Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: RODZINA W PRZESTRZENI, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17 x 23,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. (powojenna; przed 1939 artysta używał nazwiska Henryk Streng) tuszem p.g.: Włodarski. 930 Na odwr. l.d. nalepka z wystawy „artes“ (1929-1934), Muzeum Narodowe we Wrocławiu, Wrocław 1969, kat. 99. Praca opisana w katalogu oeuvre : - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 . Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 74, kat. III. 60.
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: RODZINA WE WNĘTRZU Z ARKADAMI, 1931
Year: 1931
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 17,5 x 24,6 cm (w świetle passe-partout; wg katalogu z 1981: 22,7 x 31,8 cm) sygn. (powojenna; przed 1939 artysta używał nazwiska Henryk Streng) oł. l.d.: Włodarski 1931 Praca opisana i reprodukowana w katalogu oeuvre : - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 . Wystawa monograficzna, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa XII 1981 - I 1982, s. 111, kat. IV.578, il. 45.
Verified Artist: Yes
Artist: Adam Marczyński
Title: PEJZAŻ INDUSTRIALNY, II POłOWA LAT 30. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: adam marczyński Obraz wystawiany: – Nigdy więcej. Sztuka przeciw wojnie i faszyzmowi w XX i XXI wieku , Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, Warszawa 30 VIII – 17 XI 2019. Prezentowany na wystawie obraz "Pejzaż industrialny", powstał tuż po okresie studiów artysty w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, podczas których był on luźno związany z awangardowym, zaangażowanym politycznie środowiskiem Grupy Krakowskiej. Nierealistyczne, mroczne przedstawienie przemysłowego miasta zawiera w sobie element charakterystycznej dla członków Grupy społecznej wrażliwości: Marczyński portretuje w nim scenę z życia klasy robotniczej, która w latach 30. ciężko odczuwała skutki kryzysu ekonomicznego w Polsce. Artysta podchodzi do tematu w osobisty, autorski sposób: maluje go w dużym formacie, nawiązuje do postimpresjonizmu, stosuje uproszczone, syntetyczne formy i stara się oddziaływać kolorami i fakturą obrazu. (https://nigdywiecej.artmuseum.pl/pl/artysta/adam-marczynski)
Artist: Alfred Aberdam
Title: KAWIARNIA PARYSKA, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Aberdam | 938 Na odwrocie napis: Aberdam Paris Obraz opisany i reprodukowany w: - Katalog 116. Aukcji malarstwa i rzemiosła artystycznego , Dom Aukcyjny DESA UNICUM, Warszawa, 25 IV 2002, nr kat. 101, il.
Verified Artist: Yes
Artist: Maria Jarema
Title: WNĘTRZE KAWIARNI, LATA 40. XX W.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napisy oł. w poprzek: Panu Stanisławowi Czarnieckiemu | - Kornel Filipowicz | Kr. 30. XI. 1973 , w l.g. rogu nr: 2/23
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT KOBIETY, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI Obraz posiada atest Fundacji Nowosielskich w Krakowie, gdzie został skatalogowany. „Akty powstają stale, przez wszystkie lata twórczości artysty. Ulegają zmianom w swojej formie, nie ulegają jednak zmianom w swej najgłębszej istocie - nigdy nie są opisem lecz zawsze napiętą emocją niezwykle silnego erotyzmu. Wnoszą w całą twórczość Nowosielskiego pierwiastek zapewne zawsze istniejący, ale w sposób ukryty - potężny ładunek zmysłowości. Można akty te dzielić na grupy: są więc akty całkowite, są dziewczyny w kostiumach kąpielowych i w kostiumach gimnastycznych, i z jakimiś rekwizytami jak na przykład okulary. W niczym to ogólnego klimatu nie zmienia. Siła erotyzmu jest tu niezmiennie bardzo wielka...“ Maciej Gutowski, Akty i Transcendencja , [w kat.:] Jerzy Nowosielski Kobiety we wnętrzu , Galeria Kordegarda, Warszawa 1998 „Najdoskonalszym studium pejzażu jest studium pustyni. (…) A na czym polega istota nagości? Na tym, że tam nie mam nic, że tam jest możliwie najmniej z tego, co mogłoby być. Rozbieranie człowieka to jest doprowadzanie do stanu pejzażu pustynnego, brak to jest istota nagości, nieobecność czegoś. Namalować pejzaż pustyni to jest wielka sprawa, ale najlepiej namalować... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BRUNETKA, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie: Portret w białej bluzce, lata 50. XX w. olej, dykta, 46,2 x 34,8 cm Potwierdzenie autentyczności i datowanie obrazów - Fundacja Nowosielskich, Kraków.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KOBIETY W CIEMNI (MAŁE), 1971
Year: 1971
Tools: tempera
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tempera, deska kreślarska sygn. na odwrocie na desce: „KOBIETY W CIEMNI (MAŁE)“ | 1971 | JERZY NOWOSIELSKI na odwrocie na desce p.g. nalepka: W. 952 | J. Nowosielski | „Kobiety w | ciemni“ | temp/desk. 54 x 40 | c. 8000 , poniżej pieczątka Galerii Desa w Krakowie na środku nalepka zezwalająca na wywóz za granicę, dookoła niej pieczątki Galerii Desa w Krakowie oraz nalepka fabryczna Zjedn. Przem. Meblarskiego... Rysownica Obraz skatalogowany w archiwum Fundacji Nowosielskich p.t.: Akt z wariantami . Obraz wystawiany lub opisany: - Czwarte spotkania krakowskie „Człowiek i przestrzeń“, BWA Kraków 1971, [katalog wystawy:] Spotkania krakowskie 1971 [jako Akt z wariantami ]; - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 615. „Zwróćmy też uwagę na „akty czarne“. Żarzące się w nich postacie są jak zjawy z luministycznych misteriów. Ich geneza sięga 1971 roku, kiedy to artysta opracował scenografię do Antygony w reżyserii H. Kajzara. Owe eteryczne akty są próbą przekroczenia... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: OKNO (KOBIETA W OKNIE), 1956/57
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LEBENSTEIN na odwrocie na górnej listwie napis: 117 W Kobieta w oknie [przekreślone] „Okno“; na bocznej listwie: (1956/57) Obraz pochodzi z kolekcji Mirona Białoszewskiego. Obraz wystawiany, reprodukowany i wzmiankowany: - Tadeusz Sobolewski, Białoszewski w sercu kraju. 30. rocznica śmierci pisarza , [w:] wyborcza.pl, 17 VI 2013; - Warszawa Białoszewska (Te leżenia, latania i transe...), kat. wystawy, Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, Warszawa 24 VI - 31 XII 2013, fot. czarno-biała z marca 1958 [M. Białoszewski niesie obraz Kobieta w oknie w trakcie przeprowadzki], s. 23 oraz fot. czarno-biała z tejże przeprowadzki [obraz oparty o ścianę], s. 27; - Anna Szawiel, Takiego Mirona nie znacie [relacja z wystawy], „Gazeta Wyborcza - Stołeczna online“, 26 VI 2013. - Izabela Tomczyk, Labirynty Białoszewskiego , [w:] „Teatr” 11/2013. Miron uwielbiał obraz „Kobieta w oknie“... [z artykułu Anny Szawiel] Kobieta w oknie jest jedną z pierwszych prac Lebensteina o... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: CRÉATURES, 1965
Year: 1965
Tools: watercolor, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, akwarela, kredka, atrament, tusz pióro, papier sygn. atramentem l.d. (słabo widoczna): Lebenstein 65
Artist: Jan Lebenstein
Title: APOLLO I MARSJASZ, 1965
Year: 1965
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, tusz pióro, długopis, papier 43,5 x 31 cm (w świetle passe-partout) sygn. dłg. l.d.: „Apollo et Marsias“, p.d.: Lebenstein 65
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: KOMPOZYCJA JASNOZIELONA, PO 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Sobel
Artist: Adam Marczyński
Title: SPOTKANIE - INCONTRO, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Marczyński na odwrocie na płótnie włoska nalepka celna na blejtramie 2 nalepki: 1. M [oł.] 48. Spotkanie, 1957 olej 60 x 85 [mpis.]; 2. ADAM MARCZYŃSKI [podkreśl.] | KRAKÓW ul. SAREGO 26. | SPOTKANIE-INCONTRO | olej 1957 OLIO Obraz wystawiany i reprodukowany: - Pittori polacchi d’oggi , Mediolan, Bolonia, Neapol, Rzym, Turyn, VI - X 1958; - Projekt nowoczesność , Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2004, kat. poz. 28, s. 43, il.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: EPITAFIUM DLA POWSTAŃCÓW (1 SIERPNIA 1981), 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na blejtramie: S. Fijałkowski - Epitafium dla Powstańców (1 sierpnia 1981), olej - cena 125 000 zł (1981 r.) Obraz reprodukowany: - Stanisław Fijałkowski (kat.), Muzeum Narodowe, Poznań 2003, poz. 108, s. 185. „Sztuka jest również swoistym uprawianiem metafizyki, szczególną formą filozofowania. W dzisiejszym świecie, który zgubił wrażliwość religijną, owo wyczulenie na świat duchowy czy ‘poczucie metafizyczne’ - jak mawiał Witkacy, sztuka dostarcza niektórych przeżyć, jakich dawniej dostarczała religia. W innej formie uprawiam to, co robi Jerzy Nowosielski - jedyny bliski mi artysta - to znaczy świecki odpowiednik teologii... Nie poczuwam się do związków z żadnym nurtem. Mogę jedynie powiedzieć, że to, co mi najbardziej pomogło w kształtowaniu mojego rozumienia malarstwa wynika z działalności, a właściwie z pism Kandinskiego i Klee oraz działalności nadrealistów...“ fragment wypowiedzi Stanisława Fijałkowskiego zamieszczonej w katalogu Fijałkowski / Gierowski Wizje malarstwa , Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2001
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: ŻONGLER, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na g. listwie blejtramu l.: Mazurkiewicz ; p.: żongler 1960 na blejtramie d.: 75 x 130 żongler oraz nalepka BWA Wrocław z danymi obrazu i nr katalogu Wrocław 1976, poz. 70 Obraz opisany i wystawiany: - Współczesne Malarstwo Wrocławskie III, Alfons Mazurkiewicz , Muzeum Śląskie, Wrocław 1964 (kat. wyst.) nr 11; - Aleksander Wojciechowski, Medytacje: Klęcznik, drewno polichromowane + zapach , Odra nr 3 (181) III 1976, il. czarno-biała s. 81; - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA Wrocław 1976, kat. poz. 70 s. 99. Alfons Mazurkiewicz, jeden z najwybitniejszych przedstawicieli wrocławskiego środowiska plastycznego, po pierwszych młodzieńczych pracach, w połowie lat 50. XX wieku, zmienia kierunek poszukiwań i rezygnuje z poetycko naiwnej konwencji. Wyraźnie dyscyplinuje kompozycję swych obrazów wprowadzając formy płaskie i geometryczne. Wówczas też oświadcza: „ Uważam, że bez geometrii nie można się we współczesnym malarstwie obejść“ . Stąd też powstaje seria prac, w których dominują proste formy w zmiennych układach, czego typowym przykładem jest obraz Żongler . Początek lat 70. przyniesie kolejną... więcej
Artist: Jan Berdyszak
Title: CZERŃ I ŚWIATŁO I, 1960
Year: 1960
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 46 x 62 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. pod ryc. l.: Czerń i światło I. gipsoryt ; p.: JBerdysz 1960
Artist: Janina Kraupe
Title: BURZA, 1961
Year: 1961
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Kraupe na odwrocie na płótnie: „BURZA“ | olej 1961 | JANINA KRAUPE na blejtramie napis: olej „BURZA“ wym. 100 x 73 Janina Kraupe, Kraków, Al. Krasińskiego 28/15 Obraz wystawiany: - Janina Kraupe-Świderska, Malarstwo i grafika , Arsenał Galeria Miejska, Poznań 2009; - Janina Kraupe-Świderska, Grafika, malarstwo z kolekcji Elżbiety i Mariana Biesiadów , Miejska Galeria Sztuki MM w Chorzowie, Chorzów 2014.
Artist: Janina Kraupe
Title: AURA, 1967
Year: 1967
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Kraupe na blejtramie napis l.: JANINA KRAUPE | KRAKÓW | AL. KRASIŃSKIEGO 28/15 p.: „ Aura“ 188 cm x 76 cm | tempera | r. 1967 Obraz wystawiany: - Janina Kraupe-Świderska, Malarstwo i grafika , Arsenał Galeria Miejska, Poznań 2009; - Janina Kraupe-Świderska, Grafika, malarstwo z kolekcji Elżbiety i Mariana Biesiadów , Miejska Galeria Sztuki MM w Chorzowie, Chorzów 2014.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 50/62, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ZIEMSKI | 62 na odwrocie na płótnie sygn.: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 50/62 | 125 x 45 | 1962 | 5 na blejtramie: 6 oraz nalepka: 85425 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: - Kobzdej, Lebenstein, Tchórzewski, Ziemski , Galerie [Alice] Pauli, Lausanne VI - VII 1963, kat. 6; - Joanna Kania (oprac.), Jola Gola, Maryla Sitkowska (współpraca), Rajmund Ziemski. Malarstwo , Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, nr kat. 220, il. barwna (na dołączonej płycie CD). Pierwsze krajobrazy Rajmunda Ziemskiego czerpiące bezpośrednio z otaczającego nas świata, stawały się z czasem odrealnione, by ostatecznie przyjąć formę abstrakcji, którą artysta posługiwał się do końca życia. Numerując kolejno swe kompozycje i nadając im tytuł „Pejzaż“, spowodował, iż niezależnie od emocji, formy i ekspresji krytycy sztuki rozszerzyli to pojęcie o nowe znaczenia plastycznych doznań i przekazów. Tym samym, za sprawą subiektywnej wizji artysty dosłowne określenie pejzażu uzyskało znacznie bardziej pojemne niż dotychczas znaczeniowe pojęcie.
Artist: Alfred Lenica
Title: ŻYCIE WIEJSKIE, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwr. oł. g.: 53 x 64 | Lenica | 1964 | ŻYCIE WIEJskie Obraz wzmiankowany w: - Alfred Lenica. Malarstwo , CBWA Zachęta, Warszawa III 1974, poz. 421. Prezentowany obraz pochodzi z dojrzałego okresu twórczości artysty, kiedy osiągnął on apogeum swych możliwości zarówno wyrazowych, jak techniczno-formalnych. Zwraca uwagę kolista, odśrodkowa kompozycja obrazu, przypominająca nieco przedstawienia „drzewa życia“, a zarazem nasuwająca myśl o „kołowrocie bytu“. Takie dwuznaczności nie są niczym wyjątkowym w przypadku artysty, którego sztuka żywiła się tyleż obserwacją i przeżyciem świata przyrody, co wątkami czerpanymi z filozofii i dorobku duchowego różnych kultur.
Artist: Alfred Lenica
Title: RÓŻA CZERWONA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lenica na odwrocie na płótnie mało czytelny napis ołówkiem: ALenica | Róża | czerwona | 1975
Artist: Jan Tarasin
Title: KATALOG REALNOśCI, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 97 na odwr. p.g.: JAN TARASIN 97 | KATALOG REALNOŚCI Obraz reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera , wyd. Kluszczyński, Kraków 2003, s. 137, il. barwna. „Nie chcę [...] żeby to, co robię, miało bezpośrednie odniesienia do jakiegoś gotowego tworu natury. Zajmuję się „przedmiotami“ na wielu piętrach ich odprzedmiotowienia“. Jan Tarasin o przedmiotach
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: GEHEIMRAT, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czerwoną farbą na żerdziach krosna: - na lewej: T. BRZOZOWSKI. 1959 ; - na prawej: „GEHEIMRAT“ 41 x 17 ; - na górnej oł.: 7 [w kółku] obok 33 [przekreślone] na płótnie u góry: strzałka i napis: góra na dolnej listwie krosna dedykacja autorska: KOCHANYM | JANUSZOM | od Łysego Obraz wystawiany i opisany: - Maciej Gutowski, Grupa „Phases“ i obrazy w Krzysztoforach , „Dziennik Polski“, 1959, nr 170; - Wystawa Ruchu Phases, Kraków, Galeria Krzysztofory (wystawa powtórzona następnie w Warszawie i Lublinie), 1959-1960. - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 [red. Anna Żakiewicz], MN Warszawa, Warszawa 1997, kat. nr 87, s. 227 (jako własność Janusza Boguckiego - znanego teoretyka i historyka sztuki).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1965
Year: 1965
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 18,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: BEKSIŃSKI 65 Obraz opisany i reprodukowany w: - Beksiński. Photographies dessins Sculptures Peintures , wyd. Anna i Piotr Dmochowski 1991, s. 91, kat. 86.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 13/72, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI | 72. na odwrocie na płótnie sygnatura: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 13/ 72 | 165 x 112 Pochodzenie: zakup od artysty; kolekcja prywatna, Niemcy.
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŚLUB, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: napis l.d.: 44. >>ŚLUB<< na odwrocie na płótnie napis: XV [w kółku] 44. | 1-2. V. 73 nalepki: 1. Studio Teatr Galeria z datą wystawy: 16 XII 74 - 1 I 75; 2. informacyjna z danymi obrazu; 3. Biuro Wystaw Artystycznych w Słupsku Obraz wystawiany i reprodukowany w: - Układ przestrzenny Dwurnik-Kalina , Galeria Teatru Studio oraz Janusz i Maria Boguccy zapraszają do obejrzenia układu przestrzennego Dwurnik-Kalina, Teatr Studio, Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, XII - I 1975, plakat: l.d. fragment obrazu z tytułem i numerem; - Edward Dwurnik Sportowcy 1972-1992 , Warszawa 2011, poz. 44, s. 131, il. barwna. „W latach siedemdziesiątych bardzo modny był fotorealizm [...] Ja też postanowiłem namalować kilka obrazów na podstawie rzuconego na płótno slajdu fotograficznego [...] Ślub powstał na podstawie negatywu, który pożyczyłem od mojej siostry, która pracowała w zakładzie fotograficznym. Tu z kolei stół i lampy namalowałem z głowy. Właściwie te obrazy nie były fotorealistyczne, próbowałem zinterpretować po swojemu ten modny kierunek. Ale to była jednorazowa próba, malowanie ze slajdów w ogóle mi nie odpowiadało, za bardzo... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GIMNASTYCZKI, POłOWA LAT 50. XX W.
Tools: tempera
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: obraz dwustronny; na odwrocie: PORTRET KOBIETY Autentyczność obrazu potwierdzona przez Fundację Nowosielskich. „Sztuka to moje prywatne misteria - mówi Nowosielski - Ja sobie stwarzam rzeczywistość, o której marzę. Marzę o kobietach, których nie ma i dopiero muszę je namalować.“ „Od początku jednym z głównych nurtów jego malarstwa jest figuracja erotyczna. Już rozebrane gimnastyczki z lat pięćdziesiątych miały w sobie niepokojącą przewrotność. Tematyka sportowa była tu próbą kompromisu z postulatami epoki. Jednak przedziwne, akrobatyczne pozy dziewcząt, ich tajemnicza, erotyczna musztra - kazały wątpić w ideową naiwność, sugerując ukryte, podświadome znaczenia.” Krystyna Czerni, Półakt czarny - 1971 [w:] „Wielcy malarze Jerzy Nowosielski“ (nr 105), Wrocław 2000, s. 16.
Artist: Edward Dwurnik
Title: SOPOT, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: SOPOT 1989 | E. DWURNIK na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: 1989 | E. DWURNIK | NR: IX-394 SOPOT [w ramce] | 1355 [w ramce] Obraz skatalogowany: - Dwurnik, Spis cykli malarskich , opracowanie Pola Dwurnik, wyd. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, poz. 394 ( Cykl IX Podróże autostopem ). „ Już na studiach, około 1967 roku zafascynowany malarzem prymitywistą Nikiforem Krynickim zaczął [Dwurnik] niezależny od toku studiów cykl malarski „Podróże autostopem“. Były to płótna ukazjące z lotu ptaka polskie miasta i miasteczka. Liczne ulice, uliczki, skwery i place zapełniały setki małych postaci ludzkich; dokądś szły, dyskutowały, dłubały w ziemi, piły piwo, biły się. Nad serią pracował nieprzerwanie po zakończeniu studiów, rozwijając niektóre jego elementy w mniejszych cyklach...“ Pola Dwurnik, To sportowe życie..., [w:] Edward Dwurnik Sportowcy 1972-1992 , Warszawa 2011
Artist: Edward Dwurnik
Title: PRZEMYŚL, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2007 | PRZEMYŚL E. DWURNIK na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: 2007 | E. DWURNIK | „PRZEMYŚL“ | NR : IX [w kółku] - 1364-3758 - W czym tkwi tajemnica dobrych obrazów monochromatycznych? - W likwidowaniu bieli płótna.To podstawowa zasada, której nie doceniają młodzi artyści. Dla mnie najważniejsze jest, by obraz był uczciwie namalowany, a więc pokryty kolorem. Edward Dwurnik, O smutku w błękitach , rozm. Katarzyna Bik, „Gazeta w Krakowie“, dodatek do „Gazety Wyborczej“ 25 X 1994
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2014 E. DWURNIK na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: 2014 | E. DWURNIK | „CZERWONE | TULIPANY“ | NR: XXIII [w ramce] - 658 – 5101 [w ramce] Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: IDYLLA, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. DUDA GRACZ. 1973. na odwrocie na płótnie nalepka z danymi obrazu; na blejtramie 2 słabo czytelne pieczątki zezwalające na wywóz za granicę oraz liczba 36
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: NADRZECZE - WIOSENKA, OBRAZ 2513, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : 2000 | DUDA GRACZ . 2513 . na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Obraz należy do „Wiosennej kolekcji“, którą artysta zaczął malować wiosną 2000 roku. Część prac została zaprezentowana na wystawie w Pałacu Prezydenckim w Warszawie w 2001 roku, gdzie Jerzy Duda Gracz pokazał obrazy inspirowane przyrodą polskiej prowincji, pięknem pejzażu, z subtelnością człowieka wrażliwego na zjawiska otaczającego świata. O delikatnych studiach drzew, ptaków, kwiatów, ludzi integralnie złączonych z tą przyrodą tak sam artysta pisał: „ Początek mojej sześćdziesiątki to czas ostatniej wiosny XX wieku. Czy w związku z tym nie warto jej poświęcić trochę uwagi... A niezależnie od tego już wiem, że ponad wszystkie splendory pierniczenia, warto poflirtować sobie na obrazach ze smarkatą wiosenką i robić to wchodząc w XXI wiek, tak długo jak się da czyli: Ad mortem defecatem .”
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Yerka
Title: TRZECI DZIEŃ STWORZENIA, 2015
Year: 2015
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 46,8 x 56,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: YERKA 15
Artist: Jacek Yerka
Title: PETROS, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JRK na odwr. nalepka l.g.: JACEK YERKA | >>PETROS<< | OLEJ/AKRYL | 1977
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, 1974
Year: 1974
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stern 974 na odwrocie ślady 2 nalepek „Sam Stern najchętniej budował własne światy złożone z nieokreślonych kształtów kojarzących się ze światem organicznym. Wykorzystywał ich metaforyczną energię i łączył ze sobą w nierealistyczne całości. Płynące w tajemniczej przestrzeni na poły abstrakcyjne formy akcentowały surrealistyczny klimat przedstawień. Cecha ta charakteryzuje wiele prac artysty, bez względu na technikę ich wykonania. Podobną aurę roztaczają także kompozycje, w których szczególnie zostało podkreślone znaczenie samej faktury: bądź w sposób czysto malarski, bądź też przez zastosowanie techniki kolażu. Zwłaszcza ostatnie prace są oryginalnym osiągnięciem artysty. Chociaż stosował w nich konwencjonalne metody, napiętnował je silnie znakami osobistych, konkretnych doświadczeń. Do nich odnoszą się wykorzystywane w pracach substancje, „pozyskiwane“ z otoczenia, na drodze życia: kawałki zwykłych szmat, naklejane na płaszczyznę obrazu, cząstki organiczne (głównie rybie ości i skóry, drobne kości), jak również - pojawiające się niczym stygmaty - świadectwa żydowskiej przynależności (w postaci fotografii z przeszłości czy tałesów). Nadają one dziełom wymiar eschatologiczny. U Sterna bowiem pozornie mechaniczny gest montowania na podłożu drobnych przedmiotów lub organicznych „resztek“... więcej
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: FALA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie po prawej sygnowany i opisany: WŁODZIMIERZ JAN ZAKRZEWSKI JR. 1974 | OBRAZ Z NIEBIESKIM OBŁOKIEM | (Z DWOMA BIAŁYMI PIONAMI) „FALA“ | 97 x 146 Oil on canvas “Wave“ po lewej: 1976 - Artek Gallery, Helsinki na blejtramie napis: W. J. ZAKRZEWSKI JR 1974 „...Maluję obraz operując wyraźnie odgraniczonymi płaszczyznami. Nie maluję według szkiców ale rozrysowywuję zamysł obrazu na płótnie ołówkiem. Ślad ołówka stanowi integralną część obrazu, dlatego nie usuwam go (nawet w przypadku zmiany kompozycji). Myślę kategoriami materii, z którą obcuję czyli: zagruntowanego płótna, farby o określonej gęstości i przeźroczystości, werniksu (matowego lub błyszczącego), którego potem użyję. Każdy element obrazu traktuję autonomicznie (są to przestrzenie pokryte określoną grubością farby w znacznym stopniu niezależną od siebie), różne jest zaś ich znaczenie... Przestrzeń stanowi dla mnie bardzo ważne zagadnienie. Przy budowaniu jej stosuję specyficzne środki, w których najważniejszą rolę odgrywa nachodzenie na siebie wielu przedmiotów czy płaszczyzn, tworzę w ten sposób cały system wzajemnych odległości w obrazie. Czasami „przesłaniam“ fragment obrazu farbą częściowo przeźroczystą (jest to rodzaj filtru znajdującego się między nami a obrazem),... więcej
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: SYNERGIA III, 1973-1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na płótnie: ”III 73/74 Synergia” | Maz; na blejtramie napis: Mazurkiewicz A. 95/95 Caracas; na płótnie nalepka: SYNERGIA III | / Alfons Mazurkiewicz 1922 – 1975 / | pł. ol. 95 x 95 rok 73/74 | nr muzeum 266 | nr rodz. 126 | nr biegł. 112 | wł. A. C. Mazurkiewicz; na blejtramie nalepka BWA Wrocław oraz nalepka informacyjna Obraz był wystawiany w BWA we Wrocławiu 1976; kat. poz. 266; Wzmiankowany w: - Aleksander Wojciechowski, Medytacje...,Odra nr 3(181) 1976, s. 105, il.
Artist: Zdzisław Salaburski
Title: KOMPOZYCJA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Z. Salaburski 1974 na odwrocie na płótnie napis: Z. Salaburski | 1974 | Warszawa u dołu po lewej: 89 x 130 „ Malarstwa jako treści życia nie wybierałem. [...] Swoje malarstwo traktowałem wyłącznie jako formę wypowiedzi własnego „Ja”, nie drogi do kariery. Wcześniej przeczuwałem, a dziś wiem na pewno, jak wysoką cenę eskalujących się kompromisów i rezygnacji płaci ten, kto założył a priori jej osiągnięcie. Moją siłą motoryczną nie jest abstrakcyjny umysł, czy nawet intelekt, lecz wyłącznie uczucie. A więc nie koncepcje, nie spekulacje, nie ambicje wreszcie, ale ciekawość życia, poprzez ciekawość przygody plastycznej.“ Zdzisław Salaburski, O swojej twórczości , www.salaburski.pl
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU REMINISCENCJE, 1977
Year: 1977
Tools: individual
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MUSIAŁOWICZ na odwr. napis autorski: Z CYKLU | REMINISCENCJE | 71 x 50,2 [przekreślone] 5 | MUSIAŁOWICZ |1977
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU SACRUM, 2004
Year: 2004
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: MUSIAŁOWICZ oraz l.d.: MUSIAŁOWICZ na odwrocie na płycie napis i sygnatura: Z CYKLU | „SACRUM“ | 2004 | 110 x 73 | MUSIAŁOWICZ Obraz wystawiany i reprodukowany: - Musiałowicz / Cieślak , Wystawa malarstwa i form przestrzennych Henryka Musiałowicza i fotografii Macieja Cieślaka, Galeria Miejska we Wrocławiu, Wrocław listopad 2013, kat. s. 41, il. barwna; - Henryk Musiałowicz, Malarstwo Rzeźba , Płocka Galeria Sztuki, Płock VII - VIII 2014, kat. s. 47, il. barwna. Bogata i długa droga twórcza Artysty układała się w cykle obrazów nazwanych, m.in.: „Rodzina“, „Remini-scencje“, „Portrety z wyobraźni“, „Matka ziemia“, „Anioły“ oraz „Sacrum“, który to cykl zdominował ostatnie lata jego artystycznej działalności. Ten okres szczególnie eksponowany był na nowojorskiej wystawie Musiałowicza w 2004, w katalogu której czytamy: „ Poszukując ciągle wewnętrznego sensu człowieka, życia, natury, prawdy, kierując się ku ponadczasowości - artysta sytuuje swą sztukę w kontekście sacrum. Dręcząca artystę od lat potrzeba poszukiwania symboli, ukrytych znaków, wieloznaczności... więcej
Artist: Władysław Hasior
Title: KOMPOZYCJA, 1978
Year: 1978
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tkanina, lusterko, figurka porcelanowa, staniol, papier, blacha, frędzle do kotar, sklejka 77,5 x 56 x 21,5 cm na odwrocie na sklejce dedykacja i sygnatura: Pani B. Słowikowskiej | z wyrazami podziękowania | za radość przeżycia | wystawy | w Lublinie | Hasior | W IV.78.
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: OBRAZ 47, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis: KIERZKOWSKI | 1982 | 47 (w kółku) wym. 90 x 80 cm ; ślad pieczątki zezwalającej na wywóz za granicę oraz nr: 4683/89 i nieczytelny podpis; na blejtramie nalepka DESY.
Artist: Teresa Pągowska
Title: OLIMPIA, 1982
Year: 1982
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany oł. p.d.: T. Pągowska 82
Artist: Igor Mitoraj
Title: PORTRET MĘSKI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na torsie po prawej: MITORAJ z tyłu podst. na dole wytłoczona sygn.: M [w kółku] i napis: 122/125
Artist: Igor Mitoraj
Title: HELIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 29,5 cm, podstawa 10 x 17 x 10 cm sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. wytłoczony nakład: H.C. | A 140/1000 H.C. Praca reprodukowana w albumie: - Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 136, il.
Artist: Andrzej Szewczyk
Title: ŚWIADEK, 1989
Year: 1989
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: dąb, ołów, grafit 41 x 28,5 x 6 cm sygn. na odwr. oł. śr.: A. Szewczyk w l.g. rogu nalepka z danymi artysty i obrazu; obok oł.: Galerie Ucher | Köln
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: CZARNOBYLSCY JEŹDŹCY, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: CZARNOBYLSCY | JEŹDŹCY | F. B. S. 1690 P [ostatnia litera w kółku]
Artist: Aldona Mickiewicz
Title: OBNAŻONA, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na pł. napis i sygn.: ALDONA MICKIEWICZ | .OBNAŻONA. 1990 | 120 x 145, OL. PŁ. | AM [w kółku], obok napisu strzałka Na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę oraz nalepka z pieczątką Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.Na blejtramie nalepka informacyjna z wystawy w galerii: Nielson & Wuethrich w Thun (Szwajcaria). Obraz wystawiany: - Coż po artyście w czasie marnym?, Zachęta Warszawa 1990; - Time and Tide , Tokio 1992; - I barbari nel giardino , Complesso Monumentale di San Giovanni in Monte, Bolonia 1998; - Obrazy śmierci w sztuce polskiej XIX i XX wieku , Muzeum Narodowe, Kraków 2000; - Pamięć i uczestnictwo , Muzeum Narodowe, Gdańsk 2005. Obraz reprodukowany w: - Wielcy Malarze... Tadeusz Brzozowski , nr 116, s. 28, il. barwna. „ ...sztuka Aldony Mickiewicz pozostaje specyficzną manifestacją kobiecej wrażliwości, której przejawem jest zmaterializowana w pieszczonych z rzadką czułością drobiazgach... więcej
Artist: Tadeusz Boruta
Title: ROZMOWA, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1997 | TB [sygn. łączona] na odwrocie na płótnie: TADEUSZ BORUTA | ROZMOWA. 1997 | OL./PŁ.,120 x 145 cm | [wzdłuż strzałki:] GÓRA (UP) | DÓŁ (DOWN) na odwr. na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Jacek Sienicki
Title: FIOLETOWA, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1 I 86, JS na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: Jacek | Sienicki | „Fioletowa“ | 1986 ol. pł. w p.g. rogu naklejony na płótnie wycinek z gazety ze wspomnieniem o autorze i jego zdjęcie
Artist: Jan Szancenbach
Title: STATEK POŻARNICZY W GOETEBORGU, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie l.g. autorski napis farbą: JAN SZANCENBACH | STATEK POŻARNICZY | W GOTEBÖRGU | 1996. Na ramie czarna drukowana nalepka z nazwiskiem, adresem i telefonem artysty. Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. Jest to jeden z większej serii obrazów przedstawiających stojące w porcie w Göteborgu, statki pożarnicze lub może raczej tzw. „latarniowce“. Statki te pełniąc rolę latarni morskiej lub innego światła nawigacyjnego, klasyfikowane są jako pływający znak nawigacyjny. Przeważnie bez napędu, zakotwiczone są na stałe w miejscu, gdzie budowa latarni morskiej jest niemożliwa. Maluje się je na kolor jaskrawo czerwony, aby mogły być dobrze widoczne na morzu. Obecnie spotykane coraz rzadziej, zastępowane są pławami (bojami) świetlnymi. Porównaj inną wersję kompozycji w albumie: - Jacek Malczewski, Czesław Rzepiński, Juliusz Joniak, Jan Szancenbach. Malarstwo. Wystawa ze zbiorów krakowskich Rotarian i ich rodzin oraz Wystawa „Szancenbachowie: Jan, Maria i Krystyna“ ze zbiorów... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1990
Year: 1990
Tools: pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29 x 20,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.g.: BEKsiński 90 Obraz reprodukowany w: - Beksiński. Peintures et dsssins 1987-1991 , red. i wyd. Piotr Dmochowski, b.m. 1991, s. 127.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: DOROSŁE DZIECKO, OK. 1995
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 53 x 72,7 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: stasys
Verified Artist: Yes
Artist: Elżbieta Arend-Sobocka
Title: SPACER, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. AREND SOBOCKA na odwr. na płótnie l.g.: E. AREND SOBOCKA | 1991 | „P
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ XII, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz na odwr. na g. listwie krosna: W. JACKIEWICZ OBRAZ XII/95
Artist: Leon Tarasewicz
Title: FRAGMENT INSTALACJI MALARSKIEJ 2000
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płycie napis i sygn. p.g.: LEON TARASEWICZ | FRAGMENT INSTALACJI | MALARSKIEJ 50 x 50 cm | CCA KYIV, 06/07. 2000 | L. Tarasewicz | Kijów 2000 ; l.g.: 4.2 Instalacja była wystawiona w Centrum Sztuki Współczesnej w Kijowie w 2000 roku (VI-VII); analogiczną instalację zaprezentował artysta w polskim pawilonie na terenie Giardini di Castellona 49. Biennale w Wenecji w 2001. Fragmenty instalacji reprodukowane są trzykrotnie w Art & Business, nr 6/2001.
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, OK. 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj W jednym z wywiadów Artysta tak mówił o swoich pejzażach nadbużańskich: „ Obrazy odzwierciedlają, jak ja odczuwam i widzę rzekę Bug. Malując chciałem dać wyraz temu, jak ogromna i wielka jest natura, wobec której człowiek powinien czuć respekt.“
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: PORTRET ARTYSTY, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. drapana p.d.: 1987 | KBereźnicki na odwrocie na blejtramie napis: KBereźnicki dla Millerów oraz dwie uszkodzone nalepki „ Wielokrotnie w jego kompozycjach pojawia się i sam malarz. Ubrany w beret, z paletą lub szpachlą, ołówkiem czy pędzlem, czasem przed płótnem, czasem z modelką za plecami, spogląda a to na widzów, a to w lustro, które pomaga mu odtwarzać tę scenę. Dziwna ostentacja, ale za to częsta. Tak jakby malarz chciał potwierdzić, że to on właśnie sprawczo pociąga za sznurki tych malarskich scen i sytuacji. ” cyt. za: B. Deptuła [wstęp do]: Kiejstut Bereźnicki, Katalog wystawy ..., Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2015
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA POSTACI I RYBY, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. na prostokątnym polu: Scena | postaci | i ryby | V | 2005 | KBereźnicki
Artist: Marian Czapla
Title: NAFCIARZE (NIEBIESKI), 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: czapla | ‘05 na odwr. na blejtramie nalepka z danymi obrazu i tytułem: Ars Horme na ramie nalepka aukcyjna z tytułem: Nafciarze (niebieski) Niezwykła i żywiołowa twórczość Mariana Czapli poświęcona jest przede wszystkim losowi człowieka i ludzkiej egzystencji. Był też Czapla malarzem tematów religijnych, nazwanym przez ks. prof. Janusza Pasierba „malarzem tajemnicy wcielenia“. Czerpał z tradycji europejskiego humanizmu, łącząc swój mocny, artystyczny przekaz z ludowością, gorącą pobożnością i poszanowaniem praw natury.
Artist: Marian Czapla
Title: NAFCIARZE (CZERWONY), 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.g.: czapla ‘05 na odwr. na blejtramie nalepka z danymi obrazu i tytułem: Ars Horme , na śr. listwie nalepka: MAREK PIETKIEWICZ | ART & DESIGN z nr. 431,na ramie nalepka z danymi obrazu i tytułem: Nafciarze (czerwony) .
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAŁ W RIO XXXIX, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. dedykacja i sygn.: Dla Miry i Kazia | Janek Dobkowski | 5-VII- 2007 Rok | Jan Dobkowski | „KARNAWAŁ W RIO XXXIX“ 2007 ROK | ACRYL | 81 cm x 60 cm oraz szkic dwóch postaci
Artist: Jan Dobkowski
Title: CIĄGŁOŚĆ ENERGII III, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2008 ROK sygn. na odwrocie na płótnie: Jan Dobkowski | „CIĄGŁOŚĆ ENERGII III“ 2008 rok | ACRYL | 100 cm x 130 cm
Artist: Wojciech Kała
Title: PAW, 2007
Year: 2007
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany i malowany, ceramika, kamień (otoczak) na ogonie: KAŁA (w okrągłym obramieniu) PAW | MMVII na odwr. l.d. napis: UN EXEMPLAIRE | ORIGINAL UNIQUE EST | COULE PAR SCULPTEUR | A LA CIRE-PERDUE | EN BRONSE - 2007 | MIELNO - MAZURY | Kała
Artist: Wojciech Kała
Title: OGRODY TESALII
Description: IInformacje o dziele: z tyłu po prawej napis: „Ogrody | Tesalii“
Artist: Norman Leto
Title: NIEZNAJOMOŚĆ ROŚLIN: KROKUS, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: NIEZNAJOMOŚĆ | KWI [przekreślone] ROŚLIN: | KROKUS 01 , niżej: NORMAN 2001
Artist: Michał Chudzicki
Title: WYŚCIG II, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Michał Chudzicki | Wyścig II | 2011
Artist: Sławek Zbiok Czajkowski
Title: EUROINVADERS, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.d.: ZBK | 2012 | EUROINVADERS - Czemu Sławek Czajkowski znany jest jako ZBIOK, skąd ten nick? - Pochodzi jeszcze z czasów uprawiania przeze mnie graffiti, nie do końca legalnego procederu malowania po murach. Każdy z nas szukał takiej kombinacji liter, którą szybko i atrakcyjnie można było napisać sprejem, i galopem zwiać. Te tagi to nasze znaki rozpoznawcze wiele mówiące o naturze autora. Potem, w czasach studiów w Instytucie Sztuki i Kultury Plastycznej [teraz to katedra na Uniwersytecie Zielonogórskim - przyp. red.], nadal używałem tej ksywki, choć już nie potrzebowałem się ukrywać. Sławek Czajkowski w rozmowie z Agatą Saraczyńską, http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw, 2011
Artist: The Krasnals
Title: PAWEŁ KUKIZ, Z CYKLU CASTING NA PREZYDENTA, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. pionowo: THE KRASNALS ‘2015 sygn. pastelem na odwr. na płótnie: The Krasnals ‘2015 | Whielki Krasnal | „Paweł Kukiz / z | cyklu „Casting na | prezydenta“ Obraz wystawiany i reprodukowany: - Newsweek Polska, 3 V 2015, nr 19; - The Krasnal. Whielki Krasnal. Czułem skurcze twojego przełyku , Galeria Miejska Wrocław, luty 2016, ilustracja barwna s. 43, również w wersji czarno-białej na okładce i wyklejce. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janina Wierusz-Kowalska
Title: MUSZLE, 2015
Year: 2015
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JWK [monogram wiązany] na odwr. na płótnie: JANINA WIERUSZ KOWALSKA | SHELLS / MUSZLE | AKRYL NA PŁÓTNIE | 135 [sic!] x 205 cm. | 2015 „ Mój dorobek artystyczny, to efekt wielu lat przemyśleń popartych intensywną pracą przygotowawczą. Wraz z powolnym dojrzewaniem mojego malarstwa dojrzewała również świadomość prawdy o współczesnym świecie widzialnym, który jest jednocześnie światem pierwotnym w swych ponadczasowych wartościach. Z czasem nauczyłam się, jak sądzę, wyrażać tę prawdę językiem coraz bardziej uniwersalnym i syntetycznym. Pragnę dla swoich obrazów maksymalnej siły oddziaływania wydobywanej jednak nie poprzez improwizację, lecz w kontekście realizacji projektu. Tę dyscyplinę wyznaczają zasady rządzące naturą. W procesie twórczym fascynują mnie proporcje, równowaga i harmonia, czyli podstawowe prawdy w świecie duchowym. W moim przekonaniu linia, płaszczyzna i kolor przynależą do realizmu w równym stopniu co pejzaże, przedmioty i wizerunki, a abstrakcja staje się rzeczywistością na równi z namalowaną sceną rodzajową...“ Janina Wierusz Kowalska o swoim malarstwie
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Pałucha
Title: PIKNIK POD GRUSZĄ, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JPałucha 2011