwych natur. Artysta wspominał – „Kwiaty i wnętrza zacząłem też malować dla siebie, okazało się jednak, że te obrazy się bardzo podobają i to mnie w niejednej ciężkiej chwili ratowało”. Namalował ich wiele. Powstawały w jego krakowskim mieszkaniu i pracowni, stąd – obok bukietów ulubionych róż czy innych kwiatów – powtarzają się podobne motywy i zestawy „domowych” wazonów, porcelanowych figurek, filiżanek, czajniczków. Szczególnie charakterystyczny dla tych obrazów harmonijny, stonowany koloryt, ciepłe rozproszone światło oraz specyficzne zamglenie, „odrealnienie” przedmiotów i niedopowiedzenie ich kształtów współtworzą nastrój zacisznego, pogrążonego w spokojnym trwaniu wnętrza. W tych obrazach „Karpiński unika gwałtownych dysonansów, tanich efektów, jaskrawych tonacji, unika w ogóle realizmu, a na świat patrzy jakby przez zamglone okno swej pracowni. W niej zamyka się zarazem cała prawie praca twórcza artysty, tu pozują mu szeregi wykwintnych dam, tu powstają przepiękne obrazy „martwych natur”, [w których malarz] z obojętnych nieraz okruchów potrafi wydobyć nowe, ciche życie”. (F. Klein)
Artist: Walter Heimig
Title: NA BALU
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. charakterystycznym „rozciągniętym“ podpisem przy górnej krawędzi po prawej: W. Heimig
Artist: Alexander Thiele
Title: PIKNIK W PARKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. THIELE Na odwrocie karta (druk) z artykułem Leonharda Pellotha o życiu i twórczości artysty. Na krośnie napis tuszem: OAN 99753.
Title: BULIERA, PRZEłOM XIX I XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro, pr. 800, waga 2 307 g, wys. 37 cm Hanau, firma Schleissner
Title: WAZA, 1897-1898
Description: IInformacje o dziele: srebro kute i odlewane, pr. 800, waga 2 540 g, wys. 26,7, śr. 30 cm Brema, firma Koch & Bergfeld
Title: PARA LICHTARZY, OKRES MIęDZYWOJENNY
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 20 cm sygn.: BR ŁOPIEŃSCY | WARSZAWA Warszawa, Bracia Łopieńscy
Title: KAMEA, 3 ćW. XIX W.
Description: IInformacje o dziele: agat wielowarstwowy; zdobiona perłami i szmaragdami oprawiona w złoto pr. 0.500 Europa Zachodnia (Francja?)
Title: PÓŁMISEK, OK. 1910
Description: IInformacje o dziele: srebro kute, pr. 800, waga 791 g Wiedeń, Alfred Pollak
Title: TACA Z MONOGRAMEM EF, 2 DEKADA XX W.
Description: IInformacje o dziele: srebro kute, pr. 800, waga 815 g. Berlin. Gebr. Friedländer
Artist: Mathurin Moreau
Title: GRAPPILEUSE (ZBIERAJąCA WINOGRONA)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 40 cm sygn.: Moreau Rzeźba reprodukowana w: - P. Kjellberg, Les bronzes du XIXe siecle , Les Editions de l’Amateur 1996, s. 514 ; - H. Berman, Bronzes. Sculptors & founders 1800-1930 , t. III, nr 2050.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘSKI, 1917
Year: 1917
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany po lewej u dołu: Ignacy | Witkiewicz | 1917 Lata I wojny światowej Witkacy spędził w Rosji. Jesienią 1914 roku przybył do Petersburga, gdzie ukończył szkołę oficerską i dzięki protekcji swego wuja dostał się do elitarnego carskiego pawłowskiego pułku lejbgwardii. W lipcu 1916 wziął udział w działaniach wojennych - został ranny w krwawej bitwie nad rzeką Stochod na Ukranie. Odesłany do Petersburga więcej nie powrócił na front. Za wykazane męstwo mianowano go porucznikiem i odznaczono orderem św. Anny IV klasy. W carskiej armii artysta pozostał do jesieni 1917, przeżył dwie rewolucje (lutową i październikową), przez kolegów z pułku został nawet wybrany na komisarza politycznego, bo - jak wspominał - „nie lał w mordę i nie przeklinał po matiuszkie“. Za to uczestniczył w papojkach a la maniere russe, w trakcie których powstało wiele portretów rysowanych węglem i barwnymi pastelami, częściowo dla rozrywki, częściowo dla pieniędzy - portretami Witkacy spłacał m.in. karciane długi. Portret męski z 1917 roku jest charakterystyczny dla tego okresu jego twórczości - mocno skonstruowana głowa, z twarzą modelowaną różnymi odcieniami różu z silnymi akcentami bieli. Pozostałe elementy portretu - ubranie i tło - artysta potraktował szkicowo, ledwie je zaznaczając, jednak sposób prowadzenia kreski jest zdecydowany, zamaszysty, co wzmaga ekspresję całego wizerunku. Dzieł... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIECKO Z KOGUTKIEM
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kanelba
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI - CHIŃSKIMI LAMPIONAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes na krośnie napis ołówkiem: Maki Still life with chinese lanterns, table fruits and mandolin
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: PIEŃ DRZEWA NA TLE RZEKI, 1900-1914
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w roku 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w rozdziale zatytułowanym Portrety drzew i wnętrza [1906-1914]. Obraz reprodukowany i opisany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], rozdział VI: Portrety drzew i wnętrza, s. 122 nr kat. 117, il. na s. 97.
Artist: Wacław Borowski
Title: SJESTA POŁUDNIOWA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WBorowski (inicjały wiązane)
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DWOJE DZIECI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tade Makowski Na odwrocie l. d. narożniku niewyraźny napis farbą lub tuszem na płótnie: 3 [.] 6/41 ; p.g. napis: 33/1 oraz okrągła zatarta pieczątka Obraz pochodzi z dawnych warszawskich zbiorów Andrzeja Rotwanda (1878-1951) - inżyniera, przemysłowca i bankowca, kolekcjonera i mecenasa sztuki, społecznika. W jego wspaniałej kolekcji liczącej ponad setkę obrazów polskich malarzy były, m.in. dzieła tej miary co Śmierć Ellenai Jacka Malczewskiego czy Utarczka Józefa Brandta.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MELONY I WINOGRONA, OK. 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W latach 1952-1956 obraz - wraz z całym zespołem prac ze spuścizny artysty –zdeponowany był w Muzeum Narodowym w Warszawie (oznaczony numerem “163 mak”). Wydany z depozytu spadkobiercom artysty, trafił następnie do prywatnej kolekcji grafika i malarza Jerzego Panka w Krakowie, a następnie do zbiorów dr. Lecha Siudy w Buku koło Poznania. Prof. Władysława Jaworska, monografistka artysty, łączy ten obraz z całym cyklem martwych natur powstałych około roku 1923, zapewne w związku z zamierzoną kompozycją Obfitość ( L’Abondance ), aktem kobiety niosącej owoce, które zgrupowane są także u jej stóp. Omawiając poszczególne płótna tego zespołu, prof. Jaworska tak pisze o naszym obrazie: “Zasadniczą jasnobrunatną gamę z nalotem różu i zieleni Coupe de fruits [ze zbiorów paryskich] powtarza mniejsza rozmiarami i skromniejsza w układzie martwa natura, zatytułowana Melony i winogrona . Tło jasnougrowe, winogrona zielonkawe i lekko bursztynowe, melon na pierwszym planie złoty, melon drugi, jakby mniej dojrzały, zielonkawo żółty, rozbielony.” Obraz był w kolekcji dr Lecha Siudy z Buku Obraz wymieniony i opisany w: W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław-Warszawa-Kraków 1964, s. 171, 342, nr kat. 361 [ Melony i winogrona ,... więcej
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Olga Boznańska
Artist: Bronisław Jamontt
Title: STARE PODWÓRKO W WILNIE, 1929
Year: 1929
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: stempel: VERITABLE PAPIER D'ARCHES TORCHON), 67 x 51,8 cm sygn. l.d.: BR. JAMONTT z WILNA XXIX Na odwrocie przy dolne krawędzi autorski napis ołówkiem: MALOWAŁ TEMPERĄ, POKRYŁ WERNIKSEM WOSKOWYM | „CERONIS“ BR. J. Na plecach (dykta) 3 nalepki oraz stemple W latach 20. obraz pokazywany był na wystawie w warszawskim TZSP, a później na dużej wystawie sztuki polskiej La Pologne en 1830-1920-1930, otwartej w paryskim Musée du Jeu Poume z końcem roku 1930. Obraz przedstawia podwórko starej wileńskiej kamienicy przy dawnej ul. Wielkiej 8 (dziś jest to ul. Zamkowa 32)
Artist: Józef (Joseph) Hecht
Title: BOULEVARD EDGAR QUINET W PARYZU, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Joseph Hecht Na odwrocie napis farbą: N 2 Boul. Edg. Quinet | Joseph Hecht | 14 Citi Falgineri | 25 F
Artist: Jan Szancenbach
Title: PORT W SMÖGEN, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie autorski napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | PORT W SMÖGEN | 1993 Obraz ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Jan Szancenbach
Title: ZIMOWY OGRÓD Z CHOCHOŁAMI, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na górnej listwie krosna drukowana nalepka z nazwiskiem i krakowskim adresem artysty. Obraz ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: ŁAZIENKI. JESIEŃ, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: A. Zakrzewski 1975 Na odwrocie płótna napis tuszem: 54 x 65. Na krajce napis: W. ZAKRZEWSKI 1976 - ŁAZIENKI 54 x 65 ol. pł.
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PEJZAŻ, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1976 W. Zakrzewski
Artist: Paweł Cabanowski
Title: PEJZAŻ, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. CABANOWSKI na odwr. na płótnie: PAWEŁ | CABANOWSKI | . 2002 .
Artist: Jan Szancenbach
Title: MORSKIE OKO, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,5 x 68,8 cm (w świetle oprawy) sygn. p.d.: Szancenbach na odwr. napis tuszem: JAN SZANCENBACH | JEZIORO W GÓRACH | 1979
Artist: Czesław Rzepiński
Title: ŻÓŁTY AKCENT, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rzepiński Na odwrocie na płótnie pieczątka kolekcji Krystyny i Wiesława Ochmanów, powtórzona na krośnie. Obok na krośnie dane dot. obrazu: AUTOR CZESŁAW RZEPIŃSKI | TYTUŁ DZIEŁA ŻÓŁTY AKCENT | RODZAJ OL NA PŁÓTNIE | … POWSTANIA 1973 | 73 X 60 | POZYSKANIA | S. LIT WYST. MAL... Po lewej napis: Wystawy | KRAKÓW | W Panoramie | XXX PRL | GAL MDM | 19 XI - 30 XI 74 . | ZACHĘTA | XII 75 - I 76 | KRAKÓW PAŁ | Sztuki | I - II 76 | Malarstwo | Cz. Rzepiński Obraz opisany i wystawiany: - Czesław Rzepiński Malarstwo , CBWA Zachęta Warszawa, TPSP Kraków, grudzień 1975, styczeń 1976, kat. poz. 138; - Czesław Rzepiński. Katalog wystawy malarstwa ze zbiorów Krystyny i Wiesława Ochmanów , Muzeum w Grudziądzu, Grudziądz czerwiec-wrzesień 1979, kat. poz. 19; - Wystawa malarstwa Czesława Rzepińskiego ze zbiorów Krystyny i Wiesława Ochmanów , Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, Przemyśl czerwiec 1995, kat. poz. 15
Artist: Jan Cybis
Title: BUKIET NA STOLE, 1971-1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Cybis Na odwrocie napis na płótnie (tusz): Jan Cybis - Bukiet na stole - 60 x 73 - 1971-73 | Kat . [przekreślone] | Arkady 746. Na górnej listwie krosna napis ołówkiem: Bukiet na stole 1971-72 60 x 73 ; poniżej tuszem: Arkady - 541. Na listwie bocznej mała nalepka z numerem: 21c Obraz z kolekcji rodziny artysty. Obraz opisany i reprodukowany w: - T. Dominik, Jan Cybis , Warszawa 1984, s. 137, nr kat. 541, tabl. kolor 63.
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 18 cm (28,5 cm z podstawą) sygn. l.d.: MITORAJ, na podstawie: H.C. 165/1500
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwr. na płycie napis: JERZY NOWOSIELSKI 1963
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PAMIĄTKA Z HOLANDII - 2, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ – 1985. Na odwrocie na płótnie fragment gazety z artykułem opisującym pobyt Dudy Gracza w mieście Zwijndrecht (Holandia) z dwoma zdjęciami artysty i zdjęciem prezentowanego obrazu. W prawym dolnym rogu nalepka autorska: DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B/31 KATOWICE | TYTUŁ PAMIĄTKA Z HOLANDII – 2 | TECHNIKA OLEJ, PŁÓTNO | WYMIARY 60 x 80 cm | CENA | SYGN. DUDA GRACZ | ROK 1985 / NR KATAL. AUTOR. 937 | Uwagi 1. WERNIKS. XI. 1985 Na krośnie dedykacja autora: DROGIEMU VASKOWI Z PODZIĘKOWANIEM | ZA GOŚCINNY DOM. Jerzy Duda Gr. 16.5.85 Obraz reprodukowany w: - „Tekenen Schilderen”, nr 4, kwiecień 1986, artykuł o wystawie polskiego malarstwa ze zdjęciem Dudy Gracza na tle, m.in. obrazu Pamiątka z Holandii - 2. razem z obrazem wystawiony będzie: JERZY DUDA GRACZ AUTOPORTRET W CZAPCE, 1985 malowidło olejne na ceramicznym talerzu holenderskim średnica: 24 cm sygn. p.d. : DUDA GRACZ . 1985. Na odwrocie znak manufaktury oraz nalepka informacyjna.
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 38 cm (48 cm z podstawą) sygn. p.d.: MITORAJ, na odwr.: C 553/1000 H.C. Rzeźba wzmiankowana i reprodukowana w albumie: - Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 135.
Artist: Jan Lebenstein
Title: TABLEAU SYMBOLIQUE (TABLEAU NR 192), 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein 63 Na odwrocie na płótnie napis autorski: J. Lebenstein | 1963 | tableau no 192 | „tableau symbolique“ Lebenstein Na krośnie nalepki: 1. Galeria Galatea | Vincenta Vela 8 Torino (z danymi obrazu); 2. firmy transportowej, częściowo uszkodzona.
Artist: Piotr Potworowski
Title: PEJZAŻ
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, karton (kilka kawałków naklejonych na podkład) 26 x 56,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: P. Potworowski
Artist: Jan Lebenstein
Title: PODNIOSŁY SIĘ WODY, 1988
Year: 1988
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 98,5 x 68 cm (w świetle passe-partout) Ilustracja do Księgi Genesis to jest Pierwsze Mojżeszowe w tłumaczeniu ks. Jakóba Wójka / w obrazach Jana Lebensteina , Oficyna Literacka, Kraków 1995, rozdz. VII, s. 32.
Artist: Janusz Maria Brzeski
Title: DZIEWCZYNY, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MBrzeski | 46 Obraz był wystawiany i reprodukowany: - Janusz Maria Brzeski Artysta Prawdziwy , Salon Sztuki Modern & Contemporary Art Kraków 2006, il.: barwna na okładce folderu.
Artist: Henryk Stażewski
Title: AUTOPORTRET Z PAPIEROSEM, 1952
Year: 1952
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,7 x 21,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. dłg. p.d.: H. Stażewski | 1952
Artist: Marian Bogusz
Title: B-VII, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na aluminium: MARIAN BOGUSZ - WARSZAWA | „B-VII“ - ALUMINIUM + ACRIL | 0,60 x 0,80 - 1977 mbogusz Na odwrocie na płycie pilśniowej napis: GALERIE UCHER | Köln Obraz wystawiany i opisany: - Galerie Am Markusberg, Trewir X - XI 1977; - Marian Bogusz 1920-1980, Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 1982, kat. poz. 315.
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 78, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: nr. 78 | 1976 | H. Stażewski Obraz pochodzi ze znanej w Kolonii Galerii Ucher specjalizującej się w promocji i sprzedaży sztuki konstruktywistycznej; od lat wykorzystywany jest jako logo tej Galerii.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: LISTY FRANZA KAFKI DO FELICJI BAUER
Tools: mixed
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na desce napis: GALERIE UCHER | Köln . Nalepki: drukowana z adresem oraz pisana odręcznie z nazwiskiem autora.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: KOLĘDA, 1993/94
Tools: individual
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie autorskie napisy ołówkiem na desce podzielonej dwoma listwami na trzy pola. pole lewe i prawe: Kolęda | Andrzej | Szewczyk | 1993/94 pole środkowe: Kolęda Szewczyk Andrzej Szewczyk 1993/4
Artist: Wacław Taranczewski
Title: MARTWA NATURA Z KRZESŁEM, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T Na odwrocie na płótnie napis: 67
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. (drapana): Dominik 62 Do obrazu dołączona fotografia (wydruk) z odręczną adnotacją Artysty potwierdzającą autorstwo.
Artist: Leszek Nowosielski
Title: RELIEF, 1988
Year: 1988
Tools: individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Leszek Nowosielski 372 [w ramce] | 1988 | RELIEV. Podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz zagranicę. Na krośnie napis: 2 12 [w ramce] H H. Obraz wystawiany: - Wystawa Fundacji Polsko-Japońskiej im. Miyauchi, Tokio 1993; - Galeria Ogród, Podkowa Leśna, VI 2008; - Galeria Kasyno, Centrum Kultury Miasta Ogrodu, Podkowa Leśna, II 2009; - Galeria Muggia, Triest, VI - VII 2011; - Accademia Nazionale di Santa Cecilia, Rzym, X - XI 2010; - Pałac Stelline, Mediolan XI - XII 2010; - Galeria Ogród, Podkowa Leśna VI 2011, finisaż wystaw włoskich.
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 6/64, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. ZIEMSKI Na odwrocie na płótnie napis autorski: R. ZIEMSKI | PEJZAŻ 6/64 | 80 x 65. ; Na krośnie napisy: 6/64 , 82 x 65.
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY W PRZESTRZENI, 1980
Year: 1980
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: JTarasin 81 sygn. na odwr. dłg. p.d.: Jan Tarasin 1980 | Przedmioty w Przestrzeni , obok fragment stempla zezwolenia na wywóz, w p.g. rogu oł. napis: 25 [w kółku]
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJE, 1982
Year: 1982
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: JTarasin 82 sygn. na odwr. dłg. p.d.: Jan Tarasin 82. | Sytuacje
Artist: Tadeusz Dominik
Title: CUZCO, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Na odwrocie na płótnie napis autorski: DOMINIK 1998 | Ol. Pł 81 x 100 | CUZCO Do obrazu dołączony autorski certyfikat.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, LATA 90. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik Do obrazu dołączony autorski certyfikat.
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: PLAżA, 2003
Year: 2003
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn na odwrocie: Mariusz Woszczyński | Plaża | 2003 rok | olej Obraz jest oprawiony.
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: DRZEWO, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zb Maciejewski | 12 XI 88.
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pionowo p.d.: E. DWURNIK | 2013 Na odwr. na płótnie napis autorski: 2013 | E. DWURNIK | „CZERWONE | TULIPANY“ | NR: XXIII [w ramce] - 544 = 4805 [w ramce]
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: L. Tarasewicz 2008 | 50 x 50
Artist: Mieczysław Janikowski
Title: KOMPOZYCJA, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Janikowski Na odwrocie na krośnie dwie nalepki z danymi obrazu oraz nalepka Muzeum Narodowego w Warszawie, fragment podłużnej pieczątki z odprawy celnej w Krakowie z nr: 233/4/78 oraz trzy liczby. Obraz był wystawiany: - W stronę abstrakcji, Muzeum Narodowe w Warszawie, 2005 (poza katalogiem).
Artist: Jan Tarasin
Title: KOMPLIKACJA II, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 91 Na odwrocie na płótnie napis autorski: JAN TARASIN 91 | KOMPLIKACJA II Poniżej podłużna pieczątka oraz kartka z liczbą 16. Na krośnie napis: ASPEGER/HOCHERL
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,3 x 32,2 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem l.d.: JTch Obraz jest oprawiony.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET KOBIETY, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie u dołu: JERZY NOWOSIELSKI | 1986 na g. listwie krosna: 1986 , na dolnej: 12 [w kółku] Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich. Obraz pochodzi z kolekcji Franciszka Bobuli, który prowadził, znaną ze specyficznego klimatu, kawiarnię w Krakowie przy ulicy Lubicz. Kawiarnia była miejscem spotkań wielu znanych osób. Przy słynnym olbrzymim, okrągłym stole, przykrytym białym obrusem, prowadzone były zacięte, acz wyważone dyskusje o polityce i gospodarce. Stałym gościem i uczestnikiem tych dysput był profesor Jerzy Nowosielski. W dowód wieloletniej przyjaźni, a także ze względu na zawsze otwarte konto, artysta rewanżował się namalowanymi przez siebie obrazami.
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: WYJŚCIE Z PORTU, 2011
Year: 2011
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jarosław | Modzelewski 2011 [w kółku] | „Wyjście z portu“ | 80 x 100 temp. z.
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: POLOWANIE, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jarosław Modzelewski | „POLOWANIE“ | olej 165 x 135 Obraz wystawiany i opisany: - Galerie lat osiemdziesiątych , Galeria Zachęta, Warszawa 1990; - Polen Zeit Kunst , Konrad-Adenauer-Stiftung, Sankt Augustyn, Stuttgart, Berlin 1990, kat. poz. 22, il. s. 57; - Gruppa 1982-1992 , oprac. M. Sitkowska, Galeria Zachęta, Warszawa 1992/1993; - Jarosław Modzelewski Obrazy 1977-2006 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 169, poz. 152, il. barwna.
Artist: Jacek Pałucha
Title: DWIE GRACJE CZYLI UCIECHY PO BALU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Pałucha 2013
Artist: Jacek Pałucha
Title: CIRCUS TRICKS, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Pałucha 2007 Na odwrocie na płótnie przyklejony certyfikat autentyczności podpisany przez autora.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: WIEŻA MIŁOSNYCH WYZNAŃ, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski Na odwrocie na płótnie napis autorski: Tomek Sętowski Do obrazu załączony autorski certyfikat autentyczności.
Artist: Jacek Yerka
Title: NA BRZEGU KOSMOSU, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 07 Na krośnie napis: JACEK YERKA | „NA BRZEGU KOSMOSU“ | AKRYL 2007