Artist: Stanisław Bagieński
Title: RANNY UŁAN, 1914
Year: 1914
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: St. Bagieński 914 Wymiary w świetle ramy.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: STARY DWÓR, PRZED 1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Wymiary w świetle passe-partout.
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Czajkowski
Title: KOŚCIÓŁ ŚW. KATARZYNY, 1911
Year: 1911
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na kamieniu p.d.: KRAKÓW · CZAJKOWSKI STANISŁAW · 1911 Wymiary w świetle passe-partout. Praca pochodzi z teki graficznej Kraków 1911 zawierającej autolitografie autorstwa Włodzimierza Błockiego, Józefa Czajkowskiego, Stanisława Czajkowskiego, Stefana Filipkiewicza, Karola Frycza, Teodora Grotta, Stanisława Kamockiego, Stanisława Podgórskiego, Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Weissa, Jana Wojnarskiego, Leona Wyczółkowskiego i Henryka Kunzka. Teka została wydana przez „Komitet Gospodarczy XI Zjazdu Lekarzy i Przyrodników Polskich w Krakowie członkom swoim na pamiątkę”. Autolitografie wykonane pod kierunkiem autorów odbito w krakowskim Zakładzie Litografii Artystycznej Aureliusza Pruszyńskiego. Bibliografia: - Stanisław Czajkowski (1878-1954), [katalog], MKiS, CBWA, Warszawa „Zachęta”, Warszawa 1980, s. nlb.; - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie, Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 191, 192, nr kat. 13.
Artist: Stanisław Gibiński
Title: MYŚLIWI W ZIMOWYM LESIE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: S. Gibiński Wymiary w świetle oprawy.
Artist: Stanisław Gibiński
Title: RYBAK
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: S. Gibiński Wymiary w świetle ramy.
Artist: Leopold Gottlieb
Title: WIDOK NADMORSKI
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: l. gottlieb Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Stanisław Górski
Title: GÓRALKA, PRZED 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. po prawej: St. Górski Wymiary w świetle ramy.
Artist: Teodor Grott
Title: WNĘTRZE KOŚCIOŁA MARIACKIEGO, 1911
Year: 1911
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. na kamieniu u dołu pośrodku: Teodor Grott 11 Wymiary w świetle passe-partout: 37,7 x 27,3 cm. Praca pochodzi z teki graficznej Kraków 1911 zawierającej autolitografie autorstwa Włodzimierza Błockiego, Józefa Czajkowskiego, Stanisława Czajkowskiego, Stefana Filipkiewicza, Karola Frycza, Teodora Grotta, Stanisława Kamockiego, Stanisława Podgórskiego, Kazimierza Sichulskiego, Wojciecha Weissa, Jana Wojnarskiego, Leona Wyczółkowskiego i Henryka Kunzka. Teka została wydana przez „Komitet Gospodarczy XI Zjazdu Lekarzy i Przyrodników Polskich w Krakowie członkom swoim na pamiątkę”. Autolitografie wykonane pod kierunkiem autorów odbito w krakowskim Zakładzie Litografii Artystycznej Aureliusza Pruszyńskiego. Bibliografia: - M. Grońska, Grafika w książce, tece, albumie, Wrocław-Warszawa-Kraków 1994, s. 191, 192, nr kat. 13, il. 12 na s. 40.
Artist: Teodor Grott
Title: CYKLAMENY W OTWARTYM OKNIE
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.g.: Teod. Grott Na odwrocie stempel fragment owalnego stempla krakowskiego Magazynu Przyborów Malarskich Róży Aleksandrowicz. Wymiary w świetle ramy.
Artist: Alicja Halicka
Title: SYRENY Z FONTANNY MÓRZ NA PLACU ZGODY W PARYŻU
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana: tusz, pędzel, akwarela, ołówek, światła drapane, papier drukarski do wydruków próbnych Sygn. dwukrotnie - l.g. tuszem: Halicka - l.d. mocno odciśniętym ołówkiem: Halicka Na odwrocie czarno-biały, próbny wydruk ujętego w pionie widoku Place de la Concorde; ten sam motyw z zarysem obelisku, pałaców po północnej stronie placu i kościoła Madelaine (w głębi) powtórzony w tle na licu pracy (w ujęciu poziomym). Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Wlastimil Hofman
Title: SZKIC PORTRETOWY. MĘŻCZYZNA W CZAPCE, 1917
Year: 1917
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d. kredką: Vlastimil Hofman ; - niżej datowany ołówkiem: 1917 Na odwrocie w części czytelny napis ołówkiem: Z Sz. 12 N Schwarz (?) | i 32 Wymiary w świetle passe-partout: 34,5 x 27 cm
Verified Artist: Yes
Artist: Soter Jaxa-Małachowski
Title: FALE I MEWA, 1930
Year: 1930
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: S Jaxa | 1930
Artist: Jakub Michał Kasprowicz
Title: ŚNIEGI W PUSZCZY AUGUSTOWSKIEJ, PRZED 1939
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: J. M. Kasprowicz Wymiary w świetle ramy.
Artist: Antoni Kozakiewicz
Title: PRZY STULETNIM ŹRÓDLE W SZCZAWNICY, SIERPIEń 1909
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Napis l.d.: „Sto lat przeszło żyje, | kto tę wodę pije! Na starych zachowanych „plecach” - oprawie akwareli napisy: - u góry: Antoni Kozakiewicz | „Przy stuletnim źródle w Szczawnicy - u dołu: M. Janoszanka ; - ponadto późniejszy napis inną ręką: w środku list. Pośrodku nalepka wystawowa (druk, atrament , stempel ) o treści: TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1913 Nr 289 | Autor Kozakiewicz Antoni | Dzieło p.t. Studyum IV . | Rodzaj akwarela cena wł. pryw. Wymiary w świetle ramy. Akwarela była podarunkiem artysty dla Michaliny Janoszanki (1889-1952) przesłanym jej ze Szczawnicy wraz z niżej cytowanym, dwustronicowym listem; dołączonym do obrazu autografem artysty. Adresatka była malarką i pisarką; m.in. autorką wspomnień o Jacku Malczewskim Wielki tercjarz (wyd. 1931). więcej
Artist: Zygmunt Landau
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY, 1939
Year: 1939
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: U dołu autorska dedykacja z podpisem artysty: - l.d.: a la chére et douce | amie – Landau | St. Tropez aout 39 ; -p.d. : a la plus chere | des fleurs de la monde
Artist: Emmanuel Mané-Katz
Title: DWAJ ŻYDZI ZE ZWOJEM TORY
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. ołówkiem l.d.: Mané-Katz Wymiary w świetle passe-partout.
Verified Artist: Yes
Artist: Artur Markowicz
Title: ROZMOWA PRZY STOLE
Tools: pastel, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: ARTUR MARKOWICZ | Kraków Wymiary w świetle oprawy.
Artist: Jan Matejko
Title: APOSTOŁOWIE ŚW. ŁUKASZ I ŚW. ANDRZEJ
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Szkic do ikonostasu dla greckokatolickiej cerkwi Podwyższenia Krzyża (św. Norberta) w Krakowie. Autorskie napisy i sygnatura artysty: - l.g.: św. Łukasz ; - p.g.: św. Andrzej ; - p.d. ukośnie: Ikonostas | JM Wymiary w świetle oprawy. Rysunek jest jednym z wstępnych projektów do ikonostasu dla greckokatolickiej cerkwi Podwyższenia Krzyża (św. Norberta) przy ul. Wiślnej w Krakowie. Matejko, zaprzyjaźniony z ks. Borsukiem, proboszczem tej parafii w roku 1888 wykonał 30 ołówkowych szkiców - projektów obrazów do nowego ikonostasu zaprojektowanego przez T. Stryjeńskiego. Rysunki Matejki przedstawiały, m.in. Chrystusa na majestacie, Podniesienie krzyża, Hołd Trzech Króli, Chrystusa z uczniami w Emaus, Zesłanie Ducha Świętego, Wniebowstąpienie, Matkę Bożą z Dzieciątkiem, Mojżesza, Daniela, Izajasza, apostołów i ewangelistów. „Rysując, starał się nawiązywać do charakteru cerkiewnych malowideł, jednak bizantyjska stylizacja, statyczność i hieratyczność były mu obce, przeto w niektórych rysunkach wzięła górę indywidualność artysty – pojawiły się postacie dynamiczne, typowo matejkowskie, odległe od tradycji bizantyńskich (cyt. za: M. Przemecka-Zielińska; patrz niżej bibliografia, s.... więcej
Artist: Zygmunt Menkes
Title: STUDIA POSTACI (POPIERSIA)
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. po prawej: Menkes Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT SIEDZĄCEJ KOBIETY
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: Menkes Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Szymon (Simon) Mondzain
Title: PRZY BARZE
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: szm | Mondzain Na odwrocie lakowa pieczęć z wyciskiem sygnetu (dwie głowy mężczyzn w hełmach). Ponadto napis tuszem: Simon MONDZAIN | 1890-1979 | „Au bar” | crayon [....] circa 1960 Wymiary w świetle passe-partout. Mimo opisu na odwrocie, określającego czas powstania tej pracy na lata ok. 1960, prezentowany rysunek wydaje się być związany z dużo wcześniejszym dziełem artysty - obrazem p.t. Mężczyzna z listem (Paradoks) namalowanym w roku 1915 (olej, płótno; kolekcja prywatna w Paryżu). Porównaj: - Simon Mondzain. Mistrzowie École de Paris, [E. Bobrowska, A. Winiarski, R. Baudinet-Lindberg] Wyd. Muza, Warszawa 2012, il. s. 88, 89, kat. 8, 120.
Artist: Tymon Niesiołowski
Title: WIDOK MIEJSKI, OK. 1950
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. ołówkiem p.d.: Tymon Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: DREWNIANY DOM PRZY DRODZE
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Technika rozbudowana: akwarela, ołówek, papier zeszytowy w linie, autorska ramka wyklejona z cienkiej jasno fioletowej tekturki, zawieszka z cienkiej szarej tasiemki. Wymiary w świetle passe-partout. U dołu naniesiony napis ciągiem wersalików: SŁO TWIDYWEI ...... W blaszanym pogiętym pudełku mieszkają okruchy tęczy barwne kamyki z których Pan Bóg zrobił mozaikę ziemi kawałek burzy kawałek liścia kawałek wody pędzelkiem wyleniałym jak mysi ogonek dotyka się delikatnie kamyków świata przedtem trzeba pędzel poruszyć to znaczy poślinić (fragment wiersza Zbigniewa Herberta, Nikifor)
Artist: Michał Pociecha
Title: BARWY JESIENI
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: M Pociecha Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Andrzej Pronaszko
Title: CHRYSTUS NAUCZAJąCY, 1913
Year: 1913
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (w świetle passe-partout 18,5 x 16,7 cm) Sygn. p.d.: And. Pronaszko. 1913. W roku 1913 na wystawie we Lwowie Andrzej Pronaszko pokazał kilka obrazów o treści religijnej. Były to kompozycje Chrystus nauczający, Kuszenie i Pieta. Dziś żadna z tych prac nie jest znana. Jednak – jak pisze Anna Wierzbicka - można przypuszczać, że „nosiły [one] już pewne cechy istotne dla formizmu”, objawiające się w uproszczonych i zgeometryzowanych formach. Przedstawiona tu akwarela, sygnowana i datowana 1913 jest zapewne związana z wystawionym wówczas Chrystusem nauczającym. Kompozycję tę opracował artysta także w większej wersji (akwarela 44,5x 42 cm; wystawiona w roku 2014 w Desie Unicum pod tytułem Chrystus pocieszający niewiasty). Obie prace można hipotetycznie uznać za studia do większego obrazu, który eksponowany był na lwowskiej wystawie. Bibliografia: - Katalog wystawy Zw. Pol. Artystów Plastyków w Krakowie, Lwów: TPSP 1913. - A. Wierzbicka, Andrzej Pronaszko znany scenograf i zapomniany malarz, [w:] „Biuletyn Historii Sztuki”, R.... więcej
Artist: Zygmunt Rozwadowski
Title: ZAPRZĘG W CZWÓRKĘ KONI
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: Z. Rozwadowski Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Jan Rubczak
Title: WIDOK NA SKAŁKĘ
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: akwaforta, papier, 24,5 x 26,5 cm (odcisk płyty); 28 x 31 cm (w świetle passe-partout) Pod ryciną napisy: - po lewej: „SKAŁKA” ORYGINAŁ AKWAFORTA JANA RUBCZAKA ; - po prawej: NAKŁAD TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE 1908 R. Rycina jest – wykonaną w lustrzanym odbiciu – repliką akwaforty z roku 1905.
Artist: Henryk Sajdak
Title: KLASZTOR SS. NORBERTANEK W KRAKOWIE, LATA 70.
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: H. Sajdak Na odwrocie autorskie napisy: - u góry: Kraków | Klasztor ss. Norbertanek ; - u dołu dedykacja: Panu Józefowi z wyrazami| sympatii - | autor | 13. I. 78 Wymiary w świetle passe-partout.
Verified Artist: Yes
Artist: Adam Setkowicz
Title: SPOTKANIE PRZED CHATĄ
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: A. Setkowicz Wymiary w świetle ramy.
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: PORTRET PANI W SZEROKOSKRZYDŁYM KAPELUSZU, 1917
Year: 1917
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Szczegółowy opis techniki: sangwina, papier żeberkowany z monogramem Sygn. p.d.: P. Stachiewicz | 1917 Na odwrocie naklejona karta z rękopiśmiennym oświadczeniem biegłego sądowego dr Stanisława Dąbrowskiego, który potwierdza autorstwo Piotra Stachiewicza. Oświadczenie, opatrzone pięcioma imiennymi pieczątkami, zostało wydane w Krakowie, w maju 1949 roku. Wymiary w świetle oprawy.
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: STROJE LUDOWE, ZBÓJNICY GÓRALSCY
Tools: litography
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Sygn. p.d.: Z. Stryjeńska Na odwr. l.d. nadruk: COPYRIGHT BY. C. SZWEDZICKI 1939 Plansza nr 22 z przedstawieniem postaci góralskich zbójników pochodzi z ostatniej i najobszerniejszej graficznej teki Zofii Stryjeńskiej, „Polish peasants’ costumes” With introduction and notes by Dr Thadee Seweryn of Ethnographical Museum in Cracow. Published by C. Szwedzicki, Nice (France) 1939. więcej
Artist: Abraham Weinbaum
Title: WIDOK Z CONDAC, 1938
Year: 1938
Tools: watercolor, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Wymiary w świetle passe-partout. Sygn. p.d.: A Wenbaum | Condac 1938 Na odwrocie napis ołówkiem, widoczny w „okienku” oprawy: A. WENBAUM | 45 RUE VANDAMME | PARIS XIV (adres w dzielnicy Montparnasse) Condac – miejscowość i gmina we Francji, w regionie Poitou-Charentes, w departamencie Charente.
Artist: Joachim Weingart
Title: WNĘTRZE. KOMPOZYCJA
Tools: mixed, watercolor, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: Weingart Szczegóły techniki: technika mieszana, pastel, akwarela, węgiel. Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Wincenty Wodzinowski
Title: DZIEWCZYNA KRAKOWSKA, WRZESIEń 1931
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. l.d.: WW | 11 – IX 1931. Na odwrocie odręczny napis, „przebijający” na lico, ale obecnie nieczytelny z powodu sklejonego passe-partout. Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: STARA LIPA W PIOTRAWINIE, 1918/1919
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: autolitografia, papier, sama kompozycja: 31,5 x 46,5 cm; cała karta 33 x 48 cm litografia naklejona na kartonowy podkład Sygnatura i dedykacja ołówkiem na podkładzie pod ryciną: pnu Adamowi LWyczół Na odwrocie (na oprawie) nalepka wystawowa (druk, rękopis) o treści: TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKN. W KRAKOWIE | nr 161 | Autor Wyczółkowski Leon | Tytuł dzieła Lipa Piotrowina w Bi- | skupinie (sic!) | Rodzaj dzieła litografia Cena wym. 33 x 47,5 cm | Podpis autora sygnowany Z tyłu na ramce napis tuszem: Prof. Kleczkowski Zarówno autorska dedykacja „pnu Adamowi”, jak i napis na ramce sugerują, że ten egzemplarz ryciny był dedykowany i ofiarowany panu Adamowi Kleczkowskiemu (1883–1949) językoznawcy i germaniście, profesorowi Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i Uniwersytetu Poznańskiego. Stara lipa w Piotrawinie jest jedną z autolitografii wchodzących w skład autorskiej Teki Lubelskiej wydanej w ok. 20 egzemplarzach w Krakowie w latach 1918/19. Teka zawierała 17 plansz, w tym 8 wielobarwnych. Z racji niewysokiego nakładu, litografie z Teki Lubelskiej są rzadkie; na egzemplarzu Teki pochodzącym ze zbiorów Feliksa Jasieńskiego a znajdującym się w krakowskim Muzeum Narodowym znajduje się adnotacja „przed ukazaniem się wyczerpana”. Piotrawin – wieś nad Wisłą w powiecie opolskim województwa lubelskiego... więcej
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: L’ARTISTE FAUCHÉ. GOŁY ARTYSTA, 27 X 1902
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek Conté, papier, 21,5 x 17 cm (w św. p.-p.: 20,8 x 16,3 cm) datowany p.d.: 27/X 02 oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Eug. Zak. Rysunek (również kolejna pozycja w katalogu) pochodzi ze szkicownika prowadzonego przez młodego artystę od 3 X 1902, podczas paryskich studiów u Jeana Léona Gérôme’a w École des Beaux-Arts i w Académie Colarossi u Alberta Besnarda. Obecni właściciele nabyli ów szkicownik w 1940 roku od Jadwigi Zakowej, żony artysty.
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: DZIECKO
Tools: sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygn. p.d.: J. Zucker Na odwrocie ozdobny stempel poprzedniego właściciela obrazu: Simon Sherman | (212) 343-9557 | By Appointment Only| .... Wymiary w świetle passe-partout.
Artist: Robert White
Title: PETER JOHN POTEMKIN, 1682
Year: 1682
Description: IInformacje o dziele: Na rycinie u dołu, po obu stronach owalnego „medalionu” napis: G. Kneller pinxit – R White sculp. ; – poniżej napis: His Excellency Peter John Potemkin Ambass.dr Extraordinary | from the Czar of Moscovy, to his Majes~ty | of Great Brittaine. In the Yeare 1682.: - poniżej po prawej: Sold by R. White in Bloomsbury Market nearz ye Golden | heart Egzemplarze ryciny znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeum Historycznego w Moskwie i w National Portrait Gallery w Londynie. Peter John Potemkin (Piotr Iwanowicz Potemkin) był rosyjskim dyplomatą, w roku 1682 ambasadorem Rosji w Londynie. Zmarł w roku 1700. Rycinę wykonał Robert White, rytownik i rysownik czynny w Londynie, uczeń Davida Loggana. Artysta był znany i ceniony przede wszystkim jako portrecista; jego dorobek w tej dziedzinie ocenia się na ponad 500 prac. Opracowywał też widoki architektoniczne, pejzaże, ryciny do książek i almanachów. Wzorem do ryciny był wizerunek autorstwa Godfreya Knellera (1646-1723), malarza pochodzenia niemieckiego, ale wykształconego w Holandii, a od roku 1774 działającego w Anglii; sławnego portrecisty, nadwornego malarza angielskiego dworu królewskiego.
Artist: Henryk Piątkowski
Title: ALBUM SZTUKI POLSKIEJ, 1901
Year: 1901
Description: IInformacje o dziele: KATALOG WYSTAWY RETROSPEKTYWNEJ W WARSZAWIE W 1898 ROKU Nakładem Drukarni P. Laskauera & W. Babickiego i Zakładu Fotochemicznego B. Wierzbickiego i S-ki, Warszawa 1901. Druk dwuszpaltowy; 212 reprodukcji polskiego malarstwa, w tym wiele całostronicowych. Oprawa wydawnicza: płótno, tłoczona i złocona tytulatura na licu oprawy i grzbiecie, grzbiet skórzany współczesny, odtworzony według oryginału. Niezwykły katalog nietuzinkowej wystawy malarstwa polskiego, zawierający zbeletryzowane opisy obrazów i wiele ciekawostek o ich twórcach. Znakomicie napisana książka o polskich malarzach, zawierająca wiele, nie reprodukowanych nigdzie później, obrazów z dokładnym opisem. Stan zachowania : zabrudzenia i przetarcia okładek, dwie strony profesjonalnie naprawione, jedna lekko przedarta, poza tym stan bardzo dobry.
Artist: Władysław Skoczylas
Title: KLASZTOR I KOBIETA.., 1923
Year: 1923
Description: IInformacje o dziele: KLASZTOR I KOBIETA. STUDJUM Z DZIEJÓW KULTURY POLSKIEJ W ŚREDNIOWIECZU nakładem Wydawnictwa Polskiego, Lwów - Poznań 1923. Stanisław Wasylewski (autor studium) 10 drzeworytów - 8 inicjałów Władysława Skoczylasa oprawa współczesna, czarne płótno, złocona tytulatura na licu i grzbiecie Obraz z życia mniszek w średniowiecznej Polsce, zebrany przez autora ze starych kronik klasztornych i dokumentów archiwalnych. Liczne ciekawostki, anegdoty, obrazki obyczajowe i szczegóły z życia codziennego klasztorów. Książka zawiera jeden z bardziej znanych cyklów graficznych Władysława Skoczylasa, złożony z 8 całostronicowych drzeworytów odbitych na grubym kartonie oraz 18 inicjałów figuralnych w kolorze pomarańczowym na początku kolejnych rozdziałów. Stan zachowania : idealny. Literatura: - Maria Grońska, Grafika w książce, tece i albumie, Ossolineum, 1994, poz. 501.
Artist: Władysław Dziewanowski
Title: MUNDURY WOJSKA POLSKIEGO 1700 – 1937, 1939
Year: 1939
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MUNDURY WOJSKA POLSKIEGO Opracował Władysław Dziewanowski przy współudziale Józefa Konopki Tablice i opracowanie graficzne Xawerego Koźmińskiego i Stanisława Haykowskiego, Książnica-Atlas, Lwów 1939 Oprawa wydawnicza, płócienna teka z sygnowaną ("St.H.") okładką według projektu Stanisława Haykowskiego. Praca planowana na 55 tablic, niezrealizowana z powodu wybuchu wojny i śmierci autorów, wykonano tablic 32 (porównaj Biblioteka Cyfrowa KUL). Każda z 32 tablic przestawia od 1 do 3 reprodukcji obrazów wykonanych przez Stanisława Haykowskiego specjalnie do tej edycji. Każda tablica posiada bibułkę ochronną z nadrukowanym opisem w 4 językach. Część opisowa zawiera 8 rysunków Ksawerego Koźmińskiego. Stan zachowania : bardzo dobry, lekkie nadpęknięcie grzbietu.
Artist: Stanisław Jakubowski
Title: BOGOWIE SŁOWIAN, 1933
Year: 1933
Description: IInformacje o dziele: PIERWSZE I JEDYNE ILUSTROWANE OPRACOWANIE KULTU SŁOWIAN nakładem 3000 egzemplarzy, wyd. Kraków 1933 Oprawa współczesna - połskórek z tłoczoną i złoconą tytulaturą; 21 tablic z drzeworytami (wizerunki bogów słowiańskich - opisy życia każdego bożka po polsku, angielsku i francusku) oraz 111 drzeworytów w tekście (ozdobne iniciały, finaliki, winiety). Każdy egzemplarz został podpisany przez autora. Stan zachowania : idealny. Literatura: - Maria Grońska, Grafika w książce, tece i albumie, Ossolineum 1994, poz. 270.
Artist: Alfred Brehm
Title: ŻYCIE ZWIERZĄT, 1935-1936
Description: IInformacje o dziele: PRZEKŁAD POLSKI Z 1090 ILUSTRAJAMI W TEKŚCIE ORAZ WIELOMA TABLICAMI BARWNYMI, T. 1-2 Nakładem Księgarni Trzaski, Everta i Michalskiego, Warszawa, Krakowskie Przedmieście 13 - Gmach Hotelu Europejskiego, Warszawa 1935-1936. Oprawa wydawnicza, płótno, tłoczona i złocona tytulatura na grzbiecie i licu. 19 barwnych ilustracji wklejanych na oddzielnych tablicach, przedstawiających – namalowane przez niemieckich malarzy – rozmaite organizmy żywe. Stan zachowania : niewielkie przetarcia, zagięcia, zaplamienia oprawy, nieznaczna naprawa grzbietów, poza tym stan bardzo dobry, dodatkowo ochronny futerał wyłożony aksamitem.