Artist: Michał Płoński
Title: KOSZYKARZ, 1805
Year: 1805
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. na płycie po lewej, pod sceną centralną: M Płoński f 1805 Uznawany za najlepszą graficzną pracę Płońskiego „Koszykarz, daje nam zgrupowany na jednej rycinie przegląd niemalże całej twórczości i zainteresowań artysty /.../ Jasna w walorze, precyzyjnym konturem rysowana postać handlarza występuje na szarym w ogólnej tonacji tle sterty koszów, w których gęsto kładziona krótka kreska pozwala nam odczytać niemalże rodzaj splotu wikliny. Ciemna plama kapelusza tworzy centralny akcent walorowy kompozycji, wyodrębniając zarazem z tła twarz modela. /.../ Marginesy ryciny wypełnia aż 12 drobnych kompozycji: znajdziemy tu zarówno scenki rodzajowe, rzadki u artysty szkic pejzażowy, jak i przede wszystkim pięknie rysowane i wnikliwie charakteryzowane głowy. Znajdziemy też /.../ psy, będące tak częstym tematem grafiki Płońskiego“. (K. Czarnocka) W twórczości artysty jest ta rycina „ukoronowaniem rodzajowej tematyki“, dziełem odznaczającym się „nie tylko ogromną precyzją kreski, ale i wielką subtelnością, i elegancją ujęcia, a także tak istotną dla Płońskiego charakterystyczną psychologią“. (I. Jakimowicz) więcej
Artist: Wojciech Kossak
Title: GŁOWA KONIA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: dedykacja i sygn. u dołu: Mikołajowi Podinkowi (?) | Wojciech Kossak | 19[3]7 Calif na odwrocie ołówkiem numer 729
Artist: Jerzy Kossak
Title: BIAŁY ARAB, PRZED / LUB 1936
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak nad sygnaturą autorska dedykacja, w całości widoczna w podczerwieni: J. W. Pani Zofii Biesiada | w dniu Imienin 1936 Na odwrocie często stosowany przez Jerzego Kossaka stempel potwierdzający autorstwo (faksymile autografu artysty): „Stwierdzam autentycz= | ność [tego] obrazu | Jerzy Kossak“ Ponadto, niżej okrągły stempel: w polu środkowym herb „Kos“ | Nr. 0845 (napis odręczny) w otoku napis: * JERZY KOSSAK * Kraków pl. Kossaka 4 *
Artist: Antoni Kamieński
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY
Tools: gouache, pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy 60 x 46 cm sygn. p.d.: A Kamieński na papierze znaki wodne znanej firmy francuskiej: nieczytelny p.d.; napis przy l. krawędzi: CANSON & MONTGOLFIER
Artist: Stanisław Gibiński
Title: NAGANIACZE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: S. Gibińsk i
Artist: Włodzimierz Łuskina
Title: WESELE ELŻUSI BOHATYROWICZÓWNY I FRANCISZKA JAŚMO
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WESELE ELŻUSI BOHATYROWICZÓWNY I FRANCISZKA JAŚMONTA Ilustracja do Nad Niemnem Elizy Orzeszkowej wymiary w świetle passe-partout sygn. ołówkiem l.d.: Łuskina napis kredką ku prawej: Z pow nad Niemnem Na odwrocie oprawy słabo widoczny stempel.
Artist: Jan Tarasin
Title: EKRAN, 1963-1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygn. i napis autorski: Jan TARASIN 63 | 65 | „EKRAN“ obok strzałka u dołu stempel: Reproduction Right Reserved | By The Artist na górnym krośnie: MISC , na dolnym zniszczona nalepka [maszynopis] z tekstem: [...] TARASIN [...] National Museum [...] Poland [...] Art, Tokyo Twórczość Tarasina z pierwszej połowy lat 60. to obrazy w typie malarstwa materii, odznaczające się zgrubiałą, szorstką fakturą, utrzymane w stonowanych barwach lub wręcz monochromatyczne. Są to kompozycje abstrakcyjne, choć w zróżnicowaniu form i ich wzajemnym usytuowaniu brzmią echa wcześniejszych „martwych natur“, „uczt“ i „przedmiotów“. Podobnie do oferowanego Ekranu opracowane są obrazy z cyklów „Brzegi“ i „Antykwariat“. Po przeniesieniu się do Warszawy w 1964 roku artysta zdecydowanie „spłaszczył“ i uspokoił efekty fakturowe. Być może podwójna data powstania Ekranu - 1963 i 1965 rok - jest śladem tych przemian w jego podejściu do faktury malarskiej.
Artist: Józef Brandt
Title: ZALOTY, POłOWA LAT 70. XIX W.
Tools: watercolor, pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.l.d.: Józef Brandt | z | Warszawy Na papierze znaki wodne firmy francuskiej: napis przy l. krawędzi: M (FRANCE) , reszta nieczytelna W latach 1874-1875 Józef Brandt namalował kilka obrazów o różnej kompozycji zatytułowanych Zaloty (Muzeum Narodowe w Warszawie), Kozak i dziewczyna przy studni (Muzeum Narodowe w Kielcach), Zaloty. Kozak i dziewczyna (Agra Art - katalog aukcji z dnia 22.03.2009). Pomysł na ukazanie sielskich scen rodzajowych w otoczeniu wiejskich zabudowań zaczerpnął artysta zapewne podczas licznych w tym czasie podróży na Kresy. Zachowało się kilka szkiców akwarelowych z tego czasu, ukazujących wiejskie dziewczyny w strojach ludowych. Widoczna na obrazach postać Kozaka zdradza nie tylko te same rysy twarzy, ale również powtarzające się elementy stroju oraz zastosowaną kolorystykę szat. Nie ulega wątpliwości, że Brandt szkicował w plenerze. Taki sposób pracy wymagał szybkiego przygotowania rysunku kompozycji. Niezwykle swobodny szkic ołówkowy widoczny na oferowanej pracy, został podkolorowany akwarelą w celu zaznaczenia barw. Wykonanym „na żywo“ szkicem kompozycyjnym, mógł autor posłużyć się w pracowni do przygotowania szczegółowego obrazu olejnego. Wiadomo, że powstało płótno malowane olejno (obecnie zaginione) o bardzo podobnej kompozycji (repr. w W. Husarski, Józef Brandt, Gdynia 1949). Prezentowana praca... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOBIETA W OKULARACH, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie czerwoną farbą: JERZY NOWOSIELSKI | 1972 oraz ołówkiem: NOWOSIELSKI | 94
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: STUDIUM RZEŹBY RENESANSOWEJ, 1887
Year: 1887
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w św. oprawy, 26 x 28,8 cm (wymiary całej karty) Rysunek opisany przez autora w dolnym prawym rogu ołówkiem: Kościół OO. Dominikanów | (lewa strona drzwi wschodnich) . Poniżej p.d. innym ołówkiem późniejszy monogram wiązany: SW Na „plecach“ dedykacja właścicieli rysunku Stanisława i Ewy Augustynowiczów ofiarowujących rysunek biskupowi M. Godlewskiemu (1872-1956) o treści: Jego Ekscellencji Ks. Biskupowi Michałowi Godlewskiemu | w 25 rocznicę Sacry Biskupiej z wyrazami najgłębszej czci, hołdu | i oddania | Stanisław i Ewa Augustynowiczowie | Kraków 4. lutego 1942 r.- Poniżej nalepka krakowskiej galerii (druk, rpis): MALARSTWO - RZEŻBA | SPRZEDAŻ - KUPNO - OCENA | HALINA GRZYBOWSKA | Kraków, ul. Zwierzyniecka 14 | Lb. 544 | Autor: Stanisław Wyspiański | Tytuł: „grobowiec Kmity“ | Rodzaj i wymiar: rys. piórkiem | Cena Zł Poniżej fragment obszernej ekspertyzy pani Marty Romanowskiej, znawczyni oeuvre artysty, b. kustosza Muzeum Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, autorki licznych publikacji i wystaw poświęconych jego twórczości (pełny tekst załączeniu). „ Rysunek jest niewątpliwie... więcej
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: KRAKOWSKI KOŚCIÓŁ OO. FRANCISZKANÓW OD STRONY PRE
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (w św. passe-partout: 20,8 x 14 cm) napis l.d.: Kraków 1891 Ponadto p.d. nieczytelny ślad sygnatury lub napisu. Na odwrocie szkic kaktusa w donicy. Rysunek pochodzi z krakowskiej kolekcji rodziny prof. Karola Estreichera. W załączeniu ekspertyza p. Marty Romanowskiej, znawczyni oeuvre artysty, b. kustosza Muzeum Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, autorki licznych publikacji i wystaw poświęconych jego twórczości (m.in. wystawa Opus magnum w krakowskim Muzeum Narodowym).
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KRUŻGANKI DZIEDZIŃCA ZAMKU NA WAWELU, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: LWyczół 1918 Ciekawie - z niższego punktu obserwacji (I piętro) - ujęty, widok części wawelskich krużganków skrzydła południowego i wschodniego z obiegającym je barwnym, malowanym fryzem Dionizego Stuby z lat 1535-1536.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: DĘBY
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 33 x 42 cm (w świetle ramy 31 x 40 cm) sygn. p.d.: LWyczół
Artist: Władysław Szerner
Title: PANCERNY, LATA 1885-1890
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Władysław Szerner Na odwr.ocie oprawy napis atramentem: Władisl. Szerner [9] [cz] | München Porównaj obraz Pancerni w drodze , nr kat. 27.
Artist: Julian Fałat
Title: ROZLEWISKO W OSIEKU, 1917
Year: 1917
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. l.d.: JFałat (inicjały wiązane) | Osiek 1917 Na tzw. plecach naklejone dwa tekturowe fragmenty oryginalnej oprawy z odręcznymi napisami: -1. Stwierdzam, że obraz Juliana Fałata | sprzedałem p. Gutt/...../ | Kraków d. 28?5. 936 Alfred Kutsch [całość przekreślona]; - 2. Stwierdzam, że obraz ten pochodzi z moich zbiorów | i jest pracą śp. Juliana Fałata. - | Kraków d. 25 czerwca 1936 | Alfred Kutsch Motyw malowany podczas któregoś z licznych pobytów Fałata w Osieku k. Oświęcimia, gdzie - począwszy od lat 90. XIX wieku - artysta często i chętnie przebywał, odwiedzając gościnny dom państwa Oskara i Gabrieli Rudzińskich. W Osieku powstało wiele pejzaży - „laguny osieckich stawów“, stary drewniany kościół czy -powtarzający się w jego malarstwie - motyw rzeki wijącej się wśród śniegów. Jak ważnym dla artysty miejscem był Osiek, świadczy fragment listu malarza do Gabrieli Rudzińskiej (1923), w którym pisał, że - Osiek będzie figurował obok Nieświeża - innej ukochanej krainy malarza.
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: BRZEG MORSKI. RUGIA, 1896
Year: 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F Ruszczyc Na odwrocie napisy: - niebieską kredką po lewej: Rugia Bornholm | F Ruszczyc | 49 ; po prawej: 1602 ; - ołówkiem: [1896] oraz: kat. wyst. 1964 – poz. 52 ; - tuszem: Z 40 oraz: /52. Nalepki: - 1. nalepka z niebieską ramką-obwódką i odręcznym tekstem: F. Ruszczyc | cykl Rugia Bornholm | olej | wł. Rodziny w Bohdanowie.; więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: STARZEC, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Wlastimil Hofman 1923 Na odwrocie farbą napis: R
Verified Artist: Yes
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: DZIEWCZYNA Z BRONOWIC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle oprawy Urzekające studium postaci dziewczyny wiejskiej malowane z absolutną swobodą i pewnością ręki.
Title: PORTRET PORUCZNIKA HENRYKA ZANDBANGA, PO 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: według WOJCIECHA KOSSAKA Na odwr. napis farbą na płótnie: Maurycy (sic!) Franciszek Zandbang | ur. 12 XI 1905 | Skończył służbę dla Ojczyzny 16. V. 1936. | porucznik 7-go pułku Ułanów Lubelskich im. Generała Sosnkowskiego | Kandydat do Wyższej Szkoły Wojennej | Odznaczony srebrnym Krzyżem Zasługi i oficerskim krzyżem | de l’Etoile Noire | 11 XI 1936 | Mianowany rotmistrzem 19. VI 1937 | Współtwórca fundacji im. Rotmistrza Zandbanga | Jego koń. Danneborg Obraz jest kopią Portretu porucznika Henryka Zandbanga (z koniem Danneborgiem) namalowanego przez Wojciecha Kossaka w 1931 i obecnie znajdującego się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. Można domniemywać, że po tragicznej śmierci porucznika, kopię jego portretu wykonano na zamówienie macierzystego 7. pułku ułanów lubelskich im. Gen. Kazimierza Sosnkowskiego. Henryk Franciszek Zandbang (1905-1936) syn lekarza warszawskiego Henryka i Marii Anieli z Wodzińskich. Bardzo zdolny, ukończył korpus Kadetów w Modlinie z pierwszą lokatą, a następnie Oficerską Szkołę Kawalerii w Grudziądzu. Oficer 15 Pułku Ułanów Poznańskich. W 1932 roku w randze porucznika przeniesiony do 7 Pułku Ułanów Lubelskich. Miłośnik... więcej
Artist: Stanisław Żukowski
Title: MAJ, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie: l.d.: S Żukowski | „Maj“ , p.d.: S. Joukovsky | 1922 /./ Na odwrocie napis: S. Joukovsky | [cyrylicą] Wystawka w Amierike | 1923 - 25 goda. [alfabetem łacińskim] Moskou| /./ 28. | [cyrylicą] „Maj“ | Akadiemik S. Ju. Żukowskij | Moskwa Znane są jeszcze dwie późniejsze wersje tego motywu, obrazy różniące się między sobą formatem i szczegółami kompozycji - porównaj: aukcja D.A. Agra-Art z 22 maja 2005 (ol. pł. 105 x 89 cm; 1923) oraz obraz znajdujący się w zbiorach Muzeum - Mieszkania I.I. Brodskiego w Petersburgu (ol. pł., 73 x 60 cm; 1923; patrz katalog: S. J. Żukowskij , Moskwa 1972, il.36, nr kat. 36)
Artist: Jacek Malczewski
Title: POWRÓT, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie: u dołu wzdłuż lewej krawędzi: J Malczewski, na szarfie wieńca żałobnego: MAL | 920 Obraz posiada ekspertyzę p. Agnieszki Ławniczakowej (Poznań, 24.05.2003). Poniższą notę opracowano wedle tego tekstu. Obraz Powrót to fantastyczna scena z dwoma faunami, które przyniosły do domu martwe ciało mężczyzny i złożyły je na ścieżce prowadzącej pod ganek dworu, na którym stoi postać w czarnej szacie. Faunom towarzyszy dziewczyna w krótkim futerku, trzymająca wieniec ozdobiony szarfą, na której widoczny jest napis: MAL | 920. Obraz zawiera treści autobiograficzne i stanowi poetycką refleksję Jacka Malczewskiego nad kolejami i sensem własnego życia. Ukazuje dwór i fragment parku w Lusławicach, gdzie mieszkały siostry artysty i dokąd on sam w latach dwudziestych zeszłego stulecia przyjeżdżał na długie, malarskie i rodzinne pobyty. Motyw lusławickiego dworu, jako swoistej ziemskiej Arkadii i uosobienie rodzinnego domu, artysta włączył do wielkiego malarskiego tematu rozważającego cykl egzystencji upływającej pod nieuchronnym znakiem śmierci. Kontekst autobiograficzny Powrotu poświadcza nie tylko widok Lusławic, ale również fragmentaryczne napisy na szarfie zwisającej z żałobnego wieńca... więcej
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: ODPOCZYNEK KOZAKÓW NA STEPIE, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany i datowany po lewej stronie u dołu: Tadeusz Rybkowski | 1886 na odwrocie ołówkiem: # | 95 Na ramie, pod obrazem metalowa tabliczka, na odwrocie dawna nalepka z nieczytelnym tekstem niemieckim.
Artist: Wiktor Korecki
Title: GŁUSZEC, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI | 1933
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD STAWEM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI Na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2014 roku; na prawej listwie ramy nalepka aukcyjna; na dolnej listwie ramy nalepka zakładu oprawy obrazów w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Kossak
Title: KRÓL JAN III I CESARZ LEOPOLD I W POCHODZIE
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KRÓL JAN III I CESARZ LEOPOLD I W POCHODZIE ODSIECZY WIEDNIA, 1908 sygn. p.d.: WKossak (inicjały wiązane) Na odwrocie nalepki: 1. z napisem ołówkiem: Król Jan III (W. Kossak) i Leopold I (baron Weckbecker). Nalepka (druk, atrament) o treści: SALON SPRZEDAŻY DZIEŁ SZTUKI PRZY T.P.S.P. W KRAKOWIE | plac Szczepański 4. Telefon Nr. 8. | Autor Kossak Wojciech 0696 | Adres --- | --- | Rodzaj gwasz Rysunek jest jednym z kilku „reporterskich“ szkiców, wykonanych przez Wojciecha Kossaka bezpośrednio po wspaniałej defiladzie urządzonej w Wiedniu 12 VI 1908 z okazji 60 rocznicy wstąpienia na tron cesarza Franciszka Józefa. Uroczysty pochód przesuwający się przed trybuną cesarza był główną atrakcją tych uroczystości. Jego uczestnicy zgrupowani byli w dwóch grupach: - historycznej, przedstawiającej dzieje Austrii aż do chwili gdy cesarz wstąpił na tron oraz „etnograficznej“, wyrażającej hołd ludów całego austriackiego cesarstwa. Kossak uczestniczył w przygotowaniach tej parady, sam też wystąpił jako Jana III jadący w towarzystwie cesarza Leopolda, którego odegrał baron Weckbecker. Rysunki Kossaka bezpośrednio po wiedeńskiej paradzie zamieścił „Tygodnik Ilustrowany“,... więcej
Artist: Władysław Szerner
Title: NA GAWĘDCE, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Władysław Szerner Motyw konnego wojaka gwarzącego z kobietą na ulicy małego miasteczka Władysław Szerner powtarzał kilkakrotnie, zmieniając drobne szczegóły kompozycji kolejnych obrazów. Malował więcej lub mniej śniegu na drodze i dachach domostw, domalowywał różne postacie, psa na pierwszym planie czy wieże kościoła w oddali. Porównaj np.: „Tygodnik Powszechny“ w 1884 (I półrocze, s. 9; reprodukcja drzeworytnicza). „Tygodnik Ilustrowany“ z 1888 r. (I półrocze, s. 8; reprodukcja drzeworytnicza); aukcja Agry w roku 1997 (patrz strona: www.agraart.pl) .
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: NA TARGU W GALICYJSKIM MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A Kozakiewicz ponadto na odwrocie wydrapana sygn.: A Kozakiewicz Na odwrocie nalepki domu aukcyjnego Van Ham w Kolonii.
Artist: Zygmunt Sidorowicz
Title: PEJZAŻ PO ZACHODZIE, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Sidorowicz 1878 Na odwrocie karta (maszynopis opatrzony imiennymi stemplami) z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego, który potwierdzając autorstwo Sidorowicza zauważa, że obraz ten „w całej pełni reprezentuje talent tego nieprzeciętnego artysty odczuwającego głęboko piękno krajobrazu polskiego“.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1982 Na odwrocie na płycie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę [?]. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Photographies, Dessins, Sculptures, Peintures , Anna i Piotr Dmochowscy, Paryż 1988/89, il. czarno-biała 224, s. 181. W obrazie przedstawił artysta tłum postaci, tworzących sięgającą aż po horyzont powierzchnię morza czy wielkiego jeziora. Całość zanurzona jest w krwawej łunie, która wywołuje wrażenie sennej wizji na granicy koszmaru. Obraz powstał w latach 80. XX w., gdy artysta dążył do większej lapidarności. W przeciwieństwie do obrazów z lat 70., scalał kompozycję do najbardziej koniecznych elementów i unikał literackiej dosłowności motywów. W jednym ze swoich tekstów poświęconych malarstwu Beksińskiego, Wiesław Banach wskazywał, że zamiast podejmować próby interpretacji wizji namalowanych przez tego artystę, trzeba przypomnieć jego pragnienie, by obraz był odbierany na zasadzie poematu symfonicznego. Wszystkie elementy dzieła – forma, kolor, uzyskana przestrzeń, światło, architektonika kompozycji – mają strukturę analogiczną do odczuwanej przez niego muzyki. Nie mógł przecież namalować ulubionej VIII symfonii Mahlera, ale chciał w obrazach w podobny sposób nas poruszyć. Analiza racjonalna tego, co przedstawione, jest pozbawiona sensu, a liczy się... więcej
Artist: Władysław Szerner
Title: PANCERNI W DRODZE, OK. 1885-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Władysław Szerner Motyw kilkakrotnie powtarzany i przetwarzany przez artystę. Zbliżona wersja kompozycji reprodukowana była m.in. w „Tygodniku Ilustrowanym“ z 1887 r. (I półrocze, nr 226, repr. drzeworytnicza na s. 289). Postać pierwszoplanowego jeźdźca znalazła się także na akwareli wystawionej na naszej aukcji (por. nr kat. 13).
Artist: Jan Bohuszewicz
Title: CYPRYSY NA STOKU PAGÓRKA, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. niebieską farbą p.d.: Jan Bohuszewicz 931. Na odwrocie napisy autorskie: - fioletową kredką: L Margherita - 31 | J. Bohuszewicz ; ołówkiem: Cyprysy na stoku . Ponadto napisy obcą ręką: zł. 20 oraz 25/874 . Resztka nalepki z napisem: Krakó[.] | Św. Jana. W prawym górnym rogu nalepka z napisem naniesionym ręką żony artysty (atrament): 874 | Jan Bohuszewicz | „Cyprysy na stoku pagórka“ | (Ciressi sul pondio di collina) | (Cypres sur la ponte de colline) | Ste Margherite Lig. 1931 Obraz wymieniony - pod numerem 874 - w rękopiśmiennym Katalogu obrazów Jana Bohuszewicza sporządzonym przez żonę artysty Józefę Bohuszewicz i złożonym w Muzeum Narodowym w Warszawie w języku polskim, francuskim i angielskim.
Artist: Iwan Trusz
Title: ARABKI, LATA 20. XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Iw. Trusz Na odwrocie napisy: 37 x 47 cm | [...?] | [K?] 300. Ponadto poniżej stempel: Jan Hoffmann | Skład farb i materiałów | Lwów, Rynek 34. Iwan Trusz był w Egipcie i Palestynie w roku 1912, ale wspomnienia, motywy i reminiscencje z tej podróży powracały w jego malarstwie jeszcze przez lata. Prezentowana tu kompozycja Arabki znana jest także z mniejszego szkicu przechowywanego w zbiorach lwowskich. (Porównaj katalog: O. Biła, Słoneczne akordy w palecie Iwana Trusza, Prace ze zbiorów Muzeum Narodowego we Lwowie im. Andrzeja Szeptyckiego, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2011, s. 88, nr kat. 129 [olej, tekt. 37,2 x 26,1 cm]
Artist: Jan Grubiński
Title: LAS ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Grubiński
Artist: Conrad Wimmer
Title: NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: C. Wimmer. Na odwr. owalny stempel zakładu artykułów malarskich (czytelny częściowo): "Malerein.... und ... | .... | A. Schutzman | in München Conrad Wimmer - malarz, grafik i akwarelista, artysta ze szkoły niemieckiëj; znany głównie jako twórca pejzaży i obrazów marynistycznych. Studia malarskie rozpoczął w Akademii w Wiedniu, pod kierunkiem Petera Johanna Nepomuka Geigera. W 1862 przyjechał do Düsseldorfu, by w tamtejszej Akademii studiować malarstwo pejzażowe. Zaprzyjaźnił się wówczas z Ludwigiem Munthe, nieco starszym kolegą ze studiów, który wywarł nań znaczący wpływ. Razem wyjeżdżali na wieś i malowali zimowe i jesienne pejzaże; często pejzaże leśne ze zwierzyną łowną. Z Düsseldorfu Wimmer wyjechał do Paryża, gdzie wystawiał na paryskich Salonach. W 1878 wyróżniony został medalem na paryskiej Wystawie Światowej. Z sukcesem wystawiał także w Wiedniu (medal w 1876 i 1894), Berlinie (medal 1872), w Amsterdamie i Londynie.
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: DZIEWCZYNA W STROJU KRAKOWSKIM, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kaz. Pochwalski | 1923.- Na odwrocie mała nalepka z wpisanym ręcznie numerem: 270
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: OCZY NIEBA, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: „Oczy nieba“ | KMikulski | Kraków 1995
Artist: Ludwik Grabowski
Title: PEJZAŻ, PRZED 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: L. GRABOWSKI. na odwrocie na krośnie: - odręcznie napis tuszem: wygrał 412.t. | 24/IV 1926 r. ; - długopisem: p. Nowogrodzki ponadto pozostałość nalepki: [...] Zakup 13 III 192[6] [...] na płótnie ślad po starej nalepce oraz nalepka z wpisanymi odręcznie danymi obrazu i informacjami na temat artysty
Artist: Władysław Chmieliński
Title: SANIAMI PRZEZ WIEŚ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński.
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Chełmoński
Title: BAŁWANKI NA JEZIORZE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. CHEŁMOŃSKI Pejzaż z rozlewiskiem, w którego płytkich wodach myśliwi rozstawili tzw. bałwanki, makiety kaczek czy gęsi, mające zwabić przelatujące ptactwo. Obraz pochodzi z późniejszego okresu twórczości artysty, być może z lat 1906-1910 i jego wyjazdów na Polesie.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZIMA W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski Na odwrocie nalepki: - 1. nalepka galeryjna: KUNSTHANDLUNG | TOPP | 6250 LIMBURG/LAHN | GRABENSTRASSE 31.; - 2. nalepka domu aukcyjnego Van Ham w Kolonii.
Artist: Władysław Podkowiński
Title: NAD STAWEM, OK. 1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Podkowiński Obraz powstał zapewne już po powrocie Podkowińskiego z Paryża i jest plonem letniego wyjazdu artysty do któregoś z majątków przyjaciół - Mokrej Wsi, Chrzęstnego czy Sobótki w Sandomierskiem.
Artist: Arnulf de Bouché
Title: MARTWA NATURA Z SUCHYMI KWIATAMI W WAZONIE, 1941
Year: 1941
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: - A. de Bouché - | 41. Na odwr. po lewej u góry autorski napis: A. de Bouché - | München 13
Artist: Giovanni Giordano Lanza
Title: PAESTUM. ŚWIĄTYNIE POSEJDONA I HERY
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. p.d.: GG LANZA Na plecach drukowana nalepka paryskiej firmy ramiarskiej MOIRINAT.
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: KATEDRA ŚW. WITA W PRADZE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KMackiewicz (inicjały wiązane)
Artist: Edwin Thomas Roberts
Title: DZIECI ZE SZCZYGŁEM, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Edwin Roberts | 1880
Artist: Richard Birnstengel
Title: ULICZKA W MIEŚCIE, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: zatarta sygnatura p.d. Na odwrocie napisy w języku niemieckim z nazwiskiem artysty i datą 1916.
Artist: Józef Rapacki
Title: POCIĄG PRZESZEDŁ, 1903
Year: 1903
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. białym gwaszem: JÓZEF RAPACKI 1903 Obraz opisany i reprodukowany w: - Nasze ryciny [w:] „Tygodnik Ilustrowany“ 1904, I półrocze; tekst s. 137, il. na s. 131.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ZIMA W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Karniej
Title: KOŚCIÓŁ WNIEBOWZIĘCIA NMP W TORUNIU, 1940
Year: 1940
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E. KARNIEJ 1940 r. Na odwrocie ołówkiem napis: N 23007
Verified Artist: Yes
Artist: Ernst Hugo Lorenz-Murowana
Title: ŁODZIE RYBACKIE W POŁUDNIOWYM SŁOŃCU, 1945
Year: 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i data l.d.: 19 Lorenz Murowana 45 Na odwrocie autorski napis na płótnie: „Fischerbote in Mittagsonne, Zuidersee | Ernst H. Lorenz-Murowana“ ; na górnej listwie krosna drukowana nalepka z numerem: 798
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. RYBAK W ŻAGLOWEJ ŁOD
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepka 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 37)
Artist: Vittorio Capessiero
Title: ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ. DWAJ RYBACY W ŁODZI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: V. Capessiero Na odwrocie nalepki 82 aukcji krakowskiej DESY (nr kat. 35)
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: OSTY NA BRZEGU MORZA. RUGIA, 1896
Year: 1896
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F R Na odwrocie napis ołówkiem: Ze zbiorów | Olgi z Ruszczyców | Ranischowej | ofiarowała mi jej córka | Helga Pistorus | w grudniu 1966 r. | JR. Napis ten naniesiony został przez Janinę Ruszczycównę, córkę artysty; w tekście wzmiankowana jest siostra malarza Olga z Ruszczyców Ranischowa i jego siostrzenica Helga Pistorus. Nalepka wystawy monograficznej w MN Kraków II-IV 2002, Muz. Okręg. Toruń IV-V 2002, MN Warszawa VII-IX 2002, LDM w Wilnie X-XII 2002. Ponadto mała karteczka z napisem: A1/12 Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Obraz opisany i reprodukowany w: - Morze w malarstwie polskim XVII-XX w ., Katalog wystawy, Muzeum Narodowe w Gdańsku, VI - VIII 1978, s. 31, poz. 210; - J. Ruszczycówna, Ferdynand Ruszczyc (1870-1936). Krajobrazy i wnętrza , Katalog wystawy, Muzeum Okręgowe w Białej Podlaskiej 1881, s. 8, nr kat. 6; - Ferdynand Ruszczyc 1870-1936. Malarz i rysownik ,... więcej
Artist: Umberto Ongania
Title: WENECJA. CANALE GRANDE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WENECJA. CANALE GRANDE Z WIDOKIEM NA KOŚCIÓŁ SANTA MARIA DELLA SALUTE sygn. p.d.: U. Ongania Na odwrocie w l.d. rogu okrągły stempel: ONGANIA FINE ARTS VENICE. Na krośnie napis ołówkiem: Umberto Ongania ; Canal Grande with a view of Santa Maria della Salute.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: KAUKASKI ZWIAD, 1880
Year: 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Wierusz-Kowalski Z tyłu na ramie nalepka londyńskiej firmy William & Son’s Motywy kaukaskie pojawiały się w obrazach Wierusza-Kowalskiego głównie w latach 1880-1885. Artysta, który podobnie jak i inni malarze monachijscy zafascynowany był egzotyką tematu i „romantyczną“ aurą opowieści o Immamie Szamilu i walkach ludów Kaukazu o niepodległość. Artystę zainspirowały zapewne częste wizyty w pracowni Józefa Brandta, posiadającego bogatą kolekcję rysunków i przedmiotów ze spuścizny Theodora Horschelta (1829-1871), niemieckiego malarza, który wsławił się malując motywy kaukaskie. W przeciwieństwie do artystów polskich, Horschelt był w południowej Rosji, gdzie z autopsji szkicował i malował mieszkańców gór Kaukazu. Zebrał bogate zbiory (broń, kostiumy, sprzęty itp.), których część – wraz z fotografiami i wielką liczbą rysunków – pozyskał do swej kolekcji Józef Brandt, i które służyły jako „rekwizyty“ przy malowaniu obrazów, nie tylko samemu Brandtowi, ale również jego uczniom. Wierusz często malował czerkieskich jeźdźców, przemierzających górskie bezdroża. W roku 1880 na Salonie paryskim wystawił inny Kaukaski zwiad i Górali kaukaskich , podobny obraz pt. Czerkiesi w... więcej
Artist: Paul Lothar Müller
Title: CAPRI. SKAŁY FARAGLIONI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Paul Lothar Müller Na dolnej listwie krosna drukowana nalepka: Capri (Die 3 Faraglionen) | Gemälde: Paul Lothar Müller. Na listwie górnej napis ołówkiem: Capri die Faraglionen Paul Lothar Müller
Artist: Mathurin Moreau
Title: WRÓŻKA Z KWIATAMI (LA FÉE AUX FLEURS)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys.45,5 cm sygn. na podstawie: Math MOREAU; na boku tabliczka: LA FÉE AUX FLEURS | SALON DES BEAUX-ARTS
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KACZEŃCE, OK. 1910
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LWyczół Wyczółkowski szczególnie często i z upodobaniem malował kwiaty i martwe natury z kwiatami. Bo - jak wspominał jego uczeń, Teodor Grott - „kwiaty Wyczół kochał, kwiatami był obdarowywany, roiło się w jego pracowni od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków [...]. Ulubionym kwiatem Wyczóła były kaczeńce, które malował w różnych wariantach...“ [cyt. wg: Leon Wyczółkowski , Listy i wspomnienia (opracowała M. Twarowska) Wrocław 1960, s. 271].
Artist: Lea Reinhart (Reinhardt)
Title: WNĘTRZE Z GOBELINEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: L. REINHART. Na odwr. napis atramentem: Original, Unikat | Malerin Lea Reinhart Wien VII. Ponadto napisy: - czerwoną kredką: 25 ; - ołówkiem kopiowym: 80435 . Kilka trudnych do odczytania stempli oraz karta maszynopisu z informacją o artystce.
Artist: Alexander Thiele
Title: OGRÓDEK KAWIARNIANY W MONACHIUM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. THIELE
Artist: JULES BROUWERS
Title: MARTWA NATURA Z KWIATAMI I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jules Brouwers. pin [.]
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA, STARE MIASTO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WARSZAWA, STARE MIASTO. UL. ŚWIĘTOJAŃSKA Z WIDOKIEM NA ZAMEK KRÓLEWSKI sygn. p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Emmanuel Villanis
Title: DIANA, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 55 cm sygn. na ramieniu: E.Villanis na podstawie kolisty stempel paryskiego Société des Bronzes, działającego w latach 1875-1900.
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY Z PIESKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy lewej krawędzi: TADÉ STYKA. Na odwrocie l.g. nalepka: NO 55 [czerwonym flamastrem] | T. Styka „La | Femme au | chien“; - p.g.: La Femme | au chien Ponadto na tekturze stempel - znak firmy przygotowującej podobrazia malarskie: kartusz z kotwicą i kaduceuszem. Ponadto stempel „10“ oraz drukowana owalna nalepka francuskiej firmy: FOURNITURES GENERALES | POUR | LA PHOTOGRAPHIE | DROGEURIE CANTON | BAYONNE - BIARRITZ | PYROGRAVURE | PEINTURE. AQUARELLE.
Artist: Cyprian Godebski
Title: L AMOUR MENDIANT (AMOR żEBRZąCY)
Description: IInformacje o dziele: wys. 34 cm na podstawie tabliczka: L’AMOUR MENDIANT | PAR GODEBSKI Rzeźba reprodukowana w: - H. Berman, Bronzes. Sculptors & founders 1800-1930 , t. III, nr 2382.
Title: PARA LICHTARZY
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany i częściowo złocony wys. 28,5 cm Francja (?), ok. 1840 Lichtarze na trójkątnych podstawach, patynowane, ze złoconymi rozetami na podstawach, bazach i zwieńczeniach trzonu oraz profitkami.
Artist: Henri-Michel-Antoine Chapu
Title: JOANNA D ARC W DOMRÉMY
Description: IInformacje o dziele: JOANNA D’ARC W DOMRÉMY (Joanna d'Arc słuchająca głosów) wys. 30 cm Na boku podstawy grawerowane: h Chapu, F. BARBEDIENNE Fondeur Paris, stempel REDUCTION MECHANIQUE | A COLLAS | BREVETE, numer 359
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MĘSKI, 1 IX 1938
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel na papierze szarym (naklejonym na tekturę) sygn. p.d.: Ign Witkiewicz | 1938 1/IX NP2 (T.B) Portret mężczyzny w średnim wieku ujętego frontalnie w półpostaci, ubranego w zieloną marynarkę z szerokimi klapami, różową koszulę i czerwony krawat jest skrajnie realistyczny w odwzorowaniu twarzy modela. Artysta skrzętnie zaznaczył zarówno poziome zmarszczki na czole oraz fałdy obfitego podbródka mężczyzny, jak i brodawkę na jego lewym policzku. Pełne wyrazu, jasnoniebieskie oczy są intensywnie, ale i z pewnym zaciekawieniem, wpatrzone w portretującego artystę, a w efekcie - także w widza. Model ma wyraźnie zaczerwienioną twarz, małe czerwone usta, krótko przystrzyżony wąsik i ciemne, lekko siwiejące, gładko zaczesane do góry włosy ze sporymi zakolami nad czołem. Są to cechy charakterystyczne dla późnego okresu twórczości Witkacego, który tworzył wówczas wizerunki odznaczające się wysokim poziomem realizmu w ujęciu twarzy - fotograficznie podobne do modeli, z niezwykłymi, jakby „szklanymi“ oczami. Ubranie modeli artysta traktował szkicowo, z pewną nonszalancją, a nawet z humorem, czego przejawem jest w tym wypadku fantazyjnie wystający spod marynarki długi koniec kołnierzyka, co nadaje wizerunkowi poważnego i wyraźnie niemłodego już modela nieoczekiwanej lekkości, a nawet fantazji. Nie ma więc wątpliwości, że to dzieło jednoosobowej Firmy Portretowej... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Makowski
Title: MĘŻCZYŹNI PRZY STOLE, OK. 1930
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 24 x 31,7 cm (w świetle passe-partout: 23,5 x 31 cm) Na odwrocie rysunku atest (tekst rękopiśmienny) wystawiony przez prof. Władysławę Jaworską, autorkę monografii artysty: Stwierdzam, że jest to oryginalny | rysunek Tadeusza Makowskiego | Władysława Jaworska | 20.06.1992 Warszawa oraz w prawym górnym rogu ołówkiem naniesiony numer 12
Artist: Leon Chwistek
Title: CYRK
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. pod kadrem kompozycji: L. Chwistek napis autorski p.d.: Cyrk
Artist: Jan Szancenbach
Title: JEZIORO W GÓRACH
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: ARLEKIN, OK. 1955
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tymon Na odwr. stempel na płótnie: Wyrażam zgodę | na wywóz za granicę. Poniżej drugi stempel, częściowo czytelny: URZĄD KONSERWA..
Artist: Wacław Borowski
Title: POWRÓT ZE SPACERU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz jest po konserwacji. Artysta zaczął wystawiać dość późno, a na widowni powojennego życia Polski pojawił się jako malarz dojrzały. Należał obok Żaka do najtypowszych przedstawicieli Rytmu, ponieważ główną właściwością jego malowideł był przemyślany, staranny i płaski układ elementów: stylizowanych postaci ludzkich i zwierzęcych, kobiecych aktów i dzieci, drzew, krzewów oraz fragmentów architektury, jakie składały się na jego obrazy z przedstawieniem prac wiejskich, różnych scen idyllicznych, obrzędów, spotkań, wyjazdów, zajęć pasterskich i łowów. Płótna i pastele z lat 1920-32, jeśli nawet odnosiły się do czynności powszednich, sprawiały wrażenie mitologicznych kreacji dzięki stosowaniu zabiegów, jakie zamieniały ludzi w herosów, a dosiadane przez nich konie w antyczne rumaki. Wyobrażone przez artystę postacie nie miały odpowiedników w świecie rzeczywistym. Zwracały uwagę wydłużeniem proporcji, afektowną, opartą np. na kontrapoście pozą oraz klasyczną urodą ciał. Ukazywane w obrazach istoty, trochę tajemnicze, żyjące w idealnej i sennej przestrzeni, nosiły dziwaczne, jakby antykizowane stroje, suto drapowane tuniki lub płaszcze, to znowu wysokie kapelusze i obcisłe nogawice. Wraz z uproszczonymi sylwetami drzew i schematyczną architekturą tworzyły zgaszone powierzchnie barwne, typowe dla pasteli i gwaszów. Ich barwy zestrajały się w rozmyślnie bezdźwięczne harmonie,... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: CHŁOPIEC GRAJĄCY NA FLECIE
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 19 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Kanelba
Artist: Wacław Borowski
Title: BURZA. KONIE SPŁOSZONE PRZEZ BURZĘ
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42,5 x 54 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Wborowski
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET PANI Z.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Nieczytelna sygnatura lub napis przy górnej i dolnej krawędzi obrazu po prawej. Na odwrocie zachowana we fragmentach nalepka z wystawy w TPSP w Krakowie. Kameralny portret kobiety malowany charakterystyczną dla Boznańskiej zróżnicowaną walorowo, wibrującą plamą barwną, zacierającą kontury i plany, ale określającą realne kształty postaci.
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: MARTWA NATURA Z BIAŁYM DZBANKIEM, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Martwa narure z dzbankiem i blejtramem, 1942 sygn. l.d.: Ebiche Na odwrocie obrazu: nr 9 . [w kółku]; dwa stemple: KOLEKCJA OBRAZÓW | [...] | [adres]. Ponadto dane obiektu wpisane na pieczątce: AUTOR EUGENIUSZ EIBISCH | TYTUŁ DZIEŁA MARTWA NATURA Z BLEJTRAMEM” [wypełnienia czerwonym tuszem]; - korekta długopisem: MARTWA NATURA z białym dzbankiem w tle | RODZAJ ol/tekt | 51 x 65 ;- napis niebieską kredką: Eug. Eibisch | mal. 1942 roku | [nieczytelnie]; - u dołu: I RZUT [długopisem]; W.O. [w kółku czarnym flamastrem] Na ramie nalepka wystawy w Muzeum Lubelskim w Lublinie: mnie interesuje tylko malarstwo Eugeniusz Eibisch 1896-1987 | 12.X.2007 - 15.XII.2007 Obraz opisany i reprodukowany: - mnie interesuje tylko malarstwo. Eugeniusz Eibisch wystawa w 20. rocznicę śmierci artysty, [red. D. Kudelska; tekst M. Paroszkiewicz]; Muzeum Lubelskie, Lublin 2007, s. 135, nr kat. 78, il. 78 na s. 93.
Artist: Stanisław Eleszkiewicz
Title: MĘŻCZYZNA W KASZKIECIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: SEleszkiewicz
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Kanelba
Title: TAŃCZĄCE KOBIETY, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kanelba Na odwr. l.g. farbą: DANCING WOMEN ; ołówkiem: by KAN /../ BA (pod zdartą nalepką); pośrodku: nalepka z numerem pisanym odręcznie: 31 [w kółku]; poniżej flamastrem: 31 [w kółku]
Artist: Zygmunt Menkes
Title: GOŁĘBIE POKOJU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes Na krośnie l.g. zachowany fragment drukowanej nalepki z fragmentem tekstu: ASSOCIAT...| 711 FIFT .... Na „plecach” nalepka (maszynopis) z wpisanym odręcznie nazwiskiem autora, techniką (olej) oraz nazwiskiem właściciela obrazu: M. Pesin. Ponadto napisy tuszem: 6 [w kółku] oraz numer 1734-B
Artist: Rajmund Kanelba
Title: KWIATY W WAZONIE
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Kanelba na odwrocie pośrodku napisy: - tuszem: 243 (w kółku); niżej ołówkiem: Kane [...] | 30 x 211/2 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Czesław Rzepiński
Title: SŁOŃCE POPOŁUDNIOWE, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rzepiński Na odwr. - na płótnie i krośnie - stempel: KOLEKCJA OBRAZÓW | [...] | [adres]. Napis flamastrem na płótnie: Czesław Rzepiński | „Słońce popołudniowe“ | (Brody) ; Na dolnej listwie krosna napis długopisem: 12 września 76 (niedziela) w pracowni w […] | „Słońce popołudnie“ 76 („BRODY“) ; - na listwie górnej: CZESŁAW RZEPIŃSKI | „SŁOŃCE POPOŁUDNIOWE“ | ol/pł | 1976 (BRODY) | 42 x 62 . Na ramie cztery stemple firmy ramiarskiej i ołówkowa nota: POPRAWKA 62 x 42,5 obraz | OBRAZ ; niebieską kredką nr: 18 // Obraz opisywany i reprodukowany: - Czesław Rzepiński. Katalog malarstwa... , Muzeum w Grudziądzu, Grudziądz czerwiec-wrzesień 1979, s. nlb, kat. nr 36; - Wystawa jubileuszowa w 60-lecie pracy twórczej , BWA Kraków, październik-listopad 1983; - Czesław Rzepiński. Malarstwo [Album; wstęp: W. Ochman; tekst: J. Madeyski] KAW, Kraków 1986, nr kat. prac 65, il. kolorowa 65; - Czesław Rzepiński. Malarstwo. W setną rocznicę urodzin, w dziesięć lat od śmierci Artysty , Galeria Krakowskiego Banku Spółdzielczego. Kraków 2005, nr kat. 13, il.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: BUKIET KWIATÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. ZUCKER Na odwrocie, na górnej listwie ramy, nalepka aukcyjna Agra-Art z 2014 r.
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ GÓRSKI, PO 1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 36,5 x 53,5 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: R. Malczewski
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: PEJZAŻ, 2. POłOWA LAT 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. SOBEL
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: SADZAWKA W LESIE, 1900-1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty i wraz z całą kolekcją - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - był pokazany na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu w roku 2004. Wystawie tej towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w rozdziale zatytułowanym Portrety drzew i wnętrza lasu [1906-1914]. Obraz reprodukowany i opisany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże . Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], Rozdział: VI Portrety drzew i wnętrza lasu, s. 122, nr kat. 115, il. na s. 96.
Artist: Jan Cybis
Title: STOCZNIA RYBACKA, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Cybis Na odwrocie napis farbą na płótnie: S JAN CYBIS Warszawa [...] 65 x 81 | S „Stocznia rybacka“ 1962 . Poniżej stempel kolekcji; stempel ten powtórzony także z tyłu na ramie. Ponadto na ramie nalepka własnościowa oraz nalepka z „metryczką“ obrazu. Bibliografia: - T. Dominik, Jan Cybis , Warszawa 1984, s. 134, nr kat. 321. Porównaj także: - Jan Cybis. Obrazy olejne, akwarele, rysunki. Katalog, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1965, s. 39, nr kat. 370, il. 370 (kompozycja zbliżona)
Artist: Alfons Maria Mucha
Title: SETTINGS AND MODELS
Description: IInformacje o dziele: teka 10 fotografii żelatynowo-srebrowych wykonanych w 1975 r. z oryginalnych negatywów powstałych ok. 1895-1919. fotografie czarno-białe, papier Kodak 9,8-12,5 x 7,8-17 cm naklejone na karton, 38 x 31,7 cm, pod zdjęciem numerowane: 14/75 oraz oznaczone faksymile podpisu: Mucha teka numerowana tuszem na stronie tytułowej: 14 Academy Editions, London / Graphics International Limited, Washington D.C. Numer: 14/75 całość w oryginalnej, oklejonej płótnem oprawie z wytłoczoną, złoconą kompozycją artysty na licu Spis fotografii: I. Podwójnie naświetlony autoportret, USA, 1905 II. Modelka do Documents Décoratifs, Paryż, ok. 1900 III. Studium młodej dziewczyny w stroju narodowym, ok. 1900 IV. Studium do pawilonu Bośni i Hercegowiny na Wystawie Światowej, Paryż, 1900 V. Studium do Figures Décoratives, Paryż, ok. 1901 VI. Modelka do Figures Décoratives, Paryż, ok. 1901 VII. Studium do panneau L’Etoile du Soir, ok. 1902 VIII. Studium z podróży do Rosji, 1913 IX. Studium do Pocałunku Wiosny, ok. 1919 X. Gauguin grający na fisharmonii w domu Muchy, ok. 1895 Fotografie reprodukowane w: - Graham Ovenden,... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA, 1960
Year: 1960
Tools: ink, feather, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 22,8 x 58,8cm (w świetle passe-partout) sygn. dłg. l.d.: Lebenstein 1960 Na odwr. nalepka z danymi pracy w języku angielskim.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1959
Year: 1959
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 59 x 30,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: LEBENSTEIN 59 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Jan Lebenstein. Warszawa - Paryż. Prace z lat 1956-1972 , katalog wystawy w warszawskiej Zachęcie 25 VI - 28 VIII 2010, Warszawa 2010, s. 60 (reprodukcja barwna).
Artist: Igor Mitoraj
Title: GŁOWA, 1987-1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: MITORAJ; na spodzie: 200/250 do rzeźby dołączona jest włoska pieczęć wywozowa
Artist: Witold-K
Title: P - 1973 - 06 - 2960, 1973-2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Witold - K. 1973 - 2007
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1495 ( EDYP TATRZAŃSKI), 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 1495/92. na odwrocie na tekturze napis: 1495 oraz nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Alfred Lenica
Title: TALIZMANY, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwrocie: A. LENICA | WARSZAWA | 1968 | „TALIZMANY“ [podkreślone] na płótnie l.d. stempel wywozowy, nalepka w języku niemieckim z danymi obrazu i nalepka z nr. 30 na płótnie zawiniętym na krosno p.g.: nalepka: DI 859/73 EB. BBB Obraz wystawiany i opisany: - Alfred Lenica. Malarstwo , CBWA Zachęta, Warszawa III 1974, kat. 561 – Talizmany, 1968, olej, 97 x 130 cm
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: C 2, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: C 2 [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1999 Obraz opisany i reprodukowany w: - Zdzisław Beksiński , t. 2, wyd. BOSZ, Olszanica 2002, il. b. s. 86.
Artist: Stefan Gierowski
Title: OBRAZ CCXXVIII, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: S. gierowski | Obraz CCXXVIII | 1968 ., obok strzałka na krośnie l.g. nalepka: D. I \ 234 \ 69 | DU BBB
Artist: Zbigniew Makowski
Title: LABIRYNT, 1961/1962
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. pionowo (na końcu tekstu): ZBIGNIEW MAKOWSKI 1961 | 1962 [daty w słupku jedna nad drugą, oddzielone kreską]
Artist: Jan Tarasin
Title: PRZEDMIOTY POLICZONE, 1981
Year: 1981
Tools: ink
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Jan Tarasin 81 [sygnatura obcięta u dołu] sygn. na odwr. dłg. p.d.: Jan Tarasin | Przedmioty policzone 1981 w l.g. rogu oł.: 130 [w kółku]
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: MORES, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: upside (strzałka) góra | t. Brzozowski. | 1965 , na krośnie: T. BRZOZOWSKI | „MORES“ 1965. | 135 x 60 Obraz wystawiany i opisany: - Polnische Kunst 1965 , Kolonia Kunsthaus Lempertz Contempra (wystawiono razem z obrazami: Mankamenta, Ponsy i Wanna); - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, kat. red. Anna Żakiewicz, poz. 163.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, POłOWA LAT 70. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. napis ołówkiem: PROF. T. DOMINIK Ł. 600,- Na krośnie nalepka firmy ramiarskiej z Londynu.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: MAYSTRÓWA, 1986
Year: 1986
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: „maystrówa“ , p.d.: T.B. 86 .; na podkładzie u d. dłg: „J.W. Pan J.CH.R przyjąć raczy „TO“ | od T. BR. Praca wzmiankowana w katalogu oeuvre artysty: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , red. naukowa Anna Żakiewicz, MNW, Warszawa 1997, s. 270, kat. II. 1111.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA, 1963
Year: 1963
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: lebenstein 1963 „Figure“
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: LI TAI PO ODPOCZYWA, 1993
Year: 1993
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na desce na odwr.: Andrzej | Szewczyk | 1993 (podkreślone) | Li Tai Po | odpoczywa -
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ II, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 1978 | PEJZAŻ II | AKRYLE 67 x 90
Artist: Jacek Sienicki
Title: SKRZYPCE, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wydrapana w mokrej farbie p.g.: J. SIENICKI | 98
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: PÓŁ PSA, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz opisany i wystawiany: - Obrazy , Galeria Prowincjonalna, Słubice 1996; - M. Kurzac, J. Michalski, M. Sitkowska, M. Tarabuła, Jarosław Modzelewski Obrazy 1977-2006, Galeria Zderzak, Kraków 2006, kat. s. 188, poz. 255.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic, individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: L. Tarasewicz 2008 | 50 x 50
Artist: Zbigniew Rogalski (1974)
Title: BEZ TYTUŁU (TRYPTYK), 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary każdej części: 81 x 60 cm sygnowany: cz. 1 - na płótnie zawiniętym na krosno p.g.: Zbigniew Rogalski 2004 | (1) ; cz. 2 - na płótnie zawiniętym na krosno śr.g.: Zbigniew Rogalski 2004 (2 ); wzdłuż p. krawędzi: Zbigniew Rogalski 2004 oraz nalepka berlińskiego domu aukcyjnego Grisenbach; cz. 3 - na płótnie zawiniętym na krosno śr.g.: Zbigniew Rogalski 2004 (3)
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Hasior
Title: CHLEB POLSKI, 1992
Year: 1992
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Z CYKLU „KAPLICZKA DOMOWA“ - CHLEB POLSKI, 1992 na odwrocie na papierze naklejonym na sklejkę napis autorski i sygnatura: Z cyklu Kapliczka Domowa | pt: „Chleb Polski“ | 1992 | HasiorWł
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na krośnie nalepka BWA Wrocław: ATEST r. 1/ AM/82. poz. 26 | ALFONS MAZURKIEWICZ | BEZ TYTUŁU (1967) | olej pł., 100 x 120 cm. Niesygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 188 | [okrągła pieczątka] Dyrektor | mgr B. Górecki WROCŁAW Obraz opisany i wystawiany: - M. Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA Wrocław 1976, kat. poz. 188, wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej „Awangarda“, Wrocław XII 1976 - I 1977.
Artist: Władysław Hasior
Title: PAMIĘCI PRZYJACIELA, 1980
Year: 1980
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (sklejka, płyta pilśniowa, olej, taśma bawełniana i aksamitna, kapelusz filcowy) sygn. na odwrocie na sklejce: 1.II 85 | Hasiorw | „Pamięci przyjaciela“ 1980.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: A PROPOS SZMINEK M. MONROE, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie nalepka autorska: Andrzej Szewczyk | ul. Pocztowa 9 | 43-417 Kaczyce | Poland | Andrzej Szewczyk | 1992; wzdłuż prawej krawędzi: „A propos szminek M. Monroe“
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: A PROPOS SZMINEK M. MONROE, 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płycie nalepka autorska: Andrzej Szewczyk | Pogwizdów | Andrzej | Szewczyk | 1992 wzdłuż prawej krawędzi: „ A propos szminek M. Monroe“
Artist: Jan Lenica
Title: CHUSTA V FESTIWALU MŁODZIEŻY, 1955
Year: 1955
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: CHUSTA V ŚWIATOWEGO FESTIWALU MŁODZIEŻY I STUDENTÓW W WARSZAWIE 1955 sygn. drukowana p.d.: LENICA Chusta opisana i reprodukowana w katalogu: - Powinność i bunt. Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie 1944-2004, ASP, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2004, s. 167, il. s. 170, kat. 248, s. 396. Charakterystycznym elementem Festiwalu były chusty. Motyw chusty Picassa, zaprojektowanej przez artystę na III Światowy Festiwal Młodzieży i Studentów w Berlinie w 1951, powtórzony został m.in. na plakacie Olgi Siemaszkowej. Chusty festiwalowe projektowali również inni artyści, w tym z ASP: Lenica, Tomaszewski, Stachurski, Mroszczak.
Artist: Ryszard Zając
Title: ZIELONA RYBA, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: RY | ZA | 65 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis autorski: RYSZARD ZAJĄC | ZIELONA RYBA (60x81) | 1965 | ZURICH
Artist: Jan Berdyszak
Title: INTER CONCENTRATIVE AREAS III, 1975
Year: 1975
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. sygnatura tuszem na nalepce śr.g.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1975| INTER CONCENTRATIVE AREAS III | 22" x 22"
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE 7 X 7, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: przypadek w grze 7 x 7 | Winiarski ‘99
Artist: Jacek Pałucha
Title: JESTEŚMY U RITZA PANIENKO, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Pałucha 2013 Na odwrocie na płótnie napis autorski i sygnatura: „Jesteśmy u Ritza | panienko“ ! | J. Pałucha 2013
Artist: Jacek Yerka
Title: KIESZONKOWA DŻUNGLA - ŁAZIENKA, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 13 na odwrocie na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA | >>KIESZONKOWA DŻUNGLA - ŁAZIENKA<< | AKRYL 2013
Artist: Tomasz Sętowski
Title: SPOJRZENIE NOWEGO WIEKU, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Sętowski na odwrocie na płótnie napis autorski i sygnatura: „Spojrzenie nowego wieku“ | Tomek Sętowski; p.g.: 70 x 100 cm | olej, pł Do blejtramu przymocowana koperta z 2 certyfikatami.