Art Auction Admin

Sales at 444. Aukcja Agra-Art – Aukcja Sztuki Dawnej, 22 marca 2020 godzina 19:00 (22-03-2020)

Catalog Number: 1

Piece data:

SZKIC POSTACI MłODZIEńCA DO "DZIEWICA ORLEAńSKA"

Artist: Jan Matejko

Title: SZKIC POSTACI MłODZIEńCA DO "DZIEWICA ORLEAńSKA"

Tools: pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: oznaczony monogramem wiązanym p.d.: JM Nad obrazem Dziewica Orleańska, przedstawiającym tryumfalny wjazd Joanny d’Arc do Reims po zwycięstwie nad Anglikami odniesionym 17 lipca 1429 pod Orleanem, Matejko pracował w latach 1884-1886. Prezentowany rysunek jest jednym ze szkiców do tego obrazu – postać młodzieńca o nagim torsie artysta przeniósł na płótno, wiernie powtarzając jej gest i ruch; odnaleźć ją można po lewej stronie obrazu, wśród tłumu witającego Joannę. Według sekretarza artysty, Mariana Gorzkowskiego do postaci młodzieńca pozował jeden z synów Matejki. Znane są także inne studia rysunkowe do Dziewicy Orleańskiej: szkicownik z lat 1884-1888 w zbiorach warszawskiego Muzeum Narodowego, szkice ołówkowe w Muzeum Narodowym w Krakowie. Wiadomo też o czterech szkicach, które były własnością Gorzkowskiego. Porównaj: K. Sroczyńska [red.], Matejko. Obrazy olejne. Katalog, Warszawa 1993, s. 213-216, nr kat. 248 [tu dokładny opis i historia obrazu olejnego, jak również pełna dotycząca go bibliografia].

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 2

Piece data:

NA HUŚTAWCE, 1881

Artist: Paweł Merwart

Title: NA HUŚTAWCE, 1881

Year: 1881

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: PAUL MERWART. PARIS | 1881 na odwrocie w l.g. rogu napis ołówkiem: Merwart ; – p.d.: 34/46

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 3

Piece data:

W LETNI DZIEŃ, 1880

Artist: Zygmunt Sidorowicz

Title: W LETNI DZIEŃ, 1880

Year: 1880

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Sidorowicz 1880. na odwrocie u góry dwie pieczątki z numerami: 27 (z lewej) i 40 (z prawej); poniżej wyciśnięta w drewnie nazwa wiedeńskiej firmy oferującej materiały malarskie: W. KOLLER & CO. | IN WIEN. ponadto centralnie umieszczona nalepka powyższej firmy (częściowo nieczytelna).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 4

Piece data:

BITWA, OK. 1852-1854

Artist: Artur Grottger

Title: BITWA, OK. 1852-1854

Tools: watercolor, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d. monogramem wiązanym: AG na rewersie: Pejzaż z zamkiem na wzgórzu, szeroką rzeką i sztafażem , ołówek na oprawie – na tekturce – oświadczenie Wojciecha Kossaka (atrament bądź tusz): Jak sobie z dziecinnych lat przypominam | akwarella in verso (epizod z 1863 r.) pomiędzy innemi | próbnemi Artura Grottgera pracami została znale | zioną wśród papierów po moim ś.p. Ojcu Juliuszu którego | Artur Grottger był uczniem | Wojciech Kossak ponadto na odwr. w l.g. rogu, przeciwnie do kompozycji, naniesione tuszem daty życia Grottgera: 1837-1867. poniżej naklejona karta maszynopisu z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego z dnia 29 IV 1940 roku, który potwierdza autentyczność pracy jako dzieła Artura Grottgera i określa jej powstanie na wczesny, lwowski okres twórczości artysty, około 1854 roku. wbrew – cyt. wyżej – notatce Wojciecha Kossaka, a zgodnie z opinią dra Kazimierza Buczkowskiego, ta wczesna praca młodziutkiego Grottgera nie przedstawia epizodu z czasów powstania styczniowego, ale szkic – bliżej nieokreślonej – bitwy z kawalerią, piechotą i artylerią. Kompozycja nie jest ukończona; akwarelą wykończone są tylko jej dalsze partie, natomiast większość postaci pierwszego planu pozostaje jedynie nakreślona ołówkiem. Podobne sceny bitewne malował Grottger jeszcze we Lwowie, przed wyjazdem na studia w Wiedniu. Według Jana Bołoz-Antoniewicza, autora monografii... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 5

Piece data:

SPRZEDAWCA FUJAREK, 1863

Artist: Juliusz Kossak

Title: SPRZEDAWCA FUJAREK, 1863

Year: 1863

Tools: watercolor, gouache, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: akwarela, gwasz, ołówek, papier naklejony na papier 36,7 x 46,6 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Juliusz Kossak | 1863

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

Price: 34000,00

View sale details

Catalog Number: 6

Piece data:

WESELE W BRONOWICACH, 1912

Artist: Włodzimierz Tetmajer

Title: WESELE W BRONOWICACH, 1912

Year: 1912

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W.T. MCMXII na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka Domu Aukcyjnego Agra z 1996 r. Reprodukowany w: - Poradnik polskiego kolekcjonera, wyd. Kluszczyński, Kraków 2004, s. 76. Włodzimierz Tetmajer nazywany "malarzem radości ludu" był wybitnym przedstawicielem nurtu "ludowości", malarzem obyczajów, pracy i krajobrazu podkrakowskiej wsi. We wcześniejszym okresie tworzył w duchu akademickiego, monachijskiego realizmu. Później wykształcił własny, oryginalny styl - kompozycja jego obrazów była swobodna, malował szerokimi pociągnięciami pędzla, używał jasnych, żywych barw. Artysta ukazywał podkrakowską wieś, jej pejzaż i mieszkańców bądź w chwilach uroczystych ( Święcone, Kolęda, Święcenie pól, Wieczerza wigilijna ), bądź w pracy i znoju ( Żniwa, Orka ). Znajomość wsi i realiów życia ludu, osiągnął Tetmajer przez sumienne obserwacje i wczucie się w psychikę chłopów. Był nie tylko - oczywiście z zamiłowań - etnografem, ale przede wszystkim człowiekiem wrośniętym w wieś, znającym świetnie język, obyczaje i tradycje tych, wśród których się obracał. (J. Dużyk, Sława panie Włodzimierzu , Warszawa 1972, s. 117) Modelami do jego obrazów byli najczęściej najbliżsi - rodzina, żona, teść, dzieci, sąsiedzi i mieszkańcy Bronowic. Pogodne i barwne Wesele w Bronowicach jest pięknym przykładem sztuki Tetmajera. Wśród tłumnie zebranych przed chatą uczestników wesela rozpoznać można obu synów artysty... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 80000,00

Price: 230000,00

View sale details

Catalog Number: 7

Piece data:

PEJZAż Z BRZOSTKOWA, 1907

Artist: Michał Gorstkin Wywiórski

Title: PEJZAż Z BRZOSTKOWA, 1907

Year: 1907

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski | Brzostków 1907 na odwrocie, na krosnach: – na listwie lewej naniesiony długopisem numer: 64 – na listwie prawej i dolnej pieczątki odnoszące się do wymiarów krosna: 64 i 90 ponadto na dolnej listwie ramy nalepka zakładu ramiarskiego w Ożarowie Mazowieckim.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 51000,00

View sale details

Catalog Number: 8

Piece data:

WIOSNA. ZAGRODY, PRZED/LUB 1911

Artist: Włodzimierz Tetmajer

Title: WIOSNA. ZAGRODY, PRZED/LUB 1911

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W.T. na odwr. na lewej listwie krosna centralnie nalepka z numerem (druk): 296; oraz – po prawej – nalepka TPSP w Krakowie (druk, tusz ): [...] [...]CIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1911 Nr 1205 | Autor Tetmajer Włodzimierz | Dzieło p.t. Wiosna „Zagrody“ | Rodzaj ol. Cena [...]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 57000,00

View sale details

Catalog Number: 9

Piece data:

SOSNY W POŁĄDZE, 1908

Artist: Leon Wyczółkowski

Title: SOSNY W POŁĄDZE, 1908

Year: 1908

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: LWyczół | 908. [inicjały wiązane] na odwrocie, w p.g. rogu, przeciwnie do kompozycji napis ołówkiem: 50 out [?] Powstanie obrazu związane jest z pobytem Wyczółkowskiego w Połądze nad Bałtykiem, rodzinnym majątku Tyszkiewiczów. Artysta bawił tam dwukrotnie – w roku 1908 i 1912. Zafascynowany krajobrazem, przyrodą i światłem malował pejzaże nadmorskie i wysokie, oświetlone mocnym słońcem sosny rosnące na piaszczystych brzegach. Motyw ten wyraźnie urzekł artystę, który powtórzył go wielokrotnie w całej serii obrazów olejnych, w pastelach, rysunkach, a także w grafice. Nasz obraz – jak wskazuje data przy sygnaturze – powstał w roku 1908. Artysta zachwycony tamtejszym krajobrazem i przyrodą pisał wówczas do Feliksa Jasieńskiego: Już jestem w Połądze. Czarująco! Co za sosny, aż mnie lęk opanowywa – za parę dni zabieram się do roboty. Po latach wspominał jeszcze: Połąga – trudny motyw w słońcu. Porównaj także: – Leon Wyczółkowski. Listy i wspomnienia , oprac. M. Twarowska, Wrocław 1960, s. 106, 255; – M. Twarowska, Leon Wyczółkowski , Warszawa 1962, s. 26, il. 74, 75; – K. Kulig-Janarek, W. Milewska, Leon Wyczółkowski 1852-1939. W 150. rocznicę urodzin artysty , Muzeum Narodowe w Krakowie 2003, s. 208-211.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

Price: 170000,00

View sale details

Catalog Number: 10

Piece data:

ARTYSTA I CHIMERA, 1906

Artist: Jacek Malczewski

Title: ARTYSTA I CHIMERA, 1906

Year: 1906

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1906 | J Malczewski na odwrocie nalepki, napisy, pieczęcie: – nalepka salonu sztuki Abe Gutnajera (druk, tusz ): Nr. 6023 | Nazwisko Autora J. Malczewski | Tytuł „Kocica“ | Cena LTZZZ Cena | SALON SZTUKI I ANTYKWARNIA | ABE GUTNAJER | WARSZAWA. MAZOWIECKA 11. – poniżej centralnie umieszczony, naniesiony czerwoną kredką numer 2 (odnoszący się do pozycji w tryptyku) – wzdłuż lewej krawędzi pieczątka lekarska: wa-762 | ROMAN [...] | LEKARZ MEDYCYNY | ul. Pionierów 6 | Zalesie Górne – na ramie u góry nalepka wystawy w MNW o treści: III/13. PORWANIE | Malczewski, Artysta I | Chimera | MNW / KONIEC WIEKU ‘96 – na dole ramy nalepka MNW (druk, długopis ): Muzeum Narodowe | w Warszawie | p274/96/1 Wolny myślą skrzydlatą, a niewolnik ciałem, Runął z wysoka... Próżno z kajdan ciążących rwał się sercem całem. Próżno swych natchnień orlim upajał się szałem Na mgnienie oka. Ona w przepaść go z wyżyn strąciła – Chimera! I z dumą na swój tryumf przeklęty poziera, Płomiennooka! Przez nią upadł, a żądzą dysząca Chimera Z lubieżnym uśmiechem pierś mu szponami rozdziera Rozkoszą wściekłą! /Lucjan Rydel/ Obraz... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 500000,00

Price: 3100000,00

View sale details

Catalog Number: 11

Piece data:

STUDIUM DO BITWY POD SOMOSIERRĄ, OK. 1848

Artist: Piotr Michałowski

Title: STUDIUM DO BITWY POD SOMOSIERRĄ, OK. 1848

Tools: ink, pencil

Surfaces: paper

Description: IInformacje o dziele: 22,6 x 26,5 cm (w świetle passe-partout) Pochodzenie: krąg Rodziny artysty. Rysunek – wraz z innymi pracami pochodzącymi z tej samej, rodzinnej kolekcji – w okresie od maja do sierpnia 2016 roku eksponowany był na wystawie Zarys myśli. Szkice rysunkowe i akwarele Piotra Michałowskiego z kolekcji prywatnej w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej w Przemyślu.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 12

Piece data:

KOBIETA W CHUŚCIE, 1875-1876

Artist: Józef Brandt

Title: KOBIETA W CHUŚCIE, 1875-1876

Tools: pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: 15,6 x 20,8 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: JB ; oznaczony l.d.: 82 na odwrocie u góry po prawej nalepka z numerem (markerem): 81 ; u dołu po prawej nalepka ( długopis , druk): rej. 161/18 | Muzeum Narodowe | w Warszawie. Jest to jeden z szeregu szkiców postaci wykonanych przez Józefa Brandta do obrazu Odbicie jasyru (1878), stanowiącego własność Muzem Narodowego w Warszawie. Postać Kobiety w chuście została przez artystę umieszczona w centralnej partii pierwszoplanowej sceny rozbicia kosza tatarskiego podczas bitwy Koniecpolskiego pod Martynowem . Według Agnieszki Bagińskiej, współautorki katalogu wystawy Brandta (MNW 2018), szkice przygotowawcze do Odbicia jasyru są bardziej sumaryczne i wykonane ostrą, rwącą się linią. Brak w nich płynnego modelunku charakterystycznego dla szkiców wykonanych do wcześniejszych obrazów. Dla artysty ważne było uchwycenie skomplikowanych póz wyrażających dynamikę walki. Rysunek opisany i reprodukowany w: – Józef Brandt 1841-1915 , Muzeum Narodowe w Warszawie 2018, t. 2; redakcja naukowa E. Micke-Broniarek, dział I. Malarstwo , oprac. E. Micke-Broniarek i K. Znojewska-Prokop; s. 134, nr kat. II.235, il.; – Józef Brandt 1841-1915 , Muzeum Narodowe w Warszawie... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 13

Piece data:

POWRÓT Z JASYRU, PRZED 1850

Artist: January Suchodolski

Title: POWRÓT Z JASYRU, PRZED 1850

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: niesygn. Obraz był przedmiotem ekspertyzy dra Mariusza Klareckiego (w załączeniu), który po głębokich studiach nad malarstwem Januarego Suchodolskiego, analizie i porównaniach z różnymi pracami artysty, połączył Powrót z jasyru z jego twórczością, uznając obraz za – nieznane dotąd – dzieło tego malarza. W poniższym tekście odwołujemy się do tego wyczerpującego i przekonującego opracowania. Charakterystyczny i rozpoznawalny styl Januarego Suchodolskiego, określany jest jako połączenie romantyczno realistycznej treści z idealizującą formą. Artysta chętnie odwoływał się do ważnych wydarzeń z historii Polski, ale także do rodzinnych legend i scen z udziałem protoplastów rodów szlacheckich. Malowane sceny historyczne czy historyczno-rodzajowe osadzał zasadniczo w dwóch epokach – w czasach napoleońskich oraz w okresie polskich wojen XVII w. Tematem większości jego obrazów są sceny rodzajowe, często związane z tematyką wojskową bądź wojenną. Liczne obrazy malował na zamówienie – miały one przedstawiać przodków zleceniodawców dokonujących czynów ważnych dla historii rodu i Rzeczypospolitej. Do grupy tych dzieł zaliczyć można także Powrót z jasyru . Scena rozgrywa się przed murami miasta, tuż przed wjazdem do jego bram i ilustruje nieznane nam wydarzenie, wzięte zapewne z tradycji polskiej... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 14

Piece data:

W OCZEKIWANIU, 1884

Artist: Zygmunt Ajdukiewicz

Title: W OCZEKIWANIU, 1884

Year: 1884

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Zyg. Ajdukiewicz. 1884. Na odwrocie nalepka poświadczająca zakup obrazu w Salonie Aleksandra Krywulta (druk, pieczęć , tusz ): /.../-ny Bardzki kupił obraz przez Z. Ajdu- | przedstawiający -kiewicza „W oczekiwaniu“ | /.../ zaliczył | d. 12 Mca Stycznia 1885 r. | (podpis sprzedającego obraz) Zofja Wołowska. Ponadto z prawej strony nalepki pieczęć: ALEKSANDER KRYWULT | WYSTAWA OBRAZÓW Obraz jest zapewne identyczny z pracą W oczekiwaniu wystawioną w roku 1884 w Salonie A. Krywulta. Obraz wymieniony, m.in. w: – M. Płażewska, Warszawski Salon Aleksandra Krywulta (1880-1906) , Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie 1966, t. X, s. 362 ( W oczekiwaniu ).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 31000,00

View sale details

Catalog Number: 15

Piece data:

ODPOCZYNEK W DRODZE, 1887

Artist: Michał Gorstkin Wywiórski

Title: ODPOCZYNEK W DRODZE, 1887

Year: 1887

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. G. Wywiórski | Monachium 87. na odwrocie, na prawej listwie krosna pieczęć: HM697 Obraz, powstały we wczesnym okresie twórczości artysty, wyraźnie wskazuje na jego fascynację sztuką podziwianych mistrzów i nauczycieli – Józefa Brandta i Alfreda Wierusz-Kowalskiego. Podobne prace malował Wywiórski głównie w osiemdziesiątych latach XIX w. Wśród licznych przykładów można tu wymienić obrazy – wystawiane w Domu Aukcyjnym Agra-Art – m.in. Na wschodnim Targu, Na przełęczy, W stepie, Powrót z jarmarku czy Pożegnanie Kozaka z dziewczyną.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 16

Piece data:

PEJZAŻ Z CERKWIĄ. PEJZAŻ Z ROZTOCZA, 1905

Artist: Konrad Krzyżanowski

Title: PEJZAŻ Z CERKWIĄ. PEJZAŻ Z ROZTOCZA, 1905

Year: 1905

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K Krzyżanowski Na odwrocie, na lewej listwie ramy nalepka certyfikująca ręczne wykonanie ramy. Pejzaże Krzyżanowskiego, to nie wierne studia z natury, swobodne, wrażeniowe impresje malarskie, traktowane zupełnie subiektywnie. Pejzaż zaczyna odgrywać szczególną rolę w twórczości Krzyżanowskiego w latach 1900-1908, kiedy co roku wyjeżdżał on z uczniami na letnie studia plenerowe. W tym czasie powstają liczne niewielkiego formatu szkice, które zadziwiają intensywnością soczystych barw, nieoczekiwanymi efektami faktury, precyzją a jednocześnie wielką swobodą techniki prowadzenia pędzla. Artysta maksymalnie upraszczał, syntetyzował wybrany motyw, przekształcał go, nadawał mu wyraz emocjonalny zgodny z własnym odczuciem i nastrojem. W pejzażach malowanych w Zwierzyńcu (1905) podkreślał dynamizm i napięcie... L. Skalska-Miecik, O Konradzie Krzyżanowskim [w:] Konrad Krzyżanowski 1872-1922. Wystawa monograficzna. Katalog prac istniejących i zaginionych, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1980, s. 13.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 78000,00

View sale details

Catalog Number: 17

Piece data:

DNIEPR POD KIJOWEM. ZAKOLE DNIEPRU

Artist: Iwan Trusz

Title: DNIEPR POD KIJOWEM. ZAKOLE DNIEPRU

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I Trusz na odwrocie w lewym górnym narożniku autorski (?) napis kredką: Dniepr pod Kijowem | Kreszczatyk ; obok, wzdłuż lewej krawędzi napis: Trusz. na tzw. „plecach“ nalepka Domu Aukcyjnego Agra-Art z 1997 r. obok nalepka wystawowa (druk) o treści: Wystawa | OBRAZ ŚWIATA KTÓRY PRZEMIJA | INSPIRACJE SZTUKĄ JAPONII | W MALARSTWIE JANA STANISŁAWSKIEGO | I JEGO UCZNIÓW | Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha | maj-wrzesień 2007 rok

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 95000,00

View sale details

Catalog Number: 18

Piece data:

BARKA, 1897

Artist: Ferdynand Ruszczyc

Title: BARKA, 1897

Year: 1897

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: FRuszczyc | 97 w narożnikach widoczne ślady po pinezkach Na odwrocie, wzdłuż dolnej krawędzi napis ołówkiem: FRuszczyc | Studium z wyspy | Bornholm. Ponadto nalepki aukcyjne (m.in. Christie’s, 2008) oraz nalepka wileńskiej fundacji Lewben Art Foundation. Obraz przedstawia motyw portowy z wyspy Bornholm, gdzie Ruszczyc był latem 1897, podczas podróży po Europie. Artysta poznał wówczas duńską rodzinę matki, Alwiny z Munchów Ruszczycowej.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 19

Piece data:

CZERKIES, 1880-1885

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: CZERKIES, 1880-1885

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A W Kowalski na odwrocie kredką: K#H Około 1880 roku Wierusz-Kowalski, jak i niemal całe środowisko polskich artystów w Monachium, znalazł się pod urokiem egzotycznego Kaukazu. Artystę zainspirowały zapewne częste wizyty w pracowni Józefa Brandta, posiadającego bogatą kolekcję rysunków i przedmiotów ze spuścizny Theodora Horschelta (1829-1871), niemieckiego malarza, który wsławił się malując motywy kaukaskie. W przeciwieństwie do artystów polskich, Horschelt był w południowej Rosji, gdzie z autopsji szkicował i malował mieszkańców gór Kaukazu. Zebrał bogate zbiory (broń, kostiumy, sprzęty itp.), których część – wraz z fotografiami i wielką liczbą rysunków – pozyskał do swej kolekcji Józef Brandt, i które służyły jako „rekwizyty“ przy malowaniu obrazów, nie tylko samemu Brandtowi, ale i jego uczniom. Wierusz-Kowalski, zafascynowany egzotyką tematu i „romantyczną“ aurą opowieści o Imamie Szamilu i walkach ludów Kaukazu o niepodległość, w latach 1880-1885 wielokrotnie malował czerkieskich jeźdźców, przemierzających górskie bezdroża. W roku 1880 na Salonie paryskim wystawił Kaukaski zwiad i Górali kaukaskich , podobny obraz pt. Czerkiesi w 1892 pokazał także w warszawskim TZSP. Podobne motywy i tematy obrazów występowały... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 38000,00

Price: 110000,00

View sale details

Catalog Number: 20

Piece data:

WESOŁA JAZDA, PO 1900

Artist: Alfred Wierusz-Kowalski

Title: WESOŁA JAZDA, PO 1900

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A Wierusz-Kowalski na odwrocie na poprzeczce krosna fragmenty centralnie umieszczonych trzech nalepek: dwóch ośmiobocznych (na górnej z nich widoczny numer: 384) oraz – umieszczonej pomiędzy nimi prostokątnej nalepki z resztką napisu: [...] 5 cm | [...] Ponadto na lewej listwie krosna nazwisko (ołówkiem): H. S [...] enhoff Alfred Wierusz-Kowalski, mimo że stale mieszkał w Monachium, malował przede wszystkim obrazy osadzone w rodzimych, polskich realiach, przedstawiające sceny rodzajowe i drobne epizody z codziennego życia mieszkańców wsi i małych miasteczek. Artysta często powracał do ulubionych tematów, malując różne ujęcia podobnych scen i motywów. Tak jest też w przypadku prezentowanego obrazu, przedstawiającego jadącą wozem „wesołą parę“ – roześmianego chłopaka przytulającego dziewczynę. W twórczości artysty motyw ten pojawiał się już od lat 80. XIX w. ( Poczta powracająca , 1883) i powtarzał się kilkakrotnie w latach następnych. Podobne obrazy określane były różnymi tytułami, m.in. Wesoła para, Pocztarek, Wesoła jazda . Różna też bywa ich sceneria – z jesiennym, letnim czy zimowym krajobrazem. Nasz obraz – malowany swobodnie, szeroko i dynamicznie – łączy się z pracami powstałymi już po roku 1900, w późniejszym okresie twórczości... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 450000,00

Price: 485000,00

View sale details

Catalog Number: 21

Piece data:

WIEŚ O ZACHODZIE (WIEŚ NOCĄ), LIPIEC 1897

Artist: Ferdynand Ruszczyc

Title: WIEŚ O ZACHODZIE (WIEŚ NOCĄ), LIPIEC 1897

Tools: oil

Surfaces: canvas

Description: IInformacje o dziele: w narożnikach ślady po pinezkach Obraz od tyłu zabezpieczony przyklejoną doń tekturą z wyciętymi „okienkami“ na – wymienione niżej – napisy i nalepki: – u góry napis niebieską kredką: Rugja (?) Bornholm | FRuszczyc ; – niżej centralnie umieszczona nalepka wystawy pośmiertnej w TPSP w Krakowie (druk, maszynopis , pieczęć ): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie | R. 1937. Grudzień Nr. 2092 / 50 / | Autor Ferdynand Ruszczyc | Adres Wystawa pośmiertna | Dzieło Wieś o zachodzie | Wykonanie olej. cena - (na nalepce ukośnie przybita pięczątka) WYSTAWA POŚMIERTNA | FERD. RUSZCZYCA ; – u dołu nalepka z rękopiśmiennym tekstem naniesionym atramentem: F. Ruszczyc | Wieś o zachodzie | olej | wł. rodziny. Ponadto na tekturze zabezpieczającej nalepka aukcyjna. Obraz przedstawia pejzaż z wyspy Bornholm, gdzie Ruszczyc był latem 1897 roku, podczas swej podróży po Europie. Odwiedził wówczas – zamieszkałą tam – duńską rodzinę matki, Alwiny z Munchów Ruszczycowej. Wzmiankę o tym obrazie – a właściwie niewielką notatkę rysunkową – artysta umieścił w swoim Dzienniku pod datą 6 lipca 1897, z adnotacją: Vitte (miejscowość na niemieckiej wyspie... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 22

Piece data:

ZŁOŻENIE DO GROBU, 1852

Artist: Józef Simmler

Title: ZŁOŻENIE DO GROBU, 1852

Year: 1852

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Simler. | 1852 na ramie nalepka wystawy w TZSP w Warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w roku 1904, gdzie obraz mógł być wystawiony, poza katalogiem. Losy Złożenia do grobu długo nie były znane; jeszcze w 1979 r. obraz uchodził za zaginiony, a na otwartej wówczas wielkiej, monograficznej wystawie prac Józefa Simmlera w Muzeum Narodowym w Warszawie pokazano jedynie dwa szkice olejne oraz 14 studiów rysunkowych ze zbiorów warszawskiego i krakowskiego Muzeum Narodowego. Szkice te dobrze charakteryzują metodę pracy Simmlera, jako malarza-akademika wychodzącego od studiów aktów bohaterów obrazu i dopiero później oblekającego postaci w szaty. W roku 1855, Józef Simmler „chcąc dać się poznać szerszej publiczności“ wystawił Złożenie do grobu , wśród pięciu wybranych obrazów w Warszawskim Towarzystwie Dobroczynności na Krakowskim Przedmieściu. Głosy krytyki były bardzo przychylne – J. I. Kraszewski pisał, np.: Złożenie w grobie , kompozycja zalet pełna, obraz malowany prześlicznie... Przez współczesnych obraz oceniany był wysoko. Wojciech Gerson – chwaląc zalety rysunku i koloru – Złożenie do grobu Chrystusa Pana określił najwyższym [...] talentu w tej dobie życia artysty naszego wyrazem... Bibliografia w wyborze: – W. Gerson, Józef Simmler i jego dzieła , [w:] Biblioteka Warszawska, 1868, t. II, s. 510-511; – Józef Simmler 1823-1868 . Katalog wystawy... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 42000,00

Price: 60000,00

View sale details

Catalog Number: 23

Piece data:

PORTRET DAMY W BIAŁYM KAPELUSZU

Artist: Pantaleon Szyndler

Title: PORTRET DAMY W BIAŁYM KAPELUSZU

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: P. Szyndler

View piece details

Sale data:

Starting Price: 25000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 24

Piece data:

PANNA DE CAZOTTE - EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ

Artist: Włodzimierz Łuskina

Title: PANNA DE CAZOTTE - EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: PANNA DE CAZOTTE – EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ, 1886 sygn. p.d.: W. Łuskina 1886. Tytułowa Panna de Cazotte , to Elizabeth, córka Jacquesa de Cazotte’a (1719-1792) pisarza, autora powiastek fantastycznych (np. Le Diable d’amoureux ), zdeklarowanego monarchisty zgilotynowanego w czasie tzw. masakry wrześniowej. Aresztowana razem z ojcem – mimo, że wkrótce zwolniona – pozostała dobrowolnie w więzieniu, odważnie, choć bezskutecznie broniąc go przed sądem Trybunału Ludowego. Jak wskazuje umieszczona na obrazie data, Łuskina namalował Pannę de Cazotte jeszcze przed swym wyjazdem do Francji. Obraz, obok czytelnych wpływów Matejki, wykazuje także mocne związki z malarstwem francuskich akademików, od którego przyjął „temat i kształt“ (A. Ryszkiewicz). Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany, m.in. w: – E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904. Pięćdziesiąt lat działalności dla ojczystej sztuki , Kraków 1905, s. 93.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 70000,00

View sale details

Catalog Number: 25

Piece data:

CYPRYSY. SAN MINIATO, 1903-1904

Artist: Jan Stanisławski

Title: CYPRYSY. SAN MINIATO, 1903-1904

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI na odwrocie nalepka TPSP w Krakowie (druk, pieczęć , tusz ): Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie. | 1907 Nr. 17 | Autor Stanisławski Jan | Adres+ | Dzieło Cyprysy. San Miniato | Rodzaj ol. cena Liczne – podejmowane w różnych latach – artystyczne podróże Stanisławskiego do Włoch przyniosły obfity plon w postaci wielkiej liczby rysunków, szkiców i obrazów. Artystę szczególnie interesowała architektura, jej kształt, barwność i refleksy światła na bogatych fasadach kościołów. Dawało mu to okazję do eksperymentów formalnych i kolorystycznych (np. Katedra w Sienie (1903) czy Kościół San Marco w Wenecji (1904); oba w zbiorach MNK). Przykładem jest tu także i nasz obraz – malowany impastowo wieczorny widok na jasną fasadę florenckiego kościoła San Miniato al Monte odcinającą się od ciemnej zieleni cyprysów. Cyprysy na San Miniato eksponowane były w roku 1907 na pośmiertnej wystawie Jana Stanisławskiego w krakowskim TPSP. Obraz wymieniony jest w katalogu: – Jan Stanisławski. Wystawa pośmiertna, Wystawa prac uczniów prof. Jana Stanisławskiego , Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych, Kraków 1907, ss. nlb. nr kat.... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

Price: 61000,00

View sale details

Catalog Number: 26

Piece data:

DAMA W BIAŁEJ SUKNI

Artist: Władysław Bakałowicz

Title: DAMA W BIAŁEJ SUKNI

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: olej, fazowana deska mahoniowa sygn. l.d.: LBakałowicz | paris [inicjały wiązane] na odwrocie numer (kredką): 4276 poniżej sygnatura artysty (farbą): LBakałowicz | paris [inicjały wiązane]. Ponadto na zaplecku przyklejona koperta z listem w języku angielskim.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 13000,00

View sale details

Catalog Number: 27

Piece data:

KRÓL STANISŁAW AUGUST PONIATOWSKI W PETERSBURGU

Artist: Jan Czesław Moniuszko

Title: KRÓL STANISŁAW AUGUST PONIATOWSKI W PETERSBURGU

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Moniuszko | 1883. na odwrocie, na płótnie, centralnie umieszczona, nieczytelna, owalna pieczęć składu przyborów malarskich. ponadto na dolnej listwie krosna nalepka Galerii Connaisseur w Krakowie z metryczką obrazu. W zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie znajduje się nieznacznie większa kompozycja, przedstawiająca tę samą scenę z królem Stanisławem Augustem, który na wygnaniu w Petersburgu z rozrzewnieniem wpatruje się w obraz przedstawiający pałac na Wodzie w jego ulubionych Łazienkach (J. Cz. Moniuszko, Król Stanisław August Poniatowski w Petersburgu , olej, płótno, 64,5 x 90 cm).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 24000,00

Price: 34000,00

View sale details

Catalog Number: 28

Piece data:

SZKICE Z LUSłAWIC, 1926

Artist: Jacek Malczewski

Title: SZKICE Z LUSłAWIC, 1926

Year: 1926

Tools: crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: DWOREK W LUSŁAWICACH, 1926 kredki, papier 22,8 x 52,5 cm (dwa arkusze łącznie) sygn. p.g.: JMalczewski 1926 DYNGUS, 5 kwietnia 1926 kredki, papier lewy arkusz: 23 x 26,9 cm, prawy arkusz: 24 x 26,8 cm sygn. p.d.: Dyngus 1926 April Szkice współoprawione w passe-partout.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 29

Piece data:

NOC. PRZED LUSTREM, OK. 1910

Artist: Teodor Axentowicz

Title: NOC. PRZED LUSTREM, OK. 1910

Tools: watercolor, gouache, pastel, crayon

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: pastel, czarna kredka, akwarela, gwasz, szary papier naklejony na tekturę 64,3 x 86 cm (podłoże złożone z dwóch części: lewa: 64,3 x 38,5 cm oraz prawa: 64,3 x 47,5 cm) sygn. ołówkiem p.d.: T. Axentowicz Na odwrocie centralnie umieszczona karta maszynopisu z orzeczeniem dra Kazimierza Buczkowskiego, potwierdzającego autorstwo Teodora Axentowicza (Kraków, dnia 7 lutego 1944 r.) Proweniencja: Kolekcja Godurowska; zakupiony w 2011 roku z prywatnych zbiorów warszawskich. Obraz o charakterze i wymowie symbolicznej, podejmujący – częsty w malarstwie Axentowicza – wątek przemijania, młodości i starości. Jest to wstępna wersja kompozycji znanej p.t. Noc, reprodukowanej, m.in. na barwnej pocztówce z 1919 roku. Bibliografia: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł Tadeusz Matuszczak), Godurowo 2018, s. 54, il. Porównaj także: – [kat.] Teodor Axentowicz 1859-1938 , Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie, Kraków styczeń 1939, il. na s. 18, nr kat. 214 (wł. S. Schmausa).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

Price: 61000,00

View sale details

Catalog Number: 30

Piece data:

ŚWIĘTO JORDANU

Artist: Teodor Axentowicz

Title: ŚWIĘTO JORDANU

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. ołówkiem p.d.: T. Axentowicz na odwrocie częściowo zatarta notatka ramiarza Teodor Axentowicz był jednym z pierwszych polskich artystów malujących obrazy z życia Hucułów. Jedną z najwcześniejszych, „huculskich“ kompozycji artysty było Święto Jordanu , motyw przedstawiony pierwotnie w dużych obrazach olejnych (lata 1893, 1895; zbiory MNP i MNW), a ze względu na swą popularność powtarzany i później w różnych replikach i wariantach, malowanych olejno, akwarelą bądź pastelami. Prezentowana tu praca, wyróżniająca się swobodą i świeżością ujęcia oraz świetną charakterystyką postaci, jest zapewne jednym z wcześniejszych powtórzeń tego motywu w technice akwareli. Przedstawia uroczystą ceremonię święcenia wody, odprawianą w kościele prawosławnym i greko-katolickim w Dzień Objawienia Pańskiego – Epifanii (Trzech Króli), a przez pamięć chrztu Chrystusa zwaną „Jordanem“ (jedno z 12 głównych świąt prawosławnego roku liturgicznego). Tego dnia, podczas uroczystej ceremonii, duchowny święci wodę poprzez zanurzenie krzyża w rzece lub strumieniu, a wierni tak uświęconą wodę nabierają w dzbany i zanoszą do domów.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 31

Piece data:

ZIMĄ NA POLESIU, OK. 1920

Artist: Julian Fałat

Title: ZIMĄ NA POLESIU, OK. 1920

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: jFałat | Polesie [inicjały wiązane] na odwrocie numer (niebieską kredką): 817 k ; poniżej (ołówkiem): 21 5007 Obraz jest jednym z późniejszych autorskich opracowań motywu zaobserwowanego podczas któregoś z pobytów artysty w Nieświeżu, na przełomie lat 80. i 90. XIX w. Do Nieświeża Fałat jeździł wówczas kilkakrotnie; po raz pierwszy w roku 1886. „Nieświeskie“ tematy – pejzaże i sceny z zimowych polowań – powracały później w jego malarstwie jeszcze przez lata. Artysta, wspominając owe czasy, zapisał w swych pamiętnikach: ... „wróciłem do Nieświeża, aby gruntownie poznać ten już ukochany świat, w którym czekała mnie niezwykle malownicza zima [...] Tymi latami studiów żyję bowiem do dziś dnia, przetrawiając i opracowując prawie wciąż na nowo niewyczerpane tematy – wrażenia z ukochanej krainy.“ (J. Fałat, Pamiętniki, wyd. I, Warszawa 1935; wyd. II, Katowice 1987, s. 162)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 68000,00

View sale details

Catalog Number: 32

Piece data:

WYSOKIE SOSNY. WIDOK Z OKOLIC BYSTREJ

Artist: Julian Fałat

Title: WYSOKIE SOSNY. WIDOK Z OKOLIC BYSTREJ

Tools: watercolor

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: wymiary 55 x 32 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: jFałat | Bystra [inicjały wiązane]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 23000,00

Price: 37000,00

View sale details

Catalog Number: 33

Piece data:

PRZYJACIELE. KOŃ I PIES, 1860-1870

Artist: Juliusz Kossak

Title: PRZYJACIELE. KOŃ I PIES, 1860-1870

Tools: watercolor, pencil

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę, 25 x 35,4 cm sygn. p.d. tuszem: JK [inicjały wiązane] Na odwrocie – wystawione dnia 11 września 1941 r., poświadczone notarialnie – orzeczenie prof. dra Feliksa Kopery, dyrektora Muzeum Narodowego w Krakowie, wybitnego historyka sztuki, autora, m.in. pomnikowego dzieła Dzieje malarstwa w Polsce (tomy 1-3, Kraków 1925-1929). W konkluzji profesor Kopera stwierdza: Opisaną wyżej piękną akwarelę o wysokiej wartości artystycznej uznaję za dzieło Juliusza Kossaka.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 34

Piece data:

NIEMIŁE SPOTKANIE, 1912

Artist: Wojciech Kossak

Title: NIEMIŁE SPOTKANIE, 1912

Year: 1912

Tools: gouache

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. KOSSAK 1912 wymiary w ramie 78 x 94 cm Niemiłe spotkanie jest jedną z prac powstałych jako ilustracje do przygotowywanego do druku tomu Wspomnień Kossaka. Bogato ilustrowana książka wydana nakładem Gebethnera i Wolffa, ukazała się w Krakowie w r. 1912 (wyd. II: 1913), a w rok później także w Berlinie. Oprócz licznych - dobranych i przygotowanych przez autora - ilustracji czarno-białych tom zawierał także osiem reprodukcji kolorowych, umieszczonych na osobnych wkładkach i zabezpieczonych bibułką. Wśród tych ostatnich znalazło się także Niemiłe spotkanie , pomyślane jako ilustracja do rozdziału Wspomnień poświęconego polowaniu w Gödöllö w listopadzie 1886, polowaniu, w którym uczestniczył cesarz Franciszek Józef. Była to gonitwa za lisem, polowanie „ par force w wielkim stylu, w całej swej wspaniałości“ . Kossak opisał je barwnie i ze swadą, nie pomijając też nieoczekiwanego spotkania przedstawionego na naszym obrazie. „...Cesarz skinął ręką, przyprowadzono mu konia; /.../ Był to ogromny szpak, nazywał się „Limerick“. Przepyszny koń /.../ Równocześnie z cesarzem, i my wszyscy siedzieliśmy na koniach /.../ Tymczasem... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 34000,00

View sale details

Catalog Number: 35

Piece data:

TARG W MAŁYM MIASTECZKU, OK. 1880

Artist: Ryszard Okniński

Title: TARG W MAŁYM MIASTECZKU, OK. 1880

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. OKNIŃSKI na odwrocie nalepka wystawy w warszawskim Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych ( stempel , druk, atrament ): 8473 Autor: Okniński Ryszard | Jarmark w małem miasteczku | Cena 200 – data nadesł. 20 X 192[?] na ramie nalepki aukcyjne Agra-Art z 1996 i 2020 r. Targ w małym miasteczku to stosunkowo wczesne dzieło artysty, w swoim realistycznym przedstawieniu ubogiego, ale pełnego życia polskiego miasteczka, noszące wyraźne znamiona „szkoły monachijskiej“. Bibliografia: – Wystawa pośmiertna prac ś.p. Ryszarda Oknińskiego , [w]: Przewodnik nr XV po wystawie TZSP, Warszawa 1926, s. 14, nr 144; – Polska i jej lud w malarstwie wiek XIX i XX , Przewodnik 95 TZSP, Warszawa 1934, s. 23, nr 144.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 36

Piece data:

W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1888-1899

Artist: Jan Chełmiński

Title: W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1888-1899

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan V. Chelminski na odwrocie częściowo zachowana nalepka londyńskiej firmy z materiałami malarskimi CHARLES ROBERSON & Co.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 75000,00

View sale details

Catalog Number: 37

Piece data:

HUZAR NAPOLEOŃSKI, 1894-1896, 1907

Artist: Wojciech Kossak

Title: HUZAR NAPOLEOŃSKI, 1894-1896, 1907

Year: 1907

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: HUZAR NAPOLEOŃSKI (FRAGMENT PANORAMY „BEREZYNA“), 1894-1896, 1907 sygn. p.d.: WOJCIECH KOSSAK Na górnej listwie krosna nalepka antykwaryczna (druk wypełniony ręką artysty) o treści: Liczba: [..]91 | Autor: Wojciech Kossak | Treść: Nie - [..]acić się muszę .... | Cena sprzedaży: Kor. 4.500 . - (suma napisana na małej naklejce) Panoramę Berezyna , przedstawiającą dramatyczny odwrót wojsk Wielkiej Armii spod Moskwy i ich przeprawę przez rzekę Berezynę w dniu 28 listopada 1812, malował Wojciech Kossak, wspólnie z Julianem Fałatem i zespołem malarzy, od grudnia 1894 do kwietnia 1896. Kossak - któremu pomagał K. Pułaski - był autorem niemal całości kompozycji figuralnej; Fałat - przy współpracy J. Stanisławskiego, A. Piotrowskiego i M. G. Wywiórskiego - namalował grupę przy moście dla pieszych i cały pejzaż. Ukończoną panoramę wystawiono w roku 1896 w Berlinie, w 1898 w Warszawie, w 1900 w Kijowie i rok później w Moskwie. Przez kilka następnych lat ogromne płótno [15 x 120 m] - zwinięte na wałki - niszczało przechowywane w Krakowie, aż w roku 1907, pod kierunkiem samego Kossaka, zostało pocięte na części. Poszczególne fragmenty, po konserwacji i koniecznych uzupełnieniach,... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 110000,00

Price: 110000,00

View sale details

Catalog Number: 38

Piece data:

W DRODZE DO DOMU

Artist: Juliusz Holzmüller

Title: W DRODZE DO DOMU

Tools: watercolor, gouache

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: – Juliusz Holzmüller –

View piece details

Sale data:

Starting Price: 2000,00

Price: 7000,00

View sale details

Catalog Number: 39

Piece data:

CHATY NA PODHALU

Artist: Michał Stańko

Title: CHATY NA PODHALU

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Stańko

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 11000,00

View sale details

Catalog Number: 40

Piece data:

ZIMA W GÓRACH

Artist: Stefan Filipkiewicz

Title: ZIMA W GÓRACH

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stefan Filipkiewicz na odwrocie dwukrotnie przybita prostokątna czerwona pieczęć zamazana długopisem; ponadto centralnie umieszczony, nieczytelny podpis i data (ołówkiem): 30/IX 36.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 41

Piece data:

UŁAN Z DZIEWCZYNĄ. PYTANIE O DROGĘ, LATA 30. XX

Artist: Wojciech Kossak

Title: UŁAN Z DZIEWCZYNĄ. PYTANIE O DROGĘ, LATA 30. XX

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak 19 [..] na odwrocie: – wzdłuż górnej krawędzi napis długopisem: Dr. Ronatowski [...] 620-21 ; – w prawym dolnym rogu pieczęć lakowa z herbem Kossaków „Kos“; – nalepka Domu Aukcyjnego Van Ham w Kolonii.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 9000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 42

Piece data:

NAD RZEKĄ, 1921

Artist: Tadeusz Rybkowski

Title: NAD RZEKĄ, 1921

Year: 1921

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. R na odwrocie p.g. trudno czytelne słowo tuszem; centralnie umieszczona notatka ramiarska (ołówek): rama 407 1/2 złota ; w prawym dolnym rogu napis (tusz): Mal. T. Rybkowski 1921 ; w lewym dolnym rogu pieczęć z numerem 20

View piece details

Sale data:

Starting Price: 4000,00

Price: 9500,00

View sale details

Catalog Number: 43

Piece data:

ŻOŁNIERZ POJĄCY KONIA, 1927

Artist: Wojciech Kossak

Title: ŻOŁNIERZ POJĄCY KONIA, 1927

Year: 1927

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1927

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 44

Piece data:

BITWA POD KUTNEM (BITWA NAD BZURą), 1942

Artist: Jerzy Kossak

Title: BITWA POD KUTNEM (BITWA NAD BZURą), 1942

Year: 1942

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1942 na odwrocie na poprzeczce krosna wstawiony fragment krosna pierwotnego z okrągłą pieczęcią: JERZY KOSSAK | Kraków pl. Kossaka 4; w centralnej części pieczęci herb Kos | Nr _ Bitwa pod Kutnem (bitwa nad Bzurą) – 9 – 22 września 1939 roku była największą bitwą polskiej kampanii wrześniowej, stoczoną przez dwie armie polskie – „Poznań“ dowodzoną przez gen. Tadeusza Kutrzebę i „Pomorze“ pod wodzą gen. Władysława Bortnowskiego z niemiecką 8 Armią (dowódca: gen. Johannes Blaskowitz) oraz 10 Armią (gen. Gerd von Rundstedt). Polacy byli tu stroną atakującą.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 25000,00

View sale details

Catalog Number: 45

Piece data:

BITWA WARSZAWSKA. KSIĄDZ IGNACY SKORUPKA, 1920

Artist: Leonard Wintorowski (Winterowski)

Title: BITWA WARSZAWSKA. KSIĄDZ IGNACY SKORUPKA, 1920

Year: 1920

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: BITWA WARSZAWSKA. KSIĄDZ IGNACY SKORUPKA NA POLU WALKI POD OSSOWEM 14 SIERPNIA 1920 ROKU, 1920 sygn. l.d.: Leonard Wintorowski | Warszawa 1920 na odwrocie, na górnej listwie krosna, centralnie wyciśnięty znak składu przyborów malarskich – firmy „Lefranc et Cie“: kotwica skrzyżowana z kaduceuszem pomiędzy literami L F.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 32000,00

Price: 32000,00

View sale details

Catalog Number: 46

Piece data:

KRAKOWIANKA (PIĘKNA ZOŚKA)

Artist: Piotr Stachiewicz

Title: KRAKOWIANKA (PIĘKNA ZOŚKA)

Tools: pastel

Surfaces: paper

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: P. STACHIEWICZ Zofia Frontczakówna, zamężna Paluchowa, dziewczyna z podkrakowskiej wsi Dłubnia, z racji niecodziennej urody nazywana powszechnie „piękną Zośką“. Malowali ją – najczęściej w barwnym stroju krakowskim – także inni artyści, m.in. Wojciech Kossak i Wincenty Wodzinowski.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 17000,00

View sale details

Catalog Number: 47

Piece data:

TARG ZA ŻELAZNĄ BRAMĄ

Artist: Tadeusz Cieślewski

Title: TARG ZA ŻELAZNĄ BRAMĄ

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. Cieślewski na odwrocie w l.g. rogu numer (kredką): 150

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 48

Piece data:

DZIEWCZYNKA Z PIŁKĄ (ODLEW WSPółCZESNY)

Artist: SZKOŁA ZAKOPIAŃSKA

Title: DZIEWCZYNKA Z PIŁKĄ (ODLEW WSPółCZESNY)

Description: IInformacje o dziele: DZIEWCZYNKA Z PIŁKĄ, lata 30. XX w. (odlew współczesny) barąz patynowany, wys. 40,8 cm Oryginalna rzeźba w drewnie powstała w latach 30. XX w. Jeden z drewnianych egzemplarzy znajduje się w zbiorach MN w Warszawie (nr inw. Rz.W. 583). Odlew brązowy powstał współcześnie.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 10000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 49

Piece data:

ZŁOTOWŁOSA, 1920

Artist: Wlastimil Hofman

Title: ZŁOTOWŁOSA, 1920

Year: 1920

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wlastimil Hofman | Paryż 1920

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 50

Piece data:

HIŃCZOWE STAWY, 1907

Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)

Title: HIŃCZOWE STAWY, 1907

Year: 1907

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: St. Ignacy WITKIEWICZ 1907 na odwrocie: – na g. listwie krosna z l. strony nalepka (druk, długopis ): Muzeum Narodowe w Warszawie | Dep. 2337 – centralnie umieszczona nalepka poznańskiego zakładu oprawy i sprzedaży obrazów (druk): L. KWAŚNIK | POZNAŃ | AL. MARCINKOWSKIEGO 19 | OPRAWA I SPRZEDAŻ OBRAZÓW | ROK ZAŁ. 1932 – odręczne dedykacje ( długopisem ): na górnej listwie krosna z prawej: dla Janusza Jagmina od Matki [...]; na dolnej listwie z prawej: Dla Ewy 1976 Mama – na górnej listwie ramy nalepka Domu Aukcyjnego Agra-Art z 1997 roku – obok drukowana nalepka wystawowa: Wystawa | OBRAZ ŚWIATA KTÓRY PRZEMIJA | INSPIRACJE SZTUKĄ JAPONII | W MALARSTWIE JANA STANISŁAWSKIEGO | I JEGO UCZNIÓW | Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha | maj-wrzesień 2007 rok W latach 1994-1997 obraz był eksponowany w Muzeum Narodowym w Warszawie. Obraz jest zapewne tożsamy z długo uważaną za zaginioną pracą Witkacego Hińczowe Stawy wystawianą w TZSP w listopadzie 1907 roku. Wzajemny układ obu jeziorek, ich linia brzegowa, proporcje oraz fragmenty otoczenia w ogólnych zarysach odpowiadają rzeczywistości – tak mniej więcej wyglądają Hińczowe Stawy widziane od Mięguszowieckich Szczytów, prawdopodobnie ze ścieżki prowadzącej na Przełęcz Pod Chłopkiem [...] Pejzaż [...] musiał być malowany jednak nie z natury lecz na podstawie szkicu, fotografii lub w ogóle z pamięci, bo trudno spodziewać się, by artysta... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 250000,00

View sale details

Catalog Number: 51

Piece data:

SOSNY

Artist: Iwan Trusz

Title: SOSNY

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Iw. Trusz

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 52

Piece data:

ŻAGLÓWKA W ZATOCE

Artist: Tadeusz Styka

Title: ŻAGLÓWKA W ZATOCE

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TADE.STYKA. Na odwrocie przyklejona karteczka z imieniem i nazwiskiem autora; ponadto białą kredą numer: 534 (przeciwnie do kompozycji); wzdłuż prawej krawędzi nieczytelny napis białą kredą.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 53

Piece data:

GŁOWA ŚWIĘTEJ, 1926 (ODLEW WSPółCZESNY)

Artist: Henryk Kuna

Title: GŁOWA ŚWIĘTEJ, 1926 (ODLEW WSPółCZESNY)

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, wys. 33 cm sygn. z tyłu: H. KUNA | 1926 oraz oznaczenie odlewu 5/6 Głowa świętej nawiązuje do słynnej rzeźby Rytm , eksponowanej przed pawilonem Czajkowskiego na Międzynarodowej Wystawie Sztuk Dekoracyjnych w Paryżu w 1925 r. Oryginał Głowy.. . powstał w roku 1926, pokazywany był na wystawie zbiorowej w TZSP w Warszawie; prezentowany odlew wykonano współcześnie.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 54

Piece data:

KOBIETA Z PSEM, PRZED 1926

Artist: Tadeusz Styka

Title: KOBIETA Z PSEM, PRZED 1926

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: TADÉ. STYKA_ na odwr. na płótnie l.d. nalepka Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi (druk, tusz ): [...] Sztuki w Łodzi. | [...] Tadeusz Styka. | Rodzaj pracy Olejny | Nazwa „Kobieta z psem“ . | Nr katalogu 2393. | Data przyjęcia 12. III. 26. | 63. Po prawej stronie mało czytelna, okrągła pieczęć. Na g. listwie krosna: – po lewej nr 346; – centralnie nalepka z nr. odnoszącym się do wymiaru krosna: 30 F. Na poprzeczce krosna nieczytelna nalepka; po prawej nalepka Hood Museum of Art, Dartmouth, USA z nazwiskiem artysty i tytułem: Young Woman & Elk Hound.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 60000,00

Price: 81000,00

View sale details

Catalog Number: 55

Piece data:

DAMA Z PIESKIEM, 1894

Artist: Paweł Merwart

Title: DAMA Z PIESKIEM, 1894

Year: 1894

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: PAUL MERWART. | 1894

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 56

Piece data:

KANAŁ W WENECJI, 1897

Artist: Stefan Popowski

Title: KANAŁ W WENECJI, 1897

Year: 1897

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Popowski. 97. na ramie nalepka zakładu ramiarskiego w Amsterdamie Stefan Popowski powtórzył tu motyw ujęty w - powstałym w tym samym 1897 roku - obrazie Wenecja znajdującym się w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie. Płótno „krakowskie” różni się jednak od prezentowanego tu obrazu - zamiast gondoli artysta umieścił na nim łódź z drewnem, architekturę przedstawił pod nieznacznie odmiennym kątem, inaczej też opracował zieleń. Oba płótna różnią się też proporcjami i wymiarami (obraz krakowski: 78 x 62 cm). W latach przed II wojną światową ów muzealny obraz był reprodukowany na pocztówce wydanej przez Wydawnictwo Muzeum Narodowego w Krakowie, nakładem firmy „Sphinx”. Porównaj, m.in.: - H. Blak, B. Małkiewicz, E. Wojtałowa, Malarstwo polskie XIX w ., Katalog zbiorów pod redakcją Z. Gołubiew, cz. 1. Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 2001, s. 264, nr kat. 721, il.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 35000,00

Price: 35000,00

View sale details

Catalog Number: 57

Piece data:

DAMA GRAJĄCA NA MANDOLINIE, 1896

Artist: Szymon Buchbinder

Title: DAMA GRAJĄCA NA MANDOLINIE, 1896

Year: 1896

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: S Buchbinder | 1896 na odwrocie deski lakowa pieczęć z herbowym kartuszem oraz napisy kredką: – granatową: 2804 ; – czerwoną: 15 XII.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 58

Piece data:

SERENADA, OK. 1890

Artist: Władysław Wankie

Title: SERENADA, OK. 1890

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. Wankie _ Jedna z wczesnych, powstałych jeszcze w Monachium prac artysty – obraz urzekający romantycznym nastrojem, wdziękiem i subtelnym kolorytem.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 15000,00

Price: 22000,00

View sale details

Catalog Number: 59

Piece data:

FAJKA I WINO

Artist: Emil J.F. Kuhlmann

Title: FAJKA I WINO

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Kuhlmann-Reher | München na odwrocie na lewej listwie krosna pieczęć z nr 56

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 5000,00

View sale details

Catalog Number: 60

Piece data:

ZALOTY, 1859

Artist: Carl Wilhelm HÜBNER

Title: ZALOTY, 1859

Year: 1859

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu: Carl Hübner 1859

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 61

Piece data:

W UROCZYSTOŚĆ MATKI BOSKIEJ ZIELNEJ, 1901

Artist: Antoni Gramatyka

Title: W UROCZYSTOŚĆ MATKI BOSKIEJ ZIELNEJ, 1901

Year: 1901

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Gramatyka 901

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 62

Piece data:

AUTOPORTRET MALARZA, OK. 1880-1885

Artist: Paweł Merwart

Title: AUTOPORTRET MALARZA, OK. 1880-1885

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: P. Merwart Ciekawie ujęty Autoportret malarza z atrybutami swego zawodu, w którym Merwart nawiązał do siedemnastowiecznego malarstwa holenderskiego, osadzając postać na tle wnętrza, za półkoliście zwieńczonym i iluzjonistycznie przedstawionym, „łudzącym oko“ obramieniem okiennym z wydatnym parapetem.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 12000,00

View sale details

Catalog Number: 63

Piece data:

POWRÓT Z POŁOWU

Artist: Henryk Kossowski

Title: POWRÓT Z POŁOWU

Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, wys. 88,7 cm cechowana na podstawie: Kossowski Éleve de | Math. MOREAU

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

Price: 7000,00

View sale details

Catalog Number: 64

Piece data:

WSCHÓD KSIĘŻYCA, OK. 1900

Artist: Wilhelm Kotarbiński

Title: WSCHÓD KSIĘŻYCA, OK. 1900

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W Kotarbiński Obraz – lub jego wersje/repliki – był reprodukowany na licznych pocztówkach wydawanych w Kijowie i Moskwie w pierwszych latach XX w.; m.in. na pocztówkach kijowskiego wydawnictwa „Rasswiet“ czy – działającej także na rynku rosyjskim – sztokholmskiej firmy poligraficznej „Granberg Spółka Aukcyjna“. Zapewne ten właśnie obraz Wschód księżyca (lub jego autorska replika) był wystawiony w roku 1901 w galerii Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w rok później został wylosowany przez Kazimierza Bogusławskiego. Zobacz: – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1901 , Warszawa 1902, s. 35 [Wschód księżyca]; – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem za rok 1902 , Warszawa 1903, s. 11 [Wschód księżyca; wylosował Kazimierz Bogusławski]; – J. Wiercińska, Katalog prac wystawionych w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w latach 1860-1914 , Wrocław 1969, s. 168. Porównaj także: – A. A. Szestimirow, P.D. Cykanow, A. M. Machow, Razgadannyje kartiny Wilhielma Kotarbinskowo. Katałog otkrytok , Moskwa 2016 [s. 20, nr kat.... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 140000,00

View sale details

Catalog Number: 65

Piece data:

MODLITWA NA PUSTYNI, OK. 1930

Artist: Feliks Michał Wygrzywalski

Title: MODLITWA NA PUSTYNI, OK. 1930

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: F. M. Wygrzywalski na górnej listwie krosna nalepka z numerem (tuszem): K | 387 .; na listwie dolnej napis: Feliks M. Wygrzywalski | „Author as a Prayer“

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 66

Piece data:

PRZY STUDNI

Artist: Adam Styka

Title: PRZY STUDNI

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: ADAM | STYKA [w ramce] na odwrocie na płótnie: 39 Au puit

View piece details

Sale data:

Starting Price: 28000,00

Price: 31000,00

View sale details

Catalog Number: 67

Piece data:

PIRAMIDY W GIZEH, PRZED 1930

Artist: Adam Styka

Title: PIRAMIDY W GIZEH, PRZED 1930

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Gi [zeh] ADAM | STYKA [imię i nazwisko w ramce] Na odwrocie stemple, napisy, nalepki: stempel: 10, napis niebieską kredką: Lp. 6300; ołówkiem: 15000 fr; 15000 f. Nalepki (druk, atrament, ołówek): - 1. SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, ul. Św. JANA L. 3  TELEFON Nr 2 | DATA PRZYJĘCIA 1931. | Autor Tadeusz (sic !) Styka | Tytuł „Piramida w Gizeh z osiołkiem“ | Rodzaj olej Rozmiar 55 x 46 cm | Nr 6317.; - 2. Miejska Galeria Sztuki w Łodzi | Autor Adam Styka | Rodzaj pracy olejny | Nazwa „Piramida Gizeh | Egipcjanka mała z osiołkiem“ | No katalogu 209 | Data przyjęcia 16/VI- 30 r. | 3.500; - 3. ADAM STYKA | 39. Piramides de Gizeh | (Piramidy w Gizeh); - 4. mała różowa z numerem (druk): 2933. W latach 1930-1931 obraz był eksponowany na objazdowej wystawie dzieł Jana, Tadeusza i Adama Styków, prezentowanej w licznych miastach polskich i cieszącej się ogromnym powodzeniem u publiczności. Na odwrocie obrazu znajduje się nalepka tej właśnie wystawy w Galerii Sztuki w Łodzi. Obraz, m.in. opisany w: - „ Okrężna wystawa dzieł Jana Styki, Tadeusza Styki, Adama Styki ”, Nowy Świat 67, Warszawa 1930, s. nlb. nr kat. 193. („Piramidy w Gizeh. Egipcjanka mała z osiołkiem”).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 61000,00

View sale details

Catalog Number: 68

Piece data:

TĘSKNOTA, 1909 (ODLEW WSPółCZESNY)

Artist: Bolesław Biegas

Title: TĘSKNOTA, 1909 (ODLEW WSPółCZESNY)

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, wys. 50 cm sygn. na boku: Bolesław | Biegas | Paris 1909 | Tęsknota na drugim boku 8/8 i znak odlewnika

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 69

Piece data:

SŁOŃCE, 1911 (ODLEW 1994)

Artist: Bolesław Biegas

Title: SŁOŃCE, 1911 (ODLEW 1994)

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, wys. 52 cm sygn. na boku: Biegas z tyłu: LANDOWSKI FONDEUR 1994 Odlew 1994 r. wykonany przez firmę Fonderie Blanchet, Landowski Fondeur w Bagnolet pod Paryżem.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 30000,00

View sale details

Catalog Number: 70

Piece data:

PRZY STOLE. TOAST, OK. 1930

Artist: Leopold Gottlieb

Title: PRZY STOLE. TOAST, OK. 1930

Tools: oil, mixed

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: olej, technika mieszana, karton naklejony na sklejkę, 60,8 x 33,6 cm sygn. u dołu: l. gottlieb

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 71

Piece data:

GŁOWA MŁODZIEŃCA, OK. 1915-1920

Artist: Eugeniusz Zak

Title: GŁOWA MŁODZIEŃCA, OK. 1915-1920

Tools: mixed

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sangwina, technika mieszana, karton, 29,3 x 23,1 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Eug. Zak. Rysunek należy do większego zespołu prac, w których artysta wyraźnie inspirował się sztuką renesansu i „zafascynowany twórczością Leonarda, ale także Sandra Botticellego, kształtował własny typ portretu [...] – linearny, statyczny w ujęciu, o wyrafinowanym, spokojnym konturze, delikatnym światłocieniowym modelunku i zimnym, jasnym kolorycie. Zostały one wykonane podobną techniką: kredkami, sangwiną, gwaszem, czasem pastelami na papierze [...]“ (B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926, Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 47-48).

View piece details

Sale data:

Starting Price: 50000,00

View sale details

Catalog Number: 72

Piece data:

MAŁA MASKARADA, OK. 1931

Artist: Tadeusz Makowski

Title: MAŁA MASKARADA, OK. 1931

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadé | Makowski na odwrocie słabo widoczny napis ołówkiem: T. Makowski | Mała maskarada Obraz był przedmiotem zainteresowania pani prof. Władysławy Jaworskiej, wybitnej znawczyni, badaczki i autorki wielu opracowań dotyczących twórczości artysty, która w „Ekspertyzie“ z dnia 14 sierpnia 2000 r. pisała, m.in.: Przedstawiony mi obraz „Mała maskarada“, ol. na tekturze, o wymiarach 35,5 x 26 cm, sygnowany z prawej strony u dołu: Tadé | Makowski – jest oryginalnym dziełem Tadeusza Makowskiego. Dwie figurki zamaskowanych dzieci, widocznych do 3/4 postaci, stoją frontalnie do widza na rampie domyślnej sceny. Na teatralną aranżację wskazuje tło z rytmicznie powtarzającymi się fragmentami zwisającej kurtyny. Dzieci-kukiełki ubrane są w opływające je opończe z kryzami i spiczaste nakrycia głowy. Czapeczka większego dziecka ma podwinięte rondo. Kompozycja przesycona jest światłem, które wzmaga intensywność barw kurtyny – od zieleni, oranżu, różu, rozbielonego ugru i sepii – po akcenty bieli. Jakby dla kontrastu światło rzuca metaliczny, srebrzysto-perłowy blask na opończe i kryzy. Charakterystyczne dla Makowskiego prowadzenie pędzla w różnych kierunkach – dynamizuje statyczną kompozycję, nadając jej wdzięk naiwnej, poetyckiej ekspresji „teatro dei piccoli“. Niedatowana [przez artystę] „Mała Maskarada“ należy do bogatego cyklu dziecięcych kompozycji o wątku groteskowo-maskaradowym wykonanych... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 150000,00

Price: 184000,00

View sale details

Catalog Number: 73

Piece data:

FORT BALAGUIER, LATA 30. XX W.

Artist: Henryk Hayden

Title: FORT BALAGUIER, LATA 30. XX W.

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hayden na odwrocie l.g. sygnowany czerwoną farbą: Hayden – z prawej napis czarną farbą: La tour du Balaguier | Tamaris s/mer ; – na lewej listwie krosna pieczęć z numerem 8P, odnoszącym się do jego formatu. Obraz przedstawia pejzaż z La Seyne-sur-Mer, nadmorskiej miejscowości nieopodal Tulonu. Widoczne są obwarowania Fortu Balaguier, sławnego walkami z czasów oblężenia Tulonu w 1793 roku.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 74

Piece data:

WIDOK PORTU W SAINT-TROPEZ, 1909

Artist: Józef Pankiewicz

Title: WIDOK PORTU W SAINT-TROPEZ, 1909

Year: 1909

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Pankiewicz na odwr. – na każdej z listew krosna – stemple określające jego rozmiar: odpowiednio 42 i 28 Obraz powstał podczas jednego z pierwszych pobytów artysty w Saint-Tropez, gdzie krótko bawił w 1908 i gdzie wraz z żoną spędził lato 1909. Wówczas to powstała seria świetlistych pejzaży i widoków portowych. Porównaj: - Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło... [kat. E. Charazińska], MNW, Warszawa 2006, Kalendarium.. ., s. LII; a także s. 58-60, nr kat. I/131 - I/135, il. 131-135.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 50000,00

Price: 112000,00

View sale details

Catalog Number: 75

Piece data:

MARTWA NATURA Z OWOCAMI NA KRZEŚLE

Artist: Mela - (Melania Mutermilch) Muter

Title: MARTWA NATURA Z OWOCAMI NA KRZEŚLE

Tools: oil

Surfaces: plywood

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: MARTWA NATURA Z OWOCAMI NA KRZEŚLE obraz dwustronny – na rewersie: MOST NA RZECE sygn. na awersie l.d.: Muter Na odwr., na górnej listwie ramy dwie nalepki galerii w Kolonii, przy czym nalepka Galerie Gmurzyńska jest częściowo przysłonięta nalepką Galerie Bargera: – nalepka Galerie Gmurzyńska – widoczna w części – z tekstem (druk, długopis ): Name: MELA MUTER | Titel: 40 x 46 cm | Ausstellung: Stilleben | Katalog Nr – nalepka Galerie Bargera (druk, maszynopis ) o treści: Galerie Bargera | Mauritiusstenweg 74-76 | 5 Köln 1 · Germany | Tel. 218788 + 21149[.] | Name des Künstlers: Mela Muter | Titel: Stilleben | (Rückseite) | Größe 40 x 40 cm | Erstellungsjahr: Ol/Sperr hol [z] | [...]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 100000,00

Price: 150000,00

View sale details

Catalog Number: 76

Piece data:

AKT. POSTAĆ LEŻĄCA, 1944

Artist: Jankiel Adler

Title: AKT. POSTAĆ LEŻĄCA, 1944

Year: 1944

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: olej, płótno o grubym splocie dublowane, 24,4 x 33,1 cm sygn. p.g.: Adler na odwrocie, na prawej listwie krosna okrągła nalepka z – naniesionym długopisem – numerem: A120 Proweniencja: Galerie Gimpel Fils, Londyn. Obraz opisany i reprodukowany, m.in. w: – Annemarie Heibel, Jankel Adler (1895-1949) ; Band II: Werkverzeichnis der Gemälde ; Wissenschaftliche Schriften der WWU [Westfälische Wilhelms-Universität] Münster 2016, s. 336, nr kat. WV 248, il.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 77

Piece data:

PERSONNAGES DANS LA VILLE, 1921

Artist: Jean Lambert-Rucki

Title: PERSONNAGES DANS LA VILLE, 1921

Year: 1921

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: obraz namalowanych na dwóch sklejonych kartonach o wymiarach 66,8 x 47,5 cm sygn. u dołu: J. Lambert-Rucki 1921 na odwrocie: - z lewej strony centralnie (czerwoną kredką): No7 - powyżej nalepka (mpis, tusz, ołówek): L 3406. | J. Lambert-Rucki | PERSONNAGES DANS LA VILLE - 1921 | Huile sur carton | 0.67 X 0.95 | Signé et daté en bas a droite: J. Lambert-Rucki | Appartient a Mme Boris, Paris | no 18 | A 8787 - poniżej nalepka (druk, maszynopis): Artist [...] Stck No 23 | Title "Personnages d[...]s la ville" | Opus No --- Date 1921 Size in. 26 2/5 x 37 2/5 | Medium oil on cardboard cm 67.0 x 95.0 | Exhibition --- No --- | Lent/Sold to --- Date --- - poniżej nalepka z numerem (tuszem): [...] 4031/pd - poniżej do kartki przyklejona nalepka (druk): JAMES BOURLET & SONS Ltd., | Fine Art Packers Fram Makers | P 65[...] | 17 & 18 NASSAU STREET, | MORTIMER STREET. W. | Phones: MUSEUM 1871 & 7588 - p.g. okrągła nalepka z numerem (długopisem): 4 - u dołu prostokątna, niebieska nalepka z numerem (tuszem): III 2069/1[...] - na górnej listwie krosna nieczytelna prostokątna pieczęć (zapewne składu przyborów malarskich) - na lewej listwie krosna (białą kredą): LOT 118 - na p. listwie krosna (markerem): J. LAMBERT-RUCKI - na dolnej listwie krosna (markerem) # 37, obok (białą farbą): no.... więcej

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 45000,00

View sale details

Catalog Number: 78

Piece data:

W PORCIE, LATA 30. XX W.

Artist: Henryk Hayden

Title: W PORCIE, LATA 30. XX W.

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Hayden Na odwrocie na prawej listwie ramy pieczęć z numerem: 15F (oznaczenie formatu krosna stosowane we Francji; 15F odpowiada wymiarom 65 x 54 cm)

View piece details

Sale data:

Starting Price: 20000,00

View sale details

Catalog Number: 79

Piece data:

MARTWA NATURA Z LAMPĄ NAFTOWĄ, 1928

Artist: Zygmunt Menkes

Title: MARTWA NATURA Z LAMPĄ NAFTOWĄ, 1928

Year: 1928

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Menkes Na odwrocie na płótnie - przeciwnie do kompozycji - data (farbą): 1928. Na poprzeczce krosna ośmioboczna nalepka z opisem obrazu (tuszem): M-92 | Menkes (20[...]) | Nat. Morte a la [...] | [...]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 40000,00

Price: 46000,00

View sale details

Catalog Number: 80

Piece data:

RÓŻOWE RÓŻE, 1940

Artist: Włodzimierz Terlikowski

Title: RÓŻOWE RÓŻE, 1940

Year: 1940

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1940 | Wł. Terlikowski na odwrocie, na poprzeczce krosna napis długopisem: Jacques 8115 + Mc 25 usé

View piece details

Sale data:

Starting Price: 8000,00

Price: 8000,00

View sale details

Catalog Number: 81

Piece data:

KWIATY NA STOLIKU, 1957

Artist: Zygmunt Menkes

Title: KWIATY NA STOLIKU, 1957

Year: 1957

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes na odwrocie p.g. (czarną farbą): Menkes | 1957

View piece details

Sale data:

Starting Price: 45000,00

Price: 47000,00

View sale details

Catalog Number: 82

Piece data:

NAD KANAŁEM W MARTIGUES, OK. 1920

Artist: Jan Rubczak

Title: NAD KANAŁEM W MARTIGUES, OK. 1920

Tools: oil

Surfaces: cardboard

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rubczak Na odwrocie nalepka wystawowa Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie z 1913 roku (druk, maszynopis): TOW. PRZYJ. SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | 1913 r. | Autor Jan Rubczak | Tytuł dzieła Pejzaż z płd. Francji | Rodzaj dzieła ol. tek. Cena 300 Kor. | Podpis autora Jan Rubczak.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 43000,00

View sale details

Catalog Number: 83

Piece data:

MAŁA CYGANKA, OK. 1953

Artist: Rajmund Kanelba

Title: MAŁA CYGANKA, OK. 1953

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Kanelba na odwrocie, centralnie naniesiony flamastrem numer: XZ8 [w owalu]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 16000,00

Price: 38000,00

View sale details

Catalog Number: 84

Piece data:

PARYŻ. WIDOK NA NOTRE DAME

Artist: Jakub (Jacques) Zucker

Title: PARYŻ. WIDOK NA NOTRE DAME

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: Proweniencja: kolekcja Michael Godson (Mr & Mrs Michael Godson Collection). Bibliografia: - Claude Roger-Marx, Jacques Zucker, Paris 1969, s. 43, il. cz.-b. [uwaga: niewątpliwie jest to ten sam obraz, choć repr. praca nie jest jeszcze sygnowana; podane są tu także błędne wymiary: 61 x 50 cm (sic!).]

View piece details

Sale data:

Starting Price: 10000,00

Price: 10000,00

View sale details

Catalog Number: 85

Piece data:

PEJZAŻ PROWANSALSKI, 1930-1932

Artist: Eugeniusz Eibisch

Title: PEJZAŻ PROWANSALSKI, 1930-1932

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Ebiche na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka paryskiego zakładu ramiarskiego Delf Cadres d'Art Obraz został namalowany podczas pobytu Eugeniusza Eibischa we Francji, dokąd artysta wyjechał w 1922 roku. Jako jeden z najzdolniejszych wychowanków Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, wytypowany przez macierzystą uczelnię otrzymał wówczas stypendium Rządu Francuskiego. We Francji przebywał do późnej wiosny 1939 roku. Kubizowane kompozycje, charakterystyczne dla jego wczesnych, krakowskich prac zarzucił ok. 1925 roku, a obrazy zaczął budować delikatnymi dotknięciami pędzla z dużą wrażliwością na kolor i światło. Fascynował go przede wszystkim południowy krajobraz francuski, który stał się wiodącym tematem jego malarstwa. Częste pobyty artysty w Prowansji i w okolicach Nicei zaowocowały wieloma pełnymi uroku pejzażami. Większość jego dorobku artystycznego z tego czasu została rozproszona po różnych prywatnych kolekcjach i zbiorach. Toteż prezentowany obraz stanowi w spuściźnie artysty niewątpliwą rzadkość. Jedynie trzy prace z tych lat wykazujące analogiczne cechy warsztatowe i tematyczne do oferowanego pejzażu, datowane na lata 1930-1932, znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa... więcej

View piece details

Sale data:

Starting Price: 18000,00

Price: 27000,00

View sale details

Catalog Number: 86

Piece data:

WARSZAWA, ULICA DŁUGA W STRONĘ FRETA

Artist: Władysław Chmieliński

Title: WARSZAWA, ULICA DŁUGA W STRONĘ FRETA

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński na odwrocie słabo widoczna pieczęć w formie palety malarskiej z dwoma pędzlami

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 6000,00

Price: 18000,00

View sale details

Catalog Number: 87

Piece data:

GDAŃSK. ULICA MARIACKA ZIMĄ, PO 1920

Artist: Willibald Werner

Title: GDAŃSK. ULICA MARIACKA ZIMĄ, PO 1920

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wilibald Werner.

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 19000,00

View sale details

Catalog Number: 88

Piece data:

BALETNICE

Artist: Miloslava Vrbova-Štefková

Title: BALETNICE

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

Price: 4600,00

View sale details

Catalog Number: 89

Piece data:

JEZIORO ŁĄBĘDZIE

Artist: Miloslava Vrbova-Štefková

Title: JEZIORO ŁĄBĘDZIE

Tools: oil

Surfaces: board

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Vrbova

View piece details

Sale data:

Starting Price: 7000,00

View sale details

Catalog Number: 90

Piece data:

PEJZAŻ ZIMOWY Z SUROCHOWA, 1931

Artist: Mieczysław Rakowski

Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z SUROCHOWA, 1931

Year: 1931

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. de Rakowski | Surochów 1931.

Verified Artist: Yes

View piece details

Sale data:

Starting Price: 3000,00

Price: 6000,00

View sale details

Catalog Number: 91

Piece data:

WIDOK NA KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY W WARSZAWIE, 1965

Artist: Włodzimierz Zakrzewski

Title: WIDOK NA KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY W WARSZAWIE, 1965

Year: 1965

Tools: oil

Surfaces: canvas

Signed: Yes

Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W. ZAKRZEWSKI | 1965 56 na odwrocie autorski napis farbą na płótnie: WŁODZIMIERZ ZAKRZEWSKI | 1965 | -56 | WARSZAWA | KOŚCIÓŁ | ŚW. ANNY | 65 X 81

View piece details

Sale data:

Starting Price: 5000,00

Price: 12000,00

View sale details