Artist: Aleksander Augustynowicz
Title: KAPLICZKA POD GIEWONTEM, PO 1907
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Augustynowicz Obraz przedstawia drewnianą kapliczkę na Bystrem w Zakopanem przy dzisiejszej ulicy M. Karłowicza. Kapliczka w stylu zakopiańskim zbudowana została w roku 1907, wg projektu Stanisława Witkiewicza dla Jadwigi i Tadeusza Korniłowiczów, tuż przy ich parceli. W ołtarzu znajdowała się rzeźba Matki Boskiej z Dzieciątkiem wykonana przez Wojciecha Brzegę, którą w latach II wojny światowej przeniesiono do „Księżówki“. W maju 2003 kapliczka spłonęła w pożarze, rychło jednak została odbudowana i ozdobiona kopią rzeźby Brzegi.
Artist: Piotr Waligóra
Title: MACIERZYŃSTWO (MADONNA Z DZIECIĄTKIEM), 1957
Year: 1957
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wycięta na spodzie: PIOTR WALIGÓRA | ZAKOPANE 57 Praca utrzymana w typie figurek wykonywanych od połowy lat 20. XX w. przez uczniów i absolwentów Szkoły Przemysłu Drzewnego w Zakopanem. Prace te, często wystawiane i reprodukowane w prasie, były popularne na rynku sztuki w Dwudziestoleciu międzywojennym. Tradycja była kontynuowana po wojnie w kręgu zakopiańskiego Liceum Sztuk Plastycznych, tzw. Szkoły Kenara.
Artist: Stanisław Kamocki
Title: HARENDA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SKamocki Na odwrocie napis czerwoną kredką: S. KAMOCKI | HARENDA - ZAKOPANE
Artist: Wojciech Kossak
Title: Z TATRZAŃSKICH WYPRAW, 1912
Year: 1912
Tools: watercolor, gouache, pencil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Kossak Rysunek powstał jako jedna z ilustracji wykonanych specjalnie do tomu Wspomnień Wojciecha Kossaka (wydanie polskie i niemieckie 1913). Zamieszczony został w rozdziale „Zakopane (1880-1882)“. Autor, pełen zachwytu dla tatrzańskiej przyrody, barwnie opisuje tu swoją górską wędrówkę w towarzystwie Tytusa Chałubińskiego. Ubolewa też, że nie brał udziału we wcześniejszych wyprawach Chałubińskiego i księdza Józefa Stolarczyka, bo gdy przyjechał w Tatry, to „pan Tytus z księdzem kanonikiem odkryli już drogi na wszystkie szczyty, nie tknięte dotąd ludzką stopą, ale żałuję, bo ceremonia towarzysząca każdemu takiemu zwycięstwu musiała być niezwykła jako nastrój i obraz. Gdy po kilkodniowych nieraz szukaniach sposobu dostania się na szczyt, choćby to był gzymsik albo komin, po niebezpieczeństwach i umęczeniu, bo często o kilkadziesiąt metrów od szczytu trzeba było schodzić w dolinę i... więcej
Artist: Stanisław Kamocki
Title: HALA GĄSIENICOWA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: [Kam]ocki (sygnatura częściowo przetarta) Na odwrocie napis ołówkiem: 27 S. KAMOCKI | „HALA GĄSIENICOWA“
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej: T. Axentowicz Na odwrocie odręczny napis autorski tuszem: T. Axentowicz | Kraków 15 | I 937, niżej częściowo nieczytelny ołówkiem: Imbe [...] ponadto owalny stempel krakowskiego magazynu ram i materiałów malarskich Róży Aleksandrowicz (ul. Basztowa 11)
Artist: Konstanty Wróblewski
Title: CHATA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Wróblewski
Artist: Stanisław Żukowski
Title: W OGRODZIE, PRZED 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. cyrylicą: S. Žukovskij | 1[.]8[.] (?)
Artist: Hiacynt Alchimowicz
Title: KRAJOBRAZ Z MOSTKIEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. d Alchimowicz Na dolnej listwie krosna stempel: 6. na górnej listwie ramy nalepka Agra-Art z 2015 r.
Artist: Julian Fałat
Title: PASTUSZEK ŻMUDZKI, 1882
Year: 1882
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fałat | 82 Na odwr. rysunek ołówkiem przedstawiający Mężczyznę z fajką podpisany p.d.: Albrecht Zweifel (zapewne nazwisko portretowanego). Na odwrocie karta z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego (maszynopis, stemple imienne, podpis odręczny) potwierdzającym autorstwo Juliana Fałata i łączącym tę akwarelę z pracą Pastuszek żmudzki wystawioną w krakowskim TPSP w roku 1883. Akwarela wymieniona w: - E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904 , Kraków 1905, s. 39.
Artist: Jan Stanisławski
Title: MAKI W OGRODZIE, LATA 80. XIX W
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno - nierówno przycięte - naklejone na tekturę, 22,1 - 22,8 x 30,9 cm sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie ołówkiem numer: 483 ; ponadto napisy nieczytelne. Pochodzenie: Obraz był wystawiony na Aukcji Agra-Art, 22 marca 2015 r. jako pochodzący ze zbiorów rodziny Natansonów, do których został pozyskany w Paryżu od samego artysty. Ówczesny właściciel wszedł w jego posiadanie jako mały chłopiec w latach 30. XX w. Wedle jego relacji, Stanisławski zaprzyjaźniony był z jego babką Louise oraz jej siostrą Felicie, córkami Róży (Rose), a wnuczkami znanego warszawskiego lekarza Ludwika Natansona (1821-1896). Urzeczone pięknem natury, jego zmysłowością i żywiołowością, malarstwo Jana Stanisławskiego nie mogło pozostać obojętne na motyw kwiatów, zarówno tych „szlachetnych“, zdobiących wykwintne ogrody i parki, jak i polnych wkomponowanych w dziki krajobraz [...]. „Portretował“ te barwne, w pełni rozkwitłe, będące wyznacznikiem tkwiących w przyrodzie sił witalnych, oraz te zwiędłe, symbolizujące przemijające życie. Było to całkiem zgodne z duchem epoki Młodej Polski, która uległa po 1900 roku fascynacji siłami witalnymi natury i poddała się idei afirmacji życia i powszechnego optymizmu. S. Krzysztofowicz-Kozakowska,... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: JESIENNE BRZOZY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Józef Rapacki
Title: BRZOZA NA WRZOSOWISKU, 1917
Year: 1917
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF RAPACKI 1917
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI, 1895
Year: 1895
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: S WYSPIAŃSKI 1895 Na odwr. drukowana nalepka antykwariatu czynnego w Krakowie w latach okupacji niemieckiej (1940-1945?): MALARSTWO-RZEŹBA- | SPRZEDAŻ-KUPNO-OCENA | HALINA GRZYBOWSKA | Kraków. ul. Zwierzyniecka 14. Na nalepce napis atramentem: lb 1127, St. Wyspiański, głowa, pastel, papier 38 x 42 Obraz posiada ekspertyzę p. Marty Romanowskiej, znawczyni ouevre artysty (z dnia 22 lutego 1996 roku). Do tego opracowania odwołujemy się w poniższej nocie. Wyspiański przez całe życie z upodobaniem malował portrety. Cechami łączącymi te prace były: samodzielny wybór modela, umiejętność obserwacji, a także ogromna łatwość w malowaniu. Były to portrety rodzinne, portrety przyjaciół, znajomych, autoportrety. Modeli wybierał w sposób bezkompromisowy. Malował tych, których chciał i których chętnie obserwował, odsłaniając bez ogródek i upiększeń wielość cech osobowych portretowanych i z wielką przenikliwością ujawniając informacje niedostępne nawet dla samych modeli. /.../ Szczególnie chętnie malował dzieci. Obserwował je w różnych sytuacjach; śpiące, zamyślone, skupione były doskonałymi modelami, zwłaszcza wtedy, gdy nie miały świadomości, że uważnie patrzy na nie człowiek dorosły. Portrety te nie były pozowane, dziecko nie próbowało dostosować się do malarza,... więcej
Artist: Stanisław Kamocki
Title: SNOPY W POLU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SKamocki (sygnatura częściowo przetarta)
Artist: Władysław Aleksander Malecki
Title: ŚCIEŻKA W LESIE, 1889
Year: 1889
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napisy: - l.g. ołówkiem: 1[.]00 ; - atramentem: Obrazek pendzla [sic!] | Władysława Maleckiego | kupiony po Jego śmierci | na licytacji w Szydłowcu | gub. Radomskiej. Ścieżka w lesie – co poświadcza dawny napis na odwrocie – jest jedną z zespołu prac, które po śmierci artysty wystawiono na licytacji w Szydłowcu w 1901 roku. Jak informowała prasa było to: „25 obrazów dużego formatu, 144 pejzaże średniego formatu, 41 pejzaży małego formatu, 4 obrazy malowane na drzewie i jeden na kartonie” („ Wędrowiec ” 1901, I pół., nr 2, s. 28). Pisano także, że „na licytację zgłosiło się wiele osób ze sfer ziemiańskich i urzędniczych, nie wyłączając handlarzy miejscowych /.../; sprzedaż dała wyniki nader pomyślne...” („ Kurier Warszawski ”, 1901, nr 36, s. 3). Ścieżkę w lesie namalował Malecki najpewniej w roku 1889. Na tak dokładne datowanie pozwalają niezwykle bliskie i przekonujące analogie z Krajobrazem leśnym, obrazem o tym samym formacie ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie (sygn. i datowany 1889, płótno na tekturze; nr inw. MP 601). Obie prace malowane są w ten sam sposób przy pomocy „brawurowego, grubego duktu pędzla, zacierającego detale w poszyciu i konarach drzew”, które modelowane są impastami farb, tworzących iluzję przenikającego przez listowie słonecznego... więcej
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AUTOPORTRET W CYKLISTÓWCE, OK. 1900
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier na tekturze sygn. p.g. LWyczół [inicjały wiązane] Na odwrocie próby kredek - pasteli. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - S. Krzysztofowicz-Kozakowska, Sztuka Młodej Polski , wyd. Kluszczyński, Kraków 1999, s. 170, il. 165.
Artist: Wojciech Kossak
Title: ORLĄTKO LWOWSKIE, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1921 Na odwrocie napis niebieską kredką: W. P. | Ro[.]man. Ponadto karta z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego potwierdzającym autorstwo Wojciecha Kossaka (Kraków 8 XII 1962). Dwie nalepki: - 1. wystawy w warszawskim TZSP z zachowanym fragmentem tekstu 03933 Autor Kossak [..] | Tytuł Orlątko | Cena - Właściciel A. Gutn[..] | 1921; - 2. nalepka antykwaryczna (druk, atrament) z tekstem: ANTYKWARNIA ||| No 527 N 27 | Nazwisko Autora W. Kossak | Rodzaj dzieła olejny | Tytuł Obrona Lwowa | Cena Cena | SALON SZTUKI I ANTYKWARNIA | ABE GUTNAJER | Warszawa - Mazowiecka 16. Wojciech Kossak malował wiele obrazów przedstawiających epizody walk o Lwów w latach 1918/1919. Pośród nich powtarzały się najczęściej ujęcia grup chłopców i dziewcząt w czasie walk na Cmentarzu Łyczakowskim lub też pojedyncze postacie młodych obrońców Lwowa. Kilka z tych prac znajduje się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego i Muzeum Wojska Polskiego w Warszawie (reprodukowane we wszystkich wydaniach albumu K. Olszańskiego Wojciech Kossak). Nasz obraz jest jedną z pierwszych kompozycji tego cyklu. Więcej o artyście - kat. nr 4. Obraz wymieniany i reprodukowany, m.in. w: - IVTY Katalog Dzieł Sztuki Polskiej z 27 ilustracjami . Salon Sztuki i Antykwarnia Abe Gutnajera... więcej
Artist: Piotr Michałowski
Title: KONIE ZAPRZĘGOWE
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Piotr Michałowski Rysunek powstał zapewne w latach 1844-1845, kiedy to artysta odwiedził swego teścia w jego majątku Les Maderes koło Tours we Francji. Wówczas - jak pisze córka artysty - „ powstały owe konie z takim wysiłkiem ciągnące ładowne wozy, a do których wzoru dostarczały podobne zaprzęgi na wybrzeżach Ligiery.. .“ (cyt. za: C. Michałowska: Piotr Michałowski, Kraków 1911, s. 75).
Artist: Iwan Konstantinowicz Ajwazowski
Title: WIDOK ZNAD ZATOKI NEAPOLITAŃSKIEJ
Tools: gouache, sepia
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 13,8 x 20,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. cyrylicą p.d.: Ajvazovskij Na odwrocie stempel kolekcji: Patek Stanisław | Zbiór | ul. Kanonja 8
Artist: Władysław Chmieliński
Title: RYNEK STAREGO MIASTA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Styka
Title: ZŁOTOWŁOSA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ STYKA
Artist: Aleksander Gierymski
Title: OGRÓD SASKI, 1887
Year: 1887
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. GIERYMSKI | 1887 Obraz przedstawia aleję w Ogrodzie Saskim; w głębi po prawej stronie widnieje kopuła ewangelicko-augsburskiego kościoła świętej Trójcy przy placu Małachowskiego. W roku 2014 Ogród Saski był eksponowany na monograficznej wystawie Aleksandra Gierymskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie i został opisany oraz reprodukowany w jej katalogu. Obraz opisany i reprodukowany: - Aleksander Gierymski 1850-1901 [Katalog wystawy autorstwa E. Micke-Broniarek przy współpracy K. Znojewskiej-Prokop, A. Lewandowskiej, A. Rudzińskiej, K. Pijanowskiej] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2014, s. 196, nr kat. 84, il. na s. 196.
Artist: Walter Heimig
Title: NA BALU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. charakterystycznym „rozciągniętym“ podpisem: W. Heimig ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: TANCERKA WIĄŻĄCA POINTY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23 x 17 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: M. Vrbova
Artist: Ferdynand Ruszczyc
Title: SKAŁY NADMORSKIE, 1895
Year: 1895
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na licu w p.d. rogu malutka nalepka z numerem: 39. Na odwrocie napisy: - ołówkiem: F. Ruszczyc | Z. 39 ; - czerwoną kredką: 1601 ; - czerwonym długopisem: I/17 . Nalepki: - 1. nalepka z pośmiertnej wystawy artysty w krakowskim TPSP z grudnia 1937 (druk, maszynopis, stempel) o treści: Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937 Nr 2081/39 | Grudzień | Autor Ferdynand Ruszczyc | Adres Wystawa pośmiertna | Dzieło Skały nadmorskie | Wykonanie olej cena -. Na nalepce stempel: WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA; - 2. nalepka z niebieską ramką-obwódką i odręcznym tekstem: F. Ruszczyc | Skały nadmorskie | olej | wł. rodziny; - 3. nalepka wystawy monograficznej w MN Kraków II-IV 2002; Muz. Okręg. Toruń IV-V 2002; MN Warszawa VII-IX 2002; LDM w Wilnie X-XII 2002. Na ramie dwie nalepki Muzeum Narodowego w Warszawie z odręcznie wpisanymi numerami: 1244/8/71 oraz p.376/02/2 . Ponadto nalepka z numerem: A1/13.z Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. W czasie studiów w petersburskiej Akademii Sztuk Pięknych Ferdynand Ruszczyc spędzał wakacje na podróżach artystycznych. Dwukrotnie jeździł na Krym - w latach 1894 i 1895, odwiedził Bałakławę, Ałupkę, Jałtę i inne miejscowości półwyspu i malując pejzaże nadmorskie, studia krajobrazowe i marynistyczne.... więcej
Artist: Maciej Nehring
Title: MGŁA NAD WODĄ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 52,5 x 67,7 cm (w świetle ramy) sygn. p.d.: Maciej Nehring Na odwrocie, na oprawie stempel warszawskiego antykwariatu „Nike“ Karola Tchorka (czynny 15 X 1943 - 1 VIII 1944 oraz VIII 1945 - 1951): SALON SZTUKI | [...]E | [KAROL TCHO]REK | MARSZAŁKOWSKA 63 | Tel. [732.]32
Artist: Waldemar Schlichting
Title: WYDMY NADBAŁTYCKIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Waldemar Schlichting.
Artist: Aleksander Gierymski
Title: WIDOK ZNAD JEZIORA OSSIACH, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. GIERYMSKI | 1886 W 1886 Aleksander Gierymski w drodze z Rzymu do Warszawy zatrzymał się na kilka dni w austriackim Ossiachu, niewielkiej miejscowości w Karyntii. Artysta pracował wówczas nad - zamówionym przez wydawcę warszawskiego pisma „Kłosy“ - cyklem rysunków przedstawiających polskie pamiątki historyczne. Plonem pobytu w Ossiachu były - zamieszczone następnie w „Kłosach“ - rysunki Grobowiec Bolesława Śmiałego, Cmentarz w Ossiachu, Widok Ossiachu oraz prezentowany olejny obraz Widok znad jeziora Ossiach. W 2014 roku Widok znad jeziora Ossiach eksponowany był na monograficznej wystawie Aleksandra Gierymskiego w Muzeum Narodowym w Warszawie i został opisany oraz reprodukowany w jej katalogu. Obraz opisany i reprodukowany w: - Aleksander Gierymski 1850 - 1901 [Katalog wystawy autorstwa E. Micke-Broniarek przy współpracy K. Znojewskiej-Prokop, A. Lewandowskiej, A. Rudzińskiej, K. Pijanowskiej] Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2014, s. 190, nr kat. 75, il. na s. 190.
Artist: Edward Okuń
Title: PER ASPERA AD ASTRA 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PER ASPERA AD ASTRA. WILLA TORQUATO TASSO NA CAPRI, 1938 sygn. p.d.: EOKUŃ. 1938 (inicjały wiązane) napis: PER ASPERA | AD ASTRA Na górnej listwie krosna napis: 30.000 Nr 44. „Ad Astra“ Villa Torquato - Tasso, Capri. Ponadto fragment nalepki wystawowej z warszawskiej Zachęty z numerem: 47224. Obraz powstał podczas pobytu Okunia na Capri w roku 1938. Rok później - wraz z większym zespołem obrazów malowanych na Capri - został pokazany na wystawie artysty urządzonej w Warszawskiej Zachęcie i jest tożsamy z pracą określoną w katalogu tytułem Ad Astra . Na tejże wystawie pokazany był także drugi obraz, przedstawiający motyw z willi Torquato Tasso (1544-1595), wybitnego poety włoskiego renesansu. Obraz wymieniony i opisany: - Przewodnik 138 . [wystawa zbiorowa prac Edwarda Okunia] Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, Warszawa 1939, s. 8, nr kat. 82 (jako Ad astra); - M. Biernacka, Literatura - symbol - natura. Twórczość Edwarda Okunia wobec Młodej Polski i symbolizmu europejskiego , Warszawa 2004, s. 89-90 oraz s. 314, Obrazy zaginione, nr kat. II/493, il. 90.
Artist: Jan Matejko
Title: KRÓL JAN KAZIMIERZ WAZA, OK. 1856
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obok szkice: Korona Szwedzka i szczegóły stroju króla - frędzle, ozdobne wykończenie dolnego brzegu kaftana, wysoki but 17,8 x 10,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d. monogramem wiązanym: JM Rysunek - pierwotnie własność pp. Siemilskich we Lwowie - w latach 30. XX w. trafił do zbiorów malarza Antoniego Michalaka (1899-1975) w Kazimierzu nad Wisłą i odtąd pozostawał w rodzinnej kolekcji. Jest to wczesna praca Matejki powstała jeszcze w czasie jego studiów w Krakowie, zapewne ok. roku 1856. Artysta od najmłodszych lat wykonywał i gromadził rysunki oparte o dawne przekazy ikonograficzne: stare portrety, pieczęcie, rzeźby grafiki, miniatury. W 1856 uzyskał nawet specjalne pozwolenie do korzystania z rękopiśmiennych zbiorów Biblioteki Jagiellońskiej. Rysunki te służyły mu później, przez lata, pomocne jako wzory postaci, strojów, dawnych sprzętów, ozdób, przedmiotów. Wtedy też przestudiował dzieło Franciszka Ksawerego Preka Wizerunki znakomitych ludzi w Polszcze z dołączeniem krótkiego opisu każdey osoby żywota (zeszyty I-III wydawane w latach 1829-1832 oraz plansze do przygotowywanego zeszytu IV), przerysowując różne portrety, wedle zamieszczonych tam wzorów graficznych. Wizerunek Jana Kazimierza powtórzył Matejko właśnie za miedziorytem umieszczonym na planszy przygotowanej do planowanego IV zeszytu (egzemplarz,... więcej
Artist: Stanisław Kamocki
Title: PARK KRAKOWSKI, 1932
Year: 1932
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napisy ołówkiem: KAMOCKI | „PARK KRAKOWSKI“ | (KWIECIEŃ) | 1932... Poniżej notatki ramiarza: złoty wałek | 2 cm
Artist: Teodor Axentowicz
Title: MŁODOŚĆ I STAROŚĆ
Tools: pastel
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie drukowana nalepka o treści: PRACOWNIA RAM | OPRAWA OBRAZÓW | WACŁAW DOMAŃSKI | Warszawa, Krucza 22 m. 14 | tel. 698-22
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ Z NIEBIESKIMI CHATAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. monogramem wiązanym: WW Na odwrocie w l.d. narożniku autorski napis farbą: ja malowałem | WW
Artist: Wojciech Weiss
Title: SPACER ULICĄ KRUPNICZĄ W KRAKOWIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WWeiss (inicjały wiązane) Na odwrocie stempel z numerem katalogu rodzinnego i inicjałami artysty: 1225 | WW
Artist: Aleksander Gąssowski
Title: PORTRET MALARZA AMÉDÉE BAUDITA, PRZED 1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Souvenir d’amitie | [.] Gassowski Na górnej listwie krosna napis atramentem: Portrait de Amédée Baudit | artiste peintre (decede a Bordeaux le 30 Sept 1891 [...] | Gari[...] Baudit Na ramie nalepka z niebieską obwódką i wpisanym atramentem numerem 21 oraz literami TSS . Uwaga: w świetle zapisów w Słownikach Artystów (Thieme-Becker, Volmer, Benezie, SAUR) datą śmierci portretowanego Amédée Baudit’a jest rok 1890, a nie 1891, jak sugeruje napis z odwrocia obrazu. Portretowany malarz-pejzażysta, Jean-Amédée Baudit (1825-1890) był szwajcarskim artystą, który po studiach w Genewie i Paryżu w 1867 osiadł na stałe w Bordeaux. Z umieszczonej na naszym obrazie dedykacji wnosić można, że łączyły go więzy przyjaźni z autorem portretu, Aleksandrem Gąssowskim.
Artist: Leszek Stańko
Title: ZNAD CZARNEGO STAWU, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LESZEK STAŃKO | 1965 r.
Artist: Teodor Ziomek
Title: CHAŁUPY RYBACKIE NA HELU, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,5 x 29,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: T. ZIOMEK 1934, napis l.d.: HEL. Chałupy RYBACKIE Na odwrocie nalepka z numerem kolekcji: PM 549.
Artist: Eugene Edouard Soules
Title: PARA OBRAZÓW Z WIDOKAMI MIEJSKIMI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Para obrazów: WIDOK MIEJSKI Z MURAMI I WIEŻĄ BRAMNĄ akwarela, papier, 10,5 x 15,3 cm sygn. p.d.: Eugéne Soules ....................................................................................................... RYNEK W ŚREDNIOWIECZNYM MIASTECZKU PÓŁNOCNOFRANCUSKIM akwarela, papier, 10,5 x 16,1 cm sygn. p.d.: Eugéne Soules
Artist: Wilhelm Alexander Meyerheim
Title: LATAWCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Meyerheim Na odwr., na płótnie nieczytelny okrągły stempel i napis kredą: 52. Na krośnie napisy częściowo zatarte i zaklejone nalepkami: - 1. drukowana nalepka galeryjna: Kunstsalon Abels | Köln | Stadtwaldgürtel 32; - 2. nalepka z napisem: Wilh. Meyerheim Berlin | Oranienburgerstr. 51. Ponadto zatarty okrągły stempel z odręcznymi napisami; na nim dodatkowo stempel: ausgeschieden
Artist: Fritz van der Venne
Title: ZAPRZĘG I PIASKARZ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fritz van der Venne Na odwrocie drukowana nalepka z rysunkiem wież monachijskiego Frauenkirche, dwiema malarskimi paletami i postacią dziecka w mnisim habicie, tzw. Münchner Kindl z herbu miasta Monachium.
Artist: Wilhelm Kotarbiński
Title: ĆWICZENIA W STRZELANIU Z ŁUKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wilhelm | Kotarbiński Rozgrywająca się na tarasie nadmorskiej willi scena przedstawia grupę rzymskich patrycjuszy przyglądających się dziewczynom, które zabawiają się strzelaniem z łuku do tarczy z wizerunkiem Centaura. Obraz łączy się z zespołem prac artysty przedstawiającymi Rzymian oddających się różnorakim rozrywkom - lekturze, słuchaniu muzyki, grze w kości czy szachy. Jego specyficznie wydłużony format sugeruje, że pierwotnie obraz pomyślany był jako supraporta, mająca ozdabiać jakieś reprezentacyjne wnętrze pałacowe. Takie dekoracyjne malowidła były jedną ze specjalności Kotarbińskiego, artysty cieszącego się olbrzymią popularnością i otrzymującego liczne podobne zamówienia.
Artist: Jan Chełmiński
Title: PRZEDNIA STRAŻ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan V. Chelminski Na odwrocie drukowana nalepka londyńskiej firmy oferującej materiały malarskie z czytelną częścią tekstu: PREPARED PANEL | [rysunek: lew-herb-jednorożec] | WINDSOR & NEWTON (Limited) | [...]
Artist: Wojciech Kossak
Title: UŁAN SPOD SAVONY, 1891
Year: 1891
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: UŁAN SPOD SAVONY. ŻOŁNIERZ 1. PUŁKU UŁANÓW AUSTRIACKICH, 1891 sygn. p.d.: Adalbert von Kossak 1891 Na odwrocie mała nalepka z napisem atramentem: 3272 oraz 7125 . Ponadto napisy ołówkiem oraz firmowa nalepka ramiarska (?) brazylijskiej firmy Rex w Porto Alegre z tekstem: Fabrica | de Molduras | Rex | LTDA | AV. FARRADOS, 3556 | P. ALEGRE Obraz należy do zespołu malowanych przez Kossaka przedstawień żołnierzy wojsk austriackich (np. Ułan 1. Galicyjskiego Pułku Ułanów czy Ułan 3. Pułku Ułanów Cesarstwa Austriackiego). Duży obraz przedstawiający atak 1. pułku ułanów austriackich na francuską piechotę dowodzoną przez rotmistrza Antoniego Brochockiego na wybrzeżu pod Savoną (1792), namalował Kossak w roku 1892 (MN we Wrocławiu), a w latach późniejszych podejmował ten temat jeszcze trzykrotnie: w 1904, 1906 i 1912.
Artist: Ludwig Kohrl
Title: DZIEWCZYNA W KAPELUSZU, 1886
Year: 1886
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Kohrl | München |1886.
Artist: Marius Jean Antonin Mercié
Title: DAWID ZWYCIĘZCA (DAVID VAINQUEUR)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na podstawie: A Mercié na boku podstawy stempel firmy Barbedienne
Artist: Edmunde Blume
Title: W NOWEJ SUKIENCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Edmund Blume | München
Artist: Paweł Merwart
Title: PRZED LUSTREM
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: PAUL MERWART Na odwrocie dwukrotnie wyciśnięty stempel „5“ oraz dwa stemple tuszem z tekstem w pięciu wersach i czytelnym fragmentem: [...]OULAB [...] | FABRIKAST
Artist: Jerzy Kossak
Title: STRZELEC KONNY W ZIMOWYM POCHODZIE, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak 1930 Na odwrocie zachowany fragment stempla krakowskiego magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz przy ul. Basztowej w Krakowie.
Artist: Jerzy Kossak
Title: W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ŻOŁNIERZE NAPOLEOŃSCY W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1935 sygn. p.d: Jerzy Kossak | 1935
Artist: Roman Kochanowski
Title: ZIMA, PRZED LUB 1896
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Kochanowski Na odwrocie ramy napisy atramentem: - l.g.: W= Künstlerhaus 1896 ge[kau]ft ? | E. [...]; - p.g. (tą samą ręką): [...] Else zu Weihmachten (?)| 1896 | Ernst . Wzdłuż krawędzi bocznej napis farbą: 142-38354-1 . Ponadto u dołu firmowy stempel: Gebrüder Oberndorfer | Malbretter & Rahmengeschäft | München Theresienstr. 25. Jak wnioskować można z dawnych napisów na ramie, obraz został zakupiony w roku 1896 po wystawie w wiedeńskim Künstlerhaus.
Artist: Julian Fałat
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY Z NIEŚWIEŻA, LATA 1886-1890
Tools: tempera, watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JFałat | Nieśwież W załączeniu ekspertyza pań Krystyny Kulig Janarek i Wacławy Milewskiej potwierdzających autorstwo Juliana Fałata i datujących obraz na lata 1886-1890 (Kraków, 22 czerwca 1998).
Artist: Carl Jungheim
Title: NAD ALPEJSKIM JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Carl Jungheim Na odwrocie - na górnej listwie krosna - nalepka (maszynopis) z niemieckim tekstem informującym o artyście.
Artist: Jan Chełmiński
Title: Z KAMPANII NAPOLEOŃSKIEJ W HISZPANII
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan V. Chelminski
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ŁOŚ W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F. Zygmuntowicz
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: DZIKI W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F Zygmuntowicz
Artist: Piotr Michałowski
Title: STUDIA POSTACI CHŁOPCÓW, OK. 1832-1833
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: rysunek dwustronny - na odwrocie: STUDIA KONI W TRZECH RZĘDACH 43,2 x 27,7 cm (awers) i 41,9 x 27,9 cm (rewers w św. passe-partout) Rysunek opisany i reprodukowany w: - Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin, (kat. oprac. A. Zeńczak, B. Studziżba, artykuły wstępne M. K. Ostrowski, J. Szpor), Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2000, s. 248, nr kat. 202, il. Studiów postaci chłopców.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WIDOK NA PLAC ZAMKOWY OD UL. SENATORSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: WARSZAWA. WIDOK NA PLAC ZAMKOWY OD STRONY ULICY SENATORSKIEJ sygn. p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: KOŚCIÓŁ ŚW. ALEKSANDRA W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PRZED KOŚCIOŁEM ŚW. ALEKSANDRA NA PLACU TRZECH KRZYŻY W WARSZAWIE, przed 1939 sygn. p.d.: F. Zygmuntowicz
Artist: Tadeusz Pruszkowski
Title: SZKIC DO OBRAZU PIASTUNY, 1915
Year: 1915
Tools: watercolor, pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. i datowany l.d.: gmerk artysty z inicjałami TP | 1915 Napis na odwrociu: TADEUSZ PRUSZKOWSKI | SZKIC DO PIASTUNÓW WŁ. ANTONIEGO MICHALAKA W KAZIMIERZU Obraz pochodzi z kolekcji malarza Antoniego Michalaka (1902-1957). Za obraz Piastuny, do którego szkicem jest niniejsza praca, Pruszkowski otrzymał I nagrodę na Salonie warszawskiego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w roku 1917.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: Z DAWNEJ WARSZAWY. PLAC ZAMKOWY ZIMĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie płótna stemple składów materiałów malarskich, na krośnie drukowana nalepka i informacją o artyście w języku angielskim
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Fabiański
Title: KATEDRA NA WAWELU W KSIĘŻYCOWEJ POŚWIACIE
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 32 x 14,8 cm (w świetle ramy) sygn. i autorska dedykacja wzdłuż dolnej krawędzi: Stefanowi Wojciechowskiemu na pamiątkę czasów kole- | żeństwa w II plut. Druż. Pol. w r. 1917 w Krakowie. | St. Fabijański
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: UL. BRZOZOWA NA STARYM MIEŚCIE W WARSZAWIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ULICA BRZOZOWA NA STARYM MIEŚCIE W WARSZAWIE sygn. p.d.: Wł. Chmieliński Na odwrocie - na płótnie i górnej listwie krosna - stempel: paleta i trzy pędzle. Ponadto nalepka z duńskim tekstem informującym o artyście oraz dwukrotnie odbite stemple odnoszące się do wymiarów krosna: 60 i 80. Obraz przedstawia fragment ulicy Brzozowej - po lewej kamienica nr 25, po prawej mur przy kamienicy nr 12. W głębi widoczna kopuła kościoła Sakramentek na Rynku Nowego Miasta.
Verified Artist: Yes
Artist: Wiktor Korecki
Title: CHATY W ŚNIEGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI
Artist: Władysław Chmieliński
Title: SANIE PRZED KOŚCIOŁEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński
Verified Artist: Yes
Artist: Roman Kochanowski
Title: PEJZAŻ ZNAD ROZLEWISKA, OK. 1880
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R Kochanowski Na odwrocie napis odręczny: Malarz R. Kochanowski
Artist: Wiktor Korecki
Title: STRUGA LEŚNA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 50,3 x 39,5 cm (owal) sygn. l.d.: W KORECKI
Artist: Aleksy Nowakiwski
Title: ŻYWOPŁOT, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie czerwony stempel cyrylicą: SPADKOVA MASA | b.p. Oleksi Novakivskogo; poniżej atramentem Za kuro... oraz dwa nieczytelne podpisy. Ponadto nalepka z napisem atramentem: „Zivoplit“ | Šlahtinci 1926 | 22 x 32 ; obok mała nalepka z napisem ołówkiem: 16/3 oraz większa, drukowana z numerem: 424. Obraz wymieniony i reprodukowany w: - W. Ovsijčuk, Oleksa Novakivskij , Lwów 1998, il. na s. 211, opis kat. na s. 329.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: KWIATY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. ZUCKER
Artist: Iwan Trusz
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD STEPEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: I Trusz
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET LOUISA DE MEURVILLE, MAJ 1917
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ STYKA Na odwrocie autorski napis atramentem: Louis de Meurville | AETATIS SUAE LXXII ano | MAI 1917. | TADÉ STYKA FECIT. Brawurowo malowany, pełen wyrazu portret przedstawia Louisa de Meurville (1845-1936) znanego francuskiego dziennikarza i eseistę, współpracownika pism „ Clairon“, „Gazette de France “ i „Gaulois “, autora głośnego eseju politycznego La Cité Future (1910).
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ FRANCUSKI, LATA 1930-1950
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PEJZAŻ FRANCUSKI Z DALEKIM WZGÓRZEM, lata 1930-1950 olej, tektura, 44,8 x 53 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: Hayden
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: DZIEWCZYNA W RÓŻOWEJ SUKNI, LATA 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Ebiche
Artist: Eugeniusz Eibisch
Title: BRATKI, 1943
Year: 1943
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Ebiche Na odwrocie na płótnie stempel: MKZ | PRZEDMIOT NIE PODLEGA | ZAKAZOWI WYWOZU ZA GRANICĘ. Obok tuszem 824/71 | [...] 12. X. 71. W p.d. narożniku krosna atramentem: K. Zolich; na ramie p.d.: Antoni Zolich | Bratki E Obraz pochodzi z kolekcji Karola Zolicha. Urzekający bogactwem barw obraz Bratki powstał w latach II wojny światowej, latach, które Eibisch spędził w Krakowie, ukrywając się przed niemieckim okupantem. Jerzy Zanoziński, charakteryzując ten okres jego twórczości, pisał, że artysta „nie przerwał pracy twórczej, a obrazy jego od samego początku okupacji stanowiły przedmiot zainteresowania krakowskich kolekcjonerów. Jednym z nich był Karol Zolich, zapalony miłośnik malarstwa, który dość wcześnie nawiązał z artystą kontakt, polegający z jednej strony na nabywaniu jego obrazów, z drugiej zaś strony na staraniu się dla niego o materiały malarskie i modele, o które w czasie okupacji bynajmniej nie było łatwo. Wspaniały rozkwit twórczości Eibischa w tym okresie należy tłumaczyć chyba prawem kontrastu i specyficznej kompensacji. Trudne warunki w jakich artysta nagle się znalazł, wyzwoliły w nim wzmożoną energię twórczą, a proza codziennej egzystencji - spotęgowanie wszystkich dotychczasowych elementów jego sztuki. /.../ W [malowanych wówczas] obrazach uderza przede wszystkim... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: NA SKRAJU MIASTECZKA, LATA 30. XX W
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kanelba l.d. zamalowana sygnatura (czerwoną farbą): Kanelba Na odwrocie, pod lewą listwą krosna, pieczęć z numerem odnoszącym się do wielkości podobrazia: 20 F; ponadto na g. listwie ramy nalepka Agra-Art z 2015 r.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: DZIEWCZYNKA W BŁĘKITACH, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kanelba Na odwrocie naniesiony tuszem numer 166 [w kółku] Obraz w autorskiej oryginalnej ramie zdobionej płytkami lustra, nawiązującej do wzorów pseudorenesansowych ram, w jakie oprawiali swe obrazy uczniowie Tadeusza Pruszkowskiego.
Artist: Zygmunt Landau
Title: PORTRET KOBIECY, 10 MAJA 1960
Tools: ink, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Landau 10. 5. 1960 Na odwrocie drukowana nalepka galeryjna: ENCADREMENTS | VENTE D'EAUX-FORTES PEINTURES ET PASTELS | C. Artiges - Schleiper | 43-47 RUE GRAY - BRUXELLES | C. C. R. 557727 tel. 48.90.39. R.C. B. 193.8 [..] | MAGASIN OUVERT du 1er septembre au 30 juin, de 9 a 12 h. 30 et [...]
Artist: Emmanuel Mané-Katz
Title: PORTRET MŁODEGO ŻYDA
Tools: ink, feather, pen
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Mané-Katz
Verified Artist: Yes
Artist: Joachim Weingart
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. drapana p.d.: [...] | Weingart Na odwrocie nieczytelny, owalny stempel firmy francuskiej.
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ Z POŁUDNIOWEJ FRANCJI, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski Akwarela jest jedną ze stosunkowo niewielu prac Rafała Malczewskiego powstałych podczas jego pobytu we Francji w roku 1930. Artysta zamierzał nawet osiąść na stałe w Juan-les-Pins, miasteczku na Riwierze, jednak po kilku spędzonych tam miesiącach zmienił plany i wrócił do kraju.
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski obraz wspominany i reprodukowany: Jacek i Rafał Malczewscy , [red.i tekst Z. K. Posiadała], Radom 2014, il. s. 264, Pejzaż z Lusławic
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: RUDOWŁOSA MODELKA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. ZUCKER