Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU..., 1832-1835
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835 na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU miękki ołówek, papier, wymiary w świetle passe-partout Rysunek oprawiony w „dwustronną“ ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy. Ten dwustronny rysunek – przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca – wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu w latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza – z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką – przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie). Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.
Artist: Juliusz Kossak
Title: JAN ALEKSANDER FREDRO POD TEMESZWAREM, 1891
Year: 1891
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juliusz Kossak | 1891 Na odwrocie oświadczenie syna artysty o autentyczności obrazu (atramentem): Stwierdzam oryginalność obrazu | pt. „Aleks. Fredro pod Hanau 1813 roku | malowany przez mojego ś.p. Ojca Juliusza | w marcu 1939 Wojciech Kossak, poniżej lakowa pieczęć ze słabo odbitym herbem Kos. W marcu 1848 roku, Juliusz Kossak, będąc we Lwowie, z entuzjazmem przystąpił do Wiosny Ludów. Zaciągnął się do 3. kompanii Gwardii Narodowej, gdzie poznał Jana Aleksandra Fredrę. Od tego czasu rozpoczęła się ich wieloletnia znajomość. W roku 1876 roku Fredro zamówił u Kossaka cykl 12. akwarel mających ilustrować 500-letnią historię rodu Fredrów. Malarz zrealizował to zamówienie na przestrzeni pięciu lat (1880-1885). Praca nad akwarelami trwała tak długo, ponieważ Kossak zadbał o najdrobniejsze szczegóły. Wyszukał opisy wszystkich ilustrowanych wydarzeń, drobiazgowo studiował uzbrojenie i ubiory, wszystkie obrazy konsultował z samym zamawiającym, licząc na jego uwagi i odwołując się do jego wspomnień. Poza tym cyklem, w roku 1891 (tuż przed śmiercią Fredry), artysta wykonał akwarelę Jan Aleksander Fredro pod Temeszwarem . Miała ona honorować zasługi Fredry w wojnach Wiosny Ludów, za które został odznaczony węgierskim powstańczym Orderem Zasługi Wojskowej. Kompozycja upamiętnia ostatnią bitwę (z 9 sierpnia 1849), w której Fredro brał udział. Powstała oczywiście... więcej
Artist: Wojciech Gerson
Title: PEJZAŻ, 1853
Year: 1853
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: W Gerson 1853 Na odwrocie na płótnie dublażowym nalepka muzeum im. Jacka Malczewskiego (druk): MUZEUM im. Jacka Malczewskiego | Rynek 11 | 26-600 RADOM | tel. (0-48) 36-243-29 | Galeria Malarstwa Polskiego | wrzesień 2000 - kwiecień 2001 | Wojciech Gerson | Pejzaż | wł. prywatna.; poniżej napis: Brzegi Wisły | Malował: | Wojciech Gerson. 1853 r . Na dolnej listwie ramy nalepka galerii w Krakowie; obok nalepka inwentaryzacyjna (druk, długopis ): AUTOR Wojciech | Gerson | TYTUŁ DZIEŁA „Pejzaż“ | TECHNIKA olej, płótno | WYMIARY 49 x 61 cm | NR INW Dep. 1111/311/2003 Według spisu prac zamieszczonego w notatniku Gersona w roku 1853 artysta namalował obraz zatytułowany Widok znad brzegu pod Drohiczynem o zachodzie słońca . Jest to jedyny wzmiankowany pejzaż datowany na ten rok, jednak znajdujący się na odwrocie obrazu, umieszczony na płótnie dublażowym, napis wskazuje na brzegi Wisły. Za widokiem Wisły może świadczyć również fakt, że artysta w 1853 roku udał się Wisłą w dół rzeki, wędrując po Mazowszu i Kujawach. Malarstwo pejzażowe Gersona charakteryzuje się niezwykłym, jak na owe czasy, realizmem. Artysta od wczesnych lat studenckich w warszawskiej Szkole Sztuk Pięknych odbywał liczne piesze wycieczki po kraju. Z etnograficzną precyzją dokumentował życie polskiej wsi i przelewał na płótna... więcej
Artist: Józef Brandt
Title: STUDIUM POSTACI W PŁASZCZU ORAZ STUDIUM GŁOWY
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: 23 x 26,6 cm (w świetle oprawy)
Artist: Juliusz Kossak
Title: PORTRET WŁADYSŁAWA I JÓZEFA RAWICZÓW, OK.1862
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Juliusz Kossak Na odwrocie na dolnej listwie ramy nalepka depozytowa MNW (druk, cienkopis ): Muzeum Narodowe | w Warszawie | Dep. 1131. W numerze 27. „Tygodnika ilustrowanego“ z 5 lipca 1919 roku ukazała się recenzja wystawy Sto lat malarstwa polskiego, na której prezentowany był również nasz obraz. Pisano, że niezaprzeczalną osobliwością wystawy jest posiadanie dość licznych obrazów olejnych Juliusza Kossaka, nie tylko zaś jego akwareli. Znakomity malarz scen szlacheckiego życia, tak drogi społeczeństwu polskiemu, zachwyca widzów Białonóżką, stanowiącą małe arcydzieło kompozycyi, Przewozem wojsk na promie i Portretem konnym. Jeżeli w akwarelach J. Kossaka zwraca przedewszystkiem uwagę jego żywiołowy temperament, to w obrazach olejnych pociąga nas prócz tego pełna żywość kolorystyczna. Portret konny przedstawia braci Józefa i Władysława Rawiczów w czasie powrotu z polowania z chartami. Schwytany przez psy zając został właśnie przytroczony do siodła. Artysta postanowił ukazać portretowanych w czasie jednej z najpopularniejszych rozrywek w dawnej Polsce. Łowy z chartami odbywały się w całym kraju już w XII wieku, a o wydatkach na utrzymanie tych psów na dworze królewskim pisał Gall Anonim. Polowano wszędzie, gdzie pozwalały na to duże otwarte przestrzenie. Zgodnie z panującą modą, portrety ziemiaństwa osadzane były na tle ich majątków.... więcej
Artist: Juliusz Kossak
Title: POSIEDZENIE PRZYRODNIKÓW WE LWOWIE, 1888
Year: 1888
Tools: gouache, pencil
Surfaces: board
Description: IInformacje o dziele: WALNE POSIEDZENIE LEKARZY I PRZYRODNIKÓW WE LWOWIE, 18 lipca 1888 Na odwrocie (tuszem): 1 3.10 = 130 | Ostatnie walne posiedzenie | lekarzy i przyrodników we Lwowie | Odczyt Hr. Włodzimierza Dzieduszyckiego | rysował z natury Juliusz Kossak | Cali 130 = 260 Zp. = 39 R.Sr. | Drzewo 660 groszy pl = Rs. 30Kp | 42 Rsr. 30 Kp. | 314; ponadto na dolnej krawędzi (tuszem): ZJAZD PRZYRODNIKÓW. Stan zachowania: rysunek w trzech częściach, drewniana deska uległa rozklejeniu na łączeniach. Porównaj z: – Juliusz Kossak, Polowanie na czaple króla Jana III pod Wilanowem, w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie, nr inw.: MNK II-a-778. Prezentowany szkic ukazuje Salę Wielką lwowskiego ratusza, w której 18 lipca 1888 roku miało miejsce Walne Posiedzenie Lekarzy i Przyrodników . Juliusz Kossak, zaprzyjaźniony z Włodzimierzem hr. Dzieduszyckim, w którego zbiorach znajdowały się obrazy jego pędzla, ukazał moment wygłaszania przez niego odczytu. Prezentowany temat O wędrówkach ptaków, a w szczególności pustynnika (Syrrhaptes paradoxus) był podsumowaniem obserwacji ornitologicznych hrabiego dokonanych na przestrzeni kilku wcześniejszych lat w okolicach Królestwa i Galicji. Hrabia Dzieduszycki był postacią niezwykłą, która wywarła wpływ na niemal każdą gałąź życia umysłowego w kraju. Był mecenasem... więcej
Artist: Piotr Michałowski
Title: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU..., 1832-1835
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: NAPOLEON NA WSPIĘTYM KONIU ORAZ SZKICE POSTACI JEŹDŹCA, 1832-1835 na odwrocie: SZKICE NAPOLEONA NA KONIU miękki ołówek, papier, wymiary w świetle passe-partout Rysunek oprawiony w „dwustronną“ ramę, umożliwiającą ekspozycję zarówno awersu, jak i rewersu pracy. Ten dwustronny rysunek – przedstawiający różne ujęcia jadącego konno Napoleona, jak również samego konia bez jeźdźca – wiąże się z rzeźbioną statuetką wykonaną przez artystę w Paryżu w latach 1832-1835 i powstał zapewne jako szkic wykonany podczas pracy nad tą rzeźbą. Podobnie ujętą postać cesarza – z uniesioną w geście rozkazu prawą ręką – przedstawił Michałowski także w nieco późniejszym obrazie olejnym (1835-1837) i akwareli (1835) Napoleon wydający rozkazy (MN we Wrocławiu i w Krakowie). Porównaj z: – Piotr Michałowski 1800-1855. Wystawa dzieł artysty w dwusetną rocznicę urodzin , [A. Zeńczak, B. Studziżba], Muzeum Narodowe w Krakowie 2000, nr kat 456 oraz 89 i 276, il.
Artist: Roman Kochanowski
Title: W WODNEJ TAFLI
Tools: pencil
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: ołówek, papier, 11,5 x 12,8 cm (kompozycja), 14,7 x 14,5 cm (arkusz) Na odwrocie, przeciwnie do kompozycji (ołówkiem): Rysunek Romana Kochanowskiego pozyskany | z pracowni artysty w Monachium | ARyszkiewicz; ponadto na tzw. „zaplecku“ fotografia odwrocia rysunku, a poniżej karteczka z wydrukiem: Informacja prof. Andrzeja Ryszkiewicza | „Rysunek Romana Kochanowskiego pozyskany z pracowni Artysty w Monachium“ | Andrzej Ryszkiewicz. Proweniencja: Według notatki na odwrocie rysunek został pozyskany przez profesora Andrzeja Ryszkiewicza z pracowni Romana Kochanowskiego. Obecny właściciel zakupił go od profesora w roku 1978. Prof. Andrzej Ryszkiewicz (1922-2005) był jednym z najwybitniejszych polskich historyków sztuki, badaczem i znawcą malarstwa polskiego i francuskiego z okresu XVIII-XX wieku. Spod jego pióra wyszło 16 książek oraz ponad 700 artykułów naukowych i popularnonaukowych. W 1971 roku zainicjował powstanie Słownika artystów polskich i obcych w Polsce działających , a w 1975 Polskiej bibliografii sztuki 1801-1944. Jego zainteresowania naukowe szły w parze z pasją kolekcjonerską. Ryszkiewicz posiadał jeden z największych prywatnych zbiorów polskich ekslibrisów i słynął jako znawca w tej dziedzinie. Zbierał także rzemiosło artystyczne, zwłaszcza zaś szkło secesyjne. Był gorącym propagatorem... więcej
Artist: Roman Kochanowski
Title: W LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: R. Kochanowski Na odwrocie ramy nalepka paryskiej wytwórni ram A. Goude. Roman Kochanowski, wykształcony w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych i na wiedeńskiej Akademii Sztuk Pięknych, za docelowe miejsce życia i twórczości obrał Monachium. Choć pojechał tam jako w pełni ukształtowany artysta, to bawarska stolica również odcisnęła piętno na jego malarstwie. Ograniczył paletę barw do neutralnych, ziemistych kolorów. Czasem w jego dziełach pojawiają się przełamania brązów, zieleni i szarości mocnymi akcentami czerwonych, białych lub błękitnych plam. Jego pejzaże ukazują, wzorem barbizończyków, wąskie kadry natury, czego przykładem może być też oferowany pod poz. kat. 8 rysunek pni drzew odbijających się w tafli wody. Prezentowany olej wprowadza widza do wnętrza brzozowego lasu. Artysta stworzył wręcz poetycki nastrój stosując przygaszoną kolorystykę z delikatnymi akcentami barwnych plam koloru (postaci schylonych kobiet). Umieszczenie tych dwóch sylwetek nadaje kompozycji intymny charakter. Kobiety te zajęte zbieraniem grzybów zostały przez artystę ukazane jako niewielka cząstka otaczającego je świata.
Artist: Jan Stanisławski
Title: CHATA NA UKRAINIE, 1885-1890
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: JAN STANISŁAWSKI Na odwrocie zapiski w języku francuskim oraz nalepka zakładu ramiarskiego w kształcie palety: DORURE & ENCADREMENTS | ED. BADOIS | 44 & 46 Rue Miromesnil | PARIS. Jan Stanisławski początkowo planował zostać matematykiem. Na tym właśnie kierunku studiował na Uniwersytecie Warszawskim i Instytucie Technologicznym w Petersburgu. Olbrzymie znaczenie dla zmiany jego zainteresowań miały wizyty w Ermitażu. Od tego czasu to sztuka zawładnęła jego duszą. W 1883 r. wyjechał do Krakowa i dołączył do grona studentów Szkoły Sztuk Pięknych w pracowniach Izydora Jabłońskiego i Władysława Łuszczkiewicza. Krakowska uczelnia nie była jednak w stanie zaspokoić oczekiwań młodego artysty. W 1885 roku Stanisławski wyruszył do Paryża, gdzie nauki pobierał u malarza historycznego i portrecisty – Carolusa Durana. W owym czasie powstał szereg maleńkich pejzaży upamiętniających wyjazdy artysty na ukochaną Ukrainę. Francuskie trendy nie zrewolucjonizowały sztuki tworzonej przez Stanisławskiego, jednak teorie głoszone przez impresjonistów utwierdziły go w przekonaniu o słuszności obranego kierunku. Artysta poświęcił się małym formom, łatwym w transporcie, tworzonym w plenerze. W 1890 roku Stanisławski swoje dzieła zaprezentował na Salon du Champ de Mars. Zdobyte wśród paryskiej publiczności uznanie pozwoliło mu sprzedać dużą ilość swoich poetyckich krajobrazów. Jak... więcej
Artist: Seweryn Bieszczad
Title: NAD STRUMIENIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. : S. Bieszczad
Artist: Józef Rapacki
Title: PRZY LEŚNEJ KAPLICZCE, 1928
Year: 1928
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: JÓZEF RAPACKI 1928
Artist: Włodzimierz Tetmajer
Title: PROJEKTY POLICHROMII DO KOŚCIOŁA, 1914
Year: 1914
Tools: tempera
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: PROJEKTY POLICHROMII DO KOŚCIOŁA O.O. BERNARDYNÓW W KALWARII ZEBRZYDOWSKIEJ, 1914 PREZBITERIUM – ŚCIANA POŁUDNIOWA tempera ze szlagmetalem w proszku, ołówek, tusz, papier naklejony na dwie warstwy tektury, 70,5 x 116,5 cm sygn. p.d.: WłTetmajrer 1914 | kwiecień przy górnej krawędzi autorski opis: Kalwarya Zebrzydowska – Kościół OO Bernardynów | Widok prawej ściany prezbiterium – skala 1: 20 FRAGMENT SKLEPIENIA NAWY GŁÓWNEJ pas górny – Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny pas dolny – Koronacja Najświętszej Maryi Panny tempera ze szlagmetalem w proszku, ołówek, tusz, papier naklejony na dwie warstwy tektury, 69,6 x 110 cm sygn. p.g.: WTetmajer [sygnatura przetarta] O ile jednakże większość jemu współczesnych przodujących malarzy polskich (poza Wyspiańskim i Mehofferem) ograniczała się do malarstwa sztalugowego, on dał się poznać jako artysta znacznie bardziej wszechstronny. Wykazał, że równie dobrze jak w malarstwie sztalugowym czuje się w malarstwie ściennym. Nie obawiał się wielkich płaszczyzn, gotyckich sklepień, różnorodnych detali architektonicznych trudnych do pogodzenia z jednolitą koncepcją dzieła. Można zaryzykować... więcej
Artist: Teodor Axentowicz
Title: DZIEWCZYNA Z DZBANEM, 1936
Year: 1936
Tools: watercolor, pastel, pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: pastel, akwarela, ołówek, papier naklejony na tekturę sygn. l.d. : T. Axentowicz na odwrociu: – zapiski ramiarskie pisane z góry na dół (ołówek): po prawej - KuRu (?), po lewej - 458 , na ramie - N 552 – pośrodku sygn.: T. Axentowicz | 936 – l.g. i p.d. owalna pieczęć: R. ALEKSANDROWICZ | MAGAZYN PRZYBORÓW MALARSKICH | KRAKÓW, BASZTOWA 11
Artist: Julian Fałat
Title: KOŚCIÓŁ W ŁODYGOWICACH, 1918
Year: 1918
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JFałat | Łodygowice | 1918 Osobnym tematem akwarel są wiejskie drewniane kościółki w Osieku (1906 i 1915), Łodygowicach (1918) czy Mikuszowicach (1911 i 1913), w których refleksy słoneczne, cienie drzew wykonywane rozwodnionymi akwarelami tworzą niespokojną, migotliwą kompozycję wzajemnie przenikających się i zlewających się przypadkowych plam. J. Malinowski, Julian Fałat, Warszawa 1987, s. 41. W l. 90. XIX w. Fałat - realista zainteresował się światłem; osiągnął niebywałą swobodę i lekkość pędzla. To przejście na pozycje impresjonizmu, połączone z fascynacją estetyką japońską, zaowocowało konwencją, która wpłynęła na kolejne pokolenie polskich malarzy. Fałat zyskał zaś sławę czołowego pejzażysty okresu Młodej Polski.
Artist: Wiktor Korecki
Title: LAS ZIMĄ, PRZED 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: W. Korecki
Artist: Wlastimil Hofman
Title: DZIEWCZYNA Z SIKORKAMI, 1947
Year: 1947
Tools: oil
Surfaces: plywood
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn p.d.: Wlastimil Hofman | 1947 Na odwrocie szkic kwiatów opatrzony cytatem (farbą olejną): „Spojrzyjcie na ptaki niebieskie, iż nie siejaą | ani żną, ani zbierajaą do gumien, a wżdy Ojciec | wasz niebieski żywi je“ | S. MATEUSZ R. VI. 26 ; ponadto, na fragmencie taśmy zabezpieczającej, pieczęć salonu obrazów w Częstochowie. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Michał Gorstkin Wywiórski
Title: STRUMIEŃ W ZIMOWYM LESIE
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: M. G. Wywiórski W początkach lat 90. Wywiórski, nie rezygnując jeszcze z motywów czerkieskich, kaukaskich, rodzajowych, poszerzał tematyczny zakres swoich obrazów. Podczas przygotowań do malowania panoram artysta prowadził dokładne studia plenerowe o właściwej dla danego wydarzenia porze dnia (zdjęcia z takich studiów plenerowych do Berezyny , zamieszczał Tygodnik Ilustrowany w 1896 roku). Gwarantowało to sukces w odtworzeniu realiów topograficznych, ale również tych związanych ze światłem i nastrojem malowanej kompozycji. Światło, barwa, nastrój i zmienność natury, stały się dla artysty pociągające niezależnie od fabuły rozgrywajacej się sceny. W ostatniej dekadzie XIX wieku zbliżył się – również pod wpływem sztuki młodopolskiej – do „czystego pejzażu“. Prezentowany obraz jest znakomitym przykładem najwyższego mistrzostwa, jakie Wywiórski osiągnął w dziedzinie „czystego pejzażu“. Niezwykłe wrażenie robi poetyckie ujęcie lasu z wdzierającym się do jego wnętrza snopem zimowego słońca. Widz z łatwością może odczuć zarówno chłód panujący w zimowej scenerii, jak i może być pewnym ciepła, jakie poczuje na twarzy, kiedy tylko wyjdzie z cienia wprost na nasłoneczniony brzeg strumienia. Takimi właśnie dziełami, cytując za „Tygodnikiem Ilustrowanym“ z 1904 roku, wzbudzał u współczesnych podziw, to one dały... więcej
Artist: Jan Stanisławski
Title: PEJZAŻ Z ZAKOPANEGO, OK. 1906
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: obraz dwustronny sygn. l.d. (recto): JAN STANISŁAWSKI Jan Stanisławski był nie tylko wybitnym pejzażystą, ale także znakomitym i zasłużonym pedagogiem. Sprowadzony przez Juliana Fałata do krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych, przez 10 lat prowadził katedrę pejzażu. To dzięki niemu zostało wskrzeszone polskie malarstwo krajobrazowe. Stanisławski zerwał z akademickimi praktykami i wyprowadził uczniów z pracowni. Ze sztalugami ruszyli początkowo na krakowskie Planty, do parków i Ogrodu Botanicznego. Z czasem udało się artyście zorganizować dofinansowanie, które umożliwiło młodym malarzom wyjazdy na kilkutygodniowe plenery. Jesienią 1905 i zimą 1906 roku odbyły się plenery w Zakopanem. Prawdopodobne zatem jest, że prezentowane dzieło powstało w czasie zimowego pobytu artysty z uczniami w stolicy Tatr. Jak przytaczała Urszula Kozakowska-Zaucha w Jan Stanisławski – wielki malarz maleńkich pejzaży – jechali ze śpiewem bezustannym na ustach z dumą, jako wybrańcy Akademii (...) Mistrz przyjeżdżał co parę dni. Pierwszy dzień zszedł na nabijaniu płócien i ich gruntowaniu oraz wyszukiwaniu motywów, a potem rozeszła się młódź malarska jak ten kierdel baranów, wzdłuż strumienia sterczała sztaluga przy sztaludze. Malowało się od śniadania do obiadu, a następnie popołudniu do wieczornego zmierzchu. Jak wspominał Tadeusz Makowski wycieczki [do Zakopanego były] pełne plonów malarskich... więcej
Artist: Wlastimil Hofman
Title: FAUNY, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: 1924 | Wlastimil Hofmann ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Wlastimil Hofman
Title: PORTRET CHŁOPCA, OK. 1910
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: VH [monogram wiązany] sygn. p.g. (tuszem): Vlastimil H Proweniencja: Z przekazu właściciela wiemy, że obraz został podarowany jego dziadkowi – Adolfowi Arendtowi, przez Jacka Malczewskiego, z którym się przyjaźnił od czasów studiów w krakowskiej Szkole Sztuk Pięknych. Jacek Malczewski zapewne otrzymał to płótno od samego Wlastimila Hofmana, który był jego uczniem. Adolf Arendt urodził się 25 VII 1862 roku, w niemieckiej kolonii Gelsendorf, w powiecie stryjskim w Galicji Wschodniej, jako syn Adolfa i Katarzyny z Bergesów. W latach 1883-1886 studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie na wydziale rysunku. W okresie studiów zaprzyjaźnił się z wieloma uznanymi artystami tamtej epoki, w tym z Jackiem Malczewskim (znajomość ta była kontynuowana w późniejszych latach). W bogatej kolekcji Adolfa Arendta znalazło się wiele obrazów zaprzyjaźnionych malarzy. W r. szkolnym 1892/93 został zatrudniony, jako nauczyciel etatowy, w C.K. Wyższym Gimnazjum Realnym im. Franciszka Józefa w Drohobyczu. Był pierwszym nauczycielem rysunku Brunona Schulza. Historia ta została uwieczniona na stronach Sklepów cynamonowych , gdzie Schulz opisał lekcje rysunku prowadzone przez Profesora Arendta. Adolf Arendt zmarł w Tarnowie 3 lipca 1932 roku. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów... więcej
Verified Artist: Yes
Artist: Jacek Malczewski
Title: AUTOPORTRET Z MEDUZĄ, 1922
Year: 1922
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. wzdłuż prawej krawędzi u dołu: J. Malczewski 1922 Do najsłynniejszych dzieł Jacka Malczewskiego należą autoportrety. Bez wątpienia do najpiękniejszych – autoportrety z Muzami. Kobiety te, przybierające postacie chimer, harpii czy Meduzy, są uosobieniem siły. Nieodpartej, witalnej – jak pisze Andrzej Jakimowicz. Siły, która ujawnia się w akcie twórczym, zaś przeobrażona w dzieło, posiada moc oddziaływania na rzeczywistość. Autoportret z Meduzą powstał w roku 1922. W tym samym czasie artysta stworzył monumentalną Prządkę , dzieło, będące ukoronowaniem jego rozważań na temat losu człowieka, sztuki i twórczości oraz ojczyzny (aukcja Agra-Art, 21 III 2021 roku, poz. kat. 19). Na obu płótnach rozpoznajemy jego przyjaciółkę i powierniczkę z tego czasu – Michalinę Janoszankę (fot). Jako Prządka, która zajmuje miejsce mistrza w jego pracowni – Janoszanka uosabia siłę sztuki oraz nowe pokolenie artystów w odrodzonej Polsce. W prezentowanym Autoportrecie , będącym jedną z ostatnich „klasycznych“ kompozycji Malczewskiego – stoi ona u boku artysty jako jego Muza. Za nimi rozpościera się rodzimy, wiosenny pejzaż z drogą oraz kwitnącą jabłonią, pod którą siedzi przypatrująca się parze wiejska dziewczyna. Malarz, odziany w swoją słynną damską bluzkę, spiętą złotą szpilką ze szmaragdem, spogląda wprost na widza. Melancholijny,... więcej
Artist: Jan Styka
Title: MALARSTWO, MUZA I POEZJA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: Jan Styka na odwrocie: – nalepka kolekcjonerska z nazwiskiem właściciela i lakową pieczęcią (tusz): Property of | Delka (...); – niżej tuszem imię i nazwisko właściciela; – przy d. krawędzi: malarstwo, muza i poezja ; – przy g. krawędzi nalepki aukcyjne; – na d. krawędzi ramy zdarta papierowa nalepka; – na g. krawędzi: NYAL | 705 Jana Stykę, jednego z najbardziej znanych malarzy końca XIX w., dziś pamiętamy przede wszystkim jako pomysłodawcę i współtwórcę monumentalnych panoram – w tym najsłynniejszej, Panoramy Racławickiej . Artysta jednakże równiez poetą. Wydał trzy tomiki wierszy: Poezja Jana Styki , Poezje czasów wojny , Z łez, krwi i żelaza. Kameralne studium, o dość żywiołowej kompozycji, utrzymanej w kolorystyce dawnych mistrzów, to bardzo osobiste dzieło, w którym artysta przedstawił alegorię procesu twórczego.
Artist: Jan Czesław Moniuszko
Title: ARKADIA – PALETA MALARSKA
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: Moniuszko
Artist: Wojciech Weiss
Title: WINOBRANIE. BACHANALIA, 1937
Year: 1937
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. śr.d.: WW Proweniencja: – Polska, kolekcja prywatna; – Doyle New York, aukcja w dniu 16 IX 2020, poz.6; – New Jersey, Montclair, kolekcja Dorothei Benton Frank; – New York, Brooklyn, Lipert Gallery. Porównaj z: – Wojciech Weiss (1875-1950). Wystawa monograficzna , Muzeum Narodowe w Poznaniu, VI – IX 1977, poz. kat. 226, il. 197 [ Winobranie/Pijana dziewczyna ]. W latach 30. Weiss bardzo często podejmował temat aktu, który traktował tak samo, jak martwą naturę. Jego modelki to w większości istoty odpsychologizowane, często pozbawione twarzy, zaś uwaga artysty skupiona jest przede wszystkim na plastycznej wrażeniowości. Prezentowane Winobranie zdecydowanie różni się od tych powstających w scenerii pracowni aktów. Tu artysta sięgnął po tradycyjny temat bachanaliów: upojona winem dziewczyna siedzi w koszyku z winogronami, zaś z jej rąk wypada dzban, z którego wylewa się wino. Scenie tej przygląda się nagi chłopiec, trzymający kiść winogron. Wprowadzając tę narrację artysta potęguje nastrój erotyzmu, tworzy przy tym dzieło w nowoczesny sposób podejmujące zagadnienia plastyczne, przywołujące jednocześnie wielką tradycję dawnego malarstwa. W roku 1937 Weiss namalował... więcej
Artist: Józef Mehoffer
Title: MODLITWA JANA WOJNARSKIEGO
Tools: crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d. : Józef Mehoffer Rysunek reprodukowany w: – T.Z. Bednarski, Krakowskim szlakiem Józefa Mehoffera, Wyd. Secesja, Kraków 2006, s. 153 [ Studium do portretu Jana Wojnarskiego ].
Artist: Maurycy Sztencel
Title: KRÓL LEAR I KORDELIA, 1892
Year: 1892
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.g.: Sztencel 1892. | Varsovie Na odwr. na g. listwie krosna nr (kredką): N 34 [...] 6 ; ponadto na p. listwie krosna nalepki aukcyjne. Zobrazowany przez artystę finał szekspirowskiej tragedii Król Lear , prezentuje ciekawe rozwiązanie kompozycyjne. Maurycy Sztencel podszedł do sceny opłakiwania stra- conej córki niczym do motywu religijnego – Piety. Brodaty starzec o zbolałym wyrazie twarzy pochyla się ku półnagiemu ciału dziewczyny, wspartemu na jego ko- lanach. Obraz jest znakomitym przykładem malarstwa akademickiego, utrzymanym w wąskiej skali brązów, szarości i zieleni.
Artist: Franciszek Żmurko
Title: PORTRET KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Fr Żmurko Na odwrocie na górnej listwie krosna nalepka składu farb i przyborów artystyczno-malarskich Juliana Burofa w Warszawie; na lewej listwie krosna fragment nalepki Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Królestwie Polskiem; na prawej listwie krosna numery (ołówkiem) odnoszące się zapewne do wielkości podobrazia; ponadto na płótnie nalepka z pieczęcią wydziału zabytków na Nowym Świecie 45; poniżej numer (tuszem): No 29-. Prezentowane dzieło ukazuje ponętną, piękną kobietę z długim naszyjnikiem na nagim dekolcie i ramionami spowitymi delikatnym, zwiewnym szalem. Mimo iż artysta ukazuje modelkę w ujęciu powyżej piersi, to obraz emanuje aurą zmysłowości. Wąski kadr i stonowana kolorystyka sprawiają, że jest to kameralny wizerunek. Natomiast upozowanie i głęboki dekolt modelki nadają mu erotyczny podtekst, tak charakterystyczne dla twórczości artysty. Na pośmiertnej wystawie, zorganizowanej w Towarzystwie Zachęty Sztuk Pięknych w Warszawie w 1911 roku, zaprezentowano 150 dzieł Franciszka Żmurki. Niestety, stan zachowania nalepki TZSP oraz lakoniczne, powtarzające się wielokrotnie tytuły podane w Sprawozdaniu TZSP za rok 1911 ( Główka, Głowa kobieca , czy Studium ) nie pozwalają na jednoznaczne zidentyfikowanie obrazu. W „Tygodniku Ilustrowanym“ (z 1911 roku, nr 18, s. 345) Henryk Piątkowski oddał cześć... więcej
Artist: Piotr Stachiewicz
Title: DZIEWCZYNA W ZŁOTYM ZAWOJU
Tools: pastel
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z lewej: P. STACHIEWICZ.
Artist: Iwan Trusz
Title: W OGRODZIE, OK. 1930
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: I. Trusz Na odwr. u dołu pieczęć: JAN HOFFMANN | Skład farb i materyałów | TRYBUNALSKA | LWÓW.; niżej owalna pieczęć składu przyborów malarskich: ISKRA & KARMAŃSKI | KRAKÓW – wewnątrz nr tuszem: 16/4; obok nr oł.: 167. W 1910 roku na malowniczych obrzeżach Lwowa, na górzystej działce powstał dom wraz z pracownią artysty. Dwukondygnacyjny budynek w stylu późnej secesji został zamówiony przez Trusza według projektu lwowskiego architekta Aleksandra Łuszpińskiego. Artysta mieszkał tam z rodziną aż do śmierci w 1941 roku. Dom łączył funkcję przytulnego miejsca, w którym kwitło życie rodzinne, dawał możliwość wypoczynku oraz mieścił pracownię artysty stwarzającą wygodne warunki do pracy twórczej. Szczególną ozdobą willi był duży ogród, który inspirował artystę, był miejscem pracy twórczej, ale i oazą dla rodziny. Artysta często przechadzał się ścieżkami wśród ukochanych drzew, krzewów i kwiatów. W samotności, uzbrojony w pędzel i farby spędzał tam czas w skupieniu ilustrując zakamarki ogrodu. Artysta nie lubił malować kwiatów ciętych, skupiał się na przedstawianiu ich na łonie natury, zazwyczaj skąpanych w słońcu, co nadawało jego dziełom świeżości i barwnego bogactwa.
Artist: Alfons Karpiński
Title: MARTWA NATURA Z MIMOZAMI, PRZED 1948
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: A. Karpiński Na odwrocie, ręką artysty (czarną kredką): mimoza | Obraz ten jest oryginal | ną moją pracą | A Karpiński; ponadto dedykacja częściowo zasłaniająca powyższy tekst (tusz): W dniu | Imienin SZ.P. | Izie G[...] na | pamiątkę moja | rodzina, [...] | 18. IX. 1951. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Olga Boznańska
Title: PORTRET PANI W CIEMNEJ SUKNI
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. kredką p.d.: Olga Boznańska na odwr. nieczytelne ślady napisu w kilku wierszach
Artist: Bronisława Rychter-Janowska
Title: WENECJA. PALAZZO VENIER DEI LEONI, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: B. RYCHTER-JANOWSKA. | VENEZIA. 1924. Na odwrocie p.g. naklejona kartka z napisem ( czarny tusz , ołówek ): "Ogrody weneckie" | N. 90 300 zł | Bronisł Rychter Janowska Obraz przedstawia widok z weneckiego Canale Grande na pałac Venier dei Leoni. Budowę pałacu rozpoczęła w 1794 r. rodzina Venier, jednak zarówno wydarzenia historyczne, jak i kłopoty finansowe rodziny nie pozwoliły na jego ukończenie. Wzniesiono jedynie pierwszą z pięciu planowanych kondygnacji. Na terenie znajduje się jeden z nielicznych ogrodów w Wenecji. Pałac na przełomie XIX i XX oraz w pierwszej połowie XX wieku wielokrotnie zmieniał właścicieli. W lipcu 1949 roku zakupiła go Peggy Guggenheim, która uczyniła z niego dom dla siebie i swojej, światowej sławy, kolekcji dzieł sztuki współczesnej.
Artist: Tadeusz Styka
Title: PORTRET MŁODEJ KOBIETY
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d. : TADÉ STYKA_ Obraz pochodzi z kolekcji rodziny artysty.
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: DZIEWCZYNA Z KOSZEM KWIATÓW
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Szańkowski Bolesława Szańkowskiego, jako artystę, pociągała uroda modeli; miało to duże znaczenie dla efektu końcowego jego dzieł. Był wielbicielem malarstwa angielskiego, które – zwłaszcza w dziedzinie portretu kobiecego – zdaniem artysty – osiągnęło w końcu wieku XVIII najbardziej harmonijne połączenie prawdy i wdzięku. W wywiadzie dla miesięcznika „Pani“ (nr 5 z 1925 r.) artysta mówił, że oprócz prawdy i wdzięku w swoich portretach ceni – To coś zupełnie nieuchwytnego, co jest właśnie – istotą kobiety. Pamiętać trzeba o tem, że kobieta nie ma nigdy swego zdecydowanego, wyraźnego typu, który u mężczyzny przebija się poprzez wszelkie zmiany zewnętrzne ubrania, pozy, nawet uczesania i zarostu. Kobieta jest w różnych chwilach swego życia najzupełniej różna. Inna w sukni domowej, inna na balu. A jednak jest coś, co te różne momenty wiąże i jednoczy i co sprawia, że brunetka, zmieniwszy kolor włosów na „acajou“, lub „paille“, pozostaje zawsze sobą, pomimo zupełnej zmiany typu. Zaobserwowanie owej jedności zjawiska uważam właśnie za główne – i najtrudniejsze zadanie artysty, który się portretom kobiecym poświęcił. Twórczość artysty od zawsze cieszyła się dużym zainteresowaniem. Większą część życia spędził poza granicami kraju i to głównie tam... więcej
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: PEJZAŻ Z RZEKĄ, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 20 | Wl Terlikowski Na odwrocie na prawej listwie krosna pieczęć z numerem: 15 F odnoszącym się do wielkości podobrazia. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Bolesław Szańkowski
Title: PORTRET MĘSKI, 1950
Year: 1950
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.g.: Szańkowski | 1950
Artist: Leszek Piasecki
Title: NA TARGU
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Leszek Piasecki na odwrocie: – na górnej listwie blejtramu długopisem: Maler – PIASECKI | VOMUD-TURKEN-SARUK-FERAHAN – na dolnej listwie blejtramu flamastrem: PROF. PIASETZKI | LESZEK PIASECKI – na środkowej listwie blejtramu kartka z napisem atramentem: PROF. | PIASETZKI – na pionowych listwach blejtramu stempel: 70
Artist: Władysław Karol Szerner
Title: KOZACY NA CZATACH
Tools: oil
Surfaces: board
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Władysław Szerner iun. na odwrocie: – przy górnej krawędzi ołówkiem: Szerner | 16 [...] | [...] 46 – poniżej, w poprzek deski od prawej krawędzi ołówkiem : W. v. Szerner iun. – poniżej: 7246, Cat 1346 – pośrodku niebieską kredką: PA3479, 12 – ołówkiem: SANDERS, R234 – na ramie dwie papierowe nalepki aukcyjne
Artist: Wiktor Korecki
Title: ZACHÓD SŁOŃCA ZIMĄ, 1939
Year: 1939
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WIKTOR KORECKI | 1939
Artist: Czesław (I. Zygmuntowicz) Wasilewski
Title: PODRÓŻ NOCĄ
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d. (widoczna w podczerwieni): Zygmuntowicz
Artist: Jerzy Kossak
Title: ODPOCZYNEK W POWROCIE SPOD MOSKWY, 1931
Year: 1931
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak | 1931 Na odwrocie na wszystkich listwach krosna pieczęci składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie oraz na lewej i prawej listwie stemple odnoszące się do wielkości podobrazia z numerem: 100; ponadto na prawej listwie krosna numer (ołówkiem): 3014 ; numer ten powtórzony na płótnie. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Kossak
Title: WIZJA NAPOLEONA W ODWROCIE SPOD MOSKWY, 1921
Year: 1921
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: Jerzy Kossak 1921 na odwrocie podpis: A. Chorzelski Obraz po konserwacji. Z roku 1913 pochodzi jeden z najsławniejszych i bardziej popularnych obrazów [pierwszy z serii] Jerzego Kossaka: Widzenie Napoleona w odwrocie spod Moskwy, z głową Sfinksa na tle chmur, przypominającego egipskie zwycięstwo „boga wojny“, który teraz ze sztabem i na tle niekończącej się colonne mourante swych wojsk ciągnie na zachód wśród zamieci, złamany zimą i mrozem. (...) Była to ulubiona kompozycja Jerzego. K. Olszański, Jerzy Kossak , Ossolineum, Wrocław, Warszawa, Kraków 1992, s. 18 ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Kossak
Title: POGOŃ ZA BOLSZEWIKAMI, 1920
Year: 1920
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1920 ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Wlastimil Hofman
Title: RANNY, OK. 1915
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Description: IInformacje o dziele: Na odwrocie l.g. nalepka galerii w Warszawie; obok numer (długopisem): 671 ; poniżej nalepka TPSP w Krakowie (druk, pieczęć , tusz ): TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ SZTUK PIĘKNYCH W KRAKOWIE | Nr 0946 | Autor Hofmann Vlastimil | Dzieło p.t. Ranny | Rodzaj olejny cena; poniżej (ołówkiem): ( 73 [?]) | 6XI; ponadto u dołu naklejona kartka maszynopisu z orzeczeniem Leszka Ludwikowskiego z dn. 13 lipca 1977. Na tekturowym tzw. „zaplecku“ nalepka galerii w Krakowie.
Verified Artist: Yes
Artist: Jerzy Kossak
Title: KOŃ NA PADOKU, 1926
Year: 1926
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak 26 ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Jerzy Kossak
Title: ŚW. HUBERT, 1938
Year: 1938
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Jerzy Kossak | 1938 Na odwrocie centralnie faksymile tekstu napisanego ręcznie: „Stwierdzam autentycz= | ność tego obrazu“ | Jerzy Kossak. Święty Hubert jest autorską kompozycją Jerzego Kossaka, pochodzącą z najlepszego okresu jego twórczości. Wystawiany na aukcji obraz jest autorskim powtórzeniem znanej od co najmniej 1935 roku kompozycji. W listopadzie 1937 roku, na Międzynarodowej Wystawie Łowieckiej w Berlinie, Jerzy Kossak zaprezentował Świętego Huberta na polowaniu. Obraz ten został wyróżniony brązowym medalem. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Adam Setkowicz
Title: WESELE KRAKOWSKIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: A. Setkowicz
Artist: Antoni Trzeszczkowski
Title: WYŚCIG
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Trzeszczkowski na odwrocie: 8# oraz 8 263 [zamazane]
Artist: Tadeusz Rybkowski
Title: NA DNIESTRZE, 1892
Year: 1892
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Tadeusz Rybkowski | „Na Dniestrze“ | 1892 Obraz znany był dotąd z nieco odmiennej w szczegółach wersji kompozycyjnej, reprodukowanej w polskiej prasie w roku 1903 (patrz: „Tygodnik Ilustrowany“, 1903, nr 11, s. 207, il. pt. Na promie ) i pocztówkach wydanych nakładem S.W. Niemojowskiego we Lwowie. Akwarela, choć niewielkich rozmiarów mieści w sobie bardzo rozbudowaną scenę z okolic Dniestru. Artysta z niemal etnograficzną sumiennością oddał przegląd warstw społecznych, które w ten słoneczny dzień przeprawiają się promem przez rzekę. Widzimy włościański zaprzęg, chłopów przy wozie z sianem oraz myśliwych z psami rozproszonymi po pokładzie.
Artist: Kazimierz Sichulski
Title: Z HUCULSZCZYZNY, 1942
Year: 1942
Tools: mixed
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: technika mieszana, tektura sygn. p.d.: Sichulski | 1942
Artist: Stanisław Gałek
Title: CHMURY NAD MORSKIM OKIEM
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: ST. GAŁEK na odwrocie napis: 77 | St. Gałek Proweniencja: – kolekcja prywatna, Warszawa; – kolekcja prywatna, Zakopane – zakup od artysty. Obraz wystawiany: – Jak potopu świata fale ..., Muzeum Ziemi PAN w Warszawie, 16 IX 2019 – 17 XI 2019, poz. kat. 52. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Artist: Maks Haneman
Title: WIDOK ZAKOPANEGO, 1923
Year: 1923
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Maks Haneman | Zakopane 23. Znaczną część dorobku malarskiego Maxa Hanemana, ucznia Teodora Axentowicza i Leona Wyczółkowskiego, stanowią pejzaże tatrzańskie. Artysta osiadł w Zakopanem, swoje prace wystawiał zaś w Polsce (Krakowie, Warszawie, Łodzi i Lwowie) oraz w Budapeszcie (1930). Do jego najbardziej znanych kompozycji należą widoki Tatr. Niemniej, inny pejzaż z Zakopanego, z widokiem na Giewont, był reprodukowany na wydanej w 1930 roku pocztówce.
Artist: Antoni Bryndza - Ziemitrud
Title: OPINIOKRĘT, 1931
Year: 1931
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 34,1 x 34,1 cm (kompozycja) sygn. p.d.: [symbol Rogatego Serca] 30/IV 1931 Bryndza obok sygn. sucha pieczęć fabryki papieru Schoellershammer Na odwrocie wzdłuż lewej krawędzi (ołówkiem): Z. Bryndza. Opinjokręt | (Publicysta). Szczep Szukalszczyków herbu „Rogate Serce“ to artystyczna grupa składająca się z młodych artystów zgromadzonych wokół Stanisława Szukalskiego. Grupa powstała w 1929 roku po wydarzeniach towarzyszących otwarciu wystawy „Cechu Jednoróg“ w Pałacu Sztuki w Krakowie. Szukalski przemówił wówczas do zgromadzonych gości, dając upust niezadowoleniu wobec twórczości lokalnego środowiska artystycznego. Jego przemówienie dało początek buntowniczym wystąpieniom studentów wobec środowisk akademickich. Pociągnęło to za sobą wydalenie z uczelni, m.in. Czesława Kiełbińskiego i Mariana Konarskiego, którzy, zauroczeni postacią Szukalskiego, wynajęli pracownię i podjęli walkę o stworzenie prawdziwego oblicza sztuki polskiej, przeciw nihilizmowi i dekadencji sztuki kosmopolitycznej. Dołączyli do nich Antoni Bryndza i Norbert Strassberg, a wiosną 1930 r. oficjalnie zarejestrowano Szczep Szukalszczyków herbu Rogate Serce. W owym czasie Stanisław Szukalski przebywał w Stanach Zjednoczonych, korespondencyjnie udzielając wskazówek swoim szczepowym. Młodzi artyści pracowali z dużą samodyscypliną, inspiracje... więcej
Artist: Marian Konarski
Title: JUDYTA, 1931
Year: 1931
Tools: pencil
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 22.IV. 1931 | Marjan | Konarski p.g. sucha pieczęć fabryki papieru Schoellershammer Rysunek wystawiany i reprodukowany w: – Przewodnik 66, Towarzystwo Zachęty Sztuk Pięknych, Warszawa 1931, s. 34, nr 261, il. s. nlb [Ona]; – Sprawozdanie Komitetu Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych za rok 1931, s. 22 [Ona]; – Wykaz prac Szczepu Szukalszczyków herbu „Rogate Serce“ z Krakowa,Towarzystwo Przyjaciół Sztuk Pięknych we Lwowie, 1932, s. nlb. nr 84; – Wykaz prac Szczepu Szukalszczyków herbu „Rogate Serce“ z Krakowa (Twórcowni Szukalskiego), Kraków 1932, s. 14, nr 84; – Wystawa bieżąca, Pałac Sztuki TPSP, Kraków 1932, nr 83; – Wykaz prac Szukalskiego i szczepu Rogate Serce, Kraków 1936, s. 28, nr 106; – Miłować i walczyć. Szukalski i Szczep Rogate Serce. Retrospektywna wystawa prac 1930-1939, IV-V 1978, Pałac Sztuki w Krakowie, kat. wystawy TPSP w Krakowie i BWA w Rzeszowie, Kraków 1978, nr 155; – A. Ściepuro, Retrospektywna wystawa prac M. Konarskiego. Obrazy, rysunki, rzeźby, „Nowości“ 1982, nr 41 (2-4 IV), il. [Judyta]; – Marian Konarski – „Marzyn“. Rysunek, malarstwo, rzeźba, wstęp: L. Lameński, Autoportret w... więcej
Artist: Stanisław Ignacy Witkiewicz (Witkacy)
Title: PORTRET MłODZIEńCA, 1934
Year: 1934
Tools: pastel
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: Sygnowany p.d. białą kredką: Witkacy (T.E) | 1934 XII | NP Np + herb Po roku 1924 Stanisław Ignacy Witkiewicz ograniczył swoją twórczość malarską do działalności tzw. „Firmy portretowej”, malując pastelowe portrety według, pięciu podstawowych typów A, B, C, D, E oraz ich pochodnych, dokładnie określonych „Regulaminem Firmy”. Na tych portretach obok sygnatury często umieszczał informacje o zażytych używkach i narkotykach, których działanie na sobie eksperymentował. Prezentowany tu portret artysta określił jako typ E, dopuszczający „dowolną interpretację psychologiczną, według intuicji firmy [...] nie zawsze możliwy do wykonania” Obraz wymieniony i reprodukowany: Katalog wystawy podróżnej, z cyklu: "Spotkania ze sztuką", Łaziska Górne 1999, poz. kat 11, plansza C - il. barwna.
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: KATEDRA ŚW. JANA W WARSZAWIE, PRZED 1939
Tools: watercolor, gouache, crayon
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: wymiary w świetle passe-partout sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. | Warszawa. Na odwrocie, na papierze zabezpieczającym, nalepka galerii w Krakowie. Akwarela przedstawia najstarszy kościół w Warszawie, Bazylikę Archikatedralną Św. Jana Chrzciciela. Artysta przedstawił ją w neogotyckiej szacie, którą katedra otrzymała w latach 1837-42 w czasie gruntownego remontu. Autorem fasady był Adam Idźkowski, uczeń Antonio Corazziego. Po II wojnie światowej, z przyczyn politycznych, zdecydowano się na odbudowę katedry w stylu gotyku nadwiślańskiego. ♣ Do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów doliczana będzie dodatkowo opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite).
Verified Artist: Yes
Artist: Erno Erb
Title: TARGOWISKO
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: E Erb Na odwrocie numery, przeciwnie do kompozycji (ołówkiem): 71 x 51; poniżej, również przeciwnie do kompozycji (niebieską kredką): 1607 ; ponadto l.d. (niebieską kredką): 15.
Artist: August Zamoyski
Title: ŚWIĘTA RODZINA, OK. 1943
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: AZ [monogram wiązany] Proweniencja: Kolekcja prywatna, Brazylia. Porównaj z: – August Zamoyski. Myśleć w kamieniu [katalog wystawy], Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie, 5 XII 2019 – 17 V 2020, Warszawa 2019, poz. kat. 62. Wszystko jest boskie – gdyż Bóg jest wszędzie. Sztuka polega na tym, by Go odkryć i przekazać w boski sposób to odkryci e. August Zamoyski (cyt. za. August Zamoyski..., dz. cyt., s. 388) August Zamoyski to jeden z najwybitniejszych rzeźbiarzy polskich XX w. Artysta w młodości uległ fascynacji futuryzmem i kubizmem, zaś w okresie międzywojnia stworzył styl zbliżony do realizmu, operujący syntetyzmem i monumentalną hieratycznością. Natomiast na ostatnim etapie twórczości, który przypada na okres powojenny, w rzeźbie Zamoyskiego powróciły tendencje ekspresjonistyczne, z dominacją gwałtownych deformacji. Jego dzieła przesyca nastrój mistycyzmu, coraz częściej pojawia się też tematyka religijna. Helena Syrkus podkreślała, że charakter późnego okresu twórczości i przebyte u schyłku życia wewnętrznego przełomy upodabniają artystyczną drogę Zamoyskiego do Michała Anioła. Zamoyski – pisze Anna Lipa – podobnie jak... więcej
Artist: Józef Pankiewicz
Title: CHARTRES – PLACE DE LA POISSONNERIE, OKOłO 1903
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: akwaforta, papier żeberkowy z filigranem, 22,8 x 19,8 cm (odcisk płyty), 32,7 x 25,5 cm (arkusz) sygn. pod ryciną p. (oł.): Pankiewicz ; l.d. nr teki: 62 na odwr. napisy oł.: l.g.: cette (...) | l.d.: No 1, 5,-; p.d.: 32. YS Bibliografia : – Józef Pankiewicz 1866-1940. Życie i dzieło. Artyście w 140. rocznicę urodzin , katalog oprac. E. Charazińska, MNW, Warszawa 2006, il. s. XXXIII, s. 302, poz. kat. 45 (tu obszerna literatura). Grafika, znana także pod tytułami: Targ rybny w Chartres, Widok Place de la Poissonnerie w Chartres , pochodzi z teki Quatorze Eaux-Fortes , wydanej w 1905 r. przez zakład artystyczny Louisa Forta w Paryżu.
Artist: Herman Prediger
Title: KATEDRA NOTRE DAME W PARYŻU, 1908
Year: 1908
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. l.d.: H. Prediger | Notre Dame | 1908 ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jan Peszke (Jean Peské)
Title: PEJZAŻ Z SAINT-PIERRE-QUIBERON, 1948
Year: 1948
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: 1948. | Peské. Na odwr. na płótnie (czarną kredką): CP | 458 [ w kwadracie].
Verified Artist: Yes
Artist: Wojciech Weiss
Title: PEONIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. z prawej: WWeiss Na odwrocie na tekturze p.g. pieczęć z numerem ze spuścizny po artyście: 1089 | WW | 3 ; ponadto p.d. numer (białą kredą): 512 .
Artist: Alfons Karpiński
Title: CYNIE
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: A. Karpiński. Na odwrocie (czarną kredką): „Cy nie“ | mal. A Karpiński | Kraków; ponadto dwukrotnie pieczęć: A. KARPIŃSKI | Kraków, ul. Floriańska 19; na górnej listwie ramy nalepka domu aukcyjnego w Krakowie. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Wojciech Weiss
Title: AKT W PRACOWNI, OK. 1925
Tools: oil
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WW [monogram wiązany] Na odwrocie na tekturze u góry pieczęć z numerem ze spuścizny po artyście: 0694 | WW | 4 ; powyżej, przeciwnie do kompozycji, pieczęć składu przyborów malarskich Iskra & Karmański w Krakowie z przekreślonym wewnątrz numerem: 13/2. Do obrazu dołączone jest potwierdzenie sprzedaży podpisane przez wnuczkę artysty – Renatę Weiss.
Artist: Włodzimierz Terlikowski
Title: RÓŻE, 1924
Year: 1924
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. (drapana) u dołu: W d Terlikowski | 24.
Artist: Hanna Rudzka-Cybisowa
Title: KATEDRA NOTRE-DAME W PARYŻU, 1932-1933
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: H. Rudzka C. na odwr. trzy nalepki (druk, atrament, oł., maszynopis): – częściowo zdarta: INSTYTUT PROPAGANDY SZTUKI | Autor Hanna (...) isowa | Tytuł dzieła (...) | Rodzaj (...) | Podpis autora (...) Cybis | Kartkę tę należy przy-| kleić na eksponacie; poniżej dopisek: Notre Dame – Paryż; – 20 Notre Dame Paryż | przed 934 | ol. pł.: 50 X 61 | sygn. H. Rudzka C.; – Wł.: J. Rudzki Warszawa na poprzecznej listwie krosna: Jerzy Rudzki (...); 15; 29 eis | oraz papierowa nalepka z nr: 111 na ramie: Własność M.J. Rudzccy | Warszawa (...) Bronisław Gniazdowski | nazwa obrazu „Martwa natura“ | olej Proweniencja : krąg Rodziny artystki. Obraz wystawiany : – V Salon Zimowy, Instytut Propagandy Sztuki, Warszawa 1935, poz. kat. 17 [Notre Dame]. Wzmiankowany : – Stefania Krzysztofowicz-Kozakowska, Hanna Rudzka-Cybis , Wydawnictwo Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie, Kraków 2007, s. 166; – Helena Blum, Hanna Rudzka-Cybisowa , Krajowa Agencja Wydawnicza, Warszawa 1975, s. 22. Oferowany obraz, znajdujący się do tej pory w kolekcji rodzinnej, powstał w ważnym dla Hanny Rudzkiej-Cybisowej monemcie twórczości, kiedy młoda artystka osiągnęła pełną dojrzałość. Pisała o tym Helena Blum: Artystka zerwała z utrwaleniem zmienności... więcej
Artist: Wojciech Weiss
Title: MARTWA NATURA Z MELONEM, 1935
Year: 1935
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: WW [monogram wiązany] Na odwr. na płótnie p.g. pieczęć z numerem ze spuścizny po artyście: 0959 | WW | 4; na górnej listwie krosna nr (fioletową kredką): N. 4 [w kółku]; obok nalepka z nr. (długopisem): Rz 28 ; obok stempel z numerem: 4 , powtórzony na prawej listwie krosna; ponadto na lewej, dolnej i prawej listwie krosna pieczęci składu przyborów malarskich Róży Aleksandrowicz w Krakowie oraz odnoszące się do wielkości podobrazia stemple z numerami (odpowiednio): 33 i 32 . Do obrazu dołączone jest potwierdzenie sprzedaży podpisane przez wnuczkę artysty – Renatę Weiss. Obraz wystawiany i wymieniany w : – Pamiętnik wystawy Wojciecha Weissa, Muzeum Okręgowe w Rzeszowie XI 1975 – I 1976, oprac. Teresa Szetela-Zauchowa, poz. 28. [Melon z renklodami, 1935].
Artist: Jankiel Adler
Title: MARTWA NATURA Z LANGUSTAMI, 1929-1930
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygnowany l.g.: Adler Obraz, ze względu na ukazane skorupiaki, najprawdopodobniej powstał w czasie pobytu artysty na Majorce lub w Hiszpanii w latach 1929-1930. Po tej podróży w twórczości Adlera nasiliły się bowiem tendencje do abstrakcji.
Artist: Rajmund Kanelba
Title: LEŻĄCA KOBIETA
Tools: ink, feather
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.(ołówkiem): Kanelba ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Henryk Hayden
Title: PEJZAŻ Z USSY-SUR-MARNE, 1967
Year: 1967
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: 31,5 x 49 cm - wym. w świetle passe-partout sygn. l.d.: Hayden | 67 W narożnikach ślady po pinezkach; na odwrocie na tekturowym tzw. „zaplecku“ napis (ołówkiem): Les Monts Moyens vus de cher Beckett. Napis na odwrocie świadczy zapewne o tym, że pejzaż namalowany został z domu Samuela Becketta, usytuowanego na wzgórzu nieopodal Ussy-sur Marne. Beckett, poeta, dramaturg, laureat nagrody Nobla, wybudował tam niewielki dom w 1953 roku. W domu tym mieszkał i tworzył aż do końca życia. Hayden poznał pisarza w czasie II wojny światowej w Roussillon, dokąd obaj uciekli z Paryża. Połączyła ich wspólna pasja, jaką były szachy, godzinami dyskutowali też o sztuce. Beckett przejawiał wielkie zainteresowanie malarstwem, szczególnie nowoczesnym i awangardowym. Przyjaźnił się z wieloma artystami (m.in. Giacomettim, Duchampem, Yeatsem), kolekcjonerami i właścicielami galerii (m.in. Peggy Guggenheim). Hayden uważał, że nikt tak dobrze jak Beckett nie rozumiał jego twórczości. W latach 50. i 60. malarstwo Haydena uległo syntetyzacji. Jak sam artysta uważał: Malarstwo nie jest dodawaniem, jest odejmowaniem [...] Trzeba ująć tyle, ile to możliwe, odjąć, oczyścić [...] Pozostawić tylko to, co istotne. (Artur Winiarski, Henri Hayden, Mistrzowie École de Paris , Warszawa 2013, s. 77) .Beckett miał duży wpływ na popularyzację malarstwa Haydena... więcej
Artist: Rajmund Kanelba
Title: MARTWA NATURA Z WAGĄ I OWOCAMI
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Kanelba na odwr, centralnie, numer (flamastrem): 8 [w kółku], poniżej nalepka z numerem (czerwonym długopisem): 8 [w kółku]; ponadto wzdłuż prawej krawędzi (ołówkiem): 25 x 36.
Artist: Zygmunt Menkes
Title: MARTWA NATURA Z ANANASEM, PRZED 1936
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Menkes Na odwrocie na płótnie, przeciwnie do kompozycji, bardzo zatarty - owalny stempel paryskiej firmy oferującej materiały malarskie: TOILES & COULERS | EXTRA FINES | LUCIEN LEFEBVRE-FOINET | PARIS | 19, RUE VAVIN & 2, RUE BRÉA; ponadto na górnej listwie krosna wizytówka (druk): Dr. And Mrs. Harold Golton | 3728 Winterbourne Road.
Artist: Nikifor Krynicki
Title: WIDOK Z KRYNICY Z KAPLICZKĄ, L. 50./60. XX W.
Tools: watercolor, gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: u dołu napis autorski: K RENICAWIESS EŁOS na odwrocie: – dwie pieczęcie: 1. okrągła z portretem artysty i napisem w otoku: MATEJKO Z KRYNICY | NIKIFOR; 2. prostokątna z napisem: NIKIFOR ARTYSTA | KRYNICA-WIEŚ – poniżej czarną farbą: 500 ZŁ , obok długopisem: 30 x 23 – na zaplecku napis ołówkiem: 30-23 | 278 pat ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Nikifor Krynicki
Title: NOWY SĄCZ, LATA 50./60. XX W.
Tools: gouache
Surfaces: paper
Description: IInformacje o dziele: u dołu napis autorski: NOWYSACZPOWIATSEŁO na odwrocie: – dwie pieczęcie: 1. okrągła z portretem artysty i napisem w otoku: Pamiątka z Krynicy | Nikifor Artysta Malarz; 2. prostokątna z napisem: NIKIFOR ARTYSTA | KRYNICA-WIEŚ – poniżej ołówkiem: 500 ZŁ , obok długopisem: 30 X 23 – na zaplecku napis ołówkiem: 30-23 | 278 pal ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Jakub (Jacques) Zucker
Title: CZERWONE DOMY W NEW SALEM
Tools: gouache
Surfaces: cardboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: JACQUES ZUCKER Na rynku aukcyjnym znany jest olejny obraz przedstawiający widok z New Salem, którego kompozycja różni się zaledwie szczegółami od prezentowanego dzieła.
Artist: Miloslava Vrbova-Štefková
Title: BALETNICE
Tools: oil
Surfaces: board, beaverboard
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: M Vrbova Na odwrocie nalepka z krótką notą biograficzną artystki w języku niemieckim; poniżej numer (czarnym markerem): 84. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WIDOK NA NOWY ZJAZD I KOŚCIÓŁ ŚW. ANNY
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Władysław Chmieliński
Title: WARSZAWA, ULICA KANONIA
Tools: oil
Surfaces: canvas
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: Wł. Chmieliński. Na odwrocie na płótnie stempel producenta podobrazi – paleta i trzy pędzle; ponadto na krosnach pieczęci z numerami odnoszącymi się do wielkości płótna (odpowiednio): 80 i 60. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Verified Artist: Yes
Artist: Rafał Malczewski
Title: WIDOK LODOWCA ILLECILLEWAET
Tools: watercolor
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. podwójnie l.d.: Rafał Malczewski Na odwrocie p.g.: napis autorski (ołówek): Rzeka, góra i lodowce: Illecillewaet B.C. | (wymawia się: Illisilliłot) ; poniżej, „do góry nogami“ zapiski ramiarskie: srebrny | wałek nakł. biał. | 110 zł | sobota. ♣ do wylicytowanej ceny oprócz innych kosztów zostanie doliczona opłata wynikająca z prawa twórcy i jego spadkobierców do otrzymania wynagrodzenia zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku - o prawie autorskim i prawach pokrewnych (droit de suite)
Artist: Konstantin Westchiloff Aleksandowicz
Title: ZIMA W GÓRACH, OK. 1940
Tools: gouache
Surfaces: paper
Signed: Yes
Description: IInformacje o dziele: sygn. p.d.: C. Westchiloff