Artist: Stanisław Wyspiański
Title: STUDIUM SIEDZĄCEJ, 1890-1900
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 15 x 10,8 w świetle passe-partout sygn. p.d. monogramem wiązanym: SW Na odwrocie zarysy sylwetek czterech postaci. W załączeniu ekspertyza p. Marty Romanowskiej, znawczyni oeuvre artysty, b. kustosza Muzeum Stanisałwa Wyspiańskiego w Krakowie, autorki licznych publikacji i wystaw poświęconych jego twórczości (m.in. wystawa Opus magnum w krakowskim Muzeum Narodowym).
Artist: Wiktor Korecki
Title: DROGA W LESIE ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. KORECKI.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: ZIMA W ZAKOPANEM
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: St Kamocki Na odwrocie l.d. napis ołówkiem - sygnatura artysty: SKamocki
Artist: Juliusz Kossak
Title: BIAŁONÓŻKA, PRZED 1873
Tools: feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: BIAŁONÓŻKA. LEGENDA RODU STADNICKICH, STADO PRZYBYSŁAWA ŚRENIAWITY, przed 1873 sygn. monogramem wiązanym p.d.: JK Na odwrocie - ręką Wojciecha Kossaka - napis atramentem o treści: Sepia Szkic [słowo przekreślone] do wielkiej akwareli mojego | ś. p. Ojca Juliusza | p.t. „Legenda rodu Stadnickich“ | o „Białonóżce“. | Byłem w domu, gdy mój Ojciec to robił | Wojciech Kossak Obok lakowa pieczęć z herbem Kossaków „Kos“ W załączeniu - poświadczone notarialnie - orzeczenie prof. dr. Feliksa Kopery potwierdzające autorstwo Juliusz Kossaka wystawione w Krakowie, dnia 12 lutego 1942 roku. Obraz jest szczegółowo opracowanym, szkicem kompozycyjnym do większej akwareli ukończonej przez Juliusza Kossaka w roku 1873. Pracę tę znamy dziś jedynie z dawnej drzeworytniczej reprodukcji; miejsce jej przechowywania nie jest wiadome. Treścią obrazu jest legenda rodu Stadnickich herbu Szreniawa opowiadająca o ich antenacie Przybysławie... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANIE PRZED KARCZMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. Zygmuntowicz
Artist: Stanisław Kamocki
Title: CHATA GÓRALSKA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SKamocki (inicjały wiązane) Na odwrocie napisy ołówkiem: - w prawym górnym rogu: Stanisław Kamocki | „Hata (sic!) góralska “ | tek. olej. Niżej po lewej napis częściowo czytelny: [...] prof Woj [....]
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: KWIATY, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LWyczół [inicjały wiązane] | 1914 | Turczynek Przybliżone wymiary obrazu w ramie 108x85 cm Obraz powstał w Turczynku, podwarszawskim majątku i willi rodziny znanego przemysłowca Wilhelma (zm. 1911), a później Leopolda Wellischów. Leon Wyczółkowski - zaprzyjaźniony z LeopoIdem Wellischem, znanym kolekcjonerem i mecenasem sztuki - przebywał w Turczynku w początkowym okresie I wojny światowej.
Artist: Wojciech Kossak
Title: POJEDYNEK PO MASKARADZIE, 1893
Year: 1893
Tools: gouache
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak 1893 Modne wachlarze płytkowe i plisowane, malowane przez znanych artystów-malarzy, „w drugiej połowie XIX wieku zaczęły tracić swą rolę użytkową na rzecz funkcji czysto estetycznej, pamiątkarskiej i kolekcjonerskiej: zamiast służyć jako modniarski dodatek, zdobiły ściany salonu lub były umieszczane w serwantkach, stanowiąc dumę właścicieli, podobnie jak inne dzieła sztuki“ (cyt. za: J. Różańska, Polski wachlarz malowany 1850-1914 , Warszawa 2006, s. 7). Takich malowanych wachlarzy często nie plisowano ani nie napinano na stelaż; oprawione w passe-partout i ramy od początku pełniły rolę obrazów. Do artystów malujących wachlarze należał także Wojciech Kossak. Ozdabiał je przeważnie scenami rodzajowymi o tematyce polskiej ( Wesele krakowskie , 1884) historyczno-rodzajowymi ( Polonez i koncert Jankiela , 1883; Zaręczyny Tadeusza Kossaka , 1884) czy historycznymi ( Napoleon ze sztabem obserwuje przebieg bitwy , 1887). Prezentowany malowany wachlarz Wojciecha Kossaka przedstawia scenę pojedynku mężczyzn w strojach Pierrota i Arlekina. Motyw ten stanowi swoiste, dość dalekie i swobodne, nawiązanie do znanego obrazu Jean-Léona Gérôme’a Pojedynek po balu maskowym z roku 1857, obrazu który Kossak... więcej
Artist: Jan Matejko
Title: CHERUBIN, 1889
Year: 1889
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii do Kościoła Mariackiego w Krakowie. sygn. monogramem wiązanym, datowany p.d.: JM rp. 1889. W prawym dolnym rogu naklejona karteczka ze stemplem, numerem: 41 Na odwrocie nalepiona uszkodzona karta maszynopisu z tekstem orzeczenia dr. Kazimierza Buczkowskiego, kustosza Muzeum Narodowego w Krakowie, potwierdzającego autorstwo Jana Matejki (Kraków, grudzień 1943). Główka cherubina otoczona trzema parami barwnych skrzydeł jest jednym z akwarelowych kartonów – projektów polichromii kościoła Mariackiego. Karteczka z liczbą „41”, naklejona w jej prawym dolnym rogu oznacza kolejny numer kartonu-projektu. Kartonów takich było wiele; w roku 1938 w Domu Matejki przechowywano ich 130, a ponadto znajdowały się w zbiorach prywatnych. Samych cherubinów i prześlicznych aniołów klęczących na łodygach kwiatów, grających na różnych instrumentach i trzymających wstęgi z wersetami Litanii loretańskiej było 66. Do ich główek pozowały uczennice krakowskiej szkoły św. Scholastyki, a także córki artysty; nasz cherubin jest portretem Helenki. Anioły przeniesione na ściany prezbiterium wypełniają wnętrze świątyni wraz z herbami miast i ziem polskich, Uniwersytetu Jagiellońskiego, emblematami krakowskich cechów i ornamentami roślinnymi. Nad polichromią kościoła Mariackiego w Krakowie – wspaniałym dziełem sztuki... więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: ANIOŁ I PASTUSZEK, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski | 1908 r Na odwrocie stempel – kartusz z kaduceuszem i kotwicą. Aniele, pójdę za tobą Mój srebrny - podam ci rękę Matkę i ojca zostawię, I pójdziem sobie we dwoje. I brata, z którym się bawię. A gdy nas zbójcy zaskoczą Nic a nic nie wezmę z sobą. [...] Lub ciemna gradowa chmura Zostawię nawet sukienkę, Twoje mnie skrzydła otoczą... I tak w koszulce, jak stoję, Ten wiersz Teofila Lenartowicza zatytułowany Za aniołem stał się inspiracją dla całego cyklu obrazów Malczewskiego z powtarzanym motywem spotkania dziecka z opiekuńczym Aniołem (np. Aniele, pójdę za Tobą 1901, tryptyk Za Aniołem, 1901, Anioł i pastuszek, 1902,1903,1911). Obrazy te, powstające od... więcej
Artist: Wilhelm Wachtel
Title: WIDOK NAZARETU, 1932
Year: 1932
Tools: oil, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: WIL WACHTEL | 1932 | NAZARETH Podczas kilkakrotnych pobytów w Palestynie (lata 1924, 1929, 1932 i po 1936) Wilhelm Wachtel namalował wiele obrazów przedstawiających tamtejsze pejzaże i widoki miejskie. Zespół 34 prac - obrazów z Jerozolimy, Nazaretu, Hajfy, Tel Avivu czy znad Morza Martwego - artysta pokazał na wystawie w warszawskiej Zachęcie w 1935 r. (zobacz: Kolekcja prac Wilhelma Wachtla [w:] Przewodnik 100. Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie. Luty 1935, s. 12-13, nr kat. 136-169).
Artist: Stanisław Lentz
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY, OK. 1885
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lentz . Odwrocie zaklejone papierem, na którym zachowały się fragmenty trudnych do odczytania dawnych odręcznych napisów w języku niemieckim, naniesionych atramentem dwoma charakterami pisma. Wczesny obraz Lentza, utrzymany w duchu salonowego malarstwa akademickiego, powstał zapewne jeszcze w czasie studiów artysty w Monachium lub w Paryżu.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNKA Z CZERWONĄ WSTĄŻKĄ, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil | 1934 | Hofman Na odwr. nieczytelny napis oł.: Sk [...]; obok notatki: [.] 502 | Lo 325 [.]. W lewym górnym narożniku stempel: URZĄD KONSERWATORSKI | m. st. Warszawy | ul. Senatorska nr 14 - Pałac Blanka | [podpis nieczytelny] | Wyrażam zgodę | na wywóz za granicę
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Styka
Title: MŁODY PASTERZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ STYKA. Na krośnie napis farbą: 1985
Artist: Juliusz Kossak
Title: KMICIC Z OLEŃKĄ NA KULIGU, OK. 1885-1887
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: po prawej u dołu napis ręką Wojciecha Kossaka: akwarelę tę uważam za oryginał | Ojca mojego WKossak Na odwrocie (na oprawie) nalepka ze stemplem i odręcznie wpisanym tekstem: PREZYDIUM RADY NARODOWEJ | [...] KRAKOWIE | WYDZIAŁ KULTURY | MIEJSKI KONSERWATOR ZABYTKÓW | KC. K. WZ/50/64/57 | „Kmicic z Oleńką“ - akwa- | rela. Wym. 0,37 x 0,55. Podpis | Wojciech Kossak stwierdzają- | cy, że jest to praca ojca. | /.../ [podpis nieczytelny] Prezentowana akwarela należy do cyklu kompozycji ilustrujących Trylogię Henryka Sienkiewicza. Juliusz Kossak pracował nad nimi od roku 1884. Najwięcej, bo aż kilkanaście akwarel, było ilustracjami do Ogniem i mieczem , do pozostałych tomów artysta namalował tylko kilka obrazów: do Potopu - Kmicicową kompanię i Kmicica z Oleńką na kuligu (kilkakrotnie w latach 1885-1887); a do Pana Wołodyjowskiego jedynie Basię i Azję . Porównaj: - K. Olszański, Juliusz Kossak , Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk-Łódź 1988, s. 78, repr. 562, 563. Sanie gnały jak wicher. Dzień był jasny, mroźny. Śnieg migotał, jakby kto nań iskry sypał; z białych dachów chat podobnych do kup śnieżnych strzelały wysokimi kolumnami dymy różowe. Stada wron polatywały przed saniami... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: FURAŻER, OK. 1886 – 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Józef Brandt | z Warszawy | Monachium Historia: przed rokiem 2014 obraz znajdował się w prywatnej kolekcji w Hamburgu. W listopadzie 2014 został wystawiony na aukcji domu aukcyjnego Vendu Notarishuis w Rotterdamie. Furażer łączy się z większym zespołem prac artysty z – ujętymi na pierwszym planie – konnymi żołnierzami różnej broni i barwy przedstawianymi bądź na tle obozowiska, bądź też na tle oddziałów wojska ciągnący przez równinne pola. Można tu przytoczyć wiele przykładów podobnych rozwiązań kompozycyjnych zamkniętych w niby „przypadkowym kadrze“, z postaciami i końmi wychodzącymi poza granice płótna (patrz np. reprodukcje w: I. Olchowska-Schmidt, Józef Brandt , Kraków 1996, il. na s. 52, 75, 77, 79). W naszym obrazie, przedstawiony na tle wojskowego taboru, jadący na karym rumaku Kozak to furażer , czyli żołnierz zajmujący się zaopatrzeniem w paszę (furaż) dla koni. Józef Brandt zawsze dużą wagę przykładał do wiernego odtwarzania wszelkich realiów, malując korzystał z modeli. W zbiorach Muzeum w Radomiu zachowała się fotografia przedstawiająca artystę ustawiającego modela do naszego obrazu (patrz niżej: wykaz literatury). Brandt posługiwał się także autentycznymi rekwizytami. Był zbieraczem-kolekcjonerem, zgromadził mnóstwo polskich i... więcej
Artist: Adam Wiktor Malinowski
Title: PEJZAŻ Z RZECZKĄ, 1864
Year: 1864
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Malinowski 64 (sygnatura wydrapana) O podobnych pejzażach Malinowskiego wystawianych w warszawskiej Zachęcie tak pisał jeden z recenzentów: „Największą zaletą pejzażów p. Malinowskiego jest charakter miejscowy uchwycony z niesłychanym poczuciem polskiej natury i polskiego nieba. Patrząc na nie, oddychamy naszym powietrzem, czujemy ciepło słońca oświecającego te sosny i polne grusze, chłód w cieniu tych gajów; dotykamy stopą tego piasku na leśnej drożynie i nie możemy nie odkryć głowy przed figurą, koło której, pamiętamy, tyle razy przejeżdżaliśmy i przechodzili [...] Wszystko tu jest nasze [...]“ (H. Filipowicz, Krajobrazy Malinowskiego , „Tygodnik Ilustrowany“ 1869, II półrocze, s. 87)
Artist: Władysław Szerner
Title: LISOWCZYCY W PODRÓŻY, PRZED 1884
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. Władysław Szerner Obraz reprodukowany w: - „Kłosy“ 1884, nr 970 z dn. 19 (31) stycznia, il. na s. 73 (reprodukcja drzeworytnicza; z własnego obrazu ryt. Wł. Szerner).
Artist: Juliusz Kossak
Title: POPAS, 1886
Year: 1886
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Juliusz Kossak | 1886 po lewej u dołu napis ołówkiem: Oryginalna praca mego śp. Ojca Juliusza | Wojciech Kossak
Artist: Teodor Axentowicz
Title: HUCUŁ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz
Artist: Stanisław Kamocki
Title: OGRÓDEK ZIMĄ, 1925
Year: 1925
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S Kamock Na odwrocie napis atramentem: W Widok z ogródka | S Kamocki | Zakopane 1925 r
Artist: Józef Rapacki
Title: PRZED DZWONNICĄ, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF RAPACKI 1917
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: HUZAR I DZIEWCZYNA, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z Rozwadowski | 1932. powyżej napis autorski: HUZAR 13 PUŁ. KOMP. WYBOROWEJ. | KS. WARSZAWSKIE
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: GEHEIMRAT, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą na żerdziach krosna: - na lewej: T. BRZOZOWSKI. 1959 ; - na prawej: „GEHEIMRAT“ 41 x 17 ; - na górnej oł.: 7 [w kółku] obok 33 [przekreślone] na płótnie u góry: strzałka i napis: góra na dolnej listwie krosna dedykacja autorska: KOCHANYM | JANUSZOM | od Łysego Obraz wystawiany i opisany: - Maciej Gutowski, Grupa „Phases“ i obrazy w Krzysztoforach , „Dziennik Polski“, 1959, nr 170; - Wystawa Ruchu Phases, Kraków, Galeria Krzysztofory (wystawa powtórzona następnie w Warszawie i Lublinie), 1959-1960. - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 [red. Anna Żakiewicz], MN Warszawa, Warszawa 1997, kat. nr 87, s. 227 (jako własność Janusza Boguckiego - znanego teoretyka i historyka sztuki).
Artist: Franciszek Streitt
Title: MACIERZYŃSTWO. POCIECHA MATUNI, 1877
Year: 1877
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. Streitt | München. 877. Prezentowana Pociecha matuni to wersja wcześniejszej kompozycji, którą w roku 1874 Streitt pokazał na wystawie w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, a w 1876 w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. Obraz ten został opisany i reprodukowany w piśmie „Kłosy“ (1874; nr 472 z dnia 4 (10) lipca, il. na s. 33 (tytułowej); tekst na s. 43). Ówczesny recenzent podkreślał umiejętności artysty w odtworzeniu matczynej czułości i radości dziecka. Uznanie z jakim spotkał się obraz, spowodowało, że Streitt po kilku latach powtórzył tę kompozycję, wzbogacając ją o szczegółowiej opracowane tło.
Artist: Witold Pruszkowski
Title: ANHELLI. ŚMIERĆ ANHELLEGO, 1879
Year: 1879
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Witold Pruszkowski | 1879 ...Anhelli był umarły. W ciemności, która była potem, rozwidniła się wielka zorza południowa i pożar chmur. A księżyc znużony spuszczał się w płomienie niebios, jakoby gołąb biały spadający wieczorem na chatę czerwoną od słońca zachodu. Eloe siedziała nad ciałem zmarłego, z gwiazdą melancholiczną na rozpuszczonych włosach... Obraz - odnoszący się do tego, końcowego fragmentu poematu Juliusza Słowackiego Anhelli - jest pastelową wersją sławnej kompozycji Śmierć Anhellego , którą Witold Pruszkowski namalował olejno w dużym formacie (178 x 93 cm; obecnie w Muzeum w Irkucku). Dzieło to pokazane w roku 1879 na wystawie w Krakowie, wzbudziło tak powszechny podziw i zainteresowanie, że: „Cały kraj znał ten obraz jeżeli nie z oryginału, to z [...] pięknej reprodukcji oleodrukowanej dołączonej jako premium do warszawskich „Kłosów“. Rzeczy tak fantastycznej, tak efektownej nigdy zapewne przedtem na salach wystawy krakowskiej i warszawskiej nie widziano. Ta Eloe z tumanów śniegu, z mgieł i łamań światła utworzona, ten biały śnieg poczerwieniony łuną zorzy północnej, ten pożar chmur pełen piękna i grozy, były tak nowe, takie wyrwane... więcej
Artist: Franz Leo Ruben
Title: WENECCY HANDLARZE, 1878
Year: 1878
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Franz Ruben. 1878 Na odwrocie na płótnie i krośnie okrągły nieczytelny stempel. Trzy zachowane we fragmentach nalepki: - 1. z tekstem włoskim; - 2. nalepka wystawowa; - 3. z wpisanym atramentem imieniem i nazwiskiem artysty.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ULICA BRZOZOWA NA STARYM MIEŚCIE W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł Chmieliński Obraz przedstawia fragment ulicy Brzozowej - po lewej dom nr 25, po prawej mur przy domu nr 12. W głębi widoczna kopuła kościoła Sakramentek na Rynku Nowego Miasta.
Verified Artist: Yes
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: WILNO. ZIMOWY PORANEK, 1936
Year: 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tymon Na odwrocie napis farbą: TYMON NIESIOŁOWSKI Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: - Tymon Niesiołowski (1882-1965) . Katalog wystawy monograficznej, [red. nauk. A. Rissmann], Muzeum Okręgowe w Toruniu, Toruń 2005, s. 107, nr kat. 247, il. 72 na s. 7.
Artist: Jacek Malczewski
Title: MALARCZYK I MUZA, 1898
Year: 1898
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie autorska dedykacja z podpisem artysty: Panu Burczowickiemu (?) | na pamiątkę | że po Błędnem | Kole | Wyjść mogłem | z koła błędnego | długów | Jacek Malczewski | 1898 | Sierpień Wspomniany w autorskiej dedykacji na odwrocie płótna obraz Błędne koło malował Malczewski w latach 1895-1897. W jego centrum artysta umieścił drabinę z siedzącym na niej malarczykiem. Owa drabina pojawiała się później niejednokrotnie w różnych obrazach artysty tak jako rekwizyt pracowniany, jak i symbol kolejnych stopni wtajemniczenia na drodze poznania. W naszym obrazie na drabinie siedzi chłopiec - model postaci malarczyka z Błędnego koła . Zaś pierwszoplanową postać kobiety zidentyfikować można jako modelkę Malczewskiego w obrazach takich jak np. Natchnienie malarza (1897), Widzenie (1897) czy Artysta i Muza (1897). We wszystkich tych obrazach postać kobieca uosabia jednocześnie Muzę i alegorię Polonii. Obraz opisany i reprodukowany w: - Katalog wystawy Jacka Malczewskiego , Czeladź, Pałac Saturna, 3 - 8 XI 2014, s. 1 tytułowa, nr kat. 1, il. na s. 1 (tu jako Polonia ).
Artist: Franz Auguste Rezia
Title: ULICZNI SPRZEDAWCY W WENECJI, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. A. Rezia | 1881 Na odwrocie zachowany fragment starej drukowanej nalepki z napisem: /.../ BARGAINS IN /.../
Artist: Hermann Bennekenstein
Title: KRAJOBRAZ GÓRSKI Z JEZIOREM, 1863
Year: 1863
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. monogramem wiązanym l.d.: HB 63 Na odwrocie, na krośnie nalepki: - 1. nieczytelna z wpisaną atramentem liczbą: 40 ; - 2. druk wypełniony ręcznie z czytelnymi fragmentami tekstu: Gemälde vom Ste[...] | Motiv: Aus [...] | gemalt von: B [.....] enstein | Mitglied - Nummer: 621 Dernhonrt [?]. | Gewine - Nummer: 418
Artist: Jan Stanisławski
Title: KWIATY NA STEPIE, LATA 80. XIX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JAN STANISŁAWSKI Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny Natansonów, do których pozyskany został w Paryżu od samego artysty. Obecny właściciel, wszedł w jego posiadanie jako mały chłopiec w latach 30. XX w. Wedle jego relacji Stanisławski, zaprzyjaźniony był z jego babką Louise oraz jej siostrą Felicie, córkami Róży (Rose), a wnuczkami znanego warszawskiego lekarza Ludwika Natansona (1821-1896).
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MALARZA HEINRICHA VON ANGELI, 1914 - 191
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski | 1914 - 1915 | Wiedeń Na odwrocie kartka z tekstem wpisanym atramentem, ręką Kazimierza Pochwalskiego: Portret Heinricha von | Angeli - malarza prof. | Akade. Wiedeńskiej - ma- | lowany u mnie w pra - | cowni [w] Wiedniu w r. | 1915. | Kazi. Pochwalski Po wybuchu I wojny światowej Jacek Malczewski, jako pełniący wysoką funkcję publiczną w Cesarstwie Austriackim - profesora i rektora Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie - odwołany został do Wiednia, gdzie spędził ponad rok. Korzystał wówczas z pracowni swego przyjaciela, profesora tamtejszej Akademii Sztuk Pięknych, portrecisty europejskiej rangi Kazimierza Pochwalskiego i niejeden obraz namalował w jego atelier. Tam też powstał prezentowany portret Heinricha von Angeli (1840-1925), austriackiego malarza i grafika, od 1876 profesora Akademii Wiedeńskiej. Heinrich von Angeli, artysta wielkiego talentu, był niezwykle cenionym portrecistą dworu cesarskiego i austriackiej arystokracji odznaczonym licznymi medalami i nagrodami. W portrecie Heinricha von Angeli Malczewski powściągnął swą fantazję i symboliczną wyobraźnię. Stosownie do upodobań modela namalował wizerunek w każdym calu realistyczny,... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MAŁY FAUN, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wlastimil Hofman | 1926 Na odwrocie kredką i ołówkiem adnotacje ramiarza: 54 Ma [...] K [...] | 50 x 35; p. Kulesza | [...]. Ponadto okrągły stempel czerwonym tuszem z napisem w otoku: KONSERWATOR OKRĘGU KRAKOWSKIEGO.
Verified Artist: Yes
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET CÓRECZKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski
Artist: Aleksander Gierymski
Title: OGRÓD LUKSEMBURSKI W PARYŻU, 1892
Year: 1892
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: W roku 1937 właścicielem obrazu był warszawski antykwariusz Abe Gutnajer; później obraz trafił do zbiorów Ludwika Mieczysława Kronenberga w Warszawie; 8 września 1939 roku został zdeponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie; zrabowany przez Niemców w czasie okupacji został następnie odzyskany i trafił do kolekcji prywatnej; w marcu 1994 wystawiony na aukcji w Domu Aukcyjnym Unicum w Warszawie. Obraz przedstawia widok z Ogrodu Luksemburskiego w Paryżu z fragmentem Pałacu Luksemburskiego i widocznymi w dalekim tle wieżami kościoła Sant-Sulpice. Gierymski malował go w Paryżu w roku 1892. Był to rok bardzo intensywnej pracy artysty, który m.in. ukończył wówczas Luwr w nocy, swój duży Autoportret , a rozpoczął pracę nad Wieczorem nad Sekwaną . Podczas konserwacji przeprowadzonej w latach 90. XX wieku odkryto - zamalowaną uprzednio przez artystę - postać dziewczynki w czerwonej sukience. Obraz wymieniany, opisany i reprodukowany w: - Katalog wystawy sztuki. Wystawa „Przed zimą“ , cz. I, Zbiory Salonu Abe Gutnajera z Warszawy, Katowice 2-17 X 1937, nr kat. 117; - M. Wallis, Wystawy , „Wiadomości Literackie“ 1939, nr 25, s. 6; - J. Starzyński, ... więcej
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: LEKCJA HISTORII, 1881
Year: 1881
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F KOSTRZ | 1881
Artist: José Maria Jardines
Title: KWIACIARKI
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jardines na odwrocie, na płycie duży owalny stempel paryskiego zakładu oferującego materiały malarskie: A LA M[...] | FABRIQ[...] | DE TOILES a PEINDRE PANNEAUX [...] | COULEURS FINES | A.DELEFOSSE | 50. Rue des Abbesses. PARIS Ponadto powyżej stempel z numerem 6.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ŚWIT PRZED POLOWANIEM, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski | Monachjum (sic!) Wczesny - powstały w Monachium - obraz Wywiórskiego, wyraźnie wskazujący na jego fascynację malarstwem Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego, podziwianych mistrzów i nauczycieli młodego artysty.
Artist: Carl Schultze
Title: PEJZAŻ ALPEJSKI, 1897
Year: 1897
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Carl Schultze Df. 1897.
Artist: Aleksy Nowakiwski
Title: TATRY, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Олекса Новакiвкий Закопане 931 17. 5
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: O ŚWICIE. W DRODZE DO PRACY, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Zygmuntowicz
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ. NAD WODĄ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R Kochanowski
Artist: Wlastimil Hofman
Title: POD SKRZYDŁAMI ANIOŁA, 1922-1927
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil Hofman 1922
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ ZIMOWY, OK. 1950
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie napis ołówkiem: 6
Artist: Julian Fałat
Title: ZAMEK W GÓRACH, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JFałat [inicjały wiązane] | 1913 Na odwrocie adnotacje ołówkiem.
Artist: Wojciech Kossak
Title: KARABINIER NA ŚNIEGU, 1895-1900
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: CHORĄŻY PUŁKU KARABINIERÓW ARMII NAPOLEOŃSKIEJ, ok. 1900 sygn. i napis p.d.: A ma gracieuse collaboratrice | souvenirs affectueux | de Kossak Na odwrocie stempel: „6“. Ponadto nieczytelne napisy ołówkiem.
Artist: Wiktor Korecki
Title: W ZIMOWĄ NOC
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: Z WŁOSKIEGO WYBRZEŻA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA RZYM [...]
Artist: Józef Brandt
Title: JARMARK W KRAKOWSKIEM, OK. 1869
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Józef Brandt W załączeniu ekspertyza p. Adama Konopackiego z dn. 25 IX 2011 Ten brawurowo namalowany obraz pochodzi z wcześniejszego okresu twórczości Józefa Brandta, ale już z czasów jego pobytu w Monachium, gdzie artysta podjął studia w 1863 roku. Powstał zapewne jeszcze przed rokiem 1869, jako malarski szkic do większej kompozycji Jarmark w Krakowskiem , znanej nam tylko z drzeworytniczej reprodukcji zamieszczonej w warszawskim piśmie „Kłosy“ w roku 1869 (zobacz: „Kłosy“ 1869, 2. półrocze, il. drzeworytnicza na s. 260 [ryt. Jan Styfi]). Artysta zaprezentował ten obraz na Wystawie Powszechnej w Monachium w tymże 1869 roku; obecne miejsce jego przechowywania nie jest znane. Tym ciekawsze jest więc pojawienie się niniejszego malarskiego szkicu do zaginionego Jarmarku . Dodatkowo można wspomnieć wzmiankę z listu Juliusza Kossaka do Marcina Olszyńskiego, z informacją, że Jarmark w Krakowskiem był „rysowany na drzewie przez Gierymskiego Aleksandra“ i ten właśnie rysunek stał się podstawą do - wyżej wymienionej - drzeworytniczej reprodukcji w „Kłosach“ (list z 5 IX 1869 [w:] H. Stępień, M. Liczbińska, Artyści polscy w środowisku... więcej
Artist: Wacław Pawliszak
Title: PODARUNEK KOZACKI, PRZED 1885
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Wacław Pawliszak Podarunek kozacki , malowany jeszcze w czasie studiów u Jana Matejki; wystawiony w r. 1885 w krakowskim Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych a następnie w warszawskim Salonie Krywulta, zwrócił na młodego artystę uwagę publiczności i krytyków. Obraz przedstawia epizod z wojny z Turkami 1621 r. Do obozu wojsk polskich, gdzieś w okolicach Chocimia, podjazd kozacki przyprowadził jeńców tureckich, stawiając ich przed starszyzną wojskową i młodym wodzem, królewiczem Władysławem Wazą. Obraz reprodukowany lub opisywany w: - Echa Warszawskie - Wacława Pawliszaka „Podarunek kozacki“, „Przegląd Tygodniowy“ 1885, nr 18, s. 283-284; - W. Gerson, Salon A. Krywulta. Z dziedziny sztuk pięknych, „Tygodnik Ilustrowany“, 1885, II półrocze, s. 227; - „Tygodnik Ilustrowany“ 1886, I, nr 163, il. s. 104-105; - T. Jaroszyński, Wacław Pawliszak - sylwetka artysty, „Tygodnik Ilustrowany“, 1902, I półrocze, nr 3, s. 62; - E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854 - 1904, Kraków MCMV, s. 119 (wyst. 1885 jako Podarek kozacki - epizod z wojny chocimskiej); - H. Piątkowski, Wacław Pawliszak - wspomnienie pośmiertne, „Tygodnik Ilustrowany“ 1905, I półrocze,... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: ABSYDA KOŚCIOŁA MARIACKIEGO W KRAKOWIE POD ŚNIEGI
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: LWyczół 1926 ; napis ołówkiem l.d.: kreda tusz Litografia z „Teki jubileuszowej kościoła P-ny Marii w Krakowie ... dziesięć plansz z okładką autolitografii jednobarwnych i wielobarwnych“, wydanej w 40 egzemplarzach w Krakowie w latach 1926/27. Litografia opisana i reprodukowana, m.in. w: - M. Twarowska, Leon Wyczółkowski , Warszawa 1962, s. 34, 47, tabl. 106; - D. Muszanka, Litografia Leona Wyczółkowskiego , Wrocław-Kraków 1958, s. 53-55; - Leon Wyczółkowski, Listy i wspomnienia , opracowała M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 134-136; - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie , Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 299, nr kat. 630.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PLAC ZAMKOWY W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Widok na zachodnią pierzeję placu z nieistniejącą już wysoką kamienicą przy Krakowskim Przedmieściu nr 93.
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: ŻÓŁTE RÓŻE, 1907
Year: 1907
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: T. Axentowicz | 07
Artist: Kazimierz Pochwalski
Title: PORTRET MŁODEJ DAMY Z SZALEM NA RAMIONACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy prawej krawędzi: K. Pochwalski Na krośnie nieczytelny niemiecki stempel oraz napisy ołówkiem: angegeb (?); 57 - 72 ; 57 - 73
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET DAMY, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TADÉ. STYKA. Na odwrocie napis: CLAIRE LAMBERT | neé BUISSON | EPOUSE de Eugéne Camille Lambert | et la meré de Mirelle Bietron | Peintr par STYKA grand | portraitriste en 1900 - Wedle napisu na odwrocie obrazu portretowaną dama jest Claire Lambert (1877-1957) z domu Buisson, od 1897 żona malarza i antykwariusza Eugéne’a Camille’a Lamberta (1871-1948). Państwo Lambert mieli troje dzieci - Jeana Pierra (ur. 1898), Suzanne Marie Gabrielle (ur. 1899) i - wymienioną w nocie na obrazie - Mirelle Marie Antoinette (ur. 1905). Nie można jednak zgodzić się z - podaną w cytowanym napisie - datą powstania obrazu. I to zarówno ze względu na wiek artysty, który w roku 1900 miał 11 lat, jak i na strój portretowanej odpowiadający modzie z lat nieco późniejszych.
Artist: Marie-François Firmin Girard
Title: PODWÓRKO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: FIRMIN – GIRARD Na odwrocie francuskie stemple na płótnie i krosnach (prostokątne i dwa okrągłe; zatarte; czytelnie jedynie słowo PARIS). Ponadto stempel „12”.
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN Z KONIEM, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wojciech Kossak | - 1930
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN 3. PUŁKU UŁANÓW CESARSTWA AUSTRIACKIEGO, 189
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Adalbert von Kossak 1891 Obraz należy do zespołu malowanych przez Kossaka przedstawień żołnierzy wojsk austriackich, np. Ułan 1. Galicyjskiego Pułku Ułanów (aukcja Agry z 12 X 2014) czy Ułan austriacki spod Savony .
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA POSTACI I RYBY, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. na prostokątnym polu: Scena | postaci | i ryby | V | 2005 | KBereźnicki
Artist: Władysław Chmieliński
Title: PLAC ZAMKOWY W WARSZAWIE
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DAMA W OKNIE
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: T. Axentowicz Na odwrocie napisy ołówkiem: 28 zł | [..] Miller | [...] [...] 3
Artist: Alfons Karpiński
Title: PORTRET PANI W ZIELONEJ SUKNI, 1929
Year: 1929
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Karpiński 1929.
Artist: FRANCISZEK SIEDLECKI
Title: BAJKA, PRZED 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F Siedlecki Na odwrocie, na górnej listwie krosna nalepka wystawowa TZSP w Warszawie (druk, atrament) o treści: 42658 Autor Siedlecki Franciszek | Tytuł Bajka Rodzaj dzieła ... | [..]00 Własność pryw. Data nadesłania 3/4 191.. 20 Według umieszczonej na obrazie nalepki wystawowej, Bajka pokazana była w roku 1920 na indywidualnej wystawie Franciszka Siedleckiego w TZSP w Warszawie. Wystawa ta nie miała katalogu, informacje o niej znajdują się w Sprawozdaniu Komitetu Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych za rok 1920, s. 3).
Artist: Louis van Hoorde
Title: MARTWA NATURA Z CHRYZANTEMAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Louis Van Hoorde ...
Artist: Stanisław Fabiański
Title: WAWEL. BRAMA WAZÓW, 1923
Year: 1923
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: St. Fabijański 1923
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MARII SUCHOŃ, 23 IV 1930
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier jasnobeżowy, 61,5 x 45,5 cm (w św. ramy) sygnowany p.d.: Witkacy 1930 23/IV | (T.2/3 C) , l.d.: I wsia | w bryljantach | i | izamrudach Obraz pochodzi z dawnych zbiorów Ireny i Mikołaja Fedorowiczów. Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do tzw. „Firmy portretowej”, w ramach której malował pastelowe portrety według pięciu podstawowych typów – A, B, C, D, E – dokładnie określonych „Regulaminem Firmy”. Zastrzegał jednak możliwość różnych kombinacji i tworzenia typów pochodnych. Na portretach często obok sygnatury umieszczał informacje o zażytych narkotykach i używkach, których działanie na sobie eksperymentował. Portret opisany w: - I. Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich , Muzeum Narodowe w Warszawie 1990, s. 111, nr kat. 1218.
Verified Artist: Yes
Artist: Wacław Borowski
Title: GRECZYNKA, OK. 1947
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. brunatną kredką p.d.: WBorowski (inicjały wiązane) powyżej dedykacja oł.: mojej ukochanej | „Dziewuszce“ 5/VI 47.
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, 30/31 III 1937
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż d. krawędzi: Ign. Witkiewicz ‘937 30/31/III (T.E) NP | NP Obraz wymieniony w: - S. I. Witkiewicz, Listy do żony (1936-1939) , [przygotowała do druku A. Micińska, opracował i przypisami opatrzył J. Degler], t. IV, Warszawa 2012, s. 106: List nr 1067 z dn. 30 III 1937; zobacz też s. 107: list 1069 z dn. 2 IV 1937. Portret dziewczynki powtarza kompozycję znaną z większości dziecięcych portretów malowanych przez Witkacego: ujęte w popiersiu, ustrojone w kokardy, fontazie czy kołnierzyki dziecko „usadzone“ jest za okrągłym stolikiem, przysłaniającym jego ręce. Na blacie stolika leżą owoce lub książki, po które jednak nie sięga, jako że ma być „grzeczne“, a w przewrotnej interpretacji artysty jest raczej „zniewolone“. Jak można wnosić z daty umieszczonej na portrecie, to właśnie o tym obrazie Witkacy pisał do żony 30 marca 1937 roku: „Dziś zacząłem b. tanio jakąś Panią i jej córeczkę...“. W dwa dni później nadmienił: „Rysuję tanie portrety 2 = 30“. Portret określony został przez artystę jako Typ E, zakładający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy“. Dodatkowe informacje umieszczone przy sygnaturze mówią, że malując powstrzymał się od palenia (NP) i picia alkoholu (NP).
Verified Artist: Yes
Artist: Helena Zaremba-Cybis
Title: MARTWA NATURA Z PRYMULKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z. Cybisowa Na odwrocie - na płótnie i krośnie - stempel kolekcjonera. Na g. listwie krosna napis ołówkiem: „Martwa natura z prymulką“; obok flamastrem: 65 x 54. Na bocznej prawej listwie ponadto „metryczka“ obrazu - częściowo zatarty stempel z odręcznymi wypełnieniami flamastrem: AUTOR Helena Zaremba Cybisowa | Martwa natura z prymulką | ol. pł. | ROK POWSTANIA | WYMIARY 65 x 54 | DATA
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: PEJZAŻ Z LANCKORONY, OK. 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. Rudzka C Na odwrocie - na płótnie i trzykrotnie na krośnie - stempel kolekcjonera. Na górnej listwie krosna napis atramentem: Pejzaż z Lanckorony; ponadto „metryczka“ obrazu - stempel z odręcznymi wypełnieniami flamastrem: HANNA RUDZKA-CYBISOWA | TYTUŁ DZIEŁA PEJZAŻ Z LANCKORONY | RODZAJ akryl / pł. | ROK POWSTANIA ok.19.. | WYMIARY 64,5x80,5 cm | DATA POZYSKANIA Desa 1980.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: MODELKA W PRACOWNI
Tools: mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J ZUCKER
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: KWIATY MIESZANE W BIAŁYM WAZONIE, OK. 1912
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Tymon Na odwrocie Martwa natura z wazonem kwiatów i książką; kompozycja poniechana przez artystę. Obraz pochodzi z wczesnego okresu twórczości Niesiołowskiego, a mianowicie z czasów jego kilkuletniego pobytu w Zakopanem. Przypuszczać można, że jest tożsamy z pracą wystawioną w TPSP w Krakowie w 1912 roku i wymienioną w katalogu p.t. Kwiaty mieszane (Katalog wystawy Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków lipiec-sierpień 1912, s. 19, nr kat, 37).
Artist: Mojżesz Kisling
Title: PORTRET BRUNETKI
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: odcisk płyty: 42,5 x 34,7 cm sygn. oł. pod ryc. l.: 15/100 , p.: Kisling
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: BUKIET TULIPANÓW, LATA 20. XX W.
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tymon Niesiołowski Na odwr. napis ołówkiem: Passepartout szare | Rozmiar 1000 (?) [...] | Hrabina Sobańska; obok: 7[...]
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: RÓŻOWE RÓŻE, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 920 | W. Terlikowski (sygnatura wyżłobiona w świeżej farbie) Na odwrocie dwukrotnie naniesiony farbą numer: 168. Ponadto poniżej numer (?) nieczytelny.
Artist: Wojciech Weiss
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI NA TLE OKNA, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WWeiss (inicjały wiązane)
Artist: Czesław Rzepiński
Title: DROGA W ZAWOI, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rzepiński Obraz wymieniony, m.in. w katalogu wystawy: - Czesław Rzepiński. Malarstwo [Album; wstęp: W. Ochman; tekst: J. Madeyski] KAW, Kraków 1986, il. 7; spis prac na s. 157, nr 7; - Wystawa malarstwa Czesława Rzepińskiego ze zbiorów Krystyny i Wiesława Ochmanów, [teksty: C. Kotowicz, W. Ochman, J. Madeyski], Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej, Przemyśl czerwiec 1995, s. nlb. nr kat. 44.
Artist: Józef Czapski
Title: ŚPIEWACZKA, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. 54. na odwrocie okrągła, zatarta pieczęć.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. ZUCKER.
Artist: Józef Pankiewicz
Title: TULIPANY W WAZONIE, OK. 1920
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: Pankiewicz Porównaj akwarele reprodukowane w: Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin , [red. E. Charazińska; oprac. E. Charazińska, A. Rudzińska, E. Milicer, A. Lewandowska], MNW, Warszawa 2006, por. rysunki nr kat.: 341, 342, 365, 366.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: Z MIASTECZKA W POŁUDNIOWEJ FRANCJI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J ZUCKER
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z MIEDZIANYM DZBANKIEM, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwr. napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | MARTWA NATURA Z MIEDZIANYM DZBANKIEM III | 1988 ; na krośnie drukowana nalepka z tekstem: prof. JAN SZANCENBACH | [adres krakowski] Porównaj - inną wersję tej kompozycji: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów prywatnych profesora Jana Szancenbacha, Pałac Sztuki w Krakowie TPSP, 19 października - 27 października 1996 oraz marzec - maj 1999, Kraków 1999, s. nlb., il. barwna w rozdziale Jan Szancenbach.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT LEŻĄCEJ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes
Artist: Jan Szancenbach
Title: MARTWA NATURA Z PATERĄ OWOCÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach
Artist: Władysław Hasior
Title: NIETOPERZ, 1975
Year: 1975
Tools: mixed
Description: IInformacje o dziele: technika własna: gumowana figurka, tiul, papier, tkanina, tektura na odwrocie kartka z dedykacją autora: Wspaniałej Ozdobie Tatr i Krakowa z wyrazami | Wielkiej Sympatii | Hasior Wł. VIII.75. Pochodzenie: - własność Stanisławy Łukaszczyk, bliskiej przyjaciółki Hasiora. Do pracy dołączona została osobista korespondencja artysty z właścicielką Władysław Hasior tworzył szereg kompozycji kameralnych. Sam tak o nich mówił: „Moje prace kameralne czy niektóre o wyraźnych cechach żartobliwości są właśnie realizowane w chwili przeznaczonej na odpoczynek. Trudno być cały czas nadętym, napiętym i realizować same ‘grzmoty’ monumentalne. Bo to jest niemożliwe psychicznie, umysłowo i jeszcze nie wiem jak“. (Anna Żakiewicz, Władysław Hasior 1918-1993, MNW, Warszawa 2005, s. 137)
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: 3 MINUS, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: 3 minus / 68 | Maz. na odwr. na krośnie nalepka BWA we Wrocławiu z danymi obrazu Obraz opisany i wystawiany: - Porównania III, XXII Festiwal Sztuk Plastycznych, ZPAP, BWA, Sopot 1969, kat. poz. 33; - Mariusz Hermansdorfrer, Alfons Mazurkiewicz , Biuro Wystaw Artystycznych, Wrocław 1976, kat. poz. 194.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: KOMPOZYCJA, 2003
Year: 2003
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: Prezentowana praca stanowi część większej instalacji, którą wykonał Leon Tarasewicz w Poznaniu na kolumnach Teatru Wielkiego w ramach projektu przygotowanego z okazji 750-lecia lokacji miasta Poznania w 2003 roku. Projekt ten przygotowany został wspólnie z poznańską Galerią Ego i miał ukazać nowe spojrzenie na architekturę Opery Poznańskiej. Realizacja Tarasewicza próbuje łączyć malarstwo z architekturą starając się zatrzeć granice między tymi dwoma dziedzinami sztuki, tworząc rodzaj artystycznej instalacji. Złożona z poziomych, kolorowych pasów miała stanowić odwrócenie idei antycznej kolumny z pionowymi kanelurami.
Artist: Edward Dwurnik
Title: ALSO SPRACH ZARATHUSTRA..., 1998
Year: 1998
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E.D 98 na odwrocie na płótnie sygn. i napisy: XXIII [w ramce] „23“ 1998 | E. DWURNIK | 11 [w kółku] - 2425 [w prostokątnej ramce]; na krośnie napis: cykl: 23 [w kółku] dwudziesty trzeci - 22 - 26.06.1998 | akryl + werniks XXIII [w prostokątnej ramce] 11 [w kółku] - 2425 [w prostokątnej ramce] | „R. Strauss - Also sprach Zarathustra - Orkiestra Filharmonii Narodowej. Obraz wymieniony w: - Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy (spis cykli malarskich, oprac. P. Dwurnik), Zachęta, Warszawa 2001; poz. 2425.
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAŁOWY TANIEC, 1997
Year: 1997
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jan Dobkowski | „KARNAWAŁOWY TANIEC“ | 1997 ROK | ACRYL | 41 x 41 cm
Artist: Władysław Hasior
Title: OPIEKUN SPOŁECZNY, 1980
Year: 1980
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: blacha, lustro, futro, figurka porcelanowa, tkaniny różne, grabie, olej, płyta pilśniowa wymiary: 105 x 128 x 15 cm sygn. na odwrocie: „Opiekun Społeczny“ | 1980 | HasiorWł
Artist: Jacek Sempoliński
Title: RZEKA, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Sempoliński 70 | rzeka na krośnie nalepka: 89.
Verified Artist: Yes
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, POCZ. LAT 90. XX W
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ścinki ołówków, farba olejna, sklejka sygn. na odwrocie na sklejce: Szewczyk
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kobzdej | 1963 , na odwr. na płótnie g.: Aleksander Kobzdej | 1963 | 45 x 55, poniżej znak strzałki
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: PEDAŁOWANIE POD LAMPĄ, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jarosław 1993 [w kółku] | Modzelewski | „Pedałowanie pod lampą“ | olej 190 x 160 Obraz wystawiany i opisany: - Nadzieja jako wynik uporczywego trwania w smutku i samotności , CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa, PGS Sopot, BWA Katowice 1994, kat. il.; - Niedźwiecki, Z sal wystawowych , 1994, il.; - Szymczyk, Cnota uporczywości , 1994, il.; - Małgorzata Kurzac, Jan Michalski, Maryla Sitkowska, Marta Tarabuła, Jarosław Modzelewski Obrazy 1977-2006 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, poz. 231, il. barwna.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: RYSUNEK DLA GALERII ADI, 2002
Year: 2002
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod kadrem kompozycji l.: 4 VI 2002, nieco niżej śr.: Rysunek dla Galerii ADI , p.: S. Fijałkowski
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, 5 VIII 1964
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: RAJMUND ZIEMSKI , p.d.: 5-VIII-64
Artist: Jan Berdyszak
Title: PIĘĆ PÓŁKOLI, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: collage, gwasz, wycięcie, papier sygn. oł. l.g.: 1 | 9 | 6 | 9, p.g.: JAN | BER | DYSZ | AK na odwr. tuszem: JAN | BER | DYSZ | AK | Pięć półkoli | gwasz | tempera
Artist: Jan Tarasin
Title: MAGAZYN I, 1993
Year: 1993
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. l.d.: JTarasin | 93 sygn. dłg. na odwr. p.d.: JTarasin 93 | Magazyn I
Artist: Ryszard Zając
Title: KOMPOZYCJA CZERWONA - SYMBOLE CHEMII, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. drapana l.d: R | ZA | 72 na odwrocie na płótnie sygn.: RYSZARD ZAJĄC | KOMPOZYCJA CZERWONA 97 x 146 | -SYMBOLE CHEMII - | 1972
Artist: Marek Sobczyk
Title: KUNA, 1994
Year: 1994
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Marek Sobczyk | 1994 | Kuna | 45 x 180 | temp. jajkowa
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: JAK NAMALOWAĆ OBRAZ SOCREALISTYCZNY, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | JAK NAMALOWAĆ OBRAZ SOCREALISTYCZNY | 160 x 200 | 1987 Na krośnie firmowa nalepka CBWA Zachęta z numerem 68 Obraz wystawiany i opisany: - Utrudniają zwierzętom wypluwanie wziętych do pyska przedmiotów (wystawa Gruppy), Galeria Desa „Nowy Świat“, Warszawa 30 IV - 15 V 1988; - Artyści - Janowi Cybisowi, Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa 29 IX - 12 X 1997. [Wystawa powiązana z aukcją prac (14 X 1997), z której dochód został przeznaczony na druk katalogu Jana Cybisa oraz na pomoc dla powodzian. Pawlak podarował na ten cel dwa obrazy: Ptaki srają nam na głowę czyli jak namalować obraz socrealistyczny , 1987 i Dwuścian , 1994.]; - Włodzimierz Pawlak Autoportret w powidokach , red. A. Szewczyk, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2008, s. 134, kat. 117, il. barwna (z pełnym tytułem: Ptaki srają nam na głowę czyli jak namalować obraz socrealistyczny ).
Artist: Jacek Yerka
Title: ZEPPELIN II, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 06 na odwr. na krośnie: JACEK YERKA | >>ZEPPELIN II<< | AKRYL 2006
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwrocie: E 52/1000 HC Porównaj: - Igor Mitoraj. Sculpture, Art-Objet , Paryż 1988, s. 139, il.
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU (WĄWÓZ - NOC), 2004
Year: 2004
Tools: mixed
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 2004
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE IN GAME FOR THREE, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn: p.d.: Winiarski '93 na odwrocie na płycie napis i sygnatura: chance in game | for three [podkreślone] Winiarski '93
Artist: Jan Lebenstein
Title: AKT
Tools: watercolor, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Lebenstein
Artist: Jan Lebenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: długopisy barwne, flamaster, akwarela, collage, kartka ze szkicownika z perforacją wzdłuż lewej krawędzi, sygn. dłg. l.d.: Lebenstein sygn. na odwr. dłg. śr.: Lebenstein 63, napis oł. l.d.: 23 [ w kółku], napis oł. w p.d. rogu: 35 i inne oznaczenia liczbowe przekreślone. Praca wystawiana: - Jan Lebenstein. Promenade , Galeria aTAK, Warszawa 2012, kat. 21; - Galeria Marszand, 2013, kat. 33.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 1976
Year: 1976
Tools: ink, feather
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. oprawy l. g.: 6 , poniżej 30 [w kółku], d. napis ołówkiem: wiosną 1976 (Cieszyn) A Szewczyk
Artist: Jan Tarasin
Title: ZAPIS III, 1993
Year: 1993
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: JTarasin 93, na odwr. dłg. p.d.: JTarasin 93 | Zapis III
Artist: Jan Tarasin
Title: Z CYKLU ZAPIS, 1991
Year: 1991
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: JTarasin 91 na odwr. p.d.: JTarasin 91
Artist: Alfred Lenica
Title: NOWY ŚRODEK 33, 1961
Year: 1961
Tools: individual, ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwr. oł. śr.: Lenica | Warszawa | 1961 | Nowy środek 33
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: DUO - KOMPOZYCJA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka z danymi obrazu Obraz opisany i wystawiany: - Współczesne Malarstwo Wrocławskie III, Alfons Mazurkiewicz, Muzeum Śląskie Wrocław 1964, kat. poz. 9; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, Biuro Wystaw Artystycznych, Wrocław 1976, kat. poz. 65.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1959
Year: 1959
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, pędzel, akwarela, papier milimetrowy sygn. dłg. l.d.: LEBENSZTEJN , p.d. w obrębie figury: LEBENSTEIN na odwr. nalepka Galerii Moos w Toronto z danymi mpis: LEBENSTEIN | Original gouache, 1959 | Axial Figure., niżej dłg: 17 x 23 in.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PRZEDSTAWICIELE WŁADZY
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: flamastry barwne, pastel, rozcieranie, papier nieregularnie wydarty naklejony na inny papier sygn. dłg. na podkładzie: t. kantor na odwr. oprawy p.g. napis dłg.: Projekt do spektaklu | „Przedstawiciele władzy“ | „trzy lub cztery postacie | w kaszkietach - leninówkach“
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PROJEKT KOSTIUMU TEATRALNEGO, PRZED 1959
Tools: gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem p.d.: 1954 [4 przeprawione na 9] | T Kantor
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: CENTAURO-GRYFO-PEGAZ, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: CENTAURO-GRYFO-PEGAZ Z PRZERAŻONYM KONIUSZYM, 2002 sygn. p.śr.: centauro gryfo- | pegaz z | przerażonym koniuszym | FStarowieyski. | 1702 obok Ł [w kółku]
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: UPADEK EPOKI WSPANIAŁEJ ROZPUSTY, 2002
Year: 2002
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: upadek epoki | wspaniałej rozpusty | IV [w kółku] | 17 FS 02 [monogram wiązany]
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: WRÓBEL I RÓŻA, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g .: „Wróbel i róża“ | KMilulski | Kraków 94, obok nieczytelny stempel wywozowy [?] na g. listwie krosna: 38 x 46, obok: WRÓBEL I RÓŻA Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany w: - Galeria Artemis, Kraków, marzec 1997; - M. Sołtysik, Kazimierz Mikulski (omówienie wystawy w galerii Artemis), tygodnik „Przekrój“ z dn. 30 marca 1997, nr 13/2701, s. 23, il. barwna w tekście oraz reprodukcja na okładce.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA RYBACKA I, 2006-2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. na prostokątnym polu [słabo czytelnie]: ...2006 | KBereźnicki Obraz opisany i wystawiany: - Kiejstut Bereźnicki pięćdziesiąt lat pracy twórczej , wyd. Gdańsk 2008, s. 158, kat. 224, il. barwna; - wystawy: Oddział Sztuki Współczesnej MN Gdańsk VII - IX 2008; BWA - Galeria Zamojska X - XI 2008; TPSP Kraków - Pałac Sztuki I - II 2009; BWA Rzeszów II - III 2009.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: STAROWINKA DWORCOWA, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. w formie podwójnego stempla z napisami: DUDA GRACZ , niżej oł.: 49/747 , obok wzdłuż d. kraw. atramentem sepią: Starowinka Dworcowa. 747/1997 (akwarela 75 x 50 cm). Jerzy Duda Gracz.
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: TWARZ
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: KLAUN, 1998
Year: 1998
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: 1998 Stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Pałucha
Title: SOPOT TOP TRENDY, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Pałucha 2014
Artist: Jacek Pałucha
Title: LODOWA WYPRAWA, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Pałucha 2014 na odwrocie na płótnie przyklejony autorski certyfikat