Artist: Jan Tarasin
Title: HORYZONT, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 76 na odwrocie na płótnie sygn.: JAN TARASIN 1976 | HORYZONT oraz dedykacja ...Warszawa | 2.VI.77 r. na płótnie nalepka wystawowa z nr 97 Pochodzenie: prywatna kolekcja we Wloszech. Obraz opisany i wystawiany: - Pittura contemporanea Polonia Cecoslovacchia nelle collezioni private, Azienda di Soggiorno e Turismo Kurverwaltung Bozen, Castel Schloss Maretsch 16 XII 1982 - 16 I 1983, kat. poz. 97. Po przeniesieniu się do Warszawy w 1974 roku Jan Tarasin kontynuował w swym malarstwie wątek nieokreślonych przedmiotów zgromadzonych chaotycznie i przypadkowo na płaszczyznach (czasem są to wyraźniej zdefiniowane blaty stołów). Tym, co zdecydowanie odróżnia etap krakowski od warszawskiego, jest zarzucenie efektów malarstwa materii, rezygnacja z bogatej faktury malarskiej i łączenia jej, a nawet budowania wyłącznie z gotowych przedmiotów. W miejsce tak rozumianej iluzji, artysta zwrócił się do sugerowania przestrzeni, budując ją dwuplanowo, co umownie zaznacza linią „horyzontu“. Swoje „kolekcje“ i zachodzące między przedmiotami... więcej
Artist: Edward Krasiński
Title: TORS KOBIETY W KLATCE, I POŁOWA LAT 50. XX W.
Tools: tempera
Surfaces: plywood
Description: IInformacje o dziele: Pochodzenie: kolekcja Hanny i Gabriela Rechowiczów. W załączeniu potwierdzenie autorstwa wydane przez Hannę Rechowicz. Gabriel (1920-2010) i Hanna (ur. 1926) Rechowiczowie - małżeństwo artystów; ich abstrakcyjne kompozycje zdobiły najważniejsze obiekty architektury powojennego modernizmu w Warszawie: Dom Chłopa, Supersam, pawilon basenów Legii. W 1962 Rechowicz wspólnie z Edwardem Krasińskim opracował i wykonał wystrój baru Frykas w Warszawie. Krasiński był zaprzyjaźniony z Rechowiczami - przez siedem lat mieszkał w ich warszawskim domu. Edward Krasiński studiował w latach 1940-1942 w Kunstgewerbeschule w Krakowie (była to szkoła sztuk stosowanych, utworzona przez okupanta w miejsce Akademii Sztuk Pięknych, częściowo konspiracyjnie kontynuująca jej tradycję). Uczęszczał na zajęcia z architektury wnętrz i grafiki użytkowej. Tam zetknął się z artystami z kręgu Tadeusza Kantora, którzy po zakończeniu wojny sformują Grupę Krakowską. W latach 1950-1954 w Krakowie i po przeniesieniu się do Warszawy w 1954 przez kolejną dekadę artysta zajmował się projektowaniem graficznym... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na poziomej osi obrazu l.: 69 , p.: JL
Artist: Jacek Yerka
Title: NARODZINY ŻYCIA, 2001
Year: 2001
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 01
Artist: Janina Barcicka
Title: SYMFONIA DLA WARSZAWY, LATA 80. XX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 84 cm na podst. tabliczka z napisem: JANINA BARCICKA | SYMFONIA DLA WARSZAWY
Artist: Rafał Olbiński
Title: CUSTOMARY SENTIMENT, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbiński na górnej listwie ramy napis: 738 oraz drukowana nalepka: RAFAŁ OLBIŃSKI | “Customary Sentiment“ | 2013 (738) | Acrylic and oil on canvas | 24 x 16 inches Obraz świadczy o niebanalnej wyobraźni autora, który tworzy surrealne sytuacje i wizje, posługując się wypracowaną, realistyczną formą. Płótna Olbińskiego to kompozycje fascynujące, pełne postaci i przedmiotów umocowanych w nadrealnym świecie, przywołujace na myśl zaskakujące skojarzenia. Wszystko to jednak służy do podkreślenia zasadniczego wątku. Prezentowany obraz charakteryzuje się również bezbłędnym rysunkiem, formą i czystym kolorem.
Artist: Michał Chudzicki
Title: 64 KRÓTKIE HISTORIE, EPIZOD V, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Michał Chudzicki | „64 krótkie historie, epizod V“ | 2011
Artist: Igor Mitoraj
Title: PATRZĄCA W LUSTRO, 1990
Year: 1990
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 20 cm sygn. z tyłu na okrągłej plakietce: 44/50 HC | MITORAJ | 1990
Artist: Edward Dwurnik
Title: KROSNO (KAPLICZKA), 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: płótno [zszyte pośrodku] sygn. p.d.: KROSNO | E. DWURNIK | 1989 na odwrocie zamalowane rysunki i napisy Obraz opisany: - Dwurnik. Spis cykli malarskich, oprac. Pola Dwurnik , Galeria Zachęta, Warszawa 2001 [publikacja towarzysząca wystawie retrospektywnej artysty 8 IX - 7 X 2001], poz. 413, s. nlb. [cykl IX Podróże autostopem ].
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1992
Year: 1992
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie sygn.: DOMINIK 1992 | ACRYLIC 26 x 38 | LANDSCAPE
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: L. Tarasewicz. 2013 | 100 x 100 | acrylic on canvas
Artist: Witold-K
Title: TREE OF FORTUNE, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: [pod kreską] Witold.K. 78 ; l.d.: TREE OF FORTUNE
Verified Artist: Yes
Artist: Agnieszka Sandomierz
Title: BEZ TYTUŁU, 2005
Year: 2005
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Agnieszka Sandomierz | 2005.
Artist: Jan Tadeusz Pamuła
Title: W ELIPSIE, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. PAMUŁA 77 na odwr. na górnej listwie sygn.: JAN PAMUŁA | W ELIPSIE | 1977 Obraz powstał w okresie, gdy Jan Pamuła wybrał zdecydowanie abstrakcję geometryczną jako jedyny sposób artystycznej wypowiedzi. O tym okresie tak pisała historyczka i krytyczka sztuki, Maria Hussakowska: „Na obrazach pojawiają się najprostsze kształty geometryczne: koła, trójkąty czy kwadraty malowane zawsze płasko, bardzo precyzyjnie, czystym kolorem, z wyraźnie zaznaczonym konturem. Barwy i ich zestawienia ostre, często zaskakujące, traktowane są jako określone zjawiska fizyczne. Obrazy te albo wywołują zamierzone powidoki albo są rozmaitymi rozwiązaniami dopełnień kolorystycznych, opartych na zasadzie symultanicznego kontrastu barw i prawie refleksów. Jednakże w wielu pracach wyczuć można bardzo emocjonalny stosunek autora do koloru i jego sensualnych wartości.“ Jan Pamuła. Wystawa malarstwa i grafiki, ZPAP, BWA w Białymstoku, luty 1977
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA KOŁO JANKOWCA, 1992
Year: 1992
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle ramy sygn. l.d.: zachód słońca koło Jankowca p.d.: FStarowieyski 1692 P [w kółku]
Artist: Wojciech Fangor
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiaryw świetle passe-partout sygn. dłg. p.d.: Fangor 88 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Fangor. Prace na papierze w kolorze , wyd. Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Galeria aTak, Warszawa 1 VI - 31 VII 2007, s. 253 (pt. Magazyn ).
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: ZŁOTOWŁOSE, 1954
Year: 1954
Tools: gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K Mikulski.1954 .; na odwr. l.d. ślad nalepki
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: SZKIC DO OBRAZU
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: BEKsiński oznaczenia kolorystyczne w kadrze kompozycji i na prawym marginesie Praca nie jest oprawiona.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1958
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Obraz wystawiany i reprodukowany: - Zdzisław Beksiński. Prace na papierze 1957-1962 , Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2004, repr. s. 47 [jako Studium postaci]. Oferowane rysunki Beksińskiego (kat. 109 i 110) reprezentują okres, kiedy artysta był już zdecydowany na porzucenie wyuczonej architektury na rzecz malarstwa. Do twórczości malarskiej dochodził różnymi drogami, początkowo hołdując abstrakcji spod znaku informel. Najwcześniejszą była fotografia, którą po amatorsku uprawiał od lat studenckich, by ok. 1956 dołączyć do czołówki fotografów eksperymentujących z efektami fakturowymi. W latach 1958-1962 zajął się osobliwą „malarską“ rzeźbą, tworząc metalowe reliefy zbliżone do malarstwa materii. Z tego okresu pochodzą oferowane rysunki, nasuwające skojarzenia z ażurowymi, podobnymi do drucianych formami figuralnymi. Zapewne były przez samego artystę traktowane jak szkice czy studia do kompozycji w innych technikach lub bardziej rozbudowanych i wykończonych prac rysunkowych. Następny bowiem etap twórczości Beksińskiego to kompozycje rysunkowe tuszem, ołówkiem i w innych technikach, a co najistotniejsze i przełomowe w jego twórczości - kompozycje figuralne, zapowiadające już najbardziej... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Witold-K
Title: KOMPOZYCJA, 1979
Year: 1979
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: [pod kreską] Witold-K. 1979
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Robakowski
Title: Z CYKLU „KĄTY ENERGETYCZNE“, 1985
Year: 1985
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. sygn. tuszem pionowo l.d.: z cyklu KĄTY ENERGETYCZNE - 1985 r . | J. Robakowski | (technika własna) | Luksografia | kolekcja: | [czerwona pieczątka:] GALERIA WYMIANY | format 50 x 60, po lewej napis oł.: też na światło UV!
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wysokość z podstawą 47,5 cm sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. wytłoczony nakład: D 613/1000 HC Porównaj: - Igor Mitoraj. Sculpture, Art-Obje t, Paryż 1988, s. 139, il.
Artist: Edward Krasiński
Title: CIERHAN, POŁOWA LAT 50. XX W.
Tools: ink, gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout Pochodzenie: kolekcja Hanny i Gabriela Rechowiczów. W załączeniu potwierdzenie autorstwa wydane przez Hannę Rechowicz (więcej - kat. 92). W połowie lat 50. XX w. w Polsce działał zespół pieśni i tańca Romów „Cierhan“ (obok drugiego, bardziej znanego - „Roma“). Prezentowana praca jest prawdopodobnie projektem plakatu dla tego zespołu. Wskazuje na to mocno wyeksponowany napis, a także cechy etniczne sportretowanej dziewczyny. W książce Mozaika. Śladami Rechowiczów (Warszawa 2011) Max Cegielski pisze: Zachowany szkic widać zaraz po wejściu do pracowni Rechowiczów na Starym Mieście, gdzie za każdym razem wita mnie kobieca twarz z charakterystycznymi wielkimi oczami. Podobne są buzie lalek zrobione przez Edka dla córek Rechowiczów, trochę niepokojące z dużymi wyłupiastymi oczami, podobne do tych surrealistycznych obrazów współlokatora. Tamże wspomnienie Hanny Rechowicz: ...ogród był rodzinnym,... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: PETITE VERTU (MAŁA CNOTA), 1968
Year: 1968
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. l.d.: Lebenstein 68 na odwr. sygn. dłg.: Lebenstein 68 | „Petite vertu“ W drugiej połowie lat 60. w sztuce Lebensteina nastąpiła istotna zmiana. Choć artysta nigdy nie odszedł od figury (ludzkiej i/lub zwierzęcej) jako głównego motywu swych kompozycji, to jednak w poprzednich seriach: Figur osiowych i Bestiariach poddawał ją daleko idącej schematyzacji czy deformacji. W obrazach z lat 60. postać traktowana jest swobodniej i choć bywa karykaturalnie przerysowana, to jednak przestaje być li tylko pretekstem do zabiegów formalnych, zyskuje podmiotowość. W tym okresie powstają układy czy typy kompozycyjne, które artysta często powtarzał w różnych wariantach. Studia rysunkowe, czy to szkice długopisem, piórem, ołówkiem itp., czy w technikach malarskich - akwareli, gwaszu, pasteli, są bezcenne dla poznania warsztatu i kształtowania się tych motywów w wyobraźni artysty.
Artist: Jan Lebenstein
Title: AU SOUS-SOL DU LOUVRE (W PODZIEMIACH LUWRU), 1969
Year: 1969
Tools: watercolor, pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lebenstein 69 na odwr. sygn. oł.: Lebenstein | 19 69 | „Au sous-sol du Louvre“ W drugiej połowie lat 60. w sztuce Lebensteina nastąpiła istotna zmiana. Choć artysta nigdy nie odszedł od figury (ludzkiej i/lub zwierzęcej) jako głównego motywu swych kompozycji, to jednak w poprzednich seriach: Figur osiowych i Bestiariach poddawał ją daleko idącej schematyzacji czy deformacji. W obrazach z lat 60. postać traktowana jest swobodniej i choć bywa karykaturalnie przerysowana, to jednak przestaje być li tylko pretekstem do zabiegów formalnych, zyskuje podmiotowość. W tym okresie powstają układy czy typy kompozycyjne, które artysta często powtarzał w różnych wariantach. Studia rysunkowe, czy to szkice długopisem, piórem, ołówkiem itp., czy w technikach malarskich - akwareli, gwaszu, pasteli, są bezcenne dla poznania warsztatu i kształtowania się tych motywów w wyobraźni artysty.
Artist: Teresa Pągowska
Title: PANI BUDDA, 1994
Year: 1994
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tempera, akryl, kredka, płótno sygn. p.d. : TP. 94 na odwrocie na płótnie sygn. p.g.: T. Pągowska | 94 na górnej listwie krosna napis: TERESA PĄGOWSKA 94 PANI BUDDA 140 x 130 cm Obraz opisany i wystawiany: - Teresa Pągowska (wstęp Maciej Gutowski), WAiF Warszawa 1996, s. 72, il. barwna; - Teresa Pągowska, Nagroda im. Jana Cybisa (wstęp Bogusław Deptuła), ZPAP Warszawa 2000.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PRÓBA W LUNAPARKU, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie p.g.: KMikulski | Kraków 67 l.d.: Próba w Lunaparku na p. listwie krosna nalepka: MIKULSKI KAZIMIERZ | POLEN [maszynopis] 31. [czerwonym atramentem] 25 [oł., przekreślone] na płótnie i blejtramie podłużne pieczatki zezwalające na wywóz za granicę oraz nalepka informacyjna Sztuka Kazimierza Mikulskiego oscylująca pomiędzy malarstwem a scenografią została zaprezentowana warszawskiej publiczności w gmachu Teatru Wielkiego dwa lata po namalowaniu oferowanego obrazu. Wymagała wówczas przygotowania widza do jej odbioru i uczynił to wybitny krytyk sztuki Janusz Bogucki: „Otwiera się tu dziwny krąg poetyckiej mitologii wskrzeszanej wyobraźnią i zabijanej zwątpieniem, mitologii, która chyba nie należy ani do przygasłej, ani do wschodzącej formacji historycznej. Tworzy ona raczej gdzieś na pograniczu tych formacji założony azyl dla marzycieli i samotników. Prawdę rzekłszy, azyl to niezbyt srogi i niezbyt ekskluzywny. Każdy z nas właściwie, gdy jest w stosownym nastroju, znaleźć się może w tym metaforycznym lunaparku, dokąd zamęt dziejów przesącza się dyskretnie, po to tylko, żeby płoszyć z magicznego cylindra owe dziwne... więcej
Artist: Jan Cybis
Title: PARYŻ - SEKWANA, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Cybis na odwrocie na płótnie sygnatura: JAN CYBIS - WARSZAWA | „PARYŻ-SEKWANA“ ul. Karowa 14 | 1959 r. | 65 x 81 na górnej listwie krosna napis: JAN CYBIS PARYŻ-SEKWANA 1959 r 65 x 81 | kat. M.N.-28.9 ; na prawej listwie: 73 [w kółku] Obraz wystawiany i reprodukowany: - Jan Cybis , katalog wystawy, MNW, Warszawa luty-marzec 1965, poz. 38 [własność artysty]; - Jan Cybis obrazy olejne, akwarele, rysunk i, katalog, MNW, Warszawa 1965, poz. 289, il. czarno-biała; - Jan Cybis Notatki malarskie, Dzienniki 1954-1966 , PIW, Warszawa 1980, s. 73, il. barwna.
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J CZAPSKI 72
Artist: Józef Czapski
Title: ŻÓŁTE POLA, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J CZAPSKI. 82. ...Czapski miał swoje „odkrycie“ koloru: w Przyłukach był kwiat jakiś, intensywnie żółty i żółć zawsze bedzie fascynowała go jako artystę. Żartobliwie wyznał kiedyś, że uważał, iż im więcej, im grubiej żółci, tym obraz jest lepszy. Nie wdając się w spekulacje psychoanalityczne można by jednak powiedzieć, że w osobowości Czapskiego dominowała strona solarna, słoneczna, pogodna i radosna. Do końca powtarzał, że jest bardzo szczęśliwy. Janusz St. Pasierb, Józef Czapski - Polak, artysta, chrześcijanin , „Więź“, Warszawa marzec 1993 (413) s. 9.
Artist: Marek Włodarski (Henryk Streng)
Title: MUZYKANCI WE WNĘTRZU, OK. 1945
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz malowany na worku płóciennym z nadrukiem poprzedniego przeznaczenia (nawóz sztuczny Super). Obraz opisany: - Marek Włodarski (Henryk Streng) 1903-1960 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Wystawa monograficzna, grudzień 1981 - styczeń 1982, kat. poz. I.37, s. 64. Wątek ulicznych grajków prezentowany na oferowanym obrazie pojawiał się najczęściej u Włodarskiego w latach 1937-1939. Już wcześniej, bo w połowie lat 30. Marek Włodarski porzucił surrealistyczne malarstwo, którym zafascynowany był w Paryżu studiując w pracowni Legera. Po powrocie do Lwowa nawiązał do ówczesnej sytuacji społecznej i politycznej tworząc w duchu „nowego realizmu“. Szukał aktualnych tematów, często o charakterze społecznym, a jego prace uzyskały inny wymiar ekspresji. Muzykantów w różnych wersjach malował także zaraz po wojnie. Kilka obrazów o tej tematyce znajduje się w zbiorach państwowych, m.in. w Muzeum Narodowym w Warszawie i Muzeum Okręgowym w Bydgoszczy.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU „RODZINA“, 1982
Year: 1982
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MUSIAŁOWICZ na odwrocie na płycie napis i sygnatura: Z CYKLU | „RODZINA“ | 1982 | 74 x 89 | MUSIAŁOWICZ poniżej dedykacja autora z datą „1985“. Na odwrocie w l.d. rogu podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę.
Artist: Łukasz Korolkiewicz
Title: OCZEKIWANIE, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. p.g.: Ł. KOROLKIEWICZ | IV 1984 [w kółku] | „OCZEKIWANIE“, l.g.: No 7 Obrazem 13 grudnia 1981 rano (wnętrze z telewizorem nadającym przemówienie Jaruzelskiego) Łukasz Korolkiewicz rozpoczął nowy okres w swej twórczości. Pozostając przy fotorealistycznym sposobie malowania, któremu pozostawał wierny od połowy lat 70., radykalnie zmienił tematykę swych prac. Związał się z ruchem kultury niezależnej (w 1983 został laureatem nagrody podziemnej „Solidarności“), utrwalając w malarstwie charakterystyczne motywy lat stanu wojennego: kwietne krzyże, ukwiecone kapliczki na podwórkach starych kamienic, znicze spontanicznie pojawiające się w miejscach upamiętnionych tragicznymi wydarzeniami, zamalowywane napisy na murach itp. Do serii takich przedstawień należy Oczekiwanie , z figurą Chrystusa skonfrontowaną z zaniedbanym i zagraconym otoczeniem. Znaczącą przeciwwagę dla elementów „poziomych“ - niedokończonego wykopu, bram garaży, kontenera i pojemników na śmieci - tworzy symboliczna smuga światła w tle posągu.
Artist: Teresa Pągowska
Title: KOT I NICI, OK. 1980
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. na odwrocie na płótnie sygnatura: TERESA PĄGOWSKA | KOT I NICI | 50 x 50
Artist: Zbylut Grzywacz
Title: CORRIDA-PEGAZ, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie p.d.: ZBYLUT GRZYWACZ | „CORRIDA-PEGAZ“ | 80 x 120 cm. 1977 Zbylut Grzywacz, obok Macieja Bieniasza, Leszka Sobockiego i Jacka Waltosia, współtworzył grupę „Wprost“, działającą od 1966 roku do połowy lat 80. Zgodnie ze swą nazwą byli ostentacyjnie realistyczni i bezkompromisowi w obnażaniu bolączek życia w PRL-u, stając zawsze po stronie zdegradowanego i upokorzonego warunkami życia człowieka. Grzywacz był w tym demaskatorskim działaniu bodaj najbardziej dosadny. W znanym cyklu pt. „Wołowy“ (1977-1981) malował sceny nawiązujące do braków aprowizacyjnych, często metaforycznie ubierając je w kostium antyczny (Porwanie Europy - kobieta umykająca na półtuszy wołu z kolejki do sklepu mięsnego). Oferowany obraz podobnie nawiązuje do antyku (Pegaz, którego skrzydła stanowią dwa czerwone sztandary) i tradycji śródziemnomorskiej (gazeta w roli czerwonej płachty). Wymowę sceny dopełnia umieszczenie monumentalnej zwierzęcej tuszy na tle szarego tłumu i zadrutowanego nieba. Na pośmiertnej wystawie artysty zorganizowanej w Muzeum Narodowym w Krakowie (marzec-maj 2009) obraz nie był ekponowany, natomiast zamieszczono w katalogu jego czarno-białe zdjęcie pochodzące z archiwum... więcej
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 2/80, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI [ sygnatura zatarta] sygn. na odwrocie na płótnie l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 2/80 | 116 X 81
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, LATA 80. XX W
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie napis: MAŁ oraz podłużna nieczytelna pieczątka
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 16 VIII - 23 VIII, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 16 VIII - 23 VIII | 50 x 40 | 2013 Malarski Dziennik Włodzimierz Pawlak zaczął prowadzić w roku 1988 nadając swej pierwszej kompozycji Nr 1; cykl ten kontynuuje artysta do dzisiaj precyzując daty powstania kolejnych obrazów.
Artist: Jan Dobkowski
Title: NOKTURN, 2000
Year: 2000
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2000 r. na odwrocie na płótnie sygn.: Jan Dobkowski | „Nokturn LXXXIX“ 2000 ROK | ACRYL | 38 cm x 55 cm
Artist: Jan Tarasin
Title: SUMUJĄCE SIĘ WĄTKI I, 1984
Year: 1984
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: papier czerpany sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 84 na odwr. sygn. i dat.: Jan Tarasin 1984 | Sumujące się wątki I
Artist: Marian Warzecha
Title: 1961/25, 1961
Year: 1961
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. p.d. sygn. flamastrem: MWarzecha | 1961/25 niżej dopisane dłg.: 1961 l.g. stempel Urzędu Konserwatorskiego [zezwolenie na wywóz], p.g amerykańska nalepka aukcyjna Pochodzenie: - Galeria Bonino, New York, 1973 (wystawa Mariana Warzechy); - J. F. Kennedy University, Kalifornia; - Prywatna kolekcja, Kalifornia, USA.
Artist: Jacek Pałucha
Title: MŁODA ARTYSTKA, 2010
Year: 2010
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: MŁODA ARTYSTKA NA GOŚCINNYCH WYSTĘPACH W SŁABYM LOKALU, 2010 sygn. l.d.: J. Pałucha 2010
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2014 | E. DWURNIK na odwr. na płótnie sygn.: 2014 | E. DWURNIK | „CZERWONE | TULIPANY“ | NR: XXIII [w ramce] - 656 - 5099 [w ramce]