Artist: Józef Czapski
Title: CZYTELNIK “NEW STORIES“, 1953
Year: 1953
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J CZAPSKI | 53 na odwrocie na płótnie – stempel paryskiego magazynu materiałów malarskich; kształt palety malarskiej z napisem: BLANCHET | 58 RUE BONAPARTE | PARIS . Obraz znajdzie się w przygotowywanym przez panią Elżbietę Skoczek katalogu raisonné dzieł Józefa Czapskiego.
Artist: Józef Czapski
Title: MARTWA NATURA, 1953
Year: 1953
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. 53. na odwr. na pł. po l. – stempel paryskiego magazynu materiałów malarskich o kształcie palety malarskiej z napisem: BLANCHET | 58 RUE BONAPARTE | PARIS Po prawej – okrągły, nieczytelny stempel. Na krośnie mała nalepka z napisem atramentem: No 4 | 45.000 . Ponadto napisy ołówkiem: – na listwie górnej i poprzeczce: CZAPSKI ; – na listwie dolnej: Jennifer Josselson ; na listwie bocznej: Josselson . Na ramie dwie nalepki domu aukcyjnego DOBIASCHOFSKY w Bernie oraz nalepka z napisem ołówkiem: 50 x 60 cm | [.] 180 Obraz znajdzie się w przygotowywanym przez Panią Elżbietę Skoczek katalogu raisonné dzieł Józefa Czapskiego.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ ZIMOWY, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie napis autorski: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ ZIMOWY | 1989
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: SIEMIANY, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: 1989 W Zakrzewski na odwr. na płótnie sygnatura i napis: W Zakrzewski 1989 39 | W ZAKRZEWSKI | 1989 39 | SIEMIANY | JEZIORAK | 46 x ... | ol pł ; po lewej napis: SIEMIANY na g. listwie dedykacja i podwójna sygnatura autora
Artist: Jan Szancenbach
Title: KWIATY, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: JAN SZANCENBACH | KWIATY | 1982
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 43, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 61 | R. ZIEMSKI na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 43/61 | 150 x 65 | 1961 na odwrocie na górnej listwie napis autorski: 43/61 [w kółku] 07, Ki II. Obraz namalowany w 1961 roku wpisuje się w cykl pionowych Pejzaży artysty, który zmienił wówczas swój malarski sposób emocjonalnego przekazu. Nowe płótna charakteryzuje ciemna kolorystyka, pełna niuansów barwnych, balansująca między zielenią, brązem czy zgaszonym błękitem. Nasycone intensywnym kolorem płótna pokrywa reliefowa, cienka linia tworząc specyficzny rysunek, nadając zarazem dziełu niepowtarzalną atmosferę. Obraz opisany i reprodukowany: - Rajmund Ziemski, Pejzaże z lat 1960 ., Galeria Zderzak, Kraków 2003, kat. s. 24. il. barwna; - Piotr Majewski, Malarstwo materii w Polsce jako formuła „nowoczesności“ , Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2006, il. 4 s. 28; - Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second world. Kolekcja malarstwa polskiego. Polish Painting Collection , wyd. P.U.H.P. GRAF-US Grzegorz Kraska, Kielce, il. barwna, s. nlb. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PEJZAŻ ZIELONY, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI 1985 Malarstwo Jerzego Nowosielskiego charakteryzuje pewna dwustronność, o której sam artysta często wspominał. Wyrosło na bazie sztuki sakralnej, malarstwie ściennym i ikonach, ale jak mówił sam artysta: Kiedy dopadają mnie okresy wielkiego znużenia, zniechęcenia, jak mi choćby chwilowo obrzydnie zupełnie to malowanie ikon... wówczas uciekam do swoich obrazów tzw. świeckich; do swoich pejzaży, do swoich aktów, ale najczęściej do pejzaży, i tak odpoczywam sobie z nimi... Niemniej i w tym temacie zachował artysta myślenie „ikoniczne“ posługując się prostymi znakami, buduje przestrzeń malarską w wypracowany sposób, stosując intensywny kolor, rozbiela go i niuansuje. Te pejzaże Nowosielskiego, a wśród nich przedstawiony do zakupu obraz, swoją prostotą przekazu i swoistą magią przemawiają silnie do widza.
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: OKOLICA OGNIA (CONTRéE DU FEU), 1973–1974
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Tchórzewski 73/74 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: J. Tchórzewski 73/74 | „OKOLICA OGNIA" | „CONTRÉE DU FEU“ | akryl poniżej strzałka, obok napis: HAUT Pochodzenie: - kolekcja dr. Davida Glicka, University of Rochester, USA, bezpośrednio od artysty; - Gilleys Galleries, Nowy Orlean, Baton Rouge, Luizjana, USA. Malowany na przełomie lat 1973-1974 obraz Okolica Ognia jest przykładem abstrakcyjnej, przestrzennie malowanej kompozycji o dużej sile ekspresji. Zarzucił tu artysta motyw figuralny symbolizujący w jego twórczości człowieka zmagającego się żywiołem. Całą siłę wyrazu osiągnął Tchórzewski posługując się drapieżną, wręcz agresywną formą i mocnym, intensywnie brzmiącym kolorem.
Artist: Władysław Hasior
Title: ASSEMBLAGE KAPLICZKA, OK 1967
Surfaces: cardboard, paper
Description: IInformacje o dziele: collage, tektura, papier zadrukowany, szkło (szyba 3 mm, stopka kieliszka, fragment znicza), papierowe ozdoby trumienne, folia srebrna, nadpalona świeczka, drewno 70,3 x 45,2 x 7 cm Obraz posiada ekspertyzę Anny Żakiewicz Całość nawiązuje zarówno do kultu świętych obrazów, powszechnego zarówno w religii katolickiej, jak i prawosławnej oraz popularnych kapliczek podróżnych czy podwórkowych. Artystę przez całe życie interesowało to zjawisko, które znajdowało odbicie także w życiu codziennym, nie związanym z kultem religijnym, polegającym na czczeniu rozmaitych fetyszy, którym nadawano wysoką – często nieadekwatną do przedmiotu – rangę. Zarazem jednym z najważniejszych wątków w sztuce Hasiora był kult kobiecości obecny zresztą w niemal wszystkich religiach. Assamblage-Kapliczkę z ok. 1967 r. możemy uznać za przykład dzieła wpisującego się w ten nurt, gdyż jego centrum stanowi właśnie kobieta wyrastająca ponad towarzyszące jej mniejsze postacie – kobiecej świętej oraz mężczyzny wojownika. Hasior nadaje kobiecości wymiar uniwersalny, godny uczczenia poprzez stworzenie mu ozdobnie obramowanej kapliczki ze świeczką zapalaną w uroczystych momentach. fragment ekspertyzy dr Anny Żakiewicz
Artist: Tadeusz Kantor
Title: PROJEKT II, LATA 60. XX W. [?]
Tools: ink, watercolor, gouache, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.g.: T Kantor na odwrocie nalepka mpis: TADEUSZ KANTOR na odwr. oprawy nalepka mpis: TADEUSZ KANTOR | PROJEKT II Obrazowi towarzyszy potwierdzenie autentyczności wydane przez dr Lecha Stangreta.
Artist: Stefan Gierowski
Title: BEZ TYTUŁU, 2002
Year: 2002
Tools: watercolor
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dłg. p.d.: sgierowski 02 Obraz reprodukowany w katalogu: – Gut und billig. Aktuelle polnische Malerei aus der Sammlung Cyganek / Dobre i tanie. Młode malarstwo polskie z kolekcji Cyganek , PackHof, Museum Junge Kunst, Frankfurt (Oder) 18 V - 13 VIII 2006, s. 75. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1962
Year: 1962
Tools: watercolor, pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 59 x 40 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem l.d.: Lebenstein 1962 „figure“ , p.d.: Lebenstein 62 na odwr. sygn. dłg. śr.: Lebenstein 62 | „figure axiale“
Artist: Jan Lebenstein
Title: RHINOCÉROS, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein na odwr. na pł. sygn.: Lebenstein | 1964 | „Rhinocéros“ na g. krośnie napis: Rhinocéros na śr. listwie napis: 49. oraz nalepka: GALERIA U JEZUITÓW | ZWIĄZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | JAN LEBENSTEIN | WYSTAWA | 16.6.- 5.7.1997 | POZNAŃ Obraz opisany i wystawiany: - Jan Lebenstein, malarstwo, grafika , wstęp Gustaw Herling-Grudziński, Czesław Miłosz, Mariusz Rosiak, Galeria u Jezuitów, ZPAP, Poznań 16 VI – 5 VII 1997, kat. poz. 14, il. barwna, s. nlb; - Express Poznański 1997, nr 130; - Gazeta Poznańska nr 142, Poznań 1997; - Gazeta Wyborcza nr 143, Poznań 1997. Po ogromnym międzynarodowym sukcesie, jaki odniosły cykle Figur kreślonych i Figur osiowych (1956-1960), wbrew wszelkim naciskom ze strony krytyki, artysta poddał swoje dotychczasowe malarstwo całkowitej metamorfozie. Nastąpiła przemiana Figur osiowych w struktury horyzontalne. Do powstania Bestiarium przyczyniła się fascynacja Lebensteina galerią paleontologii w Jardin de Plantes w Paryżu. W Jardin des Plantes czułem tę realność, realność istnienia tych zwierząt. Nie chciałem w tym następnym etapie imitować czy małpować tego czy innego ichtiozaura, tylko była to rzeczywista metafora skamieniałego... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: KRĄG PRZYJACIÓŁEK (CERCLE DES AMIES), 1979
Year: 1979
Tools: ink, gouache, pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 93 x 63 cm (w św. passe-partout) sygn. p.d.: Lebenstein 79 na odwr. oprawy napis dłg.: Lebenstein | 1979 | „Cercle des amies“ | gouache et pastel
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ZIEMIA Z CYKLU MOTYWY WĘGIERSKIE, 1974
Year: 1974
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. DUDA GRACZ 1974 na odwr. na płótnie nalepka autorska z danymi obrazu; na płótnie i na ramie pieczątki zezwalające na wywóz za granicę
Verified Artist: Yes
Artist: Teresa Pągowska
Title: TANIEC, 1973
Year: 1973
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: TERESA PĄGOWSKA 1973 | TANIEC „LA DANCE“ | 120 x 95 cm Znakomita malarka, posługująca się niepowtarzalną formą, wypełniająca swe płótna sylwetkami głównie kobiet, w wywiadzie przeprowadzonym przez Elżbietę Dzikowską, tak, m.in. mówi o swej twórczości: Kobieta jako motyw malarski istnieje od tysięcy lat. Interesuje mnie człowiek, dążę do przełożenia postaci ludzkiej na rodzaj znaku. Znaku zmiennego, bo wywodzącego się z żywego organizmu. A że przeważnie są to znaki mówiące o kobiecie? Pewnie znam je lepiej i wybór dokonał się sam w sposób oczywisty. /.../ Oryginalność własnego zapisu powstaje dzięki genialności bądź bezradności. W jednym i w drugim wypadku trzeba tym kapitałem operować ostrożnie – strasznie on kruchy – by w końcu ów ślad stał się jednym, autonomicznym, rozpoznawalnym... ...akceptuję u odbiorcy jego wyobrażenie na temat mojej wizji. Nie przeszkadza mi inne od zamierzonego przez mnie odczytanie obrazu. więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1993
Year: 1993
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jan Dobkowski 1993 ROK
Artist: Jan Dobkowski
Title: GRANICA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jan Dobkowski | „GRANICA“ 1971 Rok | OLEJ | 138 cm x 138 cm
Artist: Alfred Lenica
Title: Z CYKLU PEJZAŻE FANTASTYCZNE, OK. 1960
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 54,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. długopisem śr.d.: Lenica na odwr. oprawy nalepki: – wystawowa Galerie R. Ferrero w Genewie, maszynopis: Alfred LENICA | (Paysages fantastiques) | Exposition oct. 1960. – Gouache= | No. 7. cat. ------ No. 5560 – wydruk komputerowy uzupełniony rękopisem (nawiasy i polskie znaki diakrytyczne uzupełnione ręcznie): ALFRED LENICA, 40 x 54 | Proweniencja: kolekcja Goldschmidt – Rothschild, | Pałac Grüneburg, Frankfurt/M. | (Info: Freiherr von GOLDSCHMIDT – ROTHSCHILD: | ...Minna, najmłodsza córka Wilhelma Carla (1828-1901) ROTSCHILDA [sic!] | poślubiła frankfurckiego bankiera Maximiliana von GOLDSCHMIDTA. Od | chwili ślubu, aż do śmierci, mąż jej znany był jak Maximilian von GOLDSCHMIDT – ROTHSCHILD. | Siedzibą rodziny we Frankfurcie / Menem był / jest pałac Grüneburg.) | Wystawiany: | Galerie R. Ferrerim [sic!], Genewa, 1960, Nr. 7
Artist: Alfred Lenica
Title: IMAGINACJA, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: A. LENICA | WARSZAWA | 1969 | Imaginacja 84 x 65 Obraz wystawiany i reprodukowany: - Alfred Lenica, katalog wystawy , red. Beata Gawrońska-Oramus, Muzeum Narodowe we Wrocławiu 2014, il. s. 218.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1980 oraz pieczątka zezwalająca na wywóz zagranicę Wiesław Banach o fantastycznych obrazach Beksińskiego: „To, co widzimy w jego obrazach jest tożsame i zarazem nie jest tożsame z tym, co widzą nasze oczy. Postać nie jest człowiekiem, katedra nie jest katedrą, nawet cierpienie i samotność, których się tam dopatrujemy, nie są cierpieniem i samotnością, lecz może raczej tylko ‘snem we śnie’, a budząc się, pozostajemy w rzeczywistości tyle tylko, że innego snu“. Podobnie Beksiński: „Pragnę malować tak, jakbym fotografował sny. Jest więc to z pozoru realna rzeczywistość, która jednak zawiera ogromną ilość fantastycznych szczegółów. Być może u innych ludzi sen i wyobraźnia działają w odmienny sposób – u mnie zawsze są to obrazy z reguły naturalistyczne, jeśli idzie o światło, cień i perspektywę“. Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński 1929-2005 , Wydawnictwo Bosz, 2012,
Artist: Stefan Arczyński
Title: Z CYKLU DRZEWA:HAWAJE „DEVASTATION TRAIL”, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 23,5 x 17,2 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. oł. na passe-partout: Arczyński 1969 , na odwrocie nalepka autorska z adresem, l.d. nalepka drukowana: Z cyklu DRZEWA HAWAJE | „DEVASTATION TRAIL” , niżej dłg. numer: 3475/52 Devastation Trail (szlak zniszczenia) to droga w Parku Narodowym Wulkanów na Hawajach, w miejscu erupcji krateru Kīlauea Iki w 1959 r. Obraz nie jest oprawiony.
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: IL PASSEGGIO, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: datowany p.d.: 8. 5. 1989. na odwrocie na górnej listwie napis: 10. „IL PASSEGGIO“ 91. Na lewej bocznej listwie uszkodzona nalepka: Tow. Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | Autor Eugeniusz Markowski | Tytuł dzieła... | Rodzaj dzieła... olej | Podpis autora... Obraz wystawiany i opisany: - Eugeniusz Markowski, Malarstwo , Galeria DAP, Warszawa 2005; - Eugeniusz Markowski, Między bielą a czernią, między dobrem a złem , Galeria Milano, Warszawa 2015. Głównym bohaterem ekspresyjnych, „dzikich“ kompozycji Markowskiego jest zawsze człowiek poddany ciśnieniu rozmaitych emocji. Silnie zdeformowane postacie ludzkie, często upodobnionych do zwierząt, kłębią się na jego obrazach w nieustannym dążeniu do osiągnięcia niewiadomego celu. Wydaje się, że malarz traktuje swoich bohaterów z bezlitosną brutalnością; groteskowo śmieszni i zarazem tragiczni stają się metaforą ciemnej strony egzystencji. Bożena Kowalska pisze wręcz, że artysta „(...) kreuje w swoich obrazach i rysunkach odrażający cyrk ludzki. Człowiek występuje w nim z reguły nagi fizycznie... więcej
Artist: Jacek Sempoliński
Title: MIEJSCE ZWANE CZASZKĄ – OPODAL, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Obraz przemalowany w 2002 z nowym tytułem: ŚWIATŁO NA UKRZYŻOWANYM U ŚW. ANNY, 2002 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: ‘91 | Sempoliński | Miejsce zwane | czaszką – | – opodal | ‘2002 | Światło na | Ukrzyżowanym | u św. Anny Obraz opisany i reprodukowany: - Laureat III edycji nagrody malarskiej im. Kazimierza Ostrowskiego , wyst. malarstwa, Zielona Brama, Gdańsk sierpień 2004; - Jacek Sempoliński, Obrazy z lat 1966-2005 , Galeria Art NEW media, Warszawa lipiec 2006.
Verified Artist: Yes
Artist: Antoni Rząsa
Title: CHRYSTUS FRASOBLIWY, 1957-2013
Description: IInformacje o dziele: na spodzie podstawy: 1/6 MR M Odlew wykonany przez Galerię Antoniego Rząsy w Zakopanem na podstawie drewnianej figury z 1957 roku. Rzeźbie towarzyszy certyfikat wydany przez syna artysty, Marcina Rząsę.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: EĄ, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: EĄ [w ramce] | BEKSIŃSKI | 2000 Na odwr. na płycie naklejona nalepka opisująca zasady konserwacji i przechowywania obrazu. Obraz reprodukowany i opisany na stronie internetowej Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum).
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: MUR, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blejtramie nalepki: – BWA | ATEST Nr 1/AM/82, poz. 18 | ALFONS MAZURKIEWICZ | MUR /1962/ | olej, pł., 77 x 100 cm, niesygnowany | Katalog – Wrocław 1976, poz. 97; | [poniżej pieczątka okrągła oraz podłużna z podpisem] WROCŁAW; – 2. [częściowo uszkodzona] ALFONS MAZURKIE WICZ | ..UŁ MUR | WYM. 77 x 100 | TECH. OLEJ | WYSTAWA OKRĘGOWA 62 Obraz opisany i wystawiany: – Okręgowa Wystawa Plastyki , ZPAP, BWA, Wrocław 1962, kat. poz. 53; – Współczesne Malarstwo Wrocławskie III, Alfons Mazurkiewicz , Muzeum Śląskie, Wrocław 1964, kat. poz. 25; – Helena Blum, Alfons Mazurkiewicz, Odra nr 1 (47), 1965, s. 58; – Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 97, s. 100.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU EPITAFIUM, 1981
Year: 1981
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: Z CYKLU: | „EPITAFIUM“ | 1981 | MUSIAŁOWICZ po lewej u góry: H [w kółku] FI
Artist: Igor Mitoraj
Title: HELIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 40 cm (z podstawą) sygn. u dołu p.: MITORAJ , na odwr.: A 216/1000 HC. Rzeźba reprodukowana w albumie: – Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 136, il.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BUDOWA, OK. 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na blejtramie napisy: BUDOWA oraz nalepka: BWA | ATEST Nr. 1 /AM/82, poz. 49 | ALFONS MAZURKIEWICZ | BUDOWA /1965/ | olej, pł., 100,5 x 77 cm, niesygnowany | Katalog – Wrocław 1976 poz. 128 | [okrągła pieczątka, podłużna pieczątka] WROCŁAW. Obraz opisany i wystawiany: Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA, Wrocław 1976, kat. poz. 128, s. 102
Artist: Tomasz Ciecierski
Title: RYSUNEK EKSPRESYJNY, 1978
Year: 1978
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. śr.d.: T. Ciecierski 1978 „RYSUNEK EKSPRESYJNY PT: CZERWONKA“
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu p.: MITORAJ , na odwr.: A 793/1000 HC . Rzeźba reprodukowana w albumie: – Igor Mitoraj. Sculpture , Art-Objet, Paris 1988, s. 139, il.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU (POLIPTYK), 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kompozycja 5-częściowa: każda część wykonana akrylem na desce każda 30 x 30 cm na odwrocie na drewnie części oznaczonej nr. 1 sygnatura i napis: L. Tarasewicz 2008 | 170 x 30 | 30 [dalej w ramkach instrukcja dot. kolejności]: 1 2 3 4 5 | 5 pozostałe części oznaczone na odwrociach kolejnymi numerami
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na płótnie napis autorski: 48 x 79 AKRYL | PEJZAŻ 1984 „...Chciałbym, żeby mój obraz był przyjacielem człowieka, że to nie jest dekoracja mieszkania, ale to jest coś, z czym się chętnie przebywa. Co działa dobrze, bo to jest w domu, gdzie człowiek się dobrze czuje, najlepiej. I obraz ma to w jakiś sposób jeszcze wzbogacać to, co nas otacza, co jest dla nas ważne, niebywale ważne dla naszego serca, dla naszej mentalności...“ Tadeusz Dominik, Za oknem jest ogród , wyd. MNW, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008, s. 23.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 90. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zofia Kulik (1947)
Title: DESENIE, 2007
Year: 2007
Surfaces: canvas, cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: teka (papier bawełniany, karton bezkwasowy, płótno, 52 × 53,5 cm) w środku: 9 wydruków pigmentowych na papierze fotograficznym, umocowanych wzdłuż grzbietu plastikowymi śrubkami, 51 × 51 cm każda na odwr. każdego wydruku l.d. sygn. flamastrem: ZOFIA Kulik [znak aut.] 2007 deseń [kolejny nr]. 29/35 na III s. okł. napis druk.: [spis plansz – tytuły] | 9 x archival pigment print on photographic paper, 51 x 51 cm | No. 29/35 ZOFIA Kulik [znak autorski], 2007, niżej znaki wydawców, l.: Dominik | art edition, p.: LE GUERN | GALLERY Odkąd sięgam pamięcią deseń, ornament, wzór jest obecny, może nie tyle w mojej twórczości, ale w życiu. /.../ We wszystkich moich pracach używam postaci. Na ogół jest to postać nagiego mężczyzny, czasami jest to naga kobieta. Postać ludzka wprzęgnięta w deseń tworzy motyw ludzki, analogiczny do motywu roślinnego, zwierzęcego, które były wykorzystywane w tych dawnych deseniach. I tutaj muszę przypomnieć właśnie moją wystawę i serię prac pod tytułem „Motyw Ludzki“, gdzie człowiek był zwielokrotniony... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: The Krasnals
Title: POLACY WCIĄŻ ŻRĄ BIG SASNALE, 2008
Year: 2008
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: The KRASNALS | Whielki KRASNAL | „Polacy wciąż „ŻRĄ | Big Sasnale 2008
Artist: Rafał Bujnowski
Title: DZIECKO NA PLAŻY, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: BUJNOWSKI/2002 Obraz opisany i wystawiany: – Rafał Bujnowski. Malowanie , Bunkier Sztuki, Kraków 2005, wystawa 23 III – 23 IV 2005; – Heinz-Norbert Jacks, Rafał Bujnowski, Kunstverein fur die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf, 7.5. – 7.7.2005, Kunstforum Nr 176/2005, s. 306, il. w zespole obrazów „Bilder für eine Wohnung 2002“.
Artist: Janina Barcicka
Title: DWA DŹWIĘKI, LATA 80. XX W.
Description: IInformacje o dziele: na spodzie podstawy plaster z napisem: JANINA BARCICKA | WARSZAWA | [adres]; obok: „DWA DŹWIĘKI“ | stal nierdzewna | CENA 180.000
Artist: Rafał Bujnowski
Title: CHMURY, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie napis: 7/12 | BUJNOWSKI/2004 Obraz opisany i wystawiany: – Rafał Bujnowski. Malowanie , Bunkier Sztuki, Kraków 2005, wystawa 23 III – 23 IV 2005; – Rafał Bujnowski Malowanie , Kunstverein fur die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf, 7.5. – .7.2005; – Wojciech Wilczyk, Realistyczne malowanie , Gazeta Antykwaryczna nr 4/2005, kwiecień 2005, s. 48, il.
Artist: The Krasnals
Title: INFANTKA MAŁGORZATA..., 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Infantka Małgorzata/ | Piękno zakryte/Tribute to | Diego Velasquez and Christo/ | z cyklu Piękno w Sztuce“ | 2012 |The KRASNALS
Artist: Norman Leto
Title: STOKROTKA Z FUKUSHIMY 2, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie po lewej: NORMAN | 2017 po prawej: STOKROTKA | Z FUKUSHIMY 2 | FUKUSHIMA | DAISY 2 Wcześniejsza wersja Stokrotki ... (pełny tytuł Stokrotka z Fukushimy malowana podczas rozmowy z Alex Mru ) powstała w 2014 i jest repr. w katalogu artysty Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą, People that always want something from me , s. 174.
Artist: Ryszard Zając
Title: MARTWA NATURA, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: RY | ZA | 65 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: RYSZARD ZAJĄC | MARTWA NATURA (81 x 60) | 1965 | Z Ü RICH
Artist: Jacek Yerka
Title: ZŁOTA ALEJA, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 17 na d. listwie krosna: JACEK YERKA | >>ZŁOTA ALEJA<< | AKRYL 2017
Artist: Ludwik Klimek
Title: KWIATY, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KLIMEK 64 Na odwrocie (czarnym markerem): Manton Residence du Louvre KLIMEK 1964; ponadto na górnej listwie ramy nalepki aukcyjne domu aukcyjnego w Bernie; na dolnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2017 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: TĘCZA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski
Artist: Jacek Yerka
Title: PORT II, 2006
Year: 2006
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 06 na d. listwie krosna: JACEK YERKA | >>PORT II<< 2006