Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: KOMPOZYCJA Z DWOMA ROWERZYSTAMI, 1928
Year: 1928
Tools: watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 40 x 35,5 cm (w świetle passe-partout) napis oł. p.d.: XII. 1928 [obecnie ukryty pod passe-partout] Obraz opisany w katalogu: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 , Muzeum Narodowe w Warszawie 1981-1982, s. 73, III. 39 [wymiary: 48 x 39,9].
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: MARTWA NATURA Z KOTKIEM, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: WŁODARSKI 947 na odwrocie na blejtramie nalepka: 37; napis: I. 44 Obraz opisany w: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 , Muzeum Narodowe, Warszawa XII 1981 - III 1982, s. 64, poz. I/44.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: MARTWA NATURA Z MOTYLEM, 1955
Year: 1955
Tools: oil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28 x 40 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: WŁODARSKI | 955 Obraz opisany w katalogu: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 , Muzeum Narodowe w Warszawie 1981-1982, s. 70, kat. II. 42 [wym.: 29,5 x 41,5 cm]. Obraz wystawiany: - XXVIII Biennale di Venezia, Venezia VI-VIII 1956, kat. 51; - Marek Włodarski: W stulecie urodzin, Willa Struvego, Warszawa 2003.
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Krasiński
Title: BEZ TYTUŁU, 2 POł. LAT 50. XX W.
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi z kolekcji Hanny i Gabriela Rechowiczów. (Obrazowi towarzyszy potwierdzenie pochodzenia wydane przez Hannę Rechowicz.) Gabriel (1920-2010) i Hanna (ur. 1926) Rechowiczowie - małżeństwo artystów, ich abstrakcyjne kompozycje zdobiły najważniejsze obiekty architektury powojennego modernizmu w Warszawie: Dom Chłopa, Supersam, pawilon basenów Legii; w 1962 Rechowicz wspólnie z Edwardem Krasińskim opracował i wykonał wystrój baru Frykas w Warszawie. Wstąpiliśmy do Krakowa [...] a tam mieszkał Edek [...]. Mówi: ‘No to ja wam pokażę Kraków’. I pokazał nam tak, że w życiu tego nie zapomnę. To było na początku lat 50. [...] A potem już w Warszawie pukanie do drzwi. Stoi Edek i mówi, że przyjechał spotkać się z jakąś dziewczyną i czy może przenocować. Ona się nie zjawiła, a on siedem lat mieszkał z nami w suterenie. Rechowiczowie [wywiad z Hanną Rechowicz], M. Cegielski, A. Zakrzewska, Gazeta Wyborcza, Wysokie Obcasy, 31 V 2010 więcej
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1960-1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blejtramie nalepka BWA Wrocław z danymi obrazu i nr kat. 1976 poz. 84 Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 84, s. 99.
Artist: Teresa Rudowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka: „TERESA RUDOWICZ | 63/5, Rex Perronia | mira humani- | tare fibi de-uincit.“
Artist: Teresa Rudowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka: „TERESA RUDOWICZ | 63/15
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOBIETA W OKULARACH, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie czerwoną farbą: JERZY NOWOSIELSKI | 1972 oraz ołówkiem: NOWOSIELSKI | 94
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: ŚWIADEK, 1989
Year: 1989
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na drewnie: A. Szewczyk | Galerie Ucher | Köln na odwr. na drewnie nalepka z adresem autora i danymi obiektu „Pracę w ołowiu rozpocząłem jesienią 1981. [...] Miało to być pismo absolutne (pismo po końcu i przed początkiem). Pismo w ogóle z rejonów OKOLIC KOŃCA. Zamierzałem zrobić duże stelle z dębu i faszerować je równymi rzędami pisma ołowiem. Pisma smutnego, pisma wewnętrznego: melancholia i czas. CZAS, czas to zawartość emocji. W człowieku jest coś o wiele smutniejszego (zresztą każda żywa istota przemieni się kiedyś w ołów). Jest to pismo symboliczne i symbolizujące smutek. SZAROŚĆ - kolor bez erotyzmu, bez muzyki. Ale pismo to w jakiś dziwny sposób pulsuje swoim tajemniczym życiem, które jakimś cudem udało mi się tam przenieść z mego oddechu, z moich palców i oczu.“ [Andrzej Szewczyk, A propos „Listów F. Kafki do F. Bauer“, fragment rozdziału z katalogu Andrzej Szewczyk - Prace z kolekcji współczesnej sztuki polskiej Muzeum Górnośląskiego, Muzeum Górnośląskie, Bytom 2007, s. 49]
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: Z CYKLU ERIC SATIE, OK. 1993
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na desce ołówkiem pionowo: A ndrzej | Szewczyk u góry na desce napis: Z cyklu: | „Eric Satie...“ | Koln pionowo czerwona farbą: Galerie Ucher Obok Franza Kafki osobą fascynującą Andrzeja Szewczyka był francuski kompozytor Eric Satie (1866-1925), ekscentryk, uważany za prekursora awangardowych kierunków artystycznych. Satie tworzył często mroczne utwory muzyczne, które miały prowokować i wpływać na nastrój słuchacza. Jego niebanalna osobowość i oryginalna twórczość była inspiracją dla m.in. Arthura Honeggera, Poulenca czy Claude’a Debussy’ego.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: DO FELICJI, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: wymiary pracy: 102,6 x 77,5 x 13 cm na odwrocie drukowana nalepka z danymi obrazu Obraz z cyklu Pomniki listów F. Kafki, zakupiony przez Galerie Ucher od artysty w atelier, był wystawiany: - Andrzej Szewczyk, Bilder Zeichnungen Instalationen, Galerie Ucher, Kolonia 1992; - Aspekte der polnischen Avantgarde, Union International Club e.V., Frankfurt 1993; - Art Hamburg, Internationale Messe Osteuropäischer Kunst, Hamburg 1993; - Formen der Askese 1, Galerie Ucher, Kolonia 1993; - Andrzej Szewczyk Calamum in mente Tinquebot, Galerie Ucher, Kolonia 1994; - KunstÜberGrenzen-Das Erbe des Konstruktivismus in Mitteleuropa, Galerie Ucher, Kolonia 1994; - Art Cologne, Kolonia 1995; - Międzynarodowa Kancelaria Adwokacka Deringer Tessin Herrmann & Sedemund, Kolonia 1997; - Międzynarodowa Kancelaria Adwokacka Freshfields Bruckhaus Deringer, Berlin 2001. Andrzej Szewczyk często w swoich pracach nawiązuje do wielkich postaci z literatury, m.in. do Biografii Franza Kafki. W Domu Aukcyjnym Agra-Art wystawiane były Listy do Mileny, (patrz aukcja z 22 listopada 2009, kat. 76). Tym razem artysta sięgnął do wcześniejszej historii miłosnej pisarza, do okresu narzeczeństwa z Felicją Bauer, sekretarką z Berlina, z którą prowadził ożywioną korespondencję przez ponad 5 lat. Po okresie półrocznych zaręczyn, z nie do końca jasnych... więcej
Artist: Tadeusz Kulisiewicz
Title: TANIEC, Z CYKLU MEKSYK, 1957
Year: 1957
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,3 x 21,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: T. Kulis na odwrocie oprawy 2 nalepki Muzeum Sztuki w Łodzi z wystaw: - Muzeum Narodowe, Hawana 1974; - Ermitaż, Leningrad 1975.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1988-1990
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,8 x 19,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: BEKsiński
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1988-1990
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 28,8 x 19,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: BEKsiński
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LA VIE SOUTERENNE, 1980
Year: 1980
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p. śr.: FStarowieyski | NY 1680 | LA VIE SOUTERENNE
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: NIESPOKOJNA PRZESTRZEŃ (HORS CADRE), 1970
Year: 1970
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Aleksander Kobzdej 1970 | Niespokojna przestrzeń | N0 1 | 111 x 79 | [strzałka] na płótnie nalepka DESY z danymi obrazu Obraz wystawiany i reprodukowany: - Aleksander Kobzdej, Ölbilder - Zeichnungen 1969 - 1971, Berlin Zachodni 1971; - Aleksander Kobzdej, Salon Wystawowy Marchand, Warszawa 19 IX - 5 X 2013, poz. kat. 12, il. barwna s. 30, 31 oraz na okładce katalogu. Obraz powstał w końcowym okresie życia artysty, gdy nieustannie rozwijał własną technikę plastyczną, której wcześniejszym owocem były słynne Szczeliny. Dążenie do trójwymiarowości obrazów zaowocowało u artysty koncepcją stworzenia obrazów o falistych powierzchniach i rzeźbiarskiej strukturze, pozbawionych ograniczających je ram. Noszą one wspólny tytuł Hors cadre. Warszawska Galeria Kordegarda w 2001 roku urządziła pokaz tej ostatniej serii prac artysty, która jest apogeum jego wieloletnich doświadczeń.
Artist: Władysław Hasior
Title: PEGAZ POSPIESZNY, 1973
Year: 1973
Tools: pastel
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie dłg. dedykacja: Dla Jasnej Pani - Gabrieli | „Pegaz Pospieszny“ | 1973 | HasiorW.
Artist: Maria Jarema
Title: FRANCUSKI LOKAJ, OK. 1955-57
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 19,5 x 14,6 cm (w świetle passe-partout) napisy ołówkiem ręką artystki (?): p.d.: francuski loka j; p.g.: 11
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Tarasin
Title: DRZEWO, 1946
Year: 1946
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26,6 x 16,1 cm (w świetle passe-partout) sygn. kredką p.d.: JTarasin 46
Artist: Jan Cybis
Title: ORŁOWO, 1971
Year: 1971
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 15,5 x 23 (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: J. Cybis na odwr. oprawy napis: ORŁOWO 1971
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KOSTIUMY DO POWROTU ODYSA S.WYSPIAŃSKIEGO
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26 x 34,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. (być może późniejsza niż rysunek) p.g.: K ostjumy do | „Powrotu Odyssa“ | St. Wyspiańskiego , p.d.: 1943 | T. Kantor na odwr. napis flamastrem: Nr. 17. | Powrót Odyssa poniżej nalepka DESY z danymi obrazu
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: BEZ TYTUŁU (Z SERII UTWORÓW LI TAI PO)
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis na podkładzie oł. l.d.: 14 [w kółku]
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: KLĘCZĄCY ANIOŁ, 1988
Year: 1988
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 27 cm (w świetle passe-partout) sygn. kredką p.g.: 16FS88 | W [w kółku] Z czasem przewagę w jego dokonaniach zdobył „czysty“ rysunek [...] Tworzył wiele kompozycji malarskich i rysunkowych emanujących surrealną atmosferę życia na skraju fizycznego rozpadu, będących współczesną wersją tematu vanitas. Zafascynowany kulturą baroku, artysta od 1970 antydatował wszystkie prace o 300 lat wstecz.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: PROJEKT POMNIKA WILLIAMA BLAKE’A, 1988
Year: 1988
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 27 cm (w świetle passe-partout) sygn. kredką śr.d.: 16FS88 W [w kółku] na odwr. oprawy nalepka z napisem ręką artysty (białą kredką na czarnym kartonie): projekt pomnika WILIAMA BLAKE’A. rzeźba di Andrei | + projekcja. pomnik wystawiany nocą
Artist: Józef Szajna
Title: PIĘKNA, 1994
Year: 1994
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 66 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. l.d.: „piękna" , p.d.: Szajna 1994
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: PORTRET Z WYOBRAŹNI
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.g: MUSIAŁOWICZ
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: PORTRET Z WYOBRAŹNI, LATA 60. XX W.
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusz pióro, bibuła japońska, płatki złota, gwasz sygn. tuszem p.d.: MUSIAŁOWICZ na odwr. śr. napis flamastrem: H MUSIAŁOWICZ powyżej pieczątka wywozowa z numerem zezwolenia W 1964 roku, po ośmiu latach ascezy czerni-bieli Musiałowicz powrócił do barw chromatycznych, ale już w nowej, całkowicie przeistoczonej postaci. Najprzód pojawiła sie tylko jedna czerwona plama w tle czarno-białego, rysunkowego „Portretu z wyobraźni“. A zaraz potem całe tło, nie tracąc czarnej tkanki rysunkowej, nabrało charakteru wzorzystej tkaniny złoto-czarnej, czy czerwono-złoto-czarnej budowanej z drobnych, nieregularnych prostokątów. Już wersji czarno-białej hieratyczne, przy wzbogaceniu ich barwą, nabrały „Portrety z wyobraźni“ sakralnego niemal dostojeństwa ikon. Faktura w tych kompozycjach, dzięki wprowadzonemu kolorowi, nabrała większej jeszcze różnorodności. Bożena Kowalska, O twórczości Henryka Musiałowicza, www.musialowicz.com
Artist: Stanisław Wójtowicz
Title: KOMPOZYCJA (DESKA DRZEWORYTNICZA)
Tools: paint
Description: IInformacje o dziele: 71,5 x 50 x 5,5 cm
Verified Artist: Yes
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: SAD, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z. Maciejewski | 25 III 1982
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: KWIATY, 1983
Year: 1983
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,5 x 24 cm - wymiar w świetle passe-partout sygn. tuszem l.g.: Zb Maciejewski 3 V 1983 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2015 (ŁAGÓW - BUSINESSWOMEN), 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ. 2016/96. na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu w p.g. rogu napis: 61 x 80 u dołu pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Do przedstawienia Businesswomen artysta wracał kilkakrotnie w różnych odsłonach. Na ogół jednak były to potężne kobiety w strojnych, obszernych szatach, z towarzyszącym psem. Jedna z wersji prezentowana była na wystawie w Muzeum Miejskim we Wrocławiu w 2005 roku i wchodzi w skład kolekcji wrocławskiej.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: WYGNANIE DO RAJU, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na blejtramie: JACEK JERKA | "WYGNANIE DO RAJU" | AKRYL 1989
Artist: Stefan Gierowski
Title: ABSTRAKCJA, 1992
Year: 1992
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.g. nalepka: Art Cologne Internationaler Kunstmarkt 11.- 19. Nov. 1995, p.g. nalepka Galerie Ucher w Kolonii z danymi katalogowymi pracy
Artist: Wojciech Fangor
Title: M 5, 1966-2001
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: M 5 – 25/50, p.: Fangor 1966/2001 Autorska replika graficzna obrazu M 5 z 1966 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA IV, 1985
Year: 1985
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48,7 x 39,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. p.d [częściowo zamalowana]: ... 85 sygn. oł. na odwr. p.d.: Jan Tarasin 85 | Sytuacja IV
Artist: Teresa Pągowska
Title: Z CYKLU WAKACJE NA PODGÓRZU - PEJZAŻ ZE SROKĄ
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. 89 na odwrocie na płótnie dwukrotna sygnatura: - TERESA PĄGOWSKA 1989 Z CYKLU - WAKACJE NA PODGÓRZU 130 x 150 cm „PEJZAŻ ZE SROKĄ“ /PAYSAGE AVEC UNE PIE/- TERESA PĄGOWSKA 1989 | Z CYKLU - WAKACJE NA PODGÓRZU | PEJZAŻ ZE SROKĄ | /PAYSAGE AVEC UNE PIE | 130 x 150 cm
Artist: Teresa Pągowska
Title: NEGROSPIRITUALS II, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP [monogram wiązany] 88 na odwrocie na płótnie: TERESA PĄGOWSKA 1988 | NEGROSPIRITUALS II | 151 x 136
Artist: Jan Wacław Zawadowski
Title: CYGANIE, LATA 70./80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Zawado. na odwr. na listwie napis: 243 GITANS oraz uszkodzona nalepka Już na początku lat 30. XX w. Wacław Zawadowski osiedlił się pod Aix-en-Provence w położonej na wzgórzach, malowniczej posiadłości Orcel. Starą, murowaną stodołę przerobił na obszerne atelier, gdzie tworzył, a wolny czas poświęcał uprawie winorośli, co było przez lata jego pasją. Pod koniec życia, gdy brakowało mu już sił, na polach pojawiły się arbuzy. Otaczająca go bujna, malownicza przyroda miała znaczący wpływ zarówno na tematykę jego prac, jak i na styl malarski. Pejzaż prowansalski zdominował jego twórczość zaś postaci ludzi były traktowane jako sztafaż. Przez lata niedaleko Orcel mieszkali Cyganie, którzy rozbili tam swoje obozowisko. Wrośli oni w tamtejszy pejzaż i często ich sylwetki znakomicie zintegrowane z prowansalską przyrodą występują w kompozycjach Zawadowskiego.
Artist: Jan Lebenstein
Title: SZKIC ILUSTRACJI DO FOLWARKU ZWIERZĘCEGO, 1974
Year: 1974
Tools: ink, watercolor, feather, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: SZKIC ILUSTRACJI DO FOLWARKU ZWIERZĘCEGO GEORGE’A ORWELLA, 1974 31,2 x 23 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Lebenstein 74 Jan Lebenstein sam siebie nazwał malarzem „komedii zwierzęco-ludzkiej“. Rzeczywiście z jego płócien i rysunków wyłania się obraz świata organicznie zoologicznego, a jednocześnie na wskroś humanistycznego. Biologiczne formy wykształcone przede wszystkim podczas pracy nad cyklem malarskim Bestiarium znalazły naturalną kontynuację w ilustracjach do Folwarku zwierzęcego George’a Orwella, opowieści o losach gospodarstwa rządzonego przez zwierzęta. Analogie międzygatunkowe wydają się w tym wypadku zrozumiałe. Folwark jest alegorią nieludzkiego systemu komunistycznego. Propozycję stworzenia ilustracji do Folwarku zwierzęcego przedstawiło Lebensteinowi w 1974 roku włoskie wydawnictwo La Nuova Foglio. Według słów Miłosza, ze względu na lewicowe sympatie zachodnioeuropejskiej inteligencji, Orwell był wówczas w Europie pisarzem niepopularnym, uważanym za „nietaktownego“. Malarz nie kryjący się nigdy ze swoją nonkonformistyczną i antyreżimową postawą nie wahał się podjąć takiego zadania. więcej
Artist: Jan Berdyszak
Title: Z CYKLU KOMPOZYCJA KÓŁ, 1963
Year: 1963
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d. tuszem: 1963 , p.d. oł.: JAN | BER | DYSZ | AK
Artist: Jan Berdyszak
Title: OBSZAR KONCENTRUJĄCY, 1974-77
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na desce - pośrodku: JAN BER | DYSZ | AK powyżej strzałka; wzdłuż l. krawędzi: OBSZAR KONCENTRUJĄCY wzdłuż p. krawędzi: AKRYL 1974-77
Artist: Jan Berdyszak
Title: KOMPOZYCJA IV, 1959
Year: 1959
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 38 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d: IV [wydrapana]; p.d. oł.: JB 1959
Artist: Jan Berdyszak
Title: ODZWIERCIEDLENIA III, 1959
Year: 1959
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68,5 x 34,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. czerwonym długopisem l.d.: Odzwierciedlenia III 959
Artist: Tomasz Tatarczyk
Title: BEZ TYTUŁU, 1998
Year: 1998
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: TOMASZ TATARCZYK 1998 Decyzja na czerń i biel jest taka, bo te kolory są najbardziej dosadne, najmocniejsze. Zapamiętałem, co mówił profesor Owidzki o Hiszpanach, którzy uważają, że najbardziej dramatycznym widokiem jest czarny ptak na białym śniegu. Wprowadzenie dodatkowego koloru to dla mnie decyzja wymagająca specjalnego uzasadnienia. Kolory w moich obrazach oczywiście są, ale odkrywa się je w miarę uważnego oglądania... fragment rozmowy Agnieszki Morawińskiej z Tomaszem Tatarczykiem w: Tomasz Tatarczyk Malarstwo, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2004, s. 45
Artist: Edward Dwurnik
Title: SIEWIERZ, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Pola | E. DWURNIK 1989 na odwr. na płótnie sygn.: 1989 | E. DWURNIK | Pola [w kółku] | SIEWIERZ [w ramce] | NR: IX [w ramce] - 373 - 1310 [w ramce] Obraz opisany w: - Dwurnik. Spis cykli malarskich , opracowała Pola Dwurnik, wyd. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Cykl IX Podróże autostopem, poz. 373. Edward Dwurnik namalował ten obraz z córka Polą, której autorstwa jest przede wszystkim Pegaz po prawej stronie kompozycji. Pola Dwurnik jest artystką wizualną i historykiem sztuki. W 2004 roku ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim. Mieszka i pracuje w Warszawie i Berlinie.
Artist: Edward Dwurnik
Title: PATRIOTA - SZLACHCIC - KATOLIK, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Patriota | - Szlachcic | - Katolik | E.D. 90. na odwr. na płótnie: 1990. V | E. DWURNIK | = PATRIOTA - | - SZLACHCIC - | - KATOLIK + | NR: XVI. 249. 1421 na krośnie l.: 249 | XVI | 1421 ; p.d.: W. GOMBROWICZ na śr. listwie drukowana nalepka Galerii Sztuki Współczesnej Zachęta z zaproszeniem na wystawę Próba retrospektywy... Obraz wystawiany i opisywany: - Edward Dwurnik. Malarstwo. Próba retrospektywy , Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa, 8 IX - 7 X 2001; - Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik , wyd. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Cykl XVI Robotnicy, poz. 249.
Artist: Edward Dwurnik
Title: PLAC ZAMKOWY, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. DWURNIK | 2015 na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: 2015 | E. DWURNIK | „PL. ZAMKOWY ..IX [w kółku] - 761 - | 5294 [w ramce] Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat autentyczności z podtytułem obrazu: Wojna polsko - polska.
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŻÓŁTE, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: 2015 | E. DWURNIK | „ŻÓŁTE“ | NR: XXII [w ramce] - 734 | = 5305=
Artist: Jacek Sienicki
Title: FIOLETOWA, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1 I 86, JS na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: Jacek | Sienicki | „Fioletowa“ | 1986 ol. pł. w p.g. rogu naklejony na płótnie wycinek z gazety ze wspomnieniem o autorze i jego zdjęcie
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU OCZEKIWANIE, 1985
Year: 1985
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku górnej krawędzi: MUSIAŁOWICZ oraz w p.g. narożniku: MUSIAŁOWICZ sygn. na odwr. na płycie: Z CYKLU: | „OCZEKIWANIE“ | 1985 | MUSIAŁOWICZ | 80 x 95; na płycie napis: 162
Artist: Jan Szancenbach
Title: RYBA, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwr. na płótnie: JAN SZANCENBACH | RYBA | 1981 oraz stemple wywozowe
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: MARTWA NATURA KRAWIECKA Z MUCHĄ, 2004-2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. drapana nieco poniżej centrum kompozycji: Martwa | natura | krawiecka | z | muchą | 2005 | K. Bereźnicki oraz p.d.: 2004 K Bereźnicki Obraz opisany i wystawiany: - Kiejstut Bereźnicki pięćdziesiąt lat pracy twórczej , Oddział Sztuki Współczesnej Muzeum Narodowego w Gdańsku, BWA - Galeria Zamojska, TPSP w Krakowie - Pałac Sztuki, BWA Rzeszów, Gdańsk 2008, kat. s. 168, il. barwna.
Artist: Ryszard Zając
Title: MUSICAL COMPOSITION - GITARA Z MANDOLINĄ, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: RY | ZA | 95 [monogram wiązany] na odwr. na płótnie p.g.: RYSZARD ZAJĄC | /85 x 40/ | 1995 l.g.: MUSICAL COMPOSITION | “NOCTURN “ [zamazane] | GITARA Z MANDOLINĄ
Artist: Adam Myjak
Title: GŁOWA
Description: IInformacje o dziele: Powierzchnia - bardzo istotny element rzeźb Adama Myjaka, bez którego chyba nie mogłyby w ogóle istnieć. Pod tym względem artysta wykazuje dużą dojrzałość i wyobraźnię. Obok płaszczyzn całkowicie gładkich, programowo wypolerowanych, wręcz lśniących, odbijających światło niczym soczewka, na którą padają promienie słoneczne - swoisty znak rozpoznawczy twórcy - pojawiają się w rzeźbach artysty także duże fragmenty chropawe, nierówne, pozostające w cieniu, co powoduje, że głowy, popiersia i figury żyją, nie tylko wewnętrznym życiem, ale zdają się do nas przemawiać, ruszać a nawet chodzić. [fragment tekstu Lechosława Lamańskiego Człowiek w twórczości Adama Myjaka, s. 6; ze strony www artysty]
Artist: Antoni Kowalski
Title: Z CYKLU CHWILE: NIC SIĘ NIE KOŃCZY, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ANTONI KOWALSKI 87 [w kółku] na odwr. na płótnie sygnatura i napis: ANTONI KOWALSKI | CYKL: CHWILE | „NIC SIĘ NIE KOŃCZY“ | OLEJ 1987 | 73 x 100 cm
Artist: Jan Dobkowski
Title: NOKTURN CXX, 2010
Year: 2010
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „NOKTURN CXX“ 2010 ROK | AKRYL | 89 cm x 100 cm Obraz reprodukowany i wystawiany: - Jan Dobkowski. Nokturny , Galeria Artemis, Kraków VI 2001, s. nlb.
Artist: Krystyna Brzechwa
Title: PRZY STOLE, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. BRZECHWA 93
Artist: Janusz Przybylski
Title: CZAS UTRACONY 13/90, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie śr.g.: janusz PRZYBYLSKI | „CZAS UTRACONY 13/90“
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: KRAJOBRAZ MARSYLSKI, 1999-2001
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Mariusz Woszczyński | Krajobraz marsylski | 1999 2001 akryl Obraz wystawiany i opisany: - Mariusz Woszczyński. Postacie i krajobrazy , wyd. Akademia Sztuk Pięknych, Warszawa 2010, il. barwna s. 43.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DIABEŁ, LATA 80. XX W.
Tools: acrylic, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: E. Markowski
Artist: Jacek Sienicki
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. brązowym tuszem, słabo czytelna, na odwr. p.g.: Sienicki Jacek | Warszawa | ... [nieczyt.] | Pejzaż [?] II | olej 88 x 60 oraz pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG - JESIEŃ, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Baj na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: Stanisław Baj | Rzeka Bug | „Jesień“ | 2010 r. Pejzaże Stanisława Baja to przede wszystkim rzeka Bug, rzeka zmieniająca swój nastrój w zależności od pory roku, dnia, ale też od stanu ducha artysty. Patrząc na tę rzekę na obrazach Baja odnosimy wrażenie, że jej dzikość wręcz prowokuje artystę do zmagań z nią, z jej odwiecznym, często ponurym wizerunkiem, z którego Mistrz chce wydobyć coś bardziej „ludzkiego" i przyjaznego. http://www.artmera.pl/artysci.php?aid=1
Artist: Tomasz Sętowski
Title: KOMPOZYCJA Z MAŁPĄ, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski 95
Artist: Benon Liberski
Title: ODPAKOWANA, LATA 70. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: 136 - 105.| ODPAKOWANA. BENON | LIBERSKI. - pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę - zamazana, mało czytelna pieczątka: „I Ogólnopolski Konkurs Otwarty...na obraz...Godło...Gazeta...“
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: GŁOWA, LATA 90. XX W.
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: stasys
Verified Artist: Yes
Artist: The Krasnals -Krasnal Bansky
Title: BEZTROSKIE DZIECIŃSTWO 2, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: BEZTROSKIE DZIECIŃSTWO 2 (KACZYŃSKI), Z CYKLU WHIELCY POLACY, 2009
Artist: Janina Wierusz-Kowalska
Title: BILLS, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JWK [monogram wiązany] na odwr. na płótnie: JANINA WIERUSZ KOWALSKA | „BILLS“ | AKRYL NA PŁÓTNIE | 205 x 110 cm. | PAŹDZIERNIK 2013 | JWK [monogram]
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: FLUMEN TEMPORIS, 2015
Year: 2015
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u góry [na zegarze]: YERKA 15 na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA | >>FLUMEN TEMPORIS<< | AKRYL 2015