Artist: Jerzy Nowosielski
Title: IKONY-KAMIENIE, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Description: IInformacje o dziele: GRECKI ŚWIĘTY PRAWOSŁAWNY, 1972 akryl, kamień naturalny 6 x 5,4 cm, okrągła oprawa drewniana, śr. 10 cm TEOLOGOS TRATIŁAT - ŚWIĘTY PRAWOSŁAWNY, 1972 akryl, kamień naturalny 6 x 7 cm, oprawa drewniana 9,8 x 11,8 cm GRECKI ŚWIĘTY PRAWOSŁAWNY, 1972 akryl, kamień naturalny 4 x 3,5 cm, oprawa drewniana 9 x 6,8 cm Przedstawienia świętych prawosławnych malował Jerzy Nowosielski na kamieniach wyjmowanych z górskiego strumienia podczas wakacji spędzanych w Zubrzycy Górnej w sierpniu 1972 roku. Wspomnienia o tym oraz zdjęcie malującego Artysty zamieszczone są w książce Krystyny Czerni Nietoperz w świątyni . Biografia Jerzego Nowosielskiego, Wydawnictwo Znak Kraków 2011,... więcej
Artist: Rafał Malczewski
Title: SZYMON SŁUPNIK, 1948-1949
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d: Rafał Malczewski na odwrocie napis długopisem: 2. b * do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26 % (VAT, droit de suite i podatek graniczny) Pochodzenie: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. Podczas pobytu w Kanadzie, na przełomie lat 40. i 50. namalował Rafał Malczewski serię kilku obrazów o tematyce biblijnej i wczesnochrześcijańskiej (Mojżesz, Krzak gorejący). Te symboliczne i ekspresyjne kompozycje - jak pisze monografista artysty, Stanisław Potępa - uderzają potężnym ładunkiem emocji. W tym zespole mieści się też „Szymon Słupnik“ z 1948/49 roku siedzący na indiańskim totemie, w niemal abstrakcyjnym pustynnym pejzażu /.../ jawnie ekspresjonistyczna, symboliczna kompozycja obrazująca grozę świata, a także tęsknotę, nastroje i lęki będące udziałem artysty. Szymon Słupnik (ok. 390 - 459) - święty, asceta - około 40 lat spędził na słupie, który zbudował... więcej
Artist: Maria Jarema
Title: W KAWIARNI, OK. 1935 / DWIE POSTACI, OK. 1935
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: W KAWIARNI, ok. 1935 / DWIE POSTACI, ok. 1935 10 x 16 cm (każda) w świetle passe-partout: 9 x 11,7 cm, 9 x 12,9 cm na odwr. napisy atram. (jednobrzmiące na obu rys.) - l.: MARIA JAREMA | Rysunek tuszem | 1935 (?) - p.: Wł. dr. Lecha Siudy - | - K. Filipowicz | 7.VI.81 na plecach passe-partout napis atram.: 1935 , niżej dłg: 1935 ? | MARIA JAREMA Pochodzenie: kolekcja dr. Lecha Siudy.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Berlewi
Title: MECHANOFAKTURA, LATA 60. XX W.
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. BERLEWI sygn. oł. na odwrocie śr.: H Berlewi niżej pieczątka owalna z napisem śr.: ATELIER | BERLEWI, w otoku: Étude CHAPELLE PERRIN FROMANTIN VERSAILLES, l.g. nieczytelna pieczątka prostokątna
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF WOLNOSTOJĄCY BIAŁY, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na pleksiglasie l.d.: 37/100 , p.d.: H. Stażewski 1961
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: MIĘDZY CZASAMI, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie nalepka: BWA | ATEST Nr. 1/AM/82, poz. 5 | ALFONS MAZURKIEWICZ | MIĘDZY CZASAMI /1960/ |olej, pł., 70,5 x 90,5 cm, niesygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 71 | pieczęć i podpis dyrektora | WROCŁAW Obraz opisany i reprodukowany: – A. Jarosz, Alfons Mazurkiewicz , Wrocław 2017, s. 50, il.; – A. Jarosz, Malarstwo Alfonsa Mazurkiewicza [1922-1975] , Wrocław 2011, s. 189, il. 61. Obraz Między czasami należy do ważnego okresu ewolucji artystycznej Mazurkiewicza. Wybitny znawca jego twórczości Mariusz Hermansdorfer tak analizował ten etap: Logika i liryka, fascynacja siłą biologiczną i konieczność jej świadomego kształtowania, związek z naturą i próby narzucania materii swojej woli, wszystko to, co w różnym nasileniu i w różnych połączeniach występowało wcześniej, teraz zaczyna tworzyć jedność. Elementem porządkującym tę wielowarstwową strukturę początkową są płaskie lub przestrzenne formy geometryczne. Wkrótce determinantem całości będzie tworzywo malarskie. Między czasami i Dom z roku 1960 oraz Katedra z 1961 pokazują wyraźnie przebieg ewolucji. Pokazują stopniowe nawarstwianie się farby, której właściwości stają się równie ważne jak cechy transponowanego pejzażu. Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , Muzeum Narodowe we Wrocławiu,... więcej
Artist: Jan Tarasin
Title: EKRAN, 1963-1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygn. i napis autorski: Jan TARASIN 63 | 65 | „EKRAN“ obok strzałka u dołu stempel: Reproduction Right Reserved | By The Artist na górnym krośnie: MISC , na dolnym zniszczona nalepka [maszynopis] z tekstem: [...] TARASIN [...] National Museum [...] Poland [...] Art, Tokyo Twórczość Tarasina z pierwszej połowy lat 60. to obrazy w typie malarstwa materii, odznaczające się zgrubiałą, szorstką fakturą, utrzymane w stonowanych barwach lub wręcz monochromatyczne. Są to kompozycje abstrakcyjne, choć w zróżnicowaniu form i ich wzajemnym usytuowaniu brzmią echa wcześniejszych „martwych natur“, „uczt“ i „przedmiotów“. Podobnie do oferowanego Ekranu opracowane są obrazy z cyklów „Brzegi“ i „Antykwariat“. Po przeniesieniu się do Warszawy w 1964 roku artysta zdecydowanie „spłaszczył“ i uspokoił efekty fakturowe. Być może podwójna data powstania Ekranu - 1963 i 1965 rok - jest śladem tych przemian w jego podejściu do faktury malarskiej.
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: ink
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: J. Tarasin 75 na odwr. p.d. stempel wywozow
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA XII, 1993
Year: 1993
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: Jan Tarasin 93 sygn. na odwr. l.d.: Sytuacja - XII, p.d.: Jan Tarasin 93
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PRZEMIENIENIE, 1982
Year: 1982
Tools: watercolor, gouache
Description: IInformacje o dziele: PRZEMIENIENIE - PROJEKT POLICHROMII KOŚCIOŁA POD WEZWANIEM DUCHA ŚWIĘTEGO W TYCHACH, ok. 1982 28,5 x 17 cm (w świetle passe-partout) na odwr. liczby oł. „Trudna ikonograficzna problematyka tego wezwania naprowadziła mnie na pomysł przedstawienia „Kosmicznej Pneumatofanii“, czyli działania Trzeciej Osoby Boskiej w całym historycznym obszarze Ekonomii Zbawienia. […] W ramionach północnym i południowym [wnętrza kościoła] sceny analogiczne i opozycyjne zarazem - Przemienienie i Ukrzyżowanie. Oba te fakty przez świadomość chrześcijańską rozpatrywane być muszą i mogą jedynie w zasięgu działania Ducha Św. zgodnie z najstarszą i nowszą tradycją chrześcijańską“. Jerzy Nowosielski, Program ikonograficzny kościoła pw. Zesłania Ducha Św. w Tychach , Kraków 13 XII 1982 maszynopis, cyt. za: Jerzy Nowosielski , Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 641
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: UKRZYŻOWANIE - PROJEKT POLICHROMII KOŚCIOŁA
Tools: watercolor, gouache
Description: IInformacje o dziele: UKRZYŻOWANIE - PROJEKT POLICHROMII KOŚCIOŁA POD WEZWANIEM DUCHA ŚWIĘTEGO W TYCHACH, ok. 1982 akwarela, gwasz, atrament pióro, ołówek, papier kremowy, wymiary w świetle passe-partout na odwr. ślady szkicu ołówkowego
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: NA PLAŻY, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JERZY Nowosielski 1994 „Dla mnie to najciekawszy okres w jego malarstwie - przyznaje Janina Kraupe - kiedy on maluje te ciemne, właściwie kosmiczne akty. Matka Ziemia zawsze była czarna, czarna szata Madonny bizantyńskiej jest związana z ciemnością, z czymś bardzo tajemniczym, nieznanym. [...] To wspaniałe obrazy, one się łączą i z niebem, i z naszym odczuciem tego, co jest w samej przyrodzie, w naszym pochodzeniu z ziemi. Czarne akty powstawały w najlepszym okresie jego twórczości, w momencie jego wyciszenia i koncentracji na sprawach metafizyki“. W serii czarnych aktów dopatrywano się różnorodnych inspiracji - wpływu ikony pskowskiej, sztuki afrykańskiej, a także wakacyjnych przygód „Jerzy był na wycieczce w Grecji z Zosią - opowiada Bogdan Kotarba - płynęli jakimś statkiem i zafascynowały go Murzynki, opowiadał mi to, piękne, z taaakimi nogami. Dla Jurka najbardziej intymną sprawą kobiecą są kolana. Więc jak on zobaczył te piękne opalające się dziewczęta, to stworzył najpierw cykl obrazów z plażowiczkami na okręcie - czarne dziewczęta za białymi okularami, a potem całą serię czarnych aktów". Krystyna Czerni, Nietoperz w świątyni. Biografia Jerzego Nowosielskiego, Wydawnictwo Znak, Kraków 2011, s. 234-235 Obraz opisany i reprodukowany: - ... więcej
Artist: Marian Warzecha
Title: 1961/61, 1961
Year: 1961
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. p.d.: MWarzecha | 1961 [data poprawiona tuszem] / 61 p.g. nalepka nieokreślonej aukcji w jęz. ang. l.g. stempel Urzędu Konserwatorskiego m.st. Warszawy dat. 1972 Pochodzenie: - Galeria Bonino, New York, 1973 (wystawa Mariana Warzechy); - J. F. Kennedy University, Kalifornia; - Prywatna kolekcja, Kalifornia, USA.
Artist: Jan Berdyszak
Title: BEZ TYTUŁU, 1975
Year: 1975
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek, karton, wycięcia sygn. oł. l.d.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1975 Jan Berdyszak stworzył w 1965 roku pierwszy Obraz strukturalny z otworem, otwierając długoletnie i przeprowadzane w wielu technikach poszukiwania artystyczne, w których włączał przestrzeń rzeczywistą (nie wyobrażoną tradycyjnymi środkami malarskimi, np. z pomocą perspektywy linearnej czy barwnej) w strukturę obrazu. Oferowana praca, późniejsza o 10 lat, najbliższa jest cyklowi podjętemu w 1975 roku, zatytułowanemu „Anti nomos“, realizowanemu zarówno w technikach na papierze, jak w obiektach z polichromowanego drewna.
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 23 VII 2008 - 5, 2008
Year: 2008
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. oł. l.d.: 23 VII 2008 - 5, p.d.: 30/2008 S. Fijałkowski
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 26 VIII 1970, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na listwie: Stanisław Fijałkowski | Łódź, Zachodnia 12 m. 59, obok strzałka na wewnętrznej krawędzi krosna napis autorski: 26 VIII 1970 38/70 W katalogu wystawy Intuicja - intelekt w warszawskiej galerii Test (III - IV 2012) zamieszczono fragment wypowiedzi Stanisława Fijałkowskiego, w której wyłożył on swoje credo artystyczne: „W malarstwie dążę do zharmonizowania świadomości i intuicji. Można to osiągnąć wtedy, między innymi, gdy formę traktuje się jako symbol. [...] Symbol jest to uświadczony archetyp. Przez działanie symboliczne rozumiem tu nadawanie formie znaczeń. Nie dążę do jednoznaczności znaczeniowej, która jest w zasadzie obca malarstwu jako formie wypowiedzi niedyskursywnej. Staram się ujawnić funkcjonowanie myśli, sięgnąć do jej źródeł. W odniesieniu do treści, które mogą być związane z moim malarstwem, należy pamiętać o równoczesnym istnieniu dwóch języków - egzoterycznego i ezoterycznego. [...] Jako malarz muszę świadomie kształtować symboliczny sens formy. Widz nie musi zdawać sobie sprawy z trudności jakie piętrzą się przed malarzem - wystarczy, jeśli odczuje jej działanie“.
Artist: Teresa Pągowska
Title: AKT Z BIAŁYM ZNAKIEM, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: TERESA PĄGOWSKA | „AKT Z BIAŁYM ZNAKIEM“ 1961 | 120 x 110 poniżej strzałka na odwrocie na płótnie nalepka z pieczątką: Prezydium | Wojewódzkiej Rady Narodowej | Wydział Kultury | Oddział Konserwacji i Ochrony Zabytków| Gdańsk ul. …8/12 | [nr inw.] 10. IV. 1962 | ... na krośnie u góry: 102 x 110 NR. 9. u dołu przykryta częściowo ramą włoska nalepka Obraz opisany i wystawiany: - Teresa Pągowska , Galleria il Canale Diretta da Aldo della Vedova Accademia, 878 B - Venezia 29 maggio -7 giugno 1962, folder ze wstępem Zdzisława Kępińskiego, spis poz. 9; - Teresa Pągowska , Studio d’arte contemporanea di Matilde Giorgini, Firenze settembre 1962, „Quadrante“ (wystawa przeniesiona z Wenecji).
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: CIURA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. czarną farbą na odwrocie na płótnie: t. Brzozowski | 1971 | góra | upside [obok strzałka] na blejtramie czarną farbą: T. BRZOZOWSKI | „CIURA“ 1971 na poprzecznej listwie: 114 x 69 Na blejtramie nalepka z wystawy w Muzeum Narodowym w Poznaniu (XII 1974 - II 1975). W katalogu warszawskiej wystawy artysty Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska wyjaśniła znaczenie oryginalnych tytułów obrazów Brzozowskiego opracowując Wokabularz Tadeusza Brzozowskiego. Pod hasłem CIURA czytamy: „Pachołek należący do czeladzi obozowej, pachołek wojskowy, luzak“. Obraz wystawiany i opisany: - Tadeusz Brzozowski. Obrazy i rysunki , Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań grudzień 1974 - luty 1975, kat. oprac. Irena Moderska, poz. 198, il. 50 (czarno-biała); - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, kat. red. A. Żakiewicz, poz. 232, s. 234.
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: SALLOWA, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie czarną farbą: t. Brzozowski | 79; góra | upside [obok strzałka] na blejtramie sygnatura i napis czerwoną farbą: T. BRZOZOWSKI | 1979. 33 x 32 | „SALLOWA“ Obraz wystawiany i opisany: - III Triennale malarstwa i grafiki. Nasz Czas, Metafora, Tendencje, BWA, Łódź 1979, kat. il.; - El Realismo Magico en al Arte Polaco - la Estrefa de las Fuentes , Barcelona 1980, kat.; - Tadeusz Brzozowski 1918-1987, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, kat. red. A. Żakiewicz, poz. 363, s. 239.
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kobzdej | 57 na odwrocie na płótnie zatarta pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, poniżej odręcznie numer
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 44, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akryl, technika mieszana, płyta pilśniowa, oprawne w gablotę z plexi wymiar z oprawą 36,8 x 36,8 sygn. na odwrocie na płycie pilśniowej: nr 44 | 1978 | H. Stażewski obok pieczątki zezwalające na wywóz za granicę z numerem i podpisem
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1979
Year: 1979
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: płyta paździerzowa sygn. na odwrocie na płycie: 1979 | H. Stażewski Obrazowi towarzyszy ekspertyza dr Bożeny Kowalskiej potwierdzająca autorstwo Henryka Stażewskiego.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: KOMPOZYCJA, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie nalepka [maszynopis]: KOMPOZYCJA | replika wcz. motyw | /Alfons Mazurkiewicz 1922-1975/ | pł. ol. 100 x 85 rok 1975 | nr muzeum 284 | nr rodz. 149 | nr biegł. 120 | wł. A.C. Mazurkiewicz; na blejtramie uszkodzona nalepka z danymi obrazu. Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA Wrocław 1976, kat. poz. 284, s.109 (replika wcześniejszego motywu).
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 9/79, 1979
Year: 1979
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI 79. na odwr. na płótnie: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 9/79 | 115 x 90 na śr. listwie krosna resztki nalepki Pochodzenie: obraz zakupiony w Warszawie w 1981 roku, znajdował się następnie przez wiele lat w prywatnej kolekcji w Kalifornii (USA).
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, POłOWA LAT 90. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Pochodzenie: od rodziny artysty zamieszkałej w USA.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie l.g. data: 1986 Pochodzenie: od rodziny artysty zamieszkałej w USA.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU: PORTRET Z WYOBRAŹNI, 1971
Year: 1971
Tools: mixed
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku dolnego marginesu gazety: MUSIAŁOWICZ na odwrocie na płycie napis i sygnatura: Z CYKLU: „PORTRET Z WYOBRAŹNI“ | 1971 | 106 x 77 | MUSIAŁOWICZ Obraz wystawiany i opisany: - Henryk Musiałowicz, BWA w Kielcach, Galeria „Piwnice“, czerwiec 2012, katalog, strona nlb., il. barwna; - Galeria BWA im. Jana Tarasina, Kalisz, 2012, kat.; - Henryk Musiałowicz. Obrazy i rzeźby, Galeria DAP ZPAP Warszawa, X 2012; - Wystawa rzeźby i malarstwa Henryka Musiałowicza, Galeria Gardzienice Lublin, VI-VII 2013; - Henryk Musiałowicz - malarstwo, Wystawa z okazji obchodów 15-lecia Galerii, Miejska Galeria Sztuki MM, Chorzów, IX 2015.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OCZEKIWANIE, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie [pionowo]: BEKSIŃSKI 1972 na pionowej listwie: 18 Pochodzenie: z kolekcji rodzinnej Boguckich. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Zdzisław Beksiński. Obrazy z lat 1971-1972 , Galeria Współczesna „Ruch“ Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa, pl. Zwycięstwa 9, 7 grudnia - 7 stycznia 1973; folder, il. czarno-biała.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: ZŃ, 1998
Year: 1998
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: ZŃ [w ramce] | BEKSIŃSKI | 1998
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ATELIER, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Duda Gracz . 1976 . na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: KONCERT, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Duda Gracz 76 na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1300 (KAPRYS 4), 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1300/89 . na odwr. do blejtramu przyczepiona autorska nalepka informacyjna
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Hasior
Title: UPADŁY ANIOŁ, 1989
Year: 1989
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: assemblage, tkanina, rogi jelonka, ptasie skrzydła, plastik, sznurek, drewno, deska, oprawne w gipsową, zamalowaną złotą farbą ramę z narożnym ornamentem sygn. na odwrocie na desce: upadły anioł | Hasiorw | 1989 Postać Anioła pojawiła się w twórczości Hasiora już od połowy lat 60. XX wieku. Pod koniec lat 80. Hasior komponował swe assemblages z fragmentów lalek i elementów różnorodnych przedmiotów nadając im tytuły sugerujące bezpośrednią inspirację: Upadek Anioła (1988), Anioł Mosiężny (1989), Anioł Przejrzysty (1990), Anioł Podziemny (1990).
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: 48, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: B. KIERZKOWSKI | 1985 | 80 x 70 cm | 48 [w kółku] Pochodzenie: ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Bronisław Kierzkowski
Title: K 17, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: KIERZKOWSKI | „ K 17” acryl | 1973. 144 x 75 cm. Pochodzenie: ze zbiorów rodziny artysty. Obraz należy do cyklu „Szlak Kopernika”. 7 prac z tej serii było wystawionych w 2003 roku na pokazie w Auli Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Wystawie towarzyszył katalog, w którym, m.in. czytamy: „Zawsze powtarzał, że przecież wszystko zaczyna się od formy kulistej, od komórki. Okrąg, koło czy kula są to figury spotykane zarówno w skali mikro jak i makro. Duże płótna... powstawały w związku z zorganizowanym plenerem w Olsztynie „Szlak Kopernika” w 1971 r. - impreza związana była z obchodami 500-lecia urodzin Mikołaja Kopernika. I tu głównym elementem są koła i jego pochodne. Zarówno w dużych płótnach, jak i w tych małych widzimy bardzo dobrą kompozycję i znakomite rozwiązania kolorystyczne...” Dorota Kierzkowska-Czahorowska, Bronisław Kierzkowski Malarstwo Paintings, wyd. Galeria Fibak Buchner, Warszawa 2003, s. 8
Artist: Zbigniew Makowski
Title: KSIĄŻKA ARTYSTYCZNA, X 1994
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: zawiera na 21 rozkładówkach rysunki datowane od 1981 do 2011 rysunki w technikach: akwarela, gwasz, tusz pióro, tusze barwne pędzel, szycie sznurkami okładka z grubej tektury, 35 x 27 cm napis na I s. okł.: grinder | zbigniew Makowski | X 1994 na II s. okł. wszyte płótno z tytułem, dedykacją i sygnaturą tuszem: Pas Transmisyjny | Transgalaktyczny | (Wille? | Vorstellung?) | dla | Małgorzaty | Kitowskiej. | serdecznie - | Zbigniew Makowski | VIII. 2011. | Warszawa Małgorzata Kitowska (1953-2012), historyk i krytyk sztuki, profesor Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, gdzie kierowała Katedrą Historii Sztuki Współczesnej. Wybitna znawczyni twórczości Brunona Schulza i polskiego malarstwa po 1945 roku. Autorka licznych książek, artykułów, wstępów do katalogów, recenzji, wywiadów itp. Kuratorka wielu wystaw. „Wyjątkowym zjawiskiem są księgi artystyczne, które Zbigniew Makowski zaczął tworzyć na początku lat sześćdziesiątych XX wieku, jako pierwszy w Polsce (niedługo po powstaniu Libro illegibile Bruno Munariego, cyklu książek artystycznych o ręcznie zszywanych... więcej
Artist: Zbigniew Makowski
Title: TUNC ET AVES TUTAE... IV, 1996
Year: 1996
Tools: acrylic, oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Zbigniew Makowski f. .V. 1996. | tunc et aves tutae Na odwrocie na płycie napis i sygnatura: tunc et aves tutae movere | per aera pennas | Ovidius METAMORPHOSES | XV, 99 | Zbigniew Makowski f. IV. 1996.| (The Great Goddess is the flowing | unity of subterranean and celestial | primordial water). Na odwrocie na płycie pilśniowej nalepka Galerie Alice Pauli w Lozannie z danymi obrazu.
Artist: Kazimierz Ostrowski
Title: PEJZAŻ ZIELONY
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: k ostrowski na odwr. napisy oł. g.: 8.0 „Atlantis“ „Z Cyklu Koszalińskie „Pejzaż Zielony“ , niżej dłg. : Kastrowski [przekreśl.]
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: WOODSTOCK, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. SOBEL | 1960 na odwrocie na płótnie sygnatura: Jehudith Sobel Zucher | Woodstock 1960/12 Woodstock był ulubionym miejscem artystki, początkowo podczas jej pobytów okresowych, gdy Judyta Sobel przebywając tam w latach 50. XX wieku malowała w pobliżu Zygmunta Menkesa czy Fryderyka Sergera i później, gdy pod koniec lat 70. kupiła tam dom, integrując się z tamtejszą kolonią artystyczną. Powstałe wówczas kompozycje charakteryzuje szczególne ciepło i intymność połączona z mistrzostwem warsztatu malarskiego.
Artist: Helena Zaremba-Cybis
Title: ŁĄKA, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Zaremba Cybisowa 74 r. Na odwrocie na płótnie sygnatura: „Łąka“ H. Z. Cybisowa oraz częściowo nieczytelna dedykacja z datą: 24 VIII 1975 r. Na płótnie trzy podłużne pieczątki Kolekcji Obrazów ..., pieczątka powtórzona na blejtramie; obok dane autora i obrazu.
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ Z KROWĄ, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Ziemski | 54 Jest to jeden z najwcześniejszych, zachowanych obrazów Rajmunda Ziemskiego, na którym odnajdujemy, jeszcze czytelne realia pejzażu, który z czasem, będąc jego nieustanną inspiracją, przyjmie formy abstrakcyjne, oddalając się od dosłownego znaczenia. Obrazy Ziemskiego zachowały do końca jedynie tytuły i kolejną numerację wyznaczająca czas ich powstania, ale późniejsze Pejzaże artysty wyrosły właśnie z tych młodzieńczych doświadczeń malarskich.
Artist: Jan Szancenbach
Title: OKNO W PRACOWNI, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie napis autorski na płótnie: JAN SZANCENBACH | OKNO W PRACOWNI | 1989. Z tyłu, na ramie czarna drukowana nalepka z danymi artysty. Pochodzenie: z kolekcji rodziny artysty.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PORT W AMSTERDAMIE, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Na odwrocie autorski napis na płótnie: JAN SZANCENBACH | 1880 | PORT W | AMSTERDAMIE IX. Na ramie czarna drukowana nalepka z danymi artysty. Pochodzenie: z kolekcji rodziny artysty.
Artist: Janina Kraupe
Title: JESIENNY BUKIET, 1978
Year: 1978
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Kraupe sygn. na odwrocie na płótnie: JANINA KRAUPE | akryl „JESIENNY BUKIET“ 1978 na odwrocie na krośnie napis: ACRYL
Artist: Zbysław Marek Maciejewski
Title: SEN, 1996
Year: 1996
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ZbMaciejewski 25 II 1996 na odwrocie na płótnie sygnatura: Zbysław Marek | Maciejewski | „Sen“ | 65 x 81 | akryl | 1996 p.g.: ślad podłużnej pieczątki i napis: PSOZIII/681/97 Porównaj: - Zbysław Marek Maciejewski. Małe igraszki, Galeria na Mokrej, Poznań 1996 [Sen, 1996, akryl, tektura, kat. il. barwna s. nlb.].
Artist: Jan Lebenstein
Title: DÉTENTE (ODPRĘŻENIE), 1966
Year: 1966
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, pastel olejny, tusz pióro, pędzel, karton sygn. dłg. p.d.: Lebenstein 66 na odwr śr.d. sygn. czerwoną kredką: Lebenstein | „Detente” | „Odpręrzenie” [sic!]
Artist: Jan Lebenstein
Title: ZABAWY Z FAUNEM, 1968
Year: 1968
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. l.d.: Lebenstein 68, na odwr śr. dłg.: Lebenstein 68 | „Jeux de faune“ , w l.d. rogu S [w kółku], niżej oł: 500
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: GRZYBICE, 2000
Year: 2000
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: GRZYBICE | 17 FS [monogram wiązany] 00 | R [w kółku]
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: DWÓCH NA LINIE
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, tektura beżowa, wymiary w św. passe-partout sygn. dłg. p.g.: E. Markowski
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ X/07, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz na odwrocie na górnej listwie blejtramu sygnatura: W. JACKIEWICZ OBRAZ X/07 116 x 89 obok podłużna pieczątka Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Gdańsku „Władysław Jackiewicz ograniczył liczbę stosowanych motywów do jednego tylko. Właśnie do człowieka, z czego płynie wniosek pierwszy. To, że jest on artystą głęboko świadomym, osadzonym w tradycji sztuki europejskiej. Wniosek ów potwierdza drugie spostrzeżenie, to mianowicie, że światło jest materią jego obrazów w stopniu co najmniej równym z barwą i rysunkiem. Sztuka światła natomiast, biegnąca gdzieś od gotyckich witraży przez wenecki renesans, barok, po impresjonizm i jego pochodne. Pochodzi z Europy i jej teorii estetycznych, utożsamiających konkretne światło lub bardziej enigmatyczną jasność z pięknem i dobrem absolutu. Jackiewicz jest zatem malarzem europejskim.. .“ Jerzy Madeyski, Sztuka Mądrej Urody, Władysław Jackiewicz. Malarstwo , katalog, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Oddział Sztuki Współczesnej, Pałac Opatów w Oliwie, marzec-maj 1999
Artist: Ryszard Woźniak
Title: PATRZEĆ, WIDZIEĆ, WIEDZIEĆ, 2000
Year: 2000
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: RYSZARD WOŹNIAK | PATRZEĆ... 2000 | 8/13 na górnym krośnie napis: PATRZEĆ, WIDZIEĆ, WIEDZIEĆ
Artist: Józef Robakowski
Title: Z CYKLU „LINIE“, 1989
Year: 1989
Tools: individual
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: luksografia, technika własna, papier, wymiary w świetle passe-partout na odwr. sygn. flam. odwrócona o 90o (poziomo) od g.: [oznaczenie góry obrazu strzałką] | J. Robakowski | z cyklu: LINIE - 1989 [na nalepce zakrywającej poprzedni tytuł: KĄTY ENERGETYCZNE ] | 1975-1985 [daty dot. cyklu „Kąty energetyczne“] | /technika własna/ | [… nieczyt.] | na światło UV | [czerwona pieczątka:] GALERIA WYMIANY | technika -> LUKSOGRAFIA
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE, 2015
Year: 2015
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E DWURNIK | 2015 na odwrocie na płótnie sygn.: 2015 | E. DWURNIK | „CZERWONE“ | NR: XXIII [w ramce] - 743 | = 5314= Obraz posiada certyfikat autentyczności z numerem katalogowym obrazu, wydany przez autora.
Artist: Janina Barcicka
Title: NARODZINY PLANETY II, KONIEC LAT 80. XX W.
Description: IInformacje o dziele: wys. 54 cm
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014
Year: 2014
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 31 V - 1 VII | 55 x 38 | 2014 „ Potrzebny mi był dziennik w ogóle, potrzebowałem jakiegoś systemu, chciałem znaleźć metodę na dzień.“ (wypowiedź Włodzimierza Pawlaka z filmu Pawła Sosnowskiego Dzień po dniu jestem artystą , powstałego z okazji wystawy artysty Włodzimierz Pawlak. Dzienniki w Galerii Bayer, Warszawa, 2001). Dzienniki to cykl rozpoczęty w 1989 roku i kontynuowany do dnia dzisiejszego. Obrazy są jednorodne formalnie - w grubej warstwie świeżej, jasnej farby artysta „ryje“ krótkie kreski, które jednostajnie zapełniają całe płótno. Pawlak szukał metody na zapisanie upływu czasu; ten sposób malowania kojarzyć się może z więziennym sposobem zaznaczania kolejnych mijających dni kreskami na ścianie.
Artist: Igor Mitoraj
Title: HELIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. z podstawą 39 cm sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. wytłoczony nakład: H.C. | A. 90/1000 HC Rzeźba reprodukowana w albumie: - Igor Mitoraj. Sculpture, [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 136, il.
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. z podstawą 47,5 cm sygn. na awersie p: MITORAJ na odwr. śr.d. wytłoczony nakład: A. 412/1000 H.C.
Artist: Norman Leto
Title: PORTRET FRYZJERSKI 1 (ALEX MRU KIJANIA), 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: PORTRET FRYZJERSKI 1 | NORMAN 2011 | (ALEX MRU KIJANIA) wzdłuż lewej krawędzi pośrodku: NORMAN 2011 Obraz wystawiany i opisany: - Norman Leto, Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą. People that always want something from me; publikacja towarzysząca wystawie monograficznej Normana Leto w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie, 10 III - 10 IV 2016, s. 124, il.
Artist: Janina Wierusz-Kowalska
Title: MIEDZIANE ŚWIATŁA, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WK. na odwrocie na płótnie sygn.: JANINA WIERUSZ KOWALSKA | "MIEDZIANE ŚWIATŁA" | AKRYL/PŁÓTNO | 125 x 63 cm | SIERPIEŃ 2016 | WK.
Verified Artist: Yes
Artist: The Krasnals
Title: GDZIE JEST ORFEUSZ?
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: GDZIE JEST ORFEUSZ? (ROLAND TOPOR, GALA DALI, RENE MAGRITTE) Z CYKLU GOODFELLAS, 2015 sygn. i opisany na odwrocie na płótnie, po prawej: The Krasnals ‘2015 | Whielki Krasnal po lewej: Where is Orpheus? | Roland Topor, Gala Dali, | Rene Magritte | GoodFelles Series Obraz wystawiany i opisany: - Czułem skurcze twojego przełyku, The Krasnals. Whielki Krasnal , Galeria Miejska we Wrocławiu, 5 II 2016 - 12 III 2016, kat. s. 74, il.
Artist: Dominik Lejman
Title: WSCHODNIOEUROPEJSKA KROWA, 1996
Year: 1996
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Inspiracją powstania obrazu było czarno-białe zdjęcie wiejskiego weterynarza w białym kitlu badającego krowę i cielaka po urodzeniu. Samo odtworzone przez artystę na płótnie zdjęcie pochodzi z lat 50-tych. Natomiast obraz był inspirowany kampanią prasową dotyczącą aktualnej epidemii wściekłych krów w Wielkiej Brytanii. Artysta dowcipnie skomentował to wydarzenie nadając swojej pracy przekorny tytuł. Obraz wystawiany i reprodukowany: - Dominik Lejman. Luksus Przetrwania. The Luxury of Survival, Centrum Sztuki Współczesnej - Zamek Ujazdowski, wystawa 22 IV - 19 VI 2000, kat. il. barwna, s. nlb.
Artist: Michał Chudzicki
Title: IGNORANT, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. l.g.: Michał Chudzicki | "Ignorant" | 2011
Artist: Sławek Zbiok Czajkowski
Title: Z SERII WYZWOLENIE - BEZ TYTUŁU, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Zbiok | 2016 [podkreślone] | FROM | LIBERATION SERIE [podkreślone] | UNITITLED Obraz wystawiany: - Sławek ZBIOK Czajkowski - Liberation/Wyzwolenie , Art Agenda Nova, Kraków, 14 X - 28 XI 2016.ibak 2 - 15 II 2017, folder bez spisu kat.
Artist: Marek Dzienkiewicz
Title: LUNA, 2015
Year: 2015
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: „Luna“ | 2015. | Marek | Dzienkiewicz | akryl na płótnie | 115/85 cm Obraz wystawiany: - Marek Dzienkiewicz. Malarstwo , Galeria Fibak 2 - 15 II 2017, folder bez spisu kat.
Verified Artist: Yes
Artist: Witold-K
Title: BEZ TYTUłU, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold -K. 2011
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Waniek
Title: PRÓG, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na sklejce: HENRYK WANIEK. OCT. 1984 PRÓG [w ramce] powyżej podłużna nieczytelna pieczątka
Artist: Jacek Rykała
Title: SZEPTY, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. śr.g.: Jacek Rykała 93 na górnej żerdzi krosien l.: [adres artysty] śr.: “The Whispers [dalej napis nieczyt.] - Gate no 15“ | oil + collage | 1993 , p.: 122 x 123 cm
Artist: Mariusz Woszczyński
Title: KRAJOBRAZ POŁUDNIOWY, 1997
Year: 1997
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: [strzałka] góra | Mariusz Woszczyński | Krajobraz południowy | olej, ołówek | 1997 r. Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Woszczyński, Obrazy , Galeria Promocyjna, Warszawa 1997, folder; - Mariusz Woszczyński, Pejzaże południowe , Galeria Piotra Nowickiego, Warszawa 2001, bez kat.; - Mariusz Woszczyński, Rowerzyści i fryzjerzy , Galeria Kordegarda, Warszawa, 2003; - Mariusz Woszczyński, Wizerunki pejzażu , Galeria im. Sleńdzinskich, Białystok 2016, kat. il. s. 34.
Artist: Jerzy Szot
Title: 5TH AVENUE - VIEW FROM CENTRAL PARK, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Szot sygn. na odwrocie na dykcie: 5-th AVENUE | “VIEW FROM CENTRAL PARK“ | JERZY SZOT
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: W OBJĘCIU KSIĄŻKI, 1990
Year: 1990
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: stasys Pracy towarzyszy potwierdzenie autorstwa przez artystę.
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Olbiński
Title: THE NEW YORK TIMES, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbiński na odwrocie na dykcie ołówkiem napis i sygnatura: THE NEW YORK TIMES [podkreślone] | Olbiński na dykcie nalepka: ORIGINAL ART | SECTION | PUB DATE 1985 | NAME Rafal Olbiński | ADDRESS Jerelle’s Office | DO NOT DAMAGE
Artist: Jacek Pałucha
Title: ZEPSUTY MALUCH, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Pałucha 2008 Na odwrocie na płótnie przytwierdzony lakiem certyfikat autentyczności podpisany przez autora.
Artist: Jacek Pałucha
Title: WŁADZA SIĘ PRZYSZŁA NAPIĆ, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Pałucha 2010
Artist: Jacek Yerka
Title: WIELKA RAFA PIERNIKOWA, 2016
Year: 2016
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: YERKA 16
Artist: Salvadore Dali
Title: POŁÓW TUŃCZYKA, 1971/72
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: 105/145, p.: Dali w l.d. rogu sucha pieczęć autorska: DALI [z koroną], poniżej znak wodny: ARCHES FRANCE Praca wzmiankowana i reprodukowana w katalogu: - Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Prints II. Lithographs and Wood Engravings 1956-1980, Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich - New York 1995, s. 146, il. 1357
Verified Artist: Yes
Artist: Gustaw Zemła
Title: KOBIETA Z SERCEM
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu: GZ Wg informacji oferenta statuetka była przyznawana jako nagroda stowarzyszenia kardiologów.