Artist: Edward Dwurnik
Title: TORUŃ, Z CYKLU PODRÓŻE AUTOSTOPEM, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy l. krawędzi śr.: TORUŃ [w ramce] | E. DWURNIK | 1979 | NR: 143. IX [w ramce] | Podróże autom [sic!] | 604 [w ramce] Obraz opisany: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Cykl IX Podróże Autostopem, poz. 143, s. nlb. Toruń Edwarda Dwurnika należy do cyklu „Podróże autostopem“, który artysta rozpoczął w 1966 roku. Przedstawiając konkretne polskie miasto, nie pozostał jednak wierny topografii i zasadom perspektywy. Miasto obserwowane jest z lotu ptaka, z charakterystycznym nagromadzeniem motywów. W typowy dla artysty sposób, Dwurnik łączy tutaj elementy humoru, dokumentu i symboliki. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: ŻÓŁTY DOM, 2001
Year: 2001
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: Jarosław 2001 [data w kółku] | Modzelewsk i | „Żółty dom“ | 65 x 100 | tempera ż. Obraz reprodukowany i opisany: – M. Kurzac, Jan Michalski, Maryla Sitkowska, Marta Tarabuła, Jarosław Modzelewski, obrazy 1977-2006 , Galeria Zderzak, Kraków 2006, s. 211, poz. 359, il. Obraz wystawiany: – Malarstwo, Galeria R., Poznań 2001; – Galeria Nowy Wiek, Zielona Góra, 2003. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z PLAKATAMI, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach – na odwrocie na płótnie pośrodku autorski napis: JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ ZIMOWY Z PLAKATAMI | ACRYL + OLEJ | 197 6; – pieczątki zezwalające na wywóz obrazu za granicę; – na górnej listwie krosna nalepka [druk, tusz]: Author Jan Szancenbach | Title Pejzaż z plakatami | Year 1977 [sic!] Dimension 40 x 9 5 [przekreślone i poprawione na 95 x 82 ] Technic olej, pł | Destination Moderna [...] Kraków | poz. 5 ; – na krośnie naklejka z adresem artysty, 2 nalepki domów aukcyjnych i stempel CHZ Ars Polona – na dolnej listwie krosna napis czerwonym długopisem: JAN SZANCENBACH PEJZAŻ Z PLAKATAMI , 1976 Proweniencja: Kolekcja Godurowska – zakupiony w Salonie aukcyjnym Rempex w Warszawie 24 października 2007 roku. Poprzednio obraz był pokazywany na wystawie w Galerie Kurek w Bonn, gdzie zakupiono go do prywatnej kolekcji w Szwecji. Bibliografia: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusza Matuszczak), Godurowo 2018, s. 114, il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CERKIEW W BIAŁYM BORZE, OK. 1992
Tools: gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Cerkiew w Białym Borze - widok elewacji frontowej. Jerzy Nowosielski był współautorem zarówno koncepcji projektu architektonicznego (z Bogdanem Kotarbą), jak i projektantem polichromii i malowideł cerkwi. Był to pierwszy i jedyny całościowy projekt sakralny artysty, od koncepcji po realizację. Prace nad nim trwały od 1992 do 1997 roku. Spełniło się moje największe marzenie o stworzeniu całej świątyni – mówi Jerzy Nowosielski. Bo do tej pory proboszczowie dawali mi malować najwyżej ikonostasy czy elementy wnętrza. Kiedy ksiądz Ulicki zaproponował mi pracę w Białym Borze, sterroryzowałem go: „Albo projektuję wszystko, czyli gmach i wystrój, albo nic“. I tak zostałem architektem. Katarzyna Surmiak-Domańska, Cerkiew bez kompromisów, „Magazyn Gazety“ (dod. do „Gazety Wyborczej“) 1999 nr 42 (19 II), cyt. za: Jerzy Nowosielsk i, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 687; patrz też s. 667. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: CERKIEW W BIAŁYM BORZE, OK. 1992
Tools: gouache, pencil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Cerkiew w Białym Borze - widok elewacji bocznej. Jerzy Nowosielski był współautorem zarówno koncepcji projektu architektonicznego (z Bogdanem Kotarbą), jak i projektantem polichromii i malowideł cerkwi. Był to pierwszy i jedyny całościowy projekt sakralny artysty, od koncepcji po realizację. Prace nad nim trwały od 1992 do 1997 roku. Spełniło się moje największe marzenie o stworzeniu całej świątyni – mówi Jerzy Nowosielski. Bo do tej pory proboszczowie dawali mi malować najwyżej ikonostasy czy elementy wnętrza. Kiedy ksiądz Ulicki zaproponował mi pracę w Białym Borze, sterroryzowałem go: „Albo projektuję wszystko, czyli gmach i wystrój, albo nic“. I tak zostałem architektem. Katarzyna Surmiak-Domańska, Cerkiew bez kompromisów, „Magazyn Gazety“ (dod. do „Gazety Wyborczej“) 1999 nr 42 (19 II), cyt. za: Jerzy Nowosielski , [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 687; patrz też s. 667. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BIAŁY PEJZAŻ, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na płótnie naklejona kartka z danymi obrazu tuszem: Jerzy Nowosielski | Łódź ul. Zachodnia 27 | pejzaż biały - olej | 59,5 x 75,5 dalej pieczątka Urzędu Konserwatora zezwalającą na wywóz za granicę, śr. nieczytelny stempel, na taśmie papierowej oklejającej g. krosno napis ołówkiem: 15 3/4 NOWOSIELSKI J. | " White landscape", 1958 | 24 " x 30 ", dalej nr 5 [w kółku ] 57 | 9 3/16 | 66; na lewej listwie krosna napis oł. 23 1/8 x ... na prawej listwie krosna nalepka [druk, mpis. ]: Museum of Modern Art | LOAN | 61. 1568 | Karpuszko na odwrocie na tekturowych plecach: – l.g. nalepka [druk, mpis.]: THE MINNEAPOLIS | INSTITUTE | OF ARTS| No.: L61. 779 | Lent | By | Museum of | Modern Art; – śr. nalepka wystawowa [druk, mpis.]: THE MUSEUM OF MODERN ART | 11 WEST 53 RD STREET NEW YORK | FIFTEEN POLISH PAINTERS | ARTIST Nowosielski | TITLE WHITE LANDSCAPE, Oil on | canvas | CIRCULATING EXHIBITION NO. | MUSEUM NO 61.1568 | BOX NO. 4. [czerwonym dł.] – poniżej nalepka drukowana, częściowo uszkodzona: NOWOSIELSKI | WHITE LANDS...; – poniżej numer flamastrem: 61. 1568; – p.g. ślady po dwóch nalepkach Pochodzenie: – Contemporary Art Gallery, Chicago, USA, – kolekcja... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PłYWACZKA, 1962
Year: 1962
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962, Praca wzmiankowana i reprodukowana w : - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 596
Artist: Tadeusz Kantor
Title: FIGURA, 1949
Year: 1949
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d: 49 | t Kantor – na odwr. oprawy nalepka [druk, maszynopis]: GALERIE DE FRANCE | [adres galerii] | [dane pracy], niżej oł.: TK. 40 Obraz reprodukowany i opisany w: – Kantor. Ma création, Mon voyage , Paryż 1991, s. 39, il. 26. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Kantor
Title: DWIE LEŻĄCE POSTACI
Tools: pastel, felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem p.d.: T Kantor na stemplu autorskim z napisem: t. kantor [w otoku]
Artist: Tadeusz Kantor
Title: DWIE POSTACI ZE SPEKTAKLU „KURKA WODNA“, 1969
Year: 1969
Tools: ink, feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem czarnym p.d.: 1969 | T Kanto r ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA NR 13, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: nr.13 | 1976 | H.Stażewski oraz dedykacja: 1978 Panu PALVARINI w prezencie H. Stażewski Proweniencja: - kolekcja prywatna, Polska; - kolekcja Andrea Palvarini, Bolzano, Włochy (do 2005).
Artist: Tadeusz Dominik
Title: OGRÓD, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Dominik Na odwr. na pł.: DOMINIK 1990 | AKRYL 70 x 70 | OGRÓD
Artist: Jacek Sempoliński
Title: MĘĆMIERZ, Z CYKLU WISŁA, 1979
Year: 1979
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: [znak strzałki w górę] | Sempoliński | 79 | Męćmierz | Wisła Obraz wystawiany: – Jacek Sempoliński. Obrazy patrzące , Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków, I-III 2017(obraz jest widoczny na fotografii z wernisażu wystawy artysty http://galeriaspaspot.pl/malarstwo/jacek-sempolinski-wystawa-w-muzeum-manggha/#jp-carousel-2159).
Verified Artist: Yes
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, OK. 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik Obraz posiada potwierdzenie autentyczności wystawione przez autora (xero).
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 4/84, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI 84. sygn. na odwr. na płótnie g.: RAJMUD [sic!] ZIEMSKI | PEJZAŻ 4/84 | 100 X 8 0; poniżej dwie nieczytelne pieczątki Obraz reprodukowany i opisany: – Joanna Kania (oprac.), Jola Gola, Maryla Sitkowska (współpraca), Rajmund Ziemski. Malarstwo , ASP w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2010, nr kat. 557, il. barwna [na dołączonej płycie CD; własność prywatna]. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 80. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: u dołu frędzle długości ok. 22 cm sygn. pośrodku u dołu, monogramem wiązanym: TD Tadeusz Dominik tkaniną zajmował się od końca lat 60. do lat 80. XX w. Artystę interesowało malowanie przy pomocy wełny, którą sam farbował. Nie robił kartonów, tylko niewielkie szkice, które pozwalały wyznaczyć mu proporcje kompozycji i mieć je przed oczami. Sam obraz miał w głowie. Wiele gobelinów znalazło się w Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, część z nich artysta sprzedał do Japonii i Szwecji. Gobeliny były również prezentami dla rodziny.
Artist: Igor Mitoraj
Title: PLAKIETA ZE SPLECIONYMI DŁOŃMI
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: średnica ± 20,5 cm sygn. p.d.: MITORAJ Pomniejszona wersja obu plakiet występuje w formie dwustronnego medalu o średnicy 8 cm, z napisem na awersie śr.d.: Polonia . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alfred Lenica
Title: BEZ TYTUŁU, LATA 70. XX W.
Tools: ink
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Lenica na odwr. oprawy p.d. nalepka z nadrukiem: ekslibris herbowy rodziny Tauer (napisy w jęz. czeskim) i odręcznym napisem dłg.: Alfred | Lenica | kolorowy | tusz na | papierze milimetrowym | Praca zakupiona w Galerii | Zapiecek w latach 70-tych | XX wieku , w zbiorze Marzeny | Tauer-Koneckiej . ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Rudowicz
Title: COLLAGE 78/52, 1978
Year: 1978
Tools: mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: T. Rudowicz | 78/52 na płótnie dwie pieczątki zezwalające na wywóz za granicę Obraz reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera , wyd. Kluszczyński, Kraków (bez daty wydania) s. 133, il. barwna; - 1000 Arcydzieł malarstwa polskiego , wyd. Kluszczyński, Kraków 2008, s. 488, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Łukasz Korolkiewicz
Title: POGRANICZE, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: ŁUKASZ | KOROLKIEWICZ | 1997 [w kółku] na poprzecznej listwie krosna pieczątka: Kolekcja Fibak | Monte Carlo Obraz reprodukowany i opisany: – Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków , Galeria Fibak, Warszawa 2007, s. 103, il. barwna; – Sztuka Współczesna z kolekcji Wojciecha Fibaka , Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018, s. 157, il. barwna. Motyw leżącej na trawie dziewczynki pojawia się także w dwóch innych obrazach Korolkiewicza: Pogranicze (1996) i Pasmo popiołu (1997). Porównaj: – Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki , Kraków, Znak 2000, okładka i s. 256; – Korolkiewicz. Obrazy [katalog wystawy], BWA w Jeleniej Górze, kwiecień-maj 2001, s. 11; – Korolkiewicz. W nieruchomym punkcie... [katalog wystawy], Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 2002, s. 53. Patrząc na obrazy Korolkiewicza nie należy ulegać pokusie i sięgać zbyt głęboko, wchodzić w niezwykle intymne sfery cudzych snów, wystarczy, jak sądzę, zatrzymać się w pół drogi, nie naruszając tajemnicy, a i to nawet pozwoli dostrzec, że świat obrazów Korolkiewicza jest nierealny. Wskazują... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MELANCHOLIA II, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas, plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ .1988. Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 roku do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1358 (RAJ – RETROSPEKCJA), 1990
Year: 1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ 1358/90 . – na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu; – powyżej napis: 3013 oraz stempel wywozowy; – pośrodku dolnej krawędzi: RAJ [odwrotnie] Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 roku do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: DY, 1985
Year: 1985
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie śr.: DY | BEKSIŃSKI u góry czarną kredką: DY oraz stempel wywozowy Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – strona internetowa Dmochowski Gallery Net (Wirtualne muzeum). Podobieństwo, czasem bardzo odległe, do rzeczywistości wskazuje na niewątpliwie senną proweniencję tej sztuki. To właśnie we śnie widzimy świat zniekształcony – ale dla nas wówczas całkiem naturalny. To we śnie nasze dłonie, mające niewątpliwie po pięć palców, splatają się z palcami czterdziestokrotnymi. [...] Beksiński oczywiście godzi się z senną właśnie interpretacją swojej sztuki, choć przecież wizje pojawiają się zazwyczaj na jawie, w biały dzień. [...] Malowanie wizji – oto program artystyczny. Tadeusz Nyczek, Zdzisław Beksiński, Arkady, Warszawa 1989, s. 15 * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płycie: BEKSIŃSKI 88 poniżej: 3 oraz stempel wywozowy; p.g.: X0’5 Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. – Wykorzystuje pan w swoim malarstwie takie elementy, jak katedra, ukrzyżowana postać, krzyż, cmentarz, skarlały władca siedzący na przepysznym tronie itd. Twierdzi pan, że za tym malarstwem nie kryją się żadne sekretne treści, nie lubi pan symbolu. Jednak powielanie tych elementów wręcz narzuca odbiorcy takie podejrzenia, że jednak coś się kryje, że coś tam musi być. – Coś się może i kryje, ale pan powołał się na fakt, że nie lubię symbolu. Człowiek operujący symbolem wie, co ukrywa za rzeczami. Nie twierdzę, że za moimi rzeczami nic się nie kryje. Ja, prawdę mówiąc, nie wiem. Tak jak we śnie... Można go rozbierać posługując się takim czy innym systemem analizy, ale właściwie człowiek nie wie, co się za tym kryje. Poza tym nie jest to dla mnie aż tak istotne. Posługuję się stereotypem formalnym. Po prostu operuję postacią siedzącą, postacią przy stole, popiersiem, portretem, najchętniej zresztą maluję twarze. Ten okres, na który pan się powołuje, to już jest jakby etap w mojej twórczości – takich persyflaży malarstwa XIX wieku, który był... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: GÓ, 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: GÓ | BEKSIŃSKI 97 l.g.: 6 , poniżej pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę i numer pozwolenia Do obrazu dołączony certyfikat autentyczności wystawiony przez Piotra Dmochowskiego 27 V 2018. Obraz reprodukowany: – Zdzisław Beksiński, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 1999, s. 115, il. barwna. W latach 90. w sposobie malowania wybranym przez artystę, można zauważyć pewne zróżnicowania. W niektórych pracach postać wydobyta jest przestrzennie, wręcz z rzeźbiarskim wyczuciem, czasami nawet przypomina formą rzeźby z lat 60. Część obrazów wydaje się nie tyle malowana, co raczej rysowana barwnymi kreskami, z plątaniny których wyłaniają się postacie, rozgrywające swoje samotne dramaty. [...] Fenomen twórczości Beksińskiego związany jest przede wszystkim z unaocznieniem, „zmaterializowaniem“ w technikach artystycznych „obrazów podświadomości“, które są zapewne symbolami wewnętrznych doświadczeń artysty, a w dużym stopniu symbolami stanów duchowych współczesnego człowieka. Groza śmierci rozpadu, zniszczenia, samotności jest tu nieustannie obecna. Czy sztuka Beksińskiego prowadzi nas ku rozpaczy czy też działa na zasadzie catharsis, i czy światło, które nieustannie odnajdujemy w jego sztuce, daje choć odrobinę nadziei –... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: ZAWODOWCY, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ 1975 Portret zbiorowy czterech gwiazd polskiego kina dekady lat 70. – Wirgiliusza Grynia, Stefana Paski, Józefa Łodyńskiego i Bolesława Płotnickiego – wraz z wiernym konterfektem tego ostatniego (kat. 128) oraz podobizną aktora Witolda Dębickiego (kat. 127) na tle widocznego zza okna pejzażu, należą do pierwszego cyklu malarskiego Jerzego Dudy-Gracza „Motywy i portrety polskie“ z lat 1968-79. W 1975 roku, czasie powstania obrazów, zaledwie 34-letni artysta, zdążył już zyskać niemałą popularność i zaczął zbierać laury za swoje osiągnięcia – został, m.in. uhonorowany prestiżową Nagrodą Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida i I Nagrodą na II Ogólnopolskiej Wystawie Satyry. Ceną sławy był jednak stawiany artyście przez bardziej „wyrafinowaną“ część publiczności zarzut o trywializację tematyki dzieł i szczególne upodobanie do przedstawiania w nich – często w formie demaskatorskiej i prześmiewczej – klasy robotniczej. Artysta, nie pozostając dłużnym swoim kontestatorom, włączył się w dyskusję z krytykami z typowym dla siebie poczuciem humoru występując gościnnie w telewizyjnej komedii Zawodowcy (reż. Feridun Erol). Jak donosił ówczesny magazyn „Film“ (nr 16, 20/1975), wykorzystano w niej „prace znanego malarza i grafika Jerzego Dudy-Gracza z Katowic“, wśród których najbardziej wyeksponowane zostały właśnie... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET AKTORA WITOLDA DĘBICKIEGO, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: DUDA GRACZ 1975 Portret zbiorowy czterech gwiazd polskiego kina dekady lat 70. – Wirgiliusza Grynia, Stefana Paski, Józefa Łodyńskiego i Bolesława Płotnickiego – wraz z wiernym konterfektem tego ostatniego (kat. 128) oraz podobizną aktora Witolda Dębickiego (kat. 127) na tle widocznego zza okna pejzażu, należą do pierwszego cyklu malarskiego Jerzego Dudy-Gracza „Motywy i portrety polskie“ z lat 1968-79. W 1975 roku, czasie powstania obrazów, zaledwie 34-letni artysta, zdążył już zyskać niemałą popularność i zaczął zbierać laury za swoje osiągnięcia – został, m.in. uhonorowany prestiżową Nagrodą Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida i I Nagrodą na II Ogólnopolskiej Wystawie Satyry. Ceną sławy był jednak stawiany artyście przez bardziej „wyrafinowaną“ część publiczności zarzut o trywializację tematyki dzieł i szczególne upodobanie do przedstawiania w nich – często w formie demaskatorskiej i prześmiewczej – klasy robotniczej. Artysta, nie pozostając dłużnym swoim kontestatorom, włączył się w dyskusję z krytykami z typowym dla siebie poczuciem humoru występując gościnnie w telewizyjnej komedii Zawodowcy (reż. Feridun Erol). Jak donosił ówczesny magazyn „Film“ (nr 16, 20/1975), wykorzystano w niej „prace znanego malarza i grafika Jerzego Dudy-Gracza z Katowic“, wśród których najbardziej wyeksponowane zostały właśnie... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET AKTORA BOLESŁAWA PŁOTNICKIEGO, 1975
Year: 1975
Tools: oil
Surfaces: paper, board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: DUDA GRACZ 1975 Portret zbiorowy czterech gwiazd polskiego kina dekady lat 70. – Wirgiliusza Grynia, Stefana Paski, Józefa Łodyńskiego i Bolesława Płotnickiego – wraz z wiernym konterfektem tego ostatniego (kat. 128) oraz podobizną aktora Witolda Dębickiego (kat. 127) na tle widocznego zza okna pejzażu, należą do pierwszego cyklu malarskiego Jerzego Dudy-Gracza „Motywy i portrety polskie“ z lat 1968-79. W 1975 roku, czasie powstania obrazów, zaledwie 34-letni artysta, zdążył już zyskać niemałą popularność i zaczął zbierać laury za swoje osiągnięcia – został, m.in. uhonorowany prestiżową Nagrodą Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida i I Nagrodą na II Ogólnopolskiej Wystawie Satyry. Ceną sławy był jednak stawiany artyście przez bardziej „wyrafinowaną“ część publiczności zarzut o trywializację tematyki dzieł i szczególne upodobanie do przedstawiania w nich – często w formie demaskatorskiej i prześmiewczej – klasy robotniczej. Artysta, nie pozostając dłużnym swoim kontestatorom, włączył się w dyskusję z krytykami z typowym dla siebie poczuciem humoru występując gościnnie w telewizyjnej komedii Zawodowcy (reż. Feridun Erol). Jak donosił ówczesny magazyn „Film“ (nr 16, 20/1975), wykorzystano w niej „prace znanego malarza i grafika Jerzego Dudy-Gracza z Katowic“, wśród których najbardziej wyeksponowane zostały właśnie... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Józef Czapski
Title: NIEBIESKIE WAZONY, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. CZAPSKI. | 83. na odwr. na g. listwie krosna napis flamastrem: [...] | Aeschlim [...] 15000 , na poprzecznej nalepka z nr 23 Czapski nie szuka tematów, mówi: „Widzę wszystko w moim pokoju [...]. Gdybym mógł jeszcze, żyć, by malować, to jestem pewien, że malowałbym martwe natury, w które usiłowałbym się wkopać aż do granic możliwości, bo tylko na tej drodze można coś odkryć. Natura sama jest odkryciem. Wierność naturze nie oznacza, że płótno ma być dokumentem jej podobieństwa. [...] Chodzi o nagle, w momencie, ujrzany wycinek rzeczywistości, radość z kilku zestawionych form, gry kolorów. Malarstwo ma ten szok przedłużyć, oddać wzruszenie, zatrzymać kawałek świata. Konstanty Jeleński nazwał ten sposób pracy metodą: „kliszy fotograficznej“, pisząc, że Czapski „przypomina włóczącego się z przewieszonym aparatem fotografa. Nie goni za obrazem, na odwrót, to jego obraz porywa nagle, przemieniając wierne widzenie, w błyskawiczną wizję.“ Krystyna Czerni, Rezerwat sztuki, Kraków 2000, s. 13
Artist: Jan Lebenstein
Title: GRAND CANYON, 1981
Year: 1981
Tools: pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: Lebenstein 81 | “Grand Canyon“ na odwrocie oprawy: – p.g. dwie nalepki transportowe; – nalepka: EXPO ZACHĘTA | VARSOVIE | 3/32, – obok nalepka z napisem flamastrem: 19A , – p.d. nalepka Zachęty z danymi obrazu i nr kat. 106 Obraz wystawiany: – Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992. W kalendarium zamieszczonym w kat. wystawy Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV-V 1992, pod datą 1982 (sic!) widnieje informacja: „Podczas jednej z licznych podróży do U.S.A. wykonuje cykl pejzaży z Grand Canyon. Po latach praca wprost z natury.“ Istotnie, po kilku widokach z okresu studiów i tuż po nich, artysta nie malował „czystych“ krajobrazów; pejzaż jest – o ile występuje – tłem lub scenerią kompozycji figuralnej. W tymże katalogu, zamieszczone są reprodukcje dwóch innych pejzaży z Wielkiego Kanionu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: AU SEUIL DE LA PORTE (NA PROGU BRAMY), 1978
Year: 1978
Tools: ink, watercolor, gouache, feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: Lebenstein 78 sygn. flamastrem na odwr. oprawy l.g.: Lebenstein | „Au seuil de la porte“ , niżej nalepka z odręcznym napisem tuszem: 23. Au seuil de | la porte . Pochodzenie: Obraz zakupiony w Galerie Montjoie w Brukseli. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: DWUNASTOLATKA Z FILMU “LILYA 4EVER“, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: A TWELVE YEARS OLD | RUSSIAN TEEN FROM | “LILYA 4EVER“ | DWUNASTOLATKA | ROSJANKA Z FILMU | “LILYA 4EVER“ | NORMAN | 2018 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: BEZ TYTUŁU, 1991-1992
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: MINCIEL poniżej rysunek tryptyku z oznaczeniem 3 części ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: LUSTRO, 1964
Year: 1964
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. śr.g.: N. Lach-Lachowicz | „Lustro“ Jedna z najbardziej znanych wczesnych prac Natalii LL. Praca wystawiana i reprodukowana, m.in.: – Salon International de Photographie, Zagrzeb 1968; – Natalia LL. Sztuka i energia / Art and Energy (katalog monograficzny), Muzeum Narodowe, Wrocław 1993/94, s. 8. Przez wiele lat tworzyła prace, w których kluczową rolę odgrywa autoportret; najczęściej w postaci fotografii, ale także zapisu filmowego, odlewu twarzy, a często było to związane z realizacjami typu performance. Jedną z najwcześniejszych jej prac jest „Lustro“ z 1964, czyli fotograficzny autoportret z trzykrotnym powtórzeniem odbicia twarzy, tak że spojrzenie, skierowane najpierw w bok, zwraca się coraz bardziej w stronę obiektywu, jakby starając się zmierzyć z jego siłą obserwacji. Na innym autoportrecie z tego okresu, wykorzystywanym często do not biograficznych, Natalia LL spogląda wprost w obiektyw, a ufryzowane w klosz włosy koncentrują uwagę na twarzy, która obok kobiecego wdzięku wyraża powagę i determinację. Jako rodzaj zastępczego autoportretu można też potraktować liczne fotografie twarzy kobiet, które Natalia LL z sukcesami prezentowała na wystawach w latach 60. Niejednokrotnie później zamiennie posługiwała się twarzami modelek i własną. Mimo, że realizowała też prace... więcej
Artist: Roman Solski
Title: LENA, AKT KOBIECY, 2009
Year: 2009
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: z tyłu p.d. wydrapana sygn.: RS pełne wymiary rzeźby: 54 cm x 26 cm x 21 cm wym. drewnianej podstawy: 2,5 cm x 33 cm x 25 cm ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: Z CYKLU SPEŁNIONE II, 1968
Year: 1968
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. brązowym flamastrem na odwrocie: NATALIA LACH-LACHOWICZ | z cyklu: „SPEŁNIONE“ II , niżej dłg.: 16 . W okresie 1968-1969 rozwinęła poszukiwania w sferze „fotografii erotycznej” – m.in. pod wpływem lektur de Sade’a i Bataille’a. Wynikało to też z jej zniechęcenia do panujących mód artystycznych (abstrakcji lirycznej w malarstwie i ekspresyjnej figuralności w grafice), co stwarzało impuls do znajdywania poprzez sztukę nowych obszarów wizualnych i mentalnych. Fotografie „erotyczne”, które były głównie zbliżeniami fragmentów ciał, wyrażały poszukiwanie przez autorkę własnego „ja” i miały też ukazać nieprzekładalność odczucia intymnego kontaktu erotycznego. Biografia, twórczość, wystawy , oprac. Adam Sobota, w kat.: Natalia LL. Sztuka i energia / Art and Energy , Muzeum Narodowe, Wrocław 1993/94, s. 8. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: MYŚLENIE (THINKING), 1991
Year: 1991
Tools: pencil, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Abakanowicz 91 na odwr. l.g. 2 nalepki galerii Marlborough: wyżej z Tokio, niżej z Nowego Jorku, obie: mpis z danymi pracy, pod nimi nalepka z n-rami [na d. błędny nr kat.: 31.588, powinno być: 31.589], p.g. nalepka aukcyjna [obcięta] Pochodzenie: – Marlborough Gallery, Nowy Jork; – zakupiony przez obecnego właściciela w Sotheby’s, w Nowym Jorku w 1996 roku. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: The Krasnals
Title: JULIA / JANE FONDA, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Jews | “Julia/Jane Fonda “ | ‘2016 | The KRASNALS Obraz wystawiany: – The Krasnals/Jews/Żydzi , Galeria Fibak, Warszawa 13 V – 4 VI 2016. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: MAGAZYN, 1993
Year: 1993
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. żółtą kredką p.d.: Jan Tarasin 93 sygn. oł. na odwr. p.d.: J an Tarasin 93 | Magazyn ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 11-TH GAME 7 X 7, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie flamastrem: 11-th game 7 x 7 | winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Fangor
Title: M 5, 1966-2001
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: M 5 – 25/50, p.: Fangor 1966/2001 Autorska replika graficzna obrazu M 5 z 1966 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Tamara Berdowska
Title: BEZ TYTUŁU, 1998/99
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie l.g.: Tamara Berdowska | 1998/9 olej obok pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: L. Tarasewicz 2019 | Acrylic on canvas | 50 x 50 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: L. Tarasewicz 2019 | Acrylic on canvas | 50 x 50 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: TULIPANY (TRYPTYK), 2018
Year: 2018
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: każda część: 33 x 24 cm; sygn. p.d.: 2018 | E. DWURNIK sygnowane na odwrociach na płótnie: - różowe: 2018 | E. DWURNIK | „RÓŻOWE | TULIPANY“ | NR: XXIII [w ramce] – 1505 | – 7415 - czerwone: 2018 | E. DWURNIK | „CZERWONE | TULIPANY “ | NR: XXII I [w ramce] – 1536 | – 7466 - pomarańczowe: 2018 | E. DWURNIK | „POMARAŃCZOWE | TULIPANY “ | NR: XXII I [w ramce] – 1503 | – 7413 Do Tryptyku dołączony jest certyfikat autentyczności podpisany przez Edwarda Dwurnika. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Bujnowski
Title: DZIECKO NA PLAŻY, 2002
Year: 2002
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: BUJNOWSKI / 2002 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Gut und billig. Aktuelle polnische Malerei aus der Sammlung Cyganek / Dobre i tanie. Młode malarstwo polskie z kolekcji Cyganek , PackHof, Museum Junge Kunst, Frankfurt (Oder) 18 V – 13 VIII 2006, s. 54. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Bujnowski
Title: PAPIEŻ, 2001
Year: 2001
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie u góry: NR. 02 PAPIEŻ | Bujnowski /2001 Obraz wystawiany i reprodukowany: – Gut und billig. Aktuelle polnische Malerei aus der Sammlung Cyganek / Dobre i tanie. Młode malarstwo polskie z kolekcji Cyganek , PackHof, Museum Junge Kunst, Frankfurt (Oder) 18 V – 13 VIII 2006, s. 34. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: CENTURION, 1985
Year: 1985
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MITORAJ na spodniej krawędzi wytłoczony nakład: H.C. 508/1500 Pomniejszona wersja rzeźby w brązie Centurion , 1985, 90 x 70 x 57 cm, reprodukowanej w albumie: Claudio Malberti, Igor Mitoraj. Sculptures 1976-1986 , Art-Objet, Paris 1986, poz. i il. 23. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na rewersie u dołu: A 9/1000 H.C.
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: BEZ TYTUŁU, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. NovákZempliński sygn. na odwr. na płycie: Maksymilian | Novák-Zempliński | 2019 Dla mnie w malarstwie bardziej istotna jest forma niż treść, dlatego też tworząc skupiam się szczególnie na tej piewszej warstwie. Patrząc na obraz widzę abstrakcyjne formy, mimo iż ten w dużej mierze jest obrazem przedstawiającym. Cała sfera znaczeniowa jest dla mnie niewiele mniej tajemnicza niż dla odbiorcy mojego dzieła i uważam, że jest to lepsze od sytuacji gdy obraz od A do Z jest do bólu „wyliczony“. Dla mnie w obrazie musi być miejsce na przypadkowość. To ona daje przyjemność w trakcie pracy. Obraz żyje wtedy własnym życiem, zaskakuje samego twórcę. Nie wykluczam, że mimowolnie tworzę jakiś zapis znaczeniowy w obrazie, ale chyba każdy to robi. Zresztą tworzę przeważnie pod wpływem dużych emocji i jest w obrazie więcej przypadku, niż to widać na pierwszy rzut oka. Czuję się trochę jak ktoś kto utracił pamięć i przy pomocy malowania próbuje odtworzyć obrazy z przeszłości. To niesamowite uczucie. M. Novak-Zempliński 2007, http://www.zemplinski.com
Artist: Henryk Waniek
Title: LABIRYNT, 1986-87
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: HENRYK WANIEK | DEC. 1986. APR. 1987 | 929 [w ramce] obok pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, powyżej oł.: P.T. 95 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Olbiński
Title: SERCE, 1996
Year: 1996
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Olbinski ‘96 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janusz Szpyt
Title: SECESJA PROCESJA, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. SZPYT na odwr. na płótnie dwie pieczątki wywozowe ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jacek Yerka
Title: KAŻDEMU CO JEGO, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 88 sygn. na odwr. na d. listwie krosna: JACEK JERKA | „KAŻDEMU CO JEGO“ | AKRYL 1988 na odwrocie na płótnie pieczątka wywozowa [?] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Michalik
Title: PAMIĘTNE MIEJSCE, 1995
Year: 1995
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Michalik ‘95 na śr. kompozycji: Częstochowa – 1995 | Marian Michalik | Obraz z cyklu – „1982. | .Stan wojenny. Tytuł: | „Pamiętne miejsce“ | wym: 120 x 120 cm | technika: olej na płótnie na odwr. na płótnie stempel wywozowy, na g. listwie krosna napis oł.: 95 Obraz reprodukowany i opisany: – Marian Michalik 1947-1997 , Wystawa memorialna , Miejska Galeria Sztuki Częstochowa, III-IV 1998, il barwna s. nlb.
Artist: Jacek Yerka
Title: KATASTROFA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 90 na odwr. na płótnie g .: 6009 oraz dwa stemple wywozowe, na blejtramie p.d. napis autorski: JACEK YERKA | "KATASTROFA" | 1990, na górnej listwie krosna: 6009, na p.oł.: JERKA 81,3 oraz 815 x 895 Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 roku do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: OBANDAŻOWANA GŁOWA, LATA 80. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po lewej: MITORAJ niżej wytłoczony nakład: 189/250 , po prawej nazwa nakładcy: ARTCURIAL ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: SPECTRE ART
Title: ZŁOTA PANTERA, 2019
Year: 2019
Description: IInformacje o dziele: na dołączonej tabliczce wygrawerowany napis: SPECTRE® | ART | Gold | WILD CAT | [rysunek kota] 2/8-2019 | spectreart.com Do rzeźby dołączony jest certyfikat z 11 X 2019 potwierdzający pochodzenie. Spectre Art to doświadczony zespół projektantów, twórców i pasjonatów sztuki, którzy tworzą studio projektowe. Wykonują rzeźby, meble, elementy wyposażenia wnętrz. Autorem rzeźby jest Kornel Waszczyk działający w ramach Spectre Art.