Artist: Tadeusz Kantor
Title: BEZ TYTUŁU, OK. 1947-1954
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem na odwr. p.g.: T. Kantor Obrazowi towarzyszy ekspertyza dr. Lecha Stangreta z 2011 roku. Rysunek pochodzi z okresu malarstwa metaforycznego, datowanego na lata 1947-1954. Jak pisze Lech Stangret: Dla rozwoju kantorowskiego rysunku był to szczególny czas, w którym tworzył równolegle teatralne, nierzadko realistyczne projekty sceniczne i niemal abstrakcyjne, surrealizujące rysunki metaforyczne (...). Rysunek dla Kantora – malarza, z natury rzeczy, był rodzajem notacji, ale w przypadku szkiców metaforycznych artysta nadawał mu głębszy sens. Eksplikował to pisząc, m.in.: że rysunek był wówczas ... „ćwiczeniem“ wyobraźni. Lech Stangret, Rysunek – powielanie formy , [w:] Tadeusz Kantor. Zbiory publiczne , Cricoteka, Kraków 2003, s. 61 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr. pieczątka: JTarasin [faksymile podpisu artysty] | potwierdzenie autentyczności Wydaje mi się to normalne, że staramy się ten świat uporządkować w naszej świadomości. Nie tylko nasza praca twórcza, ale każda nasza życiowa działalność polega na porządkowaniu czy dokopywaniu się jakichś prawidłowości czy szukaniu klucza do tego wszystkiego, co nas otacza. Malując, staram się go znaleźć w sumie tych znaków, które tworzą przez swój bieg jakąś dramatyczną sytuację. Gdzie się coś zbiera, gdzieś rozsypuje, gdzieś się układa w monumentalny, nudny wątek – by potem nagle eksplodować. Ja w tym co robię, w swoim malarstwie, staram się po prostu ujawnić swoją obecność w tym niekończącym się, dynamicznym systemie wzajemnych zależności. Rozmowa z Danutą Kern, [w:] „Poezja“, 1986, nr 3 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: DWA ŚWIATY, 1964
Year: 1964
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary obrazu: 103 x 130 x 5 cm sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: RYSUNEK W/G. SARKOFAGU RZYMSKIEGO / T. DOMINIK 1964 sygn. na odwr. na pł. l.g.: T. DOMINIK | LIQUITEX 103 x 130 | DWA ŚWIATY 1964 – poniżej nalepka DESY w jęz. angielskim z danymi obrazu oraz adnotacją: Destination Mr. I.P. Thomsen; – na górnej listwie ramy nalepka Städtische Kunstgalerie Bochum z tytułem wystawy: Profile IV 1964/65 | Polnische Kunst heute Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Profile IV. Polnische Kunst heute (katalog wystawy, teksty: Ryszard Stanisławski, Mieczysław Porębski), Städtische Kunstgalerie Bochum, 8 XI 1964 – 17 I 1965, il, s. nlb. Obraz Dwa światy zaprezentowany został podczas czwartej wystawy z cyklu „Profile“ zatytułowanej Najnowsza sztuka polska w Städtische Kunstgalerie w Bochum. Wyboru dzieł do tej wystawy dokonało dwóch wybitnych historyków sztuki: Ryszard Stanisławski oraz Mieczysław Porębski. Muzeum zakupiło wiele pokazywanych wówczas obrazów. Obecnie Muzeum Sztuki w Bochum posiada zbiór ponad stu dzieł polskich artystów. Niemal zawsze tematem obrazów Tadeusza Dominika był przetworzony w wyobaźni aluzyjny pejzaż, zbliżający się do granic abstrakcji. Kompozycja Dwa światy pochodzi... więcej
Artist: Aleksander Kobzdej
Title: ELARGI, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kobzdej | 1959 sygn. na odwr. na pł.: Aleksander Kobzdej | „e’largi“ 1959 na g. listwie krosna flamastrem: „ELARGI“ i numer inw.: MNG/SW/631/MR.D , na l. listwie oł.: 16 [w kółku] Wystawiany: – Alexandre Kobzdej. Prix de la Biennale de Sao-Paulo 1959 , Galerie de l’Ancienne Comédie, Paryż, 2-27 II 1960; – Wystawa indywidualna, French and Company, Nowy Jork, VII 1960. Obraz opisany i reprodukowany: – Polska awangarda malarska 1950-1970 , (red.) Wojciech Zmorzyński, Paryż/Gdańsk 2004, s. 32-33 (il.). Aleksander Kobzdej należał do międzynarodowej elity w nurcie malarstwa materii, co potwierdziła nagroda na Biennale w Sao Paulo w 1959 roku za obraz pt. Stromy ( Escarpé ) i kolejne wystawy w Paryżu i Nowym Jorku w 1960. Szwajcarski krytyk sztuki Pierre Courthion, przy okazji wspomnianych wystaw, z dużą wrażliwością pisał o wirtuozerii, z jaką Kobzdej traktuje materię: Kobzdej, malarz o wyszukanym smaku, umie ożywiać materię, upłynniać ją, poruszać, uderzać, biczować, rozciągać, czynić ją matową lub lśniącą, gładką lub chropowatą, rozprzestrzeniać, kondensować, dzielić na komórki, marszczyć ją, różnicować gęstość, odciskać w niej odczucie... więcej
Artist: Tadeusz Kantor
Title: EMBALLAGE, 1966
Year: 1966
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Tadeusz Kantor | Baden-Baden | Mai 1966 | emballage ; l.g. kredą: 359 , p.g. i l.d. pieczątka producenta podobrazi: AS | VICTORIA | MALTUCH A. SCHUTZMANN | HERRSCHING | BEI MUNCHEN Obrazowi towarzyszy ekspertyza dr. Lecha Stangreta z 2017 roku oraz cała bogata korespondencja pomiędzy Kantorem a zamawiającym obraz. Pochodzenie: – od 1966 kolekcja dr. Karla Schmidta, Niemcy; – kolekcja prywatna, Polska. Prezentowany obraz należy do wczesnej grupy ambalaży. Przedstawia połamany, pognieciony parasol, któremu towarzyszy informelowy komentarz. Pisał o tym w ekspertyzie Lech Stangret. Dzieło powstało w czasie dłuższego pobytu Kantora w Baden-Baden w 1966 r. Artysta przebywał tam w związku z indywidualną wystawą w Staatliche Kunsthalle oraz niemieckojęzyczną inscenizacją sztuki Witkacego W małym dworku . Premiera spektaklu w reżyserii Kantora odbyła się w marcu 1966 roku. Z dołączonej do obrazu korespondencji (listy artysty do nabywcy i kopie listów do twórcy) wynika, że nabywcą obrazu był dr Karl Schmidt z Kolonii, właściciel Jagra Haus – fabryki modnych parasoli. Dr Schmidt odwiedził wystawę Kantora w Kunsthalle w Baden-Baden jeszcze przed oficjalnym otwarciem w grudniu 1965 roku i – zachwycony pokazywanymi na wystawie ambalażami z... więcej
Artist: Zdzisław Salaburski
Title: BEZ TYTUŁU, 1958
Year: 1958
Tools: oil, individual
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Z. Salaburski 58 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 15/59, 1959
Year: 1959
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: R. ZIEMSKI sygn. na odwr. na płótnie: l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 15/59 | 72 x 100 na g. listwie krosna l. nr inw.: MNG/SW/646/MR.D , p. oł.: RAJMUND ZIEMSKI | Warszawa ul. Zuga 23 Obraz wystawiany: – Rajmund Ziemski. Malarstwo , ASP w Warszawie, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2010. Obraz opisany i reprodukowany: – Polska awangarda malarska 1950-1970 , Muzeum Narodowe w Gdańsku, Gdańsk 2004, s. 10-11 (il.); – Rajmund Ziemski. Malarstwo , (kat. wyst.), ASP w Warszawie, Zachęta, Warszawa 2010, s. 20 (il.); – Wielka Encyklopedia Malarstwa Polskiego , Kraków 2011, s. nlb (il.).
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI 73 , powyżej pieczęć lakowa z napisem w otoku: MUZEUM (...) Pochodzenie: – kolekcja Alfreda Mandzelowskiego (sanockiego znajomego Zdzisława Beksińskiego, właściciela European Gallery na Staten Island w Nowym Jorku); – od 1997 kolekcja Doroty i Mariana Majchrzaków (USA). Obraz opisany i reprodukowany: – Czesław Czapliński, Kolekcje sztuki polskiej w Ameryce / Polish Art Collections in America, Warszawa/Nowy Jork, s. 316, il. barwna; – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET. Motyw krzyża – podobnie jak budynek katedry – należał do najczęściej podejmowanych przez artystę. Obecny we wczesnych rysunkach i fotografiach, stale powracał w okresie fantastycznym – zarówno jako majestatyczna dominanta w apokaliptycznym pejzażu, jak i drobny rekwizyt w rozbudowanych, wizyjnych kompozycjach. Dużo miejsca poświęcał mu Beksiński także w ostatnim etapie twórczości, kiedy tworzył grafiki komputerowe. Ten kluczowy dla chrześcijan znak zyskiwał jednak – według artysty zupełnie niezamierzenie – kontrowersyjną odsłonę w jego dziełach. Sprzeczne emocje budziły przede wszystkim przedstawienia ukrzyżowania. Na belkach krzyża rozpięte bywały bowiem strzępy ludzkich ciał, szkielety, kreatury przypominające ptaki. W arsenale... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: OCZEKIWANIE, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany na odwrocie: BEKSIŃSKI 1971 oraz napis: 21 Na odwrocie nalepka: K.M.P.i K. „RUCH” WARSZAWA | GALERIA WSPÓŁCZESNA | AUTOR Zdzisław Beksiński |.....Wystawa ...II 72 7 I 73 Obraz był wystawiany: - Zdzisław Beksiński – Obrazy z lat 1971-72, Galeria Współczesna „Ruch” Klub Międzynarodowej Prasy i Książki, Warszawa, 7 grudnia 1972 - 7 stycznia 1973. W jednostronicowym druku wydanym z okazji wystawy jest adnotacja: „Wszystkim wystawionym obrazom autor dał tytuł Oczekiwanie.
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUłU, 1996
Year: 1996
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 29,5 x 23,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: BEKSiński 96 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1993
Year: 1993
Tools: acrylic
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI 93 p.g.: N [w kółku], poniżej naklejona drukowana nalepka w języku francuskim, niemieckim i angielskim, dotycząca techniki i konserwacji obrazu Obraz reprodukowany w: – Zdzisław Beksiński , wstęp Wiesław Banach, Wydawnictwo Bosz, Olszanica 2018, s. 87, il. barwna. Obraz należy do serii akrylików biało-szarych, przedstawiających najczęściej głowy, o których P. Dmochowski mówił, że stanowią pierwsze poważne odstępstwo Beksińskiego od pejzaży z chmurami i z atmosferą niepokoju. Te akryliki są umyślnie „oschłe“ i w swoich zniekształceniach są jakby częściowym powrotem do abstrakcyjnych prac z młodości. Beksiński był zmęczony obrazami fantastycznymi. Od początku lat 90-tych chciał odejść od tych kolorowych krajobrazów i, jak mówię, te akryliki były jakby oficjalnym pożegnaniem się z dawną epoką. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MOTYW POLSKI (MISS ‘50 – ’80), 1983-84
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ. 790/1983-84. na odwr l.g.: nalepka autorska z danymi obrazu, obok nalepka indywidualnej wystawy w Centralnym Domu Artysty Malarza CCCP w Moskwie w języku rosyjskim, z tytułem obrazu i datą. Obraz wystawiany i opisany: – Jerzy Duda Gracz, Żiwopis , katalog wystawy, Moskwa, Sowietskij Chudożnik, 1987 (kat. w języku rosyjskim); – Duda Gracz , tekst: Ireneusz J. Kamiński, wybór ilustracji, oprac. biografii i bibliografii: Agata Duda Gracz, wyd. Penta, Warszawa 1997, poz. 43, s. 109, il. barwna. Portret Miss należy do większego cyklu pt. „Motyw polski“ powstałego w pierwszej połowie lat 80. – niespokojnym czasie wprowadzenia stanu wojennego, działalności opozycyjnej i kryzysu ekonomicznego. W zamierzeniu artysty, każde z dzieł serii miało być czytelną społeczno-polityczną metaforą stanowiącą komentarz do najnowszej, dziejącej się na oczach odbiorców historii. Tym samym bohaterkę obrazu – reprezentującą wzorcowo dudagraczowski typ kobiecej urody – można uznać za personifikację Polski, Miss Polonię ostatnich trzydziestu lat (‘50 – ’80). Na trop takiej interpretacji naprowadza nie tylko odautorski tytuł, ale także atrybuty: zawieszony na szyi krzyż, przewiązany czerwony krawat, trzymana w dłoni legitymacja partyjna oraz sterta darów zagranicznych włącznie... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jan Lebenstein
Title: MŁODE DZIEWCZYNY, 1979
Year: 1979
Tools: ink, watercolor, gouache, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 62 x 45 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Lebenstein 79 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: JUDYTA Z GŁOWĄ ŚW. JANA, 1988
Year: 1988
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: JUDITHA | CAPITUMQUE | ST. JOHANNI | 16 FS [monogr. wiąz.] 88 P [w kółku] Bardzo podobne ujęcie tematu zastosował artysta w kompozycji Les mamelles de Juditha , 1988 (ol., pap., 100 x 70, kolekcja Galerii Spicchi dell’Est w Rzymie, repr. w: Franciszek Starowieyski. Rok 1699 , KWADRAT, Kraków 1999, s. 71). Obie bohaterki epatują nagością wpisującą się w kanon barokowej estetyki - mają obfite, krągłe kształty ciała, długie szyje, duże piersi, wyraźnie zarysowane brzuchy. Łączy je także brak twarzy. Unikanie przedstawienia tej części ciała i zastępowanie jej innym elementem – np. głową ptaka jak w przypadku biblijnych Judyt - było celowym zabiegiem powtarzającym się w wielu plakatach i obrazach „Byka”. Artysta, mający mocno sprecyzowane poglądy na temat ideału kobiety – zwanym przez niego prasamicą – zapewne nie chciał, by twarz odwracała uwagę widza od ciała, które w jego pojęciu stanowiło o jej atrakcyjności. W „Przewodniku po kobietach według Franciszka Starowieyskiego” twierdził: w modelach kobiecych zazwyczaj ciało decyduje o wyrazie, głowa jest dodatkiem . Zgodnie z tą zasadą powstawały intrygujące akty o bezbłędnym rysunku i modelunku światłocieniowym – bliskie zarówno siedemnastowiecznej formie jak i surrealistycznej wizji. ♣ do wylicytowanej... więcej
Artist: Edward Dwurnik
Title: PLAC TRZECH KRZYŻY W WARSZAWIE, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: PL. 3-ch Krzyży. | E. DWURNIK. 2007 l.d. napis: DLA SYLWI [sic!] I MARCINA na odwr. na płótnie: 2007 | E. DWURNIK | >>PL. 3-ch Krzyży<<
Artist: Edward Dwurnik
Title: ONI CHCĄ CZOŁGÓW, Z CYKLU ROBOTNICY, 1981
Year: 1981
Tools: crayon
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flam. d. [na taśmie klejącej]: „ Oni chcą czołgów” , p.d. dłg.: NR: 6671 | owalna pieczątka z napisem: Edward Dwurnik, na nim sygn. oł.: EDwurnik | pieczątka prostokątna z napisem: CYKL: ROBOTNICY, obok dłg.: 1981 na odwr. repr. obrazu P. Mondriana (fragm. kalendarza ściennego), l.g. oł.: 62 [w kółku] ONI CHCĄ CZOŁGÓW , p.d. oł.: 12/13/4 tyś | 163 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: LUBIĘ TĘ TRZYNASTKĘ, 1984
Year: 1984
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1984 | DWURNIK przy prawej krawędzi: LUBIĘ TĘ TRZYNASTKĘ ; l.g. (napis do góry nogami): Lubię tę trzynastkę na odwr., na płótnie: 1984 | E. DWURNIK. | Lubię tę trzynastkę | NR: XV-210-1040 ; poniżej, do góry nogami: 1984 | E. DWURNIK | XV-210 | >> LUBIĘ TĘ | TRZYNASTKĘ << 1040 [w ramce] na blejtramie nalepki wystawowe: – BWA Toruń 1989; – BWA Zamość 1989; – Galeria Sztuki Współczesnej, Ostrów Wielkopolski 1989; – Kooperacja. Edward Dwurnik, Pola Dwurnik, Warszawa 1985. Obraz wystawiany: – Kooperacja. Edward Dwurnik , Pola Dwurnik, Pracownia Dziekanka, Warszawa, 5 – 15 XI 1985; – Galeria Sztuki Współczesnej, Ostrów Wielkopolski, 14 IV – 11 V 1989; – BWA Zamość, VII 1989. – BWA Toruń, 5 – 24 IX 1989. Obraz opisany w: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XV Sportowcy, kat. 210. Obraz (oprócz wystaw opisanych nalepkami) wystawiany był na Międzynarodowych Targach Sztuki „Glasnost i Perestrojka“,... więcej
Artist: Zbigniew Makowski
Title: ET LEVAVI OCULOS MEOS, ET VIDI, 1973
Year: 1973
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Zbigniew Makowski. IX. 1973 sygn. na odwr. na płótnie: „Et levavi | oculos meos , | et vidi:“ | zm 73 na g. listwie krosna plaster z nr.: D I 987 / 73 DE. BBB
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 1991
Year: 1991
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: L. Tarasewicz . 1991. | Jerozolima. | acryl on canvas W czasie pobytu w Izraelu, w pracowni w Jerozolimie (1991) Leon Tarasewicz namalował serię obrazów w bardziej pastelowych, stonowanych kolorach, pojawiły się nieobecne dotąd – błękit, pomarańcz oraz ostre kontrastowanie płaszczyzn kolorów. (cyt. za Leon Tarasewicz , red. J. Gola, Warszawa 2007, s. 73; tamże reprodukowane inne obrazy z tego cyklu). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Winiarski
Title: TRZECIA GRA 4 X 4, 1999
Year: 1999
Tools: acrylic, pencil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: trzecia gra 4 x 4 , p.d.: winiarski ‘99 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Berdyszak
Title: PASSE-PAR-TOUT PODWÓJNE, 1994
Year: 1994
Tools: acrylic
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. l.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1994 | ANKARA, śr.: PASSE-PAR-TOUT | PODWÓJNE | AKRYLIK, p.: 107 x 105 | cm ., przy l. i p. krawędzi znak strzałki w górę, przy g. krawędzi napis: 186 MHD ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: WIECZÓR, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy g. krawędzi pł. śr.: S.MŁODOŻENIEC | 2013 sygn. na odwr. na pł. p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „WIECZÓR“ 2013 | 86 x 117 cm olej/płótn o; na g. i p. listwie krosna: 86/114 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: SNUJĄCE SIĘ WĄTKI, 1984
Year: 1984
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 45 x 33 cm (w świetle passe-partout) sygn. l.d.: Jan Tarasin 84 sygn. oł. na odwr.: Jan Tarasin 84 | Snujące się wątki ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Pągowska
Title: LATARNIA I BEZDOMNY PIES, 2006
Year: 2006
Tools: tempera, acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: TP sygn. flamastrem na odwr. na płótnie wzdłuż g. krawędzi: TERESA PĄGOWSKA 2006 LATARNIA I BEZDOMNY PIES 140 x 130 cm ; na poprzecznej listwie krosna oł.: 139 x 127 W Obraz wystawiany i reprodukowany: – Teresa Pągowska (katalog wystawy), wyd. Galeria Opera, Warszawa 2018, s. 39. Mój warsztat był zawsze prosty i ograniczony do rzeczy podstawowych. Powrót do surowego płótna – czy jego odkrycie jako ogromnie bogatego elementu – mówi o tym, że nadal istnieje we mnie tęsknota, żeby wszystko było jak najprostsze, żeby w tym co zwyczajne, odkryć tajemnicę i osobistą poetykę . (...) Na osobowość artysty wpływa jego stosunek do świata, który z kolei, jest przecież funkcją tejże osobowości. Malarstwo nie jest odpowiedzią wprost. Obraz maluje się dopiero po znalezieniu formy na to, co się przeżyło. Rozmowa z Teresą Pągowską [w:] Zbigniew Taranienko, Rozmowy o malarstwi e, PIW, Warszawa 1987, s. 95. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Wilkoń
Title: KOTY, 1996
Year: 1996
Description: IInformacje o dziele: wys. 55 cm (biały), 62 cm (czarny) Rzeźby reprodukowane: – Agata Napiórska, Szczęśliwe przypadki Józefa Wilkonia , Warszawa 2018, s. 163, il. barwna; – Józef Wilkoń, Wilkońs Menagerie/Zwierzyniec Wilkonia , Patmos Verlag, Düsseldorf, s. nlb., poz. 26. Rzeźba, którą Józef Wilkoń zajął się w latach 90. XX w., stała się dla niego równie ważną dziedziną sztuki jak ilustracja. Mówił: Malowałem tuszem i akwarelą, z gestu. Moją ambicją było uchwycić ruch i charakter zwierzęcia jednym pociągnięciem dużego pędzla. Teraz rolę pędzla spełniają uderzenia siekiery czy pociągnięcia elektrycznej piły – moje zwierzaki są zrobione kilkunastoma ciosami. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Janusz Grabiański
Title: TYGRYSIĄTKO, OK. 1970
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Grabiański Grabiański grawituje stale w stronę, jakby wstydliwego romantyzmu; Grabiańskiego znosi ciągle w gęstwinę słonecznych ogrodów pełnych życzliwości, serdecznej, młodzieńczej brawury, obietnicy dziwnych przygód (...) do nikogo nie zgłasza pretensji, ani nikogo nie przeklina. Grabiański nie wadzi się z Bogiem, nie wymyśla nowych estetyk, nie objaśnia zagadki bytu. (...) po prostu proponuje wszystkim, którzy chcą go słuchać, a właściwie widzieć, odrobinę czułej tęsknoty za tym, co nieustannie przemija (...) Grabiański wyciąga do nas rękę utytłaną w siedmiu barwach tęczy. (Tadeusz Konwicki, wstęp do katalogu wystawy, Grabiański , Galeria Browarna, 2002) ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. przy górnej krawędzi: S. MŁODOŻENIEC | 2013 na odwr. na pł. nalepka Abbey House z danymi obrazu ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: 90’S PLANESPOTTERS, 2009
Year: 2009
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. flamastrem na odwr. na płótnie d.: NORMAN ‘2009 | 90’S PLANESPOTTERS Obraz wystawiany: – Kintop. Od filmu , Galeria Sztuki im. Jana Tarasina, Kalisz, VI-VIII 2018. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Witold-K
Title: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K 20 na odwr. na poprzecznej listwie krosna tytuł: Z CYKLU „SAMOTNOŚĆ“
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ , na odwr. śr.d.: C 659 / 1000 H.C. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr.: D 936/1000 HC ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: ZRANIONY, 2005-2020
Tools: acrylic
Surfaces: canvas, sheet metal
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: MINCIEL | 2005 | 2020 , śr.d.: ZRANIONY sygn. na odwr.: MINCIEL | „ZRANIONY“ | 80 x 60 cm | AKRYL | BLACHA | MĄCZKA CEGLANA | WERNIKS | 2005-2020
Artist: Jacek Yerka
Title: WIGILIA WEDŁUG KARPIA, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 20 sygn. na odwr. na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA >>WIGILIA WG KARPIA<< | AKRYL 2020 Pominąwszy skromną obecność na kilku wystawach polskich surrealistów, nie udaje mi się skompletować rozsądnego zestawu obrazów, aby je publicznie pokazać. Chociaż maluję bez przerwy, obrazy zasilają wyłącznie prywatne kolekcje w Polsce i za granicą, głównie w Stanach Zjednoczonych. Cieszę się, że będąc twórcą bardzo niszowym we współczesnym świecie, mam wciąż grono odbiorców i kolekcjonerów. Dzięki nim, wszystko co robię, nabiera dodatkowego sensu. Nawet w najgorszych latach, utrzymywała mnie przy malowaniu świadomość, że jest na świecie przynajmniej kilka osób, którym moje obrazy mogą być potrzebne. Jacek Yerka we wstępie do planowanego albumu prezentującego pierwsze trzydzieści lat twórczości Artysty ( Jacek Yerka. Obrazy z lat 1972-200 1, wyd. Agra-Art)
Artist: Tomasz Sętowski
Title: DWIE GRACJE, 2012
Year: 2012
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski sygn. na odwr. na płótnie flamastrem l.: MUZEUM WYOBRAŹNI | Dwie gracje | Tomek Sętowski p.: 2012 R | olej, płótno 60 cm x 100 cm poniżej rysunek przedstawiający dwie ryby ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Kawiak
Title: ELLE ATTEND SON NOUVEAU JEANS, 1993
Year: 1993
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z tyłu na podstawie: TOMEK KAWIAK E.A. I 1993 obok znak odlewni: FONDERIA | MARIANI | Pietrasanta in Italy ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).