Artist: Józef Czapski
Title: PIECYK, OK. 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na ramie nalepka z danymi właściciela Proweniencja : obraz pochodzi ze zbiorów przyjaciół Józefa Czapskiego. Obraz opisany i wystawiany : – Józef Czapski. Widzenie życia , Muzeum Narodowe w Gdańsku, marzec-czerwiec 2000, kat. poz. 23; il. barwna, poz. 21 s. 61. Fenomen malarstwa Józefa Czapskiego polega przede wszystkim na jego patrzeniu na świat oczami malarza. Był bowiem artystą zarówno pisząc jak i malując. Do końca swego długiego, obfitującego w często dramatyczne wydarzenia życia marzył o „zobaczeniu tej bieli przy tej czerwieni“. Tematy znajdował wszędzie. Czy był to pejzaż, martwa natura, peron paryskiego metra czy zmięta serweta na prostym stoliku – ekspresja przedmiotu była zawsze najważniejsza. A szukał jej także w przedmiotach codziennych wręcz pozornie banalnych. Obok wnętrz kafejek z postaciami, sylwetek ludzi, fragmentów codzienności, potrafił najprostsze przedmioty wykreować na dzieła sztuki. Intuicyjne malarstwo oddawało to spontaniczne przeżywane otaczającego go świata i towarzyszyło jego sztuce do końca. Zwykły piecyk, z pozoru nie będący inspiracją malarską, ożył na tym płótnie własnym życiem i stał się kompozycją oddającą spontaniczne przeżycie artysty a także jego emocjonalny stosunek do wszystkiego, co go otaczało. Malarskie oko Czapskiego, zafascynowane... więcej
Artist: Zygmunt Waliszewski
Title: BULWAR BRUNE W PARYŻU, 1929
Year: 1929
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ZW. 29 r . | Paris Bd Brune | W . na odwrocie wzdłuż lewej krawędzi: [...] sztychy i na środku: AKwarela Zygi Proweniencja : obraz pochodzi ze zbiorów przyjaciół Józefa Czapskiego. Powyższa, dotychczas nieznana, akwarela Waliszewskiego pt. Bulwar Brune w Paryżu z 1929 powstała w interesującym okresie życia artysty. Mieszkający już od kilku lat w Paryżu, Waliszewski w 1929 przeprowadził się na Bulwar Brune 23, gdzie dzielił pracownię z Józefem Czapskim i jego siostrą Marią. Na ten właśnie czas przypada również okres jego narzeczeństwa z Marią Czapską. Do ślubu nie doszło, a cztery lata później Waliszewski ożenił się z pianistką Wandą Drohocką.
Artist: Józef Czapski
Title: SIEDZĄCE KOBIETY (SZKIC DO OBRAZU), 1955
Year: 1955
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: J. C., p.: [słowo nieczyt.] | 1955 Brésil W połowie 1955 roku Józef Czapski odbył trzymiesięczną podróż do Ameryki Południowej, m.in. do Brazylii. W liście do Ludwika Heringa z 1955 roku, malarz napisał, że zgubił pokaźną tekę akwarel, na podstawie których zamierzał namalować serię obrazów. [cyt. za: http://www.jozefczapski.pl/w-drodze-do-ameryki-poludniowej] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: PORWANIE EUROPY, 1982
Year: 1982
Tools: ink, gouache, pastel
Surfaces: canvas, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Lebenstein 82 napis na kartuszu śr.g.: ENLEVEMENT D'EUROPE na odwr. p.g. napis: ENLEVMENT [sic!] D’ EUROPE Proweniencja : Kolekcja Godurowska; zakupiony w 2008 r. Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 121, il. barwna. Obraz należy do szerszego cyklu „Porwanie Europy“ z przełomu lat 70/80. XX w. Dwie inne kompozycje opatrzone tym tytułem, datowane na 1978 i 1984 rok (zupełnie inne niż oferowana, różniące się też istotnie między sobą) zamieszczono w katalogu J an Lebenstein. Demony , Muzeum Literatury, Warszawa 2005, s. 152-153.
Artist: Marek Oberlander
Title: SYLWETKA, 1965
Year: 1965
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Oberländer 1965 | Nice na odwrocie na płótnie sygn.: MAREK | OBERLÄNDER | NICE 1965 Twórczość Marka Oberländera, która w początkowej swej fazie skupiała się głównie na tematyce dotyczącej tragedii narodu żydowskiego, w latach 60. skoncentrowała się na indywidualnym człowieku. Stopniowo artysta zmieniał i upraszczał ludzkie sylwetki, które ulegały nieustannej metamorfozie. Charakteryzuje je także rozedrgana materia, ekspresyjna barwa a także faktura i pełne niepokoju prowadzenie pędzla. Szczególnie typowe jest to dla kompozycji tworzonych w Nicei, gdzie zamieszkał w latach 60. XX wieku. Prezentowany obraz należy do najciekawszych rozwiązań artystycznych i kompozycyjnych w całej twórczości Marka Oberländera.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: REPTILE, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p. d. : Lebenstein 74 Na odwrocie na płótnie napis : „Reptile” | Lebenstein | „Diptere” (przekreślone) | 1974 | acrylique et huile. Na blejtramie nalepki : 1. 21. Reptile-1974. ; 2. 15. Reptile, 1974 | akryl + olej na płótnie, 100 x 50 cm | wł. prywatna, Poznań ; 3. GALERIA U JEZUITÓW | ZWIAZEK POLSKICH ARTYSTÓW PLASTYKÓW | JAN LEBENSTEN | WYSTAWA | 16.6.-5.7. 1997 | POZNAŃ Obraz był wystawiany i opisany: Jan Lebenstein Malarstwo grafika, Galeria u Jezuitów, ZPAP, Poznań 16.06-5.07.1997, kat.poz.15.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI | 1982 na odwrocie oprawy kredą: 732 x 612 = 3 | B/3 | [chińskie? japońskie? znaki] oraz ołówkiem: 732 x 612 – 3/ [...] Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany w: – Beksiński. Photographies Dessins Sculptures Peintures, Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski – musee – galerie de Beksinski“, Paris, s. 294, il. barwna 382. – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). W 1987 roku Zbigniew Taranienko przeprowadził rozmowę ze Zdzisławem Beksińskim. Z.T.: Chciałbym jeszcze pozostać przy tematach pańskich obrazów. Nieraz określa się je jako oddawanie pustki, samotności człowieka, cierpienia, ale także – jako zadawanie go; przybliżanie się do sytuacji śmierci, rozpadu materii, przy jednoczesnym erotyzmie. Z.B.: Z tym zadawaniem cierpienia łączy się często używany w stosunku do mnie zarzut okrucieństwa. Zarzut całkowicie niesłuszny, bo w sposób niesłychanie silny rażą mnie tego typu dzieła, o ile mają charakter realistyczny, a jeszcze bardziej – o ile mają odnośniki historyczne [...].... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: DZ, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: DZ | BEKSIŃSKI śr.g.: napis czerwoną kredką: DZ l.d.: stempel wywozowy Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: – Beksiński – Dmochowski. Listy 1999-2003 , Warszawa 2017, il. barwna, s. nlb.; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Marszand Zdzisława Beksińskiego, Piotr Dmochowski, wspominał po latach: W 1990 roku grupa Japończyków, którzy odkryli malarstwo Beksa poprzez moją monografię, zakupiła ode mnie w najbardziej nieprawdopodobnych okolicznościach 59 jego obrazów. Z tych obrazów urządzili oni efemeryczne muzeum w Osace, po czym przepadli jak kamień w wodzie i słuch o nich zaginął. Od tego czasu, mając nareszcie pieniądze, kupowałem od Beksa hurtowo absolutnie wszystkie obrazy. [...] Z tych samych ‘japońskich’ pieniędzy wydałem następną monografię Beksa poświęconą pracom powstałym od 1987 do 1991 roku. Piotr Dmochowski, Zmagania o Beksińskiego, Warszawa 2016, s. 636 * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie płyty: BEKSIŃSKI 63 Próbuje sił w gipsie. Tworzy gipsowe kapliczki i głowy-czaszki pełne otworów, które pokrywa patyną uzyskaną z lakierów przemysłowych. Głowy zachwycają Janusza Boguckiego: „Kolekcja czaszek niesamowita w swej ekspresji tak przecież cieszy oko precyzją i przemyślną różnorodnością formy rzeźbiarskiej [...], że zrazu widz zaszokowany, wkrótce delektować się poczyna urodą tych niepokojących rzeźb.“ Magdalena Grzebałkowska, Beksińscy. Portret Podwójny , Kraków 2014 Realizacji rzeźbiarskich w twórczości Zdzisława Beksińskiego, w porównaniu z jego bogatym dorobkiem malarskim czy rysunkowym, było stosunkowo niewiele. Artysta stale podkreślał, że nie wynikało to z braku zainteresowania tego typu twórczością (wręcz przeciwnie), jednak zawsze było wynikiem ograniczeń przestrzennych i braku odpowiednich ku temu warunków. W połowie lat 50. powstały pierwsze dzieła, dzięki którym Beksiński zaistniał w sztuce polskiej – obrazy-reliefy tworzone w duchu abstrakcji aluzyjnej. [...] W latach 60. powstawały figuratywne rzeźby o literackich tytułach. W zbiorach sanockiego Muzeum, oprócz dużego rozmiaru figuratywnej rzeźby Hamlet, znajduje się interesujący cykl głów z patynowanego gipsu, przypominających nieco swym nieregularnym kształtem... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1336 (UPRAGNIONY ROK 1989), 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1336/89 . na odwr. na płycie u góry: nalepka autorska z danymi obrazu, powyżej nr 1 oraz stempel wywozowy Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1294, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ 1989 . na odwr. na płycie u dołu nieczytelny napis ołówkiem p.d.: stempel wywozowy centralnie: nalepka autorska z danymi obrazu, p.g. dwie małe nalepki: rękopis – c-3 | 500 x 500, maszynopis – 3005 Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Erna Rosenstein
Title: KOMPOZYCJA ULOTNA, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas, plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: E. Rosenstein 1988 na odwr. podkładu oł. (poprawione dłg.): „KOMPOZYCJA | ULOTNA” | 1988 | E. Rosenstein | 9 X 11
Artist: Władysław Hasior
Title: KAPLICZKA DOMOWA, 1992
Year: 1992
Tools: individual
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 47 x 37 x 11 cm sygn. na odwrocie na płycie u dołu: 1992 Kapliczka | Domowa HasiorW Na odwrocie dedykacja – życzenia ślubne autora dla młodej pary, napisane odręcznie na listowniku Hasiora; biała kartka papieru formatu 21 x 20 cm naklejona pośrodku płyty: Władysław HASIOR | rzeźbiarz Zakopane 17. XII – 92; poniżej dedykacja: Piotrowi I | i Błękitnej Renacie | Ozdobom XXI w | Na Nowej Drodze Życia | Gorąco Życzę Wam | Kolorowego Szczęścia | Słonecznych Pieniędzy | i Tanecznego Zdrowia | Na Zawsze! | HasiorW Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 120, il. barwna (zakup w 2008 r.). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: AKTY ZE ŚLIMAKIEM, 1977
Year: 1977
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: K. Mikulski 77 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: PEJZAŻ PROWINCJONALNY, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na górnej żerdzi krosna nalepka z wystawy w Städtische Kunstgalerie w Bochum: Profile IV 1964/65 | Polnische Kunst heute [stempel] obok oł. nr: K 733/5 , na p. żerdzi napis dł.: Stan Laskowski Patrzącemu na obrazy Kazimierza Mikulskiego muszą się one kojarzyć z doznaniami, wyniesionymi w młodym wieku z lunaparku. Właśnie tamten świat – jarmarcznych bud, strzelnic, karuzel, cyrkówek podskakujących w takt katarynkowej muzyki – śmiesznych nagród zachęcających do udziału w loterii fantowej – ten świat jakby się przeniósł na płótna krakowskiego malarza, zamarł na nich w bezruchu, pozornie na chwilę tylko, aby na dany przez kogoś znak czym prędzej wrócić do życia. ... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: LUDZIE WYJEDZENI PRZEZ PIASEK, 1967
Year: 1967
Tools: ink, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem czarnym l.d.: 1967 tuszem brązowym p.d.: kantor na odwr. flamastrem g.: 20 , l.d. nalepka dł.: K4025 | c. 1200 zł, p.d.: nalepka mpis i tusz: Tadeusz Kantor T Kantor | Cykl: „Ludzie i piasek“ | Rok: 1969 | Nr.: 15 | pieczątka wywozowa z numerem na odwr. passe-partout nalepka druk: Tadeusz Kantor, sygn. tuszem: T Kantor | cykl: Ludzie i piasek | 1969, 1970 | numer 7 Obok „Ambalaży“, „Wędrowców“, czy „Ludzi-atrap“, pustynne krajobrazy ze sztafażem postaci ludzkiej z cyklu „Ludzi wyjedzonych przez piasek“ stanowią odrębną kategorię szkiców wyróżnionych przez Tadeusza Kantora jako autonomiczne serie powstałe poza procesem kreacji dzieła teatralnego. Analiza formalna pary rysunków – zdynamizowanych plamami barw – ujawnia, że nie mogły one powstać w tym samym czasie, co pozostałe utwory cyklu z lat 1966-1969, charakteryzujące się lapidarną formą budowaną przez płynny, konturowy obrys czarnego flamastra. Niewykluczone, że artysta dopuścił się tutaj jednej z wielu „rysunkowych manipulacji“ polegającej na antydatowaniu późniejszego dzieła celem ukazania autorskiej, diachronicznej wizji artystycznego rozwoju, niezgodnej z rzeczywistą chronologią. Lech Stangret, badacz twórczości Kantora, podkreślał: O ile różnice stylowe wczesnych... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: LUDZIE WYJEDZENI PRZEZ PIASEK, 1967
Year: 1967
Tools: ink, gouache, pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. tuszem brązowym: kantor p.d. tuszem czarnym: 1967 na odwr.: flamastrem g.: 21., p.d. nalepka mpis i tusz: Tadeusz Kantor T Kantor | Cykl: „Ludzie i piasek“ | Rok: 1969 | Nr.: 5 | pieczątka wywozowa z numerem i nalepka dł.: K. 4025 | c. 1200 zł na odwr. passe-partout nalepka mpis i tusz: Tadeusz Kantor, T Kantor | cykl: Ludzie i piasek | 1969, 1970 | numer 5 Obok „Ambalaży“, „Wędrowców“, czy „Ludzi-atrap“, pustynne krajobrazy ze sztafażem postaci ludzkiej z cyklu „Ludzi wyjedzonych przez piasek“ stanowią odrębną kategorię szkiców wyróżnionych przez Tadeusza Kantora jako autonomiczne serie powstałe poza procesem kreacji dzieła teatralnego. Analiza formalna pary rysunków – zdynamizowanych plamami barw – ujawnia, że nie mogły one powstać w tym samym czasie, co pozostałe utwory cyklu z lat 1966-1969, charakteryzujące się lapidarną formą budowaną przez płynny, konturowy obrys czarnego flamastra. Niewykluczone, że artysta dopuścił się tutaj jednej z wielu „rysunkowych manipulacji“ polegającej na antydatowaniu późniejszego dzieła celem ukazania autorskiej, diachronicznej wizji artystycznego rozwoju, niezgodnej z rzeczywistą chronologią. Lech Stangret, badacz twórczości Kantora, podkreślał: O ile różnice stylowe wczesnych szkiców... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: SZKIC POLICHROMII CERKWI, OK. 1992
Tools: tempera, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Szkic polichromii cerkwi w Białym Borze (ściana boczna i widok stropu) Jerzy Nowosielski był współautorem zarówno koncepcji projektu architektonicznego (z Bogdanem Kotarbą), jak i projektantem polichromii i malowideł cerkwi. Był to pierwszy i jedyny całościowy projekt sakralny artysty, od koncepcji po realizację. Prace nad nim trwały od 1992 do 1997 roku. Spełniło się moje największe marzenie o stworzeniu całej świątyni – mówi Jerzy Nowosielski. Bo do tej pory proboszczowie dawali mi malować najwyżej ikonostasy czy elementy wnętrza. Kiedy ksiądz Ulicki zaproponował mi pracę w Białym Borze, sterroryzowałem go: „Albo projektuję wszystko, czyli gmach i wystrój, albo nic“. I tak zostałem architektem. [K. Surmiak-Domańska, Cerkiew bez kompromisów , „Magazyn Gazety“ 1999 nr 42 (19 II), cyt. za: Jerzy Nowosielski , [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 687; patrz też s. 667] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: SZKIC POLICHROMII CERKWI , OK. 1992
Tools: tempera, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Szkic polichromii cerkwi w Białym Borze (widok na ołtarz główny i wejście) Jerzy Nowosielski był współautorem zarówno koncepcji projektu architektonicznego (z Bogdanem Kotarbą), jak i projektantem polichromii i malowideł cerkwi. Był to pierwszy i jedyny całościowy projekt sakralny artysty, od koncepcji po realizację. Prace nad nim trwały od 1992 do 1997 roku. Spełniło się moje największe marzenie o stworzeniu całej świątyni – mówi Jerzy Nowosielski. Bo do tej pory proboszczowie dawali mi malować najwyżej ikonostasy czy elementy wnętrza. Kiedy ksiądz Ulicki zaproponował mi pracę w Białym Borze, sterroryzowałem go: „Albo projektuję wszystko, czyli gmach i wystrój, albo nic“. I tak zostałem architektem. [K. Surmiak-Domańska, Cerkiew bez kompromisów , „Magazyn Gazety“ 1999 nr 42 (19 II), cyt. za: Jerzy Nowosielski , [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 687; patrz też s. 667] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Fijałkowski
Title: ZUPEŁNIE NOWA AUTOSTRADA X, 2008
Year: 2008
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na poprzecznym krośnie: S. Fijałkowski Zupełnie nowa autostrada X na górnym krośnie napis: 19 [?] / 2008 Obraz wystawiany lub reprodukowany: – Stanisław Fijałkowski. Zupełnie nowa autostrada , Galeria Art NEW Media, Warszawa, 11 X 2008 – 3 XI 2008; – Stanisław Fijałkowski , Atlas Sztuki, Łódź, 12 III – 18 IV 2010; – Stanisław Fijałkowski , Galeria Opera w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Warszawa, 17 II – 30 III 2014, kat. wystawy s. 37, il. barwna. Niektóre z tytułów mają odniesienia do tradycji duchowych. To dotyczy, co zakrawa na paradoks, ogromnego cyklu „Autostrad“. Autostrada to pewien schemat kompozycyjny przeważnie ukośnie biegnącej linii lub wstęgi, która wiąże dół z górą, niebo z ziemią i jest nowym symbolem drabiny Jakubowej. Jakub widział drabinę, po której zstępowali i wstępowali aniołowie. To komunikacja między ziemią a niebem, naszą materialnością czy fizycznością a duchowością. Na tych autostradach nigdy nie ma samochodu, bo to nie ilustracja drogi samochodowej, ale komunikacji pomiędzy czernia i bielą, mrokami a jasnością, nami jako ludźmi a tym, co jest ponad nami. Cokolwiek by to było. fragment rozmowy ze Stanisławem Fijałkowskim opublikowanej w „Gazecie... więcej
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF NR 58, 1979
Year: 1979
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akryl, płyta pilśniowa, drewno, oprawione w gablotę z plexi sygn. na odwr. na płycie: nr. 58 | 1979 | H. Stażewski Na wystawie Henryka Stażewskiego w warszawskiej Galerii Zapiecek w 1983 pokazano cykl obrazów zbliżonych do kompozycji przedstawionej w naszej ofercie. W towarzyszącym folderze Bożena Kowalska tak pisała: Wydaje się jakby w tych ostatnich latach potrzebę artysty intelektualnego rygoru, analitycznej dociekliwości i dyscypliny formalnej spełniały skłaniające widza do kontemplacji ascetyczne obrazy kreskowe i białe, w których wszystkie barwy widma skupiają się w jeden promień świetlny.
Artist: Jan Berdyszak
Title: WOKÓŁ OBRAZU IV, 1983-1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. czarną farbą l.: [znak strzałki] AKRYLIC; śr: WOKÓŁ OBRAZU IV. p: JAN | BER | DYSZ | AK 1983 | 1989 , p.g. flamastrem: WERNIKS KOŃCOWY AKRYLOWY Pustka zawsze intryguje. Wszyscy chętnie zaglądają w rożne dziury, w miejsca, o których wiedzą, że nic w nich nie ma. I tak dotknęliśmy problemu nieobecności. [...] Obraz nie może nic nie przedstawiać, jest bowiem szczególnym rodzajem konkretu. Paul Klee stwierdził: „obraz patrzy na nas“. Wytwarza się wtedy porozumienie, albo jego brak – co też jest rodzajem bycia sobą. Jan Berdyszak w rozmowie z Elżbietą Dzikowską, [w:] Elżbieta Dzikowska, Artyści mówią , Warszawa 2011, s. 18, 22.
Artist: Jan Tarasin
Title: STÓŁ GIER IV, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie p.g.: JAN TARASIN | 1997 | „STÓŁ GIER IV“ Jego płótna stały się kartami enigmatycznych zapisów. Zawsze biegnące poziomymi wersami, niezrozumiałe, więc tajemnicze znaki jego „pisma“ bywają wymienne duże i małe, luźno rozprowadzone w zakłócającym symetrię, chaotycznym zagęszczeniu. [...] Te stale występujące w jego pracach zagęszczenia znaków i plam sugerują głębie przestrzenne i nieustanny ruch. I nie ma to znaczenia wyłącznie formalnego. [...] Gdy ktoś uważnie i wnikliwie spróbuje rozszyfrować to, co kryje się za urodą obrazów Tarasina i między strofami jego rozwibrowanych znaków – odkryje bez wątpienia ścisły związek tego malarstwa z naturą, a kiedy sięgnie głębiej jeszcze – rozpozna ontologiczną refleksję artysty dotyczącą podstawowego prawa rządzącego światem. Werbalnie artykułował ją z prostotą: „W naturze najważniejsze dla mnie jest współistnienie determinacji i przypadku, porządku i chaosu. Natura wolna jest od sztucznych podziałów, nic nie jest samym tylko chosem, ani też nic nie jest samym tylko porządkiem“. Bożena Kowalska, Wielcy nieobecni. Jan Tarasin (1926-2009) „Sztuka.pl. Rynek Sztuki i Antyków“, październik 2009, s. 14-15 ♣ do... więcej
Artist: Wanda Gołkowska-Chwałczyk
Title: STYCZEŃ 89 A – CYKL „CZERWIENI“, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. na zewnętrznej krawędzi blejtramu: WANDA GOŁKOWSKA. 1989. sygn. na odwr. na płótnie na górnej listwie blejtramu: WANDA GOŁKOWSKA AKRYL/PŁ „STYCZEŃ 89 A" 60 x 60 cm ; pośrodku: [strzałka] GÓRA ; na dolnej listwie nieco zamazana sygnatura: „JANUAR 89/A" AKRYL/PŁ WANDA GOŁKOWSKA: „STYCZEŃ 1989 A" 60 x 60 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wanda Gołkowska-Chwałczyk
Title: STYCZEŃ 89 A – CYKL „CZERWIENI“, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. na zewnętrznej krawędzi blejtramu: WANDA GOŁKOWSKA. 1989. sygn. na odwr. na płótnie na górnej listwie blejtramu: WANDA GOŁKOWSKA AKRYL/PŁ „STYCZEŃ 89 A" 60 x 60 cm ; pośrodku: [strzałka] GÓRA ; na dolnej listwie nieco zamazana sygnatura: „JANUAR 89/A" AKRYL/PŁ WANDA GOŁKOWSKA: „STYCZEŃ 1989 A" 60 x 60 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Chwałczyk
Title: XA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na krawędzi płótna g.: AKRYL – 65 X 65. JAN CHWAŁCZYK XA 1990 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: Leon Tarasewicz 2019 | Acrylic on canvas | 50 X 50
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, OK. 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Obraz posiada potwierdzenie autentyczności wystawione przez autora (xero). Często się mówi, że Dominik jak niektórzy muzycy ma słuch absolutny na kolor. Błąd harmoniczny jest wykluczony. Ci, co tak widzą jego malarstwo, przedstawiają tylko część prawdy, bo nie sama układanka barwna jest jego istotą. Dominik to przecież prawdziwy malarz, a nie dekorator. Ukazuje świat i swoje wzruszenie. To wzruszenie jest tak silne, że wśród tysięcy obrazów odnajdziemy bezbłędnie te namalowane przez niego. Wypowiedz Jacka Sempolińskiego, [w:] Zbigniew Taranienko, Wizja natury. Dialogi z Tadeuszem Dominikiem , Olszanica 2016 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: BEZ TYTUŁU, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: Aleksander | Kobzdej | 1961 | 25 x 35 | PAWŁOWI | BUJNICKIE | MU NA NOWĄ | ... [nieczytelnie] | KOBZDEJ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: SYTUACJA XXI, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Tarasin 81 na odwrocie na płótnie sygn. p.g.: JAN TARASIN | SYTUACJA XXI. 81
Artist: Andrzej Gieraga
Title: BEZ TYTUŁU XII
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na górnej listwie blejtramu: ANDRZEJ GIERAGA | „BEZ TYTUŁU XII“
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 31 V - 1 VII, 2014
Year: 2014
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 31 V - 1 VII | 55 x 38 | 2014 „ Potrzebny mi był dziennik w ogóle, potrzebowałem jakiegoś systemu, chciałem znaleźć metodę na dzień.“ (wypowiedź Włodzimierza Pawlaka z filmu Pawła Sosnowskiego Dzień po dniu jestem artystą , powstałego z okazji wystawy artysty Włodzimierz Pawlak. Dzienniki w Galerii Bayer, Warszawa, 2001). Dzienniki to cykl rozpoczęty w 1989 roku i kontynuowany do dnia dzisiejszego. Obrazy są jednorodne formalnie - w grubej warstwie świeżej, jasnej farby artysta „ryje“ krótkie kreski, które jednostajnie zapełniają całe płótno. Pawlak szukał metody na zapisanie upływu czasu; ten sposób malowania kojarzyć się może z więziennym sposobem zaznaczania kolejnych mijających dni kreskami na ścianie.
Artist: Wojciech Fangor
Title: PEJZAŻ POLSKI, 1974-2006
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fangor 47-06 sygn. na odwrocie: FANGOR 1947-2006 | „PEJZAŻ POLSKI“ Proweniencja: Kolekcja Godurowska; zakupiony bezpośrednio od artysty w jego pracowni w Błędowie w 2008 roku ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 160, il. barwna. Fangor swoje rysunki, początkowo te, które zostały po czterdziestu latach odnalezione, później także szkice i rysunki powstałe w latach dziewięćdziesiątych, ogląda na nowo z perspektywy tych minionych lat [...]W rękach osiemdziesięcioletniego artysty znalazły się rysunki trzydziestolatka, autorzy są bardzo sobie bliscy, ale dzielą ich dziesięciolecia i to wszystko, czego w tym czasie można było doświadczyć. Fangor jest zbyt mało sentymentalny i zbyt kreatywny, by rzeczy zostawić samym sobie. Skoro dystans tych kilku dziesięcioleci jest ewidentny, zatem trzeba go wykorzystać.... więcej
Artist: Ryszard Lis
Title: BIAŁOWIEŻA II, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. Lis sygn na odwr. na pł. l.g.: Ryszard Lis | [adres artysty] | Białowieża II 130 x 97 – olej | 1983 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Non Omnis Moriar. Jan Ryszard Lis (1935-1997) Malarstwo , Katalog wystawy w Muzeum Lubelskim w Lublinie, XII 2015 – I 2016, Lublin 2015, s. 79, 89, kat. 51 il. barwna.
Artist: Igor Mitoraj
Title: SPLECIONE DŁONIE
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u nasady lewej dłoni: MITORAJ 32/250 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: WŁOCŁAWEK, 1968
Year: 1968
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary 37 x 49,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: E. DWURNIK. 68. p.d.: WŁOCŁAWEK Praca z okresu studenckiego, kiedy artysta, po zobaczeniu po raz pierwszy obrazków Nikifora na wystawie w Kielcach w lecie 1965, postanowił pod jego wpływem zmienić sposób malowania. Decyzji tej towarzyszyło też podjęcie wędrówek po Polsce i „portretowanie“ miast i miasteczek w stylu Nikifora, z często występującymi na obrazach ludźmi, scenkami z życia codziennego, bójkami itp., co różniło jego obrazy od prac prymitywisty. Obrazy i rysunki Dwurnika z tych lat dały początek wielkiemu cyklowi, kontynuowanemu od 1967 roku, oznaczonemu w katalogu artysty numerem IX – „Podróże autostopem“. Por. Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik [Galeria Zachęta, Warszawa 2001], s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1988
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie na płótnie napis: POTWIERDZAM AUTORSTWO | TERESY PĄGOWSKIEJ | F. Pągowski na górnej belce krosna l. napis: TERESA PĄGOWSKA Obraz wystawiany i opisany: – Teresa Pągowska. Przesypywanie czasu. Malarstwo 1962-2006. Measuring Time. Paintings 1962-2006 , Galeria Atak, Warszawa 5 IX - 29 XI 2008, Warszawa, kat. 13, s. 180, il. barwna. Pod koniec drugiego etapu twórczości, to znaczy w ostatnich latach dziewiątej dekady, wkraczają bardzo zdecydowanie nowe problemy, znane już od dawna jako specjalność tych czasów w dorobku malarskim: pejzaż, zwierzęta w bogatszej niż dotąd reprezentacji i ludzie o sprecyzowanej osobowości. Wszystkie te trzy zespoły zagadnień są wynikiem całkiem odmiennego podejścia do koncepcji własnej twórczości, jest to przełom o charakterze psychologicznym. Nagle okazuje się bowiem, że człowiek, który przestaje być anonimowy, przestaje być tylko pewnym zdatnym do powielania typem, czyli jakimś ogólnikowym wyrazem wspólnego różnym jednostkom ducha, potrzebuje całego świata. A zarazem indywidualnego świata. Człowiek, który staje się jednostką o określonym profilu psychicznym, nie może zawisnąć w nieokreślonej przestrzeni, potrzebuje pewnej własnej scenerii, jakiejś topografii, drzew, zwierząt, przedmiotów, potrzebuje określonych pór roku, a także charakteru i przeżyć. Człowiek obdarzony... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: AUSTRALIJSKI SEN XIII, 2006-2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 2006-2007 ROK sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „AUSTRALIJSKI SEN XIII“ 2006-2007 R. | ACRYL | 80 cm x 60 cm W swoim dorobku Jan Dobkowski ma 25 cykli malarskich i 10 rysunkowych, malowanych sukcesywnie w ciągu wielu lat twórczości. Cykl „Australijski sen“, inspirowany, jak wiele innych, dalekimi podróżami artysty, powstawał w latach 2005-2008. Ciekawa forma tych kompozycji budowana z linii, i żywa, śmiało skontrastowana barwa czynią te obrazy radosnymi, przesiąkniętymi optymizmem.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ , na odwr. wytłoczony nakład: A 749/1000 Rzeźba reprodukowana w: – Igor Mitoraj. Sculpture , [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: OBRAZ VI/99, 1999
Year: 1999
Tools: oil, crayon
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz sygn. na odwrocie. na g. żerdzi krosna: W. JACKIEWICZ | VI /OBRAZ VI / 99 130 x 114 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: DWA AKTY SIEDZąCE, 1989
Year: 1989
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 20,3 x 28,9 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. śr. d.: FS [monogram wiązany] | 1689 P (w kółku)
Artist: Jan Lebenstein
Title: HARFISTKA, 1974
Year: 1974
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: tusze barwne, pióro, akwarela, gwasz, pastel 63,8 x 49 cm (w świetle passe-partout) sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 74
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: KONIECZNOŚĆ ŚLIWY, 1989 – 1993
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Jarosław Modzelewski 1989 [data w kółku] | „Konieczność Śliwy“ | 1993 [data w kółku] | olej 120 x 150 obok nalepka Kunstpalast w Düsseldorfie z danymi obrazu Obraz opisany i wystawiany: – W kręgu nowej figuracji , Muzeum ASP, Warszawa 1994; – Jarosław Modzelewski , Galeria Nowy Wiek, Zielona Góra 2003; – D. Piekarska, Lokuj w młodych , „Gazeta Lubuska“ 2003, nr 124 (29 V), s. 5, il.; – M. Kurzac, Jan Michalski, Maryla Sitkowska, Marta Tarabuła, Jarosław Modzelewski, obrazy 1977-2006 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 170, poz. 162, il. Obraz namalowany był w dwóch wersjach, które zamieszczone zostały w katalogu Jarosława Modzelewskiego wydanym przez Galerię Zderzak w Krakowie w 2006 roku. Jako datę jego powstania podano lata 1989/1993. Pierwsza wersja była wystawiana w Niemczech na wystawie Bakunin in Dresden w 1990 roku, obraz przemalowany nieco później przez artystę pokazano na wystawie w warszawskiej ASP W kręgu nowej figuracji i jest to wersja przez nas prezentowana do sprzedaży. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do... więcej
Artist: The Krasnals
Title: PORTRET FRANZA KAFKI, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: „Franz Kafka | GoodFellas Series“ | ‘2015 | The Krasnals | Whielki Krasnal Portretując osoby, odkrywamy ich karty. W bardzo prosty sposób. Pokazują się one w odbiciach na powierzchni oczu, choćby symbolicznym. Portretując, jako artyści, jesteśmy w szaleńczym ciągu sprawdzania autentycznych kart petenta... Wracając do malowania portretów. Do malowania geniuszy, szaleńców, artystów, ale też polityków. Łączy ich dokładnie to, co ich dzieli. Pragnienie udowodnienia, pragnienie przekonania. Przekazania ludziom. Podczas gdy jedni próbują udowodnić prawdę, drudzy próbują udowodnić kłamstwo. Z taką samą pasją. To swoistego rodzaju symbioza, naturalna reakcja... chemiczna, czy fizyczna, a nawet – wysoce matafizyczna, na poziomie rozgrywającego się tu na ziemi humanizmu. [z katalogu wystawy pt. The Krasnals. Whielki Krasnal w Galerii Miejskiej we Wrocławiu, luty 2016, s. 25] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: RODZAJ NASTROJU, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie p.g.: NORMAN 2017 | STAN [przekreślone] | RODZAJ | NASTROJU | MOOD | TYPE ; l.g.: (PHOTON HELP | GIFT) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Kiejstut Bereźnicki
Title: KUCHNIA DUŻA II, 2006-2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. (na kartce leżącej na stole): Kuchnia duża| II |KBereźnicki na poprzecznej żerdzi krosna nalepka Galerii Sztuki Wirydarz z Lublina z danymi obrazu, obok pieczątka galerii, powtórzona na ramie Obraz reprodukowany i wystawiany: – Kiejstut Bereźnicki – pięćdziesiąt lat pracy twórcze j, Gdańsk 2008, il. barwna s. 189 [album towarzyszący wystawom]: – Oddział Sztuki Współczesnej MN Gdańsk, lipiec-wrzesień 2008; – BWA – Galeria Zamojska, Zamość, październik-listopad 2008; – TPSP Pałac Sztuki, Kraków styczeń-luty 2009; – BWA Rzeszów luty-marzec 2009.
Artist: Jan Szancenbach
Title: RYBY, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Szancenbach na odwrocie centralnie umieszczony napis: JAN SZANCENBACH | RYBY | 1975 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG, OK. 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ NORWESKI, OK. 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 116, il. barwna (zakupiony w 2008 r.).
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: GŁOWA, LATA 90. XX W.
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 63,5 x 48,2 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Stasys ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: SPOTKANIE, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: M. Novák-Zempliński | 2009 Obraz został namalowany, a następnie zlicytowany w czasie Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w 2009 r. Poniżej link z relacją z tego wydarzenia: https://www.youtube.com/watch?v=TpNaRIjUE9M&app=desktop ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: PAMIĘTAJĄC NOWY JORK, 2004
Year: 2004
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbinski sygn. na odwr. na płótnie kredką: Olbinski | 2004 Obraz Pamiętając Nowy Jork, 2004 , jest autorską, późniejszą wersją obrazu z 2001, o którym artysta tak mówił: [...] obraz pochodzi ze specjalnej edycji amerykańskiej. Ma szczególną wartość – przedstawia kobietę i mężczyznę przy stole, na jego blacie odbijają się nieistniejące już nowojorskie wieże World Trade Center. „Rzeczpospolita“ nr 285 z dnia 6 XII 2001 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: MIĘDZY NIEBEM I PIEKŁEM, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 89 sygn. na odwr. na d. belce krosna: JACEK YERKA | „MIĘDZY NIEBEM I PIEKŁEM“ | AKRYL 1989 na odwr. na płótnie pieczątka wywozowa na l. belce krosna napis oł.: JERKA , obok nr 76 na p. belce krosna: JERKA * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Zając
Title: ARCHITEKTURA – FRONTON KOŚCIOŁA, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: RY | ZA | 66 sygn. na odwrocie na płótnie: RYSZARD ZAJĄC | ARCHITEKTURA – FRONTON KOŚCIOŁA | (81 x 100) 1966
Artist: Jacek Yerka
Title: INKWIZYTORZY, 1983
Year: 1983
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JK [monogram wiązany] na odwrocie: – na płótnie u góry: 6006 | 733 x 653 ; – p.g. stempel wywozowy na krosnach: – na d. listwie po prawej napis autorski: JACEK JERKA | „INKWIZYTORZY“ | AKRYL 1983 ; po lewej: 3 – na górnej listwie po prawej: NR 1 [odwrócone] – dwa stemple wywozowe [na l. i p. listwie]; – na prawej listwie oł.: 65,3 x 73,3 oraz 1. oraz mała nalepka odręczna: a [w kółku] – 4 | 735 x 653 i nalepka zakładu stolarskiego; na ramie po prawej oł.: 002 (3500) Pochodzenie: Obraz zakupiony w Galerii A. i B. Wahl ok. 1990 roku do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Obraz prezentowany: – Beksiński at Osaka Museum of Europe’s Art , program japońskiej TV z Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace [www.youtube.com/watch?v=_J9-hXAAkLI]. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim... więcej