Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GIMNASTYCZKA, OK. 1955
Tools: ink, gouache, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Praca z serii „Gimnastyczek“, datowanej na 1955 rok. Bliźniacza praca jest reprodukowana w katalogu Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, kat. 208, il. s. 101 – ma zbliżone wymiary, postać stoi frontalnie z prawą ręką wyciągniętą w bok, ma duży numer „3“ na koszulce i podobnie ujęta jest w sinoniebieskie „passe-partout“.
Artist: Teresa Pągowska
Title: PORTRET RUDEJ, 1990
Year: 1990
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. 90 na odwr. na płótnie napis l.g.: TERESA PĄGOWSKA 1990 140 x 130 cm | PORTRET RUDEJ poniżej: DLA BARBARY I KLAUSA PERCH Z WIELKĄ PRZYJAŹNIĄ | Teresa Pągowska | 2.1.1996 | WARSZAWA na krośnie fragment nalepki Galerii Arsenał Białystok Teresa Pągowska skupiła się na postaci ludzkiej. W latach 60. jej malarstwo zdominował motyw silnie zdeformowanej, traktowanej skrótowo, ludzkiej (głównie kobiecej) figury, ukazywanej często w nieoczekiwanych, dynamicznych, tanecznych układach. Najczęściej postać ludzka jest w tym malarstwie pozbawiona rysów indywidualnych. Tym razem artystka przedstawia jednak konkretną osobę. Pągowska sportretowała swoją synową, modelkę, fotografowaną również przez słynną Annie Leibovitz.
Artist: Erna Rosenstein
Title: BEZ TYTUŁU, 1994
Year: 1994
Tools: mixed
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: 1994 Rosenstein
Artist: Erna Rosenstein
Title: OSOBNA PORA, 1971
Year: 1971
Tools: tempera, coal
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: E. Rosenstein [niebieską farbą] obok czerwoną farbą: 1971 na odwr. na płótnie napis p.g.: E. Rosenstein | [adres] | 1971 ; śr.: Osobna pora | 74 x 60 na płótnie i na krośnie fragmenty starych nalepekwystawowych [?]; na jednej czytelnie: Erna R...enstein Obraz opisany i wystawiany: – XXVI Festiwal Sztuk Plastycznych w Sopocie Porównania 5, BWA,Sopot 28 VI – 5 VIII 1973, kat. poz. 2; – Erna Rosenstein, Malarstwo, ZPAP, BWA w Olsztynie, VII – VIII 1974, kat. poz. 16, il. czarno-biała s. nlb.
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PATRZĄ NA NAS, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie wzdłuż g. krawędzi napis: KMikulski | „Patrzą na nas“ | Kraków | 1984 pośrodku: Agnieszce | Balzak Obraz reprodukowany i opisany: – Krzysztof Kucharski, Ach, ten cudowny Mikulski, „Gazeta Robotnicza“, Magazyn Tygodniowy, Wrocław, nr 37 z dn. 11 IX 1987, il. czarno-biała; – Kazimierz Mikulski malarstwo, rysunek, collage, BWA Łódź, BWA Bydgoszcz, BWA Płock, BWA Poznań, BWA Toruń, BWA Wrocław 1987-1988, kat. poz. 202, il. czarno-biała s. nlb.; – Kazimierz Mikulski Malarstwo, Galeria Piano Nobile, Kraków luty-marzec 1993, kat. poz. 40; – Kazimierz Mikulski, Galeria Piano Nobile, Kraków V – VI 1998, kat. s. nlb., repr. barwna. Kazimierz Mikulski był ważną i barwną postacią środowiska krakowskiego. Nazywano go „Balzakiem“. Pseudonim pochodził jeszcze z czasów studenckich. Jego sylwetka bardzo przypominała figurę słynnego pisarza, utrwaloną przez wybitnego francuskiego rzeźbiarza Augusta Rodina. Z drugiej strony, także styl pracy Mikulskiego był podobny do stylu wielkiego pisarza. Obaj potrzebowali bezwzględnego spokoju, ciszy oraz izolacji od świata, aby tworzyć. „Mikulski swoją sztuką przeciwstawiał się całej naszej epoce. Tam jest tyle... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GÓRSKA DROGA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI | 1961 nieczytelna okrągła pieczęć Jak pisze badaczka twórczości Nowosielskiego Krystyna Czerni, lata 60. XX wieku to najciekawszy okres w twórczości artysty, apogeum jego malarstwa sztalugowego. Nowosielski maluje dużo, w natchnieniu, jakby niesiony falą sukcesu i wiary w siebie. W tym czasie powstają najpiękniejsze pejzaże i portrety, krystalizują się wątki, do których będzie wracał całe życie: Monografia góry, Villa dei misteri, Kolejka. Powstaje specyficzny, autorski kanon artysty. Krystyna Czerni, Nietoperz w świątyni . Biografia Jerzego Nowosielskiego, Kraków, 2018, s. 278 Obraz wystawiany: - Jerzy Nowosielski, Muzeum Narodowe w Poznaniu, 28 III - 30 V 1993; - Jerzy Nowosielski , Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 25 VI - 19 IX 1993; - Jerzy Nowosielski, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 4 X - 1 XI 1993. Obraz reprodukowany i opisany: - Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Poznaniu, 1993, il. 56, kat. I. 78, s. 168; - Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków , Warszawa 2010, s. 160, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET KOBIETY W OKULARACH, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JERZY | NOWOSIELSKI | 1973 Pochodzenie: obraz z kolekcji Stanisława Balewicza, założyciela i wieloletniego dyrektora Galerii Krzysztofory.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU (POSTAĆ Z OBRAZEM), OK. 1987
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kantor Do rysunku dołączona jest informacja, że został zakupiony od Stanisława Balewicza, dyrektora Galerii Krzysztofory w latach 1957-1987. Być może przedstawia samego Balewicza w charakterystycznym geście galerzysty, który odsłania/rozpakowuje obraz. Praca powstała w związku z jubileuszem Krzysztoforów w 1987 roku.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: w p.d. rogu okrągły autorski stempel z napisem w otoku: t. Kantor , na nim sygnatura odręczna tuszem: T. Kantor
Artist: Jan Lebenstein
Title: VUE DES DIABLERETS, 1982
Year: 1982
Tools: ink, gouache, pastel, feather, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: Lebenstein 82 „Vue des Diablerets“ na odwr. oprawy l.g. nalepka wystawowa CBWA Zachęta z nr kat. 124 oraz francuskie nalepki transportowe Obraz opisany i wystawiany: – Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa, 22 IV – 22 V 1992, spis prac (wkładka do katalogu) poz. 124.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA KREŚLONA, 1957
Year: 1957
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LEBENSZTEJN 57. sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Lebenstein | 1957 | figure gravée – na górnym krośnie 2 nalepki CBWA Warszawa Zachęta z danymi obrazu oraz mała nalepka odręczna: expo ZACHĘTA | VARSOVIE | No 1/32; – na środkowej listwie nalepka Zachęty z danymi i nr. kat. 9; – dwie francuskie nalepki transportowe Obraz opisany, reprodukowany, wystawiany: – Mirosław Kijowicz, Jan Lebensztein, „Ekran“ 19 I 1958, il. czarno-biała; – Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa, 22 IV – 22 V 1992, spis prac (wkładka do katalogu) poz. 9, il. czarno-biała s. nlb.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURE AXIALE, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. na odwrocie na płótnie: Lebenstein | figure axiale | 1960 powtórzone l.g.: figure axiale – mało czytelna podłużna pieczątka francuska; – nalepki na krośnie: 1. informacyjna z danymi obrazu; 2. CBWA z wystawy 1960, kat. 56 Obraz wystawiany i opisany: – Jan Lebenstein, Galeria Zachęta, Warszawa, 22 IV - 22 V 1992, spis prac (wkładka do katalogu) poz. 56. „Piszący o figurach osiowych krytycy przywołują archaiczne totemy, prehistoryczne cywilizacje, a nawet – jak Miłosz – transpozycje motywu Ukrzyżowania. W istocie bowiem stajemy twarzą w twarz z monumentalnymi postaciami, wyabstrahowanymi z neutralnego tła, trwającymi w ciszy i skupieniu. To strażnicy wielkiej tajemnicy, której źródła poszukać w mrocznych początkach cywilizacji. Warto zauważyć, że figury świecą w półmroku światłem własnym, emanującym z bogatej, gęstej materii malarskiej, z jakiej zostały stworzone. To światło właśnie nadaje im autonomię i podmiotowość. Lebenstein żądał od sztuki realnej materii, pikturalnego ciała. Jedna rzecz – twierdził – która wydawała mi się zawsze ważna, to nie tylko sama koncepcja obrazu, ale też jego pikturalność, jego optyczna wymowa.... więcej
Artist: Fernando Szyszlo de
Title: VILLAC UMU, 1986
Year: 1986
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: ‘VILLAC UMU’ | ORRANTIA/86 Obraz wystawiany: – Jesteśmy. Wystawa artystów polskich tworzących za granicą, (komisarz: Elżbieta Dzikowska i Wiesława Wierzchowska), Warszawa, Zachęta IX – X 1991 [poza katalogiem]. Villac Umu (Willaq Umu) – kapłan, który opowiada – to miano kapłanów słońca w Imperium Inków. Obraz został zakupiony bezpośrednio od artysty w roku 1986 przez polskiego dyplomatę pełniącego wówczas w Peru swoją misję. Był wystawiony w Galerii Zachęta na słynnej wystawie Jesteśmy w roku 1991. Jak pisał jego właściciel: „Z jakiegoś powodu obraz wysłany na wystawę przez artystę nie dotarł na czas do Warszawy, a katalog był już wydrukowany. W tej sytuacji przychyliłem się do prośby Dyrekcji Galerii i wypożyczyłem na wystawę obraz Fernando de Szyszlo będący w moim posiadaniu.“
Artist: Tadeusz Koper
Title: FIGURA, LATA 70.-80. XX W.
Description: IInformacje o dziele: marmur, podstawa kamienna wys. 73 cm
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: DOMKI, OK. 1960/61
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na narożniku krosna nalepka: BWA | ATEST Nr. 1/AM 82, poz. ... | ALFONS MAZURKIEWICZ | DOMKI /1960/61/ | olej, 75 x 100 cm, niesygnowany | Katalog – Wrocław 1976, poz. 85 | WROCŁAW; po lewej okrągła pieczątka z podpisem dyrektora Obraz wystawiany i opisany: – Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz, BWA Wrocław 1976, kat. poz. 85, s. 99.
Artist: Henryk Stażewski
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: 1982 | H. Stażewski Na odwr. stempel zezwalający na wywóz za granicę z 1983 r. Obraz został zakupiony bezpośrednio w pracowni malarza. 16 000 zł estymacja: 18 000 - 22 000
Artist: Henryk Stażewski
Title: NR 1, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: nr 1 | 1976 | H. Stażewski obok podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Obraz przez wiele lat wchodził w skład kolekcji sztuki polskiej Grażyny i Andrzeja Kendów w USA. Był reprodukowany w publikacji omawiającej tę kolekcję: Czesław Czapliński, Kolekcje sztuki polskiej w Ameryce, Polish Art Collections in America, Warszawa/Nowy Jork, il. barwna s. 246. Po 1974 r. pojawiają się także kreskowe obrazy, w których na bieli występuje oszczędna kreska. „W ramach narastania cyklu narasta też ład. Kompozycje stają się coraz bardziej uproszczone; rozwichrzone wiązki skośnie rozlatujących się kresek uspokajają się w smugi prostych równoległych wobec siebie; coraz mniej w nich dynamiki i niepokoju, zmniejsza się ich różnorodność i liczba, maleją napięcia kierunkowe. Wszystko do 1976 r. uspokaja się, porządkuje i ogranicza.“ Sam artysta tak o tym procesie pisał: „Człowiek porusza się w labiryncie, gdzie nie jest w stanie osiągnąć wzrokiem rozpiętości między przyczyną a skutkiem. Formy znajdują się w nieprzerwanym ruchu, widoczne są na płaskiej przestrzeni [...] Rzeczywistość zdominowana przez geometrię zredukowana zostaje do niewielkiej ilości linii lub płaszczyzn. Jest to wynikiem obserwacji ruchu linii biegnących równolegle, oddalających się od siebie... więcej
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KŁUJĄCY SŁOŃCE I (ZAGŁADA), 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno sygn. p.d.: Kobzdej | 64 na odwrocie na płótnie sygn. i napis: Aleksander | Kobzdej | 1964 | I | „Kłujący słońce“ (Zagłada) | 75 x 40
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KŁUJĄCY SŁOŃCE II (ZAGŁADA), 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kobzdej | 64 na odwrocie na płótnie sygn. i napis: Aleksander | Kobzdej | 1964 | II | Kłujący słońce | (Zagłada) | 75 x 40
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU "PRAMATKA" ,1991
Year: 1991
Tools: oil, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. dwukrotnie p.d.: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU: | „PRAMATKA“ | 1991 | 103 x 88 | MUSIAŁOWICZ ; w l.g. rogu nr: 146.W Obraz wystawiany i opisany: – Henryk Musiałowicz, Muzeum Narodowe w Poznaniu, Poznań 2002, kat. poz. 169 s. 91, il. barwna nr 35 s. 70; – Henryk Musiałowicz Malarstwo, BWA Kielce 2012; – Henryk Musiałowicz Malarstwo Rzeźba, Płocka Galeria Sztuki, lipiec-sierpień 2014; – Henryk Musiałowicz Malarstwo Galeria Miejska Wrocław 2014.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, 2010
Year: 2010
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie data: 2010
Artist: Jacek Sempoliński
Title: UKRZYŻOWANY U ŚW. ANNY, 2007
Year: 2007
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr. śr.d.: Sempoliński | Nieborów, sierpień 2007 | Ukrzyżowany u św. Anny Cykl obrazów Jacka Sempolińskiego pt. „Ukrzyżowanie u św. Anny w Kazimierzu“ powstawał w latach 1994-1997, ale liczne prace, zwłaszcza rysunki, pastele i gwasze z motywem tego krucyfiksu malarz tworzył aż do śmierci w 2012 roku.
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Sempoliński
Title: MĘĆMIERZ, WISŁA, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Sempoliński | 6.VII.99. | Męćmierz, Wisła Jacek Sempoliński, związany emocjonalnie z okolicami Kazimierza Dolnego, ujął je malarsko w cykl „Męćmierz“, wystawiając obrazy, m.in. w Salonie Letnim 99 w Muzeum Nadwislańskim (15 VIII – 26 IX 1999) czy w Domu Michalaków w Kazimierzu Dolnym (IX 2001). O inspiracjach wynikających z pobytu w Męćmierzu i wpływie na jego sztukę, tak mówił artysta: „Prace, które pokazuję, pochodzą z okresu zmian w moim malarstwie. Wszystkie związane są z Kazimierzem ale w odmienny sposób niż to było przedtem. Już nie krajobraz tutejszy sam w sobie jest tematem, a więc nie Wisła, pola i urwiska maluję, tylko wspomnienia własne z czasów młodości, gdy przyjeżdżałem tu jako student na plenery i później po studiach… Dziś jestem kim innym, inne jest moje życie i jak patrzę na tamte lata, robię to z dzisiejszej perspektywy, przebijając się przez gęstą zawiesinę oddalenia... Przez to ostatnie moje obrazy i rysunki mają cechy swoistej deformacji upływem czasu“. (wypowiedź zamieszczona w Kurierze Lubelskim nr 209 z dn. 7 VIII 2001)
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: HORYZONTY, 2002
Year: 2002
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. na odwr. na płótnie p.g.: T. Pągowska 2002 Obraz wystawiany i opisany: – Teresa Pągowska Malarstwo, MN w Poznaniu, Poznańska Galeria Nowa, Poznań 2003, wystawa 11 X – 7 XII 2003, kat. il. barwna, s. 79.
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na rewersie u dołu: A 413/1000 H.C.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: AKT Z WĘŻEM, 1995
Year: 1995
Tools: gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: 16 FS 95 [monogram wiązany] niżej P [w kółku] na odwr. oprawy nalepka Galerii Wahl w Warszawie
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PRZEJAŻDŻKA JAŚNIE PANI, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: . DG . 1679 . 94 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1816. MIASTO MIĘDZYRZECZ – ZMARTWYCHW
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ . 1816/95 . na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu oraz napis: passp. | brąz. Obraz opisany i reprodukowany: – Duda Gracz, tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 86, s. 221, il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Adam Marczyński
Title: MARTWA NATURA Z PTASZKIEM, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Marczyński 47 na odwrocie na górnym krośnie napis: MARTWA NATURA Z PTASZKIEM 1947 64,5 x 82; obok nalepka z cyfrą: 18
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: CHŁOPIEC W NIEBIESKIM III, 2009-2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Kiejstut Bereźnicki | Chłopiec w niebieskim III. 70 x 50 | 2009-2014
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI | 1980 […] nie lubię rozmów o moich obrazach. Mój stosunek do nich jest chyba autystyczny i uważam, że ich treści są po prostu nieprzekazywalne. […] Dla mnie wartość moich obrazów tkwi w tym, co one sobą reprezentują z punku widzenia malarskiego, ale oczywiście chodzi mi też o atmosferę, którą usiłuję wyrazić, którą czuję, ale której nie umiem nazwać. cytat za: Krystyna Nastulanka, Dla siebie czy dla ludzi? „Polityka”, 28.02.1981 […] lubiłem i nadal lubię malować fałdy, strzępy, draperie i inne pokrętne formy, wydaje mi się, że wyrażam w ten sposób siebie. To co jest namalowane, nie jest dla mnie nigdy tak dosłowne jak dla oglądających, którzy do obrazu przystępują ze słownikiem symboli: drzewo symbol życia, zieleń symbol odrodzenia, czerń symbol śmierci, ptak, krowa […] – wszystko – to symbole. […] Nie cierpię określenia ‘powiedzieć coś przez coś’. Jan Czopik, Sfotografować sen, „Kultura”, 27 VII 1978.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: SOBOTA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Duda-Gracz | . 1967 . sygn. na odwr. u góry: „SOBOTA“ . olej – 79 x 92 cm | nr. w katalogu – 1 | mal. Jerzy Duda-Gracz. 1967 r. Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności Fundacji Wschód Sztuki wystawiony przez Agatę Duda Gracz. Porównaj: – Duda Gracz, tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, opracowanie biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 4, s. 135, il. czarno-biała [jako: Getto. Sobota] Lata 60. to w twórczości Dudy-Gracza to okres fascynacji tematyką żydowską. Wtedy powstaje cykl linorytów „Judaica“, przedstawiających kulturę i tradycję polskich Żydów, zacieśniają się też relacje ze środowiskiem żydowskim. Przypadek sprawił, że w 1961 roku jeszcze jako uczeń liceum plastycznego został instruktorem malarstwa i rysunku w żydowskim klubie w Częstochowie, a potem (1962-1968) w Katowicach prowadził zajęcia z młodzieżą żydowską. Te kontakty... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Zbigniew Makowski
Title: ALEJE JEROZOLIMSKIE 1960, 1999
Year: 1999
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: (obiekt złożony z dwóch części zszytych białą nicią, w dolnej części tekst) 33,5 x 34 cm (w św. p-partout) sygn. tuszem na g. części l.d.: Aleje Jerozolimskie 1960, p.d.: Z.M. II. 1999., w p.d. rogu oł. dedykacja: dla Magdaleny Szafkowskiej, obok data i sygn.: 2.IV.20,14 | Zbigniew | Makowski Na odwr. rysunek tuszem sygn. l.g.: Z. M. I .1999., p.d. tuszem: „ Darmo“ ., dalej ołówkiem: 1999 | 35 x 36, tusz, gwasz
Artist: Jacek Sienicki
Title: OKNO, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. [drapana]: JS. X 86 na odwr. p.g.: Jacek | Sienicki | „Okno“ | ol pł. 1986.
Artist: Henryk Waniek
Title: SYLVUM PHILOSOPHORUM, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jul. 1988 | HENRYK WANIEK | SYLVUM PHILOSOPHORUM [w ramce] nieczytelny stempel wywozowy [?] Obraz opisany i wystawiany: – Modern Polish Masters, Helen de Borchgrave Fine Art, London, 6 – 27 VI 1989, kat. poz. 48, s. 28.
Artist: Henryk Waniek
Title: WEJŚCIE DO OGRODU, 1977 - 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: HENRYK WANIEK | 1977. JAN 1988 | WEJŚCIE DO OGRODU [w ramce] Obraz reprodukowany: – Jacek Juszczyk, Na zamarłej scenie, Plastyka i okolice, „Gazeta Zachodnia“ nr 25 z dn. 5 II 1981, il. czarno-biała; – Modern Polish Masters, Helen de Borchgrave Fine Art, London, 6 – 27 VI 1989, kat. poz. 47, s. 28.
Artist: Salvadore Dali
Title: KOSMICZNY SŁOŃ, 1980
Year: 1980
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na lewym boku: Dali, na prawym: 277/350 na grzbiecie: Perseo SA (znak odlewni) Motyw słonia na nienaturalnie długich, cienkich nogach pojawił się w malarstwie Salvadora Dali w 1944 roku w obrazie Sen spowodowany przez lot pszczoły wokół granatu, na sekundę przed przebudzeniem. Został rozwinięty w słynnym Kuszeniu św. Antoniego z 1946. W obrazie tym słonie symbolizują pokusy. Pierwszy z nich niesie puchar pożądania z nagą kobietą na szczycie, drugi dźwiga obelisk inspirowany rzeźbą Berniniego, a symbolizujący magię i kabałę. Kolejne niosą budynki w stylu palladiańskim – będące symbolem chciwości. Motyw słonia wykorzystany został także w rzeźbach Dalego, czego przykładem jest prezentowany na aukcji Kosmiczny słoń z 1980 r. Porównaj: - Dali. Sculpture Editions, Balerna, Switzerland 2010, s. 68, repr. barwna s. 69.
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1997
Year: 1997
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,5 x 23,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem l.d.: BEKSiński 97
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1997
Year: 1997
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.g.: BEKsiński na odwr. oprawy nalepka Galerii Wahl w Warszawie
Artist: Norman Leto
Title: GAINSBOROUGH 2, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: GAINSBOROUGH 2 | 2009 | NORMAN L na poprzecznej belce krosna: 2009 NORMAN GAINSBOROUGH 2
Artist: The Krasnals
Title: I DON'T KNOW WHAT IS IT ALL ABOUT, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 2014 | The KRASNALS na odwrocie na płótnie napis i sygantura: ‘I DON’T KNOW | WHAT IS IT ALL | ABOUT... | ‘2014 | The Krasnals | Whielki Krasnal Obraz wystawiany i opisany: – The Krasnals. Mission impossible, Galeria Sztuki Współczesnej BWA Sokół w Nowym Sączu, 9 III – 22 IV 2018, kat. il. czarno-biała, s. nlb.
Artist: Otto Axer
Title: AKT SIEDZąCEJ KOBIETY, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.p.d.: O Axer, na odwr. l.g.: OTTO AXER |1978
Artist: Maria Anto
Title: MIELNO (PORTRET MULCI I MIŚKA PANKRACEGO)
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku dolnej krawędzi: Maria Anto 1987 na odwr. na pł. sygn.: Maria Anto 1987 | 915 [w kółku] pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Na górnym krośnie sygnatura i napis: MARIA ANTO 1987 „MIELNO“ 100 x 120 (Portret Mulci i Miśka-Pankracego). Duża pośmiertna wystawa Marii Anto odbyła się w Zachęcie dwa lata po śmierci Artystki. Towarzyszyło jej obszerne wydawnictwo z reprodukcjami prac, w których odnajdujemy motywy i formy z przedstawionego do sprzedaży obrazu. W połowie lat 70-tych powstał cykl obrazów z wachlarzem, który to rekwizyt pozornie mało eksponowany, kreuje nastroje kompozycji wprowadzając niepokój i tajemniczość. I chociaż uwagę widza przyciągają psy, usytuowane centralnie i będące bohaterami sceny, to postać w błękitnej sukni kryjąca twarz za wachlarzem tworzy surrealną atmosferę tego dzieła.
Artist: Jacek Yerka
Title: NOCNA ZMIANA, 2009
Year: 2009
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn.p.d.: YERKA 09
Artist: Edward Dwurnik
Title: KRAKÓW, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: 2017 | E. DWURNIK na odwr. na płótnie: 2017 | E. DWURNIK | „KRAKÓW“ | NR: IX [w ramce] – 2349 | – 7003 Obraz posiada autorski certyfikat autentyczności. Kraków jest jedną z wersji widoku miasta z lotu ptaka, z aktualnymi akcentami politycznymi. Poprzednia, malowana rok wcześniej, włączona do cyklu „Podróże autostopem“ eksponowana była w warszawskiej Galerii Grafiki i Plakatu na Hożej w lutym 2016 roku na wystawie pt. Kalejdoskop czyli Elita, 40 lat Galerii Grafiki i Plakatu.
Artist: Rafał Olbiński
Title: SCHODY, OK. 1990
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbiński na odwr. na tekturze uszkodzone nalepki informacyjne do górnego krosna przyczepiona nalepka Society | of Illustrators | 128 East 63rd Street | ...w York, N.Y. | 33rd ANNUAL EXHIBITION | METHOD OF RETURN | [dalej informacje techniczne, m.in. zobowiązanie do odbioru obrazu między 19 kwietnia a 8 maja 1991 roku]
Artist: Jacek Yerka
Title: UCIECZKA DO DOMU, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pd.: YERKA 18 na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA | >>UCIECZKA DO DOMU<< | AKRYL 2018
Artist: Jerzy Tadeusz Mróz
Title: NIEOKREŚLONE MIEJSCE, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERZY T. MRÓZ Obraz opisany i wystawiany: – Modern Polish Masters, Helen de Borchgrave Fine Art, London, 6 – 27 VI 1989, kat. poz. 19, s. 16.
Artist: Edward Dwurnik
Title: ABSTRAKCJA NR 212, 2004
Year: 2004
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: 2004 | E. DWURNIK | Obraz nr: 212 [w ramce]; l.g.: XXV [w ramce] – 212 [w ramce] | 3215 [w ramce] Obraz posiada autorski certyfikat autentyczności.
Artist: Jan Szancenbach
Title: KWIATY I SKRZYPCE, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach na odwr. na płótnie: JAN SZANCENBACH | KWIATY I SKRZYPCE | 1996 na górnej listwie krosna drukowana nalepka: prof. JAN SZANCENBACH | [krakowski adres]
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany na zielono, wys. 37,3 cm, z podstawą 47,3 cm sygn. p.d.: MITORAJ na rewersie śr.d.: D 160/1000. HC