Artist: Tadeusz Styka
Title: SMAKOSZ, PRZED 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: TADÉ. STYKA_ na odwrocie (ołówkiem): Caro! | Favorit par la famille | Styka | peint par Tade Styka | 1920 Garches – Seine [...] poniżej (długopisem): per autenticita e | garanzia | Sofia Styka Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. Obraz reprodukowany: – Pocztówka, Wydawnictwo Lapina & Cie, Paryż ok. 1920. W 1904 roku zaledwie piętnastoletni Tadeusz odbył wraz z ojcem, Janem, swoją pierwszą podróż do Stanów Zjednoczonych. Jan Styka prezentował wówczas swoje dzieła na Wystawie Światowej w St. Louis, jednak to talent malarski cudownego dziecka, jakim był Tadeusz, nie umknął uwadze publiczności w Stanach. Gazety w całym kraju rozpisywały się o jego niezwykłych uzdolnieniach zwracając uwagę zwłaszcza na kunszt, z jakim malował zwierzęta i ich futra. Biorąc pod uwagę, znajdujący się na odwrocie obrazu, opis oraz fakt, że Styka już na początku swojej kariery zasłynął talentem do realistycznych przedstawień fauny, obraz możemy datować na początek XX wieku. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach... więcej
Artist: Maurycy Trębacz
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Maurycy Trębacz
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: W CYRKU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J MONIUSZKO
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: A. Karpiński na odwr. wzdłuż krótszej krawędzi nr (ołówkiem): z 628 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Wyczółkowski
Title: AKT TYŁEM, 1918
Year: 1918
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: L Wycz | 1918 na odwrocie centralnie umieszczone oświadczenie dr. Stanisława Dąbrowskiego potwierdzające autorstwo Leona Wyczółkowskiego (Kraków, 2 XI 1947); ponadto l.g. nalepka aukcyjna Agra-Art z 2009 roku Bibliografia: – Młodopolskie fascynacje. Malarstwo z końca XIX i pierwszej połowy XX wieku, pod red. Moniki Nowakowskiej, Muzeum Miasta Łodzi, Łódź 2013, s. 49, il.
Artist: Jan Matejko
Title: ŚW. WOJCIECH I BOLESŁAW CHROBRY, 1865
Year: 1865
Tools: pencil
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: APOSTOLSTWO ŚW. WOJCIECHA. ŚW. WOJCIECH I BOLESŁAW CHROBRY, 1865 (wymiary w świetle passe-partout: 10 x 12 cm) sygn. wiązanymi inicjałami p.d.: JM | 1865 rp. Przy dolnej krawędzi napis: Św Wojciech z Bolkiem Chrab/.../ | (Kompozycja do Kościoła) Szkic nieznanej (niezrealizowanej?) kompozycji. Rysunek można hipotetycznie łączyć jedynie z, wzmiankowanym przez Mariana Gorzkowskiego, pomysłem dotyczącym dekoracji wnętrz krakowskiego „magistratu“ (Pałacu Wielopolskich). Otóż - jak pisze Gorzkowski - dr [Józef] Dietl, prezydent miasta Krakowa, umysł ruchliwy i czynny, zamierzał ozdobić salę magistratu ściennymi malowidłami. Zaprosiwszy Matejkę, prowadził z nim w tym kierunku narady. Matejko przedstawił mu swoje pomysły: by ściany w sali radnej zapełnić malowaniem obrazów na tle ujemnych, a potem dodatnich wypadków dotyczących miasta Krakowa; rozpocząwszy więc zabójstwem św. Stanisława na Skałce, dopełnić apostolstwem św. Wojciecha, potem różnymi scenami /./ Projekt ten nie przyszedł jednak do skutku... O obrazie Apostolstwo św. Wojciecha: więcej
Artist: Jan Styka
Title: PRZYJACIELE, OK. 1903
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: inne tytuły: Dobrzy przyjaciele, Amazonka, Kobieta z koniem sygn. p.d.: Jan Styka na oryginalnej ramie mosiężna tabliczka z informacją: DEUX AMIS | GRAND PRIX PARIS 1910 MEDAILLE D’OR | JAN STYKA na odwrocie na płótnie: – l.g. fragment nalepki z napisem (tuszem): [...] | [fem] me en le che [val], poniżej (farbą): J. Roma – l.d. nalepka (druk, tusz): Miejska Galerja Sztuki w Łodzi. | Autor | Jan Styka . | Rodzaj pracy | olejny | Nazwa | „Dobrzy przyjaciele“ | No katalogu 2419 | Data przyjęcia 12.III.26 | 26. – ponadto u dołu francuska okrągła pieczęć celna na odwrocie: – na g. listwie krosna nalepka z numerem : 5.227 | 1905, obok (niebieską kredką): [...] numer 527 na nim Roma – na pionowej poprzeczce krosna od góry numer (czerwoną kredką): 8 , poniżej na łączeniu poprzeczek nieczytelne pieczęci – na poziomej poprzeczce krosna napisy (czarną i niebieską kredką): 31 [...] no 12 – na górnej listwie ramy (czarną kredką): S 527 A 4587 , ponadto nalepka (tusz): Dwaj przyjaciele | Deux amis – obok nalepka TZSP w Warszawie z tytułem: Dobrzy przyja[ciele ] oraz nalepka TPSP we Lwowie z nazwiskiem autora: Jan Styka i... więcej
Artist: Jan Matejko
Title: ŚW. WOJCIECH I BOLESŁAW CHROBRY, 1865
Year: 1865
Tools: pencil
Surfaces: cardboard, paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: APOSTOLSTWO ŚW. WOJCIECHA. ŚW. WOJCIECH I BOLESŁAW CHROBRY, 1865 (wymiary w świetle passe-partout: 10 x 12 cm) sygn. wiązanymi inicjałami p.d.: JM | 1865 rp. Przy dolnej krawędzi napis: Św Wojciech z Bolkiem Chrab/.../ | (Kompozycja do Kościoła) Szkic nieznanej (niezrealizowanej?) kompozycji. Rysunek można hipotetycznie łączyć jedynie z, wzmiankowanym przez Mariana Gorzkowskiego, pomysłem dotyczącym dekoracji wnętrz krakowskiego „magistratu“ (Pałacu Wielopolskich). Otóż - jak pisze Gorzkowski - dr [Józef] Dietl, prezydent miasta Krakowa, umysł ruchliwy i czynny, zamierzał ozdobić salę magistratu ściennymi malowidłami. Zaprosiwszy Matejkę, prowadził z nim w tym kierunku narady. Matejko przedstawił mu swoje pomysły: by ściany w sali radnej zapełnić malowaniem obrazów na tle ujemnych, a potem dodatnich wypadków dotyczących miasta Krakowa; rozpocząwszy więc zabójstwem św. Stanisława na Skałce, dopełnić apostolstwem św. Wojciecha, potem różnymi scenami /./ Projekt ten nie przyszedł jednak do skutku... O obrazie Apostolstwo św. Wojciecha: więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: BOŻE NARODZENIE. BŁOGOSŁAW CHRYSTE, 1.I.1877
Tools: ink, feather, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: piórko, sepia, tusz lawowany, papier naklejony na tekturę opisany l.d.: 1 stycznia 1877 | Błogosław Chryste“._ sygn. p.d. (ołówkiem): JMalczewski [inicjały wiązane]
Artist: Stanisław Wyspiański
Title: JÓZEF SOSNOWSKI W ROLI KRÓLA BOLESŁAWA, 1903
Year: 1903
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: JÓZEF SOSNOWSKI W ROLI KRÓLA BOLESŁAWA W SZTUCE BOLESŁAW ŚMIAŁY STANISŁAWA WYSPIAŃSKIEGO, 1903 pastel, papier w dwóch arkuszach naklejony na tekturę wymiary w świetle oprawy sygn. z prawej: SW | 1903 [monogram wiązany] na odwrocie: – wzdłuż prawego boku, ręką Leona Wyczółkowskiego (farbą): LW. | „Bolesław Śmiały“ | własność prof: | Leona Wyczółkowskiego – poniżej ręką Zygmunta Kowalskiego (tuszem): Obraz ten ofiarowany mi przez profesora Wyczółkowskiego | przeznaczam mojej córce Janinie [...] na wyłączną | własność. Kraków 1 0 Grudnia 1917 r. p. | Zygmunt Kowalski – centralnie numer (czerwoną kredką): 73 – l.d. nalepka TPSP (druk, maszynopis): TOW. PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | Autor Stanisław Wyspiański | Tytuł dzieła „Sosnowski w roli Bolesława | Śmiałego“ | Rodzaj dzieła pastel Cena | Podpis autora wł. pryw.; – obok fragment nalepki (tusz): Własność | Janin[y] | [...] Proweniencja: – kolekcja Leona Wyczółkowskiego; – kolekcja Zygmunta Kowalskiego w Krakowie jako dar od prof. Wyczółkowskiego; – kolekcja Janiny, córki Zygmunta Kowalskiego; –... więcej
Artist: Juliusz Kossak
Title: KRAKOWSKI DRUŻBA, 1896
Year: 1896
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,8 x 23,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: JKossak | 1896 [inicjały wiązane]
Artist: Juliusz Kossak
Title: WJAZD CESARZA FRANCISZKA JÓZEFA I DO LWOWA,1851
Year: 1851
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 851. Juliusz Kossak uwieczniał epizody z wizyt Franciszka Józefa w Galicji. Jej mieszkańcy darzyli sympatią władcę, który nadał im w roku 1861 autonomię. Dzieło przedstawia scenę z pierwszej podróży cesarza, jaka miała miejsce w 1851 r. Po raz drugi przybył on do kraju w 1855, odwiedzając swojego brata, arcyksięcia Karola Ludwika we Lwowie. Później monarcha odwiedzał Galicję jeszcze cztery razy w incydentalnych okazjach, było to w latach: 1893, 1894, 1900 i 1904. Harmonogram wizyt cesarza był za każdym razem bardzo napięty. Dowiadujemy się tego choćby ze skrupulatnie opisywanych wyjazdów monarszych, które znajdują się w księgozbiorach Biblioteki Wiedeńskiej. W dokumencie 1851 r. (d. 11 października) wjazd najjaśniejszego Franciszka Józefa I, cesarza Austryi, do Krakowa, tudzież podróż J. Ces. Król. Apost. Mości po Galicyi i Bukowinie (Kraków 1853), czytamy, że w ciągu zaledwie czterech dni władca odebrał defilady wojskowe, musztry, komenderował manewrem wojskowym, udzielił audiencji, przyjął przedstawicieli władz cywilnych i wojskowych, udzielił posłuchań petentom, odwiedził koszary wojskowe oraz koszary strzelców, Czerwony Klasztor, Instytut Wychowania Dzieci Żołnierskich, zakłady Cytadeli, strzelnicę bractwa kurkowego, klasztor sióstr miłosierdzia wraz z domem chorych, zakład panien... więcej
Artist: Maksymilian Antoni Piotrowski
Title: WŁADYSŁAW JAGIEŁŁO PRZED BITWĄ POD GRUNWALDEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. po prawej (na tarczy): MPiotrowski 1854. na odwr. naklejka z odręcznym napisem (atramentem): Władysław Jagiełło entscheided sich zur Schlacht bei Grune | wald (Tannenberg) 1410 durch der ihm zur Wahl darge = | reichte blutige Schwert. Skizze gem. von M.A.Piotrowski. | Königsberg [...] ponadto nalepka aukcyjna Agra-Art z 1999 roku Maksymilian Antoni Piotrowski wykształcenie artystyczne odebrał w berlińskiej ASP, następnie naukę kontynuował w Düsseldorfie. Później wiele lat życia spędził w niemieckim Królewcu, gdzie był profesorem akademii. Mimo to pozostał szczerym Polakiem, co udowadniał zarówno szeregiem obrazów odnoszących się do historii Polski, jak i udziałem w Wiośnie Ludów. Jednym z dzieł o tematyce narodowej jest prezentowana kompozycja Przed bitwą grunwaldzką. Artysta zaprezentował epizod poprzedzający jedną z najważniejszych bitew w historii polskiego oręża. W królewskim namiocie przed Władysławem Jagiełłą i wielkim księciem litewskim Witoldem stanęło poselstwo wielkiego mistrza krzyżackiego. Obecność księcia litewskiego w tej scenie jest kluczowa. Oznacza ona, że artysta odwołał się do pierwszego znanego opisu bitwy pod Grunwaldem, powstałej w latach 1410-11 Cronica conflictus Wladislai regis Poloniae cum Cruciferis anno Christi 1410. W późniejszym źródle, Historiae Polonicae, Jan Długosz pisze, że poselstwo zostało... więcej
Artist: Ludwik Gędłek
Title: ZWIAD
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: L. Gędłek Wien
Artist: Franz Roubaud
Title: CZERKIES NA KONIU
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. u dołu pośrodku: F Roubaud [sygnatura drapana] na odwrocie nalepka Agra-Art z 2001 roku
Artist: Tadeusz Ajdukiewicz
Title: SCENA BAŁKAŃSKA, 1905
Year: 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadeusz Ajdukiewicz | 1905 na odwrocie na górnej listwie ramy nalepki inwentaryzacyjne warszawskiego domu aukcyjnego
Artist: Henryk Siemiradzki
Title: PORTRET WŁOSZKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H Siemiradzki | Roma na odwrocie owalny stempel z nieczytelnym napisem; ponadto nalepki aukcyjne Agra-Art
Artist: Józef Rapacki
Title: JESIENIĄ, 1912
Year: 1912
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JÓZEF RAPACKI 1912 r Obraz reprodukowany w: – Pocztówka wydana przez Dom Wydawniczy A. Chlebowski, p.f. „Świt“, Warszawa ok. 1924; – Krajobrazy polskie w barwnych reprodukcjach Józefa Rapackiego , Dom Wydawniczy A. Chlebowski, p.f. „Świt“, Warszawa ok. 1925, il. barwna s. nlb.
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: NA SKRAJU WSI, OK. 1900
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. czarnym tuszem: M.G. Wywiórski Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Kolekcja - w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich - zaprezentowana została w roku 2004 na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, zawierający opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac artysty, ujętych w kilka zespołów pejzaży. Prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Kolor zredukowany“. Obraz opisany i reprodukowany w: - M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski - pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, [Poznań 2004], s. 117, nr kat. 39, il. 39 na s. 53.
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: Axentowicz na odwrocie słabo czytelne notatki ołówkiem
Artist: Jacek Malczewski
Title: POWRÓT DO OJCZYZNY. DYPTYK, 1916
Year: 1916
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiar całkowity w ramie PORZUĆ ŻAŁOBĘ, 1916 olej, tektura 100,5 x 70,7 cm sygn. l.d.: J. Malczewski | 1916 wzdłuż wszystkich krawędzi ślady po gwoździach, którymi tektura przybita była do krosna na odwrocie w p.g. narożniku numer (niebieską kredką): [...] | K 1.50 POWRÓT RYCERZA, 1916 olej, tektura 100,5 x 71 cm sygn. l.d.: J Malczewski | 1916 wzdłuż wszystkich krawędzi ślady po gwoździach, którymi tektura przybita była do krosna na odwrocie w p.g. narożniku numer (niebieską kredką): N[.] | K 1.50 Dyptyk przykuwa uwagę przede wszystkim niezwykłym, niespotykanym dotychczas układem. Nie są nam znane żadne inne kompozycje Jacka Malczewskiego, które obrazy o takim formacie łączyłyby w ten sposób. Biorąc jednak pod uwagę prowadzenie jesiennego pejzażu, a zwłaszcza ścieżki, możemy przypuszczać, że jest to konsekwentne i zaplanowane działanie samego artysty. Kolejnym natychmiast przyciągającym uwagę i zaskakującym oko widza elementem jest mistrzowsko namalowana, w śmiałym skrócie perspektywicznym, postać rycerza leżącego na noszach. Wyciąga on ręce w kierunku zmierzającej do niego kobiety, która właśnie zrzuciła z głowy czarny welon. Malczewski, wychowany... więcej
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: ZATOKA MORSKA Z RÓŻOWYM DOMEM, 1903-1906
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie dwie nalepki (na tekturze i na górnej listwie ramy) z numerem odnoszącym się do katalogu wystawy w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu (czerwonym cienkopisem): 93 ; ponadto p.d. dwie nalepki z numerem (czarnym długopisem): 17177/58 ; na górnej listwie ramy centralnie nalepka wiedeńskiej galerii, obok nalepka aukcyjna Agra-Art z 2007 r. Obraz pochodzi ze zbiorów rodziny artysty. Ta znakomita kolekcja – w liczbie 150 pejzaży i pejzażowych studiów malarskich – zaprezentowana została w roku 2004 na wystawie w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Wystawie towarzyszył obszerny katalog, który zawiera opisy i reprodukcje wszystkich wystawionych prac. Pani Maria Gołąb, autorka katalogu, wyodrębniła wśród nich kilka zespołów pejzaży; prezentowany tu obraz znalazł się w grupie zatytułowanej „Ku wzmożonej ekspresji“. Obraz opisany i reprodukowany w: – M. Gołąb, Michał Gorstkin Wywiórski – pejzaże. Między niebem a ziemią , Centrum Kultury Zamek w Poznaniu, Poznań 2004, s. 120, nr kat. 93, il. 93 na s. 83.
Artist: Witold Wojtkiewicz
Title: ZADUSZKI, 1908
Year: 1908
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: inny tytuł: NA CMENTARZU sygn. l.d.: Wojtkiewicz | 1908. Kraków na odwrocie nalepka (druk, długopis): MUZEUM NARODOWE W KRAKOWIE | Autor Witold Wojtkiewicz | Tytuł Na cmentarzu | Technika i wymiary pióro, tusz, pap. 21,6 x 27,7 cm | Właściciel Edward Lipiński | Wystawa monograficzna Nr kat. | 22 IX - 14 XI 1976 r. Proweniencja: Zaduszki wchodziły w skład kolekcji należącej do Edwarda Lipińskiego (1888-1986) – ekonomisty (twórcy Szkoły Głównej Planowania i Statystyki i jej profesora od 1949), historyka myśli ekonomicznej, ale również społecznika i działacza opozycji w czasach PRL. Należał do Klubu Krzywego Koła, był współzałożycielem KOR. Posiadał znaczną kolekcję obrazów i antyków. Obraz wystawiany, reprodukowany: – Witold Wojtkiewicz , katalog wystawy z 1976 roku, oprac. B. Domańska, Muzeum Narodowe w Krakowie, Kraków 1989 (sic!), s. 114 nr kat 163, il. s. 115 [własność Edwarda Lipińskiego w Warszawie, wcześniej własność prywatna w Krakowie].
Artist: Władysław Ślewiński
Title: KRAJOBRAZ Z CZARNOLASU, OK. 1905
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwrocie, na tzw. plecach, po lewej nalepka (druk): WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI | ze spuścizny | POŚMIERTNEJ niżej podpis żony Eugenii Szewcow; poniżej p.d. fragment nalepki (druk, kredka ): ...TEL DES VENTES) | CHMIELNA 5 | ... No K... | 2127 [.]. ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2000 roku Do obrazu dołączona ekspertyza Adama Konopackiego z 2003 roku. Krajobraz z Czarnolasu powstał podczas letniego pobytu Władysława Ślewińskiego w majątku Czarnylas u przyjaciela Stanisława Zawadzkiego i jest jednym z pierwszych obrazów namalowanych przez artystę podczas jego pobytu w Polsce w latach 1905-1910. Znany był dotąd tylko z opublikowanych przed wojną reprodukcji, a miejsce jego przechowywania nie było wiadome. Stąd błąd dotyczący wymiarów płótna i opisu sygnatury, powtarzający się w opracowaniach oeuvre artysty; błąd wynikły z identyfikacji obrazu jako Pejzażu wzmiankowanego w „Biuletynie Domu Sztuki“ (R.I, 1921/1922, nr 11, s. 94, nr kat. 195 b). Obraz opisywany lub reprodukowany w: – A. Potocki, Władysław Ślewiński , „Sztuki Piękne“, R. I, 1924-1925, il. na s. 409 (jako Pejzaż, 1909); – T. Czyżewski, Władysław Ślewiński , Warszawa 1928, il. (jako Krajobraz z Czarnolasu); – Władysław Ślewiński 1854-1918 (kat.... więcej
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: SANIAMI PRZEZ ZIMOWY PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka (druk): CZESŁAW WASILEWSKI | ZW. IGNACY ZYGMUNTOWICZ| (1875-1947)
Artist: Zygmunt Ajdukiewicz
Title: DWUKÓŁKĄ PO ŚNIEGU I LODZIE, OK. 1890
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Zygmunt Ajdukiewicz na odwrocie u góry nieczytelne numery; poniżej (kredką): K6545 oraz na środku (kredką): N. 16780-
Artist: Zdzisław Jasiński
Title: DZIECI I KWIATY, OK. 1904
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ZD. JASIŃSKI Sportretowane dzieci to córki Zdzisława Jasińskiego. Wanda (urodzona w 1902) – z lewej i Aleksandra (urodzona w 1901) – z prawej; trzecia córka artysty – Jadwiga – urodziła się w 1905 roku. Biorąc pod uwagę powyższe informacje oraz fakt, że na płótnie uwiecznione zostały jedynie dwie dziewczynki możemy datować powstanie obrazu na ok. 1904. Aleksandra Jasińska-Nowicka (1901-1976) studiowała w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie pod kierunkiem prof. Karola Tichego. Dyplom uzyskała w 1924 r., a następnie wyjechała na studia do Paryża, gdzie uczęszczała do Académie de la Grande Chaumiére. Po powrocie z Francji kontynuowała naukę w warszawskiej ASP w pracowni prof. Władysława Skoczylasa.
Artist: Jacek Malczewski
Title: DZIADUŚ
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: dedykowany i opisany wzdłuż prawej krawędzi: Dziaduś | z przysiółka... | JMalczewski [inicjały wiązane] Na odwrocie l.d. (ołówkiem): 43 k ; z prawej strony ołówkiem notatki ramiarskie. Ponadto centralnie umieszczona ozdobiona rysunkiem „wnętrza salonu“ drukowana nalepka o treści: L. BŁASIAK | KRAKÓW | STRADOMSKA 18 | SALON OBRAZÓW I DZIEŁ SZTUKI | KUPNO SPRZEDAŻ KOMIS | obrazy, dywany, antyki, kryształy | kilimy, meble. Na nalepce odręczne numery u góry (tuszem): No 280/0 .; u dołu (ołówkiem): 2801 .
Artist: Teodor Axentowicz
Title: JESIEŃ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T Axentowicz Imponujących rozmiarów płótno Axentowicza przedstawia scenę mitologiczną. W jesiennym pejzażu, wśród opadających liści, widzimy niemal nagą nimfę, za której plecami skrył się satyr. Te greckie bóstwa o koźlich nogach uwielbiały muzykę, taniec i wino. Faun przygrywa właśnie na fletni, a nimfa z rozkoszą wsłuchuje się w jego muzykę. Ciało kobiety artysta okrył delikatną niczym jesienna mgła materią. Zrobił to tak znakomicie, że ponętna sylwetka nie straciła nic ze swego powabu. Axentowicz słynął przede wszystkim ze znakomitych pastelowych portretów, nigdy jednak nie porzucił malarstwa olejnego. Techniką tą wykonywał przeważnie portrety męskie. Miała mu ona zapewnić odpowiednią siłę wyrazu, stosowną dla męskich postaci. Kobiecą delikatność natomiast perfekcyjnie oddawał w technice pastelu. Prezentowany obraz jednak nie ustępuje w swojej delikatności eterycznym pastelom. Do obrazów olejnych artysta używał płócien o drobnym splocie, co zapewniało doskonałą gładkość powierzchni. Jego mistrzostwo pozwalało mu z łatwością zmienić gęstą farbę olejną w tętniący życiem, ledwie uchwytny woal. Znane jest archiwalne zdjęcie (fot. poniżej) wykonane w pracowni Axentowicza, u schyłku jego życia, prawdopodobnie około 1935 roku. Fotografia przedstawia artystę siedzącego przed sztalugą. Za nim znajduje się więcej
Artist: Jacek Malczewski
Title: PORTRET MĘŻCZYZNY Z CZERWONYM MAKIEM, 1909
Year: 1909
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J Malczewski | 1909 na odwrocie na ramie l.g. nalepki aukcyjne Agra-Art z 1995 i 2009 roku (jedna na drugiej) Jacek Malczewski, wzorując się na malarzach renesansowych, przedstawiał portretowanych w dwóch ujęciach. Pierwszoplanowy realistyczny portret uzupełniał portretem psychologicznym znajdującym się w tle. Znakomitym tego przykładem jest prezentowany Portret mężczyzny z czerwonym makiem. Choć model nie jest nam znany z imienia i nazwiska, to jednak na podstawie drugiego planu jesteśmy w stanie wnioskować kim był. Portret jest jednocześnie swobodny, ale i reprezentacyjny. Przedstawiony przez Malczewskiego elegancki mężczyzna, który uprzednio zerwał na polu kwiat maku, przysiadł na chwilę na kamieniu, aby się przedstawić. Wyprostowany z lekkim uśmiechem na twarzy spogląda śmiało widzowi – artyście – prosto w oczy. Swobodnie trzymany w lewej dłoni kwiat maku jest symbolem przelanej krwi. Za lewym ramieniem portretowanego mężczyzny znajduje się droga, na której pojawia się strudzony wędrowiec w sybirskim szynelu. Jest on niemal stałym elementem pojawiającym się w obrazach artysty. Obecność sybiraka ma przypominać o cierpieniu zniewolonego artysty i obrazować tęsknotę za wolną Ojczyzną. Za postacią starca idzie, prowadzony przez nagą kobietę, pegaz z muzą na grzbiecie. Pegaz jest stworzeniem walecznym i symbolizującym natchnienie, a muza odnosi się zapewne do poezji. Możemy zatem... więcej
Artist: Wiktor Korecki
Title: STRUMIEŃ W ZIMOWYM PEJZAŻU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teodor Ziomek
Title: ROZTOPY, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: T. ZIOMEK 1919
Title: PUCHAR NAGRODOWY, LATA 1910-1930
Description: IInformacje o dziele: 58 x 14,4 x 25,5 cm cechowany na stopie: POSEN | 55713, punca wykonawcy P w kartuszu, półksiężyc z koroną waga 1.959 g Puchar na kolistej stopie, korpus kolisty, rozszerzający się ku górze. Z dwoma łamanymi uchami. Na brzuścu poniżej krawędzi dwie przeplatające się girlandy laurowe. Kolista, wysklepiona nakrywa zwieńczona pełnoplastyczną figurką jelenia. Firma Posen założona w 1869 przez Lazarusa Jacoba Posena we Frankfurcie nad Menem; zlikwidowana w 1938 r. po Nocy Kryształowej.
Title: PUCHAR PAMIĄTKOWY, PRZED 1917
Description: IInformacje o dziele: waga 1.374 g Niemcy, firma Sy & Wagner Puchar na kolistej stopie i trzonie z nodusem. Na brzuścu sztancowana scena polowania na jelenia, poniżej półwałek z wicią kwiatową z pełnoplastycznymi łbami lisa, zająca, dzika i jelenia. Stopa, nodus i krawędź górna pucharu dekorowane reliefową girlandą kwiatową. Na wysklepionej nakrywie gałka wtórna, pierwotnie wieńczyła ją zapewne postać myśliwego. Wnętrze złocone. Na stopie grawerowana dedykacja z okazji 70 urodzin ojca od dzieci.
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: POWRÓT Z POLOWANIA NA ŁOSIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Cz. Wasilewski na odwrocie na krośnie i ramie nalepki
Artist: Kazimierz Lasocki
Title: U WODOPOJU, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. Lasocki | 1930 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Kossak
Title: PRZY STUDNI. UŁAN I DZIEWCZYNA, 1911
Year: 1911
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1911 na odwrocie – częściowo nieczytelne – napisy ołówkiem; w tym zsumowane kolumny cyfr.
Artist: Jerzy Kossak
Title: POLOWANIE PAR FORCE, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1935 na odwrocie l.g. słabo czytelna pieczęć poznańskiej galerii; centralnie okrągła pieczęć : JERZY KOSSAK | Kraków pl. Kossaka 4; w centralnej części pieczęci herb Kos | Nr 0326 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Żukowski
Title: PEJZAŻ Z PUSZCZY ŚWISŁOCKIEJ, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Żukowski | 1935 na odwrocie numer (czerwoną i niebieską kredką): N 3 ; poniżej (tuszem): Puszcza Świsłocka (Białowieska) | „Tu cjąg słonek“[!] | S. Żukowski c. 500 zł ; obok numer (ołówkiem): 48
Artist: Stanisław Kamocki
Title: WIEŚ PODGAJE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: St Kamocki na odwrocie (niebieską farbą): KAMOCKI | „STODOŁY“ ; poniżej (żółtą farbą): WIEŚ PODGAJE | W. KAMOCKICH
Artist: Konrad Krzyżanowski
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. (sygnatura drapana): K Krzyżanowski
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ LETNI
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Kossak
Title: SOMOSIERRA, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1935 Na odwrocie u dołu (farbą olejną): ja robiłem | Wojciech Kossak . Ponadto u góry naklejone orzeczenie Leszka Ludwikowskiego z 26 IV 1974 r. potwierdzające autentyczność obrazu.
Artist: Wiktor Korecki
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z RZEKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Kossak
Title: KONWÓJ BOLSZEWICKICH JEŃCÓW
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 19 [.] Obraz po konserwacji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Jarocki
Title: STAW W BRONOWICACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Jarocki na odwrocie u dołu nalepka (druk, tusz): SALON DZIEŁ SZTUKI | KAZIMIERZA WOJCIECHOWSKIEGO | KRAKÓW, UL. ŚW. JANA L. 3. TELEFON 100-02. | Data przyjęcia 1943 | Autor Władysław Jarocki | Tytuł Staw w Bronowicach Małych | Rodzaj olej Rozmiar | Nr 13828 ponadto na górnej listwie krosna, przeciwnie do kompozycji, numer inwentarzowy (ołówkiem): Lp13828 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Kossak
Title: NA ZBIÓRKĘ, 1933
Year: 1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wojciech Kossak | 1933 na odwr. na pł. u dołu pieczęć lakowa z herbem „Kos“; ponadto na górnej i dolnej listwie krosna pieczęć składu przyborów malarskich Juliana Burofa w Warszawie oraz wyciśnięty numer 40; na bocznych listwach krosna wyciśnięta pieczęć z numerem 50
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: DWÓR W JESIENNYM SŁOŃCU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA na odwrocie nalepka wizytowa domu aukcyjnego w Warszawie oraz nalepka aukcyjna Agra-Art z 2011 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET RUDOWŁOSEJ
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TADE. STYKA_ Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Podgórski
Title: ZAKOLE DUNAJCA, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Podgórski na odwrocie: Z parku Narodowego | „Pieniny“ | St. Podgórski 1930
Artist: Zofia Stryjeńska
Title: CZYŻ LUSTRO WODY NIE JEST LEPSZE, PO 1950
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: CZYŻ LUSTRO WODY NIE JEST LEPSZE OD ZWIERCIADŁA, po 1950 tempera, płótno nakl. na płytę pilśniową, 70,5 x 50,5 cm sygn. p.d.: Z. STRYJEŃSKA na odwrocie l.g. tytuł (długopisem): Czyż lustro wody nie jest lepsze | od zwierciadła Po opuszczeniu ojczyzny w 1947 Stryjeńska tworzyła głównie na zamówienie Polaków mieszkających we Francji i USA. Prezentowany obraz jest właśnie jedną z takich prac, powtarzających przedwojenne motywy, ale w nowych ujęciach. Charakterystyczne dla nich jest opracowanie skrótów perspektywicznych i odważne wykorzystanie linii skośnych w kompozycji. Nie brakuje w nich też żywych, nasyconych barw, które były wizytówką malarstwa Zofii Stryjeńskiej. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Michał Stańko
Title: PEJZAŻ TATRZAŃSKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M. Stańko na odwrocie l.g. nalepka, opatrzona dwoma okrągłymi stemplami i numerem (długopis): poz 52 | Kl – IV – 662/652/68 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: SZKOŁA ZAKOPIAŃSKA
Title: DOBRY PASTERZ, LATA 20. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary 47 x 12 x 10 cm sygn. ryta na spodzie: PSPD [Państwowa Szkoła Przemysłu Drzewnego] wpisane w krzyżyk niespodziany Szkoła Zakopiańska to jedno z najbardziej znaczących zjawisk w rzeźbie polskiej XX w. Pojęcie to odnosi się zarówno do działającego tu ośrodka edukacji, jak i ukształtowanej konwencji artystycznej, łączącej rodzimą tradycję z osiągnięciami pierwszej polskiej awangardy. Oferowana rzeźba pochodzi z najlepszego okresu w dziejach szkoły. W czasie, kiedy jej dyrektorami byli Karol Stryjeński, zaś później Wojciech Brzega, tworzono prace ciekawe pod względem formalnym, na najwyższym poziomie artystycznym. Rzeźba reprodukownana i wzmiankowana w: – Joanna Hübner-Wojciechowska, Sztuka skalnego Podhala. Poradnik dla kolekcjonerów , Warszawa 2019, s. 122.
Artist: Rafał Malczewski
Title: JESIEŃ W LAURENTYDACH, OK. 1950
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Rafał Malczewski na odwrocie l.g. (zielonym długopisem): Jesień w Laurentydach | Quebec, Kanada | (własność prywatna) ; p.g. numer (długopisem): 26. ; u dołu (długopisem): Własność Zosi | Rafał Malczewski ; l.d.: 1112-1066M – Moose Proweniencja: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rafał Malczewski
Title: DOM NA WZGÓRZU ZIMĄ, PRZED 1939
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary 37,2 x 55,4 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Rafał Malczewski na odwrocie l.g. numer (ołówkiem): 30 ; obok numer przeciwnie do kompozycji (ołówkiem): 1686 ; p.g. nalepka zezwalająca na wywóz obrazu z 30 marca 1965 roku Proweniencja: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Nepomucen Głowacki
Title: PEJZAŻ Z ZAKOPANEGO, 1838
Year: 1838
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: Napis na odwrocie: Widok z głębi doliny zwanej | Zakopane | w Tatrach | na góry: Goryczkowa, Konradowa, | Suchy Wirch tudzież Skały zwane | Galatówki | malowany przez Jana Nepomucena | Głowackiego. | w r 1838. ; poniżej słabo czytelne napisy ołówkiem; poniżej (ołówkiem): Widok z polany Kalatówek. Ponadto na krośnie l.g. narożnik inicjały (tuszem): M.Z. ; na prawej listwie krosna (tuszem): Zawacki | [...] Zapewne w czasie wiedeńskich studiów Głowacki, pod wpływem malarzy Alp, Steinfelda i Gauermanna, zafascynował się górskim pejzażem. W Wiedniu nauczył się wiernie odtwarzać krajobrazy, a po powrocie do Polski w 1835 roku wyruszył w Tatry. Jako pierwszy przeprowadził sumienne studium pejzażu tatrzańskiego, który malował z natury. Znakomicie potrafił oddać nastrój ciszy i spokoju w przyrodzie. Do naszego widoku Tatr, najbardziej zbliżonym stylistycznie obrazem, wśród znanych dzieł Głowackiego, jest Spadek Białego Dunajca (olej, płótno, 58 x 47 cm, w Muzeum Narodowym w Kielcach) powstały w tym samym roku.
Artist: Aleksander Świeszewski
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD JEZIOREM, 1881
Year: 1881
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Swieszewski | München 1881. Na krośnie niewyraźnie odbity zarys prostokątnego stempla, na listwie ramy mała drukowana nalepka monachijskiej firmy: Konrad Barth & Comp. | Vergolderwaaren-Geschäft | MÜNCHEN. Przedstawiony tu motyw pejzażowy – określany jako widok znad jeziora Aronzo – malował Świeszewski kilkakrotnie; porównaj, m.in. obrazy reprodukowane w: Katalogu doborowych dzieł malarstwa polskiego , TPSP w Poznaniu (Poznań 1918, nr kat. 35, il.) oraz w Brukmans Lexikon der Münchner Kunst, Münchner Malers im 19. Jahrhundert (Band 4, München 1983, s. 239, il. 356).
Artist: Franciszek Ruśkiewicz
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY, 1856
Year: 1856
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 57 x 74 cm (owal w prostokącie; rama z passe-partout) sygnowany l.d.: F. Ruśkiewicz | 1856
Artist: Józef Simmler
Title: PORTRET JÓZEFY SŁUGOCKIEJ, 1847
Year: 1847
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: I Simler | 1847 na odwr. na pł. centralnie umieszczona nalepka (tuszem): Józefa z Bro- | mirskich Sługocka. Na g. listwie krosna napis (tuszem): z Bromirskich Józefa Sługocka | mal. Józef Simmler 1847 . Ponadto na płótnie zabezpieczającym u g. (tuszem): Józefa z Pobóg-Bromirskich | Jastrzębiec-Sługocka | córka Jana i Karoliny z Wydżgów | Bromirskich ; obok (dł.): ID 35441 [w ramce]; na d. (tuszem): malował Józef Simmler. | wieś Sielce pod Warszawa 1847 Pochodzenie: kolekcja rodziny sportretowanej.
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z RÓŻAMI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej po środku: A. Karpiński na odwrocie l.g. pieczęć: SALON OBRAZÓW | WŁADYSŁAW RATUSIŃSKI | Częstochowa, II Aleja 35 | rok założenia 1934 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Bakałowicz
Title: PORTRET ADELINY PATTI, 1866
Year: 1866
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Ladislav Bakałowicz | Paris 1866 na odwrocie na krosnach napis (ołówkiem): Portrait d'Adelina Patti Obraz przedstawia portret słynnej włoskiej śpiewaczki sopranowej Adeliny Patti (1843-1919). Adelina spędziła wiele lat mieszkając w Ameryce; po raz pierwszy wystąpiła przed publicznością w wieku 7 lat. W wieku zaledwie szesnastu lat zadebiutowała na nowojorskiej scenie w głównej roli Łucji z Lammermooru. Jej głos był niezwykły ze względu na niesamowitą czystość. Sam Verdi okrzyknął ją najpiękniejszym głosem, jaki kiedykolwiek słyszał. Poza tym była piękną kobietą o burzliwym temperamencie artystycznym, uwielbianą i uznaną w całej Europie.
Artist: Karl (młodszy) Schweninger
Title: DUET
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KARL SCHWENINGER JUNIOR – według litografia, papier, 54,3 x 42,3 cm (odcisk płyty); 59,5 x 44,7 cm (w świetle passe-partout) Fishel, Adler & Schwartz, Nowy Jork – Wiedeń, 1902-1905 napisy: – p.g.: Published by Fishel Adler & Schwartz 373 Fifth Avenue, New York. Printed in Vienna. – l.g.: Copyrighted 1897 by Fishel Adler & Schwartz New York. – przy l.d. krawędzi odbitki: Painted by C. SchWeninger. – pośrodku marginesu dolnego tytuł kursywą: The Duet – w l.d. narożniku reprodukowanego obrazu widoczna reprodukcja sygnatury autora: C. Schweninger jr. Prezentowana litografia została wykonana przez wydawnictwo Fishel, Adler & Schwartz według obrazu zatytułowanego Duet pędzla Karla II Schweningera. Katalog firmy z 1905 roku informował, że sprzedawane odbitki graficzne w różnych technikach są zarówno wykonane na ich wyłączność – tak jak prezentowana litografia o zastrzeżonych prawach autorskich, jak i przez wiodących twórców zagranicznych. Asortyment obrazów zawierał dzieła współczesnych twórców amerykańskich i obcych, zwłaszcza akwarel angielskich, włoskich i francuskich. Jedną z tematyk, w której specjalizowało się wydawnictwo były sceny wyścigów i polowań. W latach 1902-1906 firma zajmowała budynek przy prestiżowej... więcej
Artist: Włodzimierz Łuskina
Title: PANNA DE CAZOTTE - EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PANNA DE CAZOTTE – EPIZOD Z REWOLUCJI FRANCUSKIEJ, 1886 sygn. p.d.: W. Łuskina 1886. Tytułowa Panna de Cazotte , to Elizabeth, córka Jacquesa de Cazotte’a (1719-1792) pisarza, autora powiastek fantastycznych (np. Le Diable d’amoureux ), zdeklarowanego monarchisty zgilotynowanego w czasie tzw. masakry wrześniowej. Aresztowana razem z ojcem – mimo, że wkrótce zwolniona – pozostała dobrowolnie w więzieniu, odważnie, choć bezskutecznie broniąc go przed sądem Trybunału Ludowego. Jak wskazuje umieszczona na obrazie data, Łuskina namalował Pannę de Cazotte jeszcze przed swym wyjazdem do Francji. Obraz, obok czytelnych wpływów Matejki, wykazuje także mocne związki z malarstwem francuskich akademików, od którego przyjął „temat i kształt“ (A. Ryszkiewicz). Obraz opisany, wzmiankowany lub reprodukowany, m.in. w: – E. Swieykowski, Pamiętnik Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie 1854-1904. Pięćdziesiąt lat działalności dla ojczystej sztuki , Kraków 1905, s. 93.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: ULICA FRETA, WIDOK NA KOŚCIÓŁ ŚW. DUCHA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński na odwrocie na listwach krosna pieczęci z numerami odnoszącymi się do wielkości podobrazia (odpowiednio): 50 i 70 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Bracia Łopieńscy
Title: GARNITUR NA TOALETKĘ, OK. 1900
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz odlewany, cyzelowany, złocony, kryształ sygn. na każdym naczyniu: BR. ŁOPIEŃSCY stan zachowania: utrącony jeden korek, pęknięcie jednego wkładu szklanego, niewielkie przetarcia złocenia Komplet siedmiu naczyń na toaletkę w składzie: – trzy flakony: na perfumy (16,5 x 5,2 x 5,2 cm), na wodę kolońską (19,5 x 6,5 x 6,5 cm), sole trzeźwiące (13 x 4,5 x 4,5 cm); – naczynie do pudru, różu lub kremu (8,5 x 12 x 8 cm), – pudełko do przechowywania szczotek do zębów (23,5 x 8 x 8 cm), – pojemnik na mydło (10,5 x 9 x 9 cm), – dodatkowe naczynie (4,5 x 10 x 4,5 cm). Pochodzenie: spadkobiercy Stefanii z Ratyńskich Szymanowskiej (1889-1983). Kryształowe wkłady są ujęte w ażurową oprawę z brązu złoconego ze scenami porwania Amfitryty przez Posejdona oraz ich ślubu i triumfu. Analogiczny komplet widnieje na archiwalnym zdjęciu z oferty handlowej Braci z lat 1900–1914. Oba zestawy różni jedynie brak pokrywki na jednym z naczyń na fotografii. Oferowany zestaw toaletowy pochodzi z najlepszego okresu (1900–1914) działalności słynnych warszawskich brązowników. Początek historii firmy datuje się na rok 1862, kiedy swój warsztat założył Jan Łopieński. Mimo sukcesów artystycznych i opinii znakomitego mistrza, w roku... więcej
Artist: Alfons Karpiński
Title: CYNIE
Tools: pastel
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, płótno naklejone na tekturę sygn. l.d.: A. Karpiński. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. : TADÉ STYKA_ Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty.
Artist: Bolesław Biegas
Title: SŁOŃCE, 1911 (ODLEW 1994)
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany, wys. 52 cm sygn. na boku: Biegas z tyłu: LANDOWSKI FONDEUR 1994 Odlew 1994 r. wykonany przez firmę Fonderie Blanchet, Landowski Fondeur w Bagnolet pod Paryżem.
Artist: Włodzimierz Błocki
Title: AKT TYŁEM, PRZED 1914
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WBłocki [inicjały wiązane] Ten żyjący zaledwie 35 lat lwowski malarz uważany był za czołowego artystę swojego pokolenia. Już w czasie studiów zdobył wile nagród i wyróżnień a Akademię Sztuk Pięknych w Krakowie ukończył ze srebrnym medalem. Był studentem Konstantego Laszczki, Józefa Pankiewicza, ale głównie Leona Wyczółkowskiego w latach 1905-1910. Od profesora wziął solidny rysunek, wrażliwość na barwę i walor, jednocześnie nie zatracając swojego indywidualnego charakteru. W pierwszym okresie swojej twórczości Błocki malował prawie wyłącznie olejne portrety, groteskowe studia portretowe i kompozycje, których głównym motywem był akt kobiecy. Znaczącą zmianę przyniósł krótki pobyt artysty w Paryżu w 1914. Od tego momentu w jego portretach widoczne są silne wpływy francuskiego impresjonizmu. Ulubionymi tematami stały się kompozycje plenerowe a oleje porzucił na rzecz akwareli, która już do końca życia stała się wyłączną w jego twórczości techniką. Prezentowany Akt tyłem zaliczamy do pierwszego okresu twórczości Włodzimierza Błockiego. Wskazuje na to przygaszona paleta barwna, która rozjaśnieniu uległa dopiero w 1914 roku po powrocie artysty z Paryża. Obraz zachwyca doskonałym rysunkiem a przygaszona kolorystyka nadaje mu nastój. Scena malowana w rozproszonym, miękkim świetle uwydatnia kolor w jednym tylko... więcej
Artist: Tadeusz Makowski
Title: GŁOWA CHŁOPCZYKA W KAPELUSZU, 1922
Year: 1922
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier czerpany z filigranem (Duc de Lorraine | 1498) Wzdłuż dolnej krawędzi autorska dedykacja dla niezidentyfikowanego znajomego z podpisem artysty: Panu Antoniemu Ma[..]kowi przyjaźnie | ofiarowuje T. Makowski Rysunek powstał zapewne podczas letniego pobytu Makowskiego w Espaly w 1922 roku. Jest portretowym szkicem główki jednego z chłopców – modeli do rozpoczętego tam dużego płótna Kapela dziecięca ( Concert d'’nfants lub Concert villagellois ; fot. poniżej), które artysta ukończył już w Paryżu i wystawił w Salonie Niezależnych w roku 1923 (w zbiorach MNW). Znane jest podobne studium główki jednej z małych modelek – dziewczynki w kapeluszu – naszkicowane również lekko roztartym ołówkiem. W tej samej poetyce utrzymany jest także szkic portretu chłopca, reprodukowany w „Sztukach Pięknych“ (R. 7, 1931, nr 6, repr. na s. 212; fot. obok). Porównaj: – W. Jaworska, Tadeusz Makowski. Życie i twórczość , Wrocław – Warszawa – Kraków 1964, s. 147, il. 78, s. 151, il. 81, 82.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: PEJZAŻ Z LA COMELLE, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Makowski | 1923 Pejzaż przedstawia Kościół Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w La Comelle, francuskiej miejscowości znajdującej się w regionie Burgundia-Franche-Comté, w departamencie Saona i Loara. W 2010 r. w jednym z warszawskich domów aukcyjnych sprzedawany był list Tadeusza Makowskiego do jego przyjaciela Gastona Cherona. Na drugiej stronie listu znajduje się akwarela przestawiająca widok na prezentowany kościół.
Artist: Tadeusz Makowski
Title: DWOJE DZIECI, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tade | Makowski na odwrocie okrągła nalepka z pieczęcią: DOUANES | PARIS | EXSPOS[ITI]ONS; ponadto na tzw. „zaplecku“ numer inwentaryzacyjny (czarnym markerem): PM 1234 (powtórzony również powyżej na ramie); obok nalepka z opisem obrazu i numerem inwentaryzacyjnym PG 1234; na dolnej listwie ramy nalepka zakładu artystycznej oprawy obrazów. Do obrazu dołączona jest ekspertyza prof. dr. hab. Jerzego Malinowskiego z 2000 r. W roku 1928 ostatecznie ukształtował się indywidualny, tak dobrze wszystkim znany i niezwykle ceniony, styl Tadeusza Makowskiego. Jak sam pisał w swoim Pamiętniku, pod datą 15 VIII 1929 (...) dojrzały owoce mej pracy. Transpozycja formy i koloru stała się hasłem moich obrazów. Ona jedynie daje natężenie wizji i syntezę pierwiastka ludzkiego spotykanego w przyrodzie. Obrazy stały się bardziej moje, bardziej mi bliskie. Prezentowane dzieło jest znakomitym przykładem nowego kanonu postaci, który jest efektem transformacji, jaka dokonała się w twórczości Makowskiego. Jego dzieci, zawsze upozowane, wyglądem przypominają drewniane marionetki o głowach okrągłych jak piłki, na których noszą spiczaste, ostrosłupowe czapeczki. Przestrzenności bryłom nadają, przebiegające najczęściej pionowo przez całą postać, wyraźne linie styku jasnych i ciemnych barw. Budowany w ten sposób... więcej
Artist: Jerzy Hulewicz
Title: MARTWA NATURA, OK. 1924-1926
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JHulewicz. [inicjały wiązane] na odwrocie nalepka z opisem obrazu i numerem inwentaryzacyjnym; obok numer inwentaryzacyjny powtórzony również na ramie (czarnym markerem): PM 686 ; ponadto na górnej listwie ramy nalepka galerii w Łodzi Do obrazu dołączona jest ekspertyza Zenobii Karnickiej i Janiny Ładnowskiej z 2005 roku. Autorki ekspertyzy datują dzieło na okres między 1924 a 1926 rokiem. Według nich obraz nosi znamiona kompozycji o cechach najbliższych Portretowi Emila Zegadłowicza z roku 1924 i bliskich pracy Don Kichot z 1926. Obrazy te wykazują wspólne cechy formistyczne w sposobie kształtowania ciętych rytmicznych płaszczyzn. Partiami są one cięte ostro lub odcinkiem łuku czy elipsy, a mimo wszystko spójnie budują kształty poszczególnych przedmiotów i strukturę tła. Cechą wspólną powyższych obrazów jest również intensywny, choć chłodny w odcieniach, koloryt i wielobarwny modelunek światłocieniowy. Prezentowana Martwa natura charakteryzuje się ciekawą aranżacją konwencjonalnych przedmiotów nieomal eliptycznie rozstawionych i okalających centrum układu. Mają one swoje rytmiczne, wielokierunkowe kontynuacje w formach wypełniających pozostałą przestrzeń obrazu. Wyraźne multiplikacje występują zwłaszcza w środkowej części obrazu i rozchodzą się promieniście ku lewemu górnemu narożnikowi kompozycji. więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jankiel Adler
Title: MARTWA NATURA Z LANGUSTAMI, 1929-1930
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.d.: Adler na odwrocie na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2007 roku; poniżej, na tzw. „plecach“ numer inwentaryzacyjny (czarnym markerem): PM 755; obok nalepka z opisem obrazu i powtórzonym numerem inwentaryzacyjnym; l.d. nalepka aukcyjna warszawskiego domu aukcyjnego; ponadto na dolnej listwie ramy nalepka zakładu artystycznej oprawy obrazów Obraz posiada ekspertyzę Władysławy Jaworskiej z 1997 roku. Według ekspertyzy pani Jaworskiej, obraz należy datować na bardzo wczesny okres twórczości artysty, między 1918 a 1920 rokiem, kiedy to Adler, już po studiach w Barmen, przebywał w Polsce. Biorąc jednak pod uwagę znajdujące się na stole elementy martwej natury – langusty i papaje – oraz sposób malowania, obraz należałoby połączyć z pobytem artysty w Hiszpanii w latach 1929-1930. Adler zwiedzał wówczas, m.in. Majorkę, a podróż wpłynęła na jego twórczość prowadząc do abstrakcyjnego uogólnienia form, które artysta obwodził wyrazistym konturem. Zmianie uległa również faktura obrazów, która stała się niemal reliefowa. W związku z powyższym z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy obraz datować na lata 1929-1930.
Artist: Leopold Gottlieb
Title: PRZY STOLE. TOAST, OK. 1930
Tools: oil, mixed
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: olej, technika mieszana, karton naklejony na sklejkę, 60,8 x 33,6 cm sygn. u dołu: l. gottlieb
Artist: Henryk Hayden
Title: KWIATY W PORCELANOWYM WAZONIE, 1930
Year: 1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Hayden | 30 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Kanelba
Title: MAŁY DOBOSZ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: Kanelba na odwr. centralnie umieszczony nr (czarną farbą): 150 [w kółku]; ponadto na górnej listwie krosna ośmioboczna nalepka z opisem (druk): Boy with drumm | by | Kanelba ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zygmunt Menkes
Title: AKT W PRACOWNI
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: WIDOK NA SZCZYT CANIGOU, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Peské na odwr. na płótnie p.g. nr (czarną farbą): 467 [w kółku]; na lewej listwie krosna numer odnoszący się do wielkości podobrazia: 8 F; na rozpórce krosna ośmioboczna nalepka z opisem obrazu (tusz): no 12 (8F) | Le CANIGOU – | (ROUSSILLON) | 1922 ; obok nalepka z opisem obrazu (długopis): Peské 8F | Le Canigou | 48 larg | 40 hteurs ; ponadto nalepki zachodnioeuropejskich domów aukcyjnych
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEJZAŻ Z OKOLIC KALWARII
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WWeiss [inicjały wiązane] na odwrocie p.g. nalepka aukcyjna Agra-Art z 2013 r.; ponadto p.d. przeciwnie do kompozycji (ołówkiem): Wygl
Artist: Wojciech Weiss
Title: MAKI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WW [monogram wiązany] na odwrocie na listwach krosna pieczęci z numerami odnoszącymi do wielkości podobrazia (odpowiednio): 35 i 48 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zbigniew Pronaszko
Title: MARTWA NATURA Z DZBANEM I JABłKAMI, PRZED 1920
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Pronaszko na odwrocie numer inwentaryzacyjny (czarnym markerem): PM 734 (powtórzony również powyżej na ramie); poniżej nalepka z opisem obrazu i nr. inwentaryzacyjnym; na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 1998 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: SIESTA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Zucker ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Czesław Rzepiński
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Rzepiński na odwrocie na płótnie nieczytelna pieczęć, na górnej listwie krosna pieczęć: 32 ANCO | [...] N.Y.
Artist: Jan Szancenbach
Title: PEJZAŻ ZIMOWY Z KOPCEM KOŚCIUSZKI, 1996
Year: 1996
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Xancenbach na odwrocie (czarną farbą): JAN SZANCENBACH | PEJZAŻ ZIMOWY | Z KOPCEM KOŚCIUSZKI | 1996; ponadto na górnej listwie krosna nalepka z danymi prof. Szancenbacha oraz pieczęć Galerii Sztuki Wirydarz
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: ŁYŻWIARZE W CENTRAL PARKU, 1934
Year: 1934
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: J ZUCKER z tyłu, na górnej listwie ramy prostokątna nalepka z opisem obrazu (długopis): “Skating | in Central park“ | 1934 (Oil) | By Jacques Zucker ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)