Artist: Franz Roubaud
Title: WYJAZD W STEP
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.ROUBAUD. Analogie patrz: H.P.Buchler, Jager, Kosaken und polnische Reiter, Hildesheim, Zürich, New York 1993.
Artist: Roman Kochanowski
Title: NA WSI, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski Na odwr. przy g. krawędzi nieczytelny napis ołówkiem. Obraz reprodukowany: – R. Kochanowski. Malarstwo , wstęp Aleksandra Krypczyk - de Barra, wyd. Bosz, Olszanica 2023, s. 10.
Artist: Wiktor Korecki
Title: WSCHODZąCE SłOńCE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: WIKTOR KORECKI.
Artist: Jan Styka
Title: SKRZYPEK
Tools: crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany po lewej pośrodku: Jan Styka | Paris 1909
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET E. DUNIN-BORKOWSKIEJ/PORTRET MężCZYZNY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: węgiel, kredka brązowa, papier kremowy , sygnowany ołówkiem l.d.: Ignacy Witkiewicz Na odwrocie: PORTRET MĘŻCZYZNY węgiel, 60,5 x 47 cm. Obraz pochodzi ze zbiorów Eugenii Dunin-Borkowskiej w Zakopanem. Eugenię Dunin-Borkowską – poetkę, żonę malarza Władysława Dunin-Borkowskigo – w latach 1909-1913 malował Witkiewicz wielokrotnie. Katalog dzieł artysty wymienia aż kilkanaście jej wizerunków; większość z nich znajduje się w różnych zbiorach prywatnych. Malowane olejno bądź węglem portrety Eugenii należą do najwcześniejszych portretowych prac Witkacego i tworzą swoistą „galerię jednej modelki”, czasem poważnej i zamyślonej, czasem uśmiechniętej, ale niezmiennie intrygującej. Także i później, już w ramach działalności swojej „Firmy Portretowej”, artysta namalował kilka portretów Eugenii, tym razem pastelami. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - I.Jakimowicz (współpraca A.Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939.
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: W LOżY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: L. Wyczółkowski | 1889 r Obraz W loży – dzieło zachwycające kolorem, lekkością i swobodną, brawurową techniką – przywodzi nieodparte skojarzenia ze sztuką francuską, z malarstwem Renoira czy Maneta. Niewątpliwie też był tym malarstwem inspirowany. Wyczółkowski poznał je z autopsji podczas pobytu w Paryżu w roku 1878, kiedy to oglądał Wystawę Powszechną, zwiedzał muzea i galerie. Jak można wnosić z jego późniejszych prac „największe wrażenie wywarł wówczas na nim Renoir, jego studia kobiece, jego ‘loże’ i inne sceny towarzyskie [...] interpretowane w duchu impresjonizmu”. (M. Twarowska, Leon Wyczółkowski, Warszawa 1962, s. 12-14.)W latach osiemdziesiątych podobna tematyka pojawia się i w obrazach Wyczółkowskiego, który właśnie w tych salonowo-mieszczańskich kompozycjach rozwijał swój niebywały talent kolorysty. Obraz W loży łączy się z całym zespołem prac tego rodzaju – z płótnami W buduarze, Ujrzałem raz... czy z Obrazkiem.
Artist: Leopold Schmutzler
Title: WłOSZKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: L. Schmutzler
Artist: Etienne Henri Dumaige
Title: PSYCHE
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie H. Dumaige
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: PORTRET DAMY Z WACHLARZEM
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F.M.Wygrzywalski senior
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: PORTRET PANI W CZARNEJ SUKNI, OK. 1900
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.g.: L Wyczółkowski
Title: KOMPLET DO KAWY I HERBATY
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, Niemcy, Hanau, firma Neresheimer Komplet składa się z tacy (dł. 58 cm), buliery (wys. 43 cm), dzbanka do kawy (wys. 30 cm), imbryka (wys. 24,5 cm), cukiernicy (wys. 17 cm) i mlecznika (wys. 17 cm). Firma Neresheimer, założona w 1890 r., produkowała wiele podobnych historyzujących sreber, a niekiedy także pastisze i imitacje.
Title: PARA KANDELABRóW
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800 Niemcy, wytwórnia nieokreślona
Artist: Władysław Czachórski
Title: PRZED BALEM, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Czachórski 1887 Kazimierz Przerwa-Tetmajer, który w roku 1896 odwiedzał monachijskie pracownie polskich malarzy tak pisał w nadesłanej stamtąd korespondencji: „W atelier Władysława Czachórskiego zastałem tylko jedną małą główkę na sztalugach; reszta w świat poszła. Malarz ten, którego obrazy zdobyły sobie sławę nadzwyczajną finezją wykonania, ma pracownię zupełnie taką, jak obrazy, które z niej wychodzą: bardziej eleganckiej, bardziej wykwintnej wyobrazić sobie niepodobna”. W tej pracowni pełnej gobelinów, dywanów, stylowych zegarów, mebli, wazonów powstał także prezentowany tu obraz Przed balem, dzieło w pełni ilustrujące całe mistrzostwo i wirtuozerię artysty, odtwarzającego połysk jedwabi, atłasów, lśnienie klejnotów, subtelność kwiatów, lekkość koronek, puszystość włosów i delikatną karnację modelki.
Artist: Wilhelm Gorms
Title: PLOTKI
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Gwasz, karton, sygnowany p.d.: Wilh. Görms. Na prezentowanym obrazie Plotki kostiumowa scena rodem z XVIII wieku rozgrywa się przed poczdamskim ratuszem.
Artist: Aleksander Stankiewicz
Title: WęDROWNI MUZYKANCI WłOSCY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A Stankiewicz Roma 1854 Prezentowany obraz Wędrowni muzykanci włoscy nie był dotąd szerzej znany. Namalowany w Rzymie w roku 1854 jest jednym z tych „włoskich” dzieł Stankiewicza, którym artysta zawdzięczał największą popularność. Jest przy tym dziełem efektownym i tym cenniejszym, że wciąż znamy tylko niewielką liczbę obrazów powstałych we Włoszech, w najciekawszym, dojrzałym okresie twórczości artysty.
Artist: Maurice Bouval
Title: DAWID
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany na podstawie: M.Bouval, cecha odlewnika Goldscheidera
Artist: Franciszek Streitt
Title: W MAłYM MIASTECZKU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: F.Streitt. Na odwrocie okrągła pieczęć z napisem: Adrian Brn.. | München | Theat... S..., obok ołówkiem: F.Streitt. W 1888 roku obraz był reprodukowany i omówiony w „Tygodniku Ilustrowanym”. Autor komentarza, umieszczając jego akcję w „okolicach Podola Galicyjskiego”, podkreślał przede wszystkim „doskonale schwycony charakter małomiejskiej dekoracji, służącej za tło typowym grupom wieśniaków i wieśniaczek, rozrzuconym umiejętnie z uwzględnieniem wybornej perspektywy w przestrzeni wszystkich bliższych i dalszych planów obrazu”. Stwierdzał dalej, że obraz „budzi u widza zajęcie i zatrzymuje jego oko z przyjemnością”. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Tygodnik Illustrowany 1888, II półrocze, s. 254, repr. s. 245; - Brückmans Lexikon der Münchner Kunst. Münchner Maler im 19. Jahrhundert, Vierter Band, München 1983, s. 226, nr 337,
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: WOJSKA POWSTAńCZE W POCHODZIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnatura trudno czytelna p.d.: W (?) Malecki|1877 Obraz zatytułowany tu Wojska powstańcze w pochodzie należy do znaczącego zespołu dzieł o tematyce powstańczej. Według przekazów i tradycji rodzinnej Malecki brał udział w powstaniu 1863 roku, a te przeżycia i wspomnienia powracały później w jego malarstwie. Artysta – podobnie jak Maksymilian Gierymski i większość innych malarzy powstania – nie malował jednak efektownych scen bitew czy utarczek z wrogiem, ukazując raczej codzienny trud żołnierzy – patrole, czaty, przemarsze wojsk, oddziały kawalerii czy konwoje taborów. Wojska powstańcze w pochodzie, płótno opatrzone datą 1877, to jeden z wcześniejszych obrazów powstańczych, malowanych przez artystę właśnie od tego roku. Być może pierwotnym pomysłem kompozycji tego obrazu było akwarelowe studium – Oddział jeźdźców na skraju lasu – zachowane w szkicowniku z lat 1870-1880 (zbiory Muzeum Narodowego w Warszawie, karta 12).
Artist: Jan Chełmiński
Title: KOZACY W STEPIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Jan Chełmiński| 1874 | Monachium W załączeniu ekspertyza dr. Hansa-Petera Bühlera, autora książki Jäger, Kosaken und polnische Reiter, 1993. Kozacy w stepie, wczesne dzieło Chełmińskiego, malowane podczas jego studiów w Monachium ujawnia wyraźne inspiracje obrazami Juliusza Kossaka i Józefa Brandta, podziwianych nauczycieli i mistrzów artysty.
Artist: Juliusz Kossak
Title: BEREK JOSELEWICZ POD KOCKIEM
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Juliusz Kossak | 1893 Na tzw. „plecach” naklejona tekturka z odręcznym napisem – atestem o treści: „Akwarella (sic!) na verso „Berek Joselowicz na utarczce pod Kockiem | z huzarami austriackimi jest autentyczną pracą mojego Ś.P. Ojca Juliusza | Woj.-ciech Kossak | Warszawa w czerwcu 1925 r.”; obok napisu lakowa pieczęć z odciśniętym z sygnetu herbem Kos. Berek Joselewicz (1764-1809) pułkownik wojsk polskich; organizator lekkokonnego pułku żydowskiego w powstaniu 1794, dowódca szwadronu w Legionach Dąbrowskiego, od 1807 służył w armii Księstwa Warszawskiego jako dowódca szwadronu 5 pułku strzelców konnych. Zginął pod Kockiem 8 maja 1809 r. w utarczce z huzarami austriackimi, gdzie „zapędziwszy się z nierozważnie małą liczbą żołnierzy za kilka huzarami, wpadł na rynek i zastał tam uszykowany szwadron, który go rozsiekał i kilku ranił żołnierzy”. (P.Strzyżewski, Pamiętniki...)
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: W ZIMOWY WIECZóR
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A W. Kowalski Na odwrocie napisy ołówkiem: 678 Gold Schultz | Donnerstag... W tym niewielkim obrazie, namalowanym z lekkością i swobodą, artysta sugestywnie odtworzył ulotny nastrój zapadającego zimowego zmierzchu, chwilę, gdy półmrok rozjaśnia chłodne światło wschodzącego księżyca połączone z ciepłym blaskiem bijącym z okna chaty. Takie efekty luministyczne – z barwnymi refleksami światła załamującego się na śniegu czy odbitego w wodzie – Wierusz-Kowalski stosował w wielu swoich nokturnach, które malował szczególnie chętnie i z prawdziwym mistrzostwem.
Artist: Hugo Ungewitter
Title: SPOTKANIE W STEPIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: UNGEWITTER BERLIN 1934
Artist: Juliusz Kossak
Title: PRZED PAłACEM W KRZESZOWICACH
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: JKossak | 1877 (litery J K wiązane) Prezentowany obraz – mistrzowska akwarela okazałych rozmiarów – przedstawia jeźdźców, wierzchowce, czterokonny zaprzęg i psy zgromadzone na podjeździe przed pałacem w podkrakowskich Krzeszowicach. Pałac ten pojawiał się w obrazach Kossaka kilkakrotnie, widać go w akwareli Powozik babuni (1871) czy w dużej kompozycji Powrót ze spaceru w Krzeszowicach (1872/73) będącej zbiorowym portretem rodziny Potockich. W naszym obrazie – późniejszym od obu wymienionych, ale równie efektownym – krzeszowicki pałac ujęty jest od innej strony. Rozpoznawalne są jednak szczegóły architektury, charakterystyczny daszek-markiza, a nawet oryginalne donice na kwiaty. (porównaj: K.Olszański, Juliusz Kossak, Wrocław 1988, il. 330, 332).
Title: KOMPLET DO HERBATY
Description: IInformacje o dziele: Niemcy, Heilbronn, firma Peter Bruckman & Sohne Komplet składa się z tacy (dł. 47,5 cm), buliery (wys. 40 cm), imbryka (wys. 18 cm), cukiernicy (wys. 11,5 cm), mlecznika(wys. 10 cm). Wnętrza naczyń złocone.
Artist: Juliusz Kossak
Title: NA DZIEDZIńCU ZAMKOWYM, 1887
Year: 1887
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1887 Na odwrocie resztki starej nalepki z nieokreślonej wystawy.
Artist: Leopold Loeffler
Title: KIELISZEK WINA - ŁYK NA POKRZEPIENIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Leopold Löffler 1859. Na odwrocie kartka z atestem krakowskiego antykwariatu A.Stieglitza (Kraków, ul. Poselska 13/19) z 1934 roku. Cieszącą się popularnością kompozycję Kieliszek wina znaną też pod tytułem Łyk na pokrzepienie malował artysta przynajmniej dwukrotnie – druga wersja znajduje się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (olej na płótnie, sygnowana i datowana również na rok 1859). Obraz reprodukowany lub opisywany w: - J.Polanowska, Löffler (Loeffler) Leopold, w: Słownik artystów polskich i obcych w Polsce działających (zmarłych przed 1966 r.), t. V, PAN, IS, Warszawa 1996, s. 129.
Artist: Julian Fałat
Title: ODPOCZYNEK MYśLIWEGO
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Jul. Fałat | 94
Artist: Albert Muller-Lingke
Title: NAD STRUMIENIEM GóRSKIM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Müller-Lingke
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: W ZACHODZąCYM SłOńCU
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Kotarbiński | Roma Akwarela prezentuje wszystkie charakterystyczne cechy dzieł Wilhelma Kotarbińskiego – wyrafinowany koloryt, dekoracyjność i specyficzną stylizację formy. Pochodzi zapewne z późniejszego okresu pobytu artysty w Rzymie, kiedy indywidualny styl jego malarstwa był już w pełni ukształtowany.
Artist: Affortunato Gory
Title: POPIERSIE DZIEWCZYNY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Brąz złocony, marmur, podstawa kamienna, wys. 50 cm sygnowany na rękawie: A.Gory | Paris
Artist: Józef Rapacki
Title: ŚWIT NAD STAWEM, 1892-1893
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI | 1892 – 93 rok
Artist: Stanisław Żukowski
Title: LILIOWE DZWONKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Prof. S.ŻUKOWSKI | 1939 rok Na krosnach napisy ołówkiem: Wilejsze| Powiat Wołkowyski | Prof. S.Żukowski „Dzwonki” cena 12 t. oraz 74 x 62; napis farbą: N 3.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: EGZOTYCZNE KWIATY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: LWycz... Wyczółkowski malował szczególnie wiele studiów kwiatów i martwych natur z kwiatami. Jak wspomina ulubiony uczeń artysty, malarz Teodor Grott – „kwiaty Wyczół kochał, kwiatami był obdarowywany, roiło się w jego pracowni od przepięknych okazów róż, anemonów, goździków, rododendronów, azalii, a nawet storczyków”. [cyt. za: Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia (opracowała M.Twarowska) Wrocław 1960, s. 271].
Artist: Alfons Karpiński
Title: RóżOWE I BIAłE PEONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: 1941 A. Karpiński Na odwrocie: - nalepka krakowskiego Salonu Dzieł Sztuki Kazimierza Wojciechowskiego przy ul. Św. Jana 3; - napis ołówkiem: Lp. 11876
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.g.: Maurycy Trębacz.
Artist: Ernst Chateignon
Title: SłONECZNY DZIEń
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: E. Chateignon Na odwrocie stempel na płótnie: Tableaux Modernes Aquarelles | Leon Gerard | Paris | 18 Rue Druot 18. Na ramie dwie nalepki: 1. Exposition Internationale des Beaux Arts de Monte Carlo; 2. A Robinot de Beaux ARTS 50 Rue Vaneau Paris.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: STARZEC I ANIOł
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Vlastimil Hofmann Na odwrocie autorski napis ołówkiem – cytat z „Króla Ducha” Juliusza Słowackiego (rapsod II, w. 381-384): „Choćby już tylko miodem prostym kwietna | z myślą – jak chłopek prostą ale ciemną,| Ojczyzna ta wstać miała i w postawie | chłopka się kłaniać Panu – błogosławię” | Król Duch | Słowacki.
Verified Artist: Yes
Artist: Emmanuel Villanis
Title: SALOME
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na podstawie SALOME, na ramieniu sygn. E. Villanis, na podstawie HP, No 5143 oraz stempel SOCIETE DES | BRONZES DE PARIS Rzeźba reprodukowana w: - Pierre Kjelberg, Les bronzes du XIX Siécle. Dictionaire des sculptures, Paryż 1989, s. 641-644, il.
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MATYLDY MODESTY WOLFARTHOWEJ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie autorski napis atramentem: Jacek | Malczewski | malował | 1916 oraz stempel krakowskiej firmy ISKRA z przyborami malarskimi (ul. Basztowa 1.19). \Portret zaprzyjaźnionej z artystą – Matyldy Modesty z Malczewskich (1863-1955) 1°-voto Wolfarthowej, 2°-voto żony Tomasza Wydżgi – przez lata był własnością portretowanej i jej rodziny. Jak wskazywałaby data na odwrocie, powstał prawdopodobnie w Wiedniu, gdzie artysta przebywał w roku 1916. Obraz nigdy nie był publikowany ani pokazywany na wystawach, jego obecna prezentacja jest więc swoistym odkryciem – nieznanego szerzej – dzieła Jacka Malczewskiego.
Title: ZEGAR KOMINKOWY
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: drewno fornirowane, złocone, snycerka, lustro, alabaster, mosiądz - Austria, Wiedeń (?) Zegar w kształcie portyku z alabastrowymi kolumnami, z tarczą z ruchomymi postaciami amorów, przygotowującymi strzały. Mechanizm z urządzeniem bicia i repetierem. Na drewnianej osłonie mechanizmu naklejona kartka, obecnie trudno czytelna, sprzedawcy ...AMMES / ZEGARMISTRZ ... przy ul. Wrocławskiej / w Kaliszu. Filip Hammes był kaliskim zegarmistrzem i kupcem wyrobów złotniczych w 2 ćw. XIX w. Znane są zegarki szwajcarskie i srebra oznaczone jego sygnaturami.
Artist: Julian Fałat
Title: BAJKA LEśNA - ZIMA
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Akwarela, gwasz, papier naklejony na płótno, sygnowana l.d.: J Fałat 907 (litery J F wiązane) Ekspertyza prof. Jerzego Sienkiewicza z 11 marca 1969 r. W głębi okrytej śniegiem kniei, wokół potężnego dębu skupiają się jelenie, łanie i grupa faunów – bajkowych mieszkańców lasu – próbujących ogrzać się bliskością swych ciał i przetrwać zimowe mrozy. Obraz można odczytywać jako alegorię zimy i okresu uśpienia natury. Wydaje się, że artysta nawiązał tu do swej, wcześniejszej o rok, kompozycji Wiosna – bajka leśna, będącej alegorią budzącej się do życia przyrody, gdzie jadącej na łosiu Wiośnie towarzyszy radosny korowód wychodzących z lasu faunów (Muzeum Sztuki w Łodzi).Według opinii prof. Jerzego Sienkiewicza, obraz Zima jest także swoistym żartem, z karykaturą Jacka Malczewskiego jako jednego z faunów. Obraz reprodukowany: - na kartach pocztowych wydanych przez J.Czerneckiego z Wieliczki w roku 1907 i 1908.
Artist: Józef Rapacki
Title: DROGA WśRóD BRZóZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: JÓZEF RAPACKI 1912 rok OLSZANKA. Obraz o zbliżonej kompozycji, przedstawiający tę samą drogę z jesiennymi brzozami, ujętą z nieco odmiennego punktu, wystawiony był w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w 1912 roku. [porównaj: Salon 1912. Towarz. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, grudzień-styczeń, Warszawa 1912 , nr kat. 225, il.]
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: DZIKI W LESIE ZIMą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Zygmuntowicz Na odwrocie płótna stempel Wydziału Kultury Prezydium Wojewódzkiej Rady Narodowej w Łodzi oraz imienna pieczątka Głównego Konserwatora Zabytków (nazwisko nieczytelne). Na ramie niebiesko-biała nalepka o kształcie tarczy herbowej z napisem (druk): T.EATON Cº LIMITED | OF MONTREAL | PICTURE DEPARTAMENT | RAYON DES TABLEAUX
Artist: Julian Fałat
Title: PEJZAż JESIENNY Z JARZęBINą
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowana l.d.: J Fałat | Bystra 1910 (litery J F wiązane) Na odwrocie orzeczenie dr. Kazimierza Buczkowskiego z 26 listopada 1948 r. potwierdzające autorstwo J.Fałata. Pejzaż jesienny z jarzębiną, dzieło wysokiej klasy, z najlepszego okresu twórczości artysty jest jednym z obrazów Fałata namalowanych w ulubionej miejscowości Bystra na Śląsku Cieszyńskim. Malowany farbami wodnymi pejzaż, ujawnia całe mistrzostwo Fałata w posługiwaniu się trudną techniką akwareli, ogromną swobodę w operowaniu szeroką, rozlewną plamą barwną. Równocześnie widać tu wrażliwość artysty, umiejętność dostrzeżenia i uchwycenia przelotnej chwili, efektów światła i nastroju panującego w jesiennym już krajobrazie z żółciejącymi liśćmi drzew i czerwieniącymi się jagodami jarzębin. Obraz wyróżnia się ponadto dekoracyjnością i oryginalnie rozwiązaną kompozycją.
Artist: Jean-Baptiste Belloc
Title: TRYUMFATOR (MEHARISTE TRIOMPHANT)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowana na podstawie: L.B. BELLOC Rzeźba reprodukowana w: - Pierre Kjelberg, Les bronzes du XIX Siécle. Dictionaire des sculptures, Paryż 1989, s. 87-88, il.
Artist: Antoni Piotrowski
Title: NIEDZIELA, 1901
Year: 1901
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: A. PIOTROWSKI 1901 W grudniu 1901 roku prezentowany tu obraz Niedziela lub Odpoczynek niedzielny był wystawiony na zbiorowej wystawie prac Antoniego Piotrowskiego urządzonej w warszawskim Salonie Aleksandra Krywulta. Zwrócił wówczas uwagę recenzenta „Tygodnika Ilustrowanego”, który pisał, m.in.: „...w obrazku rodzajowym Niedziela , gdzie dziewczęta wiejskie, zebrane w chacie słuchają w skupieniu głośnego czytania jednejze swego grona [...] p. Piotrowski przedstawił się jako realista i uważny obserwator objawów dzisiejszego życia”. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - t.j. [Tadeusz Jaroszyński], Z wystawy zbiorowej Antoniego Piotrowskiego , „Tygodnik Ilustrowany” 1901, 2 półrocze, nr 50, s. 975, il. [fot. A.Piotrowskiego w pracowni; na sztalugach obraz Niedziela ] oraz s. 973, il. [okładka – rysunek przedstawiający fragment obrazu]; - M.Płaże
Title: POSąG KONNY COLLEONIEGO
Description: IInformacje o dziele: wg. Andrea del Verrocchio (1435-1488) Znajdujący się w Wenecji, konny posąg Bartolomeo Colleoniego (1400-1475), słynnego kondotiera, wykonany został przez Verrocchia w 1481 i odlany już po jego śmierci w 1496 r. Posąg ten należy do najsławniejszych dzieł sztuki rzeźbiarskiej i był wielokrotnie kopiowany.
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAż JESIENNY
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie okrągły stempel z napisem w otoku: KOCHANOWSKI ·KOCHA-NOWSKI; napis pośrodku: NACHLASS | II. Poniżej stempel RK. (faksymile monogramu artysty). Obraz pochodzi ze znanej kolekcji pp. Lewkowiczów z Monachium.
Artist: Franciszek Streitt
Title: NA ROZSTAJACH
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Streitt Na odwrocie owalny stempel z napisem: „Adrian ... | * MÜNCHEN * | Theatiner ...”. Na ramie uszkodzona nalepka (druk) z napisem: „Konrad Barth & Comp. | ...goldenwaaren” oraz nalepka (druk, rękopis) z nieokreślonej niemieckiej wystawy lub galerii.
Artist: Wiktor Korecki
Title: CHATA W śNIEGU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: SPRZEDAWCY DYWANóW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: F.M.Wygrzywalski senior Prezentowany tu obraz należy do grupy „orientalnych” dzieł F.M.Wygrzywalskiego, malowanych po roku 1906, kiedy to artysta podróżował do Egiptu. Obrazy te – pociągające barwnością, światłem i egzotycznym tematem – z czasem stały się najłatwiej rozpoznawalnymi pracami malarza, a Modlitwy Arabów, Sprzedawców dywanów czy sceny z haremów łatwo znajdowały nabywców. Wydaje się, że Wygrzywalski malował je chętnie, z upodobaniem wynajdując różne układy kompozycyjne. Często też wyraźnie się bawił, z humorem nadając rysy własnej twarzy różnym Arabom czy Władcom haremu, zaś znajome damy portretując jako hurysy czy branki. Od lat dwudziestych artysta często umieszczał przy sygnaturze dopisek senior, który miał odróżnić jego obrazy od prac syna Feliksa Kazimierza Wygrzywalskiego (1903-1966).
Artist: Michalina Krzyżanowska
Title: GAłąZKA JABłONI
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie szkic aktu młodej kobiety. W latach 1951-1982 obraz był zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie (na odwrocie nalepka z numerem inwentarza 185536 MNW). Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Michalina Krzyżanowska 1883-1962, [kat. oprac. K.Jerzmanowska, L.Skalska-Miecik] Muzeum Łazienki Królewskie, Stara Kordegarda, Warszawa grudzień 1999, s. 13, nr kat. 36, il. na s. 28.
Artist: Wacław Borowski
Title: MARTWA NATURA Z JABłKAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: WBorowski
Artist: Rafał Wąsowicz
Title: MARTWA NATURA Z WARZYWAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Rafał Wąsowicz Na odwrocie dwie nalepki wystaw w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie: na płótnie nalepka Salonu 1914, na krosnach nalepka nieokreślonej wystawy bez daty. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Salon 1914. [kat.] Towarz. Zachęty Sztuk Pięknych w Król. Polskiem, Warszawa grudzień-styczeń 1914, s. nlb., nr kat. 158; - J.Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914, Wrocław 1969, s. 398.
Artist: Alfons Karpiński
Title: BIAłE RóżE I JAPOńSKA FIGURKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany pośrodku po lewej: A. Karpiński
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: PORTRET HR. A.M.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Konrad K .....1919
Title: CUKIERNICA (60)
Description: IInformacje o dziele: srebro częściowo złocone, 8,6 x 13,5 x 9,4 cm; Warszawa, Franciszek Cmoch Prostopadłościenna, wsparta na czterech kulkach, dekorowana grawerowanymi ornamentami roślinno-rocaille’owymi. Wnętrze złocone.
Title: CUKIERNICA (61)
Description: IInformacje o dziele: srebro, 8,8 x 14 x 9,8 cm; Wiedeń, złotnik CS Cukiernica o charakterystycznej wiedeńskiej bryle: gładka, z wklęsłymi ściankami bocznymi.
Title: CUKIERNICA (62)
Description: IInformacje o dziele: srebro, 7,9 x 4,3 x 9,8 cm; Gdańsk, pracownia Carla Benjamina Schulza Prostopadłościenna, gładka, dekorowana przy krawędziach pasami z moletowanymi palmetkami.
Title: PARA LICHTARZY (63)
Description: IInformacje o dziele: Srebro pr. 3, wys. 32 cm, cechowane znakiem z lat 1921-1931; Warszawa, wytwórnia Jana Chylińskiego.
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: POLOWANIE Z CHARTAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Zyg.Ajdukiewicz 86.
Title: ZESTAW DO PRZYPRAW (65)
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 950, szkło; Francja, Paryż, Lefranc Podstawa późnoempirowa, z dobieranymi flakonami na ocet i oliwę. Ocechowana znakiem gwarancyjnym bitym w latach 1819-1838 oraz cechą sprzedawcy LEFRANC. Znak może należeć do jednego z trzech działających w owym czasie złotników o tym nazwisku: Alexandre’a, czynnego od 1834 przy rue Taitbouf; Denis-Jean-Baptiste’a, czynnego od 1822 przy rue Montremarte; Jean-Baptiste-Simona, działającego od 1799 r. przy Cour Lamaignon.
Title: ZEGAREK - CHRONOGRAF KIESZONKOWY
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: 3 koperty złote, repetier minutowy nr 458229, średnica 6 cm; Szwajcaria
Title: POLSKIE POWITANIE (DER POLNISCHE HANDKUSS)
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: Miśnia, model J.J.Kändlera
Title: KOMPLET 24 NOżY DO RYB
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, Niemcy Noże z grawerowanymi ostrzami. Całość w dwóch etui.
Title: KOMPLET SZTUćCóW OBIADOWYCH
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 750, waga (bez noży 3.5000 g), Polska, Kraków, złotnik LK, sprzedawca W.Głowacki Srebra cechowane próbą stosowaną w Krakowie w latach 1872-1914. Komplet dla 12 osób (100 szt.) – tzw. model krakowski, z grawerowanym monogramem CM. W skład kompletu wchodzą łyżki do zupy, łyżeczki do herbaty, do kawy, widelce i noże zakąskowe, widelce i noże do pieczystego, podstawki do sztućców oraz łyżka wazowej, łyżka i widelec półmiskowe, łyżka do sosu i sitko do herbaty. Całość w oryginalnej kasecie.
Title: KOMPLET DO HERBATY, TZW. SOLITAIRE (72)
Description: IInformacje o dziele: srebro złocone pr. 800, waga 680 g, kość słoniowa, Niemcy, Hanau, firma Neresheimer. Komplet neorokokowy: tacka (śr. 20 cm), imbryk (wys. 9 cm), mlecznik i cukiernica.
Title: KOMPLET DO KAWY (73)
Description: IInformacje o dziele: srebro pr. 800, Niemcy, zapewne Legnica, wytwórnia Paul Sandig Komplet neorokokowy, w składzie: taca owalna (34,3 x 24,8 cm), dzbanek (wys. 20 cm), mlecznik (wys. 12,4 cm), cukiernica (wys. 6,4 cm). Na tacy i dzbanku cecha sprzedawcy J.REIMANN
Title: DZBANEK DO KAWY (64)
Description: IInformacje o dziele: Srebro, drewno czernione; Warszawa, pracownik złotnika Emila Radke
Artist: Anna Bilińska - Bohdanowiczowa
Title: PEJZAż LETNI Z DROGą
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Anna Bilińska