Artist: Eva Rubinstein
Title: ARTUR RUBINSTEIN, HOTEL EXCELSIOR, RZYM, 1969
Year: 1969
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. sygn. tuszem l.g.: Ewa Rubinstein niżej inne napisy ręką autorki oraz 2 pieczątki i częściowo zakrywająca je nalepka: PHOTOGRAPH by EVA RUBINSTEIN | from | LEE GROSS | 366 Madison Avenue New York City | MU. 2-5240 Portret wykonany przez artystkę jakby ukradkiem, zza drzwi, w pokoju apartamentu Hotelu Excelsior, gdzie z matką towarzyszyły pianiście (jej ojcu) w czasie podróży do Rzymu. W apartamencie było pianino do ćwiczeń, Rubinstein był w trakcie przygotowywania dla RCA Italiana Studios nagrania na płytę Sonaty B-dur nr 21 D 960 Franza Schuberta. Artysta uchwycony został po długiej i denerwującej dla niego rozmowie telefonicznej. Był wzburzony, nie mógł się uspokoić, usiadł do pianina i zaczął grać tę sonatę, ćwiczyć dalej. Ewa Rubinstein wspomina, że usłyszała, iż ojciec gra inaczej, ale przepięknie – muzyka Schuberta przejmowała i koiła te złe emocje, uspokoił się. Bardzo ją to wzruszyło, wzięła aparat fotograficzny i zrobiła z pokoju obok zdjęcie. Był to maj 1969 roku, nagrania sonaty dokonano 11 czerwca, płyta (long-play) ukazała się w październiku 1969. Wojciech Grochowalski (prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina i dyrektor Rubinstein Piano Festival), luty 2021 Urodziłam się w 1933 roku w Argentynie, podczas tournée koncertowego mojego ojca, jako córka Anieli z Młynarskich Rubinstein i jej męża Artura, pianisty. Podczas przerw w... więcej
Artist: Eva Rubinstein
Title: RĘCE POETY (MAINS DU POETE), 1980
Year: 1980
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem pod kadrem l.: Mains du poete , New York 1980 pośr. nadruk: Mark Strand poete, New York 1980 na odwr. wzdłuż g. krawędzi napis oł.: NY ‘80 7272 – 1 16 ORVC#2 1/2 f 4.56 30 -- ++ | Mark Strand doll face , w p.d. rogu: Dep 5868 Ręce (dłonie) słynnego amerykańskiego poety Marka Stranda (1934-2014), wykładowcy wielu uniwersytetów, w tym m.in. Princeton, Columbia, University of Chicago, laureata wielu prestiżowych nagród, w tym Pulitzera w dziedzinie poezji, wybranego poetą Stanów Zjednoczonych w 1990 roku. Artystka poznała go, gdy jeszcze był studentem malarstwa w Yale w latach 1957-1958. Ewa Rubinstein mieszkała tam z mężem, pastorem prezbiteriańskim – kapelanem Uniwersytetu Yale. Zdjęcie wykonała w domu poety w Nowym Jorku w 1980 roku. Opowiadał jej, jak bardzo lubił chodzić po plażach i zbierać ciekawe małe rzeczy. Miał półkę z tymi rzeczami, po angielsku to się nazywa beachcomber – osoba szukająca na plaży ciekawych przedmiotów. Potłuczoną twarz lalki też znalazł na plaży. A ponieważ był rozwiedziony, miał jedną córkę, więc taki przedmiot w jego dłoniach zaintrygował artystkę jako temat zdjęcia. Wojciech Grochowalski (prezes zarządu Międzynarodowej Fundacji Muzycznej im. Artura Rubinsteina), II 2021 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów... więcej
Artist: Barbara Falender (1947)
Title: TERRA I, 1994
Year: 1994
Description: IInformacje o dziele: pełne wymiary rzeźby: 100 x 67 x 27 cm Rzeźba wykonana w Mysłakowicach k. Jeleniej Góry na plenerze Integrart w sierpniu 1994 r. Rzeźba opisana i reprodukowana: – Barbara Falender , podała do druku Jola Gola, Muzeum Warmii i Mazur, Olsztyn 1997, s. 107, kat. 73, il. – tamże spis wystaw i bibliografia: – Integrart. Rzeźba – malarstwo – instalacja , Dom Artysty Plastyka, Warszawa XI-XII 1994; Freie Akademie, Kassel VI-VII 1995 (wystawa poplenerowa), kat. bez spisu prac; – Barbara Falender , Galeria Kordegarda, Warszawa 1995, kat. bez spisu prac, il. s. 23; – Barbara Falende r, Galeria Sztuki Sceny Plastycznej KUL, Lublin V-VI 1996, kat. bez spisu prac; – Barbara Falender , Galeria BWA Awangarda, Wrocław III 1997, kat. bez spisu prac; – Andrzej Skoczylas, Barbara Falender, „Sztuka“ 1995 nr 1-6 s. 4, il. – Nienasycenie , film TVP 1995; – Barbara Falender [płyta CD z katalogiem oeuvre artystki], wyd. Biblioteka Uniwersytecka, Warszawa [2004]; – Barbara Falender. Katalog wystawy , Teatr Wielki, Galeria Opera, Warszawa 4 VI-6 XII 2020, s. 49, il. barwna. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Stażewski
Title: RELIEF WOLNOSTOJĄCY BIAŁY, 1961
Year: 1961
Tools: oil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na pleksiglasie l.d.: 38/100 , p.d.: H. Stażewski 1961 W 1961 roku Henryk Stażewski kontynuuje pracę nad seriami reliefów. Powstają wówczas także reliefy dwustronne (z użyciem przezroczystego pleksiglasu jako podłoża). Stażewski tak pisał o swoich pracach powstałych w tym czasie: W ostatnich latach zainteresowania moje poszły w kierunku sztuki przestrzennej, zrywając z płaskim obrazem zespolonym ze ścianą; przechodzę do trójwymiarowego reliefu na płaszczyźnie lub dwustronnego reliefu umieszczonego w przestrzeni. Tego rodzaju plastyka jest zatarciem granicy między malarstwem a rzeźbą. (...) Przestaje istnieć zagadnienie formy, pojawia się problem stosunków, proporcji i konstrukcji. Henryk Stażewski. Ekonomia myślenia i postrzegania, s. 359-360 Henryk Stażewski – jeden z najwybitniejszych twórców polskiej awangardy, nestor polskiej abstrakcji, współtwórca legendarnej Galerii Foksal, mentor i przyjaciel wszystkich najważniejszych artystów pierwszej i drugiej połowy XX wieku. Jego twórczość, a nade wszystkim jego charyzma i barwna osobowość, odcisnęły trwałe, niezatarte piętno na wszystkich najważniejszych zjawiskach polskiej sztuki powojennej. Odmawiając nadania tytułu swojej pracy, Stażewski podkreśla jej czystą fizyczność i materialność, a co za tym idzie – poza narracyjny... więcej
Artist: Włodzimierz Jan Zakrzewski
Title: OBRAZ Z DNIA 18 III 1979 – CZĘŚĆ „C“
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wydrapana p.g.: Włodzimierz Jan Zakrzewski 29.04.1979 – sygn. na odwr. na płótnie po prawej stronie: WŁODZIMIERZ JAN ZAKRZEWSKI | OBRAZ Z DNIA 18.03.1979 | 200 X 200 CM | (CZĘŚĆ „C“ Z DNIA 29.04.1979 | 100 x 100 CM) | OLEJ, PŁÓTNO | VLADIMIR JAN ZAKRZEWSKI | PAINTING DATED MARCH 18TH, 1979 | 200 X 200 CM | (PART „C“, DATED APRIL 29TH 1979 | 100 X 100 CM) | OIL ON CANVAS – powyżej sygn. napis: GÓRA | TOP [strzałka do góry] – l.g. dedykacja: DROGIM WITKOM, | Z WIELKĄ RADOŚCIĄ | – AUTOR | WARWICK, Feb. 26th, 1983 – śr.: schemat tetraptyku z oznaczeniem części „C“ – na górnej listwie krosna nalepka wystawowa: Escapes: Polish Art in the Communist Era | Laband Art Gallery, Loyola Marymount University | January 3 – March 21, 2010 | Włodzimierz Jan Zakrzewski, | Black part C of Triptych, 1979 | Oil on canvas Od końca lat 70. obrazy Zakrzewskiego zaczęły przybierać formę poliptyków o modularnej, kwadratowej budowie. Prezentowany obraz – część „C“ z dnia 29 IV 1979 r., jest jednym z czterech płócien składających się na wielkoformatową kompozycję przedstawiającą różne wariacje tego samego... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: NA PLAŻY, 1994
Year: 1994
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie: JERZY Nowosielski 1994 „Dla mnie to najciekawszy okres w jego malarstwie - przyznaje Janina Kraupe - kiedy on maluje te ciemne, właściwie kosmiczne akty. Matka Ziemia zawsze była czarna, czarna szata Madonny bizantyńskiej jest związana z ciemnością, z czymś bardzo tajemniczym, nieznanym. [...] To wspaniałe obrazy, one się łączą i z niebem, i z naszym odczuciem tego, co jest w samej przyrodzie, w naszym pochodzeniu z ziemi. Czarne akty powstawały w najlepszym okresie jego twórczości, w momencie jego wyciszenia i koncentracji na sprawach metafizyki“. W serii czarnych aktów dopatrywano się różnorodnych inspiracji - wpływu ikony pskowskiej, sztuki afrykańskiej, a także wakacyjnych przygód „Jerzy był na wycieczce w Grecji z Zosią - opowiada Bogdan Kotarba - płynęli jakimś statkiem i zafascynowały go Murzynki, opowiadał mi to, piękne, z taaakimi nogami. Dla Jurka najbardziej intymną sprawą kobiecą są kolana. Więc jak on zobaczył te piękne opalające się dziewczęta, to stworzył najpierw cykl obrazów z plażowiczkami na okręcie - czarne dziewczęta za białymi okularami, a potem całą serię czarnych aktów". Krystyna Czerni, Nietoperz w świątyni. Biografia Jerzego Nowosielskiego, Wydawnictwo Znak, Kraków 2011, s. 234-235 Obraz opisany i reprodukowany: - ... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. ANNA, OK. 1982
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis pionowo p.g.: ANNA Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982 Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. IRENEUSZ, OK. 1982
Tools: watercolor, pencil, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis pionowo p.g.: IRENEUSZ Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary (Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: NOE, OK. 1982
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis pionowo p.g.: NOE Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Projekt polichromii kościoła p.w. Świętego Ducha w Tychach, ok. 1982. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. JAN, OK. 1982
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis ręką autora p.g.: JAN Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczennikówi Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary ( Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: ŚW. HIERONIM, OK. 1982
Tools: watercolor, pencil, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: napis ręką autora l.g.: S , p.g. pionowo: HIERONIM Kompozycja ujęta w siatkę wykresów z wymiarami. Projekt polichromii kościoła p.w. Ducha Świętego w Tychach, ok. 1982. Kościół w Tychach stanowi jedną z najciekawszych realizacji sakralnych Jerzego Nowosielskiego. Dekoracja kościoła związana jest z wezwaniem świątyni i uznawana jest za „malarską i teologiczną sumę“ sztuki sakralnej Nowosielskiego. Artysta umieścił w centralnej części prezbiterium Marię-Orantkę o ciemnej bizantyńskiej twarzy, której towarzyszą starotestamentowi patriarchowie, królowie i prorocy o niebieskich nimbach. Na połaciach transeptu znalazły się przedstawienia apostołów, męczenników i Ojców Kościoła. Jak pisze Krystyna Czerni, malowani prorocy i święci schodzą nisko nad głowy wiernych, tak jakby wychodzili z Ludu Bożego podtrzymując ciągłość świadectwa wiary (Nietoperz w świątyni , s. 314). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Erna Rosenstein
Title: W NIEZNANE, 1989
Year: 1989
Tools: gouache
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Rosenstein , p.d.: 1989 na odwr. na desce: [oł.:] 17 X 24 | [czarną farbą:] „W NIEZNANE“ | 1989 E. Rosenstein ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Teresa Rudowicz
Title: KOMPOZYCJA 68/35, 1968
Year: 1968
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na pł. nalepka z sygn.: Teresa Rudowicz | 68 | 35 Artystka w swoich wysmakowanych kolorystycznie obrazach próbowała utrwalić codzienność. Mówiła: W wielu wypadkach chcę ocalić od zupełnego zniszczenia owe stare szczątki. Poniszczone druki, reprodukcje, fotografie, szczątki szkła, tworzyw sztucznych. Powiedziałam – chciałabym ocalić od zupełnego zniszczenia, bo fascynują mnie przede wszystkim przedmioty i materiały autentyczne, ale jakoś już podniszczone. I właśnie w moich kompozycjach chcę jakby zatrzymać ich upadek, każdy z owych (...) fragmentów zachowuje swoją poetykę (...) ale jednocześnie staje się elementem wyłącznie plastycznym... Piotr Skrzynecki, Próba utrwalenia codzienności w sztuce , „Echo Krakowa“, nr 99, 27 IV 1967
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: na odwr. dł. p.d: A Lenica | Geneve | 1960 | „6 Pinture“ [!] niżej pieczątka szwajcarskiego sklepu z artykułami plastycznymi AUX BEAUX ARTS | PERRIER, śr.g. nalepka Galerie FERRERO | 9. rue de l’Hotel de Ville | GENEVE z danymi obrazu, poniżej: [oł.:] 11 [przekreślone] | [flamastrem:] 10 Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Alfreda Lenicy Pejzaże fantastyczne , Galerie Ferrero, Genewa IX – X 1960; – Sztuka współczesna z kolekcji Wojciecha Fibaka (katalog wystawy ze wstępem Michała Woźniaka), Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018, s. 174, il. barwna.
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: Lenica na l. listwie krosna nalepka Galerie FERRERO | 9. rue de l’Hotel de Ville | GENEVE z danymi obrazu, na pionowej belce krosna pieczątka: Kolekcja Fibak | Monte Carlo Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Alfreda Lenicy Pejzaże fantastyczne , Galerie Ferrero, Genewa IX – X 1960; – Sztuka współczesna z kolekcji Wojciecha Fibaka (katalog wystawy ze wstępem Michała Woźniaka), Muzeum Okręgowe im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Bydgoszcz 2018, s. 174, il. barwna (jako Doposion ). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: LODOWIEC DIABLERETS – TRYPTYK, 1983
Year: 1983
Tools: ink, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary: 24 x 45,5 cm (każda część w świetle passe-partout), oprawa 37 x 157 cm każda część sygn. tuszem na odwr. p.d.: I lub II lub III glacier des Diablerets | Lebenstein 1983 ; na odwr. oprawy p.g. nalepki wystawy w Zachęcie w 1992 r.: 2 transportowe, niżej wystawowa z nr kat. 125 Praca wystawiana: – Jan Lebenstein , Galeria Zachęta, Warszawa IV – V 1992, spis kat. na wkładce, poz. 125. Widoki Lodowca Diablerets w Alpach Berneńskich z 1983 roku to nieliczne w dojrzałej twórczości Jana Lebensteina przedstawienia czysto pejzażowe. Poprzedzają je tylko obrazy z cyklu Wielki Kanion z 1981 oraz prace z okresu studiów i tuż po nich, w których zresztą rolę wiodącą pełni małomiasteczkowa czy podmiejska architektura. Poza tymi wyjątkowymi grupami prac, pejzaż w sztuce Lebensteina pojawia się wyłącznie jako sceneria lub tło kompozycji figuralnych.
Artist: Tadeusz Dominik
Title: POLE III, 1968
Year: 1968
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik sygn. na odwr. na płótnie l.g.: T. DOMINIK | POLE III 1968 | LIQUITEX 80 x 100 na górnej listwie krosna nalepka z danymi obrazu Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Tadeusz Dominik. Malarstwo , CBWA „Zachęta“, Warszawa, 10 I – 2 II 1969, poz. kat. 63, s. nlb. il. czarno-biała. We wstępie do katalogu wystawy Jerzy Hryniewiecki pisze: Malarstwo Dominika jest samym malarstwem! (...) Tematyka abstrakcyjnych obrazów jest tematyką życia przestrzeni, krajobrazami, wizjami prześwietlonych skał, pól, kwiatów czy całych ogrodów; jeśli nawet zatytułowane są tylko „kompozycjami“ to i wówczas czujemy w nich odbicie istniejącego świata tylko bardziej barwnego, bardziej przestrzennego, żyjącego nie tylko w świetle naturalnym ale prześwietlonego własnym emanującym z siebie światłem.
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA (EVA), 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Provenance: kolekcja prywatna, Polskazakup od artysty
Description: Jego twórczość jest trudna do zdefiniowania. Z jednej strony jawi się jako oryginalna odmiana malarstwa fi guratywnego, z drugiej zaś przemawia bogatym językiem abstrakcyjnym, który bliski jest surrealizmowi. Obrazy Lebensteina to poetyckie transpozycje fi gury ludzkiej, ekspresyjne postaci zwierzęce, w których przebrzmiewa fascynacja reliktami archaicznych kultur. Wśród rozmaitych cyklów malarskich (Figury kreślone, Figury hieratyczne) jednym z ciekawszych i najbardziej rozpoznawalnych jest cykl tzw. Figur osiowych, do których należy prezentowana praca z 1960 roku. Powstawał on w przełomowych dla artysty latach 1958-1962 i zamyka w sobie rozumienie istoty życia, trwania, śmierci, erotyzmu. Sam Lebenstein tak tłumaczył jego powstanie: Figury osiowe to były figury, które można porównać do figur totemicznych, ale które miały nośność inną. Miały nośność dla mnie, nienazwaną słowami, i ktoś inn musiał to nazwać, Nazwał to Kot Jeleński, mówiąc, że te fi gury maja nośność, znaczenie Erosa i Tanatosa. To był mój szyfr. W Polsce wszystko musiało być wtedy szyfrem. Musiał to też być szyfr abstrakcyjny, dlatego że pewnego typu abstrakcja w Polsce miała inny sens niż w tych samych latach w Paryżu.
Artist: Jan Lebenstein
Title: DOGUE, 1974
Year: 1974
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Lebenstein sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Lebenstein | „Dogue“ | 1974 | format 40 na pionowej i prawej listwie krosna nalepka z nr 10 na górnej listwie krosna nieczytelna pieczątka: [...] ORO MONTE BIA [...] W 1974 roku, Jan Lebenstein pracował nad ilustracjami do Folwarku Zwierzęcego George’a Orwella. Gwasze stały się inspiracją do powstania obrazów oraz teki grafik pod tym samym tytułem. Wiosną 1975 roku dzieła te zaprezentowane zostały na wystawach zorganizowanych prze Galerie Altman-Carpentier oraz Galerie Lambert w Paryżu. Wśród wystawianych prac znalazł się również prezentowany na naszej aukcji obraz. Tytułowego Dogue możemy powiązać z jednymi z bohaterów orwellowskiej powieści – psami. Psy – niegdyś szczenięta – odebrane zostały matkom przez bezwzględnego władcę Napoleona i wychowane na posłusznych żołnierzy, odpowiedzialnych za pilnowanie porządku i utrzymanie władzy. Frontalne ujęcie zwierzęcia nawiązuje do innych przedstawień bohaterów Folwarku zwierzęcego wykonanych przez Lebensteina w tym czasie. Zarówno Orwell, jak i Lebenstein, posłużyli się formą zwierzęcą do zobrazowania ludzkiej natury i prawdy o człowieku. Lebenstein wspomina: Zacząłem malować „zwierzęta“, inspirowane poprzez uprzednio zrobione notatki. Stwory te zastygłe... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1973
Year: 1973
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI 1973 Zdzisław Beksiński stał się znany szerszej publiczności na początku lat 70., kiedy zaczął tworzyć tzw. „pejzaże metaficzyczne“. Pierwsze obrazy tej serii zostały pokazane na słynnej wystawie „Oczekiwanie“ zorganizowanej przez Janusza Boguckiego w warszawskiej Galerii Współczesnej w grudniu 1972. Charakteryzowała je przede wszystkim ściszona, ciemna kolorystyka, występowanie posępnego pejzażu i desygnatów śmierci: trumien, nagrobków, szkieletów, potwornych postaci ze świata apokaliptycznych wizji. Malarska projekcja tych „dreszczowcowych“ treści spotkała się z żywym odzewem w ówczesnej prasie, a nawet na ich kanwie powstał dokument Rozmowa Mistrza ze śmiercią (reż. Franciszek Kuduk, 1973). Kilka kadrów filmu zajmuje „nasz“ obraz – wizerunek nadnaturalnej wielkości zmory prowadzącej na postronku bezbronną, nagą postać. Dzieło nosi wszelkie znamiona stylistyki znanej z „Oczekiwania“. Za ujętą en face, kroczącą wprost na widza parą roztacza się rozległe pustkowie z kłębowiskiem chmur rozstępującym się nad głową kreatury. Zimny blask pada na czarną pelerynę spiętą klamrą w kształcie czaszki, a między rozchylonymi połami materiału majaczy widok ukrzyżowanego, pięknego kobiecego ciała. Połączenie symbolu męczeństwa ze sferą seksualności sięgało jeszcze tworzonych w latach 60. rysunków sadomasochistycznych... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-5, OK. 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: Z -5 | BEKSIŃSKI Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Z-5 jest jedną z kilku wersji katedry, które powstały w wyniku umowy-zlecenia zawartej przez artystę z marszandem Piotrem Dmochowskim w końcu grudnia 1987 roku. Zgodnie z jej treścią Mistrz zobowiązywał się do namalowania szesnastu obrazów zbliżonych stylowo do pejzaży fantastycznych z połowy lat 70. Kompozycje z tego okresu – owiane raczej aurą magii i tajemnicy niż pełnej grozy makabry – były pozbawione widocznych „desygnatów śmierci“. Ich brak był podstawowym warunkiem stawianym artyście, który estetykę zamawianych obrazów skwitował dopiskiem: „bez flaków i pajęczyn“. Dla malarza-wizjonera utrzymanie twórczego temperamentu w ryzach litery prawa okazało się nie lada wyzwaniem. O trudach dostosowania się do wytycznych relacjonował w liście... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płycie: BEKSIŃSKI 82 Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 r. w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Następnie, po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Obraz reprodukowany i opisany: – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Sala 10. Obrazy. Lata 1968-1983, olej na płycie pilśniowej, kod obrazu: DG-2449) Siedząca za stołem, upiorna postać – tak jak wielu innych bohaterów obrazów Beksińskiego – sytuuje się na pograniczu świata żywych i umarłych. Jej toczone procesami rozkładu ciało jest doskonałym przykładem tzw. sztuki „szoku negatywnego“, z jaką od początku lat 80. powszechnie utożsamiano malarstwo Beksińskiego. Publiczność podziwiała artystę za mistrzowskie opanowanie warsztatu i oryginalność wizji, ale tematykę dzieł często uważała za zbyt drastyczną. Makabryczne sceny nie miały jednak na celu „przestraszenia“ odbiorców, ale służyły głównie doskonaleniu... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: POSTAć, 1967
Year: 1967
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: na odwr g.: BEKSIŃSKI 67 , d. TUSZ KREŚLARSKI
Artist: Magdalena Abakanowicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2000
Year: 2000
Tools: ink
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: M. Abakanowicz 2000 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1960
Year: 1960
Tools: felt-tip pen
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 63,5 x 44 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. dłg. śr. d.: LEBENSTEIN 1960 p.d. naddarcie papieru ok. 5 cm (bez ubytku)
Artist: Igor Mitoraj
Title: STELLA, 1981
Year: 1981
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wys. z podstawą - 33 cm sygn. l.d.: MITORAJ obok znak odlewni FONDERIA TESCONI | PIETRASANTA z boku nakład: 160/250 , poniżej ARTCURIAL Porównaj: – Igor Mitoraj. Sculpture , (wyd.) Art-Objet, Paryż 1988, s. 87 (Stella, 1981, marmur, 110 cm). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: ŚWIĘTA SEBASTIANA, 1993
Year: 1993
Tools: pastel, coal
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 68,5 x 49 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. l.g.: FS [monogram wiązany] W [ w kółku] | 1693 | S. SEBASTIANA ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)
Artist: Igor Mitoraj
Title: ASKLEPIOS, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. d.: C556/1000 H.C. Rzeźby Asklepios i Perseusz są odlane w brązie cynowym – najpopularniejszym od czasów starożytnych szlachetnym stopie, w którym odlewano rzeźby. Mitoraj dla swych kompozycji wybrał brąz składający się w 85% z miedzi, 5% cyny, 5% ołowiu i 5% cynku. Figury wykonano w tradycyjnej technice odlewu piaskowego. Polega ona na wykonaniu formy odlewniczej przez odciśnięcie modelu w skrzynce formierskiej wypełnionej mułkiem formierskim, do której wlewa się płynny metal. Dla każdego odlewu każdorazowo wykonywana jest nowa forma. Odpowiednie zaprojektowanie formy, z systemem wlewów i kanałów odprowadzających gazy, umiejętne zalewanie formy metalem, zaś później wykończenie surowego odlewu – wymaga znakomitej znajomości rzemiosła. Stąd tradycyjnie, odlewanie rzeźb ich twórcy powierzali zazwyczaj biegłym w tej sztuce odlewnikom. Sami zaś nadzorowali ich wykończenie, niekiedy nakładali patynę, lecz czasem w ogóle nie brali udziału w procesie realizacji dzieła. Podobnie jak skład stopu, z jakiego wykonane zostały rzeźby, Mitoraj nieprzypadkowo wybrał zieloną patynę. Nawiązuje ona do szlachetnej patyny vert antique, jaką pokryte były antyczne brązy odkrywane w XV w. Stąd patyna jest dziś ceniona nie tylko ze względu na estetykę, ale i zyskała wartość symboliczną. Asklepios i Perseusz powstały jako autorska... więcej
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz patynowany na zielono, wys. 37,3 cm, z podstawą 47,3 cm sygn. p.d.: MITORAJ na rewersie śr.d.: D 160/1000. HC
Artist: Salvadore Dali
Title: KRZAK MALINY, Z CYKLU „FLORDALI“, 1969/1970
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: CL/CL , p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 175-176, kat. 354 (b), il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: GRAPEFRUIT, Z CYKLU "FLORDALI", 1969/70
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. pod ryc. l.: CXL/CL , p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980 . Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 175-176, kat. 352 (b), il. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: MAŁY BUKIECIK DLA UKOCHANEJ, 1978
Year: 1978
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ‘MAŁY BUKIECIK | DLA UKOCHANEJ’ | Agnieszce | Balzak | KMikulski | Hucisko 1978 na górnej listwie krosna wym.: 46,5 x 55,5 , obok S/85 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Kazimierz Mikulski malarstwo, rysunek, collage , wyst.: BWA Łódź kwiecień-maj 1987, Galeria Współczesna Toruń lipiec 1987, Arsenał Poznań sierpień-wrzesień 1987, BWA Płock październik 1987, Salon Sztuki Współczesnej Bydgoszcz grudzień 1987, Galeria Awangarda Wrocław styczeń 1988, s. nlb, kat. poz. 167, il. cz.-b.; – Kazimierz Mikulski, katalog wystawy indywidualnej , Galeria Piano Nobile, Kraków, 1998, s. nlb., poz. 25, il. barwna; – Kazimierz Mikulski. Malarstwo , wyd. Desa Unicum Sp. z o.o., Warszawa 2000, s. 71, il. barwna. Na odwrocie obrazu znajduje się dedykacja Agnieszce – Balzak . Takim pseudonimem określano Kazimierza Mikulskiego, który był ważną i barwną postacią środowiska krakowskiego. Pseudonim pochodził jeszcze z czasów studenckich. Sylwetka artysty bardzo przypominała figurę słynnego pisarza, utrwaloną przez wybitnego francuskiego rzeźbiarza Augusta Rodina. Z drugiej strony, także styl pracy Mikulskiego był podobny do stylu wielkiego pisarza. Obaj potrzebowali... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: KOMPOZYCJA (GAŹDZINA), 1975
Year: 1975
Tools: oil
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: na odwr. na desce naklejona nalepka autorska: DUDA GRACZ | PADEREWSKIEGO 42 B/31 KATOWICE | TYTUŁ „Kompozycja“ | TECHNIKA drewno – collage , olej | WYMIARY 154 x 230 cm | nr. katalogu 402 | SYGN. Duda Gracz | ROK 1975 | UWAGI [tekst zamazany czarnym flamastrem] Rzeźbie towarzyszy certyfikat autentyczności podpisany przez Agatę Dudę Gracz z XII 2020. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) Fascynacja Jerzego Dudy Gracza górami jest powszechnie znana; elementy górskiego pejzażu: hale, łąki, drewniane chałupy, tematy tatrzańskie to częste motywy twórczości artysty, który nie zapominał też o ludziach gór. Co roku przyjeżdżał w Tatry, na plenery, cieszył się widokami i towarzystwem górali, aż do momentu, kiedy zdrowie przestało pozwalać mu na podróże. Spośród pięciu znanych historykom sztuki rzeźb Jerzego Dudy Gracza, ta zajmuje szczególną pozycję. Dzieło oferowane na aukcji ukazuje osobę znaną artyście: żonę Franka, mistrza stolarskiego, który podobno wybudował własnymi rękami jeden z podtatrzańskich kościołów. Duda Gracz w tym przypadku... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Ryszard Zając
Title: KOŚCIÓŁEK, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RY | ZA | 69 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: RYSZARD ZAJĄC | KOŚCIÓŁEK (65 x 81) | 1969 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: OBRAZ 2192 (LUBNIEWICE – WIECZÓR), 1997
Year: 1997
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34 x 27 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. p.d.: D.G. 2192/97 na odwr. śr.: nalepka autorska z danymi obrazu ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Stasys Eidrigevicius
Title: KOMPOZYCJA Z PSEM, LATA 90. XX W.
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Stasys na odwr. stempel zezwolenia na wywóz ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: ŚWIERADÓW, 2007
Year: 2007
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2007 | E. DWURNIK sygn. na odwr. na płótnie: 2007 | E. DWURNIK | „ŚWIERADÓW“ | NR: IX [w kółku] – 1343 [w ramce] | 3718 [w ramce] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: PLAC ZAMKOWY, 2016
Year: 2016
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2016 | E. DWURNIK sygn. na odwr.: 2016 | E. DWURNIK | „PLAC ZAMKOWY“ | NR: XI [w ramce] – 688-5999 w p.d. rogu przytwierdzony certyfikat z podpisem artysty ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: L. Tarasewicz 2011 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Leon Tarasewicz 2019 | Acrylic on canvas | 100 X 100 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Minciel
Title: XXX, 2007-2018
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MINCIEL | 2007-18 sygn. na odwr. na płótnie: MINCIEL | XXX | AKRYL, MĄCZKA CEGLANA | WERNIKS | 2007-2018 | [znak strzałki do góry]
Artist: Jan Tarasin
Title: ZAPISY, 1997
Year: 1997
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 40 x 54 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Jan Tarasin 97 sygn. na odwr. oł. p.d.: Jan Tarasin 97 | „Zapisy“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Anna Trochim
Title: CZERWONE, 2010
Year: 2010
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie l.g.: ANNA Alicja Trochim | 2010 | CZERWONE ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: OBRAZ KONTROLNY, 2014
Year: 2014
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2014 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „OBRAZ KONTROLNY“ | olej/płótno 102 x 127 na poprzecznej listwie krosna nalepka z numerem 39 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Natalia Lach-Lachowicz (Natalia LL)
Title: Z SERII SZTUKA KONSUMPCYJNA, 1972
Year: 1972
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 26,3 x 35,5 cm (w świetle passe-partout) sygn. oł. na odwr l.d.: NATALIA LL | Consumer Art | 1972 | 3/5 Pracy towarzyszy certyfikat autentyczności wydany przez Fundację ZW z Torunia (prowadzącą Archiwum Natalii LL) 12 I 2021. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Norman Leto
Title: BUT 9/11 LUB AUTOSTOPOWICZ, 2017
Year: 2017
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: na odwr. l.g.: (PHOTON HELP | GIFT), p.g.: BUT 9/11 LUB | AUTOSTOPOWICZ | HITCHHIKER OR 9/11 | SHOE | NORMAN 2017 Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Norman Leto. Idź i patrz (katalog wystawy), Muzeum Miejskie w Zabrzu, Zabrze 2018, il. barwna, s. nlb. – Jarosław Mikołaj Skoczeń, D etoks. Zdzisław Beksiński, Norman Leto. Korespondencja/Rozmowa , Warszawa 2018, s. 48, il. czarno-biała. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Urszula Wilk
Title: LINIE, 2018
Year: 2018
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. oł.: Wilk | 2018 na odwr. na pł. l.d.: URSZULA WILK | 2018 [do góry nogami] obok skrzyżowane strzałki; p.d.: URSZULA Wilk | „LINIE“
Artist: Witold-K
Title: P-2011-3066 Z CYKLU „LUDZIE“, 2011
Year: 2011
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold.K.11 na odwr. na płótnie g.: P-2011-3066
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Olbiński
Title: OBRAZ NA OKŁADKĘ “BUSINESS WEEK MAGAZINE“
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 42 x 42 cm (w świetle ramy) sygn. l.d.: R [odwrócone, w kółku], obok: R. Olbinski Do obrazu dołączony jest certyfikat autentyczności z podpisem autora.
Artist: Ryszard Zając
Title: KOŚCIÓŁ, 1969
Year: 1969
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: RY | ZA | 69 sygn. na odwr. na płótnie: RYSZARD ZAJĄC | KOŚCIÓŁ (81 x 54) | 1969 l.g. pieczątka zezwalająca na wywóz za granicę przy dolnej krawędzi dwa stemple w kształcie tarczy z czytelną częścią napisu: VICTORIA | MALLEINEN /../. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tomasz Sętowski
Title: DON KICHOT W KRAINIE JUTRA, 2015
Year: 2015
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: T. Sętowski Do obrazu dołączony jest certyfikat autentyczności podpisany przez artystę. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: QUAE, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maksymilian NovákZempliński sygn na odwr. na płycie: „Quae“ | Maksymilian Novák-Zempliński | 2021
Artist: Jacek Yerka
Title: SENNA UCZTA, 2019
Year: 2019
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 19 na odwrocie na dolnej listwie krosna p.d.: JACEK YERKA | >>SENNA UCZTA<< | AKRYL 2019