Artist: Hans Wagner
Title: Z WYBRZEŻA WŁOSKIEGO
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: Wagner Hans Obraz na starym, oryginalnie zespolonym na śruby krośnie.
Artist: Emil Schinagel (Szinagel)
Title: DOMY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Schinagel Kolekcja Art-"B"
Artist: Hans Kugler
Title: ŚWIęTY JERZY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H. Kugler
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: NASTUSIA
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Kozakiewicz/ Warszawa 1900 r. Na odwrocie nalepka z wystawy w 1900 r. A. Kozakiewicz często malował kilka replik, a nawet kopii swoich obrazów. Także i w tym przypadku istniała - zaginiona - odmienna kompozycyjnie wersja, z postacią mężczyzny idącego drogą w tle, za Nastusią (reprodukcja w Dziale Dokumentacji Naukowej Muzeum Narodowego w Warszawie).
Title: KONCERT
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: T. Popiel/ .8. Kolekcja Art-"B"
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: UCZTA U HERODA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H. Siemiradzki Roma/ 1872 Na odwrocie napis w języku rosyjskim: "Posle pira u Hroda" oraz pieczątka z napisem: Inspekcija/ po Ochranie pamiatnikow/ Upołmoczennyj/ Gosudarstwiennyj Ermitaż". H. Siemiradzki już wczasach studiów w Akademii petersburskiej malował obrazy o tematach antycznych i biblijnych. Wiosną 1872 r. przyjechał do Rzymu, malował liczne studia ruin i zabytków a także rozpoczął prace nad dużym obrazem z życia Chrystusa. Prezentowany obraz pochodzi z tego okresu. Jest to akademicki szkic kompozycyjny z czytelnie poprowadzonymi ołówkiem liniami, tworzącymi kratownicę ułatwiającą powiększenie do dużego formatu. Ukończony obraz z "Ucztą u Heroda" nie jest znany, być może artysta poprzestał tylko na wstępnym szkicu.
Title: KOROWóD KRAKOWSKI - WACHLARZ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wachlarz, sygnowany l.d.: Juliusz Kiędzierski/ 1899 Kolekcja Art-"B"
Artist: Franciszek Kostrzewski
Title: SCENA RODZAJOWA NA WSI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F. KOSTRZEWSKI 188/./
Artist: Erno Erb
Title: SPRZEDAż KROWY ŻYDOWI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: E. Erb
Title: JEźDZIEC Z SOKOłEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: G Lebrecht Na odwrocie napis ołówkiem na płótnie: Georg Lebrecht/ Berlin... Kolekcja Art-"B"
Title: POWóDź NA UKRAIńSKIEJ WSI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:Krzyżanowski
Artist: Maurycy Trębacz
Title: PORTRET DZIEWCZYNKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.g.: M. TRĘBACZ/ 1895 Bibliografia: - Renata Piątkowska, "Maurycy Trębacz (1861-1941) Wystawa Monograficzna. Katalog dzieł isniejących i zaginionych", Żydowski Instytut Historyczny w Warszawie i Muzeum Historyczne Miasta Łodzi, Warszawa 1993, Dzieła istniejące nr kat. 26; repr.
Artist: Jan Kazimierz Olpiński
Title: ZAKONNICA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Stgnowany l.d.: K. Olpiński
Artist: Franciszek Żmurko
Title: PółAKT KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: F Żmurko/ 910 Postać kobieca z prezentowanego płótna niejednokrotnie występuje w późnych obrazach F. Żmurki. Podobnie zakomponowany portret tej samej modelki zatytułowany "Studium" reprodukowany był m.in. na pocztówce wydanej ok. 1910 r. Bibliografia: - "Sztuka polska na kartkach pocztowych", Katalog. Wyd. J. Czarnecki Wieliczka [1911], s. 199, nr 279.
Artist: Sylwester Antoni Schnarbach (Sznarbach)
Title: TRUDNE ćWICZENIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Schnarbach. z Warmii/ Monachium prezentowany obraz może być identyczny z wystawionym w warszawskiej Zachęcie w 1883 r. obrazem "Trudne ćwiczenie", który został zakupiony wówczas przez L. Norblina. Bibliografia: - Janina Wiercińska, "Katalog prac wystawiony w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914", Wrocław 1969, s. 365-366.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: GęSIARKA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d: Wlastimil Hofman/ 1934
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: ZAPRZęGI ZIMą
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Cz. Wasilewski/ 1922
Artist: Julian Fałat
Title: ŁODZIE PRZY BRZEGU WISłY
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: J Fałat/ Toruń 1921; poniżej napis: "W dniu Ś-tej Zofii imienin pannie Zofii Drapalskiej/ mej chrześniaczce ofiarowuję" Od 1919 r. J. Fałat mieszkał i pracował w Toruniu, skąd w 1921 r. przeniósł się do Warszawy.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: RYBAK
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: L Wyczół/ 1890 W latach 1883-94 Wyczółkowski kilkakrotnie na dłużej wyjeżdżał na Ukrainę. Namalował tam wiele plenerowych studiów przedstawiających rybaków zajętych połowem. By móc uchwycić i oddać na płótnie zmienne refleksy słonecznego światła - jaskrawoczerwonego o zachodzie, srebrzystego o świcie - artysta często nocował w szałasie nad wodą. Do powstałych wówczas studiów powracał i później malując na ich podstawie większe obrazy. Ogółem obrazów z rybakami powstało ok. 30. Charakterystyczna postać i twarz rybaka z prezentowanego tu pastelu powtarza się niejednokrotnie - bliską analogię stanowi podobnie zakomponowany "Rybak z siecią" z krakowskiego Muzeum Narodowego (ol. pł., 36x30, 1891 r.).
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: SOWA
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie napis ołówkiem: "Wyczółkowski", nalepki: wystawy TPSP w Krakowie; nalepka informująca o XI wystawie Sztuki, TPSP, Kraków, kat. poz. 88 Pastelowe studia sów wystawiane były w warszawskiej Zachęcie w 1904 i 1937 r. Prezentowany tu pastel jest być może tożsamy z "Sową" przedstawioną w ujęciu na wprost. Bibliografia: - "Wystawa obrazów Leona Wyczółkowskiego", TZSP, Warszawa 1904, nr 20, 21; - "Leon Wyczółkowski 1852-1936. Dzieła malarskie". Przewodnik nr 125, TZSP, Warszawa, 1937, s. 28-29, nr 54, 55
Title: CHRYSTUS NA GóRZE OLIWNEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Kolekcja Art-"B" XIX wiek
Artist: Jacek Malczewski
Title: WERNYHORA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: J Malczewski Datowanie obrazu oparte jest na ekspertyzie dr Agnieszki Ławniczakowej.
Artist: Martin Frost
Title: ZBIERANIE KARTOFLI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: M. Frost
Artist: Józef Chełmoński
Title: POWSTAńCY NA POSTOJU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI Znana jest odmienna wersja "Powstańców na postoju" (ol., pł, sygn. l.d.: JÓZEF CHEŁMOŃSKI) znajdująca się w zbiorach prywatnych i reprodukowana m.in. w : Maciej Masłowski, "Józef Chełmoński", Warszawa 1973, s. 43, il. 30; Alfred Ligocki, "Józef Chełmoński", Warszawa 1983, s. 60, il. 45
Artist: Teodor Axentowicz
Title: PORTRET DAMY
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (owal) Sygnowany po prawej: T. Axentowicz Wizerunki pięknych i wytwornych dam to temat przysparzający Axentowiczowi zawsze wiele uznania i popularności. Prezentowany portret jest dobrym przykładem pastelowego malarstwa artysty, cechującego się lekkością i delikatnością w prowadzeniu barwnej kredki.
Artist: Kazimierz Lasocki
Title: POLE KWIATóW
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: K. Lasocki. Warsz. 1935 Malowany szeroko i swobodnie obraz łączyć można z grupą prac powstałych w latach 1930-35, kiedy Lasocki często malował w ogrodach Hosera na Okęciu. Obrazy te przedstawiały rabaty i szpalery kwiatowe, a także liczne studia kwiatów, które były zawsze tematem chętnie podejmowanym przez artystę.
Artist: Iwan Trusz
Title: PEJZAż WłOSKI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: J. Trusz
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: WYJAZD NA POLOWANIE
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: W. Kowalski Obraz z wczesnego okresu twórczości Wierusza-Kowalskiego, wyraźnie nawiązujący do malarstwa Maksymiliana Gierymskiego i jego kostiumowych "polowań" z jeźdźcami w rokokowych strojach.
Artist: Alfred Wierusz-Kowalski
Title: DZIEWCZYNA W LUDOWYM STROJU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: A. Wierusz-Kowalski Portret to stosunkowo rzadki temat malarstwa Alfreda Wierusza-Kowalskiego. Prezentowany obraz pochodzi z późnego okresu twórczości artysty. Podobnie malowane portrety znajdują się w zbiorach Muzeum w Suwałkach.
Artist: Józef Mehoffer
Title: PORTRET MAKSYMILIANA EHRENPREISA
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.: Józef Mehoffer Rysunek stanowi studium do znajdującego się w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego portretu Maksymiliana Ehrenpreisa (ol. pł., 110x90, sygn. l.d.: "Józef Mehoffer/ 1911"). Maksymilian Ehrenpreis był prezesem Gminy Żydowskiej w Krakowie i radnym m. Krakowa.
Title: WIEJSKA CHATA
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: H. W. Kowalski Kolekcja Art-"B"
Title: SZLEM
Tools: oil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: Kolekcja Art-"B"
Artist: Tadeusz Makowski
Title: GłOWA CHłOPCA W CZERWONYM KAPELUSZU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: Makowski W 1954 r. obraz został zdeponowany w warszawskim Muzeum Narodowym wraz z całą pracownianą spuścizną po Tadeuszu Makowskim. Wydany z depozytu, stanowił własność spadkobierców artysty. Bibliografia: - Władysława Jaworska, "Tadeusz Makowski, życie i twórczość", Wrocłąw 1964, s. 331, nr 217
Artist: Joachim Weingart
Title: KWIATY I OWOCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.g.:Weingart
Artist: Lazare (Łazarz) Volovick (Wołowik)
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.:Volovick
Artist: Henryk Gotlib
Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI I CZERWONYM KWIATEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: GOTLIB Obraz pochodzi ze zbiorów żony artysty, pani Janet Gotlib
Artist: Karl Goldschmidt
Title: WAZON Z KWIATAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: KARL Goldschmidt. Montmartre.; l.d.: a mon ami Derain Na odwrocie napis na płótnie: "Vase des Fleurs. a mon ami Derain. KARL Goldschmidt Atelier7 Rue Cortot Montmartre." Podobny obraz był sprzedany w Londyńskiej Galerii Lots Road w 1992 r. Z informacji tam uzyskanych wiadomo, że artysta malował martwe natury w swoim studio na Montmartre.
Artist: Emil Schinagel (Szinagel)
Title: ULICA W MAłYM MIEśCIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Schinagel Kolekcja Art-"B"
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JANINY SKIBIńSKIEJ
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany wzdłuż dolnej krawędzi: Ignacy Witkiewicz 1931 III (T.B) NP/ 24, 26, 29; poniżej 2426 Jadwigę i Zdzisława Skibińskich - małżeństwo lekarzy z Zakopanego portretował Witkiewicz wielokrotnie. Prezentowany portret pochodzi ze zbiorów rodzinnych. Bibliografia: - Irena Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), "Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich." MNW, Warszawa 1990, nr 1362, 1380, 1383, 1384, s. 123, nr 1544, 1545.
Verified Artist: Yes
Artist: Aleksander Gierymski
Title: KRAJOBRAZ WIEJSKI ZE SZTAFAżEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d.: A. GIERYMSKI 1890 Obraz jest prawdopodobnie jednym z licznych studiów, jakie Gierymski wykonywał do obrazu "Anioł Pański" malowanego w 1890 r. dla znanego kolekcjonera I. Korwin Milewskiego, a znajdującego się obecnie w Muzeum Narodowym w Warszawie. Należał do zbiorów rodziny Pawlikowskich z Medyki (kolekcjonerów, mecenasów sztuki), a w latach 40-tych stał się własnością inż. Oleksińskiego, byłego pełnomocnika Rządu RP i dyrektora Stalowej Woli. Bibliografia: -J. Starzyński, "Aleksander Gierymski", Warszawa 1967, il. 183-186, fig. 42, tabl. XVII.
Artist: Józef Simmler
Title: ZŁOŻENIE DO GROBU, 1852
Year: 1852
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Simler. | 1852 na ramie nalepka wystawy w TZSP w Warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w roku 1904, gdzie obraz mógł być wystawiony, poza katalogiem. Losy Złożenia do grobu długo nie były znane; jeszcze w 1979 r. obraz uchodził za zaginiony, a na otwartej wówczas wielkiej, monograficznej wystawie prac Józefa Simmlera w Muzeum Narodowym w Warszawie pokazano jedynie dwa szkice olejne oraz 14 studiów rysunkowych ze zbiorów warszawskiego i krakowskiego Muzeum Narodowego. Szkice te dobrze charakteryzują metodę pracy Simmlera, jako malarza-akademika wychodzącego od studiów aktów bohaterów obrazu i dopiero później oblekającego postaci w szaty. W roku 1855, Józef Simmler „chcąc dać się poznać szerszej publiczności“ wystawił Złożenie do grobu , wśród pięciu wybranych obrazów w Warszawskim Towarzystwie Dobroczynności na Krakowskim Przedmieściu. Głosy krytyki były bardzo przychylne – J. I. Kraszewski pisał, np.: Złożenie w grobie , kompozycja zalet pełna, obraz malowany prześlicznie... Przez współczesnych obraz oceniany był wysoko. Wojciech Gerson – chwaląc zalety rysunku i koloru – Złożenie do grobu Chrystusa Pana określił najwyższym [...] talentu w tej dobie życia artysty naszego wyrazem... Bibliografia w wyborze: – W. Gerson, Józef Simmler i jego dzieła , [w:] Biblioteka Warszawska, 1868, t. II, s. 510-511; – Józef Simmler 1823-1868 . Katalog wystawy... więcej
Artist: Edmund Perle
Title: SZAMES (ZWOłYWACZ DO MODLITWY)
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: E.Perle.1896. Na odwrocie nalepka z napisem: Artysta Malarz | E.PERLE | Przyjmuje zamówienia na Portrety z natury, z fotografii, | Obrazy religijne, odnawia stare oraz są do sprzedania | różne Obrazy.| ALEJA JEROZOLIMSKA NR 63 | mieszk.№ 14 Prezentowana akwarela jest autorską repliką wcześniejszego obrazu olejnego wystawianego w warszawskim Towarzystwie Zachęty w roku 1882 oraz w krakowskim TPSP w roku 1883. Obraz ten reprodukowany był w piśmie Kraj na osobnej planszy (Album Kraju).
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET JANINY BASTGEN
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany l.d.: Witkacy 1933/ VI NP/ N (T.B + E + d); p.śr.: Witkacy/ 1933 VI/ (T.B + E + d); l.śr.: N NP Na odwrocie nalepka zbioru Lucjana Bastgena z nr 72 i adnotacją "dar mistrza" oraz nalepka wystawy "Ludzie Bielska-Białej w portrecie malarskim na przestrzeni ostatnich 100 lat" (12 V - 10 VI 1968) Janinę - żonę prawnika L. Bastgena, wice-prezydenta Bielska-Białej, a także ich córkę Izabellę portretował Witkacy w 1933 r. kilkakrotnie. Bibliografia: - Irena Jakimowicz (współpraca A. Żakiewicz), "Stanisław Ignacy Witkiewicz 1885-1939, Katalog dzieł malarskich." MNW, Warszawa 1990, s. 156, nr 19 (także s. 130 nr 1769).
Verified Artist: Yes