Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1524 (PEJZAŻ POLSKI – MGŁA), 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1524/92 na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu; wzdłuż górnej krawędzi liczba: 1524/92 na płycie ślad pieczątki wywozowej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1975 (WIEŚ BUK – MOJE PARANOJE), 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1975/96 . na odwrocie na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Obraz wystawiany i reprodukowany: – Jerzy Duda Gracz, Kolekcja TOP ART, Warszawa 1997, kat. poz. 18.
Verified Artist: Yes
Artist: Czesław Rzepiński
Title: AKT Z INSTRUMENTEM, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Rzepiński na odwrocie na górnym krośnie napis: Własność prof. Zolich Kraków; na lewym krośnie nalepka [druk wypełniony maszynowo]: Tow. Przyj. Sztuk Piękn. W Krakowie | Autor Czesław Rzepiński | Tytuł dzieła Akt z instrumentem, 1970 | Rodzaj dzieła ol. pł. wym. Cena 54 | Pałac Sztuki 1976 | Podpis autora… Obraz wystawiany i opisany: –- Czesław Rzepiński malarstwo, CBWA Warszawa, Zachęta grudzień 1975, TPSP Kraków, Pałac Sztuki styczeń 1976, kat. spis prac poz. 114.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA (EVA), 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Description: Jego twórczość jest trudna do zdefiniowania. Z jednej strony jawi się jako oryginalna odmiana malarstwa fi guratywnego, z drugiej zaś przemawia bogatym językiem abstrakcyjnym, który bliski jest surrealizmowi. Obrazy Lebensteina to poetyckie transpozycje fi gury ludzkiej, ekspresyjne postaci zwierzęce, w których przebrzmiewa fascynacja reliktami archaicznych kultur. Wśród rozmaitych cyklów malarskich (Figury kreślone, Figury hieratyczne) jednym z ciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych jest cykl tzw. Figur osiowych, do których należy prezentowana praca z 1960 roku. Powstawał on w przełomowych dla artysty latach 1958-1962 i zamyka w sobie rozumienie istoty życia, trwania, śmierci, erotyzmu. Sam Lebenstein tak tłumaczył jego powstanie: Figury osiowe to były figury, które można porównać do figur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inn musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te fi gury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie na płótnie napis czarną farbą: IX. 1975 | JERZY NOWOSIELSKI | OLEJ
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PRZEPOWIEDNIA, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.g.: Przepowiednia, p.d.: KMikulski | Kraków 1980
Artist: Tadeusz Kantor
Title: SZKIC POSTACI SCENICZNEJ Z KRZESŁEM, 1971
Year: 1971
Tools: felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn brązowym atramentem p.d.: 71 | Kantor
Artist: Jonasz Stern
Title: KOMPOZYCJA, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 53 x 64 cm (oprawny w gablotę z plexi) sygn. p. d.: Stern | 970 Por. obraz Dół, 1964 – il. cz.-b., s. nlb w katalogach: – Jonasz Stern. Wystawa monograficzna, wrzesień 1983, Warszawa, Zachęta; – Jonasz Stern. Wystawa Jubileuszowa, styczeń-luty 1985, Pałac Sztuki, Kraków.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OZ, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie sygnatura: OZ | BEKSIŃSKI ; powtórzona czarnym flamastrem OZ | [w kółku czerwonym flamastrem]: 3 ; przy dolnej krawędzi pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do planowanego Muzeum Zdzisława Beksińskiego w Osace w Japonii (Muzeum ostatniecznie nie powstało). Następnie w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: - Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński , Warszawa 1989, s. 104, il. barwna 56; - Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski – musee – galerie de Beksinski“, Paris, s. 220, il. barwna 282. Fenomen twórczości Beksińskiego związany jest przede wszystkim z unaocznieniem, „zmaterializowaniem“ w technikach artystycznych „obrazów podświadomości“, które są zapewne symbolami wewnętrznych doświadczeń artysty, a w dużym stopniu symbolami stanów duchowych współczesnego człowieka. Groza śmierci, rozpadu, zniszczenia, samotności jest tu nieustannie obecna. Czy sztuka Zdzisława Beksińskiego prowadzi nas ku rozpaczy czy też działa na zasadzie catharsis, i czy światło które nieustannie odnajdujemy w jego sztuce daje choć odrobinę... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: WT, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płycie sygnatura: WT | BEKSIŃSKI mała francuska nalepka transportowa; pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z podpisem Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do planowanego Muzeum Zdzisława Beksińskiego w Osace w Japonii (Muzeum ostatecznie nie powstało). Następnie w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Peintures et Dessins 1987-1991, Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski – musee – galerie de Beksinski“, Paris, s. 83, il. b. 62. „Okres fantastyczny“ [1967-1983] przyniósł Beksińskiemu sławę i wydawało się, że artysta pozostanie mu wierny. A jednak już na początku lat osiemdziesiątych stopniowo zarzucał tę przestrzenną, pejzażową najczęściej wizyjność, ograniczając motyw do jednej lub kilku postaci, umieszczonych najczęściej na nieokreślonym tle. Obraz stał się znacznie bardziej syntetyczny i już nie to „fotografowanie snu czy marzenia“ było najważniejsze, ale właśnie malarstwo. Wiesław Banach, Zdzisław Beksiński, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 1999, s. 17 *do wylicytowanej ceny doliczona zostanie opłata organizacyjna (Premium) w wys. 26% (VAT, droit de suite i podatek graniczny - 8%).
Artist: Jan Lebenstein
Title: DRUGIE CESARSTWO, 1966
Year: 1966
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wytłoczona w warstwie malarskiej: Lebenstein 66 na odwr. sygn. czerwoną kredką: Lebenstein | „Seconde Empire“ | „Drugie Cesarstwo“ l.d.: 9 [w kółku]
Artist: Jan Lebenstein
Title: INTERIEUR-EXTERIEUR, 1971
Year: 1971
Tools: ink, gouache, pastel, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele:
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA NR 175, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Lebenstein na odwr., na płótnie napis : „Lebenstein | figure No 175 | 1963 na blejtramie napis: WANDA PAKLIKOWSKA-WINNICKA
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 36 cm, z podstawą: 47 cm sygn. p.d.: MITORAJ na rewersie u dołu: C 883/1000 HC
Artist: Jan Dobkowski
Title: NOKTURN CVIII, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2008 ROK na odwrocie na płótnie sygnatura: Jan Dobkowski | „NOKTURN CVIII“ 2008 ROK | ACRYL | 89 cm x 100 cm
Artist: Xawery Dunikowski
Title: EWA, 1906
Year: 1906
Description: IInformacje o dziele: wymiary całkowite: 59 x 51,5 x 27 cm na odwr. l.d. nakład: V/10 (odlew współczesny) Całopostaciowa figura Ewy powstała w 1906 roku, pierwotnie w gipsie (obecnie znajduje się w Państwowych Zbiorach Sztuki na Wawelu), następnie została wykonana w drewnie (Ewa I); istnieje też późniejszy wariant odlany w cemencie (Ewa II). Popiersie Ewy artysta wykonał w gipsie prawdopodobnie jako jeden z wariantów lub szkiców do rzeźby. Gips będący matrycą do odlewów w brązie różnił się szczegółami od gipsu „wawelskiego“, co można stwierdzić na podstawie fotografii, bowiem nie zachował się lub nie został odnaleziony. Odlewy z tego nieznanego gipsu w nakładzie 10 egz., numerowane na odwrocie liczbami rzymskimi, są od ok. 10 lat obecne na polskim rynku dzieł sztuki w wersjach różniących się kolorami patyny. Zarówno całopostaciowa Ewa, jak jej wersja ograniczona do popiersia, są chrakterystyczne dla etapu twórczości Dunikowskiego określanego – za Eligiuszem Niewiadomskim, który pierwszy użył tego określenia – jako „sztuka niedoli“, w którym symbolizm łączył się z silnymi akcentami egzystancjalnymi. Jak pisze monografistka artysty: Młody Dunikowski stworzył własną galerię postaci i typów kobiecych, niekiedy odpowiadających popularnemu wówczas nurtowi mizoginizmu, lecz przede wszystkim bliskich pojęciu „sztuki... więcej
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ, LATA 90. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ XI, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz na odwrocie na górnej listwie sygnatura: W. JACKIEWICZ OBRAZ XI/2000 114 x 130
Artist: Jan Berdyszak
Title: KOŁO POTRÓJNE, 1963
Year: 1963
Tools: tempera, gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. g. [tuszem:] JAN | BER | DYSZ | AK | [oł.:] 1963 | Koło | potrójne | [tuszem:] tempera | i gwasz; p.d. oł.: 68 x ±45 cm; niżej niebieską kredką w kółku: Światło | ramy | 71 x 55,5 cm
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA, 1980
Year: 1980
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42 x 42 x 3,5 cm sygn. na odwr. śr.g.: 1980 I H. Stażewski napis na ramie l.g.: MARTA
Artist: Ryszard Winiarski
Title: PRZYPADEK W GRZE DLA JEDNEGO, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wym. z oprawą: 81 x 81 cm sygn. p.d. na czarnej oprawie: winiarski ‘87 l.d.: chance in game for one sygn. na odwrocie na płycie: przypadek w grze | dla jednego | winiarski ‘87 [...] w kompozycjach z początku lat 70. obok czerni i bieli pojawiają się inne kolory: żółć, zieleń, błękit, czerwień, szarość. Niby wszystko było już zaplanowane – rzut kostką i wszystko było od samego początku rozstrzygnięte. Wystarczyło tylko wypełnić przyjęty schemat. Ale tak się właśnie nie działo. Winiarski poszukiwał. Stosował różne rozwiązania. [...] Winiarski wciąż odmieniał zasady kompozycji, sposoby wyliczania, perspektywy malarskie, zastosowane układy. Można przyjąć, że jeżeli tak mocno ograniczymy wachlarz stosowanych środków malarskich, każda ich zmiana, każde wahnięcie ma wielkie znaczenie kompozycyjne, wyrazowe, ale i estetyczne. Więc przy wszystkich podobieństwach i łatwości rozpoznawania zasady malarskiej Winiarski wciąż coś zmieniał. I ta zmienność jest fascynująca. Bogusław Deptuła, Podstawowe przeciwieństwa , tekst w katalogu wystawy: Ryszard Winiarski, Galeria Opera, 2017, s. 37
Artist: Jacek Sienicki
Title: WNĘTRZE, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J SIENICKI na odwrocie na płótnie sygnatura: Jacek | Sienicki. | 20 XI 21 XII – 1980. | „Wnętrze“ poniżej dedykacja podpisana przez żonę artysty Wandę Sienicką "Rzeczywiście przekraczamy nasze umiejętności, nasz stan posiadania, idziemy w nieznane. Pracuję bardzo dziwnie. Często zaczynam bardzo spokojnie i bardzo rzeczowo. W trakcie pracy narasta emocja, którą w jakiś sposób kontroluję, ale nie do końca. To, że nie kontroluję jej do końca, pozwala na dźwięk emocji nie do końca rozpoznanych. [...] Kiedyś rozmawiałem na ten temat z Nachtem i on powiedział, że jest to zupełnie naturalne, że zaczynamy często od banału i w trakcie prac zaczyna się to nam w jakimś kierunku klarować. Wtedy zapominamy o swojej koncepcji, zapominamy o swojej drodze, zapominamy o swoich przyzwyczajeniach, o swoim, jak powiedziałem dobrym wychowaniu – że tu wolno, a tego nie wolno, że to jest sztuka, a to nie jest – nakazy profesjonalne przestają istnieć i udajemy się w dziwne rejony, które są niebezpieczne, ale dlatego najciekawsze." Wiesława Wierzchowska, Autoportrety, rozmowa z Jackiem Sienickim „Coraz większy niepokój“ , s. 107, Warszawa, 1991
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU WOJNA PRZECIWKO CZŁOWIEKOWI, 1972
Year: 1972
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: MUSIAŁOWICZ; l.g.: 1972 na odwrocie na płycie sygnatura: Z CYKLU | WOJNA PRZECIWKO CZŁO- | WIEKOWI | 1972 | 96 x 58 | MUSIAŁOWICZ Obraz wystawiany i reprodukowany: – Henryk Musiałowicz, BWA w Kielcach, Galeria Piwnica, 1-24 czerwca 2012, il. barwna, s. nlb.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU OCZEKIWANIE, 1994-5
Tools: mixed
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MUSIAŁOWICZ na odwrocie na płycie sygnatura: Z CYKLU: „OCZEKIWANIE“ 72 x 89 | 1994/5 | MUSIAŁOWICZ
Artist: Tadeusz Dominik
Title: ALASKA, 1998
Year: 1998
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik na odwrocie na płótnie sygnatura: DOMINIK 1998 | OL. PŁ. 73 x 92 | ALAS KA
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie na płótnie: L Tarasewicz 2017 | Acrylic on canvas | 130 x 100
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: L Tarasewicz 2017 | 50 x 50 | Acrylic on canvas
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę
Artist: Rajmund Ziemski
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 60. XX W.
Tools: oil, gouache
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty.
Artist: Alfons Mazurkiewicz
Title: DUO OBRAZ, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Duo obraz 7/71 | Maz. Na odwrocie na krośnie nalepka: BWA | ...T.Nr. 1/AM/82, poz. 34 | ALFONS MAZURKIEWICZ | DUO OBRAZ 7/70 [poprawiono ręcznie na 1] / 1970 [poprawiono ręcznie na 1] | olej pł., 145 x 80 cm sygnowany | Katalog - Wrocław 1976, poz. 221 | okrągła pieczęć Dyrektor (podpis) WROCŁAW Obraz opisany i wystawiany: - Mariusz Hermansdorfer, Alfons Mazurkiewicz BWA Wrocław 1976, wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej „Awangarda“, Wrocław XII 1976 - I 1977, kat. poz. 221.
Artist: Edward Dwurnik
Title: U RZEŹNIKA, 1972
Year: 1972
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku prawej krawędzi: 1972 r. | E. DWURNIK; pr.g.: >>U RZEŹNIKA<< [w ramce] >>PUSTE HAKI<< [ukośnie]; l.d.: NR: 76. [w ramce]; na odwrocie na płótnie sygn.: E. DWURNIK | 1972 | >>U RZEŹNIKA<< | 190 [w ramce]; na odwrocie na płótnie nalepki: – autorska: EDWARD DWURNIK 1972 IV-28 | CYKL V Chwila | TYTUŁ U rzeźnika | WYMIARY 114 x 147 | TECHNIKA akryl, olej | NR: 76.; – STUDIO | TEATR | GALERIA z datą 16. XII. 1974 | 15. I. 1975; – BWA LEGNICA z datą 8. 9. 1974. na krosnach nalepki: – Galeria Sztuki BWA | ZAMEK KSIĄŻĄT POMORSKICH W SZCZECINIE, 1982; – BWA PŁOCK 1982; – BWA w Łodzi 1978; – Galeria Sztuki Współczesnej Olsztyn, grudzień 1980; – Galeria Stuki Współczesnej Zachęta... Próba retrospektywy...; – BWA w Lublinie, delegatura w Zamościu 2 – 30. V. 74 r.; – GALERIA 72 MUZEUM CHEŁM, 26. I. 1984 r. do 20 II. 1984 r.; – JYVASKYLAN TALVI ‘83 | EDWARD DWURNIK, Kuvia Puolasta | 27. 1 – 20. 2. 1983 ALVAR – AALTO – MUSEO Nalepki instytucji artystycznych na odwrociu obrazu świadczą najczęściej o uczestnictwie obrazu w danej wystawie. Często jednak wystawy urządza się bez katalogów... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2008 | E. DWURNIK na odwr. na płótnie sygnatura: 2008 | E. DWURNIK | „CZERWONE | TULIPANY = | NR: XXIII [w ramce] – 239 = 3880 =
Artist: Igor Mitoraj
Title: STELLA
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 23,5 cm, z pods.: 33,5 cm sygn. l.d.: MITORAJ obok znak odlewni: FONDER... | PIETR... [dalej nieczytelnie] po prawej z boku nakład: 56/250; poniżej: ARTCURIAL Porównaj: – Igor Mitoraj. Sculpture, (wyd.) Art-Objet, Paryż 1988, s. 87 (Stella, 1981, marmur, 110 cm).
Artist: Edward Dwurnik
Title: BAR SASKI, 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: BAR >SASKI< E.D. sygn. na odwr. na płótnie p.g.: 1990 | E. DWURNIK | BAR "SASKI" II | NR: XV - 239. | 1550 [w ramce]; l.g.: 1550 [w ramce] na górnej i dolnej krawędzi płótna powtórzony dwukrotnie tytuł: BAR SASKI BAR SASKI
Artist: Eugeniusz Markowski
Title: GRUPA Z TRĘBACZEM, LATA 90. XX W.
Tools: oil, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45 x 55, 5 cm (w św. passe-partout) sygn. tuszem p.d.: E. Markowski
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: DE PROFUNDIS, 2008
Year: 2008
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, papier jasnobrunatny żeberkowy 98,5 x 69 cm (w świetle ramy) sygn. p.g.: DE PROFUNDIS. | 17 FS 08 [monogram wiązany połączony z datą] | W [w kółku]
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: ARLEKIN II, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. na niebieskim polu, mało czytelna: Arlekin | II | 2011 | Bereźnicki sygnowany na odwrocie na płótnie: Kiejstut Bereźnicki | Arlekin II. 2011.
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: ARLEKIN III, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. na czerwonym polu, mało czytelna: Arlekin | III | 2011 | Bereźnicki sygnowany na odwrocie na płótnie: Kiejstut Bereźnicki. | Arlekin III. 2011.
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: MIŁOŚĆ DO GEOMETRII III, 2007
Year: 2007
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 91 x 80 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.g.: MIŁOŚĆ DO | GEOMETRII | NO III | 17 FS 08 [monogram wiązany połączony z datą] | W [w kółku]
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 19 II - 26 II 2013
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 19 II - 26 II | 41 x 27 | 2013
Artist: Norman Leto
Title: CHŁOPIEC Z – IDŹ I PATRZ, 2009-2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: l.d.: NORMAN | 2009 – 2018 | (PILOT HELP) ; p.d.: THE | BOY FROM | “COME | AND | SEE“ Obraz wystawiany i opisany: – Norman Leto. Idź i patrz, Muzeum Miejskie w Zabrzu, Urząd Miejski w Zabrzu, wystawa, kat. poz. 2, il. barwna, s. nlb. Tytuł obrazu nawiązuje do filmu Elema Klimova z 1985 roku, jednego z najważniejszych obrazów kinematografii rosyjskiej. „Bezkompromisowy w swojej antywojennej wymowie, był kamieniem milowym w mówieniu o Wielkiej Wojnie Ojczyźnianej w czasach topniejącego powoli komunizmu i majaczącej na horyzoncie pierestrojki. Klimov uchwycił brutalną rzeczywistość niemieckiej inwazji na Białoruś, opowiada historię Flora – czternastolatka, który opuszcza rodzinną wieś by dołączyć do partyzantów. [...] Norman Leto uchwycił na płótnie twarz bohatera filmu [...]. Stojący w lesie, bladosiny Flor to [...] obraz wojny zaklęty w oczach dziecięcego aktora. Patrzymy na chłopca, na młodego żołnierza, na decyzję artysty, którego przecież coś w tym kadrze i jego twarzy urzekło.“ cytat za: Jakub Gawkowski, Przemoc widziana z fotela tekst w katalogu wystawy Norman Leto. Idź i patrz
Artist: Łukasz Banach (pseud. Norman Leto)
Title: RYBY, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pośrodku dolnej krawędzi: BANACH na odwrocie na płycie sygn. : BANACH | 04 p.g.: pionowa strzałka Norman Leto (właściwie Łukasz Banach) we wczesnym okresie swojej twórczości zafascynowany był malarstwem Zdzisława Beksińskiego. Przez kilka lat, aż do tragicznej śmierci Beksińskiego, systematycznie prowadził z nim korespondencję e-mailową. W liście z dnia 16 lipca 2004 12:10 Beksiński pisze do Banacha: „Ryby doskonałe, chociaż obrzydliwe! Świetnie wychodzi Panu światło. Bardzo mi się ten obraz podoba .“ W odpowiedzi z 17 lipca 2004 21:12: „Co mogę napisać – że bardzo się cieszę, że podobają się Panu ryby i światło. Pan mnie tego typu częściowo realistycznym oświetleniem parę lat temu zaraził, więc koło się jakby zamyka “. Obraz reprodukowany i opisany: – Jarosław Mikołaj Skoczeń, Detoks. Zdzisław Beksiński Norman Leto. Korespondencja/Rozmowa, Warszawa 2018, s. 729-730, il czarno-biała.
Artist: Lech Kunka
Title: KOMPOZYCJA, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: L. Kunka 67
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG – ZMIERZCH, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj na odwrocie na płótnie sygnatura: Stanisław Baj | Rzeka Bug | Zmierzch 2009
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG – JESIEŃ, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj na odwrocie na płótnie sygnatura: Stanisław Baj | „Rzeka Bug – | – Jesień“ | 2013.
Artist: Jan Szancenbach
Title: SEKWANA PŁYNIE PARYŻEM, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 58 | Szancenbach sygnowany na odwrocie na płótnie: SEKWANA PŁYNIE PARYŻEM | MAL. | JAN SZANCENBACH | 1958 Obraz opisany i wystawiany: – Jan Szancenbach, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot 2003, spis obrazów, s. 64, poz. 32.
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: WE DWOJE, 1997
Year: 1997
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: 1997 | stasys na odwr. p.d. metryczka autorska oł.: 628 [w kółku], w drugim wierszu czerwoną kredką: We dwoje | [oł.:] 49, 5 x 64 cm | 1997 | PASTEL
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Olbiński
Title: ASCRIPTION OF EXPERIENCE, 1994
Year: 1994
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: [odwrócone R w kółku] R Olbiński Obraz reprodukowany i wystawiany: – New Dreams of Old Values Olbiński , The Jule Collins Smith Museum of Fine Art, 2009, kat. il. czarno-biała, s. nlb.
Artist: Henryk Waniek
Title: NIEBO, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno, autorskie przecięcie sygn. na odwrocie na płótnie: 806 [w ramce] | HENRYK WANIEK | DEC. 1977 | NIEBO [w ramce] poniżej po prawej: ABRA-MELIM | CAP. III. MAGIC SQ (6) | FOR DIVERS VISION IN FIRE | NASI | APIS | SIPA | ISAN; l.g.: 908 [w ramce]
Artist: Jacek Yerka
Title: INNY WYMIAR, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na górnej listwie zamazany napis: KREDENS na płótnie nalepka ZPAP Oddział w Toruniu z danymi obrazu Prezentowany obraz rozpoczyna znany cykl Szafek przydrożnych.
Artist: Ryszard Zając
Title: CAPESTRANO, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RY | ZA | 80 na odwrocie na płótnie sygn.: RYSZARD ZAJĄC | CAPESTRANO | /65 x 116/ | 1980
Artist: Nathan Wasserberger
Title: KLAUNI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: NATHAN WASSERBERGER