Artist: Walery Eljasz-Radzikowski
Title: KOŚCIÓŁ W SKAWINIE, 1 LIPCA 1867
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: malował z natury Walery Eljasz 1867 1/7 na odwrocie kartka maszynopisu informująca o konserwacji obrazu i znajdującej się na odwrocie nalepce z napisem: „Kościół Parafialny w Skawinie malowany przez Walerego Eliasza z natury za bytności miejscowego Proboszcza bardzo o dobro tegoż kościoła dbałego, Księdza Józefa Oleaczka. - w lipcu 1867 r.”; ponadto nalepka galerii sztuki w Krakowie. Obraz po konserwacji
Artist: Jan Styka
Title: KOŁYSANKA
Tools: ink, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, tusz lawowana, papier żeberkowy naklejony na tekturę, 23,6 x 17,5 cm sygn. p.d.: Jan Styka na odwrocie numer (ołówkiem): 608 [w kółku]
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJER NA GALOPUJĄCYM KONIU– SZKIC DWUSTRONNY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d.(ołówkiem): PM na odwrocie szkic kirasjera w paradnej pozie Rysunek nieoprawiony
Artist: Piotr Michałowski
Title: KIRASJER NA GALOPUJĄCYM KONIU– SZKIC DWUSTRONNY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: podpisany p.d.(ołówkiem): PM na odwrocie szkic kirasjera w paradnej pozie Rysunek nieoprawiony
Artist: Piotr Michałowski
Title: STRZELCY PIECHOTY KRÓLESTWA POLSKIEGO
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: podpisany. p.d. (ołówkiem): PM Rysunek nieoprawiony
Artist: Wacław Pawliszak
Title: POTYCZKA
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wacław Pawliszak w l.d. narożniku nieczytelny fragment suchej pieczęci
Artist: Hiacynt Alchimowicz
Title: WIDOK PORTU W COLLIOURE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Alchimowicz na odwrocie na górnej listwie krosna słabo widoczne napisy ołówkiem; ponadto na poprzeczce krosna słabo czytelny napis ołówkiem. Obraz jest po konserwacji. Obraz jest nieoprawiony.
Artist: Wilhelm Westerop
Title: W PODRÓŻY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Wilhelm Westerop na odwrocie na dolnej listwie krosna stempel składu przyborów malarskich: DR. FR. SCHOENFELD & CO. | DÜSSELDORF; ponadto na górnej listwie ramy nalepka aukcyjna Agra-Art z 2011 r. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Josef Wischniowsky
Title: ZALOTY
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: J. Wischniowsky | München na odwrocie stempel: Karl Anwander | München | Fabrik & Handlung | von | Zeichnen & Malutensilen; ponadto na lewej listwie ramy fragment nalepki wystawowej (?) w języku niemieckim.
Artist: Stanisław Ejsmond
Title: MIMOZA, PRZED 1925
Tools: watercolor, pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: S.EJSMOND. Na odwrocie nalepka Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie (druk, tusz, pieczęć ): 18987 Autor Ejsmond Stanisław | Tytuł Mimoza Rodzaj dzieła akw pastel | Cena 550 Własność Data nadesł[...] 192 Obraz wystawiany i wymieniany w: Przewodnik po wystawie Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych , Warszawa, Sierpień 1925, s. 11, nr 74
Artist: Juliusz Holzmüller
Title: NA KOŃSKIM TARGU, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Juliusz Holzmüller | 1918
Artist: Stanisław Bagieński
Title: UŁAN POD OKIENKIEM, 1921
Year: 1921
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Bagieński | 1921 na odwrocie ramy nalepka galerii z Warszawy; ponadto na tekturowym zaplecku pieczęć tej samej galerii. Obraz po konserwacji
Artist: Stanisław Straszkiewicz
Title: O WSCHODZIE, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: STANISŁAW STRASZKIEWICZ 1921 Na listwie krosna przedwojenna nalepka warszawskiego Magazynu Artystycznrgo i Salonu Dzieł Sztuki Juliana Burofa (druk, stempel , atrament): [..]AZYN ARTYSTYCZNY i SALON OBRAZÓW | JULIANA BUROFA. Warszawa, Nowy Świat 47 | No 4120 Autor Straszkiewicz | Tytuł Rodzaj dzieła olejny | Cena Własność K. data 11 . [....]
Artist: Feliks Michał Wygrzywalski
Title: PONTYJSKIE BAGNA, OK. 1907
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: F.M.Wygrzywalski na odwrocie l.g. (ołówkiem): Pontyjskie bagna ; poniżej, centralnie (niebieską kredką): 13 ; obok (czerwony napis przekreślony niebieską kredką): non vendibile per ora ; poniżej (ołówkiem) inicjały i nazwisko właściciela (?) Po powrocie z Egiptu Wygrzywalski malował sceny z życia włoskiego oraz pejzaże Italii. Kilka lat spędził nad morzem i w górach, całymi miesiącami przesiadując w Porto d'Anzio koło Rzymu, gdzie znajduje się willa Nerona, w Terracinie koło Caserty. Wygrzywalski malował wówczas też okolice, Monte Circeo, bagna pontyjskie i Lago di Nimfa. Następnie artysta ruszył na południe do Neapolu, na Capri, przez Sorrento, Amalfi, aż po Kalabrię i Messynę. Obraz wymieniany w: Sprawozdanie Dyrekcyi Towarzystwa Przyj. Sztuk Pięknych we Lwowie z czynności za rok 1908/1909 , Lwów 1908, s. 28.
Artist: Kazimierz Szmyt
Title: PASTWISKO NAD RZEKĄ, PRZED 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: K. Szmyt Na odwrocie na górnej listwie krosna napis (ołówkiem): Łąka 150 mk ; na górnej listwie ramy nalepka Składu Obrazów Nowicki & Grünastel w Poznaniu.
Artist: Kazimierz Lasocki
Title: KROWA, 1946
Year: 1946
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. Lasocki Miłosna 1946
Artist: Mieczysław Korwin-Piotrowski
Title: STOGI NA MOKRADŁACH
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. K. Piotrowski Obraz do konserwacji.
Verified Artist: Yes
Artist: Konstanty Mackiewicz
Title: PEJZAŻ Z JEZIOREM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: K. MACKIEWICZ na odwrocie na lewej i prawej listwie krosna wyciśnięte znaki firmy produkującej podobrazia Anco Bilt i obok numer 27, ponadto na górnej i dolnej listwie ramy znajdują się pieczęci z numerem 39 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiktor Korecki
Title: CHATA W ZIMOWYM PEJZAŻU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI na odwrocie centralnie napis (kredką): KORECKI | 227573
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WESELNICY KRAKOWSCY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie na wszystkich listwach krosna pieczęci z numerami, odpowiednio, 50 i 35 odnoszącymi się do wielkości podobrazia. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Stanisław Żurawski
Title: KOŚCIÓŁEK W ZAKOPANEM
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: KOŚCIÓŁEK MATKI BOSKIEJ CZĘSTOCHOWSKIEJ W ZAKOPANEM olej, cienkie płótno naklejone na tekturę, 34,6 x 24,8 cm sygn. p.d.: St. Żurawski na odwrocie słabo czytelny napisy (ołówkiem): […] | St. Żu [rawski] | „Koś [ciół] | [w Zakopa] nym ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wlastimil Hofman
Title: MOJŻESZ
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na dole: Wlastimil | Hofman na odwrocie l.g. numer (zieloną kredką): 23 [w kółku]; centralnie tytuł (farbą): Mojżesz
Verified Artist: Yes
Artist: Maks Haneman
Title: HALA KONDRATOWA
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maks Hanemann na odwrocie p.g.: Hala Kndratowa | niżna ; ponadto l.d. (tusz): KL.III-85-1185/60 | I. Janicka ; poniżej nieczytelna pieczęć
Artist: Wiktor Korecki
Title: KRAJOBRAZ ZIMOWY Z RZECZKĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: WIKTOR KORECKI.
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: ŻELAZOWA WOLA, LIPIEC 1975
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. ZAKRZEWSKI 1975 na odwrocie na górnej listwie krosna: W. ZAKRZEWSKI 1975 7 ŻELAZOWA WOLA, WIERZBY 65 x 81 ol pł ; ponadto centralnie 65 x 81 ; na lewej listwie krosna nalepka zakładu stolarskiego. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA NAD BAŁTYKIEM
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI na odwrocie notatki ramiarskie (?)
Artist: Narcisse Henocque
Title: BUKIET KWIATóW W WAZONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Henocque na odwrocie, przeciwnie do kompozycji numer: 20 | F (odnoszący się do wielkości podobrazia); ponadto na dolnej listwie krosna odciśnięta okrągła pieczęć składu przyborów malarskich - firmy „Lefranc et Cie”; - kotwica skrzyżowana z kaduceuszem pomiędzy literami L F. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Lipòt (Leopold) Illencz
Title: NA ŁĄCE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Illenz na odwrocie na górnej listwie krosna napis ołówkiem.
Artist: Mieczysław Reyzner
Title: MIECZYKI I DALIE, 1919
Year: 1919
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Mieczysław Reyzner | 1919
Artist: Maurycy Mędrzycki (Mendjizky)
Title: PEONIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Mendjizky dedykacja p.d.: A Madame Mittelhauser | en souvenir de son admirable | accueil. Mendjizky | PARIS – 30.X.33 na odwrocie na dolnej listwie krosna pieczęć z numerem 8 F
Artist: Emil Lindeman
Title: GAłĄZKA BZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Emil Lindeman
Artist: Edward Wittig
Title: NÓŻ DO PAPIERU, XIX/XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz odlewany, patynowany, dł. 32,9 cm, szer. 5,7 cm, gł. 1,3 cm sygn. na ostrzu: E. Wittig stan zachowania: ślady napraw przy nasadzie ostrza Literatura: - Szczęsny Rutkowski, Edward Wittig , Warszawa 1925, s. 16. - Władysław Kozicki, Edward Wittig. Rozw ój i twórczo ść , Warszawa 1932, s. 17. Zaprojektowany w roku 1898 nóż do rozcinania papieru „w formie nimfy siedzącej na dużem stylizowanem pawiem piórze”, wymieniany jest w monografiach artysty jako jedna z jego najwcześniejszych prac. Dwa inne egzemplarze według tego modelu znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (dar z roku 1911) oraz Muzeum Mazowieckiego w Płocku (z datą 1903). Władysław Kozicki pisze, że Wittig przed wstąpieniem do wiedeńskiej Akademii musiał podjąć pracę zarobkową: „nauczył się rytowania metali i zdobił w ten sposób rozmaite drobne przedmioty użytkowe”. Dzięki nabytej praktyce rzemieślniczej artysta posiadł cenne w profesji rzeźbiarza umiejętności: „Jak wiadomo – pisze Kozicki – są w naszych czasach rzeźbiarze o talencie nawet bardzo wielkim, którzy uważają pracę swą za skończoną, gdy ulepią model w glinie. Resztę powierzają w zupełności rękom robotników, odlewaczy i kamieniarzy. Tych artystów nazywał Wittig zawsze z pewnem słusznem lekceważeniem... więcej
Artist: Simon Glücklich
Title: AKT WE WNĘTRZU
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: S. Glücklich
Artist: Henryk Hayden
Title: RÓŻE, LATA 30-TE XX W.
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g. (drapana): Hayden na odwrocie numer 4 odnoszący się do wielkości podobrazia; ponadto numery (białą kredą): 66 [ w kółku]; poniżej D | 433 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: SZKOŁA ZAKOPIAŃSKA - przypisywana
Title: LIS, L. 30. XX W.
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: drewno bejcowane, 15,8 x 10 x 7 cm Szkoła Zakopiańska to jedno z ważniejszych zjawisk w polskiej rzeźbie i sztuce dekoracyjnej. Pojęcie to odnosi się nie tylko do samej Państwowej Szkoły Przemysłu Drzewnego w Zakopanem (PSPD), która, jak pisze Joanna Hubner-Wojciechowska: "przez dziesięciolecia słynęła jako kuźnia talentów snycerskich i rzeźbiarskich". W szerszym ujęciu określa wypracowaną tu konwencję artystyczną, łączącą rodzimą tradycję z osiągnięciami formizmu - pierwszej polskiej awangardy. Stylistyka prac uczniów i artystów reprezentujących ten nurt jest dość wyrazista. Motywy zaczerpinęte z tradycji podhalańskiej były przez nich twórczo przetwarzane w języku kubizmu i formizmu. Realizując ambitne cele artystyczne, tworzyli prace interesujące pod względem formalnym, lecz jednocześnie dekoracyjne, noszące pierwiatek ludowości. Oferowana figurka liska niestety nie jest sygnowana (mogła, podobnie jak inne prace absolwentów PSPD, być podpisana ołówkiem, zaś napis mógł zostać starty), co mocno utrudnia atrybucję. Niemniej stylistyka oraz tematyka pracy skłaniają ku przypuszczeniu, że autora pracy należy szukać wśród uczniów słynnej zakopiańskiej szkoły.
Artist: Zdzisław Czermański
Title: TEKA JÓZEF PIŁSUDSKI, 1935
Year: 1935
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na płycie l.d.: Czermański. (niektóre datowane 35) Wydawnictwo J. Przeworskiego, Warszawa 1935 Teka zawiera 13 plansz przedstawiających marszałka Józefa Piłsudskiego (według spisu): Szkic portretowy, 1935 Pasjans, 1931 Na Wawelu, 1928 W okopach, 1914 Sulejówek, 1925 W Paryżu, 1921 Z Beliniakami, 1915 19 Marca: Laurka Pierwszy Marszałek Polski, 1921 Rewja, 1934 Studjum portretowe, 1928 W Alejach Ujazdowskich, 1934 W Krakowie, 1933 oraz planszę z faksymile recenzji teki i autografem gen. Edwarda Rydza Śmigłego Teka została podarowana staroście Sucheckiemu z okazji imienin w dniu 23 maja 1936 r. o czym świadczy dedykacja. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Eugeniusz Zak
Title: WĘDROWIEC
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: WĘDROWIEC, 1929 (RYCINA PRZY STRONIE TYTUŁOWEJ) miękki werniks, papier, 14,3 x 9,4 cm (odcisk płyty), 24,5 x 19,3 cm (arkusz) Rycina jest ilustracją do książki La Porte Lourde. Poèmes en prose de René Morand, dessins hors-texte par Eugene Zak , wydanej przez Galerie Zak w Paryżu w roku 1929 w nakładzie 300 egz. + 10 egz. niesprzedażnych. Książka zawiera dziewięć oryginalnych rycin, wykonanych techniką miękkiego werniksu. Egzemplarze książki znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz w zbiorach prywatnych. Opisana i reprodukowana w katalogu: - B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926 , Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2004, s. 220, nr kat. IV/1, il.
Artist: Eugeniusz Zak
Title: MŁODZIENIEC Z KWIATKIEM, 1929
Year: 1929
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: miękki werniks, papier, 16 x 9 cm (odcisk płyty), 24,5 x 19,3 cm (arkusz) Rycina jest ilustracją do książki La Porte Lourde. Poèmes en prose de René Morand, dessins hors-texte par Eugene Zak , wydanej przez Galerie Zak w Paryżu w roku 1929 w nakładzie 300 egz. + 10 egz. niesprzedażnych. Książka zawiera dziewięć oryginalnych rycin, wykonanych techniką miękkiego werniksu. Egzemplarze książki znajdują się, m.in. w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie, Muzeum Narodowego w Poznaniu oraz w zbiorach prywatnych. Literatura: - B. Brus-Malinowska, Eugeniusz Zak 1884-1926 ,Warszawa 2004, s. 220-221.
Artist: František Šimon Tavík
Title: TARG ŚW. MIKOŁAJA. PRAGA, 1916
Year: 1916
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: TARG ŚW. MIKOŁAJA NA STAROMIEJSKIM RYNKU W PRADZE, 1916 akwaforta kolorowa, papier, 32,1 x 39 (odcisk płyty); 39,5 x 46,5 cm (arkusz) sygn. pod kompozycją z prawej (ołówkiem): T.F. Šimon l.d. oznaczony stemplem artysty na odwrocie numer i napis (ołówkiem): 15/40 | [...] Wymieniana i reprodukowana w: "Kronika Grafického díla T.F. Šimona", [w:] Kwartalnik Towarzystwa Sztuki Hollar, Praga 1937, Vol. XIII no. 2; Arthur Novak, Seznam Grafických Prací T.F. Šimona Catalogue Raisonné , Praga 1937, nr 268 (nakład określony na 225 sztuk); C. Bentinck, František Šimon Tavík (1877 – 1942), Catalogue Raisonné & Biographical Sketch , 2015.
Artist: Carl Johan Nikolaus Piepho
Title: PORCELANOWA FIGURKA I RODODENDRON
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Carl Piepho Na górnym krośnie napis (ołówkiem): Porzellanfigur und Rhododendron | Piepho , obok (długopisem): Carl Piepho 1869 - 1920 | Porzellan Figů ů Rhododendron; na prawym krośnie wymiary (ołówkiem): 50 1/2 / 63; poniżej nieczytelny napis. Na ramie nalepki aukcyjne w tym dwie Agra-Art z 2009 i 2018 roku.
Artist: Marek Bojarski
Title: SEJM RP
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Marek Bojarski na odwrocie na górnej listwie krosna stempel z informacjami o artyście w języku angielskim; obok stempel z opisem obrazu i adresem ( długopis , stempel): 65 x 81 | SEJM | 102 WASZYNGTONA AVE., WARSAW. PO[LAND]; obok nalepka ( długopis ): N 39 | 65 – 81 ; ponadto na dolnej listwie krosna pieczęć galerii sztuki w Warszawie.
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WNĘTRZE PAŁACU W WILANOWIE, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: kredka, akwarela, gwasz, karton, 48,8 x 34 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d.: Wilanów | Wł. Stachowicz. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Marian Szczerbiński
Title: MARTWA NATURA Z MIMOZAMI
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M.SZCZERBIŃSKI [inicjały wiązane]
Artist: Elisabeth Ronget
Title: MARTWA NATURA Z WINOGRONAMI, 1938
Year: 1938
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, tektura, 49 x 39 cm (w świetle oprawy) sygn. l.d.: E. RONGET | 38 na odwrocie nalepka domu aukcyjnego w Warszawie
Artist: Józef Popczyk
Title: DANDYS
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: gwasz, niebieski papier, 32,6 x 26,5 cm sygn. l.g.: J. Popczyk na odwrocie: J.Popczyk | 24 | „Pan z cygarem” na passe-partout p.d.(ołówkiem): j aime a son amé | monsieur Guéro.
Verified Artist: Yes
Artist: Henryk Hayden
Title: KWIATY W WAZONIE, LATA 50-TE XX W.
Tools: oil
Surfaces: canvas, cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (dwukrotnie) l.d.: Hayden na odwrocie (czarnym markerem): HAYDEN | FLEURS. ponadto na krośnie plaster z numerem: 505279850-; obok (czarnym markerem): 8.P ; na prawej listwie krosna pieczęć: E | 4 [w kółku]; na dolnej listwie pieczęć: ORGINALE et REPERTORIEE | COPIE INTERDITE | REPRODUCTION CONTROLEE na odwrocie ramy notatki ramiarskie i nalepka zakładu oprawy obrazów w Paryżu.
Artist: Henryk Epstein
Title: PEJZAŻ Z ÉPERNON, RUE DE GRANDT PONT, OK 1941
Tools: watercolor, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. (ołówek): H. Epstein na odwrocie nalepka galerii w Krakowie i domu aukcyjnego w Sopocie.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Description: IInformacje o dziele: oznaczony faksymile podpisu artysty l.d.: Terlikowski. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Joachim Weingart
Title: MIŁOŚĆ BABCI
Tools: crayon, sanguine
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sangwina, kredka, papier, 59 x 48,3 cm (w świetle passe-partout) sygn. p.d. (ołówkiem): weingart na odwrocie, na tekturowym zaplecku nalepka galerii w Warszawie
Artist: Rafał Malczewski
Title: PEJZAŻ Z BRAZYLII, 1941-1942
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (długopisem): Rafał Malczewski w p.g. rogu sucha pieczęć: CARL SCHLEICH & SCHULL No 144 na odwrocie l.g. numer (ołówkiem): 4; l.d. numer (markerem): 360 , p.d.: 10837 2003-M AL39+ AL09 Proweniencja: kolekcja rodziny artysty w Kanadzie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite) * do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczony podatek graniczny VAT 8% (zgodnie z §12 pkt. 2 Regulaminu)
Artist: Jerzy Kossak
Title: KOWBOJ, 1942
Year: 1942
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1942 na odwrocie - często stosowane przez artystę stemple potwierdzające autorstwo: - okrągły: w polu środkowym herb "Kos" | Nr. ...; w otoku napis: *JERZY KOSSAK* Kraków pl. Kossaka 4*; - faksymile tekstu napisanego ręcznie: "Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu" | Jerzy Kossak. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Włodzimierz Zakrzewski
Title: PARYŻ. QUAI DU LOUVRE, PAźDZIERNIK 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż dolnej krawędzi: W. ZAKRZEWSKI 1970 na odwrocie: W. ZAKRZEWSKI 1970 | /10 | 54 x 73 | PARIS | QUAI DU LOUVRE ; ponadto wzdłuż lewej krawędzi 73 x 54 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: PRÓBA BALETU
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova