Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: PUDERMANTEL (NIE) ZAWSZE CZYSTY, 1965
Year: 1965
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: "Pudermantel (? | nie) zawsze czysty T.B. 65 na odwr. p.d. nalepka Galerii R w Poznaniu z danymi pracy i cytatem dedykacji na odwrocie: Kochanemu Włodzimierzowi W. od Tadeusza B. Koniec Roku Szkolnego 69 Praca opisana w katalogu oeuvre artysty: - Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 260, kat. II. 797 [dat.: 1966, różnica w wymiarach]. W tymże katalogu wzmiankowane są dwie inne prace o podobnych tytułach: rysunek "Pudermantel aplikowany" (kat. II. 791) i obraz olejny "Pudermantel" z 1960 lub 1961 r. (kat. I. 128) - co świadczy tylko o przywiązaniu artysty do niektórych słów. Przyjaciel Brzozowskiego i świadek powstawania wielu jego prac, Andrzej Starmach mówi w wywiadzie: K.W. - "Renegat charczy tęgo", "Famfatal strzyka", "Winda dycha nieskoro", "Pudermantel (nie)zawsze czysty", "Ostatni taniec kamerjunkra". Tytuły obrazów Brzozowskiego mogą niepokoić - robi z widza wariata czy sam zwariował? W dodatku krytycy każą dziś wczytywać się w nie i szukać tam sensów objaśniających to, co namalowane. A.S. - Boże broń! Żadnego wczytywania się. Całe malarstwo Brzozowskiego obracało się w przestrzeni szeroko pojętego surrealizmu abstrakcyjnego i te tytuły były a propos, więcej, one surrealizmu... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: PRYNCYPAŁ, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: t. Brzozowski. | 1971., powyżej: góra | upsid e [znak strzałki], na krosnach: T. BRZOZOWSKI. | 30 x 31 | „PRYNCYPAŁ“ | 1971 Obraz opisany w katalogu oeuvre artysty: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , pod red. A. Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 235, poz. 250. W malarstwie swym nie miał Brzozowski dostojnych antenatów. Interesowały go osiągnięcia warsztatowe mistrzów ubiegłych stuleci. Analizował ich technikę i rodzaje tworzywa: laserunki, werniksy, spoiwa, grunty, stosowanie różnorodnych zestawów żywic i pigmentów. Na tym jednak kończyła się dla niego lekcja historii. Dzięki niej rozbudował natomiast specyficzną alchemię koloru. Jedyną i niepowtarzalną. Bez narodowej megalomanii zaryzykuję twierdzenie, iż owa alchemia koloru była zjawiskiem wyjątkowym także w skali europejskiego pikturalizmu XX wieku. Brzozowski był bowiem wielką indywidualnością twórczą. Aleksander Wojciechowski, Jakby świat był jedną wielką pajęczyną , tekst w katalogu Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 1997, s. 37. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: GÓRSKA DROGA, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: JERZY NOWOSIELSKI | 1961 nieczytelna okrągła pieczęć Jak pisze badaczka twórczości Nowosielskiego Krystyna Czerni, lata 60. XX wieku to najciekawszy okres w twórczości artysty, apogeum jego malarstwa sztalugowego. Nowosielski maluje dużo, w natchnieniu, jakby niesiony falą sukcesu i wiary w siebie. W tym czasie powstają najpiękniejsze pejzaże i portrety, krystalizują się wątki, do których będzie wracał całe życie: Monografia góry, Villa dei misteri, Kolejka. Powstaje specyficzny, autorski kanon artysty. Krystyna Czerni, Nietoperz w świątyni . Biografia Jerzego Nowosielskiego, Kraków, 2018, s. 278 Obraz wystawiany: - Jerzy Nowosielski, Muzeum Narodowe w Poznaniu, 28 III - 30 V 1993; - Jerzy Nowosielski , Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 25 VI - 19 IX 1993; - Jerzy Nowosielski, Zachęta Państwowa Galeria Sztuki, Warszawa 4 X - 1 XI 1993. Obraz reprodukowany i opisany: - Jerzy Nowosielski [katalog wystawy], wyd. Muzeum Narodowe w Poznaniu, 1993, il. 56, kat. I. 78, s. 168; - Nowe obrazy. Kolekcja Olgi i Wojciecha Fibaków , Warszawa 2010, s. 160, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców... więcej
Artist: Marian Warzecha
Title: MONA LISA ZWIELOKROTNIONA, 1968
Year: 1968
Surfaces: canvas, paper
Description: IInformacje o dziele: napis brązową kredką na odwr. p.d.: ap [?] | 64-69/4 Praca pochodzi z kolekcji Evy Pape z Nowego Jorku. Wystawiana i reprodukowana w katalogu: - 16 Contemporary Polish Artist s, The Aldrich Museum of Contemporary Art, Ridgefield, Connecticut 8 V - 19 VI 1977, il. s. nlb.
Artist: Zbigniew Makowski
Title: DLACZEGO JASKÓŁKI..., 1976
Year: 1976
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. szarym gwaszem l.g.: Zbigniew Makowski | IV. 1976 , tuszem l.d.: ZBIGNIEW MAKOWSKI ME | FECIT MENSUS APRILII 1976 A na odwr. l.d. ręką autora szarym gwaszem fragment wiersza; na odwr. oprawy l.g. nalepka Galerie Alice Pauli z Lozanny Wiersz, który stał się inspiracją literacką do powstania pracy, napisał francuski poeta Georges Faillet, pseud. Fagus. Fragment wiersza wchodzi w skład kompozycji – został zacytowany jako ciąg jasnoszarych liter w dwóch pasach przecinających pole obrazu, pionowo: – POURQUOI, SEIGNEUR, LES HIRONDELLES, SI BAS PUIS SI HAUT VOLENT-ELLES: QU’EN SAVENT ELL, poziomo: ES, QU’EN SAIS-JE? RIEN. ET MOI, POURQUOI GAI PUIS MOROSE, POURQUOI | MES VERS, POURQUOI MA PROSE. Ten sam, nieco skrócony cytat artysta umieścił również na odwrocie pracy, z nagłówkiem: Du Pont des Arts, Balcon de Paris, i podpisem: Fagus (Georges Faillet 1872-1933). Praca Zbigniewa Makowskiego została zaprezentowana i omówiona przez Marcina Wieczorka z Antykwariatu Atticus w Warszawie na filmie Gwasz Zbigniewa Makowskiego „Pourquoi Seigneur, Les Hirondelles...“ z 1976 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim... więcej
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA (EVA), 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Description: Jego twórczość jest trudna do zdefiniowania. Z jednej strony jawi się jako oryginalna odmiana malarstwa fi guratywnego, z drugiej zaś przemawia bogatym językiem abstrakcyjnym, który bliski jest surrealizmowi. Obrazy Lebensteina to poetyckie transpozycje fi gury ludzkiej, ekspresyjne postaci zwierzęce, w których przebrzmiewa fascynacja reliktami archaicznych kultur. Wśród rozmaitych cyklów malarskich (Figury kreślone, Figury hieratyczne) jednym z ciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych jest cykl tzw. Figur osiowych, do których należy prezentowana praca z 1960 roku. Powstawał on w przełomowych dla artysty latach 1958-1962 i zamyka w sobie rozumienie istoty życia, trwania, śmierci, erotyzmu. Sam Lebenstein tak tłumaczył jego powstanie: Figury osiowe to były figury, które można porównać do figur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inn musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te fi gury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.
Artist: Jan Lebenstein
Title: CHŁOPIEC Z KOTEM, OK. 1956
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie szkic wnętrza z postacią i piecykiem, oł. na odwr. oprawy nalepka mpis w języku angielskim z danymi obrazu * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA (EVA), 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Description: Jego twórczość jest trudna do zdefiniowania. Z jednej strony jawi się jako oryginalna odmiana malarstwa fi guratywnego, z drugiej zaś przemawia bogatym językiem abstrakcyjnym, który bliski jest surrealizmowi. Obrazy Lebensteina to poetyckie transpozycje fi gury ludzkiej, ekspresyjne postaci zwierzęce, w których przebrzmiewa fascynacja reliktami archaicznych kultur. Wśród rozmaitych cyklów malarskich (Figury kreślone, Figury hieratyczne) jednym z ciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych jest cykl tzw. Figur osiowych, do których należy prezentowana praca z 1960 roku. Powstawał on w przełomowych dla artysty latach 1958-1962 i zamyka w sobie rozumienie istoty życia, trwania, śmierci, erotyzmu. Sam Lebenstein tak tłumaczył jego powstanie: Figury osiowe to były figury, które można porównać do figur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inn musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te fi gury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: 5 | BEKSIŃSKI | 1972 l.d. pieczątka zezwalająca na wywóz (na białym polu) Pochodzenie: Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany: – T. Nyczek, Zdzisław Beksiński , Warszawa 1989, s. 56, il. 19; – Beksiński. Photographies Dessins. Sculptures. Peintures , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie DMOCHOWSKI-musee-galerie de BEKSINSKI“, Paris 1988/89, s. 280, il. 361; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Wirtualne Muzeum). Obraz wystawiany: – Zdzisław Beksiński. Obrazy z lat 1971-1972 , Galeria Współczesna „Ruch“ Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa 7 XII 1972 – 7 I 1973. Zdzisław Beksiński – po okresie fascynacji abstrakcją, zachwycie nad możliwościami fotomontażu i eksperymentowaniu z medium reliefu – odnalazł swoją drogę twórczą w malarstwie figuratywnym. Godziny pracy przy sztalugach spędzone na zgłębianiu techniki olejnej pozwoliły w końcu artyście „sfotografować“ nawiedzające go wizje w tzw. pejzażach metafizycznych. Ich wystawa odbyła się pod kuratelą Janusza Boguckiego w grudniu 1972 w Galerii Współczesnej... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: RV, 1987
Year: 1987
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: RV | BEKSIŃSKI na odwr. na górnej listwie napis flamastrem: W Banach 11.11.2019 | SANOK Obrazowi towarzyszą dwa certyfikaty potwierdzające autentyczność: Wiesława Banacha z 11 XI 2019 i Piotra Dmochowskiego z 29 XI 2019 roku. Obraz reprodukowany i opisany: – Beksiński. Peintures et Dessins 1987-1991 , Anna et Piotr Dmochowski API, „Galerie Dmochowski-musee-galerie de Beksinski“, Paris, s. 39, il. b. 21. Jedną z cech definiujących warsztat artystyczny Zdzisława Beksińskiego była skłonność do powtarzania i przetwarzania tych samych motywów malarskich. Do najchętniej podejmowanych – oprócz apokaliptycznego pejzażu, ludzkiej twarzy, katedry-widmo, czy biblijnego krzyża – należała bestia przypominająca konia. Ujęta dynamicznie w cwale lub prowadzona przez anonimowego jeźdźca pojawiała się w obrazach artysty począwszy od lat 70. Nie był to zresztą jedyny wątek animalistyczny obecny w twórczości Mistrza z Sanoka: Czasami w układzie kompozycyjnym pojawia się obok człowieka figura zwierzęca. Widzimy to we wczesnych rysunkach, w obrazach okresu fantastycznego, a także w dziełach ostatnich 20 lat – i to zarówno w malarstwie jak i pracach komputerowych. Przeważnie to wprowadzenie zwierzęcia podnosi jeszcze agresywność przekazu, jakbyśmy mieli przed sobą złowrogą bestię. Atakujące... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor, pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem p.d.: BEKsiński 97 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: YZ, 1986
Year: 1986
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: YZ | BEKSIŃSKI przy g. krawędzi czarną kredką: YZ , l.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę z podpisem Pochodzenie: Obraz zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. Następnie, po zamknięciu muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany i opisany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Dobkowski
Title: ZARODEK, 1970
Year: 1970
Tools: tempera, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JAN DOBKOWSKI | tyt. - "ZARODEK" - 1970 na odwr na narożniku krosna naklejony plaster z napisem dł.: ... /723/71 | Dobkowski. J | DK BBB na płótnie nalepka drukowana z danymi obrazu Obraz powstał w czasie, gdy Jan Dobkowski wspólnie z Jerzym Zielińskim (Jurrym) tworzyli grupę NEO-NEO-NEO. Dobkowski stworzył wtedy serię płasko malowanych obrazów, których kompozycja wypełniona była kontrastowo zestawioną czerwienią i zielenią. Janusz Zagrodzki pisał: Malarstwo NEO-NEO-NEO można odczytać nie tylko jako wszechstronny manifest radości istnienia, lecz jako sposób na życie w sztuce, formie, kolorze, gdzie ciągle coś Kwitnie, Owocuje, Wschodzi, Opada , a lapidarność znaku, bogactwo a przede wszystkim intensywność barw ułatwia Smakowanie, Rozkosz, Oczekiwanie, Pożądanie . Czasem rodzi się Grzech następuje Wygnanie z raju nadlatuje Gołąb niepokoju lub zaczyna się Życie od nowa . Janusz Zagrodzki, Życie sztuką, miłością, wolnością , katalog wystawy NEO-NEO-NEO, Zachęta, Warszawa 14 XI 1994 - 8 I 198, s. 7. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach... więcej
Artist: Władysław Jackiewicz
Title: KOMPOZYCJA II, 1964
Year: 1964
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jackiewicz sygn. na odwr. na płótnie g.: W. JACKIEWICZ | 64 na górnej listwie krosna napis: 150 x 120 cm | KOMPOZYCJA II , obok fragment nalepki z danymi obrazu ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Papa-Rostkowska
Title: FUSION D'AMUR, OK. 1995
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. 20 cm, z podstawą 25,3 cm; dł. 8 cm, z podstawą 9 cm sygn. przy dolnej krawędzi: M. PAPA Jej rzeźba, opisywana jako „abstrakcja organiczna“, afirmacyjnie nawiązuje do tematów kobiecych archetypów [...] – archaiczne aluzje współbrzmią z szukaniem symetrii w wypukłościach męskich i kobiecych ciał, ich wzajemnej relacji, a nie przeciwstawienia. [...] Marmur staje się tu miękki jak wosk, dosłownie topnieje, zamieniając się w żywo poddającą się formowaniu materię. Jak napisała synowa Marii Papy, Joëlle Rostkowski, ten „marmur staje się ciałem“ – wrażenie sensualności zimnego kamienia wzmacnia wzbudzający chęć dotyku strukturalny element ruchomych podstaw, na których prace można obracać. Dotyk to zapomniany zmysł skupionej na wywyższaniu tego co „widzialne“ patriarchalnej kultury – intuicyjne pragnienie artystki dotyczy tu zrównania prymatu wzroku z umniejszanym doświadczeniem namacalności. Agata Araszkiewicz, Kobieta z marmuru [w kat.:] Maria Papa Rostkowska. Kobieta z marmuru , Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego, Warszawa 2014, s. 71-72. Rzeźbie towarzyszy certyfikat autentyczności wydany przez syna Nicaolasa Rostkowskiego z 20.01.2020.
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Dobkowski
Title: OCZEKIWANIE, 1989
Year: 1989
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 89 sygn. na odwr. na płótnie: Jan Dobkowski | „OCZEKIWANIE“ 1989 | 60 cm x 80 cm | olej + akryl ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1524 (PEJZAŻ POLSKI – MGŁA), 1992
Year: 1992
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1524/92 na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu; wzdłuż górnej krawędzi liczba: 1524/92 na płycie ślad pieczątki wywozowej ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 43, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 61 | R. ZIEMSKI na odwrocie na płótnie sygnatura i napis: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 43/61 | 150 x 65 | 1961 na odwrocie na górnej listwie napis autorski: 43/61 [w kółku] 07, Ki II. Obraz namalowany w 1961 roku wpisuje się w cykl pionowych Pejzaży artysty, który zmienił wówczas swój malarski sposób emocjonalnego przekazu. Nowe płótna charakteryzuje ciemna kolorystyka, pełna niuansów barwnych, balansująca między zielenią, brązem czy zgaszonym błękitem. Nasycone intensywnym kolorem płótna pokrywa reliefowa, cienka linia tworząc specyficzny rysunek, nadając zarazem dziełu niepowtarzalną atmosferę. Obraz opisany i reprodukowany: - Rajmund Ziemski, Pejzaże z lat 1960 ., Galeria Zderzak, Kraków 2003, kat. s. 24. il. barwna; - Piotr Majewski, Malarstwo materii w Polsce jako formuła „nowoczesności“ , Towarzystwo Naukowe KUL, Lublin 2006, il. 4 s. 28; - Chris Sztyber, Mój drugi świat. My second world. Kolekcja malarstwa polskiego. Polish Painting Collection , wyd. P.U.H.P. GRAF-US Grzegorz Kraska, Kielce, il. barwna, s. nlb. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania... więcej
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: PEJZAŻ Z BŁĘKITNYM HORYZONTEM, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: WJZakrzewski 1972 sygn. na odwr. na płótnie: Włodzimierz Jan Zakrzewski 1972 | „Pejzaż z błękitnym horyzontem“ 65 x 92 obok: 1976 – Wäinö Aaltonen Museum , Turku , l.d.: 19 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ, 1976
Year: 1976
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI 76. | PEJZAŻ 20 [?] 76 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: KOMPOZYCJA, LATA 90. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik na odwrocie na płótnie pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Sienicki
Title: OKNO, 1981
Year: 1981
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 7 XI 81 JS sygn. na odwr. na górnej listwie krosna: Jacek Sienicki „Okno“ 1981 na poprzecznej listwie krosna pieczątka Kolekcja Fibak | Monte Carlo obok cztery pieczątki Galerii Fibak; na lewej listwie krosna nalepka drukowana z danymi obrazu Obraz reprodukowany i opsany: – Sztuka Współczesna z kolekcji Wojciecha Fibaka , Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018, s. 207, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Winiarski
Title: 0,2,4,6, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełne wymiary obiektu: 33 x 33 x 9 cm, w oprawie z pleksi 50 x 50 x 14,7 cm sygn. na odwr. na górnej listwie: (0,2,4,6) , na dolnej: Winiarski 1973 na lewej listwie pieczątka: Kolekcja Fibak | Monte Carlo, na oprawie z pleksi nalepka Galerii Fibak z danymi obrazu Obraz wystawiany, reprodukowany i opsany: – Sztuka Formy. Obrazy wybrane z kolekcji Wojciecha Fibaka , Centrum Kultury w Ostródzie, Galeria Zamku, Ostróda, 29 VI – 30 VIII 2019, s. 42, il. Oryginalne i niezwykłe zamysłem i przesłaniem, a także urodziwe z formalnego punktu widzenia dzieła Winiarskiego szybko zyskiwały uznanie tak w kraju jak za granicą. Artysta był zapraszany do udziału w wiodących wystawach, jak Międzynarodowe Biennale Konstruktywizmu w Norymberdze (1969 i 1971) czy Biennale w Sao Paulo (1969), w plenerach i sympozjach, jak w Holandii „Geometria w krajobrazie“ (1974) czy „Konstrukcja w procesie“ w Monachium (1985). Indywidualne wystawy jego prac odbyły się w większości państw europejskich. Należał do międzynarodowej grupy artystów „Arbeitskreis“. Już w latach siedemdziesiątych nazwisko Winiarskiego stało się jednym z niewielu nazwisk współczesnych twórców polskich, znanych szeroko w kręgach artystycznych świata, wymieniane obok Fangora, Stażewskiego, Opałki i Abakanowicz. Bożena Kowalska, Artysta, matematyk,... więcej
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Dominik sygn. na odwr. na płotnie l.g.: DOMINIK 2000 | OL, PŁ. 73 x 100 | PEJZAŻ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: DZIENNIK 27 XII, 2018-2019
Tools: oil, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie p.g.: WŁODZIMIERZ PAWLAK | DZIENNIK 27 XII - | 100 x 70 | 2018-201 9
Artist: Wojciech Fangor
Title: M 5, 1966/2001
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: M 5 – 19/50 , p.: Fangor 1966/2001 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Pawlak
Title: NOTATKA O SZTUCE 1/VIII, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr na płótnie p.g.: WŁODZIMIERZ PAWLAK | NOTATKA O SZTUCE 1 / VIII | 90 x 70 | 2019
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie l.g.: L. Tarasewicz | 2007. | 50 x 50 | acryl on canvas Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Pracownia Tarasewicza w Andaluzji. Tarasewicz Zubala Borowski Danowska Szkop Śliwiński (katalog pod redakcją Artura Tanikowskiego), Galeria aTAK, Warszawa, 29 II – 26 III 2008, s. 19; – Salon Letni , Galeria aTAK, Warszawa, 1 – 19 IX 2009.
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2007
Year: 2007
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: L. Tarasewicz 2007 | 50 x 50 | acryl on canvas Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Pracownia Tarasewicza w Andaluzji. Tarasewicz Zubala Borowski Danowska Szkop Śliwiński (katalog pod redakcją Artura Tanikowskiego), Galeria aTAK, Warszawa, 29 II – 26 III 2008, s. 18; – Salon Letni , Galeria aTAK, Warszawa, 1 – 19 IX 2009.
Artist: Pablo Picasso
Title: PTAK NA GAŁĘZI, (OISEAU SUR LA BRANCHE), 1952
Year: 1952
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: miseczka (popielniczka) ceramiczna: śr. 15 , wys. 4,3 cm technika: glinka fajansowa biała, szkliwiona, dekoracja naszkliwna z użyciem wosku parafinowego i oksydacji sygn. na odwr. odręczna: EDITION PICASSO , wytłoczona: EDITION | PICASSO, wyżej znak wytwórcy (słabo czytelny): Madoura Plein Feu Wykonano 500 egz. z motywem Ptaka na gałęzi, różniących się rysunkiem i nieznacznie wymiarami. Praca opisana w katalogu: – Alain Ramié, Picasso. Catalogue de l’oeuvre céramique édité 1947-1971 , [wyd.] Madoura, [Vallauris] 1988, s. 195, kat. 175. Pablo Picasso, który interesował się i zajmował ceramiką od wczesnych lat (pierwsze prace w tej technice wykonywał już w latach 1901-1906 w Paryżu), powrócił do niej w latach 40., kiedy zamieszkał na Lazurowym Wybrzeżu. Zawarł wówczas znajomość z małżeństwem ceramików, Suzanne i Georgesem Ramié, właścicieli wytwórni Madoura w Vallauris – mieście, które od wieków było ośrodkiem garncarstwa i ceramiki artystycznej. Artysta współpracował z atelier Madoura stale, przebywając tam wielokrotnie i przez dłuższe okresy czasu w latach 1947-1953, potem kontynuował tę współprace już mniej intensywnie do roku 1971. Dorobek tych lat został skatalogowany przez Alaina Ramié w źródłowej publikacji, a w dawnej siedzibie wytwórni... więcej
Artist: Judyta (Jehudith) Sobel
Title: WNĘTRZE Z BIAŁYM KRZESŁEM, 1958
Year: 1958
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. SOBEL | 1958 na odwr. na płótnie napis: 1958/100 [100 zamalowane], na lewej i górnej listwie napis: 120 – S , na górnej listwie nalepka DOYLE NEW YORK Prezentowany obraz Judyty Sobel powstał w połowie lat 50. ub. wieku, w czasie zaliczanym do najlepszego i najbardziej płodnego w jej twórczości. Jest esencją przemyśleń i efektem uformowania się własnego przekazu artystycznego. Wykształcona w łódzkiej szkole słynącej z awangardowej tradycji, jeszcze jako studentka wzięła udział w I Wystawie Sztuki Nowoczesnej w krakowskim Pałacu Sztuki. Wystawiali tam najlepsi i najodważniejsi. Szybko jednak wystawę zamknięto i nastał w sztuce okres socrealizmu, w którym Judyta Sobel nie mogła się odnaleźć. Wyjechała do Izraela a następnie zamieszkała w Nowym Jorku. Nieustannie tworząc, ostatecznie w Stanach Zjednoczonych wyzwoliła się z wpływów szkoły Strzemińskiego. Prace jej nabierają bogatego koloru i światła, forma jest niekiedy na pograniczu deformacji. Nawiązuje do sztuki tradycyjnej, której korzeni szukać należy w postimpresjonizmie. Niekiedy w jej malarstwie widoczne są wpływy polskiego koloryzmu. Tematem obrazów są głównie pejzaże i jasne wnętrza, jak przedstawiony do zakupu obraz noszący typowe cechy jej artystycznego warsztatu. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona... więcej
Artist: Bronisław Chromy
Title: STUDIUM DO VIII STACJI DROGI KRZYŻOWEJ
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: Studium do VIII stacji Drogi Krzyżowej: Jezus spotyka niewiasty jerozolimskie, lata 90. XX w. pełne wymiary rzeźby: wys. 37, z podstawą 41 cm Studium do fragmentu płaskorzeźby w ołtarzu głównym kościoła pw. Matki Bożej Nieustającej Pomocy w Niedomicach, diecezja tarnowska. Ołtarz według projektu Bronisława Chromego wykonał w drewnie Marian Kiełbasa (ur. 1949), rzeźbiarz, absolwent Państwowego Liceum Technik Plastycznych w Nowym Wiśniczu, autor wielu prac rzeźbiarskich i elementów wystroju wnętrz w kościołach. Ołtarz w Niedomicach powstał w latach 90. XX w. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ZWIASTOWANIE, PROJEKT POLICHROMII, 1995
Year: 1995
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Projekt polichromii cerkwi prawosławnej pw. Zaśnięcia Najświętszej Marii Panny w Krakowie. Polichromia cerkiewnego refektarza, zwanego inaczej Kaplicą pw. Wszystkich Świętych, jest jedną z ostatnich monumentalnych realizacji Nowosielskiego. Wykonał ją w pierwszej połowie 1995 roku we współpracy z Bogdanem Kotarbą, który pomagał mu także w malowaniu wnętrza kościoła w Tychach i cerkwi w Białym Borze. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Sempoliński
Title: UKRZYŻOWANY U ŚW. ANNY, 2006
Year: 2006
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: Sempoliński | czerwiec 2006 | Ukrzyżowany | u św. Anny na górnej listwie krosna wydruk z danymi obrazu Jacek Sempoliński malował cyklami, które powracały w jego twórczości przez lata. Za każdym powrotem zmieniał jednak swój język wypowiedzi i poruszanemu tematowi nadawał nową formę. Ważnym motywem były Ukrzyżowania, które pokazywał na niezależnych wystawach urządzanych, między innymi w kościołach w czasach stanu wojennego. Kolejny powrót do wątku Ukrzyżowania jest przykładem nie tylko nowego postrzegania tematu ale również nowego traktowania zarówno materii malarskiej jak i koloru. Gęsta, mięsista farba pokrywająca wcześniej płótna powoli zostaje wygładzona i chociaż miejscami ta gruba faktura jest wyraźna i pogłębia ekspresję dzieła, generalnie następuje wyciszenie napięć. Kolor odgrywa tu ważną rolę, przyczynia się również do nowej interpretacji ponadczasowego tematu poruszanego od lat w obrazach Jacka Sempolińskiego. Mówi także o egzystencji i sztuce, a przede wszystkim oddaje duchową kondycję artysty i jego stosunek do rzeczywistości. Z pozoru mniej emocjonalny przekaz i wyciszone środki wyrazu lepiej docierają do widza, kompozycja emanuje głębią i refleksją odzwierciedlając duchowość człowieka traktując o najważniejszych, ponadczasowych prawdach. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: MAMY PRZYWÓDCĘ!, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: X | 1980 | E. DWURNIK. >>Mamy Przywódcę!<< ; p.d.: XVI [w ramce] -17-705 [w ramce] na odwr. na płótnie l.g.: E. DWURNIK | 1980. | NR. XV I [w ramce] -17 | 705 [w ramce] Obraz opisany: – Pola Dwurnik, Dwurnik. Spis cykli malarskich, cykl XVI Robotnicy 1975-1991 , poz. 17. Obraz Mamy przywódcę! należy do – realizowanego w latach 1975-1991 – cyklu malarskiego Robotnicy, jednego z największych i najważniejszych w twórczości Edwarda Dwurnika. Cykl kulminował w okresie „Solidarności“ 1980-1981; Dwurnik otrzymał za niego w 1981 roku Nagrodę Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida. Obraz przedstawia strajkujących gdańskich stoczniowców niosących na ramionach oczekiwanego Przywódcę. Jest nim oczywiście późniejszy prezydent-elektryk, Lech Wałęsa. Malarstwo Edwarda Dwurnika, rozpoznawalne, jest w swojej konwencji dość jednorodne, zarówno, gdy tematem jest miasto, jak i ludzie. Już w połowie lat 70. pisano o Dwurniku, że ukazuje tłum i wydarzenia społeczne jako sprawy pierwszoplanowe. Czyni to w sposób groteskowy, celowo deformuje grupy postaci, wzbudzając tym refleksję nad przedstawioną sceną, a także wywołując rozbawienie. Bogata warstwa treściowa obrazu jest na pograniczu komiksu,... więcej
Artist: The Krasnals
Title: JANUSZ KORWIN-MIKKE. Z CYKLU CASTING, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pełny tytuł: JANUSZ KORWIN-MIKKE. Z CYKLU CASTING NA PREZYDENTA, 2015 sygn. l.d.: THE KRASNALS ‘2015 na odwr. na płótnie: „Janusz Korwin-Mikke | / z cyklu „Casting na | prezydenta“ | The Krasnals ‘2015 | Whielki Krasnal Obraz wystawiany i reprodukowany: - The Krasnals. Whielki Krasnal. Czułem skurcze twojego przełyku , Galeria Miejska, Wrocław, luty 2016, ilustracja barwna s. 42. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: The Krasnals
Title: PAWEŁ KUKIZ, Z CYKLU CASTING NA PREZYDENTA, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. pionowo: THE KRASNALS ‘2015 sygn. pastelem na odwr. na płótnie: The Krasnals ‘2015 | Whielki Krasnal | „Paweł Kukiz / z | cyklu „Casting na | prezydenta“ Obraz wystawiany i reprodukowany: - Newsweek Polska, 3 V 2015, nr 19; - The Krasnal. Whielki Krasnal. Czułem skurcze twojego przełyku , Galeria Miejska Wrocław, luty 2016, ilustracja barwna s. 43, również w wersji czarno-białej na okładce i wyklejce. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janusz Szpyt
Title: WIZJA, LATA 80. XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. SZPYT na odwr. na płótnie pieczątka wywozowa ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 1334, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1334/89 . na odwr. na płycie naklejona nalepka autorska z danymi obrazu, poniżej flamastem 1 [odwrócone], przy l. krawędzi pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ MORSKI, OK. 1990
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Szancenbach Obraz opisany i reprodukowany: – Kolekcja Godurowska. Malarstwo polskie XIX i XX w. (koncepcja merytoryczna, wstęp, opracowanie dzieł wszystkich Tadeusza Matuszczak), Godurowo 2018, s. 115, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: PORTUGALIA, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: PORTUGALIA | NORMAN 2018 | (PILOT GIFT) Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Norman Leto. Idź i patrz (katalog wystawy), Muzeum Miejskie w Zabrzu, Zabrze 2018, il. barwna, s. nlb. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Przemysław Matecki
Title: BEZ TYTUŁU, 2008
Year: 2008
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: P. MATECKI W obrazach Mateckiego znajdziemy zawieszenie i nieustające napięcie pomiędzy realizmem a abstrakcją i ornamentem, pomiędzy ruchem a statycznością, formą a treścią. Powierzchnia obrazu czasem jest chropowata i gęsta, a [...] precyzyjna chirurgia “przeszczepiania” do malarstwa wizerunków (fotografii gazetowych, plakatów filmowych, logotypów, tekstów) służy tworzeniu kolejnych znaków i znaczeń [...] . Malarstwo Mateckiego jest trudne, niekoherentne i polifoniczne. Rozpada się na wiele pojedynczych eksperymentów z formą, kompozycją, fakturą obrazu. Malowanie jest dla niego procesem rozłożonym w czasie. W pewnym sensie artysty nie interesuje los obrazów - niektóre niszczy, wyrzuca na śmietnik, przechowuje w różnych miejscach, przemalowuje. Czasem obrazów nie kończy, czasem je okalecza. Ważne jest dla niego MALARSTWO, jako proces, jako medium w myśl McLuhanowskiej zasady: “medium jest przekazem”. Joanna Zielińska, Bez tytułu. Esej o malarstwie Przemysława Mateckiego [w:] Matecki , katalog towarzyszący wystawie artysty w galerii BWA w Zielonej Górze 8 listopada - 10 grudnia 2006, s. 149
Artist: Rafał Bujnowski
Title: DYPTYK: MYDŁO, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Dyptyk: MYDŁO, 2000 sygn. na odwr. na płótnie: Bujnowski/00 | MYDŁO na odwrocie na płótnie zawiniętym na krosno pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, powyżej nr zaświadczenia MYDŁO FA, 2000 sygn. na odwrocie na płótnie: Bujnowski | Mydło Fa na odwrocie na płótnie zawiniętym na krosno pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę, obok nr zaświadczenia Obrazy wystawiane: – Rafał Bujnowski. Zdjęcia , Galeria Zderzak, Floriańska 3, Kraków, 15 VI – 10 VII 2000; – Lepiej mieć wąski horyzont, Galeria Zderzak, Floriańska 3, Kraków, 1 – 26 IV 2014 (wystawiony był obraz Mydło Fa). Lepiej zginąć w trudnej walce Niż mieć Fa na umywalce Obraz Mydło FA zainspirował powstanie tego wierszyka na zabawie prima-aprilisowej w Galerii Zderzak w Krakowie w 2014 roku. Autor obrazu Rafał Bujnowski, współzałożyciel Grupy „Ładnie“, wprowadza do swej twórczości przedmioty codziennego użytku, głosząc równocześnie ideę jej ogólnej dostępności. Prace te charakteryzuje prostota, inspiracja najprostszymi rzeczami z naszego otoczenia, a także pewna dawka kpiny i humoru. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz... więcej
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: KAILASH, 2 II 2020
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MZempliński 20 na odwr. na płycie: Maksymilian Novák-Zempliński | „Kailash“ | कैलाश पर्वत | 02022020 Kajlas (ang.: Mount Kailash) – szczyt w paśmie Gangdise w Transhimalajach na Wyżynie Tybetańskiej (6714 m n.p.m.), święte miejsce dla wyznawców czterech religii: hinduizmu, buddyzmu, dżinizmu i bön. Hinduiści wierzą, że jest to siedziba boga Śiwy.
Artist: Henryk Waniek
Title: BEZ TYTUŁU, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: 1971 HENRYK WANIEK KO sygn. na odwrocie na płycie l.d.: 515 [w ramce] | HENRYK WANIEK | GRUDZIEŃ 1971 p.g.: 60 x 40 | CM [w ramce] na odwrocie plaster z nieczytelnym numerem ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: ARGOS, OK. 1987
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: EA MITORAJ na prawym ramieniu znak odlewni: VENTURI ARTE | CERA | PERSA | BOLOGNA Porównaj: - Igor Mitoraj. Sculpture , wyd. Art Object, Paris 1988, s. 111 [wersja marmurowa]. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Waniek
Title: SOL INVICTI, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie: HENRYK WANIEK | JAN. 1988 | HENRYK WANIEK [odwrócone] dwie pieczątki zezwalające na wywóz za granicę ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: LAMMERMOOR, 2019
Year: 2019
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WAŁKUSKI sygn. na odwr. na płycie l.g.: WIESŁAW WAŁKUSKI obok W [w kółku] | "LAMMERMOOR" | OIL, 2019, Warszawa. na lewej listwie krosna: W [w kółku]
Artist: Rafał Olbiński
Title: PIĘKNO ZBAWI ŚWIAT, 2020
Year: 2020
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Olbinski Obrazowi towarzyszy autorski certyfikat autentyczności. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Yerka
Title: PRZYGODA NA WAKACJACH, 1987
Year: 1987
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JRKOWALSKI 87 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK KOWALSKI | „GORĄCZKA ZBOŻA“ [sic! tytuł zmieniony przez artystę] | AKRYL 1987 p.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. Obraz reprodukowany i opisany w: – Jacek Yerka. Obraz z lat 1972-2001 , Dom Aukcyjny Agra-Art, Warszawa 2021, s. 68 opis, s. 69 il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, il. barwna (tytuł publikacji roboczy; album w przygotowaniu, prezentuje tzw. kolekcję japońską). To była prawdziwa wakacyjna przygoda z dzikiem w zbożu. Dom wciąż stoi w polach. Maszyny są bardzo przedpotopowe, ale wciąż sprawne. Linia kolejowa w tle ma 20 km długości i łączy sąsiednie miasteczka. Nawet pozostała obawa z dzieciństwa przed traktorami, które mogą być złośliwe. Jacek Yerka, Obrazy z lat 1972-2001 , Agra-Art 2021 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą... więcej
Artist: Jacek Yerka
Title: SZAFKARNIA, 1990
Year: 1990
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JERKA 90 sygn. na dolnej listwie krosna: JACEK JERKA | [...] | AKRYL , poniżej nalepka Galerii Wahl, obok napis oł. JERKA [odwrócony] na pł. 2 pieczątki zezwalające na wywóz za granicę Pochodzenie: Obraz został zakupiony w Galerii Alicji i Bożeny Wahl ok. 1990 do Muzeum Sztuki Europejskiej w Japonii. Następnie, po zamknięciu Muzeum, w prywatnej kolekcji w Azji. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)