Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: KARNAWAł W RIO, 1990
Year: 1990
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 1990 r. Praca jest oprawiona.
Artist: Jan Dobkowski
Title: MŁYNEK, 1972
Year: 1972
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: Jan Dobkowski | „MŁYNEK“ 1972 | olej, 41 cm x 33 c m na g. listwie krosna dł: Swierzy Będący ikoniczną, rodzimą wersją pop-artu Młynek, należy do większej grupy obrazów powstałychw tzw. czerwono-zielonym okresie twórczości artysty. Jego początki sięgają 1967 roku, kiedy w warszawskim Klubie Medyków „Dobson“ oficjalnie ogłosił – razem z Jerzym Zielińskim „Jurrym“ – powstanie duetu Neo-Neo-Neo. Buntownicza propozycja malarska dwójki studentów – polegająca na zapełnieniu płócien płaskimi, jednorodnymi plamami koloru obrysowanymi precyzyjnym konturem – była nie tylko wyrazem sprzeciwu wobec przestarzałego modelu akademickiego nauczania w duchu koloryzmu, ale także synonimem otwarcia na idee hipisowskiej kontrkultury. Wśród nich dla artysty szczególnie istotne było zbliżenie do natury i idące za tym wyzwolenie seksualności. W dużej mierze to one zadecydowały o zawężeniu palety barwnej do psychodelicznego kontrastu – witalnej i dającej życie zieleni z żywiołową, zmysłową czerwienią. W rozmowie z Elżbietą Dzikowską wspominał: Mój okres czerwono-zielony (...) wywodził się z natury, z poszukiwania linearnego, z tropienia płaszczyzny, konturu. Chciałem coś wydrzeć naturze, choćby na zasadzie obrysu. Doszedłem wówczas do syntezy dwóch barw i stało się to moją filozofią na dłużej.... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: WIOSNA, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr. na płótnie p.g.: Jan Dobkowski | „WIOSNA“ 1985 | olej + acryl | 120 cm x 160 cm Do śr. listwy krosna przytwierdzona nalepka Przedsiębiorstwa Państwowego Sztuka Polska z danymi obrazu i ceną. Obraz reprodukowany w: – Jan Dobkowski. Malarstwo. Rysunek, katalog trzech wystaw: Muzeum Okręgowe w Łomży , BWA w Łomży, Miejski Dom Kultury - Dom Środowisk Twórczych w Łomży, IV 1989, il. barwna na okładce katalogu. Bezpruderyjna i prowokująca Wiosna należy do wielobarwnego, linearnego cyklu obrazów erotyczno-kosmicznych powstałego w latach 1985-1986. Wyznaczone wibrującym duktem kolorowych pasm płynne, polimorficzne ciała pozostają ze sobą w dynamicznym układzie sprowadzonym do aktu seksualnego. Ukazane z silnie zaakcentowanymi cechami tożsamości płciowej – ale „bez atrybutów kultury czy cywilizacji“ – zacierają granicę między człowiekiem, a szeroko pojętą naturą. W ten sposób dosadne intymne sytuacje stają się uniwersalnym zobrazowaniem pierwotnej, życiowej energii. Wedle słów autora erotyka to nie tylko bliskie kontakty między ludźmi. Płodność to erotyka, która dotyczy całego świata, także zwierząt, roślinności. Nie zajmuję się kontekstem kulturowym i socjologicznym erotyki, widzę człowieka jako część natury. W moich obrazach staram się wymieszać elementy roślinne, zwierzęce i ludzkie,... więcej
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1971
Year: 1971
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany p.d.: Lenica na odwrocie po środku: A.Lenica | Warszawa | 1971 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Alfred Lenica
Title: KOMPOZYCJA, 1960
Year: 1960
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie g.: A. LENICA | 1960 na górnej listwie krosna francuska nalepka Galerie FERRERO z Genewy z danymi obrazu, obok pieczątka adresowa w języku francuskim: ...[nieczytelnie] | Rue Pierre Fatio 21-54 | tel. 6.94.54-GENEVE Na odwrocie ramy kilkakrotnie powtórzony stempel: KOLEKCJA FIBAK | MONTE CARLO. Obraz wystawiany: – Alfreda Lenicy Pejzaże fantastyczne , Galerie Ferrero, Genewa IX – X 1960. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Franciszek Starowieyski
Title: CHAOS, OCZEKIWANIE POTOMKA..., 1995
Year: 1995
Tools: pastel, coal, sepia
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: !!!! OBRAZ PREZENTOWANY W GALERII AGRA ART NOVA (Wilcza 55/63) !!!! CHAOS, OCZEKIWANIE POTOMKA REGINY TENEBRIS I NADEJŚCIE ŚWIATA MECHANICZNEGO ROZKŁADU, 1995 część środkowa tryptyku „W oczekiwaniu Ocaliciela“, 1995 pastel, węgiel, sepia, płótno gruntowane, 300 x 600 cm (3 części o wymiarach 300 x 200 cm) sygn. na l. części g.: Dzień drugi. 9. VI. 1695 | CHAOS, OCZEKIWANIE POTOMKA | REGINY TENEBRIS | NADEJŚCIE | ŚWIATA MECHANICZNEGO ROZKŁADU | FStarowieyski [monogram wiązany] | v B. 1695 | FCIT [sic!] MANUI SATANIS | L [w kółku] Obraz wystawiany: Galeria Sztuki Centrum Kultury i Spotkań Europejskich w Białogardzie, 28 VI – 30 VIII 2013; Muzeum Miedzi w Legnicy, 1 V – 30 VI 2015; Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku im. Czesława Moniuszki, 3 XI 2015 – 17 I 2016; Muzeum Regionalne w Człuchowie, 8 VII – 28 VIII 2016; Kutnowski Dom Kultury „Okno na Sztukę“, 3 X – 4 XI 2018; Centrum Kultury i Sztuki – Dom Kultury Oskard w Koninie, 4 – 21 II 2021; Ośrodek Propagandy Sztuki w Łodzi, Galeria Miejska Sztuki w Łodzi, 4 – 28 III 2021. Biuro... więcej
Artist: Kazimierz Mikulski
Title: NOC NA ŁYSEJ GÓRZE, 1982
Year: 1982
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie p.g.: KMikulski | Kraków 1982 , śr. l.: „Noc na Łysej Górze“ na g. listwie krosna: 60 x 72 [przekreślone] 72 x 60 s 11 [w kółku] Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Kazimierz Mikulski malarstwo, rysunek, collage , wystawy: BWA Łódź kwiecień-maj 1987, Galeria Współczesna Toruń lipiec 1987, Arsenał Poznań sierpień-wrzesień 1987, BWA Płock październik 1987, Salon Sztuki Współczesnej Bydgoszcz grudzień 1987, Galeria Awangarda Wrocław styczeń 1988, s. nlb, kat. poz. 191, il. cz.-b. [opisany pod tytułem Noc Walpurgii]; – Kazimierz Mikulski. Malarstwo , wyd. Desa Unicum, Warszawa 2000, s. 94, il. barwna; – Obraz ukazany w filmie w reżyserii Ireny Wollen Milczący świat Kazimierza Mikulskiego z 1997 r. Mikulski wypracował w połowie lat pięćdziesiątych oryginalny rodzaj malarstwa. Stworzył pierwszą autentyczną polską wersję surrealizmu. Nie respektując ortodoksyjnie zasad automatyzmu psychicznego (Andre Bretona), antyestetyzmu i postawy antyartystycznej – szukał jednak wyrazu emocjonalnego w niespodzianym konfrontowaniu przedmiotów, postaci, sytuacji nie łączonych zazwyczaj ze sobą, operując tak charakterystyczną dla surrealizmu pustką rozległych przestrzeni i atmosferą niepokojącej obecności. Dominujące cechy jego twórczości... więcej
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: BEZ TYTUŁU (NA ODWROCIE: BEZ TYTUŁU), [1950]
Tools: ink, sepia
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: J. Nowosielski Do rysunku dołączony jest atest wydany przez Fundację Nowosielskich w Krakowie 24 III 2011 r., gdzie również podano bibliografię: – Jerzy Nowosielski. Notatki. Część trzecia , Galeria Starmach, Kraków 2001, il. s. 11; – Jerzy Nowosielski , Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 709, kat. 116, il. s. 116.
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: PłYWACZKA, 1962
Year: 1962
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JERZY NOWOSIELSKI 1962, Praca wzmiankowana i reprodukowana w : - Jerzy Nowosielski, [wyd.] Galeria Starmach, Fundacja Nowosielskich, Kraków 2003, s. 596
Artist: Jerzy Nowosielski
Title: WSCHÓD SŁOŃCA, 1983
Year: 1983
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwrocie na płótnie l.d.: Jerzy Nowosielski obok stempel wywozowy z numerami powyżej naklejony plaster z napisem odręcznym: 4. J. Nowosielski | 5. Wschód słońca Obrazowi towarzyszy atest Fundacji Nowosielskich potwierdzający autentyczność obrazu i fakt jego skatalogowania w dokumentacji Fundacji (11 maja 2004). Obraz wystawiany: – Wystawa sześciu malarzy z Grupy Krakowskiej , 10 V – VI 1983, Instytut Polski w Sztokholmie. Najdoskonalszym studium pejzażu jest studium pustyni. (...) A na czym polega istota nagości? Na tym, że tam nie ma nic, że tam jest możliwie najmniej z tego, co mogłoby być. Rozbieranie człowieka to jest doprowadzanie do stanu pejzażu pustynnego, brak to jest istota nagości, nieobecność czegoś. Namalować pejzaż pustyni to jest wielka sprawa, ale najlepiej namalować akt. Jerzy Nowosielski, w wywiadzie Nowosielski + malarstwo i erotyka , [w:] Krakowski Kurier Konferencyjny , VI 1991 Dla mnie to najciekawszy okres w jego malarstwie – przyznaje Janina Kraupe – kiedy on maluje te ciemne, właściwie kosmiczne akty. Matka Ziemia zawsze była czarna, czarna szata Madonny bizantyńskiej jest związana z ciemnością, z czymś bardzo tajemniczym, nieznanym . (...) To... więcej
Artist: Tadeusz Brzozowski
Title: HOMO LUDENS A LA LOBSTER SALAD..., 1986
Year: 1986
Tools: ink, watercolor, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: HOMO LUDENS A LA LOBSTER SALAD DEL MONICA, 1986 sygn. tuszem p.d.: T. B. 86 ., pionowo wzdłuż p. kraw.: HOMO LUDENS a la LOBSTER SALAD DEL MONICA . sygn. na odwr. tuszem: TADEUSZ BRZOZOWSKI | „HOMO LUDENS a la LOBSTER SALAD | DEL MONICA“ | 1986 | 24 x 30 cm, w p.d. rogu: Kochanej Mireczce A. | 1987 – bardzo wdzięczny | za wszystko Tadeusz Br. Praca wzmiankowana w katalogu oeuvre artysty: – Tadeusz Brzozowski 1918-1987 , pod red. Anny Żakiewicz, Muzeum Narodowe, Warszawa 1997, s. 272, kat. II. 1163 (jako własność prywatna w Warszawie). Wg tegoż źródła rysunek, wraz z innymi z serii o tytule zaczynającym się od Homo ludens a la... był eksponowany na wystawie: Tadeusz Brzozowski – Rysunki podkolorowane , Galeria Zapiecek, Warszawa 2 – 13 II 1987 (bez kat.) Tamże bibliografia recenzji z wystawy, w tym: Trochę aniołów, trochę diabłów na Zapiecku. Maluję dla ludzi inteligentnych - mówi Kurierowi Tadeusz Brzozowski , „Kurier Polski“ 1987 nr 24, il. – zdjęcia z wystawy. Rysunek dedykowany jest wieloletniej kierowniczce Galerii Zapiecek, Mirosławie Arens. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do... więcej
Artist: Jacek Waltoś
Title: STRUGI ŚWIATŁA (PIETA W TRÓJNASÓB), 1977
Year: 1977
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: odlew wyk. Tomasz Ross, egz. 1/6 sygn. wyryta na odwr. l.g.: waltoś | 1/6 , p.g. naklejona nalepka rkps: JACEK WALTOŚ | STRUGI ŚWIATŁA (Pieta w | trójnasób) 1977, 44 x 43 cm | odlew brąz - Tomasz Ross | 2008 | egz. 1/6
Artist: Maria Stangret
Title: BEZ TYTUŁU, 1963
Year: 1963
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. ukośnie p.d.: 1963 M. Stangret na odwr. dł. p.d.: 607 , l.d.: pieczęć Miejskiego Konserwatora Zabytków z numerem, datą i podpisem Prezentowany obraz należy do grupy wczesnych dzieł artystki zainspirowanych nurtem informelu (fr. art informel – sztuka bezkształtna): Na przełomie lat 50. i 60., jeszcze jako studentka krakowskiej ASP, Maria Stangret malowała obrazy w stylistyce informel, które sama nazywa „obrazami gestualnymi“. W świat awangardowych tendencji malarskich wprowadził ją Tadeusz Kantor, który w 1955 roku wrócił z pobytu w Paryżu, gdzie miał okazję zapoznać się z abstrakcyjnym malarstwem nowoczesnym. Stangret też wyruszyła na przełomie lat 50. i 60. w podróż artystyczną do Francji, gdzie zetknęła się z twórczością takich artystów, jak Dubuffet, Wols czy Mathieu. Pierwszą wystawę artystka miała w 1963 roku w sztokholmskiej galerii Brinken. W 1965 roku po raz kolejny wyjechała za granicę, do USA (Kalifornia, Nowy Jork) i tam zainteresowało ją action painting Pollocka oraz sztuka Dine’a, Segala, Oldenburga i Rauschenberga. Obrazy Marii Stangret z tamtego okresu charakteryzuje spontaniczność i lekkość gestu połączone z malarską wirtuozerią materii. Prace te, pełne napięć kolorystycznych budujących kompozycje płócien, prezentują rozległą gamę nastrojów w czym przypominają „wewnętrzne pejzaże“. Artystka chętnie... więcej
Artist: Jan Dobkowski
Title: W UKłADZIE SłONECZNYM, 1985
Year: 1985
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jan Dobkowski 85 na odwr.: Jan Dobkowski | „W UKŁADZIE SŁONECZNYM” 1985 | olej + akryl | 120 x 160 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Tarasin
Title: BEZ TYTUŁU, 1989
Year: 1989
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: JTarasin 89 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Marian Dąbrowski
Title: FORMY 107, 1969
Year: 1969
Tools: oil, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie czarną farbą: DĄBROWSKI | F 100 [długopisem] Na odwr. l.g. naklejona nalepka koszalińskiego okręgu Związku Polskich Artystów Plastyków z danymi obrazu; na górnej i prawej listwie krosna pieczątki: MARIAN DĄBROWSKI | ARTYSTA PLASTYK. Obrazowi towarzyszy certyfikat wystawiony przez córkę artysty. Obraz wystawiany i reprodukowany : – Wystawa malarstwa Mariana Dąbrowskiego , Mała Galeria Domu Kultury w Kołobrzegu, IV 1977, poz. 12, il., s. nlb.; – Marian Dąbrowski. Malarstwo , ZPAP Biuro Wystaw Artystycznych w Koszalinie, Galeria U w Koszalinie, I – III 1978, il, s. nbl., poz. 6 (jako Formy 110). ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Rajmund Ziemski
Title: PEJZAŻ 17/67, 1967
Year: 1967
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: RAJMUND ZIEMSKI | 67 sygn. na odwr. na płótnie l.g.: RAJMUND ZIEMSKI | PEJZAŻ 17/67 | 150 X 70 , niżej ślad pieczątki z podpisem
Artist: Jacek Sienicki
Title: MARTWA NATURA, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wyżłobiona w farbie p.g.: J. SIENICKI | 2000 na odwr. na płótnie: l. śr.: 18 07 2017 | W. Sienicka Obraz wystawiany: – Jacek Sienicki. Malarstwo. Prace wybrane , Galeria Kordegarda, Warszawa, 7 VI – 2 VII 2017. W tekście towarzyszącym wystawie Sienickiego w Galerii Kordegarda, Maciej Zdanowicz napisał, m.in.: Charakterystyczna dla niego jest ograniczona skala barwna, oscylująca w gamie szarości, złamanych błękitów, głębokich tonów brązów, zieleni. To, w jaki sposób kształtuje za jej pomocą kolejne obrazy, wydaje się być doprowadzone niemal do perfekcji. Jednak Sienicki nie poprzestaje na wypracowanych przez siebie rozwiązaniach, a wręcz kontestuje bezpieczne, utarte już drogi, zacięcie dążąc do rozszerzenia własnych możliwości, granic twórczych. (...) Świadectwem otwarcia na nowe doświadczenie, rozszerzenia własnych granic są prace prezentowane obecnie w Galerii Kordegarda. (...) Obrazy te emanują odważnymi i zdecydowanymi zestawieniami barwnymi, uderzają czystością i soczystością czerwieni. Artysta definiuje głębię przedstawienia za pomocą jej wielu odcieni, temperatur, od chłodnej alizaryny po ciepły kraplak. (...) Energia koloru niejako uzupełnia napięcia zawarte w strukturze obrazu i skutkuje jeszcze większą ekspresją. Imponuje pewność i wolność malarza manifestująca się nie tylko w spontaniczności... więcej
Artist: Stanisław Baj
Title: RZEKA BUG. BŁĘKIT. NOC, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: S. Baj sygn. na odwr. na płótnie p.g.: Stanisław Baj | Rzeka Bug | Błękit | Noc
Artist: Jarosław Modzelewski
Title: PRZERĘBEL, 2021
Year: 2021
Tools: tempera
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: 2021 [w kółku] | Jarosław | Modzelewski | „Przerębel“ | 100 x 120 | tempera jajowa ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jacek Sienicki
Title: KWIAT, 1989
Year: 1989
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie czarną farbą: Jacek | Sienicki | ol. pł „KWIAT“ 1989 , l.g. białą farbą: 27 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Tadeusz Dominik
Title: PEJZAŻ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Dominik ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Leon Tarasewicz
Title: BEZ TYTUŁU, 2014
Year: 2014
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie l.g.: Leon Tarasewicz | acryl on canvas | 50 x 50 | 2014 | Waliły
Artist: Edward Dwurnik
Title: OBRAZ NR 32, 2000
Year: 2000
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: XXV [w ramce] 2000 | E. DWURNIK | Obraz NR: 32 [w kółku] | 2646 [w ramce], na g. listwie krosna flamastrem: 150 x 150 cm XXV [w ramce] - 32 [w kółku] - 2646 [w ramce] - 22.X.00 oł.: XXV [w ramce] - 32 [w kółku] - 2646 [w ramce] - 22.X.00 , na środkowej i poprzecznej listwie krosna napisy flamastrem (wymiary, oznaczenia kierunku góra) Obraz wzmiankowany w katalogu: – Dwurnik. Spis cykli malarskich , oprac. Pola Dwurnik, Galeria Zachęta, Warszawa 2001, s. nlb. w ramach cyklu XXV, kat. 32.
Artist: Bożenna Biskupska
Title: FIGURA KROCZĄCA Z PUDEŁKIEM, 2008
Year: 2008
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: brąz (odlew metodą wosku traconego w jednym egzemplarzu), 42 x 8 x 17 cm sygn. na szacie z tyłu rzeźby literą B osadzoną na strzałce wertykalnej sygn. na spodzie podstawy flamastrem: Biskupska | 2008 | 1/1 , obok monogram B ze strzałką Figura krocząca należy do cyklu rzeźb, które artystka tworzy od 1993 roku. Istotą rzeźby jest pudełko symbolizujące wiele znaczeń – doświadczenia, pragnienia, wartości, niewiadomą w zależności od odczuć oglądającego. Jako prostopadłościan jest formą abstrakcyjną, przechowuje jednak skrywaną tajemnicę. Tworzy swój autonomiczny świat, którego cechą jest również przywiązanie do ekspresji – stąd jego ścisły związek z figurą kroczącą. Niedopowiedzenia, tajemniczość zawarte w prostopadłościanie (pudełku) kierują widza na drogę pełnej symboliki zadumy. Postać ekspresyjnie zdąża w przestrzeń, pojawia się poczucie czasu ku nieokreślonej przyszłości. Od lat 90. w twórczości artystki motyw ten nieustannie występuje w rysunkach, obrazach, rzeźbach ale również w wielkoformatowych realizacjach, m.in. Wytyczanie obrazu 0-1.
Artist: Henryk Berlewi
Title: KONSTRUKCJA MECHANOFAKTUROWA, 1924/1964
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Autorska graficzna replika pracy z 1924 r. sygn. oł. pod ryc. p.: H. BERLEWI. 64
Artist: Jan Berdyszak
Title: BEZ TYTUŁU, 1962
Year: 1962
Tools: tempera
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. p.g.: JAN | BER | DYSZ | AK | 1962 Por. prace z tej samej serii opisane i reprodukowane w: – Dorota Folga Januszewska, Jan Berdyszak. Obecność przez brak , Warszawa 2021, il. s. 30-35. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Berdyszak
Title: APRES PASSE-PAR-TOUT, 2002
Year: 2002
Tools: acrylic
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: JAN | BER | DYSZ | AK; l.d.: 2002 sygn. oł. p.g.: Apres passe-par-tout | JAN | BER | DYSZ | AK | 2002 | akryl , obok czerwoną kredką: 77,5 x 57,5
Artist: Tomasz Ciecierski
Title: NA GŁOWIE, 1979
Year: 1979
Tools: pencil, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. l.d.: T. Ciecierski 1979 , p.d.: „Na głowie“
Artist: Henryk Stażewski
Title: KOMPOZYCJA ABSTRAKCYJNA, 1956
Year: 1956
Tools: tempera, pencil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. brązową farbą p.d.: H. Stażewski Na odwr. szkic ołówkowy reliefu. Praca reprodukowana w monografii: – Henryk Stażewski. Ekonomia myślenia i postrzegani a,red. Małgorzata Jurkiewicz, Joanna Mytkowska, Wiesław Borowski, [wyd.] Fundacja Galerii Foksal, Galeria Foksal, Warszawa 2005, s. 100 [jako gwasz, 60 x 42 – wymiary oprawy, wł. prywatna]. Szkic na odwr. (obok) przypomina reliefy w typie malarstwa materii z tego samego okresu – por. Henryk Stażewski. Ekonomia... jw., il. s. 102-103.
Artist: Wojciech Fangor
Title: I.S., 1975
Year: 1975
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. oł. p.d.: Fangor 75 Wewnątrz passe-partout nalepka z wystawy: Fangor. 50 lat malarstwa, Galeria Zachęta, Warszawa 1 – 28 X 1990 (kat. bez spisu prac, na nalepce nr czerwonym flamastrem: 34). Była to pierwsza po wyjeździe za granicę wystawa retrospektywna Wojciecha Fangora w Polsce. Do oznaczenia prac użyto starych nalepek wystawowych z nazwą Centralne Biuro Wystaw Artystycznych – Zachęta. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Fangor
Title: SZKIC DO OBRAZU „WEWNĘTRZNE ZEWNĘTRZNE“, 1987
Year: 1987
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier kratkowany sygn. l.d.: Fangor 87 Wewnątrz passe-partout nalepka z wystawy: Fangor. 50 lat malarstwa , Galeria Zachęta, Warszawa 1 – 28 X 1990 (kat. bez spisu prac, na nalepce nr czerwonym tuszem: 96). Była to pierwsza po wyjeździe za granicę wystawa retrospektywna Wojciecha Fangora w Polsce. Do oznaczenia prac użyto starych nalepek wystawowych z nazwą Centralne Biuro Wystaw Artystycznych – Zachęta.
Artist: Jan Lebenstein
Title: VUE DES DIABLERETS, 1982
Year: 1982
Tools: ink, gouache, pastel, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. tuszem l.d.: Lebenstein 1982 „Vue des Diablerets“ sygn. tuszem na odwr. l.d.: Lebenstein 1982 | „Vue des Diablerets“ ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Lebenstein
Title: FIGURA OSIOWA, 1960
Year: 1960
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 46 x 36 cm (w świetle passe-partout) sygn. dł. l.d.: LEBENSTEIN 60 p.d. dedykacja nieczytelna: pour Monsieur A... ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: ZE, LATA 1985-1990
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. ZE | BEKSIŃSKI Na odwrocie pieczątka wywozowa z podpisem. Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 roku w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszaw a, Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 37, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 106, il. barwna. Kompozycja przedstawiająca zrośniętą plecami parę postaci o delikatnej, lilioworóżowej skórze, to efekt mistrzowskiego opanowania przez artystę dwóch figur stylistycznych – pastiszu i kontrastu. Zabiegi te ku ubolewaniu twórcy zazwyczaj pozostawały w jego sztuce niezauważone. Zdruzgotani zastaną w obrazie makabryczną anegdotą widzowie byli gotowi raczej do mnożenia niepotrzebnych znaczeń niż podjęcia gry z autorem. W jednym z wywiadów mówił: Mam jednak pewne pretensje o to, że gdy w moich obrazach były ewidentne elementy groteski czy persyflażu, to wszystko było przyjmowane całkiem serio i krytykowane jako epatowanie horrorem. A przecież wiele moich obrazów było zdecydowanie persyflażowych [...] Nigdy nie zadaję sobie pytania „co to znaczy“... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: Z-8, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: Z-8 | BEKSIŃSKI Na odwrocie pieczątka wywozowa z podpisem. Pochodzenie: – Obraz został zakupiony w 1990 roku w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany: – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa , Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 28, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 81, il. barwna. – Strona internetowa Dmochowski Gallery NET (Sala 11. Obrazy. Lata 1984-1989) Przedstawienie opuszczonej wyspy na tle krwawego nieba było jednym z „landszaftów“ powstałych w wyniku umowy-zlecenia zawartej przez artystę z marszandem Piotrem Dmochowskim w końcu grudnia 1987 roku. Zgodnie z jej treścią Mistrz zobowiązywał się do namalowania szesnastu obrazów zbliżonych stylowo do pejzaży fantastycznych z drugiej połowy lat 70. Kompozycje z tego okresu – owiane raczej aurą magii i tajemnicy niż pełnej grozy makabry – były pozbawione widocznych „desygnatów śmierci". Ich brak był podstawowym warunkiem stawianym artyście, który estetykę zamawianych obrazów skwitował dopiskiem: „bez flaków i pajęczyn“. W przypadku Z-8 rolę kreatora – typowego... więcej
Artist: Zdzisław Beksiński
Title: BEZ TYTUŁU, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: BEKSIŃSKI | 1988 Na odwrocie pieczątka wywozowa z podpisem. Pochodzenie : – Obraz został zakupiony w 1990 roku w Paryżu do Muzeum Sztuki Europejskiej w Osace w Japonii. – Po zamknięciu muzeum, prywatna kolekcja w Azji. Obraz wystawiany, reprodukowany i opisany : – Beksiński. Peintures et Dessins 1987-1991, Anna et Piotr Dmochowski API, Galerie Dmochowski-musee-galerie de Beksinski, Paris 1991, s. 59, il. 35; – Beksiński. Paryż-Osaka-Warszawa, Galeria Agra-Art, Warszawa 1 VII – 4 IX 2021, nr kat. 24, s. nlb. il. barwna; – Kolekcja japońska. Beksiński i inni , Agra-Art, Warszawa 2021, s. 66, il. barwna. Utrzymane w tonacji ciepłych brązów i szarości przedstawienie fantasmagorycznego „krzesła kostnego“ jest jedną z najbardziej efektownych realizacji tego motywu w sztuce artysty. Mebel wyznacza tutaj wertykalną oś kompozycji, której centrum wypełnia misterna plątanina ścięgien i kości. Miejscami – wśród skomplikowanych, bliskich abstrakcji form – udaje się rozpoznać fragment szkieletu czy zniekształconą twarz z grymasem przerażenia. Multiplikujące się, antropomorficzne elementy tworzą jeden organizm, który dzięki wirtuozerii obrazowania pseudoanatomicznych struktur – żyje i pulsuje. Niezwykła „wiarygodność“ anatomii w dziełach... więcej
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: MODLITWA KSIĘŻYCOWA – 2, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1480/91 . na odwr. nalepka autorska z danymi obrazu (technika określona jako olej, płótno), powyżej flamastrem: B-13 U progu lat 90. artysta – znużony uprawianiem malarskiej publicystyki – znalazł się w zwrotnym momencie kariery. Przeszły mu naiwne pasje poprawiania świata, a twórczość stała się próbą utrwalenia przemijających uroków polskiej prowincji i przywoływania zdarzeń z czasów młodości. Wśród nich istotną rolę odegrały reminiscencje związane z codziennym życiem wśród lokalnej społeczności Żydów. W 1961 roku, jeszcze jako uczeń liceum plastycznego, prowadził ćwiczenia z malarstwa i rysunku w zrzeszającym jej członków częstochowskim klubie. W latach 1962-1968 – będąc studentem Wydziału Grafiki w katowickiej filii Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie – kontynuował szkolenia dla młodzieży żydowskiej w Katowicach. Kontakty z uczniami i fascynacja ich kulturą zaowocowała powstaniem serii linorytów „Judaica“ ilustrującego obrzędy i obyczaje mojżeszowej mniejszości, a także – o wiele dramatyczniejszego w wyrazie – cyklu „Getto“. Wystawa pod tym samym tytułem, będąca pierwszą w dorobku artysty, została pokazana w siedzibach Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Gliwicach, Katowicach i Warszawie. Tematyka żydowska – która całkowicie pochłonęła młodego adepta sztuki –... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PORTRET AGATY – 17, 1991
Year: 1991
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 67 x 46,5 cm - wym. w świetle ramy sygn. l.d.: DUDA GRACZ . 1445/91 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Do obrazu dołączony jest certyfikat podpisany przez Agatę Dudę Gracz. Czułe przedstawienia córki artysty Agaty Dudy Gracz – reżyserki i scenografki teatralnej – stanowią osobny dział w niezwykle bogatej galerii portretów malowanych przez Jerzego Dudę Gracza. Zupełnie różne od wnikliwych wizerunków pełnych wad rodaków, są rodzajem rodzinnej kroniki rejestrującej zmiany zachodzące w ukochanej jedynaczce – od wyglądu, przez stany emocjonalne, po cechy osobowościowe. Tak wspomina je ich główna bohaterka: Portrety powstawały rok w rok jako urodzinowy prezent dla mnie. Stąd stały się zapisem mojego życia od dnia urodzin („Witaj córeczko“) aż do ostatniego, namalowanego dwa lata przed śmiercią Taty („Najwspanialszej córce świata...“). Po 18 roku życia powodem do powstania kolejnych portretów były zdarzenia, które były dla nas ważne: np. kiedy wyprowadziłam się z domu i zaczęłam studiować, kiedy się zaręczyłam, wyjechałam z Polski na 3 miesiące za granicę, miałam operację kolana, skończyłam historię sztuki i zaczęłam studiować reżyserię, zrobiłam swój pierwszy spektakl itp. (cyt. za: A. Duda Gracz, certyfikat autentyczności) Obraz Portret Agaty –... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Duda-Gracz
Title: PIĘKNE SNY MAŁEGO JANKA, 1988
Year: 1988
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PIĘKNE SNY MAŁEGO JANKA O KONNYCH MANEWRACH, CZYLI ŚMIERTELNY KARUZEL, 1988 sygn. l.d.: D .G . 1254/88 . na odwr. na płycie nalepka autorska z danymi obrazu Metaforyczna scena rozgrywająca się w upiornym lunaparku należy do powstającej w latach 1985-1991 serii obrazów „arystokratyczno-historycznych“. Były kontynuacją wcześniejszych cykli „obrazów polskich“ oraz „motywów i portretów polskich“, dzięki którym artysta – uzyskawszy szeroką rozpoznawalność – został mianowany przez publiczność i krytykę naczelnym demaskatorem wad rodaków i absurdów szarej rzeczywistości okresu PRL-u. Część z nich – łącznie z prezentowanym tutaj obrazem – została pokazana na wystawie zorganizowanej w Galerii Zapiecek w 1993 roku z okazji 25-lecia pracy twórczej malarza. Katalog jej towarzyszący został opatrzony słowem wstępnym Jerzego Madeyskiego – krytyka i historyka sztuki pełniącego rolę komisarza polskiego pawilonu na 41. Biennale w Wenecji w 1984 roku, którego „chory na Polskę częstochowianin“ również był uczestnikiem. Doskonale zaznajomiony z dorobkiem malarza i metodami jego pracy wyjaśniał na czym polega fenomen tej – niezwykle popularnej i budzącej czasami skrajnie różne reakcje – sztuki: [Duda Gracz] nie jest malarzem płytkim o jednej tylko i tym samym powierzchownej... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Edward Dwurnik
Title: MAMY PRZYWÓDCĘ!, 1980
Year: 1980
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: X | 1980 | E. DWURNIK. >>Mamy Przywódcę!<< ; p.d.: XVI [w ramce] -17-705 [w ramce] na odwr. na płótnie l.g.: E. DWURNIK | 1980. | NR. XV I [w ramce] -17 | 705 [w ramce] Obraz opisany: – Pola Dwurnik, Dwurnik. Spis cykli malarskich, cykl XVI Robotnicy 1975-1991 , poz. 17. Obraz Mamy przywódcę! należy do – realizowanego w latach 1975-1991 – cyklu malarskiego Robotnicy, jednego z największych i najważniejszych w twórczości Edwarda Dwurnika. Cykl kulminował w okresie „Solidarności“ 1980-1981; Dwurnik otrzymał za niego w 1981 roku Nagrodę Krytyki Artystycznej im. Cypriana Kamila Norwida. Obraz przedstawia strajkujących gdańskich stoczniowców niosących na ramionach oczekiwanego Przywódcę. Jest nim oczywiście późniejszy prezydent-elektryk, Lech Wałęsa. Malarstwo Edwarda Dwurnika, rozpoznawalne, jest w swojej konwencji dość jednorodne, zarówno, gdy tematem jest miasto, jak i ludzie. Już w połowie lat 70. pisano o Dwurniku, że ukazuje tłum i wydarzenia społeczne jako sprawy pierwszoplanowe. Czyni to w sposób groteskowy, celowo deformuje grupy postaci, wzbudzając tym refleksję nad przedstawioną sceną, a także wywołując rozbawienie. Bogata warstwa treściowa obrazu jest na pograniczu komiksu,... więcej
Artist: Józef Czapski
Title: PEJZAŻ (SZKIC DO OBRAZU)
Tools: crayon, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 11 x 16,5 cm - wym. w świetle passe-partout W różnych miejscach kompozycji notatki kolorystyczne do przyszłego obrazu z tym motywem. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Józef Czapski
Title: WIDOK MIASTECZKA (SZKIC DO OBRAZU), LATA 70.
Tools: watercolor, gouache, pencil, pen
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: Po lewej stronie notatka kolorystyczna oł.: ugier szary | złotawy [?] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Maria Anto
Title: SZPITAL DZIECIĄTKA JEZUS, 1999
Year: 1999
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł.: Maria Anto 1999 | 1097 [w kółku] sygn. na g. listwie krosna: MARIA ANTO , 1999 „SZPITAL DZIECIĄTKA JEZUS“ 116 x 130, (BUDYNKI ADMINISTRACJI I MAGAZYN KUCHNI GŁÓWNEJ) GODŁO „ESTE“ p.g. nalepka z ceną 8000 [tuszem] i nr. 88 [flamastrem] ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: KAZIMIERZ DOLNY, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: KAZIMIERZ DOLNY , p.d.: 2017 | E. DWURNIK , na odwr. na płótnie l.g.: 2017 | E. DWURNIK | "KAZIMIERZ | DOLNY" | NR: IX [w ramce] - 2400- | -7233 Obraz "wystapił" w filmie Edward Dwurnik. Portret artysty. Kolekcja sztuki PKO Banku Polskiego , reż. Marcin Janos Krawczyk. https://www.youtube.com/watch?v=_3Uo2JlvQVA ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Edward Dwurnik
Title: GDAŃSK, 2017
Year: 2017
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2017 | E. DWURNIK sygn. na odwr. l.g.: 2017 | E. DWURNIK | „GDAŃSK“ | NR: IX [w ramce] - 2294 - 6880 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Edward Dwurnik
Title: WAWEL, 2018
Year: 2018
Tools: acrylic, oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 2018 | E. DWURNIK sygn. na odwr. flamastrem: 2018 | E. DWURNIK | „WAWEL“ | NR: IX [w ramce] - 2503 - | - 7760 na odwrocie trzykrotnie powtórzona pieczątka FABRYKA | DWURNIKA i pieczątka ROBOTNIK | SZTUKI, w p.g. rogu przytwierdzony certyfikat autentyczności z podpisem autora. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Ryszard Zając
Title: MARTWA NATURA NIEBIESKA, 1970
Year: 1970
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: RY | ZA | 70 sygn. na odwr. na płótnie g.: RYSZARD ZAJĄC | MARTWA NATURA NIEBIESKA | (65 x 81) | 1970 na l. listwie krosna ślad nalepki z numerem 14232/32
Artist: Stanisław Młodożeniec
Title: KOMPOZYCJA, 2013
Year: 2013
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: S. MŁODOŻENIEC | 2013 sygn. na odwr. na płótnie p.g.: S. MŁODOŻENIEC | „KOMPOZYCJA“ 2013 | olej/płótno 102 x 125 cm , niżej napis: S.M. 201 3 | 021003 | 01 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Andrzej Fogtt
Title: PEJZAŻ, 2010
Year: 2010
Tools: ink, watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Fogtt 2010
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jerzy Skarżyński
Title: FANTAZY, 1994
Year: 1994
Tools: ink
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: J. Skarżyński | 94. na odwrocie: – na płótnie śr.d. pieczątka wywozowa z nr.; – na zawinięciu płótna g. nalepka z numerem 14; – na d. listwie krosna dwie nalepki z numerami: 53/71A i 19, obok ślad nalepki galerii w Krakowie Obraz wystawiany: – Jerzy Skarżyński. Pół wieku metafory. Malarstwo-rysunek – scenografia , Kraków III – IV 2001, Galeria Anna Iglińska; – Wystawa malarstwa Jerzego Skarżyńskiego , 27 VIII – 23 IX 2002, Instytut Polski w Sztokholmie.
Artist: Tadeusz Gronowski
Title: AKT KUBISTYCZNY
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: gronowski ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Anna Szprynger
Title: BEZ TYTUŁU, 2013
Year: 2013
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na płótnie: ANNA SZPRYNGER | 2013 | I ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Stanisław Wysocki
Title: ORGANISTKA, 2017
Year: 2017
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wytłoczona z tyłu u dołu: StanWys | 2/8 | 2017
Artist: Salvadore Dali
Title: LILIUM AURATIUM FORMICANS, 1972
Year: 1972
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: LILIUM AURATIUM FORMICANS, Z CYKLU „SURREALISTYCZNE KWIATY“, 1972 sygn. oł. pod ryc. l.: Bon Ano | Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, s. 204, kat. 548, il., patrz też Appendix. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Salvadore Dali
Title: BRZOSKWINIA POKUTNICA, 1969/70
Tools: litography
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: BRZOSKWINIA POKUTNICA (PECHER PÉNITENT), z cyklu FLORDALI® (LES FRUITS), 1969/70 sygn. oł. pod ryc. l.: XXVI/XXXV , p.: Dali Praca opisana i reprodukowana w katalogu: – Salvador Dali. Catalogue Raisonné of Etchings and Mixed-Media Prints 1924-1980. Edited by Ralf Michler and Lutz W. Löpsinger, Prestel, Munich – New York 1995, kat. 348, il. s. 175. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Igor Mitoraj
Title: PERSEUSZ, 1988
Year: 1988
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: MITORAJ na odwr. d.: D 628/1000 HC Rzeźba reprodukowana: – Igor Mitoraj. Sculpture [wyd.] Art-Objet, Paris 1988, s. 139. ♣ Do Ceny Zakupu doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Mikołaj Kochanowski
Title: DWA KWADRATY, 1967
Year: 1967
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr.: 5. | KOCHANOWSKI | MIKOŁAJ | KRAKÓW. DZIERŻYŃSKIEGO | 21 C/6 | „DWA KWADRATY“ | 65 x 50 | METAL | 1967.
Artist: Tomasz Sętowski
Title: DON KICHOT
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. pionowo na podstawie wiatraka: SętowSki
Artist: Witold-K
Title: P-2011-3062, 2011
Year: 2011
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Witold-K. 2011 na odwr. na płótnie g.: P-2011-3062
Verified Artist: Yes
Artist: Tomasz Kostecki
Title: ŻÓŁTY MERCEDES, 2021
Year: 2021
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 35 x 47 cm - wym. w św. passe-partout sygn. oł. l.d.: Kostecki 2021 sygn. na odwr. flamastrem p.d.: Tomasz Kostecki 2021 | Akwarela
Artist: Rafał Olbiński
Title: ATLANTIC MONTHLY - ILUSTRACJA, LATA 80. XX W.
Tools: acrylic
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: ILUSTRACJA DO ATLANTIC MONTHLY MAGAZINE, lata 80. XX w. sygn. l.d.: OLBINSKI na odwr. oprawy g.: nalepka Muzeum Narodowego w Kielcach z informacją o wystawie monograficznej Rafała Olbińskiego (1 VII – 31 X 2021). Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – Rafał Olbiński. Katalog wystawy , Muzeum Narodowe w Kielcach, Kielce 2021, s. 58.
Artist: Wiesław Wałkuski
Title: PIEKŁO, 2021
Year: 2021
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WAŁKUSKI sygn. na odwr. na płycie l.g.: W [w kółku] | WIESŁAW WAŁKUSKI | „PIEKŁO“ | OIL, 2021 | Warszawa ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: The Krasnals
Title: BRAD PITT – GŁÓWNY BĘKART WOJNY TARANTINO, 2009
Year: 2009
Tools: acrylic, mixed
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. na odwr. na pł. l. śr.: „BRAD PITT – GŁÓWNY | BĘKART WOJNY | TARANTINO“ 2009 | WHIELKI KRASNAL ; obok znak grupy artystycznej: TK pod koroną (niebieski); p.d.: [odwrotnie]: The Krasnals | 2009 | Brothers in arm | Last supper | “Catholic“ Wielkoformatowy obraz Brad Pitt z 2009 r. nawiązuje do roli aktora w filmie Quentina Tarantino Bękarty wojny , gdzie wcielił się on w porucznika Aldo „Apacza“ Raine’a, amerykańskiego Żyda stojącego na czele partyzanckiej grupy „Bękartów“ mordujących nazistów lub naznaczających ich twarze bliznami w kształcie swastyki. Obraz należy do cyklu Last Supper. Brothers in arms , prezentowanego na wystawie w Lille we Francji w 2009. Pokazana tam instalacja, składająca się z 13 obrazów w formacie 270 x 120 cm była hołdem dla współczesnego artysty w Polsce. Płótna te zostały następnie częściowo przemalowane. Bohaterów płócien z wystawy w Lille zastąpiły nowe postaci – te, które w rankingu The Krasnals były ważne dla roku 2009. Obraz wystawiany, opisany i reprodukowany: – The Krasnals , Galeria „Zamek“ w Reszlu, Muzeum Warmii i Mazur, 2014; – The Krasnals. Czułem... więcej
Artist: Maksymilian Novák-Zempliński
Title: INSULA PACIS, 2022
Year: 2022
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maksymilian Novák-Zempliński 22 sygn. na odwr. na płycie śr.: „Insula Pacis“ | Maksymilian Novák-Zempliński | 2022 Dla mnie w malarstwie bardziej istotna jest forma niż treść, dlatego też tworząc skupiam się szczególnie na tej piewszej warstwie. Patrząc na obraz widzę abstrakcyjne formy, mimo iż ten w dużej mierze jest obrazem przedstawiającym. Cała sfera znaczeniowa jest dla mnie niewiele mniej tajemnicza niż dla odbiorcy mojego dzieła i uważam, że jest to lepsze od sytuacji gdy obraz od A do Z jest do bólu „wyliczony“. Dla mnie w obrazie musi być miejsce na przypadkowość. To ona daje przyjemność w trakcie pracy. Obraz żyje wtedy własnym życiem, zaskakuje samego twórcę. Nie wykluczam, że mimowolnie tworzę jakiś zapis znaczeniowy w obrazie, ale chyba każdy to robi. Zresztą tworzę przeważnie pod wpływem dużych emocji i jest w obrazie więcej przypadku, niż to widać na pierwszy rzut oka. Czuję się trochę jak ktoś kto utracił pamięć i przy pomocy malowania próbuje odtworzyć obrazy z przeszłości. To niesamowite uczucie. ... więcej
Artist: Jacek Yerka
Title: ICE TEA, 2020
Year: 2020
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 2020 sygn. na dolnej listwie krosna: JACEK YERKA | >>ICE TEA<< | AKRYL 2020 Przebiegł tęczą przez pół świata, Przez ryżowe bieży pola, Wykopyrtnął się w dolinach, Przez herbaty mknie zagajnik, Spojrzał w koło i zrozumiał, Aż zobaczył taki pałac, Że się nagle znalazł w Chinach. Jak porcelanowy czajnik. No właśnie – ten pałacowy czajnik z prościutkiej ilustracji Mariana Walentynowicza w Koziołku-Matołku, stał się powodem do umieszczania już od pół wieku, na wielu moich obrazach bardzo niepraktycznych, wielodzióbkowych albo multiusznych, mieszkalnych lub ożywionych (w każdym znaczeniu tego słowa) czajników, dzbanków i czajniczków. Zwieńczeniem tej, nie bójmy się powiedzieć tego słowa, manii, stał się niniejszy obraz. Monstrualny dzbanek, wmarźnięty w lodowy sztuczny tor saneczkowy o globalnym zasięgu, serwujący tytułową Ice Tea każdemu rosenthalowi, villeroy-boschowi czy swojskiemu ćmielowowi, gdy się znajdą w jego zasięgu. Nic nie wiem o mieszkańcach tego nadczajnika. Chyba czasem marzną. ... więcej
Artist: Jacek Yerka
Title: WODNY ŚWIAT, 2022 (+NFT)
Tools: acrylic
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: YERKA 22 sygn. na odwr. na dolnej i górnej listwie krosna: JACEK YERKA >>WODNY ŚWIAT<< | AKRYL 2022 Do pracy jest dołączony Token NFT (informacje poniżej). Zobacz film o obrazie: Ten obraz jest pełen szumu wody. Strumyki szemrzą i ciurkają, rzeki przepychają swoje wody na skrzyżowaniach, w huku mniejszych i większych wodospadów. Powodzie są tu zapewne nieliche, domki na drzewie to nie zabawa dla dzieci, ale prawdziwe alternatywne gospodarstwo. Podobne gospodarstwo funkcjonowało zresztą kiedyś naprawdę, nad Wisłą w pobliżu Torunia.Pod ogromnymi topolami, na niewielkim wzgórzu, częściowo wybrukowanym, hodowano wszelkie zwierzęta gospodarskie i uprawiano warzywa w kilku miniaturowych ogródkach. Dwa razy w roku całe towarzystwo pakowało się do kilku łódek i przenosiło kilometr dalej na wiślaną skarpę, uciekając przed aż do znudzenia przewidywalną powodzią. W jednej z pierwszych wizji tego obrazu był jeszcze... więcej