Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: 31 III 64, POMYŚL DEDALU O OSZUKANYM JABŁKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na wewnętrznej, dolnej listwie blejtramu napis autorski: 31 III 64 7/64 Stanisław Fijałkowski prowadzi od lat szczegółowy katalog swych prac. Przy tytule, który w wypadku prezentowanego obrazu jest po prostu datą jego powstania, rozwinął go o treści mitologiczne nadając podtytuł Pomyśl Dedalu o oszukanym jabłku. Obraz przez pewien okres był depozytem w Muzeum Narodowym w Poznaniu.
Artist: Erna Rosenstein
Title: TAŃCZĄ GWIAZDY, 1995
Year: 1995
Tools: mixed
Surfaces: sheet metal
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na blasze naklejony papier kratkowany z napisem: 31 x 25 | „TAŃCZĄ GWIAZDY“ | 1995 | E. ROSENSTEIN na odwrocie na ramie nalepka Galerii Grafiki i Plakatu oraz nalepka z nazwiskiem autorki i tytułem
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: ŁZY POśWIęCENIA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na odwr. na wewn. kraw. krosien d. i p.d. (sygn. przechodzi z krawędzi dolnej na prawą): Łzy poświęcenia (nie szukaj ich w prze- | dmiotach) – 1967
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: 1977 | H. Stażewski
Artist: Ryszard Winiarski
Title: CHANCE IN GAME FOR ONE, 1980
Year: 1980
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie wzdłuż dolnej krawędzi: chance in game for one Winiarski 1980 Przyszedłem do sztuki z określonego miejsca, mając za sobą myślenie politechniczne, po zainteresowaniach automatyką czy informatyką. Zastanawiałem się, co mógłbym zrobić w sztuce, co by było ważne i dla niej i dla mnie jako moje dokonania, wiedziałem bowiem, że w obrębie techniki czy technologii istniało wiele spraw, które mogłyby do niej trafić. Myślałem, aby w obręb zdarzeń artystycznych wprowadzić świat odkryć technicznych: teorii gier czy teorii informacji. [...] Podstawowym elementem mógł być jedynie kwadrat – tylko te figury geometryczne w pełni wyłączają się wzajemnie. Nie mają takich własności ani trójkąty ani koła – pozostawiające nieoznaczoną powierzchnię. A ja chciałem mieć powierzchnię obrazu opanowaną do końca i zbudować go przy użyciu zaledwie dwóch znaków. Z podobnych względów wybrałem czerń i biel – bardzo rzadko ośmielałem się stosować inny kolor. I nikt mi nie zadawał pytania, której czerni czy bieli, używam... Z rozmowy (1990) Ryszarda Winiarskiego ze Zbigniewem Taranienką, Dialogi o sztuce , PIW, ASP, Warszawa 2004; [w:] kat. Ryszard Winiarsk i, Warszawa, Galeria Opera 2017 Konstrukcją każdej pracy rządzi przypadek, którego źródłem jest rzut monetą,... więcej
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 21 X - 29 X, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 21 X - 29 X | 45 x 33 | 2013
Artist: Koji Kamoji
Title: DWAJ MNISI Z SERII WĘDROWIEC, 2004
Year: 2004
Tools: acrylic, crayon
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: Koji Kamoji | Z Serii Wędrowiec Dwaj Mnisi | 2004 Do końca sierpnia br. trwała w Narodowej Galerii Sztuki Zachęta wystawa Kojiego Kamojiego zorganizowana wspólnie z Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha. Nadano jej znamienny tytuł „Cisza i wola życia“. W obszernym katalogu podkreślano przede wszystkim minimalizm artysty, który używa środków najprostszych, jak kamienie, linia, woda czy wręcz pustka do oddania ducha tych przedmiotów. „Duch przedmiotów“ jest bowiem ostatecznym celem jego sztuki. Obrazy Kojiego Kamojiego są oszczędne, wręcz sterylne, formy dyskretne, niepołączone, pozornie puste, ale trzeba się w nie zagłębić, aby zrozumieć i poczuć ich przekaz – podobnie jak w prezentowanej pracy.
Artist: Jan Lebenstein
Title: DZIECINNE ZABAWY, 1950
Year: 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebensztejn
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ X , 2002
Year: 2002
Tools: oil, coal
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na górnym krośnie sygnatura: W. JACKIEWICZ OBRAZ / X / 2002
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: LA FUREUR DE LA MERE NATURE, 1989
Year: 1989
Tools: ink, pastel, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.śr: la fureur de la mere nature | FS 1689 [monogram wiązany z datą] | P [w kółku] sygn. oł. p.d.: STAROWIEYSKI sygn. na odwr. na płótnie l.d. do góry nogami: F. STAROWIEYSKI | LA FUREUR de la MERE | NATURE | 1688 | P. [w kółku] na poprzecznej żerdzi blejtramu po lewej nalepka z nadrukiem: FARIN GUY ET FILS S.A. i napisem dłg.: SLAVIESKY na pionowej żerdzi druga nalepka z tym samym nadrukiem i zamazanymi napisami
Artist: Jan Lebenstein
Title: LE MASSIF, OK. 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Lebenstein | „Le massif“ | 116 x 60 cm na odwrocie na górnej listwie napis: Le massif
Artist: Jan Lebenstein
Title: ATTENTE, 1968
Year: 1968
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein 68 na odwrocie na płótnie sygnatura i napis l.g.: Lebenstein | 1968 | „attente“; p.g.: Lebenstein | „Escatica“ „Attente“ | 1968 | format 20 F | peinture acrylique poniżej dedykacja: A Mme Elvia Nardini amicalement Lebenstein | Turin en 15 mai 71 na odwrocie na płótnie zawiniętym na górnej listwie napis: Elvia Nardini, L [w kółku], 12 [w kółku]; na środkowym krośnie okrągła pieczątka Porównaj: – Mariusz Hermansdorfer, Jan Lebenstein , MN Wrocław, Wrocław 2013, kat. s. 56, poz. 96, il.; – Jan Lebenstein , Warszawa-Paryż. Prace z lat 1956-1972, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 25 czerwca 28 sierpnia 2010, s. 138, il.
Artist: Teresa Pągowska
Title: POSTAĆ, 1985
Year: 1985
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. na odwrocie na płótnie sygn.: TERESA PĄGOWSKA 1985 | POSTAĆ | 80 x 80 W Galerii Opera przy Teatrze Wielkim w Warszawie w połowie bieżącego roku miała miejsce duża wystawa prac Teresy Pągowskiej. Towarzyszył jej starannie opracowany katalog. W artykule Małgorzaty Czyńskiej pt. Ja jestem ja : Teresa Pągowska zamieszczona została znamienna wypowiedź malarki: „ Tym, co zajmuje mnie najgłębiej jest postać ludzka – nie tylko ze względu na bogactwo formy. Sądzę, że właśnie człowiek zawiera najwięcej magii treściowej. Postaciom rodzącym się na moich płótnach nie ograniczam życia do jednorazowej egzystencji. Chwilami mam wrażenie, że daję im swobodę działania – ciekawa, jak się zachowają w nowej dla nich sytuacji“.
Artist: Teresa Pągowska
Title: KOT WYLEGUJE SIĘ, 2005
Year: 2005
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. na odwrocie na płótnie napis i sygnatura: „KOT WYLEGUJE SIĘ“ | TERESA PĄGOWSKA | 2005 Ten kameralny, bardzo osobisty obraz wpisuje się w serię kompozycji, który Teresa Pągowska poświęciła różnym zwierzętom. Przez lata portretowała głównie swoje jamniki i koty. Przedstawiała je w swobodnych pozach, podglądając ich zachowanie i mistrzowsko oddając to na płótnie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: BIAŁA POSTAĆ
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na płótnie napis: OBRAZ AUTORSTWA: | TERESY PĄGOWSKIEJ | POTWIERDZAM: FILIP PĄGOWSKI | F. PĄGOWSKI Autorstwo obrazu potwierdzone przez syna artystki, Filipa – patrz napis na odwrocie
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: WSZECHOGARNIAJĄCE WSZECHZŁO, 2004
Year: 2004
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 48 x 62,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. śr.d.: wszechogarniające wszechzło, wyżej p.: FS 1704 [monogram wiązany z datą] | R [w kółku]
Artist: Jan Lebenstein
Title: KOBIETA W FOTELU, 1969
Year: 1969
Tools: ink, watercolor, gouache, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 63 x 47,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: LEBENSTEIN 69
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: WN, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: WN | BEKSIŃSKI Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do planowanego Muzeum Zdzisława Beksińskiego w Osace w Japonii (Muzeum ostatecznie nie powstało). Następnie w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski – musee – galerie de Beksinski“, Paris, s. 214, il. barwna 273. Podobieństwo czasem odległe od rzeczywistości wskazuje na niewątpliwie senną proweniencję tej sztuki. To we śnie widzimy świat zniekształcony – ale dla nas wówczas całkiem naturalny. To we śnie, nasze dłonie, mające niewątpliwie pięć palców, splatają się z palcami czterdziestokrotnymi. To we śnie chodzimy po płonącym wzgórzu i nic nas nie parzy, podobnie jak tylko we śnie idziemy pustym polem i choć nie ma tam żadnego błota, nogi nie chcą nas prowadzić. Beksiński, oczywiście godzi się z senną właśnie interpretacją swojej sztuki, choć przecież wizje pojawiają się zazwyczaj na jawie, w biały dzień. Do powstania takiej wizji przenoszonej potem na płytę pilśniową, wystarczy czasem jakiś ułamek „Zawidzenia“: kartka papieru spadająca z szafy na podłogę [...]. Obrazy wizyjne pojawiają się w mózgu każdego człowieka niezależnie... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: EN, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie sygnatura: EN | EN BEKSIŃSKI oraz w kółku czerwonym flamastrem: 2 przy dolnej listwie na białym, gipsowym polu pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z podpisem; mała francuska nalepka transportowa Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do planowanego Muzeum Zdzisława Beksińskiego w Osace w Japonii (Muzeum ostatecznie nie powstało). Następnie w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski – musee – galerie de Beksinski“, Paris, s. 195, il. barwna 244. ...wiosną do galerii wchodzi pięcioro Japończyków (anonsowali się wcześniej przez telefon). Dwie pary i ich tłumacz. Chcą zobaczyć wszystkie obrazy Beksińskiego. Marszand prezentuje im w milczeniu pięćdziesiąt sześć obrazów. Milczą i Japończycy. Po pokazie wychodzą przed galerię, zostaje tylko tłumacz. [...] Tłumacz wychodzi przed galerię i zaraz wraca. Marszand: – A więc ile? Tłumacz: – Wszystkie. Magdalena Grzebałkowska, Beksińscy , Wydawnictwo Znak, Kraków 2014 (s. 304) *do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26% (VAT,... więcej
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: ZAMIESZKAŁY NA NIEBIE, 1976
Year: 1976
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Zamieszkały na niebie | KMikulski | Kraków 1976 na odwrocie na górnej listwie napis: 73 x 92 Obraz opisany i reprodukowany w: – Kazimierz Mikulski, malarstwo, rysunek, collage , wyd. Biuro Wystaw Artystycznych w Łodzi, Łódź 1987, kat. poz. 150, il. czarno-biała, s. nlb. [Katalog towarzyszył następującym wystawom prac Kazimierza Mikulskiego: – Galeria Sztuki BWA Łódź, kwiecień-maj 1987; – Galeria Współczesna Toruń, lipiec 1987; – Arsenał Poznań, sierpień-wrzesień 1987; – Galeria BWA Płock, październik 1987; – Salon Sztuki Współczesnej Bydgoszcz, grudzień 1987; – Galeria Awangarda Wrocław, styczeń 1988.] – Kazimierz Mikulski Malarstwo , wyd. Desa Unicum Sp. z o.o., Warszawa 2000, s. 60, il. barwna.
Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU (POSTAĆ Z OBRAZEM), OK. 1987
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kantor Do rysunku dołączona jest informacja, że został zakupiony od Stanisława Balewicza, dyrektora Galerii Krzysztofory w latach 1957-1987. Być może przedstawia samego Balewicza w charakterystycznym geście galerzysty, który odsłania/rozpakowuje obraz. Praca powstała w związku z jubileuszem Krzysztoforów w 1987 roku.
Artist: Maria Jarema
Title: MARTWA NATURA, 1932/33
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. odręczne notatki ołówkiem (rozkład jazdy) i okrągła pieczęć Stowarzyszenia Artystycznego Grupa Krakowska Do pracy dołączona kopia ekspertyza Józefa Chrobaka, dokumentalisty i badacza Grupy Krakowskiej (2002).
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: KOMPOZYCJA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz 67 sygn. na odwrocie na płótnie: W. JACKIEWICZ | GDAŃSK | MARIACKA 50/52 – 2
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: BUDOWA BIAŁA, 1962
Year: 1962
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na narożniku krosna nalepka: BWA | ATEST Nr. 1/AM/82..z.12 | ALFONS MAZURKIEWICZ | BUDOWA BIAŁA /1962/ | olej, pł., 80 x 100 cm, niesygnowany | Katalog – Wrocław 1976, poz. 91 | WROCŁAW, po lewej okrągła pieczątka z podpisem dyrektora; obok odręcznie: budowa biała 19... Obraz opisany i wystawiany: – Współczesne Malarstwo Wrocławskie III, Alfons Mazurkiewicz , Muzeum Śląskie, Wrocław 1964, katalog poz. 27 – Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz , BWA Wrocław 1976, katalog poz. 91, s. 100.
Artist: Marian Bogusz
Title: OBRAZ Z 102 PUNKTAMI, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: MARIAN BOGUSZ | WARSZAWA | „BILD MIT 102 PUNKTEN“ – 1969 | 1.65 x 1. 65 | T.: (KERZENFLAME + OL+ NAGEL) | mbogusz | (MALERWOCHE IN EISENSTADT) obok po lewej pionowa strzałka Duża aktywność i twórczy temperament, jakim obdarzony był Marian Bogusz, owocowały wieloma kontaktami zagranicznymi, nie tak łatwymi i częstymi w owych czasach. Bogusz był, m.in. czynnym członkiem międzynarodowego stowarzyszenia „Symposion Europaischer Bildhauer“ w Austrii z siedzibą w St. Margarethen Eisenstadt. Właśnie w Eisenstadt podczas trwającego tydzień pleneru, namalował prezentowany Obraz z 102 punktami – interesującą kompozycję abstrakcyjną, o głębokiej wymowie egzystencjalnej.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Tarasewicz L.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie ślad pieczątki z numerem; na górnej listwie napis: OGRÓD 50 x 70 | Akryl 1989; obok w kółku: 57 Motyw ogrodu, rzeczywisty, pojawia się we wczesnych rysunkach, jest też obecny w obrazach z połowy lat 50. Jednak nie ma w owym motywie tej funkcji metaforycznej, która z czasem zespoli w sobie wątki pejzażowe, symbolikę arkadyjską i swoistą „ludowość“, w całości jednoznacznie rozpoznawalną jako malarstwo Dominika. Analogii można szukać w poezji i różnie je interpretować. Pewne jest jednak zainteresowanie artysty tą tematyką i częste nadawanie tytułu swym dziełom mając na myśli metaforę... [Tadeusz Dominik Za oknem jest ogród , wyd. MNW, Fundacja Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Warszawa 2008, s. 15.]
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: L. Tarasewicz 2017 | 50 x 50 | Acrylic on canvas
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie: L Tarasewicz 2017 | Acrylic on canvas | 130 x 100
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU PORTRET Z WYOBRAŹNI, 1974
Year: 1974
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MUSIAŁOWICZ sygn. na odwrocie na płycie pilśniowej: Z CYKLU | „ PORTRET Z WYO | BRAŹNI “ | 86 x 63 | 1974 | MUSIAŁOWICZ Obraz opisany i wystawiany: – Henryk Musiałowicz , Steps Gallery 2004, Brooklyn, Nowy Jork, kat. s. nlb., il. barwna. Henryk Musiałowicz zdradzał głębokie upodobania do cykli. „Portrety z wyobraźni“ powstawały od roku 1957 do połowy lat 70. XX w. „ Portrety“ – to symbole zmienności natury. Nie są to ludzie konkretnie określeni, wyjęci z otaczającego nas tłumu, lecz synteza, idea człowieka, jego malarski znak, uwikłany w wewnętrzne spięcia dramatu dokonującego się w nim i poza nim. “ H. Musiałowicz, Moja droga w sztuce
Artist: Krystyna Herling-Grudzińska
Title: KOBIETA Z KOTEM, OK. 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: KRISTINA HERLING... | T: … Obraz wystawiany i reprodukowany: – Krystyna Herling-Grudzińska Obrazy i rysunki , Galeria „Inny Świat“, Kraków XII 1986 – I 1987, kat. poz. 21; – Malarstwo Krystyny Herling-Grudzińskiej, Trwanie i Przemijanie , Muzeum Archidiecezji Warszawskiej, Warszawa 16 I – 14 II 1987, kat. s. 15, poz. nlb.; – Joanna Bielska-Krawczyk, Cienie K., Krystyna Herling-Grudzińska i jej obrazy , Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2009, s. 130, il. barwna 28. Żona pisarza emigracyjnego Gustawa Herling-Grudzińskiego, malarka z wewnętrznej potrzeby, zainteresowanie sztuką ujawniła jeszcze podczas II wojny, kiedy to pokazała publicznie swoje prace w Bagdadzie i Kairze. Nawiązywała do rozwiązań polskiego koloryzmu z kręgu kapistów. Nie bez wpływu na styl artystki pozostawała przyjaźń z Józefem Jaremą. Typowe cechy jej malarstwa prezentuje obraz Kobieta z kotem , gdzie deformacja postaci i przedmiotów, oryginalna kompozycja i soczysta plama barwna składają się na niebanalne potraktowanie tematu.
Artist: Józef Czapski
Title: TULIPANY, 1956
Year: 1956
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. 56. na odwrocie na środkowej listwie krosna napis: TULIPES fraguet No 1 800 NF dalej odwrócone: JÓZEF CZAPSKI | TULIPANY I Patrząc na obrazy Józefa Czapskiego odnosi się wrażenie, że ten wybitny humanista, który traktował malarstwo nadzwyczaj poważnie, każdy temat uznawał za godny przedstawienia na płótnie. W jego malarstwie kolor stanowi problem nadrzędny od czasów, gdy związał się z kapistami, a temat obrazów był właściwie nieograniczony. Podglądał życie ulicy, sceny w paryskim metrze, samotnych ludzi siedzących w kawiarniach. Była nim też niedbale rzucona na stół serweta, zwykły fotel czy prosty wazon z kwiatami. Martwe natury ułożone z najprostszych przedmiotów nabierały jakby innego znaczenia. Dekoracyjny obraz Tulipany z roku 1956, czyli z okresu, kiedy to ponownie Czapski wrócił do regularnego malowania, świadczy o trwającej latami fascynacji artysty kolorem, którym operuje śmiało i pewnie.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2113 (ŁAGÓWEK – ADAM I EWA), 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DG . 2113 / 197 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2222 (BUK – SOBOTNI WIECZÓR), 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 2222/98 . na odwrocie na płycie napis: 7 VI 97 ; na listwie ramy napis: 13 VI 97 na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Sawka
Title: FOR MEL WITH LOVE, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: FOR MEL | WITH LOVE | JAN SAWKA | 1982 na odwr. na dykcie nalepka: FOR | MR . | WALLSHEIN !!! na górnej listwie napis ołówkiem: Ankrum Sawka Obraz został namalowany w Ameryce, dokąd Jan Sawka wyjechał w 1977 roku, po wcześniejszym rocznym pobycie na stypendium we Francji. Na początku lat 90. Sawka ponownie przyjechał do Polski, gdzie święcił artystyczne triumfy, by wrócić do USA. W Ameryce tworzył do końca życia. Znany przede wszystkim ze wspaniałych plakatów, malarstwo traktował jako możliwość oddania nastroju i osobistych przeżyć. Toteż w kompozycjach malarskich dominuje często nuta samotności człowieka w zetknięciu z współczesną cywilizacją i bezduszną infrastrukturą.
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1113 (LONDYŃSKI), 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DG . 1113/87 . na odwr. na płótnie nalepka autorska z danymi obrazu poniżej nalepka Centralnego Domu Artystów Moskwa w języku rosyjskim z tytułem obrazu i datą Obraz wystawiany i opisany: – Jerzy Duda Gracz, Żiwopis , Katałog wystawki proizwednij, Moskwa, Sowietskij Chudożnik, 1987, kat. poz. 4 s. nlb. (katalog w języku rosyjskim).
Verified Artist: Yes
Artist: Jean Lambert-Rucki
Title: ŚWIĘTY FRANCISZEK, OK. 1959
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu d.: JLAMBERT | RUCKI Rzeźba z cyklu statuetek świętych, powstałych na zamówienie paryskiej firmy Chéret, trudniącej się wykonywaniem artystycznych dewocjonaliów. Jean Lambert-Rucki współpracował z nią od 1939 do końca życia. Św. Franciszek z ok. 1959 występuje również w innej wersji, z dwiema figurkami ptaka: w dłoniach i na czubku głowy – reprodukowanej w monografii artysty: Artur Winiarski, Jean Lambert-Rucki 1888-1967 , Villa La Fleur, Konstancin-Jeziorna 21 IX – 31 XII 2017, kat. 83, s. 207. Wersja oferowana jest uproszczona, „poważna“. Jak zauważył autor cytowanej monografii, „ Żartobliwe elementy, które były specjalnością artysty, pojawiają się […] w figurce ptaszka siedzącego na kapturze świętego Franciszka. Ten drugi wzór nie spodobał się zresztą klientom Maison Chéret .“
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Jaromski
Title: DANIEL I LWY, 2018
Year: 2018
Tools: individual
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na desce: MAREK | JAROMSKI | 2018
Artist: Edward Dwurnik
Title: OJCZE RATUJ!, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1983 | E. DWURNIK na odwrocie na płótnie napis p.g.: „Ojcze | ratuj !!! “, obok w ramce: 874 p.d.: E. DWURNIK | 1983 październik | NR: XV [w ramce] – 164 – 874 [w ramce] | sportowcy na krośnie nalepki: – 1985 NOWA BRAMA | lipiec sierpień; – GALERIA 77 MUZEUM CHEŁM | Wystawa Sztuki Współczesnej Chełm, ulica Lubelska 55, tel. 526-93; – Biuro Wystaw Artystycznych | 64-920 w Pile | ulica Bohaterów Stalingradu 7 Cykl „Sportowcy“ powstawał od 1972 do 1992 roku; jego pierwsza część obejmuje 144 obrazy namalowane do 1978 roku, w charakterystycznych soczystych barwach i komiksowej konwencji. Te obrazy w większości poświęcone są codziennemu życiu prostych ludzi. Druga część powstawała od 1981 roku przez całe lata 80 i jest już zupełnie inna; malowana agresywnie grubymi pociągnięciami pędzla, utrzymana w ciemnej, zbrudzonej kolorystyce. Nadal ukazuje tych samych Sportowców, ale w nowej sytuacji politycznej – już po wprowadzeniu Stanu Wojennego w 1981 roku. Te obrazy nie tylko nadal sondują polskie społeczeństwo, lecz są już wyraźnie politycznie zaangażowane. cyt. za: Pola Dwurnik http://www.dwurnik.pl/teksty.php?ID=13 Prezentowany obraz... więcej
Artist: Marcin Maciejowski
Title: KIEROWCA POPATRZYŁ NA..., 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: cały tytuł: KIEROWCA POPATRZYŁ NA POTRĄCONEGO POTEM BŁYSKAWICZNIE DODAŁ GAZU I UCIEKŁ sygn. na odwrocie na płótnie: „KIEROWCA POPATRZYŁ NA POTRĄCONEGO | POTEM BŁYSKAWICZNIE DODAŁ GAZU | I UCIEKŁ“ | MARCIN MACIEJOWSKI 00r . na odwrocie na płótnie zawiniętym na górnym krośnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z numerem Obraz wystawiany i opisany: – Marcin Maciejowski Polska, Galeria Zderzak , Kraków 2001, kat. s. 30, il. barwna. „Estetyka obrazów Maciejowskiego opiera się na wielu, pozornie nie powiązanych ze sobą źródłach, wykorzystywanych w sposób dowolny i pełen dezynwoltury. Artysta pokazuje, że najbardziej adekwatnym środkiem do opisania współczesności jest komiks... Pojedynczy rysunek pozbawiony zostaje zbyt wielu szczegółów. Język komentujący obraz jest tak lakoniczny jak listy dialogowe z filmów akcji. Wystarczy. Komiksowość sprawia, że obrazy Maciejowskiego są tak odmienne, tak pociągające. Artysta rysuje także oryginalne komiksy, w których pokazuje swoją zdolność obserwacji najzwyklejszych zdarzeń i odnajdywania w nich poezji banału i komizmu...“ Andrzej Szczerski, Marcin Maciejowski Polska , Galeria Zderzak, Kraków 2001, s. 63
Artist: Tadeusz Boruta
Title: KUSZENIE Z CYKLU EDEN, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: TADEUSZ BORUTA | . KUSZENIE. Z CYKLU EDEN | OLEJ NA PŁÓTNIE, 1983 na odwr. na płótnie pieczątka wywozowa Prezentowany obraz namalowany został w 1983 roku, kiedy to artysta ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Malarstwa krakowskiej ASP w pracowni prof. Stanisława Rodzińskiego i Zbyluta Grzywacza. Równocześnie studiował filozofię (1980-1984) na Papieskiej Akademii Teologicznej, co w dużej mierze miało wpływ na tematykę jego sztuki. Obraz Kuszenie z Cyklu Eden zapowiada późniejszą drogę artystyczną Tadeusza Boruty charakteryzującą się głębokimi treściami religijnymi i egzystencjalnymi, z żywą obecnością sacrum.
Artist: Jan Dobkowski
Title: GORĄCE ZALOTY, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 84 sygn. na odwr. na płótnie: Jan Dobkowski | „ GORĄCE ZALOTY 1984 | OLEJ + ACRYL | 60 cm x 54 cm
Artist: Janusz Rafał Głowacki
Title: KODY PRZESTRZENI, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na środkowym krośnie napis: J.R.G. KODY PRZESTRZENI „KD“ na płótnie owiniętym na dolnym krośnie napis: J.R.G. KODY PRZESTRZENI | „ KD“ 2016 Związany z Częstochową, obecnie profesor w tamtejszym Uniwersytecie im. Jana Długosza, Janusz Rafał Głowacki z dużą swobodą tworzy zarówno figuratywne jak i abstrakcyjne kompozycje. Na początku lat 90-tych na wystawie w BWA w Częstochowie zaprezentował swe obrazy i wydawało się, że będzie kontynuatorem polskiego nurtu kolorystycznego, z elementami poetyckiej symboliki. Obecnie maluje obrazy w duchu abstrakcji geometrycznej, uważając, że ten sposób postrzegania świata jest bliższy doskonałości. Prezentowany obraz należy właśnie do nowego artystycznego języka Janusza Głowackiego.
Artist: Andrzej Fogtt
Title: BEZ TYTUŁU, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Aj. Fogtt 79 sygn. na odwrocie na płótnie l.g.: Aj Fogtt | 185 x 135 | 1979 r
Artist: Maria Anto
Title: CZERWONY NIEDŹWIADEK I CZARNE PTAKI, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1989 Maria Anto na odwrocie na płótnie sygn.: Maria Anto 1989 | 942 [w kółku] pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SCENA III, 2009-2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Kiejstut Bereźnicki | Scena III 70 x 70 | 2009-2014 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Kiejstut Bereźnicki. Malarstwo i rysunek , Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 14 V – 21 VI 2015, s. 87. il. barwna.
Artist: Henryk Waniek
Title: JEDNOKOŁOWY POJAZD WIEKUISTY, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: SEPT – NOV 1984 914 [w ramce] | HENRYK WANIEK | JEDNOKOŁOWY POJAZD WIEKUISTY [w ramce] na płótnie podłużna pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, powyżej nr z podpisem, poniżej pieczątki parafka, na górnym krośnie trzy małe nalepki
Artist: Jacek Yerka
Title: KUCHNIA OCEANICZNA, 1998
Year: 1998
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku na drzwiach piecyka: YERKA | 98 na odwrocie, na dolnym krośnie napis: W PRZERĘBLI | JACEK YERKA | AKRYL 98
Artist: Rafał Olbiński
Title: FOREVER YOUNG, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbiński Obraz posiada certyfikat autentyczności wystawiony przez autora, z nr. kat. obrazu (2102).
Artist: Jacek Yerka
Title: LETNIA KUCHNIA – Z CYKLU KIESZONKOWA DŻUNGLA
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 18 sygn. na odwrocie na dolnym krośnie p.d.: JACEK YERKA | LETNIA KUCHNIA – Z CYKLU KIESZONKOWA | AKRYL 2018 DŻUNGLA
Artist: Ryszard Zając
Title: PORTRET KOBIETY W BRĄZOWYM KAPELUSZU, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: RY | ZA | 78 na odwrocie na płótnie napis: PORTRET KOBIETY W | BRĄZOWYM KAPELUSZU
Artist: Jerzy Mierzejewski
Title: NADZIEJA, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Mierzejewski 73 na odwrocie na płótnie dwie mało czytelne podłużne pieczątki (zezwolenie na wywóz za granicę) na odwrocie na górnym krośnie napis: Jerzy Mierzejewski 1973 „NADZIEJA“ 81 x 65 Nr 237 [ w kółku ] III
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Szancenbach
Title: KRAJOBRAZ Z TĘCZĄ III, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Xancenbach sygn. na odwrocie na płótnie: JAN SZANCENBACH | KRAJOBRAZ Z TĘCZĄ III | 1991 na odwr. na płótnie podłużna pieczęć wywozowa z nr. i podpisem; na blejtramie nalepka z adresem autora Obraz opisany i wystawiany: – Jan Szancenbach , Miejska Galeria Sztuki „MM“ w Chorzowie, 31 V – 28 VI 2004, barwna karta.
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŻÓŁTE TULIPANY, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2018 | E. DWURNIK sygn. na odwrocie na płótnie: 2018 | E. DWURNIK | „ŻÓŁTE | TULIPANY“ | NR: XXII [w ramce] – 1579 | – 7500
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2016 | E. DWURNIK na odwrocie na płótnie sygn. i napis: 2016 | E. DWURNIK | „CZERWONE TULIPANY” | NR: XXIII [w ramce] – 1015- | - 6086
Artist: Rafał Olbiński
Title: SUPERIORITY OF CONSEQUENCES, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbiński Obraz wystawiany i opisany: – Olbiński, New Dreams of Old Values, The Jule Collins Smith Museum of Fine Art, wyd. Nahan Editions 2009, s. 81, il. barwna.