Artist: Tadeusz Kantor
Title: WŁAŚCIWE UŻYCIE APARATU FOTOGRAFICZNEGO, 1980
Year: 1980
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Projekt do spektaklu Teatru Cricot 2 Wielopole, Wielopole . sygn. tuszem p.d.: tk obok (częściowo na prostokątnej nalepce): Właściwe | użycie | aparatu | Fotograficz - | nego Lech Stangret w swoich publikacjach określił rysunek tytułułem Właściwa obsługa wynalazku Pana Daguerre’a , inaczej niż w tece z rysunkami oraz reprodukcjach – fotografiach J. Stokłosy – towarzyszących tekstowi dramatu (wydanie z 1984 roku), gdzie nazwano go: Wdowa po miejscowym fotografie firmy «Ricordo» – ponury agent śmierci. Obraz reprodukowany lub opisany: – T. Kantor, Wielopole, Wielopole , Kraków – Wrocław 1984, il. 77, s. 145; – Wielopole, Wielopole. Rysunki. Dessins , Teatr Cricot 2, Kraków 1987 [teka, 12 k. tabl.], k. tabl. nr 6. – K. Pleśniarowicz, Kantor. Artysta końca wieku , Wrocław 1997, s. 235; – L. Stangret, Tadeusz Kantor. Rysunek , Warszawa 2013, s. 62 i 168, ryc. 190; publikacja także w tłum. na jęz. ang.: L. Stangret, Tadeusz Kantor. Drawing , Warszawa 2015, il. 190; ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: AKT ZE SKRĘPOWANYMI RĘKAMI, 1993
Year: 1993
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. wzdłuż krawędzi: JERZY NOWOSIELSKI 93 Temat kobiet skrępownych sznurem bądź poddawanych innym fizycznym udrękom (podwieszonych, nienaturalnie skulonych, rozciągniętych na kole itp.) pojawił się w sztuce Nowosielskiego ok. 1950 roku, równolegle z serią obrazów przedstawiających gimnastyczki, biegaczki, piłkarki, pływaczki, ogólnie – kobiety uprawiające sport. Oferowany rysunek jest późnym refleksem tych fascynacji artysty, a zarazem przedstawia konkretną sytuację i – zapewne – modelkę. Bardzo podobne ujęcie aktu siedzącego, z tak samo rysowaną głową, rękoma wyciągniętymi sztywno do tyłu i delikatnie zamarkowanym u dołu poziomymi kreskami podłożem prezentuje rysunek z 1993 roku, reprodukowany w albumie: Jerzy Nowosielski , [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, kat. 697, il. s. 470. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Tadeusz Kantor
Title: KOLUMNA, 1956
Year: 1956
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: rysunek do spektaklu Mątwa wg S.I. Witkiewicza sygn. brązowym flamastrem p.d. (na postumencie pierwszym od prawej): T. Kantor poszczególne postumenty (oprócz skrajnego z lewej) podpisane ręką artysty: – Pomnik – | K. ZRałek – | Pankiewicz – 1956 [na podstawie postumentu], niżej: „Mątwa“ | Bezdeka – | K. Mikulski – Poeta i jego pomnik sygn. na odwr. passe-partout: p.g.: T. Kantor | „La colonne“ 1956- | „La pieuvre“ | de S. Witkiewicz | Theatre Cricot 2 na odwr. oprawy śr.g. nalepka wystawowa Biennale of Sydney z logo wystawy i napisem (mpis): TADEUSZ KANTOR | COLUMNS FOR THE MAGAZINE [sic!] „DIE TINTENFISCHE” 1956 | coloured drawing on paper | 26 x 32 cm | Collection: Johanna Ricard, | Konigstrasse.; niżej nalepka transportowa z nazwą i adresem AGDC (Australian Gallery Directors Council) oraz numerem skrzyni: Case 16/10; l.d. dedykacja długopisem obcą ręką, w znacznej części nieczytelna, datowana: 1993 Obraz reprodukowany i wystawiany: – The Third Biennale of Sydney at the Art Gallery of New South Wales , 14 April - 27 May 1979, repr. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PORTRET KOBIETY, 1946-1947
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: awers: 73,3 x 41,6 cm [w świetle oprawy] rewers: GRUPA OSÓB, ok. 1952-1954 38 x 70,5 [w świetle oprawy] Pochodzenie: - własność malarza Adama Hoffmanna; - Galeria Inny Świat Tadeusz Nyczek & Maciej Szybist, Kraków; - kolekcja Helen de Borchgrave, Londyn. Według certyfikatu wydanego przez Macieja Szybista obraz Grupa osób jest jednym z najbardziej interesujących głosów we współczesnej sztuce polskiej na temat niszczenia indywidualności w warunkach totalnego reżimu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: SIEDZĄCA GIMNASTYCZKA, OK. 1951
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: olej, płótno szyte pionowo przez środek na odwr. na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z numerem i podpisem Pochodzenie: – własność malarza Adama Hoffmanna; – Galeria Inny Świat Tadeusz Nyczek & Maciej Szybist, Kraków; – kolekcja Helen de Borchgrave, Londyn. Obraz opisany i wystawiany: – Modern Polish Masters, Helen de Borchgrave Fine Ar t, London, 6 – 27 VI 1989, kat. poz. 26, s. 19. Tematyka sportowa jest próbą kompromisu z postulatami epoki, jednak przedziwne, akrobatyczne pozy dziewcząt, ich tajemnicza, erotyczna musztra – sugerują ukryte, podświadome znaczenia. Sportsmenki o ciężkich, masywnych ciałach mają w sobie jakąś patologię. Tęgie i nieproporcjonalne, o rozłożystych biodrach, grubych udach – „jędrne i rzepiaste“, jak powiedziałby Tyrmand – stają w paramilitarnym szyku, tworząc cielesną zaporę, przeszkodę do pokonania. Niektórzy będą interpretować te prace w kontekście politycznym: jako metaforę zniewolenia, podporządkowania i władzy. Inni jako sprzeciw wobec przaśnej, siermiężnej seksualności PRL-u, z jego proletariacką urodą krzepkich, wyzbytych kobiecości traktorzystek. Osobliwe, sportowe inscenizacje Nowosielskiego kryją w sobie jednak zbyt wiele widocznej przyjemności autora, by ich erotyzm można było uznać za „opozycyjny“. Krystyna... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: KRÓLOWIE I ŚWIĘCI, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. napis oł.: SALOMON I DAWID | CYRYL I METODY Projekt mozaiki na fasadzie cerkwi prawosławnej Zaśnięcia NMP przy ul. Szpitalnej w Krakowie. Dzięki zamontowaniu dekoracyjnych witraży fasada cerkwi – dotąd niewyróżniająca się w pejzażu ulicy – została wzbogacona o niecodzienny element, zapowiadający sakralny charakter wnętrza. Chcąc dodatkowo podkreślić przeznaczenie budynku, jego gospodarze poprosili Nowosielskiego o zaprojektowanie ozdobnego, mozaikowego portalu wokół wejścia. Krystyna Czerni, Nowosielski w Małopolsce ..., 2015 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PROJEKT WITRAŻA, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na marginesach skalowanie Projekt witraża do cerkwi prawosławnej Zaśnięcia NMP przy ul. Szpitalnej w Krakowie. Dzięki zamontowaniu dekoracyjnych witraży fasada cerkwi – dotąd niewyróżniająca się w pejzażu ulicy – została wzbogacona o niecodzienny element, zapowiadający sakralny charakter wnętrza. Chcąc dodatkowo podkreślić przeznaczenie budynku, jego gospodarze poprosili Nowosielskiego o zaprojektowanie ozdobnego, mozaikowego portalu wokół wejścia. Krystyna Czerni, Nowosielski w Małopolsce ..., 2015 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: KRÓLOWA LATA, 1977
Year: 1977
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: "Królowa lata" | KMikulski | Kraków 1977 obok strzałka, na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz z numerem, obok nalepka informacyjna ZPAP i Zakładów Artystycznych "ART" w Krakowie z danymi obrazu, na górnym krośnie nalepka [maszynopis] z tytułem i adresem autora, na krosnach swobodnie umieszczone wymiary i sygnatura autora (...) wieloletnia współpraca z „Groteską” pomogła mu wykształcić charakterystyczną, jednorodną formułę malarską: baśniowo-senny klimat inscenizowanych wnętrz i ogrodów, przepełniony erotyzmem i atmosferą cudowności, zachwytem nad przyrodą a jednocześnie sympatią do jarmarcznej estetyki cyrku i lunaparku. To malarstwo jest niesłychanie teatralne, jak zatrzymany kadr z filmu rysunkowego, jak scenografia do plenerowego przedstawienia – z rozstawionymi rekwizytami, dekoracją, sceną. Wszystko rozpoznajemy: błękitne pagórki, drzewa, piękne nagie dziewczęta, ukryte w gęstej trawie ptaki, magiczne przedmioty. I chociaż wiemy, że to rzeczywistość sztuczna, natura-nienaturalna, a wszystko na niby - dzieje się jak w teatrze: czary działają, zapominamy o prawdziwym świecie i… wierzymy sztuce. Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki, Tropami artystów polskich XX wieku , Kraków, 2000, s. 74 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz... więcej
Artist: Maria Jarema
Title: DWA SZKICE KOSTIUMÓW DO „MĄTWY“ WITKACEGO, 1956
Year: 1956
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: l.: tusz pióro, papier, 19,5 x 9,6 cm (w św. passe-partout) p.: monotypia, gwasz, papier kremowy 19,5 x 8,5 (w świetle passe-partout) oba podpisane na odwr. oł.: Maria Jarema 1956 | szkic kostiumowy ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Maria Jarema
Title: POSTAĆ, 1940
Year: 1940
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na podkładzie l.d.: 1/2, p.d.: Maria Jarema ‘40 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Strzemiński
Title: ŻNIWIARKI, 1950
Year: 1950
Tools: ink, feather, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. przy l. krawędzi napis zielonym atramentem: 72 Praca wzmiankowana i reprodukowana w kat.: Władysław Strzemiński 1893-1952. W setną rocznicę urodzin, Muzeum Sztuki, Łodź 25 XI 1993 - 16 I 1994, s. 237, kat. VI. 129, repr. czarno-biała (jako własność córki artysty, Niki Strzemińskiej). Katalog ten wymienia kilkanaście innych studiów do dwóch kompozycji z 1950, Żniwiarki i Kłosy. Wraz z kompozycjami takimi jak Prządka,Włókniarz, Tkacz, Małorolni i in. prace te dokumentują próby przystosowania się artysty nie tyle do doktryny socrealizmu, co do postulowanej w latach 40. zmiany tematyki na zbliżoną do problemów ludzi pracy. Na to zaś, jako człowiek i artysta o postawie lewicowej, mógł przystać bez zaprzeczania sobie. Próby te zresztą nie zostały docenione przez decydentów i artysta został usunięty z pracy na uczelni oraz od wszelkiej działalności publicznej jako reprezentatnt "formalizmu". Według w/w katalogu praca była eksponowana również na wystawie: Warsztat Władysława Strzemińskiego, Galeria Sztuki Współczesnej Anny Wesołowskiej, Łodź VI 1985, kat. 114, repr.
Artist: Józef Czapski
Title: ANEMONY, 1954
Year: 1954
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. mało czytelnie: J. CZAPSKI. 54. na odwrocie: – na płótnie l.g. pieczątka: COLLECTION THERRY GAUDRY | Artiste peintre | MOUROUX – nalepka w języku francuskim z informacją o artyście – na dolej listwie napis: Joseph CZAPSKY 1896-1993 Józef Czapski – autor prezentowanej kompozycji Anemony – był postacią wybitną, wpisując się w polska kulturę nieustępliwą postawą moralną, był pisarzem, krytykiem sztuki i artystą malarzem. Podobno – jak pisał Janusz St. Pasierb – Malarzem chciał być od początku świadomego istnienia, od 10 roku życia – do samego końca, już porządnie po dziewięćdziesiątce niemal ociemniałego podrywało go do malowania „zobaczenie tej bieli przy tej czerwieni”. Różne były inspiracje malarskie Józefa Czapskiego i różnorodna jego twórczość artystyczna. Kameralna, starannie wypracowana kompozycja Anemony przedstawiająca kwiaty w szklanym wazonie emanuje spokojem, a równocześnie ukazuje jej autora jako wybitnego kolorystę. Kolor był bowiem dla Czapskiego najważniejszy – myślał kolorami, tworząc, jak pokazuje przykład Anemonów, barwny bukiet modelowany padającym nań światłem. Starannie wypracowane szczegóły, a także tło założone smugami kolorów wydobywających czy wręcz uzupełniających pierwszy plan czyni z tego skromnego tematycznie przekazu obraz o dużych walorach... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 60. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na pionowej żerdzi nalepka firmy Schleiper & Fils s.a. Katalog wystawy Tadeusza Dominika z roku 1984 (Tadeusz Dominik, Malarstwo, gobeliny , Galeria Desa Warszawa, grudzień 1984) zawierał esej Zbigniewa Herberta, wybitnego poety i znawcy sztuki. Oto fragment: Na początku był postimpresjonistyczny koloryzm. Ale to tłumaczenie – geneza nie wiele właściwie wyjaśnia czym jest malarstwo Tadeusza Dominika. Nie zadowolił się on bowiem doskonałym warsztatem zdobytym w pracowni Jana Cybisa. Potrafił z tradycji, którą pochopni krytycy przedwcześnie grzebali, uczynić narzędzie malarstwa bardzo własnego i bardzo współczesnego. W jego interpretacji formuła koloryzmu okazała się zadziwiająco szeroka, pojemna i sprawna... Krytycy o skłonnościach do szufladkowania spierają się czy zaliczyć obrazy Dominika do abstrakcji lirycznej czy ekspresjonizmu. Dla mnie jest on jednym z tych nielicznych artystów, którzy każdym swoim nowym dziełem zdają się mówić: maluję, więc jestem.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na płótnie l.g.: DOMINIK 1978 | AKRYL 81 x 100 | „PEJZAŻ“ p.g.: pieczątka wywozowa
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lenica na odwrocie po środku: A.Lenica | Warszawa | 1971 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, OK. 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Obraz wystawiany: – Janikowski/Kobzdej , Galeria Piekary, Poznań, V 2005. – Aleksander Kobzdej , ga ga galeria, Warszawa 2006, kat. s. 48, il. barwna, bez spisu prac.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: REMOTIO, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Zbigniew Makowski 1970 na odwrocie: – na górnej żerdzi krosna napis: „REMOTIO“, 1970, 92 x 65 – po lewej nalepka z numerem: DI/229/70 DK.BBB – po prawej nalepka Galerie Pauli w Lozannie z danymi obrazu – na prawej żerdzi nalepka Galerie Jeanne Bucher Paryż z danymi obrazu W twórczości mojej dążę do tego, do czego zmusza mnie moja natura: obraz jest dla mnie przed słowami i ponad słowami. Artysta we mnie wie zawsze lepiej. Zbigniew Makowski Malarstwo powinno zostać malarstwem , „Polska“, 11 XI 1976 Obraz wystawiany i opisany: – Makowski , Galerie Alice Pauli, Lausanne, 8 V – 13 VI 1970, kat. poz. 10; – Galerie Jeanne Bucher, Paris, 17 IV – 5 VI 1973. – Zbigniew Makowski, Gëmalde und Gouachen Zeichnungen und Büche r, Kunstverein für die Rheinlande und Westfalen, Düsseldorf Grabbenplatz Kunsthalle, 16 II – 8 IV 1973, kat. poz. 18, il. cz.-b.; ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim... więcej
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, LATA 60. XX W.
Tools: ink, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lenica ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Tchórzewski
Title: KOMPOZYCJA, 1981
Year: 1981
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 72 x 97 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: J. Tchórzewski 81.
Artist: Henryk Musiałowicz
Title: Z CYKLU REMINISCENCJE, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g. dwukrotnie: MUSIAŁOWICZ na odwr. na płycie: Z CYKLU | „REMINISCENCJE“ | 1980 | 65 x 54 | MUSIAŁOWICZ (na wcześniejszym napisie długopisem: Z CYKLU | PORTRET Z WYOBRAŹNI | 1980 | MUSIAŁOWICZ l.g. nalepka z numerem: h2057 | REM020 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Zbigniew Makowski
Title: BEZ TYTUŁU, 1980
Year: 1980
Tools: tempera, oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.g.: Zbigniew Makowski f 1980. sygn. na odwrocie: dla Dz. Jerzego Korony | 14. VI. 1984 | wdzięczny | Zbigniew Makowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: BARBE ASSYRIENNE (ASYRYJSKA BRODA), 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: LEBENSTEIN 61 sygn. na odwrocie na płótnie l.g.: Lebenstein | 1961 | Barbe assyrienne | 100 x 50 | huile śr.g.: Lebenstein | 1961 | „Barbe assyrienne“ na górnym krośnie data: 1961 oraz zamazane napisy na odwrocie na krosnach nalepki: – nalepka transportowa ART TRANSIT S.A. z danymi obrazu; – CBWA Zachęta z danymi obrazu; – Expo Zachęta | Varsovie | 4/32/N0 Lebenstein nie miał zamiaru ścigać się ze stadem awangardy. Przeciwnie, właśnie w jej światowym centrum, w Paryżu, zrozumiał, że droga do nowoczesności prowadzi paradoksalnie wstecz, poprzez mroki prehistorii i kręgi kultur starożytnych Mezopotamii, Babilonu, Akadu, starożytnej Hellady. (...) Wkraczając w podziemia Luwru, artysta nie traci kontaktu z rzeczywistością. Równie realne jak w muzealnych salach demony dostrzega na nocnych ulicach Paryża. Te ostatnie nazywa „nocnymi aniołami“. W podziemiach Luwru w reliefach i rzeźbach Sumeru, Akadu, Babilonu, podobnie jak w realnej codzienności, mieszkają demony barbarzyństwa. „Była to sztuka często demoniczna, na pewno mało humanistyczna w naszym pojęciu, pełna przesądów i demonów – interpretuje artysta. – Ale jeżeli idzie o demony, to bądźmy tutaj trochę bardziej skromni, bo w zasadzie tych demonów, to pomimo... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: SALLE D’ATTENTE II (POCZEKALNIA II), 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein 89 na odwrocie na płótnie sygn.: Lebenstein | "salle d' attente II" | 1989 powtórzona na górnym krośnie po lewej ołówkiem: Lebenstein 1989 " Salle d'attente "II" na odwrocie na krośnie nalepki: - nalepka transportowa ART TRANSIT S.A. z danymi obrazu; - CBWA Zachęta z danymi obrazu i nr kat. 131; - Expo Zachęta | Varsovie | 1/32 Obraz wystawiany i opisany: - Jan Lebestein , Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, spis prac: poz. 131. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: SKOK W CZARNĄ FALĘ, 1991
Year: 1991
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP. 91 sygn. na odwr. na g. krawędzi płótna: TERESA PĄGOWSKA 1991 130 x 146 cm SKOK W CZARNĄ FALĘ l.g.: TPągowska poniżej dedykacja: Barbarze i Clausowi Perch | z wielką przyjaźnią i wdzięcznością za ich miłość do sztuki | T. Pągowska 2.I.1996 Tematy malarstwa Teresy Pągowskiej: człowiek, zwierzę, przedmiot, natura, zwłaszcza morze. Albo inaczej: życie, śmierć, miłość, pożądanie, radość, smutek, rozpacz, samotność. Jej obrazy to zapisy wszystkich uczuć świata. [...] Poprzez pokazanie nadmorskiego pejzażu, zwierząt czy zmysłowych postaci [...] tworzyła własną wizję, własny świat, nasycony nową energią – zwyczajne rzeczy i miejsca na płótnach zyskują niepowtarzalny, czasami subtelny, czasami pełen napięcia klimat, zmieniają się w intrygujący spektakl. Teresa Pągowska: Mój obraz jest moim obrazem, a jego siła moją siłą, napięcie połączone z luzem bliskim fruwania rodzi się w tych wielu godzinach pracy, która jest pracą ciężką rzemieślnika – poety. To wtedy zachowanie dziecinnej radości malowania łączy się z maksymalną kontrolą umożliwiającą zobaczenie tak ostre, tak jasne, aż niemożliwe i nieoczekiwane („fanaberyjne i nieprzewidywalne“) samo zaistnieje na płótnie, przekształcone w czystą formę. Trzeba dużo wiedzieć, by dużo odrzucać. Ciągle się mylę, nie trafiam, walczę... więcej
Artist: Jerzy Mierzejewski
Title: KRÓL EDYP, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Mierzejewski na odwr. na płótnie: MAL. JERZY MIERZEJEWSKI | POLSKA 1965 | OLEJ „KRÓL EDYP“ | 99,5 x 80,5 cm | 31 [w kółku] 13-I
Verified Artist: Yes
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: SEBASTIANA, 1995
Year: 1995
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: SEBASTIANA | 16 FS 95 [data przedzielona monogramem wiązanym] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1121 (LATO), 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1121/87 . na odwr. l.g. nalepka autorska z danymi obrazu, powyżej oraz l.d.: pieczątki wywozowe * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1122 (JESIEŃ), 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1122/87 . na odwr. l.g. nalepka autorska z danymi obrazu, lg., p.g. oraz l.d.: pieczątki wywozowe * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI 71 Pochodzenie: - Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. - Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski – musee – galerie de Beksinski“, Paris, s. 299, il. barwna 389; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Jak każdy maksymalista i perfekcjonista bardzo dba o jakość techniczną i fizyczną swoich dzieł, dobiera najlepsze materiały, sam przygotowuje i oprawia gotowe obrazy. Maluje ponadto – też dla większej trwałości – na płytach pilśniowych. Chce wierzyć, że jego obrazy przetrwają – jako swoiste świadectwo życia danego człowiekowi nazwiskiem Zdzisław Beksiński. Patrząc na te obrazy odnosi się wrażenie, że mamy do czynienia z wyjątkowo jednolitą postawą duchową i estetyczną. Pod względem formy głównie, ale i niekiedy motywów treściowych, sztuka Beksińskiego wyraźnie skłania się ku przeszłości, nawiązuje do wielkich wzorów klasycznych. Jej solidna technologia podkreśla te związki, utrwala więź z tradycją. Każdy z obrazów stanowi żywy dowód nieprzystawalności do XX wieku, jego idei, namiętności i przekonań artystycznych.... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-11, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Z-11 | BEKSIŃSKI obok pieczątka wywozowa Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Natura w swoim gatunkowym szaleństwie oferuje niepowtarzalność fizycznego wyglądu każdej rzeczy; u Beksińskiego to nie istnieje. Mało. Nie istnieje nawet kształt jako taki, umowny, „encyklopedyczny“: wygląd nogi „w ogóle“ czy drzewa „w ogóle“. Każdy przedmiot, żywy czy martwy, kształtowany jest tylko na użytek własnego, wewnętrznego świata tej sztuki. Jest formą wymyśloną przez artystę, choć wywodzącą się z wyglądu realnego i prawdopodobnego. Stąd ich powtarzalność, identyczność w obrębie tego malarstwa. Niebo, choć do nieba podobne, nigdy nie jest niebem naturalnym. Nawet chmury, tak często przedstawiane, są chmurami tylko takimi, jakimi je wymyślił Beksiński. To niebo może być na jednym obrazie żółtawe, na innym ugrowe, jeszcze na innym popielate, szmaragdowe bądź czerwone. W zależności od ogólnego tonu barwnego, jaki panuje na obrazie. [...] Podobieństwo, czasem bardzo odległe, do rzeczywistości wskazuje na niewątpliwie... więcej
Artist: Jan Tarasin
Title: FRAGMENT, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 86 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: JAN TARASIN | 1986 „FRAGMENT“ Wydaje mi się to naturalne, że staramy się ten świat uporządkować w naszej świadomości. Nie tylko nasza praca twórcza, ale każda nasza życiowa działalność polega na porządkowaniu czy dokopywaniu się do jakichś prawidłowości czy szukaniu klucza do tego wszystkiego, co nas otacza. Malując, staram się go znaleźć w sumie tych znaków, które tworzą przez swój bieg jakąś dramatyczną sytuację. Gdzieś się coś zbiera, gdzieś rozsypuje, gdzieś się układa w monotonny, nudny wątek – by potem nagle eksplodować. Ja w tym, co robię, w swoim malarstwie, staram się po prostu ujawnić swoją obecność w tym niekończącym się, dynamicznym systemie wzajemnych zależności. Wypowiedź Jana Tarasina w rozmowie z Danutą Kern, „Poezja“, 1986, nr 3, s. 105-107
Artist: Ryszard Winiarski
Title: BEZ TYTUŁU (CZTERY KOMPOZYCJE), 2000
Year: 2000
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. od lewej u dołu równolegle do dolnej krawędzi: namówiony przez śliczną Stenię obraz ten malował Winiarski 2000 (nietypowy!) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Winiarski
Title: BEZ TYTUŁU, 1970
Year: 1970
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie u dołu: winiarski 1970 , l.g. nr: 57 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Bogusz
Title: B-II, 1977
Year: 1977
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie l.g.: MARIAN BOGUSZ – WARSZAWA | „ B-II“ – ALUMINIUM + AKRIL | 0.60 x 0.80 M – 1977 poniżej pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę; w l. g. rogu: 47 [w kółku], obok pionowa strzałka ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tamara Berdowska
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Tools: oil, pen
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Tamara | Berdowska | 2017 | olej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION, 1985
Year: 1985
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MITORAJ; na spodzie nakład: H.C. 682 / 1500 Porównaj: Claudio Malberti, Igor Mitoraj. Sculptures 1976-1986 , Art-Objet, Paryż 1986, il. 23 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na płótnie: L. Tarasewicz 2018 | Acrylic on canvas | 50 X 50 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ XI, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz sygn. na g. listwie krosna: W. Jackiewicz O / XI / 2011 Władysław Jackiewicz należy do nielicznych malarzy, którzy przez całe lata drążyli jeden temat. Było nim ciało kobiety. Ale pomimo pozornej monotonii, każde z tych płócien wnosi nowy element i jest postrzegane inaczej. Materią jego kompozycji jest światło, światłem bowiem, na równi z rysunkiem czy barwą modeluje obrazy, wykazując przy tym dużą wrażliwość kolorystyczną. Prace Jackiewicza – podobnie jak prezentowane obrazy – charakteryzuje intymność nastroju i subtelna erotyka. Będąc wierny tematowi swych dzieł tak to uzasadnił: Moja stanowczość w rozpracowywaniu jednego tematu wywodzi się z poszukiwania czegoś, co prawdopodobnie nie jest i dla mnie osiągalne. To bezwzględna doskonałość utworu. Na razie z tej stanowczości nie rezygnuję. [wypowiedź artysty w kat. wystawy w Muzeum Narodowym w Gdańsku, Pałac Opatów, marzec-maj 1999]
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ, LATA 90. XX W.
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz Władysław Jackiewicz należy do nielicznych malarzy, którzy przez całe lata drążyli jeden temat. Było nim ciało kobiety. Ale pomimo pozornej monotonii, każde z tych płócien wnosi nowy element i jest postrzegane inaczej. Materią jego kompozycji jest światło, światłem bowiem, na równi z rysunkiem czy barwą modeluje obrazy, wykazując przy tym dużą wrażliwość kolorystyczną. Prace Jackiewicza – podobnie jak prezentowane obrazy – charakteryzuje intymność nastroju i subtelna erotyka. Będąc wierny tematowi swych dzieł tak to uzasadnił: Moja stanowczość w rozpracowywaniu jednego tematu wywodzi się z poszukiwania czegoś, co prawdopodobnie nie jest i dla mnie osiągalne. To bezwzględna doskonałość utworu. Na razie z tej stanowczości nie rezygnuję. [wypowiedź artysty w kat. wystawy w Muzeum Narodowym w Gdańsku, Pałac Opatów, marzec-maj 1999]
Artist: Janina Wierusz-Kowalska
Title: MONOTONNY DESZCZ, 2018-2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. l.g.: JWK. p.g.: „MONOTONNY DESZCZ“ | STYCZEŃ 2018/STYCZEŃ 2019 | AKRYL/ PŁÓTNO | 110x160cm. | JANINA WIERUSZ KOWALSKA
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na płótnie g.: L. Tarasewicz 2017 | Acrylic on canvas | 50 X 50 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 14 X – 21 X, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 14 X – 21 X | 45 x 33 | 2013 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Lis
Title: BIAŁOWIEŻA II, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Lis sygn. na odwr. na pł. l.g.: Ryszard Lis | [adres artysty] | Białowieża II 130 x 97 – olej | 1983 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Non Omnis Moriar. Jan Ryszard Lis (1935-1997). Malarstwo, Katalog wystawy w Muzeum Lubelskim w Lublinie, XII 2015 – I 2016, Lublin 2015, s. 79, 89, kat. 51, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: ZAMEK – PTASIE RADIO, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: PTASIE RADIO ZAMEK. p.d.: 2007 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2007 | E. DWURNIK | „ZAMEK | – Ptasie radio“ | NR: XI [w kółku] – 435 – 3739 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: NEMESIS NA MOLO W USTCE, 2014
Year: 2014
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł.: Jarosław | Modzelewski 2014 [w kółku] | „Nemesis na | molo w Ustce“ | 135 x 160 | tempera żółtkowa ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: ANTI-TERRORIST
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.d.: BANACH | ANTI-TERRORIST l.g.: HELP ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: DOMINIKA, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 121 x 160 x 10 cm sygn. na odwr. na płótnie p.d.: NORMAN | 2018 | „DOMINIKA | ...“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Roman Cieślewicz
Title: NATURE MORTE DECOUSSUE, 1982
Year: 1982
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. na podkładzie l.d.: „NATURE MORTE DECOUSSUE“ , p.: R. Cieślewicz. 1982 . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: SPIŻARNIA I, 2006-2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Bereźnicki sygn. na odwr. na płótnie: Kiejstut Bereźnicki | Spiżarnia I 2006-2008 na górnej i poprzecznej żerdzi krosna pieczątka Galerii Sztuki Wirydarz w Lublinie
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: SMUTEK KORONCZARKI, 1995-2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WAŁKUSKI sygn. na odwr. na pł. l.g.: WIESŁAW WAŁKUSKI | OIL 1995-96 Warszawa | „Smutek koronczarki“ | W [w kółku] | obraz wykończony w 2018 | po zmianach, poprawkach
Artist: Jerzy Krawczyk
Title: DZIEWCZYNA W KUCHNI, 1968
Year: 1968
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jerzy Krawczyk | „Dziewczyna w kuchni“ na górnym krośnie nalepka [maszynopis]: Nr. inw. | 336, obok oł.: 40 x 56 cm Obraz opisany i wystawiany: – Jerzy Krawczyk 1921-1969, malarstwo, ZPAP, CBWA, BWA Łódź, kat. poz. 336. Wystawa: Łódź Ośrodek Propagandy Sztuki, marzec 1971, Warszawa Zachę- ta, kwiecień 1971. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Bogdan Korczowski
Title: TEMIDE DE NOSTRADAMUS, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: KORCZOWSKI na odwrocie na płycie sygn.: KORCZOWSKI 1991 | NOSTRADAMUS | TEMIDE | DE | NOSTRDAMUS [!] | 140 x 100; w l.g. rogu: D [w kółku] Obraz reprodukowany i wystawiany: – P. Dmochowski, Visions des Tenebres. 50 obrazów z kolekcji Anny i Piotra Dmochowskich, Miejska Galeria Sztuki w Częstochowie, Muzeum Archidiecezjalne w Warszawie, Muzeum Narodowe w Gdańsku, Częstochowa – Warszawa – Gdańsk 2004, s. 28 – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Waniek
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: 72 [w ramce] | HENRYK WANIEK | SEPT. 1982 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: WARSZAWA. NOWE MIASTO. WIDOK Z RYBAKÓW, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu: W. ZAKRZEWSKI 1960 | WARSZAWA NOWE MIASTO WIDOK Z RYBAKÓW; p.d.: 243 na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu i dedykacją dla Tadeusza Kędzierskiego; na odwrocie szkic sylwetki mężczyzny ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Adam Sadowski
Title: PIRAN – PORT II, 1984
Year: 1984
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A.A. SADOWSKI | 1984 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: 242. | ANDRZEJ A. SADOWSKI | [adres] | „PIRAN – PORT II“ | AKRYL, WYM: 73 x 50 cm, 1984 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : MITORAJ na rewersie u dołu: C 995 / 1000 H.C. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj sygn. na odwr. na płótnie p.g.: „Rzeka Bug“ STANISŁAW BAJ | OLEJ, PŁÓTNO 2000 r.
Artist: Jan Chwałczyk
Title: XI/90, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na krawędzi płótna u góry: TYT – XI/90 AKRYL 65 X 65 cm , p.: JAN CHWAŁCZYK ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Witold-K
Title: GH-95-87, 1995
Year: 1995
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 95 na odwr. na płótnie flamastrem l.g.: GH-95-87 tytuł powtórzony na g. listwie krosna, p.d. wymiary: 106 1/2 x 126 1/2 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Marek Jaromski
Title: TRZY RAZY Z OLGĄ JACHTOMĄ [TRYPTYK], 2019
Year: 2019
Tools: individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar łączny ok.70 x 150 cm 1. 69,4 x 49,6 cm sygn. l.d.: Marek Jaromski 2019 , na odwr. na płótnie synatura: Trzy razy | z Olgą | Jachtomą | Jaromski | M. | 2019 | 1 [w kółku] | lewy. u góry, w lewym i prawym rogu sylwetki aniołów 2. 70 x 50 cm sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: Marek Jaromski , na odwr. na płótnie sygnatura: Trzy razy | z Olgą | Jachtomą | Jaromski | M. | 2019 | 2 [w kółku] | środek 3. 70 x 50 cm sygn. l.d.: Marek Jaromski 2019 , na odwr. na płótnie sygnatura: Trzy razy | z Olgą | Jachtomą | 2019 | Jaromski | M | 3 [w kółku] | prawe
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: POWIEW, 1992
Year: 1992
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: stasys ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Juliusz Joniak
Title: PEJZAŻ MIEJSKI, 1993
Year: 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn na odwr. na płótnie l.g.: JULIUSZ JONIAK | „PEJZA Ż MIEJSKI ‘93“ | 61 x 81 cm | 1993 p.d. pieczątka wywozowa, l.d. pieczątka galerii Art Gallery VaVa powtórzona dwukrotnie na blejtramie ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Szancenbach
Title: KWIATY, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach sygn. na odwr. na płótnie: JAN SZANCENBACH | KWIATY | 1982 na górnej listwie krosna nalepka z nazwiskiem malarza i adresem
Artist: Edward Dwurnik
Title: CZERWONE TULIPANY, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2008 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2008 | E. DWURNIK | „Czerwone tulipany“ | NR: XXIII [w ramce] – 235 – 3876 [w ramce] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: SPOKOJNY ODPOCZYNEK, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski sygn. na odwr. na płótnie: Olbinski | 2001 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: Z CYKLU NAVIS PNEUMATICUS, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Maksymilian | Novák Zempli ń ski | 2019 Dla mnie w malarstwie bardziej istotna jest forma niż treść, dlatego też tworząc skupiam się szczególnie na tej piewszej warstwie. Patrząc na obraz widzę abstrakcyjne formy, mimo iż ten w dużej mierze jest obrazem przedstawiającym. Cała sfera znaczeniowa jest dla mnie niewiele mniej tajemnicza niż dla odbiorcy mojego dzieła i uważam, że jest to lepsze od sytuacji gdy obraz od A do Z jest do bólu „wyliczony“. Dla mnie w obrazie musi być miejsce na przypadkowość. To ona daje przyjemność w trakcie pracy. Obraz żyje wtedy własnym życiem, zaskakuje samego twórcę. Nie wykluczam, że mimowolnie tworzę jakiś zapis znaczeniowy w obrazie, ale chyba każdy to robi. Zresztą tworzę przeważnie pod wpływem dużych emocji i jest w obrazie więcej przypadku, niż to widać na pierwszy rzut oka. Czuję si ę trochę jak ktoś kto utracił pamięć i przy pomocy malowania próbuje odtworzyć obrazy z przeszłości. To niesamowite uczucie. M. Novak-Zempliński 2007, http://www.zemplinski.com
Artist: Jacek Yerka
Title: HERBATKA NA ZAMKU, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 19 sygn. na odwr. na d. żerdzi krosna: JACEK YERKA >>HERBATKA NA ZAMKU<< | AKRYL 2019
Artist: Jacek Yerka
Title: NIAGARA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn.: JERKA 88 na odwr. na dolnej listwie krosna napis flamastrem: JACEK YERKA „NIAGARA“ | AKRYL 1988 śr.g. napis: 6005 | [...] na górnym krośnie pieczątka arabska, na płótnie dwie pieczątki wywozowe * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)